Thanks voor de input, ik neig momenteel ook naar de standaard doppen - maar nog even aankijken; misschien verander ik nog van mening

Joosie200 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 22:54:
[...]
Welke spatlappen had jij gezien in Amazon in de sale? Ik had twee weken terug Basenors gehaald voor 40 euro. Eigenlijk mijn besparing op de doppen aan de spatlappen uitgegeven. Maar wel met reden: dat de lak op de deurpanelen en rond de dorpel langer in tact blijft. En minder vuil kan opspatten.
Ik heb originele spatlappen van Tesla besteld en eronder gezet. Ik vond ze in eerste instantie echt erg lang in de hoogte, heb ze met ca 3cm ingekort. Is flexibel materiaal dus goed met een scherp mes te doen. Zie ook de foto die ik hierboven heb geplaatst.
TCMR schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 08:17:
[...]
Dus ja, het wieldoppen-tijdperk is terug, maar het ziet er wel echt anders (beter) uit. Toen was het voor de show, nu voor de aero. Ze zijn inderdaad een stuk prijziger dan een paar dopjes die je in de jaren '80 bij de Halfords kocht, maar ze zijn ook wel een heel stuk groter, en zo te zien best degelijk. In wezen zijn het bij de Gemini-velgen ook velgbeschermers, heb ik nu mogen vaststellen

Helemaal gelijk. Groot voordeel is inderdaad dat de velgrand mooi wordt afgedekt dus meer bescherming met deze nieuwe doppen tov de Gemini. Dat zou voor mij een reden kunnen zijn om de zwarte set erop te laten zitten.
Goed idee, maa zou niet weten hoe ik dat moet doen? Nog niet in verdiept om het uit te zoeken...
Kwaliteit is bovenverwachting goed, zeker voor die prijs van 87 euro (na korting). De originele zijn wel iets beter maar dit is zeker niet slecht. Zie ook een eerder bericht in dit draadje, kijk even op Temu.com. Deze specifiek zijn uitverkocht, maar nog genoeg andere te vinden op de site. Maak een account aan en bestel via de app, dan krijg je nog eens 30 euro korting en binnen 8 dagen geleverd (dus niet bijna 2 maanden wachten zoals op die andere bekende Aziatische site).
Thanks.
En zo is het, smaken verschillen - ieder z'n eigen mening.
Dat gevoel heb ik ook. Ik heb gewoon de L en R markering aan de achterzijde van de doppen gevolgd en dan is dit het resultaat. Zal eens proberen om ze om te draaien. Kijken hoe dat oogt.