"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Morgen heb ik een afspraak als ziekenhuismedewerker voor vaccinatie met het Janssen-vaccin. Op zich wel fijn maar ergens knaagt toch het "maar 70% dekking" gevoel...ijdod schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 17:49:
Mijn vrouw heeft nu ook eindelijk haar vaccinatie gehad vanuit het ziekenhuis (acute zorg). Moderna, voor de verandering.
Overigens zeggen die percentages meer over de omstandigheden waarmee getest is dan iets zinnigs over de onderlinge verschillen.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Benieuwd wat jullie van dit onderzoek vinden. Ik vind de uitkomsten namelijk zeer onverwacht. Zeker in ogenschouw nemende dat begin vorig jaar niet getest werd.
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Voorkomt 85% ziekenhuisopname en 100% tegen overlijden.vhal schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 18:14:
[...]
Morgen heb ik een afspraak als ziekenhuismedewerker voor vaccinatie met het Janssen-vaccin. Op zich wel fijn maar ergens knaagt toch het "maar 70% dekking" gevoel...
Ziet er uit zoals verwacht, langdurige bescherming/lage infectiekans/lichte infectie na een covid infectie of vaccinatie.Cobb schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 18:22:
https://www.nu.nl/uitleg-...met-raakt-met-corona.html
Benieuwd wat jullie van dit onderzoek vinden. Ik vind de uitkomsten namelijk zeer onverwacht. Zeker in ogenschouw nemende dat begin vorig jaar niet getest werd.
[ Voor 3% gewijzigd door YakuzA op 23-04-2021 19:26 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
| medic with nerdskillz | Pixel 9 Pro | Pixel 5 (hardloop/backup) | glFTPd addict | AM4 RTX3080 | Nvidia SHIELD Pro 2019 |
Je wordt gewoon onsterfelijkMr.Joker schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 18:59:
[...]
Voorkomt 85% ziekenhuisopname en 100% tegen overlijden.
De prik zelf vond ik iets minder fijn en mijn bovenarm is toch wel gevoelig. Maar ja, dat is toch wel inherent aan intramusculair prikken.
Best case scenario is dat in juli alles wordt afgeschaft.
Met reizen wordt het sowieso lastig vrees ik.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Nou op dit moment zijn veel dingen nog onduidelijk. Wat wel zeker is dat dit nog een tijdje gaat duren.Hoofd van Pfizer en wetenschappers hebben het over een periode van 5 a 10 jaar, met elke keer outbreaks. Bovendien is herd immunity niet een permanente staat.Deezers schreef op zondag 25 april 2021 @ 23:29:
Stel je laat je niet vaccineren, wanneer kan je dan weer normaal meedoen aan de samenleving zonder je overal steeds te moeten laten testen? Is dat vanaf een bepaald percentage wanneer de rest van de bevolking is gevaccineerd? Of denken jullie dat je vroeg of laat hoe dan ook moet vaccineren?
[ Voor 11% gewijzigd door polli_ op 26-04-2021 02:32 ]
De vraag is, hoe objectief is zo iemand. Het blijft een beursgenoteerd bedrijf...polli_ schreef op maandag 26 april 2021 @ 01:05:
[...]
Nou op dit moment zijn veel dingen nog onduidelijk. Wat wel zeker is dat dit nog een tijdje gaat duren.Hoofd van Pfizer heeft over 10 jaar, met elke keer outbreaks. Bovendien is herd immunity niet een permanente staat.
Ik zou ook zeggen dat je elk jaar een vaccinatie nodig hebt, tikt lekker aan, elk jaar miljarden van die doses verkopen
Je weet het gewoon niet, we weten niet hoe lang de vaccins werkzaam zijn in het lichaam, niet of er nog andere mutanten komen die besmettelijker en gevaarlijker zijn of besmettelijker en ongevaarlijker etc.
[ Voor 9% gewijzigd door Mr.Joker op 26-04-2021 01:24 ]
Zonder cijfers zegt dat niks. Zelfs de fase 3 testen ontkennen niet dat er een kans is om alsnog besmet te raken. Op miljoenen vaccinatie ga je dus altijd van dat soort verhalen krijgen aangezien de vaccins tussen de 65 en 95 bescherming bieden tegen besmetting. Maar zelfs als je besmet raakt heeft het nog een positief effect op het ziekteverloopR.van.M schreef op maandag 26 april 2021 @ 07:25:
Je leest steeds meer verhalen van mensen die gevaccineerd zijn en toch weer besmet raken (recent nog de indiaanse studenten in Belgie).
[ Voor 24% gewijzigd door Woy op 26-04-2021 07:36 ]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Klopt, het is nog te vroeg om er iets zinnigs over te zeggen. Echter voor groepsimmuniteit zou het wel een domper zijn als je nog steeds besmet kan raken en besmettelijk bent.Woy schreef op maandag 26 april 2021 @ 07:35:
[...]
Zonder cijfers zegt dat niks. Zelfs de fase 3 testen ontkennen niet dat er een kans is om alsnog besmet te raken. Op miljoenen vaccinatie ga je dus altijd van dat soort verhalen krijgen aangezien de vaccins tussen de 65 en 95 bescherming bieden tegen besmetting. Maar zelfs als je besmet raakt heeft het nog een positief effect op het ziekteverloop
Een griepprik maakt je toch ook niet immuun voor de griep, je hebt alleen wat extra anti bij je dat je lichaam het wat beter kan aanvechten. Al weet ik niet hoeveel anders corona is bij de gevaccineerde mensen, lijkt mij dat juist die overgangsperiode van niet/wel-gevaccineerde het grootste probleem oplevert voor besmettingen.R.van.M schreef op maandag 26 april 2021 @ 09:50:
[...]
Klopt, het is nog te vroeg om er iets zinnigs over te zeggen. Echter voor groepsimmuniteit zou het wel een domper zijn als je nog steeds besmet kan raken en besmettelijk bent.
Je krijgt mensen 'ik ga naar buiten want de rest is gevaccineerd' en 'ik ga naar buiten want ik ben gevaccineerd', maar als jij als gevaccineerde nog steeds besmettelijk kan zijn, wat RIVM blijkbaar ook niet zeker weet, lijkt me dat nog wel een interessante periode te worden totdat iedereen gevaccineerd kan/wil worden.
Vaccinatie beschermt jou tegen ziekte door corona, maar we weten nog niet of iemand die gevaccineerd is toch het virus kan verspreiden
Na de eerste vaccinatie kan je nog corona krijgen omdat je afweer tegen het virus nog niet helemaal is opgebouwd. Na de tweede vaccinatie is de kans om ziek te worden veel kleiner omdat je beter beschermd bent.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Nee dat zou helemaal geen domper zijn, maar zelfs te verwachten. Als ~75% van de gevaccineerden niet meer besmet raakt en ook het virus niet meer verspreid is dat fantastisch nieuws. De verwachting is ook nog eens zo dat de mensen die wel besmet zijn er minder effect van ondervinden, en door een beter afweersysteem ook nog eens minder verspreiden.R.van.M schreef op maandag 26 april 2021 @ 09:50:
[...]
Klopt, het is nog te vroeg om er iets zinnigs over te zeggen. Echter voor groepsimmuniteit zou het wel een domper zijn als je nog steeds besmet kan raken en besmettelijk bent.
Voor groepsimmuniteit hoef je niet een 100% werkend vaccin te hebben. Juist door een flink gedeelte van de populatie beschermd te hebben bescherm je de mensen die toch nog vatbaar zijn. De benodigde vaccinatiegraad is natuurlijk wel afhankelijk van de R0 en de effectivieteit van de vaccins, maar daar is nooit uitgegaan van een 100% effectiviteit.
[ Voor 21% gewijzigd door Woy op 26-04-2021 10:22 ]
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Indianenverhalen?R.van.M schreef op maandag 26 april 2021 @ 07:25:
Je leest steeds meer verhalen van mensen die gevaccineerd zijn en toch weer besmet raken (recent nog de indiaanse studenten in Belgie).
OT: Het is bekend dat dit gebeurt. Het vaccin werkt optimaal (60 tot 95%), 3 weken na de 2e prik. Dat kan dus maanden duren. Stel dat het 3 maanden duurt van de 1e prik tot 3 weken na de 2e prik, dan is de kans dat je besmet raakt nog steeds aanzienlijk na de eerste prik.
Hoe groot weten we nog niet, maar stel dat de kans op besmetting gemiddeld 40% is gedurende die drie maanden, dan zul je weliswaar een grote afname van besmettingen zien bij de gevaccineerden, maar dan zijn we er dus nog niet.
Voor mij reden om ook na mijn vaccinatie voorzichtig te blijven en pas als iedereen gevaccineerd is het gewone leven weer in te stellen. Ik denk dat je dan nog steeds een aantal pechgevallen houdt die sterven aan corona, maar op gegeven moment moet je het normale leven ook weer oppakken.
Corona wordt dan zo'n ziekte waarbij je je kans op pech kunt vergroten door uit die fritespan te blijven eten (BMI40+), de hele wereld over te vliegen richting brandhaarden (vakantie noemen we dat) of andere massa bijeenkomsten te bezoeken waar een toevallige besmetteling aanwezig is.
Of zouden we er van geleerd hebben?
Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.
Nu ben ik geen supermarkteigenaar of kassier maar ik had ze er drie verkocht en de rest halen ze maar ergens anders. Misschien dat ze dan bij supermarkt nummer drie eens gingen nadenken waar ze nu mee bezig zijn ... De alcohol klok slaat nergens op maar dit soort verkopen zou je toch wel moeten remmen, werkt ook niet maar het geeft wel een signaal af.
Na Pasen kon Koningsdag wel eens een nieuwe piek opleveren en we zijn nog niet uit die van Pasen. Ik wordt er wat moedeloos van.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
franssie schreef op maandag 26 april 2021 @ 15:14:
Vandaag bij de lokale AH drie jongvolwassenen met 14 kratten Heineken zien vertrekken. Dat wordt dus een feestje ergens morgen.
Nu ben ik geen supermarkteigenaar of kassier maar ik had ze er drie verkocht en de rest halen ze maar ergens anders. Misschien dat ze dan bij supermarkt nummer drie eens gingen nadenken waar ze nu mee bezig zijn ... De alcohol klok slaat nergens op maar dit soort verkopen zou je toch wel moeten remmen, werkt ook niet maar het geeft wel een signaal af.
Na Pasen kon Koningsdag wel eens een nieuwe piek opleveren en we zijn nog niet uit die van Pasen. Ik wordt er wat moedeloos van.

Wie zegt dat ze die 14 kratten in 1x opdrinken? Wie ben jij om te bepalen wat ze kopen? Grote kans dat er gewoon groot wordt ingeslagen voor hun lokale keet/schuur en doen ze er een paar weken/maanden mee. Als Grolsch in de aanbieding is bij de AH zie je hier ook jongens/mannen met een winkelwagen vol met kratten richting hun auto gaan (het zijn ook maar 4/5 kratjes p.p., zo extreem is dat niet).
Niet jou probleem toch?
En als jij kassamedewerker was had jij gewoon netjes alle kratjes gescand, zal je baas blij mee zijn anders... 'Ja, ik vond het niet kunnen dat 3 jongens 14 kratten bier kochten'
[ Voor 7% gewijzigd door -tom-562 op 26-04-2021 15:48 ]
Vaak bu'j te bang!
-tom-562 schreef op maandag 26 april 2021 @ 15:45:
[...]
![]()
Wie zegt dat ze die 14 kratten in 1x opdrinken? Wie ben jij om te bepalen wat ze kopen? Grote kans dat er gewoon groot wordt ingeslagen voor hun lokale keet/schuur en doen ze er een paar weken/maanden mee. Als Grolsch in de aanbieding is bij de AH zie je hier ook jongens/mannen met een winkelwagen vol met kratten richting hun auto gaan (het zijn ook maar 4/5 kratjes p.p., zo extreem is dat niet).
Niet jou probleem toch?
- 14 kratjes moet je ergens bewaren, dat sla je niet in om dat over lange periode op te drinken.
- Keet/schuur is binnen en mag dus niet open zijn (tenzij op privé terrein en dan nog met maximaal 1, dadelijk 2, mensen van ander huishouden dat bij elkaar hoort per dag)
- Het is wel degelijk ons probleem, want als zij zorgen dat het virus verspreid dan heeft dat wel degelijk gevolgen voor ons.
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
Ga er maar van uit dat we over 2 weken weer een opleving zien: Koningsdag zal veel advies negerende feestjes opleveren en dan worden de maatregelen versoepelt. En dan verwacht ik nog wat incidentjes met de aanlevering van bepaalde vaccins.franssie schreef op maandag 26 april 2021 @ 15:14:
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
1) Wat ik zeg, 4/5 kratjes per persoon. Dat is toch niet zo heel gek om op te slaan? Ik heb hier ook regelmatig 3 kratjes staan.DevWouter schreef op maandag 26 april 2021 @ 15:58:
[...]
- 14 kratjes moet je ergens bewaren, dat sla je niet in om dat over lange periode op te drinken.
- Keet/schuur is binnen en mag dus niet open zijn (tenzij op privé terrein en dan nog met maximaal 1, dadelijk 2, mensen van ander huishouden dat bij elkaar hoort per dag)
- Het is wel degelijk ons probleem, want als zij zorgen dat het virus verspreid dan heeft dat wel degelijk gevolgen voor ons.
2) Hoe kom je er bij dat een keet een openbare gelegenheid (als in, kroeg) zou zijn (je komt wss niet uit een omgeving waar een keet iets gebruikelijks is
3) Hoezo is het mijn (ons) probleem dat er 3 jongens 14 kratjes bier kopen? Je gaat er nu van uit dat het kopen van kratjes bier gepaard gaat met het verspreiding van het virus. Als we op dat punt zijn belandt, laat ze dan de verkoop van voetbalschoenen verbieden.
4) Waar bemoeit iedereen zich mee?
[ Voor 10% gewijzigd door -tom-562 op 26-04-2021 16:12 ]
Vaak bu'j te bang!
Je hebt gelijk wat betreft punt 2 en 3.DevWouter schreef op maandag 26 april 2021 @ 15:58:
[...]
Maar punt 1. Je kan kratjes bier toch gewoon in je schuur/garage zetten? Als er een goede aanbieding is koop ik ook meteen een zooi kratten want die gaan lang mee qua tht
14 kratjes is iets meer dan een "paar" en hoewel ik geloof dat er mensen zijn die inderdaad zoveel inslaan ken ik er geen één die het doet zonder dat er een reden is. Dat soort aantallen worden eerder ingekocht door café's.Arjantje72 schreef op maandag 26 april 2021 @ 16:11:
[...]
Je hebt gelijk wat betreft punt 2 en 3.
Maar punt 1. Je kan kratjes bier toch gewoon in je schuur/garage zetten? Als er een goede aanbieding is koop ik ook meteen een zooi kratten want die gaan lang mee qua tht
1) 3 kratjes is geen 14 kratjes.-tom-562 schreef op maandag 26 april 2021 @ 16:10:
[...]
1) Wat ik zeg, 4/5 kratjes per persoon. Dat is toch niet zo heel gek om op te slaan? Ik heb hier ook regelmatig 3 kratjes staan.
2) Hoe kom je er bij dat een keet een openbare gelegenheid (als in, kroeg) zou zijn (je komt wss niet uit een omgeving waar een keet iets gebruikelijks is)? Wie weet hebben die jongens dat wel gekocht omdat er straks 2 personen komen. Wie weet hebben ze (of zijn het zelfs) broers...
3) Hoezo is het mijn (ons) probleem dat er 3 jongens 14 kratjes bier kopen? Je gaat er nu van uit dat het kopen van kratjes bier gepaard gaat met het verspreiding van het virus. Als we op dat punt zijn belandt, laat ze dan de verkoop van voetbalschoenen verbieden.
4) Waar bemoeit iedereen zich mee?
2) Ik beweer nergens dat het openbaar is. Wel dat je niet zomaar een drink- keet/schuur kan openen want daar zijn regels aan verbonden (ook op privé terrein).
3) Het kopen niet, maar wel het gevolg als het verkeerd gaat. Als je die vergelijking met voetbal wilt maken dan is het alsof ze spikes kopen.
4) Met onze gezondheid, met onze samenleving en het feit dat een illegaal feestje onnodige indirecte slachtoffers kan opleveren.
Wat zij doe is 100 rijden binnen de bebouwde kom. Dat hoeft niet dodelijk te zijn, maar als het fout gaat dan zijn zij verantwoordelijk.
Dus doe eens lief en wacht een paar maanden.

Helemaal mee eens, met dit soort dingen wordt echt altijd veel te lang gewacht, en pas nadat bijvoorbeeld ook Duitsland het doet volgt nederland iets later.
[ Voor 13% gewijzigd door Woy op 26-04-2021 17:03 ]
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
1) Bier is zeker een half jaar houdbaarDevWouter schreef op maandag 26 april 2021 @ 15:58:
[...]
2) Ze wonen wellicht in een studentenhuis met 6 mensen.
3) Waar ligt dan de grens? 1 kratje per persoon? En paar flessen sterk mag dan ook niet meer?
Veel succes met alle discussie
Achteraf is altijd makkelijk praten. Het virus muteerd contstant en je weet van te voren niet of een mutatie gevaarlijk is. Pas na een aantal maanden kun je (als je het uberhaubt onderzoekt, wat in veel landen niet gebeurd) zien dat een mutatie een groot deel van de besmettingen is. Op dat moment wordt eigenlijk pas bekend dat er een nieuwe gevaarlijke variant is.Woy schreef op maandag 26 april 2021 @ 17:03:
Indiase variant al in Nederland, vliegverbod volgens Koopmans 'beetje laat'
Helemaal mee eens, met dit soort dingen wordt echt altijd veel te lang gewacht, en pas nadat bijvoorbeeld ook Duitsland het doet volgt nederland iets later.
Is het dan wenselijk dat we om de haverklap een land afsluiten van de buitenwereld? Nu zijn het ver-weg landen waardoor de impact voor ons laag is, maar gaan we straks belgie afsluiten als zich daar een variant ontwikkeld?
Daarnaast is sowieso de vraag wat voor nut het heeft omdat de variant al maanden moet circuleren voordat je weet dat deze besmettelijker is en dus al lang geografisch wijdverspreid is. Alleen India afsluiten heeft ook vrij weinig nut. Je zal dan minimaal ook de buurlanden moeten afsluiten omdat daar de variant waarschijnlijk ook al rondwaart en om te voorkomen dat mensen net over de grens het vliegtuig pakken
R.van.M schreef op maandag 26 april 2021 @ 17:11:
[...]
1) Bier is zeker een half jaar houdbaar
2) Ze wonen wellicht in een studentenhuis met 6 mensen.
3) Waar ligt dan de grens? 1 kratje per persoon? En paar flessen sterk mag dan ook niet meer?
Veel succes met alle discussie
1) Niet in de meeste studentenhuizen.
2) Of ze hebben een café, of willen juist een doolhof bouwen met kratten
3) Gewoon geen drank
Het punt is niet wat ze kopen, maar waarom ze kopen.
Ik woon in een straat met een aantal studentenhuizen. Het komt regelmatig voor dat ik studenten met zo'n speciale krattenkar voorbij zie komen, waar volgens mij 24 kratten op passen. Maar vandaag heb ik er minimaal drie gezien en dat is wel teveel om toevallig te zijn op een dag. Ongetwijfeld gaat er vannacht en morgen wat gefeest worden.-tom-562 schreef op maandag 26 april 2021 @ 15:45:
[...]
![]()
Niet jou probleem toch?
En als jij kassamedewerker was had jij gewoon netjes alle kratjes gescand, zal je baas blij mee zijn anders... 'Ja, ik vond het niet kunnen dat 3 jongens 14 kratten bier kochten'![]()
Overigens zie ik dat niet als mijn zaak en ik sluit niet uit dat ik hetzelfde zou doen als ik 20 jaar jonger was.
Zowel de UK variant als de Indiase variant gingen daar in maart al rond, waarbij in het ene gebied de UK variant dominant was en in een ander gebied de Indiase variant (over het hele land gezien was de Indiase variant eind maart verantwoordelijk voor zo'n 70% van de besmettingen, terwijl dat 3 weken eerder 16% was). Uit onderzoek zal nog moeten blijken welke variant in april verantwoordelijk was voor de snelle stijging qua aantal besmettingen. Maar op basis van wat er in Ierland/Engeland was gebeurd weten we dat het ook snel kan gaan met de UK variant zodra er flink versoepeld is (zoals ook in India het geval was).Cobb schreef op maandag 26 april 2021 @ 17:07:
@woy inderdaad, weer te laat. Maar misschien is het nog een andere variant die in India voor al die ellende zorgt?
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Dat is ook wel een factor. Toen ik 20 was, waarschijnlijk wel (mits ik de kans kreeg). Er speelt natuurlijk ook iets van groepsdruk en ver plassen, niemand wil degene zijn die alle lol mist. Toen bestond de term FOMO nog niet maar die herkende ik gelijk uit mijn studietijd toen ik daar voor het eerst over las.Lapa schreef op maandag 26 april 2021 @ 17:27:
[...]
<>
Overigens zie ik dat niet als mijn zaak en ik sluit niet uit dat ik hetzelfde zou doen als ik 20 jaar jonger was.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Ik heb mijn tekst aangepast. Wetenschappers noemen een periode van 5 a 10 jaar. Maar niemand die het precies weet, maar het ziet er niet rooskleurig uit:Mr.Joker schreef op maandag 26 april 2021 @ 01:23:
[...]
De vraag is, hoe objectief is zo iemand. Het blijft een beursgenoteerd bedrijf...
Ik zou ook zeggen dat je elk jaar een vaccinatie nodig hebt, tikt lekker aan, elk jaar miljarden van die doses verkopen![]()
Je weet het gewoon niet, we weten niet hoe lang de vaccins werkzaam zijn in het lichaam, niet of er nog andere mutanten komen die besmettelijker en gevaarlijker zijn of besmettelijker en ongevaarlijker etc.
Braziliaanse corona variant zorgt bij gevaccineerd in Israël toch voor besmettingen.
Lage vaccinatiegraad in de derde wereld gaat ervoor zorgen dat er resistente varianten gaan ontstaan.
Wetenschappers roepen daarom dat het vaccin binnen 1 jaar ineffectief is.
Besef wel dat de klok tikt. Vaccinatie biedt geen uniform permanente bescherming, er zitten grenzen aan bij mutageen potentieel, maar ook vanuit beschermingsduratie. Het is niet zonder goede redenen dat daar op gewezen wordt. Complexe uitdaging.Woy schreef op maandag 26 april 2021 @ 07:35:
[...]
Zonder cijfers zegt dat niks. Zelfs de fase 3 testen ontkennen niet dat er een kans is om alsnog besmet te raken. Op miljoenen vaccinatie ga je dus altijd van dat soort verhalen krijgen aangezien de vaccins tussen de 65 en 95 bescherming bieden tegen besmetting. Maar zelfs als je besmet raakt heeft het nog een positief effect op het ziekteverloop
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Pas over een week of 2 dan. Dan zit je als het goed is al in een flinke daling. Dus hooguit een dip in de daling lijkt me.martwoutnl schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 14:21:
Hopelijk gaat dit ons niet terugwerpen: https://www.rtlnieuws.nl/...-coronavirus-coronavaccin
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

https://nos.nl/liveblog/2...loten-vanwege-drukte.html
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ja, want daar moet men echt het halve land voor afreizen omdat je echt niet van de zon kan genieten in je eigen woonomgeving.Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 16:00:
[...]
Ja, wat had je dan gedacht? Het is heerlijk weer en dus gaan de mensen erop uit. Mooi toch. Lekker genieten in de zon.
de plaatjes van de stations zeggen genoeg. Terwijl de zorg vecht om overeind te blijven, lekker massaal naar plekken afreizen waarvan de lokale overheden oproepen om weg te blijven.Verwijderd schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 16:07:
[...]
En dat zegt wie? Dat er mensen vanuit buiten de stad komen lijkt me wiedes. Of dat er zoveel zijn als jij wilt doen voorkomen betwijfel ik.
Zo komen we er wel! Lekker nog wat langer in de coronacrisis
Wat had je precies verwacht dan? Vrije dag mooi weer. (Al is het koud met redelijk wind).Vrijdag schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 15:48:
Ondertussen wordt er lekker Coronadag gevierd in de grote steden...
Verder ga je dit niet “in de cijfers” terugzien. Dacht dat we dat na een jaar al wel wisten maar het wordt blijkbaar maar graag weer gebruikt om de emo kaart te spelen.
[ Voor 24% gewijzigd door Gunner op 27-04-2021 16:32 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Asociaal, echt. Andere woorden zijn er niet voor.
In meer generieke zin is dit helemaal zo onverstandig niet om te doen. Of het nu een knik in het verhaal betreft voor een bekend virus, waar mogelijk een andere mutatie onder ten grondslag ligt, dan wel in de toekomst een opvallend event zonder bekende verwekker. Als wereld zijnde moeten we mogelijk in deze toch echt toewerken naar een veel rigoureuzere, strikte aanpak waarin het snel afsluiten van regionen dan wel landen plaats zou moeten kunnen vinden.R.van.M schreef op maandag 26 april 2021 @ 17:20:
[...]
Achteraf is altijd makkelijk praten. Het virus muteerd contstant en je weet van te voren niet of een mutatie gevaarlijk is. Pas na een aantal maanden kun je (als je het uberhaubt onderzoekt, wat in veel landen niet gebeurd) zien dat een mutatie een groot deel van de besmettingen is. Op dat moment wordt eigenlijk pas bekend dat er een nieuwe gevaarlijke variant is.
Is het dan wenselijk dat we om de haverklap een land afsluiten van de buitenwereld? Nu zijn het ver-weg landen waardoor de impact voor ons laag is, maar gaan we straks belgie afsluiten als zich daar een variant ontwikkeld?
Daarnaast is sowieso de vraag wat voor nut het heeft omdat de variant al maanden moet circuleren voordat je weet dat deze besmettelijker is en dus al lang geografisch wijdverspreid is. Alleen India afsluiten heeft ook vrij weinig nut. Je zal dan minimaal ook de buurlanden moeten afsluiten omdat daar de variant waarschijnlijk ook al rondwaart en om te voorkomen dat mensen net over de grens het vliegtuig pakken
Het coronavirus heeft laten zien hoe snel een probleem als dit zich over de wereld kan verspreiden. We zijn nog geen anderhalf jaar na bekendwording van het virus en we hebben al bijna 150 miljoen besmettingen en meer dan 3 miljoen geregistreerde overlijdens. Dit zelfs ondanks strikte maatregelen zoals getroffen in vele landen.
Om nog maar te zwijgen over het kostenplaatje van dit alles. De economische schade op mondiale schaal is natuurlijk gigantisch. Je hebt het al snel over 2 of meer jaar aan stagnatie van economische groei, voor sommige landen nog een tikkeltje zwaarder dan andere.
Vanuit kosten-baten perspectief zal het mij niet verbazen dat je toch een redelijk aantal keer vrij rap al het in- en uitgaand verkeer met een land kunt sluiten, zonder dat dit negatief uitvalt versus een situatie als deze waar we ons nu in bevinden.
Heel verstandig om met zijn allen hijgend en puffend naast elkaar naar de uitgang te rennen.In het Vondelpark is de politie met busjes en te paard aanwezig om mensen naar de uitgang te begeleiden. Ook de Mobiele Eenheid is er. Uit angst gearresteerd te worden zijn veel mensen rennend naar de uitgangen gevlucht.
Moet zeggen dat hij bij ons niet heel druk is in het park, het zijn meer de bossen die drukt bezocht zijn hier.
Als je even een kwartiertje verder rijdt is het heerlijk rustig en geen mens te bekennen.
[ Voor 23% gewijzigd door souljah1h op 27-04-2021 17:03 ]
Net Delft verlaten. Gezellig druk, wat livemuziek door individuen op het plein en de politie en handhavers waarschuwen dat er een alcohol verbod is. Ondertussen verkopen alle bars bier en heb ik nog nog nooit zoveel mensen 'koffie' zien drinken op koningsdagVerwijderd schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 16:00:
[...]
Ja, wat had je dan gedacht? Het is heerlijk weer en dus gaan de mensen erop uit. Mooi toch. Lekker genieten in de zon.
Dit was te verwachten met dit weer, ik kon zelf ook de verleiding niet weerstaan. Het enige nare is, die terassen hadden prima open gekund.
Ja, virus importeren is inderdaad een veel beter plan zoals we hebben gemerkt.R.van.M schreef op maandag 26 april 2021 @ 17:20:
[...]
Achteraf is altijd makkelijk praten. Het virus muteerd contstant en je weet van te voren niet of een mutatie gevaarlijk is. Pas na een aantal maanden kun je (als je het uberhaubt onderzoekt, wat in veel landen niet gebeurd) zien dat een mutatie een groot deel van de besmettingen is. Op dat moment wordt eigenlijk pas bekend dat er een nieuwe gevaarlijke variant is.
En wat dacht je van quarantaine?
Bizar, ik dacht dat de consensus was dat vandaag "afgelast" was.Vrijdag schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 15:48:
Ondertussen wordt er lekker Coronadag gevierd in de grote steden...
Hier aan de overkant word er op een bouwproject vandaag ook gewoon gewerkt, waardoor ik niet eens het gevoel is dat het een "feestdag" is.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Ik denk dat geen enkele terrashouder in staat geweest was de regels te handhaven. Dan zou de overheid ze moeten sluiten wat dan weer gegarandeerd tot gedoe zou leiden.AMARONE schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 17:01:
[...]
Net Delft verlaten. Gezellig druk, wat livemuziek door individuen op het plein en de politie en handhavers waarschuwen dat er een alcohol verbod is. Ondertussen verkopen alle bars bier en heb ik nog nog nooit zoveel mensen 'koffie' zien drinken op koningsdag![]()
Dit was te verwachten met dit weer, ik kon zelf ook de verleiding niet weerstaan. Het enige nare is, die terassen hadden prima open gekund.
dan snap je mijn punt niet. In 1 zin, voordat je weet dat er een variant is die gevaarlijk is, is deze al lang wijdverspreid buiten het 1e landBarôZZa schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 17:37:
[...]
Ja, virus importeren is inderdaad een veel beter plan zoals we hebben gemerkt.
En wat dacht je van quarantaine?
Precies en de Koning trok er toch ook lekker op uit met z'n familie. Waarom zou de gewone burger dat dan niet mogen?Soccer98 schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 18:19:
Je kan nergens heen op Koningsdag, behalve thuisblijven of naar het park gaan. Weinig keuze-opties en kiezen uit twee kwaden blijkbaar. Dit had je dus sowieso gehad ongeacht wat.
Niet als iedereen in quarantaine gaat en je preventief reisverboden instelt.R.van.M schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 18:32:
[...]
dan snap je mijn punt niet. In 1 zin, voordat je weet dat er een variant is die gevaarlijk is, is deze al lang wijdverspreid buiten het 1e land
Wat is het probleem?
De hele wereld heeft reisverboden, quarantaines en grenscontroles. Beter dan lockdowns
[ Voor 14% gewijzigd door BarôZZa op 27-04-2021 18:36 ]
Als ik Amalia zo zag rondlopen dan vermoed ik dat ze graag in quarantaine was gegaan vandaag...Laguna schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 18:34:
Precies en de Koning trok er toch ook lekker op uit met z'n familie waarom zou de gewone burger dat dan niet mogen.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Preventief hoe? Wellicht ontstaat er vandaag een variant in Belgie. Dat weten we nog niet, dat merken we pas over 2-3 maanden als we deze variant veelvuldig terug zien in de besmettingen. Op dat punt is de variant al veelvuldig in Nederland, Frankrijk en Duitsland en in mindere mate in andere delen van de wereld.BarôZZa schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 18:34:
[...]
Niet als iedereen in quarantaine gaat en je preventief reisverboden instelt.
Quarantaine werkt inderdaad als de personen inderdaad zich 2 weken afzonderen (ook van familie). Je zal daar dan streng op moeten controleren en niet zoals het nu is (thuis met misschien een telefoontje ter controle)
Het wordt nog leuker als we komende week per ongeluk code zwart halen. Tegen die tijd komt de dansende millennial van de Prinsengracht hoestend en met laag zuurstofgehalte binnen op de IC. Tegelijkertijd komt er iemand binnen van een jaar of 70 die geschept is door een onoplettende automobilist.Basekid schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 16:40:
Jammer dat de mensen die nu staan te dansen in Amsterdam ervanuit gaan dat de ziekenhuizen ze straks weer gewoon opvangen als ze een ongeluk oid krijgen. Nadenken of dit nu principieel ok is of überhaupt wel handig.. Dat lukt ze dan weer niet om over na te denken.
Asociaal, echt. Andere woorden zijn er niet voor.
Ja sorry meneer de 70-er, maar u gaat dood. Dikke vet pech. Kom millennial, we helpen u wel even met uw kwaaltjes.
In sommige gevallen heb je uiteraard pech, maar als je merkt dat er elders op de wereld ineens heel veel besmettingen zijn, dan ben je natuurlijk een oelewapper als je gaat afwachten of het echt besmettelijker is en je tegen die tijd weer tegen een lockdown aankijkt.R.van.M schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 18:37:
[...]
Preventief hoe? Wellicht ontstaat er vandaag een variant in Belgie. Dat weten we nog niet, dat merken we pas over 2-3 maanden als we deze variant veelvuldig terug zien in de besmettingen. Op dat punt is de variant al veelvuldig in Nederland, Frankrijk en Duitsland en in mindere mate in andere delen van de wereld.
Quarantaine werkt inderdaad als de personen inderdaad zich 2 weken afzonderen (ook van familie). Je zal daar dan streng op moeten controleren en niet zoals het nu is (thuis met misschien een telefoontje ter controle)
Ja, ik snap het ook niet. Ik begrijp het dan weer wel, hoe tegenstrijdig dat ook klinkt.Bossie schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 17:48:
[...]
Bizar, ik dacht dat de consensus was dat vandaag "afgelast" was.
Hier aan de overkant word er op een bouwproject vandaag ook gewoon gewerkt, waardoor ik niet eens het gevoel is dat het een "feestdag" is.
Alleen is het wel een beetje gek dat men eerst te hoop liep tegen het 538 fieldlab en men nu en masse de pleinen en parken op zoekt. Met als argument "het is mooi weer en een vrije dag". Als men consistent zou zijn, dan was men vandaag ook allemaal massaal thuisgebleven. Kinnesinne lijkt wel een groot aandeel gehad te hebben in het "boeh, 538 geroep".
[ Voor 12% gewijzigd door Vrijdag op 27-04-2021 18:45 ]
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Vanwaar denk je dat dat dezelfde mensen zijn? De petitie was zo'n 400.000x ondertekend, maar er zijn ook nog 17 miljoen mensen die 'm niet hebben ondertekend.Vrijdag schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 18:43:
[...]
Ja, ik snap het ook niet. Ik begrijp het dan weer wel, hoe tegenstrijdig dat ook klinkt.
Alleen is het wel een beetje gek dat men eerst te hoop liep tegen het 538 fieldlab en men nu en masse de pleinen en parken op zoekt. Met als argument "het is mooi weer en een vrije dag". Als men consistent zou zijn, dan was men vandaag ook allemaal massaal thuisgebleven. Kinnesinne lijkt wel een groot aandeel gehad te hebben in het "boeh, 538 geroep".
Weet ik datLaguna schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 18:51:
[...]
Vanwaar denk je dat dat dezelfde mensen zijn? De petitie was zo'n 400.000x ondertekend, maar er zijn ook nog 17 miljoen mensen die 'm niet hebben ondertekend.
Het sentiment werd gecreëerd door de media.Vrijdag schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 18:54:
[...]
Weet ik datIk weet alleen dat het sentiment hier nogal tegen was. Maar vandaag viel dat alleszins mee.
Op de weg naar de bouwmarkt/tuincentrum schrok ik wel weer een klein beetje. Op een ritje van nog geen 5 minuten meerdere grote groepen mensen die massaal de fout in gingen. Drie studentenfeestjes gezien waarbij er eentje supergezellig was, mensen schouder aan schouder stonden, mannetje of 15 in veel te kleine tuintjes, dat soort gevallen. Wat hadden we anders verwacht... Wat mij zelf nog wel behoorlijk tegenviel is dat ook ouders met jonge kinderen echt massaal de regels aan de broek lapten. Wat ik regelmatig zag is dat er een stuk of 8-10 ouders op elkaar gepropt in een voortuintje zaten zonder ook maar enige vorm van afstand te houden.
Ik hoop dat de schade beperkt blijft mede door de gesloten scholen i.v.m. vakantie, het goede weer en het feit dat veel van dit soort dingen buiten gebeurden. En zo niet, tja dan hebben we een volgende uitdaging.
De overgrote meerderheid van deze 40- categorie heeft weinig last van corona. Pas als ze besmettelijk zijn en bij hun ouders op bezoek gaan krijg je problemen.Basekid schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 19:50:
Ik kan de ziekenhuizen alleen maar succes wensen de komende 2-3 weken. Dit is gewoon carnaval 2.0
Als er al effect is dan over een week of 4, de kans op besmetting in de buitenlucht is relatief klein.
Hoeveel kleiner ? En wanneer is dat wetenschappelijk vastgesteld ?hoevenpe schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 20:07:
[...]
Als er al effect is dan over een week of 4, de kans op besmetting in de buitenlucht is relatief klein.
Dat de BLM demonstratie vorig jaar niet tot besmettingen heeft geleid zegt niets over nu, er was toen een fractie van het aantal mensen besmettelijk vergeleken met nu. Er was toen een goede kans dat er uit de groep van een paar duizend niemand besmet was.
[ Voor 8% gewijzigd door IJzerlijm op 27-04-2021 20:12 ]
And to think they once said that computers would take away jobs.
Dikke kans dat we Koningsdag volgend jaar wederom zo vieren (maar dan iets compacter
Vorig jaar waren tijdens Koningsdag de geluiden in dit draadje vergelijkbaar, uiteindelijk was het een storm in een glas water. Jongeren zijn niet degenen die massaal op de IC terechtkomen.
Disclaimer: ben zelf nergens heen geweest, lekker in de achtertuin met de BBQ aan.
Wat mensen toen riepen maakt de realiteit van nu? Die jongeren gaan wel ouderen aansteken na lekker feesten in crisistijdhoevenpe schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 20:14:
@IJzerlijm
Vorig jaar waren tijdens Koningsdag de geluiden in dit draadje vergelijkbaar, uiteindelijk was het een storm in een glas water. Jongeren zijn niet degenen die massaal op de IC terechtkomen.
Disclaimer: ben zelf nergens heen geweest, lekker in de achtertuin met de BBQ aan.
Verwijderd
hier vrijwel t zelfde , kleedjesmarkt voor de voordeuren, springkussen voor de kinderen en verspreid om de speeltuin traditionele spellen en zo, muziekje erbij voor extra sfeer. Vooraf inschrijven , alleen voor kinderen uit de eigen buurt om te grote toeloop te voorkomen. Voordeel van een gezellige buurt, waar ook vast mensen van zullen gruwen , ieder zijn ding.eamelink schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 20:14:
Mooi feestje met de buurt gehad hier. Kopje koffie op straat met een dertigtal buren en een stuk of dertig kinderen, kleedjes met spullen in de eigen voortuin, puzzeltocht en stoepkrijt wedstrijd voor de kinderen, poffertjeskraam, en nog een burgertje gebakken en een paar biertjes gedronken. Lekker zonnetje, ruimte zat en afstand houden ging prima.
Dikke kans dat we Koningsdag volgend jaar wederom zo vieren (maar dan iets compacter) in plaats van op een centrale plaats zoals normaliter
Dit ook als evenwicht in de topics alhier, binnen de topics heerst de tucht van de stricten(ja ik overdrijf

Daartussen zitten een heleboel brave burgerlullen die deelgenomen hebben aan kleinschalige initiatieven in hun directe omgeving. Wat mij betreft een uitvloeisel van de gedachte van wat kan wèl met een minimaal risico ( buiten + voldoende ruimte).
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2021 08:35 . Reden: typo's ]
Overdrijf je niet?Robkazoe schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 18:40:
[...]
Het wordt nog leuker als we komende week per ongeluk code zwart halen. Tegen die tijd komt de dansende millennial van de Prinsengracht hoestend en met laag zuurstofgehalte binnen op de IC. Tegelijkertijd komt er iemand binnen van een jaar of 70 die geschept is door een onoplettende automobilist.
Ja sorry meneer de 70-er, maar u gaat dood. Dikke vet pech. Kom millennial, we helpen u wel even met uw kwaaltjes.
Van de jongere leeftijden liggen volgens https://www.stichting-nice.nl/ ook al diverse op de IC. 30ers en 40ers. De mensen uit de zorg geven dat ook aan in de media. Vergeleken met vorig jaar is de gemiddelde leeftijd op de IC nu veel lager.hoevenpe schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 20:07:
[...]
De overgrote meerderheid van deze 40- categorie heeft weinig last van corona. Pas als ze besmettelijk zijn en bij hun ouders op bezoek gaan krijg je problemen.
[ Voor 11% gewijzigd door martwoutnl op 28-04-2021 08:36 ]
Wat mij gisteren vooral opviel waren de enorme hoeveelheid auto's met belgische en duitse kentekenplaten op de weg. Ik dacht dat je de grens niet over mocht maar blijkbaar werkt dat alleen de andere kant op?Laguna schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 18:34:
[...]
Precies en de Koning trok er toch ook lekker op uit met z'n familie. Waarom zou de gewone burger dat dan niet mogen?
Tuurlijk overdrijf ik. Maar het zou toch knullig zijn als het gebeurt. Mocht er zo'n situatie voordoen, dan is dat toch niet meer uit te leggen. En wat ga je dan doen met je draaiboek voor code zwart? Deze leunt o.a. op het leeftijdsprincipe terwijl de studenten er toch regelmatig een potje van maken. Ouderenbonden weer in protest want "de jeugd pakt overal maar feestjes mee!".AMARONE schreef op woensdag 28 april 2021 @ 08:33:
[...]
Overdrijf je niet?Kijk nou gewoon eens breder dan corona/OMT naar de lange termijn problemen(mentaal, economisch) . De maatregelen hebben weinig draagvlak meer en 0 gevallen halen we toch niet.
Maar goed, dat is een leuk frame want technisch gezien is het overdreven verhaal van mij niet waar. Had ooit eens gelezen* wat de gedragsregels corona het minst worden nageleefd door de oudere bevolking en hoe jonger de bevolking hoe beter het wordt nageleefd. Maar beeldvorming is een b*tch zal ik maar zeggen. Want dat de oudjes zich niet aan de regels houden, zie je niet want dat gebeurt achter de voordeur.
* was dacht ik het gedragsonderzoek van het RIVM maar kan het zo niet meer terugvinden.
Klinkt leuk voor de buhne, maar millenials komen amper in de ziekenhuizen terecht.Robkazoe schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 18:40:
[...]
Het wordt nog leuker als we komende week per ongeluk code zwart halen. Tegen die tijd komt de dansende millennial van de Prinsengracht hoestend en met laag zuurstofgehalte binnen op de IC. Tegelijkertijd komt er iemand binnen van een jaar of 70 die geschept is door een onoplettende automobilist.
Ik snap ze wel. Ze lopen amper gevaar, hun sociale leven is al meer dan een jaar naar de knoppen in een belangrijke fase van hun leven en het is uitzichtloos want het ziet er niet naar uit dat men iets kan gaan doen in de zomer. Zal me niks verbazen als dit nog het hele jaar zo voortduurt.
Je kunt die mensen wegzetten als aso's, maar ik vind het ook niet meer menselijk om sociale levens van mensen te verwoesten omdat er voornamelijk hoogbejaarden aan onderdoor gaan.
Dat zie ik anders niet terug in de rapportage van NICE?martwoutnl schreef op woensdag 28 april 2021 @ 08:34:
[...]
Van de jongere leeftijden liggen volgens https://www.stichting-nice.nl/ ook al diverse op de IC. 30ers en 40ers. De mensen uit de zorg geven dat ook aan in de media. Vergeleken met vorig jaar is de gemiddelde leeftijd op de IC nu veel lager.
:strip_exif()/f/image/XUsdbmgFg4DgyPod48KVgmG0.jpg?f=fotoalbum_large)
ja, het is afzien als millenial met bj 81 aldus ondergetekende met een enige /s .benchMarc schreef op woensdag 28 april 2021 @ 08:58:
[...]
Klinkt leuk voor de buhne, maar millenials komen amper in de ziekenhuizen terecht.
Ik snap ze wel. Ze lopen amper gevaar, hun sociale leven is al meer dan een jaar naar de knoppen in een belangrijke fase van hun leven en het is uitzichtloos want het ziet er niet naar uit dat men iets kan gaan doen in de zomer. Zal me niks verbazen als dit nog het hele jaar zo voortduurt.
Je kunt die mensen wegzetten als aso's, maar ik vind het ook niet meer menselijk om sociale levens van mensen te verwoesten omdat er voornamelijk hoogbejaarden aan onderdoor gaan.
Yup, In Nederland hebben we geen quarantaine verplichting. Alleen als ze terug naar huis gaan moeten ze verplicht in quarantaineMetro2002 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 08:46:
[...]
Wat mij gisteren vooral opviel waren de enorme hoeveelheid auto's met belgische en duitse kentekenplaten op de weg. Ik dacht dat je de grens niet over mocht maar blijkbaar werkt dat alleen de andere kant op?
Hoe is't eigenlijk daar in NL qua Corona crisis? Van wat ik mee krijg is't nogal een zinloze operatie van de overheid, tezamen met burgers die't gezeik wel zat zijn (en niet begrijpen dat een virus deze emoties niet heeft)
I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Er is geen richtlijn geen perspectief. De overheid strooit met cijfers zoals 'besmettingen' en 'ic bezetting' op willekeurige momenten. Boomers kunnen straks alles en de jeugd krijgt de rekening. Eigenlijk zoals het altijd gaat.Firesphere schreef op woensdag 28 april 2021 @ 09:37:
Even een klein vraagje hoor. Maareuh...
Hoe is't eigenlijk daar in NL qua Corona crisis? Van wat ik mee krijg is't nogal een zinloze operatie van de overheid, tezamen met burgers die't gezeik wel zat zijn (en niet begrijpen dat een virus deze emoties niet heeft)
Ook is deze jonge generatie niet van hun troep opruimen.
Schiet tussen de palen en je scoort!
Net wie je het vraagt.Firesphere schreef op woensdag 28 april 2021 @ 09:37:
Aldus sommigen is er geen corona.
De volgende groep valt dood neer bij corona.
De groep erna vind t serieus ernstig dat er een pandemie is maar wil zeker niks doen om deze in te dammen.
En nog een groep die het serieus neemt en zich wel aan adviezen/maatregelen houden.
Cijfers lijken te stabiliseren en dalende te gaan. Dat moet wel echt nu anders red de zorg het niet en hebben we code Black.
Maar sinds vandaag terrassen open, bezoekersregeling verruimd, winkels open en avondklok weg. En als je dan toch nog dood gaat mogen er weer 100 mensen komen.
Ook de jongeren kunnen nu vrij vlot geprikt worden. Dus voordat je dat vaccinatie paspoort hebt hebben de jongeren ook een prik.xzaz schreef op woensdag 28 april 2021 @ 09:42:
[...]
Er is geen richtlijn geen perspectief. De overheid strooit met cijfers zoals 'besmettingen' en 'ic bezetting' op willekeurige momenten. Boomers kunnen straks alles en de jeugd krijgt de rekening. Eigenlijk zoals het altijd gaat.
Ook is deze jonge generatie niet van hun troep opruimen.
Verder mogen de jongeren ook zonder prik alles. Maar met een test.
Verder heeft hugo allang gezegd dat dat alleen voor grote evenementen als festivals is. Niet voor terrassen/uit eten etc.
Aangezien ik vorig jaar April, ongeveer 6 weken lockdown heb gehad, en dankzij de aanpak hier, nu zo'n beetje kan doen en laten wat ik wil...Dennis1812 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 09:43:
[...]
Maar sinds vandaag terrassen open, bezoekersregeling verruimd, winkels open en avondklok weg.
Kijk ik met stijgende verbazing naar alles wat ik zie gebeuren in de EU, Noord/Zuid Amerika en Rusland... (En India... wat daar gaande is.... weet niemand)
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!
Jij zit in China gok ik dan?Firesphere schreef op woensdag 28 april 2021 @ 09:45:
[...]
Aangezien ik vorig jaar April, ongeveer 6 weken lockdown heb gehad, en dankzij de aanpak hier, nu zo'n beetje kan doen en laten wat ik wil...
Kijk ik met stijgende verbazing naar alles wat ik zie gebeuren in de EU, Noord/Zuid Amerika en Rusland... (En India... wat daar gaande is.... weet niemand)
Of Israël?
Het probleem hier is dat we vaccins eerlijk verdelen binnen de EU ipv gewoon meer te betalen zodat Italië niks heeft omdat ze geen geld hebben bijvoorbeeld. Maargoed. Leveringen komen aardig op stoom. Zitten op 5 miljoen+ nu
Hoe kom je daar nou weer bij? In Nederland heb je intelligente lockdownsFiresphere schreef op woensdag 28 april 2021 @ 09:37:
Maar de overheid in Nederland reageert continu te laat en te zwak. Hierdoor zakken de cijfers niet, houden de maatregelen maanden aan en verdampt het draagvlak, waardoor je niet kan verzwaren. Dus gaan ze maar versoepelen met oplopende cijfers. Ze verven zich dus telkens in een hoekje.
Geen idee waar jij zit, maar ik neem aan dat ze strenger en eerder reageren en het leven daardoor gewoon door is gegaan.
- Economische schade
- Aantal doden (oversterfte)?
- Druk op de zorg
- Maatschappelijke onrust
- Evt langere termijn effecten, zoals andere landen te vriend houden (met het oog op toekomstige economische ontwikkelingen)?
En wat doe je daar dan mee? Vergelijken met de rest van Europa? Met de VS? Met de hele wereld? Of met slim gekozen voorbeelden waar je het altijd tegen aflegt
De meeste signalen of boodschappen zijn gerelateerd aan 't middel (overheid, media, OMT), niet aan de doelen (als de bovenstaande dat zijn?).
Ik weet het oprecht niet hoor, maar het lijkt soms wel alsof deze vergelijking (met andere landen) alleen getrokken wordt om een punt te maken. Dan is het bij voorbaat een zinloze excercitie. Je moet denk ik objectiveren over welke assen je een succesvolle aanpak kan vaststellen en die dan eerlijk beoordelen.
[ Voor 27% gewijzigd door ZieMaar! op 28-04-2021 09:50 ]
Dergelijke onderzoeken zijn dan een stukje kennis wat bij een eventueel volgende pandemie van pas kan komen.ZieMaar! schreef op woensdag 28 april 2021 @ 09:47:
En wat doe je daar dan mee? Vergelijken met de rest van Europa? Met de VS? Met de hele wereld? Of met slim gekozen voorbeelden waar je het altijd tegen aflegt?
Ik zou kijken naar de beslissingsmomenten en dat vergelijken met hoe andere landen het deden. Waren we later? Welke maatregelen werden er genomen? Hoe lang hielden ze vervolgens aan in vergelijking met andere landen? Hoe was de communicatie?ZieMaar! schreef op woensdag 28 april 2021 @ 09:47:
Maarrrrr als je nu echt zou willen evalueren hoe Nederland het gedaan heeft, gewoon, in een café setting met alleen wat bierviltjes en een potlood, hoe pak je dat dan aan? Gaat 't dan over de volgende assen?
- Economische schade
- Druk op de zorg
- Evt langere termijn effecten, zoals andere landen te vriend houden (met het oog op toekomstige economische ontwikkelingen)?
En wat doe je daar dan mee? Vergelijken met de rest van Europa? Met de VS? Met de hele wereld? Of met slim gekozen voorbeelden waar je het altijd tegen aflegt?
Je hebt enorm veel vergelijkingsmateriaal. In de landen waar ik ben geweest werd er in geen enkel geval de anderhalvemeter als belangrijkste maatregel. Dus dan kan je daar als een idioot op hameren, maar blijkbaar kan je het prima onder controle houden zonder dat dat het belangrijkst is. In Nederland lijken mensen te denken dat je elkaar kan besmetten als je met je rug naar elkaar toe staat binnen anderhalve meter
Kost je 5 seconden, maar ik zal je helpenDennis1812 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 09:46:
[...]
Jij zit in China gok ik dan?
Of Israël?
Het probleem hier is dat we vaccins eerlijk verdelen binnen de EU ipv gewoon meer te betalen zodat Italië niks heeft omdat ze geen geld hebben bijvoorbeeld. Maargoed. Leveringen komen aardig op stoom. Zitten op 5 miljoen+ nu
New Zealand
Vaccins etc. heeft hier niets mee te maken trouwens
Hmmm....ZieMaar! schreef op woensdag 28 april 2021 @ 09:47:
Maarrrrr als je nu echt zou willen evalueren hoe Nederland het gedaan heeft, gewoon, in een café setting met alleen wat bierviltjes en een potlood, hoe pak je dat dan aan? Gaat 't dan over de volgende assen?
- Economische schade
- Druk op de zorg
De meeste signalen of boodschappen zijn gerelateerd aan 't middel (overheid, media, OMT), niet aan de doelen (als de bovenstaande dat zijn?).
Ik weet het oprecht niet hoor, maar het lijkt soms wel alsof deze vergelijking (met andere landen) alleen getrokken wordt om een punt te maken. Dan is het bij voorbaat een zinloze excercitie. Je moet denk ik objectiveren over welke assen je een succesvolle aanpak kan vaststellen en die dan eerlijk beoordelen.
NZ Economische schade: Bijna nul
NZ aantal doden door Covid-19: 5 per 1 miljoen inwoners
NZ Druk op de zorg: Niet
NZ Maatschappelijke onrust: De grootste protest-actie was 50 mensen die de tweede "mini-lockdown" in ALLEEN AUCKLAND, nogal vervelend vonden
NZ Lange termijn effecten: Hmmm, travel bubble met Australia, nummer 2 op de lijst van "best countries to live during the pandemic" (het was nummer 1, maar helaas is de vertraagde vaccinatie uitrol een minpuntje
Je snapt mij niet.
Al dat gezijk wat ik hoor uit verschillende landen in Europa en de US... En alsmaar doorzagen met de maatregelen zo "vriendelijk mogelijk voor de burger" houden, die alleen maar het probleem verlengen...
Het is niet een vergelijking van "jij doet het fout", het is een vergelijking van "Waarom is het zo'n groot probleem om een paar weken thuis te blijven"
Grenzen dicht is een facto 100 makkelijker.
Vaccins hebben er dus wel degelijk veel mee te maken. Want zolang er onderling en internationaal contact is houd je forse spreiding en dus druk op de zorg.
Als iedereen geprikt is houd je verspreiding zonder druk op de zorg en is er dus geen tot weinig probleem.
BULL SHIT.Dennis1812 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:00:
Een enorm voordeel dat NZ wel heeft is dat het een eiland is.
Sorry voor mijn Frans. Dat is echt het meest waardeloze argument dat men blijft gebruiken zodra het over NZ gaat.
Hawaii is een eiland
Japan is een eiland
Indonesie is meerdere eilanden
Fillepijnen, hetzelfde.
"Het is een eiland" is absoluut geen argument.
Laat ik't dan even zo verwoorden:ZieMaar! schreef op woensdag 28 april 2021 @ 10:01:
Het was niet per se op jou bedoelt @Firesphere: ik vind het oprecht interessant hoe je die vergelijking zou kunnen doen en wat je er daarna mee kan doen. Meer als gedachte experiment, hoe pak je dat dan dus aan?
- Als politicus, waarom kiest een groot deel van Europa, voor de optie "als de burgers maar koest blijven". Terwijl uit de politici in landen die een harde aanpak tegen het virus hebben getoont, misschien meer initiele tegenstand hebben gehad, maar dankzij de aanpak dus ondertussen een betere leefomgeving voor de burgers heeft?
Waarom is het zo moeilijk, voor zowel burgers als politici, om dat voorbeeld dat overduidelijk heeft gewerkt, te volgen?
Politiek is niet "mijn dingetje doen om mensen blij te houden", het is "het beste voor het land doen"
En op het cruciale moment heeft Jacinda Ardern besloten de lockdown in te stellen ondanks dat de wet dat op dat moment niet toestond.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Het is diverse keren al benoemd in de media. Hoor het vaak langskomen. Een voorbeeld: https://www.ad.nl/binnenl...-gaat-niet-goed~ad451fd5/Laguna schreef op woensdag 28 april 2021 @ 08:59:
[...]
Dat zie ik anders niet terug in de rapportage van NICE?
[Afbeelding]
Dit topic is gesloten.