Ja dit, ik probeer altijd een keer of 30 opnieuw mijn postcode en postcodes in de buurt, dan rolt er meestal wel een snelle plek uit, en anders later op de dag nog eens proberen. Bij testen net zo trouwens.RocketKoen schreef op zondag 2 januari 2022 @ 13:13:
[...]
Spelen met de postcode helpt ook nog wel eens.
Ik had bijvoorbeeld 3 kleine locaties binnen 12km zitten en een 4e grote op 14km. En de website gaf altijd alleen de 3 dichtstbijzijnde opties, die de komende tijd vol zitten. Postcode dichtbij de 4e locatie ingevuld en ik kon daar wel snel terecht.
-
[ Voor 100% gewijzigd door Thijskoman op 21-02-2022 22:21 ]
En ook vandaag mogen vier geboortejaren online de afspraak maken voor de #oppepprik. 1997 en 1998 zijn straks aan de beurt.
â Hugo de Jonge (@hugodejonge) 2 januari 2022
đ Vanaf 16:00 uur via:
đģ https://t.co/atuKEXyXpm
âšī¸ Lees meer en zie altijd welk jaar aan de beurt is op: https://t.co/oKdX3cjU4C
đ Zegt het voort. đŖ pic.twitter.com/fE9lBjMsYz
Met de eerdere varianten en kort op de vaccinatie was er zeker wel een effect wat resulteerde in vermindering van verspreiding. Helaas houdt dat maar beperkt aan (door een beperking van ieders lichaam en niet zo zeer van de vaccins die gebruik maken van de functionaliteiten van het lichaam (wat mensen dan helaas te lang vinden dus afkorten tot "effectiviteit van vaccins"). En dubbel helaas hebben we andere varianten gekregen waarvoor dat nu minder geldt (met de oude vaccins, wellicht dat het straks met geupdate vaccins weer anders ligt). Derhalve is het nogal dom om uitspraken van mensen niet in de tijd te willen zien en ze als een absoluut voor eeuwig vast staan gegeven te beschouwen.Thijskoman schreef op zondag 2 januari 2022 @ 15:11:
Ik had het gister met een vriend over het wel/niet nemen van de boostervaccinatie. Voor hem is reden om het niet te nemen (o.a.) dat Hugo de Jonge tijdens de 1e vaccinatiecampagne heeft gezegd dat een vaccin de verspreiding van corona zou stoppen, wat niet waargemaakt is. Ik had hier mijn vraagtekens bij, omdat in die periode de effectiviteit van vaccineren nog niet duidelijk was. Met zo'n uitspraak zou de Jonge een enorm afbreukrisico nemen. Bij mijn weten is in de communicatie het doel van vaccineren altijd jezelf/anderen beschermen geweest en nooit het stoppen van verspreiding. Zit ik ernaast?
Zelf neem ik hem wel, ik ben gezond (geen overgewicht o.i.d.) dus vooral uit solidariteit met risicogroepen.
Misschien moet je dat bij die vriend ook eens doen, hem houden aan elke uitspraak toen hij nog jong en onbezonnen was)., kun je nog lol hebben.
Tot aan omicron was het vaccin behoorlijk effectief tegen de verspreiding.Thijskoman schreef op zondag 2 januari 2022 @ 15:11:
Ik had het gister met een vriend over het wel/niet nemen van de boostervaccinatie. Voor hem is reden om het niet te nemen (o.a.) dat Hugo de Jonge tijdens de 1e vaccinatiecampagne heeft gezegd dat een vaccin de verspreiding van corona zou stoppen, wat niet waargemaakt is. Ik had hier mijn vraagtekens bij, omdat in die periode de effectiviteit van vaccineren nog niet duidelijk was. Met zo'n uitspraak zou de Jonge een enorm afbreukrisico nemen. Bij mijn weten is in de communicatie het doel van vaccineren altijd jezelf/anderen beschermen geweest en nooit het stoppen van verspreiding. Zit ik ernaast?
Zelf neem ik hem wel, ik ben gezond (geen overgewicht o.i.d.) dus vooral uit solidariteit met risicogroepen.
Maar er zijn 2 miljoen mensen in Nederland die daar niet aan mee deden. En een hoop kinderen die geen vaccin konden krijgen. Die zijn de boel blijven verspreiden.
Tegen het originele virus en de alpha variant was het vaccin goed genoeg om de verspreiding te stoppen ondanks die ongevaccineerden. Met de besmettelijkere delta is dat niet meer het geval. En met omicron doet het zonder booster helemaal niks tegen verspreiding meer.
Het virus waardoor we nu in lockdown zitten is simpelweg niet het virus dat er vorig jaar was toen het vaccin op de markt kwam.
Het vaccin werkt dan ook maar een paar maanden tegen deze variant. En de hoop is dat we over een paar maanden een aangepast vaccin hebben dat wel werkt. Maar dat is glazen bol kijken.
Scheelt volgens mij heel erg per regio, ik kon vrijdag de afspraak maken en ben aankomende woensdag al aan de beurt, mijn vriendin de dag ervoor en is dinsdag al aan de beurt.LordSinclair schreef op zondag 2 januari 2022 @ 11:44:
[...]
Ook een maat die gisteren een afspraak kon maken kon pas na 14 dagen een beetje in de buurt terecht.
Je gaat er toch van uit dat iemand die het land bestuurd geen kroegtaal rond bralt. Je gaat er vanuit dat zo'n persoon onderbouwde uitspraken doet. Wat dat betreft kan ik die vriend ook begrijpen. Wellicht werkt de aanpak van elke keer een nieuwe worst voor blijven bij de meerderheid. Maar bij de diegene waar dat niet werkt, die knappen daar op af.gekkie schreef op zondag 2 januari 2022 @ 15:34:
Misschien moet je dat bij die vriend ook eens doen, hem houden aan elke uitspraak toen hij nog jong en onbezonnen was)., kun je nog lol hebben.
* Twee weken lockdown, daarna kunnen we weer verder
* Als iedereen afstand houdt stoppen we het virus
* Als iedereen zich laat inenten is het voorbij
* Nog even allemaal thuiswerken jongens!
* Als iedereen een booster neemt dan is het over.
* Met een avondsluiting van "niet essentiÃĢle" zaken remmen we de boel genoeg af
* Nog geen week later, alle "niet essentiÃĢle" zaken moeten dicht!
* Als iedereen 4x per jaar een booster neemt zijn we er vanaf
* etc etc.
Ze moeten ook gewoon eens realistisch nieuws geven in Den Haag, nu proberen ze je steeds blij te maken met een dode mus. Want we zitten nu allemaal gewoon weer thuis en we kunnen en mogen nog steeds niks.
[ Voor 3% gewijzigd door LordSinclair op 02-01-2022 15:49 ]
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Dat doet hij doorgaans ook. Vooral bij de herhaling wordt het doorgaans korter door de bocht, let er eens op hoe vaak je dat zelf ook doet en hoe de slagen om de arm dan steevast al snel verdwijnen.LordSinclair schreef op zondag 2 januari 2022 @ 15:48:
[...]
Je gaat er toch van uit dat iemand die het land bestuurd geen kroegtaal rond bralt. Je gaat er vanuit dat zo'n persoon onderbouwde uitspraken doet. Wat dat betreft kan ik die vriend ook begrijpen. Wellicht werkt de aanpak van elke keer een nieuwe worst voor blijven bij de meerderheid. Maar bij de diegene waar dat niet werkt, die knappen daar op af.
Kortom heb enige clementie met hoe en waarom bepaalde zaken in welke context gemeld worden en met welke intentie, scheelt een hoop drukte maken om weinig.
En als laatste helpt het ook om kritiek op een deel onderwerp niet gelijk heel breed te willen trekken en van toepassing te verklaren op alles van die persoon, doorgaans ligt daar dan ook aan ten grondslag dat met een stok zoekt om mee te slaan bij gebrek aan inhoudelijke kritiek (in dit geval op de booster zelf), dus betrekken we er maar andere zaken bij. Was de Jonge het niet dan was Rutte het wel, was Rutte het niet dan was Ursula het wel, of Bill Gates, of een gebrek aan Trump die alles beter zou doen. Je kunt het altijd breder trekken, maar of dat nog hout snijdt en of je er ver mee komt in het leven ...
[ Voor 37% gewijzigd door gekkie op 02-01-2022 15:57 ]
Maar dat deed lang niet iedereenLordSinclair schreef op zondag 2 januari 2022 @ 15:48:
Maar dat deed lang niet iedereen* Als iedereen zich laat inenten is het voorbij
Maar dat deed lang niet iedereen* Nog even allemaal thuiswerken jongens!
Maar dat doet lang niet iedereen* Als iedereen een booster neemt dan is het over.
Zie je een patroon?
En dat is heel lullig voor degenen die zich er wel aan gehouden hebben, maar aangezien er een kennelijk te grote groep is die zich niet aan de maatregelen houdt, of elke loophole probeert te vinden om er omheen te werken, weten we helemaal niet hoe effectief die maatregelen waren geweest als we ze wel hadden opgevolgd.
Mijn argument is dat indien ik iets gratis kan krijgen van de overheid dan neem ik dat. Je bent Hollander of niet. 
Gek genoeg werkt het ook voor vervolgstappen enzo.
* Delerium heeft volste vertrouwen in instituties en wetenschappers
Gek genoeg werkt het ook voor vervolgstappen enzo.
* Delerium heeft volste vertrouwen in instituties en wetenschappers
-
[ Voor 100% gewijzigd door Thijskoman op 21-02-2022 22:20 ]
Ik zie dat ook in mijn omgeving. Met kerst en oud&nieuw mijn hele tijdlijn op social media vol met mensen die in groepen bij elkaar komen, arm in arm en lekker dicht bij elkaar voor een leuke foto. Net zoals ik op LinkedIn ook nog veel kantoorfeestjes en veel van die hippe recruiters nog steeds actuele foto's van dat ze lekker op kantoor aan het werken zijn en erheen gereden zijn met hun hippe dure leaseauto. Zal allemaal wel super gezellig zijn maar als veel dit doen blijft het in stand. Net zoals dat er nog enorm veel vluchten in en uit het land gaan zonder enige verplichting om in quarantaine te gaan.
Eigenlijk zou de hele wereld 3 weken in quarantaine moeten. Dan zijn enorm veel virussen inclusief corona uitgedoofd. Is alleen niet haalbaar dus moeten we het doen met de maatregelen.
Eigenlijk zou de hele wereld 3 weken in quarantaine moeten. Dan zijn enorm veel virussen inclusief corona uitgedoofd. Is alleen niet haalbaar dus moeten we het doen met de maatregelen.
Het is irrelevant wat De Jonge wel of niet heeft gezegd...Thijskoman schreef op zondag 2 januari 2022 @ 16:10:
@gekkie @RocketKoen Wat jullie zeggen bevestigt wat ik zelf ook denk. Blijft de vraag: Heeft de Jonge gezegd dat een vaccinatie de verspreiding van het coronavirus zou stoppen (niet remmen dus maar echt stoppen), nog voordat hier Ãŧberhaupt iets over bekend was. Ik denk van niet, volgens mij is hij hierin altijd heel voorzichtig geweest. En mocht het op een later tijdstip zijn gezegd (ik geloof vanaf medio maart waren er resultaten beschikbaar m.b.t. effectiviteit), dan was dat inderdaad voordat er nieuwe varianten kwamen. Dus dan gaat het ook niet op.
@LordSinclair Als het is zoals mijn vriend voorstelt, dan begrijp ik hem helemaal. Maar volgens mij is het een vrije interpretatie van wat er daadwerkelijk gezegd is.
Keuzes over je gezondheid maken op basis van de juistheid van oude voorspellingen van een politicus is niet verstandig. En volgende week staat daar sowieso een ander op zijn plek.
Het is net zo logisch om 130 te blijven rijden omdat Teeven heeft gelogen over zijn bonnetjes. En je belasting niet te betalen vanwege de toeslagen affaire.
-
[ Voor 100% gewijzigd door Thijskoman op 21-02-2022 22:20 ]
Hij zal het wellicht een keer gezegd hebben, of het is zo te vinden in een ruimtere context (maar geknipt of als nog zo te knippen).Thijskoman schreef op zondag 2 januari 2022 @ 16:10:
@gekkie @RocketKoen Wat jullie zeggen bevestigt wat ik zelf ook denk. Blijft de vraag: Heeft de Jonge gezegd dat een vaccinatie de verspreiding van het coronavirus zou stoppen (niet remmen dus maar echt stoppen), nog voordat hier Ãŧberhaupt iets over bekend was. Ik denk van niet, volgens mij is hij hierin altijd heel voorzichtig geweest. En mocht het op een later tijdstip zijn gezegd (ik geloof vanaf medio maart waren er resultaten beschikbaar m.b.t. effectiviteit), dan was dat inderdaad voordat er nieuwe varianten kwamen. Dus dan gaat het ook niet op.
Vandaar dat ik ook aangaf dat het mijns inziens niet zo'n zin heeft om naar zo'n eenmalige uitspraak te gaan zoeken en dat dan als maatstaf te nemen. Terwijl de algemene teneur bij *alles* is, we weten het niet (precies) en gaan het ontdekken.
In het eerste kwartaal van dit jaar was er goed onderbouwd onderzoek dat een vaccinatie 80 tot 90 procent van de besmettingen voorkomt. Zonder besmetting geen verspreiding dus gebaseerd daarop kon je die cijfers in de R0 formule stoppen en op een einde van de pandemie uitkomen bij een bepaalde vaccinatiegraad.
Alleen waren die onderzoeken allemaal op mensen die recent hun vaccinatie hadden gekregen en die weerstand was gedeeltelijk gebaseerd op antilichamen. En die zijn na een tijdje weg plus de opkomst van nieuwe varianten die een deel van de antilichamen ontwijken.
Eigenlijk had De Jonge dus overal voorbehouden bij moeten geven, na elke zin 'maar dat kan allemaal nog veranderen' wat funest zou zijn geweest voor de bereidheid te vaccineren.
Alleen waren die onderzoeken allemaal op mensen die recent hun vaccinatie hadden gekregen en die weerstand was gedeeltelijk gebaseerd op antilichamen. En die zijn na een tijdje weg plus de opkomst van nieuwe varianten die een deel van de antilichamen ontwijken.
Eigenlijk had De Jonge dus overal voorbehouden bij moeten geven, na elke zin 'maar dat kan allemaal nog veranderen' wat funest zou zijn geweest voor de bereidheid te vaccineren.
And to think they once said that computers would take away jobs.
De grap was dat ook niet perse iedereen het hoefde te doen. En je kan mooi zien rond de wereld dat geen enkele aanpak het in de kiem gesmoord heeft. Behalve China, daar bestaat het magisch niet meer.
En het is prima in een pandemie. Maar geef gewoon aan dat het lang gaat duren en dat we er aan moeten wennen ipv elke keer de worst dat de boel weer open kan.
[ Voor 18% gewijzigd door LordSinclair op 02-01-2022 16:40 ]
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Context, context en nog eens... context. Ik vind daarvoor de recente situatie met Gommers een mooi voorbeeld: https://eenvandaag.avrotr...erspectief-voor-jongeren/LordSinclair schreef op zondag 2 januari 2022 @ 15:48:
[...]
Je gaat er toch van uit dat iemand die het land bestuurd geen kroegtaal rond bralt. Je gaat er vanuit dat zo'n persoon onderbouwde uitspraken doet. Wat dat betreft kan ik die vriend ook begrijpen. Wellicht werkt de aanpak van elke keer een nieuwe worst voor blijven bij de meerderheid. Maar bij de diegene waar dat niet werkt, die knappen daar op af.
* Twee weken lockdown, daarna kunnen we weer verder
* Als iedereen zich laat inenten is het voorbij
* Nog even allemaal thuiswerken jongens!
* Als iedereen een booster neemt dan is het over.
* Met een avondsluiting van "niet essentiÃĢle" zaken remmen we de boel genoeg af
* Nog geen week later, alle "niet essentiÃĢle" zaken moeten dicht!
* Als iedereen 4x per jaar een booster neemt zijn we er vanaf
* etc etc.
Ze moeten ook gewoon eens realistisch nieuws geven in Den Haag, nu proberen ze je steeds blij te maken met een dode mus. Want we zitten nu allemaal gewoon weer thuis en we kunnen en mogen nog steeds niks.
Het is vrij simpel om wat losse quotes te vinden en daar je woede op te baseren. Is als je zo kritisch wil zijn echter de gehele context juist niet belangrijk? Moet je dan niet naar het gehele plaatje kijken? Ik vraag mij werkelijk af hoe VWS had moeten weten dat er net een nieuwe variant komt waardoor een zwaarder maatregelen pakket nodig is dan origineel gepland. Omdat ze er liever zo min mogelijk op leggen. Op die manier kan ik altijd wel een reden verzinnen om boos te worden.
Dan stonden ze wel weer te roeptoeteren dat ze steeds zo pessimistisch zijn. Zoals enkele ook nog steeds niet lijken te begrijpen dat als je modelleert je dat zowel voor positieve als negatieve scenario's doet.IJzerlijm schreef op zondag 2 januari 2022 @ 16:35:
En dat is dan ook precies wat die mensen doen en waarom die mensen dat doen.BlackMonkey schreef op zondag 2 januari 2022 @ 16:39:
Op die manier kan ik altijd wel een reden verzinnen om boos te worden.
Men wil boos zijn en zoekt daar een tekst bij of halen iets uit de context, dat voorbeeld van Gommers geeft dat inderdaad mooi weer.
Dat laatste is niet helemaal zeker volgens immunoloog Marjolein van Egmond in podcast gezond gesprek. Tot nu toe blijkt de booster prima te werken om ziekenhuisopnames te voorkomen en de vraag is of een speciaal omicron vaccin variant noodzakelijk is en daarbij dan alweer niet is ingehaald door een andere variant.RocketKoen schreef op zondag 2 januari 2022 @ 15:44:
[...]
Tot aan omicron was het vaccin behoorlijk effectief tegen de verspreiding.
Maar er zijn 2 miljoen mensen in Nederland die daar niet aan mee deden. En een hoop kinderen die geen vaccin konden krijgen. Die zijn de boel blijven verspreiden.
Tegen het originele virus en de alpha variant was het vaccin goed genoeg om de verspreiding te stoppen ondanks die ongevaccineerden. Met de besmettelijkere delta is dat niet meer het geval. En met omicron doet het zonder booster helemaal niks tegen verspreiding meer.
Het virus waardoor we nu in lockdown zitten is simpelweg niet het virus dat er vorig jaar was toen het vaccin op de markt kwam.
Het vaccin werkt dan ook maar een paar maanden tegen deze variant. En de hoop is dat we over een paar maanden een aangepast vaccin hebben dat wel werkt. Maar dat is glazen bol kijken.
https://www.gezondheidsne...stercampagne-tegen-corona
Overigens heldere podcast voor mensen die met nog wat vragen zitten over die booster
Nee, niet iedereen. Maar misschien toch wel meer dan er uiteindelijk meededen. Maar goed, "de Nederlander" gaat winkelen en als het dan toch wel erg druk blijkt draait ie nioet om maar klaagt over het feit dat al die andere mensen er ook zijnLordSinclair schreef op zondag 2 januari 2022 @ 16:39:
De grap was dat ook niet perse iedereen het hoefde te doen.

Je bedoelt iets als "het nieuwe normaal"? Dat werd ook lekker positief ontvangen, ja! Maar bleek toch aardig realistisch.En het is prima in een pandemie. Maar geef gewoon aan dat het lang gaat duren en dat we er aan moeten wennen ipv elke keer de worst dat de boel weer open kan.
Maar het vermindert wel de risico's op gevaarlijk moment. Daarnaast worden we beperkt zonder vacinatie en op vakantie gaan. Ik heb besloten om toch aankomende vrijdag mijn boosterprik te halen.Thijskoman schreef op zondag 2 januari 2022 @ 15:11:
In Duitsland zelfs winkels en op werk, resturant moet je al gevaccineerd zijn. Sommige landen moet je al 3e prik hebben om binnen te komen en onze QR-code vervalt per februari 2022 als ik het goed heb gelezen
[ Voor 9% gewijzigd door Van der Berg op 02-01-2022 18:55 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Of het ook echt zo verteld is, geen idee.Thijskoman schreef op zondag 2 januari 2022 @ 15:11:
Maar die text is wel in lijn met de observaties uit de fase3 testen van het vaccin en de initiÃĢle rollout.
De kennis dat het 6 tot 9 maanden later minder zou gaan werken tegen verspreiding, maar dat de effectiviteit tegen zkh opname op peil zou blijven was toen nog een 6 maanden weg.
Pas afgelopen zomer toen IsraÃĢl echt aan het boosteren sloeg werd dat algemeen bekend en geaccepteerd.
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
We zijn aangekomen bij het huidige millennium. 1999 en 2000 mogen straks online de afspraak voor de #oppepprik maken.
â Hugo de Jonge (@hugodejonge) 3 januari 2022
đ Vanaf 11:00 uur via:
âšī¸ Lees meer en zie altijd welk jaar aan de beurt is op: https://t.co/oKdX3cjU4C
đ Zegt het voort. đŖ pic.twitter.com/w9RaXd7FRr
Dit inderdaad ^^. De vaccinatie helpt. Ook de booster helpt. Tegen omicron niet tegen de verspreiding, maar wel tegen de gevolgen.Katseviool schreef op zondag 2 januari 2022 @ 16:50:
[...]
Dat laatste is niet helemaal zeker volgens immunoloog Marjolein van Egmond in podcast gezond gesprek. Tot nu toe blijkt de booster prima te werken om ziekenhuisopnames te voorkomen en de vraag is of een speciaal omicron vaccin variant noodzakelijk is en daarbij dan alweer niet is ingehaald door een andere variant.
https://www.gezondheidsne...stercampagne-tegen-corona
Overigens heldere podcast voor mensen die met nog wat vragen zitten over die booster
Mijn verwachting is dat het aanpassen van de vaccins aan de verschillende varianten gaat gewoon zijn ingang vinden in de jaarlijkse rituelen, vergelijkbaar met de jaarlijkse griepprik. Er wordt dan ook gewerkt aan een combi-prik, waardoor je je in een keer tegen allebei kunt laten vaccineren.
Zodra het virus endemisch is (en dat gaat enorm hard nu, zeker met omicron), heeft zowiezo iedereen een basisweerstand opgebouwd op jongere leeftijd en is die prik waarschijnlijk alleen nog maar nodig voor de oudere/risico-bevolking. Vergelijkbaar met de griep. Het zijn de golven momenteel die nog voor overbelasting in het ziekenhuis zorgen, maar die gaan minder hoog worden, waarschijnlijk dit jaar al wel.
Waar ik bang voor ben is hoe het met "zero-Covid" landen verder gaat, specifiek China. Die hebben tot dusver het virus met strenge regels wel buiten de deur weten te houden, maar lijden daar ook enorm onder. Dat op lange termijn volhouden wordt steeds onmogelijker als het zo besmettelijk is Ên in de verdere wereld endemisch is.
[ Voor 10% gewijzigd door Garyu op 03-01-2022 10:50 ]
It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Ga er vanuit dat ze met een volgende iteratie van het vaccin niet een Omikron variant gaan knutselen, maar het spectrum tussen "Wuhan" en Omikron proberen af te dichten. Dus bredere herkenning op basis van de bekende mutaties.
Zijn er of komen er cijfers per leeftijdsgroep komen over het boosteren? Net als bij 1e/2e prik?
Ik zie alleen staan dat naar schatting heeft nu 20,9% van alle 18-plussers een boostervaccinatie ontvangen. Cijfers zijn wel 5 dagen oud en veel mensen wachten nog op de afspraak.
Ik verwacht dat het aantal boosters bij jongere leeftijdsgroepen wel een stuk lager uitvalt dan 1e/2e prik.
Ik zie alleen staan dat naar schatting heeft nu 20,9% van alle 18-plussers een boostervaccinatie ontvangen. Cijfers zijn wel 5 dagen oud en veel mensen wachten nog op de afspraak.
Ik verwacht dat het aantal boosters bij jongere leeftijdsgroepen wel een stuk lager uitvalt dan 1e/2e prik.
En ook 2001 en 2002 mogen vandaag. De eerste tieners dus. Zij kunnen zometeen online de afspraak voor de #oppepprik maken.
â Hugo de Jonge (@hugodejonge) 3 januari 2022
đ Vanaf 16:00 uur via:
đ Zegt het voort. đŖ pic.twitter.com/7I0kNTWr72
Morgen dan 2003 (en misschien een week 2004?) en dan zijn we klaar met 18+ oproepen.
Deze is ook wel mooi, bij de GGD staan voor deze week al afspraken gepland voor 10% van de bevolking. Het gaat hard zo:
Duizenden GGD'ers gesteund door ziekenhuizen, huisartsen, @Defensie, reservisten, studenten, EHBO'ers en @RodeKruis zetten zich in om alle 18-plussers een boosterprik aan te bieden. Deze week staan er bij de GGD'en 1.731.540 vaccinatieafspraken gepland. https://t.co/joGiV22QWd
â GGD GHOR Nederland (@GGDGHORNL) 3 januari 2022
24,1% van de 18+. ( https://coronadashboard.r....nl/landelijk/vaccinaties d.d. 29 Dec)Fuujii schreef op maandag 3 januari 2022 @ 12:44:
Zijn er of komen er cijfers per leeftijdsgroep komen over het boosteren? Net als bij 1e/2e prik?
Weet niet of de 18- Ãŧberhaupt een booster aangeboden gaat krijgen in de toekomst?
[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 03-01-2022 16:15 ]
PSN
Volgens mij heeft praktisch iedereen wel een uitnodiging gehad. Het is alleen nog wachten totdat iedereen (die wilt) langs is geweest. Ik weet niet op hoeveel het totale percentage uit gaat komen, maar het huidige 24,1% is een vrij laag percentage.YakuzA schreef op maandag 3 januari 2022 @ 16:09:
[...]
24,1% van de 18+. ( https://coronadashboard.r....nl/landelijk/vaccinaties d.d. 29 Dec)
Weet niet of de 18- Ãŧberhaupt een booster aangeboden gaat krijgen in de toekomst?
Leuk dat ze een afspraak kunnen maken. Ik ben geen deskundige maar volgens mij leidt het maken van een afspraak niet tot minder besmettingen. Het gaat om de prik zelf. Ik ben zelf vijftiger en kan pas over 1,5 week terecht. ter toevoeging: Ik wilde dan ook perse naar de enige locatie die voor mij per fiets bereikbaar is.user109731 schreef op maandag 3 januari 2022 @ 15:33:
[Twitter]
Morgen dan 2003 (en misschien een week 2004?) en dan zijn we klaar met 18+ oproepen.
Deze is ook wel mooi, bij de GGD staan voor deze week al afspraken gepland voor 10% van de bevolking. Het gaat hard zo:
[Twitter]
Niet dat ze in China alleen maar de deur op slot doen hè. Ze vaccineren er ook flink op los:Garyu schreef op maandag 3 januari 2022 @ 10:49:
[...]
.......
Waar ik bang voor ben is hoe het met "zero-Covid" landen verder gaat, specifiek China. Die hebben tot dusver het virus met strenge regels wel buiten de deur weten te houden, maar lijden daar ook enorm onder. Dat op lange termijn volhouden wordt steeds onmogelijker als het zo besmettelijk is Ên in de verdere wereld endemisch is.
197 dosis per 100 mensen en dat is net meer dan UK en Duitsland enz
https://ourworldindata.or...A~GBR~ISR~DEU~FRA~CHN~NLD
PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135Âē en 22Âē dakhelling in Z.O.-Brabant
het probleem daar is meer dat de chinese vaccins rond de 50% efficacy zaten?henkzelf schreef op maandag 3 januari 2022 @ 17:04:
[...]
Niet dat ze in China alleen maar de deur op slot doen hè. Ze vaccineren er ook flink op los:
197 dosis per 100 mensen en dat is net meer dan UK en Duitsland enz
https://ourworldindata.or...A~GBR~ISR~DEU~FRA~CHN~NLD
PSN
Dan heb je net pech dat die locatie minder capaciteit heeft. Je zou wel kunnen bellen of dit te vervroegen is, mogelijk zijn er recent slots bijgekomen.flyingdutchboy schreef op maandag 3 januari 2022 @ 16:52:
[...]
Leuk dat ze een afspraak kunnen maken. Ik ben geen deskundige maar volgens mij leidt het maken van een afspraak niet tot minder besmettingen. Het gaat om de prik zelf. Ik ben zelf vijftiger en kan pas over 1,5 week terecht. ter toevoeging: Ik wilde dan ook perse naar de enige locatie die voor mij per fiets bereikbaar is.
Er zijn inmiddels genoeg locaties waar je vandaag of morgen nog terecht kan, dus ze moeten wel jaren openzetten om instroom te houden.
Op de XXL locatie in Leeuwarden morgen al: https://www.ggdfryslan.nl...p-xxl-locatie-leeuwarden/user109731 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:54:
Ik hoop eigenlijk dat we zo snel mogelijk vrije inloop hebben voor de boosterprik.
Misschien dat daar over 1-2 weken al iets mogelijk is op de XXL locaties, daar zullen ze steeds meer capaciteit over hebben.
Gelukkig is niet iedereen aan de fiets gebonden. Ik mocht 'm gisteren plannen en kan hem morgen halen. Dus om nou te zeggen dat jouw ervaring representatief is...flyingdutchboy schreef op maandag 3 januari 2022 @ 16:52:
[...]
Leuk dat ze een afspraak kunnen maken. Ik ben geen deskundige maar volgens mij leidt het maken van een afspraak niet tot minder besmettingen. Het gaat om de prik zelf. Ik ben zelf vijftiger en kan pas over 1,5 week terecht. ter toevoeging: Ik wilde dan ook perse naar de enige locatie die voor mij per fiets bereikbaar is.
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Ik mag sinds afgelopen dinsdag online een afspraak maken, maar het is nog steeds niet gelukt om een afspraak te maken in eigen stad (Den Bosch) - de optie Brabanthallen komt simpelweg nooit in beeld. Ik ben niet de enige, veel klachten van stadsgenoten dat ze naar andere steden worden gestuurd. Ik heb geen tijd om naar Tilburg of Veghel te rijden, terwijl er een XL locatie op 5 minuten afstand is.
Mijn vader moest in eerste instantie bijna een maand wachten voordat hij zijn booster kon krijgen in Den Bosch (uiteindelijk 3 weken - na bellen) - vervelend want zijn AZ prik werkt mogelijk niet meer
Alle bekende truukjes (andere postcodes invullen, teruggaan en x seconden wachten etc) geprobeerd.
Heb nog geen brief ontvangen, dus mag ook niet bellen.
Ten tijde van de eerste prik duurde het ook 4 weken voordat ik uberhaupt aan de beurt was (direct afspraak ingepland zodra mijn jaar werd uitgenodigd).
Is er nu structureel te weinig capaciteit in DB of is het reserveringssysteem slechter dan slecht.
Anyway, zo lang boosterprik geen vereiste is voor QR code heeft het voor mij geen prioriteit, maar ik vind het bizar dat de wachttijden in deze regio zo lang zijn, terwijl anderen binnen enkele dagen na uitnodiging terecht kunnen.
Mijn vader moest in eerste instantie bijna een maand wachten voordat hij zijn booster kon krijgen in Den Bosch (uiteindelijk 3 weken - na bellen) - vervelend want zijn AZ prik werkt mogelijk niet meer
Alle bekende truukjes (andere postcodes invullen, teruggaan en x seconden wachten etc) geprobeerd.
Ten tijde van de eerste prik duurde het ook 4 weken voordat ik uberhaupt aan de beurt was (direct afspraak ingepland zodra mijn jaar werd uitgenodigd).
Is er nu structureel te weinig capaciteit in DB of is het reserveringssysteem slechter dan slecht.
Anyway, zo lang boosterprik geen vereiste is voor QR code heeft het voor mij geen prioriteit, maar ik vind het bizar dat de wachttijden in deze regio zo lang zijn, terwijl anderen binnen enkele dagen na uitnodiging terecht kunnen.
[ Voor 20% gewijzigd door terabyte op 03-01-2022 22:56 . Reden: linkjes naar Twitter ]
Ik heb de booster vorige week gekregen. CoronaCheck intl ziet hem, maar default altijd naar 2/3 2/2 ipv 3/3. Is dat omdat 3/3 nog niet geldig is/pas een tijdje na vaccinatie geldig is, of is dat gewoon een bug in de app?
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Heb je je data opnieuw opgehaald door in te loggen op RIVM met je DGID?WhatsappHack schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 00:50:
Ik heb de booster vorige week gekregen. CoronaCheck intl ziet hem, maar default altijd naar 2/3 ipv 3/3. Is dat omdat 3/3 nog niet geldig is/pas een tijdje na vaccinatie geldig is, of is dat gewoon een bug in de app?
Dat werkte bij mij na 30 uur - en ik heb 3/3 staan.
en op de intl code kan ik ook zien welk elk van de drie waren.
EDIT: ik wilde een screenshot plaatsen maar de app staat dat (logisch) niet toe ...
[ Voor 7% gewijzigd door franssie op 04-01-2022 01:21 ]
franssie.bsky.social | đ¸ Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Hij bedoelt volgens mij dat als je de internationale QR bekijkt, hij default naar het scherm van de 2e ipv 3e vaccinatie. Bij 1/2 staat netjes dat hij is verborgen omdat je waarschijnlijk een recentere hebt. Bij 2/2 staat dat niet. Je kan dan zelf naar 3/3 scrollen maar dat is een extra handeling/onduidelijk.franssie schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 01:19:
[...]
Heb je je data opnieuw opgehaald door in te loggen op RIVM met je DGID?
Dat werkte bij mij na 30 uur - en ik heb 3/3 staan.
en op de intl code kan ik ook zien welk elk van de drie waren.
EDIT: ik wilde een screenshot plaatsen maar de app staat dat (logisch) niet toe ...
@franssie @BlackMonkey
Dat laatste inderdaad. Ik heb dus alle 3 de vaccins erin staan (idd via "bewijs toevoegen" om bij te werken). Als ik internationaal kies, dan verschijnen ze daar ook alle 3. Maar zodra ik "Bekijk QR-Codes" aantik, dan springt ie meteen naar "2/2". (Niet eens 2/3).
Ik heb:
1/2 (< melding "verborgen" want "waarschijnlijk niet nodig")
2/2 (< default, hier springt de app heen bij keuze "Bekijk QR-codes")
3/3 (< moet ik voor van rechts naar links swipen om tevoorschijn te toveren)
Het is dat er een bolletje/pijltje bijstaat, anders had ik niet eens gedacht om naar 3/3 te swipen terwijl er 2/2 in beeld staat.
Vandaar de vraag of er toevallig nog een tijdvak is of iets dergelijks. Bij de eerste vaccinatieronde moest je x weken wachten voordat je als "volledig gevaccineerd" beschouwd werd geloof ik, dus ik dacht... Misschien is dit net zoiets. Maar begin toch te vermoeden dat dit een (visuele) bug is en die 3/3 gewoon geldig is en wat ik 't liefst zou moeten gebruiken bij een tripje over de landsgrenzen? 
Ik zou verwachten dat het als volgt verschijnt:
1/3 (Melding "verborgen - waarschijnlijk niet nodig")
2/3 (Melding "verborgen - waarschijnlijk niet nodig")
3/3 (Standaard)
Ik gebruik overigens de iPhone-app. Gok dat franssie op Android zit? Op iPhone kan je de screenshots namelijk niet blokkeren. (Verschijnt wel een "foei, dat mag niet!" melding, maar dmv screenshot is ook de enige manier om de QR-code vervolgens te scannen voor in je Wallet.
) Bij jou doet dit zich niet voor? Dan zal het een bugje in de iOS-app zijn.
Zal 't hoe dan ook maar ff melden, kan 't opgelost worden.
Dat laatste inderdaad. Ik heb dus alle 3 de vaccins erin staan (idd via "bewijs toevoegen" om bij te werken). Als ik internationaal kies, dan verschijnen ze daar ook alle 3. Maar zodra ik "Bekijk QR-Codes" aantik, dan springt ie meteen naar "2/2". (Niet eens 2/3).
Ik heb:
1/2 (< melding "verborgen" want "waarschijnlijk niet nodig")
2/2 (< default, hier springt de app heen bij keuze "Bekijk QR-codes")
3/3 (< moet ik voor van rechts naar links swipen om tevoorschijn te toveren)
Het is dat er een bolletje/pijltje bijstaat, anders had ik niet eens gedacht om naar 3/3 te swipen terwijl er 2/2 in beeld staat.
Ik zou verwachten dat het als volgt verschijnt:
1/3 (Melding "verborgen - waarschijnlijk niet nodig")
2/3 (Melding "verborgen - waarschijnlijk niet nodig")
3/3 (Standaard)
Ik gebruik overigens de iPhone-app. Gok dat franssie op Android zit? Op iPhone kan je de screenshots namelijk niet blokkeren. (Verschijnt wel een "foei, dat mag niet!" melding, maar dmv screenshot is ook de enige manier om de QR-code vervolgens te scannen voor in je Wallet.
Zal 't hoe dan ook maar ff melden, kan 't opgelost worden.
[ Voor 6% gewijzigd door WhatsappHack op 04-01-2022 03:11 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Hier op Android doet dit "probleem" zich ook voor, dus het is niet iOS specifiek. Maar ik zet probleem bewust tussen haakjes, ik ben namelijk prima in staat om even naar rechts te swipen 
Maar ik snap het idee, dit lijkt me wel een bug, waarschijnlijk ergens hard gecodeerd dat de tweede vaccinatie als default getoond moet worden.
Maar ik snap het idee, dit lijkt me wel een bug, waarschijnlijk ergens hard gecodeerd dat de tweede vaccinatie als default getoond moet worden.
Heel mooi dat mensen die 18 jaar een booster kunnen halen. De optie die ik krijg (25 jaar) de afgelopen dagen is 50/60km verder weg, met de auto, laat staan het OV. Bellen kom je er niet doorheen... Ik wacht voorlopig wel even. Heb er toch geen vertrouwen in dat het binnenkort weer allemaal open gaat. Ik heb ook niet het idee dat het iets doet met de besmettelijkheid of het kunnen overdragen naar andere als ik kijk naar de cijfers. Minder ziek wil ik wel geloven.
We zijn nu iets meer dan een week verder dan kerst, dus er zal wel weer een stijging aankomen.
We zijn nu iets meer dan een week verder dan kerst, dus er zal wel weer een stijging aankomen.

Idem. Ik kan alleen op onmogelijke tijdstippen (6:45 's ochtends) op plekken die ruim 45 minuten rijden zijn. Terwijl er ook een vaccinatiemogelijkheid zit om 20 minuten auto rijden (nog steeds te ver imo, maar ok...). Ik wacht wel even tot er plek in de buurt is, zoveel haast heeft het ook weer niet.SlqmLqck schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 09:13:
Heel mooi dat mensen die 18 jaar een booster kunnen halen. De optie die ik krijg (25 jaar) de afgelopen dagen is 50/60km verder weg, met de auto, laat staan het OV. Bellen kom je er niet doorheen... Ik wacht voorlopig wel even. Heb er toch geen vertrouwen in dat het binnenkort weer allemaal open gaat. Ik heb ook niet het idee dat het iets doet met de besmettelijkheid of het kunnen overdragen naar andere als ik kijk naar de cijfers. Minder ziek wil ik wel geloven.
Vaak bu'j te bang!
Alle 18+âers mogen de afspraak voor #oppepprik maken. 2003 sluit zo de rij. Iedereen uit dat jaar of ouder: ga naar de site.
â Hugo de Jonge (@hugodejonge) 4 januari 2022
đ Vanaf 11:00 uur:
đ Zegt het voort. đŖ pic.twitter.com/BTcCqez5TT
Toch 7 januari gehaald
Ben wel benieuwd wanneer de laatste prikken nu ingepland worden.
Mijn vriendin had een afspraak in Zaltbommel voor de 16e, afgelopen zondag gebeld om te verzetten en ze kon een half uur later in de Brabanthallen terecht. Wellicht is het dus interessant om 'gewoon' een afspraak te plannen en dan te bellen dat je wilt verzetten, dan kan je misschien diezelfde dag nog terecht.terabyte schreef op maandag 3 januari 2022 @ 22:45:
Ik mag sinds afgelopen dinsdag online een afspraak maken, maar het is nog steeds niet gelukt om een afspraak te maken in eigen stad (Den Bosch) - de optie Brabanthallen komt simpelweg nooit in beeld. Ik ben niet de enige, veel klachten van stadsgenoten dat ze naar andere steden worden gestuurd. Ik heb geen tijd om naar Tilburg of Veghel te rijden, terwijl er een XL locatie op 5 minuten afstand is.
Een paar keer je browser scherm vernieuwen tijdens de aanvraag wil nog wel eens helpen. Je krijgt dan namelijk weer 3 nieuwe opties te zien na het invoeren van je postcode.-tom-562 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 09:23:
[...]
Idem. Ik kan alleen op onmogelijke tijdstippen (6:45 's ochtends) op plekken die ruim 45 minuten rijden zijn. Terwijl er ook een vaccinatiemogelijkheid zit om 20 minuten auto rijden (nog steeds te ver imo, maar ok...). Ik wacht wel even tot er plek in de buurt is, zoveel haast heeft het ook weer niet.
Er zijn aardig wat mensen die heel bewust, om wat voor reden dan ook, hebben gekozen voor het Janssen-vaccin. Het was en is nog steeds mogelijk te kiezen voor dit vaccin.
Ik denk dan ook dat er best een groep is die niet voor een booster gaat omdat het geen Janssen-booster betreft.
Hoe zien jullie dat?
- Aanvullend -
https://www.gezondheidsra...n-van-janssen-als-booster
Inzet vaccin van Janssen als booster
Het Europees geneesmiddelenagentschap EMA heeft onlangs positief geoordeeld over gebruik van het vaccin van Janssen als boosterprik. De minister van VWS heeft de Gezondheidsraad gevraagd hierover te adviseren.
...
De raad adviseert om vooralsnog te blijven kiezen voor mRNA-vaccins als boosters. De raad realiseert zich dat er andere dan wetenschappelijke redenen kunnen zijn om toch het Janssen-vaccin als booster aan te bieden. Zo kunnen transport of bewaarmogelijkheden een rol spelen. Ook zijn er mensen die geen booster met een vaccin van het mRNA-type willen.
De keuze om in dergelijke gevallen het vaccin van Janssen als booster aan te bieden moet afgewogen worden tegen de onzekerheid rond de mate van bescherming die dat biedt, vindt de raad. De raad benadrukt dat de wetenschappelijke gegevens over de bescherming van de vaccins sterk in ontwikkeling zijn. Nieuwe inzichten kunnen leiden tot een andere afweging.
Ik denk dan ook dat er best een groep is die niet voor een booster gaat omdat het geen Janssen-booster betreft.
Hoe zien jullie dat?
- Aanvullend -
https://www.gezondheidsra...n-van-janssen-als-booster
Inzet vaccin van Janssen als booster
Het Europees geneesmiddelenagentschap EMA heeft onlangs positief geoordeeld over gebruik van het vaccin van Janssen als boosterprik. De minister van VWS heeft de Gezondheidsraad gevraagd hierover te adviseren.
...
De raad adviseert om vooralsnog te blijven kiezen voor mRNA-vaccins als boosters. De raad realiseert zich dat er andere dan wetenschappelijke redenen kunnen zijn om toch het Janssen-vaccin als booster aan te bieden. Zo kunnen transport of bewaarmogelijkheden een rol spelen. Ook zijn er mensen die geen booster met een vaccin van het mRNA-type willen.
De keuze om in dergelijke gevallen het vaccin van Janssen als booster aan te bieden moet afgewogen worden tegen de onzekerheid rond de mate van bescherming die dat biedt, vindt de raad. De raad benadrukt dat de wetenschappelijke gegevens over de bescherming van de vaccins sterk in ontwikkeling zijn. Nieuwe inzichten kunnen leiden tot een andere afweging.
[ Voor 64% gewijzigd door ericafterdark op 04-01-2022 11:19 ]
Hier had uw reclame kunnen staan.
Verschillende postcodes geprobeerd, verschillende tijdstippen, werkt allemaal niet. Ik zie zelfs dat ik in het naastgelegen dorp geprikt zou kunnen worden op de website van de GGD (3 minuten met de auto of 10 minuten fietsen), maar die heb ik nog helemaal niet voorbij zien komenMiki schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 11:07:
[...]
Een paar keer je browser scherm vernieuwen tijdens de aanvraag wil nog wel eens helpen. Je krijgt dan namelijk weer 3 nieuwe opties te zien na het invoeren van je postcode.

Ik kijk over een maandje wel weer, m'n QR code is voorlopig toch nog geldig
Edit:
nu wel gelukt op de locatie op 3 minuten autorijden
[ Voor 5% gewijzigd door -tom-562 op 04-01-2022 12:24 ]
Vaak bu'j te bang!
De aanhouder wint-tom-562 schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 12:04:
[...]
Verschillende postcodes geprobeerd, verschillende tijdstippen, werkt allemaal niet. Ik zie zelfs dat ik in het naastgelegen dorp geprikt zou kunnen worden op de website van de GGD (3 minuten met de auto of 10 minuten fietsen), maar die heb ik nog helemaal niet voorbij zien komenNo way dat ik dan bijna een half uur (of langer) in de auto ga zitten.
Ik kijk over een maandje wel weer, m'n QR code is voorlopig toch nog geldig
Edit:
nu wel gelukt op de locatie op 3 minuten autorijdenDuurt ff...
PSN
Ik kijk eind van de maand wel, QR code is toch nog geldig (tot eind feb) en al was die verlopen kan toch nergens heen.MikeyMan schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 10:44:
[...]
Toch 7 januari gehaald
Ben wel benieuwd wanneer de laatste prikken nu ingepland worden.
Zal het ook wel een stuk rustiger zijn....
Hoef ik misschien ook niet zo te jojo-en met postcodes
[ Voor 6% gewijzigd door tha_crazy op 04-01-2022 13:14 ]
De GGD wil wel heel graag vaart maken he? Heb mijn boosterafspraak op 13 januari staan, maar kreeg gisteren van de GGD een sms dat er ook nog op kortere termijn plaats was en of ik dan naar de GGD wilde bellen om de afspraak te verzetten. Saillant detail: dan moet ik er wel 40km voor gaan reizen terwijl ik op de geplande afspraak gewoon in mijn eigen gemeente terecht kan, dat dachten we toch even niet...

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Het lijkt regiogebonden te zijn. Ik mocht rond 20 december een afspraak maken, ik heb die toen kunnen plannen voor 6 januari, regio Arnhem/Nijmegen. Afstand maakte me niet zoveel uit, maar overdags tijdens werktijd kan ik niet ff >2 uur weg om een prik in Utrecht te gaan scoren, bijv..BeefHazard schreef op maandag 3 januari 2022 @ 18:52:
[...]
Gelukkig is niet iedereen aan de fiets gebonden. Ik mocht 'm gisteren plannen en kan hem morgen halen. Dus om nou te zeggen dat jouw ervaring representatief is...
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Maar het is toch van de zotte dat je ze je in eerste instantie niet daar de dichtstbijzijnde locatie sturen? Ik weet niet hoe dat algoritme o.i.d. werkt, maar prioriteit 1 zou de afstand moeten zijn, daarmee verlaag je voor een hele hoop mensen de drempel. Ik heb nu een afspraak in het dorp hier naast, daarvoor heb ik wel (denk ik) 50x moeten refreshen. Ohja, de datum waarop de afspraak is, is 1 dag later dan de eerste mogelijkheden die ik voorgeschoteld kreeg (waarbij ik 45 minuten in de auto voor moest zitten)BeefHazard schreef op maandag 3 januari 2022 @ 18:52:
[...]
Gelukkig is niet iedereen aan de fiets gebonden. Ik mocht 'm gisteren plannen en kan hem morgen halen. Dus om nou te zeggen dat jouw ervaring representatief is...
Vaak bu'j te bang!
Op 28 december 11:00 direct online gegaan om de afspraak te maken.Metalfreak schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 13:33:
De GGD wil wel heel graag vaart maken he? Heb mijn boosterafspraak op 13 januari staan, maar kreeg gisteren van de GGD een sms dat er ook nog op kortere termijn plaats was en of ik dan naar de GGD wilde bellen om de afspraak te verzetten. Saillant detail: dan moet ik er wel 40km voor gaan reizen terwijl ik op de geplande afspraak gewoon in mijn eigen gemeente terecht kan, dat dachten we toch even niet...
Ik had 3 opties:
- 4 januari
- 15 januari
- 19 januari
Ik zou ook een uur moeten rijden om het op 4 januari te doen. De lokatie op 19 januari is ook niet dichtbij, dus ik moest de 15e kiezen. (regio Zuid-Limburg).
Dus ik snap de logica ook niet echt

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar
Hier hetzelfde. Ik heb mijn afspraak ook op 28 december gemaakt, had ook een optie voor de dag erna erbij staan, maar dan moest ik 65km rijden...Deathchant schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:56:
[...]
Op 28 december 11:00 direct online gegaan om de afspraak te maken.
Ik had 3 opties:
- 4 januari
- 15 januari
- 19 januari
Ik zou ook een uur moeten rijden om het op 4 januari te doen. De lokatie op 19 januari is ook niet dichtbij, dus ik moest de 15e kiezen. (regio Zuid-Limburg).
Dus ik snap de logica ook niet echt

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Raar dat er zoveel problemen zijn met die afspraken, hebben wij dan zoveel mazzel? Ik kreeg de 28e een smsje dat ik mocht komen, vervolgens online altijd de 3 dichtstbijzijnde opties in beeld (+/- 10-15 min met auto) met vrij redelijke tijden (van 9 tot 14) ergens tussen 6 en 10 januari, maar na 2x refreshen mocht ik de 29e âs middags de booster al komen halen.
Vrouwlief idem op de dag dat ât voor haar jaar open werd gesteld, paar keer refreshen en de volgende dag aan de beurt.
Dit was regio Helmond/Veghel.
Groot nieuws: na een week proberen heb ik een afspraak kunnen maken in eigen stad. Kan de 17e terecht,
Maar, afsprakensite + planner op coronatest.nl zeggen dat het om 15.10 is, terwijl SMS en bevestgingse-mail zeggen dat het om 16.10 is. Meer mensen dit opgevallen?
Hoe laat zal ik gaan?
Maar, afsprakensite + planner op coronatest.nl zeggen dat het om 15.10 is, terwijl SMS en bevestgingse-mail zeggen dat het om 16.10 is. Meer mensen dit opgevallen?
Hoe laat zal ik gaan?
Ik denk dat Helmond/Veghel heel veel capaciteit heeft. Mensen uit Den Bosch worden ook die kant op gestuurd (zag bijna elke dag Helmond of Veghel bij de suggesties staan)WhatsappHack schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 16:48:
Raar dat er zoveel problemen zijn met die afspraken, hebben wij dan zoveel mazzel?... Dit was regio Helmond/Veghel.
[ Voor 43% gewijzigd door terabyte op 04-01-2022 18:19 ]
Ik kwam veel te vroeg (was toch in de buurt) maar vonden ze geen probleem, als ik maar een afspraak hadterabyte schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 18:16:
Groot nieuws: na een week proberen heb ik een afspraak kunnen maken in eigen stad. Kan de 17e terecht,
Maar, afsprakensite + planner op coronatest.nl zeggen dat het om 15.10 is, terwijl SMS en E-mail zegt dat het om 16.10 is. Meer mensen dit opgevallen?
Hoe laat zal ik gaan?
[...]
Ik denk dat Helmond/Veghel heel veel capaciteit heeft. Mensen uit Den Bosch worden ook die kant op gestuurd (zag bijna elke dag Helmond of Veghel bij de suggesties staan)
Was trouwens in Veghel.
.
[ Voor 104% gewijzigd door Cocytus op 12-09-2022 16:55 ]
Zoals ik al eerder meldde, als je van de mogelijke afspraken een pagina teruggaat en nogmaals je postcode invult, krijg je drie andere afspraakmogelijkheden voorgeschoteld.Deathchant schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 14:56:
Ik had 3 opties:
- 4 januari
- 15 januari
- 19 januari
Enzovoort tot je een mooie vroeger en dichtbij krijgt aangeboden.
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.
Ja tenzij je na 35 keer proberen nog anderhalf uur onderweg bent natuurlijk. Het is echt geen gegeven dat het lukt.Teijgetje schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 21:38:
[...]
Zoals ik al eerder meldde, als je van de mogelijke afspraken een pagina teruggaat en nogmaals je postcode invult, krijg je drie andere afspraakmogelijkheden voorgeschoteld.
Enzovoort tot je een mooie vroeger en dichtbij krijgt aangeboden.
Inderdaad, mijn R=3 om, met enkele keren heen en weer gaan, de volgende dag of binnen enkele dagen vlakbij een boosterafspraak te kunnen maken, is waarschijnlijk niet maatgevend. Inderdaad Randstad en centraal tussen Woerden, Utrecht en Amsterdam.MikeyMan schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 21:44:
[...]
Ja tenzij je na 35 keer proberen nog anderhalf uur onderweg bent natuurlijk. Het is echt geen gegeven dat het lukt.
Maar dat zal dan ongetwijfeld aan de postcode liggen als je ca drie kwartier van een redelijk grote locatie weg woont, en het lukt na 35x nog niet om binnen die reistijd een locatie dichterbij te vinden.
Of aan de wijze van vervoer natuurlijk. Al was ik heen en weer naar Amsterdam ook incl wachttijd anderhalf uur kwijt met de auto. Ik had dat er graag voor over om de volgende dag al geboosterd te zijn.
En ik weet ook niet of je dezelfde afspraakwijzingen krijgt bij refresh page als bij terug en opnieuw invullen/aanvragen, wat wij deden.
[ Voor 5% gewijzigd door Teijgetje op 04-01-2022 21:58 ]
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.
Voor de 1e prikken wilde ik nog wel een stuk rijden om em te halen, nu voor de booster gewoon eigen woonplaats gedaan onafhankelijk of dat nu een paar dagen later was dan verder weg.Teijgetje schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 21:55:
[...]
Inderdaad, mijn R=3 om, met enkele keren heen en weer gaan, de volgende dag of binnen enkele dagen vlakbij een boosterafspraak te kunnen maken, is waarschijnlijk niet maatgevend. Inderdaad Randstad en centraal tussen Woerden, Utrecht en Amsterdam.
Maar dat zal dan ongetwijfeld aan de postcode liggen als je ca drie kwartier van een redelijk grote locatie weg woont, en het lukt na 35x nog niet om binnen die reistijd een locatie dichterbij te vinden.
Of aan de wijze van vervoer natuurlijk. Al was ik heen en weer naar Amsterdam ook incl wachttijd anderhalf uur kwijt met de auto. Ik had dat er graag voor over om de volgende dag al geboosterd te zijn.
En ik weet ook niet of je dezelfde afspraakwijzingen krijgt bij refresh page als bij terug en opnieuw invullen/aanvragen, wat wij deden.
PSN
Nou ja, ik kreeg ofwel >45 minuten reistijd ofwel >15 januari. En heb een ruime straal rondom Zoetermeer geprobeerd. Verdeeld over een paar uur. Kreeg uiteindelijk aanstaande vrijdag op 35 minuten.Teijgetje schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 21:55:
[...]
Inderdaad, mijn R=3 om, met enkele keren heen en weer gaan, de volgende dag of binnen enkele dagen vlakbij een boosterafspraak te kunnen maken, is waarschijnlijk niet maatgevend. Inderdaad Randstad en centraal tussen Woerden, Utrecht en Amsterdam.
@YakuzA had voor die booster ook geen haast op zich. Behalve dat mijn vrouw 36 weken zwanger is, en ik zoveel mogelijk risico wil vermijden.
[ Voor 6% gewijzigd door MikeyMan op 04-01-2022 22:19 ]
Mooi dat toch nog gelukt is, maar als het zolang zou duren bij mij was ik al wel in de telefoon geklommenMikeyMan schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 22:18:
[...]
Nou ja, ik kreeg ofwel >45 minuten reistijd ofwel >15 januari. En heb een ruime straal rondom Zoetermeer geprobeerd. Verdeeld over een paar uur. Kreeg uiteindelijk aanstaande vrijdag op 35 minuten.
@YakuzA had voor die booster ook geen haast op zich. Behalve dat mijn vrouw 36 weken zwanger is, en ik zoveel mogelijk risico wil vermijden.
PSN
Enige dat telt is dat je een afspraak voor die dag hebt. De tijd zetten ze erbij om een beetje spreiding over de dag te krijgen, maar als je op een totaal ander moment komt wordt je zonder blikken of blozen geprikt.terabyte schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 18:16:
Hoe laat zal ik gaan?
[...]
Tijdstip van de bevestigingsmail, deze moet je meenemen.terabyte schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 18:16:
Hoe laat zal ik gaan?
[...]
Ik denk dat Helmond/Veghel heel veel capaciteit heeft. Mensen uit Den Bosch worden ook die kant op gestuurd (zag bijna elke dag Helmond of Veghel bij de suggesties staan)
Al zullen ze er waarschijnlijk niet moeilijk over doen.
Komt waarschijnlijk omdat veel huisartsen in de regio geholpen hebben in de week voor kerst.terabyte schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 18:16:
Hier in Friesland al de 2de locatie ( Drachten) die zonder afspraak gaat boosteren, ben oprecht benieuwd hoe hoog de opkomst is voor de booster......
In Limburg kun je vanaf morgen zonder afspraak terecht in Venray (Oostrum).
Tot deze week ongeveer 40% van alle gevaccineerde 18+, dat zal na deze week ergens boven de 50% zitten. Dat valt mij niet tegen. Ik las ergens dat ze hoopten op 90% maar dat lijkt me onrealistisch.joppe113 schreef op woensdag 5 januari 2022 @ 10:14:
ben oprecht benieuwd hoe hoog de opkomst is voor de booster......
[ Voor 52% gewijzigd door user109731 op 05-01-2022 15:18 ]
Vanaf 12 december mocht mijn bouwjaar een afspraak inplannen. Op 20 december zat de booster erin. En vandaag kreeg ik de uitnodiging via PostNL.
Zo krijgt het woord snailmail wel betekenis.
Zo krijgt het woord snailmail wel betekenis.
A'dam PVOutput
Het dashboard is weer bijgewerkt met nieuwe cijfers. We hebben maandag-woensdag deze week meer dan 850.000 boosterprikken gezet. Volgende week zitten we dan in de top 10 van Europa verwacht ik, echt een enorme prestatie.
Des te vreemder is het dat er zo lang gewacht is. De kennis en kunde om het goed en snel te doen is er wel.user109731 schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 17:06:
Het dashboard is weer bijgewerkt met nieuwe cijfers. We hebben maandag-woensdag deze week meer dan 850.000 boosterprikken gezet. Volgende week zitten we dan in de top 10 van Europa verwacht ik, echt een enorme prestatie.
er is gewacht omdat er werd gewacht op een zeer goed onderbouwde wetenschappelijke studie waarin het bewijs voor de booster werd geleverd.MarcoC schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 17:20:
[...]
Des te vreemder is het dat er zo lang gewacht is. De kennis en kunde om het goed en snel te doen is er wel.
echter werd dit ingehaald door de werkelijkheid en verhoogde besmettingen onder ouderen.
PSN
Ik vermoed dat weten dat je snel kan opschalen het gevolg heeft dat je denkt dat je ook nog wel wat langer kan uitstellen.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Nu de hele groep 18+ een afspraak kan maken voor een booster, komt vandaag het nieuws dat 12 jaar en jonger vanaf 18 januari een afspraak kunnen maken. Prima
Maar de groep 12-17 jarigen mag niet?
Kan niks vinden bij RIVM en Rijksoverheid, heb ik iets gemist?
Waiting on the world to change
Ze wachten nog op advies van de Gezondheidsraad daarover. Hopelijk komt dat snelpinda powerrr schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:03:
#traaguser109731 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:07:
[...]
Ze wachten nog op advies van de Gezondheidsraad daarover. Hopelijk komt dat snel
Typeert het beleid/bureaucratie van de hele campagne. De hele tijd roepen dat deze groep een grote verspreider is en dan niet doorpakken.
De CDC heeft er voor Amerika ook pas woensdag toestemming voor gegeven. Maar jij hebt dus liever dat ze het er doordrukken dan een gedegen beslissing te maken. Net als dat het eerder boosteren in andere landen maar net een gok was die de juiste kant op viel. Het is niet alsof ze anders door 'de andere kant' totaal worden afgebrand. Dat hebben we nog niet eerder gezien.... Mensen klagen nu al als er eens wat word geanticipeerd op een mogelijke extra booster.pinda powerrr schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:13:
[...]
#traag
Typeert het beleid/bureaucratie van de hele campagne. De hele tijd roepen dat deze groep een grote verspreider is en dan niet doorpakken.
Ik verbaas me er over dat dit best lang duurt. Gezien ze elders vaak snel zijn met doorpakken en daar sneller resultaten van zijn. Wist eerlijk niet dat het nog niet overal goed getest en onderzocht was, ging er eigenlijk alweer vanuit dat NL weer eens achteraan loopt.BlackMonkey schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:22:
[...]
De CDC heeft er voor Amerika ook pas woensdag toestemming voor gegeven. Maar jij hebt dus liever dat ze het er doordrukken dan een gedegen beslissing te maken. Net als dat het eerder boosteren in andere landen maar net een gok was die de juiste kant op viel. Het is niet alsof ze anders door 'de andere kant' totaal worden afgebrand. Dat hebben we nog niet eerder gezien.... Mensen klagen nu al als er eens wat word geanticipeerd op een mogelijke extra booster.
We wachten rustig af in dat geval

12 jaar en jonger mag vanaf 18 januari voor de eerste prik.pinda powerrr schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 16:03:
Nu de hele groep 18+ een afspraak kan maken voor een booster, komt vandaag het nieuws dat 12 jaar en jonger vanaf 18 januari een afspraak kunnen maken. Prima![]()
12 - 17 boosteren wacht op adviezen
PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135Âē en 22Âē dakhelling in Z.O.-Brabant
De booster kun je op steeds meer plekken halen zonder afspraak:
[Twitter: https://twitter.com/locuta/status/1480538529813962756]
[Twitter: https://twitter.com/locuta/status/1480538529813962756]
Vanaf 24-12-2021 mocht mijn jaargang de booster halen. Vandaag kreeg ik mijn uitnodiging per post. Just saying.
Ik was vanmiddag in Herten (Roermond), daar hoorde ik al zeggen dat ze vanaf maandag ook vrije inloop hadden en dat is echt geen grote vaccinatie locatie. Er was iemand die zondag pas een afspraak was en die mocht ook gewoon een vaccin krijgen.
Vanaf aanstaande maandag kan je zonder afspraak boosteren in Zoetermeer.MikeyMan schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 22:18:
[...]
Nou ja, ik kreeg ofwel >45 minuten reistijd ofwel >15 januari. En heb een ruime straal rondom Zoetermeer geprobeerd. Verdeeld over een paar uur. Kreeg uiteindelijk aanstaande vrijdag op 35 minuten.
niet meer dan logisch, afgelopen 7 dagen 1,6M boosters gezet, planning voor de komende 7 dagen 600k.Metalfreak schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 18:10:
Ik was vanmiddag in Herten (Roermond), daar hoorde ik al zeggen dat ze vanaf maandag ook vrije inloop hadden en dat is echt geen grote vaccinatie locatie. Er was iemand die zondag pas een afspraak was en die mocht ook gewoon een vaccin krijgen.
Er zal landelijk meer dan genoeg ruimte zijn volgende week.
https://coronadashboard.r....nl/landelijk/vaccinaties
PSN
Thanks! Afgelopen vrijdag geweest in Den Haag. Toen de prik erin ging begonnen bij mijn vrouw de weeÃĢn.Wolly schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:13:
[...]
Vanaf aanstaande maandag kan je zonder afspraak boosteren in Zoetermeer.
#vaccinatieschade
En gezond ter wereld gekomen?MikeyMan schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 13:54:
[...]
Thanks! Afgelopen vrijdag geweest in Den Haag. Toen de prik erin ging begonnen bij mijn vrouw de weeÃĢn.
#vaccinatieschade
Yup! Twee weken te vroeg, maar alles zit erop en eraan.
Van harte (om deze offtopic-intermezzo af te sluiten).MikeyMan schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 14:39:
[...]
Yup! Twee weken te vroeg, maar alles zit erop en eraan.
En deze Tweet van het RIVM verklaart ook net niet alles:zacht schreef op donderdag 13 januari 2022 @ 16:05:
Vanaf 24-12-2021 mocht mijn jaargang de booster halen. Vandaag kreeg ik mijn uitnodiging per post. Just saying.
"...Als je na je #boostervaccinatie alsnog een uitnodigingsbrief ontvangt, heeft dit dus niks te maken met de administratie van je boostervaccinatie. Als je boostervaccinatie wel al geregistreerd staat in ons registratiesysteem, sturen we geen #uitnodigingsbrief voor de booster. 3/3
..."
https://twitter.com/rivm/status/1481951120327168001?s=20
Brieven zijn zo 1900, die kun je sowieso beter negerenhenkzelf schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 16:09:
[...]
En deze Tweet van het RIVM verklaart ook net niet alles:
"...Als je na je #boostervaccinatie alsnog een uitnodigingsbrief ontvangt, heeft dit dus niks te maken met de administratie van je boostervaccinatie. Als je boostervaccinatie wel al geregistreerd staat in ons registratiesysteem, sturen we geen #uitnodigingsbrief voor de booster. 3/3
..."
PSN
Surehenkzelf schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 16:09:
[...]
En deze Tweet van het RIVM verklaart ook net niet alles:
..."
Hoi.
https://nos.nl/artikel/24...kwetsbaren-tweede-booster
De Gezondheidsraad heeft zich gebogen over een tweede booster. Die komt dus beschikbaar voor 70+ en kwetsbaren. Gezien de afname van de effectiviteit van de booster, lijkt me dit een verstandige beslissing. En dan kunnen de mensen die zo bang waren voor elk kwartaal een prik ook weer wat rustiger ademhalen
De Gezondheidsraad heeft zich gebogen over een tweede booster. Die komt dus beschikbaar voor 70+ en kwetsbaren. Gezien de afname van de effectiviteit van de booster, lijkt me dit een verstandige beslissing. En dan kunnen de mensen die zo bang waren voor elk kwartaal een prik ook weer wat rustiger ademhalen
Maar tegen ernstig verloop is het toch nog hoog?RoD schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 11:41:
https://nos.nl/artikel/24...kwetsbaren-tweede-booster
Edit: Zie voor advies https://www.gezondheidsra...-booster-voor-70-plussers
[ Voor 9% gewijzigd door martwoutnl op 18-02-2022 11:47 ]
Ja dat blijft redelijk goed op peil, maar neemt desondanks wel af. En kwetsbaren en 70+ hebben natuurlijk een minder goed immuunsysteem, dus is het de moeite waard om die groep nog beter te beschermen.martwoutnl schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 11:46:
[...]
Maar tegen ernstig verloop is het toch nog hoog?
Als ik zo het advies lees, is het nog 85% na de 9 maanden-termijn. Alleen gewoon besmetting is 25-40 na 15 weken. Maar er staat wel in dat IsraÃĢl het na 4 maanden geeft en daar de eerste signalen een afname van besmettingen laten zien. Maar ook dat er verder nog weinig info is. Maar goed laat Nederland dan maar eens de voorloper zijn qua prikken indien nodig en niet de achterblijver.RoD schreef op vrijdag 18 februari 2022 @ 11:47:
[...]
Ja dat blijft redelijk goed op peil, maar neemt desondanks wel af. En kwetsbaren en 70+ hebben natuurlijk een minder goed immuunsysteem, dus is het de moeite waard om die groep nog beter te beschermen.
Let op:
Dit topic is bedoeld om de uitrol van de coronavaccins te bespreken, de strategie, het beleid, de voortgang end dergelijke. Het subforum COR valt onder het AWM beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid. Dus ook hier onderbouw je je posts waar nodig met bronnen.
Allerlei persoonlijke updates mogen hier: De Covid kroeg. In dit topic horen ze dus niet thuis en worden ze ook gewoon weggehaald.
Dit topic is bedoeld om de uitrol van de coronavaccins te bespreken, de strategie, het beleid, de voortgang end dergelijke. Het subforum COR valt onder het AWM beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid. Dus ook hier onderbouw je je posts waar nodig met bronnen.
Allerlei persoonlijke updates mogen hier: De Covid kroeg. In dit topic horen ze dus niet thuis en worden ze ook gewoon weggehaald.