Beetje een vreemd bericht vind ik (als in: niks nieuws). Het AZ/Oxford vaccin is als eerste in rolling review gegaan bij EMA.
Verder wat daar staat klopt inderdaad: er is nog geen laatste indiening gedaan ter goedkeuring. Zodra ze dat doen zullen ze ook alle data mee moeten sturen. Beetje afwachten dus nog.
Holk schreef op dinsdag 29 december 2020 @ 14:19:
En dit zijn de locaties voor zorgpersoneel he, ik begrijp dat 3 locaties in de bovenste 3 provincies niet veel is (understatement) maar dit geldt (nog) niet voor de landelijke massa vaccinatie van iedereen
Inderdaad, dit zijn alleen de locaties voor de eerste groep die door GGD wordt gevaccineerd.
De rest van de prio groepen zullen binnen instellingen gevaccineerd worden, of door de huisarts.
Als de GGD in beeld komt voor een meer massalere vaccinatie zullen ze wel meer locaties moeten realiseren.
edit:
Even het plaatje opgezocht
Deze is 9 december geplaatst door NOS. Toen was nog niet bekend dat de bovenste groep(waar nu bedrijfsarts staat) door GGD gedaan zou worden. De rest klopt volgens mij nog wel.
Totaal aantal mensen in kader prio: 6.764.000
Als je dan nog de 6,5M erbij telt willen ze dus in totaal 13.264.000 mensen vaccineren in Nederland.
[
Voor 14% gewijzigd door
Plenkske op 29-12-2020 15:15
]