Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 466 ... 502 Laatste
Acties:
  • 3.701.084 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maart84
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12:55
Taro schreef op maandag 4 november 2024 @ 20:28:
[...]
Heb al geprobeerd een helper in Home Assistant aan te maken die de laadpaalstroom vs het dan geldende dynamische tarief berekent, optelt en per periode een gemiddelde kan laten zien, maar is mij nog niet gelukt.
Er is een dynamic energy cost integration die het bijhoudt.
https://github.com/martinarva/dynamic_energy_cost/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5ZjX-x4LCHkGxV91ZyhKJKqzCt8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/J8XLfhvtKcAdCfUe4gKfyxrd.png?f=fotoalbum_large
Ik ben pas een weekje over op dynamisch dus vandaar de niet zo gunstige prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
maart84 schreef op maandag 4 november 2024 @ 21:39:
[...]

Er is een dynamic energy cost integration die het bijhoudt.
https://github.com/martinarva/dynamic_energy_cost/

[Afbeelding]
Ik ben pas een weekje over op dynamisch dus vandaar de niet zo gunstige prijs.
Ah, die kende ik nog niet, thx. Heb hem geïnstalleerd, hopelijk op de juiste manier ingesteld want hij pakt nu de Zappi laadpaal -> "Charge added session" waarde die dus iedere keer vanaf 0 start. Nadeel is dat de integratie niet weet waar die stroom vandaan komt, dus uit of bijv. de zonnepanelen, of vanuit een accu die eerder op de dag met een lager tarief is geladen. Sowieso kan je natuurlijk een discussie voeren of je stroom uit afbetaalde zonnepanelen als 0 ct/kWh mag zien omdat je er anders geld voor zou hebben ontvangen, maar goed.

Dit is inderdaad een dure periode zo, wel benieuwd wat het gemiddelde over een jaar vanaf vandaag is en dat 2025 lekker veel negatieve tarieven mag hebben :)

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Re_BH_24
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 08:51
Oekol schreef op maandag 4 november 2024 @ 18:33:
[Embed]

Bizar hoe FSD ingrijpt. Je denkt eerst dat het aan het uitwijken is voor geesten totdat....
Hier ook hoe FSD uitwijkt voor een vallend persoon op de weg:

https://x.com/teslasavesl.../1850441700520460647?s=46

Wellicht was deze al gedeeld, ik kwam hem vandaag pas tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:06
Arm is gered inderdaad. De auto was al naast de persoon en deze valt gelukkig niet dusdanig dat deze onder de auto was gekomen met hoofd of borstkas.
De uitwijking is ook hier wederom pas ingezet op het moment dat de persoon al op de weg ligt en naast de auto.

[ Voor 27% gewijzigd door Caelorum op 04-11-2024 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:06
Caelorum schreef op maandag 4 november 2024 @ 22:51:
Arm is gered inderdaad. De auto was al naast de persoon en deze valt gelukkig niet dusdanig dat deze onder de auto was gekomen met hoofd of borstkas.
De uitwijking is ook hier wederom pas ingezet op het moment dat de persoon al op de weg ligt en naast de auto.
Ondanks dat het zo moeilijk is afstanden in te schatten zie ik dat toch anders, dat hoofd kan nog prima onder de achterband komen.
Maar zelfs alleen een tikje van de achterband tegen je achterhoofd kan ook al fataal zijn.
De Tesla maakt hier gewoon de enige juiste beslissing imo.
Ik vraag me wel af wat de Tesla doet als de grijze auto een fietser had geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16:59
Caelorum schreef op maandag 4 november 2024 @ 22:51:
Ik weet niet hoor, maar nog voor de man echt de grond raakt zie je de voorwielen al sturen. Jammer alleen dat hij niet meteen tegenstuurt om de tegenligger te ontwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
CrashOne schreef op maandag 4 november 2024 @ 19:43:
[...]

Gedaan, maar ik heb de statistieken nog steeds niet, ook de functionaliteit nog niet in de app.
De LM kan dit voor je aanzetten. Zie eerdere post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:57
nerovectra schreef op maandag 4 november 2024 @ 20:53:
[...]

En nadat ik dan "bestellen en betalen" heb geselecteerd krijg ik uiteindelijk de mogelijkheid om de referral-portemonnee te trekken?[Afbeelding]
Lukt het met andere items in de shop wel? Ik heb getracht het te gebruiken voor de aanschaf van een nieuwe auto, dat is volgens Support EMEA en m'n lokale SeC niet mogelijk.. Terwijl het letterlijk geschreven staat in de app.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gs0fEoRKdxdgM3FtYIvjWEDHHrw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YGOU87DhaFxRSAIskxYEdM7Q.jpg?f=fotoalbum_large
Ze houden er dus zo hun eigen voorwaarden op na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 10:58
Re_BH_24 schreef op maandag 4 november 2024 @ 22:30:
[...]

Hier ook hoe FSD uitwijkt voor een vallend persoon op de weg:

https://x.com/teslasavesl.../1850441700520460647?s=46

Wellicht was deze al gedeeld, ik kwam hem vandaag pas tegen.
Poeh. Blikschade beter dan persoon overrijden zou je zeggen. Bijzonder wat hier gebeurd en als je zelf in de auto zat vraag ik mij af of je hier zo adrem op kunt reageren zonder de man te overrijden. Gaaf hoor!

Overigens staat in de reacties dat de vrouw achter stuur aan het stuur trok. Dus niet helemaal duidelijk wie nou wat heeft gedaan. Als het wen reactie is van een bestuurder vind ik 't ook heel knap.

[ Voor 16% gewijzigd door Oekol op 05-11-2024 06:58 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 18-09 09:02
Oekol schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 06:53:
[...]

Poeh. Blikschade beter dan persoon overrijden zou je zeggen. Bijzonder wat hier gebeurd en als je zelf in de auto zat vraag ik mij af of je hier zo adrem op kunt reageren zonder de man te overrijden. Gaaf hoor!

Overigens staat in de reacties dat de vrouw achter stuur aan het stuur trok. Dus niet helemaal duidelijk wie nou wat heeft gedaan. Als het wen reactie is van een bestuurder vind ik 't ook heel knap.
De bestuurder kon de persoon wel al op voorhand gezien hebben en klaar gestaan hebben met de reactie.
Er werd wellicht niet geremd omdat de persoon evengoed ter plaatse kon gevallen zijn ipv helemaal naar achter te lopen om je evenwicht te bewaren.

Ik denk eerlijk gezegd niet dat de Tesla hier heel veel aan gedaan heeft. Buiten het afremmen dan wellicht.
Het lijkt mij straf dat we al op het niveau zijn gekomen dat de programmeurs de auto moet laten beslissen wat prioriteit heeft.
Want de Tesla weet van 2 situaties. Er is een tegenligger en er is een voetganger.
Dus als het dan toch de Tesla was die uitweek, moet er een rangschikking bestaan van belangrijkheid.

Overigens heb ik zelf nog nooit een uitwijkmanoeuvre meegemaakt in de jaren dat ik Tesla rij.
Hooguit stuurcorrecties.
Doet Tesla effectief aan uitwijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-09 06:38
Vanmorgen een melding aangetroffen op mijn telefoon: "software update voltooid". Kijk ik in de app, zie ik nog steeds 38.2 Wat blijkt, de navi versie is geüpdatet naar 2024.32. Nice, dat je tegenwoordig dus ook een melding op je telefoon krijgt dat er een update op de achtergrond heeft gedraaid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-09 17:01
Vanochtend een apart momentje met mijn M3LR 2024...

Op cruise control door de mist, 80km/u. Dan melding mbt slecht zicht en verlagen snelheid en de auto begint direct te remmen.

Rond de 30km/u maar ingegrepen, iets met achterop komend vrachtverkeer, maar het leek er toch op dat de auto simpelweg tot stilstand wilde komen.

Iemand hier al eens ervaring mee gehad en zoja, stopt de auto helemaal?

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
this schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 07:23:
[...]

Doet Tesla effectief aan uitwijken?
Mijn ervaring na 5 jaar alleen als de botsing nog te voorkomen is door beide partijen. Dus zonder stuur correctie van de tegenpartij er alsnog een botsing zou zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-09 14:03
Skyrunner schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 08:11:

Op cruise control door de mist, 80km/u. Dan melding mbt slecht zicht en verlagen snelheid en de auto begint direct te remmen.

Rond de 30km/u maar ingegrepen, iets met achterop komend vrachtverkeer, maar het leek er toch op dat de auto simpelweg tot stilstand wilde komen.

Gelukkig geen ervaring mee, maar realiseer me door jouw bericht wel dat ik de frontradar op de Tesla wel ga missen. Bij mist en sneeuw was ik gewend op de frontradar te vertrouwen, maar de camera's van de Tesla kunnen daar natuurlijk niet doorheen kijken.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 17:27
Na Spanje en Kroatië eerder dit jaar, nu zojuist terug uit Oostenrijk. Daarom wil ik nogmaals benadrukken hoe blij ik ben met deze auto, geen enkele keer problemen ondervonden, ook niet met Superchargers. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qUP0T-0eB7ZfYx2kCz5kZum2EAg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dmWQsGYeNMkscGrvKwdmX0gO.jpg?f=fotoalbum_large

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bose321
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-09 19:03
Davidas schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 09:11:
Na Spanje en Kroatië eerder dit jaar,
nu zojuist terug uit Oostenrijk. Daarom wil ik nogmaals benadrukken hoe blij ik ben met deze auto, geen enkele keer problemen ondervonden, ook niet met Superchargers. :)

[Afbeelding]
Waar in Kroatië ben je geweest als ik vragn mag? Wij gaan elk jaar erheen en ik zit te denken om een 2019 M3LR te kopen. Ik zag dat er maar 3 Tesla superchargers zijn, met welke laadpas(sen) kom je uit de voeten?

Fanaleds.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:45

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• turkeyhakan

Je auto geeft netjes aan dat het zicht beperkt is en gaat dus remmen zodat jij de besturing kunt overnemen. Dat je de auto 50 km/u hebt laten vertragen is wel iets om je zorgen over te maken. Stel dat er een auto achter je reed, die voorziet niet een situatie dat de auto voor hem/haar plots gaat afremmen.

Je dient altijd, maar dan ook altijd klaar te staan om de besturing over te nemen. Zo niet, gebruik aub geen Autopilot of TACC om het verkeer veilig te houden (want met TACC gaat je auto ook afremmen als het zicht beperkt is).

[ Voor 3% gewijzigd door turkeyhakan op 05-11-2024 09:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skyrunner
turkeyhakan schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 09:28:
[...]

Je auto geeft netjes aan dat het zicht beperkt is en gaat dus remmen zodat jij de besturing kunt overnemen. Dat je de auto 50 km/u hebt laten vertragen is wel iets om je zorgen over te maken. Stel dat er een auto achter je reed, die voorziet niet een situatie dat de auto voor hem/haar plots gaat afremmen.

Je dient altijd, maar dan ook altijd klaar te staan om de besturing over te nemen. Zo niet, gebruik aub geen Autopilot of TACC om het verkeer veilig te houden (want met TACC gaat je auto ook afremmen als het zicht beperkt is).
Ik heb de auto bewust verder laten afremmen om te zien waar het ophield, vandaar ook de vraag of de auto tot stilstand zou gaan komen of niet, en met zicht op achteruit (vooralsnog, gelukkig, een erg rustige weg).

Dank dus voor je herinnering over hoe men behoort te rijden in dit geval, maar dat was niet mijn vraag. Ook vind ik de Tesla strategie om extreem te vertragen (mogelijk tot stilstand dus?) bij slecht zicht opvallend ; dit levert immers een potentiëel gevaarlijkere situatie op...

[ Voor 8% gewijzigd door Skyrunner op 05-11-2024 09:42 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LigeTRy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 18-09 22:42
Davidas schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 09:11:
Na Spanje en Kroatië eerder dit jaar, nu zojuist terug uit Oostenrijk. Daarom wil ik nogmaals benadrukken hoe blij ik ben met deze auto, geen enkele keer problemen ondervonden, ook niet met Superchargers. :)

[Afbeelding]
Bekend plekje, heb daar kort geleden ook gestaan ;) mooie kleur wagen ook!

Ik denk dat ze je ervaringen in Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa ook leuk zullen vinden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XoxALH5x2r46BuaEUBCFdEkEHmA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/51E6nmOfumeFkUmj1JtLYG4t.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door LigeTRy op 05-11-2024 09:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:12
Skyrunner schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 09:40:
[...]

Ik heb de auto bewust verder laten afremmen om te zien waar het ophield, vandaar ook de vraag of de auto tot stilstand zou gaan komen of niet, en met zicht op achteruit (vooralsnog, gelukkig, een erg rustige weg).

Dank dus voor je herinnering over hoe men behoort te rijden in dit geval, maar dat was niet mijn vraag. Ook vind ik de Tesla strategie om extreem te vertragen (mogelijk tot stilstand dus?) bij slecht zicht opvallend ; dit levert immers een potentiëel gevaarlijkere situatie op...
Draai het eens om; hoe zou je het vinden als hij gewoon met dezelfde snelheid door blijft rijden zonder iets te zien... Gewoon je voet bij het stroompedaal houden en indrukken als hij zegt uit te gaan schakelen.
Sowieso is het handig om je voet er boven te houden voor het geval hij bijv. een phantombrake maakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LigeTRy
Taro schreef op maandag 4 november 2024 @ 21:52:
[...]

Ah, die kende ik nog niet, thx. Heb hem geïnstalleerd, hopelijk op de juiste manier ingesteld want hij pakt nu de Zappi laadpaal -> "Charge added session" waarde die dus iedere keer vanaf 0 start. Nadeel is dat de integratie niet weet waar die stroom vandaan komt, dus uit of bijv. de zonnepanelen, of vanuit een accu die eerder op de dag met een lager tarief is geladen. Sowieso kan je natuurlijk een discussie voeren of je stroom uit afbetaalde zonnepanelen als 0 ct/kWh mag zien omdat je er anders geld voor zou hebben ontvangen, maar goed.

Dit is inderdaad een dure periode zo, wel benieuwd wat het gemiddelde over een jaar vanaf vandaag is en dat 2025 lekker veel negatieve tarieven mag hebben :)
Wellicht is evcc.io wat voor je, naast wat overzichten kan je daarmee ook je laden optimaliseren (mits je de juiste hardware hebt)

Evcc slim laden met de zon en dynamische tarieven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shootinthefoot
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:01
Skyrunner schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 09:40:
[...]

Afgelopen zondag had ik hetzelfde, voor me was het mistig, achter me niet. De auto ging eerst afremmen en daarna naar stilstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:21

yok

Oekol schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 20:55:
[...]

Eerste wat ik doe als ik in de ochtend wegrij is de ramen naar beneden, dan is die condens (bij mij) helemaal weg. Daarna de spiegels verwarmen
Doen meer mensen dit? Ik dacht altijd dat dit slecht was voor de auto, maar kan me niet herinneren waarom of dat het ook echt zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
yok schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 10:09:
[...]

Doen meer mensen dit? Ik dacht altijd dat dit slecht was voor de auto, maar kan me niet herinneren waarom of dat het ook echt zo is.
Ja, scheelt met een trekker aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Laatst online: 12-08 01:50

NightHawk4

Lotte is Liev :>

Oekol schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 06:53:
[...]

Lijkt mij sterk dat autopilot die man gaat ontwijken om op een tegenligger te klappen.

Geheid dat die vrouw zelf en zware ruk aan het stuur gaf, als het autopilot was geweest zou het minder zijn en gelijk weer terug om die andere auto te ontwijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
Rogar schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 09:47:
[...]

Draai het eens om; hoe zou je het vinden als hij gewoon met dezelfde snelheid door blijft rijden zonder iets te zien... Gewoon je voet bij het stroompedaal houden en indrukken als hij zegt uit te gaan schakelen.
Sowieso is het handig om je voet er boven te houden voor het geval hij bijv. een phantombrake maakt.
Waarschuwing, 10-20km/u langzamer, dat had ik verwacht, niet (potentiële) stilstand...

Sowieso altijd de voet erbij gezien de vele phantom brakes die ik al mee heb mogen maken met deze auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fishbeast
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 10:49
LigeTRy schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 09:47:
[...]

Wellicht is evcc.io wat voor je, naast wat overzichten kan je daarmee ook je laden optimaliseren (mits je de juiste hardware hebt)

Oh, ik heb soortgelijke functionaliteit ingericht door middel van Home Assitant: als m'n panelen meer dan 500w produceren (== ruim overschot in mijn geval, je zou ook kunnen sturen op 'als er teruggeleverd wordt'), start de auto met laden. De Tesla HomeAssitant integratie is daar erg behulpzaam in. Uiteraard is er wel wát aan technische kennis vereist om het allemaal in te richten, maar het gebruik van HomeAssistent is tegenwoordig best laagdrempelig geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidas
Bose321 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 09:14:
[...]

Waar in Kroatië ben je geweest als ik vragn mag? Wij gaan elk jaar erheen en ik zit te denken om een 2019 M3LR te kopen. Ik zag dat er maar 3 Tesla superchargers zijn, met welke laadpas(sen) kom je uit de voeten?
In de regio Split. Ik raad je sowieso aan om binnen de Tesla app een betaalmethode te koppelen zodat je altijd op het eigen netwerk kan terugvallen. En ik had de laadpas van Shell (Recharge) bij voor andere aanbieders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
LigeTRy schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 09:43:
[...]

Bekend plekje, heb daar kort geleden ook gestaan ;) mooie kleur wagen ook!

Ik denk dat ze je ervaringen in Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa ook leuk zullen vinden

[Afbeelding]
Zal ik doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
[...]

Waarom zou het slecht moeten zijn? Tenzij je ramen bevroren zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-09 16:40
Oekol schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 17:56:
[...]

Deze vertaald 't als soon. Wellicht ben ik te soon met mijn november. Maar 2025 lijkt mij ook niet. Anders hadden ze dat wel gezegd.

[Embed]
Net van tesla dealer te horen gekregen dat de Summon er binnen enkele weken zal zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

pdidi schreef op maandag 4 november 2024 @ 23:13:
[...]

De LM kan dit voor je aanzetten. Zie eerdere post
Dank, maar ik rij de auto privé :)

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yok
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:21

yok

turkeyhakan schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 11:03:
[...]

Waarom zou het slecht moeten zijn? Tenzij je ramen bevroren zijn.
Een autojournalist zei ooit eens tegen mij dat er dan roest kan ontwikkelen in de binnenkant van de deur.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• NightHawk4
  • Laatst online: 12-08 01:50

NightHawk4

Lotte is Liev :>

yok schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 11:31:
[...]

Een autojournalist zei ooit eens tegen mij dat er dan roest kan ontwikkelen in de binnenkant van de deur.
Volgens reddit is het zelfs noodzakelijk om de goblin in de deur in leven te houden :+
There is a small goblin inside the door panel, if you dont do this regularly it gets dehydrated and dies, you will notice that older cars tend not to clear the window because the goblin is gone. This is the primary reasion people trade in their cars for new ones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
yok schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 11:31:
[...]

Dus als het regent doe jij je ramen ook niet naar beneden? :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountoun
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-05 18:22
turkeyhakan schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 11:51:
[...]

Dat heeft over het algemeen niet het gewenste effect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
eltron schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 09:09:
[...]

Gelukkig geen ervaring mee, maar realiseer me door jouw bericht wel dat ik de frontradar op de Tesla wel ga missen. Bij mist en sneeuw was ik gewend op de frontradar te vertrouwen, maar de camera's van de Tesla kunnen daar natuurlijk niet doorheen kijken.
Radar werkt ook niet altijd goed met mist en zeker niet met sneeuw. Ik heb wel van die ondergesneeuwde radars gehad die dan ook niets doen. Diverse fabrikanten die radar gebruiken waarschuwen daar ook voor.

Maar sowieso: als het zicht slecht is door mist moet je toch ook zelf opletten en zorgen dat je zicht houdt op het verkeer voor je. En dus iets langzamer gaan rijden, waardoor het feit dat Tesla dat op TACC of AP uit zichzelf doet ook niet echt een nadeel is.

Ik heb overigens al een paar keer door hevige regenbuien gereden op de snelweg, waarbij de auto keurig binnen de lijnen bleef rijden die ik zelf amper nog kon zien. Geen zorgen maken dus over de bruikbaarheid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Laatst online: 18-09 10:58
Kun je altijd al zien wat de maximale kilometers (oplaadlimiet) zijn als je laad bij een SuC? Ik heb 'm nooit op kilometers staan, maar zo is het wel makkelijk kijken wat je degradatie is in de zin van: op begin kon ik tot zoveel km laden en nu nog maar X.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zwTJbz405oTrHD-1lbR6fdiCnV4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KoxLBxMWli87XsRxIDkInBil.jpg?f=fotoalbum_large

Edit: oh laat maar. Hij sprint nu ineens naar oplaadlimiet 405km dus dat is door kalibratie aan verandering onderhevig.

[ Voor 10% gewijzigd door Oekol op 05-11-2024 12:22 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• this
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 18-09 09:02
turkeyhakan schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 11:51:
[...]

Jij wel dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
SmokingSig schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 11:06:
[...]
Net van tesla dealer te horen gekregen dat de Summon er binnen enkele weken zal zijn
Tesla dealer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Menesis
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 11:47
Remmen even van roest ontdoen, maar zit de re-gen in de weg?
Ik kwam er achter dat je m dan in N kan zetten tijdens het rijden (pookje omhoog houden tot ie op N over gaat). Dan rem je 100% op de remmen en worden ze weer wat minder roestig na bijv. veel regen.

[ Voor 14% gewijzigd door Menesis op 05-11-2024 12:49 ]

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
SmokingSig schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 11:06:
[...]

ASS hoop ik? Summon heb ik al dacht ik..

Mixed Reality dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LigeTRy
Menesis schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 12:48:
Remmen even van roest ontdoen, maar zit de re-gen in de weg?
Ik kwam er achter dat je m dan in N kan zetten tijdens het rijden (pookje omhoog houden tot ie op N over gaat). Dan rem je 100% op de remmen en worden ze weer wat minder roestig na bijv. veel regen.
Als het goed is zorgt je tesla hier zelf al een beetje voor
To ensure brakes remain responsive in cold and wet weather, Model Y is equipped with brake disc wiping. When cold and wet weather is detected, this feature repeatedly applies an imperceptible amount of brake force to remove water from the surface of the brake discs.
Hetzelfde staat in de Model 3 handleiding https://www.tesla.com/own...4D-8A45-17BE1A006365.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menesis
LigeTRy schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 12:51:
[...]

Als het goed is zorgt je tesla hier zelf al een beetje voor

[...]

Hetzelfde staat in de Model 3 handleiding https://www.tesla.com/own...4D-8A45-17BE1A006365.html
Oh weer wat geleerd. Die auto is veel te slim :+
(2021 model3 heb ik)

Mixed Reality dev

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
Menesis schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 12:54:
[...]
Oh weer wat geleerd. Die auto is veel te slim :+
(2021 model3 heb ik)
Ambitie van Tesla is om ze onderhoudsvrij te maken. Zover is het nog niet maar schiet wel aardig op.

Dit i.t.t. reguliere automobielfabrikanten\dealers waar onderhoud een verdienmodel is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Norbertus
  • Laatst online: 10:03
anti elppa schreef op maandag 4 november 2024 @ 19:17:
ik zit nog steeds op tesla te wachten mbt premium connectivity. Heb het bij het ophalen van mijn nieuwe M3 aangegeven ruim een maand terug. Zou geregeld worden. Nu nog 3x contact gehad met service.....zou goed moeten komen als ik aan de voorwaarden voldoe. Maar zit nu al 5 dagen zonder.

Meer mensen die in september auto geleverd gekregen hebben dit probleem? Ik voldoe iig perfect aan de voorwaarden. Oude M3 staat zelfs nog voor de deur.
Zelfde probleem hier. Ik heb de auto 16 september opgehaald, maar sinds 16 oktober geen premium connectivity meer. Laatste contact met Tesla 6 dagen geleden, maar nog steeds niet opgelost.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MacorgaZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08-09 19:31
Ik moest net als velen van m'n werkgever mijn Model 3 inleveren, een 2019/2020 Model 3 Standard Range Plus, nog pre-any-refresh dus zonder warmtepomp maar ook dingetjes als wireless phone charger, pianolak-klepje bij je telefoon i.p.v. het schuifklepje, etc.
Met een beetje geluk ben ik tijdelijk over op een 2023 Model Y, helaas een Standard Range die besteld is voor de prijsverlaging, dus 8>16% bijtelling over 51k catalogusprijs ipv de 49/51k voor Long Range nu en maar een klein stukje meer range dan hiervoor :'( 455 versus 404km WLTP waarbij EV-database ook een klein verschil aangeeft. Oh well, alsnog lagere bijtelling dan de benzinebakken die anders konden.

Wat me opviel:

Model Y SR 2023-pov
+++ Stuurverwarming :D nooit gehad maar het is echt een groot verschil in je gevoel van warmte
++ Gemotoriseerde achterklep. Bij mijn Model 3 ging het nooit heel soepel en sloeg ik hem altijd wat harder dicht, anders kon die nog wel eens niet goed locken.
++ Het is blijkbaar wel de MY met premium audio, want de subwoofer merkte ik direct - echt een enorm verschil. Hoewel ik het in de M3SR+ niet miste is dit echt top.
+ Betere geluidsdemping van windgeruis op hogere snelheid, op lagere snelheid weinig verschil.
+ Ingebouwde wireless phone charging, usb-stick voor Sentry Mode, 12V achterin, het schuifbare opbergbakje voorin, de 'fold seats flat'-knopjes voor de achterbank en jawel, een veel logischer deurhendel-knopje binnenin om de deur te openen. Allemaal kleine QoL-upgrades.
+ Verbruik valt me mee, lijkt iets lager dan de Model 3 terwijl het een grotere auto is. Denk dat het verschil vooral de komende weken merkbaar gaat zijn i.v.m. de warmtepomp. Ik kon met de M3SR+ gemiddeld 220km rijden (ja, ik rijd te hard en met de verwarming op 21) van 90-10% naar familie heen en weer zeg maar, ik heb nu met de MY verdeeld over 2 dagen 240km gereden van 95-30% met zelfde stukken snelweg etc. Lijkt alsof er minder impact is van batterij opwarmen bij meerdere losse ritten?

--- De acceleratie is nu 6,9s ipv 5,6s, op zich prima, maar ik denk dat het hogere gewicht van de Model Y met minder vermogen ervoor zorgt dat de typische elektro-sprint-kick voor mij weg is bij verkeerslichten, het voelt alsof die eerst even een klein drempeltje over moet voordat die vooruit schiet. Bij 50>80km/u is die kick er wel gewoon. Heb Obstacle-aware acceleration ook uit staan. De fun is er wat uit :+
- De Model Y stuurt wat logger, zwaarder. De Model 3 is toch wat meer een go-kart :*)
- Geen parkeersensoren maar Tesla Vision. Leuke visualisatie maar je ziet zelf steeds dat het overdreven veel marge neemt. Ik kan na 4+ jaar Model 3 rijden heel vertrouwd parkeren met camera's maar geen parkeersensoren is gewoon onzin.
-- Enhanced AutoPilot: rijbaanwissel is leuk als het werkt (met Europese verplichting om steeds je richtingaanwijzer te gebruiken) maar vind het echt niet betrouwbaar. Ook bijzonder dat het wel verkeerslichten kan scannen maar een rood kruis op de snelweg negeert en 10x naar de linkerbaan wil.... Park Assist etc werkt nog niet met Tesla Vision? Ik zie weinig waarde hiervan in Nederland en ben blij dat ik hier nooit voor heb betaald.

Vraag nog over Enhanced Autopilot, de automatic lane change is even leuk, maar gaat bijna te langzaam en als ik zelf een rijbaanwissel wil forceren is een tikje niet genoeg, dan heb ik of ( A ) gaat het knipperlicht wel 1x aan maar direct gaat die weer uit alsof de Tesla het niet goedkeurt :? of ( B ) hij knippert 5-6x maar alsnog doet die niks. Ik moet de richtingaanwijzer echt lang vasthouden tot die al een stuk de rijbaan over gaat, anders kan het dat die alsnog opeens annuleert en heftig terug naar de eigen baan gaat. Ik denk dat ik dit maar uit ga zetten want dit is voor mezelf maar andere weggebruikers echt vervelend. Ook wil die soms onnodig wisselen voor 'follow the navigation route' waar dat uiteindelijk niet nodig is.

Bambu Lab P1S Combo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:07

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

[...]

Slijtage van de raam motor?
Iets anders kan ik niet verzinnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:52
peerke 1960 schreef op maandag 4 november 2024 @ 21:23:
[...]

Controleer de band eens op een schroef of iets dergelijks. Dit kan ook ook het geleidelijk verlies aan druk verklaren.
Bingo! Spijker in mijn band.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/98LpXwJ3RNNIyQP2SWXRpNd6UIQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RdICRomNvA1YpJrNmLQ1Z7zS.jpg?f=fotoalbum_large

Wat raden jullie aan te doen? Service bij Tesla aanvragen? Naar een willekeurige garage?

Alvast bedankt voor de tips.

[ Voor 31% gewijzigd door Morpheus2003 op 05-11-2024 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 17:04
[...]

Psycho_Mantis schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 14:39:
[...]

Slijtage van de raam motor?
Iets anders kan ik niet verzinnen.
Bij vervuiling/zand op het glas kan dit zand zich ophopen onder het rubber waardoor er uiteindelijk krassen op je glas ontstaan bij het telkens omhoog/laag gaan wanneer zandkorrels op dezelfde plek zitten.
Kijk maar eens naar oudere auto's om je heen en sommige hebben veel zichtbare verticale krassen vooral aan de bestuurderskant

Precies de reden waarom bepaalde automerken het rubber niet tegen het glas aan laten drukken. Heel irritant maar daardoor moet je wel met een losse raamwisser aan de slag.

mYn Tesla 2024 || MOSTEK 6502C 1.79 MHz | 8/16 - bits | Antic / GTIA | 64k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Morpheus2003 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 15:26:
[...]

[Afbeelding]

Wat raden jullie aan te doen? Service bij Tesla aanvragen? Naar een willekeurige garage?

gauw een prop er in dan kun je voorlopig weer vooruit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiroNiro
  • Registratie: Januari 2019
  • Niet online
MacorgaZ schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 14:03:
knip

Wat me opviel:

Model Y SR 2023-pov
knip
++ Het is blijkbaar wel de MY met premium audio, want de subwoofer merkte ik direct - echt een enorm verschil. Hoewel ik het in de M3SR+ niet miste is dit echt top.
knip
Alle Model Y varianten hebben hier in NL de premium audio er nog in zitten dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
[...]

[Afbeelding]

Naar een willekeurige garage in de buurt. Dan ben je weer zo onderweg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:17
[...]

[Afbeelding]

Man toch... Moet je hier nu nog advies over krijgen?

Ga gewoon naar een bandencentrale. Dit heeft toch niks met de eigenheid van Tesla te maken.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
eltron schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 15:34:
[...]

gauw een prop er in dan kun je voorlopig weer vooruit.
Toch wel vanaf de binnenkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheus2003
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:52
Tommie12 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 15:37:
[...]

Man toch... Moet je hier nu nog advies over krijgen?

Ga gewoon naar een bandencentrale. Dit heeft toch niks met de eigenheid van Tesla te maken.
True. Ik ga morgen langs Profile. 7km vanaf huis, dat kan ik er nog wel mee rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schwarz
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 18-09 20:05
[...]

[Afbeelding]

Veter laten plaatsen of zelf doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
NiroNiro schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 15:35:
[...]

Alle Model Y varianten hebben hier in NL de premium audio er nog in zitten dacht ik.
Hoe kom je daar achter, want ik mag straks iets en dan de vraag om de normale variant te nemen of perse de dual motor variant heeft wel invloed..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
Schwarz schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 15:42:
[...]

Veter laten plaatsen of zelf doen.
Voor noodsituaties prima en zo ben je snel weer onderweg om vervolgens echt te laten repareren door een specialist.

We hebben het tenslotte over voertuigen met +240 pk en bijna 2 ton aan gewicht.

Willekeurige site met een korte uitleg,
https://www.bandencentrumhaarlem.nl/lekke-band-reparatie/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjvdzwet
  • Registratie: Mei 2016
  • Niet online

Ik had dit zondagavond.
Ik reed 130 en de auto vertraagt best sterk en meteen.
Wat mij betreft zou de waarschuwing best wat indringender mogen en nog iets van 5 of 10 seconden respijt geven.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• LigeTRy
Zojuist ontdekt en volgens mij nieuw? Vrije laadplaatsen bij het Fastned station. Kan me niet heugen dat ik dit eerder heb gezien

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ak8iemA5gkL-POIqFwz6h_bYyHk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZqJxpV5Ba1HZxEgMYxbSzSlx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
LigeTRy schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 15:55:
Zojuist ontdekt en volgens mij nieuw? Vrije laadplaatsen bij het Fastned station. Kan me niet heugen dat ik dit eerder heb gezien

[Afbeelding]
Wow, dat is een verbetering!
En nu nog hopen dat ze die mee opnemen in de laadplanning....
Misschien heeft Fastned een akkoordje gemaakt met Tesla over het delen van de info, en krijgt Tesla een commissie voor elke auto die daar gaat laden. (pure speculatie...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan

[Afbeelding]
Erg gaaf! Fijn. Fastned vind ik sowieso prettiger dan Tesla SuC, maar het gaat zo langzaam vergeleken met een SuC…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
turkeyhakan schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 16:01:
[...]

Erg gaaf! Fijn. Fastned vind ik sowieso prettiger dan Tesla SuC, maar het gaat zo langzaam vergeleken met een SuC…
Waar en wanneer haal jij meer dan 300kW bij een SuC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74

[Afbeelding]
Fantastisch en weer een mooie verbetering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar

[Afbeelding]
Ow, ik zie Nieuwerkerk. Zijn de superchargers daar al open bij vd Valk?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SirLct
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-09 22:07
Tommie12 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 16:03:
[...]

Bij Fastned is het ook niet 300kW, alleen met 800V auto haal je dat.
Tesla haal meestal 175kW bij Fastned.

Life is too short to drive boring cars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wootahH
  • Laatst online: 18-09 23:16
[...]

Je moet ze wel selecteren en heen navigeren. Anders gaat de auto de accu niet voorconditioneren.

Die zeldzame keren dat is fastcharge heb ik eigenlijk nog nooit hoeven wachten op een plekje. Maar met het groeiende aantal ev's op de weg is dit wel een mooie toevoeging.

[ Voor 21% gewijzigd door wootahH op 05-11-2024 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Rogar schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 16:09:
[...]

Ow, ik zie Nieuwerkerk. Zijn de superchargers daar al open bij vd Valk?
Afgelopen week nog niet. En het ziet er al maanden uit of het elke dag open kan gaan. Hoezen eraf en gaan.
Maar blijkbaar moet er nog meer gebeuren en duurt dat veel langer(?!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
RaRo74 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 15:37:
[...]
Nee, zo'n klein spijkergaatje, in het loopvlak, kun je binnen enkele minuten met een (rubber) prop vanaf de buitenkant oplossen. Die prop steek je wel vrij diep naar binnen zodat hij ook door de druk vanbinnen wordt vastgedrukt en verlijmd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaRo74
eltron schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 17:04:
[...]

Nee, zo'n klein spijkergaatje, in het loopvlak, kun je binnen enkele minuten met een (rubber) prop vanaf de buitenkant oplossen. Die prop steek je wel vrij diep naar binnen zodat hij ook door de druk vanbinnen wordt vastgedrukt en verlijmd.
Tijdelijk kun je dat prima doen. Het is echter een noodoplossing en niet iets om mee door te blijven rijden.

Ik heb ze in ieder voertuig liggen en werkt perfect als thuiskomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Is dit nu het lekke bandentopic geworden? O-)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Wat @RaRo74 zegt. Vorige maand hetzelfde geintje gehad. Naar Euromaster geweest en die gaf aan dat eigenlijk alleen de anwb de band propt als noodoplossing. Voor de apk mag dit ook niet. Band is geplakt van binnen uit. Keurig zwarte loodjes gebruikt op zwarte velgen. Voor €45,- was ik klaar! :)

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:37
RaRo74 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 15:37:
[...]

In ieder geval nooit vanaf de buitenkant. Een echte reparatie gebeurt altijd vanaf de binnenkant. Die op de foto zit wellicht net ver genoeg van de rand.
Anders gewoon 2 nieuwe banden. De banden op de foto lijken toch wel aan vervanging toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:37
eltron schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 17:04:
[...]

Met een prop wil je niet langer dan een paar kilometer blijven rijde . Zeker niet als deze zo aan de zijkant zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
LigeTRy schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 09:47:
[...]

Ken ik inderdaad, maar gaat hier al optimaal :)

Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjcvro
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 16:59
Taro schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 19:01:
[...]

Ken ik inderdaad, maar gaat hier al optimaal :)
Hou je dan ook nog een soort van vertraging aan, zodat je niet elke 15 minuten of zo aan en weer uitschakelt? Dat lijkt me nl niet echt bevorderlijk voor het laadsysteem.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 16:25
[...]

Ik kom echt nooit bij Fastned vanwege het grote prijsverschil..

Neem aan dat diegene die bij Fastned komen de auto zakelijk rijden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
gjcvro schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 19:20:
[...]

Hou je dan ook nog een soort van vertraging aan, zodat je niet elke 15 minuten of zo aan en weer uitschakelt? Dat lijkt me nl niet echt bevorderlijk voor het laadsysteem.
Mijn laadpaal zit native gekoppeld aan dynamische tarieven en pakt automatisch de meest optimale reeks van goedkoopste uren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18-09 15:57
schumi1986 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 19:27:
[...]

Dat zat ik me ook al af te vragen. :X
De tesla chargers zijn volgens mij toch echt een stuk goedkoper met laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Nu online
Ik ga niet naar het buitenland in winters, ik twijfel of ik winterbanden nodig heb voor alleen nl. ik werk veel thuis.

Heb de M3P, wat zouden jullie doen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LigeTRy
Idanue schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 19:33:
[...]

Dat zat ik me ook al af te vragen. :X
De tesla chargers zijn volgens mij toch echt een stuk goedkoper met laden.
Ik lease inderdaad, en bij Fastned kan ik laden zonder pas te scannen en worden de kosten automatisch gedeclareerd. Bij tesla suc’s kan ik m’n laadpas (MTC) niet koppelen en moet ik handmatig een ellendig formulier invullen om de centjes terug te krijgen, dus dat voor mij (en m’n baas geeft me groot gelijk) een makkelijke keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvV
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:55

RvV

TweakerVincent schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 19:42:
Ik ga niet naar het buitenland in winters, ik twijfel of ik winterbanden nodig heb voor alleen nl. ik werk veel thuis.

Hier heb ik altijd een winterset gehad op 1 van de 2 autos omdat we nog wel eens naar Duitsland (familie) gaan in de sneeuw. Puur voor NL zou ik het niet noodzakelijk vinden. Want 9 van de 10 keer zit ik toch vast achter iemand die 3km/h gaat op zn zomerset in de sneeuw. En enkel op nat wegdek vind ik het verschil nihil en geloof ik niet in dat 7°C kletsverhaal.

Y'24

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Nu online
RvV schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 19:46:
[...]

Hier heb ik altijd een winterset gehad op 1 van de 2 autos omdat we nog wel eens naar Duitsland (familie) gaan in de sneeuw. Puur voor NL zou ik het niet noodzakelijk vinden. Want 9 van de 10 keer zit ik toch vast achter iemand die 3km/h gaat op zn zomerset in de sneeuw. En enkel op nat wegdek vind ik het verschil nihil en geloof ik niet in dat 7°C kletsverhaal.
Ja precies dat denk ik ook. Alleen las ik ook dat zware auto’s het wel nodig hebben? Ik vind het nogal prijzig allemaal die winterbanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
TweakerVincent schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 19:42:

Ik zou in dat geval geen winterbanden of vierseizoenenbanden nemen.
De rijhulpsystemen van Tesla zijn zo ontzettend goed en rijgedrag aanpassen bij slechte weersomstandigheden neemt meeste risico weg.

Zelf ga ik regelmatig in de sneeuw spelen in het buitenland. De winterbanden zitten er sinds deze week weer onder :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
eltron schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 17:01:
[...]

Afgelopen week nog niet. En het ziet er al maanden uit of het elke dag open kan gaan. Hoezen eraf en gaan.
Maar blijkbaar moet er nog meer gebeuren en duurt dat veel langer(?!)
Zonde! Ik heb wel eens begrepen dat de netbeheerder nog iets moet doen.
Die zullen er geen haast mee hebben :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Nu online
RaRo74 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 20:01:
[...]

Ik zou in dat geval geen winterbanden of vierseizoenenbanden nemen.
De rijhulpsystemen van Tesla zijn zo ontzettend goed en rijgedrag aanpassen bij slechte weersomstandigheden neemt meeste risico weg.

Zelf ga ik regelmatig in de sneeuw spelen in het buitenland. De winterbanden zitten er sinds deze week weer onder :*)
Haha ja precies en gewoon wat anders rijden als het gladder is. Tnx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caelorum
LigeTRy schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 19:45:
[...]
Bij tesla suc’s kan ik m’n laadpas (MTC) niet koppelen en moet ik handmatig een ellendig formulier invullen om de centjes terug te krijgen, dus dat voor mij (en m’n baas geeft me groot gelijk) een makkelijke keuze.
Irritant is dat he? Wij kunnen gelukkig nog een paar weken bundelen in een enkele declaratie. Mijn grootste declaratie in 1x was 200E+. Zowel Arval als de werkgever vinden dat gelukkig prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
wootahH schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 16:32:
[...]

Je moet ze wel selecteren en heen navigeren. Anders gaat de auto de accu niet voorconditioneren.
Oh dat meen je. Weer wat geleerd 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
Tommie12 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 16:03:
[...]

Ik haal wel 250 kW bij Tesla en helaas niet meer dan 190 bij Fastned (en ook nog eens kortstondig).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kooskabelloos
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 15-09 07:27
[...]

[Afbeelding]

fixen YouTube: ROBERT plakt de lekke band van een Tesla!⚡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:17
schumi1986 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 19:27:
[...]

Onze LM kan geen digitale afrekening via Tesla aanbieden, dat maakt dat ik voor elke SuC sessie en bonnetje moet indienen om de afschrijving van mijn prive creditcard terug te vorderen. In het gedrocht van een MTC app geen gemakkelijk opgave, en een wagenpark beheerder die dit eens per 3 maanden accordeert. Ja serieus voor een bonnetje van een tientje moet er bij ons iemand op een knopje drukken, ik heb al eens gevraagd of de minimale drempel naar 25e kan. Dan lopen de uitbetalingen netto 3 maanden achter en de MTC app is met die terugkijk periode niet erg fijn. Je moet er dan een schaduw excel bij houden, en dat allemaal in een facturabele functie.

Ik ga tegen advies van de werkgever in naar het duurdere fastned, want daar werkt de tankpas direct. Zodra ze een verbetering doorvoeren in bovenstaand proces, ga ik veel liever naar een SuC.

[ Voor 4% gewijzigd door stormfly op 05-11-2024 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaRo74
Exact en dit laat precies zien dat een prop van buitenaf een tijdelijke oplossing is.
Daarna een reparatie zoals het hoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pdidi
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
stormfly schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 20:31:
[...]

Onze LM kan geen digitale afrekening via Tesla aanbieden, dat maakt dat ik voor elke SuC sessie en bonnetje moet indienen om de afschrijving van mijn prive creditcard terug te vorderen. In het gedrocht van een MTC app geen gemakkelijk opgave, en een wagenpark beheerder die dit eens per 3 maanden accordeert. Ja serieus voor een bonnetje van een tientje moet er bij ons iemand op een knopje drukken, ik heb al eens gevraagd of de minimale drempel naar 25e kan. Dan lopen de uitbetalingen netto 3 maanden achter en de MTC app is met die terugkijk periode niet erg fijn. Je moet er dan een schaduw excel bij houden, en dat allemaal in een facturabele functie.

Ik ga tegen advies van de werkgever in naar het duurdere fastned, want daar werkt de tankpas direct. Zodra ze een verbetering doorvoeren in bovenstaand proces, ga ik veel liever naar een SuC.
Ik zie dat er recent wel een paar passen zijn bijgevoegd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ue6zRIDRiVeXLn7bAS1a5UA4gLA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/NAy1P7JnpltvX09X9u5ZMt9H.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
pdidi schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 20:40:
[...]

Ik zie dat er recent wel een paar passen zijn bijgevoegd

[Afbeelding]
Dank! Goed om in de gaten te houden, ik zie nog geen TMC/ J&T.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
stormfly schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 20:31:
[...]

Ik begrijp ook niet waarom mtc niet ondersteund wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
turkeyhakan schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 20:42:
[...]

Ik begrijp ook niet waarom mtc niet ondersteund wordt..
Als je een pas hebt waarmee je niet kan koppelen, of het nu aan MTC of aan Tesla ligt maakt in dit geval niet uit. Dan zou ik als MTC vol inzetten op een goede App, zodat je een met een andere kleur tussen die tientallen groene laadsessies een declaratie snel ziet staan. Of misschien wel een filter knop met "handmatige declaraties" maar dat ontbreekt allemaal, je scrolt jezelf een RSI duim als je 3 maanden terug controles wilt doen 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• turkeyhakan
stormfly schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 20:47:
[...]

Als je een pas hebt waarmee je niet kan koppelen, of het nu aan MTC of aan Tesla ligt maakt in dit geval niet uit. Dan zou ik als MTC vol inzetten op een goede App, zodat je een met een andere kleur tussen die tientallen groene laadsessies een declaratie snel ziet staan. Of misschien wel een filter knop met "handmatige declaraties" maar dat ontbreekt allemaal, je scrolt jezelf een RSI duim als je 3 maanden terug controles wilt doen 8)
Ik zit er niet op te wachten om zelf te declareren en dan op mijn geld te wachten. Dan maar bij Fastned, met Autocharge heb je dezelfde ervaring als bij Tesla alleen jammer van het langzamere laden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Taro
  • Niet online

Taro

Topicstarter
TweakerVincent schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 19:52:
[...]

Ja precies dat denk ik ook. Alleen las ik ook dat zware auto’s het wel nodig hebben? Ik vind het nogal prijzig allemaal die winterbanden
Ik heb vorig jaar ook getwijfeld om winterbanden (+ velgen) te kopen, daarvoor +-16 jaar een lease auto gehad incl. winterbanden en dan is het natuurlijk prima. Maar bij Tesla zit je al snel aan 2500-3600 Euro voor een originele set en die zou ik vorig jaar maar 2-3 dagen nodig hebben gehad. En gedurende alle andere dagen was het eigenlijk te mooi weer voor winterbanden. Ik kan ook vaak thuiswerken en bij slecht weer is het geen enkel probleem om een dag extra thuis te werken, dus ik rij ook komende winter gewoon door op de zomerbanden. Gaat het een keer echt niet dan werk ik thuis.

Tenzij je natuurlijk goedkoop aan een setje kunt komen...

Pagina: 1 ... 466 ... 502 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
  • Gebruik de zoekfunctie voordat je een vraag stelt (incl. verzekeringen & alarmsystemen), check daarnaast ook eerst even het vorige topic: Het grote Tesla Model 3 & Y topic - Deel 1
  • Het vragen om, aanbieden of delen van referrals is niet toegestaan. Ook het subtiel hinten richting referrals of pro-actief aanbieden via DM's is niet toegestaan. Krijg je referrals via DM aangeboden? Meld dat dan hier incl. betreffende username(s): https://gathering.tweakers.net/forum/insert_topic/26.
  • Dit topic is niet bedoeld voor het vergelijken van de Model 3 of Y met bijv. de Polestar 2, BMW i4, Enyaq, EV6, Ioniq5, ID4/5, E-Tron etc. Daarvoor zijn andere topics zoals: Elektrische auto's - deel 5, zie ook de lijst hieronder
  • We hebben het hier specifiek over de model 3 & Y, algemene Tesla onderwerpen passen beter in het algemene Tesla topic: Het grote Tesla topic - deel 3.
  • Of je wel of niet de nieuwste update hebt ontvangen voegt voor anderen niets toe. Updates kunnen uiteraard wel inhoudelijk worden besproken.
  • De discussie over welk voertuig energiezuiniger en beter voor het milieu is kan worden gevoerd in de algemene EV topics.
  • Discussies over algemene regels in het verkeer zoals wanneer het knipperlicht wel/niet te gebruiken horen hier niet thuis.
  • Tips/tools om autopilot te misleiden zijn niet toegestaan.
  • Ervaringen en vragen omtrent SEPP kunnen hier gevonden worden: Particuliere EV subsidie (SEPP).

Gerelateerde topics: