Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”
korte uitleg over de SIGINT cpaciteiten van de RC-135W

Wit-Rusland/Oekraine
Moldavie
[ Voor 46% gewijzigd door dierkx36 op 07-03-2022 15:26 ]
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/87H4A0fESmSL0Da52fprX0NJ.jpg?f=user_large)
Op bijvoorbeeld ADS-B Exchange is wel zichtbaar om welk toestel het gaat, namelijk een Bombardier Challenger 650 van Lasai Aviation met registratie N488CR. Lasai Aviation is een contractor die het toestel vliegt voor de US Army. Dit toestel houdt zich bezig met ISR (intelligence, surveillance and reconnaissance). Het toestel is daarom voorzien van allerlei antennes. Voor wie meer wil lezen over het toestel, kan bijvoorbeeld hier terecht.
Be yourself, no matter what they say ...

https://www.flightradar24.com/NAF12/2b0ea848
[ Voor 19% gewijzigd door TheRicolaa10 op 07-03-2022 19:53 ]
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
[ Voor 10% gewijzigd door Grouchy op 07-03-2022 20:44 ]
A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.
Klopt. V-11 was zondag van Eindhoven naar Amsterdam gevlogen. Vandaag was het Amsterdam - Constanta - Amsterdam - Eindhoven.Grouchy schreef op maandag 7 maart 2022 @ 20:44:
De thuisbasis van het 334 Squadron zit toch Welschap?
HENG HENG
Volgens een bericht op CNN van een aantal dagen geleden gaat het "officieel" om trainings missies :Spacecowboy schreef op maandag 7 maart 2022 @ 22:12:
Ik zie af en toe ook B52's patrouilleren, maar niet continue, wat zou daar het idee achter zijn? Alleen power projection?
The US flew B-52 bombers over NATO's eastern flank on Friday
On officieel kan je het idd wel als power projection zien.
PS :
Net gevonden, artikel van eind februari uit Air Force magazine :
F-35s, B-52 Arrive at NATO’s Eastern Front as Russia Invades Ukraine
[ Voor 17% gewijzigd door dierkx36 op 07-03-2022 23:19 ]
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.
Dank. Verklaart waarom het niet 24/7 is, zoals de KC10's en de SIGINT's etc.dierkx36 schreef op maandag 7 maart 2022 @ 23:15:
[...]
Volgens een bericht op CNN van een aantal dagen geleden gaat het "officieel" om trainings missies :
The US flew B-52 bombers over NATO's eastern flank on Friday
On officieel kan je het idd wel als power projection zien.
PS :
Net gevonden, artikel van eind februari uit Air Force magazine :
F-35s, B-52 Arrive at NATO’s Eastern Front as Russia Invades Ukraine
HENG HENG
Is er iemand die dat kan duiden?
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Screenshot? Ik zie momenteel alleen maar Cessna's etc, of is dat een cloak o.i.d?Yaksa schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 15:07:
Opeens een ontzettend hoge activiteit (7 stuks tegelijk in de lucht) van Belgisch F16 straaljagers bij Overpelt.
Wel een aantal rond de Vliehors, o.a. een F16 opgestegen vanaf een RAF basis.
[ Voor 10% gewijzigd door Spacecowboy op 08-03-2022 16:49 ]
HENG HENG
Het was dan ook 1 uur en 3 kwartier geleden. Gisteravond vlogen er ook een viertal rond op de grens van Frankrijk en België. Eentje was alleen maar (kleine) rondjes aan het draaien, leek wel of ze aan het 'lessen' waren.Spacecowboy schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 16:47:
[...]
Screenshot? Ik zie momenteel alleen maar Cessna's etc, of is dat een cloak o.i.d?
Wel een aantal rond de Vliehors, o.a. een F16 opgestegen vanaf een RAF basis.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Ik heb het idee dat er momenteel veel meer trainingsmissies worden gevlogen dan voorheen.Yaksa schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 16:54:
[...]
Het was dan ook 1 uur en 3 kwartier geleden. Gisteravond vlogen er ook een viertal rond op de grens van Frankrijk en België. Eentje was alleen maar (kleine) rondjes aan het draaien, leek wel of ze aan het 'lessen' waren.
Hier in het buitengebied was er een oefening van Defensie (doen ze wel vaker hier), en net ook weer 2 apaches.
[ Voor 11% gewijzigd door Spacecowboy op 08-03-2022 16:57 ]
HENG HENG
Kan wel kloppen, de gemeente waar ik woonachtig ben heeft haar inwoners al gewaarschuwd dat er vanaf 7 t/m 9 maart (en 2 weken later) veel helicopterbewegingen kunnen zijn vanwege een oefening.Spacecowboy schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 16:55:
[...]Ik heb het idee dat er momenteel veel meer trainingsmissies worden gevlogen dan voorheen.
/f/image/yOsWRD5VXcjZNEL2xtke19BG.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 3% gewijzigd door Spacecowboy op 08-03-2022 17:44 ]
HENG HENG
Mooi om te bezoeken of eens rustig vanaf Texel te bekijken vanaf de welbekende vuurtoren
Untappd: Louwke80
Als ze maar geen Belgische praktijken gaan uitvoeren: https://lc.nl/friesland/F...kt-incident-24121966.htmlSpacecowboy schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 17:25:
Ze hebben het in ieder geval wel naar hun zin daar. Engelse F16's dus blijkbaar.
[Afbeelding]
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Amerikaanse waarschijnlijk. De Royal Airforce heeft geen F16’s in de bewapening.Spacecowboy schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 17:25:
Ze hebben het in ieder geval wel naar hun zin daar. Engelse F16's dus blijkbaar.
[Afbeelding]
HENG HENG
Toevallig vorige week ook opgemerkt, omgeving Oudsbergen. En dit ging niet over gewone vluchten maar echt maneuvers. Verticaal opstijgen, corkscrews.Yaksa schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 15:07:
Opeens een ontzettend hoge activiteit (7 stuks tegelijk in de lucht) van Belgisch F16 straaljagers bij Overpelt.
Veel defensieonderdelen oefenen ook gewoon he? Reden ze voorheen naar een oefenterrein in Duitsland, wellicht rijden/vliegen ze nu naar Polen.Spacecowboy schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 18:10:
Nu net ook weer een Globemaster die vanuit UK naar het oosten gaat. Vandaag al de zoveelste die ik zie overkomen. Hoeveel troepen en materieel gaat er die kant op? Want het lijkt mij meer dan alleen de aantallen die er in de media worden gegeven. Ook mede omdat ik treinen van de D-Bahn vol met tanks richting oosten zag gaan....
Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier
Die komt Braziliaanse evacués uit Oekraïne ophalen:Yaksa schreef op woensdag 9 maart 2022 @ 14:39:
Brazilië doet ook mee.
A new KC-390 transport aircraft from the Brazilian Air Force should land in Brazil’s capital, Brasília, on Thursday morning, March 10th, bringing home our country fellows and their furry best friends. pic.twitter.com/h0c7plFci9
— Government of Brazil (@govbrazil) 5 maart 2022
At this moment, the crew of the military transport aircraft KC-390 Millennium has accepted authorization to depart on a rescue mission of Brazilians who managed to flee into Poland from Ukraine. pic.twitter.com/y8Xx39OZGS
— Government of Brazil (@govbrazil) 7 maart 2022
Louwke schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 17:47:
Vlieland heeft de Vliehorst en dat is de shooting range van de Luchtmacht. Er wordt ook erg graag gebruik van gemaakt van onze omringende landen.
Mooi om te bezoeken of eens rustig vanaf Texel te bekijken vanaf de welbekende vuurtoren

Iemand een idee trouwens wat die grondvoertuigen zijn (rode cirkel)? Staat weinig info bij.
Zie ze bij Schiphol ook.
EDIT:
En zag net ook een C17 Globemaster in Rzeszow landen en vrij snel daarna weer opstijgen. Zat maar ca 5 min tussen, dus waarschijnlijk een andere. Zouden dan beide uit Canada zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door Pazo op 10-03-2022 14:32 ]
Grote Enphase topic • IQ Gateway lokaal uitlezen • PVOutput
10690Wp op O/W (Barneveld) • Panasonic Aquarea K-serie (7kW) WP • Gasloos per 1-11-2023
Grote Enphase topic • IQ Gateway lokaal uitlezen • PVOutput
10690Wp op O/W (Barneveld) • Panasonic Aquarea K-serie (7kW) WP • Gasloos per 1-11-2023
Ik denk dat daaraan de vraag voorafgaat of dit wel een Fokker F70 is. Als je goed kijkt op ADS-B Exchange zie je DEMML en D-EMML op exact dezelfde plek vliegen (op FR24 zie je twee keer DEMML op dezelfde plek vliegen). ADS-B Exchange maakt van DEMML een Fokker F70 en van D-EMML een MOONEY M-20T. Dat laatste lijkt beter te kloppen.Yaksa schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 14:54:
Ik wist niet eens dat het leger Fokker F70's had rondvliegen.
:strip_exif()/f/image/pQafT3gtFwzFSCW6B4eziHAv.jpg?f=fotoalbum_large)
Inmiddels kan je hem alleen nog hier vinden. De namen zijn er al uitgehaald.

Hoe hebben ze dit erin gehacked? Ik ga er even vanuit die iemand een fake ADS-B signaal in de lucht heeft gegooid? En hoe makkelijk gaat dit? Of moet dit van een fanatieke werknemer zijn die zich bezighield met illegale praktijken vanuit een verkeerstoren?
[ Voor 12% gewijzigd door AW_Bos op 11-03-2022 14:20 ]
☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️
Iedereen kan data aanleveren voor FR24. Je moet enkel een ADS-B ontvanger aan een computer (b.v. Raspberry Pi) hangen en je bent klaar. Maar dat betekent dat men ook foutieve data kan aanleveren. Waarschijnlijk heeft men het programma dat de ADS-B ontvanger uitleest en de data doorstuurt naar FR24 zo aangepast dat deze een niet bestaande vlucht aan de data toevoegt.AW_Bos schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 14:17:
Hoe hebben ze dit erin gehacked? Ik ga er even vanuit die iemand een fake ADS-B signaal in de lucht heeft gegooid? En hoe makkelijk gaat dit?
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Ik heb elektra-inbouwmaterialen over? Kopen? Zie: hier
Syrië vermoed ik.Yaksa schreef op zaterdag 12 maart 2022 @ 18:52:
Wat doet deze Russische ILYUSHIN Il-82 (opgestegen vanaf Moskou) boven Turkije?
[Afbeelding]
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cHHIyCZxryO0ONfrxjQFouAA.jpg?f=user_large)
Opgestegen vanuit Moskou en nu boven Polen vliegend. Private owner. Ben benieuwd waar die naartoe gaat.
Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch
/f/image/p8APN5f0rrqSSIk9zbmhlG2G.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 52% gewijzigd door Visitor.q op 14-03-2022 16:06 ]
Toch mooi dat we dat allemaal zo geregeld hebben; een internationale bowling baan
Schiet tussen de palen en je scoort!
= NATO, kisten zijn toevallig in Luxemburg geregistreerdPazo schreef op donderdag 10 maart 2022 @ 14:20:
Luxemburg patrouilleert ook met een radarvliegtuig voor de grens.
NATO acquired 18 Boeing E-3As and support equipment for a NATO air defense force. Since all aircraft must be registered with a certain country, the decision was made to register the 18 NATO AWACS planes with Luxembourg, because until that point Luxembourg did not have an air force.
[ Voor 79% gewijzigd door Bobmeister op 14-03-2022 22:28 ]
Volgens mij is D-483 gewoon een Nederlandse Chinook. Zo kom ik 'm tegen in het overzicht van de Gilze-Rijen Aviation Society. Ik dacht ook dat Duitsland geen Chinooks heeft.martwoutnl schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 14:16:
Deze kwam net hierover vliegen. Normaal hoor ik de Chinooks wel eens meer maar dan zijn ze van de Nederlandse Luchmacht. Misschien te maken met oefeningen door Oekraïne? Hij komt uit Gilze.
Dan is de website die ik had dus foutief met de Duitse vlag. Bedankt voor de uitleg.voske schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 14:43:
[...]
Volgens mij is D-483 gewoon een Nederlandse Chinook. Zo kom ik 'm tegen in het overzicht van de Gilze-Rijen Aviation Society. Ik dacht ook dat Duitsland geen Chinooks heeft.
/f/image/JbT0bp3u5CZu3tnYJfYCNZ74.png?f=fotoalbum_large)
Ik zie ook heel veel militaire oefenvliegtuigen boven Engeland en Frankrijk, plus een groot aantal militaire helicopters.
Zou het kunnen dat men UA piloten aan het opleiden is?
Dat lijkt me wel heel onwaarschijnlijk, eerder het spul en mankracht up-to-date brengen voor het geval dat...Yaksa schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 16:12:
2 Belgische F16's aan het oefenen in de buurt van Oldenzaal, opgestegen vanuit België.
[Afbeelding]
Ik zie ook heel veel militaire oefenvliegtuigen boven Engeland en Frankrijk, plus een groot aantal militaire helicopters.
