Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Dit voegt helemaal niets toe, zelfs niet voor slowchat.
[ Voor 76% gewijzigd door tweakduke op 28-04-2021 19:25 ]
Schiet tussen de palen en je scoort!
Ik geloof dat ik niet duidelijk genoeg ben geweest.Laguna schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:16:
@Firesphere zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen? Er zijn nogal wat fundamentele verschillen tussen NZ en alle andere landen die je noemt. NZ kan zichzelf makkelijk isoleren, heeft een lage bevolkingsdichtheid, oftewel de ideale parameters om een pandemie snel in te dammen met een relatief korte lockdown.
Gelukkig, heeft @IJzerlijm al geantwoord.
Nee, dat argument gaat echt niet op. Brute (ja, het was technisch gezien onwettelijk, toen het werd afgekondigt) actie, om zo de bevolking en daarmee de economie te redden op de lange termijn, blijkt uit zowel NZ, als Australie, als Singapore, een stuk effectiever dan de andere, softe, aanpak.
Tuurlijk is het makkelijker om de grenzen te sluiten. Maar.... wacht even, was de hele EU niet opgericht om ook in deze situatie, een helpende hand te bieden aan de landen, en samen te werken etc.?
Als je graag mensen wil beledigen, moet je vooral op die manier referen aan New Zealand...
En ook, zijn er genoeg vergelijkingen te trekken. Je kan Nederland ook niet vergelijken met Duitsland. Of Spanje. Of Finland...
[ Voor 18% gewijzigd door tweakduke op 28-04-2021 19:29 . Reden: Quote aangepast ]
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
*knip*Firesphere schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:20:
[...]
Als je graag mensen wil beledigen, moet je vooral op die manier referen aan New Zealand...
Een constructieve houding toon je niet met deze oneliners en het voegt helemaal niets toe.
[ Voor 20% gewijzigd door tweakduke op 28-04-2021 19:30 ]
Schiet tussen de palen en je scoort!
'Thuisquarantaine', iets dat nog nergens goed gewerkt heeft.Laguna schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:16:
[...]
Nog niet nee, dat wetsvoorstel wordt vandaag om 12 uur besproken door de Tweede Kamer.
And to think they once said that computers would take away jobs.

*knip*
Maak volgende keer een TR aan en laat het rusten aub.
[ Voor 53% gewijzigd door tweakduke op 28-04-2021 19:31 ]
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Verwijderd
over t algemeen begrijp ik mensen niet die langer of korter naar een veel beter land gaan en dan vanaf daar op een NL forum gaan zitten. En soms terug komen als het land waar alles zo relaxed is en met minder regels toch net wat mindere zorg heeft dan dat regelland aan de noordzee . Heb zelf ook wel eens vertrekneigingen gehad, maar kwam tot de conclusie dat ik toch maar hier blijf maar zou mezelf niet kunnen voorstellen dat ik vanuit land X op NL en haar inwoners zou gaan zitten zeuren als ik eenmaal vertrokken was.Firesphere schreef op woensdag 28 april 2021 @ 09:58:
[...]
Kost je 5 seconden, maar ik zal je helpen
New Zealand
Vaccins etc. heeft hier niets mee te maken trouwens
[...]
Hmmm....
NZ Economische schade: Bijna nul
NZ aantal doden door Covid-19: 5 per 1 miljoen inwoners
NZ Druk op de zorg: Niet
NZ Maatschappelijke onrust: De grootste protest-actie was 50 mensen die de tweede "mini-lockdown" in ALLEEN AUCKLAND, nogal vervelend vonden
NZ Lange termijn effecten: Hmmm, travel bubble met Australia, nummer 2 op de lijst van "best countries to live during the pandemic" (het was nummer 1, maar helaas is de vertraagde vaccinatie uitrol een minpuntje
Je snapt mij niet.
Al dat gezijk wat ik hoor uit verschillende landen in Europa en de US... En alsmaar doorzagen met de maatregelen zo "vriendelijk mogelijk voor de burger" houden, die alleen maar het probleem verlengen...
Het is niet een vergelijking van "jij doet het fout", het is een vergelijking van "Waarom is het zo'n groot probleem om een paar weken thuis te blijven"
verder overigens wel interessant op op deze manier info uit eerste hand te krijgen uit diverse landen, dus wat dat betreft waardeer ik de bijdragen van vertrokken Nederlanders
Daarmee heb je factoren die je kan wegen naar verwacht effect (grenzen sluiten op een eiland werkt wellicht beter dan grenzen sluiten tussen landen vol grensarbeid, opvolging werkt beter in Aziatische landen dan West Europese, om 2 voorbeelden te noemen, die wellicht nergens op slaan).
Er daalt nog niks.
Overigens is het net zo raar om te versoepelen als de daling zou zijn ingezet ipv als de cijfers laag zijn. Wat je dan doet is de daling laten afnemen.
Alle hoop is gevestigd op vaccins.
Het aantal besmettingen daalt al een aantal dagen tov vorige week.BarôZZa schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:32:
[...]
Er daalt nog niks.
Overigens is het net zo raar om te versoepelen als de daling zou zijn ingezet ipv als de cijfers laag zijn. Wat je dan doet is de daling laten afnemen.
Alle hoop is gevestigd op vaccins.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Haalbaarheid en realisme? Als andere landen het kunnen, dan kunnen wij het ook.ZieMaar! schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:30:
Het gaat mij dus, voor nu, niet om de landen daadwerkelijk al met elkaar te vergelijken, maar om een soort model-op-een-bierviltje te kunnen bedenken, zodat je de vergelijking kan maken obv uitkomst en pas daarna na de middelen kijkt. Die middelen weeg je dan naar haalbaarheid en realisme.
Daarmee heb je factoren die je kan wegen naar verwacht effect (grenzen sluiten op een eiland werkt wellicht beter dan grenzen sluiten tussen landen vol grensarbeid, opvolging werkt beter in Aziatische landen dan West Europese, om 2 voorbeelden te noemen, die wellicht nergens op slaan).
Wat we in Nederland gewoon structureel negeren is de verwachte duur van de maatregelen. Dus we proberen alles zo licht mogelijk te houden, maar vergeten dat het dan maanden duurt ipv weken omdat we telkens beginnen met twee weken en dat blijven verlengen.
Het is alsof je een bak water hebt. Wil je die in één keer over je heen gegooid krijgen?
Nee zegt de Nederlander, doe mij maar druppel voor druppel.

https://nos.nl/artikel/23...nhuisopnames-stabiel-hoogLaguna schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:39:
[...]
Het aantal besmettingen daalt al een aantal dagen tov vorige week.
Gisteren was er een storing.
Sowieso al niet jofel om naar dagcijfers te kijken om beleid op te maken. Je negeert alle dagen dat het steeg.
Zo licht mogelijk? Ik beschouw de genomen maatregelen in een vrij land als Nederland niet als licht, maar blijkbaar verschillen we daarover in mening.BarôZZa schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:39:
[...]
Wat we in Nederland gewoon structureel negeren is de verwachte duur van de maatregelen. Dus we proberen alles zo licht mogelijk te houden, maar vergeten dat het dan maanden duurt ipv weken omdat we telkens beginnen met twee weken en dat blijven verlengen.
Een kleine storing, vermoedelijk zijn er een paar honderd minder daardoor gemeld. We zullen het wel zien komende dagen. Ik kijk overigens niet louter naar dagcijfers, je ziet op het dashboard diezelfde dalende trend sinds een week nu. Verder misschien de opmerking van @Verwijderd ter harte nemen.BarôZZa schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:41:
[...]
https://nos.nl/artikel/23...nhuisopnames-stabiel-hoog
Gisteren was er een storing.
Sowieso al niet jofel om naar dagcijfers te kijken om beleid op te maken. Je negeert alle dagen dat het steeg.
Je mist mijn punt, denk ik (ik ben namelijk Nederland niet aan het verdedigen ofzo): maar als je een goede analyse maakt, neem je haalbaarheid ook mee. Anders ben je de scout die bij Twente opschrijft dat Kanté een goede aankoop isBarôZZa schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:39:
[...]
Haalbaarheid en realisme? Als andere landen het kunnen, dan kunnen wij het ook.
..
Zo licht mogelijk ja. Daar zit verder geen waardeoordeel in van @BarôZZa. Die voeg je zelf toe om vooral niet op zijn werkelijke punt te reageren.Laguna schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:53:
Zo licht mogelijk? Ik beschouw de genomen maatregelen in een vrij land als Nederland niet als licht, maar blijkbaar verschillen we daarover in mening.
Vertel wat is zijn werkelijke punt? De illusie dat we met een paar weken harde maatregelen (wat die dan ook mogen zijn) de cijfers wel hadden kunnen doen dalen en laag konden houden?DutchCommando schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:10:
[...]
Zo licht mogelijk ja. Daar zit verder geen waardeoordeel in van @BarôZZa. Die voeg je zelf toe om vooral niet op zijn werkelijke punt te reageren.
