Coronavirus slowchat #3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 21 Laatste
Acties:
  • 81.062 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-03 19:55
https://www.npostart.nl/propaganda/28-01-2021/KN_1725469

leuke docu over Maurice de Hond :)

[ Voor 10% gewijzigd door Mr. Detonator op 01-02-2021 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Kiezen tussen twee kwaden, meer overlijdens of meer mensen die op lange termijn last hebben van de maatregelen.

anyway, ben benieuwd wanneer we weer naar de kapper mogen..

๐Ÿ˜† - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162126

Bensimpel schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:49:
[...]

Kiezen tussen twee kwaden, meer overlijdens of meer mensen die op lange termijn last hebben van de maatregelen.

https://nl.wahl.com/Produ...airdressingCordedClippers :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Mijzelf in de spiegel knippen? Ik vind mijn baard gespiegeld bijhouden al moeilijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel schreef op maandag 1 februari 2021 @ 16:40:
[...]

Mijzelf in de spiegel knippen? Ik vind mijn baard gespiegeld bijhouden al moeilijk :+
Zelf het grove werk doen en je partner laten bijwerken? (Dat is wat ik nu al een jaar of 20 doe).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Anoniem: 162126 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 16:48:
[...]

Zelf het grove werk doen en je partner laten bijwerken? (Dat is wat ik nu al een jaar of 20 doe).
Welke partner :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh ik was nog niet up to date met je blog. Ze is in Mexico?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Anoniem: 162126 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 16:48:
[...]

Moet hij die partner wel hebben.

Ik heb het laatst ook gedaan, maar mijn vrouw moest toch echt ff het matje in mijn nek verwijderen :D

Rest gaat redelijk zelf, afhankelijk van wat je probeert te bereiken. Heb zelf geprobeerd het bovenop wat langer te houden dan de zijkanten. Voor een eerste poging gaat het wel. Maar juist de achterkant is lastig.

Alles 1 lengte is waarschijnlijk makkelijker, maar ja... dat wou ik niet ;)

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:14

Yucon

*broem*

M'n vrouw wil perse niet dat ik mezelf kaal scheer. En ze wil me ook niet knippen. Dus ik heb het simpel voor haar gemaakt, of je knipt me of ik scheer mezelf kaal.

Ik geloof dat ze nog kop of munt aan het doen is :*)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Anoniem: 162126 schreef op maandag 1 februari 2021 @ 19:38:
[...]

Oh ik was nog niet up to date met je blog. Ze is in Mexico?
Jup, door corona onze samenwoon plannen naar volgend jaar verhuist, heb haar voor het laatst afgelopen in november gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lethalis schreef op maandag 1 februari 2021 @ 19:51:
[...]

Moet hij die partner wel hebben.

Ik heb het laatst ook gedaan, maar mijn vrouw moest toch echt ff het matje in mijn nek verwijderen :D

Rest gaat redelijk zelf, afhankelijk van wat je probeert te bereiken. Heb zelf geprobeerd het bovenop wat langer te houden dan de zijkanten. Voor een eerste poging gaat het wel. Maar juist de achterkant is lastig.

Alles 1 lengte is waarschijnlijk makkelijker, maar ja... dat wou ik niet ;)
Ik heb niet genoeg haar meer om er verschillende lengtes op na te houden. Nek uitscheren kan trouwens heel goed met een open scheermes.

Deze is aan de dure kant, maar iets vergelijkbaar is met wat oefening heel goed te doen >:)
https://www.messenwinkel.eu/dovo-ebbenhout-bismarck-6-8.html

Duur is misschien zelfs relatief, zo'n mes gaat je leven lang mee terwijl die moderne dingetjes redelijk snel bot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Yucon schreef op maandag 1 februari 2021 @ 20:14:
M'n vrouw wil perse niet dat ik mezelf kaal scheer. En ze wil me ook niet knippen. Dus ik heb het simpel voor haar gemaakt, of je knipt me of ik scheer mezelf kaal.

Ik geloof dat ze nog kop of munt aan het doen is :*)
Wanneer je jezelf lekker kortwiekt is dat na de zomer toch wel weer aangegroeid?
Desnoods zelf een begin maken met een paar strategische plukjes wegknippen en haar dan nogmaals de keuze geven, die tondeuse kan er altijd nog overheen, alleen wel lullig wanneer dan de volgende week opeens de kappers weer open gaan.

Ik ga inmiddels voor de 70's look.
Alleen nog een rode Ford Torino vinden en kan zo doorgaan voor David Soul uit Starsky and Hutch.
Geen partner (die zich er aan stoort) wat op zich dan weer het voordeel van een nadeel is.
Begin november voor het laatst een kapper gezien, ben gelukkig toen wel goed geknipt waardoor wat langer haar niet gelijk een drama is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Bensimpel schreef op maandag 1 februari 2021 @ 15:49:
Hoe een "zelf" kapper te zijn gedurende Corona lockdown? ;)

Echt niet zo moeilijk :p

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

PalingDrone schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 02:27:
[...]

Wanneer je jezelf lekker kortwiekt is dat na de zomer toch wel weer aangegroeid?
Desnoods zelf een begin maken met een paar strategische plukjes wegknippen en haar dan nogmaals de keuze geven, die tondeuse kan er altijd nog overheen, alleen wel lullig wanneer dan de volgende week opeens de kappers weer open gaan.

Ik ga inmiddels voor de 70's look.
Alleen nog een rode Ford Torino vinden en kan zo doorgaan voor David Soul uit Starsky and Hutch.
Geen partner (die zich er aan stoort) wat op zich dan weer het voordeel van een nadeel is.
Begin november voor het laatst een kapper gezien, ben gelukkig toen wel goed geknipt waardoor wat langer haar niet gelijk een drama is.
Ja precies, dat was ook mijn idee. Dat heb ik vorige zomer ook gedaan. Maar ze vertelde dat ze er associaties met foto's van gevangenen in concentratiekampen mee krijgt en dat ze daardoor steeds een beetje treurig wordt als ze me zo zien. En dat was 100% letterlijk bedoeld, absoluut niet figuurlijk of als beeldspraak om haar afkeur duidelijk te maken. Ze heeft verder geen verleden met joodse familieleden ofzo.

Dus tja. Maar het begint nu teveel te kriebelen.. haar lot ligt dus nu letterlijk in haar eigen hand. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 05-05 16:29
Intussen zijn de CAO onderhandelingen voor de UMC's goed bezig. Lijkt er op dat zelfs applaus er niet meer inzet. Er wordt ongezet op 0%, waarbij men zelfs durft te claimen dat dit 'eigenlijk een verhoging is doordat het loonstrookje iets gunstiger is geworden door belastingmaatregelen'.

@Yucon Er zit nogal wat ruimte tussen bijwerken en kaal... ik heb het ook al een paar keer gedaan. Doet de kapper het netter? Vast, maar het is beter dan het niet doen :D.

[ Voor 23% gewijzigd door ijdod op 02-02-2021 07:48 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

ijdod schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 07:47:
Intussen zijn de CAO onderhandelingen voor de UMC's goed bezig. Lijkt er op dat zelfs applaus er niet meer inzet. Er wordt ongezet op 0%, waarbij men zelfs durft te claimen dat dit 'eigenlijk een verhoging is doordat het loonstrookje iets gunstiger is geworden door belastingmaatregelen'.

@Yucon Er zit nogal wat ruimte tussen bijwerken en kaal... ik heb het ook al een paar keer gedaan. Doet de kapper het netter? Vast, maar het is beter dan het niet doen :D.
Hmm, die 0 is รฉรฉn ding, maar dat rechtvaardigen met belastingmaatregelen is wel heel zuur.

Overigens, alsnog scheren wordt ook de escape mocht het mislukken. Dat is vast een goede motivatie voor haar om goed haar best te doen :)

Ik heb flinke krullen. Daar kun je niet veel mee anders leek het me ook nog wel grappig om voor ik het af zou scheren iets belachelijks ervan te maken. Zo'n monikken-bloempotkapsel bijvoorbeeld. Maar met krullen kan ik niets bedenken.

[ Voor 12% gewijzigd door Yucon op 02-02-2021 12:54 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Philpend
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-04 09:34
Rest in Peace Captain Tom.......

De 100- jarige captain Tom is vandaag overleden. Begin vorig jaar zamelde hij miljoenen in voor de NHS voor hun strijd tegen het coronavirus door rondjes te lopen in zijn tuin. Helaas is hij vandaag aan datzelfde virus overleden.

Voor mij is zo iemand een echte held, heel triest dat juist hij ook aan dit virus is overleden.

https://www.bbc.co.uk/new...beds-bucks-herts-55881753

[ Voor 8% gewijzigd door Philpend op 02-02-2021 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:09
Philpend schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 17:20:
Rest in Peace Captain Tom.......

De 100- jarige captain Tom is vandaag overleden. Begin vorig jaar zamelde hij miljoenen in voor de NHS voor hun strijd tegen het coronavirus door rondjes te lopen in zijn tuin. Helaas is hij vandaag aan datzelfde virus overleden.

Voor mij is zo iemand een echte held, heel triest dat juist hij ook aan dit virus is overleden.

https://www.bbc.co.uk/new...beds-bucks-herts-55881753
Triest, maar wel typerend voor het enorme gefaal van de Britten de laatste tijd op coronavlak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheDeeGee
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
"Elkaar wijzen op de maatregelen".

Ja, dikke toeter!

Ik riskeer geen mes tussen mijn ribben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• prOnorama2
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-04 04:07
Rutte en de Jonge in hun doodgraversoutfits ik ben die lui echt zo zat. Helaas gaat Rutte vast weer herkozen worden. :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:41

Pierre

Van nature lui!

We kunnen als mannen ook nog voor het Matje gaan :P

https://www.nporadio1.nl/...e-aan-het-matje-de-matlas

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:05
Jeeeee, de basisscholen gaan weer open. Ik heb drie kinderen en onze school is al driemaal een haardje geweest. Ik verwacht dat wij nog wel een paar keer met onze kinderen thuis zitten, waar ik echter totaal niet op zit te wachten is om dan telkens mijn kind(eren) na 5 dagen quarantaine te laten testen. Ik had mij eigenlijk (met het huidige lek) voorgenomen om daar zeer terughoudend mee te zijn.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FairPCsPlease
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:35
Uit het nieuws van de Rijksoverheid (https://www.rijksoverheid...ckdown-wordt-voortgezet):

"In principe werkt iedereen volledig thuis. Alleen mensen die essentieel zijn voor de voortgang van een bedrijfsproces en hun werk niet thuis kunnen uitvoeren, mogen naar het werk komen. [...] een kantoormedewerker werkt volledig thuis. [...] Naar het werk komen om collegaโ€™s of klanten te zien, kan nu even niet.

[...]

Deze maatregelen helpen om de virusverspreiding tegen te gaan. Maar minder mensen ontmoeten is natuurlijk zwaar, voor iedereen. Let daarom extra op mensen om je heen, zeker op mensen die ziek zijn, eenzaam zijn of psychische klachten hebben."

Volgens mij gaat het toch echt beter met mijn psychische klachten, door maandagmiddag mijn werk wรฉl op kantoor te doen en even met collega's te kunnen praten over hoe het gaat. Leven is toch makkelijker te dragen, als je even live je hart kunt luchten in plaats van alleen maar even 5 minuten bellen op zo'n middag alleen thuis aan het werk. Ik deed het de eerste lockdown wel, maar toen ging het ook beter met me doordat ik zo'n rust ervoer. Maar nu na een jaar lockdown, is het toch wel zwaar aan het worden, al die onzekerheid bovenop de gebruikelijk stress en somberheid om het leven. De onzekerheden van deze pandemie komen nog bovenop het onrecht in de wereld, de klimaatverandering, de aantasting van het milieu, wat leven normaal al zo zwaar maakt voor mij.

Een collega bestuurslid (hij is manager bij een ggz-instelling, naast zijn bestuurslidmaatschap bij onze vrijwilligersorganisatie) zei "ons beleid is om te bepalen wat goed is voor het gehele welzijn van cliรซnten, niet alleen de psychische gezondheid" en om die reden ben ik toch maar weer maandags naar het werk gegaan. Dinsdag en donderdags, mijn andere werkmiddagen, werkte ik altijd al vanuit huis en dan is het maandags toch wel fijn/heilzaam om even onder de mensen te zijn.

Volgens mij is dat ook voor onze coรถrdinator de belangrijkste reden om wรฉl fysiek naar het werk te komen, ook al is het een kantoorbaan: om er voor ons en voor andere cliรซnten te zijn.

*edit: even buiten komen is ook een belangrijke reden om aan het werk te gaan. Ik mis sowieso al iets kopen in de stad als motivatie om de deur uit te komen. Als het moet voor iets, is het veel makkelijker mijzelf te bewegen naar buiten te gaan, dan alleen maar om beweging te hebben. Zonder externe reden is het veel moeilijker de angst voor de buitenwereld met zijn autogedruis en honden op straat te overwinnen.

[ Voor 12% gewijzigd door FairPCsPlease op 02-02-2021 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FairPCsPlease
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 10:35
Los daarvan (ik wou ook helemaal geen merge maar een nieuwe post hierover): de kapper mis ik niet, ik scheer altijd al mijn hoofd zelf met de kam van de tondeuse op 3 mm. En daarvoor, twintig jaar geleden, had ik lang haar tot halverwege mijn rug. Een kapper heb ik sinds mijn 15e niet meer bezocht. Staat mooi, goedkoop bovendien en een mooi staaltje zelfregie :).

[ Voor 11% gewijzigd door FairPCsPlease op 02-02-2021 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

Cobb schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 19:53:
Jeeeee, de basisscholen gaan weer open. Ik heb drie kinderen en onze school is al driemaal een haardje geweest. Ik verwacht dat wij nog wel een paar keer met onze kinderen thuis zitten, waar ik echter totaal niet op zit te wachten is om dan telkens mijn kind(eren) na 5 dagen quarantaine te laten testen. Ik had mij eigenlijk (met het huidige lek) voorgenomen om daar zeer terughoudend mee te zijn.
Ik was hierbij ook verbaasd over de woordkeuze 'moeten testen'. Tot nu toe sprak men met alles in termen van "gaan wij in quarantaine" en 'laten wij ons testen', ofwel het als een totaal vanzelfsprekend feit te poneren dat eigenlijk een soort moeten zonder moeten is. Dit is extra opvallend aangezien een deel van de ouders geweldig tegen het laten testen van kinderen is. Dat vind men traumatiserend. De emotie die daarbij komt kijken is wat heftigheid niet veel minder dan de emoties die de avondklok opgeroepen heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Yucon schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 07:27:
[...]

Ik was hierbij ook verbaasd over de woordkeuze 'moeten testen'. Tot nu toe sprak men met alles in termen van "gaan wij in quarantaine" en 'laten wij ons testen', ofwel het als een totaal vanzelfsprekend feit te poneren dat eigenlijk een soort moeten zonder moeten is. Dit is extra opvallend aangezien een deel van de ouders geweldig tegen het laten testen van kinderen is. Dat vind men traumatiserend. De emotie die daarbij komt kijken is wat heftigheid niet veel minder dan de emoties die de avondklok opgeroepen heeft.
Er zou toch een kindvriendelijke manier van testen komen met gewoon een sponsje in de mond (zoals ze in de VS al maanden doen), of is dat weer niet geregeld of weer te moeilijk hier in Nederland? :X

Volvotips.com

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• dr.lowtune
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:19

dr.lowtune

Deugt niet

Bart-Willem schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 07:58:
[...]

Er zou toch een kindvriendelijke manier van testen komen met gewoon een sponsje in de mond (zoals ze in de VS al maanden doen), of is dat weer niet geregeld of weer te moeilijk hier in Nederland? :X
Ik denk dat er nog 50 commissies over moeten praten omdat er nog geen manier gevonden is om het ontzettend duur te maken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

[...]

Dat, of zo'n blaastest.

Ik heb na 3x testen wel gemerkt dat er een flink verschil zit in wie het doet. De een is veel hardhandiger dan de ander. Tegelijkertijd zag ik ook dat ze bij m'n kinderen behoorlijk voorzichtig waren. Die vonden het vooraf niet zo geweldig, maar achteraf moesten ze toegeven dat het allemaal niet zo'n punt was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:18

vhal

เฒ _เฒ 

[...]

Een aantal minuten kauwen op een sponsje of 3 sec een swap in je neus/keel. Tijdens de Lansingerland-test konden we kiezen uit bovenstaande. Er is dus wel degelijk een keuze

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mfpower
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-05 11:22

Mfpower

In dubio

Cobb schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 19:53:
Hier hetzelfde issue, we blijven wel 10 dagen in quarantaine dan. Ik ben ook helemaal niet blij hoe de scholen weer opengaan. Alles is gericht op wat je doet na een besmetting, niet op het voorkomen ervan (e.g. kleinere klassen). Ouders en docenten en in mindere maten leerlingen op het hakblok. Ik vraag me af of de leerplicht standhoudt in deze situatie, als je voor je eigen gezondheid / rechten wilt opkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thompson
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:51

Thompson

Beeromaniac

Yucon schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 08:43:
[...]

Dat, of zo'n blaastest.

Ik heb na 3x testen wel gemerkt dat er een flink verschil zit in wie het doet. De een is veel hardhandiger dan de ander. Tegelijkertijd zag ik ook dat ze bij m'n kinderen behoorlijk voorzichtig waren. Die vonden het vooraf niet zo geweldig, maar achteraf moesten ze toegeven dat het allemaal niet zo'n punt was.
Een tijdje terug op de radio gehoord dat ook belangrijk is welke hand iemand gebruikt en welk neusgat het dan ingaat. Een linkshandige volgt makkelijker de natuurlijke vorm van een linker neusgat.

Geen idee of ze daar bij alle teststraten op letten of dat ze mensen zelf laten kiezen, zelf gelukkig nog niet aan de beurt geweest.

Beeromaniac

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cobb
[...]

Valt in de praktijk wel tegen. Mijn jongste van 3 had na 15 minuten voldoende in het potje (ze knijpen het sponsje telkens uit tot er genoeg in het buisje zit) maar mijn middelste van 7 had ruim 20 minuten nodig en moest misschien alsnog een klassieke test. Hij heeft snel de neiging om (serieus) te kokken met bijv. tandenpoetsen. Zelfs het sponsje ging met horten en stoten, af en toe kokkend naar buiten.
Mijn oudste van 10 had gewoon de klassieke test en dat ging okee. Maar ik zit er niet op te wachten om ze verplicht te laten testen als er een klasgenootje besmet is. Ik denk niet dat ik dat zal gaan doen met ze.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:32
Vanochtend kwam Scouting Nederland met versoepelingen waardoor fysieke opkomsten voor leden onder de 18 weer mogelijk zijn.

Vreemde beslissing als je het mij vraagt, de Britse variant rukt op, las vandaag dat uit onderzoek blijkt dat voornamelijk kinderen deze variant verspreiden, BSO's zijn dicht om besmetting tussen verschillende scholen te voorkomen en scouting zou dan ineens wel weer mogen...

De regels zijn ook hetzelfde als voor de lockdown die in december begon: leden onder de 18 hoeven onderling geen afstand te houden, opkomsten alleen om en rond het clubhuis, bij slecht weer mag je naar binnen zonder limiet aan het aantal mensen(!?), bij aankomst en vertrek handen wassen, er is geen limiet aan het aantal 18+ begeleiders (dus dan overtreden we eigenlijk al de samenscholingsregel).

Zojuist dan ook in vergadering besloten dat we de versoepelingen van Scouting Nederland voor het eerst negeren en lekker door gaan met thuisscouting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1279036

FastFred schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 20:53:
Vanochtend kwam Scouting Nederland met versoepelingen waardoor fysieke opkomsten voor leden onder de 18 weer mogelijk zijn.

Vreemde beslissing als je het mij vraagt, de Britse variant rukt op, las vandaag dat uit onderzoek blijkt dat voornamelijk kinderen deze variant verspreiden, BSO's zijn dicht om besmetting tussen verschillende scholen te voorkomen en scouting zou dan ineens wel weer mogen...

De regels zijn ook hetzelfde als voor de lockdown die in december begon: leden onder de 18 hoeven onderling geen afstand te houden, opkomsten alleen om en rond het clubhuis, bij slecht weer mag je naar binnen zonder limiet aan het aantal mensen(!?), bij aankomst en vertrek handen wassen, er is geen limiet aan het aantal 18+ begeleiders (dus dan overtreden we eigenlijk al de samenscholingsregel).

Zojuist dan ook in vergadering besloten dat we de versoepelingen van Scouting Nederland voor het eerst negeren en lekker door gaan met thuisscouting.
afhankelijk van je scouting locatie kan ik me voorstellen dat je bij goed weer wel buiten activiteiten zou kunnen doen. Bij de jeugd hier komen de online activiteiten wel de neus uit. Uiteraard geheel aan jullie :P en binnen activiteiten zou ik ook niet aan beginnen, maar bij droog weer buiten een spel doen of zo lijkt me veilig en leuk voor de kinderen (en de leiding :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Laatst online: 16:50
FastFred schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 20:53:

Vreemd inderdaad zeker gezien de BSO om vergelijkbare redenen dicht moet blijven. Veel verschillende contacten die niet uit eigen klas komen. Lijkt me bij scouting niet anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 11:18
.

[ Voor 99% gewijzigd door honey op 03-02-2021 22:39 ]

Specs van pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:32
@Anoniem: 1279036 @cvs79 Tja een BSO is voornamelijk binnen, scouting is inderdaad voornamelijk buiten. Buiten is minder risico, maar als ik een keer nies en de wind staat goed dan ben je nog de pineut. Er zijn inmiddels ook 13 politieagenten positief getest en totaal 40+ in quarantaine na de rellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FastFred schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 09:09:
@Anoniem: 1279036 @cvs79 Tja een BSO is voornamelijk binnen, scouting is inderdaad voornamelijk buiten. Buiten is minder risico, maar als ik een keer nies en de wind staat goed dan ben je nog de pineut. Er zijn inmiddels ook 13 politieagenten positief getest en totaal 40+ in quarantaine na de rellen...
blijft altijd een afweging, in dit geval denk ik dat beide keuzes (wel doen/ niet doen) even goed of fout zijn.

Die agenten vind ik wel een interessante. In een artikel las ik dat ze geen afstand konden houden en dat dat onderzocht wordt.

Met mijn boerenlogica denk ik dat die agenten vooral risico liepen toen ze met elkaar (en arrestanten) in auto's en busjes zaten en niet zozeer buiten. Maar ben benieuwd wat er uit dat onderzoek komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Gisterennacht rond een uur of 1 op de weg geweest (legitiem en cruciaal). Ik heb oprecht de A2 tussen Utrecht en Amsterdam nog nooit zo leeg gezien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-05 14:33

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Weet je wat ik pas klote vind is dat we door de lockdown maandag waarschijnlijk niet de sneeuwfile des doods gaan krijgen. Geen mensen huilend op Utrecht centraal omdat de trein niet rijdt. Echt dit is de druppel ik wil de file des doods ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:26
CMD-Snake schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 16:55:
[...]

Overigens van wat ik begrepen heb is die test niet bepaald iets wat je voor je lol doet, dus ik snap wel dat je niet zomaar heen gaat voor de pret.
Meen je dat nou echt? Sorry, maar zo'n keel-neus swab stelt echt helemaal niets voor. N=3 (ikzelf, dochter en 9-jarige kleinzoon: "het kriebelde een beetje").

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135ยบ en 22ยบ dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:39
henkzelf schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 19:14:
[...]

Meen je dat nou echt? Sorry, maar zo'n keel-neus swab stelt echt helemaal niets voor. N=3 (ikzelf, dochter en 9-jarige kleinzoon: "het kriebelde een beetje").
Hangt volledig van de afnemer af. Bij de ene kriebelt er iets, bij de ander voelt het alsof er cola het verkeerde keelgat in gaat en via je neus naar buiten komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Ja, goed verhaal... Kotste bijna mn dashboard vol van de keelswab. En de neusswab heb ik dagen erna bij pittig eten nog gevoeld. Was wel grondig waarschijnlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
jadjong schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 19:47:
[...]

Hangt volledig van de afnemer af. Bij de ene kriebelt er iets, bij de ander voelt het alsof er cola het verkeerde keelgat in gaat en via je neus naar buiten komt.
Klopt inderdaad.
Ik mag elke week minimaal twee keer mijn neus leeg laten krabben en het verschilt enorm per keer hoe irritant het is.
Helaas is het altijd irritant, maar soms net iets minder en is het nare gevoel wel binnen een uur of twee weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:44

FreakNL

Well do ya punk?

[...]

Overigens van wat ik begrepen heb is die test niet bepaald iets wat je voor je lol doet, dus ik snap wel dat je niet zomaar heen gaat voor de pret.
Heb de test nu een stuk of 12 keer ondergaan, stelt echt niks voor.

Het gaat over tijd ook beter, ze gebruiken nu flexibelere staafjes, in het begin was het gewoon zoโ€™n stug wattenstaafje van de Kruidvat :+

[ Voor 41% gewijzigd door FreakNL op 05-02-2021 20:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:16
[...]

De keel test hooguit ongemakkelijk maar de neus test voelde bij mij alsof er een mes naar binnen ging. Ik had daarna het gevoel alsof ik een bloedneus had... zonder bloedneus. Vervolgens een keer mijn neus gesnoten en er kwam een fikse klodder bloed mee.. dus tsja... N=1...

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120ยฐ ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300ยฐ NW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 111703

FreakNL schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 20:09:
[...]

Heb de test nu een stuk of 12 keer ondergaan, stelt echt niks voor.
7(8)7

12x een PCR test ondergaan? Waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Anoniem: 111703 schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 20:48:
[...]

7(8)7

Kan niet voor hem spreken, maar zelf kom ik ook richting dat getal.

2 of 3 keer een sneltest per week voor mijn werk, daarnaast twee privรฉ testen en twee pcr testen ook voor mijn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:36

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

[...]

Nee hoor, heb nu 4 keer getest. Verschilt wel per locatie en afnemer viel mij op. Even irritant is het wel, die neussswab maar that's it. Keel is echt totaal gevoelloos, geen probleem mee gehad :)

Kwartiertje na de neusswab weet ik al niet meer dat ik hem gehad heb :P

Do { Ping } while ( LOL )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
[...]

7(8)7

Als je vaak moet vliegen, bijvoorbeeld.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:20
Shadow_Agent schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 21:44:
[...]

Nee hoor, heb nu 4 keer getest. Verschilt wel per locatie en afnemer viel mij op. Even irritant is het wel, die neussswab maar that's it. Keel is echt totaal gevoelloos, geen probleem mee gehad :)

Kwartiertje na de neusswab weet ik al niet meer dat ik hem gehad heb :P
Ik heb het idee dat bij de teststraat hier de antigeentesten een ander staafje gebruiken dan de PCR, waarbij de antigeentest echt een stuk minder comfortabel is.

Maar in mijn ervaring, als je de afnemer erop attendeert dat je slechte ervaringen hebt gehad ermee (hier ook een keer echt heel hard in m'n neus), dan lijken ze daar wel rekening mee te houden. Is voor hun ook lastig om in te schatten hoe het voelt bij verschillende mensen natuurlijk.

Overigens hoop ik echt heel erg dat die blaastesten de nieuwe standaard worden. Komt overeen met wat hier al vaker besproken is dat we beter een groot aantal minder accurate testen kunnen doen, dan een laag aantal accurate testen.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Camiel
  • Laatst online: 03-05 08:24
Ook nog maar een ervaring met testen. Wekelijks sinds... Ik weet het niet eens meer.
Voor werk, en ook geheel gefaciliteerd door werk, kunnen we ons laten testen, en dat doe ik ook. Weet ik in ieder geval dat ik de afgelopen week weer zonder anderen te besmetten door ben gekomen.

Roche sneltest is het en ik heb nog nooit langer dan 10 minuten last gehad. Ene neusgat kan het beter hebben dan de ander, dus nu gewoon even aangeven welke kant de voorkeur heeft. Als de afnemer het niet al weet inmiddels ๐Ÿ˜Š

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:34
Gezien alle chaos in teststraten en vaccinatie locaties ben ik tot de conclusie gekomen dat het veel eenvoudiger is om de medemens zoveel mogelijk te mijden en gewoon te wachten tot ik bij de huisarts kan worden ingeรซnt.
Het begon met personeel (amateurs) die overal vandaan wordt gehaald om in te enten.
Nu weer de verhalen over bejaarden die, als slachtvee, in de regen en kou moeten wachten om een prik te krijgen; dikke mensen die terug moeten komen (alsof je dat niet vooraf kan bedenken) omdat de naald niet lang genoeg is om door het vet hen te komen (niet dan ik zelf te dik ben); gegoochel met samengestelde restjes ent-vloeistof, en dan maar afwachten of ze je niet met een spuit luchtbellen inenten.
Dan hoeft het voor mij niet meer. Ik kan heel goed zonder sociaal contact mijn tijd wel afwachten.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Mooi, Yardley Yeadon (@MichaelYeadon3) is weg van twitter, waarschijnlijk een ban. Zo'n typische verspreider van misinformatie in het kliekje van verderf (Ivor Cummins e.d.).

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04:53
Cobb schreef op woensdag 3 februari 2021 @ 18:31:
[...]

Valt in de praktijk wel tegen. Mijn jongste van 3 had na 15 minuten voldoende in het potje (ze knijpen het sponsje telkens uit tot er genoeg in het buisje zit) maar mijn middelste van 7 had ruim 20 minuten nodig en moest misschien alsnog een klassieke test. Hij heeft snel de neiging om (serieus) te kokken met bijv. tandenpoetsen. Zelfs het sponsje ging met horten en stoten, af en toe kokkend naar buiten.
Mijn oudste van 10 had gewoon de klassieke test en dat ging okee. Maar ik zit er niet op te wachten om ze verplicht te laten testen als er een klasgenootje besmet is. Ik denk niet dat ik dat zal gaan doen met ze.
Het grenst aan kindermishandeling wat men nu "adviseert".. Bij elke snottebel verplicht thuisblijven en laten testen.. Ik zou er als ouder echt niet mee akkoord gaan om zo mijn kinderen te behandelen.. Zeker tijdens koudere dagen is het heel normaal dat kinderen regelmatig een snotneus hebben.. Deze hele crisis en adviezen van het OMT zijn aan het ontsporen.. Men weet van gekkigheid niet meer wat te adviseren en doen en lijkt grotendeels blind voor alle gevolgen van het beleid (tunnelvisie) dat men nastreeft in de inmiddels behoorlijk ziekelijke obsessieve strijd tegen Covid-19.. Eerst "gewoon" Covid-19, nu de Britse variant, en straks weer een andere nieuwe mutatie waar men bang voor is en maatregelen voor nodig acht.. We zijn voorlopig niet van al deze ellende af, dat is wel duidelijk, en misschien wel helemaal nooit meer als er straks mutaties opduiken waartegen vaccinatie minder of zelfs niet tegen helpt en men uitgaat van een 0-lijn.. Ik verbaas me nergens meer over inmiddels..

[ Voor 17% gewijzigd door Inflatable op 06-02-2021 03:05 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Miks
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-01 17:56
@Inflatable Gelukkig geen hyperbolen aan jouw zijde.

Ik verbaas me erover hoe sympathiek mensen zijn. Wellicht ligt het aan de lage morbiditeit. Blijkbaar is een klein ongemak van een wattenstaafje al te veel.

Toevallig laatst nog een oorlogsfilm gezien over de tweede wereldoorlog. Knap dat we in een aantal decennia zo radicaal veranderd zijn in wat we over hebben voor het verdrijven van een gemeenschappelijke vijand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-05 01:50
Inflatable schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 02:44:
[...]

Het grenst aan kindermishandeling wat men nu "adviseert".. Bij elke snottebel verplicht thuisblijven en laten testen..
Ik zou blij zijn als jij je eigen kind lekker thuis kan laten uitzieken, zodat mijn vriendin (lerares groep 1-2) bijvoorbeeld niet een nรณg groter risico loopt...!

Niemand verplicht je te testen, je kan ook een week je kind thuislaten, dus laat die โ€œmishandelingโ€ maar varen... maar verplicht thuisblijven bij klachten is niet meer dan 1000% logisch.

Eigen kind met klachten, eigen verantwoordelijkheid.

Is weer typisch, bijna geen enkele ouder denkt aan de leraar. Aantal leraren zijn er al door de kinderen ziek geworden, ook met blijvende longschade.

Je hebt zomaar 30 kinderen in de klas, beperkte ventilatie รฉn constant contact (want: groep 1-2), zonder bescherming..

[ Voor 9% gewijzigd door Stef87 op 06-02-2021 14:13 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Fly-guy schreef op vrijdag 5 februari 2021 @ 20:06:
[...]

Klopt inderdaad.
Ik mag elke week minimaal twee keer mijn neus leeg laten krabben en het verschilt enorm per keer hoe irritant het is.
Helaas is het altijd irritant, maar soms net iets minder en is het nare gevoel wel binnen een uur of twee weg.
Misschien is het handig om voordat je je laat testen even te checken hoe het met je nasale cyclus staat.
Dan weet je welk neusgat de voorkeur heeft op dat moment.
Je neusgaten wisselen af na verloop van tijd. De ene heeft dan minder gezwollen slijmvlies dan de ander en dus meer ruimte voor zo'n swab. Kan mij voorstellen dat wanneer ze in je half gesloten neusgat gaan poeren dat dat oncomfortabeler is dan wanneer dat staafje de ruimte heeft om makkelijk achterin te komen.
(De ene keer is je linker neusgat meer open en een tijdje daarna is je rechter dominant, wisselt na een paar uur.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 14:44

FreakNL

Well do ya punk?

[...]

7(8)7

Omdat de klant het soms vereist alvorens je hun lokatie mag betreden.

En omdat ik internationaal reis voor mijn werk.

Een aantal van deze tests was dan ook in de VAE.

Privรฉ ben ik niet getest.

[ Voor 4% gewijzigd door FreakNL op 06-02-2021 05:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

[...]

Het grenst aan kindermishandeling wat men nu "adviseert".. Bij elke snottebel verplicht thuisblijven en laten testen.. Ik zou er als ouder echt niet mee akkoord gaan om zo mijn kinderen te behandelen.. Zeker tijdens koudere dagen is het heel normaal dat kinderen regelmatig een snotneus hebben.. Deze hele crisis en adviezen van het OMT zijn aan het ontsporen.. Men weet van gekkigheid niet meer wat te adviseren en doen en lijkt grotendeels blind voor alle gevolgen van het beleid (tunnelvisie) dat men nastreeft in de inmiddels behoorlijk ziekelijke obsessieve strijd tegen Covid-19.. Eerst "gewoon" Covid-19, nu de Britse variant, en straks weer een andere nieuwe mutatie waar men bang voor is en maatregelen voor nodig acht.. We zijn voorlopig niet van al deze ellende af, dat is wel duidelijk, en misschien wel helemaal nooit meer als er straks mutaties opduiken waartegen vaccinatie minder of zelfs niet tegen helpt en men uitgaat van een 0-lijn.. Ik verbaas me nergens meer over inmiddels..
Dit dus, ze hebben bij het OMT nog nooit een school van binnen gezien volgens mij. Dit is nog erger dan de schoolsluiting voor ons, want nu hadden we nog geregeld noodopvang en straks dus niet meer.

Dat onze dochter afgelopen donderdag haar eerste "schooldag" zonder ook maar 1 wendag had was niet handig, maar ik verwacht dat ze na 1 normale schooldag alweer thuis zit aangezien ze altijd supersnel verkouden is. En een traumatest ga ik haar niet aan doen, en al helemaal niet herhaaldelijk.

Het begint echt door te slaan nu. :X En dat zeg ik als iemand die in een covid-herstelprogramma zit.

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
FastFred schreef op donderdag 4 februari 2021 @ 09:09:
Jij denkt dat die politieagenten buiten zijn besmet omdat ze verkeerd stonden in de wind?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18:56
Bart-Willem schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 08:17:
[...]

Dit dus, ze hebben bij het OMT nog nooit een school van binnen gezien volgens mij. Dit is nog erger dan de schoolsluiting voor ons, want nu hadden we nog geregeld noodopvang en straks dus niet meer.
Tja, een kind met covid heeft mildere verschijnselen, zoals bijvoorbeeld alleen een verkoudheid of loopneus.

Fijn dus dat mijn kind op school straks geen corona oploopt van een verkouden klasgenootje, waardoor ik ook corona ga krijgen en al mijn leerlingen thuis komen te zitten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FreakNL schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 05:07:
[...]

Omdat de klant het soms vereist alvorens je hun lokatie mag betreden.

En omdat ik internationaal reis voor mijn werk.

Een aantal van deze tests was dan ook in de VAE.

Privรฉ ben ik niet getest.
Had je elke keer symptomen dan? En zo nee: hoe is dat te rijmen met de uitspraak van Rutte dat "een PCR test zonder symptomen geen zin heeft"?

En als ook een negatieve PCR test toch kan betekenen dat je besmettelijk bent, waarom is het dan een soort van toegangsbewijs?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:50
[...]

Kindermishandeling nog wel....
Overdrijven is ook een vak, zelf al getest?ik en mijn dochtertje wel en stelt niks voor.
Dat vind ik beter dan dat ze corona oploopt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

Arjantje72 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 10:38:
[...]

Kindermishandeling nog wel....
Overdrijven is ook een vak, zelf al getest?ik en mijn dochtertje wel en stelt niks voor.
Dat vind ik beter dan dat ze corona oploopt.
Dat. Ik hoor allemaal dramatische verhalen over de impact op kinderen, maar hoe ervaren ze de tandarts dan? Ik heb sterk de indruk dat het grootste deel van een eventueel trauma veroorzaakt wordt door het drama dat ouders ervan maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
link0007 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 10:43:
[...]

Zeer herkenbaar. Niet alleen onder jongeren trouwens; een hoop mensen worstelen met de situatie. Ikzelf ook, en veel van mijn collega's ook. En terwijl het kabinet veel aandacht heeft voor de medische zorg, is er nul aandacht voor geestelijke gezondheidszorg.
*knip* post komt uit ander topic, dus vandaar niet hier te vinden ;)
Idd, ik ook nu ik weet dat ik maandag weer met 30 potentiรซle virus bronnen voor de klas moet staan voor fysiek onderwijs :-(

[ Voor 7% gewijzigd door ZieMaar! op 06-02-2021 11:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
President schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 11:05:
[...]

Idd, ik ook nu ik weet dat ik maandag weer met 30 potentiรซle virus bronnen voor de klas moet staan voor fysiek onderwijs :-(
Dat heb je toch elk griepseizoen, dat je met 30 snotterende kinderen in de klas zit? Was je er toen ook zo ontevreden over?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• President
Wolly schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 11:17:
[...]

Dat heb je toch elk griepseizoen, dat je met 30 snotterende kinderen in de klas zit? Was je er toen ook zo ontevreden over?
Nee, toen mocht ik zelf ook snotterend voor de klas staan en hadden de kinderen en ik geen risico om covid 19 op te lopen ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cobb
Kinderen hebben baat bij regelmaat. Ik merk dat mijn kinderen het goed doen nu ze zijn ingesteld op het thuisonderwijs. Dat gaat straks drastisch veranderen.

In de praktijk komt dit besluit erop neer dat regelmatig kinderen soms hele klassen een week of iets langer dicht gaan. Het is telkens niet mogelijk gebleken (onze school is tussen de nationale lockdowns al 2 keer gesloten geweest) om goed thuisonderwijs op te zetten in een week tijd. De boeken liggen nog op school, lesmateriaal moet voorbereid en gekopieerd worden door de leerkracht etc. Zeker als maar รฉรฉn kind met verdachte klachten thuis zit, dan gebeurt er voor dat ene kind niets. Ipv dat het nu wel onderwijs heeft.

Ook leraren moeten na een vastgestelde besmettingen bij de klas in quarantaine. Een leraar in quarantaine kan geen les materiaal voorbereiden (want hij is thuis) en in sommige gevallen hadden de leraren ook geen mogelijkheid om vanuit huis les te geven. Vervangende leraren hebben we tekort.

Uiteindelijk voorspel ik dus dat dit voor veel kinderen minder lesuren betekent dan mรฉรฉr. In de ouderbrieven van deze week wordt dit ook tussen de regels wel duidelijk. Er wordt namelijk regelmatig op het hart gedrukt om een opvang mogelijkheid als back up te hebben voor als de lessen weer eens niet door kunnen gaan.

Ik zal mijn jongere kinderen overigens ook niet meer laten testen. Vanwege het privacy lek maar ook omdat het voor mijn twee jongste kinderen geen fijne ervaring is. Ik geloof dat ik de komende tijd stevig in mijn schoenen moet staan om die keuze bij mijzelf te houden en niet in te geven aan druk van buitenaf om mijn kinderen wรฉl te laten testen, dat is ook geen fijn vooruitzicht.

O en als kers op de taart vraagt de school ook om het spelen met vriendjes buiten de schoolklas te beperken.

[ Voor 4% gewijzigd door Cobb op 06-02-2021 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

President schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 08:44:
[...]

Tja, een kind met covid heeft mildere verschijnselen, zoals bijvoorbeeld alleen een verkoudheid of loopneus.

Fijn dus dat mijn kind op school straks geen corona oploopt van een verkouden klasgenootje, waardoor ik ook corona ga krijgen en al mijn leerlingen thuis komen te zitten :-)
En hoe besmettelijk zijn kinderen? Want kennelijk heb je nieuwe studies gezien die voor het gros van de wetenschap nog onbekend zijn? :+

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
Bart-Willem schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 12:12:
[...]

En hoe besmettelijk zijn kinderen? Want kennelijk heb je nieuwe studies gezien die voor het gros van de wetenschap nog onbekend zijn? :+
Tja, minder dan volwassenen dus met mijn minnares ben ik al in maart 2020 gestopt... Maar meer dan mijn huis vanwaar ik de afgelopen weken afstandsonderwijs gaf en waar geen kinderen waren. In dat opzicht gezien neemt de kans om een besmetting voor mij toe met gigantisch veel procent ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Toch fijn dat een leraar dan liever naar zijn eigen belangen kijkt dan naar de grote loterij die op de kinderen wordt losgelaten. Loterij als in: wie wel of niet naar school mag, en wie wel of niet onderwijs krijgt. Want je kan nu al op je klompen aanvoelen dat er niet aan een backupplan voor thuisonderwijs is gedacht als het reguliere onderwijs weer open is. :X

Volvotips.com

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Stef87
Bart-Willem schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 12:20:
Toch fijn dat een leraar dan liever naar zijn eigen belangen kijkt dan naar de grote loterij die op de kinderen wordt losgelaten. Loterij als in: wie wel of niet naar school mag, en wie wel of niet onderwijs krijgt. Want je kan nu al op je klompen aanvoelen dat er niet aan een backupplan voor thuisonderwijs is gedacht als het reguliere onderwijs weer open is. :X
Het is precies andersom, narcistische ouders die verwachten dat ze hun zieke kind gewoon โ€œkwijtโ€ kunnen bij de lerares in verband met eigenbelang. De leerkracht heeft direct contact met 30+ kinderen..

Je hebt je eigen kinderen zelf op de wereld gezet, leraar hoeft niet het nog grotere risico te lopen door ook kinderen met klachten toe te laten..! Zonder klachten lopen de leraren al veel meer risico..

Dan ook nog eens beginnen over kindermishandeling bij een test... Ik ben er van overtuigd dat er dan ergens in de opvoeding mis gaat.. Enige โ€œmishandelingโ€ die er zou kunnen zijn is een van de ouders die problemen heeft met een simpele test en eigen kind onnodig zit op te stoken. Wil je niet testen? Blijf lekker thuis, ook prima.

[ Voor 3% gewijzigd door Stef87 op 06-02-2021 12:32 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Ik vind dit een schandalige manier om over anderen โ€” zeker wanneer het kinderen betreft โ€” te praten en te denken. We hebben het gewoon over mensen hoor, en die worden nu eenmaal ziek. Dat mag toch nog wel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

President schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 11:05:
[...]

ruilen? mag jij op mijn zolderkamer zitten en weer uren in duffe teams meetings zitten (je mist alleen de 11 maanden geestelijke mishandeling -zo zie ik het af en toe in een bui van zelfmedelijden- vooraf :) ) . Heb ervaring met jongeren(werk) wat ik liever vandaag dan morgen weer zou starten om met circa 30 tieners buiten of in een zaal aan de slag te gaan.

Nee het is geen griep , zal de laatste zijn die dat beweert. Maar je kan ook overdrijven met angst om besmet te worden. Vrouwlief hier gaat ook t liefst maandag weer voor haar klassen. In de vorige periode dat de scholen open waren waren enkele collega's en leerlingen besmet maar heeft het op zowel de basisschool als middelbare hier niet tot grote uitbraken geleid door snel isoleren en thuishouden van groepen leerlingen tot hele groepen klassen aan toe. Zelfde geldt voor de andere scholen hier in de buurt waar ik dingen over hoor via de sportteams van mijn kinderen.

Overigens ook een flink aantal zieken in nabijheid, waaronder ziekenhuisopname en een overlijden. Het is dus geen ver van mijn bed show. Evengoed blijf ik bij het openen van de maatschappij met zoveel beperken van de impact door dingen buiten te doen, te spreiden in de tijd en ruimtes te vergroten en te ventileren enzovoort. Als ik ondanks voorzichtig doen ziek wordt of een familielid, dan is dat pech net zoals ik op tig andere manieren pech kan hebben,

niet specifiek naar jou , maar ik mis af en toe de " ik worstel en kom boven" mentaliteit.
toevoeging: zelfde geldt voor het gepiep over testen van kinderen. wat nodig is is nodig en soms is dat ff niet lekker, net als het verwijderen van een pleister, uittrekken van een splinter enzovoort, wen er maar aan. kaken op elkaar, vooraf rustig uitleggen wat er gebeurt en achteraf evt een beloning voor flink gedrag ( ook als dat op t moment supreme minder flink is dan je wilde ;) )

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 1279036 op 06-02-2021 13:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-05 20:33
[...]

Stel je niet zo aan, kindermishandeling?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D.deJong
[...]

Dat onze dochter afgelopen donderdag haar eerste "schooldag" zonder ook maar 1 wendag had was niet handig, maar ik verwacht dat ze na 1 normale schooldag alweer thuis zit aangezien ze altijd supersnel verkouden is. En een traumatest ga ik haar niet aan doen, en al helemaal niet herhaaldelijk.

Het begint echt door te slaan nu. :X En dat zeg ik als iemand die in een covid-herstelprogramma zit.
Stel je niet zo aan, trauma-test?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Oeps. Quote ipv aanpassen

[ Voor 98% gewijzigd door Cobb op 06-02-2021 13:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D.deJong
Misschien moeten sommige ouders eens stoppen met pamperen, een wattenstaafje in de neus is bij veerkrachtige kinderen die sterk in de schoenen staan verre van traumatisch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

@D.deJong Kan je misschien ingaan op wat anderen zeggen, in plaats van op alles te reageren met "Stel je niet zo aan"?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D.deJong
Anoniem: 111703 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 13:43:
@D.deJong Kan je misschien ingaan op wat anderen zeggen, in plaats van op alles te reageren met "Stel je niet zo aan"?
Ik ga op twee overdreven reacties in door te zeggen dat deze personen zich niet zo aan moeten stellen, niks vreemds naar mijn idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Stef87 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 12:30:
[...]

Het is precies andersom, narcistische ouders die verwachten dat ze hun zieke kind gewoon โ€œkwijtโ€ kunnen bij de lerares in verband met eigenbelang. De leerkracht heeft direct contact met 30+ kinderen..

Je hebt je eigen kinderen zelf op de wereld gezet, leraar hoeft niet het nog grotere risico te lopen door ook kinderen met klachten toe te laten..! Zonder klachten lopen de leraren al veel meer risico..

Dan ook nog eens beginnen over kindermishandeling bij een test... Ik ben er van overtuigd dat er dan ergens in de opvoeding mis gaat.. Enige โ€œmishandelingโ€ die er zou kunnen zijn is een van de ouders die problemen heeft met een simpele test en eigen kind onnodig zit op te stoken. Wil je niet testen? Blijf lekker thuis, ook prima.
Er is niets narcistisch aan: hoeveel mensen lopen van binnen, naar de kou buiten en weer terug naar binnen en hebben direct een (lichte) loopneus? Gokje: dat zal rond de 80% zijn. Kinderen werden in de eerste lockdown om zoiets direct naar huis gestuurd (zelf mogen zien, niet bij onze dochter maar een kind uit haar kdv-groepje). Kinderen (zeker tot een jaar of 6-7) zijn eigenlijk constant verkouden, of hebben om het minste/geringste een loopneus: die kleine longetjes zorgen al bij een stukje rennen of andere inspanning al voor een lichte loopneus.

Hoe meer je erover nadenkt hoe erger deze "nieuwe manier" eigenlijk is vergeleken met de situatie tot gisteren: de scholen dicht en dan wรฉl thuisonderwijs hebben is eigenlijk nog een betere optie dan straks een kind thuis hebben zitten maar waar geen enkel thuisonderwijs voor geboden wordt omdat de leraren het al druk genoeg hebben met de fysieke les. Het is gewoon echt totaal ondoordacht om "tijdens de wedstrijd de spelregels te veranderen", wat het OMT feitelijk doet dit weekend: geen enkele school of organisatie is hierop ingesteld, die waren al blij dat ze net op tijd hun richtlijnen af hadden.
D.deJong schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 12:58:
[...]

Stel je niet zo aan, trauma-test?
Kijk eens naar de ervaringen van @Cobb en ik hoor meer verhalen dat het voor kinderen (vooral de jongsten) echt niet tof is. Ik weet niet of je zelf kinderen hebt? Maar mijn dochter is net 4 en best klein, en hoe kleiner een kind is des te kleiner de neus.

Volvotips.com

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Inflatable
[...]

Dit dus, ze hebben bij het OMT nog nooit een school van binnen gezien volgens mij.
Hebben ze natuurlijk ook niet.. Het OMT zijn medisch specialisten op het gebied van virologie en epidemiologie, die hebben niks met onderwijs of wat dan ook van doen.. De adviezen die zij uitbrengen zijn er puur en alleen op gericht om een epidemie te stoppen.. Het is aan de politiek om die adviezen af te wegen tegen allerlei andere belangrijke maatschappelijke en economische zaken.. Helaas is die balans behoorlijk zoek en gaat de bestrijding van Covid-19 boven bijna alles.. Angst en doorgeslagen politieke correctheid (niks doen is geen optie) zijn hier de oorzaak van.. Het lijkt soms ook wel of er een wereldwijde politieke wedstrijd aan de gang is wie het beste de boel bestrijdt.. Mede gevoed door alle moderne media..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cvs79
  • Laatst online: 16:50
President schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 08:44:
[...]

Tja je kind zal toch een keer corona krijgen. Ze krijgen namelijk geen vaccin en corona is here to stay. Beter dat we het immuunsysteem van de Kids trainen ipv allemaal steriele kindjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inflatable
Stef87 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 04:00:
[...]

Ik zou blij zijn als jij je eigen kind lekker thuis kan laten uitzieken, zodat mijn vriendin (lerares groep 1-2) bijvoorbeeld niet een nรณg groter risico loopt...!

Niemand verplicht je te testen, je kan ook een week je kind thuislaten, dus laat die โ€œmishandelingโ€ maar varen... maar verplicht thuisblijven bij klachten is niet meer dan 1000% logisch.

Eigen kind met klachten, eigen verantwoordelijkheid.

Is weer typisch, bijna geen enkele ouder denkt aan de leraar. Aantal leraren zijn er al door de kinderen ziek geworden, ook met blijvende longschade.

Je hebt zomaar 30 kinderen in de klas, beperkte ventilatie รฉn constant contact (want: groep 1-2), zonder bescherming..
Misschien moet jouw vriendin wat hoogstwaarschijnlijk een gezonde jonge vrouw is die dus nagenoeg 0 risico loopt al raakt ze besmet eens denken aan de belangen van de kinderen die ze les hoort te geven i.p.v. toegeven aan haar angst voor Covid-19.. De verhalen over gezonde jonge leraren met blijvende longschade kennen we inmiddels ook wel.. Dat zijn en blijven hele beperkte uitzonderingen en op uitzonderingen kun je geen beleid maken.. Wat dus nu helaas wel gebeurt en we dus in een enorme crisis zitten met z'n allen..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stef87
Inflatable schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 14:33:
[...] al raakt ze besmet eens denken aan de belangen van de kinderen die ze les hoort te geven i.p.v. toegeven aan haar angst voor Covid-19
Nogmaals: 100% narcistisch. Weet niet wat jou leraren doen maar mijn vriendin is elke dag รฉn avond + weekend bezig met school en lesgeven, jij snapt het echt niet.

Ook een hoop vreemde uitspraken..

Ten eerste, het is niet aan JOU om maar te beslissen dat mijn vriendin โ€œwel even ziek mag wordenโ€ omdat ze jong en gezond zou zijn en het dan allemaal waarschijnlijk wel mee zou vallen...!

Jij hebt zelf je eigen kinderen op de wereld gezet, neem je eigen verantwoordelijkheid, schuif dit risico niet af op de leraar en haar eigen huishouden en contacten. Ik zou zelf ook niet besmet willen worden door iemand anders zijn kinderen.

Voor het gemak vergeet je even dat de leraren allemaal volwassenen zijn en zo zelf dus wรฉl weer makkelijk eigen familie en vrienden ziek maken. (Heb ik de kinderen die elkaar onderling besmetten nog niet eens genoemd)

Wat is dan de oplossing..?

Wachten op het vaccin. Mijn vriendin kan er niets aan doen dat ze die nog niet heeft kunnen krijgen. Mijn vriendin heeft ook een leven buiten het klaslokaal en heeft de kinderen in haar klas niet zelf op de wereld gezet.
Onderwijs vervolgens zoals dat nu gaat op afstand.

*edit*
Hetzelfde gaat op voor @Bart-Willem: lang verhaal, veranderd niets aan het verhaal.

[ Voor 4% gewijzigd door Stef87 op 06-02-2021 15:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Inflatable schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 14:33:
Misschien moet jouw vriendin wat hoogstwaarschijnlijk een gezonde jonge vrouw is die dus nagenoeg 0 risico loopt al raakt ze besmet eens denken aan de belangen van de kinderen die ze les hoort te geven i.p.v. toegeven aan haar angst voor Covid-19.. De verhalen over gezonde jonge leraren met blijvende longschade kennen we inmiddels ook wel.. Dat zijn en blijven hele beperkte uitzonderingen en op uitzonderingen kun je geen beleid maken.. Wat dus nu helaas wel gebeurt en we dus in een enorme crisis zitten met z'n allen..
Altijd makkelijk om te zeggen dat anderen het risico moeten nemen. Daar past deze meme wel bij:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/94IzL_qFqhO58w5yIIcPUXMfJEc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gnRhUIYUXSBNeBOboMhnEuok.jpg?f=user_large
Inflatable schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 14:14:
Hebben ze natuurlijk ook niet.. Het OMT zijn medisch specialisten op het gebied van virologie en epidemiologie, die hebben niks met onderwijs of wat dan ook van doen..
De meeste medische specialisten doen aan opleiding van de nieuwe generaties van artsen en specialisten en zullen meer onderwijs geven dan jij ooit gedaan hebt.

[ Voor 18% gewijzigd door gambieter op 06-02-2021 15:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inflatable
Stef87 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 15:27:
[...]

Nogmaals: 100% narcistisch.
Hetzelfde kan ik van zogenaamde leraren zeggen die hun eigen belang boven die van hun leerlingen stellen..

Blijf maar lekker bang en nutteloos thuiszitten tot eind dit jaar.. Ik ben blij dat veel zorgmedewerkers en mensen in vele andere essentiรซle beroepen niet zo denken en nog wel gewoon hun werk uitvoeren ondanks alle zogenaamde risico's.. En ter verduidelijking, daar ben ik er een van, dus het verhaal van makkelijk praten voor een ander kan men voor zich houden.. Ik maak me om andere zaken veel meer zorgen dan om Covid-19, zoals ieder rationeel denkend mens dat niet tot een risicogroep behoort zou moeten doen.. Maar rationeel denken is moeilijk voor sommige mensen, al helemaal na bijna een jaar totale Covid-19 indoctrinatie.. Het is een obsessie en grote angst geworden voor bepaalde mensen, zo erg dus dat ze hun "essentiรซle" werk niet meer durven uitvoeren.. Dat is zorgelijk en maakt de crisis alleen maar groter..

[ Voor 68% gewijzigd door Inflatable op 06-02-2021 16:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Stef87 schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 15:27:

*edit*
Hetzelfde gaat op voor @Bart-Willem: lang verhaal, veranderd niets aan het verhaal.
Het thuisonderwijs vervalt vanaf maandag, er komt niets voor in de plaats want de leraren staan voor de klas. Kinderen die dus naar huis worden gestuurd krijgen dus geen enkele vorm van thuisonderwijs zolang ze thuis zitten (wordt leuk met kinderen die chronisch verkouden zijn). Nogmaals: het grootste probleem is dat de OMT tijdens de wedstrijd de spelregels veranderd heeft, de scholen hebben beleid gemaakt op basis van de oude regels (die iedereen overigens prima vond) en kunnen dus niet "zomaar" even thuisonderwijs regelen voor de kinderen die de dupe worden van de nieuwe regels en dus thuis komen te zitten. Ik weet niet of jij of je vriendin het normaal vinden om leerlingen een leerachterstand te bezorgen? Maar ik vind dat niet normaal en allerlei vaklui (zoals mijn vrouw) al helemaal niet. Zoals eerder gezegd: die nieuwe regels maken het feitelijk slechter dan een schoolsluiting-met-thuisonderwijs was, want er is nu geen vangnet/alternatief.

En nogmaals: toon mij maar eens die schitterende nieuwe inzichten aan waaruit blijkt dat kinderen A: volwassenen kennelijk besmetten en B: nu "ineens" wรฉl voor besmettingen schijnen te zorgen. Want vooralsnog blijkt dat nergens uit, ook met de mutaties (nog) niet.

Zoals ik al eerder schreef: we zitten een generatie af te schrijven om een reeds afgeschreven generatie te redden.

Volvotips.com

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:10
Bart-Willem schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 16:03:
[...]
En nogmaals: toon mij maar eens die schitterende nieuwe inzichten aan waaruit blijkt dat kinderen A: volwassenen kennelijk besmetten en B: nu "ineens" wรฉl voor besmettingen schijnen te zorgen. Want vooralsnog blijkt dat nergens uit, ook met de mutaties (nog) niet.
https://www.cdc.gov/coron...ng/children/symptoms.html
While fewer children have been sick with COVID-19 compared to adults, children can be infected with the virus that causes COVID-19, can get sick from COVID-19, and can spread the virus that causes COVID-19 to others. Children, like adults, who have COVID-19 but have no symptoms (โ€œasymptomaticโ€) can still spread the virus to others.
https://www.health.harvar...navirus-outbreak-and-kids
Are kids any more or less likely than adults to spread coronavirus?
Most children who become infected with the COVID-19 virus have no symptoms, or they have milder symptoms such as low-grade fever, fatigue, and cough. Early studies suggested that children do not contribute much to the spread of coronavirus. But more recent studies raise concerns that children could be capable of spreading the infection.

Though the recent studies varied in their methods, their findings were similar: infected children had as much, or more, coronavirus in their upper respiratory tracts as infected adults.

[...]
However, the presence of high viral loads in infected children does increase the concern that children, even those without symptoms, could readily spread the infection to others.
Ik blijf erbij dat ten tijden van de eerste golf, het RIVM niet goed naar de bronnen (uit het buitenland vooral) heeft gekeken.
Want die zeggen WEL dat kinderen, ondanks ze zelf misschien minder last hebben van COVID-19, volwassen (o.a. dus de leraren) kunnen besmetten.

Note: ik sta persoonlijk helemaal buiten de discussie. Ik werk niet in het onderwijs & heb zelf geen kinderen :) Dus wat dat betreft heeft deze discussie geen emotionele rol voor mij :)

[ Voor 8% gewijzigd door Ryur op 06-02-2021 16:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D.deJong
Bart-Willem schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 14:00:
[...]

Er is niets narcistisch aan: hoeveel mensen lopen van binnen, naar de kou buiten en weer terug naar binnen en hebben direct een (lichte) loopneus? Gokje: dat zal rond de 80% zijn. Kinderen werden in de eerste lockdown om zoiets direct naar huis gestuurd (zelf mogen zien, niet bij onze dochter maar een kind uit haar kdv-groepje). Kinderen (zeker tot een jaar of 6-7) zijn eigenlijk constant verkouden, of hebben om het minste/geringste een loopneus: die kleine longetjes zorgen al bij een stukje rennen of andere inspanning al voor een lichte loopneus.

Hoe meer je erover nadenkt hoe erger deze "nieuwe manier" eigenlijk is vergeleken met de situatie tot gisteren: de scholen dicht en dan wรฉl thuisonderwijs hebben is eigenlijk nog een betere optie dan straks een kind thuis hebben zitten maar waar geen enkel thuisonderwijs voor geboden wordt omdat de leraren het al druk genoeg hebben met de fysieke les. Het is gewoon echt totaal ondoordacht om "tijdens de wedstrijd de spelregels te veranderen", wat het OMT feitelijk doet dit weekend: geen enkele school of organisatie is hierop ingesteld, die waren al blij dat ze net op tijd hun richtlijnen af hadden.

[...]

Kijk eens naar de ervaringen van @Cobb en ik hoor meer verhalen dat het voor kinderen (vooral de jongsten) echt niet tof is. Ik weet niet of je zelf kinderen hebt? Maar mijn dochter is net 4 en best klein, en hoe kleiner een kind is des te kleiner de neus.
toon volledige bericht
Dat er zaken in het leven zijn die minder leuk zijn hoort nou eenmaal bij het leven en dat kan een kind op jonge leeftijd al leren en daar kan een bezoekje aan de tandarts of teststraat bij horen.
Mensen die een wattenstaafje in de neus traumatiserend noemen en welhaast kindermishandeling kan ik helaas niet serieus nemen, een reactie zoals deze roept bij mij alleen maar afkeur op en kan ik alleen afdoen als aanstellerij.
Veel van de ouders in de huidige tijd strijken alle paden voor hun glad (zogenaamde curling-ouders) en kweken hiermee afhankelijke en onzekere nazaten.
Ja ik heb een kind en ja zij heeft in haar jonge leventje zat ziekenhuizen van binnen gezien en hobbels op haar pad moeten overwinnen (daar hoort een wattenstaafje niet bij overigens) dus twijfel er alsjeblieft niet aan of ik wel weet waar ik het over heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inflatable
D.deJong schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 16:28:
[...]

een reactie zoals deze roept bij mij alleen maar afkeur op en kan ik alleen afdoen als aanstellerij.
Ik vind het dan weer hoogst ironisch dat men reacties als reactie op mensen die uit angst voor Covid-19 hun werk niet willen doen gaat afdoen als aanstellerij..

[ Voor 149% gewijzigd door Inflatable op 06-02-2021 16:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.deJong
Inflatable schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 16:36:
[...]

Ik vind het dan weer hoogst ironisch dat men reacties als reactie op mensen die uit angst voor Covid-19 hun werk niet willen doen gaat afdoen als aanstellerij..
Nee beste man, daar heb ik het niet over.
Mijn reactie gaat over mensen die een sneltest bij kinderen benoemen als trauma-test en kindermishandeling, dat is aanstellerij.
Mensen die durven te zeggen dat onderwijs-personeel niet moet zeiken en gewoon hun werk moet doen omdat zij de PLICHT hebben om JOUW kind onderwijs te bieden is alleen maar egoรฏstisch en helaas ook een afspiegeling van de huidige zieke maatschappij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• President
Mensen die een wattenstaafje in de neus traumatiserend noemen en welhaast kindermishandeling kan ik helaas niet serieus nemen, een reactie zoals deze roept bij mij alleen maar afkeur op en kan ik alleen afdoen als aanstellerij.
Tja, kinderen krijgen ook op jonge leeftijd prikken bij de huisarts of het consultatiebureau... Een zeer klein deel houdt hier wel traumatische ervaringen aan over en is bang voor naalden op volwassen leeftijd. Idem met een tandarts bezoek. Dus het kan wel traumatiserend zijn, al heeft het er voor het grootste gedeelte mee te maken hoe ouders hier in staan en hoe kindvriendelijk de behandelaar is. Maar kindermishandeling? Dat zeker niet.
Bart-Willem schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 16:03:
Zoals eerder gezegd: die nieuwe regels maken het feitelijk slechter dan een schoolsluiting-met-thuisonderwijs was, want er is nu geen vangnet/alternatief.
Klopt, daarom zouden ze de scholen beter dicht kunnen houden. Dikke pret straks als we om 10u worden gebeld dat Pietje positief getest is, dan moeten we 29 ouders gaan opbellen dat ze hun kind *direct* van school moeten komen ophalen omdat ze 5 dagen in quarantaine moeten.

Of om 8u 's ochtends bellen.

Voor zowel kinderen alsmede voor ouders was thuis onderwijs een zekerheid, nu is er alleen maar onzekerheid. Je weet niet of je morgen weer naar school kan, je weet zelfs niet of de schooldag tot 15u zal duren...

Maar goed, ik denk vanuit mijn situatie erover (als leerkracht, maar ook als ouder van 2 kinderen thuus wat ik met mijn vrouw prima kan bolwerken) en jij vanuit jouw situatie (waarbij jullie je ene kind thuis niet kunnen combineren met jullie werk leven, ook niet in een normale situatie gezien jullie BSO behoefte)
:+

[ Voor 9% gewijzigd door President op 06-02-2021 16:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• D.deJong
President schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 16:43:
[...]

Tja, kinderen krijgen ook op jonge leeftijd prikken bij de huisarts of het consultatiebureau... Een zeer klein deel houdt hier wel traumatische ervaringen aan over en is bang voor naalden op volwassen leeftijd. Idem met een tandarts bezoek. Dus het kan wel traumatiserend zijn, al heeft het er voor het grootste gedeelte mee te maken hoe ouders hier in staan en hoe kindvriendelijk de behandelaar is. Maar kindermishandeling? Dat zeker niet.

[...]

Klopt, daarom zouden ze de scholen beter dicht kunnen houden. Dikke pret straks als we om 10u worden gebeld dat Pietje positief getest is, dan moeten we 29 ouders gaan opbellen dat ze hun kind *direct* van school moeten komen ophalen omdat ze 5 dagen in quarantaine moeten.

Of om 8u 's ochtends bellen.

Voor zowel kinderen alsmede voor ouders was thuis onderwijs een zekerheid, nu is er alleen maar onzekerheid. Je weet niet of je morgen weer naar school kan, je weet zelfs niet of de schooldag tot 15u zal duren...

:+
toon volledige bericht
Een gezonde afkeur voor naalden opgelopen door een prikje is niet hetzelfde als een trauma, net als dat een gezonde angst voor hoogtes niet hetzelfde is als hoogtevrees.
Misschien is het voor mensen die zo makkelijk hun kind een trauma aanpraten eens de moeite om zich er daadwerkelijk in te verdiepen wat dit nou inhoud.
Dit zijn dus de zogenaamde curlingouders; ouders die ieder plooitje in het leven gladstrijken, ouders die op hoge poten verhaal gaan halen als de meester een onvoldoende heeft gegeven, ouders die hun puberkind niet door de regen laten fietsen, ouders die voor hun MBOer een bedrijf gaan bellen voor een stageplek, ouders die een wattenstaafje als kindermishandeling en traumatisch omschrijven.
Mensen die de verantwoordelijkheid over hun kind doorschuiven naar de leerkracht en dan nog eggen dat ze niet moeten zeuren want het is slechts een griepje zijn slechts hele nare mensen.

[ Voor 4% gewijzigd door D.deJong op 06-02-2021 16:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Ryur schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 16:24:
[...]

https://www.cdc.gov/coron...ng/children/symptoms.html

[...]

https://www.health.harvar...navirus-outbreak-and-kids

[...]

Ik blijf erbij dat ten tijden van de eerste golf, het RIVM niet goed naar de bronnen (uit het buitenland vooral) heeft gekeken.
Want die zeggen WEL dat kinderen, ondanks ze zelf misschien minder last hebben van COVID-19, volwassen (o.a. dus de leraren) kunnen besmetten.

Note: ik sta persoonlijk helemaal buiten de discussie. Ik werk niet in het onderwijs & heb zelf geen kinderen :) Dus wat dat betreft heeft deze discussie geen emotionele rol voor mij :)
toon volledige bericht
En er zijn ook tig artikelen die het anders beweren: https://www.nature.com/articles/d41586-020-02973-3 Met als belangrijkste conclusie: hoe jonger het kind, des te minder besmettelijk het kind. Dus iemand uit groep 8 heeft meer kans om corona te verspreiden dan iemand uit groep 1 of 2.

Ook de WHO ziet nog geen aanwijzingen dat kinderen echt besmettelijk zijn: https://www.who.int/news-...s,in%20this%20age%20group. Alhoewel volgens hen de onderzoeken nog niet doorslaggevend of duidelijk genoeg zijn, hebben ze vooral gekeken naar uitbraken op scholen en dat lijkt dus reuze mee te vallen. Wel is het zo dat bij tieners de kans op besmettelijkheid veel groter is dan bij kinderen onder de 10.

Overigens: als je gaat quoten uit je eerste link (in je tweede link staat overigens nagenoeg hetzelfde), doe het dan wel volledig. Want er staat wel iets interessants tussen. :P Namelijk dat men eigenlijk bij deze symptomen pas op moet gaan letten:
Fever (temperature 100.4 ยฐF or higher)
Sore throat
New uncontrolled cough that causes difficulty breathing (for a child with chronic allergic/asthmatic cough, see if there is a change from their usual cough)
Diarrhea, vomiting, or stomachache
New onset of severe headache, especially with a fever
Met andere woorden: kinderen wegjagen wegens alleen een loopneus lijkt dus nogal overdreven. Een kind lijkt dus pas echt besmettelijk bij meerdere duidelijke symptomen die verder gaan dan een standaard verkoudheid.

De "angst" is er nu vooral wegens de UK-mutatie waarbij het RIVM allerlei aannames over besmettelijkheid heeft losgelaten in de modellen. Vraag is alleen of beleid laten bepalen door aannames wel de juiste keuze is. Want als je naar het R-getal in Engeland kijkt lijkt het toch behoorlijk mee te vallen op dit moment: https://www.gov.uk/guidance/the-r-number-in-the-uk 0.7 tot 1.0 nu, dus op/onder de gewenste 1.
[...]

Dat er zaken in het leven zijn die minder leuk zijn hoort nou eenmaal bij het leven en dat kan een kind op jonge leeftijd al leren en daar kan een bezoekje aan de tandarts of teststraat bij horen.
Veel van de ouders in de huidige tijd strijken alle paden voor hun glad (zogenaamde curling-ouders) en kweken hiermee afhankelijke en onzekere nazaten.
Ja ik heb een kind en ja zij heeft in haar jonge leventje zat ziekenhuizen van binnen gezien en hobbels op haar pad moeten overwinnen (daar hoort een wattenstaafje niet bij overigens) dus twijfel er alsjeblieft niet aan of ik wel weet waar ik het over heb.
Een tandartsbezoek is wat anders dan een staaf van 10-15cm in een kleine neus te boren. Het is te hopen dat de ademtest er snel komt, maar wat ik begrepen heb (ik werk voor veel zorgverleners, die overigens ook aangeven dat voor kinderen een test echt geen pretje is en die geloof ik eerder dan een tweaker die alleen kan lopen flamen) moet die nog goedgekeurd worden voor kinderen en dat duurt doorgaans minstens 6-8 weken vanaf het moment van aanvraag en kennelijk is die aanvraag nog (steeds) niet gedaan. Wat uiteraard in dit wanbeleid wel te verwachten viel. :X

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.deJong
10-15 cm? Boren? Iets wat niet prettig is als traumatisch omschrijven?
Wie loopt er nou te flamen.

[ Voor 46% gewijzigd door D.deJong op 06-02-2021 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Ryur schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 16:24:
De tekst die je zelf quote stelt het tegendeel, dus hoezo 'blijf je daarbij'? Overigens is 'niet' nooit de stelling geweest, maar beperkt. Uiteraard zijn er allerlei landen die om allerlei motivaties divers beleid hebben gevoerd. En lijken er inmiddels andere inzichten te zijn (hoewel de mate waarin niet altijd duidelijk is). Het is sowieso niet altijd duidelijk waar men het over heeft als men het over 'kinderen' heeft.

Dat zie je nu ook. Wel naar school, niet naar school, en argumenten voor en tegen beide standpunten. Beiden kunnen beter zijn voor de kinderen, beter voor de ouders, beter voor de maatschappij, afhankelijk waar je, al dan niet objectief, de lat legt.

[ Voor 10% gewijzigd door ijdod op 06-02-2021 17:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Inflatable
D.deJong schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 16:39:
[...]

Nee beste man, daar heb ik het niet over.
Mijn reactie gaat over mensen die een sneltest bij kinderen benoemen als trauma-test en kindermishandeling, dat is aanstellerij.
Mensen die durven te zeggen dat onderwijs-personeel niet moet zeiken en gewoon hun werk moet doen omdat zij de PLICHT hebben om JOUW kind onderwijs te bieden is alleen maar egoรฏstisch en helaas ook een afspiegeling van de huidige zieke maatschappij.
Ok, dus nu ben jij opeens de kinderpsycholoog hier? Iedereen met een beetje gezond verstand kan bedenken dat al dat "gesleur" met kinderen (dan weer wel en niet naar school en vriendjes etc zien, veel testen etc) niet goed is voor ze.. Kinderen elke keer van school sturen bij een snotneus is overdreven en onwerkbaar, dat moet ook jij inzien.. De rest van je commentaar zal ik maar negeren, want dat komt op mij als iemand die gewoon al de hele crisis normaal doorwerkt in een nutsvoorziening met dagelijks veel wisselend menselijk contact nogal beledigend over.. Alsof ik zelf geen enkel risico loop en maar wat loop te blaten over anderen.. Ik doe mijn plicht.. En zoals ik al zei, ik ben blij dat het in de meeste andere essentiรซle beroepsgroepen ook niet zo'n gezeur is en dat men gewoon het werk blijft doen.. Anders was de chaos pas echt compleet..

[ Voor 14% gewijzigd door Inflatable op 06-02-2021 17:03 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• President
D.deJong schreef op zaterdag 6 februari 2021 @ 16:49:
[...]

Een gezonde afkeur voor naalden opgelopen door een prikje is niet hetzelfde als een trauma, net als dat een gezonde angst voor hoogtes niet hetzelfde is als hoogtevrees.
Misschien is het voor mensen die zo makkelijk hun kind een trauma aanpraten eens de moeite om zich er daadwerkelijk in te verdiepen wat dit nou inhoud.
Dit zijn dus de zogenaamde curlingouders; ouders die ieder plooitje in het leven gladstrijken, ouders die op hoge poten verhaal gaan halen als de meester een onvoldoende heeft gegeven, ouders die hun puberkind niet door de regen laten fietsen, ouders die voor hun MBOer een bedrijf gaan bellen voor een stageplek, ouders die een wattenstaafje als kindermishandeling en traumatisch omschrijven.
Mensen die de verantwoordelijkheid over hun kind doorschuiven naar de leerkracht en dan nog eggen dat ze niet moeten zeuren want het is slechts een griepje zijn slechts hele nare mensen.
Het kan een traumatische ervaring zijn, let op mijn woorden: het kan.

Dat dat voor 99,99% van de kinderen/mensen niet zo is maakt het niet onmogelijk.

Maar: ouders die er zo in staan die veroorzaken waarschijnlijk zeker een trauma, de vraag is dan of het testen de traumatische ervaring veroorzaakt of het gedrag van de ouder :-)

Neemt niet weg dat ik mijn kind zo een test zou laten afnemen, maar die van mij doet ook gewoon mee aan het vaccinatie programma en van de tandarts maken we hier een gezellig gezinsuitje :-P
Pagina: 1 2 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.