Coronavirus slowchat #3 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 21 Laatste
Acties:
  • 81.429 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 19:21
R.van.M schreef op maandag 3 mei 2021 @ 15:29:
[...]

Waarom? Wat is de reden dat we beter moeten zijn dan bijvoorbeeld Duitsland? Zoals met veel dingen, de laatste procenten kosten het meeste in geld
het is een 80/20 regel. De eerste 80% kost je 20% aan effort, de laatste 20% kost je 80%. Maar wij zijn nog niet eens aan 40%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online

polthemol

Moderator General Chat
maartend schreef op maandag 3 mei 2021 @ 15:31:
[...]

het is een 80/20 regel. De eerste 80% kost je 20% aan effort, de laatste 20% kost je 80%. Maar wij zijn nog niet eens aan 40%.
bursten we die bubbel even: de 80/20 regel bestaat niet :P Dooddoener in managementtaal, maar is volkomen uit de duim gezogen dat percentage alsof het een wetmatigheid is :)

Maar ik denk dat we wel merken dat het hier en daar wat rammelt met gezondheidszorg en dat niet alleen in Nederland. Er zijn veel landen die worstelen met quarantaine, inentingen enz. omdat er veel politieke beslissingen worden genomen waarbij de wetenschap maar wordt genegeerd. India scoort daar momenteel hoog, waarbij men ook doodleuk veel vaccins daar maakt maar zelf niets heeft.

Overall had ik gehoopt op een wat meer gecoordineerde aanpak wereldwijd waarbij men grote infectiehaarden collectief ging bestrijden door daar heel snel en heel veel te vaccineren, om op die wijze wat meer mutaties te voorkomen.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:46

Dennis1812

Amateur prutser

Sorcerer8472 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:49:
Heb mijn oorspronkelijke post even gecorrigeerd ;)

Ik ben evenwel benieuwd of we uiteindelijk de juiste (hoeveelheden) vaccins binnenkrijgen om dit allemaal enigszins mogelijk te maken.

-edit: ik zat helemaal verkeerd met aantallen vaccins, negeren graag :+ -
Fijn dat je dat ook toegeeft.
Doen de meeste niet :+

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
polthemol schreef op maandag 3 mei 2021 @ 15:48:
[...]

bursten we die bubbel even: de 80/20 regel bestaat niet :P Dooddoener in managementtaal, maar is volkomen uit de duim gezogen dat percentage alsof het een wetmatigheid is :)
Nou, het klopt wel redelijk hoor. Ok, niet wetmatig 80/20. Maar wel dat het veel meer moeite kost om ergens voor perfectie te gaan dan net geen perfectie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

mugenmarco schreef op maandag 3 mei 2021 @ 12:40:
[...]

Je snapt toch zelf ook wel dat de politie/ME weet dat ze geen kans maken gezien een extreem groot deel van die mensen supporter of hooligan zijn.

Anyways, ik ken inmiddels een stuk of 8 mensen die allemaal corona hebben gehad, 1 was een paar weken haar reukvermogen kwijt en de rest had een lichte verkoudheid en thats it.

Geen van allen valt onder de kwetsbare groep en 2 zijn tussen de 60 en 65.

Is het echt zo dat mensen die over het algemeen gezond zijn vrijwel geen ernstige klachten krijgen? uitzonderingen zijn er altijd natuurlijk maar is het terecht dat we ruim een jaar in lockdown zitten met alle geestelijke en financiele gevolgen van dien?
Ik zal vast niet de enige zijn die je antwoord maar uit ervaring een antwoord op je vraag: nee.
Wij hebben thuis alle vier corona gehad, mijn vrouw, die verder kerngezond is, heeft er nog steeds last van (hoesten, spierpijn, vermoeid) na 3 weken.
Helaas hebben we ook het gezin van mijn jongere broer besmet die zover ik weet ook gezond is en daar liggen ze nu al bijna een week op bed met koortsaanvallen.

Alleen de kinderen (10, 13, 20, 23) hebben nergens last van.

Daarbovenop is onze 83 jarige vader nu ook besmet en die ligt nu voor de 2e keer in het ziekenhuis (gelukkig niet op de IC). Wat ik van de verpleging/artsen gehoord heb is het protocol nu zuurstof toedienen, als iemand een nachtje boven de 92% verzadiging zit hup naar huis. Als iemand dan voor de tweede keer terug komt wordt een onderzoek gestart incl bloedtesten op ontstekingen etc en zuurstof + behandeling ingezet.

Dus mijn n=1 conclusie: er is blijkbaar niet te voorspellen hoe iemand reageert op corona;
Ziekenhuizen zitten zo aan het plafond dat men ook voor corona patienten al een triage invoert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-09 17:45
Edit:

Is idd allemaal niet van toegevoegde waarde en hoort hier niet

[ Voor 90% gewijzigd door Pukson op 04-05-2021 23:10 ]

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Pukson schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 10:05:
Wat ik mij ook afvroeg. Ze gaan kijken naar hoog risico gebieden. Nou ken ik een stel dat naar Dubai gaat, waar 50% al 2x is gevaccineerd en nog zo'n 1500 besmettingen zijn dagelijks. En een stel dat naar Israël gaat, dat spreekt ook voor zich.

Blijven die gebieden hoog risico, omdat ze buiten de EU zitten. Of gaan ze nu echt komende zomer kijken naar het aantal besmettingen en gezette vaccinaties?

Ik snap hun gedachten wel. Ze zijn zelf echt wel serieus met het naleven van de regels maar willen er echt op uit. Na 2x hun vakantie te hebben ingeleverd. Zij geven aan voor hun gevoel daar veiliger te zijn dan België met hogere besmettingen etc. (Voorbeeld)
Ikke ikke ikke, hoezo hou je je aan de regels wanneer je vind dat je je vakantie echt verdiend hebt en gewoon gaat?
Ik snap hun gedachte ook wel, puur egoïsme.
Juist door dit soort zelfbenoemde experts duurt het nog tijden voordat de samenleving weer een beetje normaal gaat worden, en bedankt :(
(Voor dit soort mensen hadden we al een jaar gewoon een verplichte isolatie moeten hebben wanneer je terugkomt uit het buitenland, oja en wat handhaving, dat je het wel laat om na thuiskomst ff de boodschappen bij de Appie te gaan halen etc.)

[ Voor 10% gewijzigd door PalingDrone op 04-05-2021 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Pukson schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 10:05:
Wat ik mij ook afvroeg. Ze gaan kijken naar hoog risico gebieden. Nou ken ik een stel dat naar Dubai gaat, waar 50% al 2x is gevaccineerd en nog zo'n 1500 besmettingen zijn dagelijks. En een stel dat naar Israël gaat, dat spreekt ook voor zich.

Blijven die gebieden hoog risico, omdat ze buiten de EU zitten. Of gaan ze nu echt komende zomer kijken naar het aantal besmettingen en gezette vaccinaties?

Ik snap hun gedachten wel. Ze zijn zelf echt wel serieus met het naleven van de regels maar willen er echt op uit. Na 2x hun vakantie te hebben ingeleverd. Zij geven aan voor hun gevoel daar veiliger te zijn dan België met hogere besmettingen etc. (Voorbeeld)
Dit valt onder de hoofdstuk ; laat ik eens een butreden bedenken waarom ik van mening ben dat eea niet voor mij geldt. Ik doe dat ook, maar ik erken iig dat het een but reden is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-09 17:45
Edit.

[ Voor 99% gewijzigd door Pukson op 04-05-2021 23:11 ]

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
Je mag gewoon op vakantie gaan hoor, wordt alleen afgeraden en je moet dan wel je eigen zaakjes regelen. Lusten en lasten zijn dan voor rekening van de vakantiegangers.

Nadeel is alleen dat mocht na 5 dagen die test tegenvallen de samenleving weer op mag draaien voor de extra dagen, je je werkgever opzadelt met vermijdbaar ongemak en met een beetje pech toch een of andere buitenlandse mutatie importeert. "Helden" die zo weinig verantwoordelijkheid tonen verdienen die status niet.
In het slechtste geval belast je je collega's met nog meer werkdruk, lekker sociaal weer allemaal.

Zolang "alles" er op gericht is om verplaatsingen te voorkomen vind ik vakantie in eigen land ook nogal discutabel.
Of je nou vanuit je woning in Limburg naar Center Parks Groningen gaat of naar een Duits huisje in Aachen, het ene mag gewoon en het andere schijnt verschrikkelijk fout te zijn.
Volgens mij zit je in Duitsland zelfs "veiliger" dan hier in Nederland waar vrijwel alle regels behoorlijk facultatief zijn.
Wanneer je je quarantaine breekt in beschaafde landen dan heb je een groot en duur probleem, hier blijven we maar adviseren en is een jaar daarover vergaderen nog te kort om zoiets moeilijks er door te krijgen.
Laat staan om te handhaven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:28
Pukson schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 15:07:
[...]

Uiteraard snap ik je reactie. Dit zijn toevallig wel onze frontlinie "helden". Ze hebben zelfs zo gepland dat ze binnen hun verlof gewoon nog na thuiskomst in quarantaine kunnen, en keurig de 5de dag testen.

Het valt me echt op dat sommige totaal in paniek schieten als ze horen, buitenland en vakantie. Zelf sta ik er ook zo in. Als ik naar land x ga met miss 500-1000 besmettingen en eventueel dr helft gevaccineerd. Je houdt je daar aan de regels, wat is daar nou erg aan?

Vakantie binnen NL is dan wel prima, terwijl daar dan bijv 6x zoveel besmettingen zijn. En je na thuiskomst niet in quarantaine hoeft/gaat?
Eerste wat bij mij opkomt... Waarom vraag jij dit voor hun? Net flinke discussie gehad? Of gaat het eigenlijk om je/jullie zelf?
Wil je echt mijn antwoord? Hiero:

Als het frontlinie "helden" zijn, ga ik er maar even vanuit dat het mensen uit de zorg zijn? die graag een welverdiende vakantie zouden hebben?
Ik gun het ze van harte, en ze moeten het ook echt zelf weten, ik heb er ook zeker geen waardeoordeel naar hun persoonlijk over.
Ik krijg ergens wel een "Oranje's gaan op vakantie naar Griekenland, nadat net het land op slot is gegooid voor het gepeupel" gevoel van verontwaardiging hierbij.
Dagelijks worden we nog steeds gebombardeerd met zorgpersoneel dat de noodklok luid, en ziekenhuizen die overvol liggen volgens mij?
Ga gewoon als je graag wil gaan en die verantwoordelijkheid denkt te kunnen dragen. Waarom moet je daar bevestiging voor vinden hier/van een ander?
Dat doe je volgens mij alleen als je ergens wel weet dat wat je doet op z'n minst twijfelachtig is...
Geef dan inderdaad gewoon toe dat je weet dat het misschien niet slim is, maar dat je het voor jezelf kan verantwoorden want bla, bla, bla... en niet zit te wachten op moraalridders ;)
Maw. Stel dit soort vragen gewoon niet (hier) en ga lekker op vakantie, of niet...

Back to slowchat... sorry als m'n reactie hierboven wat vertekend overkwam... Hieronder wellicht de reden...
Heb net gehoord dat ik vandaag positief ben (getest) en m'n partner negatief... Test zoontje nog niet binnen. De test was obv. Brief BSO van m'n zoontje en een half vaag contactonderzoek.... de 3e intussen... Het moest een keer raak zijn denk ik dan maar... Dit was wel een hele snelle uitslag.. 12 uur vanmiddag getest, om 18 uur hadden we de uitslag al binnen via digid.
Voelt toch wel gek. Had en heb dus gelukkig totaal geen klachten en het komt dus ook vrij onverwacht... hopelijk valt het allemaal mee.
Nu eerst 5 dagen quarantaine dus... "Gelukkig" had ik net sinds een half jaar deze week een weekje vrij van werk genomen... Alsof de duvel ermee speelt...
Voor m'n zoontje en partner vind ik het dubbelkut. Ze zitten er maar mooi mee vast nu... Gelukkig is het kutweer. :o :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
Pukson schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 15:07:
[...]
Dit zijn toevallig wel onze frontlinie "helden".
Ik ben ook een "frontlinie held" (zoals jij het omschrijft, ik doe gewoon mijn werk)

Ik ben vorige week gewoon een week met rugzak en tent gaan wandelen in Limburg en over 2 weken ga ik met mijn partner een week wandelen in Drenthe. Afgelopen zomer gewoon op trektocht (3x 1 week camping) in Nederland gedaan.

Nog geen haar op mijn hoofd die er over denkt echt de grens over te gaan reizen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:41
De realiteit blijft natuurlijk dat vorig jaar er minder besmettingen onder de reizigers waren en dat maar bij zo'n 8% van de besmettingen de persoon daarvoor in het buitenland was geweest(wat nog niet eens betekende dat de besmetting ook in Nederland was opgedaan). Ook niet gek, want de besmettingsgraad lag lager in de meeste landen en in Nederland was bijna alles versoepeld, dus overal een orgie aan bbq's, buurtfeesten, terrassen/kroegen/steden bomvol etc.

Je kan echt beter in het buitenland ergens door de bergen gaan wandelen dan dat je op een terras in Nederland zit oid. Sowieso merk je aan alles (alle massale bijeenkomsten de laatste tijd) dat Nederland totaal overspannen is. Op elke versoepeling zal enorm hysterisch gereageerd worden.

En of het egoïstisch is om naar het buitenland te gaan: niet echt natuurlijk, als je maar goed nadenkt. En voor duizenden mensen geldt natuurlijk dat ze misschien beter egoïstisch naar het buitenland hadden kunnen gaan tijdens de pandemie omdat ze er in Nederland de ultieme prijs voor hebben betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
BarôZZa schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 00:19:
De realiteit blijft natuurlijk dat vorig jaar er minder besmettingen onder de reizigers waren en dat maar bij zo'n 8% van de besmettingen de persoon daarvoor in het buitenland was geweest(wat nog niet eens betekende dat de besmetting ook in Nederland was opgedaan). Ook niet gek, want de besmettingsgraad lag lager in de meeste landen en in Nederland was bijna alles versoepeld, dus overal een orgie aan bbq's, buurtfeesten, terrassen/kroegen/steden bomvol etc.

Je kan echt beter in het buitenland ergens door de bergen gaan wandelen dan dat je op een terras in Nederland zit oid. Sowieso merk je aan alles (alle massale bijeenkomsten de laatste tijd) dat Nederland totaal overspannen is. Op elke versoepeling zal enorm hysterisch gereageerd worden.

En of het egoïstisch is om naar het buitenland te gaan: niet echt natuurlijk, als je maar goed nadenkt. En voor duizenden mensen geldt natuurlijk dat ze misschien beter egoïstisch naar het buitenland hadden kunnen gaan tijdens de pandemie omdat ze er in Nederland de ultieme prijs voor hebben betaald.
Op de Veluwe wandelen is ook echt beter dan in het buitenland op't terras zitten... 8)7

Je kan sowieso beter gaan wandelen dan op een terras hangen .. ;) maar daarvoor hoef je dus echt niet naar het buitenland. Kan wel natuurlijk, maar hoeft niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
GeeEs schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 00:43:
[...]

Op de Veluwe wandelen is ook echt beter dan in het buitenland op't terras zitten... 8)7

Je kan sowieso beter gaan wandelen dan op een terras hangen .. ;) maar daarvoor hoef je dus echt niet naar het buitenland. Kan wel natuurlijk, maar hoeft niet.
Het punt is dat terras is toegestaan en het buitenland wordt afgeraden.

Veluwe is geinig voor een dagje, maar meer ook niet. Niet echt hetzelfde als een paar dagen hiken door de bergen, jungle oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
Punt is dat terras sowieso niet slim is en dat wandelen altijd beter is. Het beste nog dicht bij huis.

Ik wandel ook liever door de bergen ja... Maar dat was niet mijn punt.

Met wandelen in het buitenland neem je momenteel een groter risico op onbedoeld verspreiden dan als je wandelt in je eigen buurt.
Dat het terras is toegestaan zegt verder ook niks/imho alleen maar door politieke druk.
Je onnodig verplaatsen is gewoon niet slim tijdens een virus uitbraak. Dus buitenland liever niet idd. Het mag echter wel. Is geen verbod. Veluwe ook liever niet met z'n allen tegelijk... Etc.. etc ..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarôZZa
GeeEs schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 01:44:
Punt is dat terras sowieso niet slim is en dat wandelen altijd beter is. Het beste nog dicht bij huis.

Ik wandel ook liever door de bergen ja... Maar dat was niet mijn punt.

Met wandelen in het buitenland neem je momenteel een groter risico op onbedoeld verspreiden dan als je wandelt in je eigen buurt.
Dat het terras is toegestaan zegt verder ook niks/imho alleen maar door politieke druk.
Je onnodig verplaatsen is gewoon niet slim tijdens een virus uitbraak. Dus buitenland liever niet idd. Het mag echter wel. Is geen verbod. Veluwe ook liever niet met z'n allen tegelijk... Etc.. etc ..
Groter risico op verspreiden? Ik heb 4 PCR tests gehad en twee weken quarantaine. De bergen hier zijn een stuk rustiger dan de natuurgebieden in Nederland.

Het is afhankelijk van wat je zelf doet en waar je heen gaat. Die regels zijn vooral voor de sociale vakantiegangers en natuurlijk zodat zoveel mogelijk Nederlanders hun centen in eigen land uitgeven.

Heb zelf 1000km gewandeld in drie maanden, dat doe ik niet op de Veluwe of uberhaupt in Nederland met dat poepweer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Niet online
BarôZZa schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 02:36:
[...]

Groter risico op verspreiden? Ik heb 4 PCR tests gehad en twee weken quarantaine. De bergen hier zijn een stuk rustiger dan de natuurgebieden in Nederland.

Het is afhankelijk van wat je zelf doet en waar je heen gaat. Die regels zijn vooral voor de sociale vakantiegangers en natuurlijk zodat zoveel mogelijk Nederlanders hun centen in eigen land uitgeven.

Heb zelf 1000km gewandeld in drie maanden, dat doe ik niet op de Veluwe of uberhaupt in Nederland met dat poepweer.
Niet alleen de bergen waar je nu bent zijn stiller dan Nederland, volgens mij is het vrijwel overal ter wereld rustiger dan hier...
Toch kan je hier ook best 10 km per dag lopen, of het net zo leuk is als daar betwijfel ik maar met een beetje goede wil en een flink masochistische instelling kom je een heel eind...

Gok dat het hier in Europa op de route naar Santiago de Compostella ook vrij tam is geweest dit jaar.
Normaal een vrij populaire lange wandeling maar nu met gebrek aan overnachtingsplekken, algeheel wantrouwen richting "ongevaccineerde" toeristen, lastige grensovergangen en per land wisselende corona restricties was zo'n tocht gewoon niet te doen.
Nederland had zo'n beetje de allerlichtste "lockdown" die je maar kan bedenken, al vraag ik me af of je dat wel zo mag noemen in vergelijk met de rest van de wereld.
Goed, de niet essentiële middenstand en de ReCa zijn de nek om gedraaid maar je kan gewoon nog naar een vakantiepark om mekaar daar in een krap huisje te besmetten, geen haan die er naar kraait of je daar met je complete familie in gaat zitten voor een midweek.
De avondklok en het baggerweer maakten een flinke wandeling in Nederland wel wat lastig maar wanneer je het vergelijkt met landen waar je overdag zonder reden niet op straat mocht zijn of max 5 km van je huis mocht gaan dan moeten bepaalde figuren die zo hard lopen te schreeuwen over hun vrijheden die beperkt worden, politiestaat etc, gewoon heel erg snel kappen met dat gemiep.

Je mag of iig kan hier zo'n beetje alles en dat doet men dus ook waardoor we dan wel weer zo'n 170k vrij loslopende besmettelijken hebben, waar een klein land groot in kan zijn ;)
Gaat best lekker met het kweken van groeppsimmuniteit op deze manier. /s
Tel daar een komende anarchistische zomerperiode met wat uitreisrestricties bij op en er hoeft nauwelijks nog gevaccineerd te worden, met als bijkomend voordeel dat het door Nederlanders opgepotte geld niet naar het buitenland verdwijnt en de economie staat er in november 2021 weer prima voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:55
Doet mij denken aan de vragen bij het ziekenhuis toen mijn vader er heen moest.
Hij heeft toen wijs verzwegen op de vraag of hij in het buitenland geweest was dat hij vanuit Nederland een stuk over de grens in België had gelopen. Want dan waren alle alarmbellen afgegaan. Maar niemand vroeg of hij in Amsterdam was geweest (toen enige code rood in NL), terwijl dat risico veel hoger was dan een beetje wandelen in de natuur in België.
Stinger_Ventura schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 20:36:
Beieren haar open volgens het nieuwsblog van de Telegraaf;
Premier Markus Söder zegt dat de Duitse deelstaat Beieren deze maand weer opengaat voor toeristen. Vanaf 21 mei zou vakantie weer mogelijk moeten zijn in regio’s met een laag besmettingspercentage. Beieren is een populaire bestemming voor reizigers uit Duitsland en daarbuiten.

Het besluit van Beieren komt op het moment dat het aantal nieuwe besmettingen in heel Duitsland is gedaald na een langdurige lockdown. Berlijn en verschillende deelstaten, waaronder Beieren, willen ook de volledig gevaccineerden en de mensen die hersteld zijn meer vrijstelling van de coronaregels geven.
Söder zei dat hotels, vakantieappartementen, campings, openluchtrestaurants, theaters, concertzalen, operagebouwen en bioscopen weer open mogen in gebieden met minder dan 100 coronabesmettingen per 100.000 inwoners over de afgelopen zeven dagen.

Verschillende maatregelen tegen het virus blijven wel van kracht, zei Söder. Hiertoe behoren sluiting van de openluchtrestaurants om 22.00 uur en de voortzetting van de mondkapjes-en-testvoorschriften.
Je wordt gewoon een derderangs burger als je gezond bent en nog geen vaccin hebt mogen ontvangen :( :( :(

[ Voor 60% gewijzigd door LordSinclair op 05-05-2021 08:42 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 16-09 14:11
Waar ik met het reizen van andere zoveel moeite mee heb is vooral het stukje "waarom zij wel?"
Doen hier met z'n alle zo ontzettend onze best om alles zo goed en zo kwaad alles na te leven.
Waarom zouden andere wel naar Dubai of de Ardennen, of Duitsland mogen als wij hier zo onze best doen?
Wat weerhoudt mij/ons dan om ook niet te denken 'het kan prima'.

Daarnaast vind ik het ook heel egoïstisch om zelf te kunnen bepalen 'dat het prima kan'.
Tuurlijk kan heel veel wel als je gewoon je boeren verstand gebruikt, maar kan je nou werkelijk écht inschatten welke risico's je loopt?

Ik snap heus dat het zo ontzettend fijn moet zijn om er even tussenuit te gaan, heb ikzelf ook echt reuze behoefte aan, maar nu. gewoon. even. niet.

Het creëert nog meer onrust en verdeeldheid in een periode waarin we dat absoluut niet kunnen gebruiken. Iedereens lotje op begint te raken en dus nog meer irritaties kan opleveren.

[ Voor 11% gewijzigd door Flix20 op 05-05-2021 08:56 ]

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:37
maartend schreef op dinsdag 4 mei 2021 @ 22:29:
[...]

Ik ben ook een "frontlinie held" (zoals jij het omschrijft, ik doe gewoon mijn werk)

Ik ben vorige week gewoon een week met rugzak en tent gaan wandelen in Limburg en over 2 weken ga ik met mijn partner een week wandelen in Drenthe. Afgelopen zomer gewoon op trektocht (3x 1 week camping) in Nederland gedaan.

Nog geen haar op mijn hoofd die er over denkt echt de grens over te gaan reizen.
Wel oppassen dat je niet perongeluk de grens overwandeld dan in Limburg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R.van.M
LordSinclair schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 08:39:

[...]

Je wordt gewoon een derderangs burger als je gezond bent en nog geen vaccin hebt mogen ontvangen :( :( :(
Je kan ook overdrijven. Iedereen komt de komende maanden aan de beurt dus waarom niet alvast de vrijheid geven aan diegene die al geweest zijn.

In jouw optiek moeten dus iedereen wachten tot de laatste geweest is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
BarôZZa schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 02:36:
[...]
...

Het is afhankelijk van wat je zelf doet en waar je heen gaat. Die regels zijn vooral voor de sociale vakantiegangers en natuurlijk zodat zoveel mogelijk Nederlanders hun centen in eigen land uitgeven...
De regels gelden niet voor mij, alleen voor de rest...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:08

codex

Geen OpenAI agent :)

Ik heb een uitnodiging gehad voor een brainstormsessie op kantoor waar circa 10 personen bij aanwezig zullen zijn. Persoonlijk vind ik dit kwalijk, gezien we allemaal thuiswerken en het dringende advies nog steeds is: werk thuis. Dit soort sessies kunnen prima via Teams.

Wat zouden jullie doen? Ik heb toch echt de neiging om het af te wijzen omdat ik mij hier ten eerste niet prettig bij voel en het ten tweede tegen de adviezen in gaat. Sowieso irriteert het mij mateloos dat mensen op kantoor gaan zitten terwijl ze thuis kunnen werken en lever ik hier commentaar op, ik zou het hypocriet vinden om het dan zelf wel te doen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

R.van.M schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 09:32:
[...]

Je kan ook overdrijven. Iedereen komt de komende maanden aan de beurt dus waarom niet alvast de vrijheid geven aan diegene die al geweest zijn.

Dat is het bij mij ook. Eerlijk is eerlijk: ik ben echt stikjaloers op iedereen die nu wel weer op vakantie kan en terug kan naar het oude normaal. Maar ik zou er zelf niets mee opschieten om iedereen die nu gevaccineerd is maar binnen te laten zitten. Mijn situatie wordt niet beter als die voor anderen slechter wordt.

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
R.van.M schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 09:32:
[...]

Ja, want je krijgt anders een flinke tweedeling in de maatschappij. Die impact is vele mate groter dan de avondklok. Zeker zolang de gratis GGD test niet gebruikt kan worden als bewijs kost en niet gevaccineerde gewoon bakken extra geld om iets te mogen doen.

En daarnaast moet ik nog maar zien dat het de komende maanden gebeurd dat iedereen een prik krijgt. Het tempo komt er nog steeds niet echt in en de politiek staat niet bekend om een betrouwbare partner te zijn met hun vaak veel te optimistische uitspraken.

En dan worden er aan de andere kant allemaal nieuwe "risico" groepen bedacht die maar weer even eerst geprikt moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
LordSinclair schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 10:06:
[...]

Ja, want je krijgt anders een flinke tweedeling in de maatschappij. Die impact is vele mate groter dan de avondklok. Zeker zolang de gratis GGD test niet gebruikt kan worden als bewijs kost en niet gevaccineerde gewoon bakken extra geld om iets te mogen doen.

En daarnaast moet ik nog maar zien dat het de komende maanden gebeurd dat iedereen een prik krijgt. Het tempo komt er nog steeds niet echt in en de politiek staat niet bekend om een betrouwbare partner te zijn met hun vaak veel te optimistische uitspraken.

En dan worden er aan de andere kant allemaal nieuwe "risico" groepen bedacht die maar weer even eerst geprikt moeten worden.
Op het moment dat die situatie jaren zou gaan duren is het een andere situatie. In principe ontstaat deze situatie voor slechts 3-4 maanden. Geen digitaal bewijs, maar gewoon je gele boekje. Die kun je laten zien of waar nodig een negatieve test (bijvoorbeeld bij het inreizen van NL). Geen tweedeling, alleen minder gedoe voor de mensen die gevaccineerd zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
R.van.M schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 10:23:
[...]

Op het moment dat die situatie jaren zou gaan duren is het een andere situatie. In principe ontstaat deze situatie voor slechts 3-4 maanden. Geen digitaal bewijs, maar gewoon je gele boekje. Die kun je laten zien of waar nodig een negatieve test (bijvoorbeeld bij het inreizen van NL). Geen tweedeling, alleen minder gedoe voor de mensen die gevaccineerd zijn.
De negatieve uitslag van de GGD wordt vaak niet geaccepteerd door landen/instanties (daarnaast mag je je alleen laten testen bij klachten). Dus als niet-gevaccineerde ben je per event €90~€150 euro extra kwijt om je te laten testen. Dat kan best in de papieren lopen die 3~4 maanden waar jij van uit gaat.
Zo'n financiële barrière zorgt echt wel voor tweedeling. Met je gezin een dagje uit of op vakantie kost opeens €360~€1200 extra (4 personen, 2x laten testen, heen en terug).

[ Voor 5% gewijzigd door LordSinclair op 05-05-2021 10:51 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• R.van.M
LordSinclair schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 10:47:
[...]

De negatieve uitslag van de GGD wordt vaak niet geaccepteerd door landen/instanties (daarnaast mag je je alleen laten testen bij klachten). Dus als niet-gevaccineerde ben je per event €90~€150 euro extra kwijt om je te laten testen. Dat kan best in de papieren lopen die 3~4 maanden waar jij van uit gaat.
Zo'n financiële barrière zorgt echt wel voor tweedeling. Met je gezin een dagje uit of op vakantie kost opeens €360~€1200 (4 personen, 2x laten testen, heen en terug) extra.
Dus dan moet iedereen het maar betalen? Of laten we alles dicht? Ik snap de logica er niet zo van.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordSinclair
R.van.M schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 10:51:
[...]

Dus dan moet iedereen het maar betalen? Of laten we alles dicht? Ik snap de logica er niet zo van.
Dat doen we al ruim een jaar lang, dus ik zie niet in waarom de saamhorigheid van alles samen opvangen opeens verdwijnt nu er een aantal mensen bevoordeeld zijn met omdat ze eerder aan de beurt waren met het vaccin. Nee, nu moeten de mensen die langer moeten wachten opeens zelf alles betalen en zelf de klappen opvangen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
LordSinclair schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 10:55:
[...]

Dat doen we al ruim een jaar lang, dus ik zie niet in waarom de saamhorigheid van alles samen opvangen opeens verdwijnt nu er een aantal mensen bevoordeeld zijn met omdat ze eerder aan de beurt waren met het vaccin. Nee, nu moeten de mensen die langer moeten wachten opeens zelf alles betalen en zelf de klappen opvangen. :X
Maar is de groep die langer moet wachten; de jongeren, ook niet grotendeels de oorzaak van dat het allemaal zolang duurt?
Is even puur een onderbuik gevoel, heb geen cijfers opgezocht om dit te onderbouwen, maar als ik om me heen kijk zijn het toch grotendeels de jongeren zeg de 15-30 jarige die er gewoon vrolijk op los feesten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
GeeEs schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 09:36:
[...]

De regels gelden niet voor mij, alleen voor de rest...
Ja, ik ben weg omdat de rest zich zo goed aan de regels hield :+
Flix20 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 14:02:
[...]

Maar is de groep die langer moet wachten; de jongeren, ook niet grotendeels de oorzaak van dat het allemaal zolang duurt?
Ik wist niet dat het land werd bestuurd door de jongeren. OMT en RIVM zullen ook wel uit jongeren bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
BarôZZa schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 14:53:
[...]

[...]

Ik wist niet dat het land werd bestuurd door de jongeren. OMT en RIVM zullen ook wel uit jongeren bestaan.
Precies mijn punt.
Vooral de vinger blijven wijzen naar diegene die gedwongen zijn maatregelen in te stellen maar vooral niet kijken waarom die maatregelen opgelegd moeten worden.
Kan het niet laten om het maar steeds te vergelijken met een kleuterklas.
De meester/juf een lul vinden omdat jij je vinger niet in het stopcontact mag steken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
Flix20 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 15:31:
[...]

Precies mijn punt.
Vooral de vinger blijven wijzen naar diegene die gedwongen zijn maatregelen in te stellen maar vooral niet kijken waarom die maatregelen opgelegd moeten worden.
Kan het niet laten om het maar steeds te vergelijken met een kleuterklas.
De meester/juf een lul vinden omdat jij je vinger niet in het stopcontact mag steken....
Geinig maar nee, tenzij je denkt dat de jongeren hier totaal anders zijn dan in andere landen. Het beleid is wat er verschilt.

Heeft weinig met een kleuterklas te maken, kinderachtige vergelijking is dat altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signs
  • Laatst online: 11-09 17:28
Heerlijk zo’n schoonfamilie dat de regels wanneer het hen uitkomt aan de laars lappen.

Met Moederdag lekker hutje mutje op elkaar in de huiskamer. Wij zeggen “Nee, wij houden ons aan de 2 bezoekers per dag, dus wij komen een andere dag” En wij zijn gelijk de spelbederver in de familie.

Schoonmoeder: “Ja maar het duurt nu al zo lang die pandemie en het is ook gezond verstand gebruiken. En 2 wijkagenten die stonden laatst zonder mondkapjes in de winkel dus…en daarnaast wij hebben het waarschijnlijk toch al gehad”

Pffff, het wordt steeds moeilijker om mensen te overtuigen om aan de regels te houden anders blijft het langer duren. Misschien moet ik maar stoppen met proberen…

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 18:54
Flix20 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 14:02:
[...]

Is even puur een onderbuik gevoel, heb geen cijfers opgezocht om dit te onderbouwen, maar als ik om me heen kijk zijn het toch grotendeels de jongeren zeg de 15-30 jarige die er gewoon vrolijk op los feesten.
Ja want de mensen boven de 30 houden zich wel allemaal zo lekker aan alle maatregelen. Hou toch op. De hele crisis moet iedereen solidair zijn en dan vooral voor de ouderen maar dan, zodra de ouderen hun spuitje hebben gehad, is de solidariteit vanuit die groep opeens verdwenen want zijn ze ingeënt en willen ze lekker weer alles kunnen doen. Dat is net zo egoïstisch als jongeren die blijven feesten en om eerlijk te zijn kan ik het de jongeren toch minder kwalijk nemen omdat ik in tegenstelling tot heel veel andere mensen niet vergeten ben hoe het was toen ik jong was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flix20
jbhc schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 16:10:
[...]

Ja want de mensen boven de 30 houden zich wel allemaal zo lekker aan alle maatregelen. Hou toch op. De hele crisis moet iedereen solidair zijn en dan vooral voor de ouderen maar dan, zodra de ouderen hun spuitje hebben gehad, is de solidariteit vanuit die groep opeens verdwenen want zijn ze ingeënt en willen ze lekker weer alles kunnen doen. Dat is net zo egoïstisch als jongeren die blijven feesten en om eerlijk te zijn kan ik het de jongeren toch minder kwalijk nemen omdat ik in tegenstelling tot heel veel andere mensen niet vergeten ben hoe het was toen ik jong was.
Ik zeg niet dat de oudere nu compleet losgelaten moeten worden, integendeel juist.
Ik zeg juist dat de jongeren niet zo moeten piepen als eventueel een situatie zich voordoet dat je naar bepaalde landen/evenementen mag wanneer je wel een vaccinatie hebt ontvangen.
Evenals je niet moet piepen als er een vaccinatie eis gesteld wordt bij desbetreffend evenement en jij er om wat voor reden ook voor kiest om je te laten vaccineren.

Ik stel enkel dat er een grote groep is geweest die volledig lak heeft gehad aan de regels en wij daardoor nu met z'n alle langer op de blaren moeten zitten en we enkel onszelf daar de schuld van kunnen geven.
Ik vind het werkelijk waar verbazingwekkend hoe weinig zelfreflectie er momenteel is.

En ik behoor zeker niet tot de groep die vergeten is hoe het was om jong te zijn. Sterker nog, ik behoor tot de groep en zie dondersgoed wat er om me heen gebeurt. Ook in de vriendengroep.
Gelukkig is dat een enkeling en ook daar wordt door de overgrote meerderheid afkeurend op gereageerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 18:54
Flix20 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 16:34:
[...]

Ik zeg niet dat de oudere nu compleet losgelaten moeten worden, integendeel juist.
Ik zeg juist dat de jongeren niet zo moeten piepen als eventueel een situatie zich voordoet dat je naar bepaalde landen/evenementen mag wanneer je wel een vaccinatie hebt ontvangen.
Evenals je niet moet piepen als er een vaccinatie eis gesteld wordt bij desbetreffend evenement en jij er om wat voor reden ook voor kiest om je te laten vaccineren.

Ik stel enkel dat er een grote groep is geweest die volledig lak heeft gehad aan de regels en wij daardoor nu met z'n alle langer op de blaren moeten zitten en we enkel onszelf daar de schuld van kunnen geven.
Ik vind het werkelijk waar verbazingwekkend hoe weinig zelfreflectie er momenteel is.

En ik behoor zeker niet tot de groep die vergeten is hoe het was om jong te zijn. Sterker nog, ik behoor tot de groep en zie dondersgoed wat er om me heen gebeurt. Ook in de vriendengroep.
Gelukkig is dat een enkeling en ook daar wordt door de overgrote meerderheid afkeurend op gereageerd.
Hier leg je toch duidelijk de schuld bij de jongeren:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
Flix20 schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 16:34:
Hoe heeft het niet houden aan de regels heeft nergens voor de tweedeling gezorgd tussen gevaccineerde en niet gevaccineerde mensen. Het niet houden aan de regels heeft nergens impact gehad op de snelheid van inenten.

En nu wordt gezegd, de jongeren houden zich niet aan de regels, ze moeten het langst wachten op het vaccin en daarom moeten ze nu maar zelf voor alle extra kosten van het niet gevaccineerd zijn opdragen (de extra testen om ergens aan deel te kunnen/mogen nemen). Al die jongeren moeten de komende jaren hard werken om de staatskas weer te vullen. Geld wat nu naar andere doelgroepen wordt uitgekeerd.

Dat gaat er bij mij niet in. Dat is een tweedeling in de maatschappij na een jaar van samenhorigheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Laatst online: 08:50

Vrijdag

De Zwarte

De jongeren mogen wel werken in de horeca. Dus kunnen ze alsnog een beetje op het terras zijn. Iedereen wint 8)

/s ;)

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Neutrino
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 17:33
codex schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 09:47:
Ik heb een uitnodiging gehad voor een brainstormsessie op kantoor waar circa 10 personen bij aanwezig zullen zijn. Persoonlijk vind ik dit kwalijk, gezien we allemaal thuiswerken en het dringende advies nog steeds is: werk thuis. Dit soort sessies kunnen prima via Teams.

Wat zouden jullie doen? Ik heb toch echt de neiging om het af te wijzen omdat ik mij hier ten eerste niet prettig bij voel en het ten tweede tegen de adviezen in gaat. Sowieso irriteert het mij mateloos dat mensen op kantoor gaan zitten terwijl ze thuis kunnen werken en lever ik hier commentaar op, ik zou het hypocriet vinden om het dan zelf wel te doen.
Ik zelf zou het niet doen omdat het niet nodig is; Door Astma werken mijn longen niet goed en heb ik een ondermaatse longinhoud. Nu er voornamelijk gezonde 30/40'ers in het ziekenhuis/ic liggen en ook zieker zijn dan de vorige golf, zou ik het een onzinnig risico vinden.

Bij ABN zit ook een manager die het moeilijk vond om Teams te gebruiken en daardoor het hele team dwong op kantoor te zijn. Persoonlijk snap ik het niet dat mensen er luchtig mee om gaan terwijl je er echt flink ziek van kan worden en blijvende schade aan over kan houden.

Ook is er nog zoveel onbekend; Als je het krijgt is er 20% kans op long COVID wat geen behandeling heeft.
Waarom zou een brainstorm sessie zo belangrijk zijn, dat je het risco wil lopen dat je werknemer voor een lange periode niet kan werken?
We weten nog niet precies waarom sommige mensen lang klachten houden na een infectie met SARSsevere acute respiratory syndrome-CoVcoronavirus-2. Er lijkt een verband te zijn met een hogere leeftijd en de hoeveelheid klachten die iemand heeft in de eerste fase van de besmetting. Ook mensen die vanwege COVID-19 in het ziekenhuis zijn opgenomen, of een verhoogd BMIBody Mass Index of astma hebben, lijken vaker langdurig klachten te houden na een besmetting

Hoe vaak komt Long COVID voor?
Dat is nog niet zeker. Volgens een eerste schatting heeft maximaal 1 op de 5 personen 4 of 5 weken na een positieve test nog klachten. Dat aantal neemt verder af 12 weken of langer na de besmetting. Er is nog geen optimale behandeling voor Long COVID
bron: https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/long-covid
De kans dat kinderen worden opgenomen met COVID is erg klein. Maar uit dit Russische onderzoek bleek dat een kwart van deze groep kinderen Long COVID-klachten kreeg.
bron: https://www.nporadio1.nl/...ijk-ook-bij-kinderen-voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Mijn ouders zijn nu allebei aan de beurt voor het vaccin. Vaders krijgt Astrazenica, moeders krijgt Pfizer.
Ik begrijp dat Pfizer de 'beste' is, maar kan dat verder niet onderbouwen. Weet iemand daar meer van? Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ben vooral benieuwd hoe beschermd ze zijn na de 1e prik, en hoe lang het duurt voor ze die bescherming hebben. Niet dat we ze dan massaal op gaan zoeken maar meer voor mijn eigen gemoedsrust.

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
MikeyMan schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 17:54:
[...]

Zoals ik zei... Topje van de ijsberg, heb al wat ander spul langs horen komen... Het kan niet gek genoeg... Ook buiten de protesten... Zeker de hondengeleiders komen echt alleen maar extreem geweld tegen dag in dag uit.

In Eindhoven stonden ze overigens al met messen te gooien. Maar wel zielig doen als ze er met de lange lat van langs krijgen. 8)7

Overigens was deze demo nadrukkelijk niet aangekondigd:

https://www.politie.nl/th...-wel-of-niet-aangekondigd
dit verhaal van de fietsenstandaard zit iets anders in elkaar https://www.gelderlander....bben-gemaakt-br~ac6767b4/

Toen de standaard daar uit viel, zag een agent dat een stuk tape aan de startkabel hing en heeft hij kabel en standaard aan elkaar gebonden ‘dat het niet verloren zou gaan

[ Voor 10% gewijzigd door Mr. Detonator op 07-05-2021 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mr. Detonator schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 18:55:
[...]

dit verhaal van de fietsenstandaard zit iets anders in elkaar https://www.gelderlander....bben-gemaakt-br~ac6767b4/

Toen de standaard daar uit viel, zag een agent dat een stuk tape aan de startkabel hing en heeft hij kabel en standaard aan elkaar gebonden ‘dat het niet verloren zou gaan
Klopt.
Inmiddels ook update van gehad.

Startkabels waren scherp geslepen -niet de standaard- om schade mee aan te brengen. Standaard was los geraakt toen een ME bus over een fiets heen gereden was.
Deze is toen door de relschoppers naar de politie gegooid. En bij het oprapen van zowel startkabels als standaard aan elkaar gebonden.

Beelden komen waarschijnlijk beschikbaar als het strafrechtelijk onderzoek is afgerond.

Overigens kansloze kop weer bij dit artikel. Suggereert dat er een agent ff lekker een wapen in elkaar heeft zitten klussen om olie op het vuur te gooien. Terwijl het enkel het bij elkaar binden van wat meuk blijkt te zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door MikeyMan op 07-05-2021 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Laatst online: 15-08 19:35
MikeyMan schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 19:05:
[...]

Klopt.
Inmiddels ook update van gehad.
verhaal word steeds gekker, van een geslepen fietsenstandaard naar een geslepen startkabel

kan me weinig voorstellen bij een scherp geslepen startkabel ..... de koperen accuklemmen zelf scherp geslepen ??

dan klopt onderstaande verhaal van de advocaat dus ook niet : Daarmee valt dus het verwijt weg dat Tim bewust een wapen heeft gemaakt om iemand te verwonden’’, aldus zijn advocaat Peter Spaargaren

[ Voor 28% gewijzigd door Mr. Detonator op 07-05-2021 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mr. Detonator schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 19:45:
[...]

verhaal word steeds gekker, van een geslepen fietsenstandaard naar een geslepen startkabel

kan me weinig voorstellen bij een scherp geslepen startkabel ..... de koperen accuklemmen zelf scherp geslepen ??

dan klopt onderstaande verhaal van de advocaat dus ook niet : Daarmee valt dus het verwijt weg dat Tim bewust een wapen heeft gemaakt om iemand te verwonden’’, aldus zijn advocaat Peter Spaargaren
Tsjah, ik kan niet anders zeggen dan dat ze er bij de politie ook bovenop zitten. En dat er beelden beschikbaar zijn waarop de gang van zaken beschikbaar is.

De zinsnede die je post is voor meerdere interpretaties vatbaar. De startkabels waren 'geprepareerd' zogezegd.

[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 07-05-2021 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Neef werkt bij een tuinbouwbedrijf en daar was een collega met corona. Geen probleem want die werkt alleen op het land en houdt afstand in de kantine. Iedereen werkt gewoon door, neef koopt zelftesten die hij dagelijks gebruikt voor hij bij z'n bejaarde ouders gaat lunchen die vlakbij z'n werk wonen.
Werkgever test (vanwege klachten) positief maar met afstand in de kantine kan dat heus geen kwaad, het werk en de lunch bij z'n ouders gaat gewoon door.
Neef test negatief met zelftest maar doet nog een tweede als hij net binnen is bij z'n ouders vanwege een voorgevoel en die is positief. Op naar de commerciële teststraat want geen 24 uur geduld en ook daar positief en wat denk je, hij wordt aangeraden om niet naast z'n partner te slapen. Wie had dat verwacht.
De verjaardag van haar moeder vieren, 97 jaar jong, in het tehuis mag ook ineens niet meer. Hoe vreemd.

Gelukkig is er ook nog een happy end. De werkgever heeft een ontroerende bedankbrief geschreven naar al het personeel omdat hij zich zo gesteund voelt en ze hebben allemaal een enveloppe met inhoud gekregen. Iedereen blij, wat een top werkgever.

