Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 139 ... 224 Laatste
Acties:
  • 697.491 views

Onderwerpen

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:30

FreakNL

Well do ya punk?

Dat lijkt me niet verstandig.

Maar zelfs als doet 50% van de gezinnen dat is er nog steeds winst.

[ Voor 56% gewijzigd door FreakNL op 14-12-2020 13:46 ]

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-01 11:30
OMD schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:41:
[...]

Ik snap je wel hoor.

[...]

Om dit even uit de wereld te helpen. Je bent geen analist of hebt geen directe banden met een team die dit monitort.

[...]

Als geen ander! Maar de impact is nog groter als opa of oma naar de eeuwige jachtvelden gaan door dit gezever.

...
Je weet niet of ik banden heb of analist ben, net zo goed als dat ik niet weet of jij kinderpsycholoog bent. Toch roep je dat de impact groter is als opa of oma overlijden. Terwijl opa's en oma's dood gaan, dood hoort bij het leven.

Het gaat om 1,5 dag in ons geval dat de school eerder dicht gaat. Doordat de aankondiging hals over kop is missen de kinderen een normale afsluiting, maar wordt het jaar in 1x plotsklaps afgebroken.

Ze hadden dit aan kunnen zien komen en een week geleden kunnen aankondigen, dan hadden de scholen hierop kunnen anticiperen.

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Patriot schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:03:
[...]

Wilde je ook nog een argument opvoeren, of laat je het bij dit soort blinde uitspraken? Ik zal mijn standpunt verduidelijken: Als je psychisch kapot gaat, niet kunt functioneren omdat je de mensen die je spreekt niet de hand kunt schudden of je een collega die een goede grap maakt geen gemoedelijke tik op de schouders kunt geven, dan is er reden om te vermoeden dat er meer mis is. Ondanks dat het deel uitmaakt van de normale omgangsvormen van mensen is het niet normaal dat dat je zo sloopt en is het geen argument om (begrip op te roepen voor) het negeren van regels die zijn ingesteld om mensenlevens te redden.
Wacht... Meen je dit nu... Moet ik daadwerkelijk gaan uitleggen dat het missen van een normaal sociaal menselijk contact, inclusief aanraking en ook gewoon naast elkaar (binnen 1.5m) zitten, sommige mensen raakt? En sommigen mensen niet kunnen bezoeken? En dat dat volstrekt normaal is en niet een reden is om hulp te zoeken zoals je suggereert?

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
mat.hi.as schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:08:
Hoe is dat de eerste golf gegaan? Dan zullen er ook ook genoeg APKs verlopen zijn, me dunkt
Garages waren niet dicht in de eerste golf. Mijn garage was gewoon open.
PalingDrone schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:08:
Na je verlopen APK heb je nog wel eventjes reparatietijd voor de boete automagisch op de deurmat valt, Je mag dan alleen niet meer met het voertuig rijden, alleen naar de keuring/reparatieafspraak of een combinatie van beide.
Ik ben bekend met de APK regels. Alleen vroeg ik mij af hoe ze ermee omgaan als ze de garages ook sluiten. Tijdens de eerste golf toen rijbewijzen niet verlengd konden worden mocht je tijdelijk rijden met verlopen rijbewijs zonder een boete te krijgen bij controle.

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
GAIAjohan schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:44:
[...]

Euh, ook met thuiswerken gaan de kinderen naar de opvang. Anders valt er nml thuis niet te werken. Weet niet of jij ooit hebt proberen te werken met een kind tussen 3 maanden en 4 jaar thuis. Dat gaat echt niet :')
Nee, dat is een hele grote uitdaging. Ik heb er ervaring mee.

Maar hoe wil je je kinderen naar het KDV brengen, als die alleen open is voor kinderen van ouders met essentiële beroepen?

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-01 19:16

Rudios

Lost in space?

Openbaar vervoer blijft wel open? Ik zie dat zo 123 niet gelijk terug.

Whole lot of stars ***

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07-2025
Rivanov schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:41:
Met kerst dus vooralsnog wel gewoon bezoek. Tot 3 personen.

[...]
Ah, oke. Dat is wel tof. Dacht eerst dat dit andermaal een gebroken Rutte-belofte werd, maar gelukkig niet.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Rudios schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:48:
Openbaar vervoer blijft wel open? Ik zie dat zo 123 niet gelijk terug.
Uiteraard... Ook essentiele beroepsgroepen moeten naar hun werk.

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
CMD-Snake schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:47:
[...]

Garages waren niet dicht in de eerste golf. Mijn garage was gewoon open.

[...]

Ik ben bekend met de APK regels. Alleen vroeg ik mij af hoe ze ermee omgaan als ze de garages ook sluiten. Tijdens de eerste golf toen rijbewijzen niet verlengd konden worden mocht je tijdelijk rijden met verlopen rijbewijs zonder een boete te krijgen bij controle.
Je mag momenteel je rijbewijs maximaal 9 maanden laten verlopen

https://www.rijksoverheid...nbaar-vervoer/rijbewijzen

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:44
FreakNL schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:45:
[...]

Ja en dat kan nu niet meer dus direct winst.

/disclaimer
Behalve als 1 (of allebei) van de ouders in de vitale sector werkt.
En gelukkig is dat zo..
Yucon schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:44:
[...]

Als die ook dicht zijn betwijfel ik dat.
Ik bedoelde meer:
Ik werk sinds maart thuis. Niks kantoor.
Maar mijn kind gaat gewoon 2 dagen naar kdv omdat ik anders echt niet aan werken toekom.
Dus heeft het iig in ons geval geen enkele zin, want ik en ik zie meer in mijn straat werken gewoon thuis.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Garages lijken me ook behoorlijk essentieel. Kapotte auto’s (en busjes, bestelwagens) zijn niet handig, dan ligt het land echt op zijn gat. En dat gebeurt niet overnight natuurlijk maar als jouw CV ketel kapot is en de monteur kan niet komen want servicebus naar God dan ben je niet blij. En dat is maar 1 voorbeeld.

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:00

ST10©DE

Dus.............

`
Een onderzoek van augustus? En met alleen maar termen als "lijkt". Prima onderzoek, daar niet van, maar er staat nergens dat kinderen het niet doorgeven.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20-01 18:51
Erapaz schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:46:
[...]

Je weet niet of ik banden heb of analist ben, net zo goed als dat ik niet weet of jij kinderpsycholoog bent. Toch roep je dat de impact groter is als opa of oma overlijden. Terwijl opa's en oma's dood gaan, dood hoort bij het leven.

