Je kunt ook het rechter scroll wieltje net zolang draaien totdat de ingestelde snelheid niet verder wordt verhoogd. Als je dat op de snelweg doet terwijl je achter iemand rijdt die zich netjes aan de snelheid houdt heb je ook geen kans op bekeuringCaelorum schreef op maandag 30 december 2024 @ 16:01:
[...]
Kan er best 1 hebben. Normaal rij ik normaal zoals het hoort van Tesla.
Banden verkopen gaat heel lastig is mijn ervaring. Ketens willen ze niet en de meeste garages verkopen alleen nieuwe banden aan hun klanten. Verkopen via Marktplaats zou kunnen, maar de prijzen zijn doorgaans heel laag en het is een categorie waarvoor je moet betalen.RobinDH1 schreef op maandag 30 december 2024 @ 19:49:
Eind maart met de Y op wintersport. Hebben hem sinds begin december. Ik vind winterbanden op velg een beetje overdreven voor hier bij ons… Naast dat ze marktplaats niet te vinden zijn behalve nagelnieuw à €2500+/set. Ben evt aan het overwegen om voor all seasons te gaan. Neemt een bandenboer onze huidige banden over of zou ik die zelf moeten proberen slijten?
Waarom vraag je ons of je je LM moet bellen. Het is jouw leaseauto. Als ze morgen zeggen: “meneer, sorry de auto mag oud en nieuw hier vieren” rijd je toch gewoon weer weg? (Vooraf goed afstemmen)stefxx schreef op maandag 30 december 2024 @ 19:55:
[...]
Waar slaat dit nou weer op?
In de 35 jaar dat ik nu auto rij, liet ik altijd de dealer een vervangende auto regelen.
Sinds een paar dagen heb ik weer last van een trillende Tesla op snelheden van 90+.
Heb maar weer een serviceverzoek ingeschoten, ik vermoed dat er weer foam in 1 van de banden is losgekomen.
Vind dit echt teleurstellende kwaliteit van Michelin!
Heb maar weer een serviceverzoek ingeschoten, ik vermoed dat er weer foam in 1 van de banden is losgekomen.
Vind dit echt teleurstellende kwaliteit van Michelin!
9280WP | Daikin Altherma 3 LT 8kW | VW e-Golf 2019 | Tesla Model 3 RWD 2025
Same, uit interesse aangezet, maar bij thuis inparkeren (achterin het vak in) sloeg ie niet aan, maar toen ik bij een SuC wou inprikken ging ik ineens vooruit ipv achteruit (wat ik verwachtte). Die ene swipe op het scherm om achteruit te gaan kan ik nog wel aanMG-studios schreef op maandag 30 december 2024 @ 20:39:
[...]
Ik heb het na kort proberen juist weer uitgezet.
Ja, ik hoop dat Tesla het voor elkaar krijgt om die phantom brakes eruit te krijgen, want adaptive cruise en lane assist zijn wel goede en veilige toevoegingen.bilgy_no1 schreef op maandag 30 december 2024 @ 20:19:
[...]
Er is bij mij in de buurt een bocht met parkeerplekken in de bocht waar de Tesla (en de Ioniq 5 overigens ook) altijd alarm sloeg als daar auto's geparkeerd waren.
Onlangs zijn die parkeerplekken opgeheven en staan er grote bloembakken op. Mijn vrouw volgt het lokale nieuws en vertelde me dat dit kwam omdat er in korte tijd twee keer een auto op die geparkeerde auto's is ingereden.
Kennelijk zijn al die zaken als Lane Departure Warning Systems en Automated Emergency Braking toch nog ergens goed voor.
Dit wordt inmiddels ook verplicht bij nieuwe auto's en moet dan aan bepaalde parameters voldoen. Alle vergelijk met oudere auto's is daardoor bij voorbaat al scheef. We zullen er met z'n allen aan moeten wennen.
Leuk dat zo'n dom systeem als Cruise Control geen noodrem maakt in een gevaarlijke situatie en ook geen false positives heeft waarbij je zelf misschien niet had geremd. Maar die domme Cruise Control knalt je ook gewoon op die vrachtwagen die voor je rijdt en begint te remmen voor file. Ergens ook wel logisch dat zulke systemen tegenwoordig slimmer moeten zijn.
Hoe doen andere merken dat? Gewoon met radar?
Je moet er even aan wennen maar je moet de tegenovergesteld sturen + de rem gebruiken. De rem heel licht aantikken werkt ook al zonder dat de auto afremt. Volgorde van rem en sturen maakt niet uit. Merk zelf dat het beste werkt als je er niet bewust op let en gewoon de actie uitvoer en als je het goed doet draaien de wielen terwijl de auto nog rolt en verander je van rijrichting zoals je zou willen.MG-studios schreef op maandag 30 december 2024 @ 20:39:
[...]
Ik heb het na kort proberen juist weer uitgezet, omdat het bij mij niet vlekkeloos werkte. Misschien ligt het aan mijn manier van parkeren; ik ben gewend om langzaam rijdend in één vloeiende beweging te wisselen tussen voor- en achteruitrijden en ook langzaam (lees: kruipend) te rijden bij elke vorm van stuurbeweging.
Als ik het goed begrijp, moet je voor automatisch schakelen juist het tegenovergestelde doen: altijd remmen om te wisselen tussen voor- en achteruitrijden en stilstaand (droge) stuurbewegingen maken. Klopt dat?
Vooral dat laatste lijkt me niet heel bevorderlijk voor de banden. Als je op basis jouw ervaring tips of trucs hebt over hoe het goed of beter te gebruiken, hoor ik het graag. Dan ga ik het nog eens proberen! Kwestie van wennen waarschijnlijk.
De optie wordt trouwens geactiveerd op basis van Vision en dus de omgeving. Moet zeggen dat het wel goed werkt 9/10 keer en als het dan niet werkt dan let ik er te veel op.
Vind je het heel erg als ik niet overtuigd ben door je verhaal? Die parkeerplekken liggen waarschijnlijk binnen de bebouwde kom, en daar zijn de systemen, ook de nieuwere nog niet voor bedoeld werd hier net veelvuldig gezegd.bilgy_no1 schreef op maandag 30 december 2024 @ 20:19:
[...]
Er is bij mij in de buurt een bocht met parkeerplekken in de bocht waar de Tesla (en de Ioniq 5 overigens ook) altijd alarm sloeg als daar auto's geparkeerd waren.
Onlangs zijn die parkeerplekken opgeheven en staan er grote bloembakken op. Mijn vrouw volgt het lokale nieuws en vertelde me dat dit kwam omdat er in korte tijd twee keer een auto op die geparkeerde auto's is ingereden.
Kennelijk zijn al die zaken als Lane Departure Warning Systems en Automated Emergency Braking toch nog ergens goed voor.
Dit wordt inmiddels ook verplicht bij nieuwe auto's en moet dan aan bepaalde parameters voldoen. Alle vergelijk met oudere auto's is daardoor bij voorbaat al scheef. We zullen er met z'n allen aan moeten wennen.
Leuk dat zo'n dom systeem als Cruise Control geen noodrem maakt in een gevaarlijke situatie en ook geen false positives heeft waarbij je zelf misschien niet had geremd. Maar die domme Cruise Control knalt je ook gewoon op die vrachtwagen die voor je rijdt en begint te remmen voor file. Ergens ook wel logisch dat zulke systemen tegenwoordig slimmer moeten zijn.
En ik heb het niet over de gewone CC, maar over ACC, die remt netjes voor andere auto's, neemt de snelheid gewoon over, gaat vol in de ankers in geval van nood maar staat zelden of nooit spontaan op de rem en ja, ik let zelf ook nog op, ik hoef alleen niet meer op mijn snelheid te letten, dat is geregeld, net als dat ik netjes de voorligger volg als die wat langzamer rijdt.
En juist het spontane remmen op vele 60/80 wegen maakt dat ik het systeem nu helemaal niet kan/durf/wil gebruiken. De winst is dus -1, achteruitgang en dat kan niet de bedoeling zijn van een "geavanceerder systeem".
Dit systeem zorgt er eerder voor dat er iemand achterin vliegt of iemand die kokend van woede me uit de auto probeert te trekken omdat hij denkt dat ik hem een brakecheck heb gegeven.
Ik blijf het proberen en zal zeker wat kilometers er gebruik van maken, maar elke keer als er iemand achter me durft te rijden, of dat hij weer eens elke 500 meter op de rem staat is wel het moment dat het weer uit gaat.
Vanmiddag ging het weer eens redelijk goed, remde ook netjes af voor een paar voetgangers die voor me overstaken (vond het wat onnodig, want als jij besluit over te steken zal het wel passen) en een bochtje met een fietser op het naastliggende fietspad voelde ik even de twijfel van het systeem, maar besloot toch gewoon de snelheid weer op te pakken.
Voelde hem wel beginnen te remmen voor een rotonde, maar had geen zin om af te wachten of TACC (want dat had ik aan staan) ook voor een rotonde op de rem gaat.
Precies dit, je moet de telefoon met app eerst in de auto koppelen. En dat lukt niet als je niet in de auto kunt.Sabre77 schreef op maandag 30 december 2024 @ 17:08:
[...]
Ik weet bijna zeker dat de Phone Key device specifiek is en dus niet automagisch over gaat naar een nieuw device als je daarop inlogt.
Maar als je Multi Factor Authenticatie netjes hebt aanstaan, maar hoe ga je dan je MFA goedkeuren zonder je oude telefoon? dus is het waarschijnlijk niet echt een valide scenario
Ik heb de keycard en een noodlaadpas in mijn portemonnee. Ook handig als je banden wissel oid hebt zodat de monteur hem naar binnen kan rijden en je je telefoon dan niet kwijt bent.
[ Voor 14% gewijzigd door jongetje op 30-12-2024 22:25 ]
Had ook maar 10k op de bandjes voor ik naar 4seizoen ging. Besloten om een paar keer te wisselen naar zomer, tot zomerbanden op zijnRobinDH1 schreef op maandag 30 december 2024 @ 19:49:
Eind maart met de Y op wintersport. Hebben hem sinds begin december. Ik vind winterbanden op velg een beetje overdreven voor hier bij ons… Naast dat ze marktplaats niet te vinden zijn behalve nagelnieuw à €2500+/set. Ben evt aan het overwegen om voor all seasons te gaan. Neemt een bandenboer onze huidige banden over of zou ik die zelf moeten proberen slijten?
Ik ben recent van telefoon gewisseld, en kan alleen maar aan raden om eerst de app te installeren en inte loggen op de nieuwe telefoon voor je de oude telefoon wist door de authenticator.jongetje schreef op maandag 30 december 2024 @ 22:24:
[...]
Precies dit, je moet de telefoon met app eerst in de auto koppelen. En dat lukt niet als je niet in de auto kunt.
Ik heb de keycard en een noodlaadpas in mijn portemonnee. Ook handig als je banden wissel oid hebt zodat de monteur hem naar binnen kan rijden en je je telefoon dan niet kwijt bent.
In elk geval, hier staat de app ingelogd op mijn telefoon en die van mijn vrouw, en allebei hebben we een keycard in onze portefeuille zitten.
Bij bandenwissel of zo komen ze de auto ophalen en dan krijgen ze van mij alleen de kaart. Ik ga mijn telefoon toch niet mee geven zeker….
Sony A7 iv en wat recycled glas
Volgens mij hebben alle Model Y's uit Berlijn de stoel van de eerste foto, met dubbele naad. De tweede foto is zo te zien van een Model Y uit China. Zie ook deze post
Je hoeft de telefoon met app niet perse te koppelen in de auto. Dat is alleen nodig als je de telefoon als sleutel wilt gebruiken. Zonder koppeling/key kun je met de app handmatig de Tesla openen en bedienenjongetje schreef op maandag 30 december 2024 @ 22:24:
[...]
Precies dit, je moet de telefoon met app eerst in de auto koppelen. En dat lukt niet als je niet in de auto kunt.
Inderdaad, hoe moeilijk is het om de keycard mee te nemen? Je neemt , neem ik aan toch ook je rijbewijs mee? Daar kan je hem naast stoppen in je portemonnee of mapje met je bankpassen etc. Of in je hoesje van je telefoon. Ik vind het een zinloze discussie.jongetje schreef op maandag 30 december 2024 @ 22:24:
[...]
Haxx0rs.Mackeessie schreef op maandag 30 december 2024 @ 23:35:
[...]
Inderdaad, hoe moeilijk is het om de keycard mee te nemen? Je neemt , neem ik aan toch ook je rijbewijs mee? Daar kan je hem naast stoppen in je portemonnee of mapje met je bankpassen etc. Of in je hoesje van je telefoon. Ik vind het een zinloze discussie.
De nieuwe Apple Watch app is een goede backup als je die eentje hebt, nu durf ik zeker gewoon zonder keycard het huis uit te gaan.
Ja, bijna alle andere merken gebruiken radar. Maar dat maakt volgens mij niet zo vreselijk veel verschil. Zoals ik al schreef had de Ioniq 5 die ik hiervoor had soortgelijk gedrag in diezelfde bocht.Belecthor schreef op maandag 30 december 2024 @ 22:05:
[...]
Ja, ik hoop dat Tesla het voor elkaar krijgt om die phantom brakes eruit te krijgen, want adaptive cruise en lane assist zijn wel goede en veilige toevoegingen.
Hoe doen andere merken dat? Gewoon met radar?
1 bocht, maar de rest van de rit?bilgy_no1 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 00:01:
[...]
Ja, bijna alle andere merken gebruiken radar. Maar dat maakt volgens mij niet zo vreselijk veel verschil. Zoals ik al schreef had de Ioniq 5 die ik hiervoor had soortgelijk gedrag in diezelfde bocht.
Helemaal mee eens!!Mackeessie schreef op maandag 30 december 2024 @ 23:35:
[...]
Inderdaad, hoe moeilijk is het om de keycard mee te nemen? Je neemt , neem ik aan toch ook je rijbewijs mee? Daar kan je hem naast stoppen in je portemonnee of mapje met je bankpassen etc. Of in je hoesje van je telefoon. Ik vind het een zinloze discussie.
eindelijk na 3 maanden mailen, bellen etc de 5 jaar gratis premium connectivity sinds gisteren.
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Grappig om te zien die fotos! De oude met enkele stiknaad ziet er een stuk minder fraai uit.sawtomyer schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 21:43:
Vandaag de MY 7 zitter opgehaald. Aan de medewerker gevraagd of iemand de trekhaak kon monteren en dit was geen enkel probleem. Ik kom van een MY 2023 model, ook met trekhaak en de trekhaak was destijds voor mij echt een gehannes om zelf te monteren. De medewerker kreeg de trekhaak er niet goed op en iemand anders werd er bij gehaald. Die kwam er vervolgens ook niet uit. Een derde persoon werd er bij gehaald. Uiteindelijk zijn drie verschillende trekhaken tevoorschijn gehaald. Lang verhaal kort, ze zijn dik 1 uur bezig geweest zonder resultaat. Conclusie monteur; Kennelijk ligt het aan het vaste deel onder de auto, deze dient vervangen te worden. Mij is gevraagd om een service afspraak te maken. De medewerker wist mij te vertellen dat de trekhaak bij de 7-zitter 1 op de 5 voor problemen zorgde. Let hier dus goed op en vraag de medewerker om de trekhaak ter plekke te monteren mocht dit jou aangaan!
De verschillen tussen de MY 2023 en 2025 model zijn er ook.
De stoelen zijn totaal anders en zitten veel beter, de nieuwe stoel lijkt qua model op de stoelen in Highland. Minus de ventilatiegaten. Ik heb het zitvlak bij het smalste stuk richting de rugleuning minus de wangen opgemeten en vergeleken tussen beide modellen. Het oude model meet 29 cm. Het nieuwe heeft ongeveer 31 cm zitvlak. Ook is de vorm van de stoel anders, oud is rond en nieuw is meer hoekig.
Ook zijn de interieur deurpanelen verbeterd. Het oude model heeft beneden hard plastic, het nieuwe model heeft zacht plastic.
Voor de rest valt op dat het oude model een harder onderstel heeft, stuitert meer en werkt oneffenheden iets minder goed weg. Het verschil is duidelijk merkbaar.
Mijn 03-2024 Berlijn MY heeft trouwens ook die dubbele stiknaad/grotere zitvlak en zacht plastic deurpanelen.
Anoniem: 2195394
Dat is waar een forum voor bedoeld is toch? Communiceren met elkaar, in dit geval vraagt hij of er mensen ervaring hebben met vervangend vervoer.turkeyhakan schreef op maandag 30 december 2024 @ 21:09:
[...]
Waarom vraag je ons of je je LM moet bellen. Het is jouw leaseauto. Als ze morgen zeggen: “meneer, sorry de auto mag oud en nieuw hier vieren” rijd je toch gewoon weer weg? (Vooraf goed afstemmen)
Je kan zeker wegrijden, maar dan ben jij je reistijd kwijt en heb je nog steeds problemen met je auto. Dan is het toch prima om even in een forum wat toegewijd is aan Tesla's te informeren of anderen wel een vervangende auto krijgen en/of een ophaalservice hebben?
Had je dit dit via een service request gedaan. Of moest je bellen met verkoop ?anti elppa schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 08:05:
eindelijk na 3 maanden mailen, bellen etc de 5 jaar gratis premium connectivity sinds gisteren.
Tesla verandert de range wel vaker bij voortschrijdend inzicht of veranderde normering. Dit wordt dan na een update zichtbaar. Ik zou me er niet al te druk om maken. Zet hem gewoon op percentage.gtabak schreef op maandag 30 december 2024 @ 14:38:
Range verminderd na update 2024.45.32:
Ik heb hier al een paar berichten hierover voorbij zien komen, maar niet echt een verklaring gelezen. Ik heb een 2023 Model Y RW, (met LFP accu) ca. 20.000 km. Na de laatste update was opeens m'n range na volledig opladen met bijna 10% verminderd en dat blijft vooralsnog zo. Iemand een idee hoe dat komt. Wordt er anders berekend, is het misschien een bug in deze versie, of is er iets anders gebeurd?
Bovendien is de LFP accu lastig uit te meten op basis van het voltage van de cellen. Bij 80% vulling is het voltage nagenoeg even hoog als bij 100% waardoor het lastig te meten is hoe vol de accu daadwerkelijk zit..
Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962
nee via verkoop bellen en mailen. Probleem is vooral dat ze me 2 weken na levering al bevestigd hadden dat ik er recht op had.......maar allemaal wilde verhalen waarom het zo lang duurde. Vorige week heb ik op hun verzoek de vin, rn en leverdatum van mijn oude tesla moeten geven en nu werkt het.....Sjod schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 09:29:
[...]
Had je dit dit via een service request gedaan. Of moest je bellen met verkoop ?
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Ik heb een vertrek ingesteld om 11:00 uur. Nu zie ik in TeslaMate dat mijn auto al om 8:30 uur is begonnen met wake-up en voorverwarmen (accu, te zien in app). Om 9:30 uur is dit gestopt, wat ook gelijk zo’n 3% batterij heeft gekost.
Sindsdien staat de auto weer in slaapstand.
Is dit normaal gedrag?
Is dit normaal gedrag?
[ Voor 9% gewijzigd door Bulldog op 31-12-2024 10:18 ]
Lijkt me niet. Niet per ongeluk twee keer preheat ingesteld?Bulldog schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 10:18:
Ik heb een vertrek ingesteld om 11:00 uur. Nu zie ik in TeslaMate dat mijn auto al om 8:30 uur is begonnen met wake-up en voorverwarmen (accu, te zien in app). Om 9:30 uur is dit gestopt, wat ook gelijk zo’n 3% batterij heeft gekost.
Is dit normaal gedrag?
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Nee. Auto is ook niet aangesloten op de lader.Inspired schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 10:23:
[...]
Lijkt me niet. Niet per ongeluk twee keer preheat ingesteld?
Nu 25min voor vertrek in standby.
Of lekker een keyfob aan je sleutelbos doen, kom je er altijd in.RaRo74 schreef op maandag 30 december 2024 @ 18:17:
[...]
Dat was toch niet de vraag?![]()
Zo kun je ook een keycard in je trunk verstoppen en altijd een 9 volt batterij op zak hebben om de trunk extern te kunnen openen.
Of een keycard in bewaring geven bij een snelkoerier die op afroep je keycard direct komt brengen.
In de app staat ook echt 11 uur? Dat bewerken van een bestaande entry wil wel eens mis gaan. Tenminste, als ik de tijd verander moet ik niet te snel op save klikken. Dan past hij de tijd niet aan.Bulldog schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 10:25:
[...]
Nee. Auto is ook niet aangesloten op de lader.
Nu 25min voor vertrek in standby.
Keycard omsmelten naar een paar mooie Tesla oorbellen?Alexander1984 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 10:34:
[...]
Of lekker een keyfob aan je sleutelbos doen, kom je er altijd in.
mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k
Ik heb recentelijk een Model 3 uit 2019 gekocht en ik laad vooralsnog voornamelijk thuis via de granny charger (laadpaal ga ik in 2025 aanleggen). Ter test twee dagen geleden eens aan een 11 kW Vattenfall laadpaal geladen en toen kreeg ik onderstaande meldingen in de Telsa app. Zojuist eens een andere Vattenfall laadpaal geprobeerd en wederom die foutmelding. Het zijn laadpalen waar twee auto's tegelijk kunnen laden en de andere laadpoort is gewoon beschikbaar. Het lijkt dus niet aan de laadpalen te liggen. Blijft de (Mennekes) laadkabel en/of de auto zelf over, lijkt me? Hebben meer gebruikers deze meldingen al eens gehad?
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/bs5Ns848BFvVtm6DorxuZoaM.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/bs5Ns848BFvVtm6DorxuZoaM.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/vuC4u9VUQt6tnYW8D97bn1GR.jpg?f=user_large)
Nooit gezien. Met de granny heb je geen melding? Dan zou ik idd eens een andere type kabel proberen. Laadpoort in de auto ziet er verder ook normaal/schoon uit?rogervdh schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 11:29:
Ik heb recentelijk een Model 3 uit 2019 gekocht en ik laad vooralsnog voornamelijk thuis via de granny charger (laadpaal ga ik in 2025 aanleggen). Ter test twee dagen geleden eens aan een 11 kW Vattenfall laadpaal geladen en toen kreeg ik onderstaande meldingen in de Telsa app. Zojuist eens een andere Vattenfall laadpaal geprobeerd en wederom die foutmelding. Het zijn laadpalen waar twee auto's tegelijk kunnen laden en de andere laadpoort is gewoon beschikbaar. Het lijkt dus niet aan de laadpalen te liggen. Blijft de (Mennekes) laadkabel en/of de auto zelf over, lijkt me? Hebben meer gebruikers deze meldingen al eens gehad?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nee die neem ik nooit mee liggen altijd in de auto zelfde geld voor mijn ID en pinpas etc, enige wat in mijn zak zit is mijn telefoon.Mackeessie schreef op maandag 30 december 2024 @ 23:35:
[...]
Dus nee niet echt een zinlose discussie wat mij betreft.
Die 3 dingen heb ik de afgelopen 5/6 jaar nooit gebruikt enkel als ik het moet vervangen.
Iedereen gebruikt dingen anders dan een ander.
1. Moeilijk want niks om normaal mee te vervoerenMackeessie schreef op maandag 30 december 2024 @ 23:35:
[...]
2. Neem ik niet mee
3. Geen portemonnee
4. Geen telefoon hoesje
Bij de Tesla granny charger krijg ik die melding inderdaad niet (die laadt natuurlijk ook maar met 13A op 1 fase). De foutmelding komt zodra de laadpaal overschakelt van 11A naar 16A. Binnenkort eens een laadkabel van de buren lenen en kijken of de foutmelding dan verdwijnt. Hoop niet dat het aan de auto zelf ligt. Laadpoort lijkt schoon te zijn, maar zal straks nog even goed controleren.Inspired schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 11:33:
[...]
Nooit gezien. Met de granny heb je geen melding? Dan zou ik idd eens een andere type kabel proberen. Laadpoort in de auto ziet er verder ook normaal/schoon uit?
Goed, maar dan moet je wel op de blaren zitten als je telefoon uit valt of gestolen wordt.JohanB schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 11:51:
[...]
1. Moeilijk want niks om normaal mee te vervoeren
2. Neem ik niet mee
3. Geen portemonnee
4. Geen telefoon hoesje
Waar steek je je identiteitskaart en rijbewijs?
Ik neem vaak ook alleen maar telefoon en watch mee. Ben niet iemand die snel een lege telefoon heeft. Ook ken ik het nummer van mijn vrouw uit mijn hoofd. Dus altijd meerdere backups. Telefoon/watch en anders vrouw met remote start als backup. In 6 jaar Tesla nooit issues met telefoon gehad. Had vroeger maar 1 autosleutel mee.Tommie12 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 11:58:
[...]
Goed, maar dan moet je wel op de blaren zitten als je telefoon uit valt of gestolen wordt.
Niet?, nooit nodig en altijd wel een digitale kopie op mijn telefoon.Tommie12 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 11:58:
[...]
Goed, maar dan moet je wel op de blaren zitten als je telefoon uit valt of gestolen wordt.
Dat is wel gek. Als je aan de laadpaal dan vermogen bv naar 10A zet is de melding weer weg?rogervdh schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 11:54:
[...]
Bij de Tesla granny charger krijg ik die melding inderdaad niet (die laadt natuurlijk ook maar met 13A op 1 fase). De foutmelding komt zodra de laadpaal overschakelt van 11A naar 16A. Binnenkort eens een laadkabel van de buren lenen en kijken of de foutmelding dan verdwijnt. Hoop niet dat het aan de auto zelf ligt. Laadpoort lijkt schoon te zijn, maar zal straks nog even goed controleren.
Hoe gaat dit bij een snellader / supercharger? Voor mij geen bekende melding (3 jaar met een m3 2019 gereden)rogervdh schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 11:54:
[...]
Bij de Tesla granny charger krijg ik die melding inderdaad niet (die laadt natuurlijk ook maar met 13A op 1 fase). De foutmelding komt zodra de laadpaal overschakelt van 11A naar 16A. Binnenkort eens een laadkabel van de buren lenen en kijken of de foutmelding dan verdwijnt. Hoop niet dat het aan de auto zelf ligt. Laadpoort lijkt schoon te zijn, maar zal straks nog even goed controleren.
Geen idee, dat heb ik nog nooit gedaan. Zal binnenkort eens bij de Van der Valk hier in de buurt langs rijden en daar eens testen bij een Tesla supercharger.Siluro schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 12:22:
[...]
Hoe gaat dit bij een snellader / supercharger? Voor mij geen bekende melding (3 jaar met een m3 2019 gereden)
Nee, dat niet. Auto hangt nu aan de Vattenfall lader en zojuist eens terug gezet naar 10A (in de Tesla app) en de melding blijft. Bij het starten van het laadproces schakelt de auto in stapjes naar een hoger vermogen. Bij 11/16A is de melding nog niet te zien, maar zodra 16/16A zichtbaar is, dan komt ook direct de foutmelding.Inspired schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 12:10:
[...]
Dat is wel gek. Als je aan de laadpaal dan vermogen bv naar 10A zet is de melding weer weg?
Ik weet niet of dat in België genoeg is.Mektheb schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 12:10:
[...]
Niet?, nooit nodig en altijd wel een digitale kopie op mijn telefoon.
Ik voel me nogal ‘naakt’ als ik mijn portefeuille thuis laat en onderweg ben met enkel mijn telefoon. En toch gebruik ik mijn betaalkaarten zeer zelden.
En een beetje cash is ook handig, al vermijd ik het gebruik er van, maar mijn lokale bakker heeft geen electronisch betaalmiddel.
Hmm, waarschijnlijk gaat het wel goed als je een blanke Nederlander bent, maar een digitale kopie is niet genoeg. Als een agent je wil pakken dan zal die daar gewoon een boete voor uitschrijven. (In Nederland dan)Mektheb schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 12:10:
[...]
Bij standaard controles ben je gewoon het bokkie, €100 plus administratiekosten.Caelorum schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 12:39:
[...]
Hmm, waarschijnlijk gaat het wel goed als je een blanke Nederlander bent, maar een digitale kopie is niet genoeg. Als een agent je wil pakken dan zal die daar gewoon een boete voor uitschrijven. (In Nederland dan)
Ook bij controles op straat of in het OV trouwens ook aangezien je vanaf 14 jaar verplicht bent een geldig identificatiebewijs te tonen.
Een digitale kopie is geen geldig identificatiebewijs. Niet zo raar ook want met een beetje photoshop kan je de buurman een boete aannaaien.
Klopt, enkel vermijdt ik openbaar vervoer sinds ik een scooterrijbewijs heb en daarna autorijbewijs.NightHawk4 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 12:44:
[...]
Bij standaard controles ben je gewoon het bokkie, €100 plus administratiekosten.
Ook bij controles op straat of in het OV trouwens ook aangezien je vanaf 14 jaar verplicht bent een geldig identificatiebewijs te tonen.
Een digitale kopie is geen geldig identificatiebewijs. Niet zo raar ook want met een beetje photoshop kan je de buurman een boete aannaaien.
En ik ben nog nooit maar dan nog nooit staande gehouden om welke rede dan ook.
En inmiddels al bijna 40
Zelfde als dat ik altijd accepteerde dat op een scooter je een helm op moest en ik dat altijd heb geweigerd
Dat heeft wel een stapeltje gele briefjes opgeleverd op die leeftijd.
En als ik aangehouden zou worden zit ik waarschijnlijk in de auto, waar het dan ook inligt (ergens)
[ Voor 19% gewijzigd door Mektheb op 31-12-2024 12:49 ]
Tsja, nog nooit gebeurd. Die paar tientjes neem ik op de koop toe mocht het ooit gebeuren. Allemaal heel hypothetisch. Dus geen portemonnee mee, geen cash, geen pasjesCaelorum schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 12:39:
[...]
Hmm, waarschijnlijk gaat het wel goed als je een blanke Nederlander bent, maar een digitale kopie is niet genoeg. Als een agent je wil pakken dan zal die daar gewoon een boete voor uitschrijven. (In Nederland dan)
Zoals iemand anders ook al zei: ook bij al m’n vorige auto’s nam ik maar 1 autosleutel mee. Zo ook hier op m’n telefoon
[ Voor 11% gewijzigd door JohanB op 31-12-2024 12:52 ]
Ik nam in het begin de keycard nog wel mee, omdat ik ergens een waarschuwing had gelezen dat de tesla app in parkeergarages niet gegarandeerd werkt vanwege geen netwerk in sommige garages. Maar nooit meegemaakt, dus tegenwoordig blijft de keycard ook thuis.
Maar iemand misschien ooit meegemaakt dat de app niet werkt in een parkeergarage?
Maar iemand misschien ooit meegemaakt dat de app niet werkt in een parkeergarage?
Neem je wel een sleutelbos mee? Of is je huis ook al inmiddels compleet sleutelloos? Dan zou ik lekker een keyfob aan de sleutelbos doenJohanB schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 11:51:
[...]
1. Moeilijk want niks om normaal mee te vervoeren
2. Neem ik niet mee
3. Geen portemonnee
4. Geen telefoon hoesje
Bedankt voor je antwoord!WhoDoYaThinkIAm schreef op maandag 30 december 2024 @ 18:13:
[...]
Dus je keycard gewoon meenemen of de app bij je partner/vriend(in)/familielid installeren zodat deze je in geval van nood toegang tot de auto kan geven en zelfs voor je kan starten.
Ik denk idd dat iemand van op afstand de auto kan openen, maar kan deze ook de auto starten? Hoe dan?
Zo dusMatteC schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 12:58:
[...]
Bedankt voor je antwoord!
Ik denk idd dat iemand van op afstand de auto kan openen, maar kan deze ook de auto starten? Hoe dan?
Nope, wel een keer gehad dat de app random was uitgelogd. Complete reset gehad. Dat was wat vervelend, maar wel weer te fixen.bonjour schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 12:55:
Ik nam in het begin de keycard nog wel mee, omdat ik ergens een waarschuwing had gelezen dat de tesla app in parkeergarages niet gegarandeerd werkt vanwege geen netwerk in sommige garages. Maar nooit meegemaakt, dus tegenwoordig blijft de keycard ook thuis.
En een keer de telefoon leeg gehad. Toen was het pasje ook wel handig.
De phone key werkt in elk geval met Bluetooth (en ultrawideband in some cases) dus auto hoeft geen netwerk te hebben. Wanneer je een andere telefoon gebruikt en op die manier de auto wil openen, dan heeft de auto dacht ik wel internet nodig ja.bonjour schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 12:55:
Ik heb de keycard nooit bij me. Wel heb ik een keycard in het handschoenkastje liggen (beveiligd met PIN), zodat ik bij pech, onderhoud, bandenwissel, valet etc altijd een pasje kan overhandigen. En vrouw en kids hebben ook de app, zodat ik die altijd kan vragen remote te openen en starten.
In den haag heb ik dit ook meegemaakt bij een openbare laadpaal. In het begin gaat ie laden en na enkele minuten krijg ik ook een fout melding.rogervdh schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 12:26:
[...]
Nee, dat niet. Auto hangt nu aan de Vattenfall lader en zojuist eens terug gezet naar 10A (in de Tesla app) en de melding blijft. Bij het starten van het laadproces schakelt de auto in stapjes naar een hoger vermogen. Bij 11/16A is de melding nog niet te zien, maar zodra 16/16A zichtbaar is, dan komt ook direct de foutmelding.
Ik rij zelf in een M3H uit 2024.
Is weliswaar niet rechtsgeldig maar ik neem het risico op een bon. ( off topic).Mektheb schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 12:10:
[...]
Wel handig om te horen dat een Applewatch ook als backup gebruikt kan worden. Me nooit zo gerealiseerd. Ik veronderstelde wanneer de phone weigert ( geen lege batterij), dewatch ook niks doet. Zal eens uitproberen.
De Watch werkt helemaal stand alonepeerke 1960 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 13:36:
[...]
Is weliswaar niet rechtsgeldig maar ik neem het risico op een bon. ( off topic).
Wel handig om te horen dat een Applewatch ook als backup gebruikt kan worden. Me nooit zo gerealiseerd. Ik veronderstelde wanneer de phone weigert ( geen lege batterij), dewatch ook niks doet. Zal eens uitproberen.
En daarmee is ook alles uit de weg zoals lichamen tussen kontzak, waar je telefoon soms wel eens verblijft, en het te openen portier.
mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k
Ja, ik heb de ervaringen hier kort na de aanschaf van de Model Y wel eens gedeeld.
De Model Y vond ik destijds competenter. Dat zat er vooral in dat hij een bocht gewoon afmaakt. Hij moet dan wel iets afremmen, maar blijft wel sturen. De Ioniq stopte in een bocht gewoon met sturen en gaf dan niet eens een hoorbaar signaal.
Ik vond destijds de bediening van de Ioniq 5 wel prettiger, mede omdat die zelf weer de Lane Assist aanzet na een rinstrookwissel. Bij Tesla zit je de hele rit aan die stengel te trekken. Maar dat euvel is dankzij Enhauto opgelost met Continuous Autopilot.
Ik heb wel af en toe rare acties meegemaakt van de Tesla. Bijv op de A5 neem ik de afrit naar de A9. Eenmaal op de afrit schakelt AP weer in en wil terugsturen naar de A5. Op zo'n plek ben ik dus altijd extra alert. En uiteraard houd ik de voet boven het stroompedaal.
Blijft bijzonder dat de ene het systeem prima vind werken en dat een ander (ik inclusief) het de helft van de tijd niet aan kan zetten omdat het systeem niet overweg kan met veel situaties waarbij een normale ACC(of CC) het perfect zou doen.bilgy_no1 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 13:55:
[...]
Ja, ik heb de ervaringen hier kort na de aanschaf van de Model Y wel eens gedeeld.
De Model Y vond ik destijds competenter. Dat zat er vooral in dat hij een bocht gewoon afmaakt. Hij moet dan wel iets afremmen, maar blijft wel sturen. De Ioniq stopte in een bocht gewoon met sturen en gaf dan niet eens een hoorbaar signaal.
Ik vond destijds de bediening van de Ioniq 5 wel prettiger, mede omdat die zelf weer de Lane Assist aanzet na een rinstrookwissel. Bij Tesla zit je de hele rit aan die stengel te trekken. Maar dat euvel is dankzij Enhauto opgelost met Continuous Autopilot.
Ik heb wel af en toe rare acties meegemaakt van de Tesla. Bijv op de A5 neem ik de afrit naar de A9. Eenmaal op de afrit schakelt AP weer in en wil terugsturen naar de A5. Op zo'n plek ben ik dus altijd extra alert. En uiteraard houd ik de voet boven het stroompedaal.
Ja, dit heeft wellicht met het persoonlijke tolerantieniveau voor fouten van de ACC per individu te maken, maar ik heb ook sterk de indruk dat de werking van de ACC en AP verschilt per type Tesla en zelfs welk jaar model je hebt.gjcvro schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 14:06:
[...]
Blijft bijzonder dat de ene het systeem prima vind werken en dat een ander (ik inclusief) het de helft van de tijd niet aan kan zetten omdat het systeem niet overweg kan met veel situaties waarbij een normale ACC(of CC) het perfect zou doen.
Ik heb dus een collega met een van de eerste M3H en die heeft nooit phantom brakes, terwijl ik samen met m’n andere collega’s met recentere Highlands dit wel allemaal hebben. Erg opmerkelijk allemaal.
offtopic
[ Voor 103% gewijzigd door We Are Borg op 31-12-2024 20:33 ]
Als je een Android telefoon hebt kun je zelfs met de telefoon leeg/uit de Tesla ontgrendelen via de NFC keyCaelorum schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 13:01:
[...]
Nope, wel een keer gehad dat de app random was uitgelogd. Complete reset gehad. Dat was wat vervelend, maar wel weer te fixen.
En een keer de telefoon leeg gehad. Toen was het pasje ook wel handig.
Ik woon kort bij de Duitse grens en zojuist nog even hier vlak over de grens geweest bij een 22 kW AC lader en ook daar dezelfde foutmelding. Laadkabel en -poort eens goed geïnspecteerd, maar zie daar geen vreemde zaken. Binnenkort maar eens verder troubleshooten dan...Jmtpes schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 13:33:
[...]
In den haag heb ik dit ook meegemaakt bij een openbare laadpaal. In het begin gaat ie laden en na enkele minuten krijg ik ook een fout melding.
Ik rij zelf in een M3H uit 2024.
Na een jaartje hier lurken toch ook de knoop maar doorgehakt en het specifieke model Y + kleurcombinatie (rwd-wit) met leverdatum mei '25 besteld.. hopelijk zitten we daarmee in de eerste lichting van de refresh 
Nog meer geduldige types die dit proberen?
S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"
Ja in Q2 2025 mag ik een ander, dus dan hoop ik de Juniper te pakken en anders de Y met LR en QuickSilver en de induction model velgen.MM schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 15:06:
Na een jaartje hier lurken toch ook de knoop maar doorgehakt en het specifieke model Y + kleurcombinatie (rwd-wit) met leverdatum mei '25 besteld.. hopelijk zitten we daarmee in de eerste lichting van de refresh
Kun je dan ook rijden met de Apple watch zonder telefoon ??jojost1 schreef op maandag 30 december 2024 @ 23:38:
De nieuwe Apple Watch app is een goede backup als je die eentje hebt, nu durf ik zeker gewoon zonder keycard het huis uit te gaan.
Is mij niet gelukt, openen gaat uiteraard wel
Wel als key aangemaakt in de auto?pegasuspiet schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 16:27:
[...]
Kun je dan ook rijden met de Apple watch zonder telefoon ??
https://www.tesla.com/support/tesla-app/apple-watch
Je kunt er van alles mee, climate control aanzetten, koffer openen enz.Inspired schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 16:31:
[...]
Wel als key aangemaakt in de auto?
https://www.tesla.com/support/tesla-app/apple-watch
Maar rijden met alleen de Watch lukt me niet en ook nog nergens kunnen vinden dat dit zou gaan
Staat toch echt duidelijk op de link..pegasuspiet schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 16:36:
[...]
Je kunt er van alles mee, climate control aanzetten, koffer openen enz.
Maar rijden met alleen de Watch lukt me niet en ook nog nergens kunnen vinden dat dit zou gaan
Watch Key: Pair your watch as a key to unlock and lock your vehicle without ever pressing a button, just like phone key.
Mijn vrouw verliest haar oorbellen altijd....RaRo74 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 11:19:
[...]
Keycard omsmelten naar een paar mooie Tesla oorbellen?
Dat doe ik zo vaak…pegasuspiet schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 16:36:
[...]
Je kunt er van alles mee, climate control aanzetten, koffer openen enz.
offtopic
[ Voor 97% gewijzigd door We Are Borg op 31-12-2024 20:32 ]
Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962
offtopic
[ Voor 96% gewijzigd door We Are Borg op 31-12-2024 20:32 ]
Gemerkt dat als je batterij boven de 80% komt regeneratief remmen aanzienlijk minder krachtig is (logisch want minder energie terug te laden). Op Youtube filmpjes heb ik wel de optie gezien 'blend in brakes when regen is unavailable'. Onder 'Bediening' Ik kan deze optie echter nergens vinden op mijn Model 3 2019 LR - SW 2024.45.32. Iemand die weet waarom?
Niet beschikbaar in de EU helaas.EverGreen1979 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 18:27:
Gemerkt dat als je batterij boven de 80% komt regeneratief remmen aanzienlijk minder krachtig is (logisch want minder energie terug te laden). Op Youtube filmpjes heb ik wel de optie gezien 'blend in brakes when regen is unavailable'. Onder 'Bediening' Ik kan deze optie echter nergens vinden op mijn Model 3 2019 LR - SW 2024.45.32. Iemand die weet waarom?
In 2020 ging dat nog niet.pdidi schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 14:17:
[...]
Als je een Android telefoon hebt kun je zelfs met de telefoon leeg/uit de Tesla ontgrendelen via de NFC key
Vandaag voor het eerst een langer stuk met de MY over de snelweg gereden en AP kunnen testen, vallen me toch een paar dingen op:
- Snelheid op basis van maximaal toegestane snelheid lijkt onbruikbaar omdat Tesla geen idee heeft wat de maximale snelheid is. 100/120 borden worden niet herkend, matrixborden worden niet herkend, bij wisselen tussen snelwegen opeens een max van 90 terwijl dat nergens aangegeven staat. En het bord begin/einde bebouwde kom herkent ie ook niet.
- Ook als het op huidige snelheid ingesteld staat springt het soms over op de maximale snelheid.
- Bij het wisselen van rijstrook gaat dat van rechts naar links heel soepel en van links terug naar rechts moet met wat kracht door de lijn die de wagen aanhoudt heen gestuurd worden. Geen idee waarom hier een verschil in zit.
- Terwijl AP aanstaat constant een melding dat de rijstrook overschrijding preventie uitgeschakeld is en het de volgende rit weer doet.
- De enhauto automation om AP weer aan te zetten na een rijstrook wissel werkt wat onvoorspelbaar in de timing. Of ik heb nog niet kunnen ontdekken wat het moment is waarop die beslist om het weer aan te zetten.
[ Voor 6% gewijzigd door SirLenncelot op 31-12-2024 19:41 ]
Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.
Heb het al wel eens eerder gezegd. Maar die optie gaat alleen over het gedrag bij aanzetten van TACC/AP. Niet tijdens het verdere rijden. Dan doet hij inderdaad maar watSirLenncelot schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 19:34:
Vandaag voor het eerst een langer stuk met de MY over de snelweg gereden en AP kunnen testen, vallen me toch een paar dingen op: Snelheid op basis van maximaal toegestane snelheid lijkt onbruikbaar omdat Tesla geen idee heeft wat de maximale snelheid is.
Uit de handleiding
Snelheidsinstelling: Kies of Autopilot wordt ingeschakeld met de momenteel gedetecteerde snelheidslimiet of met uw huidige rijsnelheid. Tik op Bediening > Autopilot > Snelheid instellen en kies Snelheidslimiet of Huidige snelheid.
[ Voor 26% gewijzigd door JohanB op 31-12-2024 20:03 ]
De Autopilot gaat weer aan ( Enhauto commander) na het ingestelde aantal seconden nadat de richtingaanwijzer uitgaat. Als je langzaam van baan wisselt schakelt de richtingaanwijzer vaak eerder uit voor dat je in het vak zit, en als je het aantal seconden in de Commander laag hebt ingesteld, trekt de autopilot de auto naar het midden van het vak, dat geeft een "onvoorspelbaar" gedrag, maar is te voorkomen door het aantal seconden hoger te kiezen, dan duurt het wel langer voor dat autopilot weer inschakelt.SirLenncelot schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 19:34:
• De enhauto automation om AP weer aan te zetten na een rijstrook wissel werkt wat onvoorspelbaar in de timing. Of ik heb nog niet kunnen ontdekken wat het moment is waarop die beslist om het weer aan te zetten.
[/list]
Vond het op zich prima werken wanneer ik zelf de controle over de snelheid behield. Maar zeker icm het automatisch weer aanzetten wel iets waarmee je even moet leren rijden.
Na een weekje leenbak, is de defecte camera computer van mijn M3HL al geleverd en vervangen. Dus de leverproblemen zijn echt voorbij. Maar omdat het een leasewagen is en Tesla "goedkeuring" moet vragen bij de eigenaar, blijkt de 31e december geen handige omruildag. De leasemaatschappij was niet bereikbaar dus helaas maar het nieuwe jaar in met de leen Plaid 😄. Happy New Year!
offtopic
[ Voor 97% gewijzigd door We Are Borg op 31-12-2024 20:31 ]
Of je zet de automatische richtingaanwijzers aan. Dan blijft de auto knipperen zolang je de stippellijn niet over bent. Zo heb ik het en dan 3 seconden delay in de commander voor autopilot. Met die instellingen heb ik nog geen onvoorspelbaar gedrag meegemaakt.Mackeessie schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 20:01:
[...]
De Autopilot gaat weer aan ( Enhauto commander) na het ingestelde aantal seconden nadat de richtingaanwijzer uitgaat. Als je langzaam van baan wisselt schakelt de richtingaanwijzer vaak eerder uit voor dat je in het vak zit, en als je het aantal seconden in de Commander laag hebt ingesteld, trekt de autopilot de auto naar het midden van het vak, dat geeft een "onvoorspelbaar" gedrag, maar is te voorkomen door het aantal seconden hoger te kiezen, dan duurt het wel langer voor dat autopilot weer inschakelt.
30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 RWD 2023
Heb ik ook al eens gemerkt. Volgens mij gebeurt dit bij de oprit naar een snelwegSirLenncelot schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 19:34:
• Ook als het op huidige snelheid ingesteld staat springt het soms over op de maximale snelheid.
Als je je knipperlicht hendel (als je die hebt) half ingedrukt houdt terwijl je aan je stuur draait gaat het soepeler• Bij het wisselen van rijstrook gaat dat van rechts naar links heel soepel en van links terug naar rechts moet met wat kracht door de lijn die de wagen aanhoudt heen gestuurd worden. Geen idee waarom hier een verschil in zit.
Bij mij komt die melding ook, vooral als het donker is• Terwijl AP aanstaat constant een melding dat de rijstrook overschrijding preventie uitgeschakeld is en het de volgende rit weer doet.
Is er eigenlijk een reden dat de 100km/u borden verdwenen zijn voor de Nederlandse snelwegen?
Vroeger had ik daar zo’n klokje bij. Maar dit is intussen al een hele tijd weg en het lijkt maar niet terug te komen met nieuwe updates.
Vroeger had ik daar zo’n klokje bij. Maar dit is intussen al een hele tijd weg en het lijkt maar niet terug te komen met nieuwe updates.
Maximum snelheidsborden hadden we vroeger nooit in NL op de snelweg. Alleen einde snelheidsbeperking.this schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 09:09:
Is er eigenlijk een reden dat de 100km/u borden verdwenen zijn voor de Nederlandse snelwegen?
De laatste jaren staat er wel een bord. Enkel voor een altijd geldende maximum snelheid, enkel met onderbord met tijden. Buiten deze tijden is het 130. Het dubbele bord, per tijdsblok een van de 2 snelheden.
Geen bord op de snelweg is 130km/u, maar zie je zelden.
Edit: je bedoelt in de Tesla... in mijn M3H zie ik ook altijd een bord, ook 100km/u en dubbele borden.
[ Voor 7% gewijzigd door mjvdzwet op 01-01-2025 09:38 ]
Denk dat hij het over de weergave in de auto heeft.mjvdzwet schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 09:35:
[...]
Maximum snelheidsborden hadden we vroeger nooit in NL op de snelweg. Alleen einde snelheidsbeperking.
De laatste jaren staat er wel een bord. Enkel voor een altijd geldende maximum snelheid, enkel met onderbord met tijden. Buiten deze tijden is het 130. Het dubbele bord, oer tijdsblok een van de 2 snelheden.
Geen bord op de snelweg is 130km/u, maar zie je zelden.
Jazeker, geen probleempegasuspiet schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 16:27:
[...]
Kun je dan ook rijden met de Apple watch zonder telefoon ??
Mijn '24 MY lijkt dit prima te doen. Inschakelen op huidige snelheid, daarna registreert hij de wijziging van de maximum snelheid in 95% van de gevallen goed en hoef ik alleen maar de rechter stalk naar beneden te houden om comfortabel naar nét iets boven de snelheidslimiet te versnellen/vertragen. Die enkele keer dat ie fout registreert corrigeer je 'm simpel met je rechter scrollwheel.SirLenncelot schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 19:34:
Vandaag voor het eerst een langer stuk met de MY over de snelweg gereden en AP kunnen testen, vallen me toch een paar dingen op:
[list]
• Snelheid op basis van maximaal toegestane snelheid lijkt onbruikbaar omdat Tesla geen idee heeft wat de maximale snelheid is. 100/120 borden worden niet herkend, matrixborden worden niet herkend, bij wisselen tussen snelwegen opeens een max van 90 terwijl dat nergens aangegeven staat. En het bord begin/einde bebouwde kom herkent ie ook niet.
• Ook als het op huidige snelheid ingesteld staat springt het soms over op de maximale snelheid.
[ Voor 4% gewijzigd door nerovectra op 01-01-2025 12:12 ]
Klopt , werkt nu weljojost1 schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 10:29:
[...]
Jazeker, geen probleemsoms lijkt ie de Watch niet 'automatisch' te herkennen maar als je de app op je Watch opent en dan opnieuw probeert de auto te openen dan werkt het wel, inclusief rijden.
Knip, zie de topicwaarschuwing ivm het vergelijken van auto's
[ Voor 90% gewijzigd door Taro op 01-01-2025 18:04 ]
Neem aan dat je 392 km bedoeld. Dat geeft ie na update bij mij nu ook aan ipv 393 kmnerovectra schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 14:20:
[...]
Mijn '24 RWD BYD geeft op 8000km nu na de update op 100% 292 km aan (na aflevering was dat 293 km).
Dank! Ik heb de vraag in de Tesla app gewoon gesteld en het antwoord is simpel: "Het nog in te plannen servicebezoek kan 4 uur duren. U kunt eventueel op de werkzaamheden wachten bij ons in de lounge."Anoniem: 2195394 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 09:20:
[...]
Dat is waar een forum voor bedoeld is toch? Communiceren met elkaar, in dit geval vraagt hij of er mensen ervaring hebben met vervangend vervoer.
Je kan zeker wegrijden, maar dan ben jij je reistijd kwijt en heb je nog steeds problemen met je auto. Dan is het toch prima om even in een forum wat toegewijd is aan Tesla's te informeren of anderen wel een vervangende auto krijgen en/of een ophaalservice hebben?
Ze stippen daarnaast nog de "flexibele werkplekken, wifi en heerlijke koffie" aan. Ook zou ik een e-bike te leen kunnen aanvragen. Keurig antwoord dus. Wellicht helpt dit ook anderen
Is de bestemming ‘Thuis’ op het home screen bij jullie ook niet vertaald? Op het sub- cq. navigatiescherm wordt het wel correct weergegeven als ‘Thuis’.
:strip_exif()/f/image/nB6yB3D6fNK5xrOf6M5kHqso.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb een reset uitgevoerd, maar dat heeft het niet verholpen. Wel lijkt de navigatiestem na de reset weer terug te zijn gegaan naar de oudere stem i.p.v. de vloeiendere en meer natuurlijke stem die sinds aflevering hoorbaar was. 😕
:strip_exif()/f/image/nB6yB3D6fNK5xrOf6M5kHqso.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb een reset uitgevoerd, maar dat heeft het niet verholpen. Wel lijkt de navigatiestem na de reset weer terug te zijn gegaan naar de oudere stem i.p.v. de vloeiendere en meer natuurlijke stem die sinds aflevering hoorbaar was. 😕
Mijne ook (392km op 100% na dus 12.000km met 393km) met inmiddels 12.000km op de klok opgehaald eind september.nerovectra schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 14:20:
[...]
Mijn '24 RWD BYD geeft op 8000km nu na de update op 100% 292 km aan (na aflevering was dat 293 km).
Grappige is dat sinds de update de Nominal Full Pack van de accu gestegen is van 58,7-8 naar een strakke 59.0 kWh. Een getal dat er zelfs niet stond toen die nieuw was.
Er is ergens iets van kleine magie uitgehaald met deze update lijkt het in de BMS.
[ Voor 3% gewijzigd door Mar.tin op 01-01-2025 17:27 ]
Klopt van de thuisbestemming, is bij mij ook.MG-studios schreef op woensdag 1 januari 2025 @ 17:21:
Is de bestemming ‘Thuis’ op het home screen bij jullie ook niet vertaald? Op het sub- cq. navigatiescherm wordt het wel correct weergegeven als ‘Thuis’.
[Afbeelding]
[ Voor 5% gewijzigd door Davidas op 01-01-2025 17:30 ]
Tesla Model 3 (2024) LR AWD Ultra Red
Replace fear of the unknown with curiosity | 42 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen
Dit topic is gesloten.
Let op:
Gerelateerde topics:
- Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
- Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
- Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
- We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
- Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
- De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
- Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
- Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
- Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).
Gerelateerde topics:
- De vorige editie van dit topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
- Tesla besteld? Kijk voor meer informatie rondom de levering in: Het grote Tesla Levering topic #2.
- Voor de S3XY buttons kan je terecht in: Tesla Model 3 & Y Accessoires. Andere accessoires mogen ook (nog) in dit topic.
- Goedkoop thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
- Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
- Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
- Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
- Lease auto's in: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 of Keuze leaseauto - Deel 6.
- Elektrische auto's in het algemeen & vergelijken: Elektrische auto's - deel 5.
- Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.