[ Voor 3% gewijzigd door Laguna op 28-04-2021 11:17 ]
Dat andere landen eerder maatregelen troffen betekent niet dat het geen vrije landen zijn, het betekent dat ze ervaren zijn en snappen dat preventief maatregelen treffen er juist voor zorgt dat de burgers vrij kunnen blijven. In Taiwan namen ze meteen maatregelen, maar hebben ze geen enkele lockdown gehad. Mag je mij vertellen welk land vrijer is.Laguna schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:53:
[...]
Zo licht mogelijk? Ik beschouw de genomen maatregelen in een vrij land als Nederland niet als licht, maar blijkbaar verschillen we daarover in mening.
In Nederland is de lockdown relatief licht vergeleken met hier in Sri Lanka. Verschil is dat het hier geen half jaar duurt.
Volgens mij waren alle maatregelen die we hebben volgens de Tweakers hier onhaalbaar in Nederland.ZieMaar! schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:53:
[...]
Je mist mijn punt, denk ik (ik ben namelijk Nederland niet aan het verdedigen ofzo): maar als je een goede analyse maakt, neem je haalbaarheid ook mee. Anders ben je de scout die bij Twente opschrijft dat Kanté een goede aankoop is. Dat is eigenlijk een flauw voorbeeld, maar heel vaak zijn redenen waarom iets minder haalbaar is, aan de andere kant een asset die juist iets brengt.
Lockdown? Onhaalbaar. Vliegverboden? Onhaalbaar. Mondkapjesplicht? Onhaalbaar. Quarantaineplicht? Onhaalbaar. Avondklok? Onhaalbaar. Testbewijzen? Onhaalbaar.
Eindstand is dat ze allemaal haalbaar waren, maar we in de meeste gevallen gewoon veel te laat waren.
Het zijn medewerkers uit de zorg die dat zeggen. Die weten wel wat ze meemaken. En die zien meer jongere mensen op de IC langskomen dan eerst. Dat is wat ze continue in de media zeggen.Laguna schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:16:
[...]
De cijfers van april zitten er nog niet bij, maar ik zie dat niet plots in een maand tijd drastisch veranderen. Ik hecht meer waarde aan cijfers, dan wat er in de media wordt geroepen.
Logisch toch ook als de risicogroep meer vaccinaties heeft gehad waardoor die eerder uit het ziekenhuis blijven? Daarnaast zijn de jongere groepen het ook gewoon zat en wil je perspectief, ik vrees voor de zomermaanden dat alles nog angstig dicht blijft terwijl vorig jaar liet zien dat het gewoon terug naar normaal kan.martwoutnl schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:26:
[...]
Het zijn medewerkers uit de zorg die dat zeggen. Die weten wel wat ze meemaken. En die zien meer jongere mensen op de IC langskomen dan eerst. Dat is wat ze continue in de media zeggen.
Ik mis de 1,5 meter...BarôZZa schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:24:
Volgens mij waren alle maatregelen die we hebben volgens de Tweakers hier onhaalbaar in Nederland.
Lockdown? Onhaalbaar. Vliegverboden? Onhaalbaar. Mondkapjesplicht? Onhaalbaar. Quarantaineplicht? Onhaalbaar. Avondklok? Onhaalbaar. Testbewijzen? Onhaalbaar.
Niet alleen tweakers, maar overal. Het is ook een kwestie van doen. Maar blijkbaar is in Nederland "niet willen" hetzelfde als "niet kunnen" geworden.
Aan het begin van de crisis heb ik een sport training gegeven met een (sport-) mondneusmasker op en dat ging erg goed. Geen last van zweet of het schuren. Ik moest alleen letten dat wanneer ik tegen de groep sprak ik ietsjes harder moest praten en iets beter moest articuleren, maar dat was ook omdat ik toen nog niet gewend was aan het masker.
De reden: Om aan te tonen dat het gewoon kan mocht het verplicht worden. Helaas werd binnensport een paar weken later verboden.
We starten te laat en we stoppen te vroeg.Eindstand is dat ze allemaal haalbaar waren, maar we in de meeste gevallen gewoon veel te laat waren.
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Er is perspectief, dat het niet is wat ze willen is iets anders.AMARONE schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:29:
Daarnaast zijn de jongere groepen het ook gewoon zat en wil je perspectief, ik vrees voor de zomermaanden dat alles nog angstig dicht blijft terwijl vorig jaar liet zien dat het gewoon terug naar normaal kan.
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Taiwan had al een plan liggen van een eerdere virus uitbraak, negeerde wat China de WHO wijsmaakte en handelde dus in een zeer vroeg stadium en geniet van de voordelen dat een eiland met zich meebrengt. Voor Sri Lanka geldt deels hetzelfde en dat heb ik in het andere topic je ook al duidelijk gemaakt en toch blijf je hiermee komen.BarôZZa schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:24:
[...]
Dat andere landen eerder maatregelen troffen betekent niet dat het geen vrije landen zijn, het betekent dat ze ervaren zijn en snappen dat preventief maatregelen treffen er juist voor zorgt dat de burgers vrij kunnen blijven. In Taiwan namen ze meteen maatregelen, maar hebben ze geen enkele lockdown gehad. Mag je mij vertellen welk land vrijer is.
In Nederland is de lockdown relatief licht vergeleken met hier in Sri Lanka. Verschil is dat het hier geen half jaar duurt.
Bij mijn weten is er geen enkel democratisch land met een hoge bevolkingsdichtheid, dat geen eiland is, weinig besmettingen heeft en het aantal besmettingen laag heeft kunnen houden/krijgen zonder daarvoor afhankelijk te zijn geweest van vaccinaties.
Waarschijnlijk een poging tot bewustwording om te zorgen dat jongere mensen zich beter aan de maatregelen houden.martwoutnl schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:26:
[...]
Het zijn medewerkers uit de zorg die dat zeggen. Die weten wel wat ze meemaken. En die zien meer jongere mensen op de IC langskomen dan eerst. Dat is wat ze continue in de media zeggen.
Koel, Vietnam is een eiland. Hong Kong is een eiland. Tsjechië was een eiland bij de eerste golf.Laguna schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:46:
[...]
Taiwan had al een plan liggen van een eerdere virus uitbraak, negeerde wat China de WHO wijsmaakte en handelde dus in een zeer vroeg stadium en geniet van de voordelen dat een eiland met zich meebrengt. Voor Sri Lanka geldt deels hetzelfde en dat heb ik in het andere topic je ook al duidelijk gemaakt en toch blijf je hiermee komen.
Verenigd Koninkrijk is wel een eiland. Hmmm. Duitsland moet ook wel een eiland zijn aangezien het daar veel minder hard gaat dan in Nederland.
Maak de vijver nog kleiner. Hoeveel democratische landen met een hoge bevolkingsdichtheid kan je uberhaupt opnoemen?Bij mijn weten is er geen enkel democratisch land met een hoge bevolkingsdichtheid, dat geen eiland is, weinig besmettingen heeft en het aantal besmettingen laag heeft kunnen houden/krijgen zonder daarvoor afhankelijk te zijn geweest van vaccinaties.

Ikea Barendrecht, bron: https://nos.nl/artikel/23...rijen-bij-ikea-en-primark
Op deze manier is de norm voor een beperkt aantal mensen per vierkante meter winkeloppervlak niet echt effectief ben ik bang, want nu staan ze met zijn allen in de rij in wat er uit ziet als een parkeergarage.
Het is inderdaad niet heel handig om zulke lange rijen te hebben, maar van wat ik op deze foto zie is dat er in ieder geval een ruime 1.5 meter tussen de wachtende mensen zit. Terwijl rijen vaak toch op elkaar gedrongen worden, al zijn er stippen op de grond. Dit ziet er in ieder geval op eerste ogenslag beter uit dan sommige rijen in de supermarkt waar ze echt in je nek staan te hijgen.NMH schreef op woensdag 28 april 2021 @ 12:02:
Goeiemorgen zeg, het lijkt wel Black Friday bij sommige winkels:
[Afbeelding]
Op deze manier is de norm voor een beperkt aantal mensen per vierkante meter winkeloppervlak niet echt effectief ben ik bang, want nu staan ze met zijn allen in de rij in wat er uit ziet als een parkeergarage.
IndiaBarôZZa schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:59:
[...]
Koel, Vietnam is een eiland. Hong Kong is een eiland. Tsjechië was een eiland bij de eerste golf.
Verenigd Koninkrijk is wel een eiland. Hmmm. Duitsland moet ook wel een eiland zijn aangezien het daar veel minder hard gaat dan in Nederland.
[...]
Maak de vijver nog kleiner. Hoeveel democratische landen met een hoge bevolkingsdichtheid kan je uberhaupt opnoemen?
Wat Tsjechië heeft aangetoond is dat vroeg ingrijpen loont, maar dat het vervolgens verdomd lastig is om het laag te houden wat dan ook niet gelukt is.BarôZZa schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:59:
[...]
