Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 17:36
Lijkt me inderdaad de moeite waard voor die groep. Jammer dat er nog geen hardere data beschikbaar is, maar dat is natuurlijk logisch omdat er nog vrijwel geen tweede boosters gezet zijn. Voor deze groep gaat dan m.i. het principe van 'baadt het niet, dan schaadt het niet' op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-04 09:02
Ze adviseren het op korte termijn te doen als de 3 maanden voorbij zijn. Mijn vader is half december geprikt dus zou dan half maart zijn. Hij wordt 71 dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
We zagen het natuurlijk eerder ook al pre-booster toen de dodenaantallen in de verzorgingshuizen weer op begonnen te lopen. Voor deze groep zit je natuurlijk in een andere benefit-risk assessment, en zou je eerder een prik geven om ervoor te zorgen dat de bescherming zo hoog mogelijk is, gezien het hoge baseline-risico van deze groep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-05 11:45
In Duitsland bevelen ze nu ook aspiratie aan om te voorkomen dat er intravasculair geinjecteerd wordt.
Die Impfung iststrikt intramuskulär (i.m.) und
keinesfalls intradermal, subkutan oder intravas-
kulär (i.v.) zu verabreichen.Im Tiermodell kam
es nach direkter intravenöser Injektion eines
mRNA-Impfstoffs zum Auftreten von Perimyo-
karditis (klinisch und histopathologisch).*
Wenngleich akzidentielle intravasale Injektio-
nen bei einer i.m.-Impfstoffapplikation nur sel-
ten auftreten, ist bei COVID-19-Impfungen eine
Aspiration bei i. m.-Applikation zur weiteren
Erhöhung der Impfstoffsicherheit sinnvoll.
Bron: https://www.rki.de/DE/Con...df?__blob=publicationFile
pag 14, onderaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-05 08:17

Nox

Noxiuz

mesa57 schreef op zaterdag 19 februari 2022 @ 21:17:
In Duitsland bevelen ze nu ook aspiratie aan om te voorkomen dat er intravasculair geinjecteerd wordt.

[...]

Bron: https://www.rki.de/DE/Con...df?__blob=publicationFile
pag 14, onderaan
Wanneer voeding of speeksel in de longen komt en u onvoldoende kracht heeft om het voedsel uit de longen te hoesten, is er sprake van aspiratie. Dat kan gevaarlijk zijn.

Hoe kan je dat nou aanbevelen? (Waarschijnlijk bedoel je iets anders of zijn er meerdere betekenissen, maar die moet je op een techforum even uitleggen dan.)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nox schreef op zondag 20 februari 2022 @ 18:38:
[...]

Wanneer voeding of speeksel in de longen komt en u onvoldoende kracht heeft om het voedsel uit de longen te hoesten, is er sprake van aspiratie. Dat kan gevaarlijk zijn.

Hoe kan je dat nou aanbevelen? (Waarschijnlijk bedoel je iets anders of zijn er meerdere betekenissen, maar die moet je op een techforum even uitleggen dan.)
Aspireren is het iets optrekken van de spuit om te zien of er bloed in komt. In dat geval heb je een bloedvat geraakt en daar wil je niet in spuiten.

Er is alleen geen goed bewijs dat aspireren uitmaakt en het kan vervelend voelen voor degene die gevaccineerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:01
RoD schreef op zondag 20 februari 2022 @ 18:40:
[...]
Er is alleen geen goed bewijs dat aspireren uitmaakt en het kan vervelend voelen voor degene die gevaccineerd wordt.
Er zijn toch wel aanwijzingen dus uit hoofde van voorzorg doet men het al langer in Denemarken en nu kennelijk ook in Duitsland. Vroeger was aspiratie de normaalste zaak ter wereld, het is alleen uit de mode geraakt.
Intramusculaire injectie bij muizen was in ieder geval niet goed voor ze (https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34406358/)

Ik heb zelf overigens ook om aspiratie gevraagd bij de booster en was totaal niet vervelender dan bij de andere vaccinaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
RoD schreef op zondag 20 februari 2022 @ 18:40:
[...]

Aspireren is het iets optrekken van de spuit om te zien of er bloed in komt. In dat geval heb je een bloedvat geraakt en daar wil je niet in spuiten.

Dat deze handeling een aanbeveling van BionTech is is geen goed bewijs? :)
De plaats is bij voorkeur de deltaspier van de bovenarm.
Het vaccin mag niet intravasculair, subcutaan of intradermaal worden toegediend.
Staat op pagina 3.

/edit: YouTube: Please send to politicians gaat (weer) over het belang van aspireren.

[ Voor 24% gewijzigd door 0xDEADBEEF op 21-02-2022 01:01 ]

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

maxtrash schreef op maandag 21 februari 2022 @ 00:45:
[...]

Er zijn toch wel aanwijzingen dus uit hoofde van voorzorg doet men het al langer in Denemarken en nu kennelijk ook in Duitsland. Vroeger was aspiratie de normaalste zaak ter wereld, het is alleen uit de mode geraakt.
Intramusculaire injectie bij muizen was in ieder geval niet goed voor ze (https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/34406358/)

Ik heb zelf overigens ook om aspiratie gevraagd bij de booster en was totaal niet vervelender dan bij de andere vaccinaties
Laat mij die aanwijzingen maar zien, want ik heb ze nog niet gevonden. Kan natuurlijk zijn dat er recent onderzoek is dat ik heb gemist, natuurlijk.

Een muismodel waarbij het vaccin doelbewust in de grootste ader wordt gespoten, ofwel een daadwerkelijke IV-administratie, is dat dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

0xDEADBEEF schreef op maandag 21 februari 2022 @ 00:55:
[...]

Dat deze handeling een aanbeveling van BionTech is is geen goed bewijs? :)

[...]

Staat op pagina 3.

/edit: YouTube: Please send to politicians gaat (weer) over het belang van aspireren.
Nee, dat stukje tekst gaat ergens anders over. Dat heeft niets met aspiratie te maken.

YouTube-filmpjes ga ik niet naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

edit: verkeerde topic, excuses.

[ Voor 99% gewijzigd door Gitarist op 21-02-2022 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:01
RoD schreef op maandag 21 februari 2022 @ 09:47:
[...]

Laat mij die aanwijzingen maar zien, want ik heb ze nog niet gevonden. Kan natuurlijk zijn dat er recent onderzoek is dat ik heb gemist, natuurlijk.

Een muismodel waarbij het vaccin doelbewust in de grootste ader wordt gespoten, ofwel een daadwerkelijke IV-administratie, is dat dus niet.
Het is duidelijk (zie ook handleiding fabrikanten) dat het vaccin niet intravasculair ingespoten mag worden.
Ook bij injectie in de bovenarm bestaat er een kleine kans dat je toch een bloedvat aanprikt.
Vanwege ethische bezwaren zijn er geen onderzoeken mogelijk waarbij mensen intravasculair worden ingespoten, derhalve moet men zich verlaten op muizen.

Het risico op complicaties agv verkeerde toediening is klein. Stel bij 1:5000 wordt bloedvat geraakt en bij 1:10 leidt dat tot (lichte tot ernstigere) complicaties. Geen reden om bang van te worden, echter gezien de forse aantallen vaccinaties én de zeer eenvoudige remedie ertegen is er toch wat voor te zeggen om gewoon die aspiratie toe te passen.

Niets doen is ook een beslissing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

maxtrash schreef op maandag 21 februari 2022 @ 13:03:
[...]

Het is duidelijk (zie ook handleiding fabrikanten) dat het vaccin niet intravasculair ingespoten mag worden.
Ook bij injectie in de bovenarm bestaat er een kleine kans dat je toch een bloedvat aanprikt.
Vanwege ethische bezwaren zijn er geen onderzoeken mogelijk waarbij mensen intravasculair worden ingespoten, derhalve moet men zich verlaten op muizen.

Het risico op complicaties agv verkeerde toediening is klein. Stel bij 1:5000 wordt bloedvat geraakt en bij 1:10 leidt dat tot (lichte tot ernstigere) complicaties. Geen reden om bang van te worden, echter gezien de forse aantallen vaccinaties én de zeer eenvoudige remedie ertegen is er toch wat voor te zeggen om gewoon die aspiratie toe te passen.

Niets doen is ook een beslissing.
Een IV administratie is een wezenlijk ander handeling dan het inspuiten in de deltaspier en daar eventueel een haarvaatje aanprikken. Wat met IV wordt bedoeld in de handleiding van de fabrikanten is het daadwerkelijk in een centrale ader spuiten.

Verder is het vraagstuk wel/niet aspireren al decennia oud en is er nog nooit een reden gevonden om dit als beleid in te stellen, behalve een aantal landen die het besluiten maar gewoon te doen.

[ Voor 4% gewijzigd door RoD op 21-02-2022 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:32
Een 3e vrijwillige prik voor Janssen gangers vanaf 16 maart in te plannen.
Mensen die geprikt zijn met het Janssen-vaccin en ten minste drie maanden geleden een booster hebben gekregen, kunnen vanaf woensdag een extra booster met een ander vaccin toegediend krijgen. Medisch gezien is dat niet noodzakelijk, maar het kan wel voor meer vrijheden zorgen bij reizen naar het buitenland, zegt minister Ernst Kuipers (Volksgezondheid).
https://www.nu.nl/coronav...t-janssen-geprikt-is.html

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Theswitch schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 15:54:
Een 3e vrijwillige prik voor Janssen gangers vanaf 16 maart in te plannen.

[...]

https://www.nu.nl/coronav...t-janssen-geprikt-is.html
Medisch gezien is dat niet noodzakelijk, maar het kan wel voor meer vrijheden zorgen bij reizen naar het buitenland, zegt minister Ernst Kuipers (Volksgezondheid).
Ben ik gek als ik me afvraag waar we in godsnaam mee bezig zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:23
zacht schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 16:03:
[...]

[...]

Met hetzelfde als dat je vaccinaties nodig hebt als je naar bepaalde andere landen gaat? :+

Als een ander land iets verplicht stelt, dan is het fijn dat je dat vaccin kan halen.

Gele koorts is in sommige landen verplicht bijvoorbeeld. Anders kom je het land niet in. En in europese landen zijn er genoeg plekken waar je kind alleen naar de vakantie-opvang kan als die gevaccineerd is.

Dit is gewoon weer een toevoeging aan dat lijstje. Landen zijn vrij dat in te stellen of niet.

Daarnaast staat het letterlijk in het artikel. Het kan afhangen van de lokale endemische situatie. Als in land X er wel een probleem is met de zorg, snap ik best dat ze dit soort dingen willen verplichten zodat de toeristen het niet erger maken.

[ Voor 15% gewijzigd door Waah op 11-03-2022 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-05 19:55
zacht schreef op vrijdag 11 maart 2022 @ 16:03:
[...]

[...]

Ik ben er blij mee, kans is groot dat ik voor werk naar Duitsland moet en dan is het bijzonder lullig als je een restaurant of hotel niet in komt en je collega’s wel ivm 2G+.
Frankrijk geloof ik zelfde verhaal.

Maar inderdaad, lang leve de EU.

EDIT: afspraak voor een 2e booster gemaakt. Was geloof ik de eerste die hier over belde, want de dame aan de telefoon moest nog even checken of de systemen (de "flow chart") het aan kon. Je krijgt inderdaad een soort gewetensvraag dat je weet dat er geen medische noodzaak is.

[ Voor 23% gewijzigd door loekf2 op 16-03-2022 10:20 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Shield TV | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 31-08-2023
Ik volg het niet meer zo maar komt er nog een nieuw vaccin tegen het omnicron? of blijven we nou eeuwig prikken met vaccins die alleen goed tegen de vorige varianten werken?

[ Voor 9% gewijzigd door tweakmember op 15-03-2022 00:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:23
tweakmember schreef op dinsdag 15 maart 2022 @ 00:56:
Ik volg het niet meer zo maar komt er nog een nieuw vaccin tegen het omnicron? of blijven we nou eeuwig prikken met vaccins die alleen goed tegen de vorige varianten werken?
Er wordt wel ontwikkeld nog. Maar dat kost natuurlijk tijd. En omdat de noodzaak nu minder hoog is, zal men langer testen en minder snel een vaccin releasen.

https://www.nature.com/articles/d41586-022-00003-y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

De eerste tests met omicron vaccins geven ook niet een beter resultaat:

https://www.nature.com/articles/d41586-022-00003-y
“What we’re seeing coming out of these preclinical studies in animal models is that a boost with a variant vaccine doesn’t really do any better than a boost with the current vaccine,” says David Montefiori, director of the Laboratory for AIDS Vaccine Research and Development at Duke University Medical Center in Durham, North Carolina, who has been studying COVID-19 vaccines.
Het is ergens ook wel logisch, als omicron milder is zal dat ook een mindere afweer reactie opwekken, je lichaam gaat niet harder dan strikt noodzakelijk vechten tegen een infectie. Daarbij ook de problemen met het doen van de clinical trials, in 2020 waren die simpel met vrijwel de volledige bevolking die onbesmet en uiteraard ongevaccineerd was om uit te rekruteren. Nu is er een bijna eindeloze variatie aan al opgelopen besmettingen en vaccinaties die allemaal de resultaten kunnen beinvloeden.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-05 14:13

mace

Sapere Aude

IJzerlijm schreef op woensdag 16 maart 2022 @ 10:17:
Het is ergens ook wel logisch, als omicron milder is zal dat ook een mindere afweer reactie opwekken, je lichaam gaat niet harder dan strikt noodzakelijk vechten tegen een infectie.
Bedankt voor de link, maar...

Hoezo is dat logisch? Hoe heeft de (zgn) mildheid van de ziekte die je van een variant krijgt ook maar enig effect op welke immuunreactie je lichaam zal geven aangezien je geen levensvatbaar virus krijgt ingespoten.
Je krijgt zelfs helemaal geen virus ingespoten, je immuunsysteem ziet alleen een klein stukje eiwit. Ik wil niet onaardig doen, maar je beredenering snijdt totaal geen hout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-04 09:02
(edit: verkeerde topic)

[ Voor 94% gewijzigd door martwoutnl op 06-04-2022 11:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 363533

Het is weer tijd voor een hopeloze administratie SNAFU m.b.t. de vaccinatie administratie. Wees gewaarschuwd voor mensen die vandaag naar de locatie Leiden toe gaan.

Familielid is meer dan 3 maanden geleden gevaccineerd en heeft zich opgegeven voor een herhaal vaccinatie via het online registratieformulier met DigiD.

Komt vandaag aan: "Nee, u mag niet worden geprikt. Uw geboortejaar (1964) is nog niet aan de orde voor de herhaalvaccinatie. Ja, dat online formulier dat is een fout, ik kan daar niets aan doen, u bent nog niet aan de beurt."

Kras door alle formulieren heen gezet, wel met veel moeite mee terug kunnen krijgen.

Gezien dit de geboortejaren zijn die veel aan de beurt zijn geweest rond januari verwacht ik hier een stortvloed aan kritiek op. Ik ga ook maar even Twitter opzoeken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17:22
Anoniem: 363533 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 11:09:Familielid is meer dan 3 maanden geleden gevaccineerd en heeft zich opgegeven voor een herhaal vaccinatie via het online registratieformulier met DigiD.

Komt vandaag aan: "Nee, u mag niet worden geprikt. Uw geboortejaar (1964) is nog niet aan de orde voor de herhaalvaccinatie. Ja, dat online formulier dat is een fout, ik kan daar niets aan doen, u bent nog niet aan de beurt."
Dit gaat over de 2e booster? Heb zelf namelijk ook een afspraak gemaakt voor eind komende week voor die herhaalbooster. Netjes via het formulier met DigID. Mijn eerste booster gekregen op 8 december, geboortejaar eind zestiger jaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

U123456 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 11:39:
[...]
Dit gaat over de 2e booster? Heb zelf namelijk ook een afspraak gemaakt voor eind komende week voor die herhaalbooster. Netjes via het formulier met DigID. Mijn eerste booster gekregen op 8 december, geboortejaar eind zestiger jaren.
Correct. Dit is de tweede booster. Inderdaad netjes via het formulier met DigiD. Vraag mij af of dit nu een incident is of dat er straks een stortvloed aan mensen weggestuurd gaan worden. Mijn familielid is er nu even helemaal klaar mee en wil zich nu niet meer laten boosteren....zo verlies je dus mensen die zich wel willen blijven laten boosteren. #GreatSuccess GGD....

Heb even op Twitter gereageerd naar de GGDGHOR + Ministerie van VWS + Minster van VWS ter opheldering.

https://twitter.com/Rando...&t=B6wjVCR0ehKmKHTcZuscaw

Update: De GGD heeft inmiddels met mij contact opgenomen via Twitter. Ik zal laten weten wat eruit komt. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 363533 op 09-04-2022 12:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 20:05

NMH

Moderator General Chat
Anoniem: 363533 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 11:09:
Het is weer tijd voor een hopeloze administratie SNAFU m.b.t. de vaccinatie administratie. Wees gewaarschuwd voor mensen die vandaag naar de locatie Leiden toe gaan.

Familielid is meer dan 3 maanden geleden gevaccineerd en heeft zich opgegeven voor een herhaal vaccinatie via het online registratieformulier met DigiD.

Kras door alle formulieren heen gezet, wel met veel moeite mee terug kunnen krijgen.

Gezien dit de geboortejaren zijn die veel aan de beurt zijn geweest rond januari verwacht ik hier een stortvloed aan kritiek op. Ik ga ook maar even Twitter opzoeken....
Naar mijn beste weten heeft de vaccinatielocatie het in dit geval bij het rechte eind: alleen 60-plussers en mensen die dit jaar zestig worden komen in aanmerking voor de herhaalprik, dus geboortejaar <= 1962 uit mijn hoofd. Dat is nog steeds de informatie van het RIVM en de Rijksoverheid. Dan ga ik er even van uit dat dit niet over de eerste booster gaat (omdat je het over de herhaalprik hebt) en de betreffende persoon niet een bij een van de kwetsbare groepen hoort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ik heb inmiddels een reactie terug.

Bedankt voor je bericht. De herhaalprik is alleen beschikbaar voor mensen van 60 jaar of ouder, bewoners van instellingen, mensen met het syndroom van Down en mensen met een ernstige afweerstoornis. Voor informatie, zie: https://bit.ly/371Drak

Als we het goed begrijpen is het familielid waar het om gaat nog net geen 60 jaar oud. We vermoeden dat dit de reden is dat er geen herhaalprik tegen corona kon worden gegeven

Echter...mijn familie en ik (en ik denk velen met mij die niet elke dag dit in de gaten houden) zaten nog met de vorige berichtgeving in ons hoofd: Elke 3 maanden een prik. Daar lijkt het formulier ook op te zijn ingesteld.

Zo werkt het in de praktijk dus echter niet....dit pas je dan toch aan als een validatiecheck in het formulier? *zucht* IT 101. Ik heb nog gevraagd of ze dit gaan aanpassen...

Oftewel: Iedereen die nu dus een afspraak heeft staan, jonger dan 60 jaar is en ook in 2022 geen 60 zal worden: De afspraak is nutteloos en je zal worden weggestuurd zonder prik.
U123456 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 11:39:
[...]
Jij zult dus worden weggestuurd zonder prik.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 363533 op 09-04-2022 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Anoniem: 363533 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 14:32:
Echter...mijn familie en ik (en ik denk velen met mij die niet elke dag dit in de gaten houden) zaten nog met de vorige berichtgeving in ons hoofd: Elke 3 maanden een prik. Daar lijkt het formulier ook op te zijn ingesteld.
Ik heb vanuit de overheid nergens de ‘elke 3 maanden een prik’ berichtgeving gezien?

Alleen allemaal mensen die dit op internet verkondigden op basis van dat de booster 3 maanden na de 2e prik mocht.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
En hoe zit dan voor mensen zoals ik, die nog niet geboosterd zijn? Kan ik wel vrij inlopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U123456
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17:22

Bedankt voor je bericht. De herhaalprik is alleen beschikbaar voor mensen van 60 jaar of ouder, bewoners van instellingen, mensen met het syndroom van Down en mensen met een ernstige afweerstoornis. Voor informatie, zie: https://bit.ly/371Drak

Als we het goed begrijpen is het familielid waar het om gaat nog net geen 60 jaar oud. We vermoeden dat dit de reden is dat er geen herhaalprik tegen corona kon worden gegeven

Zo werkt het in de praktijk dus echter niet....dit pas je dan toch aan als een validatiecheck in het formulier? *zucht* IT 101. Ik heb nog gevraagd of ze dit gaan aanpassen...

Oftewel: Iedereen die nu dus een afspraak heeft staan, jonger dan 60 jaar is en ook in 2022 geen 60 zal worden: De afspraak is nutteloos en je zal worden weggestuurd zonder prik.

[...]

toon volledige bericht
@Anoniem: 363533: Helder! Het is inderdaad een rommeltje. Wanneer ik inlog bij de GGD dan staan alleen vaccinatie 1 en 2 goed vermeld, inclusief naam vaccinatie (Astra Zeneca). Van mijn booster is alleen terug te vinden dat ik een afspraak had. Dus niet dat ik een booster heb gehad en al helemaal niet dat met Pfizer was. Mijn partner is trouwens 4 maanden terug op werk geboosterd, vraag mij nu serieus af of zij wel zonder problemen nog een booster kan halen. Haar booster staat namelijk niet bij de GGD genoteerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

YakuzA schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 14:53:
[...]

Ik heb vanuit de overheid nergens de ‘elke 3 maanden een prik’ berichtgeving gezien?

Alleen allemaal mensen die dit op internet verkondigden op basis van dat de booster 3 maanden na de 2e prik mocht.
Ehm...

https://www.rijksoverheid...accinatie-en-coronabewijs

"Wie krijgt de boosterprik en wanneer?
U kunt 3 maanden na uw laatste vaccinatie of coronabesmetting een afspraak maken."

Daar staat niet bij 'eerste' of 'tweede' booster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Anoniem: 363533 schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 15:02:
[...]
Ehm...

https://www.rijksoverheid...accinatie-en-coronabewijs

"Wie krijgt de boosterprik en wanneer?
U kunt 3 maanden na uw laatste vaccinatie of coronabesmetting een afspraak maken."

Daar staat niet bij 'eerste' of 'tweede' booster.
Als ze 2e booster bedoelden had daar ‘3 maanden na uw booster’ gestaan?

(Die hele pagina gaat, zo te zien, ook helemaal alleen over 1e booster, dus zou ook nergens uit afleiden dat dit relevant is voor een 2e booster)

Dit is de pagina voor 2e booster iig:
https://www.rijksoverheid...onavaccinatie/herhaalprik

[ Voor 21% gewijzigd door YakuzA op 09-04-2022 15:07 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

YakuzA schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 15:04:
[...]

(Die hele pagina gaat, zo te zien, ook helemaal alleen over 1e booster, dus zou ook nergens uit afleiden dat dit relevant is voor een 2e booster)

Dat snap ik. Maar 9 van de 10 mensen komen hier niet. Die komen alleen op coronatest.nl. En daar staat helemaal -niets- hierover en is er geen eens een form check (een form check die men notabene in 2021 bij de eerste booster WEL had ingezet!)

Dit lijkt op een management oversight eerlijk gezegd. Heb zo'n vermoeden dat die validatie na het weekend er weer in zit nu ik het op Twitter heb gezet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zacht
  • Niet online
YakuzA schreef op zaterdag 9 april 2022 @ 15:04:
[...]

De eerste booster is natuurlijk gewoon een vaccinatie, in het geval van Pfizer tenminste is het hetzelfde spul in dezelfde hoeveelheid. Al is er ook heel erg op gehamerd dat een booster niet hetzelfde is als een derde prik, want een derde prik was ook nog beschikbaar voor kwetsbaren. Maar wederom: hetzelfde spul in dezelfde hoeveelheid.
Bij Moderna is een booster de helft van de hoeveelheid die gegeven wordt bij de eerste twee prikken. Wel hetzelfde spul weer. Ik vraag me dan wel af waar de verschillen liggen als er geclaimd wordt dat het allemaal uitwisselbaar is en praktisch hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 691473

[...]

toon volledige bericht
Maar mag het wel als je 1e prik Janssen was? Dat kan ik zo nergens vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Nu online
Anoniem: 691473 schreef op donderdag 14 april 2022 @ 18:22:
[...]

Maar mag het wel als je 1e prik Janssen was? Dat kan ik zo nergens vinden.
Dat staat hier: https://www.rijksoverheid...janssen-vaccin-en-booster, je moet er wel voor bellen (0800-1295), afspraak maken via de website is niet mogelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Nou wat een verrassing, al de drog redenen van mensen over dat ze niet een vaccinatie haalden omdat er geen ‘traditioneel’ vaccin was blijkt onzin?

https://nos.nl/l/2425211
Weinig animo voor Novavax-vaccin: honderdduizenden doses blijven op de plank lighten

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

YakuzA schreef op vrijdag 15 april 2022 @ 07:32:
Nou wat een verrassing, al de drog redenen van mensen over dat ze niet een vaccinatie haalden omdat er geen ‘traditioneel’ vaccin was blijkt onzin?

https://nos.nl/l/2425211

[...]
Ik denk niet dat je die link zo mag leggen. Mensen die wantrouwend tegenover de nieuwe type vaccins stonden, waren al niet enthousiast over vaccins over het algemeen. Nu is ook de noodzaak er van af. Iedereen en mijn schoonmoeder heeft een vaccinatie gehad of heeft corona opgelopen. Wat is dan nog de toegevoegde waarde van een nieuw vaccin?.

Er komt vast wel weer een run op de vaccins als er in de herfst een zwaardere variant van corona opduikt.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
Duitsland biedt vanaf september omikron-vaccin aan *O* *O* *O*

[ Voor 4% gewijzigd door tweakmember op 17-04-2022 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online

The best is yet to come

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:31
Dean Martin schreef op zondag 17 april 2022 @ 12:27:
[...]

Reden om de QR code weer te gaan handhaven wellicht :X
Tegen die tijd is er wel weer een nieuwe variant. Netzoals met "gewone" griep komt er elk jaar weer een nieuwe variant.

Al denk ik dat het wel mee zal vallen. Ben er ook niet zo voor dit direct te roepen terwijl er nog niets aan de hand is.

[ Voor 17% gewijzigd door jongetje op 17-04-2022 16:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Oostenrijk schrapt de vaccinatieplicht alweer:
Oostenrijk zal nu ook officieel komaf maken met de omstreden vaccinatieplicht tegen Covid-19. Dat heeft de regering vandaag bekendgemaakt. De verplichte vaccinatie was in maart al opgeschort, slechts één maand nadat ze in werking was getreden.

“We moeten vanaf nu leven met het coronavirus, dus we zullen een reeks maatregelen afvoeren. Dat betekent het einde van de verplichte vaccinatie”, zei minister van Volksgezondheid Johannes Rauch op een persconferentie in Wenen.

Oorspronkelijk was het Oostenrijkse plan om iedereen die vaccinatie weigerde vanaf 15 maart een boete tot mogelijk 3.600 euro op te leggen. Begin maart waren er echter al verschillende tekenen van afkeer tegen de verplichting, wat leidde tot protest. Uiteindelijk werd die maand al besloten om de verplichte vaccinatie op te schorten. Nu wordt ze ook officieel geschrapt.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
ik kwam deze tegen.
Komt van who zelf..

weet iemand hier meer over?
*knip* lees s.v.p ons beleid over gebruik van bronnen:
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid#bronvermelding
Brontoetsing #hoedan?!
D.w.z. geef altijd een link naar de bron en geen screenshot.

[ Voor 64% gewijzigd door defiant op 02-07-2022 14:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
tweakmember schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 01:09:
ik kwam deze tegen.
Komt van who zelf..

*knip*
De rode vlaggen hadden toch al moeten gaan wapperen bij je. Een vaag artikel, zonder naamsvermelding. Dat lijkt al niet op goede journalistiek. Ze verwijzen wel naar een bron: https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=4125239

Een paper dat nog niet eens een peer-review heeft gehad. Dan is het ook nog niet eens een studie uitgevoerd door de WHO, ze hebben enkel informatie van de WHO gebruikt. De onderzoekers lijken verder niet echt een achtergrond te hebben voor dergelijk onderzoek. Volgens mij hebben we de checklist wel redelijk afgevinkt.....

Tijd voor een bezoekje aan deze post: DaniëlWW2 in "Brontoetsing #hoedan?!"

[ Voor 5% gewijzigd door defiant op 02-07-2022 14:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:21

Tourniquet

Hiya, fellas!

tweakmember schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 01:09:
ik kwam deze tegen.
Komt van who zelf..

*knip*
Uit welk wappie-krantje heb je dit gehaald? :D

Anyway, de paper waar ze naar verwijzen is een pre-print en niet peer-reviewed. En rammelt aan alle kanten, zie bijvoorbeeld wat commentaren op: https://leadstories.com/h...in-randomized-trials.html

[ Voor 8% gewijzigd door defiant op 02-07-2022 14:18 ]

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
vind wel raar dan dat ze dan zomaar "WHO-studie" mogen neerzetten.
Dat mag blijkbaar zomaar.. :?
Zeer misleidend als je een leek bent.

[ Voor 14% gewijzigd door tweakmember op 02-07-2022 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:06

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

tweakmember schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 10:46:
vind wel raar dan dat ze dan zomaar "WHO-studie" mogen neerzetten.
Dat mag blijkbaar zomaar.. :?
Zeer misleidend als je een leek bent.
Op zich is dat de hele doelstelling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
MikeyMan schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 10:47:
[...]

Op zich is dat de hele doelstelling...
dat snap ik maar je toch niet zomaar een naam van een grote instelling gebruiken om daar kracht bij te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:06

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

tweakmember schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 10:49:
[...]

dat snap ik maar je toch niet zomaar een naam van een grote instelling gebruiken om daar kracht bij te zetten?
Je mag ook niet liegen. Als er enig moreel besef was, hadden ze dit überhaupt niet gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
MikeyMan schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 10:52:
[...]

Je mag ook niet liegen. Als er enig moreel besef was, hadden ze dit überhaupt niet gemaakt.
maar blijkbaar is het niet strafbaar ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-04 22:15
Op zich wel blij dat m'n vaccinatie nu wel 100% Myelitis voorkomt (0x vaccin, 1x placebo) .
Nieren komen er ook beter af, lever helaas niet anders had ik er een pintje op gedronken :+ !
Of mag je zo niet rekenen :P ?

Meeste lijkt ruis, behalve die paar mogelijke bijwerkingen die ook breed uit gecommuniceerd zijn geweest, waarbij "Coagulation disorder" vooral opvalt en de andere gecommuniceerde (al was dat meen ik me te herinneren meer voor specifieke leeftijdsgroepen) namelijk "Myocarditis/pericarditis", komt uit deze beperkte cijfers weer niet echt naar voren.

Naja dan zo'n flut artikeltje dat er vervolgens mee aan de haal gaat en een enorm stellige vergelijking gaat maken met het algemene risico wat je loopt bij een COVID-besmetting zonder vaccinatie, wat ik niet echt zie terug komen in die "studie". :z
Pagina: 1 ... 100 101 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om de uitrol van de coronavaccins te bespreken, de strategie, het beleid, de voortgang end dergelijke. Het subforum COR valt onder het AWM beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid. Dus ook hier onderbouw je je posts waar nodig met bronnen.

Allerlei persoonlijke updates mogen hier: De Covid kroeg. In dit topic horen ze dus niet thuis en worden ze ook gewoon weggehaald.