Volgens een lokale vrachtwagenchauffeur ligt dat meer aan de wegwerkzaamheden en dom afgestelde verkeerslichten en is het al een paar maanden feeststylezzz schreef op donderdag 4 april 2024 @ 11:59:
[...]
Poh.... redelijk wat mensen? Die gewoon naar hun werk willen. Of buurtbewoners die ineens massas sluipverkeer door hun straat zien rijden. Maar goed... dit gaat offtopic.
Iets wat ik me al een tijdje afvraag; ook wat offtopic hier want het gaat niet over Oekraïne maar wel over militaire vliegbewegingen.
Af en toe zie ik een Chinook van de Nederlandse luchtmacht boven Antwerpen, meer specifiek boven de luchthaven van Deurne (ik woon daar vlakbij). Komt in rechte lijn van Gilze-Rijen, maakt dan een paar toertjes inclusief een fly-by over de runway, en is dan weer weg Voorbeeldje op ADS-B Exchange. Iemand een idee wat daar achter zit? Lijkt niet echt op een oefenvlucht, doorgaans zijn er ook geen andere militaire toestellen in de buurt. Laatste keer was er toevallig wel een Belgische Marchetti die rond dezelfde tijd ook even langs Deurne vloog om dan richting Oostende te vliegen.
Af en toe zie ik een Chinook van de Nederlandse luchtmacht boven Antwerpen, meer specifiek boven de luchthaven van Deurne (ik woon daar vlakbij). Komt in rechte lijn van Gilze-Rijen, maakt dan een paar toertjes inclusief een fly-by over de runway, en is dan weer weg Voorbeeldje op ADS-B Exchange. Iemand een idee wat daar achter zit? Lijkt niet echt op een oefenvlucht, doorgaans zijn er ook geen andere militaire toestellen in de buurt. Laatste keer was er toevallig wel een Belgische Marchetti die rond dezelfde tijd ook even langs Deurne vloog om dan richting Oostende te vliegen.
hjs schreef op donderdag 4 april 2024 @ 13:18:
[...]
Volgens een lokale vrachtwagenchauffeur ligt dat meer aan de wegwerkzaamheden en dom afgestelde verkeerslichten en is het al een paar maanden feest
offtopic:
Dat is al jarenlang gaande. Het is alleen nu nog een stapje erger..... Tot zover offtopic
Dat is al jarenlang gaande. Het is alleen nu nog een stapje erger..... Tot zover offtopic
Maar dan moet een basis waar al te weinig ruimte is om spul te parkeren, ook nog rekening houden met mensen die niet de moeite nemen om even te stoppen?stylezzz schreef op donderdag 4 april 2024 @ 11:59:
[...]
Poh.... redelijk wat mensen? Die gewoon naar hun werk willen. Of buurtbewoners die ineens massas sluipverkeer door hun straat zien rijden. Maar goed... dit gaat offtopic.
Overigens is de N260A (Burgemeester Ballingsweg) ook z'n gedrocht. Zodra er een toestel op final zit gaan de verkeerslichten op rood. Maar als daar een voertuig door het rode licht rijd, moet de kist de landing afbreken en een doorstart maken.
Afhankelijk zijn van het wegverkeer wil je ook niet, dus ik vermoed dat het niet lang meer duurt voordat ze daar iets aan gaan doen
Zijn nu iig wel voorbereidingswerkzaamheden aan de gang, maar wat straks de bedoeling is weet ik zo even niet.
Een tunneltje zoals in Deurne? (tip: op streetview kun je de oude situatie nog bekijken)Ruben279 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 08:09:
[...]
maar wat straks de bedoeling is weet ik zo even niet.
Prachtig toch hoe deze al uren in perfecte cirkeltjes vliegt.
Was druk bezig met oefeningen samen met Nederlanders en Belgen.teaser schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 12:20:
Prachtig toch hoe deze al uren in perfecte cirkeltjes vliegt.
Mooie communicaties gehoord met hem vanochtend, gaaf spul die AWACS.
Kunnen bijv. als een relay spelen om data tussen diverse kisten uit te wisselen.
Zeker heel gaaf spul. Hoe hoor jij communicatie met hem?Ruben279 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 13:28:
[...]
Was druk bezig met oefeningen samen met Nederlanders en Belgen.
Mooie communicaties gehoord met hem vanochtend, gaaf spul die AWACS.
Kunnen bijv. als een relay spelen om data tussen diverse kisten uit te wisselen.
Up
Ik ging er al vanuit dat het met die oefeningen te maken had ja.
En zonet vloog hier een An-124 over! Dat ziehoor je ook niet elke dag (helaas bewolking, dus niets te zien).
En zonet vloog hier een An-124 over! Dat ziehoor je ook niet elke dag (helaas bewolking, dus niets te zien).
Deze vloog net over, maar ik zag toch echt twee vilegtuigen achter elkaar. Op de tracker staat alleen deze:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/y2QaRgX55Lu0IENqbG9hMPz5.jpg?f=user_large)
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Dat kan wel kloppen, is wel vaker zo.ST10©DE schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 13:58:
Deze vloog net over, maar ik zag toch echt twee vilegtuigen achter elkaar. Op de tracker staat alleen deze:
[Afbeelding]
De flight lead is de enige die hoeft te communiceren met de luchtverkeersleiding, en is ook de enige die iets met zn transponder hoeft te doen.
Concurrent van flightradar, adsbexchange.com heeft ook een website met een GPS Jam kaart: www.GPSJAM.org.Jerie schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 21:45:
Toevoeging op GPS jamming discussie:
Flightradar24’s new GPS jamming map
Zeer uitgebreide post over GPS jamming met een FAQ
https://news.ycombinator.com/item?id=39771354
Linkt ook naar twee Twitter accounts die Kaliningrad als epicentrum hebben gelokaliseerd.
https://gpsjam.org de CNAME van www moeten ze nog even regelenwauskoek schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 11:54:
[...]
Concurrent van flightradar, adsbexchange.com heeft ook een website met een GPS Jam kaart: www.GPSJAM.org.
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Zelensky is vandaag op bezoek in Brussel. Ik vermoed dat dit zijn vlucht was.
Deze (militair vliegtuig) heeft al meerdere pogingen gedaan om te landen (<25ft boven de landingsbaan). Stagiaire aan de gang? 
:fill(white):strip_exif()/f/image/ssb4V5rD06m5LTJfBbXkPSbD.png?f=user_large)
Dit gebeurt dagelijks, zowel door militaire als civiele vliegtuigen. Dit zijn gewoon oefennaderingen om het landen en de procedures daar omtrent te oefenen.geekeep schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 12:13:
Deze (militair vliegtuig) heeft al meerdere pogingen gedaan om te landen (<25ft boven de landingsbaan). Stagiaire aan de gang?
[Afbeelding]
Of gewoon een doorstart voor $reden. Kan van alles zijn. Technisch mankement, false positive in de computer, plotselinge rukwind, etc.Elve1984 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 15:41:
[...]
Dit gebeurt dagelijks, zowel door militaire als civiele vliegtuigen. Dit zijn gewoon oefennaderingen om het landen en de procedures daar omtrent te oefenen.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Elve1984 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 15:41:
[...]
Dit gebeurt dagelijks, zowel door militaire als civiele vliegtuigen. Dit zijn gewoon oefennaderingen om het landen en de procedures daar omtrent te oefenen.
Tuurlijk gebeurt dit vaker, maar tot 5 keer toe toenadering zoeken met praktisch de wielen op de baan is niet doorsnee lijkt me. Uiteindelijk heeft ie een nog grotere loop gemaakt en is geland.Standeman schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 16:59:
[...]
Of gewoon een doorstart voor $reden. Kan van alles zijn. Technisch mankement, false positive in de computer, plotselinge rukwind, etc.
https://www.flightradar24.com/TARTN38/358a6120
Een Vliegtuig (vermoedelijk Awacs of soortgelijk) is al meer dan een uur rondjes aan het draaien over de Engelse kant van de Noordzee. Er vliegen ook een 5-tal eurofighters bij ...
Ongeveer 30 minuten terug hingen er zelfs 8 Eurofighters in de lucht.
Is daar iets aan de hand ?
https://www.flightradar24.com/WARLRD32/358acad5
Edit 1:09 Lijkt er op dat ze er mee stoppen en binnen vliegen
Een Vliegtuig (vermoedelijk Awacs of soortgelijk) is al meer dan een uur rondjes aan het draaien over de Engelse kant van de Noordzee. Er vliegen ook een 5-tal eurofighters bij ...
Ongeveer 30 minuten terug hingen er zelfs 8 Eurofighters in de lucht.
Is daar iets aan de hand ?
https://www.flightradar24.com/WARLRD32/358acad5
Edit 1:09 Lijkt er op dat ze er mee stoppen en binnen vliegen
[ Voor 8% gewijzigd door floorcleaner op 06-06-2024 01:06 ]
Die TARTN38 was een tanker, en die WARLORD was een Eurofighter.
Maar verder niks bijzonders, normale training
Maar verder niks bijzonders, normale training
Ik heb Flightradar van die dag terug gekeken, het ging om een Hercules van de luchtmacht die op Eindhoven thuis hoort. Kans is heel groot dat deze gewoon oefen naderingen aan het doen was.geekeep schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 17:46:
[...]
[...]
Tuurlijk gebeurt dit vaker, maar tot 5 keer toe toenadering zoeken met praktisch de wielen op de baan is niet doorsnee lijkt me. Uiteindelijk heeft ie een nog grotere loop gemaakt en is geland.
Bij militaire vliegtuigen is het bijna standaard dat als ze terug komen van een oefen vlucht ze 1 of meerdere "touch en go's" maken. Ga maar eens bv bij Volkel dagje langs de baan staan, zul je veel van de F-16's/F-35's een doorstart zien maken.
Lekkere activiteit rond gilze rijen daarnet. 6-tal f-16's in formatie rondes zien maken. Maar volgens mij ook wat f-35's zien rondgaan.
Ja die kwamen voor de carrieredag die vandaag op EHGR wasstylezzz schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 14:58:
Lekkere activiteit rond gilze rijen daarnet. 6-tal f-16's in formatie rondes zien maken. Maar volgens mij ook wat f-35's zien rondgaan.
Het is geen vliegtuig, maar een topic hiervoor ontbreekt eigenlijk. Interessant verhaal over een Russisch schip met ammoniumnitraat:
Lading met potentieel rampzalige gevolgen meert af op strategische plekken. Vaart weer, raakt de voortstuwing kwijt vlakbij een strategische haven.
Bomb/fertilizer ship RUBY look like she has lost propulsion. She broadcasts "Not under command" on AIS.
— auonsson (@auonsson) 18 september 2024
She is right outside Bergen, home to important naval base Haakonsvern and a large part of Norway's oil/marine/fishing industry. Very convenient.
Weather is super calm. pic.twitter.com/hSYifyDsTm
Lading met potentieel rampzalige gevolgen meert af op strategische plekken. Vaart weer, raakt de voortstuwing kwijt vlakbij een strategische haven.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Het is natuurlijk na het incident met een vergelijkbaar situatie (maar dan in een pakhuis ipv op een schip) in 2020 te Beiroet die veelvuldig in het Europese nieuws is geweest een kaart die snel getrokken wordt. Frappant natuurlijk wel dat de lading in Beiroet ook van een Rus afkomstig was, op het afgedankte en achtergelaten schip MV Rhosus. Er zijn natuurlijk veel meer incidenten geweest (ook nog recent) met ammoniumnitraat. De verwachte lading van 20.000 ton is wel een hele grote berg, als vergelijking ging het in Beiroet nog om 2.750 ton. Een factor 7 verschil.Shabbaman schreef op donderdag 19 september 2024 @ 19:38:
Het is geen vliegtuig, maar een topic hiervoor ontbreekt eigenlijk. Interessant verhaal over een Russisch schip met ammoniumnitraat:
[Twitter]
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Vandaag vliegen er 6 F-16 straaljagers over Nederland als afscheid.
Op de defensie website is de route te zien: https://www.defensie.nl/o...idsvlucht-boven-nederland
Op de defensie website is de route te zien: https://www.defensie.nl/o...idsvlucht-boven-nederland
Jammer dat ik nu in Mons ben, maar dat had ik wel even graag willen zien. Ik was hier wel even voor naar Soesterberg gefietst.BlazeMuis schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 09:40:
Ben opgegroeid op een basis met Panavia Tornado vliegtuigen, en heb zo vaak F-15 straaljagers gezien die opereren vanuit RAF Lakenheath. Het blijven toch zulke machtige machines.
Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.
Ik zie ze ook niet op flightradar. Op YouTube is ceremonie blabla nog bezig. Zijn ze al in de lucht? Hoorde hier boven de wolken eea over komen.BlazeMuis schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 09:40:
Ze stijgen nu op. Staan 5 stuks op de 'radar'.
Callsigns: 312 SONS VIPER FINAL FLIGHT
[ Voor 128% gewijzigd door Cheesy op 27-09-2024 13:51 ]
Waar kijk je?Cheesy schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 13:48:
Ze stijgen nu op. Staan 5 stuks op de 'radar'.
https://globe.adsbexchange.com/
Er sluit nu ook een Belgische F16 aan. Misschien voor foto's?
[ Voor 5% gewijzigd door Cheesy op 27-09-2024 13:54 ]
Nu richting Nijmegen zie ik op mijn prive ADSB. Maar je kunt https://globe.adsbexchange.com/ gebruiken, Kies airport EHVK (Volkel) om boven NL uit te komen, klik filters uit, selecteer "military" and klik op filter daaronder.
Daar knalden ze net overheen. Nu al bij Zevenaar. Of komen er nou toch nog meer?DjoeC schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 13:55:
Nu richting Nijmegen zie ik op mijn prive ADSB. Maar je kunt https://globe.adsbexchange.com/ gebruiken, Kies airport EHVK (Volkel) om boven NL uit te komen, klik filters uit, selecteer "military" and klik op filter daaronder.
Ja, ze gaan zo'n 660 kmh op zo'n 600m hoogte. Da's minder dan een kwartier naar Leeuwarden ;-) Zo snel kan ik geen bericht typen....ManiacsHouse schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 13:58:
[...]
Daar knalden ze net overheen. Nu al bij Zevenaar. Of komen er nou toch nog meer?
[ Voor 6% gewijzigd door DjoeC op 27-09-2024 14:01 ]
Ik zat net live stream te kijken en toen zeiden ze iets van er stijgen er nog meer op.DjoeC schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 14:00:
[...]
Ja, ze gaan zo'n 660 kmh op zo'n 600m hoogte. Da's minder dan een kwartier naar Leeuwarden ;-) Zo snel kan ik geen bericht typen....
"Bonzo" is net opgestegen van Volkel. samen met "OF"
[ Voor 17% gewijzigd door DjoeC op 27-09-2024 14:12 ]
Ze komen voorlopig niet eens in de buurt van Leeuwarden..
Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack
Hoe nauwkeurig is die site? Ik zag ze wel naar het noorden vliegen maar ergens halverwege Groningen en Leeuwarden leken ze alweer te draaien en terug naar het zuiden te vliegen. Zijn niet in de buurt van Leeuwarden geweest.Cheesy schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 13:54:
[...]
https://globe.adsbexchange.com/
Er sluit nu ook een Belgische F16 aan. Misschien voor foto's?
Zo te zien vliegen ze terug om de 2 achterblijvers op te pikken. Daarna door naar Leeuwarden vermoed ik.
Of ze skippen Leeuwarden en Vlieland
Of ze skippen Leeuwarden en Vlieland
[ Voor 16% gewijzigd door Peetman op 27-09-2024 14:23 ]
Bonzo en Of lijken de achtervolging in te zetten.
Zit zelf nu op Vlieland. Hoorde op de livestream dat het te hard waait voor Noordzee, windsnelheid boven bailout. Dus waarschijnlijk is dat het probleem helaas...Fanta schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 14:20:
Ze komen voorlopig niet eens in de buurt van Leeuwarden..
Er vliegen ook 4 Belgische F-16's samen richting Nederland. Wellicht een grote photo op later?
Edit: Oh, ze maken een kringetje.
Edit: Oh, ze maken een kringetje.
[ Voor 16% gewijzigd door Yakolev op 27-09-2024 14:26 ]
Well, sir, on first sighting the French, I naturally gave the order to advance. That's my style, sir.
Het lijkt er op alsof ze weer terugkeren. Van het oorspronkelijke rondje zijn iig afgeweken.
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Damned. Net te laat. Ze vlogen dus weer langs NijmegenStandeman schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 14:31:
Het lijkt er op alsof ze weer terugkeren. Van het oorspronkelijke rondje zijn iig afgeweken.

12 F-16s en 1 AWACS, mooie club bij elkaar. Zonde van het weer
Helaas niet over Soesterberg? Ze wijken behoorlijk af vd route. Toch de storm?
De Belgen blijven op 1 na binnen hun eigen grenzen.Holk schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 14:38:
En een Stratotanker. Was leuk geweest als ze allemaal meedoenHolk schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 14:38:
Zo zomaar kunnen dat ze het rondje "wat later" gaan afmaken: https://www.knmi.nl/neder...ctueel-weer/neerslagradar Met dit weer geen publiek, ik kon ze door regen en wind ook niet zien/horen.
[ Voor 23% gewijzigd door DjoeC op 27-09-2024 14:51 ]
Livestream: YouTube: Einde F-16 (met bakken commentaar zie ik)
2 min geleden in totaal 9 F16’s vanuit EHV naar Volkel. 1 formatie van 5 en die andere 4 min of meer los.
Kan zijn dat ik er 1 of meer heb gemist, heb er 9 geteld.
Kan zijn dat ik er 1 of meer heb gemist, heb er 9 geteld.
[ Voor 21% gewijzigd door Homer-Simpson op 27-09-2024 15:02 ]
Dat doen ze dan wel met een hele grote omweg..DjoeC schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 14:58:
Retour Volkel.
Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack
Yep, raar bochtje. Tekstje schrijven?Fanta schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 15:01:
[...]
Dat doen ze dan wel met een hele grote omweg..
Ja via Duitsland...Fanta schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 15:01:
[...]
Dat doen ze dan wel met een hele grote omweg..
Mogen straaljagers zomaar het Duitse luchtruim betreden, aangezien het militaire kisten zijn?
Moeten ze dat aanvragen of is dat allemaal gedekt in internationale verdragen?
[ Voor 30% gewijzigd door P1nGu1n op 27-09-2024 15:08 ]
Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.
Ze wachten op de flyby over Volkel. Die hebben ze getimed op 1512u, oftewel 312 (squadron).
[ Voor 4% gewijzigd door SpelFaut op 27-09-2024 15:09 ]
Zoiets dachten we hier ook al.DjoeC schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 15:08:
Wachtrondjes tot de Generaal beschikbaar is?
In Kranenburg (hier net over de grens bij Nijmegen) zijn ze waarschijnlijk heel blij

/f/image/eG33zN05kCKlu0rn9pj1ndSt.png?f=fotoalbum_large)
Uiteraard in een 3-1-2 formatie 
Prachtig die twee als verassing vol gas er nog overheen. Vond het al verdacht dat ze hun transponder uit hadden gezet..
Prachtig die twee als verassing vol gas er nog overheen. Vond het al verdacht dat ze hun transponder uit hadden gezet..
[ Voor 64% gewijzigd door SpelFaut op 27-09-2024 15:13 ]
Oef wat zullen die mensen daar balen...:Sjoerd001 schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 14:39:
Helaas niet over Soesterberg? Ze wijken behoorlijk af vd route. Toch de storm?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Rond die tijd regende het er echt hard.. verre van ideaal terrein om in te staan als het zeikt van de regen.
We zullen wel aan wat moeten wennen, binnenkort staat de JSF fabriek van Rheinmetall hier in het Kreis. Op Weeze, de voormalige luchtmachtbasis Laarbruch.ManiacsHouse schreef op vrijdag 27 september 2024 @ 15:10:
[...]
Zoiets dachten we hier ook al.
In Kranenburg (hier net over de grens bij Nijmegen) zijn ze waarschijnlijk heel blij![]()
![]()
[Afbeelding]
Nonsensical line goes here <---
Vrij veel vliegbewegingen in en rondom Syrie op dit moment door het vallen van de Al-Assads regering. Transponders gaan af en toe uit (o.a. boven Homs, waarschijnlijk richting Latakia) en veel is onduidelijk:
- Private jet (registratie C5-SKY) heeft de laatste dagen en vannacht tussen Abu Dhabi en Syrie gependeld.
- Vannacht ging er ook een Ilyushin-76 vanuit Damascus in de richting van Homs en heeft daar waarschijnlijk zijn transponder uitgezet.
- Iran stuurt Mahan air toestellen naar Syrië. O.a. Mahan A340, IL-76 en 747 richting Tartus/Latakia laten vliegen, maar de transponder gaat boven Homs uit.
- Rusland heeft net een Ilyushin-76 vanuit Latakia laten opstijgen.
- Boeing P8-A Poseidon van de USAF hangt op dit moment voor de kust van Syrië.
- Private jet (registratie C5-SKY) heeft de laatste dagen en vannacht tussen Abu Dhabi en Syrie gependeld.
- Vannacht ging er ook een Ilyushin-76 vanuit Damascus in de richting van Homs en heeft daar waarschijnlijk zijn transponder uitgezet.
- Iran stuurt Mahan air toestellen naar Syrië. O.a. Mahan A340, IL-76 en 747 richting Tartus/Latakia laten vliegen, maar de transponder gaat boven Homs uit.
- Rusland heeft net een Ilyushin-76 vanuit Latakia laten opstijgen.
- Boeing P8-A Poseidon van de USAF hangt op dit moment voor de kust van Syrië.
[ Voor 14% gewijzigd door oohh op 08-12-2024 13:15 ]
POKER44, een Cessna 560 Citation Ultra van de USAF vliegt nu ook aan de zuidgrens van Syrië: https://globe.adsbexchange.com/?icao=ae0132 maar die heeft zo te zien net zijn transponder uitgezet of is buiten bereik van ontvangers.
https://www.flightradar24.com/data/aircraft/97-00101
https://www.flightradar24.com/data/aircraft/97-00101
:strip_exif()/f/image/bOoxsY9WtB2QGgHrYCnr5MG0.png?f=user_large)
[ Voor 3% gewijzigd door _Eend_ op 08-12-2024 14:52 ]
Fico is volgens mij weer richting naar huis vanuit Rusland. Ik was helaas te laat met een screenshot maken maar ik zag een Slowaakse regering/militair vliegtuig heel kort verschijnen bij St.Petersburg. Waarschijnlijk had de pilot per ongeluk toch de ADS-B systeem aangezet tijdens het taxiën.
Edit..
Kan het in de history op globe exhange niet meer terug vinden. Misschien te kort gelogd of verkeerde gps (al lijkt mij dat niet logisch, omdat ik het vliegtuig op grond niveau het spoor een bocht maken).
Edit..
Kan het in de history op globe exhange niet meer terug vinden. Misschien te kort gelogd of verkeerde gps (al lijkt mij dat niet logisch, omdat ik het vliegtuig op grond niveau het spoor een bocht maken).
[ Voor 27% gewijzigd door wauskoek op 17-12-2024 11:08 ]
Er vliegen nog steeds Nederlandse F16's, een paar uurtjes terug slechtte er weer de geluidsbarrière. Zijn dit nog te leveren toestellen aan Oekraïne die testvluchten ondergaan? Of zijn er andere redenen voor deze vluchten?
Canon EOS 30, 100D, 6DII, 7D met 17-500mm, DJI Mavic Pro, Dell XPS13
Waar vliegen de F16s?LethalInnocence schreef op woensdag 19 maart 2025 @ 15:02:
Er vliegen nog steeds Nederlandse F16's, een paar uurtjes terug slechtte er weer de geluidsbarrière. Zijn dit nog te leveren toestellen aan Oekraïne die testvluchten ondergaan? Of zijn er andere redenen voor deze vluchten?
/f/image/FkKrXO2N2EcThmqY1MzjMoGP.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 28% gewijzigd door LethalInnocence op 19-03-2025 17:11 . Reden: verkeerde plaatje ]
Canon EOS 30, 100D, 6DII, 7D met 17-500mm, DJI Mavic Pro, Dell XPS13
Waarschijnlijk heeft deze groot onderhoud gehad bij SABCA op Charleroi, daarna volgt een FCF vlucht met een supersonische run globaal tussen Steenbergen en Tiel.
Afgelopen maanden is dit geregeld gebeurt.
Afgelopen maanden is dit geregeld gebeurt.
Spade80 en Spade83 uit Geilenkirchen vlogen net over Zwolle naar Leeuwarden. Dusty12 is vanuit Kassel onderweg naar Leeuwarden. Dit zijn alledrie Sikorsky UH-60M Black Hawk helikopters. Wat kan hier de reden voor zijn?
"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.
Onderdeel van een NATO oefening zoals Formidable Shield 2025? https://shape.nato.int/exercises/allied-national-exercisesST10©DE schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 14:26:
Spade80 en Spade83 uit Geilenkirchen vlogen net over Zwolle naar Leeuwarden. Dusty12 is vanuit Kassel onderweg naar Leeuwarden. Dit zijn alledrie Sikorsky UH-60M Black Hawk helikopters. Wat kan hier de reden voor zijn?
Nee deze zijn te gast vanwege de oefening Falcon Spring die volgende week begint.
Duurt van 12 t/m 23 mei en zal plaatsvinden in het noorden van NL.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/OTIeEBDf2F18NCm1PN1nuoJ9.jpg?f=user_large)
Deelnemende helikopters
RNLAF DHC:
4x Chinook CH-47F-transporthelikopter;
3x Apache AH-64E-gevechtshelikopter.
US Army 12th Combat Aviation Brigade
8x UH-60 Black Hawk-transporthelikopter;
5x Chinook CH-47F-transporthelikopter.
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/OTIeEBDf2F18NCm1PN1nuoJ9.jpg?f=user_large)
Deelnemende helikopters
RNLAF DHC:
Is er meer informatie te vinden over deze operatie?Ruben279 schreef op dinsdag 6 mei 2025 @ 16:59:
Nee deze zijn te gast vanwege de oefening Falcon Spring die volgende week begint.
[Afbeelding]
Deelnemende helikopters
RNLAF DHC:
Altijd mooi om een Chinook voorbij zien te komen.
Op de social media van de luchtmacht zijn de afgelopen dagen aantal berichten over deze oefening voorbij gekomen.Kimi-Alonso schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 15:56:
[...]
Is er meer informatie te vinden over deze operatie?
Chinooks kun je zien op adsbexchange.com Dat is 1 vd sites die militair verkeer weergeeft. De nieuwe F35's hebben geen zichtbare adsb. Ook veel US militair niet (meer).Kimi-Alonso schreef op dinsdag 13 mei 2025 @ 15:56:
[...]
Is er meer informatie te vinden over deze operatie?
Vandaag helikopters met daaronder hangend een voertuig gespot in Groningen.
niets moet......behalve adem halen
https://www.nu.nl/316756/...ig-af-op-drents-veld.htmlNiwla schreef op woensdag 14 mei 2025 @ 16:56:
Vandaag helikopters met daaronder hangend een voertuig gespot in Groningen.
En een filmpje
The problem with communication is the illusion it has taken place.
Hier droppen ze regelmatig personeel en materieel in de weilanden (oefengebied voor o.a. Gilze Rijen). Vorig jaar eerst afgezet en de volgende dag weer opgepikt
Dit betrof een F-35 (F-037) met een ernstig probleem aan het hydrauliek systeem.DjoeC schreef op maandag 26 mei 2025 @ 12:17:
Het gebeurt niet vaak dat de F35 op het scherm verschijnt, meestal lijken ze de transponder uit te hebben staan, maar deze keer (via MLAT) dus niet:
[Afbeelding: 20250526 F35]
Tijdens het rondcirkelen werden de opties besproken, waaronder een barrier landing of een bail-out landing (schietstoel) op Vlieland.
Na overleg is besloten om twee pogingen te proberen voordat een noodplan gekozen wordt. Gelukkig ging de approach goed met een volledig uitgeklapt en vergrendeld landingsgestel ("gear down and locked, 3 greens") en ook de landing ging goed en een barrier landing was niet nodig.
Hmm, is dat verkeer ergens (onversleuteld/te ontsleutelen) te beluisteren?Ruben279 schreef op maandag 26 mei 2025 @ 22:59:
[...]
Dit betrof een F-35 (F-037) met een ernstig probleem aan het hydrauliek systeem.
Tijdens het rondcirkelen werden de opties besproken, waaronder een barrier landing of een bail-out landing (schietstoel) op Vlieland.
Na overleg is besloten om twee pogingen te proberen voordat een noodplan gekozen wordt. Gelukkig ging de approach goed met een volledig uitgeklapt en vergrendeld landingsgestel ("gear down and locked, 3 greens") en ook de landing ging goed en een barrier landing was niet nodig.
Let op:
Een nieuwe vliegbeweging post hier moet het volgende bevatten:
• De relevantie van de vliegbeweging.
• Een link naar de vliegbeweging.
• Een screenshot is niet verplicht, maar handig indien de link expiring is.
En erg belangrijk: geen ongefundeerde speculatie n.a.v. vliegbewegingen.
Een nieuwe vliegbeweging post hier moet het volgende bevatten:
• De relevantie van de vliegbeweging.
• Een link naar de vliegbeweging.
• Een screenshot is niet verplicht, maar handig indien de link expiring is.
En erg belangrijk: geen ongefundeerde speculatie n.a.v. vliegbewegingen.