Vandaag een 'yoga-matjes'-protest op het 28- september-plein in Eindhoven. Ik ben benieuwd of men zich deze keer wel kan gedragen én naar de aanwezige politie kan luisteren.
Wordt er ook onderzoek gedaan maar het houden van amandelen of dat helpt tegen het voorkomen van corona?
Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd
Nee, wel wordt er onderzoek gedaan naar de invloed van amandelen op de invloed van vaccinaties van collega's op je menstruatie.Mel33 schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:38:
Wordt er ook onderzoek gedaan maar het houden van amandelen of dat helpt tegen het voorkomen van cocona?
https://www.telegraaf.nl/...weer-compleet-belachelijk
https://nos.nl/artikel/23...eller-blijft-oplopen.htmlhoevenpe schreef op donderdag 15 april 2021 @ 21:51:
Heeft Nederland zin in een feestje?
[...]
En ondertussen mag je niet met 2 personen tegelijk bij iemand op bezoek?
Zijn er ook genoeg die het (gelukkig) ook achterlijk vinden. De website ligt er ook uit trouwens
1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
Wat die 'moederharten' dus ontdekt hebben is dat de Bill Gates chips uitgerust zijn met NFC...
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
bekende van mijn ouders ziet dagelijks de mensen naar binnen gaan voor vaccinatie...soms staat er zelfs een kleine rij... kan ze allemaal zien vanaf het appartement erboven waar ze woont....
vorige week kreeg ze een oproep, of ze even 30km verder een vaccinatie wou gaan halen
vorige week kreeg ze een oproep, of ze even 30km verder een vaccinatie wou gaan halen

Dat is niet helemaal zeker natuurlijk, in verpleeghuizen gaan mensen überhaupt niet meer naar het ziekenhuis, maar een groot aantal van de reeds opgegeven mensen hebben het alsnog overleeft. Het is sterk de vraag of een goed, experimenteel thuiszelfzorgprotocol het niet beter zou doen dan wat we nu in het ziekenhuis doen. Zeker is in ieder geval dat testen van zo'n protocol actief wordt tegengegaan door de overheid door met extreme boetes te dreigen (waarschijnlijk in strijd met de Verklaring van Helsinki die experimentele behandelingen onder omstandigheden juist toestaat).Dennis1812 schreef op zondag 18 april 2021 @ 09:18:
De man met darmkanker uit mijn voorbeeld kan nevenschade krijgen door uitzaaiingen, dit hoeft echter niet. De man met covid gaat dood zonder zijn plekje.
Stel je genoeg operaties uit, zoals we nu doen, dan weet je statistisch gezien zeker dat er meer mensen overlijden die gewoon een gereserveerde plek hadden. Je weet alleen niet vooraf wie het betreft, maar dat het gebeurd is zeker.
De verhalen van professoren Marcel Levi en Ira Helsloot doen mij toch denken dat dit onvoldoende gebeurd.Zelfzorg thuis? Wordt veel toegepast.
Er zijn natuurlijk allerlei gradaties in. Dat artikel in The Lancet doet denken alsof we iets te snel naar zuurstof grijpen, en er zijn meer soortgelijke studies.Als je desatureert en dus hypoxisch bent heb je O2 nodig.
Die gezondheidsraad en andere protocolen zijn juist het probleem. Als je met zo'n club van "onvoldoende bewijs" en N=1 is een ramp werkt, dan krijg je het huidige tamelijk dodelijke beleid. Ze zijn bekend van het negatieve vitamine D advies (alsof je tekorten niet sowieso zou moeten aanpakken), de willekeurige vaccinatiestops als er weer eens een event is dat minder dan 1 op de 100.000x voor komt, en het opsparen van vaccins. Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig. Het is hier net als in de VS, de rechter is nodig om artsen medicatie te laten geven. Zie evt https://translate.google....3c2.html&anno=2&sandbox=1 voor zo'n rechtzaak over medicatie.Welke medicatie buiten eventueel corticosteroïden die al toegediend worden wil je verder thuis geven? Die positief geadviseerd worden door gezondheidsraad en in protocollen verwerkt staan? (Geen chloroquine discussie aub).
Laten we bijvoorbeeld dit protocol met oa Ivermectine, Vitamine C/D en Melatonine maar eens testen op vrijwillige basis, dan zie je het snel genoeg. Of neem het protocol van Rob Elens met broomhexine hcl, waarnaar nooit verder onderzoek is gekomen. Of probeer budesonide, significant resultaat in The Lancet, er zijn talloze opties. Er wordt ook veel getest met wat waarschijnlijk veel schadelijker is, denk aan zaken als het sluiten van scholen, 1,5 meter afstand, een lockdown en een testmaatschappij. Maar uitproberen, ho maar. Waar zijn we bang voor?
Het is vreemd om te denken dat je exponentiële groei hebt en daarom niet kan opschalen, kijk maar eens naar het cumulatieve aantal positieve coronatests. Zelden iets natuurlijks gezien dat zo lineair loopt.. In plaats van allerlei ingewikkelde modellen te gebruiken die niet goed mappen op een uiterst complex systeem, helpt het om gewoon eens rustig te kijken naar de data. En dan is de crisis wellicht al opgelost als je net iets meer capaciteit hebt, doordat je bijvoorbeeld medicatie test en zelfs als dat niet werkt alleen al vanwege het placebo-effect. Dit in tegenstelling tot de het nocebo-effect van het huidige beleid, wat de crisis aanwakkert.Het zorgbeleid is gemaakt op een volle IC in normale tijden. Dit omdat we met zijn allen onze zorgpremie te hoog vinden. Standaard 1000 extra bedden geeft je maximaal wat extra ademruimte. Maar met een R>1 zijn die bedden ook zo weer gevuld. Schiet je dus geen drol mee op.
Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten
Dus of alle mensen die naar dat feest gaan die worden boos omdat het wordt afgelast of 125k mensen omdat het door gaat.. netjesvuurtjih schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:40:
[...]
https://nos.nl/artikel/23...eller-blijft-oplopen.html
Zijn er ook genoeg die het (gelukkig) ook achterlijk vinden. De website ligt er ook uit trouwens
https://twitter.com/BeauRTL/status/1383165490244296708?s=20
Even lachen tussendoor.
Even lachen tussendoor.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Ademruimte die levens kan redden. Dat blijkt uit je eigen betoog. Het idee dat niet iedereen er mee gered is en we het daarom maar links laten liggen vind ik erg vreemd. Andere argumenten, zoals een tekort aan personeel/apparatuur/geld vind ik dan wel weer logisch. Maar ook die kun je op de lange termijn opschalen.Dennis1812 schreef op zondag 18 april 2021 @ 09:18:
[...]
Het zorgbeleid is gemaakt op een volle IC in normale tijden. Dit omdat we met zijn allen onze zorgpremie te hoog vinden. Standaard 1000 extra bedden geeft je maximaal wat extra ademruimte. Maar met een R>1 zijn die bedden ook zo weer gevuld. Schiet je dus geen drol mee op.
Ik krijg zelf de indruk dat we die lange termijn investering niet willen doen omdat we dan moeten onderkennen dat dit allemaal veel langer gaat duren dan we zouden willen. Je noemt het zelf ook: de IC is nu ingericht op de oude normaal. En kennelijk hopen we daar allemaal weer snel te zijn.
Maar de realiteit is dat de doelpaal al vele malen is verschoven en niemand weet echt zeker wanneer dit gaan eindigen. Nieuwe varianten, bijwerkingen, we zitten er note bene midden in. Op enig moment moeten we toch inzien dat dit voor een langere periode de normaal gaat zijn en er dus meer zorg nodig is.
Daarom worden in elk geval in de ziekenhuizen waar ik vrienden heb op de IC momenteel alle opleidingsplaatsen goed benut.NielsFL schreef op zondag 18 april 2021 @ 17:54:
[...]
Ademruimte die levens kan redden. Dat blijkt uit je eigen betoog. Het idee dat niet iedereen er mee gered is en we het daarom maar links laten liggen vind ik erg vreemd. Andere argumenten, zoals een tekort aan personeel/apparatuur/geld vind ik dan wel weer logisch. Maar ook die kun je op de lange termijn opschalen.
Ik krijg zelf de indruk dat we die lange termijn investering niet willen doen omdat we dan moeten onderkennen dat dit allemaal veel langer gaat duren dan we zouden willen. Je noemt het zelf ook: de IC is nu ingericht op de oude normaal. En kennelijk hopen we daar allemaal weer snel te zijn.
Maar de realiteit is dat de doelpaal al vele malen is verschoven en niemand weet echt zeker wanneer dit gaan eindigen. Nieuwe varianten, bijwerkingen, we zitten er note bene midden in. Op enig moment moeten we toch inzien dat dit voor een langere periode de normaal gaat zijn en er dus meer zorg nodig is.
Maar er was pre-covid al een tekort. Dus wil je opschalen moet je oude tekort weg + extra.
Er was ook al een te kort in de kliniek aan verpleegkundige. De IC pleeg van morgen komt vanuit de kliniek. Dus dat tekort wordt groter.
Opleidingen van hoge scholen nemen maximaal aantal leerlingen aan. Maar die moeten ook weer stage lopen.
Helaas duurt het even.
Tot die tijd zou het ze veel sieren om de uitstroom flink tegen te gaan. Die is vele malen te hoog waardoor je kan opleiden wat je wilt. Maar als je na 2 jaar de helft van je nieuwe personeel weer kwijt bent ivm arbeidsomstandigheden schiet je er nog geen drol mee op.
Breda vraagt kabinet of 538-Oranjedag kan doorgaan na massale ondertekening petitie - https://nos.nl/l/2377186
Breda legt de bal ieder geval weer in Den Haag. Hoewel ze zelf ook wel een vinger in de pap hebben wat mij betreft wel terecht
Breda legt de bal ieder geval weer in Den Haag. Hoewel ze zelf ook wel een vinger in de pap hebben wat mij betreft wel terecht
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Als het kabinet de boel aflast dan "ligt het niet aan Breda" en "moeten ze het advies opvolgen". Slim gespeeld.Woy schreef op zondag 18 april 2021 @ 19:47:
Breda vraagt kabinet of 538-Oranjedag kan doorgaan na massale ondertekening petitie - https://nos.nl/l/2377186
Yup, ze waren de reactie uit Den Haag dat zij niet over de inhoud van de field labs gaan denk met voorKyumia schreef op zondag 18 april 2021 @ 20:22:
[...]
Als het kabinet de boel aflast dan "ligt het niet aan Breda" en "moeten ze het advies opvolgen". Slim gespeeld.
“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”
Zelfs al zouden we het willen is het opschalen van de IC's natuurlijk niet in een paar weken gebeurd. Opleiden van personeel duurt jaren en het produceren van genoeg apparatuur voor de wereld waarschijnlijk nog langer. De kosten daarvan zijn natuurlijk ook niet malsNielsFL schreef op zondag 18 april 2021 @ 17:54:
[...]
Ademruimte die levens kan redden. Dat blijkt uit je eigen betoog. Het idee dat niet iedereen er mee gered is en we het daarom maar links laten liggen vind ik erg vreemd. Andere argumenten, zoals een tekort aan personeel/apparatuur/geld vind ik dan wel weer logisch. Maar ook die kun je op de lange termijn opschalen.
Het oud-Hollands afschuiven van verantwoordelijkheden, die traditie houden we in ere.Kyumia schreef op zondag 18 april 2021 @ 20:22:
[...]
Als het kabinet de boel aflast dan "ligt het niet aan Breda" en "moeten ze het advies opvolgen". Slim gespeeld.
Depla, wel de lusten, niet de lasten. Zo'n burgemeester heeft totdat er kritiek kwam gewoon alle medewerking verleend, of was dat ook in opdracht van Den Haag?
Nog slimmer gespeeld door Den Haag; Jij steekt hem in de VVD? Nou, dan naaien wij je gewoon terug, veel plezier met de beslissing nemen Paul, wie weet wordt je ooit door ons beloond, oja en succes met alle kritiek pareren, jouw pakkie an, dikke doei.Kyumia schreef op zondag 18 april 2021 @ 20:22:
[...]
Toch wel zo sociaal van 538: 

538 organiseert naast Oranjedag ook nog vierde coronagolf
Op 24 april organiseert 538 het eerste grootschalige feest in meer dan een jaar: 538 Oranjedag. Slechts tienduizend mensen kunnen erbij zijn, maar alle mensen zonder kaartje hoeven niet te treuren: heel Nederland is uitgenodigd voor de 538 Vierde Golf.
“Het leuke is: de 538 Vierde Golf is voor iedereen toegankelijk”, zegt radio-dj Frank Dane. “En doordat we op 27 april dan toch met z’n allen binnen moeten zitten geeft dat toch het saamhorigheidsgevoel van Koningsdag. Lekker tompoesje erbij en het is net als vanouds.’’
Ook 538-dj Niek van der Bruggen verheugt zich. “Als Eindhovenaar vind ik het toch wel weer leuk dat ook deze golf in Brabant begint. Zo houden we een mooie traditie hoog.”
Poll: Als het aan jou was mag het testevenement 538 Oranjedag dan doorgaan?
• Ja
• Nee
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
• Ja
• Nee
Tussenstand:
Ook een poll maken? Klik hier
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Ik snap eerlijk gezegd de ophef niet zo. Fieldlabs heeft toch als het goed is aangetoond dat evenementen op kleinere schaal met testen gewoon goed gaan, dus waarom zou je dan niet opschalen? Het is goed mogelijk dat het inderdaad niet nodig blijkt te zijn, maar wat als Corona terug blijft komen of er een keer een volgende ziekte langskomt? Het hele idee is dat het met testen vooraf verantwoord kan, dus ik vind het een beetje gek dat veel mensen roepen dat het onverantwoord is.
There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night
Bijzonder vind ik wel dat ik lees dat bijvoorbeeld Snollebollekes niet betaald krijgen voor het optreden.
https://www.omroepbrabant...ranjedag-ondanks-commotie
Lekker cashen voor 538, die het toch al niet heel moeilijk hadden itt de horeca.
Lekker cashen voor 538, die het toch al niet heel moeilijk hadden itt de horeca.
En tot die tijd alle andere activiteiten maar laten wachten? Je kan ook opschalen met meer kleinschaliger (en dus lokalere) activiteiten waarvan je bewezen hebt dat het kan. Oa reisbewegingen zijn nu het argument om terrassen niet open te gooien. Om dan 10.000 mensen uit het hele land te laten komen strookt daar niet echt meeLiveshort schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:30:
Ik snap eerlijk gezegd de ophef niet zo. Fieldlabs heeft toch als het goed is aangetoond dat evenementen op kleinere schaal met testen gewoon goed gaan, dus waarom zou je dan niet opschalen? Het is goed mogelijk dat het inderdaad niet nodig blijkt te zijn, maar wat als Corona terug blijft komen of er een keer een volgende ziekte langskomt? Het hele idee is dat het met testen vooraf verantwoord kan, dus ik vind het een beetje gek dat veel mensen roepen dat het onverantwoord is.

Vergeet niet dat al die 10.000 mensen zo dicht mogelijk bij hun woonplaats worden getest en alleen na negatieve test afreizen naar Bredajip_86 schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:37:
[...]
En tot die tijd alle andere activiteiten maar laten wachten? Je kan ook opschalen met meer kleinschaliger (en dus lokalere) activiteiten waarvan je bewezen hebt dat het kan. Oa reisbewegingen zijn nu het argument om terrassen niet open te gooien. Om dan 10.000 mensen uit het hele land te laten komen strookt daar niet echt mee
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
zacht schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:37:
Bijzonder vind ik wel dat ik lees dat bijvoorbeeld Snollebollekes niet betaald krijgen voor het optreden.
538 vangt er ook niks voor want de opbrengst gaat, dacht ik, naar de voedselbank.
Bijzonder dat er 300.000 mensen blijkbaar zo jaloers zijn dat ze de voedselbank dit niet gunnen
[ Voor 9% gewijzigd door YakuzA op 19-04-2021 11:03 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Das alleen voor de kaartjes via VakantieVeilingen, voor de rest vangt 538 wel gewoonYakuzA schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:00:
[...]
538 vangt er ook niks voor want de opbrengst gaat naar de voedselbank.
Bijzonder dat er 300.000 mensen blijkbaar zo jaloers zijn dat ze de voedselbank dit niet gunnen
Ah check, dan zit ik er naast.YakuzA schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:00:
[...]
538 vangt er ook niks voor want de opbrengst gaat naar de voedselbank.
Of ik zit er niet naast.DennusB schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:01:
[...]
Das alleen voor de kaartjes via VakantieVeilingen, voor de rest vangt 538 wel gewoon
[ Voor 26% gewijzigd door zacht op 19-04-2021 11:02 ]
Mensen hebben moeite om dit evenement los te zien van de huidige maatregelen. Verder zijn er mensen die ondanks de testen toch bang zijn voor verspreiding, terwijl de bezetting in het ziekenhuis reeds hoog is. Als laatste nog een groep die het een ander misgunt: ik niet, dan jij ook niet.Liveshort schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:30:
Ik heb zelf geen problemen met dit testevenement, maar ik ben wel tegen een testsamenleving. Temperatuur checken oid bij toegang prima, maar op één of andere locatie telkens een test moeten ondergaan eer je deel kan nemen aan bepaalde activiteiten, nee.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Tof dat je deze info deelt, mocht je gaan hoop ik oprecht dat je een zeer geslaagd feestje hebt met je vrienden.IceM schreef op zondag 18 april 2021 @ 06:49:
[...]
Ik heb zelf kaarten voor het andere testfestival kunnen krijgen. Je hoeft bij de aanschaf enkel je eigen gegevens op te geven. De gegevens voor de andere 3 kaarten kun je later invoeren via een app. Ik wacht nog steeds tot ik dat moet doen, tot nu toe is dat nog niet mogelijk. Ik zou dus de andere 3 kaarten nog steeds kunnen verkopen, beetje vreemd hoe ze dat hebben gedaan.
Voelt wel vreemd om over 2 weken tussen 10.000 andere mensen in een grote tent te staan terwijl je nu eigenlijk maar 1 persoon tegelijk op bezoek mag hebben.
Begrijp me niet verkeerd, ik gun iedereen een fijn "ouderwets gezellig" feestje en een leuk evenement.
Zal vast een eigenaardige gewaarwording zijn na al die tijd, iig de eerste momenten lijken mij nogal onwennig en een aparte ervaring opleveren. Hopelijk duurt dat maar kort en kan iedereen eindelijk weer eens lekker helemaal los gaan.
Ik neem de bezoekers en de optredende artiesten dan ook absoluut niks kwalijk maar daar gaat die hele ophef ook niet over.
Las net ergens dat ze in de UK ook met concerten e.d. willen gaan testen, dat valt dan weer veel beter te begrijpen. Inmiddels is daar een groot gedeelte van de bevolking gevaccineerd en hebben ze bemoedigende cijfers qua dagelijkse aantallen nieuwe besmettingen, dan is er ruimte voor dit soort experimenten.
Hoe het financieel precies geregeld is weet ik niet, maar het is sowieso een flinke promotie machine. Deze week geven ze op de radio o.a. ook kaartjes weg. Er zit dus sowieso een commercieel belang achter. Vanuit 538 snap ik dat wel, maar vanuit de overheid niet zo.
Bij mij wringt het als Bredanaar ook dat het zo commercieel wordt gedaan. In de begin jaren van 538 Koningsdag in Breda was het (dacht eerste jaar gratis) en daarna 10 euro oid (dat lijkt mij een prima bedrag om te zorgen dat er een maximaal aantal mensen binnen kan, en er niemand teleurgesteld op de trein terug naam Maastricht hoeft.
Nu vragen ze 39 euro, zijn er al verschillende vergelijkbare testen gedaan, wordt het midden in het centrum van de stad gedaan tussen de horeca (doe het dan in Breepark aan de rand van de stad). Wat is het daadwerkelijke doel van dit event? Op 538 praten ze alleen over hoe cool het is dat ze een feest kunnen organiseren.
Vergelijk dit met de Efteling. Geen grootschalige promotie, gratis toegang (want alleen abonnees) dus alleen wat inkomsten van drank+eten, maar wel personeelskosten. Maar een kwart van het park open waardoor de drukte per attractie hoger is. Infrastructuur is voorbereid op mensen massa's (parkeergelegenheid, wegen).
Nu vragen ze 39 euro, zijn er al verschillende vergelijkbare testen gedaan, wordt het midden in het centrum van de stad gedaan tussen de horeca (doe het dan in Breepark aan de rand van de stad). Wat is het daadwerkelijke doel van dit event? Op 538 praten ze alleen over hoe cool het is dat ze een feest kunnen organiseren.
Vergelijk dit met de Efteling. Geen grootschalige promotie, gratis toegang (want alleen abonnees) dus alleen wat inkomsten van drank+eten, maar wel personeelskosten. Maar een kwart van het park open waardoor de drukte per attractie hoger is. Infrastructuur is voorbereid op mensen massa's (parkeergelegenheid, wegen).
Stadia was beter....
Om een volledig gecertificeerde IC verpleegkundige op te leiden ben je jaren bezig. Maar een gespecialiseerde Covid-19 verpleegkundige is een ander verhaal.R.van.M schreef op zondag 18 april 2021 @ 20:39:
[...]
Zelfs al zouden we het willen is het opschalen van de IC's natuurlijk niet in een paar weken gebeurd. Opleiden van personeel duurt jaren en het produceren van genoeg apparatuur voor de wereld waarschijnlijk nog langer. De kosten daarvan zijn natuurlijk ook niet mals
Waar ik me aan stoor is dat dat er niet out of the box gedacht kan worden. Maar goed, typisch Nederlands, als iemand ook maar zijn nek boven het maaiveld uitsteekt met een plan, etc.... (sprak grumpy old man)
Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.
Nou, de kogel is door de kerk: het 538-feest gaat niet door
https://nos.nl/liveblog/2...UPDATE-container-52546713
https://nos.nl/liveblog/2...UPDATE-container-52546713
[ Voor 52% gewijzigd door Cheesy op 19-04-2021 17:05 ]
Mooi zo, en vanaf 28 april ook de terrassen en detailhandel open en de avondklok weg.
Eens @hoevenpe eerst al die zaken weer open , net als afgelopen zomer met wat en daarna de kleinere evenementen en daarna pas de grotere evenementen.
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Efteling als test event is onzin. Ik was er vorig jaar in Juni denk ik. Toen was er ook al Corona en waren alle restaurants dicht. Beperkte capaaciteit etc. Wat denken ze nog meer te leren nu ?artificial_sun schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:22:
Bij mij wringt het als Bredanaar ook dat het zo commercieel wordt gedaan. In de begin jaren van 538 Koningsdag in Breda was het (dacht eerste jaar gratis) en daarna 10 euro oid (dat lijkt mij een prima bedrag om te zorgen dat er een maximaal aantal mensen binnen kan, en er niemand teleurgesteld op de trein terug naam Maastricht hoeft.
Benieuwd of die "mini" zwarte cross in de achterhoek nog door gaat, want daar begint het rumoer ook al.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Wat gelekt is (stop daar eens mee) mag je alleen tussen 12:00 en 18:00 met die andere persoon die ook bij je thuis woont met dat andere stel aan een tafeltje zitten.hoevenpe schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:05:
Mooi zo, en vanaf 28 april ook de terrassen en detailhandel open en de avondklok weg.
Verder 1 klant / 25mm2 en winkels moet tellen wie er binnen is. Lekker als je die Billy kast wilt kopen, sta je ff in de rij bij Ikea.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Ik snap het ook niet, opbrengst zou (deels?) naar de voedselbanken gaan las ik in dit of het andere topic.artificial_sun schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:22:
Wat mij stoorde (en deed besluiten de petitie te ondertekenen) is voornamelijk dat het geluid in het ziekenhuis te horen zou zijn. Ik vind dat respectloos naar de patienten die vechten voor hun leven, respectloos naar de zorg medewerkers die al 15 maanden zwoegen om de zorg in stand te houden. Sta je daar te buffelen op je laatste tandvlees en dan hoor je op de achtergrond 10k mensen een feestje houden. Doe het dan in de polder ergens.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Helaas, ook afgelast/uitgesteld, waarschijnlijk omdat het 538 event ook niet doorgaat.PalingDrone schreef op maandag 19 april 2021 @ 13:44:
[...]
Tof dat je deze info deelt, mocht je gaan hoop ik oprecht dat je een zeer geslaagd feestje hebt met je vrienden.
Begrijp me niet verkeerd, ik gun iedereen een fijn "ouderwets gezellig" feestje en een leuk evenement.
Zal vast een eigenaardige gewaarwording zijn na al die tijd, iig de eerste momenten lijken mij nogal onwennig en een aparte ervaring opleveren. Hopelijk duurt dat maar kort en kan iedereen eindelijk weer eens lekker helemaal los gaan.
Ik neem de bezoekers en de optredende artiesten dan ook absoluut niks kwalijk maar daar gaat die hele ophef ook niet over.
Las net ergens dat ze in de UK ook met concerten e.d. willen gaan testen, dat valt dan weer veel beter te begrijpen. Inmiddels is daar een groot gedeelte van de bevolking gevaccineerd en hebben ze bemoedigende cijfers qua dagelijkse aantallen nieuwe besmettingen, dan is er ruimte voor dit soort experimenten.
...
Zowiezo is de timing compleet gestoord. Als het puur om gedragdonderzoek gaat, doe dat als je echt in de dalende curve zit (als die ooit gaat dalen in NL vraag ik me soms af), niet als je nog steeds in de 3e golf zit te klooien door falend overheidsbeleid.franssie schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:19:
[...]
Ik snap het ook niet, opbrengst zou (deels?) naar de voedselbanken gaan las ik in dit of het andere topic.
Wat mij stoorde (en deed besluiten de petitie te ondertekenen) is voornamelijk dat het geluid in het ziekenhuis te horen zou zijn. Ik vind dat respectloos naar de patienten die vechten voor hun leven, respectloos naar de zorg medewerkers die al 15 maanden zwoegen om de zorg in stand te houden. Sta je daar te buffelen op je laatste tandvlees en dan hoor je op de achtergrond 10k mensen een feestje houden. Doe het dan in de polder ergens.
Wat je denk ik ook in de UK ziet, is dat de besmettingen niet naar nul gaan dalen, omdat juist de groep waar het virus lekker rond gaat, als laatste aan de beurt is voor vaccinatie.
Denk je dat ik het lek ben?loekf2 schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:18:
Wat gelekt is (stop daar eens mee) mag je alleen tussen 12:00 en 18:00 met die andere persoon die ook bij je thuis woont met dat andere stel aan een tafeltje zitten.
Edit: terrassen om 18u dicht is natuurlijk onzin, met het mooie weer is 20u geen enkel probleem en dan kan de horeca tenminste nog avondmaaltijden serveren.
[ Voor 20% gewijzigd door hoevenpe op 19-04-2021 17:28 ]
Bewonderend om te zien al wel.. Ik ben het niet eens dat dit soort evenementen er zijn, omdat ik eerst weer normale dingen wil doen. Maar als je dan besluit zoiets te doen en dan zeggen ownee, toch niet... Dat vind ik vrij interessant
Klopt. Wat ik eerder ergens schreef, je zou idealiter zowel van jong naar oud (kans op verspreiding = oorzaak) en van oud naar jong (kans op opname = gevolg) vaccineren. maar tsja, daar hebben we de (toegestane) vaccins niet voor. Dus zolang er niet meer gevaccineerd kan worden aan beide kanten blijven we in die golf hangen al ware het een flowrider.loekf2 schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:22:
[...]
Zowiezo is de timing compleet gestoord. Als het puur om gedragdonderzoek gaat, doe dat als je echt in de dalende curve zit (als die ooit gaat dalen in NL vraag ik me soms af), niet als je nog steeds in de 3e golf zit te klooien door falend overheidsbeleid.
Wat je denk ik ook in de UK ziet, is dat de besmettingen niet naar nul gaan dalen, omdat juist de groep waar het virus lekker rond gaat, als laatste aan de beurt is voor vaccinatie.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Die in de Achterhoek, het startschot Gala is ook uitgesteld inmiddels.
1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5
Ja:vuurtjih schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:30:
Die in de Achterhoek, het startschot Gala is ook uitgesteld inmiddels.
https://www.tubantia.nl/b...n-538-oranjedag~ac83ea3c/
verstandig besluit.
Veel mensen hebben duidelijk moeite om zo'n evenement als FieldLab te zien. Eerdere testevenementen waren allemaal geen probleem ook qua besmettingen en nu men gaat opschalen is het plots minachting voor de zorg. Jammer dat men gezwicht is wegens de veelal kortzichtige protesten uit de samenleving.
Zoals Ernst Kuipers al zei:
Testevenementen zijn belangrijk, we kunnen er alleen van leren als het coronavirus onder ons is.
Testevenementen zijn belangrijk, we kunnen er alleen van leren als het coronavirus onder ons is.
Nee, puur damage control, niks top aan.Russel88 schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:37:
Top besluit van de burgemeester.
Die burgemeester vond het tot alle ophef ontstond namelijk een prima idee, nu zijn besluit publieke verontwaardiging oproept terugkrabbelen nadat hij eerst de verantwoordelijkheid al op Den Haag probeerde af te schuiven is alleen maar bewijs van zijn falend bestuur, waarom zou je anders terugkomen op zo'n eerdere weloverwogen beslissing?
Zijn fietsenhokverleden kwam zelfs ook al weer bovendrijven, hehehe
Maargoed, beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald zullen we maar zeggen.
Ongeacht wat dat keren dan ook veroorzaakt heeft, in dit geval werd er na wat pressie gelukkig wel naar de bevolking geluisterd maar dat initiatief lag dus niet bij de burgemeester. Hij had het (zonder gesputter uit de samenleving) namelijk rustig door laten gaan.
Ik mis ook data en dit soort evenementen vind ik dan ook zeer belangrijk. Maar niet 400 meter van een ziekenhuis waar ze er geluidsoverlast van ondervinden. Dat is gewoon een 'sterf maar' richting personeel en patiënten.Laguna schreef op maandag 19 april 2021 @ 18:10:
Veel mensen hebben duidelijk moeite om zo'n evenement als FieldLab te zien. Eerdere testevenementen waren allemaal geen probleem ook qua besmettingen en nu men gaat opschalen is het plots minachting voor de zorg. Jammer dat men gezwicht is wegens de veelal kortzichtige protesten uit de samenleving.
Dus leren, ja, mensen die al 15 maanden zich kapot werken zo beledigen, nee.
Dia nuance is toch niet zo moeilijk vraag ik mij wel eens af. Het Amerikaanse "je bent voor ons of tegen ons" zie ik ook steeds meer hier in Nederland. Baart mij zorgen.
Depla is in het verleden wel eens gevoeliger geweest voor de advances van de VVD.Russel88 schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:37:
Top besluit van de burgemeester.
@franssie locatie had misschien beter gekozen kunnen worden, maar deze commotie die vooral gebaseerd is op een onderbuikgevoel heeft nu wel geleid tot een domino effect voor andere testevenementen.
Ik heb je post in de quote wat aangepastLaguna schreef op maandag 19 april 2021 @ 18:22:
@franssie locatie had misschien beter gekozen kunnen moeten worden, maar deze commotie die vooral gebaseerd is op een onderbuikgevoel heeft nu wel geleid tot een domino effect voor andere testevenementen.
[ Voor 5% gewijzigd door franssie op 19-04-2021 18:34 ]
Wat is in jouw optiek een gespecialiseerde covid pleeg? En waar werkzaam?bert pit schreef op maandag 19 april 2021 @ 14:35:
[...]
Om een volledig gecertificeerde IC verpleegkundige op te leiden ben je jaren bezig. Maar een gespecialiseerde Covid-19 verpleegkundige is een ander verhaal.
Waar ik me aan stoor is dat dat er niet out of the box gedacht kan worden. Maar goed, typisch Nederlands, als iemand ook maar zijn nek boven het maaiveld uitsteekt met een plan, etc.... (sprak grumpy old man)
Het is nog niet officieel bekend gemaakt, maar mijn vader van 67 (1954 voor de snelle rekenaars) zag net dat hij nu ook in aanmerking komt voor zijn vaccinatie vanwege zijn leeftijd. Op Koningsdag krijgt hij zijn eerste vaccinatie, en daarna op 1 juni 
Dat moet dan Pfizer zijn, waar mijn vader op gehoopt heeft.
Mijn (gescheiden) moeder is sinds vorige week inmiddels al gevaccineerd met AZ, toen haar partner voor zijn prikje ging, en de arts later mijn moeder nog opbelde dat hij nog een vaccin overhad. Ook mazzel voor haar.
Nu ik nog, maar gezien mijn jonge leeftijd zal dat nog even duren.
Ik hoop ook Pfizer of Moderna
Dat moet dan Pfizer zijn, waar mijn vader op gehoopt heeft.
Mijn (gescheiden) moeder is sinds vorige week inmiddels al gevaccineerd met AZ, toen haar partner voor zijn prikje ging, en de arts later mijn moeder nog opbelde dat hij nog een vaccin overhad. Ook mazzel voor haar.
Nu ik nog, maar gezien mijn jonge leeftijd zal dat nog even duren.
Ik hoop ook Pfizer of Moderna
[ Voor 33% gewijzigd door AW_Bos op 19-04-2021 19:00 ]
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Toen was het ~5000 man, zonder restaurants in heel het park.loekf2 schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:15:
[...]
Efteling als test event is onzin. Ik was er vorig jaar in Juni denk ik. Toen was er ook al Corona en waren alle restaurants dicht. Beperkte capaaciteit etc. Wat denken ze nog meer te leren nu ?
Nu is het ~7500 man, met restaurants in een kwart van het park.
Dus geconcentreerde drukte (maar geen 10.000 dronken pubers).
En begrijp me niet verkeerd, met andere marketing en op een betere locatie (Brepark) had ik helemaal niets op een "10.000 man test festival" tegen gehad.
Stadia was beter....
Ik heb altijd wat bedenkingen erbij gehad, maar heb me er mee verzoend vanuit het onderzoeksaspect. Nu toch blijkt dat dit in feite vooral een wassen neus was, is het doek wat mij betreft gevallen.Laguna schreef op maandag 19 april 2021 @ 18:10:
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Prima, dan wel met een goede basis voor daadwerkelijk onderzoek.Laguna schreef op maandag 19 april 2021 @ 18:10:
Die ontbreekt volledig, dus krijg je ook geen go voor het uitvoeren van je onderzoek. Zo was het ook op school.
En als resultaat gaan die 10.000 mensen in plaats van getest naar een event lekker bij elkaar thuis feesten, zonder test.Dennis1812 schreef op maandag 19 april 2021 @ 21:08:
[...]
Prima, dan wel met een goede basis voor daadwerkelijk onderzoek.
Die ontbreekt volledig, dus krijg je ook geen go voor het uitvoeren van je onderzoek. Zo was het ook op school.
En dat is op 24 april anders dan het was op 24 maart of welke willekeurige dag dan ook?DennusB schreef op maandag 19 april 2021 @ 21:45:
[...]
En als resultaat gaan die 10.000 mensen in plaats van getest naar een event lekker bij elkaar thuis feesten, zonder test.
Ik kan nu ook de nieuwsberichten van morgen al invullen (18 graden). Alle parken worden afgesloten, het is druk, blijf thuis blabla.
Die nieuwsberichten hadden toch geen enkele geloofwaardigheid meer gehad als je wel 10.000 mensen tegen elkaar aan zet zonder enig wetenschappelijk doel erachter? En zonder testplicht achteraf?
Test evenementen prima. Maar ik vraag me na een jaar nog steeds af waar sommigen mee bezig zijn en geleerd hebben van alle ellende. Een collega van mijn vrouw vorige week maandag:Laguna schreef op maandag 19 april 2021 @ 18:10:
"kan iemand aan het eind van de middag de telefoon even overnemen, want ik moet naar de teststraat."
De teststraat?
"ja mijn man is zaterdag positief getest"
En wat doe jij dan hier? En waar zijn je kinderen?
"bij opa en oma, zoals altijd"
Allemaal ziek natuurlijk. pfffff.
Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.
Ik zie nu dat er al specifieke opleidingsplaatsen beschikbaar zijn. Ik vermoed dat Covid de komende jaren nog wel specifieke aandacht nodig blijft houden (hopelijk op een wat kleinere schaal dan nu). Dus ook een specifieke plek in de zorg inneemt, met specialisten op alle niveau's.Dennis1812 schreef op maandag 19 april 2021 @ 18:34:
[...]
Wat is in jouw optiek een gespecialiseerde covid pleeg? En waar werkzaam?
Nog geen daling lijkt me toch niet heel relevant, gezien:franssie schreef op maandag 19 april 2021 @ 18:33:
[...]
Ik heb je post in de quote wat aangepastLocatie was ruk. Dat heeft inderdaad meegespeeld bij het afgelasten van de andere evenementen. Daarnaast is er nog geen daling dus dat helpt ook niet.
Laguna in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 6"
Andreas Voss (arts microbioloog en hoogleraar infectieziekten) lijkt mij kundig genoeg als hoofdonderzoeker van Fieldlab.Dennis1812 schreef op maandag 19 april 2021 @ 21:08:
[...]
Prima, dan wel met een goede basis voor daadwerkelijk onderzoek.
Laguna schreef op maandag 19 april 2021 @ 23:25:
[...]
Nog geen daling lijkt me toch niet heel relevant, gezien:
<>
offtopic:
jezelf als bron aanhalen is best wel
of in onze taal sneu.
En op dat bericht van jou waren ook wel wat opmerkingen dus ik ga er verder niet op in.
jezelf als bron aanhalen is best wel

of in onze taal sneu.
En op dat bericht van jou waren ook wel wat opmerkingen dus ik ga er verder niet op in.
Pardon? Dat is gewoon een onderbouwde post op basis van de huidige cijfers. Er zijn ook geen enkele opmerkingen op geweest, dus zo'n reactie is echt nergens voor nodig.franssie schreef op maandag 19 april 2021 @ 23:28:
[...]
offtopic:
jezelf als bron aanhalen is best wel![]()
![]()
![]()
of in onze taal sneu.
ok - ik doelde op deze DevWouter in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 6"Laguna schreef op maandag 19 april 2021 @ 23:45:
[...]
Pardon? Dat is gewoon een onderbouwde post op basis van de huidige cijfers. Er zijn ook geen enkele opmerkingen op geweest, dus zo'n reactie is echt nergens voor nodig.
Jouw post is niet niet onderbouwd, eerdere wel.
Die post was al onderuit gehaald door:franssie schreef op maandag 19 april 2021 @ 23:58:
[...]
ok - ik doelde op deze DevWouter in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 6"
Jouw post is niet niet onderbouwd, eerdere wel.
t_captain in "Het Coronavirus in Nederland en België - deel 6"
Ik had louter voortgeborduurd op die post en is dus wel degelijk onderbouwd.
@Laguna denk dat het onderzoek van hem inmiddels in genoeg posts hier in de topics en door genoeg andere wetenschappers voldoende onderuit is gehaald en heeft bewezen dat er maar weinig wetenschappelijke ondergrond aan zit.
Kan uiteraard alles herhalen wat er eerder over gezegd is. Maar daar schieten we ook zo weinig mee op.
Meer commercieel belang dan onderzoeksbelang in elk geval.
Let's agree to disagree
Kan uiteraard alles herhalen wat er eerder over gezegd is. Maar daar schieten we ook zo weinig mee op.
Meer commercieel belang dan onderzoeksbelang in elk geval.
Let's agree to disagree
@Dennis1812 ik hecht weinig waarde aan wat men hier van de zijlijn loopt te verkondigen. Tevens veel zogenaamde wetenschappers waarbij het niks met hun vakgebied te maken heeft die vervolgens wel kritiek hebben. Indien er wetenschappers zijn die wel goede ideeën hebben voor de Fieldlabs, die kunnen wat mij betreft beter contact opnemen met Andreas Voss dan louter kritiek leveren op social media of in de media. Tevens is er geen enkel commercieel belang.
[ Voor 5% gewijzigd door Laguna op 20-04-2021 12:25 ]
Winkelen op afspraak weg vind ik wel prima. Het was toch grotendeels al stuk, vaak zat kon je zo naar binnen als er plaats was. Dat zal wel in de categorie reparaties geplaatst worden 
Edit: ik reageerde dus op discussies over versoepelingen in het algemene topic mocht men zich afvragen waarom ik hier zo maar dit plaats
Edit: ik reageerde dus op discussies over versoepelingen in het algemene topic mocht men zich afvragen waarom ik hier zo maar dit plaats

[ Voor 57% gewijzigd door jip_86 op 20-04-2021 17:44 ]
Ze doen het dus echt. Balanceren op een touw dat nog steeds strak getrokken moet worden. Terassen en avondklok geloof ik wel maar het signaal dat 'we weer een stap naar normaal zijn' zal door velen worden opgevat dat alles weer kan buiten de gereguleerde/beperkte sectoren (HoReCa/Winkels) - dus meer huis diners en feestjes.
Ik hoop dat echt dat het goed gaat want echt geen zin om eind mei weer in een volle 'intelligente' lockdown te gaan om dit te herstellen.
Laat ik het maar als een hele grote field lab zien - maar het zorg personeel dat al gevraagd is om de mei vakantie door te werken bij veel ziekenhuizen, daar heb ik echt mee van doen. Wat een dreun voor de motivatie moet dit zijn. Wordt ook lastig personeel werven voor opleidingen als je keer op keer aan de kant gezet wordt.
edit: on a positive note; Irma
Ik hoop dat echt dat het goed gaat want echt geen zin om eind mei weer in een volle 'intelligente' lockdown te gaan om dit te herstellen.
Laat ik het maar als een hele grote field lab zien - maar het zorg personeel dat al gevraagd is om de mei vakantie door te werken bij veel ziekenhuizen, daar heb ik echt mee van doen. Wat een dreun voor de motivatie moet dit zijn. Wordt ook lastig personeel werven voor opleidingen als je keer op keer aan de kant gezet wordt.
edit: on a positive note; Irma

Goede persconferentie hoor. Goed besluit over Janssen.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Afspraak maken in de winkel niet nodig, door de limiet nog net geen free for all, maar in de buitenlucht op een terras mag maar tot 18:00

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.
Het verhaal van de Jonge over Janssen vind ik overigens wel weer zwak in verhouding tot AZ. Ben het helemaal eens met het besluit hoor, maar hij kan het niet echt goed brengen
offtopic:
@Laguna
Allereerst excuses dat dit over jou persoonlijk gaat, mocht je dit niet wenselijk vinden dan zal ik het verwijderen zonder weerwoord.
Wat @franssie probeert aan te geven is dat niemand het fijn vindt als er een stelling plaatst zonder een goede onderbouwing. De inhoud van de onderbouwing mag dan foutief zijn zolang de vorm van de onderbouwing daarvan maar goed is.
Bij jou persoonlijk merk ik dat als jij een tegenstander bent van een stelling je heel goed uit de hoek kan komen. Maar wanneer jij een voorstander bent van een stelling het nog weleens moeite kost om goed uit de start blokken te komen.
Dat gezegd te hebben merk ik wel dat je er steeds beter in wordt, dus beschouw mijn observatie niet als kritiek maar als compliment en een aanmoediging om vooral door te gaan.
@Laguna
Allereerst excuses dat dit over jou persoonlijk gaat, mocht je dit niet wenselijk vinden dan zal ik het verwijderen zonder weerwoord.
Wat @franssie probeert aan te geven is dat niemand het fijn vindt als er een stelling plaatst zonder een goede onderbouwing. De inhoud van de onderbouwing mag dan foutief zijn zolang de vorm van de onderbouwing daarvan maar goed is.
Bij jou persoonlijk merk ik dat als jij een tegenstander bent van een stelling je heel goed uit de hoek kan komen. Maar wanneer jij een voorstander bent van een stelling het nog weleens moeite kost om goed uit de start blokken te komen.
Dat gezegd te hebben merk ik wel dat je er steeds beter in wordt, dus beschouw mijn observatie niet als kritiek maar als compliment en een aanmoediging om vooral door te gaan.
"Doubt—the concern that my views may not be entirely correct—is the true friend of wisdom and (along with empathy, to which it’s related) the greatest enemy of polarization." -- Václav Havel
*zucht*
Als gezonde Nederlander wordt het weer nog langer wachten... Een baalmoment. Zeker omdat al blijkt dat als je gevaccineerd bent er al meer deuren/grenzen voor je open gaan.
Als gezonde Nederlander wordt het weer nog langer wachten... Een baalmoment. Zeker omdat al blijkt dat als je gevaccineerd bent er al meer deuren/grenzen voor je open gaan.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Langer?LordSinclair schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 21:06:
*zucht*
Door de keuze tot doorgaan met Janssen is het toch juist korter geworden?
PSN
Er worden meer kwetsbare groepen naar voren geschoven, dat betekend vanzelf dat er ook groepen naar achteren geschoven worden.YakuzA schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 21:08:
[...]
Langer?
Door de keuze tot doorgaan met Janssen is het toch juist korter geworden?
En de stappen kunnen elkaar potentieel (*) snel opvolgen, volgens het kaartje kunnen we halverwege mei al de volgende versoepelingen verwachten.franssie schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 19:09:
Ze doen het dus echt. Balanceren op een touw dat nog steeds strak getrokken moet worden. Terassen en avondklok geloof ik wel maar het signaal dat 'we weer een stap naar normaal zijn' zal door velen worden opgevat dat alles weer kan buiten de gereguleerde/beperkte sectoren (HoReCa/Winkels) - dus meer huis diners en feestjes.
/f/image/3i3aVo5exm7hgzIqo8xfQF3M.png?f=fotoalbum_large)
(*) Mits het een en ander niet uit de hand loopt.
Welke groepen dan?LordSinclair schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 21:09:
[...]
Er worden meer kwetsbare groepen naar voren geschoven, dat betekend vanzelf dat er ook groepen naar achteren geschoven worden.
De enige die ik gezien heb zijn de 18-60 met onderliggende problemen die ipv met voorrang door huisartsen naar voorrang bij GGD zijn verzet.
Ergo 0 verandering tov de aloude planning?
PSN
Uiteindelijk doe je het vaccineren voor elkaar.LordSinclair schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 21:09:
[...]
Er worden meer kwetsbare groepen naar voren geschoven, dat betekend vanzelf dat er ook groepen naar achteren geschoven worden.
Dit betekent dat wanneer je gevaccineerd bent, je niet opeens meer privileges hebt (op dit moment).
We hebben er meer baat bij wanneer er minder mensen op de IC en/of ziekenhuis liggen en dit gebeurt doordat je bepaalde groepen eerder vaccineert.
Dat is niet waar:Negaiido schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 21:11:
[...]
Uiteindelijk doe je het vaccineren voor elkaar.
Dit betekent dat wanneer je gevaccineerd bent, je niet opeens meer privileges hebt (op dit moment).
Dat is de eerste en er zullen er vast nog vele volgen. Dus we doen het wel voor elkaar maar niet met elkaar.Europeanen die zijn ingeënt met een coronavaccin kunnen in mei weer zonder beperkingen naar Denemarken reizen. Ze krijgen dan niet meer te maken met een testplicht en hoeven ook niet in quarantaine na aankomst, meldt het Deense ministerie van Buitenlandse Zaken.
In hetzelfde artikel wat jij linked staat het volgende:LordSinclair schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 21:14:
[...]
Dat is niet waar:
[...]
Dat is de eerste en er zullen er vast nog vele volgen. Dus we doen het wel voor elkaar maar niet met elkaar.
"Het nieuwe beleid gaat gelden voor inwoners van EU-lidstaten en Schengenlanden waar het aantal coronabesmettingen niet te hoog ligt"
Is het gedeelte "waar het aantal coronabesmettingen niet te hoog ligt" wel van toepassing bij Nederland in dit geval?
Nederland is niet perse een land met de minst aantal besmettingen. Hier staat gele landen en oranje landen zijn nog uitgezonderd, volgens mij is Nederland oranje?
https://www.thelocal.dk/2...s-for-vaccinated-persons/
https://www.schengenvisai...rea-countries-from-may-1/
Wat is er trouwens met Herstel NL gebeurd?
Die werden o.a. hier als een dolle gepromoot, haalden twee ton aan donaties op met een Wordpress site en daarna nooit meer wat van gehoord
.
Mensen zijn zo goedgelovig.
Die werden o.a. hier als een dolle gepromoot, haalden twee ton aan donaties op met een Wordpress site en daarna nooit meer wat van gehoord

Vergeet de donaties aan Viruswaanzin niet. Willem E. gaf aan volledige openheid te geven van financiën maar dat is nooit gebeurd. Zou ook om tonnen gaan, grotendeels (denk ik) aan zijn dansschool overgemaakt, aangezien het pas vrij laat naar een aparte stichting werd veranderd.BarôZZa schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 23:05:
Die werden o.a. hier als een dolle gepromoot, haalden twee ton aan donaties op met een Wordpress site en daarna nooit meer wat van gehoord.
Zou ook wel eens willen weten wie hier echt achter zaten, wie geeft 'belangeloos' tonnen voor zo'n vreemde campagne.BarôZZa schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 23:05:
Eindelijk komt het kabinet zijn woorden na
, kunnen we ze met nog een paar keer weer op hun woord vertrouwen. Want ik zag de bui alweer hangen gisteren, dat ze alles op het laatste moment zouden afblazen.
Ben echt blij met de versoepelingen
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Geniet er maar van, want die gaan zeer binnenkort verleden tijd zijn als de cijfers exploderen. Echt een goed idee van Rutte en co. om in NL een grootschalig experiment te doen wat er met een land gebeurt als je alles veel te vlug open stelt midden in een grote golf. Daar zijn echt geen voorbeelden van in andere landen hoe dat compleet fout kan gaan (en gaat). /sarcasme.
Maar ja, met Rutte aan het roer zie ik ditzelfde scenario zich nog wel een aantal keer herhalen...die zal geen actieve herinneringen hebben aan eerdere missers.
Maar ja, met Rutte aan het roer zie ik ditzelfde scenario zich nog wel een aantal keer herhalen...die zal geen actieve herinneringen hebben aan eerdere missers.
Wat hebben ze dan op het laatste moment afgeblazen?G_Dragon schreef op woensdag 21 april 2021 @ 08:04:
Eindelijk komt het kabinet zijn woorden na, kunnen we ze met nog een paar keer weer op hun woord vertrouwen. Want ik zag de bui alweer hangen gisteren, dat ze alles op het laatste moment zouden afblazen.
Of doel je nu op de geruchten die vooraf gingen aan de vorige pers conf. dat er mogelijk versoepelingen zouden komen? geruchten die ergens vandaan zijn gekomen maar niemand weet waar en deze nooit (officieel) zijn aangekondigd en er uiteindelijk het besluit is genomen op basis van de informatie/gegevens op moment van de pers conf. om niet te gaan versoepelen?
PSN: Flix20-NL
Mooi om te zien hoe in de 2 posts hierboven het sentiment in Nederland goed vertaald word 
Wat je ook doet, de helft van Nederland zal erover klagen. Het probleem is dat we nog steeds niet goed begrijpen hoe het virus overgdragen wordt. We hebben theorien waarop maatregelen gebaseerd zijn maar het is toch nog veel koffiedik kijken.
In Texas had ik nu een gigantische spike verwacht nadat het honkbal stadium vol zat (en ze relatief weinig vaccinaties hebben) maar het lijkt erg mee te vallen. Waarom? Niemand kan het echt duidelijk verklaren.
Wat je ook doet, de helft van Nederland zal erover klagen. Het probleem is dat we nog steeds niet goed begrijpen hoe het virus overgdragen wordt. We hebben theorien waarop maatregelen gebaseerd zijn maar het is toch nog veel koffiedik kijken.
In Texas had ik nu een gigantische spike verwacht nadat het honkbal stadium vol zat (en ze relatief weinig vaccinaties hebben) maar het lijkt erg mee te vallen. Waarom? Niemand kan het echt duidelijk verklaren.
[ Voor 71% gewijzigd door R.van.M op 21-04-2021 09:08 ]
dat zou mij niet verbazen gezien zijn familiegeschiedenisSorcerer8472 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 23:48:
[...]
Vergeet de donaties aan Viruswaanzin niet. Willem E. gaf aan volledige openheid te geven van financiën maar dat is nooit gebeurd. Zou ook om tonnen gaan, grotendeels (denk ik) aan zijn dansschool overgemaakt, aangezien het pas vrij laat naar een aparte stichting werd veranderd.
Erg benieuwd naar de cijfers vandaag. Vandaag een stijging lijkt mij toch wel een probleem.
Schiet tussen de palen en je scoort!
Hoezo? Gaan ze opeens zeggen dat de versoepelingen toch niet doorgaan?xzaz schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:14:
Erg benieuwd naar de cijfers vandaag. Vandaag een stijging lijkt mij toch wel een probleem.
Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/
Nee, verschillende modellen geven één deze dagen het plateau weer. Dus ben benieuwd.Keiichi schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:17:
[...]
Hoezo? Gaan ze opeens zeggen dat de versoepelingen toch niet doorgaan?
Wat zou je zien als een stijging? Op basis van de cijfers kan het aantal besmettingen vandaag tussen 7.000 en 9.000 liggen (behoudens dat er geen storingen zijn).xzaz schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:14:
[ Voor 9% gewijzigd door Laguna op 21-04-2021 11:43 ]
Een IC toename van 30.Laguna schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:38:
[...]
Wat zou je zien als een stijging? Op basis van de cijfers kan het aantal besmettingen vandaag tussen 7.000 en 9.000 liggen (behoudens dat er geen storingen zijn).
We moeten het niet per dag bekijken maar over een aantal dagen en als ik naar de grafiekjes kijk dan zie ik inderdaad een steiging maar het kan net zo goed zijn dat het morgne weer afvlakt. Even afwachten dus. Het gaat er volgens mij om dat het niet blijft stijgen. Dat is vrijdag, naar mijn mening, pas iets over te zeggenxzaz schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:14:
Dat gaat sowieso niet gebeuren, nogal raar om hier dan benieuwd naar te zijn. Het hele jaar is de toename nog geen enkele dag hoger dan 30 geweest. Sinds 9 april is de dagelijkse toename niet hoger dan 10 geweest en op 3 april zaten we het er het dichtst bij met een toename van 29.
Is het hoger dan vorige week > SlechtLaguna schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:03:
[...]
Dat gaat sowieso niet gebeuren, nogal raar om hier dan benieuwd naar te zijn. Het hele jaar is de toename nog geen enkele dag hoger dan 30 geweest. Sinds 9 april is de dagelijkse toename niet hoger dan 10 geweest en op 3 april zaten we het er het dichtst bij met een toename van 29.
Is het lager dan vorige week > Goed.
Niet meer niet minder. Ben benieuwd.
Even als reminder: je kunt niet naar enkele dagen kijken maar moet altijd het gemiddelde van meerdere dagen nemen.
Dit topic is gesloten.