• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:16
simonsays84 schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 15:19:
[...]

Vreemd sowieso dat ze hier twee corrections gestacked hebben, want de superbottle komt inclusief de 5-way valve. Nu heb je betaald voor de vervanging van de superbottle (inclusief een nieuwe 5-way valve) én de vervanging van de 5-way valve. Hier vind je de parts catalogus:

https://epc.tesla.com/nl-...4a6e8b075?autoscroll=true

Scheelt je toch 125 euro op deze rekening.

Ik las op andere fora dat de actuator soms stuk gaat omdat in de superbottle iets krom trekt en daardoor de valve niet vrij kan bewegen. Dan vervangen ze het liefst de hele bottle. Als je een dual motor hebt kost dat geloof ik 2 uur en 45 minuten, anders maar 1 uur een tien minuten ofzo. Scheelt ook nog veel op de rekening.
Thanks, het is mij niet helemaal duidelijk of die valve actuator onderdeel is van die superbottle vervanging. Er staat op die tesla onderdelen pagina ook een SERVICE-KIT PHANTOM, CHILLER, hebben ze die dan ook vervangen?

Het lijkt erop dat ik 1.08 + 0.48 + 0.5 = pakembeet 2 uur aan werkloon kwijt was a 130 euro. In totaal 267.80 euro ex btw. Dus dat lijkt weer minder dan jouw 2 uur 45 min (ik heb dual motor).

• ray1979
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:48
Heeft iemand ervaring met wat er precies gebeurd als je in de app kiest voor 'inruilaanbod afwijzen'?

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:35
RA0UL schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 12:04:
[...]

Waar heb je dit laten doen? Ik zie op de site van reber-reifenhaus wel wat installatiepartners staan in Duitsland, maar zijn allemaal redelijk ver weg.

Merk je nu een groot verschil?
Bij Reber zelf in Murr. Heen en weer 1300km, maar we hebben er een weekend Frankfurt aan gekoppeld.
Superchargen tot nov 25 gratis, dus het was enkel de “tijd”.

Ik was in het begin wat sceptisch, maar die mannen ken hun job + hij ligt nu merkbaar comfortabeler EN als een blok op de weg.
Hebben ook de verlaging gekozen voor het uiterlijk + ligt iets lager dus effectief iets zuiniger + nog betere wegligging.

Ik ben hier ook transparant in en wil graag mijn ervaring delen, dus shoot maar met die vragen :)

Het is niet van waaw-amazing-Mercedes, maar gewoon beter.

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Tesla MY RWD

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Oekol schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 20:28:
[...]

Zie jij wel al weer plaatsnamen in de navigatie? Of kijk ik voor niks uit naar deze update vlak voor vakantie?
Ik zie gewoon plaatsnamen maar kan me niet herinneren dat die weg geweest zijn.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19:58
snip: op de man

[ Voor 87% gewijzigd door We Are Borg op 30-07-2025 19:44 ]

• mvoit
  • Registratie: Juli 2025
  • Laatst online: 13:06
Shiro schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 11:44:

Betekent dit dat ik de auto zonder trekhaak kan bestellen (bijvoorbeeld met een cataloguswaarde van €46.000), daarover bijtelling betaal, en daarna de trekhaak laat plaatsen, zonder dat dit de bijtelling verhoogt? Oftewel: is dit “oude trucje” om opties achteraf toe te voegen nog steeds fiscaal interessant?
Vraag me dit ook af, ook voor winterbanden. Boekhouder is op vakantie zal het over een paar weekjes vragen.

• Shifty47
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-01 13:19
xFeverr schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 12:18:
[...]

Dat had ik ook. Toch wel spannend zo zonder kaart op de ring van Antwerpen waar afslagen elkaar snel opvolgen en duidelijk niet aanwezig is.

Best jammer zo. Je kunt ook niet aangeven dat je andere landen ook offline wilt hebben.
Ik had dit ook. Bij 2 grensovergangen; naar België en naar Frankrijk. Ik moet zeggen dat ik dit wel lastig vond. Rijd je net de grens over, alles veranderd, zie je je kaarten niet meer. Ik vond het ook behoorlijk lang duren voordat die hm weet pakte. Weet iemand hier een trucje voor dat het sneller kan?
Beide stuurwieltjes tegelijk indrukken zodat die opnieuw opstart heeft iig geen effect.

• daemonix
  • Niet online
mvoit schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 16:58:
[...]

Vraag me dit ook af, ook voor winterbanden. Boekhouder is op vakantie zal het over een paar weekjes vragen.
Ja, dat truukje werkt nog steeds. Het is niet voor niets dat leasemaatschappijen die optie voor achteraf monteren aanbieden.

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:50
daemonix schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 16:24:
[...]

Ik zie gewoon plaatsnamen maar kan me niet herinneren dat die weg geweest zijn.
Hoop 't. Verwacht de update naar 26 volgende week te krijgen. Precies op tijd :)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Shifty47 schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 16:59:
[...]

Ik vond het ook behoorlijk lang duren voordat die hm weet pakte. Weet iemand hier een trucje voor dat het sneller kan?
Beide stuurwieltjes tegelijk indrukken zodat die opnieuw opstart heeft iig geen effect.
Even koppelen aan je hotspot

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:37

DarkSide

theres no place like ::1

Shifty47 schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 16:59:
[...]

Ik had dit ook. Bij 2 grensovergangen; naar België en naar Frankrijk. Ik moet zeggen dat ik dit wel lastig vond. Rijd je net de grens over, alles veranderd, zie je je kaarten niet meer. Ik vond het ook behoorlijk lang duren voordat die hm weet pakte. Weet iemand hier een trucje voor dat het sneller kan?
Grens overgangen idd super irritant. Ook geen idee waarom het zolang moet duren.
Heb zelf ook PC. Maar de telefoon is al lang geswitched naar een andere provider.
De tesla kan er wel 7 a 10 min (volgens mij zelfs een keer 12min gehad) over doen.

geen probleem als er staat ngo 80km rechtdoor.
Maar vorig jaar in Basel moet je zowat direct af. En door de stad navigeren. Dat is echt minder.

Nu switch ik wel even naar de hotspot.
De kaarten laden dan meteen. En zet ik het 10 min later weer uit.
(had eerst nog de hoop dat dit iets was van het 2020 model. Maar dus ook met een 2025 M3 dit gedrag)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Wat EPA-range?! Wat WLTP-range?!
Bammm: Hollandse wegen-range!
Vandaag een stuk (300km) gereden en man, wat blijft ik me toch positief verbazen over het verbruik van mijn 03-2024 rwd MY.

Op deze volle tank (lees lading) zou ik gewoon ~500 echte kilometers halen (als ik nog verder met zelfde condities was doorgereden).

Dat is dus véél meer dan de opgegeven ~418km epa.
Grote blij.

111,4Wh per km over deze afgelopen 300km (zie kopje 'sinds laden')

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N59GMMpE_S4BKGyA6iKgU9jwzks=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/31JXbOaelS5jdrNyoAikwIWH.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tap3MBBpjATfMc_fdGNibO1V97U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xDztzUXho9yEj6wlWGUwvrTY.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Allewijn op 30-07-2025 17:22 ]

• Shifty47
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-01 13:19
DarkSide schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 17:21:
[...]

Grens overgangen idd super irritant. Ook geen idee waarom het zolang moet duren.
Heb zelf ook PC. Maar de telefoon is al lang geswitched naar een andere provider.
De tesla kan er wel 7 a 10 min (volgens mij zelfs een keer 12min gehad) over doen.

geen probleem als er staat ngo 80km rechtdoor.
Maar vorig jaar in Basel moet je zowat direct af. En door de stad navigeren. Dat is echt minder.

Nu switch ik wel even naar de hotspot.
De kaarten laden dan meteen. En zet ik het 10 min later weer uit.
(had eerst nog de hoop dat dit iets was van het 2020 model. Maar dus ook met een 2025 M3 dit gedrag)
Vaag inderdaad dat het zo lang moet duren. Wordt dan inderdaad maar even switchen naar de hotspot. Thanks voor de tip!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:37

DarkSide

theres no place like ::1

@Allewijn laatst 501,5 km gereden met nog 4% over. (model 3 rwd)
Zou dan ongeveer 520 echte km zijn geweest. En dat met een WLTP range van 513.

Wel die week veel binnendoor wegen gedaan.
Maar laatste 2 ritten was snelweg. Waar bij ik dacht "dit moet heen en terug kunnen, en kom ik boven de 500km uit" Dus toen wel 102 km/u gereden.

Maar verder nog steeds blij met het verbruik in algemeen. Zeker tov mijn vroege 2020 auto.
Wat in de zomervakantie ongeveer 300km range had. Maar dan rustig rijden

Nu naar praag gereden. En in DLD "gewoon" 140 km/u rijden. Relaxed op de AP.
En dan nog ruim aankomen bij de volgende SUC. En voor je het weet weer door.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• daemonix
  • Niet online
Oekol schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 17:16:
[...]

Hoop 't. Verwacht de update naar 26 volgende week te krijgen. Precies op tijd :)
Hoop het voor je.
Ik heb er al weer een volgende update naar 26.4 opzitten. Gaat hard. ;)

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:34
this schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 15:10:
[...]

Je bent tot aan de Antwerpse ring geraakt zonder internetverbinding? Ik heb altijd al véél eerder terug verbinding.
Nou, niet altijd dus. Vlak voor knooppunt Antwerpen Zuid kwam het beeld pas terug. Net op tijd, want ik moest naar de IKEA in Wilrijk. Ik kwam vanuit de A4 (knooppunt Markiezaten, bij Bergen op Zoom) België ingereden.

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:15
nerovectra schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 15:29:
[...]

Ik vind het zo lastig beoordelen of de navi je onnodig langs superchargers laat rijden. Laatst in dzjermanie ook zèlf overruled en kwam toen bij een relatief drukke supercharger aan met een aantal defecte stalls. Geen bewijs dat ik beter de navi had kunnen volgen, maar wijst wèl iets in die richting. Weet ABRP óók hoe druk het nog gaat worden bij superchargers?
Sowieso past ie de SC aan op het moment dat je rijgedrag/verbruik anders is dan verwacht, dus of het dan veel nut heeft om van te voren alles aan te passen? Kan alleen zijn dat hij je via een SC over een andere route stuurt dan je eigenlijk van plan was, dan kan het wel nuttig zijn.

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:41
nerovectra schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 15:29:
[...]

Ik vind het zo lastig beoordelen of de navi je onnodig langs superchargers laat rijden. Laatst in dzjermanie ook zèlf overruled en kwam toen bij een relatief drukke supercharger aan met een aantal defecte stalls. Geen bewijs dat ik beter de navi had kunnen volgen, maar wijst wèl iets in die richting. Weet ABRP óók hoe druk het nog gaat worden bij superchargers?
Ik doe het als volgt. Ik volg de navi. Als ik bijna in de buurt van de SuC ben dan tik ik op het bliksemicoontje. Dan krijg je SuCs langs de route te zien en kun je kijken met hoeveel procent je bij de volgende bent. En hoe lang het nog rijden is. Dan bepaal ik bij welke SuC ik ga stoppen.

Dat betekent dat je niet heel de route vooraf minutieus uitstippelt. En het lijkt me minder gedoe dan ABRP gebruiken. De keren dat ik vooraf ABRP een route heb laten berekenen is hij altijd veel te rooskleurig over de benodigde reistijd.

• sanger1981
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 30-01 14:16
Ik ben momenteel in Servië, maar nu doet mijn premium connectivity het niet. Geen verbinding, geen Spotify en geen live navigatie. Is er ergens een lijst met landen waar dit nog meer is? Ik kan nergens vinden waarom hij het niet zou doen namelijk?
sanger1981 schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 20:09:
Ik ben momenteel in Servië, maar nu doet mijn premium connectivity het niet. Geen verbinding, geen Spotify en geen live navigatie. Is er ergens een lijst met landen waar dit nog meer is? Ik kan nergens vinden waarom hij het niet zou doen namelijk?
Zag deze post op TFF, waarin ook gemeld wordt dat EU Tesla's geen LTE hebben in Servië en Turkije vanwege roaming issues. Zwitserse Tesla's wel. Zal wel door KPN komen

[ Voor 8% gewijzigd door pdidi op 30-07-2025 20:48 ]

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:42
sanger1981 schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 20:09:
Los van roaming, is je verzekering wel geldig in (het deel van) Servie waar je bent?

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 30-01 18:12
Shiro schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 11:44:
Betekent dit dat ik de auto zonder trekhaak kan bestellen (bijvoorbeeld met een cataloguswaarde van €46.000), daarover bijtelling betaal, en daarna de trekhaak laat plaatsen, zonder dat dit de bijtelling verhoogt? Oftewel: is dit “oude trucje” om opties achteraf toe te voegen nog steeds fiscaal interessant?
Dat is geen trucje dat is gewoon hoe het werkt. Je betaald bijtelling over de fiscale waarde van de auto, alle opties die je plaatst tellen mee voor de fiscale waarde maar accessoires niet.

Als ik in mijn calculater bij de LM kijk kan ik autopilot of een trekhaak als optie toevoegen (oftewel zo krijg ik hem geleverd) of als accessoires waardoor ik na oplevering van mijn auto via de Tesla app een service verzoek moet indienen om het te plaatsen.

De LM zegt letterlijk:
Opties
Opties zijn onderdelen die in de fabriek op de auto gezet worden. Voorbeelden hiervan zijn een kleur, glazen dak of navigatiesysteem. Voeg je opties toe? Dan gaat niet alleen het leasetarief omhoog, maar ook de fiscale waarde van de auto. Dat betekent dat ze meetellen voor de fiscale bijtelling.

Accessoires
Accessoires zijn onderdelen die niet in de fabriek op de auto gezet worden, maar er achteraf opgezet worden bij bijvoorbeeld de dealer. Dit kan bijvoorbeeld een trekhaak zijn. Voeg je één of meerdere accessoires toe? Dan gaat het leasetarief omhoog, maar niet de fiscale waarde van de auto. Daarom tellen ze niet mee voor de fiscale bijtelling.

• lubbertkramer
  • Laatst online: 30-01 18:12
pdidi schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 17:18:
[...]

Even koppelen aan je hotspot
Ik had gehoopt dat de nieuwe auto's inmiddels met 5G geleverd zouden worden en daarmee dit probleem niet zou spelen -> https://www.notateslaapp....em-speeds-up-to-1000-mbps
lubbertkramer schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 20:58:
[...]

Ik had gehoopt dat de nieuwe auto's inmiddels met 5G geleverd zouden worden en daarmee dit probleem niet zou spelen -> https://www.notateslaapp....em-speeds-up-to-1000-mbps
Ik begrijp dat de eerste Junipers ook nog met LTE modem werden geleverd, geen idee of er al iemand een 5g modem heeft en dat Tesla 5g al heeft aangezet. Wat ik niet wist (Grok wel) is dat de modems in Tesla's IOT modems zijn die M2M of LTE-M gebruiken en met lagere prioriteit behandeld worden tijdens roaming requests. Vandaar de vertraging bij grensovergangen (die telefoons dus niet hebben). 5g zal dat wschl wel gaan versnellen

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:28
Ik heb een schade aan de rechterdeur van mijn Tesla met de kleur Pearl White Multi Coat.
Hebben hier mede eigenaren goede ervaringen m.b.t. overspuiten met deze multi coat kleur?

• SaturnV
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 19-08-2025
Ja, gelukkig heb ik wel een leenauto meegekregen van Tesla (Model Y performance uit 2022 :) ).
ReconE schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 06:45:
[...]

Totally bonkers. :( Heb je een leenauto van Tesla meegekregen?
Verder gewoon maar aanzien en wachten totdat de problemen naar jouw wensen zijn opgelost. Een tweedehands inruilen voor een andere gaat Tesla waarschijnlijk niet doen. Ze moeten eerst je auto fixen, maar je weet nooit, misschien sta je sterk in een rechtszaak. Voer voor je rechtsbijstand als je die hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door SaturnV op 30-07-2025 23:09 ]

• SaturnV
  • Registratie: Maart 2025
  • Laatst online: 19-08-2025
dankje, klopt, dat hoop ik ook. Tesla is nu intern aan het bekijken hoe nu verder. Hopelijk komen ze binnenkort met een goed voorstel.

Keep you posted
turkeyhakan schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 08:19:
[...]

Wat vervelend zeg, sterkte. Persoonlijk zou ik met Tesla in gesprek gaan over een alternatief. Kunnen ze niet iets voor je betekenen met de huidige actie (4k inruilpremie)?

• NeoPhire
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 31-01 22:26
Tot zover de betrouwbaarheid van de levertijd Juli op de website…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e-QkmRxCl0gCPhs4uCVIq3Rd0vQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/sYrBeYxjb6GgA2R2GQEOgRnK.png?f=fotoalbum_large

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19:58
r0bb schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 11:43:
[...]

Yes dat kan hem zijn! Aangezet begin reis maar niet verwacht dat die uitmoest als er geen 12V stekker inzat -zojuist uitgezet. Cabin Heat Protection stond ook uit. Ik houd jullie morgen op de hoogte.
Ik zou hier nog even op terugkomen ookal irriteert het sommigen dat deze vraag eerder voorbij is gekomen.

Het probleem is inderdaad verholpen, drain is weg. Dus die Accessoire voeding Aan draint je accu ookal heb je geen accesoires aangesloten zitten.

• Oekol
PSP123 schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 22:49:
Ik heb een schade aan de rechterdeur van mijn Tesla met de kleur Pearl White Multi Coat.
Hebben hier mede eigenaren goede ervaringen m.b.t. overspuiten met deze multi coat kleur?
Bij een erkend schadebedrijf door tesla, jazeker. Heb de motorkap opnieuw laten spuiten nadat ik een fietser op bezoek had gehad.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• AlphaBlack_NL
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-01 21:42
r0bb schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 06:15:
[...]

Ik zou hier nog even op terugkomen ookal irriteert het sommigen dat deze vraag eerder voorbij is gekomen.

Het probleem is inderdaad verholpen, drain is weg. Dus die Accessoire voeding Aan draint je accu ookal heb je geen accesoires aangesloten zitten.
Die melding krijg je ook als je het aanzet, gewoon even goed lezen dus.

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 06:34
r0bb schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 06:15:
[...]

Het irriteert omdat diezelfde vraag recent al meermaals is gesteld en opgelost geweest. Niets persoonlijks.

• this
pdidi schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 21:36:
[...]

Ik begrijp dat de eerste Junipers ook nog met LTE modem werden geleverd, geen idee of er al iemand een 5g modem heeft en dat Tesla 5g al heeft aangezet. Wat ik niet wist (Grok wel) is dat de modems in Tesla's IOT modems zijn die M2M of LTE-M gebruiken en met lagere prioriteit behandeld worden tijdens roaming requests. Vandaar de vertraging bij grensovergangen (die telefoons dus niet hebben). 5g zal dat wschl wel gaan versnellen
Voedt Tesla telkens de laatste info in Grok? Of waarom zou Grok hier een betrouwbare bron zijn?

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:50
NeoPhire schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 23:46:

[Afbeelding]
Het grote Tesla Levering topic #2

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11:17
NeoPhire schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 23:46:

[Afbeelding]
Wanneer heb je hem besteld? Als dat ergens richting het einde van juli is, zal dat de reden zijn waarom het niet gelukt is (einde kwartaaldrukte).

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
SaturnV schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 23:05:
Ja, gelukkig heb ik wel een leenauto meegekregen van Tesla (Model Y performance uit 2022 :) ).
[...]
Dat is wel netjes, want je had een 2e hands model zonder garantie gekocht? En lijkt mij geen straf aangezien de leenauto een meer dan prima vervanger is toch? Uiteindelijk rij je het liefst in je eigen auto, maar bij geen vervangend vervoer was dit een enorm issue geweest.

En krijg je wel gaandeweg updates en is er voortgang, of staat je eigen auto niets te doen?

Verkeerd begrepen.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:16
Taro schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 09:25:
[...]

Dat is wel netjes, want je had een 2e hands model zonder garantie gekocht? En lijkt mij geen straf aangezien de leenauto een meer dan prima vervanger is toch? Uiteindelijk rij je het liefst in je eigen auto, maar bij geen vervangend vervoer was dit een enorm issue geweest.

En krijg je wel gaandeweg updates en is er voortgang, of staat je eigen auto niets te doen?
Netjes? Een monteur heeft zijn auto in de kreukels gereden. Met alle gevolgen (en waardevermindering) van dien.
this schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 07:32:
[...]

Voedt Tesla telkens de laatste info in Grok? Of waarom zou Grok hier een betrouwbare bron zijn?
Heb het even aan Grok gevraagd ;). Antwoord is Nee. Welke info bedoel je? Dat er M2M wordt gebruikt komt van KPN. Dat er sinds kort een 5g versie van een automotive IOT modem is goedgekeurd voor Tesla (Quectel AG555QGL) komt uit de fcc. Deze info (die Grok dus ook gebruikt) komt van de user GreenTheOnly, die zo ongeveer alle undocumented Tesla info heeft geleverd die bekend is

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Maurice- schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 09:41:
[...]

Netjes? Een monteur heeft zijn auto in de kreukels gereden. Met alle gevolgen (en waardevermindering) van dien.
Oh, excuses, dat had ik niet meegekregen toen ik het eerste bericht op vakantie las. Ik dacht dat hij een 2e hands auto had gekocht die nu al 4,5 maanden ergens niets stond te doen.... Daarom vond ik het netjes dat hij een leenauto mee kreeg. Maar dan is dat in dit geval het minimale dat ze moeten doen en niet eens netjes, maar sowieso vereist nog even los van wat ze verder als tegemoetkoming gaan doen.

iotdomotica.nl | Replace fear of the unknown with curiosity | 64 kWh thuisaccu | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | 11.460 Wp

• goldmemberf1
  • Laatst online: 20:05
Kan iemand mij een indicatie geven van hun verzekeringskosten per maand voor een Juniper? Ik ben even wat vergelijkingen aan het doen w.b. kosten per maand (MRB, afschrijving etc). Mag ook in PM ;-).

• nerovectra
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 23:26
goldmemberf1 schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 10:08:
Kan iemand mij een indicatie geven van hun verzekeringskosten per maand voor een Juniper? Ik ben even wat vergelijkingen aan het doen w.b. kosten per maand (MRB, afschrijving etc). Mag ook in PM ;-).
Ik zou even een prijsvergelijker gebruiken. Premie is nogal afhankelijk van voorwaarden en wie wanneer waar en hoe.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Is van zoveel factoren afhankelijk...... zoals hierboven gezegd, pak een vergelijker.

Anders:

tussen de 50 en 750 euro...

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
De zoekfunctie hier doet ook wonderen, want die vraag komt regelmatig langs. Daarnaast spelen natuurlijk je locatie, schadevrije jaren, leeftijd, de uitvoering, etc. allemaal mee.

Indicatie: Betalen hier 82 Euro/maand voor een 2023 MY LR via Univé.

• turkeyhakan
Mijn 3 staat al weer sinds afgelopen maandag bij het Service center. Ze hebben nog niet kunnen vinden wat het probleem is met mijn remmen en bijbehorende foutmeldingen. Er schijnt een Master Technician mee te kijken. Is dit iemand vanuit Amerika? Stelt niet echt gerust, ze zien de foutmeldingen maar wat de oorzaak is...

• NeoPhire
  • Laatst online: 31-01 22:26
turkeyhakan schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 09:00:
[...]

Wanneer heb je hem besteld? Als dat ergens richting het einde van juli is, zal dat de reden zijn waarom het niet gelukt is (einde kwartaaldrukte).
Half juli besteld, ga hem verder doornemen in het topic voor levertijden voor Tesla, zie dat er meer uitgestelde leveringen zijn :)

• this
pdidi schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 09:45:
[...]

Heb het even aan Grok gevraagd ;). Antwoord is Nee. Welke info bedoel je? Dat er M2M wordt gebruikt komt van KPN. Dat er sinds kort een 5g versie van een automotive IOT modem is goedgekeurd voor Tesla (Quectel AG555QGL) komt uit de fcc. Deze info (die Grok dus ook gebruikt) komt van de user GreenTheOnly, die zo ongeveer alle undocumented Tesla info heeft geleverd die bekend is
Ja dat is het, die bronnen willen we zien :) . Grok als bron wilt nogal weinig zeggen over hoe betrouwbaar die info is.

• turkeyhakan
pdidi schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 09:45:
[...]

Vergeet deze niet!: https://tff-forum.de/t/wi...che-veraenderungen/100784

• goldmemberf1
  • Laatst online: 20:05
Taro schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 10:51:
[...]

De zoekfunctie hier doet ook wonderen, want die vraag komt regelmatig langs. Daarnaast spelen natuurlijk je locatie, schadevrije jaren, leeftijd, de uitvoering, etc. allemaal mee.

Indicatie: Betalen hier 82 Euro/maand voor een 2023 MY LR via Univé.
Je hebt helemaal gelijk. De horror verhalen schrokken me wat af, maar volgens Independer lijkt het mee te vallen!

• Mickvanderveen
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 31-01 22:50
Hangt naast door anderen genoemde zaken af van privé of zakelijk. Veel verzekeringen verzekeren niet als je hem op de bedrijfsnaam hebt gezet…
Daarnaast: inzittendenverzekering, rechtsbijstand en 2-3 jaar nieuwwaarde verzekering maakt ook (veel) uit.
Prijzen die ik deze week doorkreeg voor hetzelfde onderzoek: tussen 80 en 120 per maand (veel schadevrije jaren!). Tesla had ook zelf een verzekering maar men zei mij dat ze daarmee gingen stoppen of al gestopt zijn.
Probeer eens Promovendum, Univé of ANWB. Die laatste is vrij duur…
Succes! Ben benieuwd wat het wordt!

• sanger1981
jongetje schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 20:50:
[...]

Los van roaming, is je verzekering wel geldig in (het deel van) Servie waar je bent?
Goede vraag! Ik heb het even nagevraagd bij de LM en die zullen zsm wel reageren hoop ik. Servië staat inderdaad als een uitzonderingsland ergens ver weg verstopt (ons bedrijfsreglement spreekt van Europa en niet bv EU, dus ik verwacht dat hij gewoon verzekerd is).

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
sanger1981 schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 14:27:
[...]

Goede vraag! Ik heb het even nagevraagd bij de LM en die zullen zsm wel reageren hoop ik. Servië staat inderdaad als een uitzonderingsland ergens ver weg verstopt (ons bedrijfsreglement spreekt van Europa en niet bv EU, dus ik verwacht dat hij gewoon verzekerd is).
Als ik bij mij kijk (Athlon) staat er een melding dat je in o.a. servie een orginele groene kaart bij moet hebben..... Dus had je eigenlijk voor je vertrek deze moeten aanvragen.

Verder staat er een link, die (uiteindelijk) naar deze pdf wijst:
https://www.cobx.org/site...alidity%20Limitations.pdf

doe er je voordeel mee.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• turkeyhakan
turkeyhakan schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 10:52:
Mijn 3 staat al weer sinds afgelopen maandag bij het Service center. Ze hebben nog niet kunnen vinden wat het probleem is met mijn remmen en bijbehorende foutmeldingen. Er schijnt een Master Technician mee te kijken. Is dit iemand vanuit Amerika? Stelt niet echt gerust, ze zien de foutmeldingen maar wat de oorzaak is...
Update, de ABS Modulator schijnt defect te zijn. Als ik de servicemanual doorneem is dat nogal een karwei om te vervangen: https://service.tesla.com...46-A811-FF310D26BA80.html

• RA0UL
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 13-01 08:53
Aries.Mu schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 16:13:
[...]

Bij Reber zelf in Murr. Heen en weer 1300km, maar we hebben er een weekend Frankfurt aan gekoppeld.
Superchargen tot nov 25 gratis, dus het was enkel de “tijd”.

Ik was in het begin wat sceptisch, maar die mannen ken hun job + hij ligt nu merkbaar comfortabeler EN als een blok op de weg.
Hebben ook de verlaging gekozen voor het uiterlijk + ligt iets lager dus effectief iets zuiniger + nog betere wegligging.

Ik ben hier ook transparant in en wil graag mijn ervaring delen, dus shoot maar met die vragen :)

Het is niet van waaw-amazing-Mercedes, maar gewoon beter.
Ik ben een beetje huiverig over garantie i.c.m. de grote afstand. Het bedrijf straalt idd wel vakmanschap uit, maar mocht er iets zijn kan je niet zomaar langs.

Ik zie ook een andere interessante optie voorbij komen op het TMC forum, waar de Juniper vering en dempers worden gebruikt. Die nu dezelfde soort schokdempers gebruikt als Koni. (frequency selective dempers)
Zijn hier meer geïnteresseerden?
https://teslamotorsclub.c...uniper-suspension.340315/

• sanger1981
ZeRoC00L schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 14:30:
[...]

Als ik bij mij kijk (Athlon) staat er een melding dat je in o.a. servie een orginele groene kaart bij moet hebben..... Dus had je eigenlijk voor je vertrek deze moeten aanvragen.

Verder staat er een link, die (uiteindelijk) naar deze pdf wijst:
https://www.cobx.org/site...alidity%20Limitations.pdf

doe er je voordeel mee.
Ja dat kreeg ik ook als reactie vanuit de LM. Stom dat ik dat niet vooraf gecheckt heb. Ik heb een digitale variant gekregen en voor Servie staat er een gelijkaardige uitsluiting (alleen vager geformuleerd).

Zal wel loslopen dat het geen origineel is overigens. Kom niet in de echte bewoonde wereld en politie heb ik in al die jaren hier nooit gezien :')

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Is de homelink module in de nieuwe y gelijk aan de oude y?
Ik stap over een paar weken over en heb zelf mijn homelink in de huidige y gezet, ben dus benieuwd of ik hem kan meenemen

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:40
turkeyhakan schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 14:54:
[...]

Update, de ABS Modulator schijnt defect te zijn. Als ik de servicemanual doorneem is dat nogal een karwei om te vervangen: https://service.tesla.com...46-A811-FF310D26BA80.html
Poah zelfs het lezen duurt al lang:p

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-01 16:35
Daros schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 19:45:
Is de homelink module in de nieuwe y gelijk aan de oude y?
Ik stap over een paar weken over en heb zelf mijn homelink in de huidige y gezet, ben dus benieuwd of ik hem kan meenemen
Ja, dat is gewoon dezelfde. Is ietwat lastiger te monteren vanwege die lightbar. Maar je komt er wel tussendoor. We willen bij Tesla alles netjes op moment aandraaien en dat lukt je niet goed tussen bumper en de balk daarachter. Maar met een klein sleuteltje moet het je wel lukken.
Procedure staat gewoon in de service manual.

Fuck it, anders schroef je hem tegen de achterkant van de front end module. Wie doet je wat. Enige dat verder anders is bij nieuwe Model Y: ruitensproeier reservoir zit daar vooraan in de weg. Paar boutjes loshalen en het ding even achterover kantelen, dan lukt het.

Kan het linkje nu even niet opzoeken. Iemand had hem verwijderd uit de service manual. Wordt vanavond opnieuw gepubliceerd en dan staat hij er weer in.

[ Voor 25% gewijzigd door dreamscape op 31-07-2025 21:47 ]

Punctuality is the politeness of kings

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
turkeyhakan schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 09:18:
[...]

Ik weet niet hoe snel je internetverbinding is, als je "maar" een 100 Mbit/s abonnement hebt dan kan ik mij voorstellen dat dit er aardig in hakt.
Dat was niet de vraag..

• Oekol
Over wifi verbinding download Tesla ook data binnen rondom de auto. Heb je aangevinkt dat je wegsegmenten en dergelijken deelt met ze? Even bij je toestemmingen kijken wat je wel en niet deelt met ze.

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:16
Er is een kaart update.

• Rivanov
Op- en neer naar de supermarkt. Dat was een zuinig ritje terug. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-qvecE3AbYHaX2OPc3YUWSzD7iQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ErP9lSxb7VaKEdqDvpVYDSFj.png?f=fotoalbum_large

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:29
Ik heb een (waarschijnlijk :) ) domme vraag over laadplanning.
Ik heb een aantal schemas ingesteld om te laden: weekdag - weekend, van - tot.
(dat doe ik om pieken te vermijden ivm capaciteitstarief in Vlaanderen :/ )

De limiet staat normaal op 75% (SoC is nu 75%) maar we vertrekken morgen voor een weekendje weg, ik zou graag tegen 8u op 95% staan.

Ik heb hiervoor een nieuw schema gemaakt: éénmalig laden, eindigen op zaterdag om 8u.
Moet ik nu dan tijdelijk mijn andere schemas uitschakelen? Anders gaat hij straks overdag al naar 95% laden veronderstel ik?

• V-8
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12:31

V-8

Rivanov schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 09:59:
Op- en neer naar de supermarkt. Dat was een zuinig ritje terug. :+

[Afbeelding]
leuk, welke tool/hardware gebruik je hiervoor?

Tesla MYJ SR | BMW i3S 94Ah | 4.070WP Z/O + 2.100WP N/W | Home Assistant

• Rivanov
V-8 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 10:54:
[...]

TeslaMate.

• SpikeHome
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:47
V-8 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 10:54:
[...]

Dat is teslamate
Edit.
Dubbel

[ Voor 3% gewijzigd door SpikeHome op 01-08-2025 11:01 ]

• Oekol
Duhh. Natuurlijk, dit moet het zijn. Hij heeft gewoon de nieuwe kaartupdate gedownload automatisch.

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Ik was in Frankrijk (al een week), en deed iets in de browser. Best gek, als je ipchicken.com doet - zie je Nederlands ip adres. KPN Utrecht
Het lijkt erop dat internet in de auto dus via Nederland verloopt?

Zou iemand dat in het buitenland even willen testen?

• Rivanov
Blasterxp schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 12:00:
Ik was in Frankrijk (al een week), en deed iets in de browser. Best gek, als je ipchicken.com doet - zie je Nederlands ip adres. KPN Utrecht

En toen ik recent een stream wilde starten via de browser, kreeg ik juist de melding dat deze geblokkeerd werd doordat ik niet in Nederland was. En dat was ik wel. ;)

Was de NOS als ik het me goed herinner toen ik de Tour wilde kijken.

[ Voor 6% gewijzigd door Rivanov op 01-08-2025 12:14 ]

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Oekol schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 11:33:
[...]

Duhh. Natuurlijk, dit moet het zijn. Hij heeft gewoon de nieuwe kaartupdate gedownload automatisch.
Zat ik dus ook aan te denken, want duurde best wel even voordat ie klaar was. Zal zo even in de auto kijken wanneer de laatste kaart update is geweest.

Overigens volgende week naar de service ivm piepen van de draagarmen, lijkt wel alsof er een kuikentje/vogeltje inzit 😅

• TLHA
  • Registratie: Juni 2024
  • Laatst online: 23:01
Fire69 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 10:03:
Ik heb een (waarschijnlijk :) ) domme vraag over laadplanning.
Ik heb een aantal schemas ingesteld om te laden: weekdag - weekend, van - tot.
(dat doe ik om pieken te vermijden ivm capaciteitstarief in Vlaanderen :/ )

De limiet staat normaal op 75% (SoC is nu 75%) maar we vertrekken morgen voor een weekendje weg, ik zou graag tegen 8u op 95% staan.

Ik heb hiervoor een nieuw schema gemaakt: éénmalig laden, eindigen op zaterdag om 8u.
Moet ik nu dan tijdelijk mijn andere schemas uitschakelen? Anders gaat hij straks overdag al naar 95% laden veronderstel ik?
Sorry dat ik niet op je vraag kan antwoorden, maar ik heb zelf een vraag: hoe helpt dit met het capaciteitstarief?

• this
TLHA schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 12:50:
[...]

Sorry dat ik niet op je vraag kan antwoorden, maar ik heb zelf een vraag: hoe helpt dit met het capaciteitstarief?
Je kan dat schema instellen op momenten dat je weet dat je geen andere zaken doet. Zoals bv de was of koken.
Op die manier verlaag je serieus het risico op een hoge piek.

• Fire69
TLHA schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 12:50:
[...]

Zoals @this zegt, ik stop het laden op momenten dat ik weet dat er andere verbruikers gaan aan staan (etenstijd en zo).
Ik wou dat ik het kon automatiseren, maar ik heb nog geen makkelijk werkbare oplossing gevonden omdat Homey mijn Huawei omvormer niet ondersteunt :-(

• V-8
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 12:31

V-8

Fire69 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 13:11:
[...]

Zoals @this zegt, ik stop het laden op momenten dat ik weet dat er andere verbruikers gaan aan staan (etenstijd en zo).
Ik wou dat ik het kon automatiseren, maar ik heb nog geen makkelijk werkbare oplossing gevonden omdat Homey mijn Huawei omvormer niet ondersteunt :-(
Kijk eens naar Home Assistant, dat ondersteunt werkelijk waar bijna alles!

Tesla MYJ SR | BMW i3S 94Ah | 4.070WP Z/O + 2.100WP N/W | Home Assistant

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 10:59

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

V-8 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 13:50:
[...]

Ik regel het ook via m’n oplader en home assistant. De instel mogelijkheden van tesla zelf zijn veels te summier.

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:15
LtMarx schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 13:52:
[...]

Ik regel het ook via m’n oplader en home assistant. De instel mogelijkheden van tesla zelf zijn veels te summier.
Ook met een domme lader kan het via een stukje hardware rechtstreeks met de tesla:

https://github.com/yoziru/esphome-tesla-ble

• Rivanov
Rivanov schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 12:12:
[...]

En toen ik recent een stream wilde starten via de browser, kreeg ik juist de melding dat deze geblokkeerd werd doordat ik niet in Nederland was. En dat was ik wel. ;)

Was de NOS als ik het me goed herinner toen ik de Tour wilde kijken.
Net even gekeken. Is een KPN abonnement.
Vreemd dat het dan toch een geoblock gaf op NOS.nl

[ Voor 6% gewijzigd door Rivanov op 01-08-2025 14:03 ]

• Richh
  • Laatst online: 15:29
V-8 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 13:50:
[...]

Ik kan de hele Tesla uitlezen met HA, maar er commando's naar toe sturen lukt nog niet. Daarvoor moet ik API toegang fixen en volgens mij heb ik daar een KVK nummer voor nodig oid, en die heb ik dan weer niet :P
Het kan makkelijk als je een abonnementsdienst afneemt van Tessie oid maar ik heb geen zin om ervoor te betalen, dat zit het hele besparingsprincipe wat ik ermee wil bereiken precies in de weg :P

Persoonlijk vind ik het niet heel moeilijk om zelf even goed te kijken naar de uurprijzen in HA en even een eindtijd in te stellen.

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Fire69
Richh schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 14:03:
[...]

Ik kan de hele Tesla uitlezen met HA, maar er commando's naar toe sturen lukt nog niet. Daarvoor moet ik API toegang fixen en volgens mij heb ik daar een KVK nummer voor nodig oid, en die heb ik dan weer niet :P
Het kan makkelijk als je een abonnementsdienst afneemt van Tessie oid maar ik heb geen zin om ervoor te betalen, dat zit het hele besparingsprincipe wat ik ermee wil bereiken precies in de weg :P

Persoonlijk vind ik het niet heel moeilijk om zelf even goed te kijken naar de uurprijzen in HA en even een eindtijd in te stellen.
Da's niet nodig hoor. Ik heb volledige toegang tot mijn MY via Homey.
Je hebt wel een developer-account nodig, daar krijg je maandelijks gratis 10$ tegoed bij voor API-toegang.

Bedankt dus iedereen voor de suggestie dat het met HA kan, maar ik heb niet direct zin om hiervoor nog een extra systeem te installeren dat ik draaiend moet houden :P

Iemand die het antwoord op mijn originele vraag weet? :D

• ray1979
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:48
Fire69 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 15:18:
[...]

Je hebt wel een developer-account nodig, daar krijg je maandelijks gratis 10$ tegoed bij voor API-toegang.

Bedankt dus iedereen voor de suggestie dat het met HA kan, maar ik heb niet direct zin om hiervoor nog een extra systeem te installeren dat ik draaiend moet houden :P

Ik heb EVCC draaien in Home Assistant, werkt (na enig instelwerk) perfect. Volgens mij kan dit ook werken met Homey via MQTT...

• Oekol
Weet niet hoe 't met jullie zit maar ik vind dit mooi :o

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NsZrjTAOaDK6nK2Oxwhh7yBTVbk=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3i0PVGKfZ9RdAwYsg9SxfPjM.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xcnzFddB4Kixt1bQuvaAPSW0voU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/H2sIcY98A75LoiGGNUVyBtMt.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R-XufEYV6XryCe1ctLDlaB7P1N0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5AcB47Tr9rAsoDJGkQIsD0Qb.jpg?f=fotoalbum_tile

• Rivanov
Oekol schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 18:37:

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Wauw. Erg nice.

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Nu online

ZOooo! Dat is wel heel erg lief zeg.

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

• PSP123
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 14:28
Oekol schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 06:24:
[...]

Bij een erkend schadebedrijf door tesla, jazeker. Heb de motorkap opnieuw laten spuiten nadat ik een fietser op bezoek had gehad.
ABS autoherstel lijkt gecertificeerd ook door Tesla.

• Oekol
PSP123 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 18:54:
[...]

ABS autoherstel lijkt gecertificeerd ook door Tesla.
Tesla heeft een pagina op de website staan met alle gecertificeerde plekken.

https://www.tesla.com/nl_nl/support/body-shop-support

[ Voor 10% gewijzigd door Oekol op 01-08-2025 19:01 ]

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19:40
Blasterxp schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 12:00:

Ik woon in België en heb in België mij auto gekocht. Ik heb ook een KPN Amsterdam Ip adres. Voor sommige Belgische services is dat een probleem, maar geen ramp dat het niet werkt in de auto. Volgens mij gaat alles door een proxy.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online

Ik zou dan nog zwarte strepen toevoegen! :+

🐝🐝🐝

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

• htmt
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:09

htmt

MY LR MCR 2023

gjcvro schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 13:59:
[...]

Ook met een domme lader kan het via een stukje hardware rechtstreeks met de tesla:

https://github.com/yoziru/esphome-tesla-ble
Die wordt al een tijd niet meer onderhouden.
Gebruik deze: https://github.com/PedroKTFC/esphome-tesla-ble

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22:16

Taxi in New York?

• Oekol
Het heette racing yellow maar werd inderdaad onder de reacties allemaal taxi yellow genoemd.

• Rivanov
Deze is ook wel nice. Australiër op Reddit die Nardo Grey PPF heeft toegepast.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ViugADSQJa72wBxHwk8IoW6j1vU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Q76H4gb0dqkYL4KMGB7gAm06.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T1kY5Ov6B-sJ1vWh7Z6_AhSl_Rw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8hRb04RviQmbhovkdmsMvWmo.png?f=fotoalbum_large

• Rivanov
Speaking of Australia. Tesla heeft in Australië twee nieuwe accessoires uitgebracht. Benieuwd of die ook naar Nederland komen uiteindelijk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OPgp-wXnXM2WQBZuNxagw7IdvX0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5eByylqfLQrOhOHOgMX6J8r9.png?f=fotoalbum_large

https://www.notateslaapp....s-for-model-3-and-model-y

• Richh
  • Laatst online: 15:29
Fire69 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 15:18:
[...]

Voor een developer account heb je kvk nodig toch?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

• Oekol
Rivanov schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 21:09:
Speaking of Australia. Tesla heeft in Australië twee nieuwe accessoires uitgebracht. Benieuwd of die ook naar Nederland komen uiteindelijk.

[Afbeelding]

https://www.notateslaapp....s-for-model-3-and-model-y
Ziet er leuk uit hoor, maar je hebt nog minder ruimte op de al korte stoel dan. Dat is matig.

• daemonix
  • Niet online
Richh schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 22:25:
[...]

Voor een developer account heb je kvk nodig toch?
Nope. Gewoon aanmaken.

• adwin84
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:23
Ik heb vandaag de auto na onze vakantie(rit) schoongemaakt. 1 grote puinzooi van speelgoed en kruimels achterin de auto😂.
Dit keer iets grondiger dan normaal. Toen ik de deuren aan de binnenkant, onderzijde ging schoonmaken viel me op dat bij beide voorportieren een isolatiestrip loshing. Deze zit vastgeplakt, dus niet 1,2,3, te fixen. Iemand dit al eens gehad? Opgelost via een service request?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_KTDBPXUBvxsqkgNVorcKh2gJIE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/klwOItA00WBgwSPUetI1sSiA.jpg?f=fotoalbum_large

• turkeyhakan
adwin84 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 23:31:
Ik heb vandaag de auto na onze vakantie(rit) schoongemaakt. 1 grote puinzooi van speelgoed en kruimels achterin de auto😂.
Dit keer iets grondiger dan normaal. Toen ik de deuren aan de binnenkant, onderzijde ging schoonmaken viel me op dat bij beide voorportieren een isolatiestrip loshing. Deze zit vastgeplakt, dus niet 1,2,3, te fixen. Iemand dit al eens gehad? Opgelost via een service request?
[Afbeelding]
Ik zou niet verwachten dat deze is geplakt. Normaliter kun je rubbers zo loshalen.

• Straat_Joekel
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 18:58
adwin84 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 23:31:
[Afbeelding]
Ik zag dit enkele maanden geleden na het wassen van de auto ook bij mijn Y. Heb daarvoor idd een service request ingediend. De (mobiele) monteur had het binnen enkele minuten weer vastzitten en gaf aan dat het een veelvoorkomend issue was bij de voor portieren . Onze Y was overigens nog geen half jaar oud.

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Vandaag tweede proefrit gemaakt in een M3. En wederom een top ervaring. Sta nu op het punt om de knoop door te hakken. Maar er kwam toch één klein issue aan het licht tijdens de rit.

Uit het stuur lijkt een 'high pitched noise' te komen. Na een snelle search op Reddit bleek het gelinkt aan de brightness van het scherm. En inderdaad, het geluid ging weg toen ik het scherm op 100% zette. Maar het lijkt mij niet dat dat een goede oplossing is als het donker is in de avond. In het topic werd ook melding gemaakt van iemand bij wie het met een nieuw stuur was opgelost. Iemand anders zei dat de coil whine na verloop van tijd mogelijk minder wordt.

Voor iemand herkenbaar? Zou een fix, indien probleem aanwezig is, bij aankoopafspraken af te stemmen zijn?

https://www.reddit.com/r/...ering_wheel_high_pitched/
I figured out what this is. It’s a coil whine caused by the screen. It’s loudest when brightness is set to 50%. It gets more silent towards 0% and 100%. I can almost not hear anything at 0% and 100%. Seems like the steering wheel is picking up these vibrations/interference caused by the screen - as I cannot hear anything from the screen itself.
Ik moet ook wel zo realistisch zijn dat je het alleen hoort als je stilstaat, de muziek uitstaat. En het met name op 50% brightness dat het meest opvalt. Richting de 0% en 100% is het nagenoeg afwezig. Dus misschien moet ik ook weer niet te moeilijk doen.

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19:40
Fire69 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 13:11:
[...]

Je hebt toch geen data nodig van jouw omvormer om rekening te houden met het capaciteitstarief? Enkel afname en injectie zijn van belang voor het capaciteitstarief en solarladen.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Pagina: 1 ... 108 ... 202 Laatste

Let op:
  • Discussies/uitlatingen over het gedrag of politieke agenda van Elon Musk horen hier niet thuis, zie: Taro in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 3"
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: