Thanks, het is mij niet helemaal duidelijk of die valve actuator onderdeel is van die superbottle vervanging. Er staat op die tesla onderdelen pagina ook een SERVICE-KIT PHANTOM, CHILLER, hebben ze die dan ook vervangen?simonsays84 schreef op woensdag 30 juli 2025 @ 15:19:
[...]
Vreemd sowieso dat ze hier twee corrections gestacked hebben, want de superbottle komt inclusief de 5-way valve. Nu heb je betaald voor de vervanging van de superbottle (inclusief een nieuwe 5-way valve) én de vervanging van de 5-way valve. Hier vind je de parts catalogus:
https://epc.tesla.com/nl-...4a6e8b075?autoscroll=true
Scheelt je toch 125 euro op deze rekening.
Ik las op andere fora dat de actuator soms stuk gaat omdat in de superbottle iets krom trekt en daardoor de valve niet vrij kan bewegen. Dan vervangen ze het liefst de hele bottle. Als je een dual motor hebt kost dat geloof ik 2 uur en 45 minuten, anders maar 1 uur een tien minuten ofzo. Scheelt ook nog veel op de rekening.
Het lijkt erop dat ik 1.08 + 0.48 + 0.5 = pakembeet 2 uur aan werkloon kwijt was a 130 euro. In totaal 267.80 euro ex btw. Dus dat lijkt weer minder dan jouw 2 uur 45 min (ik heb dual motor).
:strip_exif()/f/image/31JXbOaelS5jdrNyoAikwIWH.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xDztzUXho9yEj6wlWGUwvrTY.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/sYrBeYxjb6GgA2R2GQEOgRnK.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/ErP9lSxb7VaKEdqDvpVYDSFj.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3i0PVGKfZ9RdAwYsg9SxfPjM.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/H2sIcY98A75LoiGGNUVyBtMt.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/5AcB47Tr9rAsoDJGkQIsD0Qb.jpg?f=fotoalbum_tile)
/f/image/Q76H4gb0dqkYL4KMGB7gAm06.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/8hRb04RviQmbhovkdmsMvWmo.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/5eByylqfLQrOhOHOgMX6J8r9.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/klwOItA00WBgwSPUetI1sSiA.jpg?f=fotoalbum_large)