De oorlog in Oekraïne - deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 24 ... 254 Laatste
Acties:
  • 1.988.534 views

• stefanass
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:15
Dooxed schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 09:00:
[...]
Heb je een inhoudelijk argument waarom dit onzin is?
Hoe verklaar jij in onze cultuur dit fenomeen dat we beeld verkiezen boven de feiten? Die mijn vorige posts voor voorbeelden.
Zoals ik dit lees wordt er niet gezegd dat zelf kritisch nadenken onzin is, maar dat het door bepaalde groepen als "afleiding" wordt mis-/gebruikt om vervolgens de meest belachelijke onzin de wereld in te slingeren.

• JoeZuCK
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12:58

JoeZuCK

_Fonz > all.

Ik lees dat Rusland vandaag de Veiligheidsraad bijeen wil roepen vanwege chemische wapens. Ik lees ook dat Rusland onderzoek naar chemische wapens in Syrie gevetood heeft in 2017.

Zal mij dus echt he-le-maal niets verbazen als Putin echt chemische wapens gaat gebruiken in Kyiv (hij wil natuurlijk die stad ook niet helemaal aan gort geknald hebben) en dan het Westen de schuld geven dat er laboratoria in Kyiv waren.

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:32
vso schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 00:15:
[...]

hmmm niet om de wijsneus uit te hangen maar ken je geschiedenis .. zowel dictators als in criminele organisaties is het toch bekend dat je ongeacht je positie heel erg op moet passen op de lijn die je bewandeld.
Er hoeft er maar 1 te zijn die je net verkeert aait en je die persoon zorgt dat je "verdwijnt" .. of de "vijand" pakt je ..
Ken je geschiedenis? Zo werkt dat dus niet:
Extraordinary claims require extraordinary evidence.

Iemand doet de claim dat Putin van bepaalde mensen af wil en ze daarom naar het front stuurt. Ik vraag daar, geheel terecht, bewijs voor en dan kan je dus niet komen met het argument 'ken je geschiedenis'

Wat je zegt klinkt aannemelijk (maar is wel iets wat iedereen kan bedenken) maar het is geen bewijs voor de gemaakte claim.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15:46
De Russen zijn dus doodsbenauwd voor alle AA en AT wapens die geleverd worden en misbruiken nu het neerschieten van MH17 voor die agenda.

Ik lees in dit topic ook de angst voor extremisten met stingers.
Maar vanaf de jaren 80 zijn stingers en AT-wapens aan Afghanen geleverd, aan Irakezen en volgens mij ook Syriërs.

Hoeveel burgersvliegtuigen zijn sinds de jaren 80 met stingers neergehaald? Hoeveel aanslagen zijn er met AT wapens gepleegd?

We kennen MH17, juist met dank aan de Russen.

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 00:23
martwoutnl schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 09:12:
[Twitter]

Hij is een correspondent voor o.a. Trouw.
Dat zou wel knap zijn, gezien er geen burgervluchten over Oekraïne vliegen.

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:32

Spotmatic

Ken sent me

TheBrut3 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 09:32:
[...]
Dat zou wel knap zijn, gezien er geen burgervluchten over Oekraïne vliegen.
Er wordt gedoeld op de toekomst. Dat die wapens op de zwarte markt verdwijnen en in handen van de verkeerde personen / landen komen.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21:18
Sissors schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 22:28:
[...]

Is het een serieuze vraag waarom de alliantie uit elkaar zal vallen als grootschalig terrein van bepaalde landen wordt opgegeven? Zelfs binnen een land zal dat niet snel door burgers geaccepteerd worden, een hele hoop grondgebied opgeven, ook al is dat strategisch de slimmere keuze. Met meerdere landen? Zou jij het accepteren dat om verliezen te verminderen in het bondgenootschap Nederland bewust aan de vijand wordt gegeven in de hoop dat daardoor zijn supply lines kwetsbaar worden?
Als een land binnen 3 dagen is ingenomen waarbij de flitsmacht te laat was? Want het is niet bewust in laten nemen, het is een optie als het een voldongen feit is dat een land al is ingenomen. En dan ben ik inderdaad voorstander van strategisch de beste keuze te maken.
Oekraine doet het binnen het land nu precies hetzelfde trouwens. Ze kunnen vol tegen de russen ingaan en daarbij in korte tijd veel schade veroorzaken, maar daarna hebben ze dan een probleem. Terwijl ze met de huidige methode weliswaar grondgebied aan de russen laten, maar over het geheel gezien wel de meeste schade veroorzaken.

[removed]

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:58

Player1S

Probably out in the dark

Prosac schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 09:23:
De Russen zijn dus doodsbenauwd voor alle AA en AT wapens die geleverd worden en misbruiken nu het neerschieten van MH17 voor die agenda.

Maar vanaf de jaren 80 zijn stingers en AT-wapens aan Afghanen geleverd, aan Irakezen en volgens mij ook Syriërs.

Hoeveel burgersvliegtuigen zijn sinds de jaren 80 met stingers neergehaald? Hoeveel aanslagen zijn er met AT wapens gepleegd?

Daarbij komt dat een stinger niet eens een burgervliegtuig op kruishoogte kan bereiken.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• RubenSaurus
  • Laatst online: 27-10-2025
Spotmatic schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 09:34:
[...]

Er wordt gedoeld op de toekomst. Dat die wapens op de zwarte markt verdwijnen en in handen van de verkeerde personen / landen komen.
Dan hadden ze zelf die oorlog maar niet moeten starten

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-12-2025
Prosac schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 09:23:

Pure propaganda, glashard liegen zo als we tegenwoordig gewend zijn van Rusland. Ze waren ook zo bereid om mee te werken aan het onderzoek. En ook even vergeten dat MH 17 niet met een stinger was neer gehaald.

En sowieso, die wapens zijn helemaal niet geschikt om vliegtuigen uit de lucht te schieten, tenzij je bij een vliegveld staat. Gemiddelde cruise hoogte is ongeveer 10km, en stinger haalt nog niet de helft er van.

Een stinger is dan ook voornamelijk bedoeld om helicopters of laag vliegende vliegtuigen uit te schakelen. Denk aan parachutisten transporters.

Gewoon weer angst zaaien en voor eigen bevolking en de mensen die in de zak van Putin zitten of heilig in zijn propaganda geloven zoals Baudet. Die kan dan weer in de tweede kamer met zijn nieuwe programma van Rusland gaan zwaaien.,

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
JoeZuCK schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 09:15:
Ik lees dat Rusland vandaag de Veiligheidsraad bijeen wil roepen vanwege chemische wapens. Ik lees ook dat Rusland onderzoek naar chemische wapens in Syrie gevetood heeft in 2017.

Zal mij dus echt he-le-maal niets verbazen als Putin echt chemische wapens gaat gebruiken in Kyiv (hij wil natuurlijk die stad ook niet helemaal aan gort geknald hebben) en dan het Westen de schuld geven dat er laboratoria in Kyiv waren.
Benieuwd hoeveel gasmaskers in Kyiv uitgedeeld zijn.

March of the Eagles

• Emryte
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21-01 01:10
Die berichten van Rusland over het feit dat er soldaten in dat ziekenhuis zaten heeft Bellingcat met behulp van derden ontkracht.

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:01
Emryte schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 09:42:
Die berichten van Rusland over het feit dat er soldaten in dat ziekenhuis zaten heeft Bellingcat met behulp van derden ontkracht.

[Twitter]
Fijn hoeveel energie er in dit soort fact checks gestoken wordt, maar het heeft natuurlijk 0 invloed op het standpunt van Rusland. Die zeggen gewoon "nietes" en gaan door met de orde van de dag.

• Alvanosa
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-09-2025
Janpietertje89 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 09:48:
[...]

Fijn hoeveel energie er in dit soort fact checks gestoken wordt, maar het heeft natuurlijk 0 invloed op het standpunt van Rusland. Die zeggen gewoon "nietes" en gaan door met de orde van de dag.
Het gaat erom dat de leugens van Rusland ontkracht worden en de rest van de wereld dit dus kan zien.

PSN: Alvanosa

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:50

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Janpietertje89 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 09:48:
[...]

En wij kunnen fact checken. Ik vind het nog veel ergerlijker dat het gros van de Russische inwoners verdraaide info krijgt en dat ze nagenoeg niet kunnen fact checken. Anders zou er uiteindelijk wel een revolutie in Rusland komen maar op deze manier kan de Russische regering erg lang doorgaan ben ik bang.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• jan390
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:20
Het koude weer gaat ook nog wel een rol spelen, als zelfs een canadees klaagt

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:55

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

@Janpietertje89 het doel is dan ook niet om Rusland te beïnvloeden :)
Het is om te versterken dat er wel degelijk een waarheid te vinden is, en dat die doorgaans dichter in de buurt ligt van het omgekeerde van wat Rusland beweert.
De reflex moet worden: als Rusland iets beweert, is het omgekeerde waar.

Dit om de natuurlijke reflex "waar rook is, is vuur" tegen te gaan.
Iedereen die ooit op Scouting is geweest, weet dat "waar rook is, zijn Welpen en er is waarschijnlijk geen vuur, al zouden ze dat graag willen" beter klopt.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

• technoaddict
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:12
jan390 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 09:54:
[Twitter]
[Twitter]
Wat gaan ze doen als ze hun voertuig verlaten? 300 KM terug lopen? Met de duim omhoog langs de weg en hopen dat ze een Oekraïner tegen komen die net toevallig onderweg is naar Rusland? :)

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
martwoutnl schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 09:12:
[Twitter]

Hij is een correspondent voor o.a. Trouw.
Eigenlijk staat er dus dat Rusland dreigt burgerluchtvaart in Oekraïne neer te schieten. Behalve dus dat er geen burgerluchtvaart meer plaatsvindt in Oekraïne. Allang niet meer. Wel in de buurlanden.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

• Janpietertje89
Alvanosa schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 09:51:
[...]

Het gaat erom dat de leugens van Rusland ontkracht worden en de rest van de wereld dit dus kan zien.
Je hebt een begrip als geloofwaardigheid, als iemand niet geloofwaardig is dan ga je er standaard vanuit dat hij onzin verkoopt, zonder dat te hoeven factchecken. Lijkt me in het geval van Rusland effectiever om dit principe te gebruiken. Is toch absurt dat iemand duizenden leugens de wereld in kan slingeren en dat alsnog de bewijslast bij de tegenpartij ligt?

Hetzelfde met een man als Baudet, die beste man hoef ik echt niet meer te factchecken. Dat hij mogelijk in de toekomst 1 keer de waarheid spreekt en vervolgens niet geloofd wordt is toch echt zijn eigen probleem.

• Jerie
  • Niet online
Proton_ schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 09:56:
[...]

De reflex moet worden: als Rusland iets beweert, is het omgekeerde waar.

[...]
Zeg maar gerust: moet weer worden [...]. De 'In Soviet Russia' grapjes vinden een oorsprong daarin. Is gewoon koude oorlog retoriek. Het niveau jij-bak, kan m'n dochter van 4 ook |:(

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

• Alvanosa
Janpietertje89 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 09:58:
[...]

Je hebt een begrip als geloofwaardigheid, als iemand niet geloofwaardig is dan ga je er standaard vanuit dat hij onzin verkoopt, zonder dat te hoeven factchecken. Lijkt me in het geval van Rusland effectiever om dit principe te gebruiken. Is toch absurt dat iemand duizenden leugens de wereld in kan slingeren en dat alsnog de bewijslast bij de tegenpartij ligt?

Hetzelfde met een man als Baudet, die beste man hoef ik echt niet meer te factchecken. Dat hij mogelijk in de toekomst 1 keer de waarheid spreekt en vervolgens niet geloofd wordt is toch echt zijn eigen probleem.
Jij hoeft het misschien niet meer te doen, maar voor andere mensen is het wel nodig en is het essentieël dat deze leugen dus ontkracht worden met feiten. Zodat ze van te voren alles wat Rusland in de toekomst zegt niet meteen geloven.

• JoeZuCK
  • Laatst online: 12:58

JoeZuCK

_Fonz > all.

Over Lukashenko gesproken:

Alexander Lukashenko has failed to fulfil Putin's hopes for him by not attacking Ukraine, former Polish ambassador to Ukraine Jan Piekło told TOK FM. That is why, he added, Putin summoned Lukashenko to bring him up to speed. - He probably wants to tell him: "Either you do something about it, or I will have to replace you with someone more obedient". - the expert explained.

