Hier een MY RWD standard van een paar dagen oud. Ik ervaar hetzelfdesender schreef op donderdag 19 maart 2026 @ 08:01:
Hier Model Juniper 2026. Alle camera's zijn ok maar de voorste camera is "flats" - kleurloos, lijkt wat vager en ziet er echt heel veel anders uit dan de rest. Daarnaast krijg ik regelmatig foutmeldingen (die langer dan een paar seconde duren) - ik weet even niet precies, maar komt er op neer dat ie iets niet goed kan zien.
Hier een screenshot van de 4 cams waarbij de linksbovenste duidelijk anders is.
[Afbeelding]
Tesla geeft aan:
Tesla:
Hallo, bedankt voor het contact met ons opnemen.
Ik heb uw foto bekeken en begrijp wat u bedoelt. De camera's die in uw voertuig zijn geïnstalleerd, zijn allemaal zo ontworpen dat ze optimaal functioneren; hierbij hebben ze verschillende lenzen,
filtersystemen en kunnen in bepaalde situaties kleuren iets anders weergeven. Dit is geen probleem aan de voertuigzijde. Aangezien u meldingen gerelateerd aan de camera's hebt genoemd,
houd er rekening mee dat het normaal is dat waarschuwingen tijdelijk worden geblokkeerd of niet worden weergegeven bijvoorbeeld bij het
invoeren van een tunnel of bij snel veranderende lichtomstandigheden. Alleen als deze meldingen aanhouden en niet vanzelf verdwijnen na een paar seconden, kan er sprake zijn van een probleem.
Laat gerust weten of u verdere hulp nodig heeft
Met vriendelijke groet
Ik:
Ik lees heel veel berichten van mensen met dezelfde problemen bi nieuw geleverde junipers waarbij er een vette laag in de de binnenkant van het raam zit dat dit veroorzaakt
Tesla:
Hallo, deze actie zal het gedrag van verschillende camerakleuren niet verwijderen, aangezien dit een verwacht hardware gedrag is maar geen probleem.
Met vriendelijke groet
Moet ik hier toch iets mee of hebben jullie ook een zeer afwijkende kleur/zicht op de voorcamera?
Legion 7i i9 3080 32gb