Het gaat om 1,5 dag in ons geval dat de school eerder dicht gaat. Doordat de aankondiging hals over kop is missen de kinderen een normale afsluiting, maar wordt het jaar in 1x plotsklaps afgebroken.

Ze hadden dit aan kunnen zien komen en een week geleden kunnen aankondigen, dan hadden de scholen hierop kunnen anticiperen.
Tja, je doet het nooit goed... voorbeeldje:
Als ze aankondigen dat winkels moeten sluiten en er zit daarna 24 uur tussen dan wordt het te druk bij die winkels (niet goed).
Dit hebben we bv. gezien in de horeca in oktober. "laatste rondje" , nou precies 7-10 dagen later de piek in besmettingen (tot nu toe).

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:37

OMD

Erapaz schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:46:
[...]

Je weet niet of ik banden heb of analist ben
Dat weet ik wel, anders zeg je dit soort dingen niet ;) gekkigheid. Dat weet ik inderdaad niet maar het is ongefundeerd. Vandaar mijn punt dat mensen maar roepen omdat ze denk het te weten... Kom met cijfers, data, analyses etc...
Toch roep je dat de impact groter is als opa of oma overlijden. Terwijl opa's en oma's dood gaan, dood hoort bij het leven.
Sorry, maar dit is echt een hele vreemde opmerking. Kerstontbijt in vergelijking zetten met familielid die dood gaat. Wanneer de impact niet groter is dan een missend kerstontbijt dan gaat er iets niet goed bij het kind en daar hoef ik geen psycholoog voor te zijn.
Dan doet de school dit toch eind januari? Er is helemaal geen afsluiting, school loopt van zomer tot zomer.

[ Voor 5% gewijzigd door OMD op 14-12-2020 13:51 ]

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:16
ConQuestador schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:40:
Mijn gevoel zegt dat de belangrijkste reden om scholen en opvang dicht te doen het secundaire gevolg is: Mensen worden verplicht thuis te werken, want de kleine kinderen zijn thuis.

Dat kinderen elkaar ook niet aansteken is bijzaak, de papa's en mama's die verplicht thuis moeten werken nu is de echte winst.
Denk dat dit inderdaad wel een rol speelt. Als je zag hoe in maart en april toch heel veel mensen thuis konden werken en dat werkgevers zich hier ook aan hielden, dan moet dat gewoon mogelijk zijn. Nee, niet ideaal in alle gevallen, maar voor 98% van de mensen met een kantoorbaan moet het best kunnen. Ik hoop wel dat ze op de een of andere manier de werkgevers ook op de vingers tikken wanneer die mensen blijven verplichten naar kantoor te komen.

En dit keer lijkt me de impact voor de ouders ook minder. Ja, het gaat nu over 1 dag al in, maar dat betekent 2 dagen overbruggen tot aan de kerstvakantie (die was er toch al). Zodoende heb je, afgezien van de 2 dagen van deze week, nu wel bijna 3 weken de tijd om wat te regelen voor de tijd na nieuwjaar. Dit zal hopelijk inderdaad leiden tot meer mensen die weer gaan thuiswerken.
GAIAjohan schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:44:
[...]

Euh, ook met thuiswerken gaan de kinderen naar de opvang. Anders valt er nml thuis niet te werken. Weet niet of jij ooit hebt proberen te werken met een kind tussen 3 maanden en 4 jaar thuis. Dat gaat echt niet :')
Echt niet... nou. Goed, ik heb zelf nog geen kinderen, maar meerdere collega's en vrienden die wel jonge kinderen hebben (tussen de 6 maanden en 8 jaar oud). Zij zeggen inderdaad dat je verre van zo effectief kunt werken en ook gewoon niet die 8 uur per dag kunt halen, hooguit een uurtje of 5. Nou, prima, onze werkgever houdt hier rekening mee en zegt: prima, boek die uren die je niet kunt werken op een andere (Covid) code en dan is het goed. Maar goed, dat is dan ook met een werkgever die echt meewerkt en meedenkt, niet eentje die roept "gij moet en zult naar kantoor komen!".

Dus ja, het is flink behelpen, maar het kan wel. Wat ik van veel stellen met kinderen hoor is dat ze beiden thuiswerken en min of meer in ploegendienst werken: de man werkt van b.v. 7.00u tot lunchtijd, in die tijd probeert de vrouw wat te werken (beetje mail afhandelen etc.). Na de lunch wisselt men, kan de vrouw rustig doorwerken en let de man op de kids. Wederom, verre van ideaal en wat meer stressvol, maar je moet toch wat. En ja, dat vereist wel dat de werkgever(s) hier wel begrip voor moeten tonen en daar schort het soms wel aan.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-01 10:29
OMD schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:49:
[...]

[...]

Dat weet ik wel, anders zeg je dit soort dingen niet ;) gekkigheid. Dat weet ik inderdaad niet maar het is ongefundeerd. Vandaar mijn punt dat mensen maar roepen omdat ze denk het te weten... Kom met cijfers, data, analyses etc...

[...]

Sorry, maar dit is echt een hele vreemde opmerking. Kerstontbijt in vergelijking zetten met familielid die dood gaat. Wanneer de impact niet groter is dan een missend kerstontbijt dan gaat er iets niet goed bij het king en daar hoef ik geen psycholoog voor te zijn.

[...]

Dan doet de school dit toch eind januari? Er is helemaal geen afsluiting, school loopt van zomer tot zomer.
Die 1.5 dag eerder was om pap en mam express thuis te houden. Ik snap er niets van, wat er in het hoofd van OMTers en politici om gaat.

Donderdag zitten ze weer met vriendjes (uit meerdere huishoudens) op de bank met de PS4. Of mag dat ook niet meer omdat kinderen toch wel anderen besmetten ?

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-01 16:59

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Ik snap dat we allemaal nog even moeten wachten tot de nadere invulling en details, maar wat mij betreft had er al wel gelijk gezegd mogen worden hoe het gaan met OV en reizen voor niet-noodzakelijk bezoek etc.

Daarnaast -uit eigenbelang- heb ik net de notaris gebeld of zij ook dicht moeten. Ik moet op de 24 een aantal aktes laten passeren oa voor een hypotheek, en aangezien we daar al sinds begin november mee bezig zijn stel ik dat liever niet uit over de jaargrens... Maar er werd mij verzekerd dat ze gewoon open blijven omdat de juridische gevolgen van allerlei deadlines missen te groot zouden zijn.

• xzaz
  • Laatst online: 20-01 13:48
loekf2 schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:53:
[...]

Die 1.5 dag eerder was om pap en mam express thuis te houden. Ik snap er niets van, wat er in het hoofd van OMTers en politici om gaat.

Donderdag zitten ze weer met vriendjes (uit meerdere huishoudens) op de bank met de PS4. Of mag dat ook niet meer omdat kinderen toch wel anderen besmetten ?
Wat had jij gedaan?

Schiet tussen de palen en je scoort!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-01 10:17
FreakNL schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:48:
Garages lijken me ook behoorlijk essentieel. Kapotte auto’s (en busjes, bestelwagens) zijn niet handig, dan ligt het land echt op zijn gat. En dat gebeurt niet overnight natuurlijk maar als jouw CV ketel kapot is en de monteur kan niet komen want servicebus naar God dan ben je niet blij. En dat is maar 1 voorbeeld.
Garagemonteur is ook niet bepaald een contactberoep.. Volgens mij gaan deze maatregelen vooral over contactberoepen.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

• OMD

OMD

[...]

Hé, ikke ook niet begrijp he, laten we dat voorop stellen! Ik heb simpelweg de knowhow niet om dit soort dingen te bepalen.

Duidde alleen op het punt dat mensen heel veel roepen zonder fundering :)

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-01 14:31

Nox

Noxiuz

[...]

De verspreiding is in ieder geval fors minder als 2 vriendjes met elkaar spelen dan een hele klas met elkaar speelt :P

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Over ongeveer 20 minuten zijn de nieuwe statistieken bekend. Ik ga er van uit en mag toch hopen dat het aantal besmettingen lager ligt dan gisteren.

Als dat niet zo is dan snap ik heel goed waarom het kabinet deze drastische beslissingen neemt.

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-01 13:29

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Toen ik op de middelbare school zag had ik echt geen contact in prive tijd met al mijn klasgenoten. Wat mij betreft is iedereen die zegt dat ze nu allemaal op de bank bij elkaar zitten gewoon spijkers op laag water aan het zoeken. De cirkels van contacten worden gewoon kleiner.

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07-2025
THE_BASE schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:57:
Over ongeveer 20 minuten zijn de nieuwe statistieken bekend. Ik ga er van uit en mag toch hopen dat het aantal besmettingen lager ligt dan gisteren.

Als dat niet zo is dan snap ik heel goed waarom het kabinet deze drastische beslissingen neemt.
Ik snap het pas als morgen blijkt dat het aantal positieve tests drastisch gestegen is. Dus hoger dan de 11,6 procent van afgelopen week. 12 procent lijkt me niet genoeg voor een harde lockdown.

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 08:54
Voor mensen die nog een leuk draadje willen lezen die aangeven hoe meneer de Hond de boel manipuleert:

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• loekf2
Gewoon scholen t/m vrijdag open, dan tot 19 jan dicht. Ff normaal doen zeg maar.

Ik vind die 19 jan wel curieus... omdat in Duitsland de sluitingen t/m 10 januari zijn... mbt waterbed effecten. Andere kant, België heeft weer winkels open gegooid.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
zo lang Nederland nog wagenwijd open staat (lucht en over de weg) kun je eigenlijk niet echt van een harde lockdown spreken, imho.

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:25

St@m

@ Your Service

Je stelt de vraag niet aan mij; maar gewoon gezond verstand gebruikt en het niet moelijker maken dan dat het allemaal al is.
Basisscholen zitten helemaal in een andere setting op dit moment, die leven toe naar de kerstvakantie, zowel de leerkrachten als de leerlingen. Alles staat in het teken van de afronding van het jaar. Niet schooljaar, jaar.

Alle kinderen en leerkrachten zijn helemaal overspannen/overprikkeld door deze maand. Dus gewoon volgens planning afronden, geen extra stress. Dan communiceer je dat er na de kerstvakantie gestart wordt met 2 weken online lesgeven, kan iedereen zich daarop instellen.

Maar nee, paniek!!! Sinds mei zijn de basisscholen al weer open, niets aan het handje daar, maar nu blinde paniek!! Anderhalve dag eerder dicht dan gepland.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09:01

Uurtje later toch? Sinds 10-12 pas na 15.00 dacht ik

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

• xzaz
loekf2 schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:58:
[...]

Gewoon scholen t/m vrijdag open, dan tot 19 jan dicht. Ff normaal doen zeg maar.
Dat heeft ook nadelen; er is vast berekend hoeveel theoretische doden dat scheelt. Neem je die voor lief? Mijn eerste vraag aan u president is dan ook.

"Kennelijk is de situatie zo erg waarom sluit u de scholen niet gelijk?"

[ Voor 16% gewijzigd door xzaz op 14-12-2020 14:00 ]

• GAIAjohan
Moi_in_actie schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:51:
[...]

[...]

Echt niet... nou. Goed, ik heb zelf nog geen kinderen, maar meerdere collega's en vrienden die wel jonge kinderen hebben (tussen de 6 maanden en 8 jaar oud). Zij zeggen inderdaad dat je verre van zo effectief kunt werken en ook gewoon niet die 8 uur per dag kunt halen, hooguit een uurtje of 5. Nou, prima, onze werkgever houdt hier rekening mee en zegt: prima, boek die uren die je niet kunt werken op een andere (Covid) code en dan is het goed. Maar goed, dat is dan ook met een werkgever die echt meewerkt en meedenkt, niet eentje die roept "gij moet en zult naar kantoor komen!".

Dus ja, het is flink behelpen, maar het kan wel. Wat ik van veel stellen met kinderen hoor is dat ze beiden thuiswerken en min of meer in ploegendienst werken: de man werkt van b.v. 7.00u tot lunchtijd, in die tijd probeert de vrouw wat te werken (beetje mail afhandelen etc.). Na de lunch wisselt men, kan de vrouw rustig doorwerken en let de man op de kids. Wederom, verre van ideaal en wat meer stressvol, maar je moet toch wat. En ja, dat vereist wel dat de werkgever(s) hier wel begrip voor moeten tonen en daar schort het soms wel aan.
mijn vrouw heeft een essentieel beroep. Betekent dat ik er alleen voor zou staan thuis.
Niks delen of wat dan ook. Verder 5u effectief weet ik niet.. hopen dat het kind veel slaapt dan.. ;)

Ik weet niet of bij slechts 1 essentieel beroep je nog gebruik mag maken van kdv. Maar ik hoop het wel

[ Voor 3% gewijzigd door GAIAjohan op 14-12-2020 14:00 ]

• loekf2

Inderdaad < 9K is zondag/weekend effect, >10K is dikke stront.

• xzaz
St@m schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:59:
[...]
Maar nee, paniek!!! Sinds mei zijn de basisscholen al weer open, niets aan het handje daar, maar nu blinde paniek!! Anderhalve dag eerder dicht dan gepland.
Ik denk dat er ook paniek is ;) we gaan aan de cijfers zien straks als dat terecht is.

• Drardollan
vuurtjih schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:59:
[...]

Uurtje later toch? Sinds 10-12 pas na 15.00 dacht ik
Dat is tot op heden nog niet doorgevoerd. Het is nog elke dag om 14:15.

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

GAIAjohan schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:00:
[...]
mijn vrouw heeft een essentieel beroep. Betekent dat ik er alleen voor zou staan thuis.
Niks delen of wat dan ook. Verder 5u effectief weet ik niet.. hopen dat het kind veel slaapt dan.. ;)

Ik weet niet of bij slechts 1 essentieel beroep je nog gebruik mag maken van kdv. Maar ik hoop het wel
Ja dat mag. Maar dat weet je van de eerste lockdown toch nog wel?

Bij ons mocht het ook (partner in de zorg) maar wij hebben kind in maart/april toch volledig thuisgehouden. Onbekend virus en mijn project stond ook ineens helemaal stil omdat het hele land in paniek was (veel onsite installaties) dus ik had toch weinig te doen.

Begin mei ging ze weer en later in mei ging alles weer open.

Ik denk dat we nu wel van noodopvang gebruik gaan maken. Mijn project loopt ook “gewoon” weer (sterker nog, zit nu in het buitenland).

[ Voor 32% gewijzigd door FreakNL op 14-12-2020 14:06 ]

• St@m

St@m

@ Your Service

xzaz schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:01:
[...]

Ik denk dat er ook paniek is ;) we gaan aan de cijfers zien straks als dat terecht is.
Paniek is nooit terecht, behalve als er plotsklaps iets gebeurd. Dat lijkt me toch niet het geval hier, deze cijfers zag iedereen al aankomen.
Maar goed, we dealen er wel weer mee. Ik straf het wel af in maart, meer kan ik niet doen.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• Drardollan
[...]

Dat was vorige keer wel.

Wij gaan er dit keer ook gebruik van maken als dat kan, het is ook een keer klaar. En een beetje hypocriet om de kinderen vanaf mei naar de basisschool en BSO te sturen en dan nu ineens in paniek ze thuis te houden.

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:16
[...]
Die 5 uur baseer ik inderdaad op wanneer beiden thuiswerken. Van alle stellen met jonge kinderen die ik ken geldt dat eigenlijk wel. Ken ook stellen waarvan minimaal 1 in de zorg werkt, maar die hebben dan toevallig geen kids.
Dus ja, indien je er alleen voor staat wordt het inderdaad erg lastig, het is dan te hopen dat b.v. de grootouders iets kunnen uithelpen en, dat blijft mijn inziens bovenaan de prio lijst staan, dat de werkgever er begrip voor heeft en meedenkt/je de ruimte biedt. Succes in ieder geval.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• xzaz
St@m schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:03:
[...]

Paniek is nooit terecht, behalve als er plotsklaps iets gebeurd. Dat lijkt me toch niet het geval hier, deze cijfers zag iedereen al aankomen.
Maar goed, we dealen er wel weer mee. Ik straf het wel af in maart, meer kan ik niet doen.
Je stemt tegen Corona?

• St@m

St@m

@ Your Service

Haha, er is wel iets beters te verzinnen dan deze blinde ondoordachte paniek.
Halfbakken beleid..

Maar jij mag het rustig eens zijn hoor met deze "helden".

[ Voor 15% gewijzigd door St@m op 14-12-2020 14:06 ]

• THE_BASE
  • Niet online
Een vraag vanuit iemand uit mijn organisatie:

Is een telefoonwinkel een essentiele winkel. Ergens kan ik het me voorstellen: telefoon is best essentieel. Aan de andere kant is het electronica. Ook MediaMarkt, Expert en BCC zullen moeten sluiten. Waarom zou een Vodafone, T-Mobile of Phone House dan open mogen blijven?

KIA EV3 GT-Line LR  iPhone 17 Pro  MacBook Air M4  iMac M4  iPad mini 6  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

• xzaz
St@m schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:05:
[...]

Halfbakken beleid..

Wat had jij gedaan dan?

edit: wie zegt dat ik het eens ben?

[ Voor 5% gewijzigd door xzaz op 14-12-2020 14:06 ]

• Drardollan
THE_BASE schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:05:

Is een telefoonwinkel een essentiele winkel. Ergens kan ik het me voorstellen: telefoon is best essentieel. Aan de andere kant is het electronica. Ook MediaMarkt, Expert en BCC zullen moeten sluiten. Waarom zou een Vodafone, T-Mobile of Phone House dan open mogen blijven?
Ik verwacht dat deze dicht moeten. Maar een groot deel is toch online van die winkels, dus daar kan je dan nog prima een toestel bestellen.

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:16

beany

Meeheheheheh

Is geen essentiele winkel. Het is geen eerste levensbehoefte.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06:45

Lijkt me niet dat een telefoonwinkel essentieel is.

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
St@m schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:03:
[...]

Welke politieke partij wil je op stemmen dan? Volgens mij zijn ze allemaal pro-maatregelen. Behalve misschien de FvD en Van Haga als eenmansfractie.

Voor mij en mijn vriendin een nieuwe situatie; ze is bevallen in mei van onze dochter, die nu dus naar de opvang gaat voor 3 dagen. Ik werk 5, mijn vriendin werkt 4. Ik ben werkgever, mijn vriendin is in loondienst elders.

Dit wordt puzzelen, want we hebben allebei niet een "essentieel" beroep maar thuiswerken is ook niet mogelijk. Of althans, thuis zijn kan wel meer thuis werken is heel moeilijk met de jonge spruit.

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-11-2025

Niet. Is ook prima op afstand te kopen.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

• GAIAjohan
FreakNL schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:02:
[...]

Ja dat mag. Maar dat weet je van de eerste lockdown toch nog wel?
Nee want toen was er nog geen kind en boeide het mij op dat moment niet zo

• St@m

St@m

@ Your Service

Lees maar even terug in deze topic. Staat nog een reactie een paar posts boven je over deze specifieke situatie

• Drardollan
Een telefoonwinkel kan overigens wel aan afhalen doen, dat mag gewoon neem ik aan.

Bensimpel

Positieve meneer

Ben momenteel op kantoor (essentiele functie he, IT), maar als ik even snel naar het andere pand loop, is het echt giga druk, overal opeens wachtrijen. (Ik werk voor 2 kleine gemeentes, dus dan werk je vrij centraal).

Heeft men dan niets geleerd? Iedereen is in paniek aan het schoppen gegaan..

😆 - Denk ook eens om ;)

• OMD

OMD

Drardollan schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:07:
Een telefoonwinkel kan overigens wel aan afhalen doen, dat mag gewoon neem ik aan.
nee dat hoort niet te mogen. Het hele lockdown pricipe is er dus voor om mensen niet naar winkels te laten bewegen buiten eten/boodschappen.

• St@m

St@m

@ Your Service

JanHenk schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:06:
[...]

Welke politieke partij wil je op stemmen dan? Volgens mij zijn ze allemaal pro-maatregelen. Behalve misschien de FvD en Van Haga als eenmansfractie.
Het gaat niet om de maatregelen, het gaat om het totaal idiote beleid omtrent de maatregelen. Het dashboard, de routekaart, de rare beslissingen, de niet onderbouwde beslissingen.. alles bij elkaar.
Maar laten we nog even lekker de bibliotheek dichtgooien.

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
[...]

Halfbakken beleid..

Hoe was het ook weer "De beste stuurlui staan aan wal" oid ?

Het is zo makkelijk vanachter je computer kritiek te spuien .

"Beautiful Clean Coal"

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

LOL... ik weet dat mensen tegenwoordig letterlijk verslaafd zijn aan hun telefoons, en geen leven meer hebben zonder, maar nee, een telefoonwinkel is uiteraard geen essentiele winkel, dat moge duidelijk zijn.

Ook al voelt het voor velen misschien zo door afkickjverschijnselen, als je een paar weken geen telefoonwinkel kunt bezoeken, is zover mij bekend nog nooit iemand aan overleden.

Virussen? Scan ze hier!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

GAIAjohan schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:07:
[...]

Nee want toen was er nog geen kind en boeide het mij op dat moment niet zo
Ah, we zitten er alweer zolang in dat dit natuurlijk ook kan. Is nog wel echt een kleintje dan :)

Maar als de regels hetzelfde zijn mag het :)

• redwing
  • Laatst online: 08:57
[...]
Halfbakken beleid..

Als niemand zich aan maatregelen houdt kun je niet anders he. Jammer, maar het ligt toch echt aan al die mensen die lekker doorgaan zonder zich ergens iets van aan te trekken. Dan is de enige manier om mensen thuis te houden alles dicht gooien.

Dus nee, er is niets anders te verzinnen als niemand luistert, dan kun je het niet af met regels en voorschriften, dan moet je gewoon zorgen dat er niets meer is waar mensen heen willen.

[removed]

• beany

beany

Meeheheheheh

Bensimpel schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:08:
Ben momenteel op kantoor (essentiele functie he, IT), maar als ik even snel naar het andere pand loop, is het echt giga druk, overal opeens wachtrijen. (Ik werk voor 2 kleine gemeentes, dus dan werk je vrij centraal).

Ik woon boven een klein winkelcentrum. Het is echt belachelijk druk hier ineens, nog nooit zoveel mensen gezien op het plein hier. Bizar gewoon. Allemaal in de rij buiten te wachten tot ze de winkels in mogen.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
superduper schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:54:
Ik snap dat we allemaal nog even moeten wachten tot de nadere invulling en details, maar wat mij betreft had er al wel gelijk gezegd mogen worden hoe het gaan met OV en reizen voor niet-noodzakelijk bezoek etc.

Daarnaast -uit eigenbelang- heb ik net de notaris gebeld of zij ook dicht moeten. Ik moet op de 24 een aantal aktes laten passeren oa voor een hypotheek, en aangezien we daar al sinds begin november mee bezig zijn stel ik dat liever niet uit over de jaargrens... Maar er werd mij verzekerd dat ze gewoon open blijven omdat de juridische gevolgen van allerlei deadlines missen te groot zouden zijn.
Het belangrijkste verschil met de maatregelen van half maart is volgens mij dat er meer winkels dicht moeten. Het is niet zo dat de hele maatschappij op slot gaat of zo. Notarissen, garages, bouwsector blijven aan het werk.

• Drardollan
OMD schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:08:
[...]

nee dat hoort niet te mogen. Het hele lockdown pricipe is er dus voor om mensen niet naar winkels te laten bewegen buiten eten/boodschappen.
Waarom niet? Restaurants hebben ook afhaal en in België hebben de winkels ook met afhalen gewerkt terwijl ze dicht waren.

• St@m

St@m

@ Your Service

leekers schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:09:
[...]

Hoe was het ook weer "De beste stuurlui staan aan wal" oid ?

Het is zo makkelijk vanachter je computer kritiek te spuien .
Hoezo makkelijk? Weet je wat makkelijk is? In Den Haag gaan zitten en roepen dat alles dicht moet. Heel wat makkelijker dan daadwerkelijk nadenken over het beleid.

• xzaz
St@m schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:59:
[...]

Je stelt de vraag niet aan mij; maar gewoon gezond verstand gebruikt en het niet moelijker maken dan dat het allemaal al is.
De situatie is moeilijk, misschien niet vanuit je stoel op de zolderkamer maar zeker wel als alle beslissingen die je neemt directe gevolgen heeft voor heel veel mensen.
Basisscholen zitten helemaal in een andere setting op dit moment, die leven toe naar de kerstvakantie, zowel de leerkrachten als de leerlingen. Alles staat in het teken van de afronding van het jaar. Niet schooljaar, jaar.
Eens, maar is dit relevant voor de huidige situatie?
Alle kinderen en leerkrachten zijn helemaal overspannen/overprikkeld door deze maand. Dus gewoon volgens planning afronden, geen extra stress. Dan communiceer je dat er na de kerstvakantie gestart wordt met 2 weken online lesgeven, kan iedereen zich daarop instellen.
En dan ga je indirect akkoord met de doden die dat oplevert.
Niks aan de hand?

• Drardollan
Bensimpel schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:08:

Welkom in Nederland. Mede mogelijk dankzij onze overheid en onze media.

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
beany schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:09:
[...]

Ik woon boven een klein winkelcentrum. Het is echt belachelijk druk hier ineens, nog nooit zoveel mensen gezien op het plein hier. Bizar gewoon. Allemaal in de rij buiten te wachten tot ze de winkels in mogen.
Klopt hier in Groningen ook lange rijen voor Aktion , Ikea en Hornbach .

"Beautiful Clean Coal"

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-01 11:50

Patriot

Fulltime #whatpulsert

42erik schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:46:
[...]

Wacht... Meen je dit nu... Moet ik daadwerkelijk gaan uitleggen dat het missen van een normaal sociaal menselijk contact, inclusief aanraking en ook gewoon naast elkaar (binnen 1.5m) zitten, sommige mensen raakt? En sommigen mensen niet kunnen bezoeken? En dat dat volstrekt normaal is en niet een reden is om hulp te zoeken zoals je suggereert?
Ik heb dat nergens gesuggereerd. Ik heb gezegd dat als dat je zover raakt dat het ervoor zorgt dat je niet meer normaal kunt functioneren, dat het zoveel invloed heeft op de stabiliteit van je psyche dat je eraan onderdoor gaat, dat je dán hulp moet zoeken i.p.v. het gebruiken als reden om de regels met de voeten te treden (en in het verlengde daarvan, daar begripvol tegenover staan). Ik heb nergens gezegd dat het leven volgens de opgestelde regels helemaal normaal is, niets met een mens doet of geen nadelen heeft.

• m00
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-01 18:35

m00

Drardollan schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:58:
Voor mensen die nog een leuk draadje willen lezen die aangeven hoe meneer de Hond de boel manipuleert:

[Twitter]
offtopic:
Die "manipulatie", verschuiven van data, legt Maurice zelf ook uit in zijn artikel. Nou nou, wat een ontmaskering zeg. Wat hij schrijft is vooralsnog een stuk logischer dan deze overhaaste verscherping van de maatregelen. Als je meer gaat testen krijg je ook meer positieven. Het percentage is vrijwel ongewijzigd. Aantal opgenomen patiënten ligt lager dan een maand geleden, voor de IC zo ongeveer 150 minder. Elke vorm van ratio voorbij dit.

Er wordt duidelijk uitgelegd, in welke mate er sprake zou zijn van manipulatie en misleidende informatie.

Een niet terzake kundige 'bron' als De Hond, die zichzelf keer op keer in alle praatprogramma's heeft ontmaskerd als nakwaker van verkeerde informatie, die constant, en tegen de heersende ter zake kundige experts in er een gewoonte van maakt om steevast causaal te interpreteren waar (hoogstens) sprake zou kunnen zijn van correlatie (heel kwalijk voor een zogenaamd statisticus), en hetgeen vervolgens zijn verwijdering van LinkedIn heeft geleid.

Je kunt dit zelf ook nazoeken (en gebruik dan dit maar als handleiding: Brontoetsing #hoedan?! ), en zoals je hier dit topic plompverloren binnenvalt, is storend en wordt beschouwd als trolling, flaim baiting en sea lioning.

Daar houd je nu mee op.

[ Voor 34% gewijzigd door Ramzzz op 14-12-2020 15:10 ]

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
wildhagen schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:09:
[...]

LOL... ik weet dat mensen tegenwoordig letterlijk verslaafd zijn aan hun telefoons, en geen leven meer hebben zonder, maar nee, een telefoonwinkel is uiteraard geen essentiele winkel, dat moge duidelijk zijn.
In Belgïe werden telefoonwinkels wel als essentiële winkel beschouwd. Maar hun lijstje essentiële winkels was dan ook een totale chaos die last-minute in elkaar geflanst lijkt te zijn.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-01 19:52
De neerwaardse curve van het percentage positieve besmettingen, die veel minder hard daalden dan het zo moeten, is omgeslagen naar een vlakke en toen een opwaardse curve. Dit betekent dat we richting een exponentiele groei van het aantal nieuwe besmettingen zullen gaan als niet hard ingegrepen wordt.

De overheid heeft geprobeerd mensen te vragen of ze zich aan de regels kunnen houden. Ondertussen lapt een groot deel van Nederland dat volledig aan zijn laars. Dan is het enige wat nog rest hardere maatregelen. Dezelfde dus van maart/april, om deze trend hard te doorbreken. Ze willen niet weer de fout maken als die in de zomer, waar het hard omhoog ging omdat ze te lang dachten dat je het wel gewoon vriendelijk kan vragen.

Dus tja; wispelturig beleid? Dit is nooit eerder voorgekomen. De hele wereld is over het afgelopen jaar een hoop aan het leren geweest over het gedrag van mensen in een situatie als deze. Had jij het beter gedaan? Ik weet vrij zeker van niet.

https://niels.nu

• Drardollan
link0007 schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:11:
[...]

In Belgïe werden telefoonwinkels wel als essentiële winkel beschouwd. Maar hun lijstje essentiële winkels was dan ook een totale chaos die last-minute in elkaar geflanst lijkt te zijn.
Heb jij redenen om aan te nemen dat dat hier anders gaat zijn? Er worden weer eens totaal ondoordachte maatregelen genomen, ik kan mij niet anders voorstellen dan dat dit een chaos wordt.

• redwing
  • Laatst online: 08:57
St@m schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:09:
[...]

Hoezo makkelijk? Weet je wat makkelijk is? In Den Haag gaan zitten en roepen dat alles dicht moet. Heel wat makkelijker dan daadwerkelijk nadenken over het beleid.
Ze denken al tijden na over beleid, alleen luistert er niemand..... Als mensen zich aan de regels hadden gehouden hadden we met kerst lekker met de familie bij elkaar kunnen komen.

[removed]

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-01 19:52
m00 schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:11:
[...]

Die "manipulatie", verschuiven van data, legt Maurice zelf ook uit in zijn artikel. Nou nou, wat een ontmaskering zeg. Wat hij schrijft is vooralsnog een stuk logischer dan deze overhaaste verscherping van de maatregelen.
Aangezien het percentage positieve testen nu in plaats van (te) langzaam daalt omdraait naar een stijging, hoe is in hemelsnaam het aanscherpen van maatregelen voordat het te laat is overhaast? Als je wil zien wat er gebeurt als je niet ingrijpt hoef je alleen naar Aug te kijken.

https://niels.nu

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-01 16:36
Kan me ook niet aan de indruk ontrekken dat de mensen voor deze maatregelen zwaar vallen (prive, als het je werk is ligt het anders uiteraard) precies de mensen zijn voor wie ze bedoeld waren... Ja ik chargeer daarin, en sommige zaken waren ongetwijfeld officieel veilig en conform de regels, maar dat is uiteindelijk wel de crux van het verhaal.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• xzaz
Drardollan schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:12:
[...]

Heb jij redenen om aan te nemen dat dat hier anders gaat zijn? Er worden weer eens totaal ondoordachte maatregelen genomen, ik kan mij niet anders voorstellen dan dat dit een chaos wordt.
Kan je aangeven wat je ondoordacht vindt en wat jij anders had gedaan?

• Apache4u
  • Niet online
Eindelijk maatregelen die zoden aan de dijk zetten.
Als we dan over 2,5 maanden weer op een niveau zitten zoals in juni/juli, er een vaccin uitgerold wordt en het beter weer wordt zie ik wel licht aan het einde van de tunnel.
En ja, daar ben ik blij mee. Nog 2,5 maand afzien lukt wel.

Ik zou ook kunnen zeiken dat ik een al verlate afspraak bij de kapper heb die waarschijnlijk niet doorgaat en het dus een heavy metal kerst wordt, we voor het eerst sinds jaren weer moeten koken met kerst, oud en nieuw ontiegelijk saai wordt, sporten er niet meer in zit etc. etc. Maar nogmaals, voor mij hadden deze maatregelen wel eerder mogen plaatsvinden.. dat is het enige wat ik te zeiken heb. Maar beter laat dan nooit.

Dat betekent, stam + t .

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

[...]

Ik snap dit soort opmerkingen nooit zo. Jij bent overduidelijk een specialist op dit soort vlakken, waarom heb jij je dan niet als adviseur laten inhuren door de overheid? Je weet immers alles beter dan de deskundigen.

Nu komt het een beetje over als dat bekende gezegde over stuurlui die aan wal staan en leunstoel-deskundige.

Virussen? Scan ze hier!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21:40
m00 schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:11:
[...]

offtopic:
Die "manipulatie", verschuiven van data, legt Maurice zelf ook uit in zijn artikel. Nou nou, wat een ontmaskering zeg. Wat hij schrijft is vooralsnog een stuk logischer dan deze overhaaste verscherping van de maatregelen. Als je meer gaat testen krijg je ook meer positieven. Het percentage is vrijwel ongewijzigd. Aantal opgenomen patiënten ligt lager dan een maand geleden, voor de IC zo ongeveer 150 minder. Elke vorm van ratio voorbij dit.
Percentage is vorige week gegroeid en aantal opnames is ook sinds een week weer aan het stijgen.

Als de postiviteitsratio afgelopen dagen veel verder is gestegen (wat de hoge stijging positieve testen doet vermoeden) zullen de opnames dan ook volgen...

[ Voor 0% gewijzigd door Ramzzz op 14-12-2020 15:24 ]

• link0007
  • Niet online
[...]

We zullen zien. België had natuurlijk wel een ongelukkige politieke situatie ten tijde van hun 2e lockdown, wat wellicht voor verwarring heeft gezorgd.

Ik mag toch hopen dat de meeste landen al sinds maart draaiboeken bijhoudt en dus ook lijstjes heeft klaarliggen met alle essentiële winkels & diensten.

• TimDJ
  • Laatst online: 09:09
Ik fietste net even langs de binnenstad van Haarlem. Niet normaal hoe druk. Die mogen ze wel per direct sluiten

Freelance Drupal Developer

• THE_BASE
  • Niet online
[...]

Ik denk eerder dat men het lijstje van Duitsland overnemen, wat vanmorgen gepost is.

Over genoeg winkels kun je je afvragen of het essentieel is. Zelfs over de bakker en slager wordt momenteel gediscussieerd. In mijn optiek wél essentieel en erg naar als je vijf weken lang je klanten naar de supermarkt ziet lopen. Waar het drukker is dan bij de bakker.

• Drardollan

• OMD

OMD

Drardollan schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:09:
[...]

Waarom niet? Restaurants hebben ook afhaal en in België hebben de winkels ook met afhalen gewerkt terwijl ze dicht waren.
Er staat letterlijk in mijn zin -> eten/boodschappen. Eten valt onder eerste levensbehoefte. Een nieuwe telefoon niet. Restaurants blijven voor afhaal dus open, mensen moeten eten he.

Bensimpel

Positieve meneer

TimDJ schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:14:
Ik fietste net even langs de binnenstad van Haarlem. Niet normaal hoe druk. Die mogen ze wel per direct sluiten
Eigenlijk had de overheid moeten zeggen, sluit alles maar per 12:00 vanmiddag. Hier in het gemeentehuis weet men nu ook niet meer wat er uit paniek moet gebeuren.

😆 - Denk ook eens om ;)

• beany

beany

Meeheheheheh

Het gaat niet om 'precies conform de regels'. Het gaat om zelf nadenken wat veel mensen niet echt lijken te doen. "Ow, de winkels gaan dicht, nog even snel gaan shoppen dan!". En tuurlijk, het is precies volgens de regels. Maar als je een winkel in loopt, loop je gewoon net wat extra risico. En dat lijken mensen niet te beseffen. Haal dat rolletje plakbank of die set kerstkaarten nou niet. Blijf weg bij winkels. Zoek de drukte niet op!

Niet op trolls reageren ... maak een topic report aan.

[ Voor 14% gewijzigd door Ramzzz op 14-12-2020 15:28 ]

• Agent47
  • Laatst online: 08:10

Agent47

I always close my contracts.

Als we zo blijven, zeg om en rond de 10k, plus die stevige maatregelen, dan moet dat toch wel goed gaan lijkt mij?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Pff, ik zou vanmiddag boodschappen gaan doen (doe ik altijd op maandag en vrijdag/zaterdag), maar als ik dit zo lees allemaal stel ik het wel even uit tot morgen, tot alle zombies weg zijn.

Supermarkten blijven gewoon open hoor jongens, deze massale paniek en massa-hysterie is echt nergens voor nodig.

Virussen? Scan ze hier!

• Drardollan
xzaz schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:12:
[...]

Kan je aangeven wat je ondoordacht vindt en wat jij anders had gedaan?
Zeker.

Allereerst de basisscholen. Zijn geen risico volgens de overheid en wat is het nut van 1,5 dag eerder sluiten? Ondoordacht.
Ten tweede weer alles expres laten lekken. Resultaat overvolle winkels op dit moment. Ondoordacht.
Ten derde pas nu eindelijk weer wat doen en dan gelijk doorschieten en in de paniekstand schieten. Ondoordacht.

• St@m

St@m

@ Your Service

xzaz schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:14:
[...]

Gho, je gaat vragen stellen als zittend premier; goed. Daarvoor hebben ze instanties gemaakt die dit allemaal uitzoeken voor de ministers. Die geven dit soort antwoorden en daarop wordt beleid gemaakt.
Right.. goede aanname.

Weet je wat zou helpen? Transparantie.
Er is geen peil op te trekken wat ze uit de hoge hoed halen.

Moet ik eens mee aankomen op mijn werk. Dan wordt het een chaos als we met een klein groepje beslissingen gaan nemen en niet transparant zijn over de onderbouwing van die beslissingen. Zeker als we in het voortraject beloftes hebben gedaan en niet hebben geacteerd op dezelfde factoren die nu weer spelen.

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:41

Wokschotel

Op 6 wielen

Laatste slot bij de kapper nog geregeld, vanavond om 22.30 *O*

Een niet nader te noemen Abrahamitische religie kan uw vrijheid schade

• Agent47
  • Laatst online: 08:10

Agent47

I always close my contracts.

wildhagen schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:17:
Pff, ik zou vanmiddag boodschappen gaan doen (doe ik altijd op maandag en vrijdag/zaterdag), maar als ik dit zo lees allemaal stel ik het wel even uit tot morgen, tot alle zombies weg zijn.

Supermarkten blijven gewoon open hoor jongens, deze massale paniek en massa-hysterie is echt nergens voor nodig.
Nou ik hoop het maar inderdaad. Zie het alweer zo misgaan. Als iedereen gewoon " normaal" boodschappen doet is er niks aan de hand.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Drardollan schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:17:
[...]

Zeker.

Allereerst de basisscholen. Zijn geen risico volgens de overheid en wat is het nut van 1,5 dag eerder sluiten? Ondoordacht.
Ten tweede weer alles expres laten lekken. Resultaat overvolle winkels op dit moment. Ondoordacht.
Ten derde pas nu eindelijk weer wat doen en dan gelijk doorschieten en in de paniekstand schieten. Ondoordacht.
Ik neem aan dat je dit advies ook hebt overgebracht aan de deskundigen? Wat was hierop hun reactie? Want van de zijlijn roepen is en blijft makkelijk, maar bied je overduidelijk expertise dan ook aan aan degenen die er ook daadwerkelijk iets mee kunnen.

Virussen? Scan ze hier!

• Drardollan
OMD schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:16:
[...]

Er staat letterlijk in mijn zin -> eten/boodschappen. Eten valt onder eerste levensbehoefte. Een nieuwe telefoon niet. Restaurants blijven voor afhaal dus open, mensen moeten eten he.
Daar denken landen als België en Duitsland anders over, dus dat zal hier ook wel zo zijn. Een telefoon is belangrijk voor communicatie en in geval van nood, dus essentieel.

Maar in België kon je ook vuurwerk afhalen als je wilde, als we het dan over essentieel hebben.

• link0007
  • Niet online
Lekker selectieve window gekozen met die 45 dagen. Ontzettend misleidend.

Het ziet er toch een stuk minder vrolijk uit als je uitzoomt:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xX6lZkQ8Fq7iMYGOLwmA-SRmrwQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sjUZJLTE6hKOYBmABb1GYurC.png?f=fotoalbum_large

• xzaz
Drardollan schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:17:
[...]

Zeker.

Ik ga hier niet eens op in 8)7

• THE_BASE
  • Niet online
Drardollan schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:18:
[...]

Daar denken landen als België en Duitsland anders over, dus dat zal hier ook wel zo zijn. Een telefoon is belangrijk voor communicatie en in geval van nood, dus essentieel.

Maar in België kon je ook vuurwerk afhalen als je wilde, als we het dan over essentieel hebben.
In Duitsland zijn electronica en dus telefoonwinkels gesloten.

• Drardollan
wildhagen schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:13:
[...]

Ik snap dit soort opmerkingen nooit zo. Jij bent overduidelijk een specialist op dit soort vlakken, waarom heb jij je dan niet als adviseur laten inhuren door de overheid? Je weet immers alles beter dan de deskundigen.

Nu komt het een beetje over als dat bekende gezegde over stuurlui die aan wal staan en leunstoel-deskundige.
Wellicht moet je de kranten even openslaan zodat je zelf kan lezen wat voor chaos het in de winkelstraten en winkel is op dit moment.

Voor de rest mag je je persoonlijke aanvallen lekker voor je houden.

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-01 19:48

Rannasha

Does not compute.

Ter vergelijking: Vorige week maandag waren er 7067 nieuwe gevallen. Stijging van zo'n 20% als je vergelijkt op basis van dezelfde dag van de week (wat met deze gegevens de minst problematische manier is).

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
xzaz schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:09:
[...]

En dan ga je indirect akkoord met de doden die dat oplevert.
Dit is een onheuse insinuatie. Immers, als we half maart in een volledige lockdown waren gegaan zonder intermenselijke contacten, was het virus uitgeroeid. Betekent dit nu dat Rutte en de Jonge 10.000 coronadoden op hun geweten hebben? Bullshit!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Drardollan schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:19:
[...]

Wellicht moet je de kranten even openslaan zodat je zelf kan lezen wat voor chaos het in de winkelstraten en winkel is op dit moment.

Voor de rest mag je je persoonlijke aanvallen lekker voor je houden.
Het is geen persoonlijjke aanval. Je presenteert je als specialist. Het is maatschappelijk van belang dat er zoveel mogelijk deskundigen betrokken worden bij het opstellen van het beleid, zodat het zo goed mogelijk wordt uitgevoerd.

Virussen? Scan ze hier!

• xzaz
St@m schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:17:
[...]

Right.. goede aanname.

Weet je wat zou helpen? Transparantie.
Er is geen peil op te trekken wat ze uit de hoge hoed halen.

Moet ik eens mee aankomen op mijn werk. Dan wordt het een chaos als we met een klein groepje beslissingen gaan nemen en niet transparant zijn over de onderbouwing van die beslissingen. Zeker als we in het voortraject beloftes hebben gedaan en niet hebben geacteerd op dezelfde factoren die nu weer spelen.
De onderbouwing hebben we ook nog niet gehoord dus wacht eerst even rustig vanavond af.

• Drardollan
THE_BASE schreef op maandag 14 december 2020 @ 14:19:
[...]

In Duitsland zijn electronica en dus telefoonwinkels gesloten.
Ik heb andere berichten vernomen, maar die zullen dan niet kloppen.

Pagina: 1 ... 139 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.

Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het nut en de noodzaak van mondkapjes
Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
De Coronavaccins