Dat zal voor die Market Garden herdenking zijn geweest, dat zou vandaag spelen.DjoeC schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 15:42:
[...]
Vanochtend gingen ze met z'n achten (of negen) vanuit Eindhoven naar de Ginkelse heide en terug. De hele week zijn ze hier al aan het oefenen geweest en kwamen vaak op zo'n 300-500 voet over/langs (laagvlieggebied). De Apaches kwamen deze week nog lager: zo'n 100 voet waarna ze huppelend over de bomen naar het volgende weiland gaan.
Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)
Yes, Market Garden. En komende week weer her en der laagvliegoefeningen.teacup schreef op zaterdag 20 september 2025 @ 17:13:
[...]
Dat zal voor die Market Garden herdenking zijn geweest, dat zou vandaag spelen.
Gisteravond ook al een overkomende C130 Hercules.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Hier wel, maar da's bijna elke dag/avond, vanavond op <100m hoog. En komende week landmacht oefening in de gemeente. Maar, het hangt ervan waar je woont. Momehteel: Leerdam, Waalwijk, Bennekom en nog ergensFiber schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 22:05:
Is er een militaire oefening bezig of zo met Chinooks en een Apache in de lucht...?
Gisteravond ook al een overkomende C130 Hercules.
[ Voor 7% gewijzigd door DjoeC op 19-02-2026 22:30 ]
Amersfoort hier, Ik hoorde een Chinook over komen en toen ging ik op FR24 kijken wat het was.DjoeC schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 22:29:
[...]
Hier wel, maar da's bijna elke dag/avond, vanavond op <100m hoog. En komende week landmacht oefening in de gemeente. Maar, het hangt ervan waar je woont. Momehteel: Leerdam, Waalwijk, Bennekom en nog ergensWel bijzonder lijkt een uitstapje naar Schiphol.
Die hoor ik hier niet dagelijks. Wel elke avond veel over komend commercieel verkeer van en naar Schiphol naar het zuidoosten, Duitsland, Emiraten en verder. Niet storend hoor, de meesten hoor je niet, maar sommigen wel, Pas ook nog een Antonov, die hoor je zelfs nog als ze hoog zitten.
[ Voor 23% gewijzigd door Fiber op 19-02-2026 22:59 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Wat jij hoorde was de Chinook die van de zuid-Veluwe naar/van Schiphol ging en daarna met een bocht richting GilzeRijen.Fiber schreef op donderdag 19 februari 2026 @ 22:50:
[...]
Amersfoort hier, Ik hoorde een Chinook over komen en toen ging ik op FR24 kijken wat het was.
Die hoor ik hier niet dagelijks. Wel elke avond veel over komend commercieel verkeer van en naar Schiphol naar het zuidoosten, Duitsland, Emiraten en verder. Niet storend hoor, de meesten hoor je niet, maar sommigen wel, Pas ook nog een Antonov, die hoor je zelfs nog als ze hoog zitten.
Hier is het commercieel meestal wel rustig, alles vliegt vrij hoog, alleen 's avonds rond 23:30 een paar 747's die naar Afrika gaan (vast om bloemen op te halen) of een aantal die nog niet op hoogte zitten. We zijn hier laagvlieg oefengebied. Apaches huppelen golvend over de boomtoppen en Chinooks laden en/of lossen regelmatig in een weiland
/f/image/FegfKjnSGqiP3vA2oausILwD.png?f=fotoalbum_large)
Trouwens, afgelopen vrijdag kwam ook 1 van deze Boeing Dreamlifters nog over vliegen. Opmerkelijk vliegtuig dat afkomstig was uit Wikipedia: Taranto-Grottaglie Airport in zuid Italie. Een bijzondere bestemming voor zo'n vliegtuig gezien het formaat en de lokatie van dat vliegveld. Maar misschien zat daar gezien de aanvoer van materiaal naar die regio ook wel bijzondere vracht in.
Uit het wikipedia-linkje dat je zelf post:DjoeC schreef op maandag 23 februari 2026 @ 09:42:
[...]
Trouwens, afgelopen vrijdag kwam ook 1 van deze Boeing Dreamlifters nog over vliegen. Opmerkelijk vliegtuig dat afkomstig was uit Wikipedia: Taranto-Grottaglie Airport in zuid Italie. Een bijzondere bestemming voor zo'n vliegtuig gezien het formaat en de lokatie van dat vliegveld. Maar misschien zat daar gezien de aanvoer van materiaal naar die regio ook wel bijzondere vracht in.
[...]
As Alenia Aeronautica produces big fuselage parts of the Boeing 787 Dreamliner in a hangar located beside an airport's apron, multiple times a month, a Boeing 747 Large Cargo Freighter, also known as Dreamlifter, lands at Taranto Grottaglie to pick up the parts and fly them to the Boeing factory at Paine Field and Boeing South Carolina at Charleston International Airport for final assembly.
Ahhh, ik zocht vooral het plaatje. Zat in gedachten meer bij ontwikkelingen in het Midden Oosten en ken toevallig de bestemming Charleston AFB als een grote militaire basis.... Maar het is dus waarschijnlijk een "gewone" vlucht geweest.Waaj schreef op maandag 23 februari 2026 @ 09:48:
[...]
Uit het wikipedia-linkje dat je zelf post:
[...]

Een nieuwe vliegbeweging post hier moet het volgende bevatten:
• De relevantie van de vliegbeweging.
• Een link naar de vliegbeweging.
• Een screenshot is niet verplicht, maar handig indien de link expiring is.
En erg belangrijk: geen ongefundeerde speculatie n.a.v. vliegbewegingen.
:strip_exif()/f/image/PPtzTgdsAv1iDSJ0ruDIP3nj.jpg?f=fotoalbum_large)