Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 421923

dank! ik zal er naar kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elve1984
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-07 16:25
mv_ak schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 23:55:
[...]

Mooie ervaring hoewel de aanleiding natuurlijk niet zo mooi is (oorlog in Ukraine). Een eenvoudige camera met superzoom minimaal 50x zou je kunnen helpen zoals een Sony HX400V (die ik toevallig zelf heb en best leuk vind voor erbij en dichtbij halen van actie). Je moet optische stabilisatie hebben bij die zoom levels maar dan is het wel goed te volgen.
Dat daar een Tanker en een Awacs vliegen wil niet zeggen dat dit te maken heeft met de oorlog in Oekraine, er worden bijna dagelijks trainings missies gevlogen boven de Noordzee. Het in de lucht bij tanken wordt ook geregeld geoefend. Dit gebeurde ook al voor de oorlog in Oekraine. Boven de Noordzee heb je nou eenmaal minder mensen die klagen over geluidsoverlast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 08-07 20:49
Iemand een idee wat dit voor een vliegtuig is?

Scheerde net best laag voorbij. Ik dacht serieus dat ze met een Kruisraket aan het oefenen waren. 8)7

Vlucht is begonnen in Eelde (Groningen) en vliegt nu rondjes rond Druten. Er vliegt ook steeds een Politie heli vlak in de buurt.

Owner: FSA AEROSPACE INC TRUSTEE

https://www.radarbox.com/flight/N116MA

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bJfW8MPKCmB3yE5EoRnEK2NT7BQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/SAuTm5CWOcUHME9dHkNRKWN8.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:35

_Eend_

🌻🇺🇦

wauskoek schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 18:59:
Iemand een idee wat dit voor een vliegtuig is?

Scheerde net best laag voorbij. Ik dacht serieus dat ze met een Kruisraket aan het oefenen waren. 8)7

Vlucht is begonnen in Eelde (Groningen) en vliegt nu rondjes rond Druten. Er vliegt ook steeds een Politie heli vlak in de buurt.

Owner: FSA AEROSPACE INC TRUSTEE

https://www.radarbox.com/flight/N116MA

[Afbeelding]
Het zal vast iets met een oefening te maken hebben. In 2017 is er voor dit toestel al eens een ontheffing voor VFR nachtvluchten aangevraagd: https://zoek.officielebek....nl/stcrt-2017-25716.html

edit:

Het toestel is van Skyline Aviation B.V.: https://aec-skyline.com/ die hebben naast deze kist ook nog twee L-39's

Wat ze doen:
Airborne Sensing
Our multi-purpose platforms can be equipped with different sensors. As a result, several versatile applications are conceivable such as: Military Support, Surveillance, Infrastructure Inspection and many more. For several missions, we use video imagery from the latest generation of sensors. If your mission requires 'real-time' imagery, we can provide the communication and a ground station if required.

Military Training Support
Our team has experience in and extensive knowledge about nowadays missions in various areas. With our service, we can therefore be fully integrated into your operation from the planning process onwards. There are several platforms available to support your missions: Joint Fires, Advanced Close Air Support. We also offer you a platform with the latest generation of sensors.

Our team has experience in and extensive knowledge about nowadays missions in various areas. With our service, we can therefore be fully integrated into your operation from the planning process onwards. There are several platforms available to support your missions: Joint Fires, Advanced Close Air Support. We also offer you a platform with the latest generation of sensors.
Ze zitten op Vliegveld Breda (Seppe dus :P), maar kunnen overal opereren, dus dat ze van Eelde af komen is niet eens zo heel gek denk ik.

Dat die politieheli daar in de buurt hangt is denk ik toevallig. Wat willen ze met die wentelwiek gaan doen tegen zo'n kist?

[ Voor 46% gewijzigd door _Eend_ op 06-12-2022 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauskoek
_Eend_ schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 19:06:
[...]

Het zal vast iets met een oefening te maken hebben. In 2017 is er voor dit toestel al eens een ontheffing voor VFR nachtvluchten aangevraagd: https://zoek.officielebek....nl/stcrt-2017-25716.html
Bedankt voor de toelichting (y) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

wauskoek schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 19:10:
[...]

Bedankt voor de toelichting (y) :)
Ik was nog niet klaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauskoek
_Eend_ schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 19:06:
[...]

Ze zitten op Vliegveld Breda (Seppe dus :P), maar kunnen overal opereren, dus dat ze van Eelde af komen is niet eens zo heel gek denk ik.

Dat die politieheli daar in de buurt hangt is denk ik toevallig. Wat willen ze met die wentelwiek gaan doen tegen zo'n kist?
Lees net ook dat AEC Skyline BV ook in Eelde is gevestigd. :P

Politie heli lijkt wel toeval inderdaad. Maar nu vliegt er ook een Apache in de buurt. Dat lijkt mij geen toeval.

edit.. Apache is weer offline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

wauskoek schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 19:18:
[...]

Lees net ook dat AEC Skyline BV ook in Eelde is gevestigd. :P

Politie heli lijkt wel toeval inderdaad. Maar nu vliegt er ook een Apache in de buurt. Dat lijkt mij geen toeval.
Waarschijnlijk niet nee. Waarschijnlijk oefenen de indiaantjes :+ met dat soort systemen en worden ze door de learjet naar een doel gepraat ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauskoek
_Eend_ schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 19:20:
[...]

Waarschijnlijk niet nee. Waarschijnlijk oefenen de indiaantjes :+ met dat soort systemen en worden ze door de learjet naar een doel gepraat ofzo.
Toch nog online :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q8_dWHJdTiewxD9XdTFAWLBH-q8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/neMI8zYf88QKMQBw7jcUcXN8.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

stippellijn... bug?

ah nu ist ie weg.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sXNv229h_b4ibgnQ9foRUPJKfhM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5Qac9G6OPSrcr7Dywv8ywPNP.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 421923 op 13-12-2022 16:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Tracker uitgezet (lijkt me ook handig boven oorlogsgebied), de stippellijn is de doorgetrokken verwachtte lijn van de vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capacitor
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06:23
Is er iemand die meer informatie heeft over hoe zo'n gevangenenruil gaat tussen de VS en Rusland? Zoals recent met die wapenhandelaar en Griner? Wordt er dan alsnog rechtstreeks gevlogen met een private jet of gaat zo'n ruil via een derde land?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
3de land. En prive vliegtuig

[ Voor 51% gewijzigd door jack zomer op 13-12-2022 17:36 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Capacitor schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 17:31:
Is er iemand die meer informatie heeft over hoe zo'n gevangenenruil gaat tussen de VS en Rusland? Zoals recent met die wapenhandelaar en Griner? Wordt er dan alsnog rechtstreeks gevlogen met een private jet of gaat zo'n ruil via een derde land?
Is geen echte standaard voor. Het is maar net in hoeverre de betrokken landen elkaar vertrouwen. In het geval wat je noemt ging het toch via Abu Dhabi?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerie
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Anoniem: 421923 schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 23:46:

Fantastische ervaring. Een awacs-toestel in het wild gezien en gehoord!
Sarcastisch? :) Vroeger hoorde je die dingen dagelijks in ZO-Limburg. In Schinveld zijn ze geen fan van het geluid, en toen de Koude Oorlog voorbij was brokkelde de steun/noodzaak voor deze activiteiten ook af. Maar hoe dan ook daar kon je ze regelmatig zien en horen, ook deze eeuw nog.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jerie schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 18:10:
[...]

Sarcastisch? :) Vroeger hoorde je die dingen dagelijks in ZO-Limburg. In Schinveld zijn ze geen fan van het geluid, en toen de Koude Oorlog voorbij was brokkelde de steun/noodzaak voor deze activiteiten ook af. Maar hoe dan ook daar kon je ze regelmatig zien en horen, ook deze eeuw nog.
nee, zo oud ben ik niet en ik kom ook nooit in Limburg. Ik kan me nog wel vaag de val van de muur herinneren op TV maar toen was ik mini.
Ze wonen o.a. in Geilenkirchen, weet ik maar ik kom daar nooit.
Ik hoor wel vaker vliegtuigen vliegen natuurlijk maar kijk nooit echt.
Pas sinds dit jaar heb ik bepaalde extra voelsprieten uit voor bepaalde zaken.
Dus zeker niet sarcastisch :)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 421923 op 13-12-2022 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:38
Jerie schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 18:10:
[...]

Zo'n brullend monster lijkt me typisch één keer heel indrukwekkend (zie @Anoniem: 421923), maar ernstig vervelend wanneer ze iedere dag overkomen, dus ik snap jullie beiden wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

onkl schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 18:56:
[...]

Zo'n brullend monster lijkt me typisch één keer heel indrukwekkend (zie @Anoniem: 421923), maar ernstig vervelend wanneer ze iedere dag overkomen, dus ik snap jullie beiden wel. :)
nah, het klonk gewoon als een regulier vliegtuig. Vloog hoog, als een airliner.
Het begon ermee dat ik een tankvliegtuig in actie zag en toen even op flightradar heb gezeten een uurtje en toen kwam ik die awacs dus ook tegen.

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Als je in de buurt van een vliegbasis woont kun je ze mogelijk nog wel eens zien vliegen. Ik heb zo'n AWACS wel eens zien landen op Vlb. Soesterberg, toen die nog open was, en dat was in de tijd dat de KLu daar alleen nog maar met heli's vloog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Awacs vliegt nog steeds meerdere keren per week vanaf Geilenkirchen.
Voor de data en tijden zie https://www.stopawacs.nl/awacs-vluchten/

Dat betekent, stam + t .

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:22

Nox

Noxiuz

onkl schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 18:56:
[...]

Maken die awacs dan extra veel herrie? Ik woon nabij een vliegroute van schiphol en hoor ook vliegtuigen overkomen. Went wel. Dat volk in Limburg gaat dan wel zelf op vakantie met het vliegtuig, dat moet dan wel weer kunnen natuurlijk, dat anderen 'last' hebben van je eigen vliegbeweging.

Wel mooi dat ze die site bijhouden, handige informatie :P

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:38
Nox schreef op donderdag 15 december 2022 @ 11:07:
[...]

Maken die awacs dan extra veel herrie? Ik woon nabij een vliegroute van schiphol en hoor ook vliegtuigen overkomen. Went wel. Dat volk in Limburg gaat dan wel zelf op vakantie met het vliegtuig, dat moet dan wel weer kunnen natuurlijk, dat anderen 'last' hebben van je eigen vliegbeweging.

Niet dat ik weet. Schinveld ligt/lag erg dicht bij de startbaan van een duits vliegveld waar die dingen van opstegen. Meen me iets te herinneren van een bos wat wel/niet gekapt moest worden omdat die vliegtuigen dat anders zelf zouden gaan doen (en vliegtuigen vliegen niet heel ver op versgekapt hout).
Begreep toen dat de geluidsdruk voor omwonenden veel hoger was dan die rondom Schiphol, maar dat dat eerder kwam door de korte afstand dan omdat die AWACS meer geluid zouden maken. Maar daar weet @Jerie mogelijk meer over.

• Jerie
  • Niet online
Ik vond ze wel herrie maken, ja, maar dat is subjectief, n=1 (bovendien ben ik als autist zijnde gevoelig voor prikkels), en daarnaast dacht ik na de val van SU ook van het zal wel loslopen (wrong :P). Tegenwoordig heb je ook nog het argument fijnstof maar daar dacht ik vroeger niet aan. Heb inmiddels wel meer last van maar heeft denk ik meer te maken met (mee)roken.

AWACS betreft een gemodificeerde Boeing 707, zie
Wikipedia: Boeing 707 de modificaties zullen het toestel misschien wat zwaarder maken (= meer herrie?). Hoe dan ook zo'n 707 is een oudje. Het zou kunnen dat het ze gelukt is de toestellen minder herrie te laten maken, zoiets staat me bij.

Je kunt het zelf zien door de landingsbaan te bestuderen. Deze zit op 50,96208° N, 6,04055° E en dan kun je de afstanden vergelijken met Schiphol (ik heb familie wonen in de buurt van Schiphol landingsbaan, prachtige woning enz maar zou er voor geen goud willen wonen :)). Ten westen zie je inderdaad het bos waar de rechtszaken over zijn geweest.

"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Zou Zelensky het privévliegtuig gebruiken voor zijn trip naar de VS?

[Twitter: https://twitter.com/GDarkconrad/status/1605345741417123840]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

XWB schreef op woensdag 21 december 2022 @ 12:22:
Zou Zelensky het privévliegtuig gebruiken voor zijn trip naar de VS?

[Twitter]
Hij is iig vanochtend vanaf Rzeszow vertrokken:
https://edition.cnn.com/e...a83805e9b4f24f2b2190e9e8c

/edit:
An American military aircraft was involved in bringing Ukrainian President Volodymyr Zelensky to Washington for his meetings Wednesday, according to US officials.
https://edition.cnn.com/e...42e7ae6f78d747fb699675246

[ Voor 27% gewijzigd door YakuzA op 21-12-2022 14:23 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TinusTegengas
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-07 18:01

TinusTegengas

Formula Racing

I'm confused. Oh wait, maybe I'm not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 09-07 15:09
RSD39 vliegt de laatste 3 uur al rondjes rondom Moscow:
https://www.flightradar24.com/RSD039/2ea1f6a3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t2GokNwp8Yp9XeyGG85OtKU5MJ4=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/w6wrQxwMyqYMnSDWjN2XS4Dv.png?f=fotoalbum_small

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-07 12:57
Nox schreef op donderdag 15 december 2022 @ 11:07:
[...]

Ik woonde dichtbij genoeg dat ik zowat kon zwaaien naar de piloot van die vliegtuigen. En als kind dacht ik dat het gewoon heel normaal was dat sommige vliegtuigen een paddestoel op hun hoofd hebben.

Maar verder is er niets bijzonders aan. Je kan dezelfde ervaring hebben door even een wandeling in het Amsterdamse Bos te maken, en in je hoofd ff die paddestoel erbij te denken.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online

Deze vind ik wel interessant.
Uitleg over wie waar wat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Laatst online: 09-07 23:38
Ik weet dat ongefundeerde speculatie als niet gewenst overkomt in dit topic maar zo onderhand is het toch wel erg opvallend hoeveel vliegbewegingen (en landingen) er de laatste paar maanden zijn boven Roemenië en specifiek de havenstad Constanta. Zou het kunnen dat de alliantie daar iets aan het voorbereiden is richting de Krim?
Deze vliegbeweging als voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BWRLkAjjphRsllVMYWbKEEDOlcw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Uj98cSdQxsbZVYf3hVJEFUMy.png?f=user_large
Bron: ADSBexchange

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-07 23:45
Wat is 'de alliantie'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-07 22:29
@Yaksa Verwacht er niet te veel van. Deze A330 is gewoon een tank vliegtuig voor de jachtvlietuigen die daar (onzichtbaar voor ons) ronddraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
LongBowNL schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 19:17:
@Yaksa Verwacht er niet te veel van. Deze A330 is gewoon een tank vliegtuig voor de jachtvlietuigen die daar (onzichtbaar voor ons) ronddraaien.
Het was ook maar een voorbeeld. Er landen ook regelmatig Engelse en Amerikaanse legervrachtvliegtuigen op Constanta. En dat niet alleen deze week. Dat is al maanden aan de gang.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

is inderdaad onderdeel van reguliere NATO-activiteiten om in Roemenië de boel op (nieuwe) sterkte te krijgen.
Onderdeel van het concept om meer NATO-troepen aan de oostgrens te zetten.

Misschien stiekem ook als onderdeel van een mogelijke optie om Moldavië te gaan helpen als dat nodig is? Of via Moldavië naar Oekraine te kunnen?

Tankvliegtuigen, transport, spionage/observatie, het is daar al maanden aan de gang, sowieso inderdaad.

De RRR's van de Britten, Orions en Poseidons, NATO-awacs, tankvliegtuigen voor o.a. de straaljagers die ook soms met callsign oppoppen zelfs daar in de noordoosthoek van Roemenië heel soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Anoniem: 421923 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 20:22:
is inderdaad onderdeel van reguliere NATO-activiteiten om in Roemenië de boel op (nieuwe) sterkte te krijgen.
Onderdeel van het concept om meer NATO-troepen aan de oostgrens te zetten.

Misschien stiekem ook als onderdeel van een mogelijke optie om Moldavië te gaan helpen als dat nodig is? Of via Moldavië naar Oekraine te kunnen?

Tankvliegtuigen, transport, spionage/observatie, het is daar al maanden aan de gang, sowieso inderdaad.

De RRR's van de Britten, Orions en Poseidons, NATO-awacs, tankvliegtuigen voor o.a. de straaljagers die ook soms met callsign oppoppen zelfs daar in de noordoosthoek van Roemenië heel soms.
Vanuit Constanza wordt het gewoon UA in gebracht.
Dat is een kortere route naar Odessa/Mikolaiv dan vanuit Rzeszow.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

YakuzA schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 20:36:
[...]

Vanuit Constanza wordt het gewoon UA in gebracht.
Dat is een kortere route naar Odessa/Mikolaiv dan vanuit Rzeszow.
klopt, maar wel een relatief gevaarlijke. Je hebt daar alleen de M15.
Maar goed, wie weet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Anoniem: 421923 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 20:53:
[...]
klopt, maar wel een relatief gevaarlijke. Je hebt daar alleen de M15.
Maar goed, wie weet :P
Waarom zou je alleen maar over de weg gaan?

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

YakuzA schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 20:57:
[...]

Waarom zou je alleen maar over de weg gaan?
ook militairen houden het graag droog en schoon, of dacht je dat ze kicken op modder? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zou er daadwerkelijk iets vliegen als een soort troll?
of is dit een spoof/hack?

boven Krivyi Rih: toestel PTHX02

en nu heet ie 'fuck putin':

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/amhr9FLiIDFdkMqu0jYEpttvU7Q=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0KyT5xfLrZxyO2u17NSDhnk5.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
lijkt mij niet waarschijnlijk dat er iets vliegt (en daarmee bedoel ik het genoemde vliegtuig)

denk meer dat iemand een manier heeft gevonden om deze data in flightrader database te krijgen.
Net als vorig jaar met deze

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F7KZad4ccLq-5kdk1dLtNVd1EvA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BI0kRx2NERpFGWuNn1gaNr5I.jpg?f=fotoalbum_large

Ghost of mrlya

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nimflix
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 08-12-2024
klein beetje offtopic;
[Twitter: https://twitter.com/Sufcpc/status/1616423187985895424]

:D

https://www.flightradar24.com/0000/2ee9ee99

Heeft inmiddels een andere code gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Nimflix schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 16:09:
klein beetje offtopic;
[Embed]

:D

https://www.flightradar24.com/0000/2ee9ee99

Heeft inmiddels een andere code gekregen.
hij heet nu 0000 inderdaad, eerder FCKPTN2 en eerder vandaag PTXG2
PTHX02

zie ook jack zomer in "Het vliegbewegingen topic"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jerie
  • Niet online
jack zomer schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 14:00:
lijkt mij niet waarschijnlijk dat er iets vliegt (en daarmee bedoel ik het genoemde vliegtuig)

denk meer dat iemand een manier heeft gevonden om deze data in flightrader database te krijgen.
Net als vorig jaar met deze

[Afbeelding]

Ghost of mrlya
ADS-B is zeer eenvoudig te ontvangen met een goedkope SDR plus antenne en ook redelijk makkelijk te spoofen (Defcon 20 talk), en die data is ook te uploaden naar een website als adsbexchange oid. Normaal gesproken is er geen incentive om te spoofen. Het is ook makkelijk uit te vinden dat er gespoofd wordt. Vooral als je beschikking tot een radar hebt, er sprake is van een call sign als deze, of bijvoorbeeld andere ADS-B receivers iets anders melden.

Het is net zoiets als BGP hijacking. Ja, het kan, maar doorgaans doe je dat niet. (Behalve de Chinezen...)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yaksa
Volgens mij de eerste keer dat ik deze militaire Turkse Boeing E-7 boven Polen zie vliegen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a8mf8B-vI9NoIuGZQOEmBVUAMWc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/W2wzCsKBLTxbH0vWYPxypq7X.png?f=fotoalbum_large
Bron: ADSBexchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcre8r
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-07 09:14

mindcre8r

Tradepedia

Het is drukker dan normaal.met de recon om Kaliningrad heen. Staat er wat te gebeuren zou je dan gaan denken. Normaal 1 joint rivet, vandaag 3 tegelijk.

Bears and Bulls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RisingSun
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-07 19:17
Misschien dat dit off-topic is, ik zie voor het eerst geen militaire usa vliegtuigen boven Europa op 2 na die Europa verlaten. Gebeurd dit vaker laatste dagen? Of is de tijd van het uitlaten van je transponder aangebroken?

Iemand enige idee wat een reden of oorzaak kan zijn?

Voor de geïnteresseerden: https://globe.adsbexchange.com/ hier volg ik het militaire vliegverkeer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
RisingSun schreef op zondag 12 februari 2023 @ 12:28:
Misschien dat dit off-topic is, ik zie voor het eerst geen militaire usa vliegtuigen boven Europa op 2 na die Europa verlaten. Gebeurd dit vaker laatste dagen? Of is de tijd van het uitlaten van je transponder aangebroken? Iemand enige idee wat een reden of oorzaak kan zijn?
Buiten dat dit eigenlijk in het topic vliegbewegingen hoort: Het is zondag, dan is er sowieso minder militair vliegverkeer. Overigens vliegt er wel degelijk het e.e.a. aan militaire toestellen rond. Ik denk dat je toevallig een moment gekozen hebt toen het erg rustig was in de lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:53
Goed om te zien dat onze F35 vliegtuigen ingezet worden.

https://www.reuters.com/b...d-netherlands-2023-02-13/

Snap alleen dit stukje niet helemaal:
The Il-20M Coot-A is NATO's reporting name for the Russian Ilyushin Il-20M reconnaissance aircraft while the Su-27 Flankers are NATO's reporting name for the Sukhoi Su-28 fighter aircraft.
En SU-28 is een variant van de SU-25. Zal wel een typo zijn :)

Edit: via defensie zelf: https://www.defensie.nl/a...rie-russische-vliegtuigen

[ Voor 12% gewijzigd door Rene op 14-02-2023 07:54 ]

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 08-07 14:59
Op het moment zijn 2 B52 bommenwerpers in de lucht aan het refuelen boven Polen.. hoop niet op escalaties...

[ Voor 5% gewijzigd door Sniffels op 06-03-2023 15:26 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Sniffels schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:25:
Op het moment zijn 2 B52 bommenwerpers in de lucht aan het refuelen boven Polen.. hoop niet op escalaties...
>> Het vliegbewegingen topic
:)

PSN

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hippocampus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 05-07 17:13

Hippocampus

ᓚᘏᗢ

Wat heeft het ene te doen met het andere? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:41

CyBeRSPiN

sinds 2001

Waar zie je dat precies? Flight radar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:40
In welke wereld is zelfverdediging een escalatie?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
Brent schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:36:
[...]

In welke wereld is zelfverdediging een escalatie?
De onze als Amerikaanse gedropte bommen Russische soldaten/doelen raken ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bloody
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-07 07:37

bloody

0.000 KB!!

Deze thread lijkt uitsluitsel te geven; eerst oefeningen boven Denemarken, en nu even bijtanken boven Polen.
Waarom ze precies daar bijgetankt moeten worden is de vraag natuurlijk, wellicht gewoon ff de Russen imponeren.
Ik zou er iig niets bijzonders achter zoeken.

nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzler2120
  • Registratie: Oktober 2013
  • Nu online

Dazzler2120

FP ProMod
Waarom ben je hierom bang voor een escalatie? Volgens mij worden vliegtuigen al constant verplaatst, vervoerd etc.
Of is het héél bijzonder dat er nu een B52 in polen is?

PS4 PSN: Dazzler2120

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Laatst online: 08:19
Sniffels schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:40:
[...]

En waarom denk je dat dat zal gebeuren?

[removed]

Acties:
  • +27 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09:51

Fanta

FordPerformance™️

[...]

Welkom op Tweakers, Thierry! :+

Even zonder dollen. Als je denkt dat er B52 bommenwerpers rondvliegen om zich actief te mengen in het conflict, heb je het afgelopen jaar niet echt meegelezen.

Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
[...]

Je hebt gemist dat die dingen daar al een lange tijd rondvliegen langs NAVO-grenzen?

Enige wat we niet doen, in tegenstelling tot Rusland, is andermands luchtruim invliegen zonder reden/aankondiging.

@Fanta is wat directer - maar dat :+

[ Voor 5% gewijzigd door NiGeLaToR op 06-03-2023 15:44 ]

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
redwing schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:42:
[...]

En waarom denk je dat dat zal gebeuren?
Een B52 is er meestal niet om cupcakes te leveren. maar aangezien ze de transponder aanhebben zal het wel zoals je zegt om "zichtbaar" te zijn als dreigingsmiddel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:11

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Er staan al maanden een aantal B52s ergens in Oost Europa.
Ze hebben ook al eerder een aantal vluchten gedaan met de responder aan.
Het is gewoon wat spierballen tonen en meer niet imho.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 09:51

Fanta

FordPerformance™️

NiGeLaToR schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:43:
[...]

Sorry, aard van het beestje.. O-)

Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brent
Sniffels schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:44:
[...]

Een B52 is er meestal niet om cupcakes te leveren. maar aangezien ze de transponder aanhebben zal het wel zoals je zegt om "zichtbaar" te zijn als dreigingsmiddel.
Wat vind je dan van de Russische gevechtsvliegtuigen die veel vaker langs NAVO grenzen vliegen, met transponder uit?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 19:02
Niet alleen de 2 B52s zijn er, die vliegen al langer rond. Ook de "Doomsday Jet" van de Verenigde Staten is nu in Europa.

Ik zie het als een "Do not fuck with us" signaal van NATO. Daar kan je allerlei speculaties op los laten maar dat is voor een ander topic.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
NiGeLaToR schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:43:
[...]

Je hebt gemist dat die dingen daar al een lange tijd rondvliegen langs NAVO-grenzen?

Enige wat we niet doen, in tegenstelling tot Rusland, is andermands luchtruim invliegen zonder reden/aankondiging.

Heb ik dan een jaar gemist denk. maar goed om te lezen dat dit vaker voorkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Laatst online: 08:19
Sniffels schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:44:
[...]

Die vlogen er voor de oorlog al, nu nog steeds en na de oorlog zal dat ook niet veranderen. Dat ze daar rondvliegen is dus niets anders dan normaal.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
Ok dank voor de info en het meelezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nimflix
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 08-12-2024
Er vliegt ook al een tijdje in de black sea een UAV...

https://www.flightradar24.com/2f6c1e80

Ik neem aan dat dit ook escalatie is? :F
Begin alvast met hamsteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sniffels
Nimflix schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:48:
Er vliegt ook al een tijdje in de black sea een UAV...

https://www.flightradar24.com/2f6c1e80

Ik neem aan dat dit ook escalatie is? :F
Begin alvast met hamsteren...
Heb ik al jaren ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:11

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Sniffels schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:47:
Ok dank voor de info en het meelezen.
Moet toch een kleine correctie toepassen. Ben namelijk even terug gaan lezen naar de vorige momenten dat ik ze op FR24 zag vliegen.

Vorig jaar hebben ze een aantal maanden op Fairford gestaan in de UK en vanuit daar oefeningen gedaan.
Aan het begin van de oorlog 2 maanden en eind van de zomer een aantal weken.

Kan me iig herinneren dat ze toen ook echt langs de grens van Oekraine zijn gevlogen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wolfp4ck
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 08-07 15:41
aangezien je ze kunt volgen op de tracking website wil dit zeggen dat hun transponder aanstaat .
Als Nato ooit zal escaleren, zul je ze niet kunnen volgen op gelijk welke tracking site :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
offtopic:
Een Airbus Beluga vang ik niet vaak: https://www.flightradar24.com/BGA151I/2f6d161a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nst6ldr
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online

nst6ldr

Down with Big Tech.

Brent schreef op maandag 6 maart 2023 @ 15:45:
[...]

Wat vind je dan van de Russische gevechtsvliegtuigen die veel vaker langs NAVO grenzen vliegen, met transponder uit?
Langs én over de grens, ze testen al meer dan een decennium de aanvliegtijden van de verschillende NATO landen.

Hoe Android ten einde kwam - Ben je wel kritisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:52

Qwerty-273

Meukposter

Ook van de andere kant worden vliegbewegingen in de gaten gehouden. Zo melde men een opmerkelijke vlucht (huurvliegtuig) met een vlucht van Frankfurt naar Moskou en weer terug naar Nuremberg op 4 maar jl.

https://www.flightradar24.com/data/aircraft/d-afaa

Volgens de geruchten om een prominente Rus naar het ziekenhuis / specialisten te brengen.

https://t.me/vchkogpu/36939
Strange things are happening right now. A private resuscitation aircraft Bombardier Challenger 604 flew from Germany to Vnukovo and immediately back to Nuremberg. At the same time, European countries allowed the flight.
https://t.me/vchkogpu/36941
It is worth noting that just the other day there was information about a sharp deterioration in the health of cellist Sergei Roldugin, who is considered the holder of assets that actually belong to Putin and his close circle.
https://t.me/vchkogpu/36977
More and more, the scales are leaning towards the version that the resuscitation plane delivered cellist Sergei Roldugin, who is called "Putin's wallet," from Moscow to Germany. A source of the Cheka-OGPU said that Roldugin's wife is now in Germany, several interlocutors talked to her.

Today, Roldugin's personal phone, his wife and directors did not answer.
Maar deze Duitse nieuwsbron heeft van FAI (de verhuurder) bevestigd gekregen op maandag dat het vliegtuig leeg terug is gevlogen naar Nuremberg. Dus met alleen het personeel aanboord.
https://www.nordbayern.de...ass-1.13048252?isAmp=true

[ Voor 10% gewijzigd door Qwerty-273 op 06-03-2023 22:10 ]

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Gaat nu weer een RQ4 op avontuur boven de zwarte zee :P

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfp4ck
uit de kluiten gewassen drone !!Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J5FDMd64q8gv49cBcjjv22YttHs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dck9fr3PNnwF3IX7UmeLctc1.jpg?f=fotoalbum_large

Data :
Bereik: 22.780 km
Topsnelheid: 629 km/h
Lengte: 14 m
Spanwijdte: 40 m

[ Voor 9% gewijzigd door Wolfp4ck op 17-03-2023 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
Hoop persoonlijk dat hij een paar vriendje mee heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfp4ck
Is nu recht richting Sotsji aan het gaan
kleine 100km tot aan de kust

update 2 minuten later, heeft zich gekeerd

[ Voor 51% gewijzigd door Wolfp4ck op 17-03-2023 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
en nu richting Novorossiejsk
en weer omgedraaid
en nu richting Novorossiejsk

ik geef het op, forte weet niet wat hij wil...

[ Voor 80% gewijzigd door jack zomer op 17-03-2023 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpelFaut
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 11:49
Is allemaal niet heel bijzonder meer toch?

Het zou me juist verbazen als er sinds februari 2022 géén RQ4 boven de zwarte zee gehangen heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
SpelFaut schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 13:07:

Het zou me juist verbazen als er sinds februari 2022 géén RQ4 boven de zwarte zee gehangen heeft.
de vraag is of hij terug komt naar zijn vertrekpunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

SpelFaut schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 13:07:

Alleen even relevant om te zien of deze ook inflight refueling heeft geregeld met Russische MiG's :P

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpelFaut
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 11:49
Bayraktar TB-2 hoogstwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online
SpelFaut schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 13:38:
[...]

Bayraktar TB-2 hoogstwaarschijnlijk.
ja dat lijkt vrij logisch. beetje dom dat ik het niet zag en de link niet maakte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

En er vliegt momenteel al een Amerikaanse RC-135W Rivet Joint boven Finland (https://globe.adsbexchange.com/?icao=ae01cc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Niet online

Isr vluchten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 09-07 16:15

KipCurreh

Nightcrawler

misschien moven naar Vliegbewegingen topic, sorry

2 SU-27 and 1 IL-20 op wandel boven de Baltische Zee

"Reconnaissance aircraft intercepted. 🇩🇪 and 🇬🇧 #Eurofighter have been alerted to identify 3 military machines. The two SU-27 flankers and one IL-20 from 🇷🇺 flew again without a transponder signal in international airspace over the Baltic Sea."

https://twitter.com/Team_...tatus/1651061629285462016

[ Voor 7% gewijzigd door KipCurreh op 26-04-2023 09:08 . Reden: Vliegbewegingen topic ]

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoteW
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-07 20:14
Zelensky onderweg naar NL, zou zo'n vliegtuig nog te traceren zijn op https://globe.adsbexchange.com/ ?

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

JoteW schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 21:23:
Zelensky onderweg naar NL, zou zo'n vliegtuig nog te traceren zijn op https://globe.adsbexchange.com/ ?
https://www.radarbox.com/registration/PH-GOV

Dit kan 'm heel goed zijn.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LongBowNL
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-07 22:29
JoteW schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 21:23:
Ik zal maar even een bron toevoegen:
https://nos.nl/artikel/24...y-onderweg-naar-nederland

[EDIT]
Was misschien te lezen als een sneer. Niet zo bedoeld :)

[ Voor 10% gewijzigd door LongBowNL op 03-05-2023 21:31 . Reden: Nuance ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoteW
Excuus, die was ik even vergeten :) Dankje!

Twente komt eraan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
De PH-GOV is inderdaad onderweg vanuit Helsinki. Benieuwd waar ie gaat landen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EbFgNfWy5tJQUcr8x9KJ57oMThY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w3XoIeIyHOXIMAhIajEeqRNH.jpg?f=fotoalbum_large

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoteW
En op basis van wat zou het dat vliegtuig kunnen zijn? Ben een leek op dat gebied, maar vind het anderzijds ook wel weer interessant haha.

Twente komt eraan!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

JoteW schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 21:33:
En op basis van wat zou het dat vliegtuig kunnen zijn? Ben een leek op dat gebied, maar vind het anderzijds ook wel weer interessant haha.
https://twitter.com/hewaarisdephgov?lang=en

De PH-GOV, het regeringsvliegtuig, is eerder van Resznow, vlak over de grens in Polen naar Helsinki gevlogen de dag dat Zelensky in Finland opdook.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Laatst online: 09:12

HaterFrame

Well... Poo came out!

JoteW schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 21:33:
Toevallig zag ik dit nieuws bericht:
https://www.telegraaf.nl/...singsbezoek-aan-nederland

Zelenski die een bezoek brengt aan Nederland.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache4u
  • Niet online
Ik vind het nogal vreemd dat de media dit zo naar buiten brengen als ie echt in dat toestel zit. Er zullen best wat F-nogwats omheen vliegen, maar toch. Rusland is niet heel ver weg.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Laatst online: 09:12

HaterFrame

Well... Poo came out!

Apache4u schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 21:41:
Ik vind het nogal vreemd dat de media dit zo naar buiten brengen als ie echt in dat toestel zit. Er zullen best wat F-nogwats omheen vliegen, maar toch. Rusland is niet heel ver weg.
Omdat dat een direct art. 5 is, hij vliegt namelijk een in regerings vliegtuig van Nederland boven Nato grondgebied.

I am the great Cornholio!

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Let op:
Een nieuwe vliegbeweging post hier moet het volgende bevatten:
• De relevantie van de vliegbeweging.
• Een link naar de vliegbeweging.
• Een screenshot is niet verplicht, maar handig indien de link expiring is.
En erg belangrijk: geen ongefundeerde speculatie n.a.v. vliegbewegingen.