Vladimir Putin is due to meet with Alexander Lukashenko in Moscow on Friday. Jan Pieklo, the former Polish ambassador to Ukraine, spoke to TOK FM about what the purpose of this meeting might be.

- Firstly, Alexander Lukashenko has not fulfilled Putin's hopes, i.e. he has not attacked Ukraine. It turns out that those Belarusian troops that were supposed to enter Ukraine did not do so. Probably not even because Lukashenko didn't want to, but because those troops didn't want to. And his position is weak - said the former diplomat in an interview with Karolina Lewicka.

In his opinion, Lukashenko was therefore called to Moscow on the carpet. - Putin probably wants to put him on the spot and say: 'Either you do something about it, or I will have to replace you with someone more obedient'. I think that's what this meeting will be about," he stressed.

The TOK FM journalist reminded that Lukashenko allowed Putin's troops to be stationed in Belarus and launch an attack on Ukraine from there, but he also did not recognise the self-proclaimed republics in Donetsk and Lugansk, and earlier the annexation of Crimea. Does this indicate that the dictator of Belarus is trying to pursue a policy independent of the Kremlin?

As Jan Pieklo explained, Lukashenko may be trying to send "some desperate signals" that he does not agree with Putin in everything, but there can be no question of any independent policy. Because, the expert continued, the dictator of Belarus is fully dependent on Putin: if not for the support of the Russian president, he would be overthrown. - So, it is hard to count on Lukashenka trying to conduct an independent policy, because he simply cannot be independent. He came to Moscow only to be scolded and put down," summed up the guest of TOK FM.

Source (in Polish): https://www.tokfm.pl/Tokf...przyjechal-do-moskwy.html

Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK

• Janpietertje89
Alvanosa schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 10:01:
[...]

Jij hoeft het misschien niet meer te doen, maar voor andere mensen is het wel nodig en is het essentieël dat deze leugen dus ontkracht worden met feiten. Zodat ze van te voren alles wat Rusland in de toekomst zegt niet meteen geloven.
Ja begrijp ik ook wel. Mijn vraag is echter wel of het effectief is. Elke leugen die gedebunked wordt, wordt vervangen door 3 nieuwe. Een leugen verzinnen is zoveel sneller en makkelijker dan hem fact checken. Daar zouden we toch een oplossing voor moeten vinden. 3 strikes and you're out ofzoiets...

• Yucon
  • Laatst online: 20:55

Yucon

*broem*

[...]

Het vervelende is dat een significante groep mensen op dezelfde manier tegen fact check organisaties aankijkt. Zo ongeveer tot op het niveau dat een fact check in een discussie als een godwin gezien wordt, en dat maakt het wel heel lastig allemaal.

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:53

Indoubt

Always be indoubt until sure

jan390 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 09:54:
[Twitter]
[Twitter]
Dat tweede zou dan wel een goed bericht zijn. Ik hoop dat de bevoorrading van Kyiv nog steeds volle mep door gaat, zowel voor voedsel/medicijnen als middelen ter verdediging.

Wat ik me wel afvraag is waar die Russische soldaten heen gaan als ze hun voertuigen in de steek laten. Gaan die teruglopen naar Rusland?

Het bied misschien wel mogelijkheden voor de Oekrainers om de artillerie van de Russen uit te schakelen of te veroveren als het aantal Russen wat hun voertuig achterlaat aanzienlijk is. Dat zou ook enige bescherming bieden aan de stad.

Ik ga nog maar eens een extra donatie doen, ik heb het gevoel dat het in het recente verleden zelden zo belangrijk is geweest als nu.

• Alvanosa
Janpietertje89 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 10:05:
[...]

Ja begrijp ik ook wel. Mijn vraag is echter wel of het effectief is. Elke leugen die gedebunked wordt, wordt vervangen door 3 nieuwe. Een leugen verzinnen is zoveel sneller en makkelijker dan hem fact checken. Daar zouden we toch een oplossing voor moeten vinden. 3 strikes and you're out ofzoiets...
Al zorgt het ervoor dat één iemand hierdoor overtuigd word en de Russische leugen niet verder verspreid, dan heeft het effect.

• Vorkie
  • Niet online
Toch prachtig de kracht achter het kunnen reageren op zulke berichten:

Waarop iemand gewoon heel simpel stelt:

Alleen wat jammer is dat mensen nooit verder kijken dan bericht 1 en dan, omdat het USA is, gelijk het voor waarheid aannemen.

Sluit mooi aan op de discussie over nepnieuws, dit is zo'n voorbeeld, dat het bericht al gedeeld is zorgt voor problemen.

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:58

Player1S

Probably out in the dark

Vorkie schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 10:10:

[Twitter]

[Twitter]

Alleen wat jammer is dat mensen nooit verder kijken dan bericht 1 en dan, omdat het USA is, gelijk het voor waarheid aannemen.

Sluit mooi aan op de discussie over nepnieuws, dit is zo'n voorbeeld, dat het bericht al gedeeld is zorgt voor problemen.
en deze dan als reactie

[Twitter: https://twitter.com/striker_usa/status/1500481894877569024?s=20&t=0xQ5E6fM6hQCC2DfTlmsyA]

valt wel heel makkelijk door de mand die "journalist" alleen zien de wappies dat niet.

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

technoaddict schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 09:57:
[...]

Wat gaan ze doen als ze hun voertuig verlaten? 300 KM terug lopen? Met de duim omhoog langs de weg en hopen dat ze een Oekraïner tegen komen die net toevallig onderweg is naar Rusland? :)
In elk geval naar een plekje dat warmer is als een stalen vat bij -10. Kan ook een gekraakt huis of iets anders zijn.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• k995
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-04-2025

ALs ik deze video bekijk (en ja veel van de interne rode gebieden zijn niet in handen van rusland) zie ik toch dat de laatste dagen het offensief stilstaat.Een rustpauze voor weer een offensief of effectieve stilstand?

• k995
  • Laatst online: 11-04-2025
technoaddict schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 09:57:
[...]

Krim is iets van 50km

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

k995 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 10:29:
ALs ik deze video bekijk (en ja veel van de interne rode gebieden zijn niet in handen van rusland) zie ik toch dat de laatste dagen het offensief stilstaat.Een rustpauze voor weer een offensief of effectieve stilstand?
Na 14 dagen vechten moet je ook sommige troepen aflossen, voorraden aanvullen, etc.
Dus ik gok een rustpauze voor hervatting. Verhalen van het instorten van de Russische krijgsmacht lijken me beetje voorbarig.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:03
k995 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 10:29:
[YouTube: Russian invasion of Ukraine [10.03.2022]]

Dit is een vertekend beeld, ze hebben sommige hoofdwegen onder controle maar die worden links en rechts aangevallen omdat ze de omliggende gebieden niet in de hand hebben...
Allemaal dunne rode lijnen waren beter geweest...

[ Voor 3% gewijzigd door klaw op 11-03-2022 10:32 ]

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 20:30

mindcre8r

Tradepedia

Ze gaan de bende gewoon helemaal plat bombarderen, ik niks jullie niks lijkt het wel.

Bears and Bulls

• HEY_DUDE
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:46
Krankenhausen schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 19:00:
Zou het conflict zich dan uiteindelijk tot een proxy oorlog tussen de NAVO and China kunnen gaan ontwikkelen?
Nee China heeft geen belang bij een (proxy) oorlog in het Westen. C Het zou China ook een worst wezen wat er met de Oekraine gebeurd. Wat ze niet zien zitten is een democratisch westers Rusland. Dan rukken de 'vijandige' westerse democratieen wel heel erg op naar Chinese grenzen. Dan loop je als dictator het risico dat jouw eigen burgers ook bepaalde vrijheden wilen. Liefst eten ze gewoon van twee walletjes en laten ze banden met het Westen ook in tact.

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

klaw schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 10:32:
[...]

Dit is een vertekend beeld, ze hebben sommige hoofdwegen onder controle maar die worden links en rechts aangevallen omdat ze de omliggende gebieden niet in de hand hebben...
Allemaal dunne rode lijnen waren beter geweest...
Zoals dit:

Bears and Bulls

• HEY_DUDE
mindcre8r schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 10:36:
Ze gaan de bende gewoon helemaal plat bombarderen, ik niks jullie niks lijkt het wel.

[Twitter]
Inderdaad eerst de gebouwen vernietigen, grozny style. Iedereen onderschat nog steeds tot wat voor misdaden Poetin in staat is. Ik maak me vooral zorgen om Kyiv. Platbombarderen is daar een lastige optie. Een platgebombardeerd Kyiv geeft de russische trots wel een knauw. De stad is enorm belangrijk in de geschiedenis van dat zielige moeder Rusland verhaal. Ik zie daar eerder omsingeling en uithongering, genocide en/of het inzetten van chemische wapens.

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Vorkie schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 10:10:

[Twitter]

[Twitter]

Hier staan ze toch gewoon idd;

https://ua.usembassy.gov/...threat-reduction-program/

AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X

• brothermaynard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-01 15:59
[...]

Je hebt een begrip als geloofwaardigheid, als iemand niet geloofwaardig is dan ga je er standaard vanuit dat hij onzin verkoopt, zonder dat te hoeven factchecken.

Een kapotte klok geeft ook 2x per dag de juiste tijd aan. Beetje zelfde principe😉

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

ze lopen wel op een dunne draad met het bombardement vannacht op 100km van de poolse grens, ik weet niet of een raket zo maar even 100km afwijkt en dan over de grens beland maar incapabel zijn ze al gebleken.

zou een beste fuck you signaling kunnen zijn.

Bears and Bulls

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

mindcre8r schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 10:49:
ze lopen wel op een dunne draad met het bombardement vannacht op 100km van de poolse grens, ik weet niet of een raket zo maar even 100km afwijkt en dan over de grens beland maar incapabel zijn ze al gebleken.

zou een beste fuck you signaling kunnen zijn.
Gezien de bovengemiddelde hitrates op ziekenhuizen etc, lijkt hun richtsysteem prima te werken...

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

ChojinZ schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 09:17:
Ken je geschiedenis? Zo werkt dat dus niet:
Extraordinary claims require extraordinary evidence.

Wat je zegt klinkt aannemelijk (maar is wel iets wat iedereen kan bedenken) maar het is geen bewijs voor de gemaakte claim.
Dan snap je mijn uitleg niet of is is de vraag verkeerd gesteld, in deze beweer ik niet de feiten/links in bezit te hebben, sterker nog ik vraag het me zelf ook af..

De "ken u geschiedenis" is meer bedoelt als scherper (kunnen stellen) van de vraag. immers dat je wat ik benoem "aannemelijk" vind ligt niet voor iedereen erbovenop.
ik was toevallig de 1ste lichting die niet meer in het leger hoefde ..heel die doctorine / leerstof oid is me voorbij gegaan ..

Dus iemand moest aan mij uitleggen dat: iemand met "veel" ervaring ga je niet op de frontlinie laten bewegen als kanonvoer.. en dat het wel heel erg dom is .

De uitleg "hij ging kijken waarom er geen voortgang was aan het begin" is voor de leek wellicht voldoende .. terwijl voor de wat meer ervaren mensen ---> daar heb je ondergeschikten voor . zouden zeggen.
Iemand doet de claim dat Putin van bepaalde mensen af wil en ze daarom naar het front stuurt. Ik vraag daar, geheel terecht, bewijs voor en dan kan je dus niet komen met het argument 'ken je geschiedenis'
Kortom hoe logisch is het dat hoge pief op een plek aan het front is waar hij door een sniper uitgeschakeld kan worden ? en was het een toevalstreffer, inside job ofzo ? dat is wat je vraagt . de rest zie hierboven ..

enige wat ik wel betwijfel /stel is dat je niet bewijs laat liggen die direct naar jou wijst, Putin was FSB toch ? dus die zal dat wel enigsinds voorbereid hebben oid .. dus ik vermoed anders dan wat speculatie "bewijs" krijgen een uitdaging is.

Tja vanalles

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:11

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:57
hoevenpe schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 10:59:
[...]

Inmiddels is wikipedia ook bijgewerkt:
[Afbeelding]
Is alweer teruggedraaid. Het artikel is ook onder vandalism protection gezet voor de komende twee weken, dus zal niet zo snel meer terugkomen.

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
hoevenpe schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 10:59:
[...]

Inmiddels is wikipedia ook bijgewerkt:
[Afbeelding]
De humor :D

Maar goed, ik denk niet dat Oekraïne munitie heeft voor de Russische wapens.

March of the Eagles

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

vso schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 10:56:
Kortom hoe logisch is het dat hoge pief op een plek aan het front is waar hij door een sniper uitgeschakeld kan worden ? en was het een toevalstreffer, inside job ofzo ? dat is wat je vraagt . de rest zie hierboven ..
Waarschijnlijk puur geluk. Daarom zijn er ook regels rondom het wel of niet dragen van bepaalde insignes en salueren in het veld. Tuurlijk wil een sluiperschutter maximaal effect halen, dus die observeert wei in bepaalde situaties de leiding heeft.

Maar daarbij vul ik al in dat hij doelgericht gepakt is. Aan het front is de grootste kans dat je omkomt puur pech. Op het verkeerde moment op verkeerde plaats zijn. Bijna altijd wordt er geschoten zonder aanzien des persoons.

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:53

Indoubt

Always be indoubt until sure

Cyberpope schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:10:
[...]

Waarschijnlijk puur geluk. Daarom zijn er ook regels rondom het wel of niet dragen van bepaalde insignes en salueren in het veld. Tuurlijk wil een sluiperschutter maximaal effect halen, dus die observeert wei in bepaalde situaties de leiding heeft.

Maar daarbij vul ik al in dat hij doelgericht gepakt is. Aan het front is de grootste kans dat je omkomt puur pech. Op het verkeerde moment op verkeerde plaats zijn. Bijna altijd wordt er geschoten zonder aanzien des persoons.
Daar moet wel enige nuance bij. Het is daadwerkelijk zo dat er een pikorde is wie je als eerste wil uitschakelen bij de tegenstander. Vroegâh was dat Liason officer > voorwaartse waarnemer > commandant van de eenheid > commandant AT > rest van de peletonscommandanten > anything Vuurleiding Artillerie is ook een goede maar die zit 10 km achter het front of zo dus niet gemakkelijk. Veel van de commandoposten zitten achter het front en niet direct aan het front

Nu is dat wat kort door de bocht maar globaal zijn er zulke schema's. Cavalerie is een bijzondere in dit verhaal maar vaak rukken die niet op zonder steun van infanterie/AT etc.

Nogmaals een beetje kort door de bocht dit, de werkelijkheid is complexer maar er is zeker een pikorde

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Rusland gaat nu ook strijders uit het Midden-Oosten inzetten in Oekraine:
President Poetin heeft duizenden strijders uit het Midden-Oosten groen licht gegeven om tegen Oekraïne te vechten. Tijdens een bijeenkomst van de Russische Veiligheidsraad zei hij dat Rusland ze moet verwelkomen en moet zorgen dat ze de gebieden bereiken waar ze het hardst nodig zijn. "Als je ziet dat er mensen zijn die uit eigen beweging, niet voor geld, willen komen om de mensen in de Donbas te helpen, dan moeten we ze geven wat ze willen en ze helpen het conflictgebied te bereiken."

Volgens de minister van Defensie staan er 16.000 vrijwilligers klaar om samen met de Russische troepen te vechten. Eerder meldde The Wall Street Journal dat Rusland Syriërs rekruteert die veel ervaring hebben met vechten in stedelijke gebieden.

Over mensen die vanuit andere landen komen om Oekraïne te helpen zei Poetin: "We zijn hiervan op de hoogte en het gaat tegen alle normen in."
(NOS Liveblog)

Virussen? Scan ze hier!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Cyberpope schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:10:
[...]

nu verwacht ik eenzijds dat je met een (goeie) scope de stoppels kan zien van een pas geschoren persoon .. ala hollywood (lees je kan goed analyseren) en bv je een goeie positie hebt

maar het is de 2de "hoge" pief en als er meer snipers zouden zijn zou je toch aannemen dat ze bij bosjes vallen ? (lees alles wat ruikt naar "leidinggevend")

Tja vanalles

• Jerie
  • Niet online
wildhagen schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:22:

[...]

(NOS Liveblog)
"Zeggen ze". Wat stelt dit voor? Welke groeperingen zijn dit? Het komt op mij vooralsnog over als een vaag PR praatje.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Jerie schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:24:
[...]

"Zeggen ze". Wat stelt dit voor? Welke groeperingen zijn dit? Het komt op mij vooralsnog over als een vaag PR praatje.
Meest voor de hand liggend, daar ze Syrië noemen, lijken me troepen van Assad, die immers een bondgenoot is van Rusland. Of wellicht één van de andere partijen in dat conflict, zoals Al Qaida, Hezbollah, de Koerden etc.

Virussen? Scan ze hier!

• mindcre8r

mindcre8r

Tradepedia

[...]

(NOS Liveblog)
Mooi hoe dat mes volgens Putin niet aan beiden kanten mag snijden maar dit wel doet.

Bears and Bulls

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-01 13:06

Sebazzz

3dp

mindcre8r schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:26:
[...]

Mooi hoe dat mes volgens Putin niet aan beiden kanten mag snijden maar dit wel doet.
En dat is iets wat de NAVO nooit zal doen. En zo wint Putin.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• jan390
Jerie schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:24:
[...]

unconfirmed, maar de Russische propaganda loopt goed:

[Twitter: https://twitter.com/maps_ukraine/status/1502217994092621826]

Onder andere onder deze account wordt redelijk veel (en op hoog tempo) Russische Propoganda gepost

• marshallq
  • Niet online

Lees dit dan... als dit waar is is het wel een grote blunder.

• brothermaynard
vso schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 10:56:
[...]