Koel, Vietnam is een eiland. Hong Kong is een eiland. Tsjechië was een eiland bij de eerste golf.
In Duitsland liggen er zo'n 5.000 mensen op de IC, oftewel relatief gezien vergelijkbaar met Nederland.
Precies mijn punt waarom je niet zomaar kan schermen met maatregelen die in andere landen werken.[...]
Maak de vijver nog kleiner. Hoeveel democratische landen met een hoge bevolkingsdichtheid kan je uberhaupt opnoemen?
Verwijderd
bevolkingsdichtheid op land niveau zegt beperkt iets over het land, in veel landen heb je grote lege stukken en dichtbevolkte steden.BarôZZa schreef op woensdag 28 april 2021 @ 11:59:
[...]
Exact het probleem dat ik een paar weken geleden aan aangaf. In plaats van even snel de bouwmarkt inwippen om die paar benodigde spullen te kopen sta je drie kwartier in de rij....NMH schreef op woensdag 28 april 2021 @ 12:02:
[Afbeelding]
Dit was natuurlijk te verwachten met een maximum aantal bezoekers en lijkt inderdaad nogal het tegenovergestelde effect te bereiken.
Maar ja, dit loopt wel los. Is alleen de eerste paar dagen zo lijkt me.Metro2002 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 12:34:
[...]
Exact het probleem dat ik een paar weken geleden aan aangaf. In plaats van even snel de bouwmarkt inwippen om die paar benodigde spullen te kopen sta je drie kwartier in de rij....
Dit was natuurlijk te verwachten met een maximum aantal bezoekers en lijkt inderdaad nogal het tegenovergestelde effect te bereiken.
Volgens mij was er een vergelijkbaar artikel eerder deze week al verschenen over de situatie in Noord Brabant. Nu dus een kijkje in Utrecht. Korte samenvatting: Eigenlijk ligt alles al vol en worden mensen doorgestuurd naar andere ziekenhuizen elders in het land waar nog wel plek is.
Had men kunnen verwachten.. Hoe langer je winkels gesloten houdt hoe extremer de reactie daarna is..NMH schreef op woensdag 28 april 2021 @ 12:02:
[Afbeelding]
Was vorig jaar april of mei (?) al te zien bij bouwmarkten, en toen ging het maar om een paar weekjes gesloten zijn. Nu is men sinds half december al gesloten..
Ik denk dat als men winkels beperkter open had gehouden, toestanden als op de foto voorkomen hadden kunnen worden.
Hoe zich dat weer verhoudt tot besmettingen durf ik niet te zeggen, ook niet met bovenstaande foto erbij
Ohja en ikea is deels zelf ook schuld m.i. Met hun verzendkosten.. Paar rvs pannen aangeklikt, verzenden -> €49.. Koekkoek
Zelf toen maar bij Bol besteld, al is de Ikea Sensuell beter schoon te maken dan Debuyer primappety (ofzo)
[ Voor 9% gewijzigd door GAIAjohan op 28-04-2021 12:51 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Verwijderd
Dit krijg je wanneer maatregelen gebaseerd worden op de theorie van achter een bureau ipv de praktijk. Zoveelste misser van een kabinet dat geen gevoel heeft met de daadwerkelijke samenleving.Metro2002 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 12:34:
[...]
Exact het probleem dat ik een paar weken geleden aan aangaf. In plaats van even snel de bouwmarkt inwippen om die paar benodigde spullen te kopen sta je drie kwartier in de rij....
Zeggen dat Nederland het slecht doet omdat ze moeizaam een mondkapjesplicht er door kregen of dat Taiwan snel bco op getuigd heeft (bijvoorbeeld) leidt alleen maar af.
Wat is succes? Waardoor komt dat succes? Kan je daar iets mee? Het voorbeeld van Tsjechië toont ook nog aan dat vraag 1 extreem lastig is. Nu is de discussie vaak andersom, zij doen dit, wij doen dat trager en daarom doen we het slechter. Dat lijkt me niet de handigste manier
Dit is toch de omgekeerde wereld? Als dociel vee gaat men in de rij staan voor de Primark want er moet meer meer meer geconsumeerd worden. Allemaal straks lekker in hetzelfde t-shirtje met dezelfde print schouder aan schouder bij dezelfde strandtent corona maatregelen negeren en 16 jarige serveersters uitschelden op het moment dat ze daar wat van zeggen. Nee, het ligt duidelijk aan de maatregelen van de overheid en niet aan de ikke ikke ikke mentaliteit die mensen in dit soort rijen of in een overvol vondelpark doet eindigenGAIAjohan schreef op woensdag 28 april 2021 @ 12:43:
[...]
Had men kunnen verwachten.. Hoe langer je winkels gesloten houdt hoe extremer de reactie daarna is..
Was vorig jaar april of mei (?) al te zien bij bouwmarkten, en toen ging het maar om een paar weekjes gesloten zijn. Nu is men sinds half december al gesloten..
Ik denk dat als men winkels beperkter open had gehouden, toestanden als op de foto voorkomen hadden kunnen worden.
Hoe zich dat weer verhoudt tot besmettingen durf ik niet te zeggen, ook niet met bovenstaande foto erbij
Ohja en ikea is deels zelf ook schuld m.i. Met hun verzendkosten.. Paar rvs pannen aangeklikt, verzenden -> €49.. Koekkoek
Zelf toen maar bij Bol besteld, al is de Ikea Sensuell beter schoon te maken dan Debuyer primappety (ofzo)

Je redenatie volgende kan je 'm overigens net zo goed omdraaien: Indien je al vanaf half december een pan moet en zal hebben van de IKEA kan je ook nog wel een paar daagjes langer wachten toch?
Gedrag is heel moeilijk te veranderen en vertoon je als bevolkingsgroep van nature gedrag dat past bij het inperken van besmettingen dan zou dat best gunstig uit kunnen pakken.
Zo is het bekend dat Zuidelijke bevolking zoals Italianen en Spanjaarden dichter op elkaar staan bij gesprekken dan bijvoorbeeld Scandinaviërs. Een Chinees volgt voorschriften van de overheid gemiddeld beter op dan een vrijgevochten Nederlander.
Het is onmogelijk om in onze cultuur ineens te verlangen dat wij ons gaan gedragen als Chinezen. Bovendien heb ik ooit geleerd dat een project niet langer moet duren dan een dracht (9 maanden dus). Daarna komt er minder focus.
Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.
Verwijderd
op veel plekken is het nu meivakantie,dus dat maakt ook dat de aanloop groot is. Als je het over een week of twee probeert op een atypisch tijdstip zoals voor 10:00 of bijv 18.30 zal het mogelijk rustiger zijn. En anders naar de Bijenkorf , daar blijven ze met reserveringen werken, wel wat duurder dan de primark, maar je hoeft niet te wachtenMetro2002 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 12:34:
[...]
bij de bijenkorf hebben ze dan weer geen schroeven en zo, dus geen oplossing voor bouwmarkt drukte
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2021 14:27 ]
Was vorige zomer niet anders bij Ikea, en toen ging het prima.NMH schreef op woensdag 28 april 2021 @ 12:02:
[Afbeelding]
Toen het % positieve tests 2% ipv 10% nu was, we de nieuwe besmettingen in de 100'en ipv 1000'en per dag meetten en het aantal nieuwe gevallen in het ziekenhuis op 10-20 per dag lag bedoel je? Totaal ander risicoprofiel dan vandaag, reden te meer om je af te vragen of hetzelfde gedrag vertonen als jul-aug vorig jaar wel zo verstandig isXWB schreef op woensdag 28 april 2021 @ 14:33:
[...]
Was vorige zomer niet anders bij Ikea, en toen ging het prima.

Probleem ligt hier natuurlijk ook bij die dwazen die niet even kunnen wachten.Metro2002 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 12:34:
[...]
Heb zelf ook nog wel het e.e.a. nodig bij bv. een IKEA, maar ipv direct de eerste dag daar te staan, kan ik ook prima nog wel even een week of 2 wachten om dan in hopelijk wat meer rust te kunnen gaan kijken.
Als je zo'n rij ziet staan, dan draai je toch ook gewoon om...

PSN: Flix20-NL
Als iedereen zich niet als een dwaas zou gedragen zoals jij dan stond het over 2 weken stampvolFlix20 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 15:58:
[...]
Probleem ligt hier natuurlijk ook bij die dwazen die niet even kunnen wachten.
Heb zelf ook nog wel het e.e.a. nodig bij bv. een IKEA, maar ipv direct de eerste dag daar te staan, kan ik ook prima nog wel even een week of 2 wachten om dan in hopelijk wat meer rust te kunnen gaan kijken.
Ik heb soms het idee dat mensen voor hun plezier uren in de rij willen staan.Flix20 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 15:58:
[...]
Probleem ligt hier natuurlijk ook bij die dwazen die niet even kunnen wachten.
Ook zo'n aardbeien drive-in in Brabant ergens, met alle overlast van dien. Ik loop hier de straat uit, er staat een aardbeienautomaat op het terrein van de teler. Zelfde aardbeien, geen rij. Nooit. Dan krijg ik het idee dat sommige mensen bewust rijen op gaan zoeken...
Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/
Idd, nu staat de kudde op gepaste afstand gewoon overdekt te wachten in een verder open en tochtige parkeergarage.XWB schreef op woensdag 28 april 2021 @ 14:33:
[...]
Was vorige zomer niet anders bij Ikea, en toen ging het prima.
Leuk dat soort klikbeetfoto's voor de fophef maar Ikea heeft het gewoon prima voor mekaar met hun gedoseerde toegang "1 out - 1 in" gaat zo prima werken.
Binnen zal het echt geen dringen worden, vraag me trouwens af of zij nog een voordeel hebben dat ze het magazijn effectief bij het winkeloppervlak mogen optellen.
Bij een bouwmarkt of Bijenkorf zal het daardoor per m2 waarschijnlijk nog wat rustiger zijn.
Maandag liep ik even de Appie binnen op klaarlichte dag en toen vond ik het echt benauwend druk, misschien is mijn blik wat vertroebeld omdat ik normaal altijd heidens vroeg boodschappen doe.
De lokale AH was om 1500u pre-koningsdag echt stampensvol en alles krioelde door mekaaar.
Daar had je stukken schokkendere foto's kunnen maken dan deze wachtrij voor de Ikea.
@BoB_HenK Zolang er toen nog nauwelijks en hoogdrempelig getest kon worden/werd valt dat niet 1 op 1 te vergelijken met nu qua getallen.
(behalve de instroom in ziekenhuizen, dat dan weer wel)
[ Voor 8% gewijzigd door PalingDrone op 28-04-2021 16:18 ]
Binnen zal het allicht geen dringen zijn, laat toch onverlet dat het echt mesjogge is om als vliegen op een stronthoop op een winkel af te komen? Het is niet alsof ze er vaccins of goudbaren uitdelen ofzo. Kan het daarbij wel clickbait zijn, je kan je toch redelijkerwijs afvragen waar de ***** mensen mee bezig zijn? Dat geldt voor de IKEA en evengoed voor de overvolle AH of het vondelpark op Koningsdag. Het gedrag op dag één van de versoepeling is voor mij hét argument dat voor de maatregelen die we de afgelopen maanden hebben gehad pleit - blijkbaar is een te groot deel van de groep onvoldoende doordrongen van de ernst en/of niet gedisciplineerd genoeg.PalingDrone schreef op woensdag 28 april 2021 @ 16:14:
[...]
Idd, nu staat de kudde op gepaste afstand gewoon overdekt te wachten in een verder open en tochtige parkeergarage.
Leuk dat soort klikbeetfoto's voor de fophef maar Ikea heeft het gewoon prima voor mekaar met hun gedoseerde toegang "1 out - 1 in" gaat zo prima werken.
Binnen zal het echt geen dringen worden, vraag me trouwens af of zij nog een voordeel hebben dat ze het magazijn effectief bij het winkeloppervlak mogen optellen.
Bij een bouwmarkt of Bijenkorf zal het daardoor per m2 waarschijnlijk nog wat rustiger zijn.
Maandag liep ik even de Appie binnen op klaarlichte dag en toen vond ik het echt benauwend druk, misschien is mijn blik wat vertroebeld omdat ik normaal altijd heidens vroeg boodschappen doe.
De lokale AH was om 1500u pre-koningsdag echt stampensvol en alles krioelde door mekaaar.
Daar had je stukken schokkendere foto's kunnen maken dan deze wachtrij voor de Ikea.
@BoB_HenK Zolang er toen nog nauwelijks en hoogdrempelig getest kon worden/werd valt dat niet 1 op 1 te vergelijken met nu qua getallen.
(behalve de instroom in ziekenhuizen, dat dan weer wel)
Voor wat betreft de cijfers; 1 op 1 vergelijken is inderdaad lastig. Tegelijkertijd lijkt het mij zéér onwaarschijnlijk dat de verschillen in meet-intensiteit een vervijfvoudiging van het % positieve testen kan verklaren.
[ Voor 11% gewijzigd door BoB_HenK op 28-04-2021 16:43 ]
Wat ik ook niet begrijp is dat het aantal doden zo lastig blijkt/lijkt om bij te houden. In een land als Nederland. In veel landen kan ik mij dat wél voorstellen. Maar in een klein en overgeorganiseerd land als Nederland kan ik niet begrijpen hoe er gezegd wordt dat het werkelijke aantal doden wel eens het dubbele kan zijn van het aantal geregisteerde eigenlijk. Zelfs als je als huisarts iemand niet kon testen terwijl iemand plots, in een thuissituatie overleed, dan heb je toch er toch wel een vermoeden bij dat het corona was? Dat is dan toch voldoende om iemand op te geven als zijnde "overleden door corona" lijkt mij? Een weekendstop in die informatievoorziening vind ik eigenlijk al vrij middeleeuws (maar verder niets kwalijks). Maar wél wat teleurstellend eigenlijk qua de IT gesteldheid van ons zorgsysteem. Ben benieuwd of er plannen zijn om daar wat aan te gaan doen in de nabije toekomst..
Je kunt het de omgekeerde wereld noemen, maar dat men blijkbaar niet stilstaat bij hoe een deel van de mensen acteert vind ik ook vreemd. Leven sommigen dan teveel in een bubbel, of zijn er te weinig gedragsexperts betrokken bij de maatregelen?BoB_HenK schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:19:
[...]
Dit is toch de omgekeerde wereld? Als dociel vee gaat men in de rij staan voor de Primark want er moet meer meer meer geconsumeerd worden. Allemaal straks lekker in hetzelfde t-shirtje met dezelfde print schouder aan schouder bij dezelfde strandtent corona maatregelen negeren en 16 jarige serveersters uitschelden op het moment dat ze daar wat van zeggen. Nee, het ligt duidelijk aan de maatregelen van de overheid en niet aan de ikke ikke ikke mentaliteit die mensen in dit soort rijen of in een overvol vondelpark doet eindigen![]()
Je redenatie volgende kan je 'm overigens net zo goed omdraaien: Indien je al vanaf half december een pan moet en zal hebben van de IKEA kan je ook nog wel een paar daagjes langer wachten toch?
Gezien het verloop vorig jaar toen alles openging, was dit absoluut te verwachten. Maar logisch bezien is dat gedrag allicht onlogisch.. Sommige mensen spenderen hun loon direct zodra het binnenkomt. Eigenlijk ook onbegrijpelijk, maar neemt niet weg dat het gebeurt. En je gewoon weet dat dat gebeurt zodra je hen geld in handen drukt.
Zelfde bij primark en ikea e.d vandaag. Sommige mensen menen dat ze dan direct alle 'verloren' shoppingtijd moeten inhalen oid. Het is ongewenst en onbegrijpelijk in mijn ogen, maar het gebeurt wel. En het viel ook te verwachten..
En dan kun je die mensen vragen waar ze mee bezig zijn, maar een zinnig antwoord zal er niet uitkomen denk ik. Behalve 'heerlijk eindelijk weer shoppen'
Het is misschien te vergelijken met de eerste lentedag bij motorrijders. Spontaan moeten enkelen zich als een gek gedragen op dijkweggetjes, terwijl hun skills in de winter achteruit zijn gegaan. Verstandig zou zijn gewoon rustig te rijden, en skills verbeteren. Maar niet iedereen doet dat.
[ Voor 11% gewijzigd door GAIAjohan op 28-04-2021 17:19 ]
Heel raar idd dat deze versoepelingen midden in de meivakantie tot drukte leidenGAIAjohan schreef op woensdag 28 april 2021 @ 17:11:
[...]
Je kunt het de omgekeerde wereld noemen, maar dat men blijkbaar niet stilstaat bij hoe een deel van de mensen acteert vind ik ook vreemd. Leven sommigen dan teveel in een bubbel, of zijn er te weinig gedragsexperts betrokken bij de maatregelen?
Gezien het verloop vorig jaar toen alles openging, was dit absoluut te verwachten. Maar logisch bezien is dat gedrag allicht onlogisch.. Sommige mensen spenderen hun loon direct zodra het binnenkomt. Eigenlijk ook onbegrijpelijk, maar neemt niet weg dat het gebeurt. En je gewoon weet dat dat gebeurt zodra je hen geld in handen drukt.
Zelfde bij primark en ikea e.d vandaag. Sommige mensen menen dat ze dan direct alle 'verloren' shoppingtijd moeten inhalen oid. Het is ongewenst en onbegrijpelijk in mijn ogen, maar het gebeurt wel. En het viel ook te verwachten..
En dan kun je die mensen vragen waar ze mee bezig zijn, maar een zinnig antwoord zal er niet uitkomen denk ik. Behalve 'heerlijk eindelijk weer shoppen'
Het is misschien te vergelijken met de eerste lentedag bij motorrijders. Spontaan moeten enkelen zich als een gek gedragen op dijkweggetjes, terwijl hun skills in de winter achteruit zijn gegaan. Verstandig zou zijn gewoon rustig te rijden, en skills verbeteren. Maar niet iedereen doet dat.
Wie had dat nou verwacht.... zucht.
Ik wacht nog wel even tot een regenachtige maandagmorgen om tegen openingstijd als eerste de Ikea door te stiefelen, heb wel ergens een klein lijstje maar dat heeft geen haast. Hou sowieso niet van drukte en om nou een tijd te gaan staan wachten in een rij... echtniet
Vaak is het rond etenstijd of vlak voor sluiten ook behoorlijk rustig in dat soort winkels. Verwacht dat die grote toeloop vrij snel wat minder gaat worden dan op de eerste dag dat alles weer open is.
[ Voor 13% gewijzigd door PalingDrone op 28-04-2021 17:40 ]
Blijkbaar het kabinet, wellicht omt en sommige mensen die net doen of dit onverwacht isPalingDrone schreef op woensdag 28 april 2021 @ 17:24:
[...]
Heel raar idd dat deze versoepelingen midden in de meivakantie tot drukte leiden
Wie had dat nou verwacht.... zucht.
Ik wacht nog wel even tot een regenachtige maandagmorgen om tegen openingstijd als eerste de Ikea door te stiefelen, heb wel ergens een klein lijstje maar dat heeft geen haast. Hou sowieso niet van drukte en om nou een tijd te gaan staan wachten in een rij... echtniet
Vaak is het rond etenstijd of vlak voor sluiten ook behoorlijk rustig in dat soort winkels. Verwacht dat die grote toeloop vrij snel wat minder gaat worden dan op de eerste dag dat alles weer open is.
@Mrjraider Als je technisch bent (en je zit op tweakers) en analytisch kan je altijd nog de overstap maken naar ICT (beetje afhankelijk van je levensfase). Ik heb de eerste twee jaren van mijn werkbestaan bij een bank gewerkt en werd daar gek van frustratie over de processen. Alles was houtje-touwtje. Die frustratie heb ik ingezet als motivatie bij een sollicitatie bij ICT dienstverlener. Die zaten daar op te wachten, mensen die de processen kennen en de verbeterpunten zien en daar als business analist over mee kunnen denken. De taal spreken en de politiek van een organistie/werkgebied kennen.
Dat is nu 25 jaar geleden maar lijkt me dat een ICT bedrijf die kennis en ervaring nu ook nog goed kan gebruiken.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ik werk nu vijf jaar in de zorg en zou niet meer anders willen hoorfranssie schreef op woensdag 28 april 2021 @ 18:20:
Ik reageer even hier vanwege wat off-topic in het hoofdthema (en hier ook wel wat)
@Mrjraider Als je technisch bent (en je zit op tweakers) en analytisch kan je altijd nog de overstap maken naar ICT (beetje afhankelijk van je levensfase). Ik heb de eerste twee jaren van mijn werkbestaan bij een bank gewerkt en werd daar gek van frustratie over de processen. Alles was houtje-touwtje. Die frustratie heb ik ingezet als motivatie bij een sollicitatie bij ICT dienstverlener. Die zaten daar op te wachten, mensen die de processen kennen en de verbeterpunten zien en daar als business analist over mee kunnen denken. De taal spreken en de politiek van een organistie/werkgebied kennen.
Dat is nu 25 jaar geleden maar lijkt me dat een ICT bedrijf die kennis en ervaring nu ook nog goed kan gebruiken.
Ik ben geen "kantoor" muts.. Het ging een beetje om het gegeven dat er iets te grote verschillen zijn en dat de ene makkelijker praten heeft dan de ander.
Goed om te lezen. Waardering van beroepen is inderdaad een apart iets.Mrjraider schreef op woensdag 28 april 2021 @ 18:22:
[...]
Ik werk nu vijf jaar in de zorg en zou niet meer anders willen hoor![]()
Ik ben geen "kantoor" muts.. Het ging een beetje om het gegeven dat er iets te grote verschillen zijn en dat de ene makkelijker praten heeft dan de ander.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Je kan toch gewoon alle mogelijke metrics erbij pakken en dan zie je dat het tientallen, tot honderden, tot duizenden keren slechter is? Dus besmettingen per inwoner, doden per inwoner, economische schade, aantal dagen lockdown. Van mij part kijk je hoeveel concerten er het afgelopen jaar zijn gehouden of hoeveel discotheken er open zijn.ZieMaar! schreef op woensdag 28 april 2021 @ 13:02:
Precies om de discussie hierboven te voorkomen zou het helpen om objectief vast te kunnen stellen wanneer een land succesvoller is (geweest). Dat begint dan bij de (meetbare?) criteria. Als je daar geen overeenstemming over hebt krijg je een zinloze discussie waarin iedereen vooral zijn eigen stokpaardje zit te verdedigen.
Zeggen dat Nederland het slecht doet omdat ze moeizaam een mondkapjesplicht er door kregen of dat Taiwan snel bco op getuigd heeft (bijvoorbeeld) leidt alleen maar af.
Wat is succes? Waardoor komt dat succes? Kan je daar iets mee? Het voorbeeld van Tsjechië toont ook nog aan dat vraag 1 extreem lastig is. Nu is de discussie vaak andersom, zij doen dit, wij doen dat trager en daarom doen we het slechter. Dat lijkt me niet de handigste manier.
Vorige week maandag bericht van de basisschool van onze dochter dat er een positief bevonden juf in de klas geweest is.
Toen keken we terug op het weekend en had onze dochter (7j) 38,5 op zaterdag wat daarna af zakte naar normale temperatuur.
Dus wij 3-en laten testen. Wijzelf negatief, maar dochter positief.
Ok, dan moeten we daar iets mee.
Ik heb altijd gezegd dat als het in huis komt, ik niet ineens iedereen apart ga houden, dat is gewoon niet te doen. Mijn vrouw krijgt aanstaande zondag haar vaccinatie, dus die wel apart gezet.
Nou, fast forward naar vandaag. We mochten weer testen om eerder uit quarantaine te komen en ik ben iig negatief. Hierbij vraag ik me af of de uitslag bij onze dochter niet misschien een false positive is geweest.
Maar goed. Morgen mag ze gewoon lekker weer naar school (laatste dag en afscheid van 2 klasgenootjes die gaan verhuizen is wel zo leuk).
Als ze het al had, waar zou ze het van hebben, want alles wat getest is aan klasgenoten op school was negatief. Heel vaag allemaal.
Aan de hand van een aantal krantenartikelen en dat mijn vrouw, ouders en schoonouders allemaal gevaccineerd zijn, toch maar eens bij de HA vragen of ik op de lijst kan wanneer er AZ over is (nee is natuurlijk ook gewoon prima, maar niet geschoten...) en het anders toch weggegooid moet worden. Dan wil ik het graag wel hebben.
Al met al dus een heerlijk apart weekje geweest zo. >_<
GGD stond er trouwens verbaasd van (voor contact onderzoek) dat we "iedereen" al hadden gecontacteerd.
Iedereen valt mee. Zwemmen van de dinsdag er voor (just in case, maar daar was de reactie: "Tja, wat moet ik er mee?!", Nou, gewoon door geven en het communiceren. Of anders zoek je het toch maar lekker uit?.
School, en precies dan niet te bereiken. Maar 's ochtends vroeg (half
Mijn moeder omdat ik met onze dochter eens in de 2 weken mee doe aan Mindfulness voor kinderen (zij geeft die lezen en ziet ze onze dochter ook nog eens).
En onze schoonouders omdat we een verlaat Paaslunch hebben gedaan.
Verder komen we nooit ergens en hebben we eigenlijk nooit iemand op bezoek. Dan is contact onderzoek wel vrij makkelijk en was het toevallig deze week wat drukker.
Ben blij als we weer een beetje normaal naar buiten kunnen, maar nog geen idee hoe het moet met onze dochter in de toekomst. Het zal allemaal wel los lopen, maar het houdt je toch bezig.
Ik ging ook bijna denken dat ze een false positive was, maar er waren ruim 10 kinderen in haar klas positief
Das ook redelijk te begrijpen gezien de geplotte transmissies tussen leeftijdsgroepen:screamhouse schreef op donderdag 29 april 2021 @ 11:59:
Klinkt als mijn verhaal. Dochter positief, wij 10 dagen in quarantaine, 3x getest, 3x negatief.
Ik ging ook bijna denken dat ze een false positive was, maar er waren ruim 10 kinderen in haar klas positief
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/kinderen
[ Voor 6% gewijzigd door YakuzA op 29-04-2021 13:38 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
En weer de dans ontsprongen. Echt ik ben er zo klaar mee geef mij maar AZTrailBlazer schreef op donderdag 29 april 2021 @ 12:59:
Vandaag zoontje voor de 3e keer getest. Benieuwd of we nu weer de dans ontspringen. Voor de vakantie waren er wel twee klassen naar huis gestuurd dus het zou me niet verbazen als we nu toch aan de beurt zijn.
@BlazeMuis sterkte
[ Voor 3% gewijzigd door TrailBlazer op 29-04-2021 17:11 ]
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Even een nieuwsgierige vraag/stelling die ik zo snel niet kon terugvinden.
Op dit moment zijn de terrasregels 'Aan een tafel zitten maximaal 2 personen op 1,5 meter afstand. Tenzij het gaat om personen uit hetzelfde huishouden en kinderen tot en met 12 jaar.'
Als kroeg kan je naar mijn weten niet controleren of een groep van 4 man uit 1 huishouden kan komen of niet. 1. Een vader + moeder en kinderen herken je relatief makkelijk
2. 5 jongens die samen op kamers wonen vallen blijkbaar blijkbaar ook onder 1 huishouden.
3. 4 vriendinnen die niet samenwonen mogen dus niet aan 1 tafel zitten.
En dus zie je ondertussen het volgende ontstaan, kroegen waarbij je in voorbeeld 3 van hierboven dus als kroegeigenaar die groep een contract laat ondertekenen waarbij ze verklaren uit 1 huishouden te komen.
Nu mijn vraag:
Daarmee hopen/denken kroegeigenaren problemen/boetes te ontspringen, maar naar mijn idee zijn ze bij controles dan alsnog de l*l?
Daarbij wel, hoe kan je als kroegeigenaar controleren of een groep mensen daadwerkelijk uit 1 huishouden komt? Moet je ze op hun blauwe ogen geloven?
De afgelopen dagen al een paar interessante discussies hierover gehad, maar ik ben wel benieuwd naar de wettelijke kant hiervan. Want als kroegeigenaar doe je dan meer dan genoeg moeite om jezelf te beschermen/in te dekken, maar wettelijk gezien mogen de mensen uit voorbeeld 3 niet aan 1 tafel. Maar hoe weet je dat als eigenaar?
[ Voor 3% gewijzigd door Remy!!!! op 29-04-2021 23:08 ]
Gasten verklaren uit eenzelfde huishouden te komen, maar dat is duidelijk niet zo. Wie krijgt een eventuele boete?
In het afsprakenkader staat hierover het volgende: Er zijn afspraken gemaakt met alle betrokken partijen over de naleving en de handhaving op de buitenterrassen. Deze afspraken sluiten aan bij de algemene handhavingsprincipes. Het uitgangspunt is dat de gast zelf verantwoordelijk is voor zowel het naleven van de basismaatregelen als voor de naleving van de maatregelen die specifiek gelden voor de horeca. De sector/ondernemer zet de benodigde stappen zodat zowel de gast, als het personeel zich aan deze maatregelen kan houden in het bedrijf (vanaf het moment dat dat weer geopend kan zijn) of op de daarbij behorende buitenterrassen. Publieke handhaving is het sluitstuk. Bij overtredingen in de publieke ruimte en bij excessen is het aan de politie en boa’s om hiertegen op te treden.
Wie de boete krijgt is afhankelijk van hoe jij als ondernemer gehandeld hebt, en hoe de gast gehandeld heeft. Dit is dus niet zwart-wit.
In het kader van het MRNA vaccin dat cellen in het lichaam aanzet tot het aanmaken van hetzelfde eiwit vraag ik mij af of er ook niet schade wordt veroorzaakt, nu dit bekend is. Is er iemand die meer verstand heeft van deze materie?
Natuurlijk is het vaccin een beter alternatief dan het virus. Vaak wordt je 1 of 2 dagen ziek van het vaccin waarna het beter gaat. Sommige mensen zijn echter een week ziek, waardoor ik mij afvraag of dit mogelijk de oorzaak zou kunnen zijn.
bron: https://www.cdc.gov/coron...ferent-vaccines/mrna.htmlCOVID-19 mRNA vaccines give instructions for our cells to make a harmless piece of what is called the “spike protein.” The spike protein is found on the surface of the virus that causes COVID-19.
bron: https://medicalxpress.com...otein-additional-key.htmlIn the new study, the researchers created a 'pseudovirus' that was surrounded by SARS-CoV-2 classic crown of spike proteins, but did not contain any actual virus. Exposure to this pseudovirus resulted in damage to the lungs and arteries of an animal model—proving that the spike protein alone was enough to cause disease. Tissue samples showed inflammation in endothelial cells lining the pulmonary artery walls.
achtergrond info: https://www.kijkmagazine....avirus-in-kaart-gebracht/
bijwerkingen vaccin: https://www.bbc.com/news/health-56284154
[ Voor 8% gewijzigd door Neutrino op 30-04-2021 17:08 . Reden: aanvulling ]
Het was bewust beleid, hoe onrechtvaardig het ook voelt ik begrijp Halsema wel met 10.000 fanatieke/strak staande hooligans.Laguna schreef op zondag 2 mei 2021 @ 21:52:
Schrijnend die willekeur qua handhaving. Bij een groep jongeren die te weinig afstand houdt wordt heel het park ontruimd, maar zodra er voetbalsupporters massaal een feestje houden zonder afstand te houden wordt er niet ingegrepen.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
@TrailBlazer Gelijk heb je. Mijn vrouw kon via de huisarts AZ krijgen, is stop gezet nog voor ze het kreeg, maar ze bleef wel op de lijst staan. Voordeel, vandaag heeft ze Pfizer gehad. Dus eerste vaccinatie is een feit.
Nadat ik donderdag negatief ben getest en mijn vrouw ook, heb ik contact gehad met de HA of ik niet ook op de lijst gezet kon worden en geen problemen heb met AZ. Mijn ouders en schoonouders zijn ingeënt of krijgen het nog komende week. Als het kan, ik dan graag ook mee zodat we weer een beetje normaal kunnen doen.
En ik ben dus ook op de lijst gezet voor AZ. We gaan het zien wanneer ik aan de beurt ben. Het zal mij benieuwen.
Beterschap en hoop dat het hierbij blijft.Jeffrey0416 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 15:29:
Pff ik ben dinsdag ook positief getest. Eerst alleen keelpijn en beetje hoesten, dacht ah als het zo blijft prima. Sinds gisterenmiddag dood en dood moe, kan het niet beschrijven hoe uitgeput je bent. Ik ben steeds 20-30 min wakker en slaap dan weer 5-6 uurtjes.. Had dit niet verwacht..
Die (slechts) 5 dagen waren toch raar, unheimlich. Kids niet bij je. Boodschappen laten brengen door familie. Ik heb te doen met mensen die in een risicogroep zitten en de deur niet uit kunnen of durven vanwege o.a. achterlijk gedrag van de ontkenners of mij-overkomt-het-niet-types.
Verbazingwekkend ook hoe het virus zich verspreid. Mijn zoon had een half uurtje een samenwerkopdracht met klasgenootje. Net de dag voordat het klasgenootje dus positief bleek en niet meer op school kwam. Bestje vriendje van mijn zoon is ook besmet en nog 2 anderen in de klas. Totaal dus 5 op een groep van 22. Godzijdank geen van allen noemenswaardige klachten. Wat ook wel weer irritant is, want wanneer is hij dan klachtenvrij...
Precies, dus zolang de dreiging maar groot genoeg is grijpt men niet in. Terwijl ze al van tevoren wisten dat er veel mensen op af zouden komen. Daarentegen worden pleinen waar demonstraties op worden gehouden wel met regelmaat schoongeveegd.hoevenpe schreef op zondag 2 mei 2021 @ 22:01:
[...]
Het was bewust beleid, hoe onrechtvaardig het ook voelt ik begrijp Halsema wel met 10.000 fanatieke/strak staande hooligans.
Je hebt helemaal gelijk, maar ik begrijp de afweging op dat moment wel.Laguna schreef op zondag 2 mei 2021 @ 22:28:
[...]
Precies, dus zolang de dreiging maar groot genoeg is grijpt men niet in. Terwijl ze al van tevoren wisten dat er veel mensen op af zouden komen. Daarentegen worden pleinen waar demonstraties op worden gehouden wel met regelmaat schoongeveegd.
De 'reguliere' demonstraties zijn in de regel kleinschalig en dus beheersbaar. Bij die huldiging staan er 10.000 deels bezopen en/of doorgesnoven idioten bij elkaar. Als je dat opbreekt verplaatst het probleem zich enkel naar tig andere oncontroleerbare plekken in een stad.
Wat ze hadden kunnen doen (of moeten doen) was preventief maatregelen nemen. Dit was helemaal te voorspellen, dus Amsterdam had ook grotendeels afgegrendeld kunnen worden, of in ieder geval de toegangswegen naar de pleinen.
Je moet zoiets in de kiem smoren. Als het kwaad eenmaal geschied is kun je niks meer, net zoals vorig jaar met BLM.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Als er meer dan X boze mensen stenen gooien of schoten lossen naar zo'n grote menigte is er ook geen aantal waarbij het er zo veel zijn dat handhaven niet meer te doen is en we maar gewoon moeten accepteren dat het gebeurt.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Even los van dat er niet 10000 hooligans stonden heeft geen enkel groot event tot nu toe in de buitenlucht uitgewezen dat het een super verspreider was.hoevenpe schreef op zondag 2 mei 2021 @ 22:01:
[...]
Het was bewust beleid, hoe onrechtvaardig het ook voelt ik begrijp Halsema wel met 10.000 fanatieke/strak staande hooligans.
Dat kan wel zo zijn, maar of je staat buitenlucht verzamelingen toe of je verbied het.AMARONE schreef op maandag 3 mei 2021 @ 08:58:
[...]
Even los van dat er niet 10000 hooligans stonden heeft geen enkel groot event tot nu toe in de buitenlucht uitgewezen dat het een super verspreider was.
Als er in het vondelpark mensen picknicken wordt het schoongeveegd. Staan er 10000 mensen te hossen en te zingen staan we het toe
het gaat om de verplaatsingen. Als ik 10 000 man ergens laat verzamelen zijn er 10 000 verplaatsingen geweest (20 000 zelfs, want ze gaan ook nog eens terug naar huis).AMARONE schreef op maandag 3 mei 2021 @ 08:58:
[...]
Even los van dat er niet 10000 hooligans stonden heeft geen enkel groot event tot nu toe in de buitenlucht uitgewezen dat het een super verspreider was.
Gezien de terrassen oko nog open zijn heb je dan die groep die waarschijnljik wat terrasjes doet, daarna met bv. tram/metro/bus/trein naar stadion gaat en daar zeer kort op elkaar (en van wat ik zag op beelden zo goed als geen mondkapjes) hard zingend staat.
Ik wil er even ook op wijzen dat een Rose Garden speech van Trump destijds een heel goede verspreider was onder aanwezigen. Als je bovenstaande scenario dus neemt, zijn hier heel veel momenten waarbij het best wel voor issues kan gaan zorgen straks qua besmettingen.
(en met de grens waar we op zitten qua IC/zorg, hoef je nog eens geen superverspreider te hebben for that matter, 2 of 3 patiënten erbij op veel IC's is al een issue).
@BlazeMuis heel veel sterkte!
Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien
polthemol schreef op maandag 3 mei 2021 @ 09:06:
[...]
Ik wil er even ook op wijzen dat een Rose Garden speech van Trump destijds een heel goede verspreider was onder aanwezigen. Als je bovenstaande scenario dus neemt, zijn hier heel veel momenten waarbij het best wel voor issues kan gaan zorgen straks qua besmettingen.

Het ging maar om 7 personen, waarvan onduidelijk is waar ze besmet zijn geraakt. Het event was niet alleen buiten, maar ook deels binnen.
Iedereen op de hoogte gebracht, en nu afwachten. Baal erg omdat ik een kleine heb van 1 maand en 1 van 5 jaar. Van wie ik het opgelopen heb is me een raadsel.
Tot nu toe alleen beetje verhoging van temperatuur, en snachts rond uur of 3 word ik wakker en val dan rond half 6 in slaap.
[ Voor 5% gewijzigd door Amaze86 op 03-05-2021 09:44 ]
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
het 'event' bij het stadion was ook niet zo heel eenduidig 'buiten' meer te noemenLaguna schreef op maandag 3 mei 2021 @ 09:40:
[...]
[Afbeelding]
Het ging maar om 7 personen, waarvan onduidelijk is waar ze besmet zijn geraakt. Het event was niet alleen buiten, maar ook deels binnen.
Besmettingskans in de buitenlucht kan relatief laag zijn. Dat veranderd wel vanaf dat ik je vastpak en we samen lijf aan lijf hardop beginnen te roepen en zingen. Dat veranderd nog wat harder vanaf dat er stukken overdekt zijn bv.
Take careAmaze86 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 09:43:
Hier sinds zondag positief, had een sneltest gedaan in de ochtend omdat ik zaterdagavond opeens koorts kreeg. En ja hoor vanochtend 0.15 uur mail ggd dat ik positief ben.
Iedereen op de hoogte gebracht, en nu afwachten. Baal erg omdat ik een kleine heb van 1 maand en 1 van 5 jaar. Van wie ik het opgelopen heb is me een raadsel.
Ik praat het niet goed verder maar het niet ingrijpen van de gemeente/politie was heel goed. Ik weet nog een CL wedstrijd waarbij vuurwerk verboden was, natuurlijk werd er vuurwerk afgestoken en de politie besloot in te grijpen letterlijk voor de ingang van Zuid J.R.van.M schreef op maandag 3 mei 2021 @ 09:02:
[...]
Dat kan wel zo zijn, maar of je staat buitenlucht verzamelingen toe of je verbied het.
Als er in het vondelpark mensen picknicken wordt het schoongeveegd. Staan er 10000 mensen te hossen en te zingen staan we het toe
Wat eerst gewoon heel gezellig was sloeg daarna om naar totale chaos waar ook gewoon heel veel normale mensen ineens de dupe van werden (incl. kinderen,ouderen en andere normale supporters).
Gelukkig dat ze daar van geleerd hebben. De angst en het verbieden van alle vrijheden is zo groot dat de overheid even vergeet dat soms iets gecontroleerd toelaten juist een veel beter effect kan hebben.
ik denk dat het probleem ook de overall versoepelingen zijn meteen. Dat er mensen naar het stadion gingen had ieder van mijlenver kunnen zien aankomen. Wil je dat voorkomen als handhaving, dan zul je al moeten gaan 'vegen' (in de zin van groepen weghouden van die locatie niet erop meppenAMARONE schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:16:
[...]
Ik praat het niet goed verder maar het niet ingrijpen van de gemeente/politie was heel goed. Ik weet nog een CL wedstrijd waarbij vuurwerk verboden was, natuurlijk werd er vuurwerk afgestoken en de politie besloot in te grijpen letterlijk voor de ingang van Zuid J.
Wat eerst gewoon heel gezellig was sloeg daarna om naar totale chaos waar ook gewoon heel veel normale mensen ineens de dupe van werden (incl. kinderen,ouderen en andere normale supporters).
Gelukkig dat ze daar van geleerd hebben. De angst en het verbieden van alle vrijheden is zo groot dat de overheid even vergeet dat soms iets gecontroleerd toelaten juist een veel beter effect kan hebben.
Ik denk dat de vrij 'random' manier van landelijk beleid met wel/geen versoepelingen en vaak veel vooruitlopen op verwachtingen, ervoor zorgen dat er lokaal bijna geen opties zijn om dit te handhaven. Ik heb zelf ook wel eens (pre corona) mogen ervaren hoe snel iets kan omslaan bij grote groepen en pogingen te handhaven (voetbalwedstrijd waarbij de aanwezige politie nog even een snelle poging wilde doen om een verdachte te arresteren (totaal andere zaak, stond een arrestatiebevel open). 5 minuten later was het ontaard in totale chaos, me charges en nog meer van die ellende.).
Maar goed, het voelt wel heel erg ruk als je het ziet en je zelf hard je best probeert te doen de regels een beetje na te leven.
Met die redenatie zou er dus ook niet ingegrepen moeten worden bij demonstraties en samenkomsten in parken. Het is of wel of niet, met 2 maten meten werkt sowieso averechts.AMARONE schreef op maandag 3 mei 2021 @ 10:16:
[...]
Ik praat het niet goed verder maar het niet ingrijpen van de gemeente/politie was heel goed. Ik weet nog een CL wedstrijd waarbij vuurwerk verboden was, natuurlijk werd er vuurwerk afgestoken en de politie besloot in te grijpen letterlijk voor de ingang van Zuid J.
maar hoe wil je dat doen dan nu? Alles was vol met mensen, overal moest gehandhaafd worden enz. Men mag de ontstane situatie, dat men moet kiezen voor deescalatie (aka: laat het maar gebeuren) toch wel in de schoenen schuiven van het kabinet.Laguna schreef op maandag 3 mei 2021 @ 11:22:
[...]
Met die redenatie zou er dus ook niet ingegrepen moeten worden bij demonstraties en samenkomsten in parken. Het is of wel of niet, met 2 maten meten werkt sowieso averechts.
(al steekt het wel zeer, hier ook, als ik zie hoeveel maatregelen ik hier al in het Limburgse heuvelland om de oren krijg al meer dan een jaar lang omdat en masse wielertoeristen bij elke versoepeling komen, dan voelt het heel erg zuur dat dat feestje dan weer door kan gaan.)
Je snapt toch zelf ook wel dat de politie/ME weet dat ze geen kans maken gezien een extreem groot deel van die mensen supporter of hooligan zijn.Laguna schreef op zondag 2 mei 2021 @ 21:52:
Schrijnend die willekeur qua handhaving. Bij een groep jongeren die te weinig afstand houdt wordt heel het park ontruimd, maar zodra er voetbalsupporters massaal een feestje houden zonder afstand te houden wordt er niet ingegrepen.
Anyways, ik ken inmiddels een stuk of 8 mensen die allemaal corona hebben gehad, 1 was een paar weken haar reukvermogen kwijt en de rest had een lichte verkoudheid en thats it.
Geen van allen valt onder de kwetsbare groep en 2 zijn tussen de 60 en 65.
Is het echt zo dat mensen die over het algemeen gezond zijn vrijwel geen ernstige klachten krijgen? uitzonderingen zijn er altijd natuurlijk maar is het terecht dat we ruim een jaar in lockdown zitten met alle geestelijke en financiele gevolgen van dien?
Wat wil je dan? Alles open en geen ziekenhuis meer toegankelijk?mugenmarco schreef op maandag 3 mei 2021 @ 12:40:
[...]
Je snapt toch zelf ook wel dat de politie/ME weet dat ze geen kans maken gezien een extreem groot deel van die mensen supporter of hooligan zijn.
Anyways, ik ken inmiddels een stuk of 8 mensen die allemaal corona hebben gehad, 1 was een paar weken haar reukvermogen kwijt en de rest had een lichte verkoudheid en thats it.
Geen van allen valt onder de kwetsbare groep en 2 zijn tussen de 60 en 65.
Is het echt zo dat mensen die over het algemeen gezond zijn vrijwel geen ernstige klachten krijgen? uitzonderingen zijn er altijd natuurlijk maar is het terecht dat we ruim een jaar in lockdown zitten met alle geestelijke en financiele gevolgen van dien?
Dus als je je been breekt niemand die dat been voor jou goed kan zetten en kan gipsen? Of doodgaan aan een blinde darm ontsteking?
Dat is je alternatief namelijk.
Er is geen tussenweg waarbij je de zorg niet overbelast en geen maatregelen hoeft te nemen.
Risicogroepen isoleren? Prima, leuk plan. Je ouders/grootouders ga je niet meer bezoeken neem ik aan? En dat verwacht je van heel NL. Kinderen met ouders die medische risicogroep zijn worden uit huis geplaatst?
Hoe zie je het alternatief voor je?
Overigens zijn cijfers over opnames <60 gewoon openbaar te vinden. Cijfers over long covid zijn vast ook te vinden. Mijn gezonde vrouw van 25 ruikt al een half jaar niks en proeft ook niks en heeft al die tijd al een kut conditie.
Als alles open gaat zal de zorg overbelast raken dus dat is geen optie.Dennis1812 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 12:44:
[...]
Wat wil je dan? Alles open en geen ziekenhuis meer toegankelijk?
Dus als je je been breekt niemand die dat been voor jou goed kan zetten en kan gipsen? Of doodgaan aan een blinde darm ontsteking?
Dat is je alternatief namelijk.
Er is geen tussenweg waarbij je de zorg niet overbelast en geen maatregelen hoeft te nemen.
Risicogroepen isoleren? Prima, leuk plan. Je ouders/grootouders ga je niet meer bezoeken neem ik aan? En dat verwacht je van heel NL. Kinderen met ouders die medische risicogroep zijn worden uit huis geplaatst?
Hoe zie je het alternatief voor je?
Overigens zijn cijfers over opnames <60 gewoon openbaar te vinden. Cijfers over long covid zijn vast ook te vinden. Mijn gezonde vrouw van 25 ruikt al een half jaar niks en proeft ook niks en heeft al die tijd al een kut conditie.
Hugo moet eens opschieten met de vaccinaties, hij is degene hier die zo aan het falen is.
Produceert hij de vaccins dan?mugenmarco schreef op maandag 3 mei 2021 @ 12:54:
[...]
Als alles open gaat zal de zorg overbelast raken dus dat is geen optie.
Hugo moet eens opschieten met de vaccinaties, hij is degene hier die zo aan het falen is.
Laatste keer dat ik keek hadden we simpelweg veel te weinig vaccins. Er kan veel meer geprikt worden. Personeel is er. Alleen de vaccins niet.
En we zitten vast aan het verdeelmodel van de EU. Een nexit krijg je niet in een paar weken geregeld om dan alles zelf te mogen regelen zoals VK.
Binnen de EU staan we aardig in de top.
We schommelen heen en weer en onze data is altijd het laatst geüpdate
Volgens mij zouden we nu de komende tijd naar de miljoen vaccinaties per week moeten gaan trouwens toch? Ben benieuwd hoe het daarna met leveringen zit. Dat grafiekje is al een tijdje niet geüpdate nu.
Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Het is geen willekeur.Laguna schreef op zondag 2 mei 2021 @ 21:52:
Het is actief beleid, bij te grote groepen of te grote kans op escalatie zal de politie niet direct ingrijpen maar proberen op een andere manier in toom te houden.
Hetzelfde bij die 500+ groepen die gingen 'thee drinken' etc.
100 mensen het ziekenhuis in slaan helpt ook niet zoveel als je die probeert te ontlasten ivm corona.
[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 03-05-2021 13:08 ]
PSN
Sorcerer8472 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:07:
[...]
We schommelen heen en weer en onze data is altijd het laatst geüpdate
Volgens mij zouden we nu de komende tijd naar de miljoen vaccinaties per week moeten gaan trouwens toch? Ben benieuwd hoe het daarna met leveringen zit. Dat grafiekje is al een tijdje niet geüpdate nu.
:strip_exif()/f/image/IQrUnKooGdFSelPxBMeXIDlm.jpg?f=fotoalbum_large)
Laatste data is van vorige week. Valt best mee met een tijdje toch?
De grafiek kijkt volgens mij al wekenlang niet verder vooruit dan 23 mei. Ook de grafiek "Geleverde en gecontroleerde vaccins & gezette prikken in totaal" niet.Dennis1812 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:09:
[...]
[Afbeelding]
Laatste data is van vorige week. Valt best mee met een tijdje toch?
Ben benieuwd hoe het zit met geplande leveringen en of dat niet toch heel erg tegenvalt ofzo? Dat begin juni iedereen een eerste prik kan hebben gehad geloof ik iig zeker niet meer. Begin juli vind ik zelfs al spannend. Hebben we het nog niet over de tweede prik.
Edit: ik zat te lullen en hij wordt wel geüpdate wekelijks. En op 1 juli zei De Jonge dus, dus kleine edit gemaakt
[ Voor 7% gewijzigd door Sorcerer8472 op 03-05-2021 14:39 ]
Elke week zodra de RIVM update geweest is, schuift ie netjes 1 week mee.Sorcerer8472 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:11:
[...]
De grafiek kijkt volgens mij al wekenlang niet verder vooruit dan 23 mei. Ook de grafiek "Geleverde en gecontroleerde vaccins & gezette prikken in totaal" niet.
Ben benieuwd hoe het zit met geplande leveringen en of dat niet toch heel erg tegenvalt ofzo? Dat begin juni iedereen een eerste prik kan hebben gehad geloof ik iig zeker niet meer. Begin juli vind ik zelfs al spannend. Hebben we het nog niet over de tweede prik.
PSN
Maar goed dat begin juni dan ook nooit de intentie was. Dat was altijd begin juliSorcerer8472 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:11:
[...]
De grafiek kijkt volgens mij al wekenlang niet verder vooruit dan 23 mei. Ook de grafiek "Geleverde en gecontroleerde vaccins & gezette prikken in totaal" niet.
Verder, zie de post boven mij.
Zover ik gezien heb wordt hij gewoon wekelijks geupdate, zie bijvoorbeeld deze 2 screenshots van mij vorige week maandag en donderdag:Sorcerer8472 schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:11:
[...]
Woy in "Coronavaccinatie: de uitrol (beleid, strategie ed)."
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
De organisatie van het maken van een prikafspraak kan zeker beter en de communicatie over AZ had ook beter gekund, maar we gaan gewoon keurig vooruit met het zetten van alle prikken.
De volgende test zal de komende tijd komen als het aantal afspraken die geplanned moeten worden verder omhoog gaan.
Dat dus. Middenmoot. Terwijl we eigenlijk met ons zorgstelsel en infrastructuur gewoon bij de top moeten zittenR.van.M schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:12:
Precies.. ik weet dat het een volkssport geworden is om over Hugo en de vaccins te klagen, maar als ik het vergelijk met de andere landen in Europa zit NL gewoon in de middenmoot.
Ik ben evenwel benieuwd of we uiteindelijk de juiste (hoeveelheden) vaccins binnenkrijgen om dit allemaal enigszins mogelijk te maken.
-edit: ik zat helemaal verkeerd met aantallen vaccins, negeren graag
[ Voor 64% gewijzigd door Sorcerer8472 op 03-05-2021 14:52 ]
Waarom? Wat is de reden dat we beter moeten zijn dan bijvoorbeeld Duitsland? Zoals met veel dingen, de laatste procenten kosten het meeste in geldmaartend schreef op maandag 3 mei 2021 @ 14:40:
[...]
Dat dus. Middenmoot. Terwijl we eigenlijk met ons zorgstelsel en infrastructuur gewoon bij de top moeten zitten
Dit topic is gesloten.