Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 55 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.687.275 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deblaauwesigaar
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05 22:37
Fly-guy schreef op zondag 16 juli 2023 @ 19:20:
[...]

Als je aan het laden bent is het de koeling van de batterij.
Daarnaast koelt hij ook zonder laden als de buitentemperatuur/zon zorgt voor een te hoge batterij temp?

Dit staat er in de handleiding:

[...]
Lekker is dat dan. Trekt hij mooi mijn batterij leeg. Auto staat idd in de zon. Maar het is hier 19 graden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
deblaauwesigaar schreef op zondag 16 juli 2023 @ 19:26:
[...]

Lekker is dat dan. Trekt hij mooi mijn batterij leeg. Auto staat idd in de zon. Maar het is hier 19 graden
Zoveel zal het niet zijn en wil je nu een batterij die niets verliest op korte termijn of een batterij die op langere termijn gezonder blijft? ;)

Uiteindelijk zal een Tesla altijd iets van batterij gebruiken terwijl de auto geparkeerd is, maar voordat dat een probleem wordt, ben je wel heel lang op vakantie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:26
Hoe kan ik de dashcam bekijken?
Vroeger drukte ik op camera icoon, maar ik heb m nu ingesteld, dat die icoon de dashcam beelden opslaat.
Ik weet alleen nu niet hoe ik live de video kan bekijken. Ik wil m gebruiken als ik een krappe garage inrijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:01
[...]
Dat fannetje valt in het niets bij wat de auto verder nog wegslurot aan computerdingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Nu online
Russel88 schreef op zondag 16 juli 2023 @ 20:06:
Hoe kan ik de dashcam bekijken?
Vroeger drukte ik op camera icoon, maar ik heb m nu ingesteld, dat die icoon de dashcam beelden opslaat.
Ik weet alleen nu niet hoe ik live de video kan bekijken. Ik wil m gebruiken als ik een krappe garage inrijd.
Je verward twee icoontjes met elkaar. Lijken allebei op camera maar de 1 is dashcam beelden opslaan en de andere de camera's openen.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

[...]

Niet druk over maken. Een ventilator draaien is echt niets. En liever dat je batterij gewoon goed op temp wordt gehouden.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Oekol schreef op zondag 16 juli 2023 @ 20:15:
[...]

Je verward twee icoontjes met elkaar. Lijken allebei op camera maar de 1 is dashcam beelden opslaan en de andere de camera's openen.
Die andere toont alleen maar de achterzijde. Ik wil af en toe de voor camera gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Russel88 schreef op zondag 16 juli 2023 @ 20:22:
[...]

Die andere toont alleen maar de achterzijde. Ik wil af en toe de voor camera gebruiken.
Dan veeg je in dat scherm omhoog en komen er meer kijkhoeken bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07 09:17
Ik zit te wachten op mijn Midnight Cherry Red en heb alvast de wall connector geïnstalleerd. Alleen staat dat wit straks voor geen meter. Tesla shop heeft alleen rood en dat valt ook uit de toon. Iemand een tip hoe ik aan een voorplaat in Midnight Cherry Red kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:02
Laten wrappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
The_Woesh schreef op zondag 16 juli 2023 @ 20:56:
Ik zit te wachten op mijn Midnight Cherry Red en heb alvast de wall connector geïnstalleerd. Alleen staat dat wit straks voor geen meter. Tesla shop heeft alleen rood en dat valt ook uit de toon. Iemand een tip hoe ik aan een voorplaat in Midnight Cherry Red kan komen?
Ik denk even wachten. Alle andere (huidige) kleuren zijn te krijgen waarschijnlijk is het een kwestie van tijd voordat deze rode kleur er ook bij staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 15-07 11:09
Mijn model 3 RWD zou volgens Tesla delivery 18/07 er moeten zijn. Bestelling liep via LM eind juni.
Nu zie ik bij de voorraadmodellen onder “binnenkort” een long range RWD staan voor 45k, zelfde prijs als mijn normale RWD toen. En ook nog een RWD met wit interieur voor 43k. Dit dankzij de kortingen nu.
In hoeverre kan ik die auto’s nog nemen ipv mijn bestelling, wetende dat Alphabet al een contract heeft opgesteld naar mijn werkgever en dit is ondertekend sinds begin juli. Ik vermoed dat ze nog geen VIN hadden toen want nummerplaat is er nog altijd niet. Ik veronderstel dat alles vanaf stap 1 dan moet beginnen, maar met de snelheid van LM en werkgever zullen die 2 auto’s wss al verdwenen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Als je dat soort deals wil sluiten moet je over het algemeen direct bij Tesla kopen in plaats van via corporates, maar je kan proberen Alphabet te bellen of ze dit doen.

Alphabet heeft er geen belang hij gezien een goedkopere auto ook minder rente opbrengst zal hebben.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-07 20:50

Bever!

3

Pufster schreef op zondag 16 juli 2023 @ 21:37:
Mijn model 3 RWD zou volgens Tesla delivery 18/07 er moeten zijn. Bestelling liep via LM eind juni.
Nu zie ik bij de voorraadmodellen onder “binnenkort” een long range RWD staan voor 45k, zelfde prijs als mijn normale RWD toen. En ook nog een RWD met wit interieur voor 43k. Dit dankzij de kortingen nu.
In hoeverre kan ik die auto’s nog nemen ipv mijn bestelling, wetende dat Alphabet al een contract heeft opgesteld naar mijn werkgever en dit is ondertekend sinds begin juli. Ik vermoed dat ze nog geen VIN hadden toen want nummerplaat is er nog altijd niet. Ik veronderstel dat alles vanaf stap 1 dan moet beginnen, maar met de snelheid van LM en werkgever zullen die 2 auto’s wss al verdwenen zijn?
Vroeger kon je zelf een bestelling plaatsen en dan het rn nummer laten overnemen door de LM. Geen idee of dat nog kan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Nu online
[...]

Alle drie de Voor camera's kun je alleen gebruiken als je in de P staat in 't service menu.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whoopy_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-03-2024
Is er een manier hoe ik ervoor zorg dat die privacy melding niet _elke_ keer op m’n scherm komt bij het wegrijden?

Vind het echt een dark pattern van Tesla om elke keer die melding te geven als je niet op alle voorwaarden akkoord gaat. Dat ze mijn buitencamera’s uitlezen vind ik prima, binnen gaat voor mij te ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Woesh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07 09:17
Fly-guy schreef op zondag 16 juli 2023 @ 21:27:
[...]

Ik denk even wachten. Alle andere (huidige) kleuren zijn te krijgen waarschijnlijk is het een kwestie van tijd voordat deze rode kleur er ook bij staat.
Ja dacht ik ook, alleen hoe lang? MCR komt uit Berlijn, wall connectors volgens mij uit USA. Dat zal ook niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-07 20:44
whoopy_ schreef op zondag 16 juli 2023 @ 21:51:
Is er een manier hoe ik ervoor zorg dat die privacy melding niet _elke_ keer op m’n scherm komt bij het wegrijden?

Vind het echt een dark pattern van Tesla om elke keer die melding te geven als je niet op alle voorwaarden akkoord gaat. Dat ze mijn buitencamera’s uitlezen vind ik prima, binnen gaat voor mij te ver.
Binnen mogen ze bij mij ook niet, buiten wel en ik heb die melding alleen bij het instellen gehad 3 weken geleden toen ik de auto ophaalde.

Waarschijnlijk moet je ergens anders dus nog iets invullen ofzo of er is een bug bij jou.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Nu online
Bever! schreef op zondag 16 juli 2023 @ 21:41:
[...]

Vroeger kon je zelf een bestelling plaatsen en dan het rn nummer laten overnemen door de LM. Geen idee of dat nog kan..
Dat kan nog steeds en ook bij alphabet. Je krijgt alleen je 250 euro aanbetaling niet terug. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter

Ben ik ook niet mee akkoord gegaan en heb de melding na de eerste keer nooit meer gezien. Misschien nog iets verder naar beneden scrollen en een extra vinkje zetten? Kan het niet meer nagaan omdat ik zelf de melding niet meer krijg.

Replace fear of the unknown with curiosity | 42 (+10 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
Oekol schreef op zondag 16 juli 2023 @ 21:42:
[...]

Alle drie de Voor camera's kun je alleen gebruiken als je in de P staat in 't service menu.
Bedankt voor je antwoord. Jammer dat je het niet kan benaderen tijdens het rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roundlet
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-07 13:42
Sebazzz schreef op zondag 16 juli 2023 @ 13:14:
[...]

Mijn huidige lease loopt af in december, dus ik "mag" hem pas op zijn vroegst in december ontvangen.
Mijne zou in okt komen. Maar wordt komende dinsdag geleverd. Had geluk dat m'n huidige lease niet meer gemaakt gaat worden. Waardoor ik wel direct kan gaan rijden. Kans is groot dat je eerder een signaal krijg dus.

Ik had heb eind mei besteld. En dus 6 weken later wordt hij geleverd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pufster
Oekol schreef op zondag 16 juli 2023 @ 22:06:
[...]

Dat kan nog steeds en ook bij alphabet. Je krijgt alleen je 250 euro aanbetaling niet terug. _O-
Op de Tesla website staat er dat als je na aanbetaling de auto volledig laat financieren door een derde partij of least, je dit terug krijgt? Toch in België.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Nu online
Pufster schreef op zondag 16 juli 2023 @ 22:24:
[...]

Op de Tesla website staat er dat als je na aanbetaling de auto volledig laat financieren door een derde partij of least, je dit terug krijgt? Toch in België.
Hmm dat zou kunnen. Ik baseer me op een telefoongesprek met Alphabet, die man vertelde me het letterlijk zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-07 20:05

Sebazzz

3dp

roundlet schreef op zondag 16 juli 2023 @ 22:22:
[...]

Mijne zou in okt komen. Maar wordt komende dinsdag geleverd. Had geluk dat m'n huidige lease niet meer gemaakt gaat worden. Waardoor ik wel direct kan gaan rijden.
Ik weet niet precies wat je bedoeld maar bij mijn werkgever rij je altijd de leaseauto totdat de volgende geleverd wordt, zelfs al heb je bij wijze van spreken 6 maanden vertraging.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 15-07 17:37
[...]

Niet echt wat je zoekt, natuurlijk, maar als volwaardig alternatief gebruik ikzelf hiervoor de voorruit
;)
(just kidding)

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:54
Ik wil een OBD dongel aansluiten op mijn Model 3, nu lees ik overal dat je een verloopje nodig hebt die je achterin bij de middenconsole moet aansluiten. Maar de auto heeft ook een gewone OBD stekker aan de bestuurderskant, deze kan hiervoor niet gebruikt worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
sweebee schreef op maandag 17 juli 2023 @ 07:47:
Ik wil een OBD dongel aansluiten op mijn Model 3, nu lees ik overal dat je een verloopje nodig hebt die je achterin bij de middenconsole moet aansluiten. Maar de auto heeft ook een gewone OBD stekker aan de bestuurderskant, deze kan hiervoor niet gebruikt worden?
Klopt. :)
While the Tesla does indeed have an ODB2-connector in order to comply with regulations, it does not provide any data beyond what is required by those same regulations. AFAIK nobody has been able to get any useful information from it.

[ Voor 24% gewijzigd door Inspired op 17-07-2023 08:09 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Xenir
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 05-05 16:29
BJF005 schreef op zondag 16 juli 2023 @ 18:37:
..
Mij zien ze in elk geval nooit meer in die parking, en het gaat dus iets zijn om rekening mee te houden bij het kiezen van een betaalparking.
Ik had wel verwacht vroeg of laat eens een rand te raken, maar het blijft toch schrikken en pijn doen als het effectief zover is.
..
Dat is balen! Ik kijk (voor zover mogelijk) altijd even op maps hoe het ervoor staat met een parking. Schrijf er zelf ook foto's met reviews over, maar ja soms heb je gewoon geen tijd, of er is niets te vinden aan reviews...

Anyway, mosterd na de maaltijd, maar iemand is ooit een Google Docs begonnen voor parkeergarages (vooral voor de MX), kan je hier vinden.

Zowel NL als BE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pufster
Pufster schreef op zondag 16 juli 2023 @ 21:37:
Eens gebeld met Alphabet. Dit is in principe mogelijk na akkoord door fleetmanager. En laat nu net die persoon in vakantie zijn. Dus dan stopt het hier. Jammer want voor 2000€ minder ook het witte interieur hebben was wel een mooie kans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BJF005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15:44
Xenir schreef op maandag 17 juli 2023 @ 08:54:
[...]

Dat is balen! Ik kijk (voor zover mogelijk) altijd even op maps hoe het ervoor staat met een parking. Schrijf er zelf ook foto's met reviews over, maar ja soms heb je gewoon geen tijd, of er is niets te vinden aan reviews...

Anyway, mosterd na de maaltijd, maar iemand is ooit een Google Docs begonnen voor parkeergarages (vooral voor de MX), kan je hier vinden.

Zowel NL als BE.
Mijn god, waarom had ik deze lijst niet eerder..
Parking staat er bij, inrit code rood, opmerking 'gegarandeerd velgschade' 🙄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 15-07 17:37
Ik heb ook enorm tragisch nieuws te melden..
Eergisteren, SO, bij het inrijden zeer krappe ondergrondse parking in Antwerpen..
Velgschade 😭😭😭😭
...
'ns filosofisch doen : een kunstwetenschapper bekijkt een oud kunstwerk niet met een gevoel van "jammer dat het in de loop der jaren zoveel heeft afgezien". Integendeel, die bekijkt het met een gevoel van ontzag : "dit kunstwerk heeft een heel verhaal mee".

Dus het is maar hoe je 't bekijkt. Nu hebben jouw velgen een "verhaal" telkens je ernaar kijkt en/of erover vertelt...

(dit lukt ook bij mij de ene keer al wat beter dan de andere keer, moet ik eerlijk toegeven)

Model 3 LR (model 2023)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15:33

Kan je niet gewoon de camera afplakken? Dan weet je tenminste zeker dat die niet uitgelezen wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heath
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-07 20:33
this schreef op maandag 17 juli 2023 @ 09:34:
[...]

Kan je niet gewoon de camera afplakken? Dan weet je tenminste zeker dat die niet uitgelezen wordt.
Dit soort schuifjes bestaan precies voor dat doel idd, die zou je kunnen proberen @whoopy_ . :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er zit ergens een vinkje in dat scherm of hij het elke keer moet vragen. Even naar beneden scrollen dacht. Ik had zelf ook niet goed gekeken en kreeg de melding ook steeds na de laatste update. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:41
this schreef op maandag 17 juli 2023 @ 09:34:
[...]

Persoonlijk vind ik de microfoon een minstens even groot probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Pierz schreef op maandag 17 juli 2023 @ 10:58:
[...]

Idd, mocht die microfoon niet nodig zijn voor handsfree bellen had ik die ook wel dichtgepropt met iets geluidsisolerends.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Pierz schreef op maandag 17 juli 2023 @ 10:58:
[...]

Waarom precies? Denk je dat Tesla meeluistert of kan meeluisteren? Heb je niet hetzelfde probleem met je telefoon dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14-07 18:58
Het is niet alleen maar rozengeur en maneschijn met de Model 3:

Vorige week is er vocht bij de rechter knipperlicht camera gekomen, die is er inmiddels ook mee opgehouden, met als vervelende consequentie dat je dan ook geen autopilot meer hebt en af en toe gaat het knipperen bij richting aangeven versneld, waarschijnlijk vanwege het defect gaan van deze unit.

Daarna hield toevallig ook kortstondig de versterker er mee op waardoor er geen bas meer was en de achterspeakers ook niet werkten. Na een "deep sleep" werkte het wel weer maar was er niet gerust op.

Voor beide een service afspraak ingeschoten en voor beide neemt de monteur een vervangend onderdeel mee. De versterker hebben ze op afstand nagekeken en ze zagen daarin een fout (euh ok).

19 juli komt ie langs en de verwachte kosten zijn 0,- als het daarmee ook nog eens opgelost is, dan is het gewoon een goede ervaring wat mij betreft. Moet wel zeggen dat ik blij ben dat dit nu gebeurt en niet wanneer we net onderweg zijn naar Slovenie zoals 2 weken terug

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:51
bokkow schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:38:
Het is niet alleen maar rozengeur en maneschijn met de Model 3:

Vorige week is er vocht bij de rechter knipperlicht camera gekomen, die is er inmiddels ook mee opgehouden, met als vervelende consequentie dat je dan ook geen autopilot meer hebt en af en toe gaat het knipperen bij richting aangeven versneld, waarschijnlijk vanwege het defect gaan van deze unit.

Daarna hield toevallig ook kortstondig de versterker er mee op waardoor er geen bas meer was en de achterspeakers ook niet werkten. Na een "deep sleep" werkte het wel weer maar was er niet gerust op.

Voor beide een service afspraak ingeschoten en voor beide neemt de monteur een vervangend onderdeel mee. De versterker hebben ze op afstand nagekeken en ze zagen daarin een fout (euh ok).

19 juli komt ie langs en de verwachte kosten zijn 0,- als het daarmee ook nog eens opgelost is, dan is het gewoon een goede ervaring wat mij betreft. Moet wel zeggen dat ik blij ben dat dit nu gebeurt en niet wanneer we net onderweg zijn naar Slovenie zoals 2 weken terug
Van wanneer is je 3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Wolly schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:33:
[...]

Waarom precies? Denk je dat Tesla meeluistert of kan meeluisteren? Heb je niet hetzelfde probleem met je telefoon dan?
Herinner je nog dat schandaal van Tesla medewerkers die grappige filmpjes rondstuurden die gefilmd waren door de Tesla zelf en waar de eigenaars niet op de hoogte waren dat deze filmpjes beschikbaar waren voor de Tesla medewerkers?

Hetzelfde kan gebeuren met die microfoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Mei 2021, 39k kilometers nu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
this schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:48:
[...]

En met je telefoon, Google TV afstandsbediening, oordopjes, en.. en.. en..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
bokkow schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:52:
[...]

Mei 2021, 39k kilometers nu
Zouden de problemen met je camera en subwoofer zijn ontstaan nadat je auto hebt laten wrappen? Lijkt er namelijk wel op. Aangezien bepaalde onderdelen gedemonteerd worden.

[ Voor 3% gewijzigd door turkeyhakan op 17-07-2023 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:41
Wolly schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:33:
[...]

Ik heb het misschien wat te dik aangezet, maar het valt me op dat iedereen zo gefocust is op de camera terwijl je gevoelige informatie juist via de microfoon zou kunnen vrijgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
turkeyhakan schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:55:
[...]

Zouden de problemen met je camera en subwoofer zijn ontstaan nadat je auto hebt laten wrappen? Lijkt er namelijk wel op. Aangezien bepaalde onderdelen gedemonteerd worden.
Hoop niet dat Tesla hetzelfde redeneert als jij nu 😅 maar mijn inziens niet, komt ook bij anderen voor en in direct vergelijk met een niet gewrapte zit de knipperlicht camera hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
turkeyhakan schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:54:
[...]

En met je telefoon, Google TV afstandsbediening, oordopjes, en.. en.. en..
Dat is naast de kwestie. 2 wrongs do not make a right.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turkeyhakan
bokkow schreef op maandag 17 juli 2023 @ 12:00:
[...]

Hoop niet dat Tesla hetzelfde redeneert als jij nu 😅 maar mijn inziens niet, komt ook bij anderen voor en in direct vergelijk met een niet gewrapte zit de knipperlicht camera hetzelfde.
Ik ben benieuwd wat er uit komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
Vorige week een model 3 uit voorraad besteld. Vrijdag het nieuws gekregen van de bank dat de financiering is goedgekeurd. Ondertussen al meermaals proberen bellen naar Tesla Antwerpen, maar daar wordt niet opgenomen. Hopelijk heeft dit iets met de vakantieperiode te maken en zijn in andere gevallen wel beter bereikbaar.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Pierz schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:57:
[...]

Ik heb het misschien wat te dik aangezet, maar het valt me op dat iedereen zo gefocust is op de camera terwijl je gevoelige informatie juist via de microfoon zou kunnen vrijgeven.
Moet eerlijk zeggen dat ik ook liever heb dat audio van mij uitlekt dan een volledig herkenbare video.

In beide gevallen zal er weinig belangrijks uitlekken, denk ik, maar het idee van beeld is voor mij erger dan geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willianv
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Vraagje, ik zie nu bij de verbruiksgegevens huidige rit het actuele verbruik, het aantal gereden kilometers en het aantal minuten.
In het verleden had ik hier in plaats van het aantal minuten het aantal kw’s staan wat ik tijdens de huidige rit had verbruikt.

Is dit door een software update gekomen of is het een instelling? Ik krijg het in ieder geval niet meer zoals het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 15:54
Willianv schreef op maandag 17 juli 2023 @ 12:32:
Vraagje, ik zie nu bij de verbruiksgegevens huidige rit het actuele verbruik, het aantal gereden kilometers en het aantal minuten.
In het verleden had ik hier in plaats van het aantal minuten het aantal kw’s staan wat ik tijdens de huidige rit had verbruikt.

Is dit door een software update gekomen of is het een instelling? Ik krijg het in ieder geval niet meer zoals het was.
Dat is idd recent aangepast. Afgelopen paar maand volgens mij. Ff op notateslaapp.com terug zoeken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
this schreef op maandag 17 juli 2023 @ 11:48:
[...]

Herinner je nog dat schandaal van Tesla medewerkers die grappige filmpjes rondstuurden die gefilmd waren door de Tesla zelf en waar de eigenaars niet op de hoogte waren dat deze filmpjes beschikbaar waren voor de Tesla medewerkers?

Dat herinner ik mij, volgens mij heeft Tesla toen ook gezegd dat ze maatregelen nemen om dat in de toekomst te voorkomen. En daarmee is het meer een algemeen probleem dan een Tesla probleem lijkt mij, wie zegt mij dat Vodafone niet een paar nieuwsgierige medewerkers heeft die meeluisteren en zich kapotlachen als ik Chinees bestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:54
sweebee schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 12:41:
[...]

Oke, voor de zekerheid maar een serviceafspraak ingepland, kijken wat daar uit komt.

Edit: luidsprekergrill zit er goed in.
Servicemonteur is zojuist langsgeweest, helaas is het een beschadiging. Ze gaan het dashboard vervangen (kosteloos natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-06 22:20
Oekol schreef op zondag 16 juli 2023 @ 22:06:
[...]

Interessant, want ik had bedacht dat te doen begin dit jaar, Alphabet zei dat ze de aanbetaling gewoon zouden terugbetalen. Uiteindelijk was de voorraad auto weg toen ik het rond had me mijn werkgever, maar aan de telefoon heeft Alphabet mij verzekerd dat ze de aanbetaling terug zouden betalen.

Even een andere vraag:

Ik heb sinds maart een aantal keer gehad dat het scherm niet aanging, maar sinds een 2 weken is het heel dramatisch... ik schat zo'n 10x in 10 dagen rijden. Sommige dagen 2x per dag. Verder zeurt hij de afgelopen dagen bijna elke rit over dat hij een sleutel onder de armsteun wil hebben. Als ik de app open op de telefoon waar ik de auto me heb geopend is het meestal genoeg, maar soms duurt het nog even. Best vervelend. Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geraroz
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 12:41
The_MAN schreef op maandag 17 juli 2023 @ 13:31:
[...]

Ik heb sinds maart een aantal keer gehad dat het scherm niet aanging, maar sinds een 2 weken is het heel dramatisch... ik schat zo'n 10x in 10 dagen rijden. Sommige dagen 2x per dag. Verder zeurt hij de afgelopen dagen bijna elke rit over dat hij een sleutel onder de armsteun wil hebben. Als ik de app open op de telefoon waar ik de auto me heb geopend is het meestal genoeg, maar soms duurt het nog even. Best vervelend. Meer mensen hier last van?
Volgens mij een algemeen probleem, het is voor mij ook erger geworden sinds 2023.20.7. Ik heb op een ander forum gelezen dat Tesla dit issue onderkende en er een update aankomt, vermoedelijk helpt 2023.20.8 al, maar deze heb ik nog niet gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesPimelmees
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
geraroz schreef op maandag 17 juli 2023 @ 13:40:
[...]

Volgens mij een algemeen probleem, het is voor mij ook erger geworden sinds 2023.20.7. Ik heb op een ander forum gelezen dat Tesla dit issue onderkende en er een update aankomt, vermoedelijk helpt 2023.20.8 al, maar deze heb ik nog niet gekregen.
Hier wel 2023.20.8 draaien en heb dit issue eigenlijk niet meer gehad, sleutel issue nooit gehad, zwarte scherm wel. Maar nu dus niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
geraroz schreef op maandag 17 juli 2023 @ 13:40:
[...]

Zowel scherm uitval, alsmede sleutel vragen? Dan laat ik het nog even, het is wel vet irritant, vooral de sleutel, als het scherm niet aangaat rijdt ik in de stad alsnog wel weg, dan maar geen snelheidsinfo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
KeesPimelmees schreef op maandag 17 juli 2023 @ 13:41:
[...]

Hier wel 2023.20.8 draaien en heb dit issue eigenlijk niet meer gehad, sleutel issue nooit gehad, zwarte scherm wel. Maar nu dus niet meer...
2023.20.8 heb ik nog niet, wacht nog even af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henvar
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
Net testrit met Y gehad.
LR ipv RWD dus misschien binnenkort met de RWD van collega rijden om te voelen of het heel erg verschilt.

Eerste keer elektrisch rijden. Man man man wat een verschil zeg. Echt schitterend.
Bizar hoe compleet de Y is.

Enige ‘minpunt’ vooralsnog zijn de prijzen van de kleuren.
Blijkbaar is zwart lak redelijk gevoelig voor krassen

[ Voor 4% gewijzigd door Henvar op 17-07-2023 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Henvar schreef op maandag 17 juli 2023 @ 13:43:
Net testrit met Y gehad.
LR ipv RWD dus misschien binnenkort met de RWD van collega rijden om te voelen of het heel erg verschild.

Eerste keer elektrisch rijden. Man man man wat een verschil zeg. Echt schitterend.
Gewoon wit met zwarte velgen nemen, mooier kan niet ;)

ps: de zwarte lak op de velgen is dan weer heeeeeeel gevoelig voor krassen :D

[ Voor 7% gewijzigd door The_MAN op 17-07-2023 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesPimelmees
  • Nu online
Henvar schreef op maandag 17 juli 2023 @ 13:43:
Net testrit met Y gehad.
LR ipv RWD dus misschien binnenkort met de RWD van collega rijden om te voelen of het heel erg verschild.

Ik had hetzelfde maar dan met M3. Enige verschillen die ik zelf wel merkte is dat de LR gewoon een stuk sneller is en duidelijk merkbaar. RWD is voor mij overigens snel genoeg. Daarnaast was de muziek in de LR net wat voller. Ook dit is voor mij in de RWD goed genoeg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henvar
  • Registratie: April 2015
  • Niet online
The_MAN schreef op maandag 17 juli 2023 @ 13:44:
[...]

Gewoon wit met zwarte velgen nemen, mooier kan niet ;)

ps: de zwarte lak op de velgen is dan weer heeeeeeel gevoelig voor krassen :D
Toevallig riep m’n 2,5 jarige zoon ‘wit ook mooie auto’ hahaha
Alleen zie ik ze wel iets te veel rondrijden in het wit.

Zwart met custom zwarte wieldoppen is ook erg mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-07 17:38

ScreamGT

joejoe

Ik heb ook enorm tragisch nieuws te melden..
Eergisteren, SO, bij het inrijden zeer krappe ondergrondse parking in Antwerpen..
Velgschade 😭😭😭😭
Drie maanden oud, 4000 km en al prijs..
Om eerlijk te zijn, ik had het waarschijnlijk ook voorgehad.
Met onze vorige, reeds vrij grote SUV was het al voorzichtig manoeuvreren maar met de nog grotere model Y, met een andere draaicirkel en geen borduur vergevingsgezinde velgen, is het dus helemaal drama.

Heb vlammende review op Google geplaatst. Ik was blijkbaar niet de eerste die kloeg over de moeilijke inrit én de hoge betonnen borduren.
Mij zien ze in elk geval nooit meer in die parking, en het gaat dus iets zijn om rekening mee te houden bij het kiezen van een betaalparking.
Ik had wel verwacht vroeg of laat eens een rand te raken, maar het blijft toch schrikken en pijn doen als het effectief zover is.
En op de 20' zwarte velgen valt die zilveren schade natuurlijk extra hard op.
Dinsdag naar de bandencentrale om te horen wat de opties zijn.
Waarschijnlijk gewoon lakstift om te camoufleren.
Herstellen lijkt me nutteloos want waarschijnlijk rijden SO of ik binnen enkele maanden toch weer ergens tegen.
Dat mis ik enorm aan de vorige SUV, de dikke velgen met dikke 'ballonbanden' onder 🤣
Ik had na 3 dagen al velgschade op de 20 inch velgend. Ik heb dit in NL op laten lossen door ‘spotrepair’ te laten doen.

Dit houdt in dat de band op de velg blijft en men alleen het plekje bijwerkt en spuit ipv de hele velg. Was de auto 3 uur kwijt en koste mij destijds 100 euro (cash). Ik zie er niets meer van terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJF005
ScreamGT schreef op maandag 17 juli 2023 @ 13:46:
[...]

Ik had na 3 dagen al velgschade op de 20 inch velgend. Ik heb dit in NL op laten lossen door ‘spotrepair’ te laten doen.

Dit houdt in dat de band op de velg blijft en men alleen het plekje bijwerkt en spuit ipv de hele velg. Was de auto 3 uur kwijt en koste mij destijds 100 euro (cash). Ik zie er niets meer van terug :)
Bedankt voor de info.
Morgen ochtend bandencentrale, dan hoor ik wat de opties zijn en wat ze kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_MAN
BJF005 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 13:54:
[...]

Bedankt voor de info.
Morgen ochtend bandencentrale, dan hoor ik wat de opties zijn en wat ze kosten.
Ook ik had na 1 week al schade aan de zwarte velgen. Inmiddels al een paar keer, er ligt een Sharpie in de auto, werkt prima ;)

Ik zou het echt niet laten repareren, kan je elke paar maand weer langsgaan... Echt een ding met die velgen, zijn breed en zwart... Heel mooi, heel gevoelig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BJF005
The_MAN schreef op maandag 17 juli 2023 @ 14:39:
[...]

Ook ik had na 1 week al schade aan de zwarte velgen. Inmiddels al een paar keer, er ligt een Sharpie in de auto, werkt prima ;)

Ik zou het echt niet laten repareren, kan je elke paar maand weer langsgaan... Echt een ding met die velgen, zijn breed en zwart... Heel mooi, heel gevoelig.
Ik moest het even googlen, sharpie 😁
Een permanent marker, een alkoolstift zoals wij zeggen 🤣
Collega's op het werk hadden het al lachend gezegd, gewoon bijkleuren, dat lukt dus goed?
Gewoon camouflage zou voor mij al voldoende zijn.
Dit gaat mij nog meer overkomen dus 'echte' reparatie lijkt mij zonde geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Psychosystema
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 11-02 15:52
iRinze schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 09:52:
Zijn er Tweakers die zelf een audio upgrade (hansshow, activeren 4 speakers) hebben uitgevoerd of zouden willen uitvoeren in een M3 RWD? Ik twijfel om het te laten doen of evt. samen met iemand te doen die het al eens heeft uitgevoerd.
Ik heb het net zelf met een AliExpress setje geïnstalleerd (2021 SR+). Het is technisch makkelijk te doen, maar de moeilijkheid zit in de beperkte ruimte om de extra connectoren weg te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
BJF005 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 14:45:
[...]

Ik moest het even googlen, sharpie 😁
Een permanent marker, een alkoolstift zoals wij zeggen 🤣
Collega's op het werk hadden het al lachend gezegd, gewoon bijkleuren, dat lukt dus goed?
Gewoon camouflage zou voor mij al voldoende zijn.
Dit gaat mij nog meer overkomen dus 'echte' reparatie lijkt mij zonde geld.
Ja, permanent marker werkt op zich goed, alleen na een wasbeurt kan het nog een beetje minder worden. Uiteraard, als je er van dichtbij naar kijkt zie je het, maar gewoon rechtop staand naast de auto valt het al niet meer op. Ik overweeg een keer er eerst even met wat schuurpapier overheen te gaan (zitten wat echte krassen/deuken in), maar camoufleren werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:22

ChUcKiE

Dus........

Psychosystema schreef op maandag 17 juli 2023 @ 14:46:
[...]

Ik heb het net zelf met een AliExpress setje geïnstalleerd (2021 SR+). Het is technisch makkelijk te doen, maar de moeilijkheid zit in de beperkte ruimte om de extra connectoren weg te werken.
En is het dan ook de moeite waarde qua extra/mooier geluid? Zo'n setje kost niet echt veel zag ik.
En qua werktijd, hoe lang ben je ermee bezig?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radeoxx
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:09
Mailtje ontvangen van Promovendum. De verzekering wordt duurder. Dit omdat ze meer kosten maken.

Auto Tesla Model 3 RWD LR (XX-XXX-X)
Dekking Allrisk (WA + Volledig Casco)
Aanvullende verzekeringen Ongevallenverzekering Inzittenden
Huidige premie € 49,21 per maand (inclusief 75% no-claim korting)
Nieuwe premie € 70,04 per maand (inclusief 75% no-claim korting)

Tja. Wat zouden jullie doen? Bij ANWB is het inclusief 'veilig rijden' ongeveer dezelfde prijs. Maar dit is toch wel een forse verhoging, niet? 42% erbij! Woppa.

SUZ-SWM80VA2 + ERSD-VM2D + DJG 200 WPS - PM voor Tibber Refferal

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• KeesPimelmees
  • Nu online
radeoxx schreef op maandag 17 juli 2023 @ 15:30:
Mailtje ontvangen van Promovendum. De verzekering wordt duurder. Dit omdat ze meer kosten maken.

Tja. Wat zouden jullie doen? Bij ANWB is het inclusief 'veilig rijden' ongeveer dezelfde prijs. Maar dit is toch wel een forse verhoging, niet? 42% erbij! Woppa.
Zou m puur uit principe al opzeggen en desnoods nog eens 5/10 euro ergens anders extra betalen haha! ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan

Ik lees dat bij veel verzekeraars de premies (voor in ieder geval Tesla's) omhoog zijn gegaan. Is een trend wat zich de afgelopen maanden afspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15:25

basdej

OutSystems Consultant

turkeyhakan schreef op maandag 17 juli 2023 @ 15:41:
[...]

Ik lees dat bij veel verzekeraars de premies (voor in ieder geval Tesla's) omhoog zijn gegaan. Is een trend wat zich de afgelopen maanden afspeelt.
Tijd voor Tesla insurance in Nederland!

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000

Ik ga weg bij promovendum, ABN Amro is voor mijn te leveren RWD een stuk goedkoper zag ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
Zou dat komen door het verdwijnen van de parkeersensoren? Dat er meer schadegevallen zijn en de verzekering daardoor omhoog gaat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeesPimelmees
  • Nu online
this schreef op maandag 17 juli 2023 @ 15:45:
Zou dat komen door het verdwijnen van de parkeersensoren? Dat er meer schadegevallen zijn en de verzekering daardoor omhoog gaat?
Persoonlijk vind ik dit dus echt overrated. Ik vind de neus echt wel goed in te schatten, helemaal wanneer de lampen aan staan. De achterkant is perfect te zien met de camera en de velgen met de spiegels die naar beneden draaien. Heb ze nog geen enkele keer gemist.

Onbetrouwbaar is het overigens wel! Want waar ie zegt dat ik 50cm over heb, zit ik toch echt met hooguit 10cm te spelen, als ie dan piept en ik ineens een vrachtwagen in m'n bijrijdersstoel heb, is er geen vrachtwagen te bekennen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
this schreef op maandag 17 juli 2023 @ 15:45:
_/-\o_

Nee, Tesla's zijn niet bepaald goedkoop om te repareren. Bovendien zijn er het afgelopen jaar onwijs veel Tesla's bijgekomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
Zijn er eigenlijk meer mensen die vinden dat de knoppen op het stuur gevoelsmatig verkeerd om zitten? Ik rij nu bijna 2 jaar in de M3 en het gebeurt me nog steeds dagelijks dat ik de AP snel omhoog wil scrollen en vervolgens het volume op standje oorbloeding gaat. Ik kan er gewoonweg niet aan wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
BigSmurf schreef op maandag 17 juli 2023 @ 16:10:
Zijn er eigenlijk meer mensen die vinden dat de knoppen op het stuur gevoelsmatig verkeerd om zitten? Ik rij nu bijna 2 jaar in de M3 en het gebeurt me nog steeds dagelijks dat ik de AP snel omhoog wil scrollen en vervolgens het volume op standje oorbloeding gaat. Ik kan er gewoonweg niet aan wennen.
Dit verschilt per merk, waarschijnlijk heb je hiervoor een auto gereden met die volgorde. Onze Kia e-Niro had dezelfde orientatie, links media, rechts cruise control. Dus werkt prima voor ons. Wennen toch maar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roekeloos
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:47
turkeyhakan schreef op maandag 17 juli 2023 @ 15:50:
[...]

_/-\o_

Nee, Tesla's zijn niet bepaald goedkoop om te repareren. Bovendien zijn er het afgelopen jaar onwijs veel Tesla's bijgekomen.
Dat er in absolute aantallen veel Tesla's bij zijn gekomen, zou de verzekeringspremie per auto alleen maar goedkoper moeten maken. De verzekeringsmaatschappijen kunnen dan goedkoper inkopen zou je zeggen.

Blijft een beetje gissen waarom die premies stijgen. Ze hebben blijkbaar calculaties gedaan op bepaalde aannames (kansen op schades; kosten van schades), die zijn bijgesteld o.b.v. werkelijke getallen. Misschien geldt dit wel voor alle auto's en niet voor Tesla's in het bijzonder; ik heb er geen zicht op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigSmurf
  • Niet online
_eLMo_ schreef op maandag 17 juli 2023 @ 16:13:
[...]

Dit verschilt per merk, waarschijnlijk heb je hiervoor een auto gereden met die volgorde. Onze Kia e-Niro had dezelfde orientatie, links media, rechts cruise control. Dus werkt prima voor ons. Wennen toch maar.
Grappig, ik heb behoorlijk wat merken gereden hiervoor, met knopjes op het stuur, op de richtingaanwijzer, op een extra "stengel", achter het stuur, maar altijd zat de cruise control aan de raamkant. Dat voelt voor mij veel logischer: je went met een handbak aan sturen met je linkerhand en ik moet nu gevoelsmatig altijd een tweede hand aan het stuur pakken om de AP te gebruiken. Het zou fijn zijn als je dat kon aanpassen in de instellingen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik heb de Auto via mijn account/app besteld.

Als ik straks mijn partner wil toevoegen, heeft zij dan straks precies dezelfde instellingen en mogelijkheden of heeft een "hoofdaccount" iets meer rechten o.i.d.?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bokkow
Greatsword schreef op maandag 17 juli 2023 @ 16:28:

Als ik straks mijn partner wil toevoegen, heeft zij dan straks precies dezelfde instellingen en mogelijkheden of heeft een "hoofdaccount" iets meer rechten o.i.d.?
Dezelfde instellingen en mogelijkheden as far as I know. Enige verschil is dat het hoofdaccount de eigenaar is en dus dat soort zaken kan regelen bij verkoop. - nvm, @_eLMo_ heeft gelijk

Mocht iemand het zich afvragen, ik geloof dat Tesla voorheen met 250Wh/km rekende voor de gratis supercharge kilometers. In mijn geval is dit nu 210Wh/km. Als je zuinig rijdt haal je er uiteraard meer uit, ga je vlammen door Duitsland dan kom je misschien niet altijd uit :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Niet online
Greatsword schreef op maandag 17 juli 2023 @ 16:28:

Hoofdaccount heeft meer rechten, zoals inzien oplaad statistiek en facturatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 16:12
Een 'zeldzame' Multicoat Red met leuke korting: https://www.tesla.com/nl_...=new&redirect=no#overview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pufster
Wat zijn jullie meningen over de LR RWD vs standaard RWD? De ene batterij is het aangeraden tot 100% te laden vanwege LFP, terwijl de andere de standaard 20-80 regel heeft. In de praktijk zit je bij dagdagelijks gebruik dan toch op dezelfde range te kijken, gezien de 100% de kleine kwh goed maakt? Enkel een meerwaarde dus als je een lange reis maakt? Ik kan namelijk mijn bestelling nog wijzigen voor dezelfde prijs naar een LR RWD of een RWD met wit interieur ipv zwart, maar weet niet direct wat er meer doorweegt.

[ Voor 19% gewijzigd door Pufster op 17-07-2023 17:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roekeloos
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11:47
Pufster schreef op maandag 17 juli 2023 @ 17:03:
Wat zijn jullie meningen over de LR RWD vs standaard RWD? De ene batterij is het aangeraden tot 100% te laden vanwege LFP, terwijl de andere de standaard 20-80 regel heeft. In de praktijk zit je bij dagdagelijks gebruik dan toch op dezelfde range te kijken, gezien de 100% de kleine kwh goed maakt? Enkel een meerwaarde dus als je een lange reis maakt? Ik kan namelijk mijn bestelling nog wijzigen voor dezelfde prijs naar een LR RWD of een RWD met wit interieur ipv zwart, maar weet niet direct wat er meer doorweegt.
Is al heeeeel vaak voorbij gekomen. Uiteindelijk komt het neer op: hoeveel extra laadtijd kost het je op een lange reis (en vind je dat erg)? Dus ga eens spelen met ABRP. Pak wat lange reizen die je denkt te gaan maken (inclusief omstandigheden zoals kou bij wintersportvakanties!) als use case met steeds als scenario:
1. LR RWD op 80% als startpunt
2. RWD op 100% als startpunt
En kijk wat je vindt van de verschillen die je ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 15:54
Voor dezelfde prijs een no-brainer!
Als je op vakantie gaat vertrek je met beide auto’s vanaf 100%, ook een LR. Die komt dus verder in de 1e rit. Daarnaast laad hij sneller en kan je dus eerder weer op pad.

De M3 LR RWD is op dit moment gewoon echt een goede optie! (Y)

(Ik ‘mag’ pas weer in mei kiezen, hopelijk is er dan ook nog voor een LR RWD te kiezen na de refresh…)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:24

bert pit

asdasd

Vraagje: als ik mijn MY LR parkeer en volledig uit zet, komt het regelmatig voor dat de auto na enige tijd een geluid produceert. Net alsof je de afzuigkap aanzet. Weet iemand wat dat is.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 10:25

Helaas lijkt dat hun business model :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 06:46
bert pit schreef op maandag 17 juli 2023 @ 18:01:
Vraagje: als ik mijn MY LR parkeer en volledig uit zet, komt het regelmatig voor dat de auto na enige tijd een geluid produceert. Net alsof je de afzuigkap aanzet. Weet iemand wat dat is.
Handige pagina hiervoor :

https://www.tesla.com/own...E6-8B19-9FDABE018787.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 15-07 00:56
ybos schreef op maandag 17 juli 2023 @ 18:05:
[...]

Helaas lijkt dat hun business model :/
Klopt… Promvendum heeft ons ook zo te pakken genomen..

Van zo’n 64€ per maand naar 138€ ofzo

Nu bij de ANWB met zowel de Y als de 3

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-07 11:35
Smobbo schreef op maandag 17 juli 2023 @ 17:39:
[...]

Voor dezelfde prijs een no-brainer!
Als je op vakantie gaat vertrek je met beide auto’s vanaf 100%, ook een LR. Die komt dus verder in de 1e rit. Daarnaast laad hij sneller en kan je dus eerder weer op pad.

De M3 LR RWD is op dit moment gewoon echt een goede optie! (Y)

(Ik ‘mag’ pas weer in mei kiezen, hopelijk is er dan ook nog voor een LR RWD te kiezen na de refresh…)
En je krijgt als je zelfde config als ik heb gekregen ook mistlampen voor en extra verlichting in het interieur, eigenlijk de luxe uitvoering minus de uitgebreide geluidsinstallatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dat 80/90 vs 100 is zwaar overtrokken. LFP heeft daar ook last van. Al maakt de subsidie nu toch dat ik (prive) voor een gewone RWD zou gaan denk ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• remcokuup
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-07 21:57

Ik zit zelf in de branche en verzeker met enige regelmaat elektrische voertuigen zowel zakelijk als prive. Het is even zoeken, maar er zijn verzekeraars die het wel doen voor een acceptabel tarief.

Mocht ik wat voor je kunnen betekenen, stuur me gerust een pb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pufster
Iedere keer ik de offerte wil downloaden van deze auto krijg ik een foutmelding. “Access denied. Not authorized to download from this page”. Zet ik de website in het frans dan lukt het wel. Iemand dit nog tegengekomen?

https://www.tesla.com/nl_...=new&redirect=no#overview

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:15
bert pit schreef op maandag 17 juli 2023 @ 18:01:
Heb ik ook. Volgens mij droogblazen van de condensor van de airco, om bacterievorming te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRinze
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-07 21:45
datadevil schreef op maandag 17 juli 2023 @ 18:31:
[...]

En je krijgt als je zelfde config als ik heb gekregen ook mistlampen voor en extra verlichting in het interieur, eigenlijk de luxe uitvoering minus de uitgebreide geluidsinstallatie.
Ja is dat nog steeds zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-07 11:35
iRinze schreef op maandag 17 juli 2023 @ 19:39:
[...]

Ja is dat nog steeds zo?
Geen idee, maar mijn auto heb ik nu drie weken ongeveer...
Pagina: 1 ... 55 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: