Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:04

s3n

1982 hier en ik kan vanmiddag al terecht op 15km afstand. Den Bosch zelf, waar ik woon, kon vanmiddag ook al. Wie heeft alleen bedacht dat je een formulier moet printen. Die heb ik niet en kantoor is dicht. Hopelijk liggen ze net als vorige keer ook daar.

Maar enigszins bezwaard om te gaan voel ik me wel. Ik ben 39, sport 5x per week en leef buiten een zittend beroep gezond. Mijn tante, 66 met allerlei mankementen en wat kilo's teveel mag pas volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:45
geenstijl schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 09:18:
[...]

De richtlijn is alleen te boosteren met Moderna bij 45+
Zie https://lci.rivm.nl/richtlijnen/covid-19-vaccinatie
(eerste bullet bij 1.3)
Correct, dus zal 45(-), automatisch Pfizer ontvangen. Maar als ik het goed onthouden heb is @zacht van 45+ dus zal hij krijgen wat beschikbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:07
Sms vanmiddag gekregen, maar mijn booster vaccinatie van de huisarts afgelopen donderdag staat al in de coronacheck app. Is dus vlot gegaan !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Cijfers RIVM:
Tot en met 26 december zijn er ruim 3.110.000 boostervaccinaties en derde prikken gezet. Bijna 2.364.400 mensen hebben hun boostervaccinatie bij de GGD ontvangen. Daarnaast hebben tot en met 26 december naar schatting ruim 624.700 mensen een boostervaccinatie gekregen in een instelling of een ziekenhuis. Er hebben sinds 6 oktober ruim 130.000 mensen met een ernstige afweerstoornis hun derde vaccinatie bij de GGD ontvangen.
De GGD had 1 miljoen als prognose voor week 51 en daar gingen ze net overheen (voor deze week is dat 1,4 miljoen). En nog ongeveer 140.000 prikken door instellingen/ziekenhuizen, ook een nette stijging, waarschijnlijk door de huisartsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyingdutchboy
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19:12
Ik probeer al een week een afspraak te maken online, zonder succes. Wordt doorgewezen naar een coronatest site (ipv vaccinatie site). Daarna volgt een 1020 error. Via mobiele telefoon kom ik verder maar volgt een time out als ik in wil loggen met DigiD na 15 minuten. Toch maar eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:32
flyingdutchboy schreef op woensdag 29 december 2021 @ 09:18:
Ik probeer al een week een afspraak te maken online, zonder succes. Wordt doorgewezen naar een coronatest site (ipv vaccinatie site). Daarna volgt een 1020 error. Via mobiele telefoon kom ik verder maar volgt een time out als ik in wil loggen met DigiD na 15 minuten. Toch maar eens bellen.
Ik vraag me af of je wel goed zit dan.
Zowel test als vaccinatie staan op die site.

http://www.coronavaccinatie-afspraak.nl/
Dit is de link in de sms.
Daar klik je op ‘ik wil me laten vaccineren’
Dan onderaan ‘maak afspraak’
Wizard met vragen
Inloggen DigiD.
Vul postcode in
Kies een locatie, soms helpt het om dit scherm opnieuw te bekijken door even andere postcode te kiezen en zo, door vrijgekomen slots
Klaar

[ Voor 8% gewijzigd door GAIAjohan op 29-12-2021 09:26 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
flyingdutchboy schreef op woensdag 29 december 2021 @ 09:18:
Toevallig in het buitenland of een vpn aanstaan?
Zo ja, dat werkt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:21

Neo

Ik probeer het al 20 minuten, maar krijg steeds de melding “ U kunt online geen afspraak maken” alsof de nieuwe jaren nog niet in het systeem staan. Is het iemand anders wel gelukt?

[ Voor 10% gewijzigd door Neo op 29-12-2021 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-08 14:11
GGD twittert nu:
GGD GHOR Nederland @GGDGHORNL
Mensen uit 1983 en 1984 kunnen nu online een afspraak maken voor de #boosterprik op http://coronavaccinatie-afspraak.nl. 60-plussers kunnen ook telefonisch een afspraak maken door te bellen naar 0800-7070. Dit kan ook als zij de uitnodigingsbrief nog niet hebben ontvangen. #extraprik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:21

Neo

Neo schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:23:
[...]

Ik probeer het al 20 minuten, maar krijg steeds de melding “ U kunt online geen afspraak maken” alsof de nieuwe jaren nog niet in het systeem staan. Is het iemand anders wel gelukt?
Inderdaad fout in het systeem als ik de reacties op de GGD en RIVM tweets zie. Zou over enkele minuten wel moeten werken voor 1983 en 1984.

[ Voor 8% gewijzigd door Neo op 29-12-2021 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Blijft gepruts dit. Woon in Zoetermeer, krijg ik Velsen en IJmuiden als priklocaties. Juist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
MikeyMan schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:33:
Blijft gepruts dit. Woon in Zoetermeer, krijg ik Velsen en IJmuiden als priklocaties. Juist...
En als je postcode Den Haag gebruikt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

martwoutnl schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:37:
[...]

En als je postcode Den Haag gebruikt?
Ik kijk vanavond wel weer ff. Ga zeker voor die booster niet het hele postcodeboek in zitten kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
MikeyMan schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:39:
[...]

Ik kijk vanavond wel weer ff. Ga zeker voor die booster niet het hele postcodeboek in zitten kloppen.
Ik had dat laatst ook. Zelfs toen Leerdam geprobeerd maar toen was er helemaal geen lokatie terwijl er in mijn woonplaats een vaccinatieplek is. Afstand slechts 15 km. Die zou op zijn minst dan op postcode Leerdam moeten verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:48
Ik woon in en rondom Zoetermeer en ik krijg steeds als locatie Den Haag twee locaties en Dordrecht. Vreemd dat jij zoverre afstand krijgt als locatie. Ik snap niet waarom niet gewoon in Zoetermeer?

Ik heb maar voor Den Haag gekozen en ik krijg mijn boosterprik al op vrijdag 7 januari 2022 (vrijdag en zaterdag vrij weekend, 1 dagje rust en die zondag weer werken) zelfs eerder dan mijn vrouw die op zondag 9 januari 2022 aan de beurt is. Gele vacinatieboekje weer mee, wordt dit nog steeds ingevuld na het vaccineren?

[ Voor 15% gewijzigd door Van der Berg op 29-12-2021 12:03 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:07
In Eindhoven kan familie van mij vandaag al terecht, een uurtje of 4 na maken van afspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flyingdutchboy
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19:12
TripleQ schreef op woensdag 29 december 2021 @ 10:55:
[...]

Toevallig in het buitenland of een vpn aanstaan?
Zo ja, dat werkt niet
Ja, klopt. Elke andere site werkt wel. GGD adviseert om niet in het buitenland de booster te halen dus probeer ik online in Nederland een afspraak te maken. Helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Van der Berg schreef op woensdag 29 december 2021 @ 11:42:
[...]

Ik woon in en rondom Zoetermeer en ik krijg steeds als locatie Den Haag twee locaties en Dordrecht. Vreemd dat jij zoverre afstand krijgt als locatie. Ik snap niet waarom niet gewoon in Zoetermeer?

Ik heb maar voor Den Haag gekozen en ik krijg mijn boosterprik al op vrijdag 7 januari 2022 (vrijdag en zaterdag vrij weekend, 1 dagje rust en die zondag weer werken) zelfs eerder dan mijn vrouw die op zondag 9 januari 2022 aan de beurt is. Gele vacinatieboekje weer mee, wordt dit nog steeds ingevuld na het vaccineren?
Tsjah, ik heb niet zoveel haast met die booster eerlijk gezegd. Het is me met geen mogelijkheid gelukt om überhaupt Zoetermeer uit de planner te krijgen.

Grotere issue is dat mijn vrouw 36 weken zwanger is en pas morgen aan de beurt is voor het plannen van de afspraak waarschijnlijk. Die komt nog verderop in de planning natuurlijk.

Wacht wel tot de hoos geweest is. Dat het systeem na een jaar nog zo ruk is valt me eerlijk gezegd wel enorm tegen. Maar goed, niet geheel onverwacht.
En maar afraden om te bellen :X

[ Voor 3% gewijzigd door MikeyMan op 29-12-2021 12:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 14:48
MikeyMan schreef op woensdag 29 december 2021 @ 12:31:
[...]

Tsjah, ik heb niet zoveel haast met die booster eerlijk gezegd. Het is me met geen mogelijkheid gelukt om überhaupt Zoetermeer uit de planner te krijgen.

Grotere issue is dat mijn vrouw 36 weken zwanger is en pas morgen aan de beurt is waarschijnlijk.

Wacht wel tot de hoos geweest is. Dat het systeem na een jaar nog zo ruk is valt me eerlijk gezegd wel enorm tegen. Maar goed, niet geheel onverwacht.
En maar afraden om te bellen :X
Ik heb afgelopen zomer in Zoetermeer mij laten vaccineren en nu is het niet meer mogelijk. Wegens drukte hoor ik.

Alvast van harte met de komst van jullie baby!

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Plenkske schreef op woensdag 29 december 2021 @ 12:26:
In Eindhoven kan familie van mij vandaag al terecht, een uurtje of 4 na maken van afspraak.
Ik kan vanmiddag ook al in Eindhoven terecht, bouwjaar 1984 dus kon vanochtend de afspraak maken. Denk ik toch veel afspraken geannuleerd daar nadat de huisartsen in de regio flink geprikt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
Bellen omdat je er online niet uitkomt lijkt mij geen probleem. De 40% die belt omdat ze willen verplaatsen/annuleren is een probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

‘83, net online ingepland, 5 Jan in eigen woonplaats.

Ziet er wonderbaarlijk genoeg uit alsof we straks iedereen die wil nog voor of rondom 15 Jan geprikt kan worden d:)b

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:07
YakuzA schreef op woensdag 29 december 2021 @ 15:34:
‘83, net online ingepland, 5 Jan in eigen woonplaats.

Ziet er wonderbaarlijk genoeg uit alsof we straks iedereen die wil nog voor of rondom 15 Jan geprikt kan worden d:)b
Zal een beetje per regio verschillen. Ik kon op z'n vroegst 14 januari in mijn eigen woonplaats. Onder ons nog bijna 20 jaargangen te gaan.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sphere-
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 19:53
Het is al een tijdje duidelijk dat het niet spaak loopt met de uitnodigingsbrieven:
https://www.volkskrant.nl...-met-60-minners~be07f1c3/

Mijn ma van 74 heeft vandaag eindelijk haar uitnodingsbrief gekregen. We waren eerder van plan om telefonisch een afspraak te maken, maar uiteindelijk vorige week toch maar online gedaan (moest nog eerst DigID aanvragen), na meer dan een week gewacht te hebben op de brief die maar niet kwam.

Ik had graag gezien dat ze toch wat prikcapaciteit over hadden gehouden zodat ouderen die hun brief later krijgen niet nog eens 12 dagen moeten wachten, maar het lijkt er op dat ze juist het tegenovergestelde hebben gedaan volgens het artikel hierboven. Zo zijn we nog tot ver in januari bezig met het boosteren van 60+ terwijl velen eigenlijk al veel eerder hun prik hadden willen ontvangen.

Ik snap ook niet dat er eerst gevraagd werd om pas te bellen als je de brief had ontvangen. Er staat niks in de brief dat noodzakelijk is voor het maken van de afspraak. Het enige belang van de brief is de algemene informatie zoals wat je moet meenemen en de vragenlijst. Dat kan voor sommige ouderen een probleem zijn waardoor het wachten op de brief toch verstandig is, maar lang niet voor iedereen. Daar had men wat duidelijker over mogen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:54
Vanmiddag m’n Moderna booster ontvangen (na Janssen), maar blijf me verbazen over die 15 min wachten na de vaccinatie. Meneer uw mondkapje (had een FFP2 op) mag af hier. Gelukkig geen heisa dat ik hem toch ophield. Met de hoge R van Omicron blijf ik dat niet slim vinden.

Ik zie dat er nou weer gedoe is onder 45 plussers die liever Pfizer willen:

https://www.telegraaf.nl/...derna-ik-voel-me-belazerd

Blijft een gaaf land Nederland, altijd zeikers. Mijn zus was een dag ziek van Pfizer, Moderna zelfde verhaal.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
loekf2 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 21:22:
Vanmiddag m’n Moderna booster ontvangen (na Janssen), maar blijf me verbazen over die 15 min wachten na de vaccinatie. Meneer uw mondkapje (had een FFP2 op) mag af hier. Gelukkig geen heisa dat ik hem toch ophield. Met de hoge R van Omicron blijf ik dat niet slim vinden.

Blijft een gaaf land Nederland, altijd zeikers. Mijn zus was een dag ziek van Pfizer, Moderna zelfde verhaal.
Dat mondkapje belemmerd het zicht voor de GGD medewerker, absences komen voor en zo zien ze beter hoe je ademt etc…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:07

Wat een miepers. Had ergens gelezen (volgens mij was het Trouw.nl) dat 2x Pfizer + 1x Moderna booster de langste bescherming biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Vreemd probleem dit.. ben zelf vanuit midden Limburg vandaag naar Helmond gegaan, omdat ik daar zsm terecht kon. Weert en Herten(Roermond) duurde aanmerkelijk langer. Waarom ik Venlo niet zag vond ik ook vreemd..
Heb gisteren nog wel verschillende postcodes zitten checken en zag toen dat Badhoevedorp (toch al dichterbij voor jou dan Velsen) pas op 25-1 kon..

[ Voor 13% gewijzigd door GAIAjohan op 29-12-2021 22:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online

...
Zo eenvoudig valt het niet te vergelijken. Dan is het interessant om dit artikel te lezen van The Atlantic. Trouw heeft had daar gisteren ook een mooi artikel over met een soortgelijke link naar hetzelfde tijdschrift.
Is Moderna Really Better Than Pfizer—
Or Is It Just a Higher Dose?
https://www.theatlantic.c...hich-vaccine-best/620501/

Met de vergelijking van het Janssen vaccin wat nu een verrassende comeback aan het maken is.
What J&J Can Still Teach Us
A vaccine’s value isn’t just in its peak performance.
https://www.trouw.nl/binn...3A%2F%2Fduckduckgo.com%2F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:26
GAIAjohan schreef op woensdag 29 december 2021 @ 22:17:
Heb gisteren nog wel verschillende postcodes zitten checken en zag toen dat Badhoevedorp (toch al dichterbij voor jou dan Velsen) pas op 25-1 kon..
Vreemd, gisteren een afspraak gemaakt in Badhoevedorp voor aanstaande zondag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Meneer uw mondkapje (had een FFP2 op) mag af hier.
De medewerkers willen kunnen zien dat je niet wit wegtrekt of wat dan ook, daarom graag af ..

Zelf vanwege leeftijd Pfizer gehad. Vorige 2 keren daar geen probleem mee gehad, ben daarom eerlijk gezegd ook eerder vertrokken dan die 15min..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
hcQd schreef op woensdag 29 december 2021 @ 22:20:
[...]

Vreemd, gisteren een afspraak gemaakt in Badhoevedorp voor aanstaande zondag.
Ja wazig is het sowieso.. ik heb flink zitten verversen steeds (vond t vaak te lang duren qua planning, en eerst vond ik Helmond ook te ver.) Helmond stond eerst ook niet op vandaag voor mij, maar op 7-1 of zo.. toen 1x op vandaag gezien, weer ververst, toen 14-1..
Uiteindelijk later weer ingelogd en toen weer Helmond vandaag, nou ja doe maar

[ Voor 25% gewijzigd door GAIAjohan op 29-12-2021 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06:00
GAIAjohan schreef op woensdag 29 december 2021 @ 22:23:
[...]

Ja wazig is het sowieso.. ik heb flink zitten verversen steeds (vond t vaak te lang duren qua planning, en eerst vond ik Helmond ook te ver.) Helmond stond eerst ook niet op vandaag voor mij, maar op 7-1 of zo.. toen 1x op vandaag gezien, weer ververst, toen 14-1..
Uiteindelijk later weer ingelogd en toen weer Helmond vandaag, nou ja doe maar
Ik woon in omgeving Alkmaar en kreeg bij iedere postcode die ik invoerde de RAI Amsterdam als bovenste optie. Kan nu 15-1 in Alkmaar. Iets later misschien dan nodig maar ga niet te ver reizen en de rest was allemaal ongunstig qua tijd. Heb maar gewoon deze optie gekozen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martwoutnl
GAIAjohan schreef op woensdag 29 december 2021 @ 22:22:
[...]
Zelf vanwege leeftijd Pfizer gehad. Vorige 2 keren daar geen probleem mee gehad, ben daarom eerlijk gezegd ook eerder vertrokken dan die 15min..
Hier ook. Na 10 minuten vertrokken. De man en vrouw voor en na gingen ook weg. En bovendien zat ik in een rij waarin weer nieuwe mensen kwamen zitten voor de prik. Wel gisterochtend ziek geweest van de 3e pfizer. De vorige 2 keer niets aan de hand op de arm na maar gisterochtend werd ik wakker met een unheimisch gevoel en was licht misselijk. Loop van de dag trok het weg. Om me heen hoor ik ook verhalen over Moderna. Van slecht slapen tot ziekerig.

• Katseviool
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-08 17:27
Kan vandaag ook booster bij de RAI halen. Neem aan dat tijdstip van afspraak, zoals voorheen, niet uitmaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Katseviool schreef op donderdag 30 december 2021 @ 09:53:
Kan vandaag ook booster bij de RAI halen. Neem aan dat tijdstip van afspraak, zoals voorheen, niet uitmaakt?
Ze roepen op om die tijd aan te houden want er ontstaan nu vaak rijen omdat veel mensen eerder gaan, maar ze doen er niet moeilijk over zover ik weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Goed, gisteren nog een late-night poging gedaan om een prullenbakvaccin te halen bij de RAI.
Om 22:07 kwam het bericht bij mijn vrouw binnen. Leek me al wat optimistisch om te halen, maar zwangere vrouw tegenspreken is de laatste weken wat dodelijk gebleken ;)

Toch geen reet te doen verder, dus ben maar ff met dr mee gegaan.
Rustig op de weg, dus in een half uurtje waren we ter plekke. Onderweg om 22:25 nog een keer een bericht door ze aangemaakt dat er spul over was.

Daar aangekomen om 22:40 bleek dat ze om 22:30 de deur al hadden gesloten.
Moraal van het verhaal; alleen nuttig als je toevallig al op de stoep stond ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl
user109731 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 10:25:
[...]

Ze roepen op om die tijd aan te houden want er ontstaan nu vaak rijen omdat veel mensen eerder gaan, maar ze doen er niet moeilijk over zover ik weet.
Ik was zelf afgelopen maandag een half uur voor mijn tijd bij de start van de rij. Geen probleem. Eer ik aan de beurt was, was het al 10 minuten na de tijd.

• LordSinclair
martwoutnl schreef op donderdag 30 december 2021 @ 11:07:
[...]

Ik was zelf afgelopen maandag een half uur voor mijn tijd bij de start van de rij. Geen probleem. Eer ik aan de beurt was, was het al 10 minuten na de tijd.
Precies, als je op de afgesproken tijd komt moet je alsnog achteraan aansluiten. Dan mag je ook niet naar voren (wordt ook onwerkbaar dan). De tijden zijn volgens mij meer om de boel een beetje proberen te spreiden.

• Katseviool
LordSinclair schreef op donderdag 30 december 2021 @ 16:32:
[...]

Precies, als je op de afgesproken tijd komt moet je alsnog achteraan aansluiten. Dan mag je ook niet naar voren (wordt ook onwerkbaar dan). De tijden zijn volgens mij meer om de boel een beetje proberen te spreiden.
Inderdaad, gaf die beveiliger bij de RAI net ook aan. Ik was iets vroeger maar dat maakte allemaal niet uit, ik moest vooral doorlopen. Je voelde daar wel dat ze echt maximaal de boel aan het opvoeren waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
De GGD heeft maandag-woensdag ~721.000 prikken gezet, met een nieuw dagrecord gisteren van 253.760:

Meer dan 7,2% van alle Nederlanders heeft de afgelopen 7 dagen een booster gehad bij de GGD. Meer dan 4% deze week van maandag-woensdag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Afgelopen zaterdag online afspraak gemaakt, bouwjaar 1971. Woon in Almere en kreeg 30-12 Zeewolde, 1-1 weet niet meer waar en 4-1 Lelystad. Gekozen voor Zeewolde en vanmiddag om 12:20 was de afspraak net voor ze sluiten vanwege lunch.
Bij de "balie" één persoon voor me en was daar dus zo voorbij. Snelle controle bij een loket waar een M van Moderna op de gezondheidsverklaring werd gezet en door naar de prikker die een "dubbel station" had. Korte uitleg dat Moderna prima is ook al waren de vorige twee Pfizer. Heb z'n verhaal onderbroken, geloof het wel zet dat ding er maar in. Paar tellen later door naar de wachtruimte waar tig mensen zitten te zitten met mondkapje op en kwartier later opstaan en vertrokken.
Arm begin ik nu een beetje te voelen maar minder dan bij de vorige twee, verder merk ik er niks van dat ik gevaccineerd ben.

[ Voor 0% gewijzigd door ninjazx9r98 op 30-12-2021 22:32 . Reden: Typo ]

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

user109731 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 17:06:
De GGD heeft maandag-woensdag ~721.000 prikken gezet, met een nieuw dagrecord gisteren van 253.760:
[Twitter]
Meer dan 7,2% van alle Nederlanders heeft de afgelopen 7 dagen een booster gehad bij de GGD. Meer dan 4% deze week van maandag-woensdag.
Records vorige rondes rond de 150k dacht ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
MikeyMan schreef op donderdag 30 december 2021 @ 17:43:
Records vorige rondes rond de 150k dacht ik?
Rond de 200k op het hoogtepunt in juni IIRC, daar gaan we deze week dus hard overheen.

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-09 23:22
ninjazx9r98 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 17:32:
Paar tellen later door naar de wachtruimte waar tig mensen zitten te zitten met mondkapje op en kwartier lister opstaan en vertrokken.
Nu wel op ?
De vorige keer werd ik bekant aangevlogen door een GGD'er toen ik hem niet snel genoeg afzette tijdens het wachten (de prikker had gezegd "Hij mag af", maar dat had ik dus moeten interpreteren als "Moet af".

• ninjazx9r98
  • Nu online
gekkie schreef op donderdag 30 december 2021 @ 22:12:
[...]

Nu wel op ?
De vorige keer werd ik bekant aangevlogen door een GGD'er toen ik hem niet snel genoeg afzette tijdens het wachten (de prikker had gezegd "Hij mag af", maar dat had ik dus moeten interpreteren als "Moet af".
De prikker heeft niks gezegd en de enige zichtbare GGDer was alleen "druk" met gele boekjes. Iedereen die daar zat te wachten en er later bij kwam had een mondkapje op. Heb er ook geen seconde aan gedacht om dat ding af te doen want je bent binnen.
Vaccin één en twee heb ik in Naarden laten zetten en ook daar, net als de rest, gewacht met mondkapje op.
Beide locaties geen daadwerkelijke of beter gezegd opvallende controle.

Snap ook niet helemaal waarom dat ding af zou "moeten". Iemand die niet goed wordt en/of wit wegtrekt zie je ook wel met dat ding op. Lijkt me eerder een dingetje/regel wat men her en der lokaal "verzint" Was het een officiële regel had het vast wel ergens gestaan in de papieren of op posters bij de locaties.

[ Voor 16% gewijzigd door ninjazx9r98 op 30-12-2021 22:36 . Reden: Aanvulling ]

• GAIAjohan
ninjazx9r98 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 22:24:
[...]

Was het een officiële regel had het vast wel ergens gestaan in de papieren of op posters bij de locaties.
In Venlo en Helmond stond het gewoon op een poster :?

• Katseviool
gekkie schreef op donderdag 30 december 2021 @ 22:12:
[...]

Nu wel op ?
In de RAI zat ook vrijwel iedereen met een mondkapje op dat kwartier uit te zitten.

• ninjazx9r98
  • Nu online
GAIAjohan schreef op donderdag 30 december 2021 @ 22:44:
[...]

In Venlo en Helmond stond het gewoon op een poster :?
Enige dat ik kan bedenken is dat het een lokale poster is? Kan het online niet vinden en mijn ervaringen in Naarden en Zeewolde zijn dus wachten met mondkapje. M'n moeder is bij ons dus meteen even gevraagd en die heeft in Leiden & Alphen a/d Rijn ook gewacht met mondkapje.
Best apart dat soort verschillen.

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-09 23:22
ninjazx9r98 schreef op donderdag 30 december 2021 @ 22:52:
[...]

Enige dat ik kan bedenken is dat het een lokale poster is? Kan het online niet vinden en mijn ervaringen in Naarden en Zeewolde zijn dus wachten met mondkapje. M'n moeder is bij ons dus meteen even gevraagd en die heeft in Leiden & Alphen a/d Rijn ook gewacht met mondkapje.
Best apart dat soort verschillen.
Misschien dat het een beetje afhangt van hoe dicht je bij elkaar zat in de wacht ?
Ik was op een XXL locaties met veel ruimte tussen de wachters.
(en ik vond de snelheid waarmee ik benaderd werd ook wel wat apart, maar goed, iedereen doet z'n best denk ik dan maar :) ).

[ Voor 9% gewijzigd door gekkie op 30-12-2021 23:06 ]

• ninjazx9r98
  • Nu online
gekkie schreef op donderdag 30 december 2021 @ 23:05:
[...]

Misschien dat het een beetje afhangt van hoe dicht je bij elkaar zat in de wacht ?
Ik was op een XXL locaties met veel ruimte tussen de wachters.
(en ik vond de snelheid waarmee ik benaderd werd ook wel wat apart, maar goed, iedereen doet z'n best denk ik dan maar :) ).
Naarden was destijds redelijk groot, daar zat je wel dicht naast elkaar maar fysiek gescheiden met plexiglas schotten. Achter je een hoge wand met daar achter weer "wachthokjes" en voor je een meter of twee a drie naar nog meer "wachthokjes". Waren als het ware straten met hokjes.
Zeewolde was een open ruimte met stoelen die rondom een meter of twee van elkaar af stonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Rutte is vandaag na Janssen geboosterd met Moderna. Mèt het gele boekje. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Ti73aPdjtUuFH4cc2vrjgF3nXU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wsiPCBQinG9pb2ynlPYivjOR.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door CR2032 op 30-12-2021 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:01
Ze maken het er voor de twijfelaars voor de eerste prik niet makkelijker op. Nóg een extra drempel. En die callcenters, daar komen ze vast niet door heen en dan haken ze weer af. Ben ik de enige die dit nieuwe beleid niet helemaal begrijpt? 8)7

https://coronatest.nl/ik-...or-een-booster-vaccinatie

Wilt u een afspraak maken voor een extra prik (boostervaccinatie)?
> Nee
U kunt online geen afspraak maken
U geeft aan geen afspraak te willen maken voor een extra prik. Klik op volgende om naar de homepage te gaan.

Let op: voor uw eerste of tweede coronavaccinatie kunt alleen telefonisch een afspraak maken via het Landelijke Vaccinatie Afsprakennummer 0800-7070. Het telefoonnummer is iedere dag bereikbaar van 08.00 tot 20.00 uur.
|:(

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:12
Napsju schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 09:41:
Ze maken het er voor de twijfelaars voor de eerste prik niet makkelijker op. Nóg een extra drempel. En die callcenters, daar komen ze vast niet door heen en dan haken ze weer af. Ben ik de enige die dit nieuwe beleid niet helemaal begrijpt? 8)7

> Nee

[...]

Erg slordig inderdaad, ergens heeft een tester een scenario of twee overgeslagen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Ze hadden daar beter een link naar https://prikkenzonderafspraak.nl kunnen neerzetten (daar staan nu wel iets minder locaties dan normaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Tip: GGD Utrecht heeft op verschillende locaties nu veel tijdslots beschikbaar. Als je een afspraak later in januari hebt misschien de moeite waard om even te bellen.
[Twitter: https://twitter.com/ggdru/status/1476857103226744833]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
user109731 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 11:07:
Tip: GGD Utrecht heeft op verschillende locaties nu veel tijdslots beschikbaar. Als je een afspraak later in januari hebt misschien de moeite waard om even te bellen.
[Twitter]
Goede actie van ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
user109731 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 11:07:
[Twitter]
Met mijn ervaring met de prikken ga je dan goed vervelend het nieuwe jaar in. Ik heb altijd nog flinke koortsaanvallen gehad.

Wel bijzonder dat ze opeens zoveel tijd over hebben. Net of het plansysteem die tijdstippen niet uitdeelt dan. Kan mij niet voorstellen dat de laatste dagen geen mensen afspraken hebben ingeschoten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
LordSinclair schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 12:36:
[...]

Met mijn ervaring met de prikken ga je dan goed vervelend het nieuwe jaar in. Ik heb altijd nog flinke koortsaanvallen gehad.

Wel bijzonder dat ze opeens zoveel tijd over hebben. Net of het plansysteem die tijdstippen niet uitdeelt dan. Kan mij niet voorstellen dat de laatste dagen geen mensen afspraken hebben ingeschoten.
Ik denk dat je eigen vraag beantwoord wordt door je eerste zin ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMonkey
Napsju schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 09:41:

> Nee

[...]

Ik merkte het eerder al op, vrij onhandig als je de groep ziet waar de meeste van die prikken nog gezet moeten worden: BlackMonkey in "Coronavaccinatie: de uitrol (beleid, strategie ed)."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Op de valreep nog twee jaren erbij in 2021:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:53
user109731 schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 15:30:
Op de valreep nog twee jaren erbij in 2021:
[Twitter]
Dankje! Ik had het niet verwacht dus niet bijgehouden :)
Dan ben ik morgen aan de beurt ('91)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Ik kon nu ook een afspraak maken.
Wat blijft het een baggerpakket voor afspraken maken!

Kreeg eerst 3 locaties op 30-40 min met de auto, terwijl er eentje op 10 min fietsen zit.
Na heel veel spelen (ook vaak doordeweekse afspraken, wat lastig is voor mij aangezien ik op cursus zit komende week) uiteindelijk eentje op zaterdag kunnen maken.

Ze moeten echt het pakket eens aanpassen: dat je een locatie(s) kiest (vooral belangrijk als je geen auto hebt), tijdsvakken dat je NIET kan, en dat daar data bijgezocht wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Ryur schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 11:19:
Ze moeten echt het pakket eens aanpassen: dat je een locatie(s) kiest (vooral belangrijk als je geen auto hebt), tijdsvakken dat je NIET kan, en dat daar data bijgezocht wordt.
Ze waren wel bezig met een nieuw systeem, helaas was dat niet op tijd klaar door de versnellingen:
In de toekomst wil Eikelboom minder afhankelijk zijn van het callcenter. “We willen toe naar een systeem zoals huisartsen gebruiken bij de griepprik. Dan krijg je per sms of brief het bericht dat u welkom bent op deze dag en op deze tijd. Lukt dat niet, dan kan via het webportaal een nieuwe afspraak worden gemaakt. We hebben zo de 60-plussers benaderd die in de tweede week van januari een afspraak hadden. Zij kregen op deze manier de mogelijkheid eerder te komen. Ook stuurden we een sms naar mensen uit de griepprikgroep.”
De GGD’en moesten dit jaar geregeld een flinke tand bijschakelen. Dat begon al met de eerste vaccinatiecampagne die ineens veel sneller moest. GGD’en tuigden op stel en sprong een nieuw systeem op, maar “hadden we een voorbereidingstijd van een jaar, dan hadden we een ander systeem ontworpen”, zegt Eikelboom. “Er zijn verbeteringen doorgevoerd, maar omdat de boostercampagne ook is versneld, kunnen we die nog niet gebruiken. We zouden bijvoorbeeld in het webportaal de mogelijkheid willen om afspraken te verzetten. Ook willen we de administratie versnellen met iets dat scan-prik-scan heet. Straks krijg je bij een uitnodiging een streepjescode of qr-code, die wordt gescand als je binnenkomt in de vaccinatiestraat. Als je de prik hebt gekregen, word je nog een keer gescand en worden de nieuwe gegevens verwerkt. Dat soort veranderingen moet je niet doorvoeren als je 400.000 afspraken per dag maakt en 250.000 prikken registreert.”
Je kunt het ook telefonisch proberen, veel ouderen zijn inmiddels geprikt en nu is het callcenter weer beter bereikbaar. Sommige GGDs hebben ook een eigen nummer hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Over die aanpassingen gesproken, ik zie in de bevestiging van de booster afspraak die ik gisteren gemaakt heb nu wel een extra streepjescode genaamd afspraakcode. Ben benieuwd of daar op de vaccinatielocatie morgen ook iets mee gedaan wordt. Bij de afspraken van mijn ouders een ruime week terug stond die er nog niet bij.

Het gaat overigens wel echt snel nu, gisteren was mijn geboortejaar aan de beurt. Afspraak gemaakt en kon morgen al terecht met zelfs nog de keuze uit 2 grote XXL locaties in de buurt.

Het lijkt hier in Nederland allemaal heel moeilijk om het tijdig van de grond te krijgen. Maar als er dan echt druk gezet en het gaat rollen dan gaat het ook ineens enorm snel.

[ Voor 52% gewijzigd door ik222 op 01-01-2022 11:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:26
ik222 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 11:43:
Over die aanpassingen gesproken, ik zie in de bevestiging van de booster afspraak die ik gisteren gemaakt heb nu wel een extra streepjescode genaamd afspraakcode.
Die streepjescode staat er al vanaf het begin, alleen zie je hem niet als je gmail gebruikt, of hebben ze dat recent veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
hcQd schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 12:17:
[...]

Die streepjescode staat er al vanaf het begin, alleen zie je hem niet als je gmail gebruikt, of hebben ze dat recent veranderd?
Er stond eerst alleen 1 korte streepjescode bovenaan, nu staat daar ook een tweede hele lange streepjescode onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:43

Shabbaman

Got love?

BlackMonkey schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 12:41:
[...]

Ik merkte het eerder al op, vrij onhandig als je de groep ziet waar de meeste van die prikken nog gezet moeten worden: BlackMonkey in "Coronavaccinatie: de uitrol (beleid, strategie ed)."
Deze website is wel relevant: https://prikkenzonderafspraak.rijksoverheid.nl/nl

Knullig dat ze niet gewoon naar die pagina verwijzen.
ik222 schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 11:43:
Het lijkt hier in Nederland allemaal heel moeilijk om het tijdig van de grond te krijgen. Maar als er dan echt druk gezet en het gaat rollen dan gaat het ook ineens enorm snel.
Tsja. Dit was bij de eerste vaccinatieronde niet anders. We kunnen in een maand tijd aardig opschalen en dat wordt ook vooraf wel gecommuniceerd, maar Hugo kraamt zoveel crap uit dat het neerkomt op "eerst zien, dan geloven". Uiteindelijk gebeurt er dus min of meer iets dat was toegezegd.

Ik ben trouwens benieuwd of het ook zou lukken om in kortere tijd meer op te schalen. De suggesties zijn in dit topic wel voorbijgekomen.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:01
Gisteren is mijn vrouw in Gorinchem (GGD ZHZ) en ik ben vandaag in Houten (GGD Utrecht) geweest. Beiden voor de booster van Pfizer.

Enkele opvallende verschillen:
  • In Gorinchem: Discrete prikhokjes.
  • In Houten: Meerdere rijen met stoelen achter elkaar. Prikker met kar prikt alle armen. Bezoekers blijven daar nog 15 minuten zitten.
  • In Gorinchem: Vaccinatiebewijs in kleur geprint en gele boekje ingevuld.
  • In Houten: Geen vaccinatiebewijs meer. Die mocht ik zelf downloaden. Gele boekje is wel ingevuld.
En bij beide locaties het zelfde: 1 loket voor Pfizer, 5 loketten voor Moderna.

Lekker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartacusNLD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 03-09 16:55

spartacusNLD

This is Sparta!!

Gaat wel heel rap zo. Ben benieuwd of dit komt door het opschalen of dat er toch niet zoveel mensen komen opdagen

[ Voor 17% gewijzigd door spartacusNLD op 01-01-2022 15:57 ]

Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
spartacusNLD schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 15:56:
Gaat wel heel rap zo. Ben benieuwd of dit komt door het opschalen of dat er toch niet zoveel mensen komen opdagen
18-30 heeft een vaccinatiegraad van 'slechts' 72% en zal ook minder interesse hebben in de booster dan de ouderen, dus de instroom wordt steeds kleiner terwijl de prikcapaciteit flink omhoog gaat naar 1,6 miljoen per week de komende weken.

Ze waren ook nog bezig met 60+ naar voren halen en de griepprikgroep sms'jes, die extra instroom valt nu ook weg.

18+ uiterlijk 7 januari laten boeken gaat makkelijk lukken zo. Iedereen die bereid is wat te reizen en te spelen met postcodes kan nu binnen een paar dagen terecht en dat zal alleen maar beter worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-09 22:46
Ik kon inderdaad binnen 48 uur terecht (weliswaar na een keer refreshen).

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14:12
[...]

Veel capaciteit omdat er voldoende vaccins zijn en minder animo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
[...]

Beiden denk ik. De bereidheid is sowieso een stukje lager dan bij de eerste twee vaccinaties. Verder moet je minimaal drie maanden wachten na een positieve test, en die hebben we afgelopen najaar natuurlijk veel gehad. Ik bel ondertussen dagelijks de GGD met de mededeling dat ik Pfizer wil en geen Moderna. Tot nu toe geen groen licht gekregen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
Napsju schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 15:05:
Enkele opvallende verschillen:
  • In Gorinchem: Discrete prikhokjes.
  • In Houten: Meerdere rijen met stoelen achter elkaar. Prikker met kar prikt alle armen. Bezoekers blijven daar nog 15 minuten zitten.
Heb je hier in Enschede & Enschede ook :)

In Enschede Go-Planet heb je de "prikhokjes".
In Enschede Grolsch Veste heb je "in de wachtruimte wordt je geprikt".
Die laatste heeft natuurlijk voordeel dat er een veel snellere doorloop is en dus meer kan doorprikken in een korte tijd.
Z-Dragon schreef op zaterdag 1 januari 2022 @ 16:39:
Ik kon inderdaad binnen 48 uur terecht (weliswaar na een keer refreshen).
Ik had ook een afspraak kunnen maken voor maandag (mijn jaargang '91 was vanochtend vrijgegeven).
Alleen dan kon ik helaas niet doordat ik moet werken en vergaderingen/functioneringsgesprek heb staan :(

[ Voor 23% gewijzigd door Ryur op 01-01-2022 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Dat is een lekker tempo. De doelstelling was dat op 7 januari iedere 18+-er een afspraak kon malken. In dit tempo van 4 jaar per dag (verrmoed dat er later vammiddag ook 1997-1998 wel aan de beurt zijn) gaan we daar vóór 7 januari al wel aankomen. Misschien morgen al. anders hooguit dinsdag denk ik.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
wildhagen schreef op zondag 2 januari 2022 @ 11:21:
Dat is een lekker tempo. De doelstelling was dat op 7 januari iedere 18+-er een afspraak kon malken. In dit tempo van 4 jaar per dag (verrmoed dat er later vammiddag ook 1997-1998 wel aan de beurt zijn) gaan we daar vóór 7 januari al wel aankomen. Misschien morgen al. anders hooguit dinsdag denk ik.
Zeker, dat iedereen een afspraak kan maken is an sich niet zo heel knap (dat is gewoon genoeg ICT capaciteit hebben). Maar wel dat iedereen voor eind januari ook daadwerkelijk de prikafspraak kan hebben, dat zou wel knap zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door LordSinclair op 02-01-2022 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

LordSinclair schreef op zondag 2 januari 2022 @ 11:40:
[...]

Zeker, dat iedereen een afspraak kan maken is an sich niet zo heel knap (dat is gewoon genoeg ICT capaciteit hebben). Maar wel dat iedereen voor eind januari ook daadwerkelijk de prikafspraak kan hebben, dat zou wel knap zijn.
Niet echt, aangezien je bijna altijd wel binnen een week al wel ergens terecht kunt, vaak zelfs al binnen 2-4 dagen na het maken van de afspraak.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
wildhagen schreef op zondag 2 januari 2022 @ 11:42:
[...]

Niet echt, aangezien je bijna altijd wel binnen een week al wel ergens terecht kunt, vaak zelfs al binnen 2-4 dagen na het maken van de afspraak.
Hier moet ik gewoon 3 weken geduld hebben. Licht een beetje aan je regio en de bereidheid om ver te reizen. Ik zou inderdaad op oudejaarsdag naar Utrecht hebben kunnen afreizen bijvoorbeeld. Maar dat ging mij een beetje ver.

Ook een maat die gisteren een afspraak kon maken kon pas na 14 dagen een beetje in de buurt terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

LordSinclair schreef op zondag 2 januari 2022 @ 11:44:
[...]

Hier moet ik gewoon 3 weken geduld hebben. Licht een beetje aan je regio en de bereidheid om ver te reizen. Ik zou inderdaad op oudejaarsdag naar Utrecht hebben kunnen afreizen bijvoorbeeld. Maar dat ging mij een beetje ver.
Maar dat is dan onwil van jouw kant, je had wel degelijk de mogelijkhied. en daar ging het om.
Ook een maat die gisteren een afspraak kon maken kon pas na 14 dagen een beetje in de buurt terecht.
Dan is dat nog altijd voor eind januari.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
wildhagen schreef op zondag 2 januari 2022 @ 11:45:
Maar dat is dan onwil van jouw kant, je had wel degelijk de mogelijkhied. en daar ging het om.
Precies, pure onwil dat ik geen 4 uur ga reizen voor mijn prik ;)
Ik zeg ook niet dat het niet gaat lukken voor eind januari. Ik ben daar nog steeds optimistisch over.

Mijn punt was meer dat je ook iedereen op dag 1 een afspraak kan laten inschieten als je een fatsoenlijk ICT systeem hebt, dat is de uitdaging niet (alhoewel, voor de overheid allicht wel). Maar dat de daadwerkelijke bottleneck bij de prikkers zit, want dat is fysiek werk, daar heb je mensen en ruimtes voor nodig, dat is/was de echte uitdaging om eind januari te halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 04-09 15:28

Agent47

I always close my contracts.

Hoppa ik ben van '96. Ik mag donderdag mijn booster al halen _/-\o_

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

wildhagen schreef op zondag 2 januari 2022 @ 11:45:
[...]

[...]

Nou in alle eerlijkheid; het afsprakensysteem functioneert gewoon slecht. Mensen reizen zich een ongeluk om sneller aan de beurt te zijn.

Geef mensen de keuze tussen snel of dichtbij, en sta geen postcode bingo toe. Had echt strakker gekund dit.

Ik zie mensen langs komen die enkele dagen later zijn opgeroepen in mijn eigens stad en zowel sneller als in eigen stad aan de beurt zijn. Dat moet niet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

MikeyMan schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:06:
[...]

Nou in alle eerlijkheid; het afsprakensysteem functioneert gewoon slecht. Mensen reizen zich een ongeluk om sneller aan de beurt te zijn.

Geef mensen de keuze tussen snel of dichtbij, en sta geen postcode bingo toe. Had echt strakker gekund dit.

Ik zie mensen langs komen die enkele dagen later zijn opgeroepen in mijn eigens stad en zowel sneller als in eigen stad aan de beurt zijn. Dat moet niet kunnen.
Je kon (iig tot 27-12) altijd bellen om je afspraak te vervroegen of naar een andere lokatie te verzetten. Zolang er maar capaciteit was, werkte dat doorgaans prima.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

wildhagen schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:07:
[...]

Je kon (iig tot 27-12) altijd bellen om je afspraak te vervroegen of naar een andere lokatie te verzetten. Zolang er maar capaciteit was, werkte dat doorgaans prima.
Er wordt al een tijdje afgeraden om te bellen. En ik wil eerlijk gezegd ook niet het systeem nog veel verder belasten. Bellen is m.i. ook een enorm zwaktebod.

Ben vrijdag aan de beurt, op 45 minuten van huis.
Terwijl stadsgenoten die 5+ jaar jonger zijn begin deze week al aan de beurt zijn. Op 5 minuten reistijd. Gewoon via een online afspraak.

[ Voor 17% gewijzigd door MikeyMan op 02-01-2022 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
LordSinclair schreef op zondag 2 januari 2022 @ 11:44:

3 weken is wel echt lang. Kunnen ze telefonisch niets voor je betekenen? Je kunt ook even kijken of er een GGD in de buurt is met een eigen telefoonnummer hiervoor, soms kan daar net iets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:27

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
MikeyMan schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:06:

Dat principe vind ik ook erg bijzonder. Laatst moest m'n schoonmoeder een test en daar had je hetzelfde probleem. Nergens op korte termijn tijd via je eigen postcode, kies je de postcode van het dorpje naast de huidige stad dan kan je ineens de volgende dag ergens terecht. Alsof ze reserveren per regio of zo.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
user109731 schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:12:
[...]

3 weken is wel echt lang. Kunnen ze telefonisch niets voor je betekenen? Je kunt ook even kijken of er een GGD in de buurt is met een eigen telefoonnummer hiervoor, soms kan daar net iets meer.
Ondertussen is het nog 12 dagen wachten en dat vind ik prima. Ik heb geen behoefte om er achteraan te bellen. Ik kan nu lekker op de fiets naar de prik locatie.

Mijn hele punt was dat iedereen voor 7 januari een afspraak laten maken geen uitdaging is. Maar iedereen voor het einde van de maand een prikafspraak laten inplannen (en dus daadwerkelijk de prik zetten) wel een uitdaging kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Ik hoop eigenlijk dat we zo snel mogelijk vrije inloop hebben voor de boosterprik.

Misschien dat daar over 1-2 weken al iets mogelijk is op de XXL locaties, daar zullen ze steeds meer capaciteit over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Gonadan schreef op zondag 2 januari 2022 @ 12:24:
[...]

Dat principe vind ik ook erg bijzonder. Laatst moest m'n schoonmoeder een test en daar had je hetzelfde probleem. Nergens op korte termijn tijd via je eigen postcode, kies je de postcode van het dorpje naast de huidige stad dan kan je ineens de volgende dag ergens terecht. Alsof ze reserveren per regio of zo.
Ongetwijfeld dat er iets met regios aan de hand is. Maar ik kreeg met geen mogelijkheid een optie in eigen stad. Terwijl er dus na mij wel mensen uit de buurt -nog veel eerder- wel aan de beurt komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

MikeyMan schreef op zondag 2 januari 2022 @ 13:00:
Ongetwijfeld dat er iets met regios aan de hand is. Maar ik kreeg met geen mogelijkheid een optie in eigen stad. Terwijl er dus na mij wel mensen uit de buurt -nog veel eerder- wel aan de beurt komen.
Wat ook gebeurt is dat wanneer iemand gaat plannen meerdere tijdvakken gereserveerd worden (de drie opties). Als iedereen gaat plannen is een stad zo vol. De ongebruikte opties komen echter weer beschikbaar, daarom loont het vaak om op een incourant tijdstip nog eens te gaan proberen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:40
Gonadan schreef op zondag 2 januari 2022 @ 13:03:
[...]

Wat ook gebeurt is dat wanneer iemand gaat plannen meerdere tijdvakken gereserveerd worden (de drie opties). Als iedereen gaat plannen is een stad zo vol. De ongebruikte opties komen echter weer beschikbaar, daarom loont het vaak om op een incourant tijdstip nog eens te gaan proberen.
Spelen met de postcode helpt ook nog wel eens.
Ik had bijvoorbeeld 3 kleine locaties binnen 12km zitten en een 4e grote op 14km. En de website gaf altijd alleen de 3 dichtstbijzijnde opties, die de komende tijd vol zitten. Postcode dichtbij de 4e locatie ingevuld en ik kon daar wel snel terecht.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
In nog geen week tijd bijna 20 jaar qua afspraak maken opgeroepen. Ik was vorige week zondag aan de beurt met 1977.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

@RocketKoen daar ging het juist over. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 99 ... 101 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om de uitrol van de coronavaccins te bespreken, de strategie, het beleid, de voortgang end dergelijke. Het subforum COR valt onder het AWM beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid. Dus ook hier onderbouw je je posts waar nodig met bronnen.

Allerlei persoonlijke updates mogen hier: De Covid kroeg. In dit topic horen ze dus niet thuis en worden ze ook gewoon weggehaald.