• Hek030
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 15-05 05:40
Roenie schreef op zondag 22 maart 2026 @ 09:50:
[...]
Een Tesla vergelijken met andere merken door alleen te kijken naar specificaties en materialen is te kort door de bocht.

Dat premium zit niet per se in materialen, maar meer in imago. Daar wordt nogal eens met dedain naar gekeken, want het is immers niet rationeel en fysiek. Echter, zaken als imago, status en uitstraling zijn in de automotive zeer belangrijk. En een premium Duitser rijden vinden veel mensen toch wel weer lekker voor hun eigenwaarde, trots, gevoel, et cetera. En daar betalen die mensen dan ook voor. Sterker nog, een hogere prijs versterkt dit soort eigenschappen juist. Want als je die Duitser kunt betalen, dan ben je succesvol. Ook al heb je een instap A klasse en zit je op spreekwoordelijke sinaasappelkistjes. Voor de familie en vrienden heb je het gemaakt. En dat is simpelweg een eigenschap van een Duitser die bijvoorbeeld een Dacia niet heeft.

Nu moet ik wel zeggen dat mijn hobby BMW niet direct de luxe materialen heeft die je zou verwachten van het merk, maar weer wel zeer goede rijeigenschappen (en een lekker geluid). Dus een auto heeft verschillende mogelijke eigenschappen op allerlei gebieden en het is maar net wat iemand in een auto zoekt.

Tesla zwabbert een beetje qua imago. Niet alleen door het optreden van de CEO bij tijd en wijlen, maar ook door het prijsbeleid en de manier waarop zij verschillende configuraties verkopen in de loop van het jaar zonder dat dit heel duidelijk is. Je ziet het hier ook in deze draad: het is maar afwachten welke batterij je hebt en of de auto nu wel of niet stalks heeft en zo.

Uiteindelijk blijft de 3 en Y veel waarde voor je geld. De gunstige prijs die je betaalt komt door het ontbreken van imago dat door de Duitsers zorgvuldig is opgebouwd over vele jaren en dat is omarmd door mensen die status belangrijk vinden. Dat imago vertaalt zich simpelweg in cataloguswaarde.
Ik ben het deels met je eens. Dacia Duster is ook veel waarde voor je geld, maar wel een niveau lager dan een Tesla.

Ik kan het in alle eerlijkheid niet voor een recente BMW zeggen, maar ik vind het verschil tussen een premium Tesla en een premium XC60 wel het verschil tussen economy class en business class. Ik zou m’n Y zo zo ruilen als het kosteloos kan :)

• Pasteis
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-05 05:14
Al proberen te zoeken in dit topic naar een antwoord...

Een tijdje geleden had ik problemen met verbinding. Het viel weg tijdens de rit, waardoor ik geen muziek en soms navigatie meer had. Ik moest de auto uitzetten om het te fixen. Dit bleek een issue te zijn met de firmware van het modem. Nu zijn we een tijdje verder. Ik krijg de indruk dat het niet meer zo snel voorkomt.

Heeft Tesla hiervoor de afgelopen maanden een fix uitgebracht? Of is het toeval geweest?

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-05 22:28
Pasteis schreef op zondag 22 maart 2026 @ 12:39:
[...]
Heeft Tesla hiervoor de afgelopen maanden een fix uitgebracht? Of is het toeval geweest?
Toeval. Er zijn sommige plekken waar steevast de verbinding uitvalt, deze week nog 2x gezien, en zo veel rij ik op dit moment niet.

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Hek030 schreef op zondag 22 maart 2026 @ 12:08:
[...]

Ik ben het deels met je eens. Dacia Duster is ook veel waarde voor je geld, maar wel een niveau lager dan een Tesla.

Ik kan het in alle eerlijkheid niet voor een recente BMW zeggen, maar ik vind het verschil tussen een premium Tesla en een premium XC60 wel het verschil tussen economy class en business class. Ik zou m’n Y zo zo ruilen als het kosteloos kan :)
Uiteraard zijn er meerdere zaken die het prijsverschil veroorzaken. Mijn punt was puur dat er meer is dan enkel de materialen en functionaliteiten. En het scheelt of je een instapmodel hebt of de meest luxe versie uiteraard. En bij sommige merken is iedere keuze op de optielijst kassa.

• Tdem
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
hansdg53 schreef op zondag 22 maart 2026 @ 11:26:
[...]

Zou dat niet de eerste 150 Km laden zijn bij elke laadbeurt?
Bij afhalen van onze tesla vorig jaar vertelden ze dat het idee erachter is dat het de rit van de showroom naar huis dekt.

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:43

Een tijdje geleden had ik problemen met verbinding. Het viel weg tijdens de rit, waardoor ik geen muziek en soms navigatie meer had. Ik moest de auto uitzetten om het te fixen. Dit bleek een issue te zijn met de firmware van het modem. Nu zijn we een tijdje verder. Ik krijg de indruk dat het niet meer zo snel voorkomt.

Er is wel een fix voor: je eigen telefoon als hotspot gebruiken, scheelt ook €10 per maand :9

Ik krijg ook het idee dat het is verbeterd. Enkele weken geleden kregen we toch minstens 1 post per dag dat er verbindings problemen waren. Of iedereen heeft zich er bij neergelegd

• portefam
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:50
Hek030 schreef op zondag 22 maart 2026 @ 12:08:
[...]

Ik heb dat net andersom gedaan. De XC60 weg (wegens bagger electronika) en de Model Y rwd premium erin.

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Tdem schreef op zondag 22 maart 2026 @ 13:16:
[...]

Bij afhalen van onze tesla vorig jaar vertelden ze dat het idee erachter is dat het de rit van de showroom naar huis dekt.
Het was bedoeld om de kosten van het vol laden te dekken want Tesla gaf vaak een nieuwe auto mee die niet was vol geladen.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01:56
Maurice- schreef op zondag 22 maart 2026 @ 13:33:
[...]

Er is wel een fix voor: je eigen telefoon als hotspot gebruiken, scheelt ook €10 per maand :9
Dit doe ik al een hele tijd. Werkt hartstikke goed, alleen geen weer informatie en sattelietweergave. Eventueel zou ik het voor een vakantie wel doen, maar voor de normale ritten doe ik het altijd via de hotspot. Gewoon een automation instellen met je telefoon if verbinding met auto, dan hotspot aan en het werkt perfect.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:49
Ik heb in dit topic en het leverings topic gezocht maar geen antwoord of vergelijkbare vraag gevonden.

Ik overweeg om deze week nog een Model Y standard RWD te bestellen met gebruik van de 5000 euro overnamebonus. Ik weet dat in de voorwaarden staat dat de auto voor 31 maart geleverd moet worden om hier gebruik van te maken (tenzij de vertraging de schuld is van Tesla). De verkoper in de winkel heeft mondeling bij mij aangegeven dat dit echter geen probleem is en dat als ik nu bestel ik de auto over 4-6 weken krijg met toepassing van de overnamebonus.

Is de ervaring hier dat dat klopt? Sowieso wil ik het zwart op wit hebben voor ik bestel maar er gaat vast iemand ervaring mee hebben.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:43
[...]

Nee, 150km (in totaal).

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:21

• Pasteis
DaCoTa schreef op zondag 22 maart 2026 @ 13:00:
[...]

Toeval. Er zijn sommige plekken waar steevast de verbinding uitvalt, deze week nog 2x gezien, en zo veel rij ik op dit moment niet.
Oke dan koester ik dit toeval maar al te graag, want ik vind het een hele irritante storing namelijk. En eigenlijk onacceptabel dat het dan zo lang al duurt.

• Pasteis
Maurice- schreef op zondag 22 maart 2026 @ 13:33:
[...]

Nee, dank je. Dan moet ik ten eerste mijn mobiele abonnement verhogen en ten tweede gaat mijn batterij snel leeg. Ik vind het die 10 euro wel waard, zolang het grotendeels van de rit wel gewoon goed doet.

• Pasteis
Daniel. schreef op zondag 22 maart 2026 @ 14:33:
[...]

Dit doe ik al een hele tijd. Werkt hartstikke goed, alleen geen weer informatie en sattelietweergave. Eventueel zou ik het voor een vakantie wel doen, maar voor de normale ritten doe ik het altijd via de hotspot. Gewoon een automation instellen met je telefoon if verbinding met auto, dan hotspot aan en het werkt perfect.
Die automatisering is inderdaad wel handig, maar uit verleden weet ik dat hotspot te snel mijn telefoon leegtrek terwijl ik juist heel terughoudend ben in het gebruik ervan, omdat ik wel graag nog een aantal jaren mijn telefoon wil gebruiken. Bovendien... 10 euro is nou niet een enorm bedrag.

• Tdem
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online
daemonix schreef op zondag 22 maart 2026 @ 14:29:
[...]

Het was bedoeld om de kosten van het vol laden te dekken want Tesla gaf vaak een nieuwe auto mee die niet was vol geladen.
Dat is toch hetzelfde?

• Oekol
  • Laatst online: 23:57
[...]

Nee, anders had dat er wel gestaan. Het is alleen nu voor t eerst benoemd op de bestelpagina in plaats van dat je het te horen krijgt bij het ophalen van de auto.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Maurice-
Pasteis schreef op zondag 22 maart 2026 @ 15:10:
[...]

Nee, dank je. Dan moet ik ten eerste mijn mobiele abonnement verhogen en ten tweede gaat mijn batterij snel leeg. Ik vind het die 10 euro wel waard, zolang het grotendeels van de rit wel gewoon goed doet.
Je hebt unlimited abonnementen voor €15 en een mogelijk je telefoon op te laden in de auto. Maar ieder z'n ding (y)

• hansdg53
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 12-05 12:03
Oekol schreef op zondag 22 maart 2026 @ 16:11:
[...]

Nee, anders had dat er wel gestaan. Het is alleen nu voor t eerst benoemd op de bestelpagina in plaats van dat je het te horen krijgt bij het ophalen van de auto.
Ik zou het beschamend vinden om zoiets bij een verkoop van iets van meer dan 40K te vermelden.

• Oekol
  • Laatst online: 23:57
hansdg53 schreef op zondag 22 maart 2026 @ 18:29:
[...]

Ik zou het beschamend vinden om zoiets bij een verkoop van iets van meer dan 40K te vermelden.
Dat mag. Geen idee hoe andere merken dat doen voor auto's in die range of er boven. Maar heel eerlijk.. het boeit mij ook niet. Dit is gewoon een stukje communicatie naar de koper zoals ik t zie.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• Roenie
  • Niet online
Begrijp ik nu goed dat als je een auto koopt van 40k en dat er dan voor 150km elektriciteit laden bijzit, dat Tesla dat dan vlak voor afleveren nog expliciet en op schrift benoemt? Verwachten zij dat je voor hen knielt of zo? 🤔

Zeg liever tussen neus en lippen door dat de eerste 150 voor Tesla is als je de mensen uitzwaait.

• revolution-nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21:52

revolution-nl

B≡ TH≡ CHANG≡

Roenie schreef op zondag 22 maart 2026 @ 19:04:
Begrijp ik nu goed dat als je een auto koopt van 40k en dat er dan voor 150km elektriciteit laden bijzit, dat Tesla dat dan vlak voor afleveren nog expliciet en op schrift benoemt? Verwachten zij dat je voor hen knielt of zo? 🤔

Zeg liever tussen neus en lippen door dat de eerste 150 voor Tesla is als je de mensen uitzwaait.
Wat een non-issue, volgens mij is het prima in het kader van transparantie. In deze topic reeks is ook vaak genoeg de vraaggesteld hoe het zat met de eerste laadsessie. Dat is hiermee heel duidelijk en transparant gecommuniceerd en geformaliseerd zodat de consument weet waar hij aan toe is.

Vroemt met EV | 10.000WP | 14kWh Thuisaccu | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS | LG-WH27s Boiler

• sender
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 03:11
Bobmeister schreef op zondag 22 maart 2026 @ 14:35:
Ik heb in dit topic en het leverings topic gezocht maar geen antwoord of vergelijkbare vraag gevonden.

Ik overweeg om deze week nog een Model Y standard RWD te bestellen met gebruik van de 5000 euro overnamebonus. Ik weet dat in de voorwaarden staat dat de auto voor 31 maart geleverd moet worden om hier gebruik van te maken (tenzij de vertraging de schuld is van Tesla). De verkoper in de winkel heeft mondeling bij mij aangegeven dat dit echter geen probleem is en dat als ik nu bestel ik de auto over 4-6 weken krijg met toepassing van de overnamebonus.

Is de ervaring hier dat dat klopt? Sowieso wil ik het zwart op wit hebben voor ik bestel maar er gaat vast iemand ervaring mee hebben.
Hoe kan iemand hier ervaring mee hebben? Die actie loopt nu nog. Als jij zelf "zwart op wit" hebt van tesla (bv een sales asviseur op mail) dat het gehonoreerd wordt, dan zit je toch goed?
Ik denk dat je je drukker moet maken over mogelijk verschil tussen "voorlopig bod" en "daadwerkelijk bod". Ik lees hier en daar dat dat nog weleens ver uit elkaar kan liggen. Ik vond zelf het inruilproces nogal omslachtig. Alles "via de tesla app" invoeren en dan later nog eens eisen dat je het via een extern systeem nog eens doet maar waar dan 3x zoveel informatie wordt gevraagd.

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 02:07
hansdg53 schreef op zondag 22 maart 2026 @ 18:29:
[...]

Voorheen kreeg je het gewoon en werd het niet gemeld, nu wordt het wel gemeld. Is dat je probleem?

• Bobmeister
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23:49
sender schreef op zondag 22 maart 2026 @ 19:25:
[...]

Hoe kan iemand hier ervaring mee hebben? Die actie loopt nu nog. Als jij zelf "zwart op wit" hebt van tesla (bv een sales asviseur op mail) dat het gehonoreerd wordt, dan zit je toch goed?
Ik denk dat je je drukker moet maken over mogelijk verschil tussen "voorlopig bod" en "daadwerkelijk bod". Ik lees hier en daar dat dat nog weleens ver uit elkaar kan liggen. Ik vond zelf het inruilproces nogal omslachtig. Alles "via de tesla app" invoeren en dan later nog eens eisen dat je het via een extern systeem nog eens doet maar waar dan 3x zoveel informatie wordt gevraagd.
Omdat deze actie 2 keer per jaar loopt?
Het voorlopig bod is 3xx euro dus ik maak niet zo'n zorgen over het daadwerkelijk bod. :+

• sender
Bobmeister schreef op zondag 22 maart 2026 @ 19:46:
[...]

Omdat deze actie 2 keer per jaar loopt?
Het voorlopig bod is 3xx euro dus ik maak niet zo'n zorgen over het daadwerkelijk bod. :+
Dan zullen bij Tesla ook wel weten of het kan of niet. Dus bevestigingsmail van sales adviseur vragen. Kun je gewoon 1-1 mee mailen.

• sender
avdl72 schreef op woensdag 11 maart 2026 @ 16:32:
Ik heb nu 4 weken de Model Y Juniper Standard RWD in bezit en vanaf het begin heb ik last trillingen/hobbelingen in de auto. Naar de service geweest en te horen gekregen dat er waarschijnlijk een oneffenheid in een band zit vanwege het transport met de boot.
Nu moet ik eerst ruim 5000km rijden waarbij ze vermoeden dat het dan over is en anders mogen ze pas verder ernaar kijken.
Iemand ook zoiets gehad? Want dit klinkt toch ongeloofwaardig.
Hier ervaar ik ook trillengen, beter snel hobbelen bij rond de 60kmh. Maar het is dus niet altijd... Ik heb er pas 1000 op met hankook banden. We gaan het nog even aankijken. Ben benieuwd naar meer ervaringen.

• zunrob
  • Laatst online: 00:13
Bobmeister schreef op zondag 22 maart 2026 @ 14:35:

Dit is mij ook mondeling verteld. Heb daarna de vraag nog expliciet per email gesteld maar die vraag is helaas niet beantwoord (andere vragen wel).

• zunrob
sender schreef op zondag 22 maart 2026 @ 21:49:
[...]

Hier ervaar ik ook trillengen, beter snel hobbelen bij rond de 60kmh. Maar het is dus niet altijd... Ik heb er pas 1000 op met hankook banden. We gaan het nog even aankijken. Ben benieuwd naar meer ervaringen.
Ik voelde dit ook bij de Standard Y die ik proef had gereden. I.m.o. kwam dit door banden die niet helemaal rond zijn. Met een roadforce balancering los je dat op denk ik.

• avdl72
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
sender schreef op zondag 22 maart 2026 @ 21:49:
[...]

Ah jammer ook.
Ik merk ook dat de banden er niet juist omliggen. Er zit een rode stip op de wang die eigenlijk bij het ventiel hoort te zitten, omdat dit het lichtste punt van de band is.. Maar bij mij zitten ze allemaal ergens anders.
Met Tesla ben ik nog in conclaaf omdat ik dit gedrag niet acceptabel vindt.
revolution-nl schreef op zondag 22 maart 2026 @ 19:07:
[...]

Wat een non-issue, volgens mij is het prima in het kader van transparantie. In deze topic reeks is ook vaak genoeg de vraaggesteld hoe het zat met de eerste laadsessie. Dat is hiermee heel duidelijk en transparant gecommuniceerd en geformaliseerd zodat de consument weet waar hij aan toe is.
Volgens mij is het ook de service dat als je je nieuwe auto hebt opgehaald je onderweg naar huis zonder gedoe bij een SuC kunt laden. Dus zonder dat je meteen een betaalmiddel/laadpas in de app hoeft toe te voegen

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
pdidi schreef op zondag 22 maart 2026 @ 23:09:
[...]

Volgens mij is het ook de service dat als je je nieuwe auto hebt opgehaald je onderweg naar huis zonder gedoe bij een SuC kunt laden. Dus zonder dat je meteen een betaalmiddel/laadpas in de app hoeft toe te voegen
Inderdaad, daarnaast is het als er grote aantallen tegelijkertijd worden uitgeleverd ook lastig ze allemaal tot 100% te laden in de leveringshal. Als het rustig is vertrekken ze doorgaans met een hogere SoC dan als het druk is.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 95 kWh thuisaccu | 11.460 Wp

• zunrob
Ik lees net dat veel verzekeraars een alarm klasse 3 vereist stellen bij Tesla. Welke verzekeraars stellen deze eis niet voor een Standard 3 of Y? Iemand toevallig ervaring met Interpolis?

[ Voor 12% gewijzigd door zunrob op 23-03-2026 00:41 ]

• gjcvro
Taro schreef op zondag 22 maart 2026 @ 23:42:
[...]

Inderdaad, daarnaast is het als er grote aantallen tegelijkertijd worden uitgeleverd ook lastig ze allemaal tot 100% te laden in de leveringshal. Als het rustig is vertrekken ze doorgaans met een hogere SoC dan als het druk is.
Zal ook wel een beetje zijn zoals het uitkomt. Eind 2024 was het door het aflopen van de subsidie best druk, toch naar buiten gereden met ruim 80%, en er stond letterlijk een file bij e ingang en de uitgang, elke dag ven de week.

• Maurice-
:-(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UERTDIIJL5tcg103iLWzvBOGk6o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MLJJ4jQ10LMQaLVwzCkecDh6.jpg?f=fotoalbum_large

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:19

sanzut

It's always christmas time

zunrob schreef op maandag 23 maart 2026 @ 00:40:
Ik lees net dat veel verzekeraars een alarm klasse 3 vereist stellen bij Tesla. Welke verzekeraars stellen deze eis niet voor een Standard 3 of Y? Iemand toevallig ervaring met Interpolis?
Ik zit bij NH1816, die vereisen klasse 1 voor Tesla.
Ik heb deze verklaring gevonden en voorgelegd, die was akkoord; https://digitalassets.tes...m-Approval-Letter-V2-docx

• DennisD1973
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 22:54
Sinds deze maand een M3H verzekerd bij Interpolis zonder de eis van een klasse 3.

• hansdg53
gjcvro schreef op zondag 22 maart 2026 @ 19:43:
[...]

Voorheen kreeg je het gewoon en werd het niet gemeld, nu wordt het wel gemeld. Is dat je probleem?
Ja, ik vind dit gewoon normaal horen bij een aflevering. Ik heb bij geen enkel merk ooit gezien dat er specifiek gemeld wordt dat je er een volle tank bij krijgt.

• jongetje
hansdg53 schreef op maandag 23 maart 2026 @ 08:19:
[...]

Ja, ik vind dit gewoon normaal horen bij een aflevering. Ik heb bij geen enkel merk ooit gezien dat er specifiek gemeld wordt dat je er een volle tank bij krijgt.
Ik weet niet hoe vaak je een nieuwe auto hebt gekocht. Maar die volle tank is vaak onderdeel van een afleverpakket waarvoor je gewoon betaald. En dat staat gewoon gespecificeerd op de offerte.
De autos die ik nieuw geleverd heb gekregen via lease hadden niet allemaal een volle tank. Is namelijk niet standaard een onderdeel van hoe een auto wordt afgeleverd.

Vanuit Tesla een stukje service en kennismaking met hun SUC. Al is die paar km maar weinig geld waard...

[ Voor 22% gewijzigd door jongetje op 23-03-2026 08:34 ]

• hansdg53
jongetje schreef op maandag 23 maart 2026 @ 08:24:
[...]

Ik weet niet hoe vaak je een nieuwe auto hebt gekocht. Maar die volle tank is vaak onderdeel van een afleverpakket waarvoor je gewoon betaald. En dat staat gewoon gespecificeerd op de offerte.
Heb er nooit op gelet maar volgens mij is het allang verplicht dat de aangegeven prijs inclusief rijklaarkosten is.

• sender
Promovendum vereist het niet én heeft ook nog 3 jaar nieuwwaarde dekking.

• jongetje
hansdg53 schreef op maandag 23 maart 2026 @ 08:31:
[...]

Heb er nooit op gelet maar volgens mij is het allang verplicht dat de aangegeven prijs inclusief rijklaarkosten is.
Rijklaarkosten staat niet gelijk aan een volle tank... Met een halfvolle tank kun je ook de garage uit rijden.

• DutchJudge
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21:38
ABN Amro

• gjcvro
jongetje schreef op maandag 23 maart 2026 @ 08:34:
[...]

Rijklaarkosten staat niet gelijk aan een volle tank... Met een halfvolle tank kun je ook de garage uit rijden.
Sterker nog, volgens mij heb ik ooit bij aflevering zien staan "minimaal een halve tank".

• Aldusso
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
hansdg53 schreef op maandag 23 maart 2026 @ 08:19:
[...]

Zeker wel hoor, staat heel vaak in het afleverpakket of andere voorwaarden, volle (of vaak halve) tank benzine. Bij mijn BMW en Mercedes hiervoor in ieder geval wel

• Aldusso
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
[quote]Aldusso schreef op maandag 23 maart 2026 @ 08:48:
[...]

Recent nog bij de auto voor onze zoon Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t0900pAo1AwdmGS4JLjCLCm4kEY=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/I2AmZY3D7xs91Zj4XH37nUVx.jpg?f=user_large

[ Voor 19% gewijzigd door Aldusso op 23-03-2026 08:54 ]

• Daniel.
sender schreef op maandag 23 maart 2026 @ 08:34:
[...]

Promovendum vereist het niet én heeft ook nog 3 jaar nieuwwaarde dekking.
Maar die verzekerd alleen de standard. De LR of performance verzekeren ze gewoon helemaal niet.
Ik heb mijn M3 Performance 2019 verzekerd bij de ANWB. Online kon ik gewoon normaal verzekeren. Als je maar 25+ bent en of 8 jaar schadevrije jaren hebt.

• Roenie
  • Niet online
revolution-nl schreef op zondag 22 maart 2026 @ 19:07:
[...]

Het gaat mij erom dat ze voor iets meer dan een tientje ver na het bestellen formeel communiceren dat je 150km ‘krijgt’. Dat voelt erg goedkoop.

Beter zorgen ze gewoon dat die batterij (half)vol zit bij aflevering of noem het zoals ik zei terloops bij het uitzwaaien. Of andere optie als je het per se op papier wil hebben: zet het op het bestelformulier als je alle opties en dergelijke opsomt.

Hier online inkt aan vuilmaken vlak voor aflevering is voor mij het equivalent van het obligate bloemetje bij traditionele automerken.
gjcvro schreef op zondag 22 maart 2026 @ 19:43:
[...]Voorheen kreeg je het gewoon en werd het niet gemeld, nu wordt het wel gemeld. Is dat je probleem?
Precies dit voor mij in ieder geval. Of in ieder geval de wijze is voor mij te formeel voor wat het is.

[ Voor 14% gewijzigd door Roenie op 23-03-2026 09:16 ]

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Mijn nieuwgekochte M3H'24 was helemaal vol bij aflevering én ik kreeg de 150km SuC tegoed.

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 00:06
Het zal ook nooit goed zijn he. Zetten ze het er bij wordt het als goedkoop ervaren, zetten ze het er niet bij dan weten mensen het niet en dan is het dat ze een gratis iets gemist hebben.
Het hele praktische verhaal achter die Supercharger gratis km's is gewoon om mensen het kostenloos te laten meemaken, dus je doet aan klantenbinding/relatie opbouw en niet iedere Tesla wordt gegarandeerd met 100% batterij geleverd dus geeft men altijd wat cadeau.

Meestal (zie hierboven ook) is de auto wel 100% geleverd en is het dus fijn dat je de eerst volgende keer gewoon 150km gratis krijgt. Ik vind dat althans toch. Onze EV's laden thuis want gemak, comfort, goedkoop maar ik vind het wel leuk om te weten dat ik nog ergens 150km gratis mag laden.

Klaar.

[ Voor 23% gewijzigd door HyperBart op 23-03-2026 09:22 ]

• gjcvro
Roenie schreef op maandag 23 maart 2026 @ 09:11:
Precies dit voor mij in ieder geval. Of in ieder geval de wijze is voor mij te formeel voor wat het is.
Ok, valt bij mij onder de noemer "moeilijk doen over niks".
Zoals gemeld bij aflevering van normale auto's staat het er vaakook gewoon bij. (en dan krijg je op een auto van 40k niet eens een volle tank)

En het is toch mooi om te weten dat de eerste keer bij de supercharger je (een deel) gratis krijgt, ander staan mensen weer verbaasd te kijken dat ze geen factuur krijgen, en hebben we daar weer 200 berichtjes van op het forum.

We worden echt een samenleving waarin wat je ook doet er altijd wel iemand is die er iets negatiefs van weet te maken. :-(

• Roenie
  • Niet online
HyperBart schreef op maandag 23 maart 2026 @ 09:17:
Het zal ook nooit goed zijn he. Zetten ze het er bij wordt het als goedkoop ervaren, zetten ze het er niet bij dan weten mensen het niet en dan is het dat ze een gratis iets gemist hebben.
Het hele praktische verhaal achter die Supercharger gratis km's is gewoon om mensen het kostenloos te laten meemaken, dus je doet aan klantenbinding/relatie opbouw en niet iedere Tesla wordt gegarandeerd met 100% batterij geleverd dus geeft men altijd wat cadeau.

Meestal (zie hierboven ook) is de auto wel 100% geleverd en is het dus fijn dat je de eerst volgende keer gewoon 150km gratis krijgt. Ik vind dat althans toch. Onze EV's laden thuis want gemak, comfort, goedkoop maar ik vind het wel leuk om te weten dat ik nog ergens 150km gratis mag laden.

Klaar.
Uiteraard, als mensen naar een suc gaan dan komen ze misschien vaker. Maar het ging mij dan ook niet om het geven van dat tegoed an sich zoals ik heb uitgelegd.

Als je er klaar mee bent is dat uiteraard geheel jouw eigen beslissing 😉
gjcvro schreef op maandag 23 maart 2026 @ 09:30:
[...]

Ok, valt bij mij onder de noemer "moeilijk doen over niks".
Zoals gemeld bij aflevering van normale auto's staat het er vaakook gewoon bij. (en dan krijg je op een auto van 40k niet eens een volle tank)

En het is toch mooi om te weten dat de eerste keer bij de supercharger je (een deel) gratis krijgt, ander staan mensen weer verbaasd te kijken dat ze geen factuur krijgen, en hebben we daar weer 200 berichtjes van op het forum.

We worden echt een samenleving waarin wat je ook doet er altijd wel iemand is die er iets negatiefs van weet te maken. :-(
Dat mag je vinden. Net zoals ik het goedkoop vind overkomen 😉

We hebben het niet over een tank benzine van meer dan 100 euro maar over een tientje. Geef dan een volle lading cadeau of noem het niet apart.

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:04
Gumball schreef op maandag 23 maart 2026 @ 09:16:
Mijn nieuwgekochte M3H'24 was helemaal vol bij aflevering én ik kreeg de 150km SuC tegoed.
Mijne was afgelopen week "maar" 63%. Dus is zeker geen garantie dat die vol wordt afgeleverd.

• balblas
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:35
Daniel. schreef op maandag 23 maart 2026 @ 09:10:
[...]

Maar die verzekerd alleen de standard. De LR of performance verzekeren ze gewoon helemaal niet.
Ik heb mijn M3 Performance 2019 verzekerd bij de ANWB. Online kon ik gewoon normaal verzekeren. Als je maar 25+ bent en of 8 jaar schadevrije jaren hebt.
Mijn MY LR uit 2023 is gewoon bij Promovendum verzekerd.

Quatt Hybrid Classic Duo (V1.5) icm Bosch Tronic Heat 3500-9 | Tado V3+ | Enphase IQ7 (21 Oost - 21 West) | Tesla Model YLR | Renault Zoe ZE50 R135 | Alfen Eve Single Pro-line | HA | evcc

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:55
Bij de (prive) aanschaf van mijn Model 3 kreeg ik 1000km referral'krediet' en 150km SuC van Tesla. Deze heb ik nog niet gebruikt. Binnenkort gaan we er mee naar Scandinavie. Nu zou ik dit krediet graag enkel gebruiken wanneer de prijs per kWh relatief hoog ligt. In de late uren zou ik de sessie graag zelf betalen. Iemand enig idee of dit mogelijk is?

Lekker!

• Blik1984
  • Laatst online: 23:04
Napsju schreef op maandag 23 maart 2026 @ 10:13:
Bij de (prive) aanschaf van mijn Model 3 kreeg ik 1000km referral'krediet' en 150km SuC van Tesla. Deze heb ik nog niet gebruikt. Binnenkort gaan we er mee naar Scandinavie. Nu zou ik dit krediet graag enkel gebruiken wanneer de prijs per kWh relatief hoog ligt. In de late uren zou ik de sessie graag zelf betalen. Iemand enig idee of dit mogelijk is?
Dit is misschien 150 kWh aan energie? Ik weet niet wat het verschil precies is tussen hoog en laag tarief, maar gaat totaal misschien om 2-3 tientjes?

• Napsju
@Blik1984 Da's waar, maar alle beetjes helpen, toch?

Lekker!

• afsy
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-05 11:56
Napsju schreef op maandag 23 maart 2026 @ 10:13:
Oei nee zo werkt het niet in mijn ervaring. Van zodra het krediet wordt 'geactiveerd' wordt het gewoon gebruikt telkens je gaat laden. Je kan overwegen om andere laadpalen te gebruiken wanneer je 'goedkoper' wil laden. Echter is 'goedkoper' dat 1) meestal niet in vergelijking met de prijzen die Tesla hanteert en 2) zal het altijd duurder zijn dan de gratis KM's die Tesla je aanbiedt.

Toen ik in 2019 een M3 kocht, had ik een aantal KM gratis en erna een extentie van een maand gratis laden. Die maand werd niet automatisch gestart en heb ik voor moeten lobby'en - Musk had dat op Twitter gezegd en Tesla had dat niet automatisch geactiveerd - doordat deze maand niet automatisch gestart was en ik toen met de auto naar Spanje was, kwam die trip me beduidend duurder uit dan 'gratis'. Heb het uiteindelijk niet voor elkaar gekregen om die te laten krediteren en heb erna dus een maand woon-werk verkeer gratis gehad ipv de Spanje-trip.

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23:08
Daniel. schreef op maandag 23 maart 2026 @ 09:10:
[...]

Ik heb mijn ModelY LR verzekerd bij Promovendum.

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 19:27
Wicked-Game schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 12:11:
Begin deze week akkoord gegeven op een Tesla Model Y Premium AWD in Marine Blue met een trekhaak. Na veel wikken en wegen tussen Xpeng, Zeekr en Skoda. Ik kom uit een Skoda Enyaq IV80, dus ben al 5 jaar bekend met EV rijden.

Maar heb nog wel even een paar vraagjes rondom de Tesla (ja ben een Tesla Noob):

1. Tesla Supercharge netwerk. Ik krijg een shuttle laadpas en die kan ik niet koppelen in de Tesla app. Kan je wel bij de Supercharger die druppel gebruiken?
2. Rubbermatten in Juniper, iemand daar wat goede ervaring mee? Of tips!
3. Mudflaps, las namelijk wat ervaringen van mensen die schade kregen op de onderkant/zijkant van de Y en de mudflaps helpen. PPF stukjes kan ook, alleen die worden wel vies op den duur en zichtbaar. Mudflaps via Tesla dan aan te schaffen of zijn der betere alternatieven?

Verder nog tips of aanraders?
Mezelf maar even quoten, ook omdat mijn vragen wat onder gesneeuwd zijn.

De Mudflaps maar besteld, gezien de berichten van steenslag lijkt me dit een no-brainer.

Met de leasemij nog even erover gehad of ik op eigen bijdrage een spoiler mag monteren, en dat mag. Rekening houdend dat als er een ongeluk is oid ik zelf weer de spoiler moet kopen, omdat het niet in de lease is opgenomen. Helemaal prima wat mij betreft. Nu wil ik graag wel wat voorbeelden van mensen die hier aftermarket een spoiler hebben gemonteerd, en welke versie. Liefst wil ik een matte carbon variant ipv ABS materiaal. Iemand hier een tip/fotos van een goede spoiler voor op de Juniper Model Y Premium?

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:50
zunrob schreef op zondag 22 maart 2026 @ 22:08:
[...]

Ik voelde dit ook bij de Standard Y die ik proef had gereden. I.m.o. kwam dit door banden die niet helemaal rond zijn. Met een roadforce balancering los je dat op denk ik.
Helaas. Ik heb hetzelfde: hogefrequente trilling in de auto (slapende voeten en handen).
Speciaal naar Wezep geweest ivm roadforce balancering. Geen verbetering en bekijk t maar...
Nu inmiddels meer dan 10.000km gereden en ik overweeg dan maar om op eigen kosten een nieuwe set te laten leggen want Tesla komt me daarin niet tegemoet.

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:24
Wicked-Game schreef op maandag 23 maart 2026 @ 14:30:
[...]
Liefst wil ik een matte carbon variant ipv ABS materiaal. Iemand hier een tip/fotos van een goede spoiler voor op de Juniper Model Y Premium?
Fire69 in "Tesla Model 3 & Y Accessoires"

• zunrob
ybos schreef op maandag 23 maart 2026 @ 14:33:
[...]

Helaas. Ik heb hetzelfde: hogefrequente trilling in de auto (slapende voeten en handen).
Speciaal naar Wezep geweest ivm roadforce balancering. Geen verbetering en bekijk t maar...
Nu inmiddels meer dan 10.000km gereden en ik overweeg dan maar om op eigen kosten een nieuwe set te laten leggen want Tesla komt me daarin niet tegemoet.
Bij een Y of 3?

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:50

• zunrob
Het Duitse forum staat er vol mee, en ik merk dat ik dat spannend vind om een 3 prive te kopen, maar hier hoor ik er bijna niemand over? Meer mensen last met vibraties in een 3?

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-05 12:04

duderuud

Sliden is koel

Hier een nieuwe M3P en geen last van trillingen...

Motor-Forum.nl

• Napsju
Hier een nieuwe Model 3 Premium RWD en ook geen last van trillingen. Wel 19" Nova er onder.

[ Voor 14% gewijzigd door Napsju op 23-03-2026 15:21 ]

Lekker!

• gertk
  • Nu online
[...]

Misschien kun je een set zomerwielen lenen van iemand die de winterbanden/wielen er nog onder heeft zitten om uit te kunnen sluiten.

Fluence>Ioniq>3>S

• Maurice-
zunrob schreef op maandag 23 maart 2026 @ 15:05:
[...]

Het Duitse forum staat er vol mee, en ik merk dat ik dat spannend vind om een 3 prive te kopen, maar hier hoor ik er bijna niemand over? Meer mensen last met vibraties in een 3?
Ja met alle 3 mijn M3's de afgelopen jaren tussen de 90 en 105 kmpu maar bij allen verholpen met road force en/of nieuwe banden. Veroorzaakt door het vastsjorren voor de lange bootreis. Een lichte trilling op hoge snelheden (140+) komt door het Highland ontwerp zegt men en vind ik geen issue.

• zunrob
Maurice- schreef op maandag 23 maart 2026 @ 15:20:
[...]

Ja met alle 3 mijn M3's de afgelopen jaren tussen de 90 en 105 kmpu maar bij allen verholpen met road force en/of nieuwe banden. Veroorzaakt door het vastsjorren voor de lange boodreis. Een lichte trilling op hoge snelheden (140+) komt door het Highland ontwerp zegt men en vind ik geen issue.
Heb je roadforce/nieuwe banden via Tesla geregeld?

• Maurice-
zunrob schreef op maandag 23 maart 2026 @ 15:27:
[...]

Heb je roadforce/nieuwe banden via Tesla geregeld?
Ja bij Tesla Wezep. Bij de pre Highland en Highland '24 was alleen roadforce genoeg, bij mijn huidige Highland '26 hebben ze ook 2 banden vervangen. Zonder moeilijkheden, gelijk goed opgelost.

• cgok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-04 08:36
Ik heb sinds een paar dagen versie 2026.8.3 en na tweeenhalf jaar voor eerst strike gekregen van autopilot. Zijn ze in de laatste versie heel streng geworden? Nu mag ik niet eens meer naar de scherm kijken voor een seconde of twee.

• jeantje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02:24
duderuud schreef op maandag 23 maart 2026 @ 15:16:
Hier een nieuwe M3P en geen last van trillingen...
Hier een Model 3 Standard en ook een lichte trilling. Vind het niet boeiend, was even wennen maar nu merk ik het bijna niet meer (y)

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22:01
Hier een M3P en geen enkele trilling :)

[ Voor 9% gewijzigd door talkatoo op 23-03-2026 16:45 ]

• Jmtpes
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 23:18
Hier 2x m3h gehad. 1 uit 2026 en ander uit 2024.
Beiden geen trillingen gehad.

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:58
Het valt allemaal wel mee met de kwaliteit van een Tesla.
Hier Tesla model 3 LR DUAL 112.000KM uit 2019 apk gehad. Geen bijzonderheden.

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:38
Zouden we volgende maand goedkeuring krijgen?

https://www.notateslaapp....s-in-final-approval-stage

[ Voor 18% gewijzigd door turkeyhakan op 23-03-2026 18:58 ]

• bestbeforeee
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 18:44
Ik zie veel banden langskomen met veelal “geluidsarm”. Welke banden hoor je het minste? En maakt het echt zo veel verschil dat het merkbaar is?

Heb zelf het idee dat het wegdek veel meer uitmaakt, dan de band zelf.

• avdl72
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
bestbeforeee schreef op maandag 23 maart 2026 @ 19:24:
Ik zie veel banden langskomen met veelal “geluidsarm”. Welke banden hoor je het minste? En maakt het echt zo veel verschil dat het merkbaar is?

Heb zelf het idee dat het wegdek veel meer uitmaakt, dan de band zelf.
Kijk op de website van een banden leverancier.
Elke band heeft een label waar het aantal db op vermeld staat. Dan weet je het zo.
Afbeeldingslocatie: https://www.autobedrijfcartech.nl/wp-content/uploads/2019/07/bandenlabel1.png

[ Voor 9% gewijzigd door avdl72 op 23-03-2026 19:30 ]

• bestbeforeee
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 18:44
avdl72 schreef op maandag 23 maart 2026 @ 19:28:
[...]

Kijk op de website van een banden leverancier.
Elke band heeft een label waar het aantal db op vermeld staat. Dan weet je het zo.
Dat bedoel ik juist. 64 a 68 decibel wordt als geluidsarm gezien. Maar zo geluidsarm is dat niet.

• nDirect090
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:49
Nou weer een update van m'n garage, omdat het om performance rem(schijven) gaat zouden ze deze niet kunnen krijgen van hun leverancier, en ze konden niet bij Tesla bestellen. Ik vond het maar een bijzonder verhaal voor een bosche car service garage.

Verzoek bij Tesla zelf ingediend en dit zijn de kosten. Vind de prijs van de blokken alsnog wel aan de prijs? En ik neem aan dat dit een set ('kit') is voor links EN rechts voor? Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fOUaGwDW8RV5zSbkSThWgRFhsjc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/b7pGgXfKCSEtBQ985xHpOEBN.png?f=fotoalbum_large

• Daniel.
nDirect090 schreef op maandag 23 maart 2026 @ 19:37:
Nou weer een update van m'n garage, omdat het om performance rem(schijven) gaat zouden ze deze niet kunnen krijgen van hun leverancier, en ze konden niet bij Tesla bestellen. Ik vond het maar een bijzonder verhaal voor een bosche car service garage.

Waarom zijn je schijven aan vervanging toe? Je gebruikt ze amper of rijd je ermee op het circuit?

Verzoek bij Tesla zelf ingediend en dit zijn de kosten. Vind de prijs van de blokken alsnog wel aan de prijs? En ik neem aan dat dit een set ('kit') is voor links EN rechts voor? [Afbeelding]

• Wasmachine
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 00:45
Iemand al ervaringen met de nieuwe model 3 2026 standard? Ik twijfel om te upgraden vanuit mijn 2021 SR+ maar los van de software voelt het meer als een achteruitgang.

• nDirect090
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:49
Apk afgekeurd:

1x
De punten hieronder voldoen niet aan de APK-eisen.
Remschijf ernstig gecorrodeerd(5.2.31/1.1.14.a);
VOORZIJDE

Heb de auto pas 6 maanden (Tesla occassion), maar ze willen niet onder garantie doen..

• Andrehj
  • Niet online
nDirect090 schreef op maandag 23 maart 2026 @ 20:12:
Apk afgekeurd:
1x
De punten hieronder voldoen niet aan de APK-eisen.
Remschijf ernstig gecorrodeerd(5.2.31/1.1.14.a);
VOORZIJDE

Heb de auto pas 6 maanden (Tesla occassion), maar ze willen niet onder garantie doen..
Er zijn toch maar twee mogelijkheden?
  1. Die roest was er al toen je de auto kocht (maar dat had je toen natuurlijk gemakkelijk kunnen zien of dit direct na aankoop kunnen reclameren) of
  2. Dat komt omdat je zelf te weinig hebt geremd.
In beide gevallen moet je de oorzaak bij jezelf zoeken.
Ik begrijp dus wel waarom het niet onder garantie op wordt gelost.

[ Voor 3% gewijzigd door Andrehj op 23-03-2026 21:32 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERSD-VM2D + EV-WP-TWS-1W 300; AC: ME MXZ-2F42VF + 2x MSZ-LN25VGV; PV: 14.08 kWp O/W + SMA STP 8.0; Vent: Zehnder Q600 ERV + Ubbink AirExcellent.

• patrickt35
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:58
nDirect090 schreef op maandag 23 maart 2026 @ 19:37:

Verzoek bij Tesla zelf ingediend en dit zijn de kosten. Vind de prijs van de blokken alsnog wel aan de prijs? En ik neem aan dat dit een set ('kit') is voor links EN rechts voor? [Afbeelding]
Remblokken voor auto's met veel vermogen hebben speciale remblokken. Deze zijn bestand tegen hogere temperaturen.

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 17-05 18:35
bestbeforeee schreef op maandag 23 maart 2026 @ 19:31:
[...]

Dat bedoel ik juist. 64 a 68 decibel wordt als geluidsarm gezien. Maar zo geluidsarm is dat niet.
Geluidsarm tegenover het gemiddelde. Je moet niet gaan verwachten dat die opeens super stil zijn.

• emmerx
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-05 16:04
[...]

Je mag een zo setje wielen (en krik) van me lenen om te testen.
En als je dan nog steeds geen vertrouwen in je ongeroafforcede banden hebt, dan wil ik die wel overnemen.

Draadloos laden op onze Zon

• zunrob
Zojuist besteld! Ik zie alleen nergens iets staan van de 5000 euro korting? Iemand hier ervaring mee/weet waar dat te vinden is?

• Gelukszak
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
zunrob schreef op maandag 23 maart 2026 @ 20:44:
Zojuist besteld! Ik zie alleen nergens iets staan van de 5000 euro korting? Iemand hier ervaring mee/weet waar dat te vinden is?
In de bevestingsmail met orderagreement.pdf wordt een Referral-Bonus van € 5000,- genoemd.

• zunrob
Gelukszak schreef op maandag 23 maart 2026 @ 21:37:
[...]

In de bevestingsmail met orderagreement.pdf wordt een Referral-Bonus van € 5000,- genoemd.
Oei, bij mij staat er in de mail als in de pdf niks... Betreft de 3 Standard.

[ Voor 4% gewijzigd door zunrob op 23-03-2026 21:43 ]

• Maurice-
zunrob schreef op maandag 23 maart 2026 @ 21:40:
[...]

Oei, bij mij staat er in de mail als in de pdf niks... Betreft de 3 Standard.
Waarschijnlijk ten overvloede: maar wel eerst de inruilstappen doorlopen en hetzelfde account later gebruikt bij bestellen?

[ Voor 7% gewijzigd door Maurice- op 23-03-2026 21:45 ]

• zunrob
Maurice- schreef op maandag 23 maart 2026 @ 21:45:
[...]

Waarschijnlijk ten overvloede: maar wel eerst de inruilstappen doorlopen en hetzelfde account later gebruikt bij bestellen?
Nee, geen inruilstappen doorlopen. Had dat gemoeten? Dat heb ik nergens zien staan. :(

Ik had alleen een inruil aanbod aangevraagd, daar stond dit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b7SFWk8JKqSGRwKGDDVyavG5-jk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/DiBeHezOY7vr4t7ZWATCWf7b.png?f=fotoalbum_large

Ik heb alleen niet besteld via die link... Had dat gemoeten? Ben gewoon naar de Tesla website gegaan (via referral link).

[ Voor 43% gewijzigd door zunrob op 23-03-2026 21:48 ]

• Maurice-
zunrob schreef op maandag 23 maart 2026 @ 21:46:
[...]

Nee, geen inruilstappen doorlopen. Had dat gemoeten? Dat heb ik nergens zien staan. :(
Correctie: dat is wat ik ook bedoelde dus zou goed moeten zijn als je dat al had gedaan en hetzelfde emailadres hebt gebruikt. Morgen even bellen.

[ Voor 29% gewijzigd door Maurice- op 23-03-2026 21:49 ]

Maurice- schreef op maandag 23 maart 2026 @ 21:47:
[...]

Correctie: dat is wat ik ook bedoelde dus zou goed moeten zijn als je dat al had gedaan en hetzelfde emailadres hebt gebruikt. Morgen even bellen.
Geen ervaring, maar lees dat dat ook na bestelling kan:
Wanneer u al een nieuwe Tesla hebt besteld en uw voertuig wilt inruilen, leidt de Tesla-app u door de volgende stappen.

• zunrob
Maurice- schreef op maandag 23 maart 2026 @ 21:47:
[...]

Morgen even bellen dan maar. Ik zie dat als je de link in die email volgt je wel een dedicated link krijgt (met iets van campaign in de URL), maar als je dan door klikt naar bestellen lijk je alsnog op de reguliere website uit te komen waar ik nu ook besteld heb.
Ben toch wel benieuwd of alle andere mensen die recent met deze korting hebben besteld dit wel ergens in de bevestigingsmail hadden staan, en zo ja wat er precies stond?

• zunrob
pdidi schreef op maandag 23 maart 2026 @ 21:51:
[...]

Geen ervaring, maar lees dat dat ook na bestelling kan:
Wanneer u al een nieuwe Tesla hebt besteld en uw voertuig wilt inruilen, leidt de Tesla-app u door de volgende stappen.
Klopt, ik kan nu bij de stappen in de app het inruil voertuig toevoegen met foto's, dat doe ik morgen wel. Maar had het fijn gronden als ergens bevestiging stond van die 5000 euro.

• Maurice-
zunrob schreef op maandag 23 maart 2026 @ 21:52:
[...]

Morgen even bellen dan maar. Ik zie dat als je de link in die email volgt je wel een dedicated link krijgt (met iets van campaign in de URL), maar als je dan door klikt naar bestellen lijk je alsnog op de reguliere website uit te komen waar ik nu ook besteld heb.
Ben toch wel benieuwd of alle andere mensen die recent met deze korting hebben besteld dit wel ergens in de bevestigingsmail hadden staan, en zo ja wat er precies stond?
Ik heb in november besteld, via de app en niet via de link in de mail. Maar had in de eerste PDF ook direct de €5000 staan.

[]

[ Voor 12% gewijzigd door Maurice- op 23-03-2026 22:31 ]

• zunrob
Maurice- schreef op maandag 23 maart 2026 @ 21:57:
[...]

Ik heb in november besteld, via de app en niet via de link in de mail. Maar had in de eerste PDF ook direct de €5000 staan.

[Afbeelding]
Dankjewel. Dat ontbreekt dus helaas bij mij. Ik zie überhaupt niks staan van de referral die ik wel gebruikt heb. Mss omdat ik Adguard Home gebruik en dus cookies etc. disable?

Overigens heb ik het bestelproces nog eens doorlopen en wel de link gevolgd uit inruil voorstel mail, maar ook dan zie ik nergens de inruilkorting vermeld worden tot aan het moment dat ik die niet restitueerbare 250 euro moet betalen.

[ Voor 26% gewijzigd door zunrob op 23-03-2026 22:05 ]

Pagina: 1 ... 226 ... 250 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: