Het verschil is dat je 10% kans hebt om te overlijden aan gele koorts. Covid komt daar niet eens in de buurt.D.deJong schreef op zondag 30 mei 2021 @ 09:30:
[...]
Ik zie nog steeds het verschil dus niet, wel gele koorts, niet covid 19.
Het gaat niet over de ziekte maar over het principieel tegen registratie zijn en dat was al bij het gele boekje.jip_86 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 09:43:
[...]
Het verschil is dat je 10% kans hebt om te overlijden aan gele koorts. Covid komt daar niet eens in de buurt.
Je mag van mij principieel zijn maar wel om de goede reden en niet vanuit onderbuikgevoel en omdat het op Facebook staat.
[ Voor 15% gewijzigd door D.deJong op 30-05-2021 09:48 ]
Een geel boekje is niet gekoppeld aan je BSN, noch centraal geregistreerd bij de overheid. Qua privacy en gegevensbeveiliging een stuk beter dan deze nieuwe app. Waarom moet nu ook een deel van je medische status aan je BSN gekoppeld zijn? En laten we wel wezen, de GGD bewees vorig jaar al dat ze bij hun haastig gebouwde apps de beveiliging niet op orde hadden, wie zegt mij dat het RIVM beter is met hun haastig gebouwde app? Om nog maar te zwijgen dat de app logt wanneer en waar je gescand wordt ter controle. Er ontstaat dus een logboek van jouw handel en wandel. Naast postpakketten krijgen burgers dan ook kennelijk een 'track and trace'. Lees je ook eens in wat de app nog meer deelt over jou bij internationaal reizen, De Jonge is akkoord gegaan dat meer medische gegevens gedeeld worden als bijvoorbeeld welk merk vaccin je gehad hebt. Sommige landen willen namelijk ook filteren op basis van merk vaccin.D.deJong schreef op zondag 30 mei 2021 @ 08:00:
Het gele boekje wat al tientallen jaren bestaat is volgens jou dus ook onzin en vrijheid belemmerd? Ik zie die corona pas niet anders dan een digitaal geel boekje.
Een geel boekje is volledig optioneel en doet geen van de bovenstaande zaken. De CoronaCheck app is wezenlijk anders, het moet jouw kaartje zijn tot het leven. Je test voor toegang moet er in staan en met een beetje pech mag je de landsgrenzen niet meer over zonder. Je bent tweederangsburger op basis van je medische status of dat je die status niet kenbaar wil maken voor anderen.
Er is een nieuw soort manie aan het ontstaan, dit is ook een goed voorbeeld daarvan. Voetballer De Ligt zei dat hij bedankt het voor het vaccin wat de EK selectie was aangeboden. Verder zei hij niets vreemds, geen samenzweringstheorie of zo over vaccins, alleen dat hij het niet nam. Paar daagjes verder en dankzij de fakkels en hooivorken van Twitter gaat hij alsnog een prikje halen. Tot dusver vrije keuze.
De gegevens van het gele boekje werden ook al opgeslagen bij de ggd, hoe veilig dat gebeurde weet ik niet.
Zonder vaccinatie mocht ik ook al niet naar sommige landen en moest dus bewijs overleggen.
Die track en tracé heb je al als zijnde je mobieltje en je gratis gebruik van Google en Apple.
Wat betreft de Ligt, er zijn regels om naar het buitenland te mogen reizen en regels omtrent groepen en die gelden ook voor onze verwende voetballertjes.
Zonder vaccinatie mocht ik ook al niet naar sommige landen en moest dus bewijs overleggen.
Die track en tracé heb je al als zijnde je mobieltje en je gratis gebruik van Google en Apple.
Wat betreft de Ligt, er zijn regels om naar het buitenland te mogen reizen en regels omtrent groepen en die gelden ook voor onze verwende voetballertjes.
[ Voor 34% gewijzigd door D.deJong op 30-05-2021 10:15 ]
Die gegevens zijn decentraal. De prikken die in het gele boekje kwamen haalde je niet altijd bij de GGD. De huisarts of van die travel clinics deden dat ook. Er werd iets in je gele boekje geschreven of geplakt en dat was dat.D.deJong schreef op zondag 30 mei 2021 @ 10:10:
De gegevens van het gele boekje werden ook al opgeslagen bij de ggd.
Nu wordt die administratie dus gekoppeld aan je BSN en komt het in het grote datapakhuis terecht. Waarom deze privacy onvriendelijke aanpak? Je kan ook een unieke GUID gebruiken om het BSN te vervangen in deze app. Dankzij het BSN is deze dat weer te koppelen aan al die andere data in dat pakhuis. Waarom die 'track and trace' functie? Aan wie je het gele boekje toont wordt niet bijgehouden. Nu weten ze dat jij op zaterdag om 14.08 gescand bent in het Scheepvaartmuseum in Amsterdam. Op die manier ontstaat wel een fraai dossier van je reisbewegingen.
Hij mocht naar het buitenland, dit was geen eis daarvoor. Hij wordt nu gekoeioneerd door verwende social media gebruikers.Wat betreft de Ligt, er zijn regels om naar het buitenland te mogen reizen en regels omtrent groepen en die gelden ook voor onze verwende voetballertjes.
Dat hele privacy verhaal is zwaar overtrokken wat mij betreft, als ze mij willen volgen hebben ze toch wel een hele saaie dag. Dat dagje scheepvaartmuseum is niet zo wereldschokkend dat ze dat niet mogen weten, bij die moord die ik wilde plegen daarentegen laat ik gewoon mijn mobiel thuis.
"Ik heb niets te verbergen". Of het nu een middagje Scheepvaartmuseum of dat je naar de parenclub gaat maakt weinig uit, in beide gevallen hoort dat niet thuis in een database van het RIVM.D.deJong schreef op zondag 30 mei 2021 @ 10:19:
Dat hele privacy verhaal is zwaar overtrokken wat mij betreft, als ze mij willen volgen hebben ze toch wel een hele saaie dag. Dat dagje scheepvaartmuseum is niet zo wereldschokkend dat ze dat niet mogen weten, bij die moord die ik wilde plegen daarentegen laat ik gewoon mijn mobiel thuis.
Roel van Duijn is ook geen misdadigerD.deJong schreef op zondag 30 mei 2021 @ 10:19:
En dat is maar één van de redenen waarom dit koppelen van BSN, gezondheid en toegang ethisch erg discutabel is.
Wie?roffeltjes schreef op zondag 30 mei 2021 @ 10:54:
[...]
Roel van Duijn is ook geen misdadiger![]()
En dat is maar één van de redenen waarom dit koppelen van BSN, gezondheid en toegang ethisch erg discutabel is.
https://coronacheck.nl/nl...n-mijn-gegevens-gebruikt/
Valt best mee dus.
Valt best mee dus.
[ Voor 12% gewijzigd door D.deJong op 30-05-2021 11:22 ]
Daaruit wordt totaal niet duidelijk welke gegevens er precies worden opgeslagen.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
https://coronacheck.nl/nl/privacyLaguna schreef op zondag 30 mei 2021 @ 11:42:
[...]
Daaruit wordt totaal niet duidelijk welke gegevens er precies worden opgeslagen.
Valt nog steeds mee dus.
[ Voor 5% gewijzigd door D.deJong op 30-05-2021 12:20 ]
Ach ik zal er toch geen gebruik van maken. Het gele boekje is voor mij afdoende en tenminste ook internationaal geldig.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Laguna schreef op zondag 30 mei 2021 @ 12:31:
Ach ik zal er toch geen gebruik van maken. Het gele boekje is voor mij afdoende en tenminste ook internationaal geldig.
Dat je geen interesse hebt in het feit dat een politicus door de AIVD is gevolgd doet me wel enigszins twijfelen of je dit allemaal wel op waarde kan schatten. Om het even zuiver te stelen, ook Nederlandse veiligheidsdiensten gaan ervan uit dat hun target gewoon schuldig is, je idee dat een onschuldig man niets heeft te vrezen is naief.
En nee, ik ben er bepaald niet van overtuigd dat er niet een veiligheidsdienst zich vergrijpt aan deze databases, zeker niet als het een Internationaal ding wordt. Er zijn hiervoor geen garanties of vrijwaringen, dus is het een ethisch uiterst problematisch gebeuren.
Het is ook een systeem waarvan de noodzaak uiterst discutabel is en waarbij de primaire drijfveer toch vooral gemak is.
Of is het zuiverder om te spreken van een (zware) verdenking en is dat ook het gene wat nodig is om binnen hun mandaat te blijven ?roffeltjes schreef op zondag 30 mei 2021 @ 13:22:
[...]
Dat je geen interesse hebt in het feit dat een politicus door de AIVD is gevolgd doet me wel enigszins twijfelen of je dit allemaal wel op waarde kan schatten. Om het even zuiver te stelen, ook Nederlandse veiligheidsdiensten gaan ervan uit dat hun target gewoon schuldig is, je idee dat een onschuldig man niets heeft te vrezen is naief.
Zware verdenking tegen Roel van Duijn? Omdat ie een provo was? Omdat hij wethouder was van de PPR? Omdat hij als wethouder terecht weigerde schuld te leggen bij actievoerders na het leggen van een bom (wat dus inderdaad een false-flag bleek te zijn, wat de BVD wist). Wat een ontzettend triest idee om te denken dat de BVD goede redenen had om Roel decennia te volgen.gekkie schreef op zondag 30 mei 2021 @ 13:45:
[...]
Of is het zuiverder om te spreken van een (zware) verdenking en is dat ook het gene wat nodig is om binnen hun mandaat te blijven ?
Sorry, het is een duidelijk voorbeeld van de tunnelvisie van de veiligheidsdiensten in verband met het "Rode gevaar". Nee, ik vind het verre van "zuiver" dat we een politicus decennia lang laten volgen door de veiligheidsdiensten.
En nee ik ben geen fan van Roel, maar als je ziet wat daar is gebeurd... manmanman. En dan moeten we maar aannemen dat hij de enige linkse politicus die gevolgd werd (hahaha... alsof we niet weten hoe links Europa al die jaren werd gevolgd door veiligheidsdienten die onfrisse banden bleken te hebben gehad met extreem-rechts).
Sorry voor deze slam, maar het woord "zuiver" is echt te zot voor woorden.
[ Voor 39% gewijzigd door roffeltjes op 30-05-2021 14:06 ]
Er zijn wel meer zaken die mij bijzonder weinig interesseren en daar is de heer van Duijn er zeker een van.roffeltjes schreef op zondag 30 mei 2021 @ 13:22:
[...]
En nee, ik ben er bepaald niet van overtuigd dat er niet een veiligheidsdienst zich vergrijpt aan deze databases, zeker niet als het een Internationaal ding wordt. Er zijn hiervoor geen garanties of vrijwaringen, dus is het een ethisch uiterst problematisch gebeuren.
Het is ook een systeem waarvan de noodzaak uiterst discutabel is en waarbij de primaire drijfveer toch vooral gemak is.
Zoals je in mijn eerder gedeelde link kan lezen wordt er weinig van belang opgeslagen.
Ik kan niet meer dan geloven dan wat er op dit moment op de site van Rijksoverheid staat, wellicht naïef maar ik weiger mij te verlagen tot het niveau van de complotgekkies.
Met een dosis respect van hier tot aan Tokyo, het verhaal over Roel van Duijn is feitelijk en heeft helemaal niets te maken met complot denken. De staat heeft al meerdere zaken hierover verloren.D.deJong schreef op zondag 30 mei 2021 @ 14:08:
[...], wellicht naïef maar ik weiger mij te verlagen tot het niveau van de complotgekkies.
Het zou je sieren als je even kijkt of het waar is en dan zegt; "Ja je hebt gelijk, maar het kan me nog steeds geen drol schelen" in plaats van het te ontkennen als "complotdenken".
Het is te zot voor woorden dat je mij probeert uit te maken voor complotgekkie omdat ik je confronteer met een feit dat veiligheidsdiensten, ook in Nederland het niet zo nauw nemen met hun bevoegdheden. En dat ze hierin een heel nare bias hebben maakt dit alleen maar erger.
Iets anders, we gaan in September klaar zijn met prikken... laten we in vredesnaam het open zetten voor alle cohorten want op deze manier zijn we jongeren echt keihard aan het naaien. Het gebrek aan solidariteit is stuitend.
[ Voor 11% gewijzigd door roffeltjes op 30-05-2021 14:45 ]
ALs ik je iets mee kan geven ; neem niet alles voetstoots aan dat de machthebbers zeggen over gebruik van gegevens en data. Toko's als veiligheidsdiensten beschouwen alles per definitie als schuldig en an sich moeten ze dat ook. Maar dat botst wel met vrijheden.D.deJong schreef op zondag 30 mei 2021 @ 14:08:
[...]
Er zijn wel meer zaken die mij bijzonder weinig interesseren en daar is de heer van Duijn er zeker een van.
Zoals je in mijn eerder gedeelde link kan lezen wordt er weinig van belang opgeslagen.
Ik kan niet meer dan geloven dan wat er op dit moment op de site van Rijksoverheid staat, wellicht naïef maar ik weiger mij te verlagen tot het niveau van de complotgekkies.
Het is een glibberig pad. Dit weekend in het NRC: Hoe de politie undercover gaat op een ‘online buurtfeest’gekkie schreef op zondag 30 mei 2021 @ 13:45:
Of is het zuiverder om te spreken van een (zware) verdenking en is dat ook het gene wat nodig is om binnen hun mandaat te blijven ?
Er is een hausse gaande binnen overheidsdiensten om met nepaccounts te infiltreren in social media. Gemeentes, politie, de landmacht en de NCTV bedienen zich hier graag van en de wettelijke grondslag ontbreekt ervoor. Er is geen toestemming van een officier van justitie nodig of een rechtbank. De toetsing is dus nihil. Corona heeft dit in een stroomversnelling gebracht, online zijn veel veiligheidsdiensten preventief aan het infiltreren om incidenten te voorkomen, maar alle bijvangst is mooi meegenomen blijkt.
Zoals in het artikel staat, als een undercover agent niet zomaar mag aanschuiven bij de buurt BBQ om mee te luisteren, waarom mag die dat wel online doen?
In dat opzicht lijken de uitgaanspunten meer te zijn "De burger is een fraudeur" en "Schuldig tot het tegendeel bewezen is" bij deze preventieve spionage.
Onze eigen veiligheidsdiensten is een aspect, wat te denken van buitenlandse mogendheden? China en Rusland staan nog net niet te kwijlen als die in vrijwel real-time alle bewegingen in Europa kunnen volgen. Al die tegenstanders die je minutieus kan volgen is een droom, zeker als je ze in diskrediet wil brengen of erger. Kan het RIVM zich wapenen tegen staatshackers? Zo'n database is voor veel partijen een goudmijn, een goudmijn die je liever niet hebt.roffeltjes schreef op zondag 30 mei 2021 @ 13:22:
Wat bedoel je precies? Met 5 jaargangen per week die uitgenodigd worden zijn ook alle jongeren zeer binnenkort aan de beurt.roffeltjes schreef op zondag 30 mei 2021 @ 14:15:
[...]
Iets anders, we gaan in September klaar zijn met prikken... laten we in vredesnaam het open zetten voor alle cohorten want op deze manier zijn we jongeren echt keihard aan het naaien. Het gebrek aan solidariteit is stuitend.
Met zoveel progressie per week zie ik niet wat je bedoeld met ‘keihard naaien’ van de jeugd.
12-18 vaccineren wordt nu ook mogelijk, dus die zullen wel snel in juli ook gedaan zijn.
[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 30-05-2021 15:35 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ik kan mij niet herinneren dat ik Het verhaal van dhr van Duijn als zijnde complotdenken had bestempeld laat staan dat ik jou betitel als complotdenker slechts dat het hele verhaal over deze man wat jij aanhaalt mij totaal niet interesseert.roffeltjes schreef op zondag 30 mei 2021 @ 14:15:
[...]
Met een dosis respect van hier tot aan Tokyo, het verhaal over Roel van Duijn is feitelijk en heeft helemaal niets te maken met complot denken. De staat heeft al meerdere zaken hierover verloren.
Het zou je sieren als je even kijkt of het waar is en dan zegt; "Ja je hebt gelijk, maar het kan me nog steeds geen drol schelen" in plaats van het te ontkennen als "complotdenken".
Het is te zot voor woorden dat je mij probeert uit te maken voor complotgekkie omdat ik je confronteer met een feit dat veiligheidsdiensten, ook in Nederland het niet zo nauw nemen met hun bevoegdheden. En dat ze hierin een heel nare bias hebben maakt dit alleen maar erger.
Het complot denken waar ik het over heb gaat over mensen die denken dat zodra ze een Corona check app hebben geïnstalleerd dat ze worden gevolgd in al hun doen en laten en dat de overheid er op uit is om onze levens in kaart te brengen. Van mij mogen ze en ik wens ze veel plezier maar ik beloof dat het erg saai wordt.
Ook verwijs ik naar de volgende site waar in precies omschreven staat wat deze app in houd en ik zie daar niks vreemds in staan.
https://coronacheck.nl/nl/privacy
In verband met een extra schoolweek vrij in juni hebben we een huisje enigszins buiten het hoogseizoen kunnen boeken.Gunner schreef op zondag 30 mei 2021 @ 09:36:
[...]
Ik heb de prijzen gezien van een vakantiehuisje. die ligt seriues zo'n kleine 50% hoger dan dezelfde periode vorig jaar.![]()
Hoogseizoen-prijzen zijn al de max die ik wil betalen, dus ik wacht maar iets van een last minute af of evt de herfstvakantie maar dit is echt niet leuk meer. Gelukkig ben ik al in de meivakantie weggeweest.
Maar inderdaad zijn de prijzen enorm gestegen. In het hoogseizoen was ik nu ook niet gegaan (zomervakantie gaan we dus ook niet dit jaar).
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
Geen idee, heb me niet in die man verdiept, ging mij meer om de volgende zin, die leek te suggereren dat de veiligheidsdiensten elk target bij voorbaat schuldig zouden vinden. Lijkt mij in z'n algemeenheid niet zo te stellen.roffeltjes schreef op zondag 30 mei 2021 @ 13:53:
[...]
Zware verdenking tegen Roel van Duijn? Omdat ie een provo was? Omdat hij wethouder was van de PPR? Omdat hij als wethouder terecht weigerde schuld te leggen bij actievoerders na het leggen van een bom (wat dus inderdaad een false-flag bleek te zijn, wat de BVD wist). Wat een ontzettend triest idee om te denken dat de BVD goede redenen had om Roel decennia te volgen.
Sorry, het is een duidelijk voorbeeld van de tunnelvisie van de veiligheidsdiensten in verband met het "Rode gevaar". Nee, ik vind het verre van "zuiver" dat we een politicus decennia lang laten volgen door de veiligheidsdiensten.
En nee ik ben geen fan van Roel, maar als je ziet wat daar is gebeurd... manmanman. En dan moeten we maar aannemen dat hij de enige linkse politicus die gevolgd werd (hahaha... alsof we niet weten hoe links Europa al die jaren werd gevolgd door veiligheidsdienten die onfrisse banden bleken te hebben gehad met extreem-rechts).
Sorry voor deze slam, maar het woord "zuiver" is echt te zot voor woorden.
Waarom zouden "we" "ze" "naaien" met de huidige werkwijze?roffeltjes schreef op zondag 30 mei 2021 @ 14:15:
En waarom zou dat vooral op een gebrek aan solidariteit moeten wijzen ?
En vind je dan dat dat alle jongeren betreft, of heeft aan aardig deel van de jongeren haar solidariteits-potje zelf al aardig leeg gesnoept de afgelopen maanden ?
Ja en nee. De groep die lichamelijk de minste gevolgen heeft van dit alles moet het langste wachten op de vaccinatie. Nu is het gevolg daarvan momenteel nog beperkt omdat je nog niet veel plekken hebt waar een vaccinatie je meer gemaakt geeft, maar op het moment dat de halve wereld een vaccinatie vereist is het wel de groep die in zijn normale leven het meeste negatieve gevolgen kent. Denk daarbij niet alleen aan minder mogen doen, maar ook aan het feit dat het een generatie is die de kosten mag gaan betalen op de lange termijn. Dus ja de groep 18-35 is de groep die met alles achter de feiten aan gaat lopen.gekkie schreef op zondag 30 mei 2021 @ 16:58:
[...]
Waarom zouden "we" "ze" "naaien" met de huidige werkwijze?
En waarom zou dat vooral op een gebrek aan solidariteit moeten wijzen ?
En vind je dan dat dat alle jongeren betreft, of heeft aan aardig deel van de jongeren haar solidariteits-potje zelf al aardig leeg gesnoept de afgelopen maanden ?
Net alsof die 2 weken verschil met de 40’ers echt een onoverkomelijk probleem gaan zijnZingo schreef op zondag 30 mei 2021 @ 17:35:
[...]
Ja en nee. De groep die lichamelijk de minste gevolgen heeft van dit alles moet het langste wachten op de vaccinatie. Nu is het gevolg daarvan momenteel nog beperkt omdat je nog niet veel plekken hebt waar een vaccinatie je meer gemaakt geeft, maar op het moment dat de halve wereld een vaccinatie vereist is het wel de groep die in zijn normale leven het meeste negatieve gevolgen kent. Denk daarbij niet alleen aan minder mogen doen, maar ook aan het feit dat het een generatie is die de kosten mag gaan betalen op de lange termijn. Dus ja de groep 18-35 is de groep die met alles achter de feiten aan gaat lopen.
PSN
Die periode zal vrij kort zijn en daar had men dan een test als overbrugging voor in gedachten, zodat je toch met min of meer dezelfde beperkingen naar een deel van die halve wereld toe kan.Zingo schreef op zondag 30 mei 2021 @ 17:35:
[...]
Ja en nee. De groep die lichamelijk de minste gevolgen heeft van dit alles moet het langste wachten op de vaccinatie. Nu is het gevolg daarvan momenteel nog beperkt omdat je nog niet veel plekken hebt waar een vaccinatie je meer gemaakt geeft, maar op het moment dat de halve wereld een vaccinatie vereist is het wel de groep die in zijn normale leven het meeste negatieve gevolgen kent.
Ik denk dat het een generatie is die zoals zoveel generaties vrij veel krijgt, waarbij het ene positief en het andere wellicht negatief zal uitpakken. En dat andere potentiële issues daarbij van meer invloed op hun levenswandel zullen gaan zijn dan corona dat zal doen.Denk daarbij niet alleen aan minder mogen doen, maar ook aan het feit dat het een generatie is die de kosten mag gaan betalen op de lange termijn. Dus ja de groep 18-35 is de groep die met alles achter de feiten aan gaat lopen.
Elke generatie heeft wel z'n ups en downs qua crissisen en om nou te zeggen dat de huidige generatie over het geheel gezien overmatig aan zelf-restrictie doet om andere toekomstige problemen af te proberen te wenden. Nee niet bepaald.
Overigens als ik naar die kosten kijk qua financiën dan valt het tot nu toe eigenlijk nog best mee wat er uit gegeven is.
1 September kunnen ze de banken weer in, dus ja, die paar weken zijn problematisch, vooral nu de leveringen weer tegenvallen.YakuzA schreef op zondag 30 mei 2021 @ 17:51:
[...]
Net alsof die 2 weken verschil met de 40’ers echt een onoverkomelijk probleem gaan zijn
Ik vind het redelijk bizar dat mensen hier totaal geen empathie hebben voor jongeren die nu een jaar van hun studie kunnen doorkruizen. Ontzettend veel stages en afstudeeropdrachten zijn problematisch.
En dan nog het verlies van allerlei uitzendwerk...
Als toetje lang wachten op je vaccin en daardoor de minste rechten krijgen. We lachen allemaal om " hey Boomer", maar generatie patat is net zo goed in het naar beneden trappen.
Als eerst nadenkt over het verlies aan tijdelijk werk, het niet gecompenseerde collegegeld en het verloren jaar, vind je dan deze zin het toonbeeld van empathie?gekkie schreef op zondag 30 mei 2021 @ 17:53:
[...]
Overigens als ik naar die kosten kijk qua financiën dan valt het tot nu toe eigenlijk nog best mee wat er uit gegeven is.
[ Voor 20% gewijzigd door roffeltjes op 30-05-2021 18:01 ]
Ze zijn allemaal voor augustus dubbel geprikt, dus die september vormt geen enkel probleem.roffeltjes schreef op zondag 30 mei 2021 @ 17:57:
[...]
1 September kunnen ze de banken weer in, dus ja, die paar weken zijn problematisch, vooral nu de leveringen weer tegenvallen.
De 1 september is voor die arme mensen uit de 60-64 die nu nog met AZ geprikt moeten worden.
PSN
Oh op sommige punten had ruimhartiger met regelingen omgesprongen kunnen worden.roffeltjes schreef op zondag 30 mei 2021 @ 17:57:
Als eerst nadenkt over het verlies aan tijdelijk werk, het niet gecompenseerde collegegeld en het verloren jaar, vind je dan deze zin het toonbeeld van empathie?
En ik had ook wel verwacht dat deze in het najaar verder gaander herzien zouden worden dan gedaan is
(toen bleek immers wel dat we er nog wel een half jaar aan vast zouden zitten.
Mijn opmerking ging over de staatsfinanciën als last voor toekomstige generaties, dus ik zie niet zo in wat daar het gebrek aan empathie zou zijn. Overigens als we die in zullen lopen, zullen ook de generaties die niet meer als jongeren te kwalificeren zijn daar aan mee betalen verwacht ik, wellicht uiteindelijk nog wel het grootste deel (doorgaans schuiven wij als land niet zoveel door, dat hebben we in het verleden niet gedaan en daar plukt ook de huidige en waarschijnlijk ook toekomstige generaties nog prima de vruchten van), wat verder allemaal prima is.
Ja, no problem, dan hebben de jongeren maar een maandje vakantie (half juli prik als je mazzel hebt, 2 weken wachten tot je vaccin inslaat), wat zeuren ze nou, tsja dat de rest dan al geprikt is is jammer.YakuzA schreef op zondag 30 mei 2021 @ 18:05:
[...]
Ze zijn allemaal voor augustus dubbel geprikt, dus die september vormt geen enkel probleem.
De 1 september is voor die arme mensen uit de 60-64 die nu nog met AZ geprikt moeten worden.

Het treurige is dat er niet eens iemand is die een argument probeert te verzinnen om nu niet de boel open te zetten en mensen gelijk te behandelen

"Okay Boomer" kan worden aangevuld met "Okay frietzak" wat een egoisme....
Ik zou het willen omdraaien: kunnen we met de huidige cijfers niet vrijwel alles deze zomer gewoon openen, dus ook voor de jongeren? Zolang de R maar onder de 1 blijft is er niet zoveel aan de hand.roffeltjes schreef op zondag 30 mei 2021 @ 18:16:
Het treurige is dat er niet eens iemand is die een argument probeert te verzinnen om nu niet de boel open te zetten en mensen gelijk te behandelen
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
In het noordoosten van Engeland weigert een grote groep mensen het vaccin te nemen. Zodra die groep mee gaat doen aan het openbare leven en er zit een besmetteling tussen, heb je zo weer een uitbraak.Mr. Detonator schreef op zondag 30 mei 2021 @ 07:28:
https://mobile.twitter.co...tatus/1398357703429341193
gaat het in UK nou weer omhoog ??
Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, gas sinds 1962
In die tweet lees je verder ook dat 2/3 van de Britten is gevaccineerd met AZ. Laat die nu net de minste resultaten geven in vergelijking met de andere vaccins.
Daarnaast betreft die nieuwe infecties e. d allemaal mensen die nog niet gevaccineerd zijn. Geen paniek...
To be clear, most of those hospitalized are among those not vaccinated. Vaccine does indeed work and important - albeit 60% efficacy for 2 doses of AstraZeneca vaccine against the new #B16172. 88% for the Pfizer vaccine against #B16172. But 2/3rd if vaccine are AZ
Daarnaast betreft die nieuwe infecties e. d allemaal mensen die nog niet gevaccineerd zijn. Geen paniek...
To be clear, most of those hospitalized are among those not vaccinated. Vaccine does indeed work and important - albeit 60% efficacy for 2 doses of AstraZeneca vaccine against the new #B16172. 88% for the Pfizer vaccine against #B16172. But 2/3rd if vaccine are AZ
[ Voor 33% gewijzigd door DutchOwnage op 30-05-2021 19:34 ]
Voor iedereen binnen die groep is dit zwaar klote maar met zoveel gevaccineerden kan dit niet verder veel toenemen. Het gaat hier om een toename van 1,7% van het aantal opnames per dag op de piek in Januari naar 2,9%.bert pit schreef op zondag 30 mei 2021 @ 19:22:
[...]
In het noordoosten van Engeland weigert een grote groep mensen het vaccin te nemen. Zodra die groep mee gaat doen aan het openbare leven en er zit een besmetteling tussen, heb je zo weer een uitbraak.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Je hebt gewoon gelijk. Het is gestoord, nu al die zgn risicogroepen zijn geprikt dat het verder op leeftijd mot gaan. Laat men maar gewoon bellen en een afspraak maken.roffeltjes schreef op zondag 30 mei 2021 @ 18:16:
[...]
Ja, no problem, dan hebben de jongeren maar een maandje vakantie (half juli prik als je mazzel hebt, 2 weken wachten tot je vaccin inslaat), wat zeuren ze nou, tsja dat de rest dan al geprikt is is jammer.![]()
Het treurige is dat er niet eens iemand is die een argument probeert te verzinnen om nu niet de boel open te zetten en mensen gelijk te behandelen![]()
"Okay Boomer" kan worden aangevuld met "Okay frietzak" wat een egoisme....
En ja, dat jong tuig heeft verschrikkeijk veel ingeleverd, ik zie dat aan mijn dochter. Studente met bijbaantje.
Dat denk ik ook, gevaccineerden houden er bij besmetting hoogstens een verkoudheid aan over.IJzerlijm schreef op zondag 30 mei 2021 @ 19:33:
[...]
Voor iedereen binnen die groep is dit zwaar klote maar met zoveel gevaccineerden kan dit niet verder veel toenemen. Het gaat hier om een toename van 1,7% van het aantal opnames per dag op de piek in Januari naar 2,9%.
De genoemde groep mensen komt van origine voornamelijk uit landen waar men de overheid niet vertrouwt. Ik denkt dat dat überhaupt in diverse landen een probleem gaat worden en daardoor het virus de komende jaren op diverse plaatsen blijft rondwaren.
Anoniem: 235591
De cijfers laten het gewoon zien dat Covid voor een kleine groep gevaarlijk kan zijn en in die groep voor een klein percentage levensgevaarlijk en zelf dodelijk. Het gros van die groep heeft dus ernstige klachten en kan op de IC belanden waar sommigen er aan overlijden. @Laguna heeft gewoon gelijk in deze. De IFR is laag.
*knip* niet op de manD.deJong schreef op zondag 30 mei 2021 @ 10:19:
*knip* iets constructiever graagD.deJong schreef op zondag 30 mei 2021 @ 14:08:
[...]
Er zijn wel meer zaken die mij bijzonder weinig interesseren en daar is de heer van Duijn er zeker een van.
De overheid is niet zo goed met data opslaan en in de afgelopen jaren zijn er talloze datalekken geweest. Het mooiste voorbeeld van falend ICT beleid is toch wel de site van het UWV die letterlijk sinds 2002 +5 miljard Euro gekost heeft, waarbij het automatiseringsproces zo gammel als de oude rug van mijn 96 jarige oma is. Overheid en ICT gaat niet goed samen. Iemand Ton Elias?
Voor de Mexicaanse griep was er een vaccin en waren er binnen no-time miljoenen vaccins uitgedeeld. Maar toen zat het leger erachter. Uit januari dit jaar een nieuwsartikel hierover: https://nos.nl/nieuwsuur/...we-waren-als-eerste-klaarDennis1812 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 16:15:
[...]
En dan kan iedereen zeiken dat de site overbelast is of er geen slots openstaan of pas slots over 2-3 weken.
Elke dag gaat er 1 of 2 jaargangen open. Enorm veel uit die jaargangen zijn al geprikt door werk/medische indicatie. Nog een week of 3 en iedereen is uitgenodigd op dit tempo.
Het kan dus wel.
Ik zie de bewoners en collega's die het hebben, en hebben gehad. Wat is het punt dat je wilt maken, want die maak je bij mij namelijk niet. Jij hebt het over een 50 jarige waar ik bewoners zie met een BMI van over de 40, zelfs 50, die nog net niet lachend terugkomen en zich afvragen of dit alles is. Daarbij de kanttekening dat er ook bewoners zijn die wel klachten hebben de langer aanhouden maar niets om zorgen over te maken. Deze bewoners hebben stuk voor stuk onderliggend lijden. Niet één is er overleden.Flix20 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 11:40:
[...]
De mensen die zichzelf zo onaantastbaar voelen voor het virus zou ik heel graag eens willen uitnodigen om in de ziekenhuizen een bezoekje te plegen, of eens naar een revalidatie centrum gaan.
Daar liggen heus niet alleen maar mannen van 65+ met zwaar overgewicht.
Hoorde gister ook een vrouw praten met een bekende.
Betreffende vrouw schat ik zo in de 50 in, overduidelijk overgewicht. Had het vaccin geweigerd want ze was zelf wel fit genoeg om het virus aan te kunnen...
Dat kan je als balie medewerker bij de locale bakkerij natuurlijk ook heel goed inschatten...
Ah, die heb ik gemist: de emotionele bal, oftewel emotionele chantage. Laten we het omdraaien voor argument's sake: solidair zijn met de jongeren, jong volwassenen en gezinnen met kinderen. Laat de ouderen en risicogroepen maar binnen zitten en zich solidair opstellen voor die mensen.henkzelf schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 17:26:
Ik ben het eens met De Jonge: ik vind het wel eikels. (Hebben die kinderen geen ouders of grootouders, denk ik dan?)
[ Voor 4% gewijzigd door ZieMaar! op 30-05-2021 21:49 ]
Toen waren er miljoenen vaccins om weg te spuiten door het leger.Anoniem: 235591 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 21:36:
[...]
De cijfers laten het gewoon zien dat Covid voor een kleine groep gevaarlijk kan zijn en in die groep voor een klein percentage levensgevaarlijk en zelf dodelijk. Het gros van die groep heeft dus ernstige klachten en kan op de IC belanden waar sommigen er aan overlijden. @Laguna heeft gewoon gelijk in deze. De IFR is laag.
[...]
*knip*
De overheid is niet zo goed met data opslaan en in de afgelopen jaren zijn er talloze datalekken geweest. Het mooiste voorbeeld van falend ICT beleid is toch wel de site van het UWV die letterlijk sinds 2002 +5 miljard Euro gekost heeft, waarbij het automatiseringsproces zo gammel als de oude rug van mijn 96 jarige oma is. Overheid en ICT gaat niet goed samen. Iemand Ton Elias?
[...]
Voor de Mexicaanse griep was er een vaccin en waren er binnen no-time miljoenen vaccins uitgedeeld. Maar toen zat het leger erachter. Uit januari dit jaar een nieuwsartikel hierover: https://nos.nl/nieuwsuur/...we-waren-als-eerste-klaar
Het kan dus wel.
[...]
Ik zie de bewoners en collega's die het hebben, en hebben gehad. Wat is het punt dat je wilt maken, want die maak je bij mij namelijk niet. Jij hebt het over een 50 jarige waar ik bewoners zie met een BMI van over de 40, zelfs 50, die nog net niet lachend terugkomen en zich afvragen of dit alles is. Daarbij de kanttekening dat er ook bewoners zijn die wel klachten hebben de langer aanhouden maar niets om zorgen over te maken. Deze bewoners hebben stuk voor stuk onderliggend lijden. Niet één is er overleden.
[...]
Ah, die heb ik gemist: de emotionele bal, oftewel emotionele chantage. Laten we het omdraaien voor argument's sake: solidair zijn met de jongeren, jong volwassenen en gezinnen met kinderen. Laat de ouderen en risicogroepen maar binnen zitten en zich solidair opstellen voor die mensen.
Ik lees overigens nergens dat ik ergens blindelings achteraan loop maar vooruit maar..... je hebt gelijk.
*knip* graag vriendelijk blijven
[ Voor 9% gewijzigd door ZieMaar! op 30-05-2021 21:50 ]
*knip* of normaal met elkaar discussiëren, of niet. Niet elkaar woorden in de mond leggen of vreemde vergelijkingen maken om je punt te maken.
[ Voor 84% gewijzigd door ZieMaar! op 30-05-2021 21:52 ]
@Anoniem: 235591 als jij die miljoenen vaccins aan de GGD geeft ben ik zeker dat ze ze zo wegprikken.
Schaarste is het belangrijkste woord denk ik.
Iets wat er niet is kan je niet weg prikken. Alles wat we wel hebben prikken we weg.
Als je die paar man die ons leger rijk (aan medici) is laat prikken en verder niemand zijn we klaar zo rond 2025 gok ik.
Iets wat er niet is kan je niet weg prikken. Alles wat we wel hebben prikken we weg.
Als je die paar man die ons leger rijk (aan medici) is laat prikken en verder niemand zijn we klaar zo rond 2025 gok ik.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
*knip* graag geen reactie op moderatie in het topic zelf. Dat kan via dm of in het feedback topic
[ Voor 84% gewijzigd door ZieMaar! op 30-05-2021 22:37 ]
We hebben het over een oversterfte die stukken van het jaar 40% op de gebruikelijke sterfte lag... dat is geen kleine groep meer te noemen. En als je op de ICU komt is het niet meer sommigen die overlijden.Anoniem: 235591 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 21:36:
[...]
Betreft de gevolgen, aangezien je van getallen houdt:
https://evidence.nihr.ac....ovid19-second-review/#How
Toch wel een ander verhaal dan jouw anecdote.Early studies looked at short term effects. For example, Tenforde et al. (2020) conducted a multistate telephone survey in the USA of 292 adults who had a positive test result for Covid19 but were not admitted to hospital, finding 35% had not returned to their usual state of health 2 to 3 weeks after testing. This included 20% of 18–34 years with no pre-existing conditions
Die kleine groep is zo klein nog niet.The ONS (January 2021) estimated that 20% of all people in the UK who had tested positive for Covid19 exhibit symptoms for 5 weeks or longer and 10% exhibit symptoms for 12 weeks or longer. They reported an incidence of 301,000 people with symptoms lasting between 5 and 12 weeks for the week commencing 27th December 2020.
Hugo kiest er wel voor de intervallen tussen de twee prikken op 4-6 te houden, terwijl Gezondheidsraad zegt dat dit ook naar 12 weken kan. https://www.gezondheidsra...e-verlenging-prikintervalDennis1812 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 21:59:
@Anoniem: 235591 als jij die miljoenen vaccins aan de GGD geeft ben ik zeker dat ze ze zo wegprikken.
Dan zouden mensen eerder hun 1e prik krijgen. Nagenoeg al het blauw zou een 1e prik worden:

De wedstrijd van wie de afgelopen 15 maanden het meest heeft ingeleverd, gaat nooit beslist worden. Maar ik kan je verzekeren dat een actieve 70-plusser bijzonder veel inlevert als er een "beestje" rondzweeft waar je vrij makkelijk aan dood kan gaan (en dat ik mij daarom dus streng aan de regels/adviezen hield en nog hou ondanks twee gezette prikken).Anoniem: 235591 schreef op zondag 30 mei 2021 @ 21:36:
[...]
Ah, die heb ik gemist: de emotionele bal, oftewel emotionele chantage. Laten we het omdraaien voor argument's sake: solidair zijn met de jongeren, jong volwassenen en gezinnen met kinderen. Laat de ouderen en risicogroepen maar binnen zitten en zich solidair opstellen voor die mensen.
En nee dat deden niet alle 70-plussers en nee dat deden zeker niet alle "jongeren" want als je er niet dood aan gaat dan is je grootste probleem "hoe omzeil ik de boa's ofzo". Geprikt worden om te overleven of geprikt worden om op vakantie te kunnen zonder rompslomp is nog wel een verschil toch?
Daarom, laten we samen dit traject netjes afmaken. Het zou fijn zijn als de exit strategie en dan met name het vaccinatie-beleid voor de komende twee maanden glashelder gecommuniceerd werd. Zeker nu diverse omringende landen de toegang tot vaccinatie al open hebben gegooid voor iedereen.
Edit: drie virologen in nu.nl over een exit strategie: https://www.nu.nl/uit-and...an-de-gemiste-kansen.html (spoiler: die is er nog niet)
[ Voor 6% gewijzigd door henkzelf op 31-05-2021 16:03 ]
PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant
Miljoenen vaccinatie afspraken verzetten lijkt me niet realistisch.marteltor schreef op maandag 31 mei 2021 @ 07:42:
[...]
Hugo kiest er wel voor de intervallen tussen de twee prikken op 4-6 te houden, terwijl Gezondheidsraad zegt dat dit ook naar 12 weken kan. https://www.gezondheidsra...e-verlenging-prikinterval
Dan zouden mensen eerder hun 1e prik krijgen. Nagenoeg al het blauw zou een 1e prik worden:
[Afbeelding]
PSN
advies is van 12 april dus had ook gewoon alleen voor nieuwe afspraken kunnen gelden.YakuzA schreef op maandag 31 mei 2021 @ 09:45:
[...]
Miljoenen vaccinatie afspraken verzetten lijkt me niet realistisch.
Het nadeel is dat we dan ergens in september/oktober nog aan het prikken zijn, ondanks dat we dan allang klaar hadden kunnen zijn als de 4 tot 6 weken aangehouden was.marteltor schreef op maandag 31 mei 2021 @ 09:59:
[...]
advies is van 12 april dus had ook gewoon alleen voor nieuwe afspraken kunnen gelden.
en dat zou dan voornamelijk weer de jongeren treffen die dan 6 weken later pas volledig gevaccineerd zijn.
PSN
Wie weet welk telefoonnummer ik kan bellen voor een vaccinatieafspraak? Ondanks dat mijn jaar nu aan de beurt is zegt de online site dat ik moet bellen maar er staat geen nummer.
Gevonden: 0800-7070
[ Voor 6% gewijzigd door Mighty op 31-05-2021 11:16 ]
|| The harder you fall the more it hurts - be awesome ||
Ik vermoed dat het iets te maken heeft met yield management op de de hoeveelheid beschikbare vaccins versus wat men aan kan, versus de gezondheidswinst. Dat lijkt me een lastige berekening.marteltor schreef op maandag 31 mei 2021 @ 07:42:
[...]
Hugo kiest er wel voor de intervallen tussen de twee prikken op 4-6 te houden, terwijl Gezondheidsraad zegt dat dit ook naar 12 weken kan. https://www.gezondheidsra...e-verlenging-prikinterval
[Afbeelding]
Neemt de hoeveelheid vaccins toe, dan zou je kunnen sturen op een kortere interval. Zou de hoeveelheid vaccin afnemen door leverproblemen, dan kan er gestuurd worden op een langere interval. Op zich logisch want bij voldoende vaccin wil je iedereen zsm de eerste prik geven lijkt me. Tenzij er natuurlijk een betere werking uitgaat van een langere interval, echter de gezondheidswinst is niet groot.
Er is natuurlijk veel kritiek op hoe het allemaal gaat, maar als ik rond mij kijk valt die kritiek vaak weg na vaccinatie. Top down op leeftijd vaccineren en tussendoor een paar risico groepen vind ik achteraf gezien een prima keuze. Daarnaast vind ik het ook supergoed dat men zich inzet voor Suriname waar het nu gierend uit de klauw loopt.
Ja, die jongeren interesseert het namelijk geen flikker dat Opa dood gaat. En dat we bij het prikken al ruim voorbij 1951 zijn weet jij ook wel, maar hey, laten we lekker dramatisch doen en insinueren dat jongeren die ook willen worden geprikt bloed aan hun handen hebben.henkzelf schreef op maandag 31 mei 2021 @ 09:19:
[...]
En nee dat deden niet alle 70-plussers en nee dat deden zeker niet alle "jongeren" want als je er niet dood aan gaat dan is je grootste probleem "hoe omzeil ik de boa's ofzo".
Hoeveel middelvingers wil jij opsteken naar jongeren voordat zij ook op hun knietjes bedelend mogen worden geprikt?
Is natuurlijk wel het klassieke 'een kleine groep rotte appels verpest het voor de grote meerderheid' maar beelden als dit helpen natuurlijk niet;roffeltjes schreef op maandag 31 mei 2021 @ 15:50:
[...]
Ja, die jongeren interesseert het namelijk geen flikker dat Opa dood gaat. En dat we bij het prikken al ruim voorbij 1951 zijn weet jij ook wel, maar hey, laten we lekker dramatisch doen en insinueren dat jongeren die ook willen worden geprikt bloed aan hun handen hebben.
Hoeveel middelvingers wil jij opsteken naar jongeren voordat zij ook op hun knietjes bedelend mogen worden geprikt?
https://nos.nl/video/2382...er-vieren-feest-op-straat
Ik zie dat wel als grote middelvinger naar de samenleving.
En dit is natuurlijk één incident, maar dit soort taferelen zie je al gedurende de hele pandemie door het hele land. De een wat breder in de media dan de ander.
[ Voor 12% gewijzigd door Flix20 op 31-05-2021 15:56 ]
PSN: Flix20-NL
Voor augustus? Hoe dan? Met een beetje geluk kom ik in half juni in aanmerking voor een afspraak. Week wachten minimaal tot ik volgespoten word, dan zit ik dus, met 5/6 weken interval al half augustus.YakuzA schreef op zondag 30 mei 2021 @ 18:05:
[...]
Ze zijn allemaal voor augustus dubbel geprikt, dus die september vormt geen enkel probleem.
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
Ja mooie beelden, alleen kan ik hier door Amsterdam wandelen en het zal je verbazen dat het niet alleen jongeren zijn die de regels nu aan het loslaten zijn, alleen levert dat niet zo'n stoer filmpje op.Flix20 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 15:55:
[...]
Is natuurlijk wel het klassieke 'een kleine groep rotte appels verpest het voor de grote meerderheid' maar beelden als dit helpen natuurlijk niet;
https://nos.nl/video/2382...er-vieren-feest-op-straat
Ik zie dat wel als grote middelvinger naar de samenleving.
Betreft de middelvinger, een jaar studie weg, geen compensatie, geen tijdelijk werk meer, je mag je studentenflat niet uit, als laatste uit de lockdown. Allemaal voor een groep die niet de luxe heeft van een vaste baan en een gesetlled leven. "The beatings will continue until morale improves" komt me hier toch wel voor de geest.
Ze gokken nu "voor 1 September" voor de 2e prik van de laatste groepen. Terugrekend doet mij dat vermoeden dat de laatste groepen dus eind juli/begin Augustus hun eerste prikkert krijgen.TheRicolaa10 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 15:59:
[...]
Voor augustus? Hoe dan? Met een beetje geluk kom ik in half juni in aanmerking voor een afspraak. Week wachten minimaal tot ik volgespoten word, dan zit ik dus, met 5/6 weken interval al half augustus.
Maar goed, wat zeuren die jongeren nou, ze kunnen ook wel in het naseizoen op vakantie... oh hmmm... nee dan moeten ze natuurlijk wel naar school. Nou ja, er is altijd nog 2022, al dat gezeur.

[ Voor 17% gewijzigd door roffeltjes op 31-05-2021 16:07 ]
Ik steek geen enkele middelvinger op en jij quote heel heel erg selectief.roffeltjes schreef op maandag 31 mei 2021 @ 15:50:
[...]
Ja, die jongeren interesseert het namelijk geen flikker dat Opa dood gaat. En dat we bij het prikken al ruim voorbij 1951 zijn weet jij ook wel, maar hey, laten we lekker dramatisch doen en insinueren dat jongeren die ook willen worden geprikt bloed aan hun handen hebben.
Dus hier nog maar een stukje:
Daarom, laten we samen dit traject netjes afmaken. Het zou fijn zijn als de exit strategie en dan met name het vaccinatie-beleid voor de komende twee maanden glashelder gecommuniceerd werd. Zeker nu diverse omringende landen de toegang tot vaccinatie al open hebben gegooid voor iedereen.
PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant
Dat heb ik ook gelezen, ik snap niet zo goed waarom die interval niet teruggaat naar 3 weken zoals in de trials is gedaan, dat zou voor onze doelgroep ook veel schelen. Ik heb in maart/april gekeken voor buitenland. Maar degene met wie ik ga is gebonden aan de schoolvakanties, dus omboeken naar een later moment (september) wordt een lastig verhaal en ik wil per se gevaccineerd zijn voordat ik richting Griekenland ga bijv.roffeltjes schreef op maandag 31 mei 2021 @ 16:04:
[...]
Ze gokken nu voor "1 September" voor de 2e prik van de jongeren. Terugrekend doet mij dat vermoeden dat de laatste groepen dus eind juli/begin Augustus hun eerste prikkert krijgen.
Maar goed, wat zeuren die jongeren nou, ze kunnen ook wel in het naseizoen op vakantie... oh hmmm... nee dan moeten ze natuurlijk wel naar school. Nou ja, er is altijd nog 2022, al dat gezeur.
DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM
Deze beelden zien we al een jaar lang, bijna ieder weekend weer voorbij komen. Ook zie ik het in mijn privé omgeving op de bekende social media kanalen dus kom niet met die kul van het "nu aan het loslaten".roffeltjes schreef op maandag 31 mei 2021 @ 16:00:
[...]
Ja mooie beelden, alleen kan ik hier door Amsterdam wandelen en het zal je verbazen dat het niet alleen jongeren zijn die de regels nu aan het loslaten zijn, alleen levert dat niet zo'n stoer filmpje op.
Daarnaast zeg ik absoluut niet dat het alleen de jongeren zijn die de regels overtreden.
In iedere leeftijdsgroep zitten er rotte appels tussen.
Maar ik vind nogal een groot verschil tussen geen mondkapje dragen in de supermarkt, of met meerdere mensen thuis afspraken en met 100 man op een feest staan.
Beetje in de slachtoffer rol kruipen dit. Jaar studie weg vind ik onzin. Ja het is geen normaal studie jaar geweest maar omdat je toch binnen moest zitten, had je je net zogoed flink op je studie kunnen richten.Betreft de middelvinger, een jaar studie weg, geen compensatie, geen tijdelijk werk meer, je mag je studentenflat niet uit. Allemaal voor een groep die niet de luxe heeft van een vaste baan en een gesetlled leven. "The beatings will continue until morale improves" komt me hier toch wel voor de geest.
Het zou juist averechts moeten werken. Minder afleiding dus meer aandacht voor de studie.
Nou weet ik dat het niet zo werkt, maar het is onzin om te zeggen dat een jaar studie weg is. Maar ik onderken zeker de uitdagingen die het op afstand een studie volgen met zich meebrengt.
Heb zelf beroepsmatig het afgelopen jaar een studie opgepakt dus daar kan ik vanuit ervaring meepraten.
Allereerst is je claim dat het jongeren geen reet kan schelen echt diep beledigend. Verreweg de meeste jongeren houden zich gewoon heel netjes aan de regels, niet omdat ze bang zijn voor de BOA.henkzelf schreef op maandag 31 mei 2021 @ 16:07:
[...]
Ik steek geen enkele middelvinger op en jij quote heel heel erg selectief.
Dus hier nog maar een stukje:
Dat ik je "laten we het traject netjes afmaken" zag als een pleidooi om vooral zo door t gaan ligt aan mij, maar ook als ik het herlees kan ik hier totaal niet uit halen dat jij een aanpassing wil zien, zeker niet als jij een karikatuur maakt van hoe jongeren zich gedragen.
Ik neem aan dat het niet op de 5 a 6 weken zal blijven zitten voor de 2e shot, maar naar een 3 a 4 weken gaat zodra de pfizer hier overal tegen de plinten aan klotst en dat laatste jaartallen de afspraak kunnen maken.TheRicolaa10 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 15:59:
[...]
Voor augustus? Hoe dan? Met een beetje geluk kom ik in half juni in aanmerking voor een afspraak. Week wachten minimaal tot ik volgespoten word, dan zit ik dus, met 5/6 weken interval al half augustus.
[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 31-05-2021 16:17 ]
PSN
Waarom?Flix20 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 16:09:
[...]
Deze beelden zien we al een jaar lang, bijna ieder weekend weer voorbij komen. Ook zie ik het in mijn privé omgeving op de bekende social media kanalen dus kom niet met die kul van het "nu aan het loslaten".
Daarnaast zeg ik absoluut niet dat het alleen de jongeren zijn die de regels overtreden.
In iedere leeftijdsgroep zitten er rotte appels tussen.
Maar ik vind nogal een groot verschil tussen geen mondkapje dragen in de supermarkt, of met meerdere mensen thuis afspraken en met 100 man op een feest staan.
Ja helemaal mee eens. Goed dat je in het tweede en/of derde jaar stage moet lopen is dan natuurlijk jammer, maar daar moet een student dan zelf maar wat op vinden. En afstudeeropdrachten bij een bedrijf zijn natuurlijk nicht im frage, maar eigen risico, moet je maar niet zo stom zijn om tijdens Corona te willen afstuderen.Beetje in de slachtoffer rol kruipen dit. Jaar studie weg vind ik onzin. Ja het is geen normaal studie jaar geweest maar omdat je toch binnen moest zitten, had je je net zogoed flink op je studie kunnen richten.
Ik neem aan dat je dit leest en denkt "oh fuck daar had ik totaal niet bij stil gestaan".
Ja, want je hebt toch geen werk dus zolang paps en mams je kamer en je collegegeld lappen kan je lekker achter de boekjes. Jammer voor plebs wiens ouders het niet breed hebben, maar ach...Het zou juist averechts moeten werken. Minder afleiding dus meer aandacht voor de studie.
Nee dat kan je dus juist niet. Een student pakt niet Beroepsmatig een studie op met de daarbij behorende faciliteiten, doorbetaling en compensatie....Nou weet ik dat het niet zo werkt, maar het is onzin om te zeggen dat een jaar studie weg is. Maar ik onderken zeker de uitdagingen die het op afstand een studie volgen met zich meebrengt.
Heb zelf beroepsmatig het afgelopen jaar een studie opgepakt dus daar kan ik vanuit ervaring meepraten.

Empathie ontbreekt.
Leveringen vallen weer tegen (deze keer Janssen).TheRicolaa10 schreef op maandag 31 mei 2021 @ 16:08:
[...]
Dat heb ik ook gelezen, ik snap niet zo goed waarom die interval niet teruggaat naar 3 weken zoals in de trials is gedaan, dat zou voor onze doelgroep ook veel schelen. Ik heb in maart/april gekeken voor buitenland. Maar degene met wie ik ga is gebonden aan de schoolvakanties, dus omboeken naar een later moment (september) wordt een lastig verhaal en ik wil per se gevaccineerd zijn voordat ik richting Griekenland ga bijv.
Volgens mij ben je te boos om even goed te lezen. Ik claim helemaal nergens dat het (alle) jongeren geen reet zou kunnen schelen.roffeltjes schreef op maandag 31 mei 2021 @ 16:12:
[...]
Allereerst is je claim dat het jongeren geen reet kan schelen echt diep beledigend. Verreweg de meeste jongeren houden zich gewoon heel netjes aan de regels, niet omdat ze bang zijn voor de BOA.
Dat ik je "laten we het traject netjes afmaken" zag als een pleidooi om vooral zo door t gaan ligt aan mij, maar ook als ik het herlees kan ik hier totaal niet uit halen dat jij een aanpassing wil zien, zeker niet als jij een karikatuur maakt van hoe jongeren zich gedragen.
Ik schrijf dit: "En nee dat deden niet alle 70-plussers en nee dat deden zeker niet alle "jongeren" want als je er niet dood aan gaat dan is je grootste probleem "hoe omzeil ik de boa's ofzo". Geprikt worden om te overleven of geprikt worden om op vakantie te kunnen zonder rompslomp is nog wel een verschil toch?"
Tot mijn verbazing hielden niet alle 70-plussers zich aan de regels ondanks dat het voor hen potentieel levensbedreigend is.
En tot mijn verdriet hielden niet alle jongeren zich aan de regels ondanks dat het voor hun oudere medemens potentieel levensbedreigend is.
Verder hoop ik op een duidelijke exit strategie zeker nu al diverse landen de 18+ belt u maar keuze al hebben gemaakt en ik verwacht dat NL ook gaat wijzigen.
Dat was deze tekst: Daarom, laten we samen dit traject netjes afmaken. Het zou fijn zijn als de exit strategie en dan met name het vaccinatie-beleid voor de komende twee maanden glashelder gecommuniceerd werd. Zeker nu diverse omringende landen de toegang tot vaccinatie al open hebben gegooid voor iedereen.
Ik hoop dat je snapt dat ik deze zin vreselijk beledigend vind? Je lijkt ervan uit te gaan dat als je geen risico loopt het je verder niet boeit hoe het je naasten raakt. Jongeren zijn daar net zo goed mee bezig als ouderen.henkzelf schreef op maandag 31 mei 2021 @ 16:32:
[...]
" want als je er niet dood aan gaat dan is je grootste probleem "hoe omzeil ik de boa's ofzo".
Ik snap nu dat je het niet zo bedoeld, maar ik vind het echt zo'n rare uitspraak... mensen volgen regels zelden vanwege angst voor straf, mensen volgen regels omdat het zo hoort. Jongeren denken niet altijd even goed na, maar zoals net werd gekomen met een feest in Deventer terwijl elke week er optochten waren met vlaggen door Amsterdam waarbij de gemiddelde leeftijd toch snel richting vijftig liep zie ik toch vooral heel selectief inzoomen.
Als je kijkt bij de grote anti-lockdown manifestaties waren de jongeren niet bepaald sterk vertegenwoordigd. Waarom zijn we zo gefocust op de jongeren? We hebben het wel over een feest op straat, maar alle mislukte stages en afstudeeropdrachten hebben de landelijke media nog niet gehaald en dat gaat echt om tienduizenden studenten (alleen al op de Hogeschool van Amsterdam zit je met 10.000 studenten per jaargang).En tot mijn verdriet hielden niet alle jongeren zich aan de regels ondanks dat het voor hun oudere medemens potentieel levensbedreigend is.
Ik hoop het ook, gelijke monniken, gelijke kappen, juist nu we de risico groepen overduidelijk hebben weten te veiligstellen (de cijfers zijn duidelijk en dan zijn de vjftigers nog lang niet klaar, dus dat gaat nog wel even versnellen).Verder hoop ik op een duidelijke exit strategie zeker nu al diverse landen de 18+ belt u maar keuze al hebben gemaakt en ik verwacht dat NL ook gaat wijzigen.
[ Voor 7% gewijzigd door roffeltjes op 31-05-2021 16:49 ]
Ik denk dat je de oogkleppen even moet afzetten, uit de slachtoffer rol moet kruipen en proberen het eens breder te bekijken.roffeltjes schreef op maandag 31 mei 2021 @ 16:18:
[...]
Waarom?
[...]
Ja helemaal mee eens. Goed dat je in het tweede en/of derde jaar stage moet lopen is dan natuurlijk jammer, maar daar moet een student dan zelf maar wat op vinden. En afstudeeropdrachten bij een bedrijf zijn natuurlijk nicht im frage, maar eigen risico, moet je maar niet zo stom zijn om tijdens Corona te willen afstuderen.
Ik neem aan dat je dit leest en denkt "oh fuck daar had ik totaal niet bij stil gestaan".
[...]
Ja, want je hebt toch geen werk dus zolang paps en mams je kamer en je collegegeld lappen kan je lekker achter de boekjes. Jammer voor plebs wiens ouders het niet breed hebben, maar ach...
[...]
Nee dat kan je dus juist niet. Een student pakt niet Beroepsmatig een studie op met de daarbij behorende faciliteiten, doorbetaling en compensatie....![]()
Empathie ontbreekt.
Daarnaast zou ik ook oppassen met woorden in de mond te leggen.
Ja er zullen vast studenten zijn die momenteel studievertraging oplopen. Denk daarbij aan de mensen uit de hospitality sector.
Wat vervelend dat die eventueel door de corona pandemie een jaar studievertraging oplopen. Dat had in ieder ander jaar natuurlijk niet gebeurt. Dan ronden ze de studie gewoon in de 4 jaar af. Of toch niet... volgens mij is dat <50%. Wellicht zijn er dus meer oorzaken dan alleen een pandemie.
Maar er zijn ook een hele hoop, zo niet de meeste, studies die gewoon door (kunnen) gaan.
Bij ons in het bedrijf hebben ook 4 studenten (van BBL tot HBO) hun stage/onderzoek succesvol kunnen afronden.
Weetje wat ook vervelend is? Je (horeca)onderneming kwijtraken waar je al jaren voor gewerkt hebt maar nu de tent kan verkopen/sluiten omdat je de komende jaren voor jan met de korte achternaam kan werken om al je schulden af te lossen. Daar alles wat je hebt opgebouwd, weg is en je opnieuw kan starten. Toch vrij lastig als je rond de 50 bent.
Dus nee, een student kan niet op mijn sympathie rekenen wanneer je zulke beelden ziet.
Een jaartje studie vertraging oplopen is vervelend, maar lang niet zo catastrofaal dat het zulk achterlijk gedrag kan goedpraten.
Wat betreft de ontwikkelingen vandaag;
https://www.nu.nl/coronav...er-of-moderna-vaccin.html
Moet zeggen dat mij, als iemand die nog op de uitnodiging zit te wachten, dat toch niet helemaal lekker zit. Mensen die de kans hebben gehad om gevaccineerd te worden maar dit hebben geweigerd, nu al een herkansing te geven ipv achter in de rij aansluiten.
Het is niet zo dat ze toen zij weigerde, de overige groepen de keuze hadden hun plek in te nemen.
[ Voor 10% gewijzigd door Flix20 op 01-06-2021 13:41 ]
Die mensen hebben een groter risico om in het ziekenhuis te belanden en de zorgcapaciteit te belasten, dus het is mijns inziens een goede beslissing om die mensen nu al een herkansing te bieden. Het gaat immers om het vaccineren van de risicogroepen zodat de zorg niet langer overbelast raakt. Jij valt niet onder een risicogroep en kan dus best wat langer wachten.Flix20 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 13:36:
[...]
Wat betreft de ontwikkelingen vandaag;
https://www.nu.nl/coronav...er-of-moderna-vaccin.html
Moet zeggen dat mij, als iemand die nog op de uitnodiging zit te wachten, dat toch niet helemaal lekker zit. Mensen die de kans hebben gehad om gevaccineerd te worden maar dit hebben geweigerd, nu al een herkansing te geven ipv achter in de rij aansluiten.
Het is niet zo dat ze toen zij weigerde, de overige groepen de keuze hadden hun plek in te nemen.
Ik ben er ook niet volledig op tegen want ik snap de gedachtegang erachter en die kan ik ook wel volgen.Laguna schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 13:53:
[...]
Die mensen hebben een groter risico om in het ziekenhuis te belanden en de zorgcapaciteit te belasten, dus het is mijns inziens een goede beslissing om die mensen nu al een herkansing te bieden. Het gaat immers om het vaccineren van de risicogroepen zodat de zorg niet langer overbelast raakt. Jij valt niet onder een risicogroep en kan dus best wat langer wachten.
Maar toch voelt het wat dubbel.
Ik denk dat ik heel breed kijk, of ga je nu stellen dat een werkende die beroepsmatig een baan heeft hetzelfde is als een student die zijn baan verliest en geen stage kan lopen? Of stel jij dat omdat ik de Horecabaas niet noem ik oogkleppen heb? Wat is de relevantie van de horeca baas voor de problemen onder de studenten?Flix20 schreef op dinsdag 1 juni 2021 @ 13:36:
[...]
Ik denk dat je de oogkleppen even moet afzetten, uit de slachtoffer rol moet kruipen en proberen het eens breder te bekijken.
Ondanks dat je nu beroepsmatig een studie doet is je situatie niet te vergelijken met die van een student.
En de mijne ook niet dus ik ben echt geen slachtoffer.
Maar studenten?;
https://www.ad.nl/geld/bi...udie-te-betalen~a35e1370/
Ook de huidige financiële situatie van studenten heeft sinds de tweede coronagolf harde klappen gekregen. Velen kampen op dit moment met flinke geldzorgen. Zeker een op de vijf raakte zijn bijbaan kwijt. 27 procent zegt inmiddels spaargeld te moeten aanboren en ruim 15 procent heeft de studielening opgehoogd.
Ik hoop dat je beseft dat een verlies van werkgelegenheid van 20% ver boven de landelijke norm ligt van wat er tijdens Corona is gebeurd.
Verder is het spaargeld van Nederlanders gemiddeld met 10% gestegen. Studenten hebben bepaald niet mee gedaan aan die trend.
Zijn studenten slachtoffers? Ja, het is echt niet raar om te zeggen dat ze één van de hardst getroffen groepen zijn. Dat er ook andere groepen zijn is hierin niet relevant, daar kunnen noch de studenten, noch de anderen iets aan doen.
Jij denkt echt dat de meeste stages en afstudeeropdrachten bij een bedrijf doorgingen? Ik kan je verklappen dat dat niet zo is. En ja, ik heb daar wel enige kennis van.Ja er zullen vast studenten zijn die momenteel studievertraging oplopen. Denk daarbij aan de mensen uit de hospitality sector.
Dat komt er nog bovenop, ik neem aan dat dit niet zo heel lastig is? En omdat die student niet meer volledig vergoed wordt vanuit Den haag (zogeheten lang studeerders), moet de school het zelf maar oplossen. Dat het collegegeld dan de student niet dekt betekend dan maar minder geld voor docenten. Maar dat wist je ongetwijfeld al.Wat vervelend dat die eventueel door de corona pandemie een jaar studievertraging oplopen. Dat had in ieder ander jaar natuurlijk niet gebeurt. Dan ronden ze de studie gewoon in de 4 jaar af. Of toch niet... volgens mij is dat <50%. Wellicht zijn er dus meer oorzaken dan alleen een pandemie.
N=1 Jouw fantastische werkgever is absoluut geen model voor de rest van de stage bedrijven.Maar er zijn ook een hele hoop, zo niet de meeste, studies die gewoon door (kunnen) gaan.
Bij ons in het bedrijf hebben ook 4 studenten (van BBL tot HBO) hun stage/onderzoek succesvol kunnen afronden.
Ik herhaal maar weer. We hebben het over tienduizenden studenten.
https://www.rtlnieuws.nl/...stage-studenten-opleiding
En dat heeft te maken met studenten omdat?Weetje wat ook vervelend is? Je (horeca)onderneming kwijtraken waar je al jaren voor gewerkt hebt maar nu de tent kan verkopen/sluiten omdat je de komende jaren voor jan met de korte achternaam kan werken om al je schulden af te lossen. Daar alles wat je hebt opgebouwd, weg is en je opnieuw kan starten. Toch vrij lastig als je rond de 50 bent.
Je punt is toch niet dat alle studenten straf verdienen vanwege dat feestje?Dus nee, een student kan niet op mijn sympathie rekenen wanneer je zulke beelden ziet.
Een jaartje studie vertraging oplopen is vervelend, maar lang niet zo catastrofaal dat het zulk achterlijk gedrag kan goedpraten.
Als je dat filmpje wil gebruiken om aan te tonen dat jongeren niet deugen kan ik je filmpjes laten zien van aanzienlijk grotere groepen middelbare Nederlanders die met vlaggen, toeters en trommels door de stad trekken. Ik neem aan dat jij niet vind dat jij straf verdiend vanwege die grapajassen?
[ Voor 4% gewijzigd door roffeltjes op 02-06-2021 00:03 ]
Een jaartje studievertraging oplopen is zwaar klote in tijden van het leenstelsel. ‘Dan moet je niet (maximaal) lenen’. Slim om te doen inderdaad als je bijbaantje 1.) geen flikker oplevert of 2.) je bijbaan bent kwijtgeraakt. Of je woont op jezelf.
En, ja, dat het online is merk je zwaar in kwaliteit. Sommige dingen zijn inderdaad chiller, zoals dat je bijvoorbeeld veel tijd hebt om te leren, maar een studie is niet alleen in boeken duiken. Ik volg een opleiding waarin je met audiovisuele apparatuur aan de slag moet. Die kan je op school krijgen, maar je bent nooit op school. Mis je toch wat essentiële ervaring.
Lessen zijn doorgaans van dramatisch niveau omdat elke vorm van interactie ontbreekt en je merkt ook dat docenten meer moeite hebben hun verhaal goed over te brengen via de webcam.
We hoeven echt geen minuut stilte te houden voor studenten, maar sommigen hierboven denken er veel te makkelijk over.
En, ja, dat het online is merk je zwaar in kwaliteit. Sommige dingen zijn inderdaad chiller, zoals dat je bijvoorbeeld veel tijd hebt om te leren, maar een studie is niet alleen in boeken duiken. Ik volg een opleiding waarin je met audiovisuele apparatuur aan de slag moet. Die kan je op school krijgen, maar je bent nooit op school. Mis je toch wat essentiële ervaring.
Lessen zijn doorgaans van dramatisch niveau omdat elke vorm van interactie ontbreekt en je merkt ook dat docenten meer moeite hebben hun verhaal goed over te brengen via de webcam.
We hoeven echt geen minuut stilte te houden voor studenten, maar sommigen hierboven denken er veel te makkelijk over.
[ Voor 10% gewijzigd door Soccer98 op 02-06-2021 08:41 ]
Heb de uitnodiging inmiddels ook gekregen.
1 ding houdt mij overigens nog tegen om meteen een afspraak te maken en dat is de de veiligheid van mijn data.
Ik kan helemaal niks vinden over de oplossingen die ze doorgevoerd hebben om de eerdere datalekken te dichten, wel wat schouderophalend reakties van die rouvoet die het allemaal niet zo belangrijk vond.
Heb ik nieuws daarover gemist, of ben ik een zeikerd omdat ik weiger al mijn info te verstrekken aan zo'n instelling die er blijkbaar niet mee om kan gaan.
1 ding houdt mij overigens nog tegen om meteen een afspraak te maken en dat is de de veiligheid van mijn data.
Ik kan helemaal niks vinden over de oplossingen die ze doorgevoerd hebben om de eerdere datalekken te dichten, wel wat schouderophalend reakties van die rouvoet die het allemaal niet zo belangrijk vond.
Heb ik nieuws daarover gemist, of ben ik een zeikerd omdat ik weiger al mijn info te verstrekken aan zo'n instelling die er blijkbaar niet mee om kan gaan.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Cookies verwijderen lost het probleem waarschijnlijk op: https://vragen.coronatest...nde-technische-problemen/Mighty schreef op maandag 31 mei 2021 @ 11:14:
Wie weet welk telefoonnummer ik kan bellen voor een vaccinatieafspraak? Ondanks dat mijn jaar nu aan de beurt is zegt de online site dat ik moet bellen maar er staat geen nummer.
edit: zie nu dat ik op een bericht van 31 mei antwoord
[ Voor 6% gewijzigd door Maarten2212 op 02-06-2021 16:47 ]
Ik ben een beetje onhandig met plaatsen.
Op 10 juni moet ik iemand met de auto wegbrengen.
Deze persoon heeft de 2de vaccinatie gehad op 31 mei.
Zelf krijg ik mijn 2de prik op 5 juni.
Dus bij de ene 10 dagen na de 2de prik, bij de ander 5 dagen na de 2de prik.
Moeten wij nu in de auto nog voorzorgsmaatregelen nemen?
Mondkapje? Scherm? Raam open?
Op 10 juni moet ik iemand met de auto wegbrengen.
Deze persoon heeft de 2de vaccinatie gehad op 31 mei.
Zelf krijg ik mijn 2de prik op 5 juni.
Dus bij de ene 10 dagen na de 2de prik, bij de ander 5 dagen na de 2de prik.
Strootje trekken wie op de imperiaal moet gaan zitten.Rzaan schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 19:20:
Gezien dat alle partijen geprikt zijn zal het wel loslopen, de eerste prik doet nog het meeste werk. Overigens heb ik nooit dat soort moeite gedaan in de auto.
Ze hebben wat pleisters geplakt, maar het stelt niet veel voor.Flagg schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 16:43:
Als je zorgen hebt over je dat kan je het volgende doen: Kies niet voor de opt-in om je data met het RIVM te delen. Scheelt alvast een partij. Als je beide afspraken hebt gehad dien je een verzoek in bij de GGD om jouw data te laten verwijderen uit CoronIT. Daar zijn ze verplicht om aan mee te werken. Er is dan als het goed is geen spoor meer dat je ooit je prikjes hebt gehaald.
4 vrienden van me gingen in één auto een flinke rit maken.CMD-Snake schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 20:07:
Gezien dat alle partijen geprikt zijn zal het wel loslopen, de eerste prik doet nog het meeste werk. Overigens heb ik nooit dat soort moeite gedaan in de auto.
Eentje van hen bleek achteraf toch Corona te hebben.
Allemaal besmet en eentje is nog steeds niet helemaal beter (5 weken verder inmiddels)
Hebben jullie ook dat als je nu op een terrasje zit je het ineens allemaal wel erg rumoerig vindt? Ik denk dat ik er wel aardig aan gewend ben geraakt om niet zoveel schreeuwende mensen mij heen te hebben.
Dat wordt nog wat als kantoren en openbare plaatsen weer als vanouds afgeladen vol zijn.
Dat wordt nog wat als kantoren en openbare plaatsen weer als vanouds afgeladen vol zijn.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Je hebt al je prik gehad, dus al loop je het op dan valt het mee. Andere partij is ook geprikt zelfs.Rzaan schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 20:25:
4 vrienden van me gingen in één auto een flinke rit maken.
Eentje van hen bleek achteraf toch Corona te hebben.
Allemaal besmet en eentje is nog steeds niet helemaal beter (5 weken verder inmiddels)
Er komt toch een moment deze zomer of einde zomer dat de maatregelen er niet meer zijn, ooit zal je toch weer een risico moeten nemen in dat opzicht. Met krampachtig leven heb je doorgaans vooral jezelf te pakken.
Je ontwent al die prikkels met al dat thuiszitten, dat is wel merkbaar inderdaad.Gonadan schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 20:37:
Hebben jullie ook dat als je nu op een terrasje zit je het ineens allemaal wel erg rumoerig vindt? Ik denk dat ik er wel aardig aan gewend ben geraakt om niet zoveel schreeuwende mensen mij heen te hebben.
Ook pre-corona was ik al geen fan van de prikkels van luidruchtige mensen.CMD-Snake schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 20:39:
Je ontwent al die prikkels met al dat thuiszitten, dat is wel merkbaar inderdaad.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wat te denken dan van de restaurants waar je met je stoel tegen de stoel van de persoon achter je aan beukt als je even naar de toilet wil. Dat mis ik echt niet.Gonadan schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 20:45:
[...]
Ook pre-corona was ik al geen fan van de prikkels van luidruchtige mensen.
Dat is een bekend fenomeen:Gonadan schreef op woensdag 2 juni 2021 @ 20:37:
Dat heeft te maken met het aantal prikkels dat je brein momenteel gewend is, legt ze uit. "In de huidige situatie krijgen veel mensen minder prikkels dan normaal. Daardoor is je prikkelverwerking veranderd. Als er weer meer prikkels komen, reageert je brein daarop door bepaalde stofjes aan te maken. Bij te veel prikkels wordt dat onder meer cortisol, het stresshormoon."
Dit topic is gesloten.