Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 56 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.673.387 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b0On
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-05 19:27
2 weken in het bezit van een MY. Afgelopen week geupdate naar 2023.20.8, sindsdien werken alle systemen die iets met camera's doen niet meer. Dan kom je er snel achter dat dat er eigenlijk iets te veel zijn:
  • TACC werkt niet, waarom is er geen old-skool CC???
  • Ruitenwissers zelf continue met de hand van snelheid veranderen
  • Geen parkeerhulp
  • Lampen staan altijd aan
  • Geen actueel snelheidslimiet zichtbaar
  • Sentry geeft continue systeemfouten
  • Autopilot kan je natuurlijk helemaal vergeten
Het rare is dat de camera's het zelf wel (meestal) doen. Soms zijn ze (even) zwart, maar meestal geven ze gewoon beeld. Gisteren nog een (andere?) software update gedaan, maar nog steeds hetzelfde gedrag. Ondertussen maar een service request aangevraagd, ik ben heel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-05 17:57

Guldan

Thee-Nerd

Had je al een reset geprobeerd door beide knoppen ingedrukt te houden?

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b0On
Guldan schreef op maandag 17 juli 2023 @ 20:18:
Had je al een reset geprobeerd door beide knoppen ingedrukt te houden?
Ja, meerdere keren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guldan
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-05 17:57

Guldan

Thee-Nerd

Damn, balen zeg. Hopenlijk krijgen ze je auto gauw weer goed.

You know, I used to think it was awful that life was so unfair. Then I thought, wouldn't it be much worse if life were fair, and all the terrible things that happen to us come because we actually deserve them?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterinDen Haag
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13-05 20:33
radeoxx schreef op maandag 17 juli 2023 @ 15:30:
Mailtje ontvangen van Promovendum. De verzekering wordt duurder. Dit omdat ze meer kosten maken.

Auto Tesla Model 3 RWD LR (XX-XXX-X)
Dekking Allrisk (WA + Volledig Casco)
Aanvullende verzekeringen Ongevallenverzekering Inzittenden
Huidige premie € 49,21 per maand (inclusief 75% no-claim korting)
Nieuwe premie € 70,04 per maand (inclusief 75% no-claim korting)

Tja. Wat zouden jullie doen? Bij ANWB is het inclusief 'veilig rijden' ongeveer dezelfde prijs. Maar dit is toch wel een forse verhoging, niet? 42% erbij! Woppa.
Nieuwe Tesla Model Y RWD mei 2023
Allrisk
Inzittenden
Rechtsbijstand
9 schadevrije jaren

Bij ING voor € 75,56 p/m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-05 22:42
Sinds een paar dagen rij ik in een jong model Y LR. Gekocht van een particulier. Op de dag zelf onderweg naar huis kreeg ik een foutmelding. " Parkeersensor(en) mogelijk belemmerd. Reinig sensor(en) of controleer installatie" . Wie herkent deze probleem en wat was de oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deryck
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 14:33
cgok schreef op maandag 17 juli 2023 @ 20:33:
Sinds een paar dagen rij ik in een jong model Y LR. Gekocht van een particulier. Op de dag zelf onderweg naar huis kreeg ik een foutmelding. " Parkeersensor(en) mogelijk belemmerd. Reinig sensor(en) of controleer installatie" . Wie herkent deze probleem en wat was de oplossing?
Voorzichtig camera poetsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgok
deryck schreef op maandag 17 juli 2023 @ 20:38:
[...]

Voorzichtig camera poetsen
De camera bij de voorruit? Want de rest werkt wel naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
PeterinDen Haag schreef op maandag 17 juli 2023 @ 20:29:
[...]

Nieuwe Tesla Model Y RWD mei 2023
Allrisk
Inzittenden
Rechtsbijstand
9 schadevrije jaren

Bij ING voor € 75,56 p/m
Y LR 2023:

Allrisk
Inzittenden
3 jaar nieuwwaarde
7 Schadevrije jaren

Bij Univé voor 82,24.

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:39

BCC

cgok schreef op maandag 17 juli 2023 @ 20:33:
Dit gebeurt bij mij nog wel eens bij veel regen of laagstaande zon. Lost zich normaliter vanzelf op.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgok
BCC schreef op maandag 17 juli 2023 @ 21:09:
[...]

Dit gebeurt bij mij nog wel eens bij veel regen of laagstaande zon. Lost zich normaliter vanzelf op.
Ik heb hem nu bijna een week, en die foutmelding is nooit weggegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njiwedu0b
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:14
cgok schreef op maandag 17 juli 2023 @ 21:02:
[...]

De camera bij de voorruit? Want de rest werkt wel naar behoren.
Plantenspray met water will do the trick! 👍 Eventueel schoonmaken met papier, ik heb zo’n rol van de Action in de auto liggen. Easy fix (ook voor vogelpoep)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:33
STIMPPYYY schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 14:57:
[...]
Bij mij heb ik sinds dag 1 dan weer wel dat wanneer ik instap, spotify open en mijn playlist aanklik, deze blijft laden. Gebeurt 9 vd 10 keer. Nummmers die opstonden spelen gewoon, kan ook naar het volgende nummer etc met het wieltje.
Enige om dit op te lossen is door ff naar radio oid te gaan en terug. Super suf.
Dit heb ik ook. Echter wisselen van bron lost het niet op. Speelt het probleem bij jou nog steeds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:51
b0On schreef op maandag 17 juli 2023 @ 19:56:
2 weken in het bezit van een MY. Afgelopen week geupdate naar 2023.20.8, sindsdien werken alle systemen die iets met camera's doen niet meer. Dan kom je er snel achter dat dat er eigenlijk iets te veel zijn:
  • Geen parkeerhulp
Het rare is dat de camera's het zelf wel (meestal) doen. Soms zijn ze (even) zwart, maar meestal geven ze gewoon beeld. Gisteren nog een (andere?) software update gedaan, maar nog steeds hetzelfde gedrag. Ondertussen maar een service request aangevraagd, ik ben heel benieuwd.
En dan na de service erop vertrouwen dat de auto goed omgaat met het leven van je kinderen?
Ik hoop dat ze extra veilig inzetten en dus bij een kleine glitch alle systemen uitgooien, maar toch geeft het me geen veilig gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
cgok schreef op maandag 17 juli 2023 @ 21:24:
[...]

Ik heb hem nu bijna een week, en die foutmelding is nooit weggegaan.
Het is wel een model zonder parkeersensoren?

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cgok
Inspired schreef op maandag 17 juli 2023 @ 23:15:
[...]

Het is wel een model zonder parkeersensoren?
maar als ik op deze model geen parkeersensoren heb, waarom krijg ik die foutmelding? Het is ook niet uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
GekkeRipper schreef op maandag 17 juli 2023 @ 22:39:
[...]

Dit heb ik ook. Echter wisselen van bron lost het niet op. Speelt het probleem bij jou nog steeds?
Ja, ik heb de auto nu 4,5 jaar. Sinds dag 1 heb ik dit probleem. Best irritant eigenlijk :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:08
njiwedu0b schreef op maandag 17 juli 2023 @ 21:35:
[...]

Plantenspray met water will do the trick! 👍 Eventueel schoonmaken met papier, ik heb zo’n rol van de Action in de auto liggen. Easy fix (ook voor vogelpoep)
Geen idee hoe erg je het vindt, maar papier veroorzaakt krassen.
Ik heb in de kofferbak altijd een microvezel doek. En een spuit met vloeistof om idd vogelpoep meteen weg te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
STIMPPYYY schreef op maandag 17 juli 2023 @ 23:27:
[...]

Ja, ik heb de auto nu 4,5 jaar. Sinds dag 1 heb ik dit probleem. Best irritant eigenlijk :+
Zeker irritant ik wil uitproberen of premium connectivity de moeite waard is maar zo zeker niet. Heb het gemeld voor bij mijn aanstaande service afspraak.

Overigens deed een testauto die ik had hetzelfde...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GekkeRipper
mitsumark schreef op maandag 17 juli 2023 @ 22:49:
[...]

En dan na de service erop vertrouwen dat de auto goed omgaat met het leven van je kinderen?
Ik hoop dat ze extra veilig inzetten en dus bij een kleine glitch alle systemen uitgooien, maar toch geeft het me geen veilig gevoel.
Eh, het stuur en de rem werken gewoon nog hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesPimelmees
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-04 14:04
Ik wilde gister via mijn telefoon de sentry camera even bekijken en kreeg de melding "datalimiet voor vandaag bereikt"

Welk datalimiet? Haha. Heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:16

Notna

Where are you?®

KeesPimelmees schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 08:01:
Ik wilde gister via mijn telefoon de sentry camera even bekijken en kreeg de melding "datalimiet voor vandaag bereikt"

Welk datalimiet? Haha. Heel vreemd.
Er zit een limiet op van 15 minuten één uur per dag (sommige regio's 15 minuten) per dag op die camerafeed. Dat de melding aangeeft dat de datalimiet op is, leest een beetje vreemd ;) .

[ Voor 6% gewijzigd door Notna op 18-07-2023 08:12 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:24
bert pit schreef op maandag 17 juli 2023 @ 18:01:
Vraagje: als ik mijn MY LR parkeer en volledig uit zet, komt het regelmatig voor dat de auto na enige tijd een geluid produceert. Net alsof je de afzuigkap aanzet. Weet iemand wat dat is.
Heb je überhaupt getracht te zoeken?
Er zijn in dit deel en vorige deel al meerdere keren dezelfde vraag gesteld en telkens beantwoord met de geluiden pagina van Tesla...

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:14
Notna schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 08:06:
[...]

Er zit een limiet op van 15 minuten per dag op die camerafeed. Dat de melding aangeeft dat de datalimiet op is, leest een beetje vreemd ;) .
Is dat nieuw?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
Wie van jullie gebruikt de Watch App for Tesla? Is dit veilig? Je moet namelijk wel inloggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:16

Notna

Where are you?®

Voor zover ik weet niet. Maar zeker weten doe ik het niet. Ik zie referenties op het internet al vanaf 2021 en het staat in de handleiding:

https://www.tesla.com/own...AE-AF07-2FDC0EB64663.html
Live camera weergegeven is beperkt tot ongeveer één uur (of 15 minuten voor sommige regio's) totaal gebruik per dag.
Ik heb in het verleden wel vaker mensen een melding zien geven dat ze tegen deze limiet aanliepen

[ Voor 17% gewijzigd door Notna op 18-07-2023 08:14 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesPimelmees
Notna schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 08:06:
[...]

Er zit een limiet op van 15 minuten één uur per dag (sommige regio's 15 minuten) per dag op die camerafeed. Dat de melding aangeeft dat de datalimiet op is, leest een beetje vreemd ;) .
Dank je! dat wist ik niet. Heb ik denk ik perongeluk de feed aangehad op de achtergrond ofzo...
Verder niet belangrijk maar vond het zo vreemd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Notna schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 08:12:
[...]

Voor zover ik weet niet. Maar zeker weten doe ik het niet. Ik zie referenties op het internet al vanaf 2021 en het staat in de handleiding:

https://www.tesla.com/own...AE-AF07-2FDC0EB64663.html

[...]

Ik heb in het verleden wel vaker mensen een melding zien geven dat ze tegen deze limiet aanliepen
Interessant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omslachtig012
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 27-08-2024
Weet iemand of het de bedoeling is dat de laadpoort vergrendeld blijft na het stoppen van het laden?
Wanneer ik bijvoorbeeld bij Fastned of een publieke lader aan de straat de laadsessie met mijn pasje stop, blijft de laadpoort vergrendeld.

Doe ik iets verkeerd of is dit gewoon hoe het werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesPimelmees
Omslachtig012 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 08:18:
Weet iemand of het de bedoeling is dat de laadpoort vergrendeld blijft na het stoppen van het laden?
Wanneer ik bijvoorbeeld bij Fastned of een publieke lader aan de straat de laadsessie met mijn pasje stop, blijft de laadpoort vergrendeld.

Nee, je moet m inderdaad wel loskoppelen van de auto. De kabel gaat niet automatisch los wanneer de stroomtoevoer wordt gestopt. Zou ook een mooie boel zijn... Is er een storing in de paal waardoor de stroom stopt en dan kan iedereen er vandoor met je kabel omdat de auto m los laat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• njiwedu0b
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10:14
Russel88 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 07:43:
[...]

Geen idee hoe erg je het vindt, maar papier veroorzaakt krassen.
Ik heb in de kofferbak altijd een microvezel doek. En een spuit met vloeistof om idd vogelpoep meteen weg te halen.
Klopt, maar op het glas minder; vezel doek heb ik ook in de auto en was m verder elke 2-3 weken even met de hand. Meer dat de vogel poep niet lang op de auto blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omslachtig012
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 27-08-2024
KeesPimelmees schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 08:19:
[...]

Nee, je moet m inderdaad wel loskoppelen van de auto. De kabel gaat niet automatisch los wanneer de stroomtoevoer wordt gestopt. Zou ook een mooie boel zijn... Is er een storing in de paal waardoor de stroom stopt en dan kan iedereen er vandoor met je kabel omdat de auto m los laat...
Mijn BMW i3 deed dit destijds wel, wanneer de auto ontgrendeld was kon je de laadkabel eruit halen. Dit kon alleen als de laadsessie gestopt was trouwens.

[ Voor 3% gewijzigd door Omslachtig012 op 18-07-2023 08:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesPimelmees
Omslachtig012 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 08:23:
[...]

Mijn BMW deed dit wel, wanneer de auto ontgrendeld was kon je de laadkabel eruit halen wanneer de laadsessie gestopt was.
Ahhh, ja de auto open doen ontgrendelt ook de laadkabel van de auto voor mij. Dus dat zou wel zo moeten werken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-04 15:41
Pufster schreef op maandag 17 juli 2023 @ 17:03:
Wat zijn jullie meningen over de LR RWD vs standaard RWD? De ene batterij is het aangeraden tot 100% te laden vanwege LFP, terwijl de andere de standaard 20-80 regel heeft. In de praktijk zit je bij dagdagelijks gebruik dan toch op dezelfde range te kijken, gezien de 100% de kleine kwh goed maakt? Enkel een meerwaarde dus als je een lange reis maakt? Ik kan namelijk mijn bestelling nog wijzigen voor dezelfde prijs naar een LR RWD of een RWD met wit interieur ipv zwart, maar weet niet direct wat er meer doorweegt.
Hier heb ik me echt op verkeken, heb de MY RWD met LPF, ik dacht mooi tot 100% laden, juist voor de lange ritten, maar dat doe je dus juist nooit, omdat snelladen tot zo'n 70% snel gaat (ook dan al minder dan in het begin). Dus laden van 10%-70% voor lange ritten doe ik voornamelijk. Dat is 60% van de capaciteit, doe je dat met een LR RWD, dan laad je dus meer kWh op hoog vermogen, dan laadt de LR ook nog sneller, wat op lange ritten helemaal fijn is.

Al met al zou ik zeker voor de LR RWD gaan in dit geval voor lange reizen. Voor korte stukken misschien weer juist niet, want onze Model Y staat overdag bij werk aan de lader en kan lekker 100% vol paar keer per week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
GekkeRipper schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 07:54:
[...]

Zeker irritant ik wil uitproberen of premium connectivity de moeite waard is maar zo zeker niet. Heb het gemeld voor bij mijn aanstaande service afspraak.

Overigens deed een testauto die ik had hetzelfde...
Mwoah, het is even naar radio en weer naar spotify. Dan verschijnt de interface weer. Wat ik zeg, liedjes werken wel gewoon alleen blijft de interface laden. Je kunt ook een minuut wachten. Verschijnt wel weer, maar ben nogal ongeduldig.

Om elke keer dat gekloot met die hotspot te hebben, zou daar al 10 euro p/m voor hebben hoor. Plus je krijgt Spotify en nog wat andere gimmicks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:49
Omslachtig012 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 08:18:

Zoals gezegd is dat hoe het werkt. Wel een simpele lifehack truuk: Als je op de auto afloopt, trek even eerst een portier 1cm open en stop dan de laadsessie op de paal. Dan ontgrendelt de laadpoort wel omdat de auto dan weet dat jij er bent. Scheelt je telkens de app openen of instappen en op het scherm ontgrendelen.

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07:21
Korvaag schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 08:41:
[...]

Zoals gezegd is dat hoe het werkt. Wel een simpele lifehack truuk: Als je op de auto afloopt, trek even eerst een portier 1cm open en stop dan de laadsessie op de paal. Dan ontgrendelt de laadpoort wel omdat de auto dan weet dat jij er bent. Scheelt je telkens de app openen of instappen en op het scherm ontgrendelen.
Ik heb de laadpas in de kofferbak liggen, zo heb ik altijd de kofferbak open staan als ik de laadsessie stop. Dan ontgrendeld de stekker ook vanzelf na het stoppen van de sessie.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:28
turkeyhakan schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 08:09:
Wie van jullie gebruikt de Watch App for Tesla? Is dit veilig? Je moet namelijk wel inloggen.
Die gebruik ik al jaren, eigenlijk alleen maar om gebruik te maken van de handige Shortcuts. Daarmee kan je met 1 druk op je horloge de auto voorverwarmen of de laadpoort ontgrendelen.
Je moet idd inloggen, maar volgens mij kan het ook met een token ofzo? Achja, ik maak me er niet zo druk om. Destijds als beta tester nog wat heen-en-weer gemaild met de maker, leek een prima kerel. Zeker weten doe ik dat natuurlijk niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royaljoop
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06:17
Pufster schreef op maandag 17 juli 2023 @ 17:03:
Wat zijn jullie meningen over de LR RWD vs standaard RWD? De ene batterij is het aangeraden tot 100% te laden vanwege LFP, terwijl de andere de standaard 20-80 regel heeft. In de praktijk zit je bij dagdagelijks gebruik dan toch op dezelfde range te kijken, gezien de 100% de kleine kwh goed maakt? Enkel een meerwaarde dus als je een lange reis maakt? Ik kan namelijk mijn bestelling nog wijzigen voor dezelfde prijs naar een LR RWD of een RWD met wit interieur ipv zwart, maar weet niet direct wat er meer doorweegt.
Mijn Y LR die ik vorige week heb opgehaald heeft als normale geadviseerde oplaad 90% staan. Geadviseerd wordt de 100% te gebruiken en dan direct af te reizen. Dus dan stel je de oplaad in dat je op tijdstip x 100% vol moet zijn. Maar in de normale gevallen dus 90%.

Overigens, je hebt 8 jaar garantie en bent daarmee verzekerd tegen een maximale aantal % capaciteitsverlies. Waarom zou je zo overdreven voorzichtig moeten zijn ( dus als tesla adviseert 90% dan kun je dat gerust doen)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 23-05 16:20
Korvaag schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 08:41:
[...]

Als ik vergeten ben om de auto eerst van het slot te halen vooraleer ik de laadsessie stop, gebruik ik gewoon die trekkabel in de kofferbak om de laadkabel los te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

turkeyhakan schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 08:09:
Ziet er goed uit, vooral I.c.m. Siri, zie ons dit hier wel gebruiken.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:14
royaljoop schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 09:25:
[...]

Mijn Y LR die ik vorige week heb opgehaald heeft als normale geadviseerde oplaad 90% staan. Geadviseerd wordt de 100% te gebruiken en dan direct af te reizen. Dus dan stel je de oplaad in dat je op tijdstip x 100% vol moet zijn. Maar in de normale gevallen dus 90%.

Overigens, je hebt 8 jaar garantie en bent daarmee verzekerd tegen een maximale aantal % capaciteitsverlies. Waarom zou je zo overdreven voorzichtig moeten zijn ( dus als tesla adviseert 90% dan kun je dat gerust doen)!
Je hebt gelijk hoor, maar minimale SoH is 70% voor je aanspraak kunt doen op garantie, dus modellen waar echt iets mee mis is zou ik zeggen. Voor mij is het zo dat ik voor 95% van de dagen genoeg heb aan 75% om mee weg te rijden. Komt het dan nog voor dat ik perongeluk meer nodig heb dan ga ik wel naar een supercharger. Toen we laatst een flinke reis hebben gemaakt heb ik wel in de ochtend gepland dat ie rond 100% zat toen we wegreden maar achteraf gezien; had ook niet echt verschil gemaakt.

Dus overdreven voorzichtig; mwa heb dus niet meer nodig dan die 75% en het is geen extra zorg.

Tesla Model 3 Performance - Renault Zoe ZE40 - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Peter_J_
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 25-01 15:14
STIMPPYYY schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 08:33:
[...]

Mwoah, het is even naar radio en weer naar spotify. Dan verschijnt de interface weer. Wat ik zeg, liedjes werken wel gewoon alleen blijft de interface laden. Je kunt ook een minuut wachten. Verschijnt wel weer, maar ben nogal ongeduldig.

Om elke keer dat gekloot met die hotspot te hebben, zou daar al 10 euro p/m voor hebben hoor. Plus je krijgt Spotify en nog wat andere gimmicks.
Heb de premium connectivity en heb dit ook erg vaak met spotify.
Over en weer naar de radio werkt zelden.
Hij blijft de interface van spotify laden, ook langer als een minuut of 2
Zeer irritant, speelt dan ook geen nummer af.
Bijkomstig lijkt de interface alle talen door mekaar te gebruiken.
Elk hoofdstuk staat bij mij in een andere taal.
Ik gebruik trouwens mijn eigen spotify account.
Zet ik hem op de wagen account staan de hoofdstukken gewoon in het Nederlands 🙄
Reset doet niets, uitloggen en opnieuw inloggen ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik zat net naar wat videos te kijken over de spraakcommando's.

Werken die trouwens ook allemaal in het Nederlands en zijn jullie daar tevreden over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethernety
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22-05 17:43
Peter_J_ schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 10:29:
[...]

Ik zit momenteel in mijn proefperiode van premium connectivity. Dat met die verschillende talen voor elk hoofdstuk heb ik dus ook. Ik gebruik ook mijn eigen account.

Hoe kan ik de wagen account instellen? Is dat gelijk aan mijn Tesla account?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Greatsword schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 10:32:
Ik zat net naar wat videos te kijken over de spraakcommando's.

Werken die trouwens ook allemaal in het Nederlands en zijn jullie daar tevreden over?
Yep. Ik heb nog niet eerder een zo goed werkende spraakherkenning gehad. Vorige auto zat ik regelmatig luid te vloeken tegen die 'assistent' omdat ze het weer eens niet begreep. In de Model Y (RWD, 12-2022) werkt het echt super goed. Ik gebruik het overigens vooral voor het instellen van de navigatie, dus heb nog niet alle mogelijkheden verkend.

Overigens zijn ook de zoeksuggesties bij het typen heel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
njiwedu0b schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 08:20:
[...]

Klopt, maar op het glas minder; vezel doek heb ik ook in de auto en was m verder elke 2-3 weken even met de hand. Meer dat de vogel poep niet lang op de auto blijft.
Wat jij doet werkt ook zolang je maar genoeg vocht gebruikt om de poep los te weken (en zeker op glas).

Maar mijn tip: vochtige babydoekjes. Even op de poep laten liggen zodat het vocht zijn werk kan doen, dan voorzichtig de poep er af halen. Zeker niet te hard poetsen en eventueel nog extra doekje gebruiken. Ik vind zo'n pak babydoekjes wat handiger dan een plantenspuit. Verder zijn ze ook makkelijk te gebruiken om vuil binnen de auto even op te ruimen. En geen agressieve chemische bestanddelen, dus ook geen zorgen over aantasten van lak of bekleding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
STIMPPYYY schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 08:33:
[...]

Dat werkt bij mij dus niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
GekkeRipper schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 07:56:
[...]

Eh, het stuur en de rem werken gewoon nog hoor...
Zeker, ook wanneer je het niet wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
Peter_J_ schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 10:29:
[...]

Heb de premium connectivity en heb dit ook erg vaak met spotify.
Over en weer naar de radio werkt zelden.
Hij blijft de interface van spotify laden, ook langer als een minuut of 2
Zeer irritant, speelt dan ook geen nummer af.
Ik kreeg vanuit Tesla service, betreft de almaar ladende Spotify app, het verzoek om de taal van de Tesla eens te wijzingen naar iets anders en dan terug wijzingen naar je gewenste taal. Heb het nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
mitsumark schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 11:53:
[...]

Zeker, ook wanneer je het niet wilt.
Denk dat je geen phantom brake krijgt als je cruise control het niet doet door een camera storing ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-05 20:05
b0On schreef op maandag 17 juli 2023 @ 19:56:
  • Geen parkeerhulp
Ik heb precies hetzelfde gehad! Service afspraakt, ook voor andere issues, zoals een hoog standby verbruik (4-6% in 8 uur)

op de 0,- factuur staat dat het ontstaan is na een update, ze hebben een nieuwe update gedaan en daarmee verholpen. De auto staat nu op op 2023.20.7
overigens is het stand-by verbruik nog niet opgelost.

het meest vervelende vond ik wel dat je geen melding krijgt dat het allemaal niet werkt :X Dus alle aanvullende veiligheidssystemen zijn "offline". Nu weet ik dat het aanvullend is en je er niet op moet rekenen, maar volgens mij is het wel onderdeel van de veiligheids rating van de auto. Het zou dus wel prettig zijn als je een aanvullende melding krijgt als iets niet werkt.
Anders dan alleen de melding parkeerhulp niet beschikbaar, als je instapt. |:(

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twilkie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-05 20:37
Ik denk er aan een Tesla Model Y RWD te bestellen.
Echter lees ik dat deze geen mistlicht vooraan heeft. Is dit iets wat je 'mist', pun intended, of merk je er niet zo heel veel van?
Weet iemand wat de actuele levertermijn is van een RWD? Ik zag hier recent iemand die 4 dagen na bestelling al zijn levering had, klopt dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
Twilkie schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 12:38:
Echter lees ik dat deze geen mistlicht vooraan heeft. Is dit iets wat je 'mist', pun intended, of merk je er niet zo heel veel van?
Weet iemand wat de actuele levertermijn is van een RWD? Ik zag hier recent iemand die 4 dagen na bestelling al zijn levering had, klopt dat?
De Tesla's hebben tegenwoordig super goede dimlichten. Zo goed dat ze (door verkeerde afstelling dan wel) de tegenliggers verblinden :-)

Voor die ene keer dat er mist is kun je echt wel zonder. Het is meer een esthetisch dingetje wat mij betreft. Oh, in mijn geval waren ze wel handig in de winter omdat ik bevroren koplampen had. Maar dat is vrij simpel op te lossen door ruitenwisservloeistof te sproeien op je koplampen voor vertrek.

Deze website in de gaten houden: https://www.tesla.com/nl_...geby=plh&zip=1011&range=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Speciaal topic voor (wacht zelf al meer dan een week en dat was een voorraad model)

Het grote Tesla Levering topic

[ Voor 7% gewijzigd door Greatsword op 18-07-2023 12:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b0On
-Jaap-io schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 12:09:
[...]

Ik heb precies hetzelfde gehad! Service afspraakt, ook voor andere issues, zoals een hoog standby verbruik (4-6% in 8 uur)

op de 0,- factuur staat dat het ontstaan is na een update, ze hebben een nieuwe update gedaan en daarmee verholpen. De auto staat nu op op 2023.20.7
overigens is het stand-by verbruik nog niet opgelost.

het meest vervelende vond ik wel dat je geen melding krijgt dat het allemaal niet werkt :X Dus alle aanvullende veiligheidssystemen zijn "offline". Nu weet ik dat het aanvullend is en je er niet op moet rekenen, maar volgens mij is het wel onderdeel van de veiligheids rating van de auto. Het zou dus wel prettig zijn als je een aanvullende melding krijgt als iets niet werkt.
Anders dan alleen de melding parkeerhulp niet beschikbaar, als je instapt. |:(
Ik heb het idee dat mijn standby verbruik ook extra hoog is ja, terwijl sentry niet werkt.
Goed om te weten dat anderen hetzelfde probleem hebben, verder is het nog wachten op antwoord vanuit Tesla...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twilkie
Ik woon in België, daar wordt de RWD niet getoond op die pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Twilkie schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 13:00:
[...]

Ik woon in België, daar wordt de RWD niet getoond op die pagina.
Dan maar https://www.tesla.com/nl_...rangeby=relevance&range=0 in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twilkie
Die had ik gevonden, maar bij de filter staat daar enkel de Long Range en Performance, niet de RWD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16:14
Twilkie schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 13:04:
[...]

Die had ik gevonden, maar bij de filter staat daar enkel de Long Range en Performance, niet de RWD.
Klopt, die komen maar mondjesmaat voorbij als voorraadmodel, ook in de NL winkel. Beetje geluk mee hebben denk ik. Al lijkt die korting voor de Model Y RWD maar beperkt vergeleken met de Model 3 RWD. Er staat er nu een te koop in NL maar de korting is 1650,-, nog steeds geld he maar in vergelijk met 4,5k op de Model 3 toch maar weinig korting.

Tesla Model 3 Performance - Renault Zoe ZE40 - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Twilkie schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 13:04:
[...]

En als U goed kijkt ziet u dat ik voor u een filter in de link op RWD heb gezet. Echter zijn er geen RWD’s op voorraad waardoor de link u weer naar andere Y’s die wel op voorraad zijn verwijst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jheerink14
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06:26
Ik denk dat ik ze misschien 2 x heb gebruikt op mijn M3 in 100K km, Dus behoudens het visuele aspect van je voorkant heb je er weinig aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 12:42

CyBeRSPiN

sinds 2001

jheerink14 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 13:19:
[...]

Ik denk dat ik ze misschien 2 x heb gebruikt op mijn M3 in 100K km, Dus behoudens het visuele aspect van je voorkant heb je er weinig aan
Tja, wat heb je aan een airbag? Ook nog nooit gebruikt.
Het is een stukje veiligheid, dat als je overvallen wordt door dichte mist je net wat beter zicht hebt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-05 13:58
Ik heb nog nooit een chauffeur in Nederland gezien die zijn mistlichten op de manier gebruikt waarbij ze nut hebben. Ze worden altijd aangezet i.c.m. dimlicht en dus 0,0 effect. Tenzij jij wel de 1 op 100e chauffeur bent die mistlampen aanzet en daarbij dimlichten uitzet denk ik niet dat je ze zal missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
GekkeRipper schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 12:08:
[...]

Denk dat je geen phantom brake krijgt als je cruise control het niet doet door een camera storing ;)
Ik denk, dat als je een service afspraak hebt omdat niks het meer doet, dat ze dát probleem toch verhelpen.
De vraag is, kun je er dan weer op vertrouwen? Niet dat je straks elke 10km een phantom brake en stuuringreep te pakken hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deblaauwesigaar
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05 22:37
Bij parkeren krijg ik altijd de melding als in de afbeelding.
Hoort dat of is er wat aan de hand.
MY rwd, 1 maand oudAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BFeOR90A6VWmVi32gmKenmxhhRQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bcGDU4qRNaBMXd2V74Lcs1Eb.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BThomas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
deblaauwesigaar schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 13:44:
Bij parkeren krijg ik altijd de melding als in de afbeelding.
Hoort dat of is er wat aan de hand.
MY rwd, 1 maand oud[Afbeelding]
Dat hoort. Hij heeft even de tijd nodig om de gegevens van de omgeving op te halen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:50
Vrouwlief was het gezeur zat >:) , dus zojuist een grijze RWD 3 besteld, welke klaar stond voor uitlevering, dus dat zal wel snel gebeuren. Nu nog even de rest regelen, zoals een laadpaal. Maar voor the time being kan de granny lader ook wel even dienst doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-05 20:00
Romius schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 14:10:
Vrouwlief was het gezeur zat >:) , dus zojuist een grijze RWD 3 besteld, welke klaar stond voor uitlevering, dus dat zal wel snel gebeuren. Nu nog even de rest regelen, zoals een laadpaal. Maar voor the time being kan de granny lader ook wel even dienst doen.
Proficiat, ben benieuwd hoe snel je hem mag ophalen 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psychosystema
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-02 15:52
ChUcKiE schreef op maandag 17 juli 2023 @ 15:28:
[...]

En is het dan ook de moeite waarde qua extra/mooier geluid? Zo'n setje kost niet echt veel zag ik.
En qua werktijd, hoe lang ben je ermee bezig?
Zeker waard als het je stoort dat er nog 4 speakers zijn die niet werken, anders wel wat moeite waard omdat het wel echt een effect heeft op de soundstage qua surround effect.
Ik was ongeveer 1 uur kwijt omdat ik alles zorgvuldig wilde openen en dicht maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Hoe zit het eigenlijk precies met het volgende scenario.

Stel je hebt de charge limiet ingesteld op 80%, maar je zet hem aan een SuperCharger en je bezoek aan een restaurant/toilet duurt onverwacht wat langer.

Stopt hij dan bij 80% of kan je dit als nog (via de app?) bijstellen zodat je niet gehaast weer weg moet (om eventuele idle fee's te voorkomen)?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 13:27:
[...]

Tja, wat heb je aan een airbag? Ook nog nooit gebruikt.
Het is een stukje veiligheid, dat als je overvallen wordt door dichte mist je net wat beter zicht hebt.
Wanneer is het nu minder dan 200 meter zicht in Nederland? Je kan je afvragen of het, als je het toch over veiligheid hebt, het een goed plan is om überhaupt dan te rijden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -Muncky-
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:21
Greatsword schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 14:54:

Stel je hebt de charge limiet ingesteld op 80%, maar je zet hem aan een SuperCharger en je bezoek aan een restaurant/toilet duurt onverwacht wat langer.

Stopt hij dan bij 80% of kan je dit als nog (via de app?) bijstellen zodat je niet gehaast weer weg moet (om eventuele idle fee's te voorkomen)?
Kun je verhogen in de app inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 16-05 13:58

Ja, via de app kun je de limiet dan omhoog gooien, je krijgt ook waarschuwingen voor als de idle fees in de buurt komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whazaaaa
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-05 15:48

Ik heb de charge limiet gewoon op 100% staan in de Y-RWD.
als ik eerder terug ben stop ik het laden,, en anders mag die gewoon door tot 100% van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Laatst online: 12:42

CyBeRSPiN

sinds 2001

Fly-guy schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 15:02:
[...]

Wanneer is het nu minder dan 200 meter zicht in Nederland? Je kan je afvragen of het, als je het toch over veiligheid hebt, het een goed plan is om überhaupt dan te rijden?
Gelukkig niet zo vaak, maar daarom schreef ik ook “overvallen worden door”. Omdat recente modellen ook al geen radar meer hebben wordt het nog kritischer om goed zicht te hebben onder dit soort extreme omstandigheden.
Maar idd, het komt zo weinig voor dat het geen must-have is. Goed opletten op het weerbericht dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schwarz
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 23-05 12:17
Mis je niks aan. Het zijn matige breedstralers. Ik zie het effect nauwelijks. Al kan dat ook komen door de goede koplampen :P
Daarnaast moet je ze handmatig inschakelen en kan je ze niet automatisch altijd laten branden.

[ Voor 7% gewijzigd door Schwarz op 18-07-2023 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:50

bert pit

asdasd

Oekol schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 08:06:
[...]

Heb je überhaupt getracht te zoeken?
Er zijn in dit deel en vorige deel al meerdere keren dezelfde vraag gesteld en telkens beantwoord met de geluiden pagina van Tesla...
Zeker en ook wel wat gevonden, maar niet het (afzuigkap) geluid dat mijn auto produceert.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, gas sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc Beek
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 22-05 07:05
Zijn er al nieuwe EV rijders op auto vakantie gegaan afgelopen weken? Richting zuid-Frankrijk, Oostenrijk, Zwitserland, Toscane Italië, Kroatië? Hoe is het met de drukte op laadstations? Er zijn. Zoveel EV’s bijgekomen dat laadfiles in het hoogseizoen toch onvermijdelijk worden lijkt me?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Luc Beek schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 17:18:
Zijn er al nieuwe EV rijders op auto vakantie gegaan afgelopen weken? Richting zuid-Frankrijk, Oostenrijk, Zwitserland, Toscane Italië, Kroatië? Hoe is het met de drukte op laadstations? Er zijn. Zoveel EV’s bijgekomen dat laadfiles in het hoogseizoen toch onvermijdelijk worden lijkt me?
Zie; Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa

Zolang je niet op vrijdag/zaterdag/zondag gaat is er niks aan de hand. :) Het is verder lastig voorspellen. Kwestie van ondergaan of 's nachts rijden of op rustige dagen. Wij gaan dit jaar weer op dinsdag en woensdag naar Spanje. Dan verwacht ik geen files. Tenminste, niet bij de laadpunten. :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zou Tesla nog bezig zijn met dat park assist via de camera? Of is dit het? Het is nu toch nog wel bedroevend slecht. Parkeer in perfecte condities achter een auto. Volgens de animatie zit ik al in de andere auto. Heb echter nog een 80-100 cm over. En dat terwijl de sensoren er al 10 maand af zijn oid. Kleine smet op verder een top auto. Hele verbetering tov de Model 3 uit 2019. (Muv van park assist dan dus.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Capt Waffles
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 07:05
Capt Waffles schreef op zondag 16 juli 2023 @ 12:42:
Ik denk dat het inderdaad de ABS was, dit filmpje gaat er ook over (hier in combinatie met een reservewiel):

https://youtu.be/nxHKsG6Lmt8?t=1056

Het verschil in diameter is voor mij veel groter dan bij hem, ik meet ruwweg 67 cm op de originele banden, en 63cm op de tijdelijke band. Gewoon met de meter er langs gehouden, dus best wat foutmarge op die meting, maar het verschil is in ieder geval substantieel. Zo substantieel dat ik het gewoon duidelijk zie als ik langs de auto sta en voor- en achterwiel vergelijk. Ik denk dat ik maar even tot dinsdag ga wachten als alle 4 wielen weer dezelfde diameter hebben voordat ik me verder zorgen ga maken.
Om het verhaal even compleet te maken: nieuwe band vandaag gehaald (van dezelfde maat als de overige 3 deze keer), gemonteerd, en geluid is weg. Ik ben overtuigd dat het verschil in diameter van de tijdelijke band de ESP triggerde. Case closed :)

Belgisch Limburg | Mitsubishi Electric MSZ-LN35VG2 binnenunit + MUZ-LN35VG2 buitenunit | Diehl 4601S + 3850 Wp (22x Sunflower 175W ZO) | SMA Sunny Boy 4.0 + 7070 Wp (7x JinkoSolar 505W NO + 7x JinkoSolar 505W ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-05 23:07
Smobbo schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 09:04:
[...]

Die gebruik ik al jaren, eigenlijk alleen maar om gebruik te maken van de handige Shortcuts. Daarmee kan je met 1 druk op je horloge de auto voorverwarmen of de laadpoort ontgrendelen.
Je moet idd inloggen, maar volgens mij kan het ook met een token ofzo? Achja, ik maak me er niet zo druk om. Destijds als beta tester nog wat heen-en-weer gemaild met de maker, leek een prima kerel. Zeker weten doe ik dat natuurlijk niet ;)
Blijft de Apple Watch app actief, ik bedoel zorgt hij ervoor dat de auto niet in slaap gaat? Hoe zit het met de phantom drain van de batterij van je Tesla?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:28
Mackeessie schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 18:06:
[...]

Blijft de Apple Watch app actief, ik bedoel zorgt hij ervoor dat de auto niet in slaap gaat? Hoe zit het met de phantom drain van de batterij van je Tesla?
Nee, ik heb de app überhaupt niet meer op m’n horloge staan :+ . Ik heb de app op m’n telefoon en die wordt aangesproken (denk ik) als ik via een complicatie een Opdracht (Siri Shortcut) start op m’n Apple Watch.

Geen merkbare phantom drain.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22-05 23:07
b0On schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 12:59:
[...]

Ik heb het idee dat mijn standby verbruik ook extra hoog is ja, terwijl sentry niet werkt.
Goed om te weten dat anderen hetzelfde probleem hebben, verder is het nog wachten op antwoord vanuit Tesla...
Heb je de overheat protection aan staan, dat gebruikt ook stroom. En kan per locatie ingesteld worden. Ik had het toen mijn dochter met mijn Tesla in Frankrijk was. Ik had hem thuis uitgezet, maar in Frankrijk bleek hij aan te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mackeessie schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 18:06:
[...]

Nee, doet hij niet. Hij werkt verder eigenlijk hetzelfde als de Tesla app. Gebruik hem zelf ook al vanaf het begin en vind het een top app. Keyless entry moet ik nog een keer uitproberen trouwens. Daarmee kun je alleen met de Watch instappen en rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inspired schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 17:39:
Zou Tesla nog bezig zijn met dat park assist via de camera? Of is dit het? Het is nu toch nog wel bedroevend slecht. Parkeer in perfecte condities achter een auto. Volgens de animatie zit ik al in de andere auto. Heb echter nog een 80-100 cm over. En dat terwijl de sensoren er al 10 maand af zijn oid. Kleine smet op verder een top auto. Hele verbetering tov de Model 3 uit 2019. (Muv van park assist dan dus.)
Wie weet waar ze nu aan werken...

Ik vind het vaak redelijk werken hoor. Hoewel de aantallen centimeters niet helemaal kloppen, is het redelijk consistent dat hij een centimeter of 20 teveel aangeeft.

De visualisatie betreft vooral de gele/oranje/rode lijn. De relatie met het plaatje van de auto moet je gewoon negeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14:40

Bever!

3

Luc Beek schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 17:18:
Bij ionity vaak rijen dik en heerlijk rustig bij de sc. _/-\o_

Acties:
  • +10 Henk 'm!
bilgy_no1 schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 19:17:
[...]

Wie weet waar ze nu aan werken...

Ik vind het vaak redelijk werken hoor. Hoewel de aantallen centimeters niet helemaal kloppen, is het redelijk consistent dat hij een centimeter of 20 teveel aangeeft.

De visualisatie betreft vooral de gele/oranje/rode lijn. De relatie met het plaatje van de auto moet je gewoon negeren...
Mja, dit is toch redelijk nutteloos imho. Of moet ik de rode lijn ook negeren en alleen naar de afstand op het beeld tussen de Y en de andere auto kijken?

Volgens de auto moet ik nu toch ècht stoppen. Er staat geen afstand meer gegeven. Met USS is dat <30cm.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/msXfI9ZR0XlHhHrhz88445uqm18=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EzUkII9HEpNfWqIzs3qLl3iH.jpg?f=fotoalbum_large

Terwijl dit de situatie is;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YTh6tyCLjpbv-TOAs4Yvhb9zJZw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y1mupLHXoqHq61iUVLY3Rljn.jpg?f=fotoalbum_large

Ik tel 4 of 5 stenen dus 80-100cm oid. Is toch wel een hele ruimte marge.

Ik kan er best mee leven hoor maar ik vind dit echt een hele stap terug van USS. Ik zou na 10 maand ontwikkeling wel meer verwachten dan dit. Helemaal van een bedrijf dat zegt zover te zijn met AI, Neural Networks en al het andere dat op de bullshit bingokaart staat. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Vandaag voor het eerst een M3 voor 38.000 euro zien staan (geen demo) op de site van Tesla. Prijzen gaan nog flink zakken hoor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-FpSCpQn1jzzmVE_i4a2ahojsn0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SS0AxzzU1SxVTgZ4d7HnhDw6.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 57% gewijzigd door Sunri5e op 18-07-2023 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sivvis
  • Laatst online: 18-05 10:31
Sunri5e schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 20:13:
Vandaag voor het eerst een M3 voor 38.000 euro zien staan (geen demo) op de site van Tesla. Prijzen gaan nog flink zakken hoor.

[Afbeelding]
Dat zijn showroommodellen, die staan er regelmatig op maar gaan ook vrij snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Nu online
Sivvis schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 20:24:
[...]

Dat zijn showroommodellen, die staan er regelmatig op maar gaan ook vrij snel.
Is een auto met 0km op de teller. Dit soort verlagingen hebben we in het verleden ook gezien. Daarna ging de prijs structureel naar beneden. Er staat ook bij “binnenkort leverbaar”. Deze staat dus nog op de boot.

[ Voor 10% gewijzigd door Sunri5e op 18-07-2023 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 11:49
Hoe onderscheid je een V2 SuC visueel van een V3 SuC ?

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koifim
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Sunri5e schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 20:27:
[...]

Is een auto met 0km op de teller. Dit soort verlagingen hebben we in het verleden ook gezien. Daarna ging de prijs structureel naar beneden. Er staat ook bij “binnenkort leverbaar”. Deze staat dus nog op de boot.
Inderdaad. Is deze week ook nog een actie met de rente van 3,49% en ontvangst voor 31 augustus. Ik verwacht rond die tijd de refresh eigenlijk (highland).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:26
Inspired schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 17:22:
[...]

Zie; Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa

Zolang je niet op vrijdag/zaterdag/zondag gaat is er niks aan de hand. :) Het is verder lastig voorspellen. Kwestie van ondergaan of 's nachts rijden of op rustige dagen. Wij gaan dit jaar weer op dinsdag en woensdag naar Spanje. Dan verwacht ik geen files. Tenminste, niet bij de laadpunten. :|
Wellicht niet helemaal vergelijkbaar, maar met wintersport in januari was het echt geen enkel probleem. Overal ruimte zat. En tijdens de winter moet je zelfs nog meer laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

[...]

Voor zover ik de geruchten mag geloven zijn ze de huidige voorraad aan het opmaken om straks met het nieuwe model 3 (project Highland) uit te komen.

Een structurele prijsverlaging en dus 2 model 3’s in het assortiment lijkt me een beetje raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Ik zie hier in Frankrijk een Model 3 LR RWD met trekhaak voor €39.500,- staan op de Tesla website. Dat is wel érg veel auto voor het geld!

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
SpongeRob schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 20:57:
Ik zie hier in Frankrijk een Model 3 LR RWD met trekhaak voor €39.500,- staan op de Tesla website. Dat is wel érg veel auto voor het geld!
Ik zie zelfs model Y rwd voorbij komen voor de 40k. Die noemen ze propulsion. Nog meer auto voor je geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Nu online
Greatsword schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 20:54:
[...]

Voor zover ik de geruchten mag geloven zijn ze de huidige voorraad aan het opmaken om straks met het nieuwe model 3 (project Highland) uit te komen.

Een structurele prijsverlaging en dus 2 model 3’s in het assortiment lijkt me een beetje raar.
Benieuwd wanneer de Juniper voor de model Y uit gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sivvis
  • Laatst online: 18-05 10:31
[...]

Hoe kan je zien wat de tellerstand is? Wat stond er bij het "i" icoontje als reden van de korting?
koifim schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 20:51:
[...]

Inderdaad. Is deze week ook nog een actie met de rente van 3,49% en ontvangst voor 31 augustus. Ik verwacht rond die tijd de refresh eigenlijk (highland).
Die rente is er ook al een tijdje, zeker vanaf half juni. Toen stond er als voorwaarde levering in juni.

[ Voor 30% gewijzigd door Sivvis op 18-07-2023 21:23 ]

Pagina: 1 ... 56 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: