Ah..ik heb ook een trekhaak maar nog niet gebruikt, goed om te wetenFly-guy schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 22:51:
[...]
Om de trekhaak te monteren, moet er eerst een klepje open/verwijderd worden. Daar is deze tool blijkbaar goed voor.
Het vangt de meeste rommel op. Schoonmaken is simpel met de hogedrukreiniger. Ik vind de typische stoffen matten altijd lastig schoonmaken met de stofzuiger. Dat hoeft nu eigenlijk alleen maar langs de randjes.Russel88 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 20:50:
[...]
Wat is eigenlijk de meerwaarde van een all weather set?
Achterbak ook fijn als je eens iets moet verslepen wat kan gaan lekken of juist met scherpe punten de bekleding kan beschadigen.
Heel apart. Ik herken dit helemaal niet. Die van mij is na 4,5 jaar en 90k op de teller nog in dezelfde staat als toen ik deze kreeg. Blijft opvallend mooi. Afdrukken van lang liggende objecten trekken ook mooi weg juist (kinderstoel bv)._Japio_ schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 14:13:
Ik heb inmiddels vouwen in het zitvlak van mijn bestuurdersstoel. Ik weet dat deze veel te voorduren krijgt tijdens het in- en uitstappen, maar had dit na 5000 km nog niet verwacht.
Tesla ziet dit als standaard slijtage.[Afbeelding]
Ken ik ook niet van andere m3’s.
Stoffen matten is echt heel erg afhankelijk van de kwaliteit of dat makkelijk gaat of niet. Zelf matten in de auto liggen die ik zelfs met een kruimeldief nog schoon gezogen krijg.bilgy_no1 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 23:03:
[...]
Het vangt de meeste rommel op. Schoonmaken is simpel met de hogedrukreiniger. Ik vind de typische stoffen matten altijd lastig schoonmaken met de stofzuiger. Dat hoeft nu eigenlijk alleen maar langs de randjes.
Achterbak ook fijn als je eens iets moet verslepen wat kan gaan lekken of juist met scherpe punten de bekleding kan beschadigen.
Ook al een keer met een hogedrukreiniger en een accuschroefmachine met opzetborstel schoongemaakt.
"Iets" meer werk dan all weather, dat wel.
Zelfde verhaal hier. Heb leaseplan er nog niet over gebeld, maar superchargen werkt wel. Wss hebben we alleen maar een bestuurders account ofzo. Nog nooit iets gehoord over de kosten dus misschien sturen ze die wel door naar mn werkgever?ScreamGT schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 10:31:
Ik heb dus een Y via Leaseplan, en heb 5.000 supercharger credits toegwezen gekregen aan mijn Tesla account. Ik kan alleen nergens zien of deze zijn afgeschreven. Ook mijn laadgeschiedenis is leeg. Dit is al sinds april het geval.
Andere hier ook last van? Of kijk ik niet goed en zou ik elders mijn geschiedenis moeten kunnen zien?
Hoi.
Ik gebruik zelf een fietsbandenlichter die ik bij m'n trekhaak bewaar. Werkt ook prima.datadevil schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 22:53:
[...]
Ah..ik heb ook een trekhaak maar nog niet gebruikt, goed om te weten
Al blijft het wel een waardeloos systeem met dat clickfinger luikje.
Ik kom er zojuist achter dat de SEPP subside aanvraag mogelijk is tot een catalogus prijs van 45k. Dus als ik een voorraadmodel long range voor 42 k koop die normaliter 46 k kost, dan heb ik er zeker geen recht op? Wat een kromme regeling. Valt mooi mijn droom in duigen.
Heeft de Model Y de optie om de deuren direct te vergrendelen bij instappen?
Ja hoor. Bij het rijden gebeurd dit en anders klik je in het tablet scherm op 't slotje bovenaan. Is leuk als het regent en je vrouw buiten staat. Nadat ze 1 van de kinderen in de auto heeft gedaan in de stromende regen.PSP123 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 07:19:
Heeft de Model Y de optie om de deuren direct te vergrendelen bij instappen?
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
U bent inmiddels gescheiden?Oekol schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 07:32:
[...]
Ja hoor. Bij het rijden gebeurd dit en anders klik je in het tablet scherm op 't slotje bovenaan. Is leuk als het regent en je vrouw buiten staat. Nadat ze 1 van de kinderen in de auto heeft gedaan in de stromende regen.
Klopt, is erg jammer maar ik denk dat er anders ook weer fraude op zou plaatsvinden waarbij duurdere auto's voor minder worden verkocht en een deel cash binnen komt bij de dealer?Adrenaline0182 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 07:14:
Ik kom er zojuist achter dat de SEPP subside aanvraag mogelijk is tot een catalogus prijs van 45k. Dus als ik een voorraadmodel long range voor 42 k koop die normaliter 46 k kost, dan heb ik er zeker geen recht op? Wat een kromme regeling. Valt mooi mijn droom in duigen.
Ik heb mijn verlies maar genomen, de aanbieding was al mooi en het scheelt administratie.
Dan ga je toch voor een niet Long range?Adrenaline0182 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 07:14:

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024
Eens, wel even per puntje bekijken of het nodig/verstandig is. Ik ben ook niet onder de auto gaan liggen om te kijken of daar beschadigingen waren.Pufster schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 19:54:
[...]
Ik heb wel bedenking bij die emergency door opening. In hoeverre beschadigt dat de deur trim? Heb niet veel zin om dat te doen in het eerste uur je de auto hebt bij de controle. Wat is de kans ook dat dat niet zou werken.
Have you tried turning it off and on again?
Je hebt de auto nu toch goedkoper dan de normale prijs waar je ook geen subsidie op mocht toepassenAdrenaline0182 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 07:14:
(en oude prijs - subsidie mocht je die wel toepassen is nog steeds hoger dan je huidige prijs)
Je kan niet en en hebben...
Ik heb ruim 52K voor mijn 3 betaald terwijl die nu flink goedkoper is, risico van het vak en kan er geen seconden wakker van liggen. Ik heb voordelen zoals 4% bijtelling, 5 jaar geen wegenbelasting en MIA. Zo is het altijd wat.
[ Voor 24% gewijzigd door ybos op 14-07-2023 08:21 ]
Ik had mijn Octavia vRS ook via bieding tesla aangeboden maar dat was 6k minder dan dat ik er nu particulier voor krijg en een 3k meer dan inruil bij een autodealer.Adrenaline0182 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 16:54:
Inmiddels voornemens om een nieuwe Tesla Model 3 longrange prive aan te schaffen. Nu nog mijn auto verkopen. Is volgens mij een drama. Heb nu maar een inruil aanbod aangevraagd bij Tesla, maar ik verwacht daar niet veel van.
Maar ga nu eerst met de vRS op vakantie nog en beslis na de vakantie.
Particulier electrisch vind ik toch nog wel een dingetje en afscheid van de vRS is ook wel een ding.
zie skoda forum https://www.skodaforum.nl...aringen-na-3-4jaar.45539/
Twijfel nog steeds tussen skoda Enyac coupe of model Y LR
Die 2023.20.7 update is slecht gevallen bij mijn auto zeg. De autopilot zwalkt bij vrachtwagens en bussen. Mega irritant. Eerste keer dat dit gebeurd na de update, al vaker bij andere gelezen nu pas zelf last van. Hij wil overdreven wegsturen van de vrachtwagen en niet te dicht er langs rijden.
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Doet ie bij mij al vanaf dag 1, standaard gedrag (helaas). Mijne komt uit maart dit jaar, inmiddels stuk of 5 updates verder.Oekol schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 08:23:
Die 2023.20.7 update is slecht gevallen bij mijn auto zeg. De autopilot zwalkt bij vrachtwagens en bussen. Mega irritant. Eerste keer dat dit gebeurd na de update, al vaker bij andere gelezen nu pas zelf last van. Hij wil overdreven wegsturen van de vrachtwagen en niet te dicht er langs rijden.
[quote]Greatsword schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 21:11:
De auto is nog niet binnen maar de accessoires al wel, net met Prime Day besteld.
Zal vast nog wel meer bij komen
Heb je een link voor dat bakje en de bekerhouder?
De auto is nog niet binnen maar de accessoires al wel, net met Prime Day besteld.
Wat vervelend. Is het mogelijk om dit uit te zetten?Oekol schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 08:23:
Ga ik dus inderdaad toch niet doen. Voor 99% van de ritten is de SR natuurlijk prima. Enkel als ik naar Barcelona rij scheelt me dat waarschijnlijk 1 tussenstop extra. Nog 1 puntje, de SR schijnt minder snel te snelladen. Ga ik dat heel veel merken?adjego schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 08:01:
[...]
Dan ga je toch voor een niet Long range?Met een uiteindelijk verschil van €6000,- kun je een kleine 15.000 aan supercharger kilometers mee kopen
En tot slot: Ik las dat de nieuwe accu wel tot 100% kan worden geladen zonder dat de accu daar slechter van wordt. Klopt dat?
Ik heb onze LP accountmanager een mail gestuurd met de vraag of deze kosten nu worden doorberekend of niet…. En hoe het überhaupt zit met die credits. Zodra ik antwoord heb laat ik dat hier wel even achterbasdej schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 00:34:
[...]
Zelfde verhaal hier. Heb leaseplan er nog niet over gebeld, maar superchargen werkt wel. Wss hebben we alleen maar een bestuurders account ofzo. Nog nooit iets gehoord over de kosten dus misschien sturen ze die wel door naar mn werkgever?
https://www.thingiverse.com/thing:4662556TukkerTweaker schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 20:20:
Ik kan de STL voor de "Tesla hitch cover removal tool" nergens meer online vinden. Is deze ergens nog beschikbaar?
Deze
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Bij de SR kun je zonder meldingen inderdaad tot 100% laden, en wordt aangeraden. Dit voorkomt overigens geen degradatie, daar heeft de pack nog steeds last van, maar omdat het LFP is, heeft de BMS wat meer moeite om goed te bepalen hoe vol de pack is. Door hem vaker naar 100% te laden kan hij dat weer beter inschatten.Adrenaline0182 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 09:04:
[...]
Ga ik dus inderdaad toch niet doen. Voor 99% van de ritten is de SR natuurlijk prima. Enkel als ik naar Barcelona rij scheelt me dat waarschijnlijk 1 tussenstop extra. Nog 1 puntje, de SR schijnt minder snel te snelladen. Ga ik dat heel veel merken?
En tot slot: Ik las dat de nieuwe accu wel tot 100% kan worden geladen zonder dat de accu daar slechter van wordt. Klopt dat?
De SR kan idd maar tot max 170 kw snelladen, maar omdat de auto ook lichter is, is het verbruik ook weer wat lager. Dus het heft elkaar een beetje op, maar niet volledig.
En kwa tijd, wat is nu 1 tussenstop? De beentjes even strekken is nooit verkeerd
Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024
Bakje en bekerhouder hebben velen hier via Aliexpress gekocht: https://a.aliexpress.com/_EwA9FJNsamv5 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 08:58:
[quote]Greatsword schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 21:11:
Dan heb je het binnen ca. 10 dagen binnen.
Dat heb ik ook vanaf dag 1 begin dit jaar (en ervaar ik zelden als irritant).Oekol schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 08:23:
the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it
Ik merk dat de airco achterin best wel hard blaast. Dat is niet in te stellen toch? Er is maar 1 algemene instelling wat voor alles geldt?
Aan/uit inderdaad.Russel88 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 09:46:
Ik merk dat de airco achterin best wel hard blaast. Dat is niet in te stellen toch? Er is maar 1 algemene instelling wat voor alles geldt?
Interessant onderwerp voor roadtrips waar Engineering Explained een video over heeft gemaakt. vanaf een minuut of 9 het relevante deel volgens mij.Adrenaline0182 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 09:04:
[...]
Ga ik dus inderdaad toch niet doen. Voor 99% van de ritten is de SR natuurlijk prima. Enkel als ik naar Barcelona rij scheelt me dat waarschijnlijk 1 tussenstop extra. Nog 1 puntje, de SR schijnt minder snel te snelladen. Ga ik dat heel veel merken?
Hij zegt dus dat omdat het laden van 80-100% langer duurt het dus in tijd niet veel scheelt of je vaker stopt om te laden tot een lager percentage, dan minder vaak stoppen maar langer wachten op die laatste paar procent. Hij heeft in totaal 1,5 volle lading meer verbruikt omdat het winter was, maar omdat hij gemiddeld sneller kon laden met meer stops heeft hij net zoveel tijd stilgestaan als in zijn zomer roadtrip (zelfde route).
Het is natuurlijk heel persoonlijk hoe je dat zelf beleeft, maar alsnog, best interessant.
Bedoel je dat het uitwijken bij vrachtwagens met de update erger is geworden of had je dit voor deze update helemaal niet (of niet opgemerkt)?Oekol schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 08:23:
Bij mij doet ie dit al tijden en ik vind het niet hinderlijk. Ik zou wel willen dat het systeem ook reageert bij personenauto's die uit hun baan rijden (meestal bestuurder op zijn mobieltje bezig).
Ik heb dit ook al veel vaker gezien. Ook wel dat hij inhoud zwalkende voertuigen die te dicht bij jou baan komen.bilgy_no1 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 10:18:
[...]
Bedoel je dat het uitwijken bij vrachtwagens met de update erger is geworden of had je dit voor deze update helemaal niet (of niet opgemerkt)?
