Coronavirus slowchat #3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 21 Laatste
Acties:
  • 80.957 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:48

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
En hier gaan we weer verder :).

Dit topic is bedoeld voor het praten over het Coronavirus met een minder serieuze insteek dan wel slowchat.

Voor serieuzere discussie kun je terecht in een van de andere topics, bijvoorbeeld:
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Het Coronavirus in Nederland en België - deel 4

Het beleid van AWM/COR geldt ook hier: Themaforum: Coronavirus - Beleid

Modbreak:Slowchat topic huisregels:
• Geen nutteloze posts, denk even na of je post echt iets toevoegt
• Het is hier geen Huiskamer
• Geen speculaties zonder fatsoenlijke onderbouwing en bronvermelding
• Geen complottheorieën
• Geen discussie over natuurlijke selectie, overbevolking of van soortgelijke strekking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:26

Pierre

Van nature lui!

Poosje geleden was Famke Louise veel in het nieuws omdat ze de Corona maatregelen zo zat was dat ze het helemaal zat was.
Na een gesprek met Diederik Gommers is ze tot inkeer gekomen, dat was kennelijk van korte duur

https://wos.nl/nieuws/art...in-wateringen-op-kapsalon

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Pierre schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:01:
Poosje geleden was Famke Louise veel in het nieuws omdat ze de Corona maatregelen zo zat was dat ze het helemaal zat was.
Na een gesprek met Diederik Gommers is ze tot inkeer gekomen, dat was kennelijk van korte duur

Laatst was er ook zo'n relletje om wat ajax-voetballers. ging ook toevallig om een kappersbezoek. sommige groepen mensen (influencers (verschrikkelijke term vind ik dat btw, voetballers etc) lijken zo ver van de realiteit te staan dat ze denken dat bepaalde regels niet voor hen gelden helaas.

na de ophef rondom de GGD lees ik al verhalen dat mensen zich niet willen laten vaccineren omdat de overheid blijkbaar niet goed met privegegevens kan omgaan.

Peter R de Vries zat gister bij Jinek, behalve de pendante toon had hij wel een punt; je kan de overheid als burger hier niet voor afstraffen. zo'n rouvoet doet even mea culpa voor de camera en alles bleef zoals het was.

er worden wat mensen ontslagen maar dat is natuurlijk te laat; de gevevens zijn al bij genoeg mensen in bezit.

[ Voor 25% gewijzigd door RodeStabilo op 26-01-2021 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-04 11:14

bert pit

asdasd

Pierre schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:01:

Hier nog een voorbeeld uit de kennissenkring:

Uitwonende zoon is positief getest en thuis geweest in het weekend. Moeder appt dit een vriendin en zegt dat ze ook maar een afspraak maakt. Ze vervolgt: "Nu eerst even boodschappen doen en langs die en die".

Zelf is ze verpleegster, haar man is huisarts met praktijk....

Hoe dom kun je zijn.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, gas sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:41

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
RodeStabilo schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:10:
Laatst was er ook zo'n relletje om wat ajax-voetballers. ging ook toevallig om een kappersbezoek. sommige groepen mensen (influencers (verschrikkelijke term vind ik dat btw, voetballers etc) lijken zo ver van de realiteit te staan dat ze denken dat bepaalde regels niet voor hen gelden helaas.
Het grappige was dan weer dat het relletje gebaseerd was op beeldmateriaal uit de zomer. Op de één of andere manier is men tegenwoordig ook aardig fanatiek met de digitale schandpaal zonder te verifiëren.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
Gonadan schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:22:
[...]

Het grappige was dan weer dat het relletje gebaseerd was op beeldmateriaal uit de zomer. Op de één of andere manier is men tegenwoordig ook aardig fanatiek met de digitale schandpaal zonder te verifiëren.
Dat moeten we maar van ze aannemen ja. Laat dan die juichceremonie ook, scheelt weer onnodig gezeur.
verder voel ik er niet veel voor om de 'insta's' en de 'snaps' van dat soort gasten te controleren. Ben daar echt te oud voor :)

gezien het gedrag wat door famke louise aan het licht is gebracht hebben ze bij mij niet het voordeel van de twijfel, sorry

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

RodeStabilo schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 11:26:
Dat moeten we maar van ze aannemen ja. Laat dan die juichceremonie ook, scheelt weer onnodig gezeur.
verder voel ik er niet veel voor om de 'insta's' en de 'snaps' van dat soort gasten te controleren. Ben daar echt te oud voor :)

gezien het gedrag wat door famke louise aan het licht is gebracht hebben ze bij mij niet het voordeel van de twijfel, sorry
Eens, ik ben er ook te oud voor. Ik geef mensen liever het voordeel van de twijfel, maar heb ook echt geen zin om me er mee bezig te houden of het nu allemaal wel of niet klopt. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-04 10:53
Bij mezelf en om mij heen merk ik nu wel dat deze periode zijn tol begint te eisen. Ik ben het echt spuugzat en heb ook geen enkele verdraagzaamheid naar een ieder die niet bijdraagt aan het asap uit deze crisis komen. Ik ben nu zelfs in staat om met een knokploeg die relschoppers te lijf te gaan, aan de andere kant besef ik mij dat ik dan onderdeel ben van het probleem.

In mijn omgeving begint de frustratie en depressieve gevoelens ook toe te nemen. De uitzichtloosheid van deze situatie is frusterend, ook door zaken als mutaties en falen van de overheid en bijvoorbeeld AZ.

Hoe gaan jullie hiermee om? Kunnen jullie nog positief blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 02:22
Minder tv kijken, je wordt daar ook helemaal gek gemaakt. We zijn met zijn alle lekker aan het beschuldigen. AZ, daar weten we dus nog niet van wat er nu aan de hand is, maar er wordt gelijk gesuggereerd dat ze het voor meer geld naar andere landen buiten de EU gestuurd hebben. Laten we het gewoon eens afwachten.
Ik ben net uit quarantaine, maar heb geen reuk en smaak door corona.

Ik houd mezelf geen wordt voor, ik zie 2021 misschien nog wel als een rotter jaar dan 2020.
Daarnaast doe ik gewoon dingen met mijn gezin. Wandelen, werken, filmpje kijken, in de tuin werken, etc.
Nu heb ik het voordeel dat ik niet in de randstad woon op 5 hoog. Uiteindelijk zijn er altijd mensen die het zwaarder hebben. Het is ook goed om te kijken naar de dingen die wel goed gaan, ook al was het maar 5%, probeer je daar op te focussen. Wij zijn geneigd al het negatieve groot te maken en het positieve heel klein, dus maak je je daar van bewust en kijk wat er goed ging, ipv wat er allemaal fout zou gaan deze dag.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Even een verhaaltje ;)
Ik ken een gezin waar vader ziek geworden is via een collega. Binnen 2 à 3 dagen was hij zelf ziek (vrij snel denk ik). En weer 3 à 4 dagen later zijn 3 gezinsleden ook ziek geworden. Het 4e gezinslid heeft ook klachten maar is al 2x negatief getest. En nu mag zij niet meer testen omdat het max 2x per week is blijkbaar. Daar baalt ze van. Als ze weer mag testen is zij waarschijnlijk weer beter en zal ze (wellicht) nooit weten of het corona was.

Gelukkig hebben ze allemaal (tot nog toe) vrij milde symptomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

RodeStabilo schreef op dinsdag 26 januari 2021 @ 10:10:
[...]

na de ophef rondom de GGD lees ik al verhalen dat mensen zich niet willen laten vaccineren omdat de overheid blijkbaar niet goed met privegegevens kan omgaan.

Peter R de Vries zat gister bij Jinek, behalve de pendante toon had hij wel een punt; je kan de overheid als burger hier niet voor afstraffen. zo'n rouvoet doet even mea culpa voor de camera en alles bleef zoals het was.

er worden wat mensen ontslagen maar dat is natuurlijk te laat; de gevevens zijn al bij genoeg mensen in bezit.
Mja, dat van de GGD was van de lente/zomer ook in het nieuws.

De telefonisten kunnen de database van uitslagen/afspraken inzien, zodat als mensen bellen voor hun test-resultaten ze niet in een oerwoud van telefonisten terecht komen waar toevallig maar 1 iemand in kan zien wat de uitslag van die specifieke persoon is.

Zodat mensen niet na een half uur in de wachtrij te horen krijgen: Nee, sorry U kan ik niet inplannen/resultaat inzien en degene die u kan helpen is nu in gesprek. Belt u maar een keer opnieuw Tuut tuut tuut

[ Voor 11% gewijzigd door YakuzA op 27-01-2021 10:15 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
YakuzA schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:14:
[...]

Mja, dat van de GGD was van de lente/zomer ook in het nieuws.

De telefonisten kunnen de database van uitslagen/afspraken inzien, zodat als mensen bellen voor hun test-resultaten ze niet in een oerwoud van telefonisten terecht komen waar toevallig maar 1 iemand in kan zien wat de uitslag van die specifieke persoon is.
Dat kan, maar blijkbaar zat er dus een exportfunctie in en zijn er teveel chantabele mensen zonder goede check ingehuurd. Dan krijg je dus dit. En nu is iedereen die zich heeft laten testen een te makkelijk doelwit voor o.a identtiteitsfraude. Ik vind het schokkend dat De Jonge dat zo makkelijk afdoet als "shit happens".

zie ook RodeStabilo in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 4" voor wat tweets van deze onderzoekende journalist.

[ Voor 10% gewijzigd door RodeStabilo op 27-01-2021 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

RodeStabilo schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:34:
[...]

Dat kan, maar blijkbaar zat er dus een exportfunctie in en zijn er teveel chantabele mensen zonder goede check ingehuurd. Dan krijg je dus dit. En nu is iedereen die zich heeft laten testen een te makkelijk doelwit voor o.a identtiteitsfraude. Ik vind het schokkend dat De Jonge dat zo makkelijk afdoet als "shit happens".

zie ook RodeStabilo in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 4" voor wat tweets van deze onderzoekende journalist.
Ik wist niet dat ze een export functie hadden idd, dat zou idd wel een flinke fout zijn.

De mogelijke export functie zie ik ook niet in de lijst van tweets die je linkt?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
YakuzA schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:40:
[...]

Ik wist niet dat ze een export functie hadden idd, dat zou idd wel een flinke fout zijn.

De mogelijke export functie zie ik ook niet in de lijst van tweets die je linkt?
Deze tweet: [Twitter: https://twitter.com/danielverlaan/status/1354348895413956608]
Hij (Daniel) is nu live bezig commentaar te geven op het debat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Niet online
YakuzA schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 10:40:
Hij is er druk mee, als ik ze allemaal zou moeten embedden heb ik er ook een dagtaak aan :+
had er even snel wat geplaatst in dat topic.

@Cheesy heeft de juiste al gevonden.

[ Voor 5% gewijzigd door RodeStabilo op 27-01-2021 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Ik begrijp niet dat zo'n BSN nummer niet wordt afgeschermd in de database.

In NL is men er nog niet van doordrongen dat het BSN nummer werkelijk in allerlei databases voorkomt en dit een mogelijk veiligheidsrisico oplevert.

Ik begrijp wel dat het BSN nummer in sommige gevallen noodzakelijk is. Maar het is mijns inziens totaal niet nodig voor alle medewerkers om daarbij te kunnen.

Er zijn twee test aanleidingen:
1 - wegens werk/reizen etc, hiervoor is een bewijs nodig
2 - wegens mogelijke blootstelling aan besmetting, hiervoor hoef je verder geen officieel bewijs

Is een bewijs noodzakelijk (1), voor een reis/werk etc. dan kunnen die gegevens zoals een "covid negatief" bewijs, via digitale kanalen doorgegeven worden.

Als een test verder gewoon voor privé is (zie 2) en de aanvrager een uniek nummer krijgt of zijn/haar mobiele nummer doorgeeft, kan op basis daarvan de rest van de communicatieafhandeling plaatsvinden.

[ Voor 32% gewijzigd door bert pit op 27-01-2021 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Die VOG kwestie roept wel weer nieuwe vragen op. Een VOG is niet per definitie onmogelijk met een strafblad, de beoordeling moet worden gemaakt of de functie waar het om gaat relevant is voor het eventuele strafverleden. Bij deze volledig nieuwe functie moet ergens een definitie zijn gemaakt welke strafbare zaken een VOG uitsluiten en welke niet. Wellicht is er een bestaande functie gebruikt, wellicht is er met verkeerde informatie een definitie gemaakt of is die door de realiteit ingehaald.

En dan geeft de GGD een opdracht 'ik wil 2000 callcenter medewerkers met een VOG'. Er is een bepaalde hoeveelheid personeel beschikbaar die al een VOG heeft (hoewel die natuurlijk sinds die VOG talloze misdaden kunnen hebben begaan, wat gebeurt er dan ?) en krijg je ineens een stroom VOG aanvragen naar Justitie. Zijn daar dan fouten gemaakt waardoor er niet strak genoeg is gekeken ? Hebben de uitzenders onterecht iemand als VOG=OK gemarkeerd ? Of heeft de GGD in de druk ergens gezegd dat ze niet langer willen wachten op VOGs en willen mensen achter de telefoon hebben ?

Mijn persoonlijke ervaring met callcenter werk is dat er maar twee mogelijkheden zijn, je kan te weinig of te veel. En als het te weinig is dan wordt dat vanzelf te veel.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:40
Wel grappig om de blog van een jaar geleden te lezen:
https://nos.nl/liveblog/2...ng-meldt-eerste-dode.html
Virussen kunnen in de loop van de tijd overigens wel veranderen. Dat gebeurt vaker bij virussen die recent zijn overgegaan van dieren naar mensen, zoals het coronavirus. Als het virus muteert, hoeft het overigens niet persé gevaarlijker te worden. Daarnaast is het zeldzaam dat een virus na mutatie aanzienlijk dodelijker wordt.

[ Voor 55% gewijzigd door xzaz op 27-01-2021 16:19 ]

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 23-04 12:59
Zeldzaam in natuur idd maar wij mensen spuiten en doen van alles met als resultaat dat je vaker dan de natuur zou doen, muteert.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Ik zie net dit voorbijkomen:

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EsvuNAnW8AEN4EC?format=jpg&name=small

Klinkt goed. Maar zou de 1200 euro die zo'n Slopel oplevert op Domeinen opwegen tegen de kosten die hier gemaakt worden?

[ Voor 8% gewijzigd door Cheesy op 27-01-2021 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 23:45
Even een vraag:

De vader van een vriendin van mij is positief getest op Covid. Nu moet ze verplicht in thuisquarantaine tot uitslag test bekend is. Baas van haar wilt de niet gewerkte dagen als vakantiedagen registreren. Dit mag toch niet?
Hij geeft aan dat 'cruciale' beroepen gewoon moeten gaan werken als ze geen klachten hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door UltraInstinct op 27-01-2021 17:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-04 14:31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
Nou, heb het laten zien en ze krijgt als reactie 'dit is ons beleid' en zoek het zelf maar uit mentaliteit.

Wat kan ze doen als de werkgever zich niet houdt aan de cao/wetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Dat linkje gaat over als je zelf Corona hebt, toch? Als je in quarantaine moet omdat je contact gehad hebt met een Corona patiënt, dan zal het denk ik anders zijn. Van de zomer was er veel gedoe over de quarantaine als je opeens in een oranje land was, daar was volgens mij de bottomline dat in the end voor rekening van de werknemer was.

Ik vind dit zelf niet vergelijkbaar, omdat je met vakantie wist dat je dit risico liep en da’s hier toch anders, maar goed, daar heb je natuurlijk verder niets aan ;).

Zie hieronder, het is dus inderdaad anders in dit geval.

[ Voor 5% gewijzigd door ZieMaar! op 28-01-2021 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01:12
UltraInstinct schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 17:23:
Even een vraag:

De vader van een vriendin van mij is positief getest op Covid. Nu moet ze verplicht in thuisquarantaine tot uitslag test bekend is. Baas van haar wilt de niet gewerkte dagen als vakantiedagen registreren. Dit mag toch niet?
Hij geeft aan dat 'cruciale' beroepen gewoon moeten gaan werken als ze geen klachten hebben.
Belachelijk, dan maar ziek melden ben ik bang. En laat ze ook even het volgende plaatje schetsen: stel ze komt de komende dagen en maandag blijkt ze ook corona te hebben. Dan kan je hele.afdeling in quarantaine en zijn er 5 tot 10 mensen niet beschikbaar...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
Fr33z schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:15:
[...]

Belachelijk, dan maar ziek melden ben ik bang. En laat ze ook even het volgende plaatje schetsen: stel ze komt de komende dagen en maandag blijkt ze ook corona te hebben. Dan kan je hele.afdeling in quarantaine en zijn er 5 tot 10 mensen niet beschikbaar...,
Is toch te absurd voor woorden. Kan je het niet ergens aankaarten dat een werkgever zich niet aan de regels wilt houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:24
De Leenbakker roept zijn medewerkers om op eigen Facebook accounts hun oude voorraad te verkopen, ze hopen zo de wet te omzeilen. Kan ik hier ergens een officiele melding van doen?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -Lars-
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
UltraInstinct schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 21:55:
Nou, heb het laten zien en ze krijgt als reactie 'dit is ons beleid' en zoek het zelf maar uit mentaliteit.
Het staat gewoon letterlijk op Rijksoverheid.nl:
Loondoorbetaling en thuisquarantaine

Als een werknemer tijdens de thuisquarantaine door corona kan thuiswerken, moet hij dat doen. De werkgever betaalt het salaris van de werknemer door. Is thuiswerken niet mogelijk? Ook dan betaalt de werkgever het salaris van de werknemer door.
Leidinggevende? Vertrouwenspersoon? Vakbond? Rechtsbijstand?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Cobb schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:37:
De Leenbakker roept zijn medewerkers om op eigen Facebook accounts hun oude voorraad te verkopen, ze hopen zo de wet te omzeilen. Kan ik hier ergens een officiele melding van doen?
En wat denk je daar mee te gaan bereiken dan. Heb je dan gemoedsrust , idee dat je iets goeds hebt gedaan ?

Tenzij je zelf medewerker bent van de Leenbakker die door de baas verplicht wordt deze praktijken uit te voeren snap ik je post niet goed.

7800X3D - B650E Aorus Master - 32GB 6000Mhz - 4090 FE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Skybullet schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:40:
[...]

En wat denk je daar mee te gaan bereiken dan. Heb je dan gemoedsrust , idee dat je iets goeds hebt gedaan ?

Tenzij je zelf medewerker bent van de Leenbakker die door de baas verplicht wordt deze praktijken uit te voeren snap ik je post niet goed.
Altijd maar oordelen. Ik heb daar een familielid werken.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:31
Cobb schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 08:36:
[...]

Altijd maar oordelen. Ik heb daar een familielid werken.
Wat is het probleem dan voor dit familielid? Probeert de leenbakker zo nog wat geld te verdienen en geen mensen te ontslaan of doen ze iets illegaals? De karwei is ook open voor online afhalen, via facebook verkopen en dan afhalen kan toch ook dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Cobb schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 22:37:
De BOA's / Handhaving van je eigen gemeente.

Maar ik zie (vooralsnog) niet in wat hier mis mee is. Volgens mij mag dat gewoon.
Afhalen is alleen bij uitzondering toegelaten, dat wist ik niet eens.

Bezorgen kan wel. Dat maakt je post niet duidelijk.

[ Voor 26% gewijzigd door Cheesy op 28-01-2021 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
cvs79 schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 10:54:
[...]

Wat is het probleem dan voor dit familielid? Probeert de leenbakker zo nog wat geld te verdienen en geen mensen te ontslaan of doen ze iets illegaals? De karwei is ook open voor online afhalen, via facebook verkopen en dan afhalen kan toch ook dan
Tuurlijk is dit illegaal. Er wordt ze ook nog gevraagd om alles buiten de boeken om te verkopen en contant af te reken omdat het niet mag. Ze omzeilen zo het afhaal proces wat niet mag voor de detail handel.
"Open en gesloten winkels tijdens de lockdown | Coronavirus COVID-19 | Rijksoverheid.nl" https://www.rijksoverheid...-winkels-tijdens-lockdown

[ Voor 27% gewijzigd door Cobb op 28-01-2021 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21-04 11:38
Cobb schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 14:00:
[...]

Tuurlijk is dit illegaal. Er wordt ze ook nog gevraagd om alles buiten de boeken om te verkopen en contant af te reken omdat het niet mag. Ze omzeilen zo het afhaal proces wat niet mag voor de detail handel.
"Open en gesloten winkels tijdens de lockdown | Coronavirus COVID-19 | Rijksoverheid.nl" https://www.rijksoverheid...-winkels-tijdens-lockdown
Tsja, als jij op je geweten wilt hebben dat straks veel mensen zonder baan komen te zitten inclusief familielid.

Het mag niet, maar om nou te gaan lopen verraden, heb je dan het gevoel dat je de wereld veiliger hebt gemaakt? En straks er voor heb gezorgd dat mensen hun baan verliezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
@Mr.Joker Tja hoe zou jij het vinden als je werkgever je vraagt om illegaal zijn voorraad te verkopen op je privé Facebook pagina (met de nodige peer pressure) midden een pandemie?
Ik merk dat mijn familie lid moeite heeft om nee te zeggen omdat het dus op verschillende filialen wel gebeurd. Ik vindt dat niet kunnen. Maar goed , ik lijk de enige te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Cobb schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 14:13:
@Mr.Joker Tja hoe zou jij het vinden als je werkgever je vraagt om illegaal zijn voorraad te verkopen op je privé Facebook pagina (met de nodige peer pressure) midden een pandemie?
Ik merk dat mijn familie lid moeite heeft om nee te zeggen omdat het dus op verschillende filialen wel gebeurd. Ik vindt dat niet kunnen. Maar goed , ik lijk de enige te zijn.
Dan zou ik nee zeggen. En als die moeilijk doet ga ik naar de filiaal of regiomanager. En anders via een vakbond of iets dergelijks.

Ik zou niet een famielid vragen om de hele keten er bij te lappen. Net als dat ik ook niet de politie bel als ik op de snelweg 100 rijd en ingehaald wordt door iemand die met 120 langs komt wat niet mag.

Er mag zoveel niet, maar tenzij er echt gevaarlijke scenario's ontstaan of dat je iets heel crimineels ziet als een overval ofzo voel ik nooit de behoefte om klikkertje te spelen.

7800X3D - B650E Aorus Master - 32GB 6000Mhz - 4090 FE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Kijk, thuiswerk-problemen in de corona-crisis kan je ook creatief oplossen:
De politie Someren stuitte vanochtend op een man die op een opmerkelijke plek aan het thuiswerken was. De man zat in zijn auto, die hij had omgebouwd tot kantoor.

Agenten zagen de auto in het buitengebied staan, half in de bosjes. "Wij zagen beslagen ruiten en vroegen ons oprecht af wat iemand dáár nu moest doen", schrijft de politie op Instagram. "Toen wij aankwamen zwaaide het achterportier open en hadden wij zicht op een volledig ingerichte (mobiele) 'thuiswerkplek'."

Op de foto die de politie maakte, is een man op de achterbank van een auto te zien, met een laptop, groot beeldscherm, muis, toetsenbord en een houten tafeltje.

De man gaf volgens Omroep Brabant aan dat hij even rustig wilde werken, in plaats van thuis met de kinderen in huis. "Heel begrijpelijk en 10 punten voor de creativiteit!", aldus de politie.
Zie Auto met beslagen ruiten in bosjes blijkt mobiele thuiswerkplek

Zo'n luchtig bericht mag ook wel een keer :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 00:53
OK, dit is dan wel weer humor:
Vrouw per abuis geprikt in plaats van getest op corona

ROTTERDAM - Een vrouw uit Lansingerland heeft op de GGD-locatie Rotterdam The Hague Airport bij Rotterdam per abuis een prik tegen corona gekregen, terwijl ze eigenlijk was opgeroepen voor een test op besmetting met het virus.

De vrouw was per brief opgeroepen om zich te laten testen, maar die las ze niet goed, waarop ze dacht dat ze een prik kon halen. Vervolgens vergat ze ook nog om het epistel mee te nemen naar de GGD. Om haar niet te laten wachten, stuurde een medewerker de vrouw toch maar door voor de injectie.

De GGD bevestigt een verhaal van omroep Rijnmond.

Met de vrouw gaat het goed, ze krijgt nu ook de tweede prik
https://www.telegraaf.nl/...aats-van-getest-op-corona

_O-

Ik ga ook even een afspraakje maken voor 'een test', zo terug oOo

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 02:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@Drardollan topic lijkt open ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:01
wildhagen schreef op donderdag 28 januari 2021 @ 16:21:
Kijk, thuiswerk-problemen in de corona-crisis kan je ook creatief oplossen:

[...]

Zie Auto met beslagen ruiten in bosjes blijkt mobiele thuiswerkplek

Zo'n luchtig bericht mag ook wel een keer :P
Bericht heb ik ook net gezien. Alleen moet hij niet in de bosjes gaan staan. Dikke kans dat hij daar telkens wordt gestoord door de politie.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Ja. Nu hij in #3 staat haha. 2 keer verplaats door @ZieMaar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Ja iedereen maakt helaas wel een foutje ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AnF9RWIQcGOnR_yzLHJeo0j3X1s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hv4Bhi8Lzapa3sT75O6ju7hE.jpg?f=fotoalbum_large

Kijk, dat schiet op dat vaccineren in NL. Gelukkig lopen we dat binnenkort allemaal in in NL volgens Hugo :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Yes, per 1 augustus 2025 hebben we hier dus de zo fel geroemde herd immunity?

Ben benieuwd of de lockdown en de avondklok etc dan ook tot 01-08-2025 in stand zullen blijven? Vaccinatie zal voor 2025 nog niet klaar zijn gok ik zo, in het huidige tempo.

[ Voor 4% gewijzigd door wildhagen op 29-01-2021 09:16 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 1271350

Dit soort trieste figuurtjes slaan natuurlijk nergens op. uiteindelijk wordt het vaccineren echt wel hard opgeplust. Dat het extreem traag gaat en we geen regie hebben weten we nu wel. Het showmannetje met zijn krokodillenschoentjes is door de mand gevallen, maar het komt nu wel echt op gang.. beperkende factor wordt eindelijk de beschikbaarheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:40
cvs79 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 08:49:
[Afbeelding]

Kijk, dat schiet op dat vaccineren in NL. Gelukkig lopen we dat binnenkort allemaal in in NL volgens Hugo :+
Eigenlijk heel de Europese Unie, we hebben gewoon geen eigen vaccines gemaakt.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:04
In het vorige topic zag ik de vraag voorbij komen of je je hond met z’n 2en mag uitlaten.

Eergisteren en gisteren samen met mijn vrouw de hond uitgelaten om de gebruikelijke tijd (21.15). Dat ging eergisteren goed, en gisteren bijna. Er kwam een politie auto aanrijden en deze reed gewoon door, nog geen 3 minuten later reed er een motoragent en deze keerde direct om toen hij ons zag :+ Hij was redelijk fanatiek bezig want hij stopte bij elke persoon, elke fietser en elke auto nadat hij bij ons gestopt was.

Ik heb een waarschuwing gekregen, als hij mij nog een keer ziet dan krijg ik een bekeuring.

Dus nee, het uitlaten van 1 hond met z’n 2en mag niet, ook niet als je verder de intentie niet hebt om bij iemand op bezoek te gaan oid.