De collega waar het mee begon zal hier niemand meer besmetten, die is onderweg naar huis in Polen.

Pracht verhaal, beetje jammer alleen dat het waar gebeurt is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

ninjazx9r98 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 21:13:
Neef werkt bij een tuinbouwbedrijf en daar was een collega met corona. Geen probleem want die werkt alleen op het land en houdt afstand in de kantine. Iedereen werkt gewoon door, neef koopt zelftesten die hij dagelijks gebruikt voor hij bij z'n bejaarde ouders gaat lunchen die vlakbij z'n werk wonen.
Werkgever test (vanwege klachten) positief maar met afstand in de kantine kan dat heus geen kwaad, het werk en de lunch bij z'n ouders gaat gewoon door.
Neef test negatief met zelftest maar doet nog een tweede als hij net binnen is bij z'n ouders vanwege een voorgevoel en die is positief. Op naar de commerciële teststraat want geen 24 uur geduld en ook daar positief en wat denk je, hij wordt aangeraden om niet naast z'n partner te slapen. Wie had dat verwacht.
De verjaardag van haar moeder vieren, 97 jaar jong, in het tehuis mag ook ineens niet meer. Hoe vreemd.

Gelukkig is er ook nog een happy end. De werkgever heeft een ontroerende bedankbrief geschreven naar al het personeel omdat hij zich zo gesteund voelt en ze hebben allemaal een enveloppe met inhoud gekregen. Iedereen blij, wat een top werkgever.

De collega waar het mee begon zal hier niemand meer besmetten, die is onderweg naar huis in Polen.

Pracht verhaal, beetje jammer alleen dat het waar gebeurt is....
Waarom mogen ze samen binnen in een kantine lunchen?
Dat is een van de dingen die ik de ene dag in de week op kantoor perse niet mag doen van WG.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
YakuzA schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 21:53:
[...]

Waarom mogen ze samen binnen in een kantine lunchen?
Dat is een van de dingen die ik de ene dag in de week op kantoor perse niet mag doen van WG.
Geen idee, werkgever zit er zelf ook bij met lunch en koffie. Neef alleen met koffie want die is met de lunch bij z'n ouders. Neef is overigens 50+ dus geen jong broekie.
Kan er uiteraard wel naar raden: anderhalve meter dus veilig, het is een griepje, Facebook zegt enz enz.
Maar een enveloppe met inhoud maakt vast een hoop goed..... Als je "slecht" denkt heeft de WG in ieder geval z'n schuldgevoel afgekocht en wie weet ziet hij het als een soort zwijggeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polli_
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
Mr.Joker schreef op maandag 26 april 2021 @ 01:23:
[...]

De vraag is, hoe objectief is zo iemand. Het blijft een beursgenoteerd bedrijf...

Ik zou ook zeggen dat je elk jaar een vaccinatie nodig hebt, tikt lekker aan, elk jaar miljarden van die doses verkopen :+

Je weet het gewoon niet, we weten niet hoe lang de vaccins werkzaam zijn in het lichaam, niet of er nog andere mutanten komen die besmettelijker en gevaarlijker zijn of besmettelijker en ongevaarlijker etc.
Nou zie hier vandaag de EU heeft een deal gemaakt met Pfizer voor 1.8 miljard vaccins voor de komende jaren.

https://www.reuters.com/w...nes-very-soon-2021-05-07/

Had ik nou gelijk of niet. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
ninjazx9r98 schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 22:03:
[...]

Geen idee, werkgever zit er zelf ook bij met lunch en koffie. Neef alleen met koffie want die is met de lunch bij z'n ouders. Neef is overigens 50+ dus geen jong broekie.
Kan er uiteraard wel naar raden: anderhalve meter dus veilig, het is een griepje, Facebook zegt enz enz.
Maar een enveloppe met inhoud maakt vast een hoop goed..... Als je "slecht" denkt heeft de WG in ieder geval z'n schuldgevoel afgekocht en wie weet ziet hij het als een soort zwijggeld.
Jammer dat dit altijd uit de 3e, 4e, of 5e hand komt. Zo ken ik ook wel 100 verhalen. Waarheidsgehalte zeer onbetrouwbaar en waarschijnlijk flink aangedikt en anders vraag ik me altijd af...

Waarom heeft die neef van je dan niet aan de bel getrokken?.. Omdat hij het wel best vond ook toch?
Vind hem dan minstens zo dom, dommer zelfs nog misschien wel dan die Pool met corona, die waarschijnlijk onder "dwang"/angstcultuur aan het werk was, zonder enige zekerheid...
8)7 ok, hier doe ik uiteraard ook een aanname, maar het verhaal was al "mooi" dus dit kan er ook nog wel bij.

Niemand verlinkt graag z'n werkgever, maar dan moet je ook niet zulke verhalen gaan verspreiden. Wees dan een echte vent en pak je WG eens flink bij z'n ballen! Als je niks zegt en alleen achter de rug van je WG zulke verhalen gaat rondstrooien laat je het dus gewoon gebeuren en keur je het in feite oogluikend goed en ben je zelf 100% medeverantwoordelijk imho.
Beetje de vuile was buiten hangen... Makkelijk hoor.

Neemt niet weg dat dit natuurlijk in en in triest is, want natuurlijk gebeurt zulke }:O poep wel helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:17

Laguna

Connaisseur

Vandaag was er dus weer een demonstratie, ditmaal in Barneveld. Beetje door zo'n Facebook live stream heengegaan om te zien wat voor mensen daar nou aan meedoen. Het is dus echt een bont gezelschap, maar toch veelal de lagere klasse van de bevolking. Een aantal vreedzame demonstranten zijn tevens in de veronderstelling dat de diverse "Defend" groepen er zijn om hen te beschermen tegen ME/politie, terwijl het gewoon (voetbal)hooligans zijn die erop uit zijn om te knokken. Het was een bijzondere gewaarwording.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-09 20:20
Begin de avondklok wel te missen. Het is nu standaard donderdag, vrijdag en zaterdagavond wel raak dat in de buurt halve feestjes weer gevierd worden.
Of misschien dat ze kroegen weer opengooien dat men daar dronken tegen elkaar kan gaan lallen }:|

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 16:16
Zo, als je als paria aangekeken wilt worden moet je met twee snotverkouden (maar sneltest en pcr negatief geteste) kinderen in een huisje gaan zitten in de mei-vakantie. Je ziet de ouders hun eigen kinderen gewoon wegtrekken in de speeltuin :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R.van.M
__fred__ schreef op zondag 9 mei 2021 @ 08:59:
Zo, als je als paria aangekeken wilt worden moet je met twee snotverkouden (maar sneltest en pcr negatief geteste) kinderen in een huisje gaan zitten in de mei-vakantie. Je ziet de ouders hun eigen kinderen gewoon wegtrekken in de speeltuin :o
Het probleem is dat er te veel mensen zijn die de kinderen niet laten testen en gewoon met klachten rond laten rennen. Als iedereen er vertrouwen in zou hebben dat alle mensen met ziekteverschijnselen getest zijn dan had je niet zo dit effect

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

R.van.M schreef op zondag 9 mei 2021 @ 09:18:
[...]

Het probleem is dat er te veel mensen zijn die de kinderen niet laten testen en gewoon met klachten rond laten rennen. Als iedereen er vertrouwen in zou hebben dat alle mensen met ziekteverschijnselen getest zijn dan had je niet zo dit effect
Nee. Het probleem is niet beredeneerde en aangeprate angst. Kinderen hebben doorgaans geen ernstige klachten en 90 procent van de besmettingen bij ouders valt ook mee. Relativeren is niet meer gewenst over corona.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 21:26
Laguna schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 19:46:
Vandaag was er dus weer een demonstratie, ditmaal in Barneveld. Beetje door zo'n Facebook live stream heengegaan om te zien wat voor mensen daar nou aan meedoen.
Het spandoek (nu.nl) spreekt boekdelen:
NOS, RTL, SBS, NRC, AD, Telegraaf, Trouw,
We zijn jullie leugens zat.
Wat blijft er nog over dan? Reformatorisch dagblad? De Volkskrant :P ?
Voor de echte feiten natuurlijk een of andere facebook echokamer :F

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

mekkieboek schreef op zondag 9 mei 2021 @ 11:07:
[...]

Het spandoek (nu.nl) spreekt boekdelen:

[...]

Wat blijft er nog over dan? Reformatorisch dagblad? De Volkskrant :P ?
Voor de echte feiten natuurlijk een of andere facebook echokamer :F
Nee, de nieuwsbladen van Viruswaanzin zelf natuurlijk, daar staat immers de échte Waarheid in! ;)

Ze hebben meerdere nieuwsbladen, met een oplage van >1 miljoen stuks bij elkaar geloof ik.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• GeeEs
__fred__ schreef op zondag 9 mei 2021 @ 08:59:
Wij werden, na een jaar de regels zo goed mogelijk volgen en de dans ontspringen, ook wat laks... net als iedereen. Logisch...
En toen ging het toch mis vorige week... En dat echt precies, na een half jaar alleen maar (thuis)werken en buffelen tussen gezin en werk, op de eerste dag van een weekje broodnodige meivakantie.
Eerst werd ik totaal onverwacht, toen nog zonder enige symptomen, opeens positief getest bij een routine test na de "zoveelste" brief van de BSO dat er een leidster positief was. M'n partner en zoontje testten toen nog negatief. Dat duurde 2 dagen. Toen ook partner positief... Die had intussen ook de bekende nog milde klachten. De dag erna begon ik ook te snotteren.
Zoontje nog steeds negatief .. maar wel snotteren, zoals gewoonlijk uiteraard met kids...
Daar zit je dan. Ik voelde me ziek. M'n energie was intussen in 1 dag van 75 naar 5. (100% is het al een paar jaar niet meer helaas ;) )
Geloof me... Ik zou jou nu ook als een paria aankijken. Ik vertrouw niemand meer voorlopig, ook m'n zoontje en mezelf niet. Ik blijf binnen, m'n partner en zoontje ook. Niet eens omdat we dat moeten, we willen niet eens meer ergens heen. Kan ook niet, qua energie. Best heftig met een druk kind :+ en dat is een groot understatement, maar dat hoef ik andere zieke ouders vast niet uit te leggen.
Ik ben echt weer op scherp gezet en ben weer net zo kritisch als de meeste mensen toen de pleuris net uitbrak.
Dus je kind niet loslaten als het snottert, zeker niet als je zelf in quarantaine moet, en al helemaal niet in een speeltuin met andere kids. Een negatieve test vandaag, zegt 0,0 over morgen, en kleine kinderen zijn superspreaders! Geloof me. Wees gewoon dankbaar en blij dat ze en jijzelf (nog) niet ziek worden. Ze verspreiden het weldegelijk en kennen geen basisregels en 1.5 meter.
Het allerergste naast mijn eigen miezerige rotgevoel nu, is zien dat je partner/moeder van je eigen kind wel behoorlijk ziek is... En je er NIKS aan kunt doen behalve hopen dat het morgen ietsje beter gaat.
2 weken geleden had ik waarschijnlijk nog hetzelfde gedaan met mijn snotterende zoontje... Nu weet ik beter.
Het is niet tof! Het is niet leuk. Het valt niet mee voor iedereen.
Ik gun het niemand en daar kan ik zelf het meeste aan doen door gewoon mijn verantwoordelijkheid te nemen. En ja, dat betekent ook zorgen dat mijn zoontje niet mogelijk onbedoeld iemand besmet, of het hier in huis haalt door met snotterende kids te spelen van lakse ouders, waarvan ik geen garantie heb dat ze geen corona hebben.
Helemaal voorkomen kan je het nooit, maar je kan wel gewoon proberen te begrijpen dat de regels er niet voor niets zijn en je er zo goed mogelijk aan houden.
Ik heb het afgelopen jaar genoeg gezien om te weten dat het inderdaad mee kan vallen. Maar ook dat de regels met voeten getreden worden door een hoop mensen.
En nee, ik ben zeker niet roomser dan de paus... Maar probeer wel wat te leren van andermans en m'n eigen fouten.
Iets met een kalf, een put, en verdrinken... Niets is een mens vreemd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

M'n partner heeft vandaag vanuit haar werkgever (justitiële gezondheidszorg zeg maar) een Janssen-vaccin gehad. Ben benieuwd hoe dat allemaal gaat met een digitaal paspoort.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 20:15
Gunner schreef op maandag 10 mei 2021 @ 10:38:
M'n partner heeft vandaag vanuit haar werkgever (justitiële gezondheidszorg zeg maar) een Janssen-vaccin gehad. Ben benieuwd hoe dat allemaal gaat met een digitaal paspoort.
Kan nog wel even duren. Digitaal paspoort zit momenteel in het besluitvormingsproces van de EU. Er zijn nog geen harde data genoemd over wanneer het in moet/ kan gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nordlys
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
In Berlijn gaat het nu wel rap met AstraZeneca voor alle leeftijdgroepen. Twijfel alleen of ik voor dat vaccin ga, dat zou komende week al moeten lukken, of langer wacht op Pfizer of Moderna, die toch wel effectiever zijn. Lastig...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __fred__
GeeEs schreef op maandag 10 mei 2021 @ 10:30:
[...]

Wij werden, na een jaar de regels zo goed mogelijk volgen en de dans ontspringen, ook wat laks... net als iedereen. Logisch...
En toen ging het toch mis vorige week... En dat echt precies, na een half jaar alleen maar (thuis)werken en buffelen tussen gezin en werk, op de eerste dag van een weekje broodnodige meivakantie.
Eerst werd ik totaal onverwacht, toen nog zonder enige symptomen, opeens positief getest bij een routine test na de "zoveelste" brief van de BSO dat er een leidster positief was. M'n partner en zoontje testten toen nog negatief. Dat duurde 2 dagen. Toen ook partner positief... Die had intussen ook de bekende nog milde klachten. De dag erna begon ik ook te snotteren.
Zoontje nog steeds negatief .. maar wel snotteren, zoals gewoonlijk uiteraard met kids...
Daar zit je dan. Ik voelde me ziek. M'n energie was intussen in 1 dag van 75 naar 5. (100% is het al een paar jaar niet meer helaas ;) )
Geloof me... Ik zou jou nu ook als een paria aankijken. Ik vertrouw niemand meer voorlopig, ook m'n zoontje en mezelf niet. Ik blijf binnen, m'n partner en zoontje ook. Niet eens omdat we dat moeten, we willen niet eens meer ergens heen. Kan ook niet, qua energie. Best heftig met een druk kind :+ en dat is een groot understatement, maar dat hoef ik andere zieke ouders vast niet uit te leggen.
Ik ben echt weer op scherp gezet en ben weer net zo kritisch als de meeste mensen toen de pleuris net uitbrak.
Dus je kind niet loslaten als het snottert, zeker niet als je zelf in quarantaine moet, en al helemaal niet in een speeltuin met andere kids. Een negatieve test vandaag, zegt 0,0 over morgen, en kleine kinderen zijn superspreaders! Geloof me. Wees gewoon dankbaar en blij dat ze en jijzelf (nog) niet ziek worden. Ze verspreiden het weldegelijk en kennen geen basisregels en 1.5 meter.
Het allerergste naast mijn eigen miezerige rotgevoel nu, is zien dat je partner/moeder van je eigen kind wel behoorlijk ziek is... En je er NIKS aan kunt doen behalve hopen dat het morgen ietsje beter gaat.
2 weken geleden had ik waarschijnlijk nog hetzelfde gedaan met mijn snotterende zoontje... Nu weet ik beter.
Het is niet tof! Het is niet leuk. Het valt niet mee voor iedereen.
Ik gun het niemand en daar kan ik zelf het meeste aan doen door gewoon mijn verantwoordelijkheid te nemen. En ja, dat betekent ook zorgen dat mijn zoontje niet mogelijk onbedoeld iemand besmet, of het hier in huis haalt door met snotterende kids te spelen van lakse ouders, waarvan ik geen garantie heb dat ze geen corona hebben.
Helemaal voorkomen kan je het nooit, maar je kan wel gewoon proberen te begrijpen dat de regels er niet voor niets zijn en je er zo goed mogelijk aan houden.
Ik heb het afgelopen jaar genoeg gezien om te weten dat het inderdaad mee kan vallen. Maar ook dat de regels met voeten getreden worden door een hoop mensen.
En nee, ik ben zeker niet roomser dan de paus... Maar probeer wel wat te leren van andermans en m'n eigen fouten.
Iets met een kalf, een put, en verdrinken... Niets is een mens vreemd ;)
Beterschap. Wellicht even vertellen dan dat wij al ziek zijn geweest. Weliswaar vorig jaar maart, direct aan het begin dus, maar ik weet hoe je je voelt (ik had last van behoorlijk ademtekort c.q. benauwdheid en mijn vrouw was ook goed ziek). Overigens hebben wij mensen besmet, maar alleen toen we nog geen verschijnselen hadden, dat is het lullige aan het verhaal, je bent al besmettelijk voor je je ziek voelt.

Dan nog maar wat details over onze casus: Kinderen verkouden, nu allebei, getest met PCR tests en sneltests (om het op zijn minst een aantal dagen uit elkaar te doen). Oma ondertussen ook verkouden, alhoewel gevaccineerd en een maand of twee geleden zelf een coronainfectie doorgemaakt. Het moet wel heel gek gelopen zijn als dit corona is, maar het vier tests heeft weten te ontwijken en daarnaast oma (die recent een infectie heeft doorgemaakt en gevaccinneerd is) heeft besmet.
90% van de geteste mensen heeft nog steeds iets anders dan corona, en bij kleine kinderen is verkoudheid echt nog een factor 10 meer prevalent. Dus zeker testen, en liefst nog wat vaker dan 1x, maar om er nou een vakantie voor af te zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
Thx!
Absoluut. Idem hiero. Ik heb waarschijnlijk ook enkele dagen rondgelopen en onbedoeld verspreid.
De regel echter is nog steeds, als je kind snottert, hoe lullig ook. Dan laat je hem niet naar school of los.
Dat de halve wereld zich hier niet aan houd, is voor mij nu geen excuus meer om het dan ook maar toch wel te doen.
90% van de geteste mensen iets anders? Ik denk eerder dat 90% zich niet laat testen zonder klachten. Ik ook niet tot vorige week.
En ik zeg nergens dat je een vakantie moet afzeggen. Wij waren zelf dus ook in een huisje toen dit gebeurde. Voordat we gingen was er niks aan de hand.
Maar ook op vakantie kan je in quarantaine. Sterker nog, we zaten daar prima eerlijk gezegd, alleen had ik liever veel buiten geweest en in het bos gewandeld en de speeltuin ja...
Het was knap waardeloos om m'n zoontje te zien kijken door het raam naar buiten spelende kindjes... Ik heb me nog nooit zo schuldig gevoeld richting hem.. Maar we hebben hem niet losgelaten, terwijl hij nergens last van had/heeft...
Ik verwijt ook niemand wat verder, het is ook voor mij om de shit even van me af te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
GeeEs schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:09:
Thx!
Absoluut. Idem hiero. Ik heb waarschijnlijk ook enkele dagen rondgelopen en onbedoeld verspreid.
De regel echter is nog steeds, als je kind snottert, hoe lullig ook. Dan laat je hem niet naar school of los.
Dat de halve wereld zich hier niet aan houd, is voor mij nu geen excuus meer om het dan ook maar toch wel te doen.
90% van de geteste mensen iets anders? Ik denk eerder dat 90% zich niet laat testen zonder klachten. Ik ook niet tot vorige week.
En ik zeg nergens dat je een vakantie moet afzeggen. Wij waren zelf dus ook in een huisje toen dit gebeurde. Voordat we gingen was er niks aan de hand.
Maar ook op vakantie kan je in quarantaine. Sterker nog, we zaten daar prima eerlijk gezegd, alleen had ik liever veel buiten geweest en in het bos gewandeld en de speeltuin ja...
Het was knap waardeloos om m'n zoontje te zien kijken door het raam naar buiten spelende kindjes... Ik heb me nog nooit zo schuldig gevoeld richting hem.. Maar we hebben hem niet losgelaten, terwijl hij nergens last van had/heeft...
Ik verwijt ook niemand wat verder, het is ook voor mij om de shit even van me af te schrijven.
90% iets anders is puur gebaseerd op de aanname dat alleen mensen met klachten zich laten testen en het positiviteitspercentage van rond de 10% (12 op dit moment).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
Ja dat kan idd, of ze testen net opt verkeerde moment (te vroeg)...
Ik heb me na die symptoom vrije positieve test overigens opnieuw verbaasd over hoe lastig het te peilen is. Het BCO was ook zeer summier (in de zin dat nauwelijks is na te gaan waar je het nu echt hebt opgelopen/maakt me overigens niks uit) en vooral dat ik de komende 8 weken blijkbaar niet hoef te laten testen bij zelfde of verminderde klachten, omdat ze dan altijd nog virus kunnen gaan vinden en je weer positief uit de bus rolt, maar dan ben je blijkbaar niet besmettelijk meer...
Zeer lastig, ook voor de GGD en wetenschap lijkt me...

[ Voor 83% gewijzigd door GeeEs op 10-05-2021 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
Ik kom net dit tegen op internet: https://www.metronieuws.n...kea-leidt-tot-veel-ophef/

8)7 daar heeft echt iemand zitten slapen bij Ikea, je hoeft toch echt geen hoogleraraar geschiedenis te zijn om in te zien dat dat bij sommige mensen vast slecht valt _O-

Nou vraag ik mij in de praktijk sowieso af in hoeverre het uberhaupt echt een probleem is, ik kan mij niet voorstellen dat er echt een grote groep een medische verklaring heeft dat ze geen mondkapje op kunnen. Voor die mensen kan ik mij wel voorstellen dat ze scheef aangekeken worden, en dat is natuurlijk vervelend. Maar volgens mij is het niet echt een groot probleem waar een oplossing voor nodig is.

[ Voor 37% gewijzigd door Woy op 10-05-2021 14:34 ]

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• __fred__
Woy schreef op maandag 10 mei 2021 @ 14:31:
Ik kom net dit tegen op internet: https://www.metronieuws.n...kea-leidt-tot-veel-ophef/

8)7 daar heeft echt iemand zitten slapen bij Ikea, je hoeft toch echt geen hoogleraraar geschiedenis te zijn om in te zien dat dat bij sommige mensen vast slecht valt _O-

Nou vraag ik mij in de praktijk sowieso af in hoeverre het uberhaupt echt een probleem is, ik kan mij niet voorstellen dat er echt een grote groep een medische verklaring heeft dat ze geen mondkapje op kunnen. Voor die mensen kan ik mij wel voorstellen dat ze scheef aangekeken worden, en dat is natuurlijk vervelend. Maar volgens mij is het niet echt een groot probleem waar een oplossing voor nodig is.
Ze hebben ook al aardige ervaring om constructiearbeid af te wentelen op mensen die daar niets voor krijgen. Sterker, ze moeten daar nog voor betalen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Cheezborger schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:19:
[...]

Kan nog wel even duren. Digitaal paspoort zit momenteel in het besluitvormingsproces van de EU. Er zijn nog geen harde data genoemd over wanneer het in moet/ kan gaan.
Ik hoop dat we er deze zomer nog wat mee kunnen. Nu zij wel is gevaccineerd zou het wel leuk zijn om daar ook 'gebruik' van te kunnen maken. Ik ga er vanuit dat ik (40) ook nog eind juni/begin juli een afspraak kan maken voor een shot, en anders bij hoge uitzondering een test moet doen voor bijvoorbeeld een weekend weg.

Ik bedoel, we richten een testsamenleving in voor de zomer (hoop ik) dan mogen ze wel eens gaan opschieten.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs

:o Je zou bijna denken dat dit een grap is inderdaad... Echt elke andere kleur was beter geweest, maar dan nog.
Is dit echt nodig?

Sowieso kan ik me nog steeds niks echt voorstellen bij een medische noodzaak waarbij een (wegwerp)mondkapje enig gevaar oplevert voor je gezondheid? Ja die dingen zijn sowieso ruk... Maar dat is wat anders...
Als je echt zoveel last daarvan hebt, dan heb je wel wat anders aan je hoofd dan naar de IKEA gaan in de drukte lijkt me? Of ben ik nu heel naïef?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
LordSinclair schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 17:31:
[...]

Hoe heeft het niet houden aan de regels heeft nergens voor de tweedeling gezorgd tussen gevaccineerde en niet gevaccineerde mensen. Het niet houden aan de regels heeft nergens impact gehad op de snelheid van inenten.
Je krijgt nu een groep die zichzelf wel heel goed aan de maatregelen probeert te houden om overal zsm vanaf te zijn. Die zitten vervolgens thuis maar zien wel via allerlei kanalen dat er in het weekend weer meerdere feesten zijn opgerold, mensen die wél naar het buitenland gaan en ga zo maar door.
En ja, jaloezie speelt daar zeker een rol bij.

Dat zorgt er toch voor dat ook de naleving steeds moeilijker door. Waarom zou je jezelf zo binnen houden, als de mensen om je heen er toch schijt aan hebben. Waarom zou jij dan brave Barryzijn en wel thuis blijven?
Dat is iets wat ook bij mij steeds meer en meer begint te spelen.

Tot dit weekend...
Mijn vriendin ging zondag bij een vriendin van haar eten. Daar kwam de partner er ook later van bij aanschuiven.
Toen kregen we gister een telefoontje. De partner voelde zich eigenlijk zondag al niet zo lekker, natuurlijk wel nog ff F1 kijken bij de boys, maandag werd het nog erger dus dan toch even naar de teststraat; Positief.
Nou lekker dan, mogen wij ook tot minstens zondag binnenblijven tijdens onze week vrij.
GeeEs schreef op maandag 10 mei 2021 @ 17:04:
[...]

:o Je zou bijna denken dat dit een grap is inderdaad... Echt elke andere kleur was beter geweest, maar dan nog.
Is dit echt nodig?

Sowieso kan ik me nog steeds niks echt voorstellen bij een medische noodzaak waarbij een (wegwerp)mondkapje enig gevaar oplevert voor je gezondheid? Ja die dingen zijn sowieso ruk... Maar dat is wat anders...
Als je echt zoveel last daarvan hebt, dan heb je wel wat anders aan je hoofd dan naar de IKEA gaan in de drukte lijkt me? Of ben ik nu heel naïef?
Mensen zijn momenteel natuurlijk ook wel op iedere slak zout aan het leggen.
Ieder ding wat niet volgens de norm is, kan men momenteel lekker tegen aanschoppen.

En dat laatste ben ik helemaal met je eens.
Als je door wat voor medische(!) reden dan ook geen mondkapje kan dragen, dan lijkt me dat mondkapje toch wel de minste van je problemen. Dan moet je toch juist zorgen dat je niet komt op plekken waar veel mensen bij elkaar komen?
Tuurlijk wil je niemand van de samenleving uitsluiten, maar dat moet op dat moment toch echt je eigen verantwoording zijn?

[ Voor 29% gewijzigd door Flix20 op 11-05-2021 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-09 20:54
Toch maar alvast een vaccinatieafspraak gemaakt voor deze zaterdag. Ik verwacht deze week de brief van de huisarts, maar wil niet dat ik pas na mn vakantie die maandag begint geprikt wordt, dat duurt dan wel heel lang.

Nu maar hopen dat de brief op tijd komt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 08-09 16:54

Nee, het is ook geen probleem, want er is vrijwel geen enkele reden om daadwerkelijk vrijstelling te krijgen. En die groep zal zeer denkelijk al helemaal niet in de rij staan voor de IKEA... Dit had voor IKEA gewoon een 'computer says no' scenario moeten zijn.

(lichamelijk medisch zijn het er bar weinig, vanuit de psychologische hoek kan ik me wel een paar scenario's voorstellen overigens)

[ Voor 5% gewijzigd door ijdod op 11-05-2021 09:46 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Laatst online: 08:50

Vrijdag

De Zwarte

https://www.ftm.nl/artike...enwinst-weg-via-nederland

"Want als we ze wel belasting laten betalen gaan ze weg en dan hebben we helemaal geen inkomsten!" Zei elke VVD'er ooit :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Vrijdag schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 12:32:
https://www.ftm.nl/artike...enwinst-weg-via-nederland

"Want als we ze wel belasting laten betalen gaan ze weg en dan hebben we helemaal geen inkomsten!" Zei elke VVD'er ooit :P
Hoewel het niet mijn partij is kan ik me daar wel enigszins in vinden. De voordelen die multinationals krijgen in Nederland leveren ook wat op, en dan denk ik aan toch nog wel beetje belasting, werkgelegenheid en investeringen. Noem het handel. Jullie minder belasting, wij andere voordelen. Ons land is groot geworden door handel, en het is diezelfde handel die voor een groot deel bijdraagt aan de mondiaal gezien nog altijd zeer hoge levensstandaard waarvan wij kunnen genieten.
Is het eerlijk? Wellicht niet. Hebben de Nederlanders een daling in hun levensstandaard over voor het aanpakken van deze oneerlijkheid? Ik denk het ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 08-09 16:54
@zacht Daar doe je wel een aantal aannames; het daadwerkelijke nut voor NL is zeker geen zwart/wit gegeven.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-09 12:31
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Laguna schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 19:46:
Vandaag was er dus weer een demonstratie, ditmaal in Barneveld. Beetje door zo'n Facebook live stream heengegaan om te zien wat voor mensen daar nou aan meedoen. Het is dus echt een bont gezelschap, maar toch veelal de lagere klasse van de bevolking. Een aantal vreedzame demonstranten zijn tevens in de veronderstelling dat de diverse "Defend" groepen er zijn om hen te beschermen tegen ME/politie, terwijl het gewoon (voetbal)hooligans zijn die erop uit zijn om te knokken. Het was een bijzondere gewaarwording.
Ik woon in de buurt van Barneveld, maar hier had iedereen goed de balen van.

Winkeliers die noodgedwongen hun zooi naar binnen moesten halen. Winkelend publiek dat snel naar huis vluchtte, en als kers op de taart ook nog eens dat geweld. Men nam gewoon de stad / het dorp over en je staat weer lekker gekleurd op de kaart. Die defend-groepen kwamen nota bene uit Rotterdam, Amsterdam, IJmuiden, Den Helder... "Rot dan op" denk ik en velen met mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

https://nos.nl/liveblog/2...UPDATE-container-53052141
Huisartsen in Duitsland krijgen steeds vaker te maken met agressie van mensen die voor hun beurt gevaccineerd eisen te worden. Dat meldt de huisartsenvereniging, het Deutsche Hausärzteverband. Mensen worden steeds ongeduldiger en artsen moeten dagelijks in discussie met mensen die snel willen worden ingeënt.
Het beste in de mens komt weer naar boven zo te lezen.

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:51
@YakuzA Dat komt omdat in Duitsland niet-gevaccineerden als tweederangs burger gezien worden. Die hoeven als ze naar de winkel o.i.d willen geen negatieve test te laten zien.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Bolsonario 2.0:
https://www.nu.nl/coronav...ten-testen-op-corona.html

Maargoed, denk dat hij zo min mogelijk aandacht verdient hiervoor.

[ Voor 20% gewijzigd door YakuzA op 12-05-2021 16:23 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R.van.M
TheRicolaa10 schreef op woensdag 12 mei 2021 @ 15:18:
@YakuzA Dat komt omdat in Duitsland niet-gevaccineerden als tweederangs burger gezien worden. Die hoeven als ze naar de winkel o.i.d willen geen negatieve test te laten zien.
Dat is pas sinds deze week dat er uitzonderingen zijn voor gevaccineerden. Ik betwijfel dus of het daarmee te maken heeft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 19:46
Gisteren gevaccineerd en vandaag te horen gekregen dat een collega positief is.
Ik had voor vandaag een vrije dag.
Alle collega's zijn getest met een zelf test via de apotheek. Hier ben ik best boos om.

Gelijk de GGD gebeld en die raade een test na 5 dagen ik hoef niet in quarantaine omdat ik niet direct in contact ben geweest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

xxx

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2021 22:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

xxx

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2021 22:01 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

xxx

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2021 22:02 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06:36
Verwijderd schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 18:35:
[...]

Geen haar op mijn hoofd die ook maar de overweging maakt mijn kinderen te laten testen. Niet één haar.
Nou ja zeg. Gelukkig maar dat we ook zonder jou corona er wel onder krijgen hoor.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xxx

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• henkzelf
Verwijderd schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 11:28:
[...]

We? Spreek voor jezelf a.u.b..
Gelukkig maar dat ik zelf er aan mee mag werken om samen met diverse andere Nederlanders en wereldbewoners om wel de adviezen van de overheid op te volgen en zodoende corona er onder te krijgen.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

xxx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkzelf
Verwijderd schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 12:47:
[...]

Jij bent een goede wereldburger :) Maar voor jouw gemoedsrust en je oneindige inzet: Corona gaat niet meer weg. Dus ik weet niet hoelang je nog bezig wilt blijven met alles wat de overheid je oplegt, daarmee niet zeggend dat het niet van nut is, het is een beetje zinloos. Als de farmaceuten zelf ook aangeven dat het een terugkerend fenomeen zal zijn en er net als de griepprik ieder jaar geprikt gaat worden, tot hoelang wil je dit dan volhouden?

Het afgelopen jaar is bitter zwaar geweest, al is dat ook maar hoe je dat bekijkt en er mee omgaat. Niet zozeer voor de de ouderen. De jeugd met achterstanden, thuis situaties die onhoudbaar zijn geworden met geweld en scheidingen tot gevolg. De horeca die volledig overhoop ligt, zzp-ers die thuis kwamen te zitten, duizenden operaties uitgesteld en zo kan het rijtje aangevuld worden. En voor wie doen we het? De ouderen. En juist die ouderen waren er helemaal niet blij mee. Die zagen hun kinderen en kleinkinderen niet. Zaten opgesloten in hun kamer en mochten niet naar buiten en gingen hard achteruit in hun gezondheid enmentaal welbevinden.
En die ouderen zijn steevast dagjesmensen. Ja, dat hoor je goed. Dagjesmensen. Mensen die leven in de hun gegeven bonustijd. Die gaan niet naar het ziekenhuis maar naar een eigen Covidafdeling zoals wij in onze zorggroep ook hebben. En ze kwamen allemaal terug inclusief hun onderliggend lijden.

Maar realiseer je wel dat er in het afgelopen jaar amper tot niets gedaan s om de zorg op een hoger peil te krikken. Er s massa's geld naar het buitenland gegaan, Italië bijvoorbeeld terwijl dat land een goudvoorraad heeft die vier keer zo groot is als Nederland en daarmee derde van de wereld. Het geld dat Rutte, onze overheid, daarheen gesluisd heeft had veel beter besteed kunnen worden. Net als de één miljard Euro, €1.000.000.000,00, voor één of ander clubje waar de belangenverstrengeling vanaf druipt en dat niet volgens de wettelijke regels aan die subsidie gekomen is. Liever had ik gezien dat er geld ingezet zou worden op het omscholen van personeel. Liever had ik gezien dat er geld gestoken werd in het gezonder maken van de samenleving wat betreft voeding en beweging. Liever had ik gezien dat het geld gestoken zou worden in onze economie i.p.v. naar een land dat al 20 jaar kreupel is maar verdomd er wat aan te doen.

En zo heb ik heel veel dingen liever (anders) maar moet ik verplicht roeien met de riemen die ik heb. Aldus de overheid. En dat is prima. Maar dan bepaal ik wel de boot waarin ik zit. En dat betekent dat ik waar kan en mogelijk is gewoon op vakantie ga naar het buitenland en dat het afgelopen Coronajaar twee keer ben geweest. In Frankrijk. Heerlijke weken gehad in de bergen en zoveel rustiger en gemoedelijker dan in Nederland.

Op dit moment werken mijn vriendin en ik hard in de zorg en hebben we een huis te bouwen. Ook dat is stevig beïnvloed onder Corona omdat de grondstoffen slecht leverbaar zijn en de kosten de pan uitrijzen. Gisten een offerte de deur uitgedaan voor €6000,00 aan hout. Dit kreeg ik terug in de mail:

[...]

Door de maatregelen kraakt de gehele economie. Gaat de gezondheid hard achteruit. Worden grondstoffen duurder en daarmee het leven. De psychische schade is nu nog niet groot of is nog niet juist in kaart gebracht, maar daar wordt de rekening nog wel van gepresenteert.

Bij mij hoef je dus niet aan te komen met termen als 'samen' en 'we' in Corona termen. Wil jij Corona eronder krijgen dan kan je twee dingen doen, naar mijn bescheiden mening: of je gaat in een kramp liggen zoals je nu doet, of je accepteert dat Corona bestaat, en blijft, en daarmee accepteer je ook dat de dood bij het leven hoort. Want dat laatste schijnen we allang niet meer te willen accepteren.
Het ging toch over het niet laten testen van jouw kinderen?
Vervolgens mag ik de term "we" niet gebruiken en ga jij opschrijven hoe heel Nederland dit beleeft en ondergaat (zonder daar nou echt bronnen voor aan te dragen).
Met als conclusie? Dat er dan maar wat meer van die dagjesmensen ... ach nee, laat maar. We worden het vandaag niet eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

xxx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkzelf
Verwijderd schreef op zaterdag 15 mei 2021 @ 16:02:
@henkzelf
Lees je comment even terug.

[...]

Jij reageert persoonlijk op mij zonder te reageren dat het testen van kinderen te belachelijk voor woorden is (kinderen die moeten bewijzen dat ze gezond zijn). Dan reageer ik op jouw stukje. Jij mag prima de wij vorm hanteren maar niet richting mij in de de context van Corona. En welke bron wil jij graag zien?

Goudvoorraad Italië? Hier: Wikipedia: Goudreserve

Coronahulp Italië? Hier: https://www.ad.nl/buitenl...aait-van-geluk~a86091c31/

Economische schade door Corona? Hier: https://www.parool.nl/ned...het-coronavirus~b4924ad4/

Dagjesmensen die in bonustijd leven (zoals ze meer dan eens genoemd worden in verpleeghuizen)? Hier: https://www.volksgezondhe...,6%20naar%2083%2C6%20jaar.

Impact op de jeugd en de daaruit vloeiende schade? Hier: https://www.nji.nl/nl/cor...rzoek-gevolgen-coronatijd

en

https://www.uu.nl/nieuws/...a-achterstanden-onderwijs

Miljardclubje Stichting Open Nederland wat buitengewoon dubieus is? Hier: https://www.ftm.nl/artike...A00sga%2BFBjatpRAWw%3D%3D

en

https://www.parool.nl/ned...-toegangstesten~bb29ff8f/

Dus zeg het maar. Waar wil je een bron van hebben?

De conclusie? Geen idee waar je op doelt. Dat de ouderen, dagjesmensen die de gemiddelde leeftijd ruim hebben overschreden, dood gaan? De meeste ouderen hebben een voltooid leven zoals wij dat in de zorg noemen. Dat zijn dagjesmensen. Mensen waarvan je niet weet of ze er morgen of volgende maand nog zijn. Voor die groep zijn de maatregelen genomen met alle gevolgen van dien. Volgens mij is een zeer groot deel van Nederland erg sociaal (geweest) tegenover deze groep maar zijn er velen vergeten wat de impact is op die groep maar ook op de groep kinderen, pubers en jongvolwassenen. Daarbij de economie.
Ook kinderen kunnen besmetten maar daar zal ook wel een bron te vinden zijn die de trauma's voor testen onder de 12 aantoont.
Wat betreft die dagjesmensen, ook jij begrijpt weinig van statistiek maar als je via je eigen link nou even op "lees meer" had geklikt, dan kon je zien dat een 80-jarige man nog gemiddeld 8,5 jaar te gaan heeft. Dat is iets meer dan een dag of dan 30 dagen. Behalve die paar in "de zorg", die geven een wat vertekend beeld (en dat staat los van de waardering die ik voor alle zorgpersoneel en zeker ook de ouderenzorg heb).

Edit: https://www.volksgezondhe...terende-levensverwachting

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

xxx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:22

Sorcerer8472

Mens sana?

@Verwijderd, ben het wel eens met hoe je de covid-tijd beschrijft vanuit jezelf.

Maar het klopt niet helemaal dat alle maatregelen er zijn voor "dagjesmensen" Ik kende de term nog niet, maar ik ga uit van dat het over mensen gaat die van dag tot dag leven. Het gaat om het laag houden van de IC-bezetting. Omdat mensen anders moet worden verteld "we nemen u op, u gaat waarschijnlijk binnen een paar dagen dood".

En @henkzelf, dat de levensverwachting zo fors is toegenomen betekent niet dat ze niet ook zo nu en dan kan afnemen door een pandemie zoals deze. Het betekent ook niet dat we maar koste wat kost mensen in leven moeten houden, zelfs met een lage kwaliteit van leven.

Enorm veel 70+'ers gaan er elk jaar dood door natuurlijke oorzaken. Vorig jaar is een flink aantal mensen overleden in isolatie omdat ze hun familie niet meer of veel minder zagen. Eerst maanden eenzaamheid en daarna dood door natuurlijke oorzaken. Dat is toch vreselijk? Op een bepaalde manier vind ik het erger dan doodgaan aan covid (hoewel dat door maatregelen juist kan worden voorkomen).

Het is allemaal hartstikke dubbel, maar momenteel ben ik ook van mening dat we zo snel mogelijk weer naar een zo normaal mogelijk leven moeten gaan. Dit gebeurt momenteel ook met sturen op IC-capaciteit. Wat maar weer aangeeft dat we in NL toch een soort drang hebben naar controle: "als we iemands dood kúnnen voorkomen in een expliciet geval, dán doen we dat".

Wellicht is dat een juiste of morele keuze, maar wat de gevolgen straks zijn voor de mensheid in de toekomst is nog niet duidelijk; wie weet zijn er generaties voor wie dit een traumatische periode wordt met nog grote gevolgen in de toekomst. Onze drang naar controle in het heden kan grote en nu nog onvoorspelbare gevolgen hebben in de toekomst. Wie weet kost het nog meer levens dan wanneer we nu een strengere triage zouden toepassen, maar dat zou inhouden dat we nu mensen weigeren op de IC, bijv. boven een bepaalde leeftijd, zodat er genoeg plekken vrij blijven. Echter totaal begrijpelijk: dat vindt men ook onmenselijk; de meeste mensen die men nu opneemt op de IC kunnen nu gewoon worden gered.

Wat dit allemaal in de toekomst kost gaan we nog zien. Maar ontzettend dubbel is het sowieso. Ik hoop dat het positieve gevolg linksom of rechtsom is dat we onze samenleving meer solidair en solide gaan opbouwen zodat we hier in de toekomst gezonder mee kunnen omgaan.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xxx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:17

Laguna

Connaisseur

@Sorcerer8472 overlijden door een virus valt ook gewoon onder een natuurlijke dood. Het is bij dit virus niet anders dan bij andere virussen, oftewel zwakkeren in de samenleving en mensen met een ongezonde levensstijl hebben een grotere kans om te komen overlijden.

In geval van COVID-19 doet bij ~96% van de bevolking hun immuunsysteem het werk en is er verder eigenlijk niks aan de hand. Zo'n 2,5% ervaart langdurige klachten en 1,5% komt in het ziekenhuis terecht of overlijdt.

[ Voor 30% gewijzigd door Laguna op 15-05-2021 19:03 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-09 19:48
@Verwijderd
Als ik jouw epistels lees heb ik het idee dat het je af en toe een beetje te veel wordt, je reactie op de huidige situatie neigt naar de gemiddelde Facebook-reageerder op de pagina van Telegraaf.

Over het wel of niet testen van kinderen; denk je werkelijk dat dit schadelijk is voor de psyche van de prinsjes en prinsesjes?
Zogenaamde curling-ouders brengen vaak hele nare mensen in de maatschappij.

Iemand uit de risicogroep ( 70+ En 18+ met kwalen ) een dagjesmens noemen vind ik ronduit onbeschoft en als dit de wijze is waarop jij beroepsmatig spreekt over deze patiënten vraag ik mij af of je wel geschikt bent om in de zorg te werken.
Mijn ouders, schoonouders (allemaal 70+) en mijn broer en zus ( 50+ en beiden hartpatiënt ) wil ik in ieder geval nog lang niet kwijt en gezien de huidige staat van de medische zorg in ons land en de gemiddelde levensverwachting zou ik mij daar nog geen zorgen om hoeven maken.
De bezettingsgraad laag houden van het aantal IC-bedden en garanderen van reguliere zorg is nou juist de reden waarom wij dit allemaal doen.

De wereldwijde tekorten aan grondstoffen zijn zorgelijk en dat je daar last van hebt tijdens het bouwen van je huis is vervelend, of de oorzaak helemaal is terug te leiden naar enkel en alleen de Corona pandemie vraag ik mij af.
De aantrekkende economie van VS en China en een tekort aan vakkrachten lijkt mij eerder de oorzaak van prijsstijgingen.

Dat de privatisering van de zorg jammerlijk is mislukt zijn wij allemaal wel met je eens.
Alle management-lagen en artsen met eigen winkeltjes binnen een ziekenhuis zorgen er voor dat de kosten de pan uitreizen en het geld dat nodig is voor handen aan het bed daar niet terecht komt.

[ Voor 7% gewijzigd door D.deJong op 18-05-2021 07:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

xxx

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2021 22:03 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DevWouter
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 09:43

DevWouter

Creator of Todo2d.com

Verwijderd schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 11:09:
Algemene term voor ouderen van dagen in hun einde levensfase.
De term dagjesmensen betekent iets anders dan wat jij omschrijft.

dagjesmensen (znw, mv): mensen die een toeristisch reisje maakt zonder overnachting.

"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel

Pagina: 1 ... 19 ... 21 Laatste

Dit topic is gesloten.