Geen idee, nog nooit hoger dan 134 gedaan op AP ^^ zal het de volgende keer eens proberen
Ja het houdt een keer opeltron schreef op maandag 30 december 2024 @ 12:42:
[...]
Ik denk dat 80cm sneeuw gewoon teveel was. Na ontdooien en ondertussen flink vriezen houdt je dan ruitenwissers over die wat het mechaniek betreft in het ijs vast vriezen. Feitelijk kwam het er op neer dat ze nog wel los kwamen maarvervolgens bij de beweging last hadden van het ijs dat er nog zat.
Maar zulke extreme situaties komen weinig voor en al helemaal niet in NL.
UNOX: The worst operating system
Dag iedereen,
ik overweeg een Tesla model 3 tweedehands te kopen. Online kan ik al veel tips vinden maar over de km-stand is het niet altijd duidelijk. Ik zie geregeld goedkopere Tesla's boven de 100K kilometers. Zijn deze dan best te vermijden of is de km-stand minder van belang dan gewone benzine/diesel?
Ik las ergens dat het belangrijker de leeftijd van de wagen belangrijker (en relevanter) (2019 vs 2021).
Iemand misschien nog tips waarvoor ik zeker moet opletten?
ik overweeg een Tesla model 3 tweedehands te kopen. Online kan ik al veel tips vinden maar over de km-stand is het niet altijd duidelijk. Ik zie geregeld goedkopere Tesla's boven de 100K kilometers. Zijn deze dan best te vermijden of is de km-stand minder van belang dan gewone benzine/diesel?
Ik las ergens dat het belangrijker de leeftijd van de wagen belangrijker (en relevanter) (2019 vs 2021).
Ik ben eigenlijk wel benieuwd, is er iemand hier met een tesla boven 200k km? Hoe gaat het daarmee?
Range verminderd na update 2024.45.32:
Ik heb hier al een paar berichten hierover voorbij zien komen, maar niet echt een verklaring gelezen. Ik heb een 2023 Model Y RW, (met LFP accu) ca. 20.000 km. Na de laatste update was opeens m'n range na volledig opladen met bijna 10% verminderd en dat blijft vooralsnog zo. Iemand een idee hoe dat komt. Wordt er anders berekend, is het misschien een bug in deze versie, of is er iets anders gebeurd?
Ik heb hier al een paar berichten hierover voorbij zien komen, maar niet echt een verklaring gelezen. Ik heb een 2023 Model Y RW, (met LFP accu) ca. 20.000 km. Na de laatste update was opeens m'n range na volledig opladen met bijna 10% verminderd en dat blijft vooralsnog zo. Iemand een idee hoe dat komt. Wordt er anders berekend, is het misschien een bug in deze versie, of is er iets anders gebeurd?
In een minuut of 5 vond ik onderstaande linkjes op ‘YouTube’AMD and INTEL schreef op maandag 30 december 2024 @ 14:34:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd, is er iemand hier met een tesla boven 200k km? Hoe gaat het daarmee?
YouTube: Tesla Model 3 review na 200.000 km!
YouTube: Stock Tesla After 200,000 Miles | This Is Surprising
YouTube: Is a Tesla Model 3 Worth it After 200,000 Miles?
YouTube: Tesla Model S @ 200,000 km - ownership experience!
YouTube: The 200,000 Mile Model Y
[ Voor 50% gewijzigd door Megat op 30-12-2024 14:49 ]
Heb je dit altijd in de gaten gehouden dan? Of nu ook recent een keer de accu leeg gereden? Hoeveel range heb je nu omgerekend op 100%?gtabak schreef op maandag 30 december 2024 @ 14:38:
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Onlangs een groot artikel over gemaakt.godzilla8930 schreef op maandag 30 december 2024 @ 14:29:
Dag iedereen,
De degradatie van de batterij valt veel beter mee dan verwacht.
Aankoopgids Model 3 2019
Aankoopgids 2019 Tesla Model 3: https://www.ev-olution.be/2024/12/30/aankoopgids-tweedehands-tesla-model-3-2019
Geen idee. Ik heb hier geen verschil gezien met een '24 Model Y RWD (BYD-LFP).gtabak schreef op maandag 30 december 2024 @ 14:38:
Y'24
Ik houd dit inderdaad altijd in de gaten en de range was gemiddeld 389 km na volledig opladen, nu net al 2x 356 km.Inspired schreef op maandag 30 december 2024 @ 14:45:
[...]
Heb je dit altijd in de gaten gehouden dan? Of nu ook recent een keer de accu leeg gereden? Hoeveel range heb je nu omgerekend op 100%?
Hoeveel km bereik heb je dan nu volgens de GOM bij 100%?gtabak schreef op maandag 30 december 2024 @ 14:38:
mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k
356 kmRaRo74 schreef op maandag 30 december 2024 @ 14:47:
[...]
Hoeveel km bereik heb je dan nu volgens de GOM bij 100%?
Heb je meteen een 'warning' aan je broek.Caelorum schreef op maandag 30 december 2024 @ 12:45:
[...]
Geen idee, nog nooit hoger dan 134 gedaan op AP ^^ zal het de volgende keer eens proberen
Op de commander (externe optie) kun je de AP boven de 139 kmh automatisch laten uitzetten. Bij gas terug gaat hij weer aan.
Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.
Zojuist even gekeken, mijn M3H met 2024.45.32 geeft 341 aan bij 80% dus keurig 427 zoals het altijd was dacht ik.
Dat is bijzonder.
Ik zit met 2024.45.32 op 406km na 35 k km.
Yes, die heb ik gezien voordat ik een kochtMegat schreef op maandag 30 december 2024 @ 14:42:
[...]
In een minuut of 5 vond ik onderstaande linkjes op ‘YouTube’
YouTube: Tesla Model 3 review na 200.000 km!
YouTube: Stock Tesla After 200,000 Miles | This Is Surprising
YouTube: Is a Tesla Model 3 Worth it After 200,000 Miles?
YouTube: Tesla Model S @ 200,000 km - ownership experience!
YouTube: The 200,000 Mile Model Y
Vanochtend de auto geupdate naar 2024.45.32. Range is hetzelfde gebleven.
356km is wel weinig. Hoeveel hoort een Model Y te hebben bij 100%?
Die vraag is al wel vaker gesteld. Dat hangt af van de temperatuur, het model (neem aan dat je een RWD hebt) en dat we in Nederland WLTP gebruiken en Tesla is Amerikaans en gebruikt de EPA norm.shinken82 schreef op maandag 30 december 2024 @ 15:26:
En als je gaat rijden speelt je rechtervoet, de wind, de snelheid etc. allemaal mee.
[ Voor 10% gewijzigd door jongetje op 30-12-2024 15:45 ]
Is er ergens een lijst te vinden met de standaard uitrusting van de RWD? En varieert dat van jaar tot jaar?
(we kijken nu naar 22 en 23 modellen)
(we kijken nu naar 22 en 23 modellen)
Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super
Ik dacht dat Tesla geen GOM had, maar alleen de EPA afstand liet zien.jongetje schreef op maandag 30 december 2024 @ 15:44:
[...]
Die vraag is al wel vaker gesteld. Dat hangt af van de temperatuur, het model (neem aan dat je een RWD hebt) en dat we in Nederland WLTP gebruiken en Tesla is Amerikaans en gebruikt de EPA norm.
En als je gaat rijden speelt je rechtervoet, de wind, de snelheid etc. allemaal mee.
Klopt, is ook zo. Temperatuur en rijstijl heeft niks me projected range op het hoofdscherm te maken.gjcvro schreef op maandag 30 december 2024 @ 15:47:
[...]
Ik dacht dat Tesla geen GOM had, maar alleen de EPA afstand liet zien.
De eerdere RWDs 393km dacht ik. Zou dan 10% degradatie zijn. Best veel voor LFP. Zal wel voor een gedeelte in het BMS zitten.shinken82 schreef op maandag 30 december 2024 @ 15:26:
Vanochtend de auto geupdate naar 2024.45.32. Range is hetzelfde gebleven.
Ik zie bij mijn '23 MY rwd hetzelfde probleem na de update. 290km bij 80%, dit komt dan op 362km bij 100%. Voor de update gaf ie nog 407km aan. Dit lijkt op een bug in de software.gtabak schreef op maandag 30 december 2024 @ 14:46:
[...]
Ik houd dit inderdaad altijd in de gaten en de range was gemiddeld 389 km na volledig opladen, nu net al 2x 356 km.
Kan er best 1 hebben. Normaal rij ik normaal zoals het hoort van Tesla.bert pit schreef op maandag 30 december 2024 @ 14:50:
[...]
Heb je meteen een 'warning' aan je broek.
Op de commander (externe optie) kun je de AP boven de 139 kmh automatisch laten uitzetten. Bij gas terug gaat hij weer aan.
Ik heb hem altijd op percentage staan, en zag geen verschil in percentage na de update, De degeneratie is ook nog het zelfde volgens SEXY commander. De range vind en vond ik altijd al een dubieus verhaal omdat dat nooit klopt(e) met de werkelijke afstand die je kon rijden en ook veel te afhankelijk is van allerlei factoren, zoals boven ook vermeld..jongetje schreef op maandag 30 december 2024 @ 15:44:
[...]
Die vraag is al wel vaker gesteld. Dat hangt af van de temperatuur, het model (neem aan dat je een RWD hebt) en dat we in Nederland WLTP gebruiken en Tesla is Amerikaans en gebruikt de EPA norm.
Wat mij wel opvalt is dat de batterydrain in slaapstand bijzonder laag is tegenwoordig tov vroeger. Ik weet niet of dat iets met de update te maken heeft. Hij staat al 2 dagen op 67 %, eergisteren voor het laatst gereden.
In werkelijkheid kom je natuurlijk niet/zelden met een koude accu aan bij een snellader op een reis. Ik heb vorig jaar maar 1x gehad dat ik met een accu van -1C vertrok thuis, en dat was met opzet zonder voorverwarmen omdat ik benieuwd was hoe lang hij over opwarmen zou doen op mijn woon-werk.Tommie12 schreef op zondag 29 december 2024 @ 23:28:
[...]
Als je duits verstaat, dan zijn deze filmpjes ook zeer mooi en interessant over een trip naar de noordkaap in de winter.
https://youtube.com/playl...uckg7&si=939qLLiH-EAiGvvi
Mij lijkt het zeker doenbaar, maar ik zou wel de grote batterij NMC nemen omdat LFP wat moeilijker laadt als die ijskoud is. En dan zorgen voor een thuislader en de auto voorverwarmen aan de laadpaal.
Destijds zonder oprit maar wel met een openbare paal in de buurt was het geen probleem, tegenwoordig met oprit en lader is het helemaal geen issue meer, en stekker ik m altijd aan zodat het voorverwarmen uit de paal komt.
Vanochtend 4 nieuwe banden eronder laten leggen. Zaten nog zomerbanden onder ivm overname van leasemaatschappij en ik geen zin had in den winterbandenset. Dus nu all-weather Bridgestone WEATHER CONTROL A005 EVO XL 98Y eronder. En ik merkte eigenlijk al meteen twee dingen: de auto ligt nu hoger op de weg. Scheelt waarschijnlijk maar ene centimeter ofzo, maar werk merkbaar. En die banden zijn echt zoveel stiller dan zomerbanden bij 7 graden.
Met de kanttekening dat wat er op het display te zien is niet afhankelijk is van je rijstijl. Alleen het percentage dat de accu geladen is minus een reservering voor temperatuur maal een vaste omrekenformule naar EPA.jongetje schreef op maandag 30 december 2024 @ 15:44:
[...]
Range, na update, is precies hetzelfde gebleven. (Model Y, RWD, LFP, 2024)gtabak schreef op maandag 30 december 2024 @ 14:38:
Ik zal hem weer even helemaal volladen, maar laatste keer vol was hij nog 410 km met 47K gereden.RaRo74 schreef op maandag 30 december 2024 @ 14:52:
[...]
Dat is bijzonder.
Ik zit met 2024.45.32 op 406km na 35 k km.
model Y RWD 2023
Ik heb precies dit vandaag meegemaakt! Auto stuurde vrij hevig naar de afrit (die ik wel moest hebben overigens, maar ik heb geen FSD)Belecthor schreef op zondag 29 december 2024 @ 14:35:
Ik heb gisteren een bijzonder vervelende en gevaarlijke situatie meegemaakt met de lane assist op de snelweg met m'n Model 3 Highland. Ik reed 100 rechtdoor op de A31 en bij de afrit op de baan rechts van mij klapte de AP ineens het stuur om naar de afrit. Dat was behoorlijk schrikken. Ik kon 'm met een harde hand terugduwen, maar had ik m laten gaan weet ik niet zo goed wat er gebeurd was, omdat het helemaal aan het einde was van de afrit bij de doorgetrokken streep. De belijning was keurig in orde; geen idee waarom dit gebeurde.
We zijn er behoorlijk van geschrokken. Ik vraag me ook sterk af of dit wel normaal is. Ik vind over de afgelopen duizenden kilometers de cruise control en lane assist bijna perfect werken op snelwegen, maar dit mag in mijn optiek nooit gebeuren; zoiets is mij nog nooit overkomen met het rijden andere auto's.
Op 80 wegen vind ik de cruise control zelf al erg slecht werken met regelmatig phantom brakes. Ik merk dat al mijn collega's met een Highland diezelfde ervaring hebben, dus ik dacht het is wel normaal, maar ik begin de indruk te krijgen dat dit een defect is. Mijn vrouw gebruikt cruise control helemaal niet op de rit naar haar werk met 80 wegen, omdat ze elke rit wel een phantom break heeft.
Hebben andere mensen wel eens zoiets meegemaakt? Wij zitten te overwegen om de Tesla in te leveren.
Hallo iedereen,
klein vraagje:
stel je bent ergens en je hebt je key card niet mee, en je iphone is plat of is gestolen. Je kan dus niet meer in de wagen. Kan je dan bij een random voorbijganger de Tesla app installeren, en inloggen om zo in de auto te geraken?
bedankt!
klein vraagje:
stel je bent ergens en je hebt je key card niet mee, en je iphone is plat of is gestolen. Je kan dus niet meer in de wagen. Kan je dan bij een random voorbijganger de Tesla app installeren, en inloggen om zo in de auto te geraken?
bedankt!
Denk het wel. Je zit alleen met je 2 staps verificatie. Als je authenticator ook op je telefoon staat heb je een probleem. Bellen met Tesla is dan nog de enigste mogelijkheid die een linkje naar het bij Tesla bekende mailadres sturen.
Ik weet bijna zeker dat de Phone Key device specifiek is en dus niet automagisch over gaat naar een nieuw device als je daarop inlogt.MatteC schreef op maandag 30 december 2024 @ 16:52:
Hallo iedereen,
klein vraagje:
bedankt!
Maar als je Multi Factor Authenticatie netjes hebt aanstaan, maar hoe ga je dan je MFA goedkeuren zonder je oude telefoon? dus is het waarschijnlijk niet echt een valide scenario
Ik wilde weten wat er rechtsboven het eerste helft van het scherm staat, waar je op kan klikken tussen km/percentage.jongetje schreef op maandag 30 december 2024 @ 15:44:
[...]
Dat is wat ik wilde weten. Dat is idd veel voor een jonge auto met weinig km's.Inspired schreef op maandag 30 december 2024 @ 15:55:
[...]
De eerdere RWDs 393km dacht ik. Zou dan 10% degradatie zijn. Best veel voor LFP. Zal wel voor een gedeelte in het BMS zitten.
Is dat niet iets van 418km bij een Y/RWD/LFP?shinken82 schreef op maandag 30 december 2024 @ 17:20:
[...]
Ik wilde weten wat er rechtsboven het eerste helft van het scherm staat, waar je op kan klikken tussen km/percentage.
Ik meen hier gelezen te hebben dat je Tesla kunt bellen om hulp. Aan de hand van een aantal vragen zouden ze dan zo goed mogelijk proberen vast te stellen of je te goeder trouw bent, om vervolgens de auto - op afstand - vrij te geven.RF1000 schreef op maandag 30 december 2024 @ 17:05:
Denk het wel. Je zit alleen met je 2 staps verificatie. Als je authenticator ook op je telefoon staat heb je een probleem. Bellen met Tesla is dan nog de enigste mogelijkheid die een linkje naar het bij Tesla bekende mailadres sturen.
Ik las hier dat een thuis ontboden Tesla ‘Ranger’ soms niet aan belt met het verzoek om de auto te openen, maar dat hij dat zelf gewoon kan, dus zonder tussenkomst van de geautoriseerde berijder.
Dat is een degradatie van 17.4% als er bij die ene Tweaker 356km staat op het scherm bij 100% laden.RaRo74 schreef op maandag 30 december 2024 @ 17:26:
[...]
Is dat niet iets van 418km bij een Y/RWD/LFP?
Vraag me af of het dan een bug is met bepaalde modellen met de laatste update.
Of defecte cel(len)in de accu.shinken82 schreef op maandag 30 december 2024 @ 17:34:
[...]
Dat is een degradatie van 17.4% als er bij die ene Tweaker 356km staat op het scherm bij 100% laden.
Vraag me af of het dan een bug is met bepaalde modellen met de laatste update.
Kwestie van een check inschieten via de app zodat de accu gecontroleerd wordt,
https://www.notateslaapp....in-app-or-in-service-mode
En anders een grondige check via het service menu.
Mijn Y RWD staat nog op 415. Echter de eerste kilometers gaan er wel een stuk sneller afSabre77 schreef op maandag 30 december 2024 @ 16:13:
[...]
Ik zal hem weer even helemaal volladen, maar laatste keer vol was hij nog 410 km met 47K gereden.
model Y RWD 2023
Ach, gewoon op percentage staan ( na 16k)
Je kan met alleen de app ook de auto openen en wanneer je erin zit starten zonder sleutel.Sabre77 schreef op maandag 30 december 2024 @ 17:08:
[...]
Ik weet bijna zeker dat de Phone Key device specifiek is en dus niet automagisch over gaat naar een nieuw device als je daarop inlogt.
Maar als je Multi Factor Authenticatie netjes hebt aanstaan, maar hoe ga je dan je MFA goedkeuren zonder je oude telefoon? dus is het waarschijnlijk niet echt een valide scenario
En überhaupt als je eenmaal binnen bent kan je je telefoon ook weer opladen gelukkig.
Dus je keycard gewoon meenemen of de app bij je partner/vriend(in)/familielid installeren zodat deze je in geval van nood toegang tot de auto kan geven en zelfs voor je kan starten.MatteC schreef op maandag 30 december 2024 @ 16:52:
Hallo iedereen,
klein vraagje:
bedankt!
Dat was toch niet de vraag?WhoDoYaThinkIAm schreef op maandag 30 december 2024 @ 18:13:
[...]
Dus je keycard gewoon meenemen of de app bij je partner/vriend(in)/familielid installeren zodat deze je in geval van nood toegang tot de auto kan geven en zelfs voor je kan starten.
Zo kun je ook een keycard in je trunk verstoppen en altijd een 9 volt batterij op zak hebben om de trunk extern te kunnen openen.
Of een keycard in bewaring geven bij een snelkoerier die op afroep je keycard direct komt brengen.
Je bedoelt frunk? Naar mijn weten kan dat alleen als de 12v accu leeg is anders gaat de frunk niet open met een 9 volt batterij.RaRo74 schreef op maandag 30 december 2024 @ 18:17:
[...]
Dat was toch niet de vraag?![]()
Zo kun je ook een keycard in je trunk verstoppen en altijd een 9 volt batterij op zak hebben om de trunk extern te kunnen openen.
Of een keycard in bewaring geven bij een snelkoerier die op afroep je keycard direct komt brengen.
Ja klopt en ik bedoel inderdaad de frunkshinken82 schreef op maandag 30 december 2024 @ 18:22:
[...]
Je bedoelt frunk? Naar mijn weten kan dat alleen als de 12v accu leeg is anders gaat de frunk niet open met een 9 volt batterij.

Anders een powerbank in je wielkast magneten om je lege telefoon op te laden.
Uiteraard wel waterdicht verpakt
Keycard omsmelten en implanteren?
Heb je ook een Model 3 Highland?sanderhomans schreef op maandag 30 december 2024 @ 16:14:
[...]
Ik heb precies dit vandaag meegemaakt! Auto stuurde vrij hevig naar de afrit (die ik wel moest hebben overigens, maar ik heb geen FSD)
Ik heb ook geen FSD maar heb wel gemerkt dat m'n AP automatisch afremt als de navigatie aangeeft dat ik bij de volgende kruising linksaf moet. Lijkt vergelijkbaar, maar ik zou wat jij beschrijft ook niet verwacht hebben.sanderhomans schreef op maandag 30 december 2024 @ 16:14:
[...]
Ik heb precies dit vandaag meegemaakt! Auto stuurde vrij hevig naar de afrit (die ik wel moest hebben overigens, maar ik heb geen FSD)
Ik heb 'm al een tijdje niet meer tot vol geladen, maar dit lijkt dan haast wat calibratieachterstand van de BMS. Morgennacht harde wind dus goedkope stroom. Dan plug ik maar weer eens naar 100%.gtabak schreef op maandag 30 december 2024 @ 14:38:
Ook op 2024.45.32.gtabak schreef op maandag 30 december 2024 @ 14:38:
Vanochtend even gekeken, mijn M3H24 heeft na 20k nog 433km op een volle batterij staan. Nieuw was dit 439. Hij staat echter al maanden lang op 433km.
Kan toch met de update te maken hebben ( veranderering in herberekening range)gtabak schreef op maandag 30 december 2024 @ 14:38:
Ik heb ook zoiets meegemaakt, lagere range maar ook wanneer ik de auto enkele dagen niet gebruikte verloor ik zo maar 8 % aan range. Oorzaak was dat ik de accu niet vaak op 100% deed opladen. Na contact met Tesla kreeg ik de volgende opdracht. Accu leeg rijden tot onder 19 %, vervolgens accu opladen tot 100% en minstens 5 uur op 100 % laten staan.(aan de lader laten) Deze procedure 2x doorlopen.
Heb ik gedaan en de range is terug en geen verlies mee tijdens 1 of 2 dagen in standbye.
Moet wel aangeven dat ik slechts 1x in de 2 maanden de accu tot 100% oplaad
Blijkbaar is dit echt te weinig. Er zijn zelfs bronnen dit aangeven dat dit slechter is dan wekelijks 1x op 100% laden ivm met calibratie cellen ed. wat dus langere tijd niet gebeurd
Dat kunnen ze in het SeC ook, maar er moet wel echt een actieve serviceafspraak zinn en de locatie van de afspraak moet overeenkomen met de locatie van de auto. Dus ze kunnen niet zomaar even de auto unlocken op afstand.Megat schreef op maandag 30 december 2024 @ 17:29:
[...]
Ik las hier dat een thuis ontboden Tesla ‘Ranger’ soms niet aan belt met het verzoek om de auto te openen, maar dat hij dat zelf gewoon kan, dus zonder tussenkomst van de geautoriseerde berijder.
Ik vraag me af of een gemiddelde helpdeskmedewerker van Tesla dat kan.
Ik heb service aangevraagd voor mijn M3H ivm het niet langer kunnen openen van het laadklepje door erop te drukken, en voor een rammeltje achter het stuur. Nou ben ik uitgenodigd om langs te komen in Amsterdam ZO. Ik had gehoopt dat ze een ranger zouden sturen...
Want het is ruim een half uur bij mij vandaan, en ik heb dus geen idee of ik er op kan wachten of hoe dat zit met eventueel vervangend vervoer (het betreft een lease auto). Heen en weer kost me erg veel tijd en moet ik iemand regelen met een auto. Iemand ervaring mee? Of beter even de LM bellen?
Want het is ruim een half uur bij mij vandaan, en ik heb dus geen idee of ik er op kan wachten of hoe dat zit met eventueel vervangend vervoer (het betreft een lease auto). Heen en weer kost me erg veel tijd en moet ik iemand regelen met een auto. Iemand ervaring mee? Of beter even de LM bellen?
Eind maart met de Y op wintersport. Hebben hem sinds begin december. Ik vind winterbanden op velg een beetje overdreven voor hier bij ons… Naast dat ze marktplaats niet te vinden zijn behalve nagelnieuw à €2500+/set. Ben evt aan het overwegen om voor all seasons te gaan. Neemt een bandenboer onze huidige banden over of zou ik die zelf moeten proberen slijten?
Jij liet voordat je Tesla reed ook zeker de dealer bij je langskomen?stefxx schreef op maandag 30 december 2024 @ 19:46:
Ik heb service aangevraagd voor mijn M3H ivm het niet langer kunnen openen van het laadklepje door erop te drukken, en voor een rammeltje achter het stuur. Nou ben ik uitgenodigd om langs te komen in Amsterdam ZO. Ik had gehoopt dat ze een ranger zouden sturen...
Waar slaat dit nou weer op?turkeyhakan schreef op maandag 30 december 2024 @ 19:49:
[...]
Jij liet voordat je Tesla reed ook zeker de dealer bij je langskomen?
In de 35 jaar dat ik nu auto rij, liet ik altijd de dealer een vervangende auto regelen.
De ketens zullen niet zo snel de band overnemen, maar misschien een lokaal bedrijf wel.RobinDH1 schreef op maandag 30 december 2024 @ 19:49:
[....] Neemt een bandenboer onze huidige banden over of zou ik die zelf moeten proberen slijten?
Wat je ook kan doen is wat ik nu heb gedaan. De zomerbanden de opslag in voor als het warm wordt en de all-season voor de rest van het jaar. Die zomerbanden kan je dan nog 2 á 3 jaar mee rijden tegen de kosten van de opslag en op velg zetten.
(Ik heb zelf vandaag een set banden op de velg laten zetten en de andere in de opslag incl. uitlijning voor net geen 1000E)
[ Voor 12% gewijzigd door Caelorum op 30-12-2024 20:01 ]
Het duurt meestal wel even, ik ben iedere keer zo'n 3 uur zoet geweest.stefxx schreef op maandag 30 december 2024 @ 19:46:
Neem mijn laptop mee en ga dan daar werken in de beschikbare ruimte. Ik kom overigens in Den Haag en Rotterdam.
Een leenauto wordt pas aangeboden als het meer dan 4 uur werk is.
[ Voor 3% gewijzigd door mjvdzwet op 30-12-2024 20:06 ]
Er is bij mij in de buurt een bocht met parkeerplekken in de bocht waar de Tesla (en de Ioniq 5 overigens ook) altijd alarm sloeg als daar auto's geparkeerd waren.gjcvro schreef op zondag 29 december 2024 @ 17:01:
[...]
Dat weet ik maar dan moet je ook ophouden met roepen dat het al een miljoen kilometers goed gaat, omdat je het alleen op de snelweg gebruikt. Elk ander 'dom' systeem kun je in heel veel situaties prima gebruiken, als dat een keuze was was die voor mij heel simpel, doe mij die domme maar, dat is blijkbaar het niveau dat ik het nog snap.
Onlangs zijn die parkeerplekken opgeheven en staan er grote bloembakken op. Mijn vrouw volgt het lokale nieuws en vertelde me dat dit kwam omdat er in korte tijd twee keer een auto op die geparkeerde auto's is ingereden.
Kennelijk zijn al die zaken als Lane Departure Warning Systems en Automated Emergency Braking toch nog ergens goed voor.
Dit wordt inmiddels ook verplicht bij nieuwe auto's en moet dan aan bepaalde parameters voldoen. Alle vergelijk met oudere auto's is daardoor bij voorbaat al scheef. We zullen er met z'n allen aan moeten wennen.
Leuk dat zo'n dom systeem als Cruise Control geen noodrem maakt in een gevaarlijke situatie en ook geen false positives heeft waarbij je zelf misschien niet had geremd. Maar die domme Cruise Control knalt je ook gewoon op die vrachtwagen die voor je rijdt en begint te remmen voor file. Ergens ook wel logisch dat zulke systemen tegenwoordig slimmer moeten zijn.
Het is vaak afhankelijk van je leasecontract vanaf welk moment je recht hebt op vervangend vervoer. Bij mij bijvoorbeeld pas vanaf 8 uur of meer.stefxx schreef op maandag 30 december 2024 @ 19:55:
[...]
Waar slaat dit nou weer op?
In de 35 jaar dat ik nu auto rij, liet ik altijd de dealer een vervangende auto regelen.
de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.
Idd, of je wist ongeveer hoe lang het zou duren.stefxx schreef op maandag 30 december 2024 @ 19:55:
[...]
Sony A7 iv en wat recycled glas
Ik heb het na kort proberen juist weer uitgezet, omdat het bij mij niet vlekkeloos werkte. Misschien ligt het aan mijn manier van parkeren; ik ben gewend om langzaam rijdend in één vloeiende beweging te wisselen tussen voor- en achteruitrijden en ook langzaam (lees: kruipend) te rijden bij elke vorm van stuurbeweging.Frame164 schreef op zondag 29 december 2024 @ 21:21:
Ik weet niet of er al ergens over is geschreven maar die nieuwe automatisch schakelen optie is wel erg handig. Je moet het even in je systeem krijgen maar zodra dat het geval is worden parkeermanoeuvres wel heel makkelijk.
Als ik het goed begrijp, moet je voor automatisch schakelen juist het tegenovergestelde doen: altijd remmen om te wisselen tussen voor- en achteruitrijden en stilstaand (droge) stuurbewegingen maken. Klopt dat?
Vooral dat laatste lijkt me niet heel bevorderlijk voor de banden. Als je op basis jouw ervaring tips of trucs hebt over hoe het goed of beter te gebruiken, hoor ik het graag. Dan ga ik het nog eens proberen! Kwestie van wennen waarschijnlijk.
Je kunt ook het rechter scroll wieltje net zolang draaien totdat de ingestelde snelheid niet verder wordt verhoogd. Als je dat op de snelweg doet terwijl je achter iemand rijdt die zich netjes aan de snelheid houdt heb je ook geen kans op bekeuringCaelorum schreef op maandag 30 december 2024 @ 16:01:
[...]
Kan er best 1 hebben. Normaal rij ik normaal zoals het hoort van Tesla.
Banden verkopen gaat heel lastig is mijn ervaring. Ketens willen ze niet en de meeste garages verkopen alleen nieuwe banden aan hun klanten. Verkopen via Marktplaats zou kunnen, maar de prijzen zijn doorgaans heel laag en het is een categorie waarvoor je moet betalen.RobinDH1 schreef op maandag 30 december 2024 @ 19:49:
Eind maart met de Y op wintersport. Hebben hem sinds begin december. Ik vind winterbanden op velg een beetje overdreven voor hier bij ons… Naast dat ze marktplaats niet te vinden zijn behalve nagelnieuw à €2500+/set. Ben evt aan het overwegen om voor all seasons te gaan. Neemt een bandenboer onze huidige banden over of zou ik die zelf moeten proberen slijten?
Waarom vraag je ons of je je LM moet bellen. Het is jouw leaseauto. Als ze morgen zeggen: “meneer, sorry de auto mag oud en nieuw hier vieren” rijd je toch gewoon weer weg? (Vooraf goed afstemmen)stefxx schreef op maandag 30 december 2024 @ 19:55:
[...]
Sinds een paar dagen heb ik weer last van een trillende Tesla op snelheden van 90+.
Heb maar weer een serviceverzoek ingeschoten, ik vermoed dat er weer foam in 1 van de banden is losgekomen.
Vind dit echt teleurstellende kwaliteit van Michelin!
Heb maar weer een serviceverzoek ingeschoten, ik vermoed dat er weer foam in 1 van de banden is losgekomen.
Vind dit echt teleurstellende kwaliteit van Michelin!
9280WP | Daikin Altherma 3 LT 8kW | VW e-Golf 2019 | Tesla Model 3 RWD 2025
Same, uit interesse aangezet, maar bij thuis inparkeren (achterin het vak in) sloeg ie niet aan, maar toen ik bij een SuC wou inprikken ging ik ineens vooruit ipv achteruit (wat ik verwachtte). Die ene swipe op het scherm om achteruit te gaan kan ik nog wel aanMG-studios schreef op maandag 30 december 2024 @ 20:39:
[...]
Ik heb het na kort proberen juist weer uitgezet.
Ja, ik hoop dat Tesla het voor elkaar krijgt om die phantom brakes eruit te krijgen, want adaptive cruise en lane assist zijn wel goede en veilige toevoegingen.bilgy_no1 schreef op maandag 30 december 2024 @ 20:19:
[...]
Er is bij mij in de buurt een bocht met parkeerplekken in de bocht waar de Tesla (en de Ioniq 5 overigens ook) altijd alarm sloeg als daar auto's geparkeerd waren.
Onlangs zijn die parkeerplekken opgeheven en staan er grote bloembakken op. Mijn vrouw volgt het lokale nieuws en vertelde me dat dit kwam omdat er in korte tijd twee keer een auto op die geparkeerde auto's is ingereden.
Kennelijk zijn al die zaken als Lane Departure Warning Systems en Automated Emergency Braking toch nog ergens goed voor.
Dit wordt inmiddels ook verplicht bij nieuwe auto's en moet dan aan bepaalde parameters voldoen. Alle vergelijk met oudere auto's is daardoor bij voorbaat al scheef. We zullen er met z'n allen aan moeten wennen.
Leuk dat zo'n dom systeem als Cruise Control geen noodrem maakt in een gevaarlijke situatie en ook geen false positives heeft waarbij je zelf misschien niet had geremd. Maar die domme Cruise Control knalt je ook gewoon op die vrachtwagen die voor je rijdt en begint te remmen voor file. Ergens ook wel logisch dat zulke systemen tegenwoordig slimmer moeten zijn.
Hoe doen andere merken dat? Gewoon met radar?
Je moet er even aan wennen maar je moet de tegenovergesteld sturen + de rem gebruiken. De rem heel licht aantikken werkt ook al zonder dat de auto afremt. Volgorde van rem en sturen maakt niet uit. Merk zelf dat het beste werkt als je er niet bewust op let en gewoon de actie uitvoer en als je het goed doet draaien de wielen terwijl de auto nog rolt en verander je van rijrichting zoals je zou willen.MG-studios schreef op maandag 30 december 2024 @ 20:39:
[...]
Ik heb het na kort proberen juist weer uitgezet, omdat het bij mij niet vlekkeloos werkte. Misschien ligt het aan mijn manier van parkeren; ik ben gewend om langzaam rijdend in één vloeiende beweging te wisselen tussen voor- en achteruitrijden en ook langzaam (lees: kruipend) te rijden bij elke vorm van stuurbeweging.
Als ik het goed begrijp, moet je voor automatisch schakelen juist het tegenovergestelde doen: altijd remmen om te wisselen tussen voor- en achteruitrijden en stilstaand (droge) stuurbewegingen maken. Klopt dat?
Vooral dat laatste lijkt me niet heel bevorderlijk voor de banden. Als je op basis jouw ervaring tips of trucs hebt over hoe het goed of beter te gebruiken, hoor ik het graag. Dan ga ik het nog eens proberen! Kwestie van wennen waarschijnlijk.
De optie wordt trouwens geactiveerd op basis van Vision en dus de omgeving. Moet zeggen dat het wel goed werkt 9/10 keer en als het dan niet werkt dan let ik er te veel op.
Vind je het heel erg als ik niet overtuigd ben door je verhaal? Die parkeerplekken liggen waarschijnlijk binnen de bebouwde kom, en daar zijn de systemen, ook de nieuwere nog niet voor bedoeld werd hier net veelvuldig gezegd.bilgy_no1 schreef op maandag 30 december 2024 @ 20:19:
[...]
Er is bij mij in de buurt een bocht met parkeerplekken in de bocht waar de Tesla (en de Ioniq 5 overigens ook) altijd alarm sloeg als daar auto's geparkeerd waren.
En ik heb het niet over de gewone CC, maar over ACC, die remt netjes voor andere auto's, neemt de snelheid gewoon over, gaat vol in de ankers in geval van nood maar staat zelden of nooit spontaan op de rem en ja, ik let zelf ook nog op, ik hoef alleen niet meer op mijn snelheid te letten, dat is geregeld, net als dat ik netjes de voorligger volg als die wat langzamer rijdt.
En juist het spontane remmen op vele 60/80 wegen maakt dat ik het systeem nu helemaal niet kan/durf/wil gebruiken. De winst is dus -1, achteruitgang en dat kan niet de bedoeling zijn van een "geavanceerder systeem".
Dit systeem zorgt er eerder voor dat er iemand achterin vliegt of iemand die kokend van woede me uit de auto probeert te trekken omdat hij denkt dat ik hem een brakecheck heb gegeven.
Ik blijf het proberen en zal zeker wat kilometers er gebruik van maken, maar elke keer als er iemand achter me durft te rijden, of dat hij weer eens elke 500 meter op de rem staat is wel het moment dat het weer uit gaat.
Vanmiddag ging het weer eens redelijk goed, remde ook netjes af voor een paar voetgangers die voor me overstaken (vond het wat onnodig, want als jij besluit over te steken zal het wel passen) en een bochtje met een fietser op het naastliggende fietspad voelde ik even de twijfel van het systeem, maar besloot toch gewoon de snelheid weer op te pakken.
Voelde hem wel beginnen te remmen voor een rotonde, maar had geen zin om af te wachten of TACC (want dat had ik aan staan) ook voor een rotonde op de rem gaat.
Precies dit, je moet de telefoon met app eerst in de auto koppelen. En dat lukt niet als je niet in de auto kunt.Sabre77 schreef op maandag 30 december 2024 @ 17:08:
[...]
Ik weet bijna zeker dat de Phone Key device specifiek is en dus niet automagisch over gaat naar een nieuw device als je daarop inlogt.
Ik heb de keycard en een noodlaadpas in mijn portemonnee. Ook handig als je banden wissel oid hebt zodat de monteur hem naar binnen kan rijden en je je telefoon dan niet kwijt bent.
[ Voor 14% gewijzigd door jongetje op 30-12-2024 22:25 ]
Had ook maar 10k op de bandjes voor ik naar 4seizoen ging. Besloten om een paar keer te wisselen naar zomer, tot zomerbanden op zijnRobinDH1 schreef op maandag 30 december 2024 @ 19:49:
Ik ben recent van telefoon gewisseld, en kan alleen maar aan raden om eerst de app te installeren en inte loggen op de nieuwe telefoon voor je de oude telefoon wist door de authenticator.jongetje schreef op maandag 30 december 2024 @ 22:24:
[...]
Precies dit, je moet de telefoon met app eerst in de auto koppelen. En dat lukt niet als je niet in de auto kunt.
Ik heb de keycard en een noodlaadpas in mijn portemonnee. Ook handig als je banden wissel oid hebt zodat de monteur hem naar binnen kan rijden en je je telefoon dan niet kwijt bent.
In elk geval, hier staat de app ingelogd op mijn telefoon en die van mijn vrouw, en allebei hebben we een keycard in onze portefeuille zitten.
Bij bandenwissel of zo komen ze de auto ophalen en dan krijgen ze van mij alleen de kaart. Ik ga mijn telefoon toch niet mee geven zeker….
Volgens mij hebben alle Model Y's uit Berlijn de stoel van de eerste foto, met dubbele naad. De tweede foto is zo te zien van een Model Y uit China. Zie ook deze post
Je hoeft de telefoon met app niet perse te koppelen in de auto. Dat is alleen nodig als je de telefoon als sleutel wilt gebruiken. Zonder koppeling/key kun je met de app handmatig de Tesla openen en bedienenjongetje schreef op maandag 30 december 2024 @ 22:24:
[...]
Precies dit, je moet de telefoon met app eerst in de auto koppelen. En dat lukt niet als je niet in de auto kunt.
Inderdaad, hoe moeilijk is het om de keycard mee te nemen? Je neemt , neem ik aan toch ook je rijbewijs mee? Daar kan je hem naast stoppen in je portemonnee of mapje met je bankpassen etc. Of in je hoesje van je telefoon. Ik vind het een zinloze discussie.jongetje schreef op maandag 30 december 2024 @ 22:24:
[...]
Haxx0rs.Mackeessie schreef op maandag 30 december 2024 @ 23:35:
[...]
Inderdaad, hoe moeilijk is het om de keycard mee te nemen? Je neemt , neem ik aan toch ook je rijbewijs mee? Daar kan je hem naast stoppen in je portemonnee of mapje met je bankpassen etc. Of in je hoesje van je telefoon. Ik vind het een zinloze discussie.
De nieuwe Apple Watch app is een goede backup als je die eentje hebt, nu durf ik zeker gewoon zonder keycard het huis uit te gaan.
Ja, bijna alle andere merken gebruiken radar. Maar dat maakt volgens mij niet zo vreselijk veel verschil. Zoals ik al schreef had de Ioniq 5 die ik hiervoor had soortgelijk gedrag in diezelfde bocht.Belecthor schreef op maandag 30 december 2024 @ 22:05:
[...]
Ja, ik hoop dat Tesla het voor elkaar krijgt om die phantom brakes eruit te krijgen, want adaptive cruise en lane assist zijn wel goede en veilige toevoegingen.
Hoe doen andere merken dat? Gewoon met radar?
1 bocht, maar de rest van de rit?bilgy_no1 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 00:01:
[...]
Ja, bijna alle andere merken gebruiken radar. Maar dat maakt volgens mij niet zo vreselijk veel verschil. Zoals ik al schreef had de Ioniq 5 die ik hiervoor had soortgelijk gedrag in diezelfde bocht.
Helemaal mee eens!!Mackeessie schreef op maandag 30 december 2024 @ 23:35:
[...]
Inderdaad, hoe moeilijk is het om de keycard mee te nemen? Je neemt , neem ik aan toch ook je rijbewijs mee? Daar kan je hem naast stoppen in je portemonnee of mapje met je bankpassen etc. Of in je hoesje van je telefoon. Ik vind het een zinloze discussie.
eindelijk na 3 maanden mailen, bellen etc de 5 jaar gratis premium connectivity sinds gisteren.
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Grappig om te zien die fotos! De oude met enkele stiknaad ziet er een stuk minder fraai uit.sawtomyer schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 21:43:
Vandaag de MY 7 zitter opgehaald. Aan de medewerker gevraagd of iemand de trekhaak kon monteren en dit was geen enkel probleem. Ik kom van een MY 2023 model, ook met trekhaak en de trekhaak was destijds voor mij echt een gehannes om zelf te monteren. De medewerker kreeg de trekhaak er niet goed op en iemand anders werd er bij gehaald. Die kwam er vervolgens ook niet uit. Een derde persoon werd er bij gehaald. Uiteindelijk zijn drie verschillende trekhaken tevoorschijn gehaald. Lang verhaal kort, ze zijn dik 1 uur bezig geweest zonder resultaat. Conclusie monteur; Kennelijk ligt het aan het vaste deel onder de auto, deze dient vervangen te worden. Mij is gevraagd om een service afspraak te maken. De medewerker wist mij te vertellen dat de trekhaak bij de 7-zitter 1 op de 5 voor problemen zorgde. Let hier dus goed op en vraag de medewerker om de trekhaak ter plekke te monteren mocht dit jou aangaan!
De verschillen tussen de MY 2023 en 2025 model zijn er ook.
De stoelen zijn totaal anders en zitten veel beter, de nieuwe stoel lijkt qua model op de stoelen in Highland. Minus de ventilatiegaten. Ik heb het zitvlak bij het smalste stuk richting de rugleuning minus de wangen opgemeten en vergeleken tussen beide modellen. Het oude model meet 29 cm. Het nieuwe heeft ongeveer 31 cm zitvlak. Ook is de vorm van de stoel anders, oud is rond en nieuw is meer hoekig.
Ook zijn de interieur deurpanelen verbeterd. Het oude model heeft beneden hard plastic, het nieuwe model heeft zacht plastic.
Voor de rest valt op dat het oude model een harder onderstel heeft, stuitert meer en werkt oneffenheden iets minder goed weg. Het verschil is duidelijk merkbaar.
Mijn 03-2024 Berlijn MY heeft trouwens ook die dubbele stiknaad/grotere zitvlak en zacht plastic deurpanelen.
Verwijderd
Dat is waar een forum voor bedoeld is toch? Communiceren met elkaar, in dit geval vraagt hij of er mensen ervaring hebben met vervangend vervoer.turkeyhakan schreef op maandag 30 december 2024 @ 21:09:
[...]
Waarom vraag je ons of je je LM moet bellen. Het is jouw leaseauto. Als ze morgen zeggen: “meneer, sorry de auto mag oud en nieuw hier vieren” rijd je toch gewoon weer weg? (Vooraf goed afstemmen)
Je kan zeker wegrijden, maar dan ben jij je reistijd kwijt en heb je nog steeds problemen met je auto. Dan is het toch prima om even in een forum wat toegewijd is aan Tesla's te informeren of anderen wel een vervangende auto krijgen en/of een ophaalservice hebben?
Had je dit dit via een service request gedaan. Of moest je bellen met verkoop ?anti elppa schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 08:05:
eindelijk na 3 maanden mailen, bellen etc de 5 jaar gratis premium connectivity sinds gisteren.
Tesla verandert de range wel vaker bij voortschrijdend inzicht of veranderde normering. Dit wordt dan na een update zichtbaar. Ik zou me er niet al te druk om maken. Zet hem gewoon op percentage.gtabak schreef op maandag 30 december 2024 @ 14:38:
Bovendien is de LFP accu lastig uit te meten op basis van het voltage van de cellen. Bij 80% vulling is het voltage nagenoeg even hoog als bij 100% waardoor het lastig te meten is hoe vol de accu daadwerkelijk zit..
Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.
nee via verkoop bellen en mailen. Probleem is vooral dat ze me 2 weken na levering al bevestigd hadden dat ik er recht op had.......maar allemaal wilde verhalen waarom het zo lang duurde. Vorige week heb ik op hun verzoek de vin, rn en leverdatum van mijn oude tesla moeten geven en nu werkt het.....Sjod schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 09:29:
[...]
Had je dit dit via een service request gedaan. Of moest je bellen met verkoop ?
Tesla M3LR acc boost 2019 & Tesla model 3 performance 2024
Ik heb een vertrek ingesteld om 11:00 uur. Nu zie ik in TeslaMate dat mijn auto al om 8:30 uur is begonnen met wake-up en voorverwarmen (accu, te zien in app). Om 9:30 uur is dit gestopt, wat ook gelijk zo’n 3% batterij heeft gekost.
Sindsdien staat de auto weer in slaapstand.
Is dit normaal gedrag?
Is dit normaal gedrag?
[ Voor 9% gewijzigd door Bulldog op 31-12-2024 10:18 ]
Lijkt me niet. Niet per ongeluk twee keer preheat ingesteld?Bulldog schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 10:18:
Ik heb een vertrek ingesteld om 11:00 uur. Nu zie ik in TeslaMate dat mijn auto al om 8:30 uur is begonnen met wake-up en voorverwarmen (accu, te zien in app). Om 9:30 uur is dit gestopt, wat ook gelijk zo’n 3% batterij heeft gekost.
Is dit normaal gedrag?
Nee. Auto is ook niet aangesloten op de lader.Inspired schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 10:23:
[...]
Lijkt me niet. Niet per ongeluk twee keer preheat ingesteld?
Nu 25min voor vertrek in standby.
Of lekker een keyfob aan je sleutelbos doen, kom je er altijd in.RaRo74 schreef op maandag 30 december 2024 @ 18:17:
[...]
Dat was toch niet de vraag?![]()
In de app staat ook echt 11 uur? Dat bewerken van een bestaande entry wil wel eens mis gaan. Tenminste, als ik de tijd verander moet ik niet te snel op save klikken. Dan past hij de tijd niet aan.Bulldog schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 10:25:
[...]
Nee. Auto is ook niet aangesloten op de lader.
Nu 25min voor vertrek in standby.
Keycard omsmelten naar een paar mooie Tesla oorbellen?Alexander1984 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 10:34:
[...]
Of lekker een keyfob aan je sleutelbos doen, kom je er altijd in.
Ik heb recentelijk een Model 3 uit 2019 gekocht en ik laad vooralsnog voornamelijk thuis via de granny charger (laadpaal ga ik in 2025 aanleggen). Ter test twee dagen geleden eens aan een 11 kW Vattenfall laadpaal geladen en toen kreeg ik onderstaande meldingen in de Telsa app. Zojuist eens een andere Vattenfall laadpaal geprobeerd en wederom die foutmelding. Het zijn laadpalen waar twee auto's tegelijk kunnen laden en de andere laadpoort is gewoon beschikbaar. Het lijkt dus niet aan de laadpalen te liggen. Blijft de (Mennekes) laadkabel en/of de auto zelf over, lijkt me? Hebben meer gebruikers deze meldingen al eens gehad?
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/bs5Ns848BFvVtm6DorxuZoaM.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/bs5Ns848BFvVtm6DorxuZoaM.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/vuC4u9VUQt6tnYW8D97bn1GR.jpg?f=user_large)
12340Wp 🌞 - Daikin Altherma 3 8kW 🔥- Atlantic Calypso VM 150L💧- Tesla M3 LR 2019 🚗 - Peblar Home ⛽
Nooit gezien. Met de granny heb je geen melding? Dan zou ik idd eens een andere type kabel proberen. Laadpoort in de auto ziet er verder ook normaal/schoon uit?rogervdh schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 11:29:
Ik heb recentelijk een Model 3 uit 2019 gekocht en ik laad vooralsnog voornamelijk thuis via de granny charger (laadpaal ga ik in 2025 aanleggen). Ter test twee dagen geleden eens aan een 11 kW Vattenfall laadpaal geladen en toen kreeg ik onderstaande meldingen in de Telsa app. Zojuist eens een andere Vattenfall laadpaal geprobeerd en wederom die foutmelding. Het zijn laadpalen waar twee auto's tegelijk kunnen laden en de andere laadpoort is gewoon beschikbaar. Het lijkt dus niet aan de laadpalen te liggen. Blijft de (Mennekes) laadkabel en/of de auto zelf over, lijkt me? Hebben meer gebruikers deze meldingen al eens gehad?
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nee die neem ik nooit mee liggen altijd in de auto zelfde geld voor mijn ID en pinpas etc, enige wat in mijn zak zit is mijn telefoon.Mackeessie schreef op maandag 30 december 2024 @ 23:35:
[...]
Dus nee niet echt een zinlose discussie wat mij betreft.
Die 3 dingen heb ik de afgelopen 5/6 jaar nooit gebruikt enkel als ik het moet vervangen.
Iedereen gebruikt dingen anders dan een ander.
1. Moeilijk want niks om normaal mee te vervoerenMackeessie schreef op maandag 30 december 2024 @ 23:35:
[...]
2. Neem ik niet mee
3. Geen portemonnee
4. Geen telefoon hoesje
Bij de Tesla granny charger krijg ik die melding inderdaad niet (die laadt natuurlijk ook maar met 13A op 1 fase). De foutmelding komt zodra de laadpaal overschakelt van 11A naar 16A. Binnenkort eens een laadkabel van de buren lenen en kijken of de foutmelding dan verdwijnt. Hoop niet dat het aan de auto zelf ligt. Laadpoort lijkt schoon te zijn, maar zal straks nog even goed controleren.Inspired schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 11:33:
[...]
Nooit gezien. Met de granny heb je geen melding? Dan zou ik idd eens een andere type kabel proberen. Laadpoort in de auto ziet er verder ook normaal/schoon uit?
12340Wp 🌞 - Daikin Altherma 3 8kW 🔥- Atlantic Calypso VM 150L💧- Tesla M3 LR 2019 🚗 - Peblar Home ⛽
Goed, maar dan moet je wel op de blaren zitten als je telefoon uit valt of gestolen wordt.JohanB schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 11:51:
[...]
1. Moeilijk want niks om normaal mee te vervoeren
2. Neem ik niet mee
3. Geen portemonnee
4. Geen telefoon hoesje
Waar steek je je identiteitskaart en rijbewijs?
Ik neem vaak ook alleen maar telefoon en watch mee. Ben niet iemand die snel een lege telefoon heeft. Ook ken ik het nummer van mijn vrouw uit mijn hoofd. Dus altijd meerdere backups. Telefoon/watch en anders vrouw met remote start als backup. In 6 jaar Tesla nooit issues met telefoon gehad. Had vroeger maar 1 autosleutel mee.Tommie12 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 11:58:
[...]
Goed, maar dan moet je wel op de blaren zitten als je telefoon uit valt of gestolen wordt.
Niet?, nooit nodig en altijd wel een digitale kopie op mijn telefoon.Tommie12 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 11:58:
[...]
Goed, maar dan moet je wel op de blaren zitten als je telefoon uit valt of gestolen wordt.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Gerelateerde topics:
- Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
- Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
- Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
- We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
- Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
- De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
- Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
- Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
- Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).
Gerelateerde topics:
- De vorige editie van dit topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
- Tesla besteld? Kijk voor meer informatie rondom de levering in: Het grote Tesla Levering topic #2.
- Voor de S3XY buttons kan je terecht in: Tesla Model 3 & Y Accessoires. Andere accessoires mogen ook (nog) in dit topic.
- Goedkoop thuisladen van je EV in: Het grote goedkoop thuisladen van je EV topic
- Openbare laadpalen, laadpassen, etc. in: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3.
- Thuis laden, laadpalen, etc. in: Thuisladen van je EV deel 2.
- Meterkasten, elektra, etc. in: Het grote topic voor Elektra huisinstallaties - Deel 1.
- Lease auto's in: Het grote Leaseauto-topic (regelingen, fiscaal, etc.) - #4 of Keuze leaseauto - Deel 6.
- Elektrische auto's in het algemeen & vergelijken: Elektrische auto's - deel 5.
- Ervaringen over lange reizen met een EV kan je delen in: Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa.