Het Coronavirus in Nederland en België - deel 4 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 128 129 Laatste
Acties:
  • 399.378 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 08:40
benchMarc schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 23:42:
[...]
We weten niet hoeveel druk dit daadwerkelijk gaat hebben op de zorg op dit moment. Daar komen we ook niet achter met deze maatregelen.
Op zich eens, het is echter volgens mij ook geen optie om het uit te proberen... De consequenties als het fout gaat, zijn namelijk tamelijk catastrofaal.

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Number10
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
benchMarc schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 23:48:
[...]
Ik ben voor het beheersd openen van de samenleving
Even een ander voorbeeld: ik ben voor het afschaffen van wereldhonger. En armoede mag ook de wereld uit. Laten we wat extra geld drukken en dat aan iedereen geven. Gaat dat werken denk je?

Je kunt wel voorstander zijn van een bepaald beleid, maar de vraag is dus hoe dat vervolgens praktisch uitpakt. Daar ga je volgens mij niet op in en dan blijft het hangen bij een of ander mystiek eindpunt. Ik bedoel dus geen getallen, maar wat we ons er bij voor moeten stellen. Iedereen weer gedoseerd naar de festivals? Dan onstaan er wat infecties, die gaan weer verder etc. En ondertussen zitten de mensen met een ziekte of de ouderen ergens in een volstrekt afgesloten ruimte in eenzame opsluiting en krijgen daar astronautenvoedsel door een luikje?

En de infecties gaan dus exponentieel. Dus wat doe je als de ziekenhuizen in de knel komen? Toch weer maatregelen?

Onder voorbehoud van (type)fouten. Handelen naar mijn reactie is voor eigen rekening en risico. Win zo nodig zelf (betaald) advies in bij een expert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Yaksa schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 22:47:
[...]

De realiteit laat zien dat mensen vooral dom zijn. Zoals Einstein al zei: "Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."
Je weet dat je zo wel heel elitair klinkt?

En dat terwijl er geen bewijs is dat als mensen zich allemaal aan alle maatregelen houden, dat het virus dan kansloos zou zijn...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:08

franssie

Save the albatross

42erik schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 00:18:
[...]

<>

En dat terwijl er geen bewijs is dat als mensen zich allemaal aan alle maatregelen houden, dat het virus dan kansloos zou zijn...
Er is dacht ik wel voldoende data die laat zien dat als er geen maatregelen zijn (vergelijkbaar met als niemand zich aan de maatregelen houdt) het virus hard om zich heen grijpt?

De waarheid ligt altijd wat in het midden maar geen maatregelen werkt niet. Welke (combinatie van) maatregelen wel werken blijft zoeken. Avondklok eraf? Prima, maar dan weer de scholen dicht en misschien het OV ook. Het is altijd een combinatie van maatregelen, net zoals in de keuken. Als je alleen je messen schoonmaakt maar je snijplanken niet gaat het ook niet werken, er is interactie.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
merauder schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 23:31:
Toen februari/maart vorig jaar duidelijk werd dat er toch sprake was van een probleem had er een harde lockdown op Brabant moeten komen naar Aziatisch voorbeeld. Het advies luidde echter 'Handen wassen' tot 'Niet meer handen schudden'. Als hier adequater gehandeld was geweest, was het meteen voor de bevolking duidelijk dat we met een serieuze dreiging te maken hadden.
Ja daar heb je een goed punt en daar ben ik ook pissig om geweest. Heel traag en denken dat we het hier wel even vrijwillig zouden doen; het leek haast wereldvreemd. Ook dat geleuter over mondkapjes en de extreem trage invoer daarvan vond ik een blamage en ze hadden de eigen stoelpoten al doorgezaagd met opmerkingen dat ze sowieso niet werken en blabla.

Een veel strenger pakket maatregelen had de 1e duidelijke golf denk ik behoorlijk kunnen temperen en wellicht de 2e golf milder geweest. Echter, dat laat onverlet dat toen er uiteindelijk wél strakke en een stuk verdergaande maatregelen getroffen werden, er een probleem ontstond met de weigeraars.

Maar inderdaad, er had veel en veel harder opgetreden moeten worden in het begin van de pandemie... Ik herinner me de belachelijke uitspraak dat het virus hier niet heen zou komen vanwege directe vluchten ook nog. Men heeft het keihard onderschat. Ironisch genoeg was het toen nog Baudet van FvD die hard aan ‘t inzetten was op actie en spoeddebatten en dergelijken; die is nu 180 graden gedraaid en all-in anti-maatregelen geworden omdat het nichezetels oplevert hehe... Afijn.

Dus die 1e golf heeft de overheid helemaal vern*****, dat had veel strenger gemoeten - eens. Dat probleem is nu grotendeels verholpen, al kan ‘t ook nu nog strenger maar alé, maar ik vrees dat viruswaanzin niét van mening zal veranderen en het licht dus niet gaat zien; dus dat biedt weinig hoop voor de zorg bij een 3e golf als die groep iedereen blijft opjutten om alle maatregelen expres te negeren en te overtreden en het virus zo snel mogelijk willen blijven verspreiden naar alles en iedereen. :X
franssie schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 00:09:
2) Even volhouden en dan weten we zeker dat we niet in juni met lekker weer weer binnen zitten ipv op het terras
en ok
Dat is wat Ernst Kuijpers ook beargumenteerde. Nu even doorbijten zorgt dat we sneller uit de lockdown kunnen met meer versoepelingen. Nu strenger is dus een investering voor de nabije toekomst :) En beperkt de risico’s!

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:47

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

[...]

Praktijkvoorbeelden zijn er genoeg, probleem is dat mensen in de 'tegenargumentatie' meer de globale wetenschappelijk cijfers willen (bestaan niet -> dus geen bewijs), maar duiken in een 'what if' scenario voor geen elke situatie een oplossing.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-05 14:39

Onze vriend laat weer van zich horen :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
franssie schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 00:36:
[...]

Er is dacht ik wel voldoende data die laat zien dat als er geen maatregelen zijn (vergelijkbaar met als niemand zich aan de maatregelen houdt) het virus hard om zich heen grijpt?

De waarheid ligt altijd wat in het midden maar geen maatregelen werkt niet. Welke (combinatie van) maatregelen wel werken blijft zoeken. Avondklok eraf? Prima, maar dan weer de scholen dicht en misschien het OV ook. Het is altijd een combinatie van maatregelen, net zoals in de keuken. Als je alleen je messen schoonmaakt maar je snijplanken niet gaat het ook niet werken, er is interactie.
Eh ja, er is ook niemand (of iig ik niet) die dat ontkent. Ik stel dat volledig aan maatregelen houden niet gelijk staat aan uitzicht op betere tijden. Daarmee zeg ik toch niet dat de maatregelen niks doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
SinergyX schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 00:38:
[...]

Praktijkvoorbeelden zijn er genoeg, probleem is dat mensen in de 'tegenargumentatie' meer de globale wetenschappelijk cijfers willen (bestaan niet -> dus geen bewijs), maar duiken in een 'what if' scenario voor geen elke situatie een oplossing.
ik heb echt geen flauw idee wat je probeert te zeggen... praktijkvoorbeelden waarvan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:40

Martinspire

Awesomeness

redwing schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 00:01:
[...]

Bezuinigingen in de zorg hebben totaal niets met de huidige situatie te maken. Zoals al vaak eerder in dit topic is aangegeven levert een verdubbeling van de zorg je maximaal een paar weken extra tijd op. Daarna ligt de zorg alsnog vol. En dat scheppen van situaties waarin zoönose mogelijk is kun je inderdaad verminderen. Het is alleen jammer dat dat vooral in andere landen moet gebeuren. Iets waar we hier weinig invloed op hebben.

[...]

Je moet dan denken aan zorgkosten die tientallen keren hoger worden. Sorry, maar dat is niet haalbaar en gaat ook niet haalbaar worden.

[...]

Je kunt natuurlijk betere voorbereidingen treffen, maar een zorg die zo'n pandemie aankan is niet haalbaar. Hooguit betere draaiboeken, wat wel al een deel zou kunnen helpen.
toon volledige bericht
En wat te denken van de reactie van onze buurlanden als we het open gooien. Niet alleen gaan die de grenzen dan dichtgooien, ook kun je fluiten naar hulp van Duitse ziekenhuizen. Dan heb je dus ook geen uitwijkmogelijkheden meer. En je zet je handelsrelatie op de tocht.

En zoals ik al eerder aanhaalde, je hebt ook enorm veel personeel nodig die je daarna niet meer nodig hebt en alleen voor pieken. De benodigde kennis voor artsen, verplegers en dergelijke is echt groot. Dr is niemand die voor de lol een opleiding gaat doen om vervolgens alleen standby te staan voor als er een pandemie aan komt. We hebben onze normale zorg zo ingesteld dat je een minimaal aantal (dure) IC bedden hebt, dat kun je niet zomaar omdraaien, daar heb je echt een paar jaar dan wel decennium voor nodig om dat op te schalen.
Sorcerer8472 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 00:07:
[...]

Wie heeft het over 10 keer? En nogmaals, je kunt je afvragen wat er dan duurder is. Deze diepte-investering of de extreme schulden die NL nu maakt en die mensen in NL nu maken vanwege beperkingen en instorten van delen van de economie?
Maar het hele punt is dat je er zoveel geld tegenaan kunt gooien als je wilt, je hebt de mensen simpelweg niet. Sommigen hier hebben echt geen idee wat zo'n IC bed nou eigenlijk inhoudt, het is echt duur, vereist veel personeel en is tijdrovend. Mijn vader heeft toevallig een keer op de IC gelegen (bypass operatie) en dat maakt echt zoveel indruk. Je hebt echt een tikkeltje beter geschoold personeel nodig en de middelen en apparaten zijn ook een stuk geavanceerder. Vaak hebben ze ook eigen operatiekamers (iemand kan immers ineens achteruit gaan). Daar terecht komen is echt geen pretje. En herstel duurt vaak ook erg lang. Het is niet alsof je 2000 bedden kunt plaatsen ala Theme Hospital en dat het dan klaar is. Je bent in principe nog steeds mensen aan het verschuiven waarvan je gaat accepteren dat een significant deel de strijd niet gaat winnen. Inmiddels worden we beter in de bestrijding, maar we zijn er nog echt niet.
Zoönosen zou deels moeten via de EU om bijvoorbeeld bepaalde producten te weigeren, da's ingewikkeld. Op die manier kan echter wel ook buitenlandse leveranciers gedwongen worden om veranderingen door te voeren. Zie ook Frankrijk met single use plastic items en de invloed die dat heeft op leveranciers die liever één product leveren dan verschillende producten voor verschillende markten. Hetzelfde geldt ook voor CO2-tax waarbij je ook tax op import heft (en verwijdert op export).

Iemand moet ermee beginnen.
Volgens mij hebben de VS, Brazilië en een aantal andere landen wel aangetoond wat voor enorme impact het heeft. Trump heeft er zelfs zijn verkiezing door verloren. Bovendien zagen we daar ook wat er gebeurd als je mensen geen financiële ondersteuning bied. Ik zie hier regelmatig faillisementen genoemd worden, maar er waren vorig jaar nog nooit zo weinig failllisementen. Dat gaat ongetwijfeld wel komen, maar een goede financiële response doet al veel om de zorgen bij diverse branches weg te nemen. Ook dit kan beter, maar in vergelijking met andere landen doen we dit echt wel netjes.

Dus nee, we hoeven er niet mee te beginnen, want andere landen hebben al aangetoond dat het rond laten gaan simpelweg onhaalbaar is. Daarvoor heb je toch wel teveel druk op je gezondheidszorg.

En daarna merk je de klap van alle werknemers en werkgevers die je ineens kwijt bent omdat ze simpelweg zijn overleden. Je kunt niet zomaar een procent van je bevolking kwijtraken en er niks van voelen. En dat staat dan nog los van de psychische problemen die dat opleveren van al het leed en onrecht (want alleen sterven in een ziekenhuisbed is ook geen manier om te gaan).

Maar serieus, een aantal in dit topic (en in Nederland) moeten echt eens langs een ziekenhuis gaan om te zien wat covid teweeg brengt. Het is makkelijk oordelen vanaf je zolderkamer en een beetje getallen lopen weg te turven om te bepalen wat wel of niet genoeg is, maar kijk de mensen eens aan voordat je zegt dat ze niet meer meetellen. Dat ze niet meer hun kleinkinderen mogen zien, levenservaringen opdoen, van hun welverdiende pensioen genieten en de bucketlist afwerken, omdat jij van je fucking zolderkamer af wilt omdat je al een tijdje niet met je vrienden hebt gedronken of omdat je naar de kapper moet.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:45
Yaksa schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 23:17:
[...]

Dan heeft de wetenschap inmiddels zoveel kennis opgebouwd over dit virus dat ze het vaccin voor een nieuwe variant behoorlijk snel kunnen maken.
In de tussentijd zou de mensheid 'ns na moeten denken hoe deze virussen eigenlijk ontstaan zijn en dat ze daar eigenlijk zelf schuld aan zijn. Zoönosen ontstaan bijna uitsluitend door dieren te dicht op elkaar te houden, zoals in de intensieve veehouderij. Een toekomstige pandemie van een ander virus komt er gewoon aan wanneer we niet omschakelen naar een meer duurzame vorm van leven.
Met daarbij ontbossing en uitbreiding van ons leefgebied ten koste van dat van dieren.

Mensen zouden de rem op de voortplanting moeten zetten, anders decimeert de natuur onze populatie vanzelf wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:33

backupdevice

Boeh!

benchMarc schreef op dinsdag 16 februari 2021 @ 23:48:
[...]
Hoe lang wil je die dans blijven uitvoeren? We zitten nu pas op 6% immuniteit en hopen op het vaccin. Zoals ik al eerder posste, wat als er ook maar één nieuwe variant komt waartegen het vaccin niet meer werkt? Dan kun je weer opnieuw gaan dansen. Ik ben voor het beheersd openen van de samenleving waarbij je de kwetsbaren zo goed als je kunt beschermd, maar het virus laat rondrazen onder de gezonde mensen.
Maar wat doe je dan met die ziekenhuizen die overvol raken waardoor reguliere zorg onder druk komt te staan?

Dat raakt niet alleen kwetsbare oudere maar ook jonge mensen waarbij behandelingen uitgesteld worden.

Het liefst zie ik ook het uitraas scenario maar zelfs met de beperkingen die we nu hebben is de over sterfte het grootst sinds WO2. Iets zegt mij dat uitrazen niet het beste is kijkende naar dat gegeven, ondanks dat ik dat het liefst zie.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Wil je geen oude Tweets delen? Dat draadje is van 6 februari, in een situatie waar de wereld in zich verkeerd is dat een eeuwigheid. :?

Ah ja...

beetje raar in elkaar gezet :)

Maar hij zegt, de avondklok werkt niet op basis van de RIVM gegevens, maar er moet dan een effectiever pakket worden gebruikt lees ik toch?

[ Voor 31% gewijzigd door Vorkie op 17-02-2021 07:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:32

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

WhatsappHack schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 00:37:
[...]

Ja daar heb je een goed punt en daar ben ik ook pissig om geweest. Heel traag en denken dat we het hier wel even vrijwillig zouden doen; het leek haast wereldvreemd. Ook dat geleuter over mondkapjes en de extreem trage invoer daarvan vond ik een blamage en ze hadden de eigen stoelpoten al doorgezaagd met opmerkingen dat ze sowieso niet werken en blabla.

Een veel strenger pakket maatregelen had de 1e duidelijke golf denk ik behoorlijk kunnen temperen en wellicht de 2e golf milder geweest. Echter, dat laat onverlet dat toen er uiteindelijk wél strakke en een stuk verdergaande maatregelen getroffen werden, er een probleem ontstond met de weigeraars.

Maar inderdaad, er had veel en veel harder opgetreden moeten worden in het begin van de pandemie... Ik herinner me de belachelijke uitspraak dat het virus hier niet heen zou komen vanwege directe vluchten ook nog. Men heeft het keihard onderschat. Ironisch genoeg was het toen nog Baudet van FvD die hard aan ‘t inzetten was op actie en spoeddebatten en dergelijken; die is nu 180 graden gedraaid en all-in anti-maatregelen geworden omdat het nichezetels oplevert hehe... Afijn.

Dus die 1e golf heeft de overheid helemaal vern*****, dat had veel strenger gemoeten - eens. Dat probleem is nu grotendeels verholpen, al kan ‘t ook nu nog strenger maar alé, maar ik vrees dat viruswaanzin niét van mening zal veranderen en het licht dus niet gaat zien; dus dat biedt weinig hoop voor de zorg bij een 3e golf als die groep iedereen blijft opjutten om alle maatregelen expres te negeren en te overtreden en het virus zo snel mogelijk willen blijven verspreiden naar alles en iedereen. :X

[...]

Dat is wat Ernst Kuijpers ook beargumenteerde. Nu even doorbijten zorgt dat we sneller uit de lockdown kunnen met meer versoepelingen. Nu strenger is dus een investering voor de nabije toekomst :) En beperkt de risico’s!
toon volledige bericht
Hoewel ik het op zich met je een ben; ter verdediging van het kabinet; zoveel anders ging het hier nou ook weer niet dan elders.

Ik denk overigens dat de grotere fout aan het einde van de zomer gemaakt is. Een snellere aanpak toen had nu een hoop gescheeld.

Maar goed, ik ben nu ook voor doorbijten tot eind maart. Beter weer, meer gevaccineerd, hopelijk de positieve flow gevonden.

Nu te vroeg de overwinning uitroepen en het is in mei/juni weer een bende.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Anoniem: 1279036

Martinspire schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 01:57:
[...]

Maar serieus, een aantal in dit topic (en in Nederland) moeten echt eens langs een ziekenhuis gaan om te zien wat covid teweeg brengt. Het is makkelijk oordelen vanaf je zolderkamer en een beetje getallen lopen weg te turven om te bepalen wat wel of niet genoeg is, maar kijk de mensen eens aan voordat je zegt dat ze niet meer meetellen. Dat ze niet meer hun kleinkinderen mogen zien, levenservaringen opdoen, van hun welverdiende pensioen genieten en de bucketlist afwerken, omdat jij van je fucking zolderkamer af wilt omdat je al een tijdje niet met je vrienden hebt gedronken of omdat je naar de kapper moet.
het helpt ook niet om telkens kritiek op individuele maatregelen zo ongeveer gelijk te stellen aan geen enkele maatregel willen, het laatste lees ik hier zelden.

Als je meer evenwicht zoekt in de maatregelen, korte termijn doden vs lange termijn gevolgen is dat wat anders dan zeggen dat mensen niet meer meetellen. Het is alleen een ander acceptatieniveau van risico en afweging van belangen. En dat kent meer gradaties dan alles op slot en alles open.

de bucketlist van ouderen en het opdoen van hun levenservaringen vind ik bijzonder gekozen voorbeelden tegenover de mensen op hun' fucking zolderkamer' ( houd nou eens op daarmee) die al 'een tijdje ' ( sic) wat dingen niet kunnen.

qua leeftijd zit ik er tussenin en ook vanuit dat punt zoek ik naar evenwicht, waarbij het voor mijzelf niet zoveel uitmaakt ( ik zit toch in saaie werk-zorg-sport periode van het leven), maar ik wel vind dat e.e.a. door met name de focus op corona onevenredig verdeeld is qua belasting. en ook daarom vind ik goed dat naast het geluid van virologen en hun modelverwachtingen ook andere sociaal economische geluiden klinken zodat er maatschappelijk gezien afgewogen keuzes gemaakt kunnen worden.

Dat afdoen als egoïsme , terwijl dit -voor mij in ieder geval- juist voortkomt uit een brede betrokkenheid bij de maatschappij, van zwakke oudere tot fitte jongere kan ,maar is wat mij betreft niet meer dan een dooddoener om de werkelijke afweging uit de weg te gaan.

Welke keus dat ook is, die heeft altijd gevolgen voor het risico op corona doden en andere gevolgen. Net zoals dat geldt voor andere keuzes waar risico bij betrokken is.
Alleen heeft o.a. Rutte niet de ballen om dat uit te spreken, maar komt men telkens met 'dit moet' , ' we kunnen niet...' ,'het is nodig'. Nee je kiest, je weegt af, daarom ben je gekozen , en als je dat niet durft zit je op de verkeerde plek.

en mocht iemand het artikel nog niet gelezen hebben , hier een prof uit medische hoek die het huidige beleid ook kenmerken van tunnelvisie vindt hebben https://www.artsenauto.nl/tunnelvisie/

van der Staaij had het gisteren rond de avondklok erover dat het kabinet zich ingegraven heeft in een positie (exacte woorden even niet paraat). Dit herken ik ook in het overige beleid. Soms is het goed om dan even wat harder of zachter wakker geschud te worden bij te sturen. Dat wakker schudden mag van mij op een rustige manier door ook eens te luisteren naar een ander setje experts dan naar de vaste riedel die sinds maart 2020 naar voren komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benchMarc
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-05 08:59
Number10 schreef op woensdag 17 februari 2021 @ 00:16:
[...]

Even een ander voorbeeld: ik ben voor het afschaffen van wereldhonger. En armoede mag ook de wereld uit. Laten we wat extra geld drukken en dat aan iedereen geven. Gaat dat werken denk je?

Je kunt wel voorstander zijn van een bepaald beleid, maar de vraag is dus hoe dat vervolgens praktisch uitpakt. Daar ga je volgens mij niet op in en dan blijft het hangen bij een of ander mystiek eindpunt. Ik bedoel dus geen getallen, maar wat we ons er bij voor moeten stellen. Iedereen weer gedoseerd naar de festivals? Dan onstaan er wat infecties, die gaan weer verder etc. En ondertussen zitten de mensen met een ziekte of de ouderen ergens in een volstrekt afgesloten ruimte in eenzame opsluiting en krijgen daar astronautenvoedsel door een luikje?

En de infecties gaan dus exponentieel. Dus wat doe je als de ziekenhuizen in de knel komen? Toch weer maatregelen?
De ouderen zitten nu ook al zo goed als opgesloten in deze situatie. Langzaam openen door idd sportscholen en cafe's weer open te gooien. Laat de gezonde mensen hun gang gaan en elkaar besmetten, maar wel afstand blijven houden wanneer je bij je opa en oma op bezoek gaat. Voor hoeveel stijging gaat dit zorgen? Niemand die dat met zekerheid kan zeggen. Er is meer immuniteit dan in maart vorig jaar, en mensen zijn zich bewuster van het virus en zullen beter opletten in het bijzijn van kwetsbaren dan destijds het geval was. En mochten de ziekenhuizen vollopen, so be it. Kijk naar scenario's voor noodopvang, alle hands aan dek. Daar heeft men zich al tijden op kunnen voorbereiden, maar nog niks mee gedaan. Nee zegt Diederik Gommers, als het dan meevalt dan vervelen die verplegers zich dood en dat is het ergste dat er is. Ik kan de vraag net zo goed omdraaien, hoe denk je hier uit te komen door alles maar op slot te gooien? Met het tempo van verspreidingen zijn we over 10 jaar een keer klaar, maar dan zijn er alweer dusdanig veel nieuwe mutaties dat we er nog steeds niet van af zijn. Deze situatie doorzetten is net zo goed niet werkbaar. Het is alsof je een splinter in je hand hebt en er steeds desinfectiemiddel overheen blijft gieten, ipv de splinter eruit te trekken. We wachten op het vaccin zeg je dan waarschijnlijk. Ik geloof daar niet in. We komen niet van dit coronavirus af omdat ik meega in wat sommige immunologen zeggen: het vaccineren van genoeg mensen duurt dusdanig lang dat nieuwe mutaties de kop op kunnen steken waardoor het bestaande vaccin (nagenoeg) zinloos wordt. Zie de situatie mbt het AstraZenica vaccin en Zuid-Afrika. En ja, binnen 2 weken hebben ze vast een nieuw vaccin ontwikkeld, maar dan moet dit nog geproduceerd en gedistribueerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-04 15:07
[...]

het virus is kansloos als iedereen zich nu 7 dagen in quarantaine houd. Maar goed dat is utopie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:45
Ik merk wel dat ik me begin te ergeren. Rutte met zijn Britse variant mantra, ernstige zorgen, veel besmettelijker, whatever denk ik nu.

Dat terwijl ik de beslissingen rond begon eind oktober / begin november erg zwak vond voor een duidelijke trend in stijging van besmettingen.

Ik krijg een beetje het idee dat varianten het nieuwe stokpaardje is geworden maar men zich blind op staart en de besmettingscijfers ondergeschikt zijn, dat terwijl de situatie zoals je die nu ziet in omliggende landen, ongeacht variant, de goede kant op gaan.

Die negatieve insteek nu vergeleken bij de soms bijna lakse houden eerder in de crisis rijmen gewoon niet met de stand van zaken op de specifieke momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-05 18:54

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Modbreak:We gaan verder in weer een nieuw deel: Het Coronavirus in Nederland en België - deel 5
Pagina: 1 ... 128 129 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid

Dat betekent onder andere:
- Geen slowchat, HK reacties of ongefundeerd je frustraties uiten
- Geen naamsverbasteringen
- Je onderbouwt je stellingen, extraordinary claims require extraordinary evidence
- Geen complottheorieën, op geen enkele manier
- Je reageert alleen op de inhoud, nooit op de man

Daarnaast: geen linkdrops. Post je een link, geef dan even de belangrijkste conclusie/samenvatting mee. Maak bij reacties die niet door de beugel kunnen een Topic Report aan met de 'rapporteer' knop, in plaats van erop te reageren. Bedankt alvast!!

Andere topics:
Ontwikkeling, werking ed van de Coronavaccins
Coronavaccins: de uitrol (beleid, strategie ed).
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Coronavirus Slowchat #2