De "ken u geschiedenis" is meer bedoelt als scherper (kunnen stellen) van de vraag.

enige wat ik wel betwijfel /stel is dat je niet bewijs laat liggen die direct naar jou wijst, Putin was FSB toch ? dus die zal dat wel enigsinds voorbereid hebben oid .. dus ik vermoed anders dan wat speculatie "bewijs" krijgen een uitdaging is.
Dat zou een fraaie verwijzing naar de bijbel zijn van iemand die zich als christen profileert (Poetin). Koning David heeft ook de oorlog gebruikt om onwelgevallige ‘medestanders ‘ uit te schakelen (2 samuel 11).
Ik zie hem er toe in staat eerlijk gezegd

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:32

Spotmatic

Ken sent me

jan390 schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:30:
[...]
unconfirmed, maar de Russische propaganda loopt goed:
[Twitter]
[Twitter]
[Twitter]
Onder andere onder deze account wordt redelijk veel (en op hoog tempo) Russische Propoganda gepost
Ze hebben vast niet verteld dat het in Oekraïne een beetje koud is. Die komen straks letterlijk van een koude kermis thuis... :+

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

XWB schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:06:
[...]

Ik zou juist verwachten van wel, ze gebruiken ook zelf vergelijkbare sovjet wapens en hun opvolgers.

PSN

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Indoubt schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:20:
[...]

Daar moet wel enige nuance bij. Het is daadwerkelijk zo dat er een pikorde is wie je als eerste wil uitschakelen bij de tegenstander. Vroegâh was dat Liason officer > voorwaartse waarnemer > commandant van de eenheid > commandant AT > rest van de peletonscommandanten > anything Vuurleiding Artillerie is ook een goede maar die zit 10 km achter het front of zo dus niet gemakkelijk. Veel van de commandoposten zitten achter het front en niet direct aan het front

Nu is dat wat kort door de bocht maar globaal zijn er zulke schema's. Cavalerie is een bijzondere in dit verhaal maar vaak rukken die niet op zonder steun van infanterie/AT etc.

Nogmaals een beetje kort door de bocht dit, de werkelijkheid is complexer maar er is zeker een pikorde
Zeker de pickorde is er, maar meestal ook zonder het persoonsaspect Het gaat niet om pietje die commandant is, maar om een commandant en dat die toevallig pietje heet is minder relevant. Maar als er dan iemand vooraan orders staat te geven, herkenbaar is als fors hoge rang en er is een sluipschutter in de buurt, kan het zomaar zijn dat hij die waardevol genoeg vind om zijn positie in gevaar te brengen. Wat hij wellicht niet voor jan soldaat doet.
vso schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:24:
[...]

nu verwacht ik eenzijds dat je met een (goeie) scope de stoppels kan zien van een pas geschoren persoon .. ala hollywood (lees je kan goed analyseren) en bv je een goeie positie hebt

maar het is de 2de "hoge" pief en als er meer snipers zouden zijn zou je toch aannemen dat ze bij bosjes vallen ? (lees alles wat ruikt naar "leidinggevend")
2 is al veel. En dat is de reden waarom deze mensen zich meestal niet in de frontlinie begeven. En die sluipschutters zijn ook erg nodig voor het observeren. En schieten brengt je positie in gevaar. Dus doe je dat meestal als je een waardevol doel hebt. En een korporaal die wat te zeggen heeft over 10 soldaten is dat niet.

Maar nogmaals. De kans is groter dat de beste man in de frontlinie op de verkeerde tijd op de verkeerde plaats was.

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:54

Bever!

3

YakuzA schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:32:
[...]

Ik zou juist verwachten van wel, ze gebruiken ook zelf vergelijkbare sovjet wapens en hun opvolgers.
Ukraine heeft ze ook ingezet bij donbas in 2014..

• Yucon
  • Laatst online: 20:55

Yucon

*broem*

marshallq schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:30:
[Twitter]

Lees dit dan... als dit waar is is het wel een grote blunder.
Het is nog wat interessanter. Oekraine is de enige die deze drone nog gebruikt, maar de russen hebben zonder twijfel ook nog wat liggen dus het zou een ideale false flag kunnen zijn. Overigens kan het natuurlijk ook zijn dat het echt een ongeluk is of dat Rusland de Oekrainse communicatie gestoord cq overgenomen heeft.
Military experts of The War Zone online magazine said that the aircraft is likely a Soviet-era Tu-141 “Strizh” reconnaissance drone that must have severely malfunctioned and crossed over the entirety of Hungary and into Croatia from Ukraine. It said that Ukraine is the only known current operator of the Tu-141.
Bron

Zie ook
https://www.reddit.com/r/..._croatian_capital_zagreb/

[ Voor 8% gewijzigd door Yucon op 11-03-2022 11:49 ]

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online

Gaat niet zo lekker daar intern.

[ Voor 25% gewijzigd door RodeStabilo op 11-03-2022 11:51 ]

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

[...]

(NOS Liveblog)
Zijn de Tsjetsjenen nu al op of zo? Dit klinkt als een 'wij hebben ook vrijwilligers hoor' stunt die een toch al complexe en stroef lopende operatie nog eens wat moeilijker maakt met een lading troepen die je taal niet spreekt.

And to think they once said that computers would take away jobs.

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:54

Bever!

3

IJzerlijm schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:51:
[...]

Zijn de Tsjetsjenen nu al op of zo? Dit klinkt als een 'wij hebben ook vrijwilligers hoor' stunt die een toch al complexe en stroef lopende operatie nog eens wat moeilijker maakt met een lading troepen die je taal niet spreekt.
Heb een vermoeden dat die mensen uit Syrie z.s.m. naar de grens vluchten, waarom zouden zij daar in hemelsnaam vechten?

• jan390
Inderdaad gepost, maar nog niet bevestigd

• jan390
Bever! schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:52:
[...]

Heb een vermoeden dat die mensen uit Syrie z.s.m. naar de grens vluchten, waarom zouden zij daar in hemelsnaam vechten?
Dit gaat dan om soldaten/huurlingen die hebben gevochten onder Assad.

Aan de andere kant heb je ook al geruchten van anti Assad Syriers die zouden willen helpen, o.a. Abu Tow

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:46

FunkyTrip

Funky vidi vici!

HEY_DUDE schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 10:47:
[...]

Inderdaad eerst de gebouwen vernietigen, grozny style. Iedereen onderschat nog steeds tot wat voor misdaden Poetin in staat is. Ik maak me vooral zorgen om Kyiv. Platbombarderen is daar een lastige optie. Een platgebombardeerd Kyiv geeft de russische trots wel een knauw. De stad is enorm belangrijk in de geschiedenis van dat zielige moeder Rusland verhaal. Ik zie daar eerder omsingeling en uithongering, genocide en/of het inzetten van chemische wapens.
Op het inzetten van chemische wapens zijn ze nu natuurlijk op aan het voorsorteren.
Ik weet alleen niet of ze eerst een false flag doen op een dorpje ergens alvorens te claimen dat zij het dan ook mogen inzetten of dat ze er in Kiev een false flag van maken. Ben in dat laatste geval wel benieuwd hoe ze het gaan spinnen dat Oekrainse nazi's heel toevallig een belangrijk strategische plek voor zichzelf vergassen.

Dit dus.

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

'toevallig' is die 16.000 ook een cijfer of vergelijkbaar dat door Oekraine is genoemd bij aantallen van vrijwilligers voor Oekraine te vechten ;)

PSN

• bloody

bloody

0.000 KB!!

Zo, openlijke discussie in een defensie talkshow...

De presentator snoert de militair ff de mond nadat hij uit de school klapt.

nope

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:11
mindcre8r schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 10:36:

[Twitter]
In de liveblog van nu.nl staat dat er 40+ scholen zijn geraakt. Er zullen vast wel honderden zonder duizenden neo nazis wonen in die scholen. Die zijn nu in een klap allemaal dood. Oekraïne is een betere plek geworden, aldus Rusland…

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 22:45
YakuzA schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:59:
[...]

'toevallig' is die 16.000 ook een cijfer of vergelijkbaar dat door Oekraine is genoemd bij aantallen van vrijwilligers voor Oekraine te vechten ;)
Dat filmpje dan ook: hooguit 20 man, laag gefilmd, filmposter van de Putin-Z b-film en dan nog oogt het als de tegenstanders van de jaren 80’ A-team.

Propaganda is zo hopeloos als de doelgroep achterlijk wordt geacht.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – E14’: dit land gaat naar de klote’, daklozen & pickwick thee. Meepraten als gast? DM mij!

• CurlyMo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:32
bloody schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 12:00:
De presentator snoert de militair ff de mond nadat hij uit de school klapt.
Iemand een vertaling?

Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer

• DoubleDutch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-01 19:08
Eerste keer dat ik hier van hoor, opblaasbare leger als decoi. 😳

https://www.thesun.co.uk/...tm_medium=sharebar_native

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Hier staat het vrij vertaald of beschreven eigenlijk:
https://www.telegraaf.nl/...nistan-maar-dan-nog-erger
De Russische filmmaker Karen Shakhnazarov vindt dat het conflict in Oekraïne Rusland dreigt te isoleren. „Ik kan me moeilijk voorstellen dat steden als Kiev worden ingenomen.” Ook riep hij op om het conflict te beëindigen. „Als dit verandert in een absolute humanitaire ramp, dan zullen zelfs onze naaste bondgenoten, zoals China en India, gedwongen worden afstand van ons te nemen.”
///
Maar bij deze kritische uitingen bleef het niet. Talkshowgast Semyon Bagdasarov, een academicus, deed nog een duit in het zakje. „Moeten we naar een ander Afghanistan, maar nog erger?”
///
Op Zvezda, een Russische patriottistische televisiezender, legde een legerofficier aan de kijkers uit hoe Russische soldaten stierven in Oekraïne. De presentator moest daar echter niks van horen. „Nee, nee, nee”, onderbrak

[ Voor 11% gewijzigd door franssie op 11-03-2022 12:22 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Vorkie
  • Niet online
WoW, van het nu liveblog.

Dus straks is naast de rest van de wereld een “nazi”, ook mensen in Rusland een nazi.

Gevaarlijke situatie hoor..
Kremlin: Russen die twijfelen aan 'speciale operatie in Oekraïne' zijn geen echte Russen
"Een echte Rus schaamt zich nooit om Russisch te zijn", zei Kremlin-woordvoerder Dmitry Peskov vrijdag. Hij reageerde daarmee op vragen van verslaggevers over een slogan die zowel in Rusland als daarbuiten rondgaat, waarmee Russen hun schaamte voor de Russische invasie in Oekraïne uiten. "Beschaamd een Rus te zijn", luidt die slogan.

"Als iemand zulke dingen zegt, zijn ze gewoon niet Russisch", zei Peskov. Ook zei hij dat de anti-Russische gevoelens in het Westen gevaarlijk hoog zijn opgelopen. Hij zei te hopen dat westerse leiders stoppen met het aanwakkeren van "russofobie".

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
DoubleDutch schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 12:20:

In de tweede wereld oorlog deden de Engelsen dit voorafgaand aan de invasie in Normandië om de Duitsers te misleiden dat de invasie op een andere plek zou gaan plaatsvinden.

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:10

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

WW2 :P Maar niet echt effectief. Zeker niet met de huidige resolutie en warmte cameras. Maar ja, je moet toch iets als Rus he?

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Thombias schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 12:25:
[...]

In de tweede wereld oorlog deden de Engelsen dit voorafgaand aan de invasie in Normandië om de Duitsers te misleiden dat de invasie op een andere plek zou gaan plaatsvinden.
Van alle tijden: https://www.bhic.nl/ontde...hijnvliegveld-oostelbeers

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:19

Herman

FP ProMod

Een hele oude truc :) Deden de geallieerden al voor de landingen in Normandië ;)
Afbeeldingslocatie: https://a57.foxnews.com/static.foxnews.com/foxnews.com/content/uploads/2019/06/931/524/British-dummy-tank-National-Archives.jpg?ve=1&tl=1

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

• oldgrumpy
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14:09
Thombias schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 12:25:
[...]

Dat konvooi van 60 km was dus eigenlijk 1 groot opgeblazen obstacle run _/-\o_

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:11
oldgrumpy schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 12:26:
Dat konvooi van 60 km was dus eigenlijk 1 groot opgeblazen obstacle run _/-\o_
Mud-masters... O-)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 22:45

Ik vind ‘m leuk, maar nog nergens op serieuze media, OSINT kanalen of zelf Russische propaganda gezien. The Sun is toch een tabloid zoals de Story?

Overigens absoluut bekend concept.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – E14’: dit land gaat naar de klote’, daklozen & pickwick thee. Meepraten als gast? DM mij!

• HEY_DUDE
Een coupé zou uit die hoek moeten komen. Dit maakt de kans daarop ietsje pietsie groter.

• klaw
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:03
HEY_DUDE schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 12:44:
[...]

Een coupé zou uit die hoek moeten komen. Dit maakt de kans daarop ietsje pietsie groter.
Coupe. Coupe (spreek uit: 'koep'; meervoud coupes), zonder accent op de e, betekent onder meer 'haardracht' en 'schaaltje waaruit je ijs eet'. Die laatste betekenis van coupe is terug te voeren op het Latijnse cuppa voor 'beker, kop'.

ik denk dat je deze bedoelt;

Een staatsgreep, coup, coup d'état of putsch is de illegale afzetting van een regering, meestal door een kleine groep van een instelling van de bestaande staat - gewoonlijk door het leger - om de afgezette regering te vervangen door een andere instelling; hetzij burgerlijk, hetzij militair. Wikipedia

How to Beat Putin & The American Origins of Putin's Madness

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:40

de Peer

under peer review

klaw schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 12:46:
[...]

Coupe. Coupe (spreek uit: 'koep'; meervoud coupes), zonder accent op de e, betekent onder meer 'haardracht' en 'schaaltje waaruit je ijs eet'. Die laatste betekenis van coupe is terug te voeren op het Latijnse cuppa voor 'beker, kop'.

ik denk dat je deze bedoelt;

Een staatsgreep, coup, coup d'état of putsch is de illegale afzetting van een regering, meestal door een kleine groep van een instelling van de bestaande staat - gewoonlijk door het leger - om de afgezette regering te vervangen door een andere instelling; hetzij burgerlijk, hetzij militair. Wikipedia
En in het engels spreek je de P van coup dan weer niet uit. Dan zeg je dus 'koo'

Verwijderd

Coupé = trein die over Putin heen rijdt.

Coupe = het vergiftigde schaaltje ijs wat Putin voorgeschoteld krijgt.

Coup = De staatsgreep waarbij Putin uit het raam valt.

Maakt mij persoonlijk niet zoveel uit welke van de 3.

• martijn.s
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:39
Iemand een idee wie er dan aan de macht zou komen als er een coup(e) :p komt? Vraag me af of er dan niet een nog grotere idioot komt daar

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-01 17:03
Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 12:52:

*knip*
Laten we nog een beetje niveau houden aub.

[ Voor 9% gewijzigd door tweakduke op 11-03-2022 20:44 ]

too old, too cold

• Jerie
  • Niet online

Dit werd in WOII ook ingezet. Als ik het me goed herinner zelfs door de Russen in het oostfront.

• FixDeluxe
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 09-12-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 12:52:

Ik zou persoonlijk het ijs vergiftigen i.p.v. het schaaltje :P

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

FixDeluxe schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 12:55:
[...]
De onderbroek scheen ook effectief te zijn ;)

PSN

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
XWB schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:06:
[...]

Grapje? :p

Oekraïne heeft juist veel Russische munitie en wapens.

AMD 5800X3D, ASUS ROG Strix B550-F, 32GB Corsair DDR4, MSI RTX 5070 Ti 16G SHADOW 3X

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

ArcticWolf schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 13:02:
[...]

Grapje? :p

Oekraïne heeft juist veel Russische munitie en wapens.
Misschien zelfs nog wel meer dan 2 weken geleden ;)

PSN

• brothermaynard
FixDeluxe schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 12:55:
[...]

Tenzij Putin inmiddels zo paranoïde is dat hij een voorproever heeft, dan is het schaaltje effectiever😉

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 18:21

Dazzler2120

FP ProMod
brothermaynard schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 13:10:
[...]

Tenzij Putin inmiddels zo paranoïde is dat hij een voorproever heeft, dan is het schaaltje effectiever😉
Volgens mij heeft Putin al een lange tijd een legertje aan voorproevers - het hoort een beetje bij de functie in Rusland.
In NL heb je een staatssecretaris, in Rusland krijg je een proever van de KGB erbij.

PS4 PSN: Dazzler2120

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-01 22:22
Vorkie schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 12:22:
WoW, van het nu liveblog.

Dus straks is naast de rest van de wereld een “nazi”, ook mensen in Rusland een nazi.

Gevaarlijke situatie hoor..

[...]
Ah, de no true schotsmanrussian fallacy. Klassiekertje weer van het Kremlin hoor.

• TakeAway
  • Laatst online: 29-12-2025
Jerie schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 12:54:
[...]

Dit werd in WOII ook ingezet. Als ik het me goed herinner zelfs door de Russen in het oostfront.
Het terracotta leger was hiervan nog een voorbeeld, schijnleger.

• unclero
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:24

unclero

MB EQA ftw \o/

Een deel van Kadyrov's manschappen zijn teruggeroepen, en een deel staat de ingenomen kerncentrales te 'bewaken'.

Kadyrov heeft momenteel een rekening te vereffenen met FSB, dus zodra daar aan is voldaan, zal die vast weer terug komen.
Bever! schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 11:52:
Geld. En de wetenschap dat als zij vluchten, de geheime dienst van Assad bij hun familie komt 'informeren'.

Maskirovka is het woord waar u naar op zoek bent.
martijn.s schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 12:54:
Iemand een idee wie er dan aan de macht zou komen als er een coup(e) :p komt? Vraag me af of er dan niet een nog grotere idioot komt daar
Geen flauw idee, volgens de duizendjarige Russische traditie is de troonopvolger altijd iemand die nog niemand kent. Wat ik wel weet is dat die éérst langs Kadyrov moet.

Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!

• 3raser
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 16:50

3raser

⚜️ Premium member

VN heeft 'betrouwbare rapporten' over gebruik clustermunitie door Russen
Als dit bewezen wordt, zou dat dan een reden zijn voor het buitenland om in te grijpen? Ik vraag me af hoe ver Poetin mag gaan voordat we ons mengen in de oorlog. Met manschappen wel te verstaan. Qua wapens leveren zitten we er al in natuurlijk.
Pagina: 1 ... 24 ... 254 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.

Andere topics
Verschillende fronten:
Het Krim front
Het Donbass front
Het Chernihiv-Charkiv front
Het Kyiv front

Verbreding en verdieping:
MH17: De weg richting daders en mogelijke berechting
Sancties tegen Rusland: actualiteit en achtergronden
[ZT] Russisch-Westerse verhoudingen deel 3
Wapensystemen en effectiviteit

Overig: