Ja, snap ik, is ook heel kut.

Mn vriendin had binnen 24 uur zoiets. Wel met gepoedercoate velgen en een model s maar dat was €150,- en stond er weer netjes bij. Schade was vergelijkbaar alleen iets langer.
Het loslaten van de lak is wel een kwaliteits dingetje ja.
Andrehj schreef op zondag 11 oktober 2026 @ 16:24:
@
pjot1 Die vergelijking gaat natuurlijk hartstikke mank. De gemiddelde autorijder hoeft niet dagelijks tegen een muur aan te rijden, maar langsparkeren in parkeervakjes die qua breedte niet zijn gemaakt voor de hedendaagse auto's is voor veel automobilisten wel dagelijkse praktijk. Zeker als dat in druk verkeer even snel moet is het zacht raken van een stoeprand iets wat je snel kan overkomen. Ik kan heel goed sturen, maar in de 15 jaar dat ik in onze huidige auto rij is me dat ook best een paar keer gebeurd.
Maar omdat die auto wél velgen heeft die bij de bandbreedte passen heeft dat nog nooit tot schade geleid, terwijl dat bij de meeste Tesla's wel direct een beschadigde velg tot gevolg heeft. Loop maar eens een rondje over een parkeerterrein en zoek naar beschadigde velgen. Dan valt op dat het Tesla qua percentage beschadigde velgen t.o.v. de andere merken enorm hoog zit. En dat slaat dus nergens op. Die velgen zijn gewoon veel te breed.
Het valt me inderdaad op dat veel model 3/y veel velg schade hebben. Ik kan dat echt niet begrijpen met camera's rondom.
Het zacht raken van een stoeprand is gewoon onkunde tenzij het haaks op je band is. Wordt zelfs geleerd met lessen. Tesla heeft de geweldige functie dat als je auto in zn achteruit zet de spiegels versteld. Daardoor kan je perfect zien of je de stoeprand raakt of niet.
De gemiddelde automobilist kan ook helemaal niet rijden, laat staan inparkeren. Dat je zegt dat je goed kan sturen gaat bij deze mank omdat je je toch laat beïnvloeden door het overige verkeer. Laat ze maar de tyfus krijgen.
Nogmaals, als je niks raakt, heb je ook geen schade.
Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.