Zou het kunnen dat men UA piloten aan het opleiden is?
Het valt me op dat er constant wel 2 a 3 tankers (ook vaak een A330 MRTT vanuit Eindhoven) rondvliegen terwijl er nagenoeg geen kisten zichtbaar zijn die bijtanken. Hebben die bewust transponder uit?
Edit: grappig een C40B met de naam SAM
/f/image/zLPEtahFtpqeoglf5ufbwtxn.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 29% gewijzigd door SniperGuy op 16-03-2022 17:01 ]
Ik vermoed dat we de meeste vliegbewegingen niet zien. U2s, B1, B2, F-35s, ik denk dat zo’n beetje de halve USAF present is maar dat niet wetenSniperGuy schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 16:46:
[...]
.
Het valt me op dat er constant wel 2 a 3 tankers (ook vaak een A330 MRTT vanuit Eindhoven) rondvliegen terwijl er nagenoeg geen kisten zichtbaar zijn die bijtanken. Hebben die bewust transponder uit?
Wat moeten we hier van denken.. Lees ook even het draadje.
[ Voor 10% gewijzigd door JoeZuCK op 17-03-2022 10:06 ]
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Mensen denken op Twitter blijkbaar meteen het ergste. Het kunnen ook gewoon troepentransporten zijn. Ze zijn continu nieuwe mankracht aan het invliegen.JoeZuCK schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:05:
[Twitter]
Waar kijken we naar?JoeZuCK schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:05:
[Twitter]
Moet ik hieruit begrijpen dat er veel burgerluchtvaart toestellen vanuit Moskou naar het oosten vliegen? Dan zou je ook moeten weten wat het normale vliegverkeer is die kant op en op een willekeurige donderdagochtend om dezelfde tijd.
Als dit elke dag gebeurd dan hoef je niks te denken. Is dit bijzonder dan verwachten ze misschien een airstrike op Moskou.
Zonder aanvullende informatie kun je hier weinig mee.
Rossiya is geloof ik van de russische overheid. Not sure. Sommigen denken dat ze regeringsmensen snel naar bunkers vliegen en gaan dreigen met nukes.. allemaal ongefundeerd.Indoubt schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:12:
[...]
Waar kijken we naar?
Moet ik hieruit begrijpen dat er veel burgerluchtvaart toestellen vanuit Moskou naar het oosten vliegen? Dan zou je ook moeten weten wat het normale vliegverkeer is die kant op en op een willekeurige donderdagochtend om dezelfde tijd.
Als dit elke dag gebeurd dan hoef je niks te denken. Is dit bijzonder dan verwachten ze misschien een airstrike op Moskou.
Zonder aanvullende informatie kun je hier weinig mee.
edit: damn, had de datum van het artikel dat ik linkte gemist. excuses!JoeZuCK schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:05:
[Twitter]
[ Voor 30% gewijzigd door dr.lowtune op 17-03-2022 11:32 ]
Dit soort sensatiepers moet echt nokken met clickbait paniek creëren. Dat kan helemaal verkeerd uitpakken, dat ze dat zelf niet kunnen bedenken. Ernstig.dr.lowtune schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:26:
[...]
De sensatiepers is er ook op gesprongen:
https://www.dailymail.co....-survive-nuclear-war.html
TLDR (volgens artikel): Poetin brengt familie e.d. naar bunkers.
Ik denk dat dat op zich wel meevalt. Misschien dat wat meer mensen toiletpapier en jodiumtabletten kopen, maar meer dan dat zie ik niet gebeuren. De serieuze media pakken het vooralsnog (gelukkig) niet op.olafmol schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:33:
[...]
Dit soort sensatiepers moet echt nokken met clickbait paniek creëren. Dat kan helemaal verkeerd uitpakken, dat ze dat zelf niet kunnen bedenken. Ernstig.
Als Putin trouwens net als zijn voorbeeld ook naar een ondergrondse bunker verkast, wil ik het pistool wel sponsoren.
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Dat is een artikel van 1 maart.dr.lowtune schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:26:
[...]
De sensatiepers is er ook op gesprongen:
https://www.dailymail.co....-survive-nuclear-war.html
TLDR (volgens artikel): Poetin brengt familie e.d. naar bunkers.
Schiet m zelf dood, dat is pas heldhaftigdr.lowtune schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 10:44:
[...]
I
Als Putin trouwens net als zijn voorbeeld ook naar een ondergrondse bunker verkast, wil ik het pistool wel sponsoren.
Decoy vluchten is een theorie. Kan zijn dat Putin in 1 van de toestellen zit, kan oefening zijn.
Ook een vlucht die kan duidden op een ICBM oefening of bezoek:
[Twitter: https://twitter.com/andy_scollick/status/1504424658984128514?s=21]
En een zwerm prive vliegtuigen onderweg naar Dubai:
Exodus of private planes from Moscow to Dubai pic.twitter.com/TSOTIRGdkM
— OSINT UK (@jon96179496) 17 maart 2022
Of er is net een conferentie in Moskou afgelopen en die vliegtuigen zijn de VIP's die weer naar huis vliegen.NiGeLaToR schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 13:01:
[Embed]
Decoy vluchten is een theorie. Kan zijn dat Putin in 1 van de toestellen zit, kan oefening zijn.
Het vreemde is dat er geen bestemming is ingevoerd en het luchtmachttoestellen zijn. Daarom maakt men er een 'spannend' iets van.downtime schreef op donderdag 17 maart 2022 @ 15:49:
[...]
Of er is net een conferentie in Moskou afgelopen en die vliegtuigen zijn de VIP's die weer naar huis vliegen.
@AndereKoekoek hoe gaan ze anders naar Kalinigrad? Ze kunnen niet meer over land vliegen.
[ Voor 11% gewijzigd door NiGeLaToR op 17-03-2022 15:55 ]
Dit weekend F1 in Bahrein[b]NiGeLaToR in "Het vliegbewegingen topic"NiGeLaToR schreef op donderdag 17 maart 2022
En een zwerm prive vliegtuigen onderweg naar Dubai:
[Embed]
Dat betekent, stam + t .
Maar weten de Russen dat?
https://globe.adsbexchange.com/?icao=ae01d5 of https://www.flightradar24.com/JAKE31/2b2d82d0
EDIT
Hij is nu toch weer rustig aan het klimmen.
[ Voor 9% gewijzigd door LongBowNL op 18-03-2022 09:06 ]
Ik kan me zomaar voorstellen om verdwaalde drones te onderscheppen (er blijken al wat incidenten mee geweest te zijn afgelopen weken)
Untappd: Louwke80
Die merk je dus echt pas heel laat op als ze zo laag aan komen vliegen.
Een paar draaiden ook nog even mooie bocht langs de pier, zag er mooi uit.
Op flightradar niets van terug te zien trouwens.
Deze vloog al weer iets hoger, eerste 2 zaten nog iets lager :

[ Voor 7% gewijzigd door DDX op 18-03-2022 16:28 ]
Gezien hoogte en snelheid denk ik aan een U-2. Of misschien een RQ-4 Global Hawk.Yaksa schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 01:21:
Iemand enig idee wat dit is?
Vliegt nogal hoog........
[Afbeelding]
[ Voor 4% gewijzigd door downtime op 19-03-2022 02:39 ]
RQ-4 Global Hawk it is!downtime schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 02:37:
[...]
Gezien hoogte en snelheid denk ik aan een U-2. Of misschien een RQ-4 Global Hawk.
https://www.reuters.com/b...aine-airspace-2022-02-22/
From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.
Geen idee waarom, maar FR24 laat gewoon het type zien itt adsb.Yaksa schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 01:21:
Iemand enig idee wat dit is?
Vliegt nogal hoog........
[Afbeelding]
https://www.flightradar24.com/FORTE11/2b2e3aa4
Joe Biden komt vanavond naar België, dus ergens moet AirForce 1 zijn.Yaksa schreef op dinsdag 8 maart 2022 @ 15:07:
Zowel AF1 als Marine1 zijn uitgesloten van sites als FR24.
[ Voor 8% gewijzigd door asing op 23-03-2022 19:45 ]
Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month
:strip_exif()/f/image/ngEXKOqqX2pA9Jl9N5L9b0XP.jpg?f=fotoalbum_large)
Entourage van Biden?
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Boeing_C-32
[ Voor 6% gewijzigd door Glenfiddich op 23-03-2022 21:31 ]
Catch a smile out there!
De 747 kan stuk zijn, waardoor er nog maar 1 toestel overblijft.
Aangezien het dan voorspelbaar is waarin mister biden zit kunnen ze er voor kiezen om de 747 helemaal thuis te laten.
Waardoor dit toestel er misschien 1 van 2/3 wordt en 1 van het groepje de president vliegt, en dat toestel is dan airforce one geworden.
Edit. Net gevonden dat ze de 74 hebben gebruikt, dus dan is het aannemelijk dat hier staff/beveiliging/pers in zat.
[ Voor 39% gewijzigd door jack zomer op 23-03-2022 23:02 ]
The problem with communication is the illusion it has taken place.
/f/image/YZsde5aS2S23o0BUexl2A558.png?f=fotoalbum_large)
Linkje: https://globe.adsbexchange.com/?icao=4a35d2
[ Voor 5% gewijzigd door _Eend_ op 24-03-2022 08:17 . Reden: Linkje toegevoegd. ]
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Die Roemeense drone vliegt daar al weken. Geen idee wat het doel daarvan is, maar ik vermoed dat ze intel verzamelen over scheepvaartbewegingen in de Zwarte Zee._Eend_ schreef op donderdag 24 maart 2022 @ 08:13:
Voor het eerst zie ik een Roemeense drone vliegen. Deze vliegt boven de Zwarte Zee en lijkt opgestegen te zijn vanaf een (marine)schip:
[Afbeelding]
Linkje: https://globe.adsbexchange.com/?icao=4a35d2
Op https://globe.adsbexchange.com/ is ie niet te zienTens schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 09:40:
https://www.flightradar24.com/48.01,32.85/5
British Airways vliegt bijna over de Krim?
BAW260
Waarschijnlijk een foutje van FR24, BAW260 vliegt nu boven Turkije:
:fill(white):strip_exif()/f/image/4NRIxKibv446u175E9lm4uh7.png?f=user_large)
[ Voor 32% gewijzigd door _Eend_ op 26-03-2022 09:48 ]
Zit nu weer netjes in de rij rond Oekraïne. Had een stippellijn achter zich ipv een paarse lijn. Zie nu dat er nog een paar stukjes eerder op die vlucht zijn met stippellijn getrokken._Eend_ schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 09:46:
[...]
Op https://globe.adsbexchange.com/ is ie niet te zien
if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor
Op mijn screenshot is het niet te zien omdat FR24 het even later had aangepast, maar tot aan ongeveer Samsun stond er een stippellijn, die aangeeft dat er op dat deel van de vlucht geen data is ontvangen.Tens schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 09:51:
[...]
Zit nu weer netjes in de rij rond Oekraïne. Had een stippellijn achter zich ipv een paarse lijn. Zie nu dat er nog een paar stukjes eerder op die vlucht zijn met stippellijn getrokken.
Tot de oorlog vloog het rond boven Oekraïne zelf. Soms echt bizar lang! (Meer dan 24 uur).GeeEs schreef op zaterdag 19 maart 2022 @ 08:27:
Die global hawk (met dit callsign) vliegt daar al weken rondjes langs de zuid/west grens van UA. Misschien ook al veel langer, maar toen volgde ik het nog niet echt in die regio.
Volgens Wikipedia kan dat ding 32+ uur blijven vliegen. En de Amerikanen hebben zelfs plannen gehad voor een tanker variant van de RQ-4, waarmee ze in theorie 120 uur konden vliegen.PLAE schreef op zaterdag 26 maart 2022 @ 10:28:
[...]
Tot de oorlog vloog het rond boven Oekraïne zelf. Soms echt bizar lang! (Meer dan 24 uur).
In de buurt vliegt ook een A330-200 van de KLu: https://globe.adsbexchange.com/?icao=480c43
:strip_exif()/f/image/LlFXh6uL7AdI6CZkhIab4aI4.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat doen die daar?
https://www.jetphotos.com...ferral&utm_source=iOS+App
Wikipedia: Guardia di Finanza
Catch a smile out there!
Zal wel te maken zal hebben met het deel van de mensheid dat uit het onderste van een beerput is gekropen om misbruik te maken van de vluchtelingenstroom.
https://www.unicef.nl/nie...oogd-risico-op-uitbuiting
[ Voor 3% gewijzigd door emphy op 27-03-2022 00:04 ]
Een nieuwe vliegbeweging post hier moet het volgende bevatten:
• De relevantie van de vliegbeweging.
• Een link naar de vliegbeweging.
• Een screenshot is niet verplicht, maar handig indien de link expiring is.
En erg belangrijk: geen ongefundeerde speculatie n.a.v. vliegbewegingen.