Bij mij doet ie dit al tijden en ik vind het niet hinderlijk. Ik zou wel willen dat het systeem ook reageert bij personenauto's die uit hun baan rijden (meestal bestuurder op zijn mobieltje bezig).
Je kunt dit ook voor een werkelijke route testen met bijv. www.abetterrouteplanner.comSivvis schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 10:15:
[...]
Interessant onderwerp voor roadtrips waar Engineering Explained een video over heeft gemaakt. vanaf een minuut of 9 het relevante deel volgens mij.
Hij zegt dus dat omdat het laden van 80-100% langer duurt het dus in tijd niet veel scheelt of je vaker stopt om te laden tot een lager percentage, dan minder vaak stoppen maar langer wachten op die laatste paar procent. Hij heeft in totaal 1,5 volle lading meer verbruikt omdat het winter was, maar omdat hij gemiddeld sneller kon laden met meer stops heeft hij net zoveel tijd stilgestaan als in zijn zomer roadtrip (zelfde route).
Het is natuurlijk heel persoonlijk hoe je dat zelf beleeft, maar alsnog, best interessant.
Daar kun je bij de opties kiezen voor 'weinig maar lang' of 'kort maar vaak' en verschillende settings daar tussenin. Dan zie je het verschil in reistijd.
In de praktijk worden de pauzes bij mij meer bepaald door hoe lang we met alle gezinsleden willen rijden. Ik mik meestal op 2-2,5 uur rijden tussen de pauzes. Eerste stuk 3 uur (vertrek met 100%). Dat gaat allemaal prima met de RWD.
@Adrenaline0182
De RWD laadt met max ongeveer 170 kW. De LR haalt 250 kW. Maar het gaat alsnog behoorlijk vlot. Met een goed geconditioneerde batterij (doet de auto automatisch wanneer je naar een supercharger rijdt) is 10-70% ongeveer 21 minuten. 10-80% in iets meer dan 25 minuten. In onze ervaring is de auto eigenlijk eerder klaar met laden dan wij met onze rustpauze.
Ja, ik bedoel dat hij dan een beetje naar links gaat uitwijken bij een personenauto die richting mijn rijstrook drifjt. En dan zou hij ook automatisch mogen toeteren... Maar veiliger is inderdaad inhouden.jip_86 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 10:24:
[...]
Ik heb dit ook al veel vaker gezien. Ook wel dat hij inhoud zwalkende voertuigen die te dicht bij jou baan komen.
Dat was pas nadat ik toen ook de boombox activeerde met de scheetkussen buiten de auto
Hij deed het nooit. Hij reed echt bizar strak in 't midden over de weg met vrijwel nooit stuurcorrecties en als ze er waren vloeiend. Nu heel schokkerig ineens ruk aan stuur om verder naar links te gaan als je naast vrachtwagen rijdt. Alsof je naar links wordt gewaaid als je voorbij een vrachtwagen komt en de auto wind vangt.bilgy_no1 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 10:18:
[...]
Bedoel je dat het uitwijken bij vrachtwagens met de update erger is geworden of had je dit voor deze update helemaal niet (of niet opgemerkt)?
4 juli jl. heeft mijn LM mijn nieuwe RDW Y besteld (is op die datum bevestigd) met nog de Midnight Silver Metallic kleur. Vlak daarna zag ik dat deze kleur niet meer beschikbaar is maar heb tot op heden nog niks vernomen.
Verwachte leverdatum is half september - uitnodiging Tesla app heb ik ontvangen maar daar is verder nog niks zichtbaar anders dan mijn profiel.
Meer mensen die deze kleur nog in bestelling hebben staan?
Verwachte leverdatum is half september - uitnodiging Tesla app heb ik ontvangen maar daar is verder nog niks zichtbaar anders dan mijn profiel.
Ik weet nog hoe dit was voor dit gedrag, en dat was heel vervelend. Vaak oncomfortabel dicht bij de vrachauto. Het opschuiven in de baan is niet echt subtiel, maar voor mijn gevoel wel veel beter dan strak in het midden van de baan blijven. Geen idee of daar iets in de laatste update is veranderd, heb geen verschil gemerkt.bilgy_no1 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 10:18:
[...]
Dit opschuiven is volgens mij zeker al een jaar of 2 zo.
Edit: Sinds Oktober 2019: https://www.teslarati.com...-overtaking-large-trucks/
[ Voor 9% gewijzigd door DaCoTa op 14-07-2023 11:10 ]
Dat was lost in translation. Met magic porridge pot bedoelde ik meer dat je als gebruiker geen idee hebt of je vroeg of laat in de update-cyclus zit, en dat dat bij iedere update weer anders lijkt te zijn. Soort van “Tesla update notifications are like a box of chocolates. You never know when you're going to get one.”Sebazzz schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 19:09:
[...]
Dat is niet magie, dat is gewoon geen big bang releases doen maar een rollende release zodat je voorkomt dat alle auto's ineens met een probleem zitten als er toch iets mis is met een update.
Check de 1000km challenge van Bjorn, snelste manier is om te laden tot ongeveer 40-60%, net genoeg om de volgende lader te halen. Maar in feiten doe ik dat niet. Heb al 10,000 vakantie kilometers achter de rug, en de auto is vaak eerder klaar met laden dan de passagiers klaar met wc, koffie, of eten etc als je het combineert met lunch/ dinner.Sivvis schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 10:15:
[...]
Interessant onderwerp voor roadtrips waar Engineering Explained een video over heeft gemaakt. vanaf een minuut of 9 het relevante deel volgens mij.
Life is too short to drive boring cars
In China maken ze hem nog wel dus denk dat hij gewoon uit China zal komen. Weet ook even niet of alle RWDs nu al uit Berlijn komen. Dacht het niet.super_dirk schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 10:54:
4 juli jl. heeft mijn LM mijn nieuwe RDW Y besteld (is op die datum bevestigd) met nog de Midnight Silver Metallic kleur. Vlak daarna zag ik dat deze kleur niet meer beschikbaar is maar heb tot op heden nog niks vernomen.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Iemand hier al een koeler/vriezer besteld?
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Ja maar dan gewoon een normale op de sigarettenaansteker aangesloten en niet zo'n dure.
Iets meer als dit: https://shorturl.at/huRT7
Geen idee hoeveel liter maar hij past prima bij de middelste stoel bij de voeten zodat je tijdens het rijden eten en drinken pakken kan.
De rente op de MY is, alleen vandaag, weer 3,49% voor huurkoop!
"The desire to bring something into the world that didn't exist, is one of the most important human desires there is. We are inventors, and we are explorers." - Adam Savage
Laatst tijdens de supercharger meeting van tesla owner club, was Tesland er met demo model van zo;n freezer. Werkt wel goed moet ik zeggen. Was behoorlijk warm op die dag (35+) maar de ijs blijft koud en staat op de scherm -15 graden.
Life is too short to drive boring cars
Zoals de meesten in deze periode gaan wij binnenkort dus ook met vakantie. Ditmaal een vliegvakantie. Bedoeling is dat we de MY LR voor 2.5 week lang parkeren op Schiphol (P6 Valet).
Ik vraag me af hoe dit gaat met de accu en Sentry; al meen ik te hebben gelezen dat Sentry zichzelf uitschakelt zodra de accu capaciteit onder de 20% raakt.
Ik verwacht dat de accu op ca 65% - 70% zal staan op het moment van parkeren.
Hoe snel loopt de accu leeg? Gaat dit goed voor een periode van 2.5 weken? Iemand hier ervaring mee?
Maak me hier een beetje zorgen over, misschien ongegrond. Ik heb de MY nog maar net (nieuw) en dit is mijn eerste EV. Ik weet dat er laadpalen zijn op Schiphol die we kunnen gebruiken voor als we terugkomen.
Evt andere optie zou zijn om onze ICE er neer te zetten...
Ik vraag me af hoe dit gaat met de accu en Sentry; al meen ik te hebben gelezen dat Sentry zichzelf uitschakelt zodra de accu capaciteit onder de 20% raakt.
Hoe snel loopt de accu leeg? Gaat dit goed voor een periode van 2.5 weken? Iemand hier ervaring mee?
Maak me hier een beetje zorgen over, misschien ongegrond. Ik heb de MY nog maar net (nieuw) en dit is mijn eerste EV. Ik weet dat er laadpalen zijn op Schiphol die we kunnen gebruiken voor als we terugkomen.
Als je een andere auto hebt, zou ik die gebruiken. Ik zou zelf geen nieuwe auto daar parkeren als het niet hoeft.
Sentry lekker uitzetten, tijdens je vakantie niet de Tesla app openen en na 2,5 week kom je terug met hooguit een paar % minder (afhankelijk van hoe warm het is als je terug bentEthernety schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 12:08:
Zoals de meesten in deze periode gaan wij binnenkort dus ook met vakantie. Ditmaal een vliegvakantie. Bedoeling is dat we de MY LR voor 2.5 week lang parkeren op Schiphol (P6 Valet).
Overigens zou ik in dit geval P3 en dan de garage pakken in plaats van met een nieuwe auto waar je schijnbaar erg zuinig op wilt zijn aan een Valet mee te geven.
[ Voor 4% gewijzigd door Divak op 14-07-2023 12:33 ]
Misschien is het voor de Y anders, maar waarom is er eigenlijk een tool?TukkerTweaker schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 20:20:
Ik kan de STL voor de "Tesla hitch cover removal tool" nergens meer online vinden. Is deze ergens nog beschikbaar?
Bij mijn 3 is het niet anders dan 2 van die pushpins een kwart slag draaien en het klepje is los.
En dat draaien kan met van alles, van een schroevendraaier tot een muntje of sleutel.
Sterker nog, ik zou de bijgeleverde sleutels of het stofkapje van de trekhaak zelf nog kunnen gebruiken.
Dat lijkt mij de prijs van filament en tijd niet waard.
Vraagje: Ik nader de 10k kilometers op mijn MY en ga m'n banden spiegelen. Volgens sommigen niet nodig; maar aangezien ik de auto uitgelijnd wil hebben ga ik 't wel laten uitvoeren.
Nu zit in de velg een TPM-sensor. Worden in zo'n geval de banden van belg omgewisseld, of moeten de TPM sensors gewisseld/geherprogrammeerd worden?
Nu zit in de velg een TPM-sensor. Worden in zo'n geval de banden van belg omgewisseld, of moeten de TPM sensors gewisseld/geherprogrammeerd worden?
Op zich wel mooi weggewerkt, maar voor mijn gevoel niet praktisch. Juist als je op reis bent zou je een koeler willen gebruiken, maar dan zit de koffer waarschijnlijk ook behoorlijk vol. Dan kun je dus ook niet makkelijk bij de gekoelde spullen als je dat wilt.
Wij hebben een gewone koelbox op 12V en dat werkt ook prima. Met de mogelijkheid om hem thuis alvast te koelen op 230V, mee te nemen naar strand, etc.
Zo ver ik weet weten de sensoren waar ze zitten. Dus niet nodig om band van velg af te halen. Zelfs mijn Kia Niro uit 2020 wist dit...Luckeh schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 12:53:
Vraagje: Ik nader de 10k kilometers op mijn MY en ga m'n banden spiegelen. Volgens sommigen niet nodig; maar aangezien ik de auto uitgelijnd wil hebben ga ik 't wel laten uitvoeren.
Bij Schiphol Valet gaat hij toch door een videostraat? Zodat je weet dat hij niet met (nieuwe) schade terug komt. Volgens mij krijgt hij ook nog eens GPS tracker en kan je hem laten laden en wassen. Dus prima parking service (zo niet, de beste optie), mits het wordt waar gemaaktDivak schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 12:30:
[...]
Sentry lekker uitzetten, tijdens je vakantie niet de Tesla app openen en na 2,5 week kom je terug met hooguit een paar % minder (afhankelijk van hoe warm het is als je terug bent). Als je Sentry aan laat staan ben je binnen een week op 20%.
Overigens zou ik in dit geval P3 en dan de garage pakken in plaats van met een nieuwe auto waar je schijnbaar erg zuinig op wilt zijn aan een Valet mee te geven.
the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it
Voor de Y is het idd anders, de afdekplaat zit met clips vast en is best lastig (understatement) om los te krijgen. Ik heb er een platkop schroevendraaier bij liggen om het voor elkaar te krijgen. Die clip is precies de goede lengte om er tussen te komen tot het eindpunt van de clip (daar is dat uitstulpinkje voor) en om het dan los te klikken.Fly-guy schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 12:45:
[...]
Misschien is het voor de Y anders, maar waarom is er eigenlijk een tool?
Bij mijn 3 is het niet anders dan 2 van die pushpins een kwart slag draaien en het klepje is los.
En dat draaien kan met van alles, van een schroevendraaier tot een muntje of sleutel.
Sterker nog, ik zou de bijgeleverde sleutels of het stofkapje van de trekhaak zelf nog kunnen gebruiken.
Dat lijkt mij de prijs van filament en tijd niet waard.
Ja, ik krijg ook vaker de opmerking dat de airco achter koud is terwijl het voorin helemaal niet zo koud is.Russel88 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 09:46:
Gewoon achter uitzetten dus. Vroeger had je achter ook geen ventilatie.
Ben wel benieuwd waar de blower zit voor de ventilatie achter en of je daar misschien iets aan kunt tweaken.
Signatures zijn voor boomers.
Wat bedoel je met vroeger? Hadden de eerste Tesla's geen ventilatie achterin?Maasluip schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 13:38:
[...]
Ja, ik krijg ook vaker de opmerking dat de airco achter koud is terwijl het voorin helemaal niet zo koud is.
Gewoon achter uitzetten dus. Vroeger had je achter ook geen ventilatie.
Ik vind ventilatie achter in toch wel een must, zeker op warme dagen in een auto met zoveel ruiten als een Tesla.
Volgens mij zit die ergens vooraan, want als ik de ventilatie achteraan aanzet voel ik het heel eventjes blazen langs de pedalen.Maasluip schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 13:38:
[...]
Ben wel benieuwd waar de blower zit voor de ventilatie achter en of je daar misschien iets aan kunt tweaken.
Nee, ik bedoel de auto's die we voor de Tesla hadden. In het luxesegment kwam het wel meer voor dat er ook achter ventilatie was, maar voor mij is dit de eerste auto die het heeft.this schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 13:41:
[...]
Wat bedoel je met vroeger? Hadden de eerste Tesla's geen ventilatie achterin?
Ik vind ventilatie achter in toch wel een must, zeker op warme dagen in een auto met zoveel ruiten als een Tesla.
Even met Interior Matt Cleaner eroverheen --> Afnemen met een schone, vochtige doek. Daarna voorzichtig de droger er licht overheen. Is alles én weer strak én weer mooi mat. Werkt ook super op je stuur. (Mocht deze gaan glimmen)._Japio_ schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 14:13:
Ik heb inmiddels vouwen in het zitvlak van mijn bestuurdersstoel. Ik weet dat deze veel te voorduren krijgt tijdens het in- en uitstappen, maar had dit na 5000 km nog niet verwacht.
Tesla ziet dit als standaard slijtage.[Afbeelding]
Tesla model 3 2019 Long Range
Apart dat het zo anders is. Had met een half uur uitgetrokken om uit te proberen hoe mijn trekhaak er onder moest, maar na 5 minuten had ik 'm al 4x er in en er uit, inclusief de handleiding bekijken.DaCoTa schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 13:34:
[...]
Voor de Y is het idd anders, de afdekplaat zit met clips vast en is best lastig (understatement) om los te krijgen. Ik heb er een platkop schroevendraaier bij liggen om het voor elkaar te krijgen. Die clip is precies de goede lengte om er tussen te komen tot het eindpunt van de clip (daar is dat uitstulpinkje voor) en om het dan los te klikken.
Doet me aan dit filmpje denken (vind het opzich wel een goed idee van Ford).Oekol schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 08:23:
YouTube: The Electric Mustang Got 2 Huge Updates!
EDIT: ahh doet Tesla dus al langer blijkbaar.
YouTube: Tesla Autopilot V10 Moves Over When Passing Large TrucksDaCoTa schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 11:06:
[...]Edit: Sinds Oktober 2019: https://www.teslarati.com...-overtaking-large-trucks/
[ Voor 25% gewijzigd door Card Nox op 14-07-2023 14:15 ]
Ja, deze ging ik ook net posten. Blijkbaar is er toch vraag naar dit gedrag voor een gevoel van veiligheid.Card Nox schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 13:58:
[...]
Doet me aan dit filmpje denken (vind het opzich wel een goed idee van Ford).
Link naar relevant deel: YouTube: The Electric Mustang Got 2 Huge Updates!
Als nieuwe klant 1 gekocht voor € 0,45Fly-guy schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 21:38:
[...]
Vanuit China heb je precies dezelfde voor een kwart.
https://a.aliexpress.com/_ExcaHIL

Matrassen:
In de order mail staan standaard andere 'aanbiedingen'.
https://nl.aliexpress.com/item/1005004202032867.html
Wie heeft er ervaring met deze of een alternatief?
Twijfel om het te kopen, voor de fun. Noodzaak is het natuurlijk zeker niet.
[ Voor 4% gewijzigd door Peertjah op 14-07-2023 14:33 ]
Een rode kleur zou ook leuk zijn, een rijdend bordeelPeertjah schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 14:31:
[...]
Als nieuwe klant 1 gekocht voor € 0,45![]()
Matrassen:
In de order mail staan standaard andere 'aanbiedingen'.
https://nl.aliexpress.com/item/1005004202032867.html
Wie heeft er ervaring met deze of een alternatief?
Twijfel om het te kopen, voor de fun. Noodzaak is het natuurlijk zeker niet.
Ik zat er aan te denken bij dit warme weer: zo een compressor camper koelbox op AC/DC in de subtrunk te steken.
Moet wel te vinden zijn eentje die netjes onder de koffer past lijkt me.
Dan inpluggen in de 12v socket in de koffer en altijd een bak koele drankjes/hapjes onderweg bij de hand...
Kan het kwaad om zo een koelbox permanent in te laten steken/draaien in de subtrunk? Vooral qua batterij/brand/koeling/... .
De 12v outlet zou gewoon actief moeten blijven heb ik gelezen (blijkbaar actief tijdens chargen en bij sentry/camp mode, ik gebruik altijd sentry). Een permanente koelkast in de auto klinkt alleszins heerlijk
Dan inpluggen in de 12v socket in de koffer en altijd een bak koele drankjes/hapjes onderweg bij de hand...
Kan het kwaad om zo een koelbox permanent in te laten steken/draaien in de subtrunk? Vooral qua batterij/brand/koeling/... .
De 12v outlet zou gewoon actief moeten blijven heb ik gelezen (blijkbaar actief tijdens chargen en bij sentry/camp mode, ik gebruik altijd sentry). Een permanente koelkast in de auto klinkt alleszins heerlijk
Het lijkt me niet heel verstandig. Een koelbox geeft nogal wat warmte af en die kan die niet kwijt onder de koffervloer door gebrek aan ventilatie.Pap3rclip schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 14:46:
Ik zat er aan te denken bij dit warme weer: zo een compressor camper koelbox op AC/DC in de subtrunk te steken.
Er is geen aparte blower voor de ventilatie achter. Er is één blower motor en de rest wordt met kleppen geregeld. In theorie is daar wel wat aan te tweaken, maar voordat je je HVAC systeem uit elkaar hebt liggen ben je wel even bezig. Mocht je het leuk vinden om het hele dashboard eruit te halen...Maasluip schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 13:38:
Punctuality is the politeness of kings
Dan maar iets tweaken met duct-tapedreamscape schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 15:10:
[...]
Er is geen aparte blower voor de ventilatie achter. Er is één blower motor en de rest wordt met kleppen geregeld. In theorie is daar wel wat aan te tweaken, maar voordat je je HVAC systeem uit elkaar hebt liggen ben je wel even bezig. Mocht je het leuk vinden om het hele dashboard eruit te halen...
Zoals ik eerder al zei, voor deze update voelde het echt niet lekker om een vrachtwagen in te halen, zeker niet voor persoon naast je.Fire69 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 14:12:
[...]
Ja, deze ging ik ook net posten. Blijkbaar is er toch vraag naar dit gedrag voor een gevoel van veiligheid.
Link naar relevant deel: YouTube: The Electric Mustang Got 2 Huge Updates!
Gaat inderdaad door een videostraat. Heb goede ervaringen met P6 Valet, gebruik het regelmatig zakelijk en privé. Nu voor het eerst met EV vandaar de vraag. Maar als opladen voor het ophalen bij terugkeer een optie is dan is dat helemaal top. Ga het uitzoeken, thanks.DaMightyWackO schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 13:26:
[...]
Bij Schiphol Valet gaat hij toch door een videostraat? Zodat je weet dat hij niet met (nieuwe) schade terug komt. Volgens mij krijgt hij ook nog eens GPS tracker en kan je hem laten laden en wassen. Dus prima parking service (zo niet, de beste optie), mits het wordt waar gemaakt
Ik wil toch eens spat lappen monteren op mijn model 3, liefst dit weekend. Als ik die van Tesla wil bestellen zou ik ze dan morgen kunnen hebben? Of kun je ze bv bij een tesla center als Utrecht halen?
Dan zou je een Tesla SC moeten bellen. Als ze die hebben liggen kun je ze ophalen. Bestellingen via de Tesla online shop zullen losstaan van de SCs denk ik.datadevil schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 16:15:
Ik wil toch eens spat lappen monteren op mijn model 3, liefst dit weekend. Als ik die van Tesla wil bestellen zou ik ze dan morgen kunnen hebben? Of kun je ze bv bij een tesla center als Utrecht halen?
Of anders via Amazon oid bestellen. https://www.amazon.nl/BAS...bescherming/dp/B09VDRPSPQ
[ Voor 11% gewijzigd door Inspired op 14-07-2023 16:24 ]
Dankjewel. Zit nu weer op YouTube waar ik bij 1 video zie dat iemand beschadigen had en tesla zei had je maar mudflaps moeten hebben en bij een andere kerel waar er allemaal zooi achter verzameld was en hij zegt dat dat juist gaat roesten 🤪Inspired schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 16:22:
[...]
Dan zou je een Tesla SC moeten bellen. Als ze die hebben liggen kun je ze ophalen. Bestellingen via de Tesla online shop zullen losstaan van de SCs denk ik.
Of anders via Amazon oid bestellen. https://www.amazon.nl/BAS...bescherming/dp/B09VDRPSPQ
Nouw dan ben ik toch wel heel nieuwsgierig naar andere ervaringen van gebruikers. Tot en met de een na laatste update blijft mijn model y steevast in het midden van de rijbaan. Ook bij het passeren van (vracht)auto’s. Persoonlijk vind ik dit onveilig, ik stuur zo snel tegen (verder van het gevaar vandaan) dat de autopilot stopt. Hij zou in mijn ogen geweldig zijn (en eenvoudig te implementeren) om bij het passeren van bv. Vrachtauto’s meer naar links van de rijbaan te sturen.Card Nox schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 13:58:
[...]
Doet me aan dit filmpje denken (vind het opzich wel een goed idee van Ford).
EDIT: ahh doet Tesla dus al langer blijkbaar.
[...]
YouTube: Tesla Autopilot V10 Moves Over When Passing Large Trucks
Ik heb de originele Tesla mudflaps geplaatst. Die zijn vlak, plat en compact. En, nog belangrijker, doen waar ze voor bedoeld zijn. De after market flaps hebben over het algemeen een soort van 'overslag' die zich om de rand van de wielkast vouwt. Persoonlijk vind ik dat minder mooi en die heeft ook een soort pocket waar zich vuil zou kunnen verzamelen ( Ik kies mijn bewoordingen zorgvuldig want dit forum kennende zal er nu mogelijk een enorme discussie kunnen ontstaan tussen Lovers & Haters van zowel de Tesla als de after market versies). Ik ben zelf meer dan tevreden over de originele Tesla flaps. Zie foto hoe dat er bij mijn Tesla MY uitziet.datadevil schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 17:07:
[...]
Dankjewel. Zit nu weer op YouTube waar ik bij 1 video zie dat iemand beschadigen had en tesla zei had je maar mudflaps moeten hebben en bij een andere kerel waar er allemaal zooi achter verzameld was en hij zegt dat dat juist gaat roesten 🤪
:strip_exif()/f/image/p7MYFtQnreirFy1QLqYHArsf.jpg?f=fotoalbum_large)
Is keurig inderdaad,ik zat meer met dit soort voorbeelden die volgens mij ook standaard tesla flaps zijn https://youtu.be/rTZ9HsbhVqIPeterinDen Haag schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 17:38:
[...]
Ik heb de originele Tesla mudflaps geplaatst. Die zijn vlak, plat en compact. En, nog belangrijker, doen waar ze voor bedoeld zijn. De after market flaps hebben over het algemeen een soort van 'overslag' die zich om de rand van de wielkast vouwt. Persoonlijk vind ik dat minder mooi en die heeft ook een soort pocket waar zich vuil zou kunnen verzamelen ( Ik kies mijn bewoordingen zorgvuldig want dit forum kennende zal er nu mogelijk een enorme discussie kunnen ontstaan tussen Lovers & Haters van zowel de Tesla als de after market versies). Ik ben zelf meer dan tevreden over de originele Tesla flaps. Zie foto hoe dat er bij mijn Tesla MY uitziet.
[Afbeelding]
Ik heb dat met m'n Zoe een keer gedaan, gaat prima. Bij het afgeven van de sleutel even aangeven dat je de auto opgeladen weer op wilt halen. Ze laden em op met je eigen druppel/laadpas die je dan ook moet afgeven.Ethernety schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 16:10:
[...]
Gaat inderdaad door een videostraat. Heb goede ervaringen met P6 Valet, gebruik het regelmatig zakelijk en privé. Nu voor het eerst met EV vandaar de vraag. Maar als opladen voor het ophalen bij terugkeer een optie is dan is dat helemaal top. Ga het uitzoeken, thanks.
Dat bedoel ik precies. De originele flaps hebben dat "bakje" onder en naast de wielkast niet waar zich dat vuil kan ophopen. Is gewoon een platte plak rubber.keurig inderdaad,ik zat meer met dit soort voorbeelden die volgens mij ook standaard tesla flaps zijn https://youtu.be/rTZ9HsbhVqI
[ Voor 6% gewijzigd door PeterinDen Haag op 14-07-2023 18:13 ]
Oh ik had de indruk dat dit de originele waren. Ik lees op de tesla site in de handleiding over model 1 en 2, misschien is het veranderd? Dan zou jouwe dus inderdaad die twee zijn die plat lijkt en bij 1 zit een soort bakje inderdaad lijkt het..https://service.tesla.com...1F-90CA-67B514864C24.htmlPeterinDen Haag schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 18:08:
[...]
Dat bedoel ik precies. De originele flaps hebben dat "bakje" onder en naast de wielkast niet waar zich dat vuil kan ophopen. Is gewoon een platte plak rubber.
Het probleem wat ik vooral lees is dat met de tesla flaps je gemakkelijk schuurt over de grond bij bv een drempel of een andere verhoging. Ze zijn ook stukje langer dan de aftermarket ones.PeterinDen Haag schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 17:38:
[...]
Ik heb de originele Tesla mudflaps geplaatst. Die zijn vlak, plat en compact. En, nog belangrijker, doen waar ze voor bedoeld zijn. De after market flaps hebben over het algemeen een soort van 'overslag' die zich om de rand van de wielkast vouwt. Persoonlijk vind ik dat minder mooi en die heeft ook een soort pocket waar zich vuil zou kunnen verzamelen ( Ik kies mijn bewoordingen zorgvuldig want dit forum kennende zal er nu mogelijk een enorme discussie kunnen ontstaan tussen Lovers & Haters van zowel de Tesla als de after market versies). Ik ben zelf meer dan tevreden over de originele Tesla flaps. Zie foto hoe dat er bij mijn Tesla MY uitziet.
[Afbeelding]
https://www.iculture.nl/nieuws/tesla-airplay-support/
Indien AirPlay gaat werken zoals op iCulture beschreven wordt, is Tesla Connection Premium wellicht overbodig voor enkele van ons. Aangezien ik het puur gebruik voor de Apple Muziek app. Wat nu naadloos werkt, en dan dus via de browser.
Indien AirPlay gaat werken zoals op iCulture beschreven wordt, is Tesla Connection Premium wellicht overbodig voor enkele van ons. Aangezien ik het puur gebruik voor de Apple Muziek app. Wat nu naadloos werkt, en dan dus via de browser.
Cool! Next step: AirPlay video? Eindelijk streamen wat je maar wilt in plaats van enkel de beschikbare diensten in theatre….Peertjah schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 18:44:
https://www.iculture.nl/nieuws/tesla-airplay-support/
Wat is het voordeel boven Bluetooth van je iPhone?Luc Beek schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 18:46:
[...]
Cool! Next step: AirPlay video? Eindelijk streamen wat je maar wilt in plaats van enkel de beschikbare diensten in theatre….
En de aftermarket schuren weer op je lak?Pufster schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 18:32:
[...]
Het probleem wat ik vooral lees is dat met de tesla flaps je gemakkelijk schuurt over de grond bij bv een drempel of een andere verhoging. Ze zijn ook stukje langer dan de aftermarket ones.
Min 2950 sepp subsidie bij de rwd versie en die 35k model 3 begint er dan eindelijk te komen. Wel is het telkens maar een handjevol: een stuk of drie rond die prijs. De rest rond de 40/42k. kniperikbruinsma schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 18:36:
Zag vandaag dit, toch wel redelijk aan het stunten bij Tesla zo vroeg in het kwartaal![]()
[Afbeelding]
[ Voor 6% gewijzigd door Notna op 14-07-2023 19:02 . Reden: Zie TW ]
Vandaag na een proefrit een voorraad model 3rwd met trekhaak besteld. Hadden onze zinnen op een y rwd gezet vanwege onze 3 kinderen maar het bleek ook in de 3 te passen.
De huidige korting plus de subsidie maakt het verschil met de y voor ons te groot om de keuze voor een y te kunnen verantwoorden.
Hoop stiekem aankomende week al te kunnen rijden. Geen idee of dat reëel is. Nu maar eens verdiepen in welke verzekering, laadpaal, dakdragers etc etc
De huidige korting plus de subsidie maakt het verschil met de y voor ons te groot om de keuze voor een y te kunnen verantwoorden.
Hoop stiekem aankomende week al te kunnen rijden. Geen idee of dat reëel is. Nu maar eens verdiepen in welke verzekering, laadpaal, dakdragers etc etc
Gaan alle SuC open in de toekomst voor derden? Eerste V4 charger met scherm en betaalmogelijkheid gespot. Maakt het wel makkelijker. Ook voor leaserijders die niet willen voorschieten en waarbij de LM geen koppeling heeft.
https://twitter.com/Tesla...gFzT1_17RGY9C-NSynqQ&s=19
:strip_exif()/f/image/PDCeja4AixGnEAKGCOzhEoYa.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 9% gewijzigd door Oekol op 14-07-2023 19:27 ]
Heb je dat zelf kunnen vaststellen? Dat ze langer zijn dan de aftermarket ones?Pufster schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 18:32:
[...]
Het probleem wat ik vooral lees is dat met de tesla flaps je gemakkelijk schuurt over de grond bij bv een drempel of een andere verhoging. Ze zijn ook stukje langer dan de aftermarket ones.
Ik heb alleen de originele Tesla flaps, dus heb die informatie niet. Want jouw ervaring zou dan mogelijk een reden kunnen zijn om toch niet voor de Tesla flaps te gaan. Ik kan dat vergelijk helaas niet maken.
Ik kan alleen bevestigen dat mijn Tesla flaps nog nergens over de grond, over een drempel of over een verhoging hebben geschuurd.
Bjørn heeft daar een filmpje vanPeterinDen Haag schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 20:01:
[...]
Heb je dat zelf kunnen vaststellen? Dat ze langer zijn dan de aftermarket ones?
Ik heb alleen de originele Tesla flaps, dus heb die informatie niet. Want jouw ervaring zou dan mogelijk een reden kunnen zijn om toch niet voor de Tesla flaps te gaan. Ik kan dat vergelijk helaas niet maken.
Ik kan alleen bevestigen dat mijn Tesla flaps nog nergens over de grond, over een drempel of over een verhoging hebben geschuurd.
[quote]Joosie200 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 20:15:
[...]
Bjørn heeft daar een filmpje van
[...]
Bjørn heeft daar een filmpje van
( Ik kies mijn bewoordingen zorgvuldig want dit forum kennende zal er nu mogelijk een enorme discussie kunnen ontstaan tussen Lovers & Haters van zowel de Tesla als de after market versies).
Ik heb sinds een week of twee last van het spontaan ontgrendelen van de deuren van mijn model 3.
Ik krijg dan een melding op mijn telefoon en in de app staan de deuren ook als niet op slot.
Er is niemand in de buurt, er is geen sleutelkaart in de auto.
Iemand enig idee wat er een de hand kan zijn en/of dit herkent?
Ik krijg dan een melding op mijn telefoon en in de app staan de deuren ook als niet op slot.
Er is niemand in de buurt, er is geen sleutelkaart in de auto.
Iemand enig idee wat er een de hand kan zijn en/of dit herkent?
Ze zullen (in de EU) wel moeten. De EU verplicht een betaalterminal bij nieuwe snelladers per 2025 dacht ik.Oekol schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 19:27:
Gaan alle SuC open in de toekomst voor derden? Eerste V4 charger met scherm en betaalmogelijkheid gespot. Maakt het wel makkelijker. Ook voor leaserijders die niet willen voorschieten en waarbij de LM geen koppeling heeft.
[Afbeelding]
Hoe wassen jullie jullie tesla? In afwachting van de mijne ben ik aan het kijken om een hogedrukreiniger te nemen, is ook handig voor andere zaken. Echter weet ik niet of dit wel een goede manier voor te wassen is. In zou hem in eerste insta tie hiermee afspuiten en dan met een foamgun inspuiten en laten weken en daarna afspuiten en met vezeldoeken drogen?
Het grote auto detailing topicpirader schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 21:28:
Hoe wassen jullie jullie tesla? In afwachting van de mijne ben ik aan het kijken om een hogedrukreiniger te nemen, is ook handig voor andere zaken. Echter weet ik niet of dit wel een goede manier voor te wassen is. In zou hem in eerste insta tie hiermee afspuiten en dan met een foamgun inspuiten en laten weken en daarna afspuiten en met vezeldoeken drogen?
Een heel topic met was nerds... (Uiteraard positief bedoeld).
https://www.europarl.euro...nd-greener-maritime-fuelsInspired schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 21:22:
[...]
Ze zullen (in de EU) wel moeten. De EU verplicht een betaalterminal bij nieuwe snelladers per 2025 dacht ik.
6 maanden na formeel goedkeuren van dit akkoord dus: https://www.consilium.eur...g-stations-across-europe/
Ik heb de originele Tesla mudflaps gemonteerd. Vond ze te lang en heb ze 3cm ingekort, oa ook vanwege het mogelijk schrapen op hogere drempels. Gewoon voozichtig met een scherp mes ingekort. Is stevig plat rubber dus best goed te doen. Een fractie minder bescherming maar het ziet er voor mijn gevoel een stuk beter uit.Pufster schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 18:32:
[...]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/x9QiTBuoR6JEjtl6lgCrOnIT.jpg?f=user_large)
Ik heb deze spatlappen (het "Kleur: b" type) op mijn MY:Ethernety schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 22:38:
[...]
Ik heb de originele Tesla mudflaps gemonteerd. Vond ze te lang en heb ze 3cm ingekort, oa ook vanwege het mogelijk schrapen op hogere drempels. Gewoon voozichtig met een scherp mes ingekort. Is stevig plat rubber dus best goed te doen. Een fractie minder bescherming maar het ziet er voor mijn gevoel een stuk beter uit.
[Afbeelding]
https://nl.aliexpress.com/item/1005004177744414.html
Vooraan hetzelfde als origineel maar denk ik iets korter. En je krijgt er ook nog een set voor de achterkant bij.
Ben er zeer tevreden over. En nog nooit een drempel horen schrapen. Simpele montage, letterlijk 5 minuten.
6 kWp solar | Daikin Intergas Hybride 8kW | Tesla Model Y RWD 2023 | Fiat 500e 2014 | OpenEVSE
Nu ben ik benieuwd, wat is er onveilig aan je het in het midden van je vak rijden? Die vrachtwagen komt toch niet op jouw rijvak?Luc Beek schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 17:12:
[...]
Nouw dan ben ik toch wel heel nieuwsgierig naar andere ervaringen van gebruikers. Tot en met de een na laatste update blijft mijn model y steevast in het midden van de rijbaan. Ook bij het passeren van (vracht)auto’s. Persoonlijk vind ik dit onveilig, ik stuur zo snel tegen (verder van het gevaar vandaan) dat de autopilot stopt. Hij zou in mijn ogen geweldig zijn (en eenvoudig te implementeren) om bij het passeren van bv. Vrachtauto’s meer naar links van de rijbaan te sturen.
Ik krijg de indruk dat de 3 wat minder goed verkoopt dan verwacht. Veel kopers gaan nu voor de Y. Nu er ook nog eens een boot onderweg is met (veel) onverkochte 3's en ze bij Tesla niet veel voorraad willen / kunnen aanhouden moeten ze iets met de prijs doen.erikbruinsma schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 18:36:
Zag vandaag dit, toch wel redelijk aan het stunten bij Tesla zo vroeg in het kwartaal![]()
[Afbeelding]
Hij stuurt wat naar links als de vrachtwagen te ver naar links gaat. Het enige wat ik zou willen aanpassen is meer de buitenkant van de rijbaan volgen bij het filerijden op autopilot. Nu zit je motoren teveel in de weg die tussendoor willenLuc Beek schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 17:12:
[...]
Nouw dan ben ik toch wel heel nieuwsgierig naar andere ervaringen van gebruikers. Tot en met de een na laatste update blijft mijn model y steevast in het midden van de rijbaan. Ook bij het passeren van (vracht)auto’s. Persoonlijk vind ik dit onveilig, ik stuur zo snel tegen (verder van het gevaar vandaan) dat de autopilot stopt. Hij zou in mijn ogen geweldig zijn (en eenvoudig te implementeren) om bij het passeren van bv. Vrachtauto’s meer naar links van de rijbaan te sturen.
Y verkoopt hier zeker beter maar de 3 is echt een prima deal. Nu helemaal. Als er een wit/wit met 19 inch langs komt voor 41k dan kan ik zo maar eens klikken. Dan heb je hem voor 38k na aftrek subsidie. Kan de ICE van de vrouw ook weg. Jaar geleden was je 56k kwijt.empeetrois schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 07:37:
[...]
Ik krijg de indruk dat de 3 wat minder goed verkoopt dan verwacht. Veel kopers gaan nu voor de Y. Nu er ook nog eens een boot onderweg is met (veel) onverkochte 3's en ze bij Tesla niet veel voorraad willen / kunnen aanhouden moeten ze iets met de prijs doen.

Ja. De marktplaatsers zullen niet blij zijn, daar staan 2ehandse M3's bijna voor meer dan een nieuweInspired schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 07:52:
[...]
Y verkoopt hier zeker beter maar de 3 is echt een prima deal. Nu helemaal. Als er een wit/wit met 19 inch langs komt voor 41k dan kan ik zo maar eens klikken. Dan heb je hem voor 38k na aftrek subsidie. Kan de ICE van de vrouw ook weg. Jaar geleden was je 56k kwijt.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Gerelateerde topics:
- Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
- Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
- Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
- We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
- Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
- De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
- Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
- Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
- Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).
Gerelateerde topics:
- De vorige editie van dit topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
- Tesla besteld? Kijk voor meer informatie rondom de levering in: Het grote Tesla Levering topic #2.
- Voor de S3XY buttons kan je terecht in: Tesla Model 3 & Y Accessoires. Andere accessoires mogen ook (nog) in dit topic.
- Goedkoop thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
- Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
- Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
- Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
- Lease auto's in: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 of Keuze leaseauto - Deel 6.
- Elektrische auto's in het algemeen & vergelijken: Elektrische auto's - deel 5.
- Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.