Ik blijf het een achterlijke regel vinden, doe verder niemand kwaad en ik houdt altijd afstand van mede uitlaters. Maar goed, dat is mijn mening. Had ik een bekeuring gekregen dan had ik deze gewoon geaccepteerd en betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
Anoniem: 1271350 schreef op vrijdag 29 januari 2021 @ 09:25:
Dit soort trieste figuurtjes slaan natuurlijk nergens op. uiteindelijk wordt het vaccineren echt wel hard opgeplust. Dat het extreem traag gaat en we geen regie hebben weten we nu wel. Het showmannetje met zijn krokodillenschoentjes is door de mand gevallen, maar het komt nu wel echt op gang.. beperkende factor wordt eindelijk de beschikbaarheid
Geloof je het zelf, dat vaccineren komt echt niet op gang. Daar voor is de regie te versnipperd neergelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

60% bescherming van het Astrazenica vaccin. Dat lijkt me niet hoog. Stel dat 70% van de mensen zich laat vaccineren met een middel met 60% bescherming, dan blijft er niet veel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:01
Die beschermingsfactor zit ik ook wel een beetje mee. Bij ouderen is het zelfs nog minder. Het zal wel helpen op de grote schaal om het aantal ziekenhuisopnamen te verminderen, maar op persoonlijk vlak blijft er nog steeds een risico bestaan.
Ik weet niet of er ook nog een test kan worden gedaan of de inentingen echt hebben geholpen. Anders blijft het dan toch oppassen. En in dat geval kan ik mij net zo goed niet laten inenten.
Ik ging al nooit een griepprik halen, ook al kom ik er wel voor in aanmerking. En toch heb ik nooit griep gehad. Dus dan lijkt mij die corona prik ook niet nodig.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik zat net tijdens het eten M te kijken met mijn vriendin. Ik volg het nieuws niet meer op de voet de laatste tijd, maar wat mij gelijk opviel was demissionair minister Hoekstra die zei dat de basisscholen wat hem betreft op 8 februari wel weer open konden. Het leidde bij ons tot een soort discussie. Wij studeren allebei en zitten in onze eindfase. Ik heb vanaf september tot december het geluk gehad twee vakken offline te volgen, zij doet alles online. En nu begint natuurlijk ook alles online na het nieuwjaar, want niks mag open.

Ik heb persoonlijk het offline onderwijs als zeer veilig ervaren. Het ging alleen om werkgroepen waar fysiek samenkomen gewoon veel beter werkt dan online. Hoorcolleges en dergelijken gaan uiteraard allemaal online, en een flink deel van de werkgroepen ook. Mijn werkgroepen waren met een student of 15 in zalen waar normaliter 80 man in gaat, afstand houden is dus ontzettend goed mogelijk en is altijd gelukt.

Nou begon het bij ons een soort van te jeuken; waarom toch altijd die prioriteit bij het basisonderwijs? Waarom laten ze universiteiten en hogescholen niet toe om een mengsel van online en offline onderwijs te geven? Waarom praten we wel over basisscholen die open moeten, maar een vrij groot risico opleveren want kinderen houden domweg geen afstand van elkaar door o.a. gebrek aan ruimte en ouders die op een kluitje brengen en halen? Als er al onderwijsinstellingen zijn die vrijwel risico-loos weer (deels) open kunnen dan zijn het wel universiteiten en hogescholen. Er is ruimte, zeker omdat een groot deel van het onderwijs (de hoorcolleges) online kan worden gevolgd, en studenten snappen de regels.

Nou snap ik dat het natuurlijk klote is om basisscholen dicht te houden, je krijgt een achterstand bij een deel van de kinderen en ouders moeten veel meer doen thuis. Maar waarom ligt de focus toch in godsnaam altijd hier op? Studenten blijken mentaal extreem veel last te hebben van de lockdown maar kunnen wel relatief veilig een deel van hun opleiding fysiek volgen. Ik hoor er maar weinig over. Het lijkt alsof enkel het basisonderwijs en deels voortgezet onderwijs aandacht en prioriteit krijgt, terwijl het juist in die onderwijsinstellingen amper te handhaven is dat de regels worden gevolgd.

Wil hiermee trouwens niets afdoen aan de urgentie van primair en secundair onderwijs, maar als het niet gaat, dan gaat het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11-12-2024
UltraInstinct schreef op woensdag 27 januari 2021 @ 17:23:
Even een vraag:

Nee dat mag niet inderdaad.
Hier wat soortgelijke (en zelfde) situaties https://hanzeadvocaat.nl/...onavirus-voor-werknemers/
Ik weet niet wat voor Cruciaal beroep maar wellicht bedoeld haar baas dat als ze alleen wat verkouden is en lichte symptomen heeft (dus geen koorts) medisch personeel alsnog moest gaan werken ivm de nood. Als je in quarantaine gaat omdat je contact geweest bent met iemand die het heeft is het volgens mij een andere situatie.
Je kan hier volgens mij melding maken van misbruik hiervan https://www.inspectieszw.nl/melden/corona

Zelf net voor de kerst Corona gehad. Nog een week of 2 nadat ik "beter" was last gehad van een irritante kuch/hoest. Die is nu weg. Mijn geur is echter nog steeds niet terug. Ruik heel af en toe wat en bepaalde zaken iets beter maar over het algemeen geen geur. Het eten lijkt ook wat minder smaakvol al is mijn smaak niet weg.
Mijn vriendin heeft ook nog wat last van haar smaak maar heeft wel gewoon haar geur. Dus uiteindelijk al meer dan een maand irritante bij symptomen. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren.

[ Voor 15% gewijzigd door thewizard2006 op 30-01-2021 11:22 ]

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
thewizard2006 schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 09:58:
[...]
...
Zelf net voor de kerst Corona gehad. Nog een week of 2 nadat ik "beter" was last gehad van een irritante kuch/hoest. Die is nu weg. Mijn geur is echter nog steeds niet terug. Ruik heel af en toe wat en bepaalde zaken iets beter maar over het algemeen geen geur. Het eten lijkt ook wat minder smaakvol al is mijn smaak niet weg.
Mijn vriendin heeft ook nog wat last van haar smaak maar heeft wel gewoon haar geur. Dus uiteindelijk al meer dan een maand irritante bij symptomen. Ben benieuwd hoe lang het gaat duren.
Je geur is er nog steeds hoor, alleen ruik je die zelf niet meer.
Ik vermoed dat je je reuk en je smaak bedoelt, je geur ruiken anderen nog prima ;)
Beetje flauw, snap wel wat je bedoelt alleen zijn je reuk (wat je zelf ruikt) en je geur (waarnaar je ruikt) niet hetzelfde
Wikipedia: Anosmie : Geurenblind

[ Voor 3% gewijzigd door PalingDrone op 30-01-2021 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
'Avondklokboetes na ongeluk bij Vinkeveen'
De politie heeft gisteravond avondklokboetes uitgedeeld aan drie inzittenden van een auto die crashte op de oprit naar de snelweg A2 bij Vinkeveen.

De bestuurder van de auto raakte waarschijnlijk de controle kwijt toen hij vanaf de N201 de snelweg richting Utrecht op wilde rijden. Hij reed een van de verkeerslichten omver en kwam in de middenberm tot stilstand, meldt RTV Utrecht.

Omdat de klap hevig was, rukten de hulpdiensten massaal uit. Maar de drie inzittenden konden de auto ongedeerd verlaten.

Het drietal kreeg meteen een boete van 95 euro per persoon omdat niemand een geldige reden had om na 21.00 uur buiten te zijn. Ze zijn met hun proces-verbaal op zak per taxi naar huis gegaan.
:F

De Speld kan hier niet tegenop. Je krijgt een auto ongeluk en de agent weet ook nog met droge ogen te zeggen dat je geen geldige reden hebt om buiten te zijn. Als dit niet overmacht is dan weet ik het ook niet meer. (Je kan zelfs nog zeggen dat mensen gehaaster, onvoorzichtiger gaan rijden om nog snel op tijd thuis te zijn...)

[ Voor 14% gewijzigd door CMD-Snake op 30-01-2021 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:52

Stoney3K

Flatsehats!

CMD-Snake schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 13:27:

[...]

De Speld kan hier niet tegenop. Je krijgt een auto ongeluk en de agent weet ook nog met droge ogen te zeggen dat je geen geldige reden hebt om buiten te zijn. Als dit niet overmacht is dan weet ik het ook niet meer. (Je kan zelfs nog zeggen dat mensen gehaaster, onvoorzichtiger gaan rijden om nog snel op tijd thuis te zijn...)
Ik ben wel benieuwd op welk tijdstip dat is gebeurd, als je door vertraging nog om 21:05 op de weg bent en je dan na het ongeluk een boete krijgt is dat wel het toppunt van lullig.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Waar zie jij staan hoe laat dat ongeluk gebeurd is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:38

Onbekend

...

Stoney3K schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 13:42:
[...]

Ik ben wel benieuwd op welk tijdstip dat is gebeurd, als je door vertraging nog om 21:05 op de weg bent en je dan na het ongeluk een boete krijgt is dat wel het toppunt van lullig.
Uit de geschiedenis van de P2000-meldingen staat dat het ongeluk gebeurd is om 21:21:14.
Met 20 minuten later dan dat de avondklok is ingegaan, lijkt mij dit geen vertraging door file inderdaad.

En dan vind ik het terecht dat er boetes worden uitgedeeld, ook al ben je al het haasje vanwege het ongeluk zelf.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Stoney3K schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 13:42:
[...]

Rond 21:25 als je kijkt naar de inzet van de traumaheli.

[q]0120901 21:25:44 29-01-21 GROUP A1 13991 regio 09 Rit 9083 Loenersloot Afrit A2 Re - Vinkeveen 4 43,6 a
Traumaheli LifeLiner 1 - MMT Ambulance Amsterdam Amstelland/q]

https://www.p2000monitor.eu/Traumaheli.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

[...]

Niet meer dan terecht. Als we dan toch aannames aan het doen zijn:
Vast een auto vol binkies uit verschillende huishoudens die zich simpelweg niet aan meerdere regels hielden en ook nog eens de wegmisbruiker uithingen. Pak maar aan. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Onbekend schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 13:50:
[...]

En dan vind ik het terecht dat er boetes worden uitgedeeld, ook al ben je al het haasje vanwege het ongeluk zelf.
Ik vind het toch een beetje dubbel, als de politie een hardrijder op de video heeft gezet die zich 5 kilometer later tegen de vangrail parkeert, dan gaan ze ook niet aan de brancard van de ambulance staan en dan vragen "Weet U wel hoe hard U reed, meneer?"

Op zo'n moment is de rol als hulpverlener toch echt belangrijker dan de rol van handhaver.

Het verbaast me nog dat ze geen extra boete krijgen voor het niet houden van 1,5 meter afstand in de auto met 3 personen. :X

[ Voor 9% gewijzigd door Stoney3K op 30-01-2021 14:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:06
Gonadan schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 14:05:
[...]

Niet meer dan terecht. Als we dan toch aannames aan het doen zijn:
Vast een auto vol binkies uit verschillende huishoudens die zich simpelweg niet aan meerdere regels hielden en ook nog eens de wegmisbruiker uithingen. Pak maar aan. ;)
U mag niet meer gokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Stoney3K schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 14:05:
Ik vind het toch een beetje dubbel, als de politie een hardrijder op de video heeft gezet die zich 5 kilometer later tegen de vangrail parkeert, dan gaan ze ook niet aan de brancard van de ambulance staan en dan vragen "Weet U wel hoe hard U reed, meneer?"

Op zo'n moment is de rol als hulpverlener toch echt belangrijker dan de rol van handhaver.
Als je hem gelijk weer zo extreem weg zet is het makkelijk gelijk krijgen natuurlijk. Dat is simpelweg een drogreden.

Er staat echt héél duidelijk dat iedereen volkomen ongedeerd was.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Gonadan schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 14:07:
[...]
Er staat echt héél duidelijk dat iedereen fysiek volkomen ongedeerd was.
FTFY. Na zo'n ongeluk krijg je echt wel een mentale klap, of denk je dat het dan gewoon is "Oh, kut, auto stuk, nu moeten we gaan lopen"?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Het verbaast me nog dat ze geen extra boete krijgen voor het niet houden van 1,5 meter afstand in de auto met 3 personen. :X
Dat kan niet want het is een boete voor het niet naleven van maatregelen, niet een boete per maatregel.
Stoney3K schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 14:08:
FTFY. Na zo'n ongeluk krijg je echt wel een mentale klap, of denk je dat het dan gewoon is "Oh, kut, auto stuk, nu moeten we gaan lopen"?
Ja, bij binkies zeker. Aanstelleritis dit. Je mag er gewoon vanuit gaan dat de agenten ter plaatse dit echt wel goed ingeschat hebben.
Tendentieus zoeken naar onrecht noem ik dit.

[ Voor 38% gewijzigd door Gonadan op 30-01-2021 14:10 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
[...]

Zo werkt het dus niet, dan krijg je alsnog een boete voor die 5 km te hard.

Zelf meegemaakt, partner verleende geen voorrang omdat de auto afsloeg en de tegenpartij op de voorrangsweg met forse overschrijding van de snelheid bij ons naar binnen klapte, alles total loss. Ziekenauto's de hele rimram. 2 maanden later, boete voor niet verlenen van voorrang. Ondanks alle schade (35k+) en ellende, gewoon moeten lappen. Tot bij de rechter geweest.

Ja, op het moment supreme wordt er hulp verleend. En daarna ga je gewoon voor gaas. Welkom in Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:38

Onbekend

...

[...]

Je kan natuurlijk op alle slakken zout leggen. Maar jouw voorbeeld is niet het zelfde als van de beschreven situatie.

Bij jouw voorbeeld is de snelheid hoogstwaarschijnlijk wel de oorzaak geweest van het ongeval tegen de vangrail.

Bij het ongeval bij Vinkeveen heeft de boete van de avondklok niets te maken met het ongeval zelf en zijn dat twee op zichzelf staande overtredingen.

Stel je voor dat in de auto ook nog wapens lagen, dan had de politie daar volgens jou niets mee mogen doen omdat ze al gestraft zijn vanwege dan ongeval? :? 8)7

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Stoney3K schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 14:08:
[...]

Die jongens zijn gelukkig zo vrij om de boete aan te vechten, bij dit soort coronaboetes is er een goede kans dat ze ongeldig verklaard worden.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Gonadan schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 14:05:
Vast een auto vol binkies uit verschillende huishoudens die zich simpelweg niet aan meerdere regels hielden
Ik mag een busje volpakken met net zoveel mensen als er zitplaatsen zijn. Niemand hoeft een mondkapje op (is slechts een advies in dit scenario) en afstand houden hoeft ook niet. Perfect binnen de regels, geen agent kan daar een prent voor schrijven.
MikeyMan schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 13:43:
Waar zie jij staan hoe laat dat ongeluk gebeurd is?
Weet je hoe lang je soms staat te wachten bij een ongeluk? Het duurt soms dik een uur voordat de berger op komt dagen, zelfs als je op een drukke plek staat te wachten.

Die auto is total loss zo te zien, om het dan nog erger te maken schrijft de politie ook nog drie prenten voor 95 euro uit. Het is belachelijk om zo strikt te handhaven in dat geval, die agenten hebben ook de mogelijkheid om het te laten voor wat het is.
Onbekend schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 14:12:
Je kan natuurlijk op alle slakken zout leggen.
Dat doet de politie in dit geval ook.
Stel je voor dat in de auto ook nog wapens lagen, dan had de politie daar volgens jou niets mee mogen doen omdat ze al gestraft zijn vanwege dan ongeval? :? 8)7
Ik kan die avondklok overtreden simpelweg niet zo erg vinden als een kofferbak met vuurwapens. De avondklok was onzinnig vanaf het moment dat die voorgesteld werd.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

CMD-Snake schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 14:15:
Ik kan die avondklok overtreden simpelweg niet zo erg vinden als een kofferbak met vuurwapens. De avondklok was onzinnig vanaf het moment dat die voorgesteld werd.
En daar komt de aap uit de mouw. Dit gaat dus totaal niet over de situatie an sich maar is gewoon een zoveelste handvat om weer af te kunnen geven op de avondklok. :z

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Gonadan schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 14:18:
Dit gaat dus totaal niet over de situatie an sich
Mensen staan te wachten naast het ongeluk op de hulpdiensten en dan krijg je nog een bon omdat je na de avondklok buiten bent. De agenten die op het ongeluk afkwamen hadden de mogelijkheid om het verder te laten en enkel hulp te verlenen. Er is daar een bewuste keuze gemaakt om hard op te treden door alsnog die boete te schrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
Weet je hoe lang je soms staat te wachten bij een ongeluk? Het duurt soms dik een uur voordat de berger op komt dagen, zelfs als je op een drukke plek staat te wachten.

Die auto is total loss zo te zien, om het dan nog erger te maken schrijft de politie ook nog drie prenten voor 95 euro uit. Het is belachelijk om zo strikt te handhaven in dat geval, die agenten hebben ook de mogelijkheid om het te laten voor wat het is.
Ongeluk was na ingang van de avondklok, dus er was geen sprake van wachten op de berger, dus de boete is gewoon terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Yaksa schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 14:22:
De wet volgens je eigen regels interpreteren om ergens onderuit te kunnen komen is een gegeven waar Nederlanders nogal goed in zijn.
Maar bij meer dan 2 inzittenden is een mondkapje verplicht.
Bron:
Dat is beroepsmatig vervoer. Een privé auto valt daar niet onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Wanneer er bedrijfsmatig wordt vervoerd wel. Daar staat niks over passagiers in privé auto's.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Transportman
Stoney3K schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 14:21:
[...]

Ik ben heel benieuwd of die avondklok over een paar weken ook echt zoden aan de dijk zet als het om besmettingen gaat. Met dit soort excessen begint het steeds meer een handhaven om het handhaven te worden, en wordt het doel compleet voorbij geschoten.
Wordt er eens een keer een maatregel enigszins strikt gehandhaafd, is het weer niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
[...]

Ik mag een busje volpakken met net zoveel mensen als er zitplaatsen zijn. Niemand hoeft een mondkapje op (is slechts een advies in dit scenario) en afstand houden hoeft ook niet. Perfect binnen de regels, geen agent kan daar een prent voor schrijven.
Mondkapje is verplicht dacht ik?
Regels tegen verspreiding corona in bedrijfsbusjes en touringcars
Voor vervoer in bedrijfsbusjes en touringcars gelden de volgende regels:

u krijgt vooraf aan de rit een gezondheidscheck;
alle passagiers vanaf 13 jaar dragen een mondkapje;
een mondkapje is niet nodig als er maar 1 passagier is.
Er geldt geen maximaal aantal passagiers in bedrijfsbusjes en touringcars.
https://www.rijksoverheid...rsonenbusje-of-touringcar

Ik zag van de week ook een filmpje van iemand die met 2 collega's in een busje zat te lunchen, die kregen ook allemaal een bon van een paar boa's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Transportman schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 14:24:
[...]

Wordt er eens een keer een maatregel enigszins strikt gehandhaafd, is het weer niet goed.
"Strikt" is natuurlijk iets heel anders dan "doeltreffend".

De 1,5 meter werd bijvoorbeeld ook heel strikt gehandhaafd door BOA's waar het niet doeltreffend was, maar op de plaatsen waar het wél moest werd een heel soepel beleid gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:37
CMD-Snake schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 14:23:
[...]

Dat is beroepsmatig vervoer. Een privé auto valt daar niet onder.
O, dacht je bedrijfsvervoer bedoelde.
Niet dus, dan is het nog strenger, iedereen buiten eigen gezin moet mondkapje dragen.
Bron:

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Stoney3K schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 14:23:
[...]

Wanneer er bedrijfsmatig wordt vervoerd wel. Daar staat niks over passagiers in privé auto's.
Hier staat wel iets
Regels in de auto
Neem bij voorkeur geen mensen van buiten uw eigen huishouden mee in de auto. Kinderen tot en met 12 jaar tellen niet mee.

Of u wel of geen mondkapjes voor publiek gebruik draagt in de auto hangt af van de situatie:

Wel een mondkapje: u zit met iemand in de auto die niet uw huisgenoot is.
Geen mondkapje: u zit in de auto met 1 of meer huisgenoten.
Kinderen tot en met 12 jaar hoeven geen mondkapje te dragen.
https://www.rijksoverheid...rsonenbusje-of-touringcar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

[...]

Dat was ook mijn eerste gedacht, maar als je beter leest staat er nergens hoe laat het ongeluk was. Als dat om half 12 was, hadden ze daar inderdaad niks te zoeken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Yaksa schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 14:25:
[...]

Niet dus, dan is het nog strenger, iedereen buiten eigen gezin moet mondkapje dragen.
Bron:
Daar staat nog steeds geen verwijzing naar een verplichting of een risico op boete. Anders mag de politie daar op gaan handhaven met fuiken op de A2.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Transportman
42erik schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 14:27:
[...]

Dat was ook mijn eerste gedacht, maar als je beter leest staat er nergens hoe laat het ongeluk was. Als dat om half 12 was, hadden ze daar inderdaad niks te zoeken
Paar reacties terug (hier ), werd op basis van P2000 21:20 als tijd genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Gonadan schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 14:08:
[...]
Ja, bij binkies zeker. Aanstelleritis dit. Je mag er gewoon vanuit gaan dat de agenten ter plaatse dit echt wel goed ingeschat hebben.
Tendentieus zoeken naar onrecht noem ik dit.
En toen bleek dat het een ouder echtpaar met dochter was... Of moeder met kinderen.. . OOftewel houd eens op met oordelen over binkies waarvan je niet eens weet of ze er waren zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Yaksa schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 14:22:
[...]

De wet volgens je eigen regels interpreteren om ergens onderuit te kunnen komen is een gegeven waar Nederlanders nogal goed in zijn.
Maar bij meer dan 2 inzittenden is een mondkapje verplicht.
Bron:
Dit gaat alleen over bedrijsmatig verkeer hoor

Edit: langzaam.. . ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Yaksa schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 14:25:
[...]

Bron:
Dat is geen verplichting, maar een advies als ik het goed heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Transportman schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 14:31:
[...]

Paar reacties terug (hier ), werd op basis van P2000 21:20 als tijd genoemd.
Ah, dank je. Zag het ja. Dan hadden ze daar waarschijnlijk niet veel te zoeken nee

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

*knip* niet op de man reageren aub

De kans dat ze én aan het racen waren en na de avondklok vertrokken zijn is groter dan dat ze gewoon pech hadden. Ga dat niet goed zitten praten.

Don't do the crime if you can't do the time.

[ Voor 8% gewijzigd door ZieMaar! op 30-01-2021 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

42erik schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 14:34:
[...]

En toen bleek dat het een ouder echtpaar met dochter was... Of moeder met kinderen.. . OOftewel houd eens op met oordelen over binkies waarvan je niet eens weet of ze er waren zeg.
Als dat al geloofwaardig was dan nog zou de boete terecht zijn. Ik kan echt geen medelijden hebben met mensen die nu zelfs we een avondklok hebben zich nog steeds niet aan maatregelen kunnen houden. Het houdt gewoon een keer op.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Gonadan schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 15:21:
[...]

Als dat al geloofwaardig was dan nog zou de boete terecht zijn. Ik kan echt geen medelijden hebben met mensen die nu zelfs we een avondklok hebben zich nog steeds niet aan maatregelen kunnen houden. Het houdt gewoon een keer op.
Ik ontken ook niet dat de boete dan terecht is. Ik ontken dat het fatsoenlijk is om zoveel aannames en veroordelingen eruit te gooien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

42erik schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 17:10:
Ik ontken ook niet dat de boete dan terecht is. Ik ontken dat het fatsoenlijk is om zoveel aannames en veroordelingen eruit te gooien
Overdrijf je nu niet een beetje?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Gonadan schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 17:35:
[...]

Overdrijf je nu niet een beetje?
binkies... meerdere huishoudens.... regels overtreden... wegmisbruiker... aanstelleritus...

En ik overdrijf als ik zeg dat ik vind dat je aannames en veroordelingen doet...? Sure

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10-04 18:04
Eens even zien:
- Niet bepaald moeilijke afslag
- vrij nieuwe Mercedes
- in spertijd
- 3 man, geen van drieen een valide verklaring of acceptabele reden om toch buiten te zijn

Dat zal vast aan geen enkele van de veronderstellingen hebben voldaan....

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

42erik schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 17:51:
binkies... meerdere huishoudens.... regels overtreden... wegmisbruiker... aanstelleritus...

En ik overdrijf als ik zeg dat ik vind dat je aannames en veroordelingen doet...? Sure
Ach ja, als je alle context erbuiten laat...
Een sportieve auto die 's avond dermate over de weg gaat dat ze op een middenweg belanden een überhaupt geen reden hadden om buigen te zijn. Dat zet al een aantal vinkjes zonder aannames te hoeven doen.

Het is echt een zinloze discussie, de boetes waren gewoon terecht en alle verontwaardiging is niet meer dan uiten van frustratie over de maatregelen. Ik geloof het verder wel. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Gonadan schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 18:02:
[...]

Ach ja, als je alle context erbuiten laat...
Een sportieve auto die 's avond dermate over de weg gaat dat ze op een middenweg belanden een überhaupt geen reden hadden om buigen te zijn. Dat zet al een aantal vinkjes zonder aannames te hoeven doen.

Het is echt een zinloze discussie, de boetes waren gewoon terecht en alle verontwaardiging is niet meer dan uiten van frustratie over de maatregelen. Ik geloof het verder wel. :)
Zo slecht als jij leest wat ik schrijf is de discussie inderdaad zinloos ja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
ijdod schreef op zaterdag 30 januari 2021 @ 18:00:
Eens even zien:
- Niet bepaald moeilijke afslag
- vrij nieuwe Mercedes
- in spertijd
- 3 man, geen van drieen een valide verklaring of acceptabele reden om toch buiten te zijn

Dat zal vast aan geen enkele van de veronderstellingen hebben voldaan....
https://www.petershotnews...-ongeluk-n201-loenersloot
Foto 2.
Ziet er niet echt uit als oma met 2 kleinkinderen, volgens mij had de onderbuik gelijk over wie die AMG inzittenden waren. Overmoed en onderstuur.
Op dat tijdstip kan je dan gewoon een terechte boete verwachten, niks zieligs aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:34
Ik gok dat we vandaag weer een oude discussie gaan krijgen, namelijk over de drukte buiten/in de bossen, het lijkt namelijk een mooie dag te worden vandaag, lekker koud maar mét zonnetje erbij. :+

Als de mensen die daar elke keer zo moeilijk over doen, nou gewoon lekker thuis blijven, dan kan de rest er lekker op uit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

FabianGTI schreef op zondag 31 januari 2021 @ 10:24:
Ik gok dat we vandaag weer een oude discussie gaan krijgen, namelijk over de drukte buiten/in de bossen, het lijkt namelijk een mooie dag te worden vandaag, lekker koud maar mét zonnetje erbij. :+

Als de mensen die daar elke keer zo moeilijk over doen, nou gewoon lekker thuis blijven, dan kan de rest er lekker op uit. ;)
Wat mij betreft moet je er gewoon lekker op uit gaan, daar is niets mis mee. Het probleem zit hem meer in die mensen die normaal nooit een boom zien en nu dus alleen maar die ene bekende plek met parkeerplaats kennen en daar collectief heen gaan. Dat is minder handig. ;)

Een ander nadeel is dat overal van die kraampjes met eten en drinken staan tegenwoordig, en de normaal-niet-zo-erg-natuurliefhebbers zijn toch gewend om alles gewoon op straat te flikkeren. Ergo, de bossen en parken liggen vol met zwerfvuil. :F

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:25
FabianGTI schreef op zondag 31 januari 2021 @ 10:24:

Het is Super Zondag in de eredivisie. Ik weet wel wat ik ga doen vanmiddag :)

Geef het volk brood en spelen, opgelost :o

[ Voor 4% gewijzigd door DutchOwnage op 31-01-2021 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 00:11
Afgelopen week zag ik volgens mij in dit topic een link voorbij komen met een video over wat er nu echt met die bebloedde bejaarde/oude man gebeurt was tijdens die demonstratie/rellen. Ik kan die link echter niet meer vinden, heeft iemand hem toevallig voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
De_Bastaard schreef op zondag 31 januari 2021 @ 20:38:
Afgelopen week zag ik volgens mij in dit topic een link voorbij komen met een video over wat er nu echt met die bebloedde bejaarde/oude man gebeurt was tijdens die demonstratie/rellen. Ik kan die link echter niet meer vinden, heeft iemand hem toevallig voor me?
Drardollan in "Rellen na het instellen van de avondklok"

https://pointer.kro-ncrv....e-onbekend-videomateriaal

[ Voor 10% gewijzigd door PalingDrone op 31-01-2021 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162126

https://nos.nl/artikel/23...eer-meer-overlijdens.html

Ik ben benieuwd wat de reacties vanuit de politiek gaan zijn.
Pagina: 1 2 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.