Het Coronavirus in Nederland en België - deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 129 Laatste
Acties:
  • 399.200 views

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:49

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Mede-auteurs:
  • defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:48

defiant

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:26

tweakduke

Algemeen

Inmiddels is het Coronavirus bijna een jaar in Nederland. Sinds 15 december zitten we in lockdown, dat betekent het volgende:
  • Niet essentiële winkels dicht
  • Alle scholen dicht
  • Contactberoepen mogen niet uitgevoerd worden
  • Alle niet essentiële buitenlandse reizen worden dringend afgeraden
Dinsdag 12 januari om 19:00 heeft premier Rutte samen met Hugo de Jonge een persconferentie gegeven, waarin de lockdown met drie weken verlengd is. Er wordt wel gekeken of de scholen eerder open kunnen, maar dit hangt van de uitkomsten van het onderzoek naar de Britse variant af.

De avondklok lijkt ook een serieuze optie te zijn. Inmiddels is er besloten om hem per 23 januari in te voeren, van 21:00 tot 4:30.

Handige Links

https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/
https://allecijfers.nl/ni...-corona-virus-en-covid19/
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/actueel
https://www.rijksoverheid...len-tegen-het-coronavirus
https://www.ecdc.europa.eu/en/cases-2019-ncov-eueea
https://ggdghor.nl/actuee...ronatests-bij-de-ggden-2/

Andere topics

Coronavaccins: de uitrol (beleid, strategie ed).
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd

Coronavirus slowchat #3
Heb je verdere ondersteuning nodig?
Rode Kruis Hulplijn - 070 4455 888 - Hulp en advies bij quarantaine en een luisterend oor. Maandag t/m zondag bereikbaar tussen 9:00 en 21:00 uur.

Luisterlijn - 0900 0767 - Voor een luisterend oor. 24 uur per dag bereikbaar per telefoon, chat en e-mail.

Stichting MIND - 0900 1450 - Voor ondersteuning bij psychische klachten en lotgenotencontact. Elke werkdag bereikbaar tussen 9:00 en 18:00 uur.

113 Zelfmoordpreventie - 0800 0113 - Voor hulp bij acute zelfmoordgedachten op anonieme basis. 24 uur per dag bereikbaar per telefoon en chat.

iPractice - 020 2444 889 - Voor een telefonisch consult door een psycholoog op donatiebasis. Bereikbaar op afspraak.

Mantelzorglijn - 030 760 6055 - Voor informatie over mantelzorg en het coronavirus via telefoon en WhatsApp. Bereikbaar op werkdagen van 9:00 tot 18:00 uur.

Coronahulp.nl - Verwijzingen naar websites voor praktische hulpvragen.

Deze topicstart is niet af, mocht je willen helpen, let me know via DM

Modbreak:Het beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid

Dat betekent onder andere:
- Geen slowchat, HK reacties of ongefundeerd je frustraties uiten
- Geen naamsverbasteringen
- Je onderbouwt je stellingen, extraordinary claims require extraordinary evidence
- Geen complottheorieën, op geen enkele manier

Maak bij reacties die niet door de beugel kunnen een Topic Report aan met de 'rapporteer' knop, in plaats van erop te reageren. Bedankt alvast!!

[ Voor 44% gewijzigd door ZieMaar! op 14-02-2021 12:49 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

(iedereen zit nog in de Slowchat? :p )

Lockdown dus tot 9 februari. In het VK waar ik zit zeker zo erg, dus ik weet nu al dat ik Nederland de volgende maanden niet zal kunnen bezoeken. Dat zal mijn moeder niet leuk vinden, en mijn oudere broer in Engeland zal het ook niet leuk vinden.

Probleem gaat blijven dat mensen niet nadenken. Mijn moeder vertelde me blij dat een nicht van me langs was geweest, die was in de buurt. Juist wat men niet moet doen, maar zodra je er wat van zegt schiet men in de verdediging dat dat echt wel moet kunnen.

*zucht*.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
gambieter schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:43:
(iedereen zit nog in de Slowchat? :p )

Lockdown dus tot 9 februari. In het VK waar ik zit zeker zo erg, dus ik weet nu al dat ik Nederland de volgende maanden niet zal kunnen bezoeken. Dat zal mijn moeder niet leuk vinden, en mijn oudere broer in Engeland zal het ook niet leuk vinden.

Probleem gaat blijven dat mensen niet nadenken. Mijn moeder vertelde me blij dat een nicht van me langs was geweest, die was in de buurt. Juist wat men niet moet doen, maar zodra je er wat van zegt schiet men in de verdediging dat dat echt wel moet kunnen.

*zucht*.
Daar lijkt het wel op.
De mensheid is in ontkenning en dat gaat vaak gepaard met angst.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:18
Je kunt uit de weekcijfers van RIVM lezen dat met name de sluiting van voortgezet onderwijs effectief was. Een sterke, plotselinge daling van besmettingen in de leeftijd 13-17 en een secundair effect (iets langzamer en duffuser) bij de volwassenen. Niet geheel toevallig de leeftijdsgroep 40-49, de ouders van tieners, waar je ook een sterke daling ziet.

Bijzonder dat die avondklok iedere keer opnieuw wordt opgerakeld. Er lijkt bij de betreffende ministers een soort vastberadenheid te zijn om dat in te voeren, ook als allerlei andere partijen grote bezwaren bestaan. De veiligheidsregio's, de tweede kamer, de RvS.

Het voordeel is dat we weer een week hebben gewonnen. In die week met dalende cijfers zal het draagvlak verder afnemen.

Mijn buitenshuis verplaatsingen na 20:00 hebben 0.0% kans op covid-besmetting. Ik loop dan namelijk met de hond in een stille buitenwijk en kom niet binnen 10 meter van wie dan ook. Verder kom ik 's avonds niet buiten. Het is niet correct dat wie dan ook het recht zou hebben om dat te vebieden. Wat mij betreft heeft dus ook niemand dat recht. Je mag me best vragen om geen corona-verspreider te worden, maar in de precieze invulling van die opdracht eis ik toch wat eigen ruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik geloof niet dat die avondklok er komt, dat gaat morgen in de kamer hoogstwaarschijnlijk snel stranden.

Maar dat zullen ze zelf ook wel weten, iets "verder gaan onderzoeken" is vaak de politieke manier om een keutel terug te trekken zonder al te veel gezichtsverlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:11
Die avondklok is volgende week een feit, dat is bij deze gewoon aangekondigd.

Nog net op zo'n manier dat als de resulterende shitstormen in de media morgen echt erg zijn dat misschien nog een factor zou kunnen zijn, maar ik verwacht dat niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
Verwacht je geen protesten? Ik wel. Dat zou best gewelddadig kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-04 11:47
ik222 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:55:
Ik geloof niet dat die avondklok er komt, dat gaat morgen in de kamer hoogstwaarschijnlijk snel stranden.

Maar dat zullen ze zelf ook wel weten, iets "verder gaan onderzoeken" is vaak de politieke manier om een keutel terug te trekken zonder al te veel gezichtsverlies.
Als het RIVM aangeeft uit hun onderzoek dat het wezenlijk bij zou dragen tot het verlagen van de Rt, dan denk ik dat dat toch niet zo onwaarschijnlijk is.
Ik begrijp dat met name samenscholingen van jongeren en bezoek van kennissen / familie daarmee beperkt zou kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22-04 16:03

Ik heb bij de persco het gevoel dat ze wellicht beetje aan het 'warmstomen' zijn. Als je het erover blijft hebben dan leggen mensen zich er meer bij neer, net zoals met mondkapjes. Daar was ook best wel wat om te doen, maar werd utieindelijk ook geaccepteerd (niet door iedereen, maar je hoort er weinig van)

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• albino71
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik kan met (bijna) elke regel leven als we daardoor het virus onder controle krijgen en zo zou iedereen er in moeten staan imo. Uiteraard redeneer je altijd vanuit jezelf, maar de regels zijn niet voor individuelen opgesteld.

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
De strand mogelijk al in het kabinet. Bij de eerste keer dat het idee van een avondklok voorgesteld werd stond D66 op het punt de stekker uit de coalitie te trekken. Toen werd het idee losgelaten. Of ze zouden ergens deze week moeten aftreden omwille van de toeslagenaffaire, dan valt er weinig meer te verliezen. Vraag blijft dan wel of een demissionair kabinet nog dat soort enorme dingen mag beslissen. Rutte zei al dat betreft corona ze missionair blijven in dat geval, maar dat valt nog te bezien. Bij een demissionair kabinet zal verkiezingsretoriek ook een belangrijkere rol krijgen.
t_captain schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:56:
Mijn sjamaan outfit is nog bij de stomerij. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:14
Ik heb het niet helemaal gevolgd maar wat zijn de regels bij een avondklok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:37

The Legend

*Plop*

Je bent strafbaar als je na tijdstip X in de openbare ruimte bent.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
*knip* En dit zijn nou precies de voorbeelden die we bedoelen met :extraordinary claims require extraordinary evidence

[ Voor 79% gewijzigd door ZieMaar! op 12-01-2021 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Wilke schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:56:
Die avondklok is volgende week een feit, dat is bij deze gewoon aangekondigd.

Nog net op zo'n manier dat als de resulterende shitstormen in de media morgen echt erg zijn dat misschien nog een factor zou kunnen zijn, maar ik verwacht dat niet.
Rutte masseerde het er wel heel erg in, ik verwacht ook dat dat volgende week een feit is.
t_captain schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:56:
Ik niet. Als je ziet wat het volk allemaal al geslikt heeft ga ik ervan uit dat het bij een beetje piepen vooraf blijft en slikken als het een feit is.

alles kan off-topic

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Nee, dat is het niet. En dat zeg ik als iemand met voldoende expertise om dat te beoordelen. Er zijn namelijk wereldwijd meerdere onafhankelijke versies aan het opduiken (eerst in Zuid-Afrika, nu elders ook), en men begint ook hier weer te zien dat de binding met de ACE2 receptor betrokken is bij het "beter" zijn van B.1.1.7.

*knip*

[ Voor 32% gewijzigd door ZieMaar! op 12-01-2021 20:21 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:11

Vrijdag

De Zwarte

Wat ik me bij een avondklok eigenlijk wel afvraag:

Bij mij zijn de supermarktjes in de buurt (van kleine "nachtwinkeltjes" tot de grote Albert Heijn, altijd tot vrij laat open. AH elke dag tot 22:00.

Als er een avondklok wordt ingesteld mag je niet na tijd X naar buiten. Dan worden de supermarkt tijden natuurlijk ook ingekort. Lijkt me dat er een grotere concentratie mensen zal ontstaan omdat die niet meer zo lekker kunnen worden uitgesmeerd.

Dan heb je daar toch ook weer meer contactmomenten?

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
gambieter schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:14:
[...]

Nee, dat is het niet. En dat zeg ik als iemand met voldoende expertise om dat te beoordelen. Er zijn namelijk wereldwijd meerdere onafhankelijke versies aan het opduiken (eerst in Zuid-Afrika, nu elders ook), en men begint ook hier weer te zien dat de binding met de ACE2 receptor betrokken is bij het "beter" zijn van B.1.1.7.

*knip*
Ik snap wel dat het zo voelt voor de leek onder ons, het gaat over de Britse variant, maar hoe besmettelijk is die? Hoe veel erger word je daar ziek van? Is dat nu nog echt een gevoel kwestie of is er echt aangetoond dat die inderdaad erger is? Dus concreet met cijfers?

En zijn wij niet al te laat? Als die zo ernstig is als dat men ons wil laten geloven zijn we het dan nog wel voor?
Want de andere varianten zijn al in Nederland. Dus zou je stellen dat wij al te laat zijn.

[ Voor 2% gewijzigd door ZieMaar! op 12-01-2021 20:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 01:08

NMH

Moderator General Chat
CMD-Snake schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:08:
Vraag blijft dan wel of een demissionair kabinet nog dat soort enorme dingen mag beslissen. Rutte zei al dat betreft corona ze missionair blijven in dat geval, maar dat valt nog te bezien.
Een demissionair kabinet is staatsrechtelijk volledig bevoegd, dus dat kan en mag. Hoewel de FvD ongetwijfeld zou claimen dat het demissionaire kabinet op zijn handen moet zitten tot na de verkiezingen voor wat betreft corona. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niek_nijmegen
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16-04 09:58
Vrijdag schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:16:
Wat ik me bij een avondklok eigenlijk wel afvraag:

Bij mij zijn de supermarktjes in de buurt (van kleine "nachtwinkeltjes" tot de grote Albert Heijn, altijd tot vrij laat open. AH elke dag tot 22:00.

Als er een avondklok wordt ingesteld mag je niet na tijd X naar buiten. Dan worden de supermarkt tijden natuurlijk ook ingekort. Lijkt me dat er een grotere concentratie mensen zal ontstaan omdat die niet meer zo lekker kunnen worden uitgesmeerd.

Dan heb je daar toch ook weer meer contactmomenten?
Ik verwacht dat de beleidsmakers daar ook rekening mee houden, eigenlijk. Dan zet je de 'tijd X' toch op 22.30u, bijvoorbeeld?

Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 00:11

Vrijdag

De Zwarte

niek_nijmegen schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:18:
[...]

Ik verwacht dat de beleidsmakers daar ook rekening mee houden, eigenlijk. Dan zet je de tijd toch op 22.30u, bijvoorbeeld?
Ja dat is ook wel zo. Ik ga er wel vanuit dat ze wel weten wat ze doen. Alleen is zo'n avondklok dan aan de andere kant meer symbolisch.

Beetje damned if you do, damned if you don't situatie.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Uthog schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:16:
Ik snap wel dat het zo voelt voor de leek onder ons, het gaat over de Britse variant, maar hoe besmettelijk is die? Hoe veel erger word je daar ziek van? Is dat nu nog echt een gevoel kwestie of is er echt aangetoond dat die inderdaad erger is? Dus concreet met cijfers?
Het is deels op epidemiologische gegevens (wat betekent dat er een onzekerheidsfactor is), maar men schat dat deze 1.7x zo snel verspreid. De britse variant is niet meer ziekteverwekkend op zichzelf, maar omdat die veel sneller verspreid en dus veel meer mensen infecteert, is het effect dus dat er veel meer mensen ernstig ziek worden. Verder lijkt het erop dat de Britse variant jongeren makkelijker infecteert, die zelf misschien niet zo vaak ziek worden, maar het dus wel veel sneller aan ouders en grootouders en onderwijzers doorgeven, en die weer etc.

In Manaus (Brazilie) waar het virus vorig jaar als een vuurtje rondging en op een bepaald moment 40% of meer van de bevolking Covid-19 positief was, is nu ook een nieuwe variant opgedoken waar men zich zorgen om maakt:
En zijn wij niet al te laat? Als die zo ernstig is als dat men ons wil laten geloven zijn we het dan nog wel voor?
Want de andere varianten zijn al in Nederland. Dus zou je stellen dat wij al te laat zijn.
Te laat om te voorkomen dat die het land binnenkomt? Ja. Dus moet je de contactmomenten verminderen om zo de kans op transmissie te verkleinen. En dat is waar lockdown voor nodig is. In de tussentijd ga je zo hard mogelijk vaccineren.

[ Voor 9% gewijzigd door gambieter op 12-01-2021 20:25 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• niek_nijmegen
Vrijdag schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:19:
[...]

Ja dat is ook wel zo. Ik ga er wel vanuit dat ze wel weten wat ze doen. Alleen is zo'n avondklok dan aan de andere kant meer symbolisch.

Beetje damned if you do, damned if you don't situatie.
Tja, onder normale omstandigheden vertrekt mijn bezoek regelmatig pas na 22.30u weer naar huis. Dat kan dan dus niet meer. Dus dan wordt het òf een lang bezoek tot in de volgende ochtend, of ze komen niet, of ze vertrekken eerder. In de laatste 2 gevallen is er winst, want minder contact.

Alles ist richtig, auch das Gegenteil. Nur »zwar - aber«, das ist nie richtig. (Kurt Tucholsky)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wilke
Uthog schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:16:
Ik snap wel dat het zo voelt voor de leek onder ons, het gaat over de Britse variant, maar hoe besmettelijk is die? Hoe veel erger word je daar ziek van?
Niet erger ziek (AFAIK), maar wel besmettelijker, dus meer mensen ziek, dus meer tegelijk in het ziekenhuis, dus: zie Italië maart 2020 of UK/Londen nu. Moet je niet op aan willen sturen om uit te vinden of het echt zo erg is. Vooral omdat je het antwoord elders al kunt afkijken de komende dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
En zaken als de hond uitlaten? Neem toch aan dat je daarvoor wel naar buiten mag? Kom zelden iemand tegen zo rond 00:00

Verder mag die avondklok er van mij komen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-04 12:54
Wilke schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:23:
[...]

Niet erger ziek (AFAIK), maar wel besmettelijker, dus meer mensen ziek, dus meer tegelijk in het ziekenhuis, dus: zie Italië maart 2020 of UK/Londen nu. Moet je niet op aan willen sturen om uit te vinden of het echt zo erg is. Vooral omdat je het antwoord elders al kunt afkijken de komende dagen.
Precies, hetgene wat het kabinet toen juist het meest kwalijk werd genomen was dat late ingrijpen in die 1e golf. Toen het in Italië al helemaal losging zat men hier nog te verkondigen dat het niet zo'n vaart zou lopen hier. Een carnavalletje en skivakanties later en de rest is geschiedenis.

Ik ben blij te zien dat ze ervan geleerd hebben en nu tijdig ingrijpen. Dan liever achteraf zeggen dat het iets te zwaar was dan het voor een 2e keer zo gruwelijk onderschatten met alle gevolgen van dien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niek_nijmegen
TripleQ schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:26:
En zaken als de hond uitlaten? Neem toch aan dat je daarvoor wel naar buiten mag? Kom zelden iemand tegen zo rond 00:00

*knip* geen HK reacties aub

[ Voor 13% gewijzigd door ZieMaar! op 12-01-2021 20:30 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-04 15:41

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
t_captain schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 19:51:
Bijzonder dat die avondklok iedere keer opnieuw wordt opgerakeld. Er lijkt bij de betreffende ministers een soort vastberadenheid te zijn om dat in te voeren, ook als allerlei andere partijen grote bezwaren bestaan. De veiligheidsregio's, de tweede kamer, de RvS.
Bij mijn weten komt die avondklok van het OMT en heeft het kabinet die juist niet klakkeloos over genomen. Als ze het zo graag zouden willen hadden ze toch meteen 'ja' kunnen zeggen?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:49

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Modbreak:Praten over de Britse mutatie kan hier natuurlijk, maar de insinuatie dat dit puur gebruikt wordt om het volk bang te maken niet, tenzij je dat echt uitmuntend weet te onderbouwen. Ik heb de posts (en reacties daarop) dan ook weer weggehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-04 19:52

Stoney3K

Flatsehats!

niek_nijmegen schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:18:
[...]

Ik verwacht dat de beleidsmakers daar ook rekening mee houden, eigenlijk. Dan zet je de 'tijd X' toch op 22.30u, bijvoorbeeld?
En hoe vroeg dan weer? 06:30 zodat je niet elke vakkenvuller hoeft aan te houden? Wordt dan een beetje een wassen neus, die maatregel.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
st0p schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:24:
[mbr]*knip* Reactie op verwijderde post[/mbr]

Als ik naar de cijfers van Worldometers kijk, is de daling van het 7 daags gemiddelde in de UK pas twee dagen geleden begonnen. Dat is goed nieuws, maar nog veel te vroeg om er conclusies aan te kunnen verbinden.

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/uk/
Uiteraard is dat te vroeg voor een definitieve conclusie maar als het echt zo'n extreem besmettelijke variant is met een stijging van reproductiegetal met 0,4 tot 0,7 tot gevolg zou je zo'n daling niet verwachten.

Immers de maatregelen in het Verenigd Koninkrijk zijn ongeveer vergelijkbaar met hier, maar ook pas sinds de kerst.

Al met al vind ik die cijfers op zijn minst zeer bemoedigend.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

LZ86 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:24:
Tja, de eerste volle mortuaria in Engeland zijn al een feit. Lijkt me niet meer dan logisch dat we dat hier niet willen hebben. Maar in het vorige deel is uitgebreid gereageerd op die flu UK ambulances. Dat was nu dus vele malen erger dan toen. En dit is mét maatregelen.
Dit is mijn provincie Surrey: Covid deaths: The emergency mortuary in a Surrey woodland. Ik weet niet of je in NL de video kunt zien. Daar zijn 845 plekken, en ze denken die binnenkort al gevuld te hebben.

En in deze tweet zit een filmpje van hoe snel de B.1.1.7 variant zich over Engeland heeft verspreid, en in een post eronder specifiek London. Dat is echt schrikbarend snel.

[ Voor 16% gewijzigd door gambieter op 12-01-2021 20:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• niek_nijmegen
Stoney3K schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:29:
[...]
En hoe vroeg dan weer? 06:30 zodat je niet elke vakkenvuller hoeft aan te houden? Wordt dan een beetje een wassen neus, die maatregel.
Daar hoeven we de avondklok toch niet op aan te passen? Voor essentiële beroepen maken we toch al de hele tijd uitzonderingen. Waarom zou dat nu dan anders zijn?

[ Voor 7% gewijzigd door niek_nijmegen op 12-01-2021 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

niek_nijmegen schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:31:
[...]

Voor essentiële beroepen maken we toch al de hele tijd uitzonderingen? Waarom zou dat nu dan anders zijn?
Het gaat dan vooral om de bewijslast. Handhavers gaan niet elke puber in een AH shirtje 's morgens controleren of die niet de boel loopt te neppen.

Bovendien is de lijst van essentiële beroepen zo lang dat het een non-maatregel wordt.

[ Voor 10% gewijzigd door Stoney3K op 12-01-2021 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Gonadan schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:27:
[...]

Bij mijn weten komt die avondklok van het OMT en heeft het kabinet die juist niet klakkeloos over genomen. Als ze het zo graag zouden willen hadden ze toch meteen 'ja' kunnen zeggen?
Niet helemaal.

Ze hebben advies gevraagd aan het OMT of en hoe een avondklok iets kan toevoegen.
Dat advies gaat de OMT nu formuleren en krijgt het kabinet begin volgende week terug. Dan mag het kabinet besluiten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

LZ86 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:33:
Niet helemaal.

Ze hebben advies gevraagd aan het OMT of en hoe een avondklok iets kan toevoegen.
Dat advies gaat de OMT nu formuleren en krijgt het kabinet begin volgende week terug. Dan mag het kabinet besluiten.
Als ik het goed begrepen heb kregen ze het advies om het te doen maar hebben ze de vraag terug gelegd wat dat dan precies in gaat houden, welke voordelen dit biedt en welke nadelen dit heeft.

Klinkt in mijn optiek als meer onderbouwing van het OMT vragen omdat ze het niet zomaar willen opvolgen. De kans dat als het OMT met afdoende onderbouwing komt ze alsnog akkoord gaan is uiteraard aanwezig.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Stoney3K schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:33:
Het gaat dan vooral om de bewijslast. Handhavers gaan niet elke puber in een AH shirtje 's morgens controleren of die niet de boel loopt te neppen.

Bovendien is de lijst van essentiële beroepen zo lang dat het een non-maatregel wordt.
Zo kan je elke maatregel wel ondermijnen qua geloofwaardigheid. Handhaving is nu eenmaal niet altijd even makkelijk, maar ook zonder makkelijke handhaving kan een maatregel effect sorteren.
Het wetboek staat vol met regels die lastig te handhaven zijn maar over het algemeen toch een redelijk effect hebben.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23-04 14:22
Tsja, een avondklok, ik denk dat het een hele grote stap is maar ben ook bang dat ze ervoor gaan. Tegelijkertijd straf je er de mensen mee die er wel goed mee om gaan: zowel mijn vrouw als ik sporten 's avonds. Dat is ontspanning, ontspanning van werk icm les geven. Overdag kan niet, want dan hebben we de kinderen en ons werk. Ik denk dat die ontspanning, of dat sport of een wandeling is, ook heel erg belangrijk is. Wij komen met sporten nooit iemand tegen en als dat wel zo is, loop ik er ruim omheen. Andersom zie ik hetzelfde gedrag, wat dat betreft wordt er bij ons in de regio, buitenshuis, heel goed mee om gegaan.

Ik ben benieuwd of ze een evt. avondklok regionaal of landelijk inzetten, dit lijkt me bij uitstek een regeling die je heel goed regionaal kan uitrollen. Maar goed, dan heb je weer idioten die naar het dorp op de hoek gaan om daar te sporten want daar mag het wel.

Uiteindelijk lijden de goeden vaak onder de kwaden. Ik zie het ook in mijn omgeving. De strak vasthouden aan richtlijnen, niet begrijpen dat omdat iets mag het niet betekent dat je het ook moet doen. Heb allemaal toch eens even verstand. Het restaurant in Eindhoven was daar natuurlijk een uitstekend voorbeeld van qua mensen die gewoon niet nadenken of zich onaantastbaar wanen. Bizar. Ik kan me er zo boos over maken als je kijkt hoe de zorg het zo zwaar heeft, al maandenlang, keuzes die nu al gemaakt worden die de zorg kwalitatief minder maken. We moeten wel iets met elkaar.

Ik ben erg benieuwd hoelang we nog in de lockdown zitten. We zijn er in ieder geval nog lang niet en besef me enorm dat er geen makkelijke keuzes zijn. De cijfers dalen nu in ieder geval, hopelijk zet die daling voort zodat we weer wat meer dingen mogen. We moeten er samen doorheen, maar dit heeft een grote impact op de kinderen en studenten die nu onderwijs volgen.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
@Arjan90 ik vind de toonzetting in de persco daarin ook te afwachtend. De relatie tussen gedrag en de situatie waarin we zitten werd niet kracht bijgezet, alleen die cijfers noemen is te vrijblijvend.
Idem met de reden waarom een avondklok wordt overwogen: zich vervelende jeugd. Die hebben ouders. Waarom betrek je die niet op zo'n moment? In de vragentijd kwam wel een opmerking over werkgevers en hun verantwoordelijkheid, maar ook dat was weer vrijblijvend.

Zo heb je mensen die al 9 maanden thuis werken, jongeren die 9 maanden thuis zitten, ouders die hun kinderen naast hun werk moeten lesgeven, bedrijven die al die tijd dicht moeten, maar de mensen die dit proces verlengen of wellicht zelfs veroorzaken harder wijzen op hun rol hierin en verantwoordelijkheid hierin doen we niet.

Behalve mensen die op vakantie gaan naar het buitenland. Dat zijn aso's, zei Rutte.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-03 19:55
in Vlaanderen is de avondklok van 12u-5u...

zo kan iedereen die ploegen werkt gewoon normaal naar huis/werk zonder verklaring

vrijwel alle fabrieken beginnen om 6-7u de ochtenddienst... 5u is echt een uitzondering
en de middagdienst loopt dan dus hooguit om 23u af..

alleen ik hoop niet dat die er komt... woon zelf in Limburg dus hier is het al vrij stil sávonds op straat :9

voegt weinig toe hier, alleen de thuisfeestjes idd

was er eerder niet sprake van avondklok in bepaalde steden/gebieden/brandhaarden ??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:37
Stoney3K schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:33:
[...]

Het is een avondklok, geen ochtendklok.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-04 11:47
TripleQ schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:26:

Whahaha, in Spanje verhuurden ze al hun honden om naar buiten te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Laatst online: 05-03 19:55
mesa57 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:51:
[...]

*knip* Het is hier geen HK

[ Voor 41% gewijzigd door ZieMaar! op 12-01-2021 21:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
mesa57 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:51:
[...]

Daar was de lockdown dan ook een héél stuk strenger dan hier. Mensen mochten zowat niet hun huis uit, ook overdag niet.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 02:39

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nou, het is weer duidelijk... Niemand blij met de persco.

De helft vindt de maatregelen te tam
De andere helft te heftig

Denk dat ze daarmee redelijk de juiste toon hebben gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:53
MikeyMan schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:54:

Is toch bij elke persco zo ?

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Ik was eigenlijk wel tevreden. Met name goed om te zien dat hij zich probeerde afzijdig te houden van speculatie over de toekomst. De opmerking dat het dan weer nieuws wordt en de boodschap weer vertroebelt vond ik heel sterk.

Men roept namelijk al vrij lang dat het beleid en informatie onduidelijk is, maar daar kan ik mij niet in vinden. Het hangt heel sterk af van welke bronnen je gebruikt en hoe dichter die bij de initiële bron zijn hoe duidelijker het wordt.
De vragen van de journalisten zijn veelal suggestief, feitelijk off-topic en in sommige gevallen zelfs intens dom. Ik durf best stelling te nemen dat onze media een aanzienlijk aandeel hebben gehad in deze crisis en het verminderd opvolgen van maatregelen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wilke
Nou, ik vond hem wel duidelijk deze keer. Duidelijk waarom langer, blij dat het deze keer niet pas overduidelijk veel te laat wordt besloten, en duidelijk dat shit hits the fan, vooral als we niet nog meer proberen in te dammen.

En duidelijke aankondiging avondklok, ook al vraag ik me daarvan wel af hoeveel het helpt, en wordt ik er nog wat minder blij van dan ik toch al was, maar dat het een reden heeft dat ze er nu ineens toch over praten, vind ik een goed signaal.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LZ86
Gonadan schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 21:03:
[...]

Ik was eigenlijk wel tevreden. Met name goed om te zien dat hij zich probeerde afzijdig te houden van speculatie over de toekomst. De opmerking dat het dan weer nieuws wordt en de boodschap weer vertroebelt vond ik heel sterk.

Men roept namelijk al vrij lang dat het beleid en informatie onduidelijk is, maar daar kan ik mij niet in vinden. Het hangt heel sterk af van welke bronnen je gebruikt en hoe dichter die bij de initiële bron zijn hoe duidelijker het wordt.
De vragen van de journalisten zijn veelal suggestief, feitelijk off-topic en in sommige gevallen zelfs intens dom. Ik durf best stelling te nemen dat onze media een aanzienlijk aandeel hebben gehad in deze crisis en het verminderd opvolgen van maatregelen.
Amen! _/-\o_ Het is dat we afstand moeten houden anders had ik je gezoend :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
CMD-Snake schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:08:
[...]

Of ze zouden ergens deze week moeten aftreden omwille van de toeslagenaffaire, dan valt er weinig meer te verliezen. Vraag blijft dan wel of een demissionair kabinet nog dat soort enorme dingen mag beslissen. Rutte zei al dat betreft corona ze missionair blijven in dat geval, maar dat valt nog te bezien.

[...]
Dat zou betekenen dat ze van plan zijn om met een van de “heilige tradities” van onze democratie te breken.

Die traditie is: als je de meerderheid verliest door het opstappen van 1 of meerdere fracties, dien je en bloc je ontslag in bij de koning. Vanaf dat moment, tot aan de nieuwe formatie, ben je demissionair.

Waarom zou je daarvan afwijken? Er is eigenlijk maar 1 reden en dat is dat je je missie belangrijker vindt dan het democratisch mandaat waarbinnen je die missie hebt gekregen. Ik vind die manier van denken een hellend vlak.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Artwido
  • Registratie: Maart 2001
Misschien komt het omdat ik een rustig gebied woon maar ik zie de noodzaak van een avondklok niet.
Ik laat meestal rond tien uur à half 11 de hond uit maar dan kom ik echt niemand tegen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yaksa
Artwido schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 21:13:
Misschien komt het omdat ik een rustig gebied woon maar ik zie de noodzaak van een avondklok niet.
Ik laat meestal rond tien uur à half 11 de hond uit maar dan kom ik echt niemand tegen.
Misschien komt het omdat je de persconferentie niet heb gezien, maar het gaat Rutte niet om mensen die 's avonds even de hond uitlaten maar om mensen die 's avonds bij elkaar op bezoek gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niek_nijmegen
Het gaat ook niet om de enorme drukte op straat, maar om te beperken dat teveel mensen gezellig 's avonds bij elkaar op bezoek gaan. (Wat @Yaksa hierboven dus ook zegt :) )

[ Voor 4% gewijzigd door niek_nijmegen op 12-01-2021 21:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilke
Gonadan schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 21:03:
Dit inderdaad ook. Vragen over verkiezingen, terwijl Rutte toch vrij glashelder staat uit te leggen "kijk anders even de filmpjes uit de UK right now. We zijn nu hard aan het proberen dat hier niet in de herhaling te laten gaan". Lekker belangrijk of we dan over een maand uitvinden of de verkiezingen toch niet beter twee maandjes uitgesteld kunnen worden. We mogen hopen dat dat rond die tijd het belangrijkste is om ons druk over te maken.

En die boodschap, kwam in elk geval bij mij wel helder over.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• t_captain
Ja, maar je criminaliseert intussen wel goedwilleld en onschuldig gedrag. Een toevallig passerende surveillanceauto en je bent 95 euro lichter.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St@m
  • Laatst online: 06:39

St@m

@ Your Service

niek_nijmegen schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 21:15:
[...]

Het gaat ook niet om de enorme drukte op straat, maar om te beperken dat teveel mensen gezellig 's avonds bij elkaar op bezoek gaan.
En dat gaan we oplossen met een avondklok? Ik hoor wel wat hij zegt, ik zie alleen de oplossing niet.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:53
Ze denken dat men dan minder op bezoek gaat bij elkaar. Nu is dat niet te controleren, met een avondklok is dat dan makkelijker. Alsnog niet heel makkelijk, maar nu is er gewoon 0 controle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

t_captain schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 21:10:
Dat zou betekenen dat ze van plan zijn om met een van de “heilige tradities” van onze democratie te breken.

Die traditie is: als je de meerderheid verliest door het opstappen van 1 of meerdere fracties, dien je en bloc je ontslag in bij de koning. Vanaf dat moment, tot aan de nieuwe formatie, ben je demissionair.

Waarom zou je daarvan afwijken? Er is eigenlijk maar 1 reden en dat is dat je je missie belangrijker vindt dan het democratisch mandaat waarbinnen je die missie hebt gekregen. Ik vind die manier van denken een hellend vlak.
Je gevoel is te begrijpen, maar ze gaven wel duidelijk aan dat het dan samen met het parlement besloten wordt. Het zal niet eenzijdig weigeren op te stappen zijn, dan wordt het inderdaad een ander verhaal.
En hoewel de oppositie graag kritiek heeft denk ik niet dat die er heel happig op zouden zijn om nu alle taken even over te nemen van de zittende ministers om het nog even een paar maanden proberen beter te doen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23-04 18:50
t_captain schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 21:10:
[...]

Omdat je deze periode niet stuurloos kunt staan. Dat lijkt me nogal logisch. Volledig demissionair gaan terwijl de actualiteit binnen de zorg nog zeker niet weg is en de B.1.1.7 variant een reële dreiging is, is op geen enkele wijze te verantwoorden.

Je kunt natuurlijk ook bepleiten dat een andere partij deze taak in dat geval overneemt, maar de vraag is dan natuurlijk wie? Het OMT? Defensie? De EU? Er zijn eigenlijk weinig smaken waarvoor we echt een precedent hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niek_nijmegen
St@m schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 21:16:
[...]
En dat gaan we oplossen met een avondklok? Ik hoor wel wat hij zegt, ik zie alleen de oplossing niet.
Of een avondklok dat voldoende gaat oplossen, met voldoende resultaat, dat gaat het OMT dus deze week doorrekenen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Plenkske schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 21:16:
Ze denken dat men dan minder op bezoek gaat bij elkaar. Nu is dat niet te controleren, met een avondklok is dat dan makkelijker. Alsnog niet heel makkelijk, maar nu is er gewoon 0 controle.
Dat gaat kloppen. Ik heb één vriend met wie ik nog regelmatig af spreek, de rest heb slechts één of twee keer gezien in nu bijna een jaar. Wij zitten dan allebei een eind uit elkaar en drinken een biertje en kijken voetbal of een film en lullen wat. Aangezien onze kinderen in dezelfde klas zitten en wel eens bij elkaar over de vloer komen heb je toch een soort kring. Een stukje contact om het mentaal ook nog een beetje vol te houden zeg maar, zou ik dat niet doen dan zie ik waarschijnlijk buiten m'n gezin en eventueel m'n vader weken of maanden lang niemand anders in het echt.

Komt er een avondklok dan zijn die avondjes dus over, hebben ze toch in ieder geval één contact voorkomen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
De persconferentie is geweest, het stof is weer neergedwarreld en we hobbelen weer naar de volgende persconferentie.

Wat wel grappig was tijdens de persconferentie was het verhaal van dat er wordt afgegaan op de adviezen van de experts :+
Op dat vlak is ook een tegenvaller. De experimenten die vanaf 22 januari zouden worden gedaan om bepaalde activiteiten (dineren in een restaurant, kleinschalige festivals) weer mogelijk te maken worden voorlopig uitgesteld. Aanleiding daarvoor is de ’huidige onzekerheid rondom de mutaties, de nog grote aantallen besmettingen op dit moment en situatie van lockdown’. Idee was om met het tonen van een recente negatieve testuitslag toegang te krijgen tot dergelijke evenementen. Het Outbreak Management Team heeft aangegeven dat dit verantwoord is, maar De Jonge vindt het nog te vroeg voor de experimenten.
https://www.telegraaf.nl/...d-met-grootschalig-testen

[ Voor 5% gewijzigd door Wolly op 12-01-2021 21:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 19:30
Gonadan schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 21:17:
[...]
Je gevoel is te begrijpen, maar ze gaven wel duidelijk aan dat het dan samen met het parlement besloten wordt. Het zal niet eenzijdig weigeren op te stappen zijn, dan wordt het inderdaad een ander verhaal.
En hoewel de oppositie graag kritiek heeft denk ik niet dat die er heel happig op zouden zijn om nu alle taken even over te nemen van de zittende ministers om het nog even een paar maanden proberen beter te doen.
Lijkt me ook niet heel snel electoraal gewin op leveren voor de partij die het kabinet nu zou laten vallen denk ik.
Misschien niet de mooiste motivatie, maar hij werkt waarschijnlijk wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

niek_nijmegen schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 21:20:
[...]

Of een avondklok dat voldoende gaat oplossen, met voldoende resultaat, dat gaat het OMT dus deze week doorrekenen.
Ja.. want er is nu echt zicht op wie bij elkaar op bezoek gaat 's avonds. Niet om jou hoor, maar het is gewoon je reinste onzin dat het OMT dit überhaupt kan berekenen. Maar goed, stil zitten en geschoren worden is wat men verwacht.

Daytime drinking wordt nog een dingetje haha.

[ Voor 4% gewijzigd door St@m op 12-01-2021 21:26 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-04 08:23

TrailBlazer

Karnemelk FTW

De enige mensen die wij nu nog wel eens zien zijn de overburen. Hun zoontje is regelmatig bij ons over de vloer en andersom. Binnenkort dus eerst uit het raam kijken en dan snel het pleintje over. Ze hebben overigens al Corona gehad dus het risico is verwaarloosbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
St@m schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 21:24:
Ja.. want er is nu echt zicht op wie bij elkaar op bezoek gaat 's avonds.Niet om jou hoor, maar het is gewoon je reinste onzin dat het OMT dit überhaupt kan berekenen.
Je kunt van alles berekenen op basis van aannames, daar zit weliswaar een grote onzekerheidsmarge op, maar dat zit er bij alles in dit dossier.
Maar goed, stil zitten en geschoren worden is wat men verwacht.
Toch nog niet goed opgelet denk ik: stil zitten en een matje laten groeien is het devies. Nathan Rutjes zal het zelf vast ook niet verwacht hebben ooit nog eens uit te groeien tot een stijlicoon, maar zie daar Gods wegen zijn ondoorgrondelijk :+.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23-04 19:14

Agent47

I always close my contracts.

Wel uitzicht op een avondklok maar geen kerken dicht. Erg bijzonder vind ik..

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• psychodude
St@m schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 21:24:
[...]

Ja.. want er is nu echt zicht op wie bij elkaar op bezoek gaat 's avonds. Niet om jou hoor, maar het is gewoon je reinste onzin dat het OMT dit überhaupt kan berekenen. Maar goed, stil zitten en geschoren worden is wat men verwacht.
Wat nodig is, is nodig. Het is gewoon helaas zo. Daar is weinig aan te veranderen. Natuurlijk kunnen mensen besluiten er maling aan te hebben. Maar uiteindelijk kunnen we daarbij dus alleen maar hopen dat in dat geval misschien de andere partij besluit om hier niet in mee te gaan en een contact alsnog verminderd wordt.

Het is nu niet alsof de overheid dit alles doet om ons als burger te pesten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

gekkie schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 21:30:
[...]

Je kunt van alles berekenen op basis van aannames, daar zit weliswaar een grote onzekerheidsmarge op, maar dat zit er bij alles in dit dossier.
Precies, en zo kun je alles doorrekenen met fictieve cijfers zodat het in je straatje past. Maar goed..
Toch nog niet goed opgelet denk ik: stil zitten en een matje laten groeien is het devies. Nathan Rutjes zal het zelf vast ook niet verwacht hebben ooit nog eens uit te groeien tot een stijlicoon, maar zie daar Gods wegen zijn ondoorgrondelijk :+.
Uhuh, net zoals het matje van De Jonge en Rutte en de matjes van de profvoetballers die dit weekend weer hebben mogen juichen, knuffelen, handen schudden en weet ik veel wat ze verder nog allemaal doen onder de douche.
psychodude schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 21:38:
[...]

Wat nodig is, is nodig. Het is gewoon helaas zo. Daar is weinig aan te veranderen. Natuurlijk kunnen mensen besluiten er maling aan te hebben. Maar uiteindelijk kunnen we daarbij dus alleen maar hopen dat in dat geval misschien de andere partij besluit om hier niet in mee te gaan en een contact alsnog verminderd wordt.
Dat is dus het punt.. is het werkelijk nodig?
Het is nu niet alsof de overheid dit alles doet om ons als burger te pesten.
Het begint er verdacht veel op te lijken. Schuif het maar zoveel mogelijk op de burgers af zodat ons eigen falen wat onder de radar blijft.

[ Voor 29% gewijzigd door St@m op 12-01-2021 21:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:11

MLLL

Palm Treo 650

Gonadan schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 21:20:
[...]

Komt er een avondklok dan zijn die avondjes dus over, hebben ze toch in ieder geval één contact voorkomen.
Gevolg is dat de 'avondjes' vroeger beginnen, als je maar voor 20:00 uur thuis bent. Je kon toch al geen bier meer halen na 20:00 uur dus alles verschuift. /3

Doordeweeks lig ik tegenwoordig al voor 20:00 uur in bed, er is geen zak meer te beleven, van mij mag die coronazooi zo snel mogelijk voorbij zijn... :w

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

MLLL schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 21:40:
[...]

Gevolg is dat de 'avondjes' vroeger beginnen, als je maar voor 20:00 uur thuis bent. Je kon toch al geen bier meer halen na 20:00 uur dus alles verschuift. /3

Doordeweeks lig ik tegenwoordig al voor 20:00 uur in bed, er is geen zak meer te beleven, van mij mag die coronazooi zo snel mogelijk voorbij zijn... :w
Ik ga om half 9.. kan niet kijken naar die talkshows waar een Kuipers z'n zakken weer zit te vullen en zonder mondkapje zit te verkondigen dat we niet samen moeten komen.. oh wacht.. dat was om half 8 al bij M.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
3 weken langer dus, met kans op een avondklok.

En na die 3 weken nog een keer 3 zeker?

Zal vast aan mij liggen, maar ik begrijp er echt niets meer van. We zijn "bang" voor de VK variant die allang en breed hier op het vaste Europese land is.

Waarom laat je dan vandaag wel 20 vluchten landen op Schiphol?

Je zou toch zeggen, dat als je écht angst hebt, dat je gewoon keihard je grenzen dichtgoot, incl het vliegverkeer van personen (vracht kan prima doorgaan).

*knip* Dit is niet de plek om je frustraties van je af te schrijven, zie topicwarning en beleid

[ Voor 18% gewijzigd door ZieMaar! op 12-01-2021 21:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23-04 08:37
Segafreak83 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 21:44:
3 weken langer dus, met kans op een avondklok.

En na die 3 weken nog een keer 3 zeker?

Zal vast aan mij liggen, maar ik begrijp er echt niets meer van. We zijn "bang" voor de VK variant die allang en breed hier op het vaste Europese land is.

Je zou toch zeggen, dat als je écht angst hebt, dat je gewoon keihard je grenzen dichtgoot, incl het vliegverkeer van personen (vracht kan prima doorgaan).

*knip*
Interessant. 17 maart, de dag van de verkiezingen, valt op een woensdag. Het cynisme in mij zegt dat we tijdens de persconferentie van dinsdag 16 maart de eerste versoepelingen krijgen.

[ Voor 10% gewijzigd door ZieMaar! op 12-01-2021 21:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
St@m schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 21:39:
Precies, en zo kun je alles doorrekenen met fictieve cijfers zodat het in je straatje past. Maar goed..
Of gewoon naar eer en geweten realistische inschattingen proberen te maken ?
Als je er eens op let zul je verbaast staan waar je zelf zo op een dag allemaal inschattingen van maakt en hoe weinig je eigenlijk echt zeker weet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Gonadan schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:37:
[...]

Zo kan je elke maatregel wel ondermijnen qua geloofwaardigheid. Handhaving is nu eenmaal niet altijd even makkelijk, maar ook zonder makkelijke handhaving kan een maatregel effect sorteren.
Het wetboek staat vol met regels die lastig te handhaven zijn maar over het algemeen toch een redelijk effect hebben.
Volgens mij vertelde De Jonge dat 25% van de positief geteste mensen toch naar buiten ging tijdens de quarantaineperiode. Op een vraag van een journalist waarom dit niet werd aangepakt kwam een riedel over bestuursrechterlijk aanpakken maar ook dat het onmogelijk was om hierop te handhaven.

Dat geeft toch wel te denken, een avondklok handhaven lijkt mij onnoemelijk moeilijker dan iets van 1250 mensen te controleren? Doorlooptijd is 10 dagen dus dat is max 12500 man, waarbij je op basis van profilering natuurlijk nog prima kan inzetten op de gevallen met een hoog 'vlucht'risico in combinatie met een flinke boete. Daarnaast denk ik dat het isoleren van besmette mensen veel meer oplevert.

Er stonden 80.000 vrijwilligers klaar om de mensen die in quarantaine zitten te helpen dus het is niet alsof die mensen aan hun lot worden overgelaten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

gekkie schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 21:45:
[...]

Of gewoon naar eer en geweten realistische inschattingen proberen te maken ?
Als je er eens op let zul je verbaast staan waar je zelf zo op een dag allemaal inschattingen van maakt en hoe weinig je eigenlijk echt zeker weet.
Ik vind het mooi dat je ze nog steeds op de blauwe ogen gelooft, hou dat vast. Ik ben al verloren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niek_nijmegen
[...]
Zal vast aan mij liggen, maar ik begrijp er echt niets meer van. We zijn "bang" voor de VK variant die allang en breed hier op het vaste Europese land is. [...]
Ze willen ze goed mogelijk voorkomen dat de britse variant de overhand krijgt, en dat daardoor de besmettingen weer gaan toenemen. En voor het geval dàt die variant de overhand krijgt, willen ze nu de ziekenhuisbezetting zoveel mogelijk omlaag krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Nee, die zijn dan gewoon over.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
[...]

[evil mode]Gewoon blijven slapen op de bank/luchtbed en de volgende ochtend naar huis.[/evil mode]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Het ligt inderdaad aan jou; grappig genoeg geef je het antwoord op je vraag al in de paragraaf ervoor: die variant is hier al op het vasteland.

Maar door de exponentiële groei stelt die eerst wekenlang niks voor in de cijfers, maar zodra het enkele procenten is (dat is nu) is hij in een week of vier tot zes ruim in de meerderheid en vliegt je R ‘ineens’ omhoog bij precies dezelfde maatregelen en hetzelfde gedrag van mensen.

Hoewel het altijd verstandig is om extra introducties via vliegtuigen te verminderen; gaat dat het verschil nu niet maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uthog
Gonadan schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 21:48:
[...]

Nee, die zijn dan gewoon over.
Mwah, als ik heel realistisch kijk verplaatsen die gewoon.
Of ze kijken gewoon hoe groot is de pakkans en gokken erop.

Als je bij iemand binnen zit, mogen ze toch niet naar binnen. En ze gaan echt niet wachten tot jij naar buiten komt.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

Anoniem: 111703

Schiphol, gebedshuizen, allemaal prachtige uitzonderingen waarvan men wéét dat mensen daar in grote getallen samenkomen.

Nee, weet je wat echt goed helpt? Een avondklok instellen, omdat we allemaal ‘s avonds allemaal naar de dichte kroegen gaan of allemaal tegelijkertijd massaal de hond uitlaten. *knip* dit soort insinuaties zijn ongewenst

[ Voor 20% gewijzigd door ZieMaar! op 12-01-2021 21:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Uthog schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 21:50:
Mwah, als ik heel realistisch kijk verplaatsen die gewoon.
Of ze kijken gewoon hoe groot is de pakkans en gokken erop.

Als je bij iemand binnen zit, mogen ze toch niet naar binnen. En ze gaan echt niet wachten tot jij naar buiten komt.
Het ging over mijn avondjes hè, die zijn dan gewoon over. ;)

Dat er mensen zijn die het gaan proberen te omzeilen geloof ik meteen, maar dat zal gelukkig een minderheid zijn.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
St@m schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 21:46:
[...]
Ik vind het mooi dat je ze nog steeds op de blauwe ogen gelooft, hou dat vast. Ik ben al verloren.
Dat eerste is incorrect, ik begrijp ze wel grotendeels zowel bij de dingen waarvan ik denk dat ze meer bijdragen als bij de dingen waarvan ik zelf denk dat ze minder bijdragen. Als je een beetje het totaal plaatjes bekijkt zie ik niet hoe je op veel anders uit kunt komen behalve wellicht wat verschuivingen in de tijd (dingen eerder of later doen), maar onredelijk gezien alle omstandigheden kan ik het niet vinden nee.

En dat laatste is te merken inderdaad, beetje fatalistische inslag, jammer en ik denk dat je het er voor jezelf niet eens makkelijker op maakt.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• psychodude
St@m schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 21:39:
[...]

Dat is dus het punt.. is het werkelijk nodig?

[...]

Het begint er verdacht veel op te lijken. Schuif het maar zoveel mogelijk op de burgers af zodat ons eigen falen wat onder de radar blijft.
Of het werkelijk nodig is zal moeten blijken op basis van data. Iets waar op basis van de publiekelijk beschikbare data eerlijkheidshalve geen zinnig woord over te zeggen is. We zien namelijk vooral een x-aantal positieve testuitslagen per dag voor het gehele land. We zien geen sufficiënte data terug voor wat betreft patronen van lokale uitbraken, eventuele lokale snelheid van verspreiding op basis van de B.1.1.7 variant, we hebben als lid van de bevolking onvoldoende inzicht in lokale instroom / uitstroom veranderingen binnen de zorg.

Hier heeft onze overheid het OMT, RIVM en LCPS voor om zich daarin adequaat te kunnen laten adviseren. Geschoolde personen die op basis van de beschikbare data en ervaring tot een weloverwogen advies zullen komen.

Wat dat advies ook is, zal als noodzakelijk geacht worden.

Natuurlijk zijn er mensen die dit in twijfel willen trekken en willen schoppen, maar eerlijkheidshalve is dit gewoon ontzettend vermoeiend.

Verder heeft het helemaal niets te maken met afschuiven op de burger. Het is gewoon een kwestie van wat komen gaat. Des te langer dat strikte maatregelen noodzakelijk zijn, des te zwaarder weer het wordt voor horeca, winkels, etc. Des te zwaarder straks, zodra steunmaatregelen voorbij zijn, de klappen zullen zijn. Des te meer het aantal werklozen op zal lopen. Des te hoger onze opgelopen schulden door de steunpakketten, maar ook o.a. toegenomen WW vraag zal gaan worden. En daarmee des te hoger het kostenplaatje voor ons als maatschappij zal worden.

Als staatsburger zullen de leden van de overheid natuurlijk ook deze gevolgen ervaren, maar vermoedelijk toch aanzienlijk minder dan tante Truus. Het ons houden aan de maatregelen is op termijn dan toch ook echt gewoon in ons eigen belang.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Onbekend
  • Laatst online: 23:38

Onbekend

...

Anoniem: 111703 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 21:50:
Schiphol, gebedshuizen, allemaal prachtige uitzonderingen waarvan men wéét dat mensen daar in grote getallen samenkomen.

Nee, weet je wat echt goed helpt? Een avondklok instellen, omdat we allemaal ‘s avonds allemaal naar de dichte kroegen gaan of allemaal tegelijkertijd massaal de hond uitlaten. *knip*
Het was tegen groepsvorming van jongeren bedoeld. En door een avondklok in te voeren is het relatief eenvoudig om een handhaving op na te houden.

Daarnaast wordt nu nog eerst onderzocht of een avondklok ook veel zal helpen.

[ Voor 10% gewijzigd door ZieMaar! op 13-01-2021 07:56 ]

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niek_nijmegen
Anoniem: 111703 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 21:50:

Nee, weet je wat echt goed helpt? Een avondklok instellen, omdat we allemaal ‘s avonds allemaal naar de dichte kroegen gaan of allemaal tegelijkertijd massaal de hond uitlaten.
Schiphol en gebedshuizen zijn mogelijk problemen, en dat hoor ik Rutte ook steeds erkennen. Maar gebedshuizen kunnen we lastig sluiten vw de grondwettelijke godsdienstvrijheid.

Met de kennis van deze beperkingen moeten we alles op alles zetten om de cijfers zo snel mogelijk omlaag te krijgen. En heel veel andere opties dan een avondklok zijn er waarschijnlijk niet?

[ Voor 3% gewijzigd door niek_nijmegen op 12-01-2021 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
niek_nijmegen schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 21:47:
[...]

Ze willen ze goed mogelijk voorkomen dat de britse variant de overhand krijgt, en dat daardoor de besmettingen weer gaan toenemen. En voor het geval dàt die variant de overhand krijgt, willen ze nu de ziekenhuisbezetting zoveel mogelijk omlaag krijgen.
Ze willen al maanden iets voorkomen, maar dat lukt ze nog niet echt. Als je echt iets op wil lossen ga je voor een fatsoenlijke definitieve oplossing ipv maanden lang lopen rommelen in de marge.

Ze zijn allang niet meer geloofwaardig, voor mij niet meer in ieder geval.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 111703

Onbekend schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 21:57:
[...]

Het was tegen groepsvorming van jongeren bedoeld. En door een avondklok in te voeren is het relatief eenvoudig om een handhaving op na te houden.

Ze doen maar wat!

Hoe veel lockdown maatregelen, in hoeveel landen, met hoeveel repressieve krankzinnige maatregelen zijn er nodig om te beseffen dat het geen ene barst uitmaakt? In élk Europees land, ongeacht de maatregelen, zie je dezelfde curves qua besmettingen en sterfte. Voorjaar hoog, zomer laag, najaar weer hoog. Zoals dat al decennia gebeurt met de gewoonlijke virussen die élk jaar de revue passeren.

Sorry hoor. Maar wat een absolute bullshit is dit allemaal. Leuk dat we “ooit” weer terug naar normaal gaan hoor, het zal allemaal wel. De vraag is wat voor land we aantreffen tegen die tijd, en hoe beschadigd mensen zijn geworden hierdoor.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• psychodude
Segafreak83 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 22:00:
[...]

Ze willen al maanden iets voorkomen, maar dat lukt ze nog niet echt. Als je echt iets op wil lossen ga je voor een fatsoenlijke definitieve oplossing ipv maanden lang lopen rommelen in de marge.

Een fatsoenlijke definitieve oplossing is een vaccinatiecampagne. Iets dat gewoon gaande is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niek_nijmegen
Segafreak83 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 22:00:
[...]

Het gaat mij ook te langzaam, maar volgens mij komt dat vooral omdat de maatregelen niet voldoende nageleefd worden. En meer hardere maatregelen liggen ook nogal gevoelig, lijkt.
Welke definitieve oplossing had je graag gezien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

[...]

Eenvoudig? Je pakt hooguit wat toevalstreffers, tenzij je structureel woonwijken uit gaat kammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
Anoniem: 111703 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 22:03:
[...]

Ze doen maar wat!

Hoe veel lockdown maatregelen, in hoeveel landen, met hoeveel repressieve krankzinnige maatregelen zijn er nodig om te beseffen dat het geen ene barst uitmaakt? In élk Europees land, ongeacht de maatregelen, zie je dezelfde curves qua besmettingen en sterfte. Voorjaar hoog, zomer laag, najaar weer hoog. Zoals dat al decennia gebeurt met de gewoonlijke virussen die élk jaar de revue passeren.

Sorry hoor. Maar wat een absolute bullshit is dit allemaal. Leuk dat we “ooit” weer terug naar normaal gaan hoor, het zal allemaal wel. De vraag is wat voor land we aantreffen tegen die tijd, en hoe beschadigd mensen zijn geworden hierdoor.
Ik ben het met je eens dat er meer aandacht moet naar ook de economische kant van het verhaal en de welzijn van de mens ansich, alle andere problemen zijn nu, tot zekere hoogte, een terecht ondergeschoven kindje.

Maar ik ben van mening dat er langzamerhand wel mag worden gekeken naar Nederland na Corona. Hoe gaan wij ons land economisch weer rechttrekken zonder dat er andere landen misbruik van maken.

Het word tijd, dat er ook andere specialisten alvast mee gaan denken hoe straks verder,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
psychodude schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 22:03:
[...]

Een fatsoenlijke definitieve oplossing is een vaccinatiecampagne. Iets dat gewoon gaande is.
*knip* Vaccinatie gaat ons de komende maanden zeer weinig helpen, het is een strohalm, en voorlopig niets meer dan dat.

Laten we over een jaar nog maar eens kijken hoe wij eraan toe zijn.

Voorlopig laat het virus zich niet vangen en muteert vrolijk door, net zoals elk virus.

Niet op de man spelen.

[ Voor 6% gewijzigd door defiant op 12-01-2021 22:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
[...]
Ze doen maar wat!

Kennelijk zo ver "beschadigd" dat ze zomaar wat gaan roepen zonder al te diep na te denken.
Wel eens nagedacht onder welke situatie die curves van besmettingen en sterfte van de gebruikelijk virussen tot stand zijn gekomen, in vergelijking tot ondanks welke situatie de curves met dit coronavirus ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
LZ86 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:33:
[...]

Niet helemaal.

Niet om het een of ander, maar het OMT adviseerde op 28 september al het instellen van een avondklok:
Het OMT adviseert daarbij voor het verder terugdringen van het reproductiegetal
aanvullend als maatregelen:
• Het instellen van een avond- en nachtklok. Dit kan effectief zijn om regionaal
in te stellen, bijvoorbeeld in de grote steden die het meest aangedaan zijn in
deze uitbraak.
En op 3 november
Het OMT verwacht nog steeds een positief effect van een avondklok, met name
vanwege de te verwachten uitwerking op de compliance, en adviseert te
onderzoeken of uitvoering hiervan mogelijk is. Dit lijkt een instrument waarmee
in blijvende of terugkerende hotspots van overdracht regionaal versterking
gegeven kan worden aan ingestelde maatregelen.
Dus als Rutte nu zegt dat hij het OMT heeft verzocht om dit te onderzoeken is dat wel een beetje raar gezien er al vanaf september meerdere adviezen zijn gegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• niek_nijmegen
Segafreak83 schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 22:07:
[...]
Vaccinatie gaat ons de komende maanden zeer weinig helpen, het is een strohalm, en voorlopig niets meer dan dat.

Laten we over een jaar nog maar eens kijken hoe wij eraan toe zijn.

Voorlopig laat het virus zich niet vangen en muteert vrolijk door, net zoals elk virus.
Correct. Maar wat wil je hier nou mee zeggen? We moeten toch wel iets doen!? En dan zien we daarna wel wat de schade is, en hoe we die gaan oplossen. Maar als je het virus ongehinderd zijn gang laat gaan, is de puinhoop helemaal niet te overzien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
NMH schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 20:18:
Een demissionair kabinet is staatsrechtelijk volledig bevoegd, dus dat kan en mag. Hoewel de FvD ongetwijfeld zou claimen dat het demissionaire kabinet op zijn handen moet zitten tot na de verkiezingen voor wat betreft corona. :)
De verkiezingen staan om de hoek, meer partijen als de FvD zullen bloed ruiken als het kabinet valt. Samenwerking tussen de voormalig coalitiepartijen is dan ook geen vanzelfsprekendheid meer. Een flink deel van de ministersploeg schijnt De Jonge te haten, met niets meer te verliezen kan je hem lekker dwarsbomen. Deden ze al eerder, maar heimelijker zoals met de notitie van EZ over heropenen van de horeca.
En door een avondklok in te voeren is het relatief eenvoudig om een handhaving op na te houden.
Niet bepaald. De politie kan niet overal zijn dus de pakkans zal wel naar zeer klein dalen. De avondklok zal dan meer als een symbool eindigen.
niek_nijmegen schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 22:05:
Het gaat mij ook te langzaam, maar volgens mij komt dat vooral omdat de maatregelen niet voldoende nageleefd worden.
Dus voeren we nog meer maatregelen in om de slechte naleving van de vorige maatregelen te verbeteren. Ze hebben hun kruit al aardig verschoten, enige wat rest is de avondklok, maar daarna is het *klik*, *klik* want dan hebben ze niets meer. Het opstapelen van maatregelen wekt alleen apathie op.
Uthog schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 22:07:
Het word tijd, dat er ook andere specialisten alvast mee gaan denken hoe straks verder,
Het OMT is eigenlijk te beperkt qua discipline. Voor een langdurig crisisbeleid hebben ze ook sociologen, ethici, economen en rechtsgeleerden nodig die de andere aspecten belichten. Nu komt er alleen een medisch advies en het kabinet moet de rest dan invullen. Een grotere groep experts kan een meer evenwichtig oordeel geven.

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• psychodude
[...]

Ze doen maar wat!

Ja, want zonder strikte maatregelen zou dit land en haar inwoners niet beschadigd zijn.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.businessinsider.nl/wp-content/uploads/2020/05/5253fd051d0508c97e58bba1f27e956526352d2b-800x577.jpg

Dit soort praktijken, zoals in Brazilië, maar ook bijvoorbeeld gebieden van India, Jemen en andere delen van de wereld waar niet de luxe bestaat tot lockdowns en strikte maatregelen is iets dat ons als land uiteraard goed zal doen.

De boeren hebben in ieder geval hun tractoren misschien voor iets anders in te zetten dan een ritje naar het Malieveld?

We hebben het in Nederland gewoon ontzettend goed. Dusdanig goed dat veel mensen totaal wereldvreemd zijn geraakt en gewoonweg geen enkel besef hebben van de omvang die de crisis gehad zou kunnen hebben indien we dit soort maatregelen niet genomen zouden hebben.

We moeten blij zijn dat we in Nederland wonen. En tja, mocht nog enkele maanden lockdown je echt te veel zijn kun je natuurlijk altijd proberen af te reizen naar een land als Jemen en de pandemie in volle glorie ervaren zoals je het kennelijk hier gezien zou willen hebben. Maar ik kan het van harte afraden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Onbekend
  • Laatst online: 23:38

Onbekend

...

[...]

Ze doen maar wat!

Hoe veel lockdown maatregelen, in hoeveel landen, met hoeveel repressieve krankzinnige maatregelen zijn er nodig om te beseffen dat het geen ene barst uitmaakt?
Het probleem is niet dat "ze" maar wat doen, maar dat onze medemens zomaar wat doet terwijl het niet goed genoeg is om de verspreiding tegen te gaan.

Klachten? Even laten testen en meteen even langs de supermarkt, want als de test positief was dan mag dat niet meer.....
Stoney3K schreef op dinsdag 12 januari 2021 @ 22:07:
[...]
Eenvoudig? Je pakt hooguit wat toevalstreffers, tenzij je structureel woonwijken uit gaat kammen.
Voor de beperkte handhaving wat je ziet en wat beschikbaar is zijn het inderdaad toevalstreffers.
Het ergste is gewoon dat er actieve handhaving nodig is om mensen überhaupt zich aan de regels te laten houden. En doordat een deel van de mensen zich niet aan de maatregelen houden, zijn er strengere maatregelen nodig om verspreiding door anderen nog meer te verkleinen.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Pagina: 1 2 ... 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid

Dat betekent onder andere:
- Geen slowchat, HK reacties of ongefundeerd je frustraties uiten
- Geen naamsverbasteringen
- Je onderbouwt je stellingen, extraordinary claims require extraordinary evidence
- Geen complottheorieën, op geen enkele manier
- Je reageert alleen op de inhoud, nooit op de man

Daarnaast: geen linkdrops. Post je een link, geef dan even de belangrijkste conclusie/samenvatting mee. Maak bij reacties die niet door de beugel kunnen een Topic Report aan met de 'rapporteer' knop, in plaats van erop te reageren. Bedankt alvast!!

Andere topics:
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Coronavaccins: de uitrol (beleid, strategie ed).
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Coronavirus Slowchat #2