Coronavirus Slowchat #2 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 118 Laatste
Acties:
  • 484.849 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:04

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Topicstarter
Mede-auteurs:
  • ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:48

ZieMaar!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18:50

psychodude

Dit topic is bedoeld voor het praten over het Coronavirus met een minder serieuze insteek dan wel slowchat.

Voor serieuzere discussie kun je terecht in een van de andere topics:

De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school voor het praten over de invloed van de maatregelen op je persoonlijke situatie.
Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België voor de algemene ontwikkelingen in Nederland en België.
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd voor de algemene ontwikkelingen wereldwijd.
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus voor de wetenschappelijke ontwikkelingen.

Topics over de gevolgen na de corona crisis:
De wereld na corona - ontwikkelingen in de zorg
De wereld na corona - maatschappij en economie

In dit topic geldt het Themaforum: Coronavirus - Beleid en voor het geven van feedback is er Themaforum: Coronavirus - Feedbacktopic.

slowchat topic huisregels:
• Geen nutteloze posts, denk even na of je post echt iets toevoegt
• Het is hier geen Huiskamer
• Geen speculaties zonder fatsoenlijke onderbouwing en bronvermelding
• Geen complottheorieën
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.

Handige links:
https://www.rijksoverheid...rpen/coronavirus-covid-19 voor informatie van de Rijksoverheid
https://www.rivm.nl/nieuw...formatie-over-coronavirus voor actuele info van het RIVM
https://gisanddata.maps.a...740fd40299423467b48e9ecf6 voor een overzicht van bevestigde gevallen wereldwijd
https://www.arcgis.com/ap...c995c40e7ae72254029bf6251 voor hetzelfde overzicht voor Nederland
Handige informatie rondom het Coronavirus

Hier op Tweakers geven we geen medisch advies. Volg de richtlijnen van het RIVM.

[ Voor 16% gewijzigd door tweakduke op 31-03-2020 11:02 ]

Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 10:12

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

Vandaag een stuk minder besmettingen erbij. Ik kijk uit naar de grafiekjes met de data van de afgelopen dagen :)

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Family Guy schreef op maandag 30 maart 2020 @ 16:17:
Vandaag een stuk minder besmettingen erbij. Ik kijk uit naar de grafiekjes met de data van de afgelopen dagen :)
Gemeten (test + registratie) besmettingen.

[ Voor 3% gewijzigd door Virtuozzo op 30-03-2020 16:46 ]

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:48

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Family Guy schreef op maandag 30 maart 2020 @ 16:17:
https://www.rivm.nl/sites...9%2030%20maart%202020.pdf deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
Jeetje, er zijn nog gewoon ziekenhuisopnames van 10 dagen geleden toegevoegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

TheBrut3 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 17:46:
[...]

Jeetje, er zijn nog gewoon ziekenhuisopnames van 10 dagen geleden toegevoegd.
Misschien iemand die pas een paar dagen na de ziekenhuisopname getest werd?
(of gewoon een ziekenhuis was het laat doorgaf :) )

[ Voor 8% gewijzigd door YakuzA op 30-03-2020 17:59 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:29
Wat verwachten jullie van de persco morgen? Lijkt me dat die 6 april nog wel even wordt verlengd, maar de vraag is tot wanneer?

[ Voor 4% gewijzigd door danslo op 30-03-2020 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:03

OMD

danslo schreef op maandag 30 maart 2020 @ 18:20:
Wat verwachten jullie van de persco morgen? Lijkt me dat die 6 april nog wel even wordt verlengd, maar de vraag is tot wanneer?
Je zou zeggen 3 weken en weer kijken over 2 weken.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
OMD schreef op maandag 30 maart 2020 @ 18:21:
[...]

Je zou zeggen 3 weken en weer kijken over 2 weken.
Ik denk ook dat het zoiets gaat worden. Het lijkt me een te grote stap om alle maatregelen tot en met 1 juni te verlengen. Indien het nodig is kan je de maatregelen na een paar weken gewoon nog een keer verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Trollen laten we dus achterwege

[ Voor 19% gewijzigd door tweakduke op 30-03-2020 19:10 ]

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferra
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik denk verlengen tot na de eerstvolgende schoolvakanties, begin mei.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13:46
Azer schreef op maandag 30 maart 2020 @ 18:23:
[...]

Ik denk ook dat het zoiets gaat worden. Het lijkt me een te grote stap om alle maatregelen tot en met 1 juni te verlengen. Indien het nodig is kan je de maatregelen na een paar weken gewoon nog een keer verlengen.
3 weken is eigenlijk net geen optie. Juist vanwege de 2,5 week meivakantie die er aan zit te komen wil je voorkomen dat er allerlei mensen uit andere landen deze kant op komen (voor zover dat nog kan) omdat wij open zijn. Daarbij heb je ook nog eens de beruchte "Corona kan ons geen kwaad doen figuren" en als je de meivakantie "vrijgeeft" krijg je ook nog eens de bewegingen die je juist niet wil.

Lijkt me raar om nu 3 weken te verlengen terwijl je eigenlijk weet dat je daarna ook gaat verlengen vanwege feestdagen. (Koningsnacht/Koningsdag/Bevrijdingsdag) Het verbieden van evenementen betekend namelijk niet dat men géén feestjes gaat vieren.

Ik denk dat men kiest om te verlengen t/m 5 mei en als er eerder afgeschaald kan worden, er eerder afschalen van bepaalde maatregelen. Vergeet niet dat de meerderheid van de ouders zijn kind echt niet naar school gaat sturen wanneer dat 6 weken durende onderzoek, naar het gevaar voor kinderen, niet klaar is. (ook hier)

Stom gezegd heeft, de overheid zich eigenlijk in de voet geschoten door te zeggen er is geen gevaar/beperkt risico voor de jeugd dus we houden de scholen open. Vervolgens gaan de scholen dicht door maatschappelijk druk, en komen we (ik meen) vorige week? "We hebben nog 6 weken nodig om te kijken of ons standpunt eigenlijk wel klopt".

[ Voor 37% gewijzigd door TIGER1125 op 30-03-2020 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:35
Snap ik niet, rare en onduidelijke post. Verklaar je nader aub.

[ Voor 24% gewijzigd door tweakduke op 30-03-2020 19:11 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Van mij mogen ze dit ook zeker wel 3 weken verlengen.
Ik mag hopen dat ze het in ieder geval afstemmen met de rest van Europa zodat wij inderdaad straks niet al leuk open zijn voor de economie en Europa hierheen komt voor vakantie e.d.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azer
  • Niet online
TIGER1125 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 18:28:
[...]

3 weken is eigenlijk net geen optie. Juist vanwege de 2,5 week meivakantie die er aan zit te komen wil je voorkomen dat er allerlei mensen uit andere landen deze kant op komen (voor zover dat nog kan) omdat wij open zijn. Daarbij heb je ook nog eens de beruchte "Corona kan ons geen kwaad doen figuren" en als je de meivakantie "vrijgeeft" krijg je ook nog eens de bewegingen die je juist niet wil.
Ah ja, goed punt. Ik heb zelf geen kinderen en zit niet meer op school, dus de meivakantie zit niet echt in mijn hoofd. Lijkt me inderdaad een goed argument om te verlengen tot na de meivakantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-04 14:00
Ik lees nog nergens dat je thuis moet blijven met alleen benauwdheidsklachten.
Dit terwijl ik zelf nu eindelijk na 17 dagen van mijn benauwdheid af ben en weer normaal een trap op kan lopen en mijn ademhaling geen moeite meer kost. Mijn vriendin loopt een paar dagen echter maar die heeft gelukkig geen hoofdpijn meer.

Nu ervaart mijn broertje enkel benauwdheids klachten, geen loopneus, kuch, koorts of etc. Maar zijn baas zegt gewoon je komt maar naar je werk (hij werkt voor de Leen Bakker en die draaien momenteel top dagen. )
Want op het RIVm en de overheid.nl lees ik niets over benauwdheids klachten...

Maar hij had vandaag dus zware dag op zijn werk..

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Cobb schreef op maandag 30 maart 2020 @ 19:10:
Dit terwijl ik zelf nu eindelijk na 17 dagen van mijn benauwdheid af ben en weer normaal een trap op kan lopen en mijn ademhaling geen moeite meer kost. Mijn vriendin loopt een paar dagen echter maar die heeft gelukkig geen hoofdpijn meer.

Nu ervaart mijn broertje enkel benauwdheids klachten, geen loopneus, kuch, koorts of etc. Maar zijn baas zegt gewoon je komt maar naar je werk (hij werkt voor de Leen Bakker en die draaien momenteel top dagen. )

Hij kan zich ook 'gewoon' ziek melden? Werkgever mag niet vragen naar het hoe en waarom en heeft het maar te accepteren. Natuurlijk komt dan wel de arboarts een keer om de hoek, maar als het niet wil dan wil het niet. Simpel.

Ik denk, maar dat was al toen het 6 april werd, dat er minimaal tot 6 mei verlengd gaat worden. Over 3 weken is het vakantie voor de kinders dus dan kun je het net zo goed verder trekken. Anders gaan mensen weer denken dat ze in de vakantie weer lekker op pad kunnen.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:59

https://www.rijksoverheid...-coronavirus-in-nederland
Als u kucht, hoest en/of verkouden bent: blijf thuis. Krijgt u daar ook koorts en/of benauwdheid bij, dan moet iedereen in het huishouden thuisblijven. Blijf ook thuis als iemand anders in uw huishouden verkoudheidsklachten en koorts en/of benauwdheid heeft.
Lijkt mij heel helder. Hij had vandaag niet naar zijn werk moeten gaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sebastiaannn
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 19-04 17:23

Zo moeilijk lijkt het me toch niet om tegen een baas te zeggen dat je last hebt van je luchtwegen, dat corona een mogelijkheid is, en dat je voor de veiligheid thuis blijft. Ik vind het best onverantwoord van je broertje en de Leen Bakker dat er nu een mogelijke besmettingshaard in de winkel rondloopt.

Ik denk dat de kans best aanwezig is dat jullie het hebben (gehad). Ik heb best veel gelezen over mensen met hele milde klachten die alleen een benauwdheid en vermoeidheid opmerkten. En als die kans er is moet je je nu gewoon niet onder de mensen begeven. Simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
O jee, dat kan ook altijd gebeuren, zou daar een draaiboek van geweest zijn? :)

https://www.ad.nl/binnenl...enhuis-gebracht~aeb22648/
IC-bus met coronapatiënten heeft pech, zieken met ambulances en traumaheli naar ziekenhuis gebracht
Een bus met intensivecarefaciliteiten vol coronapatiënten heeft vanavond pech gekregen op de afrit van de A73 bij Vierlingsbeek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Weet niet of het in het wetenschappelijke ontwikkelingen topic past, dus maar even hier. Eerste ontwikkelingen van project pit lane:

https://www.mercedesamgf1...fe-saving-breathing-aids/

On a personal note. De ambassadeur wil dat m'n ouders terugkeren naar de VS. Ze waren hier een paar weken voor vakantie, wat ik op zich wel prettig vond. Twee sets tickets die ze al hadden voor begin volgende week zijn door KLM/BA gecanceld. Nu moeten ze waarschijnlijk een paar keer overstappen en veel langer in vliegtuig/vliegveld. En er is geen enkele manier waarop ik onder deze omstandigheden naar ze toe zou kunnen in een noodgeval.

[ Voor 15% gewijzigd door MikeyMan op 30-03-2020 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-01 22:49

ACID-dude

Make More Music!

Graag jullie mening over het volgende. Het bedrijf waar ik voor werk heeft afgelopen dinsdag aangegeven de stekker er uit te trekker. Paar man personeel, financier zit in de bloemen en krijgt flinke klappen. Ik was dus al op zoek gegaan, m'n WW uitgerekend, etc.

Nu vindt men het toch wat overhaast en wil kijken om toch door te gaan. We hebben een aantal jaar voornamelijk ontwikkeld en waren juist nu bezig met de markt op gaan, dus sales en marketing. Tot vorige week werkten wij vanaf huis.

In het, morgen op te stellen, plan om door te gaan wil ik voldoende horizon. Ik heb geen zin om over 3 maanden, wanneer het economisch ongetwijfeld slechter gaat, alsnog naar ander werk te moeten zoeken. Dan liever nu. Bij voldoende horizon echter zal er verkocht moeten worden. En flink ook.

Maar hoe valt dit te rijmen met de overheidsregels en de prognose van de komende maanden. Is er iemand hier die nog actief aan sales doet op dit moment? En over twee maanden? Ik wil mij namelijk houden aan het overheidsadvies en thuis blijven werken. Maar dan wordt er niets verkocht en dat is wel even houdbaar, maar geen half jaar.

Ik ga mijn werkgever schetsen dat de prognose voor het aantal klanten de komende twaalf maanden (was al ambitieus) de prullenbak in kan. Dat we het nu niet kunnen maken om veel de weg op te gaan om bedrijven te bezoeken. Maar wanneer wel? Als ik een horizon van minimaal 6 maanden krijg heb ik 6 maanden salaris + 12 maanden WW = tot hopelijk na de crisis. Of nu wegwezen en wat anders zoeken nu de vraag naar programmeurs nog op peil is?

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Olaf van Tweakers zonet (kort) bij RTL nieuws.

ivm de rekenkracht die nodig is voor een soort van mega som op te lossen voor een medicijn.

[ Voor 59% gewijzigd door _Bailey_ op 30-03-2020 19:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:53
Waar ik best benieuwd naar ben zijn de ervaringen van mensen die het virus hebben doorlopen. Uiteraard vind je in de media alleen de meest dramatische ervaringen, maar gezien een vrij groot deel van de bevolking milde klachten heeft of asymptomisch de besmetting doorloopt vind ik dat ook de moeite waard om te horen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
reemprive schreef op maandag 30 maart 2020 @ 19:56:
Waar ik best benieuwd naar ben zijn de ervaringen van mensen die het virus hebben doorlopen. Uiteraard vind je in de media alleen de meest dramatische ervaringen, maar gezien een vrij groot deel van de bevolking milde klachten heeft of asymptomisch de besmetting doorloopt vind ik dat ook de moeite waard om te horen.
Het probleem is dat bij milde klachten niet getest wordt en we dus niet weten of het corona was. We kunnen alleen afgaan op de statistieken van de bloedbank die immuunstoffen meet.

En dat sommige mensen niet eens door hebben dat ze ziek zijn geweest.

[ Voor 5% gewijzigd door Soldaatje op 30-03-2020 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 20:39

Player1S

Probably out in the dark

Geert1976 schreef op maandag 30 maart 2020 @ 19:45:
Olaf van Tweakers zonet (kort) bij RTL nieuws.

ivm de rekenkracht die nodig is voor een soort van mega som op te lossen voor een medicijn.
Waar ging het over?

Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:55
Folding@Home FAQ

Ongetwijfeld hier ^ over

[ Voor 3% gewijzigd door NiGeLaToR op 30-03-2020 20:59 ]

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex
Soldaatje schreef op maandag 30 maart 2020 @ 19:59:
[...]

Het probleem is dat bij milde klachten niet getest wordt en we dus niet weten of het corona was. We kunnen alleen afgaan op de statistieken van de bloedbank die immuunstoffen meet.

En dat sommige mensen niet eens door hebben dat ze ziek zijn geweest.
Klopt, daar heb je gelijk in. Ik heb best veel mensen om mij heen die nu luchtwegklachten hebben van aanhoudend hoesten dat niet afneemt na een week tot keelpijn, hoofdpijn en koorts. Mijn sociale kring is (bewust) niet groot en het verbaast mij dat ik zoveel zieke mensen heb in mijn omgeving medio maart.

Vandaar dat ik mij dat af vraag, helaas zal een antwoord misschien pas over maanden komen als er op antilichamen getest kan worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12:14
Voor het berekenen van de tertiaire en quarantaine structuren van eiwit is enorm veel rekenkracht nodig. Daarvoor gebruiken ze netwerken opgebouwd uit ‘huis tuin en keuken’ PCs die met elkaar die rekenkracht kunnen leveren.

Als je deze structuren weet kun je ook berekenen hoe dit er uit ziet als er bijvoorbeeld een molecuul (medicijn oid) aan hangt. Als je zo moleculen kan vinden die voor het virus essentiële delen veranderen, zou je hiermee een doorbraak kunnen forceren op gebied van medicatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Waar @NiGeLaToR naar linked inderdaad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:40
@ACID-dude Er is onmogelijk een prognose te stellen, omdat het van veel variabelen afhankelijk is. Op dit moment kan het alle kanten op gaan. Het kan meezitten, dan kan het zijn dat we half mei het normale leven weer kunnen oppakken. Maar de kans bestaat ook dat het tegenzit en dat we de komende maanden aan de maximale capaciteit van de ic's zitten. Dan zou het betekenen dat er nog langere tijd pas op de plaats gemaakt moet worden.

Je kunt je ook afvragen wat een nieuwe baan je nu gaat brengen wanneer de crisis toeslaat. Als het betreffende bedrijf in moeilijkheden komt, ben jij waarschijnlijk de eerste die het schip weer mag verlaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobb
Ik weet het dus niet zeker, maar ik heb wel een ernstig vermoeden dat ik het vrij recent heb doorlopen.

Omdat:
Dinsdag 3 maart, had ik (mijn vrouw) mijn zoontje thuis, hij had een lichte verhoging en malaise gevoel. Ik heb in het drukke OV gereisd (wel buiten de spits maar in de randstad).
Woensdag 4 maart, op schoolplein gesproken met iemand die net terug was uit wat achteraf een haard bleek te zijn in Oostenrijk.
Donderdag 5 maart, zat ik met collega's in een kleine vergaderzaal. 2 collega's gaven aan bieden een flink zieke partner thuis te hebben zitten. Beide partners waren werkzaam in Brabant en hebben flinke koortsklachten gehad (geen of weinig benauwdheid). Eén van mijn collega heeft geen klachten gehad behalve wat niesen en zeer lichte benauwdhied. Hij dacht zelf aan hooikoorts. Mara hij heeft wel zitten niezen of hoesten in die ruimte waar wij zaten.
Dinsdag 10 buiten de spits in OV gereisd (richting DH)

Ik woon in Zuid-Holland gemeente Lansingerland, met redelijk wat geteste positivs.

-Over buurvrouw heeft in de week voor de voorjaarsvakantie heftige koorst en benauwdheidsklachten gehad. Bijna twee weken lang. Ook geur en smaak verlies, die nu weer langzaam terugkomen.
Ik heb regelmatig contact met de buurman die de afgelopen weken hoest maar verder geen klachten heeft gehad.

-Maat met familie uit Loon op zand (en ook contact daarmee) ook geholpen met klussen in zijn woning. Hij had ook de week voor de voorjaarsvakantie flinke griep klachten en koorts.Echt geveld. Geen benauwdheid. Zijn vrouw en kinderen niets.

-Buren achter, een gezin. 3 personen met dezeflde klachten als mij. Eentje met koorts.
-Overburen, een kind met dezelfde klachten.

Donderdag 12 maart, kreeg ik zeer lichte benauwdheid, leek wat op stress gevoel (borst). Ging ook weg als ik mij ontspande.
Vrijdag 13 maart, zelfde klachten tikkeltje erger. Lichte keelpijn, maar ging over.
Zaterdag 14 maart, meer benauwdheid (geen pijn op de borst oid) maar het nare gevoel ging niet meer weg. Alsof er iets heets in mij luchtpijp zat achter mijn borstbeen. Enkele koude rillingen gehad.
Zondag 15 maart nare benauwdheid. Lichte keelpijn, maar ging ook over. De benauwdheid, gevoel op de borst en de terugkerende lichte keelpijn bleef aanhouden tot 22 maart.
23 maart, benauwdheid nam af. Moest iets meer hoesten maar niet veel.
24, 25 maart zelfde als 23.
26, 27, 28 maart branderige klachten leken iets toe nemen maar benauwdheid niet.
29 maart voelde mij aanzienlijk beter
30 maart voel mij nog weer een stukje beter en heb zojuist ook in de achtertuin licht gesport. Nog beetje slecht conditie gevoel maar dat is het wel.
Ik hoop dat het er voor mij op zit.

Mijn vrouw exact dezelfde klachten maar loopt een paar dagen achter. Zij heeft wel 4 dagen verschrikkelijke nare hoofdpijn gehad maar ook geen koorts.

Mijn sport maat heeft exact dezelfde klachten gehad als mij alleen in lichtere mate. Zijn vrouw had hoge koorts en weer geen benauwdheid.

Overige zeer geringe klachten die ik had waren: enkele keer ene loopneus, lichte diarree, lichte spierpijn in zij en af en toe een lichte steek in de rechter borst (mijn vrouw en trainingspartner ook)

Mijn vrouw en ik heb de afgelopen dagen zoveel mogelijk thee gedronken en regelmatig ademhalingsoefeningen gedaan. Ook had ik nog in huis zink en vitamine tabletten. Die hebben we maar voor de zekerheid iedere dag ingenomen.
We hebben goed geslapen, en eigenlijk leek het in de ochtenden telkesn wat beter te zijn met de klachten, en dan iets later op de dag weer niet....
De keelpijn leek ook weg te gaan na het drinken van twee koppen thee.
We hebben geen koude dranken gedronken. Alleen flesje water naast bed die ik iedere ochtend leegdrink (en ververs)
Ieder dag beddengoed verschoond, knuffels van de kinderen ook weggestopt. Mochten twee in bed houden (van de 30) en die hebben we ook regelmatig gewassen. Slaapkamers flink gelucht (halve dag).
Regelmatige een heet bad of douche genomen.

Maar goed, ik ben niet getest. Geen idee of het Corona was maar ik durf er wel een kratje bier om te verwedden.

https://www.instagram.com/olgakurylenkoofficial/?hl=nl
Hier iemand anders met ergere klachten maar ze heeft het ook thuis kunnen uitzieken.

[ Voor 11% gewijzigd door Cobb op 30-03-2020 21:58 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:47

Mfpower

In dubio

Ik had mijn klachten al eens gemeld in het vorige topic. Ik twijfel ook heel erg of ik het nou gehad heb of niet (of zelfs nog heb). Het punt is dat schijnbaar bij lichte klachten de diversiteit vrij groot kan zijn. Mijn verloop lijkt een beetje op die van @Cobb . Ik heb alleen sterk de indruk dat wij als gezin allemaal besmet zijn, maar dat het bij de kinderen is begonnen (bij de oudste). Alle drie de kinderen waren er zo doorheen (wel snotterend) maar bij mijn vrouw en ik is het wat heftiger, maar wel de categorie mild. Maar in mijn geval is mild nog best vervelend. Vooral door de benauwdheid. En dan weet je dus door het gebrek aan testen niet of je het hebt.

Vooral omdat bij mij koorts en hoesten (welke telkens als hoofd-symptomen worden aangeduid) afwezig bleven.

Mijn n=1: zondag 22 maart uit het niets vette steken tussen mijn schouderbladen, pijn in mijn hele ribbenstreek bij ademhalen.
Maandag 23-3 ziek gemeld: rillerig, grieperig, spierpijn overal (vooral in de benen en rug). Af en toe benauwd (niet continu), geen koorts. Af en toe steken op borst (dat was wel eng)
Dit beeld bleef aanhouden t/m donderdag 26-3. Daarna minder benauwd, en iets minder grieperig gevoel maar tot aan vandaag regelmatig een band om m'n borst en het gevoel dat er een vrachtwagen over me heen is gereden (pijn overal). Heel veel geslapen (ook overdag). Hoogste wat ik gemeten heb is eenmalig 37,6 op donderdag. Nu ben ik weer steevast 36,8. Soms nog wat licht benauwd gevoel? Soms zo licht dat ik denk dat ik het verzin. Best gek.

En dankzij mij kan dus m'n hele gezin het huis niet uit (3 kinderen die het dus heel goed doen nu). Maar goed, ik lees dus dat niet iedereen daar even nauw mee omgaat.

Ik hoop maar dat het corona is. Dan heb ik het maar gehad.

[ Voor 3% gewijzigd door Mfpower op 30-03-2020 22:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cobb
@Mfpower Ik herken ook wat je zegt dat je na een paar dagen (week) een of twee dagen minder klachten hebt en dat de benauwdheid afneemt en je begint te twijfelen. Het zou best kunnen dat je klachten straks weer even iets toe nemen (al kwam de benauwdheid niet echt meer terug) en je weer gaat denken, o jee daar gaan we weer. En dan na een week is het echt klaar met de klachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nuker
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-04 21:28
Het zou covid19 kunnen zijn geweest, maar we moeten niet vergeten dat er tig andere virussen rondgaan die ongeveer dezelfde klachten kunnen veroorzaken. Alle andere virussen zijn niet spontaan verdwenen door covid19. Ik ben vooral benieuwd naar een statistisch goede meting om te onderzoeken wie wel en niet immuun is. Dat geeft een beter beeld over de huidige besmettingsgraad. Ik heb me in ieder geval aangemeld bij Infectieradar van het RIVM (wat ook niks meer is dan een subjectieve vragenlijst overigens).

[ Voor 6% gewijzigd door nuker op 30-03-2020 22:32 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mfpower
  • Laatst online: 15:47

Mfpower

In dubio

nuker schreef op maandag 30 maart 2020 @ 22:31:
Het zou covid19 kunnen zijn geweest, maar we moeten niet vergeten dat er tig andere virussen rondgaan die ongeveer dezelfde klachten kunnen veroorzaken. Alle andere virussen zijn niet spontaan verdwenen door covid19. Ik ben vooral benieuwd naar een statistisch goede meting om te onderzoeken wie wel en niet immuun is. Dat geeft een beter beeld over de huidige besmettingsgraad. Ik heb me in ieder geval aangemeld bij Infectieradar van het RIVM (wat ook niks meer is dan een subjectieve vragenlijst overigens).
Helemaal gelijk heb je! Dat is ook wat het zo verwarrend maakt en dat een test voor de rust wel fijn zou zijn. Dan weet je dat je mogelijk immuun bent. Goed voor de gemoedsrust.

Ik ben alleen zelden zo benauwd geweest bij griep of verkoudheid en ook de druk op de borst heb ik slechts 1x eerder in m'n leven ervaren en toen had ik een bacteriële longontsteking... maar ja, je hebt gelijk het kan ook iets anders zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nuker
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22-04 21:28
Mfpower schreef op maandag 30 maart 2020 @ 22:34:
[...]

Helemaal gelijk heb je! Dat is ook wat het zo verwarrend maakt en dat een test voor de rust wel fijn zou zijn. Dan weet je dat je mogelijk immuun bent. Goed voor de gemoedsrust.

Ik ben alleen zelden zo benauwd geweest bij griep of verkoudheid en ook de druk op de borst heb ik slechts 1x eerder in m'n leven ervaren en toen had ik een bacteriële longontsteking... maar ja, je hebt gelijk het kan ook iets anders zijn.
Mijn vrouw heeft exact hetzelfde gehad (al een paar weken geleden). Schoonouders werden ziek. De kinderen werden ziek. Ik heb helemaal niks gehad daarvan. Geen idee wat het was, maar ze had nog nooit zo'n zware hoest en benauwdheid gehad. Ze had geen koorts, dus werd ze toen niet getest. Grootschalig testen op antistoffen zou enorm helpen. Ook om te bepalen of er nu echt voor de langere termijn immuniteit wordt opgebouwd. Want ook dat is, zover ik weet, nog steeds een onbeantwoorde vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
ACID-dude schreef op maandag 30 maart 2020 @ 19:44:

Ik ga mijn werkgever schetsen dat de prognose voor het aantal klanten de komende twaalf maanden (was al ambitieus) de prullenbak in kan. Dat we het nu niet kunnen maken om veel de weg op te gaan om bedrijven te bezoeken. Maar wanneer wel? Als ik een horizon van minimaal 6 maanden krijg heb ik 6 maanden salaris + 12 maanden WW = tot hopelijk na de crisis. Of nu wegwezen en wat anders zoeken nu de vraag naar programmeurs nog op peil is?
Kans is natuurlijk reëel dat je bij een nieuw bedrijf in eerste instantie een contract voor 7 maanden aangeboden krijgt. Dan heb je ook maar 7 maanden salaris + 12 maanden WW. Dat zou niet veel verschillen van je huidige situatie.

March of the Eagles

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
In het, morgen op te stellen, plan om door te gaan wil ik voldoende horizon. Ik heb geen zin om over 3 maanden, wanneer het economisch ongetwijfeld slechter gaat, alsnog naar ander werk te moeten zoeken. Dan liever nu. Bij voldoende horizon echter zal er verkocht moeten worden. En flink ook.
3 maanden verder is 3 maanden verder.
Op dit moment is het gewoon ondoenlijk om te solliciteren. Iedereen werkt thuis en de meeste bedrijven hebben al een aanname stop.
Is er iemand hier die nog actief aan sales doet op dit moment? En over twee maanden?
Op dit moment eigenlijk niet, maar over twee maanden zullen de maatregelen niet meer zo strikt zijn, Hubei heeft 2 maanden in lockdown gezeten en gaat nu weer open. Over 2 maanden zitten we daar ruim overheen met onze maatregelen en zullen wij ook aan het afbouwen zijn of gaan.
]Ik ga mijn werkgever schetsen dat de prognose voor het aantal klanten de komende twaalf maanden (was al ambitieus) de prullenbak in kan. Dat we het nu niet kunnen maken om veel de weg op te gaan om bedrijven te bezoeken. Maar wanneer wel? Als ik een horizon van minimaal 6 maanden krijg heb ik 6 maanden salaris + 12 maanden WW = tot hopelijk na de crisis. Of nu wegwezen en wat anders zoeken nu de vraag naar programmeurs nog op peil is?
De markt voor programmeurs is al gecrasht. Er zijn massaal ZZP programmeurs naar huis gestuurd en een gedeelte zal dus nu ook op de markt zijn voor een vaste baan ivm de crisis die mogelijk komt. Ik zou je werkgever niet te hard de les lezen en gewoon even op je plek blijven. Ook tijdens de crisis zullen er genoeg banen voor programmeurs zijn, maar juist nu is er even helemaal geen beweging.
Als we trouwens een echte crisis ingaan, reken dan maar op een jaar of 5 aan ellende, niet 1,5 jaar.
Als je naar de ziekenhuisopnames kijkt, dan zijn er amper mensen onder de 30 die überhaupt naar het ziekenhuis moeten. Vanuit dat perspectief heeft/had het RIVM gelijk dat de scholieren best naar school konden. Alleen waren/worden de docenten ziek.
Maar de afvlakking van het aantal probleemgevallen gaat net een tandje te langzaam. Dus we zullen er nog wel een paar weken bij krijgen. Als echter alle pensionado's in volledige quarantaine zouden gaan, dan kan de rest van Nederland al vrij snel de draad weer oppakken.

Het grootste probleem is dat de IC's dadelijk vol liggen en dat we daar dus geen speelruimte hebben. Anders had je best in de noordelijke provincies de teugels wat kunnen laten vieren. Bijvoorbeeld daar de KDV's en scholen weer open.
Of de regering dat durft met of zonder onderzoek is dan nog de vraag, Maar als de voorlopige onderzoeken al de juiste kant op wijzen kan het wel weer vlot gaan.
(Het scheelt ook bakken met geld....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SymbolicFrank
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-07-2021
De markt is ingestort, nieuwe klanten kun je nu wel vergeten, behalve als het om beademingsapparatuur of persoonlijke beschermingsmiddelen gaat.

Er zijn nog wel vacatures, maar geen vacaturegesprekken meer, behalve voor de bovengenoemde dingen.

Het gaat lang duren en je salaris gaat bij iedere verandering omlaag.

Kortom, doe niets of ga met je baas praten over hoe om te gaan met de crisis.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Alain
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Hebben jullie ook telkens als je televisie kijkt en iets bekijkt van voor de crisis dat je denkt, waarom houden deze mensen geen afstand van elkaar?

Het zit al zo in mijn koppie om afstand te houden, dat ik het normaal begin te vinden ...

You don't have to be crazy to do this job, but it helps ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACID-dude
  • Laatst online: 16-01 22:49

ACID-dude

Make More Music!

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:01
Alain schreef op maandag 30 maart 2020 @ 23:54:
Hebben jullie ook telkens als je televisie kijkt en iets bekijkt van voor de crisis dat je denkt, waarom houden deze mensen geen afstand van elkaar?

Het zit al zo in mijn koppie om afstand te houden, dat ik het normaal begin te vinden ...
Bij elke episode van wat voor serie dan ook.
Meeste moeite heb ik met mensen in dansclubs 😢 Oh, wat mis ik dat zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Holk schreef op maandag 30 maart 2020 @ 21:23:
[...]

Voor het berekenen van de tertiaire en quarantaine structuren van eiwit is enorm veel rekenkracht nodig. Daarvoor gebruiken ze netwerken opgebouwd uit ‘huis tuin en keuken’ PCs die met elkaar die rekenkracht kunnen leveren.

Als je deze structuren weet kun je ook berekenen hoe dit er uit ziet als er bijvoorbeeld een molecuul (medicijn oid) aan hangt. Als je zo moleculen kan vinden die voor het virus essentiële delen veranderen, zou je hiermee een doorbraak kunnen forceren op gebied van medicatie
Ik kan op google (en hier) er niet veel info over vinden. Heeft FaH voldoende input om ook daadwerkelijk input/output aan het vinden van iets bij te dragen? Ik kan wel wat CPU en GPU inzetten maar ik kan nergens vinden in hoeverre het zinvol is.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
Dat is iets waar ik ook over nadacht. De meest logische kandidaat is influenza. Influenza heeft een R0 van 1,3 en een incubatietijd van 24 tot 48 uur, met 2 weken in een lockdown situatie vraag ik mij af hoe groot de kans is dat influenza zich nog kan verspreiden.

Overigens vraag ik mij ook af of mijn vriendin en stiefdochter het ook niet gehad hebben, vriendje van mijn stiefdochter kwam de tweede week van februari terug van wintersport met hoestklachten en koorts, vervolgens kregen mijn vriendin en stiefdochter vage klachten. Koorts die kwam en ging, moeheid, hoesten, hoofdpijn. Ik heb nog de huisarts gebeld omdat ik die schommeling in klachten zo vreemd vond, maar aangezien er in NL nog geen Corona was geconstateerd heb ik daar niet aan gedacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Die Italianen durven wel... weet niet zo goed wat ik hier van moet vinden...

Italiaanse politici ageren tegen Nederlandse houding

Twaalf Italiaanse burgemeesters, gouverneurs en een Europarlementariër halen vandaag in een open brief in de Duitse krant Frankfurter Allgemeine Zeitung uit naar Nederland, dat zich volgens de politici in Europa allesbehalve solidair opstelt in de coronacrisis.

Nederland verzet zich met een aantal andere landen vooralsnog tegen het vrijmaken van meer financiële steun voor landen die hard worden geraakt door de coronacrisis, zoals Italië. De Italiaanse politici bestempelen Nederland als aanvoerder van die groep landen en roepen in de open brief Duitsland op zich niet bij die groep aan te sluiten.

"Want de Nederlandse houding is een voorbeeld van een gebrek aan ethiek en solidariteit in elk opzicht", schrijven onder meer de gouverneur van de zwaar getroffen Italiaanse regio Lombardije en de burgemeester van de stad Bergamo. In de brief herinneren de politici de Duitsers eraan dat Europese landen een flink deel van de Duitse schulden na de Tweede Wereldoorlog kwijtscholden. "En Italië is nog altijd overtuigd van de juistheid van dat besluit (...) Lieve Duitse vrienden, het geheugen helpt u bij het nemen van de juiste beslissingen."

Gisteravond zei Gert-Jan Segers, leider van regeringspartij ChristenUnie, al dat het tijd is een Marshallplan voor Zuid-Europa op te zetten, refererend aan het hulpplan waarmee de VS na de Tweede Wereldoorlog de wederopbouw in Europa stimuleerde. "Italië is een drama. Dat land ligt in puin. De eerste boodschap zou wat mij betreft zou zijn: wij gaan jullie helpen", zei Segers in talkshow Op1. Eind vorige week twitterde D66-leider Rob Jetten een soortgelijke boodschap.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-04 19:02
Vorkie schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 07:12:
Die Italianen durven wel... weet niet zo goed wat ik hier van moet vinden...

[...]

[Twitter]
In de politiek moet je nou eenmaal een zondebok uitkiezen om zo je eigen tekortkomingen te kunnen verdoezelen. Dat doen alle populisten kijk maar naar Trump ed.
De zuidelijke landen lopen economisch gezien al tientallen jaren achter op de Noord/ westelijke landen en zien nu hun kans om geld in hun armlastige economie te pompen onder het mom van een coronacrisis.
Daarbij wil ik de problemen niet bagataliseren maar ze dienen hun hand eerst in eigen boezem te steken.

[ Voor 3% gewijzigd door D.deJong op 31-03-2020 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Wat ik alleen dan weer niet zo goed snap is dat mij verteld is dat de regio Lombardije (eigenlijk Noord-Italië) rijker is dan Nederland? :? Maar de rest van Italië helpt het landelijk gemiddelde flink naar beneden.. Wat zeuren die Noord-Italianen dan? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah dat hele steunpakket voor het zuiden lijkt me ook een beetje nutteloos. Gaan we over twee maanden hetzelfde doen voor het noorden? Vestzak broekzak noemen ze dat.

Volgens mij wordt er vanuit de EU/ECB al genoeg op poten gezet. Tis elke keer hetzelfde, de mediterrane landen doen niet genoeg om hun economie op orde te krijgen, zoals belasting en pensioen hervormingen, en de landen die hun shit wel voor elkaar hebben mogen er ervoor opdraaien. :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Osiris schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 07:54:
Wat ik alleen dan weer niet zo goed snap is dat mij verteld is dat de regio Lombardije (eigenlijk Noord-Italië) rijker is dan Nederland? :?
Weet niet hoe je daarbij komt?

Als ik deze lijst erbij pak, had Lombardije in 2016 (staan geen recentere cijfers op) een GDP van 366.5 miljard euro. Nederland had in datzelfde jaar een GDP van 708 miljard euro, oftewel bijna het dubbele... ;)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:05

vectormatic

Warlock of the doorlock

Alain schreef op maandag 30 maart 2020 @ 23:54:

Yup, mn vriendin en ik maken er al een week of twee sport van om "dat mag niet!!!!" te roepen als er weer iemand handen schud op TV

Ik merk ook dat mijn nachtmerries veranderd zijn, weg zijn de schoolbanken tijdens de centrale examens, ineens zit ik in een het OV met mensen te dichtbij :P

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• redwing
  • Laatst online: 22:45
D.deJong schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 07:34:
[...]

In de politiek moet je nou eenmaal een zondebok uitkiezen om zo je eigen tekortkomingen te kunnen verdoezelen. Dat doen alle populisten kijk maar naar Trump ed.
De zuidelijke landen lopen economisch gezien al tientallen jaren achter op de Noord/ westelijke landen en zien nu hun kans om geld in hun armlastige economie te pompen onder het mom van een coronacrisis.
Daarbij wil ik de problemen niet bagataliseren maar ze dienen hun hand eerst in eigen boezem te steken.
Dit inderdaad, er wordt al jaren geroepen dat ze meer moeten doen om hun financien op orde te krijgen voor als er een slechtere tijd aankomt. Ze doen dat al tijden niet en nu komt de slechtere tijd er en gaan ze klagen dat ze geld nodig hebben |:( Voor de ergste nood mogen/moeten ze best hulp krijgen (ziekenhuizen draaiende houden e.d.), maar het grootschalige dat ze nu willen is teveel. Daarnaast is dit potje dat ze willen gebruiken bedoelt voor landen die geen leningen meer kunnen krijgen. En die zijn nog gewoon beschikbaar. En tja, dan krijg je meer schulden maar als je vooraf aan de crisis vertikt je goed voor te bereiden mag je er acheraf ook best wat extra last van hebben.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mugwump
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 16:17
wildhagen schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 08:01:
[...]

Als ik deze lijst erbij pak, had Lombardije in 2016 (staan geen recentere cijfers op) een GDP van 366.5 miljard euro. Nederland had in datzelfde jaar een GDP van 708 miljard euro, oftewel bijna het dubbele... ;)
Moet je nog wel even normaliseren naar inwonertal, maar dan kom je nog steeds onder Nederland uit. ;)

"The question of whether a computer can think is no more interesting than the question of whether a submarine can swim" - Edsger Dijkstra

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
MikeyMan schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 07:59:
Tis elke keer hetzelfde, de mediterrane landen doen niet genoeg om hun economie op orde te krijgen, zoals belasting en pensioen hervormingen, en de landen die hun shit wel voor elkaar hebben mogen er ervoor opdraaien. :X
De mediterrane landen en België :P
België heeft het grootste begrotingstekort van de eurozone.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:03

Phntm

Tlingelingeling

Denken jullie dat dit de enige keer dat de coronamaatregelen worden verlengd? Was natuurlijk te verwachten, maar ja....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:40
Nou ja, wel even een nuance dat Italië één van de grootste nettobetalers is in de EU.

https://www.welingelichte...aan-de-europese-unie.html

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

xzaz schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 09:07:
Nou ja, wel even een nuance dat Italië één van de grootste nettobetalers is in de EU.

Moeten we dat bericht nog nuanceren naar inwoneraantal?

Ik moet wel toegeven dat ik niet gedacht had dat Italie tot de betalers hoort.

🇪🇺 pro Europa! | Dit is niet mijn regering

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
Phntm schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 09:07:
Denken jullie dat dit de enige keer dat de coronamaatregelen worden verlengd? Was natuurlijk te verwachten, maar ja....
Ik verwacht verlenging tot na de meivakantie, waarschijnlijk na het weekend van 9/10 mei (Moederdag). En of er daarna nog een verlenging komt, ligt helemaal aan hoe we ermee om gaan. Blijven we het doen zoals nu dan zou er misschien versoepeling kunnen komen in de vorm van openstellen scholen, maar het gevaar loopt in het te vroeg te vrij zijn. In het verleden (Spaanse Griep) zag je ook dat na een periode van social distancing of lockdown een periode van vrijheid kwam, gevolgd door wederom een periode van lockdown. Ik ben totaal niet voor het populistische 'sluit de grens!' vanwege de immigratie maar nu is het misschien even handig om alles dicht te houden voor persoonsvervoer mocht het in midden mei, begin juni zo rustig zijn dat de zorg ontlast is en Nederland wat vrijer mag rondlopen. In Wuhan zie je nu ook voornamelijk import-besmettingen, die zijn in Nederland niet te controleren, je gaat dan overal nieuwe haarden krijgen en dat moet je tegen willen gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:40
Rhapsody schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 09:11:
[...]
Moeten we dat bericht nog nuanceren naar inwoneraantal?

Ik moet wel toegeven dat ik niet gedacht had dat Italie tot de betalers hoort.
Inwoners italie: 60m = 0,11
Inwoners NL: 17m = 0,28

Nederland betaald dus per inwoner meer dan 2x zo veel.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:32

dr.lowtune

Deugt niet

redwing schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 08:44:
[...]

Dit inderdaad, er wordt al jaren geroepen dat ze meer moeten doen om hun financien op orde te krijgen voor als er een slechtere tijd aankomt. Ze doen dat al tijden niet en nu komt de slechtere tijd er en gaan ze klagen dat ze geld nodig hebben |:( Voor de ergste nood mogen/moeten ze best hulp krijgen (ziekenhuizen draaiende houden e.d.), maar het grootschalige dat ze nu willen is teveel. Daarnaast is dit potje dat ze willen gebruiken bedoelt voor landen die geen leningen meer kunnen krijgen. En die zijn nog gewoon beschikbaar. En tja, dan krijg je meer schulden maar als je vooraf aan de crisis vertikt je goed voor te bereiden mag je er acheraf ook best wat extra last van hebben.
Toch kan je al wel aanvoelen dat dat geld er gewoon gaat komen en dat wij weer de gebeten hond zijn. Financieel verantwoord beleid zit in die zuidelijke landen gewoon niet tussen de oren.

Straks is dit voorbij, hebben ze weer een paar centen gekregen om aan te blijven modderen (en zullen wij wel weer ergens gaan schrapen en bezuinigen om dat te betalen). Het getuigt natuurlijk ook van weinig smaak om Wo2 er bij te slepen bij de Duitsers, die Italianen waren ook enorm fout, het zou de Duitsers sieren om hier met gestrekt been in te gaan, want die zuidelijke landen moeten dit eens laten rusten, het is dit jaar al weer 75 jaar geleden....

Als alternatief: wij gaan de Fransen en Spanjaarden vragen om herstelbetalingen voor hun overheersingen, zodat we de Italianen nu uit de brand kunnen helpen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holk
franssie schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 01:46:
[...]

Ik kan op google (en hier) er niet veel info over vinden. Heeft FaH voldoende input om ook daadwerkelijk input/output aan het vinden van iets bij te dragen? Ik kan wel wat CPU en GPU inzetten maar ik kan nergens vinden in hoeverre het zinvol is.
Durf ik niet te zeggen. Het netwerk zal alleen maar groter worden namate er meer bekendheid komt maar zou zeggen; de meer de beter. En daarbij is alles zinvol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Laatst online: 20-04 01:35

TommyGun

Stik er maar in!

Het zou covid19 kunnen zijn geweest, maar we moeten niet vergeten dat er tig andere virussen rondgaan die ongeveer dezelfde klachten kunnen veroorzaken.
Alsook allergiën (hooikoorts)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Laatst online: 22:45
dr.lowtune schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 09:26:
[...]
Toch kan je al wel aanvoelen dat dat geld er gewoon gaat komen en dat wij weer de gebeten hond zijn. Financieel verantwoord beleid zit in die zuidelijke landen gewoon niet tussen de oren.

Straks is dit voorbij, hebben ze weer een paar centen gekregen om aan te blijven modderen (en zullen wij wel weer ergens gaan schrapen en bezuinigen om dat te betalen). Het getuigt natuurlijk ook van weinig smaak om Wo2 er bij te slepen bij de Duitsers, die Italianen waren ook enorm fout, het zou de Duitsers sieren om hier met gestrekt been in te gaan, want die zuidelijke landen moeten dit eens laten rusten, het is dit jaar al weer 75 jaar geleden....

Als alternatief: wij gaan de Fransen en Spanjaarden vragen om herstelbetalingen voor hun overheersingen, zodat we de Italianen nu uit de brand kunnen helpen :+
Of gewoon die pot open breken en uitkeren naar gelang hoeveel je er in netto ingestopt hebt :P

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

xzaz schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 09:07:

Dat is de EU inderdaad. Kan het niet volledig overzien hoe dit pakket ingekleed zou worden, maar kan me zo voorstellen dat dit niet uit het EU budget komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:21
Ik merk in mijn omgeving dat mensen beginnen te morren langs de lijn van "is dit wel nodig", "waarom doen ze dit met griep niet" en dergelijke.

...wat moet je daar nou mee :/ ?

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
Bananenplant schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 10:11:
Ik merk in mijn omgeving dat mensen beginnen te morren langs de lijn van "is dit wel nodig", "waarom doen ze dit met griep niet" en dergelijke.

“Als we het niet doen gaan er zeker 150.000 mensen dood. Met deze maatregelen hopelijk een stuk minder” gevolgd door “heb jij geen vader / opa”

Niet subtiel maar dat is bij deze mensen ook niet nodig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 21-04 19:33
Holk schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 10:13:
[...]

“Als we het niet doen gaan er zeker 150.000 mensen dood. Met deze maatregelen hopelijk een stuk minder” gevolgd door “heb jij geen vader / opa”

Ik speel even een van de mensen die deze maateregelen overdreven vinden (ik weet wel beter, maar dit argument hoor ik vaak).

"Wat een onzin. Er zijn pas 75k doden in China en daar wonen 1 miljard mensen en is alles inmiddels weer open. Dus 150k in NL is onzin!"

offtopic:
Edit: verduidelijking toegevoegd

[ Voor 10% gewijzigd door Extigo op 31-03-2020 10:35 ]

Steam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:35

Jumpiefox

Hoi ?

Het is een discussie die zeker gevoerd moet worden. Heb het meermaals opgenoemd..landen zijn financieel zelfmoord aan het plegen toch vooral om een groep mensen met een al een lage levensverwachting te "beschermen" dat beschermen kon ook anders..zonder dat we als maatschappij failliet gaan.

Normaal moet een 34jarige gaan crowd-funden om 1 of andere experimentele behandeling van 100k uit te voeren wat de staat/zorg betaalt het niet. Ondertussen met corona schromen we niet om richting de *knip*
Holk schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 10:13:
[...]

Dat is een reply die niemand serieus zou nemen. JA en dan? Ik heb een vader. Die laat ik idd het huis niet uit gaan, niet eens boodschappen doen. Op die manier "bescherm" ik hem. Alles wordt voor hem geregeld.
Maar verwacht niet dat het hele land voor hem stil gelegd wordt.

Stemmingmakerij is nog steeds niet toegestaan, onderbouw beweringen aub. Bovendien is je bewoordingen absoluut niet gepast in deze crisistijd

[ Voor 11% gewijzigd door tweakduke op 31-03-2020 11:06 ]

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Holk
Tot zo ver mijn bijdrage in dit topic. Als er nu nog steeds mensen zijn die de ernst niet kunnen of willen inzien dan wens ik ze veel wijsheid en sterkte in de nabije toekomst. Doei!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Phntm schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 09:07:
Ik denk eigenlijk dat die maatregelen nog het hele jaar van kracht zullen blijven. Misschien wel iets versoepeld over een tijdje, maar wel bij bijeenkomsten met veel mensen bij elkaar (concerten, voetbalwedstrijden, festivals, noem maar op). Hoop dat het anders is en niet nodig blijkt, maar kan me goed voorstellen dat ze daar geen risico's mee willen lopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Jumpiefox schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 10:22:
[...]

Het is een discussie die zeker gevoerd moet worden. Heb het meermaals opgenoemd..landen zijn financieel zelfmoord aan het plegen toch vooral om een groep mensen met een al een lage levensverwachting te "beschermen" dat beschermen kon ook anders..zonder dat we als maatschappij failliet gaan.

Normaal moet een 34jarige gaan crowd-funden om 1 of andere experimentele behandeling van 100k uit te voeren wat de staat/zorg betaalt het niet. knip

...

knip
Het zijn niet alleen 75+ers die op de IC liggen. Dat dat nu het overgrote deel is van de groep die sterft is 1 ding, als je dat virus gewoon zijn gang laat gaan heb je straks een hele hoop 30,40 en 50ers die sterven, omdat de IC capaciteit er niet is om ze er doorheen te krijgen.

Ik ben zelf zon 34er, en hoewel ik redelijk er op durf te vetrouwen dat ik het zou overleven als ik het zou krijgen (hell, misschien is het voor mij wel zon geval "soort van griepje"), maar als de boel toch op mijn longen slaat, heb ik liever een IC bed beschikbaar.

[ Voor 14% gewijzigd door tweakduke op 31-03-2020 11:07 . Reden: Quote aangepast ]

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:46
Ben ik de enige die zich begint te storen aan hoogleraren en lieden van neoliberale huize die nu gaan roepen dat er van alles niet deugt aan ons economische systeem? Plots is de publieke tak (zorg, politie etc..) belangrijk.

Ik lees net een stukje van een hoogleraar die beweert dat het gek is dat accountants zoveel meer salaris hebben dan een agent of een zorgverlener. Daar heeft hij natuurlijk helemaal een punt maar dat is vanuit diverse politieke groeperingen en zeker ook het werkveld al zeker een decennium geroepen. "Told you so!!!!" zou ik keihard willen roepen.

Of zo zag ik vorige week de voorzitter (Chabot) van een jongeren tak van een politieke partij heel hard knikken toen Geert Mak de hernieuwde aandacht voor de publieke voorzieningen onder de aandacht bracht. Beetje te laat knul!!! Wellicht had je wat beter op moeten letten, dan had je dat al jaren terug onder de aandacht van je moederpartij kunnen brengen.

Misschien dat aandacht hiervoor nog iets positiefs is wat uit de crisis voortkomt maar voor hetzelfde geld is iedereen het over een jaar weer vergeten en zetten we, nu allemaal om het hardst klappend voor de zorgmedewerkers, ze over een jaar weer lekker bij het grofvuil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:21
dat beschermen kon ook anders..zonder dat we als maatschappij failliet gaan.
Hoe dan?

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Palomar schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 10:25:
[...]

Ik denk eigenlijk dat die maatregelen nog het hele jaar van kracht zullen blijven. Misschien wel iets versoepeld over een tijdje, maar wel bij bijeenkomsten met veel mensen bij elkaar (concerten, voetbalwedstrijden, festivals, noem maar op). Hoop dat het anders is en niet nodig blijkt, maar kan me goed voorstellen dat ze daar geen risico's mee willen lopen.
Bedoel je dan dat je denkt dat Horeca en scholen nog het hele kalenderjaar dicht blijven? denk niet dat we dan ergens nog een broodje kunnen halen of anderszins ergens kunnen eten.

En dan heb ik het nog niet eens over de mogelijke leerachterstanden van kinderen waar je nu al bezorgdheid over hoort. M'n dochter zit in groep drie en dat gaat nog prima, maar in latere klassen of in het VO gaat dat dan echt voor grote problemen zorgen.

Nee dat hoop ik echt niet ;(

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

D-e-n schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 10:39:

Misschien dat aandacht hiervoor nog iets positiefs is wat uit de crisis voortkomt maar voor hetzelfde geld is iedereen het over een jaar weer vergeten en zetten we, nu allemaal om het hardst klappend voor de zorgmedewerkers, ze over een jaar weer lekker bij het grofvuil.
Mja, inderdaad eerst zien dan geloven dat hier structurele veranderingen uit komen. Ik zou ook graag zien dat men de zorg en het onderwijs meer waardeert en de Shells/Unilevers van deze wereld eens een keer hun steentje bijdragen, maar ik denk dat het toch vooral aan de kiezer is om dat te bewerkstelligen, en als de crisis weer voorbij is en iedereen weer denkt "zo, vorig jaar dat t-shirt uit het raam gehangen en op t balkon staan klappen, nu ben ik weer aan de beurt" en VVD stemt verandert er niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
vectormatic schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 10:44:
[...]

het toch vooral aan de kiezer is
Ja, het is ook aan het gedrag van de kiezer. Daarbij wordt ruimte gelaten, of niet. Vooralsnog, zeker gezien de toename van populisme en focus op politieke marketing is het vooral dat eerste. Voor de kruimel, vanuit emotie, op korte afstand.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Gunner schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 10:43:
[...]

Bedoel je dan dat je denkt dat Horeca en scholen nog het hele kalenderjaar dicht blijven? denk niet dat we dan ergens nog een broodje kunnen halen of anderszins ergens kunnen eten.

En dan heb ik het nog niet eens over de mogelijke leerachterstanden van kinderen waar je nu al bezorgdheid over hoort. M'n dochter zit in groep drie en dat gaat nog prima, maar in latere klassen of in het VO gaat dat dan echt voor grote problemen zorgen.

Ik zei wel iets versoepeld, dus scholen zullen idd wel weer open moeten (mss bij start nieuwe schooljaar? Nee, ben ik zelf ook niet blij mee met 2 kleintjes die nu thuis zitten ;( ). En horeca is ook een twijfelgeval. Een restaurant waar iedereen in z'n eigen gezelschap aan tafel zit lijkt me niet zo'n probleem, maar tjokvolle cafés op zaterdagavond zijn misschien de komende maanden toch een minder goed idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Dat zijn de egocentrische mensen die nog niet direct in hun eigen omgeving iemand hebben die ziek is geworden door corona. Zolang het mensen zelf maar niet treft, vinden ze van alles. In mijn omgeving/kennissenkring zijn onlangs 2 personen weggevallen door corona. Ik merk nu ineens dat ik nog fanatieker ben in bijvoorbeeld het in de gaten houden van onze ouders/grootouders. Die willen nog weleens op de klep gaan onder de noemer 'Och, maar het was maar heel even'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:15

Garyu

WW

[...]

Normaal moet een 34jarige gaan crowd-funden om 1 of andere experimentele behandeling van 100k uit te voeren wat de staat/zorg betaalt het niet. Ondertussen met corona schromen we niet om richting de 5mil? Per leven te gaan die we "redden"..al heeft dat leven bij wijze van minder dan 1 jaar te gaan. (meerdere ziektes)

[...]

Dat is een reply die niemand serieus zou nemen. JA en dan? Ik heb een vader. Die laat ik idd het huis niet uit gaan, niet eens boodschappen doen. Op die manier "bescherm" ik hem. Alles wordt voor hem geregeld.

Fucking belachelijk dat we straks 1 of andere recessie ingaan omdat iedereen opeens zo nobel is geworden dat een mensenleven koste wat het kost gered moet worden..dat is doorgaands nooit zo. Nu opeens wel.
Alsof die recessie er niet gaat komen als we "gewoon" doorgaan alsof er niets aan de hand is? Het is een leuke frame dat je zou kunnen kiezen tussen of a) of b). Maar uiteindelijk ga je nog steeds enorm op je bek als er dadelijk 150.000 mensen dood zijn. Of denk je dat we die niet gaan missen?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:14

Agent47

I always close my contracts.

Cobb schreef op maandag 30 maart 2020 @ 21:36:
[...]

Ik weet het dus niet zeker, maar ik heb wel een ernstig vermoeden dat ik het vrij recent heb doorlopen.

Omdat:
Dinsdag 3 maart, had ik (mijn vrouw) mijn zoontje thuis, hij had een lichte verhoging en malaise gevoel. Ik heb in het drukke OV gereisd (wel buiten de spits maar in de randstad).
Woensdag 4 maart, op schoolplein gesproken met iemand die net terug was uit wat achteraf een haard bleek te zijn in Oostenrijk.
Donderdag 5 maart, zat ik met collega's in een kleine vergaderzaal. 2 collega's gaven aan bieden een flink zieke partner thuis te hebben zitten. Beide partners waren werkzaam in Brabant en hebben flinke koortsklachten gehad (geen of weinig benauwdheid). Eén van mijn collega heeft geen klachten gehad behalve wat niesen en zeer lichte benauwdhied. Hij dacht zelf aan hooikoorts. Mara hij heeft wel zitten niezen of hoesten in die ruimte waar wij zaten.
Dinsdag 10 buiten de spits in OV gereisd (richting DH)

Ik woon in Zuid-Holland gemeente Lansingerland, met redelijk wat geteste positivs.

-Over buurvrouw heeft in de week voor de voorjaarsvakantie heftige koorst en benauwdheidsklachten gehad. Bijna twee weken lang. Ook geur en smaak verlies, die nu weer langzaam terugkomen.
Ik heb regelmatig contact met de buurman die de afgelopen weken hoest maar verder geen klachten heeft gehad.

-Maat met familie uit Loon op zand (en ook contact daarmee) ook geholpen met klussen in zijn woning. Hij had ook de week voor de voorjaarsvakantie flinke griep klachten en koorts.Echt geveld. Geen benauwdheid. Zijn vrouw en kinderen niets.

-Buren achter, een gezin. 3 personen met dezeflde klachten als mij. Eentje met koorts.
-Overburen, een kind met dezelfde klachten.

Donderdag 12 maart, kreeg ik zeer lichte benauwdheid, leek wat op stress gevoel (borst). Ging ook weg als ik mij ontspande.
Vrijdag 13 maart, zelfde klachten tikkeltje erger. Lichte keelpijn, maar ging over.
Zaterdag 14 maart, meer benauwdheid (geen pijn op de borst oid) maar het nare gevoel ging niet meer weg. Alsof er iets heets in mij luchtpijp zat achter mijn borstbeen. Enkele koude rillingen gehad.
Zondag 15 maart nare benauwdheid. Lichte keelpijn, maar ging ook over. De benauwdheid, gevoel op de borst en de terugkerende lichte keelpijn bleef aanhouden tot 22 maart.
23 maart, benauwdheid nam af. Moest iets meer hoesten maar niet veel.
24, 25 maart zelfde als 23.
26, 27, 28 maart branderige klachten leken iets toe nemen maar benauwdheid niet.
29 maart voelde mij aanzienlijk beter
30 maart voel mij nog weer een stukje beter en heb zojuist ook in de achtertuin licht gesport. Nog beetje slecht conditie gevoel maar dat is het wel.
Ik hoop dat het er voor mij op zit.

Mijn vrouw exact dezelfde klachten maar loopt een paar dagen achter. Zij heeft wel 4 dagen verschrikkelijke nare hoofdpijn gehad maar ook geen koorts.

Mijn sport maat heeft exact dezelfde klachten gehad als mij alleen in lichtere mate. Zijn vrouw had hoge koorts en weer geen benauwdheid.

Overige zeer geringe klachten die ik had waren: enkele keer ene loopneus, lichte diarree, lichte spierpijn in zij en af en toe een lichte steek in de rechter borst (mijn vrouw en trainingspartner ook)

Mijn vrouw en ik heb de afgelopen dagen zoveel mogelijk thee gedronken en regelmatig ademhalingsoefeningen gedaan. Ook had ik nog in huis zink en vitamine tabletten. Die hebben we maar voor de zekerheid iedere dag ingenomen.
We hebben goed geslapen, en eigenlijk leek het in de ochtenden telkesn wat beter te zijn met de klachten, en dan iets later op de dag weer niet....
De keelpijn leek ook weg te gaan na het drinken van twee koppen thee.
We hebben geen koude dranken gedronken. Alleen flesje water naast bed die ik iedere ochtend leegdrink (en ververs)
Ieder dag beddengoed verschoond, knuffels van de kinderen ook weggestopt. Mochten twee in bed houden (van de 30) en die hebben we ook regelmatig gewassen. Slaapkamers flink gelucht (halve dag).
Regelmatige een heet bad of douche genomen.

Maar goed, ik ben niet getest. Geen idee of het Corona was maar ik durf er wel een kratje bier om te verwedden.

https://www.instagram.com/olgakurylenkoofficial/?hl=nl
Hier iemand anders met ergere klachten maar ze heeft het ook thuis kunnen uitzieken.
Ik herken de steken rechts in de borst en de kou af en toe ook. Tevens werd ik zo nu en dan benauwd wakker na slapen. Tevens spierpijn in rug. Ben constant 37 graden. Hopelijk heb ik het " onbewust" gehad en anders gewoon niet ;)

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:46
vectormatic schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 10:44:
[...]

vorig jaar dat t-shirt uit het raam gehangen en op t balkon staan klappen, nu ben ik weer aan de beurt
Dat geklap is dan ook vooral leuk voor de bühne. Ik heb er eerlijk gezegd niet zoveel mee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Laatst online: 08:23
Garyu schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 10:52:
[...]

Alsof die recessie er niet gaat komen als we "gewoon" doorgaan alsof er niets aan de hand is? Het is een leuke frame dat je zou kunnen kiezen tussen of a) of b). Maar uiteindelijk ga je nog steeds enorm op je bek als er dadelijk 150.000 mensen dood zijn. Of denk je dat we die niet gaan missen?
Hoe luguber het ook is om op te schrijven :| , economisch gezien vraag ik me af of we die 150.000 gaan missen, gegeven de leeftijdsverdeling van de overledenen. Vrijval van AOW die we niet hoeven uitbetalen, minder zorguitgaven, etc...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SeenD
  • Laatst online: 15:08

Ja, dat is wel flinke schuld aan RIVM en kabinet, die zeiden in het begin ook, ja een griepje is erger, daar gaan meer mensen aan dood. Alsof ze niet zagen wat er in China gebeurde.
En de covid19 == griep lijkt hard te zijn genesteld door die statements van de politiek en RIVM.

Net als een zwager van een vriend van mij, die verveelde zich in Rotterdam, mocht niet meer werken, en is gisteren naar zn ouders(65+) gekomen, en was ook continu bij vrienden op bezoek. Biertje pakken, beetje gamen.
En dan heb ik echt geen idee wat er in die hoofden omgaat. En ook dat die ouders ook niet zoiets hebben van uh, waarom blijf je niet lekker daar.

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

BoB_HenK schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 10:59:
[...]

Hoe luguber het ook is om op te schrijven :| , economisch gezien vraag ik me af of we die 150.000 gaan missen, gegeven de leeftijdsverdeling van de overledenen. Vrijval van AOW die we niet hoeven uitbetalen, minder zorguitgaven, etc...
Zoals ik net al schreef, het zijn niet alleen maar pensionados die nu op de IC liggen, (sterker nog, bij de mensen waarvan men al denkt dat het geen toegevoegde waarde heeft wordt de beslissing al genomen ze niet op de IC te leggen), er liggen ook gewoon 30ers, 40ers etc.. die het nu gaan overleven juist omdat we nog niet over de IC capaciteit heen gaan. Laat je de boel zijn gang gaan, dan ga je een hele hoop van de mensen die het met IC zorg wel hadden gehaald alsnog verliezen, en daar zitten meer dan genoeg jonge, werkzame mensen, met jonge kinderen etc.. bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
[...]

Is dat echt luguber? Stel dat we dat allemaal gaan voorkomen, en krijgen we een zware economische recessie, een zware recessie kost meer levens dan dat.

Something something

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:49

pro_6or

amateur_60r

[...]

Normaal moet een 34jarige gaan crowd-funden om 1 of andere experimentele behandeling van 100k uit te voeren wat de staat/zorg betaalt het niet. knip

[...]

knip
totaal niet waar. mensen met een hele lage levensverwachting, meerdere aandoening en\of oud komen al helemaal niet op de IC. Dat is soms na een gesprek een eigen keuze en somsm ook gewoon de beslissing van de intensivist. Dat was altijd al zo overigens.

Dit is een ziekte waarbij 20% van de besmette in het ziekenhuis komt en daar weer 30% van op de IC. Kijk maar eens op de cijfers van stichting-nice welke leeftijdscategorie er op de IC sterft (en welke leeftijden er liggen). We hebben een sensibele beleid (voorzover mogelijk) maar als je niet wil dat er hele groepen 70ers 60ers 50ers en ook nog 6% van de IC bedden bezet door 40ers onnodig komen te overlijden dan moeten we dit beleid nog een tijd zo doorzetten. want we hebben maar weinig bedden en zijn met zijn 17 miljoenen. Hopelijk lukt het de capaciteit op tijd nog op te schalen en hopelijk gaat nu blijken dat de instroom gaat dalen. Dan kan je evt de scholen weer open doen als eerste stap vermoed ik (wanneer blijkt dat kinderen de ziekte niet kunnen verspreiden). Asl het daarna nog lkt het hoofd boven water te houden kunnen hopelijk de productie bedrijven zo veel mogelijk door en al laatste dan horeca e.d.

Ik maak me ook zeer grote zorgen over de economie maar jouw relaas leest er toch vooral als een van ikke ikke ikke, was dat zo bedoeld?

[ Voor 7% gewijzigd door tweakduke op 31-03-2020 11:08 . Reden: Quote aangepast ]

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
vectormatic schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 11:03:
[...]

Zoals ik net al schreef, het zijn niet alleen maar pensionados die nu op de IC liggen, (sterker nog, bij de mensen waarvan men al denkt dat het geen toegevoegde waarde heeft wordt de beslissing al genomen ze niet op de IC te leggen), er liggen ook gewoon 30ers, 40ers etc.. die het nu gaan overleven juist omdat we nog niet over de IC capaciteit heen gaan. Laat je de boel zijn gang gaan, dan ga je een hele hoop van de mensen die het met IC zorg wel hadden gehaald alsnog verliezen, en daar zitten meer dan genoeg jonge, werkzame mensen, met jonge kinderen etc.. bij.
Ik vrees dat er op een dergelijk moment triage gepleegd zal worden, waarbij de groep 65+ alsnog voor het aan het korste eind trekt. Zeker, er zullen in absolute (en relatieve) zin meer 65- patiënten overlijden, feit blijft het overgrote deel 65+ zal zijn. Of dit 60, 80 of 95% zal zijn geen idee, dat het veel zal zijn is imho geen ontkomen aan
SeenD schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 11:04:
[...]

Is dat echt luguber? Stel dat we dat allemaal gaan voorkomen, en krijgen we een zware economische recessie, een zware recessie kost meer levens dan dat.
Ik vind het luguber om te schrijven dat het overlijden van ouderen ons geldt bespaart, ja. Wil daarmee niet zeggen dat we het dus ten koste van alles moeten voorkomen, of juist maar moeten laten gebeuren of zelfs stimuleren.

[ Voor 19% gewijzigd door BoB_HenK op 31-03-2020 11:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BoB_HenK
Edit: dubbel, kan weg

[ Voor 94% gewijzigd door BoB_HenK op 31-03-2020 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pro_6or
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:49

pro_6or

amateur_60r

Dat is ook nie wat er gebeurt, er zit een overwogen beleid achter imho, maar deze situati is niet echt maak/controleerbaar. Ik vind dat het beleid tot nu toe zo goed mogelijk past.

een treffende spreuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoB_HenK
pro_6or schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 11:09:
[...]

Dat is ook nie wat er gebeurt, er zit een overwogen beleid achter imho, maar deze situati is niet echt maak/controleerbaar. Ik vind dat het beleid tot nu toe zo goed mogelijk past.
Ik ben het met je eens, wil ook zeker niet de suggestie wekken dat de situatie maakbaar is. En ook eens met goede toepassing van het beleid nu, de periode met de moeilijkste keuzes (IC overvol) lijkt echter nog te moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
BoB_HenK schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 11:06:
[...]

Ik vind het luguber om te schrijven dat het overlijden van ouderen ons geldt bespaart, ja. Wil daarmee niet zeggen dat we het dus ten koste van alles moeten voorkomen, of juist maar moeten laten gebeuren of zelfs stimuleren.
Niet alleen ouderen. Maar ja, je hebt zo'n quote 1 dode is een tragedie 50.000 is een statistiek. Als je een land moet redden dan ga je meer naar statistiek toe om te "gokken" op beste uitkomst.

Stel nou door middel van de acties die we nu doen, gaan er 25k mensen dood. We hebben alles op alles gegooid, het land 2 jaar dichtgegooid. Dan is de hele maatschappij ontwricht, niemand heeft meer geld en werk, het eten raakt op, landen hebben geen onbeperkt budget en gaan dan bankroet, ambtenaren stoppen dan met werken. Dan gaan er op de lange termijn veel meer mensen dood.

Als je het geleidelijk laat gaan, zoals Nederland nu aan het doen is, dan gaan er wel meer mensen dood op dit moment, alleen de staart met complicaties zijn dan een stuk lager.

Ik ben blij dat ik die beslissing niet hoef te maken. Ik zou persoonlijk proberen om iedereen te redden. Maar ik denk niet dat dat een goed idee is voor de uiteindelijke optelsom. En ja, wat is de keus... Is er een keus?

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Nu online
demo31051987 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 10:20:
"Wat een onzin. Er zijn pas 75k doden in China en daar wonen 1 miljard mensen en is alles inmiddels weer open. Dus 150k in NL is onzin!"
In China zijn 3305 corona doden, nog lang geen 75k. Verder is daar ook nog niet alles open.
D-e-n schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 10:39:
Reken maar op dat laatste. Al die CAO's verlopen straks weer als we in economische crisis zitten, dus dan komen deze groepen weer jarenlang op de 0-lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extigo
  • Laatst online: 21-04 19:33
TheBrut3 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 11:25:
[...]

In China zijn 3305 corona doden, nog lang geen 75k. Verder is daar ook nog niet alles open.
Lol! Probeer ik bepaalde mensen belachelijk te maken doe ik dat nog met verkeerde data ook 8)7
Ik ben niet helemaal wakker

Steam

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:35

Jumpiefox

Hoi ?

Garyu schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 10:52:
[...]

Ik denk dat de recessie stukken minder zou zijn. Maar een ander deel van de "recessie" is niet alleen economisch. Vorige week kon je al lezen dat de "blijf van me lijf" huizen vol aan het raken zijn. Daarna weer een bericht dat het aantal echt-scheidingen explosief gaan toenemen. Dat zijn ook allemaal belangrijke punten die niet in de discussie worden mee genomen.
vectormatic schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 10:39:
[...]

Het zijn niet alleen 75+ers die op de IC liggen. Dat dat nu het overgrote deel is van de groep die sterft is 1 ding, als je dat virus gewoon zijn gang laat gaan heb je straks een hele hoop 30,40 en 50ers die sterven, omdat de IC capaciteit er niet is om ze er doorheen te krijgen.

Ik ben zelf zon 34er, en hoewel ik redelijk er op durf te vetrouwen dat ik het zou overleven als ik het zou krijgen (hell, misschien is het voor mij wel zon geval "soort van griepje"), maar als de boel toch op mijn longen slaat, heb ik liever een IC bed beschikbaar.
Ik zeg ook niet dat het alleen 75+'ers zijn op de IC. Ik zeg alleen dat als je kijk naar de nieuwe cijfers uit Italie je wel een trend ziet. https://www.epicentro.iss...VID-2019_26_marzo_eng.pdf
Italie verdrinkt ook als het gaat om aantal IC bedden maar als je naar de absolute doden kijkt zie je dat het toch met name de Risico groep treft.

Het is ook niet zo dat ik zeg dat we niks moeten doen. Heb het denk ik vaker gevraagd in dit topic maar waarom niet alleen een lock-down voor de risico groep? Vanaf een bepaalde leeftijd verplicht thuis zitten en iedereen met onderliggende ziektes vanaf elke leeftijd. Om zichzelf te beschermen.

Tegelijkertijd iets opzetten om zelfs de distributie van boodschappen aan die groep te regelen. Want op dit moment kunnen mensen uit de risico groep nog steeds besmet raken. Men moet immers gewoon boodschappen doen en niet iedereen kan terug vallen op vrienden/familie.

Heb ook opgenoemd dat we dan tegelijkertijd het aantal IC bedden moeten opschalen. Toen werd me ook verteld dat dat gewoonweg een stom idee is maar je ziet nu bijvoorbeeld dat Zweden allerlei field hospitals heeft opgezet in een mum van tijd. Of dat voldoende zou zijn weet niemand. Want we hebben gewoon geen complete cijfers. We testen niet iedereen, dus wat als er al 10-20x zoveel besmet zijn geraakt maar gewoonweg weinig tot geen symptomen hebben? Ook de IC cijfers blijven onduidelijk. Kan nergens een rapport vinden zoals die van Italië maar dan over de IC in NL. Per leeftijds-categorie en dan hoeveel % al onderliggende aandoeningen had en dan er ook nog eens bij hoe lang de gemiddelde doorlooptijd is voor die verschillende categorieën.
Die cijfers heb je nodig om verstandige keuzes te kunnen maken.

Wie zegt dat we dan 150k doden zouden hebben op die manier? Vergeet niet hoeveel geld je hiermee zou besparen. Hoeveel geld er ook nog gewoon zou binnen komen omdat de economie draait. Daarmee kan je ook heel veel doen kwa zorg. Op dit moment gaat al dat geld niet naar de zorg maar eigenlijk naar de inkomsten van alle getroffen bedrijven/zzpers.

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:10
Reken maar op dat laatste. Al die CAO's verlopen straks weer als we in economische crisis zitten, dus dan komen deze groepen weer jarenlang op de 0-lijn.
Gezien dat het zo ongeveer de grootste beroepsgroep is die we hebben, welke door de vergrijzing alleen maar verder zal groeien, is 1 euro voor iedere zorgmedewerker een behoorlijk dikke rekening, terwijl die nullijn inderdaad miljarden bespaart.
Het is nogal onhoudbaar om iedereen in de zorg extra geld te geven terwijl de kosten aan alle kanten toenemen.

Wat je misschien wel kan doen, is meer differentiatie en doorgroeimogelijkheden bieden. En ja, @D-e-n, dat is wel degelijk geprobeerd, met bijvoorbeeld BIG II en de functie regieverpleegkundige.

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 11% gewijzigd door Richh op 31-03-2020 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
wildhagen schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 08:01:
[...]

"Iemand" vertelde mij dat, geen idee meer wie. Geloofde er ook al weinig van eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indoubt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:40

Indoubt

Always be indoubt until sure

[...]

[...]

Ik weet dat China mooie cijfers heeft. Voorlopig kunnen we het alleen doen met de officieel gerapporteerde cijfers.

Maar mochten die cijfers waar zijn dan zijn de Chinezen waarschijnlijk al deels immuun voor dit nieuwe virus. Anders is het niet heel waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:34
Gunner schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 10:43:
[...]

Gaat echt niet een heel kalenderjaar dichtblijven, dan komen we in een recessie terecht waar we nooit meer uit zullen komen, en velen bedrijven zullen de deuren dan pertinent moeten sluiten

En zal er dan een flinke toename in ziekenhuisopnames komen door stress en erger :+ , daar schieten we ook niets mee op dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 20:11
[...]

tja dat zijn vaak ook mensen die op de kleinkinderen passen zo dat hun kinderen kunnen gaan werken dus rechts of links om wat je volgens jou verhaal in de zak houd gaat er weer uit aan kinderopvang

maar stel dat we een virus krijgen die alleen baby's het leven kosten zeg 150.000 zet je dan ook zo een verhaal neer ;) bedoel die kosten ook geld en leveren niks op toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:06
bie100 schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 11:43:
[...]

maar stel dat we een virus krijgen die alleen baby's het leven kosten zeg 150.000 zet je dan ook zo een verhaal neer ;) bedoel die kosten ook geld en leveren niks op toch?
Er is natuurlijk wel een wezenlijk verschil aan het in stand houden van aankomende generaties versus ouderen die voornamelijk geld kosten. Nogal logisch.
Pagina: 1 2 ... 118 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
slowchat topic huisregels:
• Geen nutteloze posts, denk even na of je post echt iets toevoegt. Het is hier bovendien geen Huiskamer.
• Geen complottheorieën
• Geen speculaties. Als je iets beweert, doe dat met onderbouwing en bronvermelding.
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking.

GoT is niet de plek voor medisch advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?