Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 52 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.668.977 views

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 01:10
Taro schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 20:43:

Overkomt een andere EV wat, dan is het gewoon een "auto", overkomt een Tesla iets, dan is het een Tesla en wordt in de eerste alinea Elon Musk minimaal 2x benoemd. Het scoort gewoon heel erg goed bij een bepaalde doelgroep.
Ik denk niet dat het alleen om scoren gaat. Het is ook een natuurlijke reactie op een baas, een website en een marketing afdeling die al jaren zegt dat ze “volledige zelfrijdende” auto’s maken. Dan wordt daar natuurlijk ook meer op gelet of dat echt zo is en hoe goed dat het dan doet

[ Voor 7% gewijzigd door JohanB op 12-07-2023 21:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Oekol schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 21:18:
[...]

Grappig! Ja klopt Temu is sinds eind april in NL aan de slag. Doen ze niet zonder enig succes.
Alline is een partij die de inklaringen doet, dus het komt wel echt uit China.
Aha, nu moet ik zeggen dat ik ooit van alles wel bij Aliexpress bestelde. Tot het hele beneden 22 euro geen btw er bovenop op de schop ging. Sindsdien nauwelijks meer wat uit China besteld. Maar als NLse shops 200+ vragen ben ik Nederlander genoeg om te zien wat ze uit China kunnen leveren. En bij Aliexpress had ik vroeger 4 tot 6 weken levertijd. Als ik ze morgen binnen is het met 2 weken geleverd. Conform verwachting.

Nu nog een definitieve datum voor mijn model Y. Die expected delivery date blijft een window van 2 weken en staat nu al op 13 - 27 juli. Maargoed heb ik iig de spatlappen en wieldoppen al in huis. Weet ik wat ik mee ga nemen richting het ophaalmoment. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-05 17:46
Ethernety schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 20:01:
[...]

Vandaag zijn de mat zwarte wieldoppen van Aliexkloon website geleverd. Netjes binnen 8 dagen geleverd. Tegen het einde van de middag op de velgen geklikt.

Waar ik in eerste instantie niet zo happy was met de Gemini doppen, begin ik deze nu wat mooier te vinden. , Weet nog niet zo wat ik van de zwarte doppen vind icm MCR.

Voorlopig laat ik ze voor een week of twee erop zitten, kijken hoe dat bevalt. Als het niet bevalt dan kunnen ze nog altijd op marktplaats

Foto’s voor/na hieronder. Wat vinden jullie er van?

[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]
Ik heb deze wieldoppen ook op mijn Model Y LR in combinatie met Midnight Cherry Red, en ze bevallen prima, , veel positieve reacties op kleur en auto. Ik heb deze wieldoppen in L en R uitvoering en dan zitten ze precies anders om als bij jouw auto. Zijn die van jou ook L en R verschillend?
Stroomgebruik is tot nu zo zeer netjes , ik heb geen vergelijking omdat ik ze er direct op heb gezet, maar het gebruik vind ik prima , zeker tov mijn vorige Model 3 LR 2019. Die gebruikte op de snelweg hetzelfde, maar in de stad en korte ritjes meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanB
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 01:10
bottom line schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 17:55:
[...]

Volgens mij is er geen enkel systeem, bij eender welk merk, dat actief is boven de 80km/uur.
En die 80km/uur is dan nog vanu Tesla (want elk ander automerk stopt al vanaf 70km/uur om stilstaande voertuigen te herkennen)
Deze website zegt dat zelfs de Toyota Corolla/Prius “goede” AEB heeft tot 180km/h (en nog véél meer ander merken ook in het lijstje:

https://www.carsguide.com...s-are-created-equal-71160

NCAP test dan ook op city speed en op inter urban speed voor AEB: https://www.euroncap.com/...ty-assist/aeb-car-to-car/

Lijkt weer eens pure onzin die je verkondigt

[ Voor 29% gewijzigd door JohanB op 12-07-2023 21:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 09:54
Hm, de geschiedenis herhaalt zich echt. Jaren 80/90 was het wieldoppen tijdperk toch? En nu dus weer.. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethernety
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08-05 16:00
Mackeessie schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 21:37:
[...]

Ik heb deze wieldoppen ook op mijn Model Y LR in combinatie met Midnight Cherry Red, en ze bevallen prima, , veel positieve reacties op kleur en auto. Ik heb deze wieldoppen in L en R uitvoering en dan zitten ze precies anders om als bij jouw auto. Zijn die van jou ook L en R verschillend?
Stroomgebruik is tot nu zo zeer netjes , ik heb geen vergelijking omdat ik ze er direct op heb gezet, maar het gebruik vind ik prima , zeker tov mijn vorige Model 3 LR 2019. Die gebruikte op de snelweg hetzelfde, maar in de stad en korte ritjes meer.
Ja, die van mij zijn ook L en R gemarkeerd en dus assymetrisch.
L uiteraard aan de bestuurderskant gemonteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
gjcvro schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 21:42:
Hm, de geschiedenis herhaalt zich echt. Jaren 80/90 was het wieldoppen tijdperk toch? En nu dus weer.. _O-
Blijft goedkoper dan upgraden naar 20/21 inch velgen en banden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 10:05
Iemand die weet als de Model 3 RWD 2023 nu standaard met vloermatten komt? Ik kan niet met 100% duidelijkheid terug vinden...

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:03
Allemaal gierig :D
Enerzijds zijn de originele tesla upgrades echt stervens duur (voor de uberturbine upgrade heb je doorgaans een ook nieuwe set extra), anderzijds valt het verbruik meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeesPimelmees
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-04 14:04
Broodro0ster schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 21:45:
Iemand die weet als de Model 3 RWD 2023 nu standaard met vloermatten komt? Ik kan niet met 100% duidelijkheid terug vinden...
Afgelopen maandag opgehaald. Ja zitten er in, alleen niet in de Frunk & Trunk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertjah
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 10-12-2024
Ben blij met de originele zwarte.. Die zien er wel oké uit.
Die Ali wieldoppen, letterlijk en figuurlijk goedkoop 8)7

Zonde van je auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethernety
Wat is er zonde aan als het een lease auto betreft….?
Als ik in de auto zit, zie ik de wielen niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Ethernety op 12-07-2023 21:49 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 09:43
Ethernety schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 21:48:
[...]

Wat is er zonde aan als het een lease auto betreft….?
Als ik in de auto zit, zie ik de wielen niet.
Dan had je de originele ook kunnen laten zitten toch, die zie je niet? Of gewoon helemaal geen wieldoppen.

[ Voor 5% gewijzigd door XelaRetak op 12-07-2023 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Joosie200 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 21:44:
[...]

Blijft goedkoper dan upgraden naar 20/21 inch velgen en banden :+
Dat wel, maar ik vind de €200+ voor plastic wieldoppen toch wel stevig. Ik stoor me totaal niet aan de standaard doppen en die zijn extreem zuinig. Heel misschien dat ik ze een keer plastidip, maar zelfs die €60 vind ik eigenlijk overbodig.

Ieder z'n ding...

Ik ben van de week toch maar overstag gegaan voor de spatlappen. Net pas thuis, van de week maar eens monteren. €23 bij de Amazon sale... Dat vond ik wel OK en de auto wordt ook echt snel vies bij nattigheid + kans op beschadiging.

Verder nog een zonnescherm voor het glazen dak gekocht. Die komt vrijdag als het goed is. Had eerst de Basenor besteld, maar die had al twee gaatjes direct uit de verpakking. Nu van KKTR-Car op amazon.nl voor €55 en nog voor de vakantie in huis. Hopelijk is deze wel goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
KeesPimelmees schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 21:45:
[...]

Afgelopen maandag opgehaald. Ja zitten er in, alleen niet in de Frunk & Trunk.
Daar kan ik mee leven. En een mobile connector was ook meegeleverd he? Ik zie in de shop toch staan dat zo'n mobile connector bij alle nieuwe wagens wordt meegeleverd.

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05 15:22
[...]

Vandaag zijn de mat zwarte wieldoppen van Aliexkloon website geleverd. Netjes binnen 8 dagen geleverd. Tegen het einde van de middag op de velgen geklikt.

Waar ik in eerste instantie niet zo happy was met de Gemini doppen, begin ik deze nu wat mooier te vinden. , Weet nog niet zo wat ik van de zwarte doppen vind icm MCR.

Voorlopig laat ik ze voor een week of twee erop zitten, kijken hoe dat bevalt. Als het niet bevalt dan kunnen ze nog altijd op marktplaats

[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]
Ik zou de standaard doppen laten zitten, zien er veel beter uit onder MCR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeesPimelmees
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-04 14:04
Broodro0ster schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 22:08:
[...]

Daar kan ik mee leven. En een mobile connector was ook meegeleverd he? Ik zie in de shop toch staan dat zo'n mobile connector bij alle nieuwe wagens wordt meegeleverd.
Correct, ook die heb ik er bijgekregen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:28
Oekol schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 18:44:
[...]

Mijn stoel was gereset op easy entry profiel. Maar m'n auto was ook naar de SeC om wat dingen te verhelpen o.a. Spiegel stand in reverse aanpassen en opslaan. Schijnt niet meer te kunnen en bekend probleem. Om het te dubbelchecken heeft die wel een reset uitgevoerd. Echter de stand van m'n vriendin stond er nog wel in alleen mijne was exact hetzelfde worden als easy entry, kan dus ook niet met de update te maken hebben.

Wat betreft de update kreeg ik ff hoop. De snelheid werd blauwe omcirkeld als de AP sneller stond dan toegestaan(viel nu pas voor eerst op misschien was dat al), dus dacht wellicht kan je nu op N wegen ook harder dan toegestaan.

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
Hoe was het met de fluit afgelopen?

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Laatst online: 10:25
pretpik schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 22:30:
[...]

Hoe was het met de fluit afgelopen?
Nog niet gehoord. Ze zijn er van 11 tot half drie mee bezig geweest. We gaan het zien. Ze hebben gekit bij het raam of iets dergelijks. Heb nog niet gekeken, morgen ff doen. Nog niks gehoord, was meer bezig dat ik 'm fijne zit positie kwijt ben :+

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
bilgy_no1 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 22:05:
[...]
Dat wel, maar ik vind de €200+ voor plastic wieldoppen toch wel stevig. Ik stoor me totaal niet aan de standaard doppen en die zijn extreem zuinig. Heel misschien dat ik ze een keer plastidip, maar zelfs die €60 vind ik eigenlijk overbodig.

Ieder z'n ding...
Oh dat vind ik ook te stevig geprijsd. Ik vind 80 euro voor wat plastic fantastic dingen al flink aan de prijs. Maargoed. Welke spatlappen had jij gezien in Amazon in de sale? Ik had twee weken terug Basenors gehaald voor 40 euro. Eigenlijk mijn besparing op de doppen aan de spatlappen uitgegeven. Maar wel met reden: dat de lak op de deurpanelen en rond de dorpel langer in tact blijft. En minder vuil kan opspatten.

Verder ga ik geen dingen toevoegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Joosie200 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 22:54:
[...]

Oh dat vind ik ook te stevig geprijsd. Ik vind 80 euro voor wat plastic fantastic dingen al flink aan de prijs. Maargoed. Welke spatlappen had jij gezien in Amazon in de sale? Ik had twee weken terug Basenors gehaald voor 40 euro. Eigenlijk mijn besparing op de doppen aan de spatlappen uitgegeven. Maar wel met reden: dat de lak op de deurpanelen en rond de dorpel langer in tact blijft. En minder vuil kan opspatten.

Verder ga ik geen dingen toevoegen.
Van KKTR-CAR. Zijn nu weer EUR 33,95, en ik zie dat ik 27,16 heb betaald. Die 23 was van iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:19
Pierz schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 22:08:
[...]

Ik vind die zwarte doppen stuk beter. Maar persoonlijk zou ik hoe dan ook minimaal 20” uberturbine velgen eronder zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geraroz
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 02:51
Richard28 schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 10:34:
Beste Tweakers,

1,5 week geleden mijn 1e Tesla opgehaald in Tilburg, een M3RWD, rijdt fantastisch!

Helaas heb ik nu al 4x gehad dat het scherm zwart bleef na ontgrendelen, alles werkt maar het scherm niet. Met de soft reset is het weer te verhelpen maar het toch wel erg vervelend dat dit zo vaak gebeurt. Ik zie dat er meer zijn die dat hebben. Is het iets van de laatste modellen?

Ik heb een service afspraak gemaakt maar daar moet ik nog 4 wkn op wachten :S
Sinds de update naar 2023.20.7 afgelopen zaterdag al 4x een zwart scherm gehad (sentry uit), best wel irritant. Daarvoor maar 1x sinds ik de auto heb (22 Juni).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretpik
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:28
geraroz schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 07:58:
[...]

Sinds de update naar 2023.20.7 afgelopen zaterdag al 4x een zwart scherm gehad (sentry uit), best wel irritant. Daarvoor maar 1x sinds ik de auto heb (22 Juni).
Hier idem, nu 3x gehad na precies deze update. Daarvoor nooit.

PSN: pretpikkie Xbox Live: Pretpik Steam: Pretpik [NL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCMR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-05 15:07
STIMPPYYY schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 07:52:
[...]
Ik vind die zwarte doppen stuk beter.
Ik ook. Ik heb me alleen iets teveel laten gaan: heb nu straks vier setjes (waarvan eentje er kapot aankwam, te laat gereageerd voor refund, dus daar heb ik dus 3 gloednieuwe wieldoppen die ik aan de straatstenen niet kwijt kan).

Verder heb ik gisteren eindelijk de bandenspanning wat verlaagd van de (redelijk achterlijke) 3.2 bar die Tesla er bij de aflevering in maart in had gepompt, en het viel mij op dat de nieuwe wieldoppen al hier en daar wat "curb rash" hadden, maar dat dus totaal niet zichtbaar is als je er niet met je neus bovenop zit. Dat gaat je niet lukken met je €3.5K kostende Überturbines...

Dus ja, het wieldoppen-tijdperk is terug, maar het ziet er wel echt anders (beter) uit. Toen was het voor de show, nu voor de aero. Ze zijn inderdaad een stuk prijziger dan een paar dopjes die je in de jaren '80 bij de Halfords kocht, maar ze zijn ook wel een heel stuk groter, en zo te zien best degelijk. In wezen zijn het bij de Gemini-velgen ook velgbeschermers, heb ik nu mogen vaststellen d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 19:03
[...]

Open even een poll. :P Ik stem alvast voor de nieuwe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanger1981
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 08-05 14:35
[...]

[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]
Dank voor de foto's!

Hoe is de kwaliteit? Is het echt plastic plastic of een beetje knap plastic zeg maar? En heb je een linkje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-05 10:09

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Gisteren was ik bij de opening van het SeC in Roermond. Was weinig te beleven (stonden een S en een X waar je even in kon zitten maar vooral veel Teslapersoneel dat rondliep) maar wel even een ritje in een Y gedaan. Dat ding voelt echt wel veel ruimer aan dan mijn 3. Het viel me wel op dat ik de motor veel duidelijker hoorde.
Toen ik terug kwam nog gevraagd of het een vision-only auto was, kreeg ik eerst een heel lulverhaal over hoe hij toch wel alles ziet hoor, dude, ik wil alleen weten of de auto geen ultrasoonsensoren heeft. Ik vond het filerijden iets soepeler dan mijn auto. Nou ja, vooral het remmen van 80 naar filerijden. Daarna was het wel weer dat optrekken te fors was.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 09-05 10:31
[...]

[Afbeelding][Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]
Vind het veel mooier zo.
Ik vind persoonlijk de gemini echt lelijk, maar ieder zijn eigen mening natuurlijk.
Ik vind de Model 3 rwd kapjes ook niet echt mooi en de tempest die ze op de nieuwe S zet ook best lelijk.

Persoonlijk vind ik deze kapjes "Plaid style" echt mooi
https://nl.aliexpress.com...urPageLogUid=jNZ2gnJOJana

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Laatst online: 10-05 10:17
Voor mijn gevoel draaien ze de verkeerde kant op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Maasluip schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 09:11:
Gisteren was ik bij de opening van het SeC in Roermond. Was weinig te beleven (stonden een S en een X waar je even in kon zitten maar vooral veel Teslapersoneel dat rondliep) maar wel even een ritje in een Y gedaan. Dat ding voelt echt wel veel ruimer aan dan mijn 3. Het viel me wel op dat ik de motor veel duidelijker hoorde.
Toen ik terug kwam nog gevraagd of het een vision-only auto was, kreeg ik eerst een heel lulverhaal over hoe hij toch wel alles ziet hoor, dude, ik wil alleen weten of de auto geen ultrasoonsensoren heeft. Ik vond het filerijden iets soepeler dan mijn auto. Nou ja, vooral het remmen van 80 naar filerijden. Daarna was het wel weer dat optrekken te fors was.
Volgens mij zijn de meeste demo's nog oudere modellen. Drie keer raden waarom. :) Maar goed, is ook vrij snel te zien toch?

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09:53
monica66 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 18:34:
@bokkow Leuk om je verslag te lezen en de foto's te zien. Vooral die Red Bull sticker is leuk!
Danku! :)
STIMPPYYY schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 18:36:
[...]

Ik zie maar 1 snelle auto :+

Leuk verslag, leuke foto's!
Danku! Haha inderdaad. de rest blijft maar met moeite bij :Y)
SirLct schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 19:27:
[...]

Mooie verslag! Mooie sticker ook! Stiekem te denken dat je de wrap a-la @tesla_miiip of @modellotre kunnen doen op de bumper en sideskirt.
Thanks! Dat kan altijd nog he! Ziet er gaaf uit maar voorlopig ben ik wel even klaar met uitgaves aan de wrap O-)

Tesla Model 3 Performance - Renault Zoe ZE40 - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Maasluip schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 09:11:
Nou ja, vooral het remmen van 80 naar filerijden. Daarna was het wel weer dat optrekken te fors was.
Klopt, gisteren nog wat file gehad, en vooral het optrekken gaat eigenlijk te fors. Valt me eigenlijk wel tegen, lijkt me toch vrij simpel aan te geven in de software?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

ZeRoC00L schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 09:41:
[...]

Klopt, gisteren nog wat file gehad, en vooral het optrekken gaat eigenlijk te fors. Valt me eigenlijk wel tegen, lijkt me toch vrij simpel aan te geven in de software?
Inderdaad. Het is vooral die eerste acceleratie. Dat moet je toch veel geleidelijker kunnen doen?
Nu is het "vol gas oh ik ga al te hard want de rest rijdt maar 10 km/h dus ik moet weer vol in de ankers".

En dat stoort me dus ook dat je zulke dingen niet als bug kunt rapporteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Inspired schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 09:29:
[...]

Volgens mij zijn de meeste demo's nog oudere modellen. Drie keer raden waarom. :) Maar goed, is ook vrij snel te zien toch?
Nou ja, er was een quicksilver. Die kan niet oud geweest zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iRinze
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-05 07:12
Zijn er Tweakers die zelf een audio upgrade (hansshow, activeren 4 speakers) hebben uitgevoerd of zouden willen uitvoeren in een M3 RWD? Ik twijfel om het te laten doen of evt. samen met iemand te doen die het al eens heeft uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08:54
https://www.notateslaapp....a-design-flaw-be-at-fault

Maar nu de vraag wat te doen als het gebeurt. De parking indrukken? Rem indrukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanielAlm
iRinze schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 09:52:
Zijn er Tweakers die zelf een audio upgrade (hansshow, activeren 4 speakers) hebben uitgevoerd of zouden willen uitvoeren in een M3 RWD? Ik twijfel om het te laten doen of evt. samen met iemand te doen die het al eens heeft uitgevoerd.
Zeker. De extra speakers laten activeren en de platte subwoofer laten plaatsen. Natuurlijk is het niet perfect, wat is dat wel, maar het is een heel stuk beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 10-05 20:22

ScreamGT

joejoe

Ik heb dus een Y via Leaseplan, en heb 5.000 supercharger credits toegwezen gekregen aan mijn Tesla account. Ik kan alleen nergens zien of deze zijn afgeschreven. Ook mijn laadgeschiedenis is leeg. Dit is al sinds april het geval.

Andere hier ook last van? Of kijk ik niet goed en zou ik elders mijn geschiedenis moeten kunnen zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DanielAlm schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 09:53:

Maar nu de vraag wat te doen als het gebeurt. De parking indrukken? Rem indrukken?
Altijd rem indrukken lijkt me. De rem zal altijd prioriteit hebben boven de accelerator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05 15:22

Ik zou ook verwachten dat het ook helpt om obstacle aware acceleration aan te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 23:32
DanielAlm schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 09:55:
[...]

Zeker. De extra speakers laten activeren en de platte subwoofer laten plaatsen. Natuurlijk is het niet perfect, wat is dat wel, maar het is een heel stuk beter.
Is dat bij een leaseauto goed terug te draaien? Waar heb je dat laten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethernety
Pierz schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 22:08:
[...]

Thanks voor de input, ik neig momenteel ook naar de standaard doppen - maar nog even aankijken; misschien verander ik nog van mening ;)
Joosie200 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 22:54:
[...]

Welke spatlappen had jij gezien in Amazon in de sale? Ik had twee weken terug Basenors gehaald voor 40 euro. Eigenlijk mijn besparing op de doppen aan de spatlappen uitgegeven. Maar wel met reden: dat de lak op de deurpanelen en rond de dorpel langer in tact blijft. En minder vuil kan opspatten.
Ik heb originele spatlappen van Tesla besteld en eronder gezet. Ik vond ze in eerste instantie echt erg lang in de hoogte, heb ze met ca 3cm ingekort. Is flexibel materiaal dus goed met een scherp mes te doen. Zie ook de foto die ik hierboven heb geplaatst.
TCMR schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 08:17:
[...]

Dus ja, het wieldoppen-tijdperk is terug, maar het ziet er wel echt anders (beter) uit. Toen was het voor de show, nu voor de aero. Ze zijn inderdaad een stuk prijziger dan een paar dopjes die je in de jaren '80 bij de Halfords kocht, maar ze zijn ook wel een heel stuk groter, en zo te zien best degelijk. In wezen zijn het bij de Gemini-velgen ook velgbeschermers, heb ik nu mogen vaststellen d:)b
Helemaal gelijk. Groot voordeel is inderdaad dat de velgrand mooi wordt afgedekt dus meer bescherming met deze nieuwe doppen tov de Gemini. Dat zou voor mij een reden kunnen zijn om de zwarte set erop te laten zitten.
Fire69 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 09:03:
[...]

Open even een poll. :P Ik stem alvast voor de nieuwe!
Goed idee, maa zou niet weten hoe ik dat moet doen? Nog niet in verdiept om het uit te zoeken...

sanger1981 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 09:03:

[...]

Dank voor de foto's!

Hoe is de kwaliteit? Is het echt plastic plastic of een beetje knap plastic zeg maar? En heb je een linkje?
Kwaliteit is bovenverwachting goed, zeker voor die prijs van 87 euro (na korting). De originele zijn wel iets beter maar dit is zeker niet slecht. Zie ook een eerder bericht in dit draadje, kijk even op Temu.com. Deze specifiek zijn uitverkocht, maar nog genoeg andere te vinden op de site. Maak een account aan en bestel via de app, dan krijg je nog eens 30 euro korting en binnen 8 dagen geleverd (dus niet bijna 2 maanden wachten zoals op die andere bekende Aziatische site).
SirLct schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 09:12:
[...]

Vind het veel mooier zo.
Ik vind persoonlijk de gemini echt lelijk, maar ieder zijn eigen mening natuurlijk.
Thanks.
En zo is het, smaken verschillen - ieder z'n eigen mening.
DaCoTa schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 09:23:
[...]

Voor mijn gevoel draaien ze de verkeerde kant op.
Dat gevoel heb ik ook. Ik heb gewoon de L en R markering aan de achterzijde van de doppen gevolgd en dan is dit het resultaat. Zal eens proberen om ze om te draaien. Kijken hoe dat oogt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-05 15:18
Hebben anderen ook last van dat de Tesla app maar blijft ronddraaien en geen verbinding met de auto* meer maakt? Heb hier nu een paar dagen last van (update van 20.7 is eergister geweest en daarvoor had ik al geen verbinding meer).

Ik heb Teslafi gisteren al uitgezet, en toen maakte hij alweer sneller verbinding, maar sinds vandaag krijg ik weer geen verbinding (wil status van laden zien).

*Lease M3 RWD, auto is 3 weken oud

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DanielAlm
synx6 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 12:07:
[...]

Is dat bij een leaseauto goed terug te draaien? Waar heb je dat laten doen?
Privé auto. Laten doen bij Tesland en alles is terug te draaien. Geen geknip of iets dergelijks. Vooral extra kabels.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barse87
  • Laatst online: 23:44
iRinze schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 09:52:
Ook ik ben van plan om die speakers te activeren ondanks dat ik het in de basis al keurig vind klinken. Gaat mij meer om het idee dat daar 4 speakers zitten maar niet aangesloten zijn…

Wel ben ik nog in afwachting van de levering van mijn Model 3 RWD.

9280WP | Daikin Altherma 3 LT 8kW | VW e-Golf 2019 | Tesla Model 3 RWD 2025

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GijsbertH1995
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 03-05 21:24
Ik heb afgelopen week een bestelling geplaatst via LM van het werk voor een M3 RWD LR met als geplande leverdatum week 40. Krijg alleen via mijn contactpersoon de volgende mail terug vanuit Tesla:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qmkniXvJWDUiv7cWXjFk4w6si_E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oZCA3GatnExdSXdjeCczElIN.png?f=fotoalbum_large

Deze zou uit Shanghai moeten komen, maar lijkt erop dat die lijn dus dan al compleet vervangen is voor de productie van de Highland en dat deze er dus echt in Q4 aan gaat komen. OF zijn er andere aannemelijke redenen waarom men nu geen orders meer accepteert voor levering in eerste week Q4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-05 21:33
hsb85 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 12:47:
Hebben anderen ook last van dat de Tesla app maar blijft ronddraaien en geen verbinding met de auto* meer maakt? Heb hier nu een paar dagen last van (update van 20.7 is eergister geweest en daarvoor had ik al geen verbinding meer).

Ik heb Teslafi gisteren al uitgezet, en toen maakte hij alweer sneller verbinding, maar sinds vandaag krijg ik weer geen verbinding (wil status van laden zien).

*Lease M3 RWD, auto is 3 weken oud
Had ik ook, app even afsluiten en opnieuw starten was bij mij de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GijsbertH1995 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 13:13:
Ik heb afgelopen week een bestelling geplaatst via LM van het werk voor een M3 RWD LR met als geplande leverdatum week 40. Krijg alleen via mijn contactpersoon de volgende mail terug vanuit Tesla:

[Afbeelding]

Deze zou uit Shanghai moeten komen, maar lijkt erop dat die lijn dus dan al compleet vervangen is voor de productie van de Highland en dat deze er dus echt in Q4 aan gaat komen. OF zijn er andere aannemelijke redenen waarom men nu geen orders meer accepteert voor levering in eerste week Q4?
Lijkt me eerder dat de LR RWD weer stopt. Een Model 3 RWD of LR AWD zal gewoon te bestellen zijn. Als de Highland er dan al is krijg je die gewoon. Als je die graag wilt hebben zou je hem per week 39 kunnen bestellen. Al is het dan ook niet zeker dat hij komt. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Inspired op 13-07-2023 13:24 ]

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

ScreamGT schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 10:31:
Ik heb dus een Y via Leaseplan, en heb 5.000 supercharger credits toegwezen gekregen aan mijn Tesla account. Ik kan alleen nergens zien of deze zijn afgeschreven. Ook mijn laadgeschiedenis is leeg. Dit is al sinds april het geval.

Andere hier ook last van? Of kijk ik niet goed en zou ik elders mijn geschiedenis moeten kunnen zien?
Zelfde verhaal hier. Model Y sinds eind maart via leasemaatschappij)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:35

Dit was al behoorlijk debunked door Jason Hughes:

https://twitter.com/wk057/status/1676634778622197763

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
maharens schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 13:15:
[...]

Had ik ook, app even afsluiten en opnieuw starten was bij mij de oplossing.
Dat doe ik ook elke keer. Telefoon opnieuw opstarten heeft ook geen zin.

Krijg wel gewoon een notificatie dat laden gestart is met 42%, maar in de app staat hij nog rondjes te draaien bij de 35% waarmee ik op kantoor aankwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRinze
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-05 07:12
GijsbertH1995 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 13:13:

[Afbeelding]

Interessant, mijn order is vanochtend door de LM doorgezet. Ben benieuwd of ik de melding ook ga krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
hsb85 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 13:31:
[...]

Dat doe ik ook elke keer. Telefoon opnieuw opstarten heeft ook geen zin.

Krijg wel gewoon een notificatie dat laden gestart is met 42%, maar in de app staat hij nog rondjes te draaien bij de 35% waarmee ik op kantoor aankwam.
Toevallig een iphone? Je moet dan de app verwijderen en opnieuw installeren.
SirLct in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2"
SirLct in "Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2"

[ Voor 7% gewijzigd door SirLct op 13-07-2023 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karsvdtuin
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 17-04 10:45
Hoe vaak moet je dat doen dan? Want ik heb er telkens last van, dan start ik de app op m'n iphone op en dan werkt t wel weer. Heb m inmiddels al 2x geherinstalleerd. Dit is erg irritant omdat je dan ook de sleutel en bepaalde instellingen weer opnieuw kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
Nee dit is met een S23.

Plus ze hebben in die post over 'in service' geen idee wat dat betekend, want ik zie gewoon alles in de app, alleen blijft hij maar proberen verbinding te maken onder de batterij status en naast 'last seen 2 hours ago'.

Ben net een week overgestapt naar deze telefoon overigens, bij iphone had ik er geen last van |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Japio_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-05 18:29
Ik heb inmiddels vouwen in het zitvlak van mijn bestuurdersstoel. Ik weet dat deze veel te voorduren krijgt tijdens het in- en uitstappen, maar had dit na 5000 km nog niet verwacht.
Tesla ziet dit als standaard slijtage.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L3ehDKfuOyhwvjUgqA2T09n3pV8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GdBwVzFRpUG8YAOqq5KUHIdh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirLct
karsvdtuin schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 14:04:
[...]

Hoe vaak moet je dat doen dan? Want ik heb er telkens last van, dan start ik de app op m'n iphone op en dan werkt t wel weer. Heb m inmiddels al 2x geherinstalleerd. Dit is erg irritant omdat je dan ook de sleutel en bepaalde instellingen weer opnieuw kan doen.
id loop van jaren hoef ik het maar 1x te doen. er is dus iets anders mis met je telefoon.
Misschien juist de auto resetten?
hsb85 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 14:07:
[...]

Nee dit is met een S23.

Plus ze hebben in die post over 'in service' geen idee wat dat betekend, want ik zie gewoon alles in de app, alleen blijft hij maar proberen verbinding te maken onder de batterij status en naast 'last seen 2 hours ago'.

Ben net een week overgestapt naar deze telefoon overigens, bij iphone had ik er geen last van |:(
Ok dat is denk ik dan andere issue. Maar opnieuw installeren kan geen kwaad. Ik ben verder geen samsung kenner dus geen idee hoe je het zouden moeten oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mackeessie
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 08-05 17:46
Ethernety schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 12:10:
[...]

Dat gevoel heb ik ook. Ik heb gewoon de L en R markering aan de achterzijde van de doppen gevolgd en dan is dit het resultaat. Zal eens proberen om ze om te draaien. Kijken hoe dat oogt.
Ik heb de "originele"van Ali , ook met L en R in de doppen , en die zitten bij mij andersom dan op de foto's van jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-05 20:25
_Japio_ schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 14:13:
Ik heb inmiddels vouwen in het zitvlak van mijn bestuurdersstoel. Ik weet dat deze veel te voorduren krijgt tijdens het in- en uitstappen, maar had dit na 5000 km nog niet verwacht.
Tesla ziet dit als standaard slijtage.[Afbeelding]
Ik denk dat dit mede afhankelijk is van het lichaamsgewicht. Ik had dit namelijk vrij snel (binnen 2.000 km). Op beide voorstoelen.

Mijn voorstoel is al een keer vervangen doordat deze kraakte, maar ook deze stoel had dezelfde "flappen" binnen no-time.

[ Voor 8% gewijzigd door turkeyhakan op 13-07-2023 15:25 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:04

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Komt weer een bups aan dingen uit *O* (let wel; nog niet alles is bevestigd voor NL)

https://www.notateslaapp....n/2023.26.1/release-notes

V2023.26(.1)
  1. Destination Closing Soon (Navigation now shows if your destination is closing soon or may be closed by the time you arrive.)
  2. Spotify Refresh(new look and feel)
  3. Bluetooth Game Controllers (worla best with PS4l5 controllers)
  4. Automatic Headlights (Your lights turn on automatically when windshield wipers are activated and headlights are set to Auto in Controls > Lights > Headlights.)
  5. Charge On Solar (Tesla Powerwall or Solar)
  6. Camera View on Tesla App (You can now see multiple cameras at once when checking your vehicle's surroundings.)
  7. Vampire Survivors Game
  8. Recents & Favorites are now in separate tabs in the Media Player.
  9. The sliders to adjust volume, temperature, and charge limit are more precise
  10. Sentry Mode records if someone tries to open a door or trunk when the vehicle is locked.
  11. Access the Owner's Manual and Release Notes more quickly with the new Manual app. Read up on everything from regenerative braking to phone key or maximizing range.
  12. Automatic Navigation shows more details about your destination.
  13. Swiss French keyboard is available.
  14. Availability varies by model and location.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Zijn nieuwe Tesla’s trouwens doorgaans voorzien van de laatste software of moeten die nog worden bijgewerkt?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adrenaline0182
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-05 08:48
Inmiddels voornemens om een nieuwe Tesla Model 3 longrange prive aan te schaffen. Nu nog mijn auto verkopen. Is volgens mij een drama. Heb nu maar een inruil aanbod aangevraagd bij Tesla, maar ik verwacht daar niet veel van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaCoTa
Greatsword schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 16:39:
Zijn nieuwe Tesla’s trouwens doorgaans voorzien van de laatste software of moeten die nog worden bijgewerkt?
Meestal lopen nieuwe auto's iets achter en duurt het een tijdje voor ze mee gaan lopen met de update cyclus. Sowieso is het heel wisselend of je een versie snel of langzaam krijgt, de update queue is een magic porridge pot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geraroz
Adrenaline0182 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 16:54:
Inmiddels voornemens om een nieuwe Tesla Model 3 longrange prive aan te schaffen. Nu nog mijn auto verkopen. Is volgens mij een drama. Heb nu maar een inruil aanbod aangevraagd bij Tesla, maar ik verwacht daar niet veel van.
Ik heb dit recent ook gedaan, goede ervaring met wijkopenautos.nl , veel betere prijs van ANWB verkoop service of Tesla inruil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geraroz
Toen ik mijn auto ophaalde was deze netjes ge-update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Bij mij stond de (toen) nieuwste update te wachten in het scherm. Men adviseerde mij dit thuis te doen, aangezien hun wifi te traag zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-05 14:13
geraroz schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 17:35:
[...]

Ik heb dit recent ook gedaan, goede ervaring met wijkopenautos.nl , veel betere prijs van ANWB verkoop service of Tesla inruil.
Tesla inruil was bij mij vergelijkbaar aan anwb en wijkopenautos maar zal per auto verschillen. Ik had er bv net een 10.000 km geleden nieuwe motor in gekregen en dat wordt überhaupt niet echt op waarde geschat bij die clubs en dan kijken ze alleen naar de 200k km in zes jaar.
Marktplaats liep voor mij goed, iets te snel toegehapt want paar uur later kreeg ik nog betere biedingen, iets om van te leren.. Uiteindelijk toch nog 1000 meer dan bij ANWB etc.
Autoscout was drama, twee flut reacties

[ Voor 4% gewijzigd door datadevil op 13-07-2023 18:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EvolutionX
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:45
Vergelijkbare situatie hier. Hybride Lexus uit 2012 als inruil maar laag bod gekregen via Tesla, op Marktplaats binnen een dag biedingen die 4 a 4,5k hoger waren en vandaag verkocht….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Ik zie deze checklist meerdere keren voorbij komen https://tesla360.nl/check...ng-tesla-model-3-model-y/

Vraag me af hoeveel tijd je hier in de praktijk nodig voor hebt en bieden ze wel zoveel tijd om dit ter plaatsen allemaal na te lopen?

Kan me voorstellen dat die mensen ook meer te doen hebben en denken, daar is er weer zo één.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Greatsword schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 18:16:
Ik zie deze checklist meerdere keren voorbij komen https://tesla360.nl/check...ng-tesla-model-3-model-y/

Vraag me af hoeveel tijd je hier in de praktijk nodig voor hebt en bieden ze wel zoveel tijd om dit ter plaatsen allemaal na te lopen?

Kan me voorstellen dat die mensen ook meer te doen hebben en denken, daar is er weer zo één.
Aangezien je in een grote hal de auto ophaalt, een van de velen bent en er niemand persoonlijk aan jou is toegewezen kan je alle tijd nemen die je wil.

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 8930 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deryck
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 10-05 22:19
Notna schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 16:36:
Komt weer een bups aan dingen uit *O* (let wel; nog niet alles is bevestigd voor NL)

https://www.notateslaapp....n/2023.26.1/release-notes

V2023.26(.1)

[...]
Vampire Survivors Game, fakking geniaal!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 00:40
Greatsword schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 18:16:

Dat dacht ik ook, maar heb het toch gedaan. :+

Liever wat langer de tijd nemen om tevreden naar huis te gaan. Je hebt geen pakje kauwgom gekocht haha.

En je valt inderdaad niet op. Er staan zoveel auto’s om op te halen en medewerkers geven enkel assistentie als je daar om vraagt.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-05 22:41
monica66 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 10:19:
[...]

Ik heb net een Basenor all weather mattenset aangeschaft met prime korting via Amazon.nl. Ik ben benieuwd.
Ik heb de all weather mattenset vandaag al binnengekregen. Het past perfect. Het materiaal ziet er netjes uit, is lekker stevig en heeft geen rubberachtige uitstraling.

De aanbieding is nog steeds van toepassing, maar nu bij Amazon.de, met een coupon van 55 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-05 19:23
Greatsword schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 00:12:

vooral die RGB voor interieur/sfeer verlichting lijkt me wel wat maar volgens mij mag dat hier in NL allemaal toch niet?
Waarom zou dat niet mogen? In sommige Mercedes modellen en ook mijn vorige Volvo zat het standaard in.
Zolang het maar geen kermis attractie wordt waardoor je ander verkeer afleid is het geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-05 14:07

Sebazzz

3dp

DaCoTa schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 17:10:
[...]

Sowieso is het heel wisselend of je een versie snel of langzaam krijgt, de update queue is een magic porridge pot.
Dat is niet magie, dat is gewoon geen big bang releases doen maar een rollende release zodat je voorkomt dat alle auto's ineens met een probleem zitten als er toch iets mis is met een update.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertjah
deryck schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 18:34:
[...]

Vampire Survivors Game, fakking geniaal!!
Daar word toch niemand blij van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertjah
Oekol schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 19:58:
[...]

De geluidpagina van Tesla al geraadpleegd? Ik gok dat je boombox het normale geluid maakt om omstanders er van bedacht te maken dat je aan het achteruit rijden bent of langzaam vooruit rijdt omdat het anders niet te horen is.

Ik gok de:
[...]
Klopt dat voetgangerswaarschuwingssysteem is het, wat een herrie.
Zachter zetten lijkt niet te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-05 19:23
Peertjah schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 19:32:
[...]

Dan zou het nut van het systeem ook weg zijn :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
Peertjah schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 19:32:
[...]
_O- het is er wel met een reden he.

Overigens eens dat vrijwel niemand op die spelletjes zit te wachten. Heb 't tot nu toe 1x eens dat beach racen geprobeerd. Vond 't 'oke'.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pufster
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 28-04 09:13
Gr4mpyC3t schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 18:49:
[...]

Dat dacht ik ook, maar heb het toch gedaan. :+

Liever wat langer de tijd nemen om tevreden naar huis te gaan. Je hebt geen pakje kauwgom gekocht haha.

En je valt inderdaad niet op. Er staan zoveel auto’s om op te halen en medewerkers geven enkel assistentie als je daar om vraagt.
Ik heb wel bedenking bij die emergency door opening. In hoeverre beschadigt dat de deur trim? Heb niet veel zin om dat te doen in het eerste uur je de auto hebt bij de controle. Wat is de kans ook dat dat niet zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjetsu NL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-04 08:20
Om je een beeld te geven, rij nu een Model Y van januari 2023 met EAP, MSM en 9700 op de teller en was aan t kijken wat Tesla er van zou vinden als ik deze zou inruilen en downgraden naar een M3 met de huidige aanbiedingsprijzen... ik kreeg net t mailtje binnen. Ze willen hem wel inruilen voor 32400 euro 8)7 _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-05 13:57
Ik kan de STL voor de "Tesla hitch cover removal tool" nergens meer online vinden. Is deze ergens nog beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:49
monica66 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 18:58:
[...]

Ik heb de all weather mattenset vandaag al binnengekregen. Het past perfect. Het materiaal ziet er netjes uit, is lekker stevig en heeft geen rubberachtige uitstraling.

De aanbieding is nog steeds van toepassing, maar nu bij Amazon.de, met een coupon van 55 euro.
Wat is eigenlijk de meerwaarde van een all weather set?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
Russel88 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 20:50:
[...]

Met regen, sneeuw etc makkelijk schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:27
geraroz schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 17:35:
[...]

En via Marktplaats had je makkelijk een paar ruggen meer kunnen krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

De auto is nog niet binnen maar de accessoires al wel, net met Prime Day besteld.
Zal vast nog wel meer bij komen ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CDLqGsv1quo050u8ctNUa5cwfxc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pqaqUvXd0zPhme6pX79f8tqK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_61Ul-HHALnTS5Y5cKHU8cUT5CQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TpjXeDLVYGhcUBUumrN3JBM6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wuv2lREmPBC2pYMd_hQfKh2LnZw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UYidKYII7e4ABC94rukyAhDl.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zjxc4Jom4fkeWhrD8OUmv1l9Mvk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0MaZwwwDoZTkqgkMkml8Ln2d.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Broodro0ster
TukkerTweaker schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 20:20:
Ik kan de STL voor de "Tesla hitch cover removal tool" nergens meer online vinden. Is deze ergens nog beschikbaar?
deze? https://cults3d.com/en/3d...ung-tesla-model-3-model-y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
Fly-guy schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 18:03:
[...]

Bij mij stond de (toen) nieuwste update te wachten in het scherm. Men adviseerde mij dit thuis te doen, aangezien hun wifi te traag zou zijn.
Sowieso niet updaten als je binnen afzienbare tijd moet rijden. Meestal is het 20/25 minuten, maar sommige updates kunnen wel een uur duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Ninjetsu NL schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 20:17:
[...]

Om je een beeld te geven, rij nu een Model Y van januari 2023 met EAP, MSM en 9700 op de teller en was aan t kijken wat Tesla er van zou vinden als ik deze zou inruilen en downgraden naar een M3 met de huidige aanbiedingsprijzen... ik kreeg net t mailtje binnen. Ze willen hem wel inruilen voor 32400 euro 8)7 _O-
Enter Mediamarkt slogan: ik ben toch niet gek?

Lekker mee doorrijden. Eenmaal een Y gewend voelt een 3 toch krapper aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertjah
Greatsword schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 21:11:
De auto is nog niet binnen maar de accessoires al wel, net met Prime Day besteld.
Zal vast nog wel meer bij komen ;)

[Afbeelding]
Interessant..
URL van de hanger?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Greatsword
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peertjah
Russel88 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 20:50:
[...]

En dat is met de kofferbak ook.
Zeker na dagje strand o.i.d.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
_Japio_ schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 14:13:
Tesla ziet dit als standaard slijtage.[Afbeelding]
In mijn ogen is dat ook gewoon slijtage, het is maar plastic nepleer dus je kan ook niet verwachten dat het retestrak blijft.

Naar de sportschool gaan kan helpen om het verergeren te vertragen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 09:43
Sebazzz schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 19:09:
[...]
Dat is niet magie, dat is gewoon geen big bang releases doen maar een rollende release zodat je voorkomt dat alle auto's ineens met een probleem zitten als er toch iets mis is met een update.
Magie voor de eindgebruiker. Soms zit je een jaar bij de eerste die alles krijgen en dan zit je ineens een jaar lang een maand of twee te wachten totdat je ene update krijgt en is de rest in dit forum al twee updates verder. Geen touw aan vast te knopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monica66
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-05 22:41
monica66 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 18:58:
[...]

Ik zie de all weather mattenset nu ook op Aliexpress staan voor 152 euro. Althans het lijkt dezelfde te zijn als de Basenor op Amazon: (even de juiste set kiezen voor de prijs) https://m.nl.aliexpress.c...42683067787710004974065_2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-05 14:13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-05 07:19
Ik heb sinds levering last van een gebonk vanuit het onderstel links-voor bij lagere snelheden over korte oneffenheden (een putdeksel). De 1e keer zijn draagarmen vervangen en de 3x daarna is er niks vervangen maar wordt aangegeven dat het geluid normaal is. Rechts-voor niks te horen.

Komt dit bij anderen bekend voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
datadevil schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 22:42:
[...]

Wat maak je dan waarom open?
Om de trekhaak te monteren, moet er eerst een klepje open/verwijderd worden. Daar is deze tool blijkbaar goed voor.
Pagina: 1 ... 52 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: