xxx
[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 235591 op 30-05-2021 22:03 ]
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Mensen in de toeristische sector werken dagelijks met dagjesmensenAnoniem: 235591 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 11:17:
[...]
Mooi dat je dat even opgezocht hebt. Maar wat wil je nu zeggen? Er is zoveel terminologie in andere vakken waarin een woord voor jou misschien wat anders betekent dan voor de mensen die er dagelijks mee werken.
Zie ook de opmerking van Thomas in "Coronavirus slowchat #3".Anoniem: 235591 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 11:17:
[...]
Mooi dat je dat even opgezocht hebt. Maar wat wil je nu zeggen? Er is zoveel terminologie in andere vakken waarin een woord voor jou misschien wat anders betekent dan voor de mensen die er dagelijks mee werken.
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Dan nog blijkt er ondertussen duidelijk dat tussen jouw realiteit en die van een ander een verschil zit.Anoniem: 235591 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 13:08:
[...]
Bij mij is het niet veel anders. Vakjargon of niet de term valt vaker dan jij denkt.
PSN: Flix20-NL
De term "dagjesmensen" voor ouderen in verpleeghuizen is in elk geval geen algemene term of jargon. Gezien de mogelijke implicite betekenis acht ik het waarschijnlijk dat het een denigrerende of kwetsende benoeming is. Maar ik onthou me van een oordeel.Anoniem: 235591 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 13:13:
[...]
Die context heb ik eerder al toegelicht. Er is geen twijfel over de termen en hoe die gebruikt worden, met alle respect overigens.
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan
Zou wel graag willen weten om welke regio het gaat qua verpleeghuis waar zulke terminologie blijkbaar ingeburgerd is. Ken namelijk niemand die de term ooit op die manier heeft gebruikt (en dan werk ik al wat jaartjes in de zorg).DevWouter schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 13:51:
[...]
De term "dagjesmensen" voor ouderen in verpleeghuizen is in elk geval geen algemene term of jargon. Gezien de mogelijke implicite betekenis acht ik het waarschijnlijk dat het een denigrerende of kwetsende benoeming is. Maar ik onthou me van een oordeel.
Het punt is en blijft dat de term buiten zijn context niet tot begrip leidt.
Rest ons alleen de nog de vraag: Wat is belangerijker: de term of het argument?
[ Voor 5% gewijzigd door ZieMaar! op 18-05-2021 18:13 ]
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Vakterm impliceert voor mij toch dat een term redelijk vaak wordt gebruikt.Anoniem: 235591 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 21:25:
[...]
De term valt zo nu en dan. Ik begrijp dan ook niet dat jij en anderen doen alsof het woord tig keer per dag gebruikt wordt, en daarmee zoals jij impliceert, is ingeburgerd. Want dat is niet wat ik zeg. Het is prettig dat er door @ZieMaar! gemodereerd wordt, maar door onwaarheden te zeggen, over mij, plaats je mij in een oneerlijke hoek.
Ik kende de term ook niet tot ik in de zorg kwam werken. Misschien kan je je erin vinden dat we niet in dezelfde tak van zorg werken? Dan kunnen we allicht verder over Corona en waarom ik al twee keer een oproep gehad heb middels een brief van de overheid. Of waarom sommige van mijn gevaccineerde bewoners datzelfde briefje op de spreekwoordelijke deurmat krijgen. Dan lijkt mij de suggestie gewekt dat er iets in de administratie van deze of gene niet goed gaat.
| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340
Kunnen meerdere redenen zijn waarom je de brief twee keer ontvangt maar als het goed staat dat ook in de brief dat het kan gebeuren en dat je deze dan weg mag gooien.Anoniem: 235591 schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 21:25:
[...]
Dan kunnen we allicht verder over Corona en waarom ik al twee keer een oproep gehad heb middels een brief van de overheid. Of waarom sommige van mijn gevaccineerde bewoners datzelfde briefje op de spreekwoordelijke deurmat krijgen. Dan lijkt mij de suggestie gewekt dat er iets in de administratie van deze of gene niet goed gaat.
[ Voor 13% gewijzigd door ZieMaar! op 19-05-2021 08:16 ]
[ Voor 67% gewijzigd door ZieMaar! op 19-05-2021 10:30 ]
Nee zo werkt het niet. Als je twee vaccinaties krijgt wordt je niet twee keer opgeroepen met losse/andere/extra brieven. Voor de tweede vaccinatie krijg je geen nieuwe oproep, heb dat tenminste van niemand gehoord. Zou het moeten dubbelchecken maar volgens mij krijg je beide uitnodigingen in 1 keer.Anoniem: 235591 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:24:
[...]
Als je twee keer een vaccinatie krijgt dan is het logisch dat je opgeroepen wordt voor die twee keer. Maar als je ook daarna brieven ontvangt kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat er is langs elkaar heen loopt.
Willen Engel gooit dan olie op het vuur:Marc Van Ranst heeft op Twitter gereageerd nadat hij samen met zijn gezin in veiligheid werd gebracht. De aanleiding is de grote zoekactie naar Jurgen C., die zwaarbewapend is en met een ‘aanslag tegen het regime en virologen’ dreigt. De Limburgse militair had eerder al Van Ranst bedreigd.
nee dat is wat v Ranst zelf heeft gecreëerd. Opzettelijk mensen in een angst terreur storten
— Willem Engel (@willem_engel) 18 mei 2021
Is dat een note to self? Ik ben niet voor het bedreigen van wie dan ook, maar v Ranst heeft het zo bont gemaakt dat hij nu extreem gehaat is. Natuurlijk is hij niet alleen verantwoordelijk, maar hij heeft zeker een aandeel in de angst pandemie
— Willem Engel (@willem_engel) 18 mei 2021
Laten we een kat een kat noemen, Willem: je bent een mafkees. Je kan al je kennis van virologie, immunologie en epidemiologie op de achterkant van een postzegeltje schrijven en zelfs nog plaats over hebben. Maar op de wappiekermis sta je wel met een heel groot en opzichtig kraam.
— Marc Van Ranst (@vanranstmarc) 19 mei 2021
Dat hele gedoe over wappies en de schaapjes bevorderd de hele discussie niet. Werkt alleen maar polariserend.XWB schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:02:toon volledige bericht
In België worden virologen bedreigd, waaronder Marc van Ranst:
[...]
Willen Engel gooit dan olie op het vuur:
[Twitter]
[Twitter]
Waarop de viroloog hapt:
[Twitter]
Ondertussen is Alexander Klöpping een crowdfundcampagne begonnen om deze Twitter-draad op abri's te krijgenXWB schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:02:toon volledige bericht
In België worden virologen bedreigd, waaronder Marc van Ranst:
[...]
Willen Engel gooit dan olie op het vuur:
[Twitter]
[Twitter]
Waarop de viroloog hapt:
[Twitter]
Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip
"Hutje mutje" is echter geen nieuw woord.ijdod schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 18:42:
@Player1S Ik denk dat het een spannende strijd wordt met 'hutje mutje'.
Player1s Twitch Elite Dangerous megatrip
Een geuzennaam voor degenen die zich verzetten tegen de coronadictatuur?Player1S schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 18:01:
2 stellingen
1: Wappie wordt het woord van het jaar
Omdat dat verschil gaat uitmaken?2: Willem Engel moet gedwongen opgenomen worden en een driedubbele lobotomie ondergaan.
Eigenlijk jammer dat de overheid nooit heeft gezegd: "Als jullie ons zo gaan noemen dan gaan we er naar gedragen. Weg met die democratie en hier met die dictactuur. We kunnen twee dingen garanderen: Jullie krijgen gelijk en het verzet zal heel snel afgelopen zijn."Amphiebietje schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 21:13:
[...]
Een geuzennaam voor degenen die zich verzetten tegen de coronadictatuur?
[...]
Omdat dat verschil gaat uitmaken?
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
En in de VS maken mensen zich ook klaar om weer helemaal los te gaan:YakuzA schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 11:50:
[...]
https://www.nu.nl/faceboo...nkort-weer-knuffelen.html
[...]
In de UK was het wel groot nieuws blijkbaar
In de VS gaan ze in een aantal staten al helemaal los.XWB schreef op donderdag 20 mei 2021 @ 14:29:
[...]
En in de VS maken mensen zich ook klaar om weer helemaal los te gaan:
Gevaccineerde New Yorkers zijn klaar voor een ‘sletterige zomer’
Etuuuuuh!
Lijkt geslaagd te zijn:RoD schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 16:10:
[...]
Ondertussen is Alexander Klöpping een crowdfundcampagne begonnen om deze Twitter-draad op abri's te krijgenhttps://www.geef.nl/nl/ac...e-abri-campagne/donateurs
#salsapandemie in leidsehage pic.twitter.com/y2BrCkSqFa
— Nathalie (@Meerdanmamavan) 20 mei 2021
De abri is volgens Klöpping nu live op 2000 schermen door heel Nederland. Hoe meer geld er wordt opgehaald, hoe meer abri’s ‘in winkelcentra en tankstations door heel Nederland’ voorzien worden van het twittergesprek, aldus Klöpping.
[ Voor 32% gewijzigd door XWB op 20-05-2021 15:08 ]
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Van mij mogen ze hoor, ik vind het wel een grappige actieRoD schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 16:10:
[...]
Ondertussen is Alexander Klöpping een crowdfundcampagne begonnen om deze Twitter-draad op abri's te krijgenhttps://www.geef.nl/nl/ac...e-abri-campagne/donateurs
Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Ik ben geen socioloog, maar ik denk wel dat een groot aantal mensen het zat zijn dat mensen die nergens verstand van hebben, zo hoog van de toren blazen. Je zag het aan het enorme aantal donaties (duizenden) binnen 24 uur.TerraGuy schreef op vrijdag 21 mei 2021 @ 03:55:
[...]
Van mij mogen ze hoor, ik vind het wel een grappige actieIk vraag me alleen af wat er bereikt gaat worden, naast meer polarisatie, waar we steeds meer last van krijgen. Mensen die Willem Engel een 'wappie' vinden, vinden dat nu nog meer. En mensen die men tegenwoordig graag onder de term 'wappie' schoffelt trekken zich er hoogstwaarschijnlijk niets van aan, zetten misschien wel harder de hakken in het zand omdat ze dit als een aanval zien. Zie ik iets over het hoofd of levert dit alleen maar meer polarisatie en daarmee problemen op? Maakt dit iets in de samenleving beter?
Anoniem: 100386
Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten
Israël beëindigt op 1 juni de meeste Covid-beperkingen na een succesvolle vaccinatiecampagne. Dat zei de Israëlische minister van Gezondheid Yuli Edelstein zondag.
Een meerderheid van de bevolking in Israël heeft het Pfizer-vaccin ontvangen. Van alle inwoners boven de 50 is 92 procent gevaccineerd of hersteld van het virus. Het land telde zaterdag slechts 12 nieuwe coronagevallen. In januari lag het aantal nieuwe besmettingen op het hoogtepunt op circa 10.000 per dag.
Het systeem met de 'Groene Pas' voor gevaccineerden, die daarmee meer vrijheden hadden, wordt niet verlengd en eindigt daarmee op 1 juni. Het binnen dragen van een mondmasker blijft de komende twee weken nog wel verplicht.
Israël houdt de grenzen nog altijd grotendeels gesloten voor mensen die het land in willen. Wel kunnen kleine groepen gevaccineerde toeristen sinds kort het land in.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Vorige week ook zo'n gesprek gehad met iemand.steveman schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:22:
Lol, zojuist zo ongeveer voor gek versleten door m'n schoonmaak-ster, omdat ik me gewoon zsm laat vaccineren.
Moest vooral m'n "eigen research doen"... Aangezien ik geen laboratorium heb. Hoe dan? Literatuur lezen? En dan alleen die van niet-medici zeker?
Wat kan ze poetsen he...
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
True... Maar respect voor de manier waarop ie zich presenteert...DevWouter schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:22:
@MikeyMan
Het is duidelijk het klassieke recept (dit keer niet zo succesvol): Nodig een expert uit en ondermijn hem en zijn werkgebied. Elke keer dat Chi over de feiten heeft introduceert Willem twijfel en laat hij Chi niet volledig uit praten door naar het volgende "iets" te verwijzen. Chi is verder wel sterk in zijn eigen communicatie, maar hij brengt geen twijfel aan in het verhaal van Willem (op de feiten wijzen is iets anders dan twijfel introduceren).
En dat antwoord spreekt boekdelenalexbl69 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:38:
Geconfronteerd met zoveel domheid kan ik enkel zwijgen.
Volledig mee eens.MikeyMan schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:49:
[...]
True... Maar respect voor de manier waarop ie zich presenteert...
Voor de draaideuridioten zal het inderdaad weinig oplossen vrees ik.
Het zijn vaak ook die mensen die de eerste zin waar je een stelling in maakt, die zin gaan ze in den treure analyseren en overdenken, en een comeback op verzinnen, de rest wat achter je zin komt horen ze niet meer hoor . brain damage of teveel tiktok.MikeyMan schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:49:
[...]
True... Maar respect voor de manier waarop ie zich presenteert...
Voor de draaideuridioten zal het inderdaad weinig oplossen vrees ik.
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Onlangs met iemand in discussie gegaan waarin ik oprecht geïnteresseerd was hoe diegene tot zijn mening kwam.alexbl69 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:38:
[...]
Vorige week ook zo'n gesprek gehad met iemand.
Nee, ze wil zich absoluut niet laten vaccineren. Kijk maar eens wat er allemaal op facebook staat.
Maar direct daarna: hoop dat het nu wel snel een beetje minder wordt met al die maatregelen, want we willen deze zomer wel naar Benidorm.
Jongeren die voordringen bij het maken van een prikafspraak - zoals de studenten waarover De Volkskrant vandaag schreef - zijn 'eikels', vindt zorgminister De Jonge. Door te zeggen dat ze een medische indicatie hadden, konden tientallen studenten voor hun beurt een afspraak bij de GGD maken. Daar wordt slechts sporadisch gecontroleerd of dit ook werkelijk klopt. ,,Er zitten wel degelijk checks in, maar het is geen onneembaar fort", zeg de minister. ,,Vals spelen kan, als je je best doet. Maar je bent wel een eikel.''
Wat een taal ja..XWB schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 12:47:
Voordringen is niet netjes, maar waarom moet de Jonge dan altijd zo fel reageren![]()
[...]
Vaak bu'j te bang!
XWB schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 12:47:
Voordringen is niet netjes, maar waarom moet de Jonge dan altijd zo fel reageren![]()
[...]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Maar waar trek je de lijn, en hoe ga je die lijn dan verdedigen? "maar zij deden het ook"-tom-562 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 13:36:
[...]
Wat een taal ja..
Voordringen is niet netjes idd, maar als je kijkt over wat voor een percentage het gaat, is het natuurlijk 3x niks. Om dan meteen te gaan schelden.. wees juist een soortement van blij dat er blijkbaar mensen zijn in de groep waar wss de minste prikbereidheid is, die koste wat het kost een prik willen krijgen!
Vermoedelijk omdat De Jonge tot zijn haarvaten betrokken is, echt betrokken anders hou je dat niet vol. Ik benijd hem niet, want er gaat natuurlijk van alles mis, maar deze man heeft een energieniveau van 3 adhd-ers.XWB schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 12:47:
[...]
Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, gas sinds 1962
Scheelt dat het virus voor veel mensen ongevaarlijk is, als dat anders was geweest dan waren er veel striktere controles geweest en dan zouden er mensen zijn geweest die letterlijk over lijken gaan om een vaccin te bemachtigen (zoals in de film Contagion).-tom-562 schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 13:36:
[...]
Wat een taal ja..
Voordringen is niet netjes idd, maar als je kijkt over wat voor een percentage het gaat, is het natuurlijk 3x niks. Om dan meteen te gaan schelden.. wees juist een soortement van blij dat er blijkbaar mensen zijn in de groep waar wss de minste prikbereidheid is, die koste wat het kost een prik willen krijgen!
[ Voor 10% gewijzigd door Laguna op 28-05-2021 14:04 ]
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant
Nouja, ik wil ook zo snel mogelijk geprikt worden (maar niet dat ik er allerlei "trukjes" voor ga verzinnen, wacht gewoon netjes tot '91 aan de beurt is).Laguna schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 14:02:
[...]
Nu zit de angst er bij sommige mensen ook al goed in, die dagelijks de huisarts bellen terwijl ze nog niet aan de beurt zijn en de drukte bij prullenbakvaccin.
Dus als je geprikt bent, laat je ook alle regels los? Dat is nou net weer niet de bedoelingRyur schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 17:33:
Maar bij mij niet zozeer om angst, maar gewoon dat ik het dan achter de rug heb.
Ben niet goed in wachten/geduld hebben, en vooral nu dat ik "overal" (note: N=1) zie mensen die gevaccineerd zijn en dus regels negeren, ben ik best wel jaloers.
Elect a clown, expect a circus.
Sorry wat?!Laguna schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 14:02:
[...]
Scheelt dat het virus voor veel mensen ongevaarlijk is
De 17 miljoen Nederlanders die denken al covid gehad te hebben toen ze maart 2020 een paar dagen een snotneus hadden.
Nee de ruim 3 miljoen Nederlanders die de infectie hebben doorgemaakt van nauwelijks klachten tot een paar dagen griep.IJzerlijm schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 21:20:
[...]
De 17 miljoen Nederlanders die denken al covid gehad te hebben toen ze maart 2020 een paar dagen een snotneus hadden.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Studenten, paps en mams wonen elders.henkzelf schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 17:26:
Ik ben het eens met De Jonge: ik vind het wel eikels. (Hebben die kinderen geen ouders of grootouders, denk ik dan?)
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Schiet tussen de palen en je scoort!
Dat antwoord is toch niet zo ingewikkeld? Dat heeft uiteraard te maken met de naleving van de regels. Vorig jaar deed iedereen netjes mee en dat zag je terug in de cijfers. Dat blijkt op de korte termijn effectiever dan vaccineren.xzaz schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 09:45:
Hoe kijken jullie aan tegen dit soort pseudo onderzoekjes?
https://twitter.com/frits.../1398002706703425541?s=19
Dit krijg je omdat de groep die ook weer dingen wil achteraan staat, onbegrijpelijk ondeehand. Gooi het gewoon open voor alle groepen.henkzelf schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 17:26:
Ik ben het eens met De Jonge: ik vind het wel eikels. (Hebben die kinderen geen ouders of grootouders, denk ik dan?)
Op zich is het misschien wel positief dat dat soort mensen zich niet laten vaccineren, want ik gok dat er veel overlap is tussen die groep en de Nederlandse toerist in het buitenland die Nederlanders zo'n slechte naam bezorgen. Dus als zij wegens hun eigen keuze verplicht in NL op vakantie moeten, zou dat wel eens een goed effect kunnen hebben...alexbl69 schreef op donderdag 27 mei 2021 @ 11:38:
[...]
Vorige week ook zo'n gesprek gehad met iemand.
Nee, ze wil zich absoluut niet laten vaccineren. Kijk maar eens wat er allemaal op facebook staat.
Maar direct daarna: hoop dat het nu wel snel een beetje minder wordt met al die maatregelen, want we willen deze zomer wel naar Benidorm.
De mensen die zichzelf zo onaantastbaar voelen voor het virus zou ik heel graag eens willen uitnodigen om in de ziekenhuizen een bezoekje te plegen, of eens naar een revalidatie centrum gaan.Laguna schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 21:56:
[...]
Nee de ruim 3 miljoen Nederlanders die de infectie hebben doorgemaakt van nauwelijks klachten tot een paar dagen griep.
Ja en toch...henkzelf schreef op vrijdag 28 mei 2021 @ 17:26:
Ik vind dat nu we de vijftigers hebben gehad en je ziet dat de cijfers inklappen we de plan-app moeten opengooien, iedereen die wil kan vanaf 1 juni een prik halen.AMARONE schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 10:36:
[...]
Dit krijg je omdat de groep die ook weer dingen wil achteraan staat, onbegrijpelijk ondeehand. Gooi het gewoon open voor alle groepen.
[ Voor 14% gewijzigd door roffeltjes op 29-05-2021 15:23 ]
En dan kan iedereen zeiken dat de site overbelast is of er geen slots openstaan of pas slots over 2-3 weken.roffeltjes schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 15:21:toon volledige bericht
[...]
Ja en toch...
ik moet er niet aan denken dat ik in mijn studentenjaren anderhalf jaar een gekortwiekt sociaal leven had gehad. Met een studie die een puinhoop is. En dan als toetje nog een deel van de media die toch maar wat graag jongeren de schuld wil geven van uitbraken en dan voel je je toch wel genomen.
En kijk dan naar hoe de oudere generaties het eerst worden geprikt en daarna de remmen los laten (ja dat zie je helaas heel duidelijk op straat).
De middelvinger die we uit op steken naar de twintigjarigen is onsmakelijk. Wel solidariteit afdwingen, maar geen piezeltje begrip, compassie, compromis.
[...]
Ik vind dat nu we de vijftigers hebben gehad en je ziet dat de cijfers inklappen we de plan-app moeten opengooien, iedereen die wil kan vanaf 1 juni een prik halen.
En dan nog 2 weken wachten op de eerste prik, 2 weken voor beetje bescherming, 5 weken 2e prik (waar ze dan ook lekker achteraan de rij komen).Dennis1812 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 16:15:
[...]
En dan kan iedereen zeiken dat de site overbelast is of er geen slots openstaan of pas slots over 2-3 weken.
Elke dag gaat er 1 of 2 jaargangen open. Enorm veel uit die jaargangen zijn al geprikt door werk/medische indicatie. Nog een week of 3 en iedereen is uitgenodigd op dit tempo.
Want binnen NL op vakantie is geen vakantie?roffeltjes schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 16:24:
[...]
En dan nog 2 weken wachten op de eerste prik, 2 weken voor beetje bescherming, 5 weken 2e prik (waar ze dan ook lekker achteraan de rij komen).
Jongeren nog maar even laten bikkelen voor twee maanden, "Ja, beetje jammer van jullie vakantie, maar hophophop september weer naar de banken".
Nogmaals, begrip en empathie voor een groep die vooral solidariteit moet tonen ontbreekt.
Wat heeft dit voor invloed op de prijs van thee in China?Dennis1812 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 16:27:
[...]
Want binnen NL op vakantie is geen vakantie?
Aan t weer zal t niet liggen zien we de laatste jaren..
Ik ga ook binnen NL ondanks vaccinatie. Het is ook een beetje logisch nadenken of het wijs is om met z'n alle aan de Spaanse Costa te gaan liggen nu.
Hebben we volgend jaar een uitbraak van de Spaanse of Turkse variant. (Net welk vakantieland populairder is).
Ik snap uberhaubt niet dat we reizen mogelijk maken. Blijf gewoon eens in Nederland. Steun je onze ondernemers ook gelijk en je hebt ook een prima vakantie. En je weet zeker dat je thuiskomt zonder gekke fratsen.
Als we allemaal in NL moeten blijven heeft het toch invloed? Dan is iedereen even ver versoepeld?roffeltjes schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 16:32:
[...]
Wat heeft dit voor invloed op de prijs van thee in China?
We hebben het over dat jongeren wel solidair moeten zijn, het meeste moeten inleveren en achteraan de rij komen voor versoepelingen.
Heb je de discussie over de testsamenleving en het coronapaspoort gemist?Dennis1812 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 16:42:
[...]
Als we allemaal in NL moeten blijven heeft het toch invloed? Dan is iedereen even ver versoepeld?
Jongeren mogen alles wat elke gevaccineerde ook mag momenteel?
Of je nou meedoet volgens een test of een prik..roffeltjes schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 16:48:
[...]
Heb je de discussie over de testsamenleving en het coronapaspoort gemist?
Serieus?Dennis1812 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 16:50:
[...]
Of je nou meedoet volgens een test of een prik..
Het gaat toch om het feit dat je mee kan doen.
We hebben het weer over de thee in China.Dennis1812 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 17:10:
[...]
Het gaat toch om het feit dat je mee kan doen.
Bedoel, krijgen mensen de kans op Janssen en weigeren ze ook weer. Ondanks dat ze dan na 1 prik alle paspoorten krijgen die ze willen.
Het is gewoon nooit goed, wat je ook doet.
(Recente voorbeelden verwijs ik je naar het algemene corona topic). 1976 eist dan weer Pfizer. Maarja. Dan ben je later met je paspoort of groene kaart of hoe het ook genoemd wordt.
Als er geen compensatie komt of is. Waarom heeft dan elke student 150 euro gekregen?roffeltjes schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 17:24:
[...]
We hebben het weer over de thee in China.
Even terug: Elke keer een stokje in je neus krijgen is een aanzienlijk grotere beperking dan een prikje met daarna een waiver.
Je zal ook niet ontkennen dat juist jongeren de culturele/vermaak kant missen en hierdoor dus net iets harder worden geraakt?
Dat het jou persoonlijk geen drol intereseert is toch geen reden om geen begrip te hebben vooreen groep die vooral moet geven en daarna nog een keiharde trap nakrijgt (er komt geen compensatie voor die studenten, ze moeten het maar verder met hun school uitzoeken hoe ze de scherven oprapen).
Toen wisten we nog niet wat de gevolgen zouden zijn en hield iedereen zich aan de adviezen. Je was echt een ASO (bestaat dat woord nog?) als je met meerderen bij elkaar kwam. Er was een echte lockdown.steveman schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 10:11:
Sneller dalen vanaf een hogere piek?
Onkenbaar universum!
Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, gas sinds 1962
Iedereen zat thuis en je kon picknicken op de 3e rijstrook van de A2 bij Zaltbommel, dat zou ik nu niet meer proberen.xzaz schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 09:45:
"Geen vetpot" is een mooie uitdrukking aangezien college geld ruim 2000,- is, dus dat mislukte collegejaar is in ieder geval wel lekker 7% gecompenseerd. Dan hebben we nog huur e,d, (Alle tijdelijke krachten hebben vreselijk pech gehad, zeker in de horeca).Dennis1812 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 17:27:
[...]
Als er geen compensatie komt of is. Waarom heeft dan elke student 150 euro gekregen?
Tuurlijk is het geen vetpot. Maar het is in elk geval iets wat meteen op rekening staat en uit te geven is.
Gelukkig dan dat ik dat niet voorstelde: Gewoon de agenda openzetten voor iedereen en dan gewoon in volgorde van aanmelding wegprikken.Wat is jou voorstel dan? Nu 5 miljoen vaccins tevoorschijn toveren uit het niets om iedereen te prikken? Dat gaat je ook niet lukken. Alles open zonder beperkingen net zo min
Ook dat levert zijn problemen op.roffeltjes schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 18:40:
[...]
"Geen vetpot" is een mooie uitdrukking aangezien college geld ruim 2000,- is, dus dat mislukte collegejaar is in ieder geval wel lekker 7% gecompenseerd. Dan hebben we nog huur e,d, (Alle tijdelijke krachten hebben vreselijk pech gehad, zeker in de horeca).
[...]
Gelukkig dan dat ik dat niet voorstelde: Gewoon de agenda openzetten voor iedereen en dan gewoon in volgorde van aanmelding wegprikken.
Ik hoop dat deze lui meegenomen in de grote reset die komt waar zij zo stellig van overtuigd zijn, misschien dat ze dan een keer normaal gaan doen? Het is allemaal kolder wat ze uitkramen en de onzin die ze verklaren weerleggen met feiten is meer werk dan de kolder uitkramen. Heel verleidelijk om er op in te gaan. Jammer dat je dit bij twitter niet kan rapporteren.xzaz schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 09:45:
[ Voor 3% gewijzigd door Nox op 29-05-2021 18:49 ]
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
Ja en? Nu moet elke jongere wachten tot aan het einde van de ruk. Waarom gaan we hun achterstellen nu de cijfers in elkaar klappen (we hebben duidelijk de risico groepen gehad en dat ijlt met de cohorten die nu gaan nog lekker na).,Dennis1812 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 18:49:
[...]
Ook dat levert zijn problemen op.
Zoals mijn eerder genoemde + mensen die overdag werken als het open geknald wordt en daardoor in de avond pech hebben en pas weer half juli kunnen.
Daarom gelijke monniken, gelijke kappen. Er is geen zwaarwegende reden om de jongeren nog meer achter te stellen.Er is geen enkele strategie waarbij je het goed doet voor iedereen. Zeker niet in tijden van grote schaarste.
ze zouden zelfs als eerste gevaccineerd moeten worden.roffeltjes schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 18:53:
[...]
Ja en? Nu moet elke jongere wachten tot aan het einde van de ruk. Waarom gaan we hun achterstellen nu de cijfers in elkaar klappen (we hebben duidelijk de risico groepen gehad en dat ijlt met de cohorten die nu gaan nog lekker na).,
[...]
Daarom gelijke monniken, gelijke kappen. Er is geen zwaarwegende reden om de jongeren nog meer achter te stellen.
Dat was wel één van de scenario's in de USA (meer specifiek ze dachten erover om minderheden eerst te doen ivm de veel voorkomende morbiditeten), maar rekenkundig bleek direct dat op leeftijd prikken aanzienlijk sneller effect zou hebben. Daar is toen heel wat gekrakeel om geweest doordat een vroege memo lekte en o.a. Nate Silver en Matt Iglesias het niet konden laten om er publiekelijk tegenaan te gaan schreeuwen terwijl het definitieve advies al was gedraaiArjantje72 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:38:
[...]
ze zouden zelfs als eerste gevaccineerd moeten worden.
[ Voor 8% gewijzigd door roffeltjes op 29-05-2021 23:00 ]
Weet je wat het is: Ze doen het toch nooit goed, er is gewoon geen tussenweg en ja achteraf gezien..roffeltjes schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 22:54:
[...]
Dat was wel één van de scenario's in de USA (meer specifiek ze dachten erover om minderheden eerst te doen ivm de veel voorkomende morbiditeten), maar rekenkundig bleek direct dat op leeftijd prikken aanzienlijk sneller effect zou hebben. Daar is toen heel wat gekrakeel om geweest doordat een vroege memo lekte en o.a. Nate Silver en Matt Iglesias het niet konden laten om er publiekelijk tegenaan te gaan schreeuwen terwijl het definitieve advies al was gedraai![]()
Maar als je nu kijkt is het effect op de ziekenhuis opname enorm en dat terwijl de 50-60 groep nog bezig is (oftewel, dat effect zien we nog niet). Kortweg, de zorg is gered, alles wat we nu prikken gaat vooral voor de herd-immunity en persoonlijk leed (ook al ga je niet naar het ziekenhuis.. je wil dit niet krijgen), niet omdat we de triage duivel in het gezicht staren.
Het lijkt er toch wel heel erg erop dat we nu kunnen stoppen om jongeren achter te stellen. Gelijke monniken, gelijke kappen.
Tja, tot de bewindspersoon die dat riep zelf een gezellig huwelijksfeest vierde en daarbij de regels overtrad.bert pit schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 17:48:
Je was echt een ASO (bestaat dat woord nog?) als je met meerderen bij elkaar kwam. Er was een echte lockdown.
Niet voor iedereen is dat paspoort de grote motivatie. Al heb ik er recht op, ik weiger principieel zo'n systeem met coronapassen te steunen. Mijn coronapas mogen ze houden.Dennis1812 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 17:10:
Ondanks dat ze dan na 1 prik alle paspoorten krijgen die ze willen.
Het gele boekje wat al tientallen jaren bestaat is volgens jou dus ook onzin en vrijheid belemmerd? Ik zie die corona pas niet anders dan een digitaal geel boekje.CMD-Snake schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 23:50:
[...]
Tja, tot de bewindspersoon die dat riep zelf een gezellig huwelijksfeest vierde en daarbij de regels overtrad.
[...]
Niet voor iedereen is dat paspoort de grote motivatie. Al heb ik er recht op, ik weiger principieel zo'n systeem met coronapassen te steunen. Mijn coronapas mogen ze houden.
De vraag is ook maar hoe dat hele testen voor toegang aan gaat slaan, vooralsnog lijken de meeste sectoren het liever niet te doen. Binnenlands kan die CoronaCheck app mogelijk weinig nut gaan hebben. Blijft alleen reizen nog over, maar dat verdwijnt hopelijk ook snel.
Jup, dat is waarom Duitsland en Oostenrijk vorige week de vluchten uit de uk verboden???Mr. Detonator schreef op zondag 30 mei 2021 @ 07:28:
https://mobile.twitter.co...tatus/1398357703429341193
gaat het in UK nou weer omhoog ??
[ Voor 15% gewijzigd door YakuzA op 30-05-2021 08:10 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Die Feigl-Ding trekt vaak dingen uit verband om moord en brand te kunnen schreeuwen voor clicks.Mr. Detonator schreef op zondag 30 mei 2021 @ 07:28:
Als men naar een all inclusive resort in Egypte wil staan ze inderdaad te springen om een x aantal inentingen te nemen, maar zodra er iets van ‘verplichting’ achter zit, dan is het meteen drama.D.deJong schreef op zondag 30 mei 2021 @ 08:00:
[...]
Het gele boekje wat al tientallen jaren bestaat is volgens jou dus ook onzin en vrijheid belemmerd? Ik zie die corona pas niet anders dan een digitaal geel boekje.
Een prik halen om op reis te kunnen naar een mooi tropisch land is al zo oud als de weg naar Rome, ook toen al was het verplicht voor sommige landen en nu is het ineens een principieel probleem voor sommigen.
Ik zie het verschil (behalve de media aandacht en het aantal gekkies) niet echt.
Aandachtspuntje:Mr. Detonator schreef op zondag 30 mei 2021 @ 07:28:
To be clear, most of those hospitalized are among those not vaccinated. Vaccine does indeed work and important - albeit 60% efficacy for 2 doses of AstraZeneca vaccine against the new #B16172. 88% for the Pfizer vaccine against #B16172. But 2/3rd if vaccine are AZ in
Het verschil is dat bij het gele boekje en het bezoeken van landen vrijwel geen enkele vaccinatie verplicht is, met als uitzondering gele koorts in het geval van enkele obscure Afrikaanse en Zuid-Amerikaanse landen. Bij alle andere landen zijn er alleen aanbevolen vaccinaties en kan je dus zelf de afweging maken.D.deJong schreef op zondag 30 mei 2021 @ 08:00:
[...]
Het gele boekje wat al tientallen jaren bestaat is volgens jou dus ook onzin en vrijheid belemmerd? Ik zie die corona pas niet anders dan een digitaal geel boekje.
Een prik halen om op reis te kunnen naar een mooi tropisch land is al zo oud als de weg naar Rome, ook toen al was het verplicht voor sommige landen en nu is het ineens een principieel probleem voor sommigen.
Ik zie het verschil (behalve de media aandacht en het aantal gekkies) niet echt.
Ik ga vaak überhaupt al in Nederland op vakantie, lekker rustig met mijn gezin naar een Landal park.Dennis1812 schreef op zaterdag 29 mei 2021 @ 16:27:
[...]
Want binnen NL op vakantie is geen vakantie?
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
Ik zie nog steeds het verschil dus niet, wel gele koorts, niet covid 19.Laguna schreef op zondag 30 mei 2021 @ 08:39:
[...]
Het verschil is dat bij het gele boekje en het bezoeken van landen vrijwel geen enkele vaccinatie verplicht is, met als uitzondering gele koorts in het geval van enkele obscure Afrikaanse en Zuid-Amerikaanse landen. Bij alle andere landen zijn er alleen aanbevolen vaccinaties en kan je dus zelf de afweging maken.
[ Voor 7% gewijzigd door D.deJong op 30-05-2021 09:34 ]
Ik heb de prijzen gezien van een vakantiehuisje. die ligt seriues zo'n kleine 50% hoger dan dezelfde periode vorig jaar.Lethalis schreef op zondag 30 mei 2021 @ 08:49:
[...]
Ik ga vaak überhaupt al in Nederland op vakantie, lekker rustig met mijn gezin naar een Landal park.
Alleen die rust wordt tegenwoordig een beetje verstoord door groepen jongeren die eigenlijk liever naar Ibiza gaan ofzo. Zitten ze met z'n achten in een huisje de halve nacht hard te praten, kratten drank erbij etc.
Dus ik heb eigenlijk liever dat ze weer oprotten naar het buitenlandWant het is ook niet zo alsof de Duitsers en Belgen wegblijven.
Vorig weekend nog in Zeeland geweest en de buitenlandse toeristen zijn alweer volop aanwezig. Dus het wordt wat druk op deze manier.
Als wij met z'n allen in Nederland vakantie moeten vieren - prima - maar dan moet je toeristen die niet in Nederland wonen ook tegenhouden. Anders wordt het gewoon een zooitje.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
De prijzen zijn inderdaad absurd hoog, en het loopt al behoorlijk vol overal.Gunner schreef op zondag 30 mei 2021 @ 09:36:
[...]
Ik heb de prijzen gezien van een vakantiehuisje. die ligt seriues zo'n kleine 50% hoger dan dezelfde periode vorig jaar.![]()
Hoogseizoen-prijzen zijn al de max die ik wil betalen, dus ik wacht maar iets van een last minute af of evt de herfstvakantie maar dit is echt niet leuk meer. Gelukkig ben ik al in de meivakantie weggeweest.
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq