Acties:
  • 0Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
<deleted> tweet hieronder heeft me gecorrigeerd. Geen polderbaan voor Volodymyr.

[Voor 75% gewijzigd door Apache4u op 03-05-2023 22:16]

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:44
Volgens mij is dit gewoon een aanvliegroute op Schiphol.

Speel ook Airplane Manager en Repeat

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:41

Indoubt

Always be indoubt until sure

Ik weet niet of het opportuun is om te zeggen maar de PH-GOV kan op meer plaatsen landen dan je denkt. En dat zijn niet alleen reguliere commerciele luchthavens.

Zeker als ie niet zwaar beladen is.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• SpelFaut
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23:49
https://globe.adsbexchange.com/?icao=48d841

De Poolse C-295 is net weer van de oostbaan vertrokken.
Deze is vanochtend uit Warschau gekomen en is toen om 11.30 geland.

Kan haast niet anders dan dat het iets te maken heeft met het Oekraïens bezoek.

• Wolfp4ck
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 02-06 20:25
Iemand anders ook gemerkt, over de zwarte zee was de forte opnieuw een rondje aan het doen en plots is deze verdwenen van de radar, (transponder uitgezet ?)

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 23:26
laat maar
koffie nodig

[Voor 92% gewijzigd door jack zomer op 04-05-2023 19:42]

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23:15
P4 is het registratiekenmerk voor Aruba, wat binnen het Koninkrijk der Nederlanden valt. ADS-B Exchange laat daarom Kingdom of the Netherlands zien. Het is een civiel vliegtuig. Het is wel verwarrend; heb het ook vaker verkeerd begrepen.

Kan overigens weinig vinden over P4-FAA. Volgens planespotters staat het vliegtuig in storage, maar staat hij op naam van het Iraanse Zagros air?

https://www.planespotters...-ep-zaj-zagros-air/eyqodr

• jack zomer
@oohh ja daar kwam ik wat laat achter, er was een kruisende TRA voor nodig die exact het zelfde had.
kingdom etc. ik vind idd bijzonder weinig op de P4-FAA

de PH-GOV is bijna op bestemming. terug in polen met zijn vrachtje
heeft ongeveer de hele reis naast een A400M altlas gevlogen.

[Voor 57% gewijzigd door jack zomer op 04-05-2023 20:13]

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:40

AndereKoekoek

Ping! Pong?

jack zomer schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 19:55:
@oohh ja daar kwam ik wat laat achter, er was een kruisende TRA voor nodig die exact het zelfde had.
kingdom etc. ik vind idd bijzonder weinig op de P4-FAA

de PH-GOV is bijna op bestemming. terug in polen met zijn vrachtje
heeft ongeveer de hele reis naast een A400M altlas gevlogen.
Aangezien bekend was dat Zelensky in het vliegtuig zat, zou het me niks verbazen als het niet alleen die a400m was.

Dat er nog wat snelle jongens bij vlogen voor de zekerheid :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:15

_Eend_

🌻🇺🇦

Zelensky had ook wat eigen beveiligers meegenomen, dus waarschijnlijk zat hun gear in die A400M?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jack zomer
_Eend_ schreef op vrijdag 5 mei 2023 @ 07:56:
Zelensky had ook wat eigen beveiligers meegenomen, dus waarschijnlijk zat hun gear in die A400M?
denk het niet, de A400 kwam vanuit de uk over noordholland op het moment van takeoff van de PHGOV
verwacht dat de meeste gear gewoon op de man was, even los van toilet tas en kleding.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Zag een paar dagen geleden een Nederlands transporttoestel van Israël naar Duitsland vliegen. Is dat gangbaar?

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds

Acties:
  • 0Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:22

jgj82

Ja, maar = nee

Jerie schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 14:21:
Zag een paar dagen geleden een Nederlands transporttoestel van Israël naar Duitsland vliegen. Is dat gangbaar?
Zonder nadere info is dat lastig te zeggen. Wel neemt Duitsland deel aan de NAVO-transport vloot die op Vliegbasis Eindhoven gestationeerd is, dus Nederlandse registratie is goed mogelijk.

Ryzen 9 5900X | AMD RX 6900 XT EKWB-Edition | Aorus X570 Master | Crucial Ballistix Elite 4x8GB@3600CL16 | Corsair Obsidian 900D | EKWB Velocity | 2x Alphacool 480x60mm + Alphacool 240x60mm | Alphacool D5 | AX860i | Aorus SSD Gen4 1TB | WD SN850 500GB

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Het is me opgevallen dat via https://globe.adsbexchange.com veel makkelijker te filteren is op militaire vliegtuigen dan via Flightradar 24. Ook zie je direct aan de hand van de kleur de hoogte, dus je ziet bijvoorbeeld eenvoudig waar deze is opgestegen, wanneer de altitude daalt, enz. De vorm die aangeeft type toestel heeft Flightradar ook.

Ik denk dat je er van uit kunt gaan dat het spul (dwz middels transport) dat naar Rzeszow gaat voor UA is bestemd? In hoeverre is die aanname ongenuanceerd?

Wat me ook is opgevallen: de afgelopen dagen de keren dat ik keek (ik geef toe: sporadisch, niet 24/7 oid), niets van NAVO te zien boven de Zwarte Zee. Transponders uit of zijn ze er niet? Dan doel ik op recon.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds

Acties:
  • +1Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:35

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Jerie schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 15:47:
Wat me ook is opgevallen: de afgelopen dagen de keren dat ik keek (ik geef toe: sporadisch, niet 24/7 oid), niets van NAVO te zien boven de Zwarte Zee. Transponders uit of zijn ze er niet? Dan doel ik op recon.
:)

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:50
Uit de gelekte intelligence papers blijkt dat de VS ook met RQ-170 Sentinel's hebben gevlogen, en dat Frankrijk met Mirage 2000 recon vliegt. Veel wat er gebeurt zien wij niet :)

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Het is me opgevallen dat via https://globe.adsbexchange.com veel makkelijker te filteren is op militaire vliegtuigen dan via Flightradar 24. Ook zie je direct aan de hand van de kleur de hoogte, dus je ziet bijvoorbeeld eenvoudig waar deze is opgestegen, wanneer de altitude daalt, enz. De vorm die aangeeft type toestel heeft Flightradar ook.
Voor zover ik weet geeft flight radar 24 helemaal geen militaire toestellen weer, ook al hebben ze wel hun transponder aan staan. Ik gebruik daarom altijd adsbexchange aangezien die zelf niet filteren en alles weergeven wat ontvangen wordt.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +2Henk 'm!

• _Eend_
  • Laatst online: 00:15

_Eend_

🌻🇺🇦

Apache4u schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 18:17:
[...]

Voor zover ik weet geeft flight radar 24 helemaal geen militaire toestellen weer, ook al hebben ze wel hun transponder aan staan. Ik gebruik daarom altijd adsbexchange aangezien die zelf niet filteren en alles weergeven wat ontvangen wordt.
Dat is ook de reden dat ik alleen adsbexchange gebruik. Ook heli's van hulpdiensten zijn vaak niet zichtbaar, als ik het me goed herinner. Bovendien kun je bij adsbexchange parameters gebruiken. Ik gebruik bijvoorbeeld deze: https://globe.adsbexchang...lat=49.84651&lon=23.80962

Die filtert automagisch al het civiele verkeer weg, en focust meteen op een bepaalde plek in UA.

Meer info: https://www.adsbexchange.com/map-help/ onder het kopje How to use URL Parameters

[Voor 6% gewijzigd door _Eend_ op 12-05-2023 19:05. Reden: map-help linkje toegevoegd]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:13
Oekraïners aan het oefenen met rondjes vliegen boven België?? :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:34

KipCurreh

Nightcrawler

biobak schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 14:08:
Oekraïners aan het oefenen met rondjes vliegen boven België?? :+

[Afbeelding]
Ook vandaag weer en op dezelfde plek ;)

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Nitro+ RX5700XT Asus Prime X470 Pro

• Apache4u
  • Niet online
Die toestellen zijn iig single seaters, dus geen trainingstoestellen.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Avalaxy
  • Laatst online: 00:37
Apache4u schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 10:55:
Dan hebben ze het sneller onder de knie dan we dachten :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

Deze jongens zijn toch wel al vrij ver van huis?

En meer in het midden onder zijn er een paar Czech Saab 39 Gripens ook onderweg naar ergens

Of zien we nu spoken 8)

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 22:23
KipCurreh schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 13:22:

[Afbeelding]

En meer in het midden onder zijn er een paar Czech Saab 39 Gripens ook onderweg naar ergens

Of zien we nu spoken 8)
Welke website is dat als ik vragen mag?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

wauskoek schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 14:07:
[...]

Welke website is dat als ik vragen mag?
https://globe.adsbexchange.com/

En je kan ergens rechts op Military filteren

Acties:
  • +3Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:24
KipCurreh schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 13:22:

[Afbeelding]

Of zien we nu spoken 8)
Antwoord:

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:13

Standeman

Moderator Wonen & Mobiliteit

Prutser 1e klasse

Ik las ook dat usa aircraft carrier Ford was aangekomen in Noorwegen. Het wordt een leuke oefening. :)

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:13
Apache4u schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 10:55:
Vandaag een hele kudde 2-Seaters boven Belgie in de lucht. :7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Zo te zien vloog er net een awacs laag over Friesland. Een grote radarschotel was duidelijk zichtbaar. En een luid huilend geluid van de motoren.

R7 5800X3D//B450 Tomahawk max II//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 04-06 21:46
Russisch 223rd Flight Unit State Airline onderweg naar een nog onbekende bestemming

Edit; ter hoogte van Erzincan airport is de transponder uitgezet.

[Voor 7% gewijzigd door BladeSlayer1000 op 29-05-2023 23:18]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• SpelFaut
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 23:49
Een hele rij regeringstoestellen onderweg naar Chişinǎu(?)

Edit: Meeting of the European Political Community https://www.consilium.eur...tional-summit/2023/06/01/

Onder andere onderweg nu:

-Denemarken
-Tsjechie
-Duitsland
-Frankrijk
-Hongarije
-Nederland
-Roemenie
-Oostenrijk
-Italie
-Spanje
-Polen

https://globe.adsbexchang...75a8,33ffc1,3542c4,48d981

[Voor 10% gewijzigd door SpelFaut op 01-06-2023 09:51]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Let op:
Een nieuwe vliegbeweging post hier moet het volgende bevatten:
• De relevantie van de vliegbeweging.
• Een link naar de vliegbeweging.
• Een screenshot is niet verplicht, maar handig indien de link expiring is.
En erg belangrijk: geen ongefundeerde speculatie n.a.v. vliegbewegingen.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee