Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 54 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.678.491 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 00:32
XelaRetak schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 08:12:
[...]

Ja. De marktplaatsers zullen niet blij zijn, daar staan 2ehandse M3's bijna voor meer dan een nieuwe :+
Ik had een afspraak om bij een tweedehands dealer langs te gaan. 1 jaar oud en 9000km, mooie auto. Toen ik op voorraad keek zag ik voor 1200euro (na referral) meer een nieuwe met in dezelfde uitvoering. Dan is de keuze snel gemaakt.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

Ik heb de originele Tesla modderflappen voor. Deze schrapen alleen over de grond als ik achteruit een stoeprand op rij. Ze blijven prima zitten voor de rest. Zeer tevreden mee. Uiteindes zijn ook zeer flexibel.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 00:01
Op het einde toont hij een recente model 3 die uit fabriek al de mudflaps heeft vooraan. Wel een kortere versie dan de tesla aftermarket. Kan iemand dit bevestigen dat dit op alle recente model 3 zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geraroz
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:24
Pufster schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 09:26:
[...]

Op het einde toont hij een recente model 3 die uit fabriek al de mudflaps heeft vooraan. Wel een kortere versie dan de tesla aftermarket. Kan iemand dit bevestigen dat dit op alle recente model 3 zit?
Op/in mijn RWD M3 zaten 3 weken geleden geen mudflaps, maar wel matten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:36
Pufster schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 09:26:
[...]

Die worden alleen meegeleverd in 'ruigere' klimaten had ik begrepen. Zelfde met de PPF op de achterdeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:11
XelaRetak schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 08:12:
Ja. De marktplaatsers zullen niet blij zijn, daar staan 2ehandse M3's bijna voor meer dan een nieuwe :+
Maar wel met 4% bijtelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
mitsumark schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 10:42:
[...]

Maar wel met 4% bijtelling.
Die nog een jaartje geldig is, dus dat is ook maar een kleine plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heath
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-06 18:25
_eLMo_ schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 09:17:
Ik heb de originele Tesla modderflappen voor. Deze schrapen alleen over de grond als ik achteruit een stoeprand op rij. Ze blijven prima zitten voor de rest. Zeer tevreden mee. Uiteindes zijn ook zeer flexibel.
Sinds april en inmiddels 10k km’s nog geen een keer dit gehad, misschien ben ik te “opa” met drempels nemen? Kan me ook voorstellen dat de P, die als het goed is iets verlaagd op de vering staat, hier wel sneller last van heeft. Ik heb de RWD met gemini velgjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Wolly schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 10:51:
[...]

Die nog een jaartje geldig is, dus dat is ook maar een kleine plus.
Klopt, maar voor de zakelijk rijder misschien wel 5000 waard, heb het rekensommetje niet gemaakt.

Nog een jaartje waxhten dus.

[ Voor 5% gewijzigd door mitsumark op 15-07-2023 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanger1981
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 12-06 20:49
mitsumark schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 11:29:
[...]

Klopt, maar voor de zakelijk rijder misschien wel 5000 waard, heb het rekensommetje niet gemaakt.

Nog een jaartje waxhten dus.
Je zit er niet ver naast. Verschil tussen mijn MY en een collega zijn M3 met 4% bijtelling is netto om en nabij de €400 per maand, dus € 4800 voor een vol jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc Beek
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 04-06 22:53
this schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 07:36:
[...]

Nu ben ik benieuwd, wat is er onveilig aan je het in het midden van je vak rijden? Die vrachtwagen komt toch niet op jouw rijvak?
Onveilig is misschien een groot woord. Maar, geregeld zwalken busjes en vrachtwagens binnen de eigen rijbaan (die hebben geen autopilot blijkbaar haha) waardoor de afstand toch wel klein is. Wanneer ik zelf stuur dan zal dat links van het midden zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luc Beek
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 04-06 22:53
datadevil schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 18:47:
[...]

Wat is het voordeel boven Bluetooth van je iPhone?
Over Bluetooth valt in elk geval geen video te streamen 😅.

Voor pro’s en tegens zie internet bv. https://www.cambridgeaudi...nes%20keep%20on%20playing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:24
sanger1981 schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 11:34:
[...]

Je zit er niet ver naast. Verschil tussen mijn MY en een collega zijn M3 met 4% bijtelling is netto om en nabij de €400 per maand, dus € 4800 voor een vol jaar.
Maar daarna betaal je dezelfde tarieven als die van 1 januari van het jaar waarin je dan zit. Tegen een veeeeeel hogere fiscale waarde.

Auto dus snel weer verkopen dan. Maar dan heb je het voordeel van die lagere bijtelling niet meer en moet je hem voor een veel lagere prijs verkopen.

Ik snap echt niet waarom mensen voor die 'maar 4%' vallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:08
_eLMo_ schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 09:17:
Model 3? En mijn zorg na die filmpjes die ik linkte is met name als er zooi achter komt of daar dan eerder roest komt bv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:28
datadevil schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 12:52:
[...]

Model 3? En mijn zorg na die filmpjes die ik linkte is met name als er zooi achter komt of daar dan eerder roest komt bv.
Terechte zorg m.i. Persoonlijk vind het inkorten van de originele een betere optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hsb85 schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 12:52:
[...]

Maar daarna betaal je dezelfde tarieven als die van 1 januari van het jaar waarin je dan zit. Tegen een veeeeeel hogere fiscale waarde.

Auto dus snel weer verkopen dan. Maar dan heb je het voordeel van die lagere bijtelling niet meer en moet je hem voor een veel lagere prijs verkopen.

Ik snap echt niet waarom mensen voor die 'maar 4%' vallen
Denk ook niet dat veel het voor 1 jaar gaan doen. Ook ga je na 60 maand na 22%.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:40
Inspired schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 13:01:
[...]

Denk ook niet dat veel het voor 1 jaar gaan doen. Ook ga je na 60 maand na 22%.
Je kunt niet 60 maanden extra ineens gaan doen. Als de auto sinds 2019 op kenteken staat met 4%, mag je nog 1 jaar rijden. Daarna is het voor die hogere fiscale waarde 22% zover ik weet. Dat is echt niet interessant dan

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Oekol schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 13:11:
[...]

Je kunt niet 60 maanden extra ineens gaan doen. Als de auto sinds 2019 op kenteken staat met 4%, mag je nog 1 jaar rijden. Daarna is het voor die hogere fiscale waarde 22% zover ik weet. Dat is echt niet interessant dan
Dat zeg ik ook. Of tenminste, dat bedoel ik wel. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
Inspired schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 13:17:
[...]

Dat zeg ik ook. Of tenminste, dat bedoel ik wel. :)
Dat zeg je inderdaad. Sorry ik weet niet wat ik dan net gelezen heb :+

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Oekol
In ander nieuws, de eerste cybertruck vandaag van de band gerold!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ELIMY_qkC5Sao7hpNh4kFzQmhsQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/44R4vGs84mCxp4a7aWMdAVg0.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Inspired schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 07:52:
[...]

Y verkoopt hier zeker beter maar de 3 is echt een prima deal. Nu helemaal. Als er een wit/wit met 19 inch langs komt voor 41k dan kan ik zo maar eens klikken. Dan heb je hem voor 38k na aftrek subsidie. Kan de ICE van de vrouw ook weg. Jaar geleden was je 56k kwijt. :X
Same here, twijfelen al een tijdje over bijv. een e208 voor mijn vrouw, maar met aftrek subsidie en referral komt een M3 RWD 18" in dezelfde prijsrange en is dan veel rijker uitgerust.

Edit: En uiteraard gaat diezelfde subsidie ook van andere merken/types EV's af, maar het prijsverschil wordt wel erg klein zo met Zoë, e208, etc. vs M3.

[ Voor 11% gewijzigd door Taro op 15-07-2023 13:41 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 (+16 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
EvolutionX schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 12:59:
[...]

Terechte zorg m.i. Persoonlijk vind het inkorten van de originele een betere optie.
En die hebben dat echt niet want dat lijkt ook origineel op die filmpjes. Sowieso zit ik ook nog met dit bubbelige in mijn lak waarvan ik me afvraag of het kwaad kan: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bGlSsvCJJE7ko_g9Xy5eBCJL9eo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ep9lbZHlRLqf1O4sVNnKeBZV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Taro schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 13:28:
[...]

Same here, twijfelen al een tijdje over bijv. een e208 voor mijn vrouw, maar met aftrek subsidie en referral komt een M3 RWD 18" in dezelfde prijsrange en is dan veel rijker uitgerust.

Edit: En uiteraard gaat diezelfde subsidie ook van andere merken/types EV's af, maar het prijsverschil wordt wel erg klein zo met Zoë, e208, etc. vs M3.
Ja, er zijn best veel leuke andere BEV modellen (voor vrouwen) maar met de huidige prijs van de Model 3 kun je er bijna niet omheen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:26
Vanmorgen ook even wezen proefrijden, in de 3. Verkoper wist aan te geven dat er best wel wat op voorraad staan, maar dat ze mondjesmaat beschikbaar komen, tenminste de goedkoopste van rond de 38k. Dit om iedereen een kans te geven om ook even proef te rijden. Gaf mij iig wat directe linkjes van de goedkopere varianten, om direct te bestellen, dus top service.

Afijn, rijd prima en kwaliteit was ook dik in orde. Nog even vrouwlief overhalen en bestellen maar denk ik zo. Voor deze prijs is er eigenlijk geen concurrentie..

Zit er eigenlijk nog standaard een granny charger standaard bij? Want zo te horen, is die auto sneller geleverd, dan de laadpaal thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Romius schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 15:20:
Vanmorgen ook even wezen proefrijden, in de 3. Verkoper wist aan te geven dat er best wel wat op voorraad staan, maar dat ze mondjesmaat beschikbaar komen, tenminste de goedkoopste van rond de 38k. Dit om iedereen een kans te geven om ook even proef te rijden. Gaf mij iig wat directe linkjes van de goedkopere varianten, om direct te bestellen, dus top service.

Afijn, rijd prima en kwaliteit was ook dik in orde. Nog even vrouwlief overhalen en bestellen maar denk ik zo. Voor deze prijs is er eigenlijk geen concurrentie..

Zit er eigenlijk nog standaard een granny charger standaard bij? Want zo te horen, is die auto sneller geleverd, dan de laadpaal thuis.
Ja, die zit er bij en ook gewone kabel maar of je het nodig hebt met overal laadpalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Taro schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 13:28:
[...]
En voor hetzelfde geld gewoon een segment meer auto te pakken. Wat dat betreft is het B segment lang niet meer zo goedkoop. Of de model 3 inmiddels goed betaalbaar. Enfin sinds gisteren de wheel covers binnen.

Kreeg ik automatisch nog €5 terug want trage levering. Dus die meteen maar ingezet voor wat cupholders. Tenminste in menig youtube filmpje zie je dat zonder zo'n insert flesjes makkelijk omvallen. Zonde om cola/koffie/frisdrank uit de bekleding moeten halen van een nieuwe Tesla. En zo wordt het lijstje groter aan accessoires.

Verder heb ik 500 teveel betaald omdat Tesla de nieuwe referral wijze heeft toegepast op mijn order. Is de wall charger een aanrader? Niet dat ik hem zelf nu ga gebruiken en installeren (iets met geen oprit/apv en gemeentestoep) Maar mijn ouders kunnen er wel eentje gebruiken. Scheelt weer aan de granny lader leggen als ik er ben. Als een terugbetaling teveel gedoe is waag ik er een mailtje aan: laat terugbetaling maar achterwege en leg die wall connector maar klaar bij ophalen. Of zijn er betere alternatieven te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:56

tomic

Smexylittlebabe!

gast777 schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 00:45:
[...]

Ik heb deze spatlappen (het "Kleur: b" type) op mijn MY:

https://nl.aliexpress.com/item/1005004177744414.html

Vooraan hetzelfde als origineel maar denk ik iets korter. En je krijgt er ook nog een set voor de achterkant bij.

Ben er zeer tevreden over. En nog nooit een drempel horen schrapen. Simpele montage, letterlijk 5 minuten.
Ik wil dat ook graag doen aan de voorkant. Kan je aangeven hoe je het deed in 5 min? _/-\o_

Toch maar een weblog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royaljoop
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13-06 08:16
mrDaantje schreef op zondag 2 juli 2023 @ 21:17:
[...]

Thx, ben ook voor 20% gegaan en heb ook het dak gelaten voor wat het is. Al moet ik zeggen dat ik het van buiten wel echt mooier vind om het dak ook te laten doen. Misschien doe ik het later alsnog.[Afbeelding]
Zijn dat orginele velgen of los losse wieldoppen. Zien er mooi uit. Als het wieldoppen zijn kun je dan aangeven waar je deze gekocht heb svp?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
datadevil schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 12:52:
[...]

Ik heb gisteren mijn Amazon-flapjes op de Model Y geïnstalleerd en ik denk dat je angst onnodig is. Ik weet [EDIT: weet niet] wat er met bakjes bedoeld wordt, maar er zit niets wat ervoor zorgt dat er meer vocht in zou kunnen komen.

Ik was juist wel verbaasd over hoe open de constructie daar is. Tussen de panelen waar de mud flap overheen komt zat allerhande opgedroogd vuil, blaadjes etc. Ik ga er dus vanuit dat er een drainage is om ophopend vocht te voorkomen. Bovendien zit daar juist veel plastic, dus roest lijkt me geen issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09-06 19:33
Vraagje voor mensen met aftermarket wieldoppen.
Is er een mogelijkheid om de Tesla logo in het midden te krijgen? Ik vind dat zwarte bolling zonder logo best wel lelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
royaljoop schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 17:11:
[...]

Zijn dat orginele velgen of los losse wieldoppen. Zien er mooi uit. Als het wieldoppen zijn kun je dan aangeven waar je deze gekocht heb svp?
Even zoeken op "arachnid", bv: https://nl.aliexpress.com...duct&gatewayAdapt=glo2nld of https://nl.aliexpress.com...duct&gatewayAdapt=glo2nld
Ik vind deze stijl ook veel mooier dan uberturbine.

[ Voor 28% gewijzigd door mitsumark op 15-07-2023 18:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrDaantje
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 15-06-2024
royaljoop schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 17:11:
[...]

Ali express. Zoek op ‘anarchid wheel covers’.

Ik heb deze in matte black, als ik ze op een gegeven moment ga vervangen vanwege stoeprandschade pak ik volgende keer Bright black:
https://a.aliexpress.com/_mtrLiUA
Dit was de beste deal die ik kon vinden en je krijgt er in 3 kleuren zwart rood wit ook 4 naafdopstickers bij.
Krijg er veel complimenten over :) succes !

[ Voor 27% gewijzigd door mrDaantje op 15-07-2023 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:19
Joosie200 schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 15:55:
[...]
En voor hetzelfde geld gewoon een segment meer auto te pakken. Wat dat betreft is het B segment lang niet meer zo goedkoop. Of de model 3 inmiddels goed betaalbaar.
Zelfs twee segmenten hoger. De Model 3 is een echte D segmenter.

De huidige (voorraad) aanbieding van de Model 3 is erg goed. Tesla kan dit doen omdat zij wél veel marge op een EV maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romius
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:26
datadevil schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 15:29:
[...]

Ja, die zit er bij en ook gewone kabel maar of je het nodig hebt met overal laadpalen
Nee op zich niet, maar thuisladen is natuurlijk goedkoper en gemakkelijker met een eigen oprit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Romius schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 18:48:
[...]

Nee op zich niet, maar thuisladen is natuurlijk goedkoper en gemakkelijker met een eigen oprit.
zeker maar zo'n charger is echt een noodoplossing

Acties:
  • +1 Henk 'm!
datadevil schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 19:27:
[...]

Mwah, als je ermee toe kunt qua kilometers en laadtijden zou je een aparte charger kunnen besparen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:17

Sjod

Ik ben goed luisterend

Fly-guy schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 20:42:
Ik heb sinds een week of twee last van het spontaan ontgrendelen van de deuren van mijn model 3.
Ik krijg dan een melding op mijn telefoon en in de app staan de deuren ook als niet op slot.

Er is niemand in de buurt, er is geen sleutelkaart in de auto.

Iemand enig idee wat er een de hand kan zijn en/of dit herkent?
Ik heb dit ook gehad. De auto bleek achteraf helemaal niet op slot te gaan. Kreeg dan ook na ongeveer 30 minuten een waarschuwing in de app, dat de portieren openstonden.

De druksensor in de bestuurdersstoel was stuk. Na vervanging was het opgelost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:17

Bob

datadevil schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 19:27:
[...]

Als je er een Mennekes 32 A stekker voor bestelt en die thuis correct kan plaatsen is het een erg goede value for money charger. In België soms handig bij 40 A enkelfase aansluitingen, voor 25 A driefasen wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-06 20:59
Heath schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 11:00:
[...]

Sinds april en inmiddels 10k km’s nog geen een keer dit gehad, misschien ben ik te “opa” met drempels nemen? Kan me ook voorstellen dat de P, die als het goed is iets verlaagd op de vering staat, hier wel sneller last van heeft. Ik heb de RWD met gemini velgjes.
Ik raak met de P ze ook af en toe, maar dat maakt totaal niet uit, het zijn immers spatlappen.

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronn2
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 01-03-2024
Ik was benieuwd hoe zit het met navigatie en een standaard vs premium account. Ik zie dat je bij een standaard account geen live verkeersweergave hebt, betekend dit dat je geen file updates krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ronn2 schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 23:44:
Ik was benieuwd hoe zit het met navigatie en een standaard vs premium account. Ik zie dat je bij een standaard account geen live verkeersweergave hebt, betekend dit dat je geen file updates krijgt?
Je krijgt ze wel maar ze worden niet getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:43
Wolly schreef op zondag 16 juli 2023 @ 00:00:
[...]

Je krijgt ze wel maar ze worden niet getoond.
Je navigatie houdt er dus wel rekening mee, maar je ziet het alleen niet. Dat bedoel je te zeggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Precies. Niet de visualisatie, wel de calculatie in de route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:18
Oekol schreef op zondag 16 juli 2023 @ 00:33:
Precies. Niet de visualisatie, wel de calculatie in de route.
Weet je toevallig of je met een bestuurdersaccount (in het geval van een leaseauto) zelf premium connectivity kunt aanschaffen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BJF005
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12-06 12:37
turkeyhakan schreef op zondag 16 juli 2023 @ 04:06:
[...]

Weet je toevallig of je met een bestuurdersaccount (in het geval van een leaseauto) zelf premium connectivity kunt aanschaffen?
Ja dat kan perfect.
Bij mij is de maand gratis premium verlopen en ik doe het nu zonder.
Ik mis het niet.
Als ik Spotify eens wil luisteren, gebruik ik eigen account en zet ik hotspot aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Sjod schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 21:30:
[...]

Ik heb dit ook gehad. De auto bleek achteraf helemaal niet op slot te gaan. Kreeg dan ook na ongeveer 30 minuten een waarschuwing in de app, dat de portieren openstonden.

De druksensor in de bestuurdersstoel was stuk. Na vervanging was het opgelost
Bedankt voor de info, ik hou het even in de gaten en schiet er anders een service request in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Thanks! Dus je hebt de optie abonneren onder abonnementen?

[ Voor 52% gewijzigd door turkeyhakan op 16-07-2023 07:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
turkeyhakan schreef op zondag 16 juli 2023 @ 07:34:
[...]

Thanks! Dus je hebt de optie abonneren onder abonnementen?
In de app - Upgrades - Software Updrades en dan tab Subscribe.

Toen het er net was moest ik wel even contact hebben met Tesla omdat mijn auto niet goed gekoppeld was oid voor Premium Connectivity. Maar zal nu neem ik aan meteen goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Inspired schreef op zondag 16 juli 2023 @ 08:02:
[...]

In de app - Upgrades - Software Updrades en dan tab Subscribe.

Toen het er net was moest ik wel even contact hebben met Tesla omdat mijn auto niet goed gekoppeld was oid voor Premium Connectivity. Maar zal nu neem ik aan meteen goed gaan.
Thanks. Top! Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

BJF005 schreef op zondag 16 juli 2023 @ 05:42:
[...]

Ja dat kan perfect.
Bij mij is de maand gratis premium verlopen en ik doe het nu zonder.
Ik mis het niet.
Als ik Spotify eens wil luisteren, gebruik ik eigen account en zet ik hotspot aan.
Is er nog een reden waarom je hiervoor een hotspot opzet? Kan dit ook gewoon met Bluetooth? Behoud je dan de mogelijkheid om via de knoppen op je stuur te bedienen? Blijft je mobiel dan ook draadloos laden als hij dergelijke activiteiten verricht of blijft je accu% dan stabiel?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:46
Greatsword schreef op zondag 16 juli 2023 @ 08:19:
[...]

Is er nog een reden waarom je hiervoor een hotspot opzet? Kan dit ook gewoon met Bluetooth? Behoud je dan de mogelijkheid om via de knoppen op je stuur te bedienen? Blijft je mobiel dan ook draadloos laden als hij dergelijke activiteiten verricht of blijft je accu% dan stabiel?
Allen ja. Heb zelf altijd FM aan, dus voor file-info ook een beetje overbodig. Maar persoonlijk zou ik het wel aanschaffen (zit in mijn lease, dus ga er niet moeilijk over doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:49
[...]

Natuurlijk kan je met Bluetooth, maar dan mis je de interface op het scherm waar je kan zoeken naar nummers en dergelijke.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
turkeyhakan schreef op zondag 16 juli 2023 @ 04:06:
[...]

Ja dat kan zeker, moest wel bij de LM iets vragen om open te zetten dacht ik. Je kan 't dubbel checken in je Tesla app of je het ziet staan bij upgrades > software upgrades

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AQiej-PUuoV0sKzLQTG_gBeba5E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pg5Xh806AZoxJ8ize6nWbFi7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Oekol schreef op zondag 16 juli 2023 @ 09:08:
[...]

Ja dat kan zeker, moest wel bij de LM iets vragen om open te zetten dacht ik. Je kan 't dubbel checken in je Tesla app of je het ziet staan bij upgrades > software upgrades

[Afbeelding]
Precies! Als eigenaar moet je namelijk toestemming geven dat bestuurders aankopen kunnen doen. Daar was ik naar op zoek, maar het kan wel. Top!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
turkeyhakan schreef op zondag 16 juli 2023 @ 09:10:
[...]

Precies! Als eigenaar moet je namelijk toestemming geven dat bestuurders aankopen kunnen doen. Daar was ik naar op zoek, maar het kan wel. Top!
Als de LM sloom doet ff tesla bellen. Die konden zien dat ze een punt waren vergeten in m'n emailadres. Heb je een stok om mee te slaan. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
STIMPPYYY schreef op zondag 16 juli 2023 @ 08:50:
[...]
Zit in mijn lease, dus ga er niet moeilijk over doen.
Hoe zit dat in je lease? Kon je dat er bij klikken of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:43
Tijdje geleden service aangevraagd onder andere omdat de auto veel stroom verbruikt bij stand-by, het lijkt alsof hij niet in slaap gaat, 4-6% in 9 uur (over nacht). Ze hebben een harde reset gedaan in het 12v circuit en een software update. Helaas heeft dat niet geholpen 😒
Vrijdag naar 100% opgeladen vanmorgen nog 86% over met maar 5km gereden.
Zelfs met mobiele toegang uitgeschakeld is dit verbruik

Wat is jullie stand-by verbruik?

[ Voor 6% gewijzigd door -Jaap-io op 16-07-2023 09:53 ]

/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
-Jaap-io schreef op zondag 16 juli 2023 @ 09:51:
Tijdje geleden service aangevraagd onder andere omdat de auto veel stroom verbruikt bij stand-by, het lijkt alsof hij niet in slaap gaat, 4-6% in 9 uur (over nacht). Ze hebben een harde reset gedaan in het 12v circuit en een software update. Helaas heeft dat niet geholpen 😒

Sentry aan of uit? Heb je iets geïnstalleerd dat de auto monitort om bijv. slim te laden of iets dergelijks?

Hier 0% gedurende de nacht en misschien een keer 1-2% gedurende een heel weekend.

Je zou met bijv. Teslamate de auto kunnen monitoren, bij mij ziet het er zo uit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sdV84RTSWQ_vep2tcL1fLgxNDYk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/RGWOmJ84tltmFSHKDvWlsOAT.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door Taro op 16-07-2023 10:01 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 (+16 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:22
-Jaap-io schreef op zondag 16 juli 2023 @ 09:51:

Sentry actief? Bij mijn Model 3 SR+ 2021 kost dat +/- 1% per 2 uur dat Sentry actief is.
Als Sentry niet actief is is er nauwelijks verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
Nope alles uit. Op verzoek van tesla zelfs het account wachtwoord gereset.
Ook mobiele toegang een nacht uit gehad, zelfde resultaat 😒
In het verleden met m’n m3 ook geen problemen gehad, maar nu sinds een maand of 1,5-2 dit dus. Ook als de auto niet thuis staat, dus slechte WiFi is ook uitgelsoten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:02

Sebazzz

3dp

Tesla Model 3 is definitief besteld bij de LM en levering moet eind januari plaatsvinden. Ik ben benieuwd of dit dan een highland editie wordt. Zou deze ook uit Berlijn kunnen komen in plaats van Shanghai?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Jaap-io
Taro schreef op zondag 16 juli 2023 @ 09:59:
[...]

Sentry aan of uit? Heb je iets geïnstalleerd dat de auto monitort om bijv. slim te laden of iets dergelijks?

Hier 0% gedurende de nacht en misschien een keer 1-2% gedurende een heel weekend.

Je zou met bijv. Teslamate de auto kunnen monitoren, bij mij ziet het er zo uit:

[Afbeelding]
Maakt dat de auto niet wakker, als hij slaapt dan?
Ik denk dat ik er even mee wacht, anders gaat tesla zeker zeggen, ja maar er draait een app dus dat is de oorzaak, hebben ze namelijk al 3x aangegeven 😒

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
-Jaap-io schreef op zondag 16 juli 2023 @ 10:36:
[...]

Maakt dat de auto niet wakker, als hij slaapt dan?
Ik denk dat ik er even mee wacht, anders gaat tesla zeker zeggen, ja maar er draait een app dus dat is de oorzaak, hebben ze namelijk al 3x aangegeven 😒
Nee, Teslamate maakt de auto niet wakker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capt Waffles
  • Registratie: November 2022
Hoi, mijn ouders hebben een Model 3 (standard range plus, jaar of vier oud, RWD) en hadden een schroef in de band (links achter). Ik heb de auto opgekrikt, wiel eraf genomen en mee naar de bandencentrale gegaan. De band kon niet gerepareerd omdat ook de zijwand door de schroef beschadigd was, dus wachten op een nieuwe band, die was niet in stock. De bandencentrale heeft toen om ons voort te helpen tijdelijk een gebruikte band op het wiel gezet.

Thuis gekomen, wiel er terug onder, en op 175 Nm aangehaald (kruislings, in stapjes naar 175Nm toegewerkt). Ook maar even aan de andere kant op moment aangehaald zodat dat ook goed zat.

Nu maakt de auto al vanaf ongeveer 10 km/u een mechanisch aandoend geluid, wat krakend en bijna net alsof er een tak ergens inzit, en ik voel ook wat terugkoppeling in het gaspedaal. Even onder de auto gekeken, niks te zien, en toen ging ik een stukje verder staan en zie ik dat de linker-achter band gewoon een stuk kleiner is. Blijkt dat ze er een 235/40 opgelegd hebben en de andere banden zijn 235/45. Ik heb 'm op 't juiste krikpunt opgekrikt, en verder is er niets met de auto gedaan dus mijn conclusie is dat de enige verandering die bandenmaat is.

Ik heb een beetje opgezocht en dit kan ofwel het differentieel zijn ofwel de ABS die verschillende wielsnelheden detecteert. We hebben er misschien 500m mee gereden aan zeer lage snelheden (<30 km/u). Hebben we potentieel iets stuk gedaan? Als 't de ABS is neem ik aan van niet. Maar het geluid klonk toch wel 'pijnlijk', ik verzet 'm nu dus ook niet meer tot de nieuwe (juiste maat) band binnen is :)

Belgisch Limburg | Mitsubishi Electric MSZ-LN35VG2 binnenunit + MUZ-LN35VG2 buitenunit | Diehl 4601S + 3850 Wp (22x Sunflower 175W ZO) | SMA Sunny Boy 4.0 + 7070 Wp (7x JinkoSolar 505W NO + 7x JinkoSolar 505W ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:54
Capt Waffles schreef op zondag 16 juli 2023 @ 10:52:
Hoi, mijn ouders hebben een Model 3 (standard range plus, jaar of vier oud, RWD) en hadden een schroef in de band (links achter). Ik heb de auto opgekrikt, wiel eraf genomen en mee naar de bandencentrale gegaan. De band kon niet gerepareerd omdat ook de zijwand door de schroef beschadigd was, dus wachten op een nieuwe band, die was niet in stock. De bandencentrale heeft toen om ons voort te helpen tijdelijk een gebruikte band op het wiel gezet.

Thuis gekomen, wiel er terug onder, en op 175 Nm aangehaald (kruislings, in stapjes naar 175Nm toegewerkt). Ook maar even aan de andere kant op moment aangehaald zodat dat ook goed zat.

Nu maakt de auto al vanaf ongeveer 10 km/u een mechanisch aandoend geluid, wat krakend en bijna net alsof er een tak ergens inzit, en ik voel ook wat terugkoppeling in het gaspedaal. Even onder de auto gekeken, niks te zien, en toen ging ik een stukje verder staan en zie ik dat de linker-achter band gewoon een stuk kleiner is. Blijkt dat ze er een 235/40 opgelegd hebben en de andere banden zijn 235/45. Ik heb 'm op 't juiste krikpunt opgekrikt, en verder is er niets met de auto gedaan dus mijn conclusie is dat de enige verandering die bandenmaat is.

Ik heb een beetje opgezocht en dit kan ofwel het differentieel zijn ofwel de ABS die verschillende wielsnelheden detecteert. We hebben er misschien 500m mee gereden aan zeer lage snelheden (<30 km/u). Hebben we potentieel iets stuk gedaan? Als 't de ABS is neem ik aan van niet. Maar het geluid klonk toch wel 'pijnlijk', ik verzet 'm nu dus ook niet meer tot de nieuwe (juiste maat) band binnen is :)
ik heb t niet nagezocht voor de tesla maar is 175nm niet heel erg vast :? Ik dacht dat velgen rond de 110nm vastgezet werden over t algemeen :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Himalaya
  • Laatst online: 23:30
ybos schreef op zondag 16 juli 2023 @ 10:54:
[...]

ik heb t niet nagezocht voor de tesla maar is 175nm niet heel erg vast :? Ik dacht dat velgen rond de 110nm vastgezet werden over t algemeen :?
Dacht ik ook net, maar klopt dus wel. ;)

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Sebazzz schreef op zondag 16 juli 2023 @ 10:35:
Tesla Model 3 is definitief besteld bij de LM en levering moet eind januari plaatsvinden. Ik ben benieuwd of dit dan een highland editie wordt. Zou deze ook uit Berlijn kunnen komen in plaats van Shanghai?
Tegen die tijd wellicht. Heb net een Belgisch artikel gelezen dat er alleen maar Y uit Berlijn komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
@Capt Waffles De auto wel netjes opgekrikt icm de aanbevolen pads om puntbelasting bij de accu te voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21:13
Sebazzz schreef op zondag 16 juli 2023 @ 10:35:
Dat duurt nog best lang dan. Enig idee waarom? In roermond zeggen ze dat tot en met sept bestellen nog in 23 wordt uitgeleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Capt Waffles
Taro schreef op zondag 16 juli 2023 @ 10:56:
@Capt Waffles De auto wel netjes opgekrikt icm de aanbevolen pads om puntbelasting bij de accu te voorkomen?
Nee, werd niet vermeld in de handleiding dus ook niet gebruikt ('t is dat jij het nu zegt, anders wist ik het bestaan er niet van). Wel een plankje gezaagd ter grootte van het jack point, en tijdens het krikken gekeken dat ik nergens anders op drukte. Denk dat ik wel goed zit daar, maar die pads zijn in ieder geval wel een betrouwbaardere oplossing ja.
ybos schreef op zondag 16 juli 2023 @ 10:54:
[...]

Ik was ook eerst verbaasd toen ik dat getal tegen kwam, pas toen ik een artikel tegenkwam dat het confirmeerde en specifiek vermelde dat 'dit hogere aanhaalmomenten zijn, die we voorheen eerder bij bestelwagens en dergelijke zagen' geloofde ik het pas :)

Belgisch Limburg | Mitsubishi Electric MSZ-LN35VG2 binnenunit + MUZ-LN35VG2 buitenunit | Diehl 4601S + 3850 Wp (22x Sunflower 175W ZO) | SMA Sunny Boy 4.0 + 7070 Wp (7x JinkoSolar 505W NO + 7x JinkoSolar 505W ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capt Waffles
Ik denk dat het inderdaad de ABS was, dit filmpje gaat er ook over (hier in combinatie met een reservewiel):

https://youtu.be/nxHKsG6Lmt8?t=1056

Het verschil in diameter is voor mij veel groter dan bij hem, ik meet ruwweg 67 cm op de originele banden, en 63cm op de tijdelijke band. Gewoon met de meter er langs gehouden, dus best wat foutmarge op die meting, maar het verschil is in ieder geval substantieel. Zo substantieel dat ik het gewoon duidelijk zie als ik langs de auto sta en voor- en achterwiel vergelijk. Ik denk dat ik maar even tot dinsdag ga wachten als alle 4 wielen weer dezelfde diameter hebben voordat ik me verder zorgen ga maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
Klinkt aannemelijk, de nieuwe kleinere band maakt meer rondjes dan de andere 3, auto denkt dat ie slipt.
Misschien dat dat in het menu wel te kalibreren is? Bij mijn bmw kan dat wel ivm lekke band detectie (zelfde effect).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deryck
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 12-06 23:47
Ik ben een enorme noob maar ik krijg de filmpjes van de sentry mode niet gevonden.

Als er op mijn scherm staat 6 nieuwe gebeurtenissen aangetroffen kan ik nergens op doorklikken.

Ook op de USB staat geen sentry mode beelden. Wel dashcam videos.
Is dit een fout of zie ik het zelf over het hoofd.

Als ik in Google intyp view sentry mode (data) kom ik ook niet tot het beeldmateriaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 16:02

Sebazzz

3dp

synx6 schreef op zondag 16 juli 2023 @ 12:13:
[...]

Dat duurt nog best lang dan. Enig idee waarom? In roermond zeggen ze dat tot en met sept bestellen nog in 23 wordt uitgeleverd.
Mijn huidige lease loopt af in december, dus ik "mag" hem pas op zijn vroegst in december ontvangen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BJF005
[...]

De hotspot dient enkel om de auto met de wifi via gsm te verbinden.
Zonder een verbonden wifi netwerk (al rijdend enkel dus via gsm hotspot) kan je de Tesla Spotify app niet gebruiken.
In de premium zit 'internet' in en ook een 'speciaal voor de Tesla' betalende Spotify account. De gsm ligt nu op de draadloze lader, met enkel hotspot actief. De Tesla is met dit hotspot wifi netwerk verbonden. Zo kan ik Spotify via de Tesla app inloggen met mijn eigen privé betalende Spotify account.
Het enige dat ik misschien een beetje mis, is de visualisatie van de verkeersinfo.
Het is altijd handig als ik goed op voorhand zie wanneer het druk verkeer of een stilstaande file op mijn route begint.
De GPS zelf weet de info wel en gebruikt die ook voor zijn route berekening, ook onderweg voor een eventuele herberekening.
Ik heb het via Maps en Waze al meerdere keren gecontroleerd op gsm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Als ik morgen ga rijden kan ik dan de auto vandaag bij een supercharger tot100% laden of staat hij dan te lang met zeg 97% stil?
Gaat om een rwd lr accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yortisi
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 01-06 18:54
datadevil schreef op zondag 16 juli 2023 @ 13:31:
Als ik morgen ga rijden kan ik dan de auto vandaag bij een supercharger tot100% laden of staat hij dan te lang met zeg 97% stil?
Gaat om een rwd lr accu.
Mijn vraag is vooral… waarom nu opladen tot 100 bij een supercharger als je hem pas morgen nodig hebt. Kan je hem niet beter vannacht in je straat/buurt laden aan een publieke paal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweebee
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-06 20:33
Wat is de ervaring van iedereen met de tripplanner met laders? Als ik een bestemming in de Tesla app invoer naar italie bijv zie ik 24(max), 12, 17 min laden etc. Maar vul ik het zelfde in de auto in dan komen er hele rare voorstellen uit met 40+ minuten laden bij sucs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
Yortisi schreef op zondag 16 juli 2023 @ 13:51:
[...]

Mijn vraag is vooral… waarom nu opladen tot 100 bij een supercharger als je hem pas morgen nodig hebt. Kan je hem niet beter vannacht in je straat/buurt laden aan een publieke paal?
Kan ook maar ik heb nog een berg supercharger kilometers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
deryck schreef op zondag 16 juli 2023 @ 12:53:
Ik ben een enorme noob maar ik krijg de filmpjes van de sentry mode niet gevonden.

Als er op mijn scherm staat 6 nieuwe gebeurtenissen aangetroffen kan ik nergens op doorklikken.

Ook op de USB staat geen sentry mode beelden. Wel dashcam videos.
Is dit een fout of zie ik het zelf over het hoofd.

Als ik in Google intyp view sentry mode (data) kom ik ook niet tot het beeldmateriaal.
Je moet je dashcam openen en vervolgens zie je bovenin bewaking staan. Druk op de 3 puntjes om de app launcher te openen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yortisi
datadevil schreef op zondag 16 juli 2023 @ 13:55:
[...]

Oké!
Een keer tot 100% laden en een nacht laten staan is geen ramp. Ik had dezelfde vraag maar het blijkt dat er sowieso ongeveer 7kwh aan marge zit in de auto waardoor je nooit helemaal tot 100% zal laden en nooit tot 0% zal leeg rijden.
Het zal ook weleens voorkomen dat je onder de 20% eindigt dat niet geadviseerd wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yortisi schreef op zondag 16 juli 2023 @ 14:01:
[...]

Oké!
Een keer tot 100% laden en een nacht laten staan is geen ramp. Ik had dezelfde vraag maar het blijkt dat er sowieso ongeveer 7kwh aan marge zit in de auto waardoor je nooit helemaal tot 100% zal laden en nooit tot 0% zal leeg rijden.
Het zal ook weleens voorkomen dat je onder de 20% eindigt dat niet geadviseerd wordt..
Geen ramp idd, al heeft een Tesla zeker geen 7kWh top buffer. Eerst max 2 kWh oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
datadevil schreef op zondag 16 juli 2023 @ 13:55:
[...]

Je kunt toch vandaag "gewoon" tot 90% laden en dan morgen nog ff SuCen onderweg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yortisi
Inspired schreef op zondag 16 juli 2023 @ 14:02:
[...]

Geen ramp idd, al heeft een Tesla zeker geen 7kWh top buffer. Eerst max 2 kWh oid.
Zeker geen 7kwh boven de 100%, wel iets idd.. zo kan je ook nog ongeveer 55 km rijden na 0%.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
sweebee schreef op zondag 16 juli 2023 @ 13:54:
Wat is de ervaring van iedereen met de tripplanner met laders? Als ik een bestemming in de Tesla app invoer naar italie bijv zie ik 24(max), 12, 17 min laden etc. Maar vul ik het zelfde in de auto in dan komen er hele rare voorstellen uit met 40+ minuten laden bij sucs.
Mijn ervaring is dat het in de auto inderdaad soms een wat onlogische manier voorstelt. Ik gebruik daarom ABRP ernaast en check bij een lange rit even of de auto iets logisch voorstelt. Dit kun je ook in de browser van de auto gebruiken en daar zelfs koppelen met je auto voor de juiste SOC. Dan heb je het met 1 tik op het scherm onder handbereik.

ABRP kun je wat preciezer instellen en keuzes maken voor met welk percentage je wilt aankomen.

De app heb ik hiervoor nog niet gebruikt. Dat is relatief nieuw en wordt nu volgens mij nog verder ontwikkeld. Het zou best kunnen dat de app accurater werkt dan de planning in de auto. Desondanks vind ik de planner in de app nog erg basic. Ik kan nog niet eens een ander beginpunt kiezen; neemt altijd de huidige locatie. Dat maakt het lastig om bijv dag 2 en 3 al eens vooruit te plannen voor een roadtrip.

Als ik nu de route plan die ik komende week rijd geven de Tesla app en ABRP de volgende opties op:
- Tesla zegt 11h26m voor 1022 km waarvan 1h19m laden in 4 stops;
- ABRP zegt 10h47m voor 1030 km waarvan 1h27m laden in 4 stops.

Alleen de stops zijn op iets andere plaatsen. Vreemd dat Tesla op iets langere reistijd uitkomt, ondanks korter laden en iets minder kilometers.

In de praktijk zal ik de eerst stop alvast als bestemming invoeren in de navigatie en wanneer we daar aan het laden zijn even checken wat het best de volgende Supercharger kan worden.

[ Voor 28% gewijzigd door bilgy_no1 op 16-07-2023 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:18
Gaat om een rwd lr accu.
Dat is toch een LFP? (Dan mag je altijd naar 100%)

100% bij de Suc duurt toch een eeuwigheid. Ga gewoon naar 90% en dan gewoon morgen rijden.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:18
bilgy_no1 schreef op zondag 16 juli 2023 @ 14:13:
[...]

Mijn ervaring is dat het in de auto inderdaad soms een wat onlogische manier voorstelt. Ik gebruik daarom ABRP ernaast en check bij een lange rit even of de auto iets logisch voorstelt. Dit kun je ook in de browser van de auto gebruiken en daar zelfs koppelen met je auto voor de juiste SOC. Dan heb je het met 1 tik op het scherm onder handbereik.

ABRP kun je wat preciezer instellen en keuzes maken voor met welk percentage je wilt aankomen.

De app heb ik hiervoor nog niet gebruikt. Dat is relatief nieuw en wordt nu volgens mij nog verder ontwikkeld. Het zou best kunnen dat de app accurater werkt dan de planning in de auto. Desondanks vind ik de planner in de app nog erg basic. Ik kan nog niet eens een ander beginpunt kiezen; neemt altijd de huidige locatie. Dat maakt het lastig om bijv dag 2 en 3 al eens vooruit te plannen voor een roadtrip.

Als ik nu de route plan die ik komende week rijd geven de Tesla app en ABRP de volgende opties op:
- Tesla zegt 11h26m voor 1022 km waarvan 1h19m laden in 4 stops;
- ABRP zegt 10h47m voor 1030 km waarvan 1h27m laden in 4 stops.

Alleen de stops zijn op iets andere plaatsen. Vreemd dat Tesla op iets langere reistijd uitkomt, ondanks korter laden en iets minder kilometers.

In de praktijk zal ik de eerst stop alvast als bestemming invoeren in de navigatie en wanneer we daar aan het laden zijn even checken wat het best de volgende Supercharger kan worden.
No battle plan survives the first contact with the ennemy.
Rij naar de eerste lader, hang je auto aan de paal, en doe dan watje moet doen.
Kan ook zijn dat de medepassagiers de eerste lader niet halen, dan stop je eerder en ga je ook laden.
En dan plan je altijd 1 laadpunt verder. Grote kans dat je ergens vertrekt met veel meer lading dan voorzien. Die stops met laadtijden van 10 min, dat loopt met een gezin toch altijd wat uit.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:49
Een LR is toch nooit LFP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-06 07:22
Gaat om een rwd lr accu.
Tenzij je om wat voor reden dan ook die extra procenten per se nodig hebt zou ik niet verder dan 90% laden. Niet eens vanwege de accu, maar je staat er een eeuwigheid voor die laatste procenten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• datadevil
Pierz schreef op zondag 16 juli 2023 @ 15:13:
[...]

Tenzij je om wat voor reden dan ook die extra procenten per se nodig hebt zou ik niet verder dan 90% laden. Niet eens vanwege de accu, maar je staat er een eeuwigheid voor die laatste procenten.
Ja ik ga naar België en dat is niet ver dus liever geen tussenstop om te laden ik wil daar ook de dagen gewoon rijden zonder aan de laadpaal te hoeven, dat was een beetje het idee

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
Tommie12 schreef op zondag 16 juli 2023 @ 14:53:
[...]

Dat is toch een LFP? (Dan mag je altijd naar 100%)

100% bij de Suc duurt toch een eeuwigheid. Ga gewoon naar 90% en dan gewoon morgen rijden.
Alleen de SR+ versie, niet de LR versie. Een LFP accu neemt meer ruimte in dan andere varianten en daarom wordt deze in de SR+ versie toegepast met kleinere accu.

Maar een keertje tot 100% laden, naar huis rijden en met bijv. 97% wegzetten voor maximaal een nachtje kan weinig kwaad.

Edit: Daarom is de afkorting: LR RWD in dit geval bijv. ook anders dan RWD LR, die andere verwachtingen schept.

Een LR RWD is hetzelfde als een LR AWD, maar dan met een motor minder. Een RWD LR is een versie met LFP accu, geen mistlampen, een minder audiosysteem, etc.

[ Voor 20% gewijzigd door Taro op 16-07-2023 17:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:46
Oekol schreef op zondag 16 juli 2023 @ 09:12:
[...]

Hoe zit dat in je lease? Kon je dat er bij klikken of zo?
Geen idee, mr-green kwam daar mee toen alle gratis abbo’s na 1,5 jaar ineens afliepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 00:01
Kan je in Spotify inloggen op je Tesla met je persoonlijke (reeds) betalende account als je premium connectivity hebt? Ik zie hier sprake van een speciaal Spotify for Tesla account, maar als je niets van je lijsten en favorieten dan hebt uit je gebruikelijke account lijkt me dat ook niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Pufster schreef op zondag 16 juli 2023 @ 17:55:
Kan je in Spotify inloggen op je Tesla met je persoonlijke (reeds) betalende account als je premium connectivity hebt? Ik zie hier sprake van een speciaal Spotify for Tesla account, maar als je niets van je lijsten en favorieten dan hebt uit je gebruikelijke account lijkt me dat ook niet handig.
Mits je Spotify Premium hebt, kun je je eigen account gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-06 07:22
Pufster schreef op zondag 16 juli 2023 @ 17:55:
Ja hoor dat kan. Al kan het ook fijn zijn om het Tesla account te gebruiken als je bijvoorbeeld de kinderen in de auto hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJF005
Pierz schreef op zondag 16 juli 2023 @ 18:03:
[...]

Ja hoor dat kan. Al kan het ook fijn zijn om het Tesla account te gebruiken als je bijvoorbeeld de kinderen in de auto hebt.
SO is op haar profiel ingelogd met privé Spotify account, ik stond als bestuurder ingelogd op het standaard inbegrepen Spotify account bij de premium.
Toen premium gratis maand verlopen was, kon ik geen Spotify meer spelen (wegens inbegrepen bij premium) dus nu ook gewoon met eigen reeds bestaand account ingelogd.
MAAR om nu in de auto zelf nog Spotify te luisteren, met je eigen account, moet je een hotspot aanzetten.
Als je premium account wil combineren met bestuurder profiel dat eigen account gebruikt, moet je even zien in welke volgorde. Als je eerst inlogt met eigen account, vervalt de aanmelding optie voor de premium Tesla. Waarschijnlijk een bug in het systeem. Ik heb het toen op Google opgezocht en toen gevonden dat volgorde aanloggen belangrijk is om twee verschillende accounts te gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BJF005
Ik heb ook enorm tragisch nieuws te melden..
Eergisteren, SO, bij het inrijden zeer krappe ondergrondse parking in Antwerpen..
Velgschade 😭😭😭😭
Drie maanden oud, 4000 km en al prijs..
Om eerlijk te zijn, ik had het waarschijnlijk ook voorgehad.
Met onze vorige, reeds vrij grote SUV was het al voorzichtig manoeuvreren maar met de nog grotere model Y, met een andere draaicirkel en geen borduur vergevingsgezinde velgen, is het dus helemaal drama.

Heb vlammende review op Google geplaatst. Ik was blijkbaar niet de eerste die kloeg over de moeilijke inrit én de hoge betonnen borduren.
Mij zien ze in elk geval nooit meer in die parking, en het gaat dus iets zijn om rekening mee te houden bij het kiezen van een betaalparking.
Ik had wel verwacht vroeg of laat eens een rand te raken, maar het blijft toch schrikken en pijn doen als het effectief zover is.
En op de 20' zwarte velgen valt die zilveren schade natuurlijk extra hard op.
Dinsdag naar de bandencentrale om te horen wat de opties zijn.
Waarschijnlijk gewoon lakstift om te camoufleren.
Herstellen lijkt me nutteloos want waarschijnlijk rijden SO of ik binnen enkele maanden toch weer ergens tegen.
Dat mis ik enorm aan de vorige SUV, de dikke velgen met dikke 'ballonbanden' onder 🤣

[ Voor 1% gewijzigd door BJF005 op 16-07-2023 18:40 . Reden: Spelfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimB.
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21-01 22:35
BJF005 schreef op zondag 16 juli 2023 @ 18:37:
Ik heb ook enorm tragisch nieuws te melden..
Eergisteren, SO, bij het inrijden zeer krappe ondergrondse parking in Antwerpen..
Velgschade 😭😭😭😭
Drie maanden oud, 4000 km en al prijs..
Om eerlijk te zijn, ik had het waarschijnlijk ook voorgehad.
Met onze vorige, reeds vrij grote SUV was het al voorzichtig manoeuvreren maar met de nog grotere model Y, met een andere draaicirkel en geen borduur vergevingsgezinde velgen, is het dus helemaal drama.

Heb vlammende review op Google geplaatst. Ik was blijkbaar niet de eerste die kloeg over de moeilijke inrit én de hoge betonnen borduren.
Mij zien ze in elk geval nooit meer in die parking, en het gaat dus iets zijn om rekening mee te houden bij het kiezen van een betaalparking.
Ik had wel verwacht vroeg of laat eens een rand te raken, maar het blijft toch schrikken en pijn doen als het effectief zover is.
En op de 20' zwarte velgen valt die zilveren schade natuurlijk extra hard op.
Dinsdag naar de bandencentrale om te horen wat de opties zijn.
Waarschijnlijk gewoon lakstift om te camoufleren.
Herstellen lijkt me nutteloos want waarschijnlijk rijden SO of ik binnen enkele maanden toch weer ergens tegen.
Dat mis ik enorm aan de vorige SUV, de dikke velgen met dikke 'ballonbanden' onder 🤣
Pfff balen!! |:( Herkenbaar, lastig manoeuvreren in parkeergarages. En heb toch echt 20 jaar rijervaring met 50K km per jaar. Heb de auto nog maar een paar weken en misschien went het nog. Maar vind de oriëntatie erg lastig, ook mede door de grote B stijlen wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deblaauwesigaar
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-05 22:37
Ben op vakantie. Auto MY vlak bij huisje geparkeerd. Staat al een paar uur geparkeerd hoor ik de auto zo maar koelen.
De cabine overheat protection staat uit.
Ik snap er geen snars van.
Wat kan dit zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
deblaauwesigaar schreef op zondag 16 juli 2023 @ 19:18:
Ben op vakantie. Auto MY vlak bij huisje geparkeerd. Staat al een paar uur geparkeerd hoor ik de auto zo maar koelen.
De cabine overheat protection staat uit.
Ik snap er geen snars van.
Wat kan dit zijn.
Als je aan het laden bent is het de koeling van de batterij.
Daarnaast koelt hij ook zonder laden als de buitentemperatuur/zon zorgt voor een te hoge batterij temp?

Dit staat er in de handleiding:
In addition to cooling the interior, the air conditioning
compressor also cools the Battery. Therefore, in hot
weather, the air conditioning compressor can turn on
even if you turned it off. This is normal because the
system’s priority is to cool the Battery to ensure it
stays within an optimum temperature range to
support longevity and optimum performance.

[ Voor 43% gewijzigd door Fly-guy op 16-07-2023 19:24 ]

Pagina: 1 ... 54 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: