Tip voor iedereen in de omgeving van Amersfoort: de locatie daar kun je telefonisch goed terecht maar is (bijna) nooit te zien op de website. Door te bellen kun je daar veel eerder terecht.
Sms nog niet binnen hier (bij iemand überhaupt wel???) Ik verwacht begin deze week op leeftijd aan de beurt te zijn.zacht schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 16:50:
[...]
Bizar dat risico-groepen nog niet zijn opgeroepen, dat zwangere vrouwen geen voorrang krijgen, en dat ik als jonge vijftiger nu al een afspraak kan maken.
Tot zover de mooie beloftes.
Waiting on the world to change
Volgens deze tweet is het inmiddels richtlijn om via de GGD 45+ te boosteren met Moderna en 45- met Pfizer.
De richtlijn staat hier: https://lci.rivm.nl/richt...9-vaccinatie#versiebeheer
https://twitter.com/Thoma.../1474850735707799561?s=20
[ Voor 46% gewijzigd door henkzelf op 26-12-2021 16:33 ]
PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant
Dan zou mijn 3e dus weer Pfizer worden. Ik zit op de grens van deze richtlijn.henkzelf schreef op zondag 26 december 2021 @ 08:43:
Volgens deze tweet is het inmiddels richtlijm om via de GGD 45+ te boosteren met Moderna en 45- met Pfizer.
Op deze tweede kerstdag mogen 1974 en 1975 online de afspraak maken voor de #oppepprik:
— Hugo de Jonge (@hugodejonge) 26 december 2021
🕚 Vanaf 11.00 uur via:
💻 https://t.co/atuKEXyXpm
💡 Zie voor uitleg: https://t.co/PbayVuQaoV
ℹ️ Lees meer en zie altijd welk jaar aan de beurt is op: https://t.co/oKdX3cjU4C pic.twitter.com/Z3xMAPnDVZ
Helemaal top, dan kan ik met mijn 45 jaar overslaanhenkzelf schreef op zondag 26 december 2021 @ 08:43:
Volgens deze tweet is het inmiddels richtlijm om via de GGD 45+ te boosteren met Moderna en 45- met Pfizer.
Verdorie... Had liever een moderna gehadhenkzelf schreef op zondag 26 december 2021 @ 08:43:

Hoewel ik eerder grotere verschillen heb langs zien komen dan dit.
:strip_exif()/f/image/FNPYClnScYhf9fzZLZa1xbTF.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 34% gewijzigd door MikeyMan op 26-12-2021 10:44 ]
Lijkt er overigens op dat Janssen ook beter had kunnen inzetten op een dubbel vaccin.MikeyMan schreef op zondag 26 december 2021 @ 10:42:
[...]
Verdorie... Had liever een moderna gehad
[Afbeelding]
Ik zou me afvragen of dit legit is als ik het zo onder mijn neus zou krijgen.
Waarom heet de boosterprik plotseling oppepprik? Biertje/niets te doen met kerst/we gaan wat verzinnen?
De rijksoverheid heeft het ook gewoon over een boostervaccinatie?
En dan snap ik ook niet de t.co links erbij.
De vaccinatie gaat via https://coronatest.nl/
De info staat op https://www.rijksoverheid...cinatie/boostervaccinatie
Dat twitter eigen links maakt die korter zijn snap ik in het laatste geval, maar niet in het eerste.
Dat de overheid dus niet linkt via eigen links is imo een misser.
Wel goed dat per dag een jaartal hoger, of meer, afspraken kunnen maken. Vorige week maandag was 62 aan de beurt, nu 6 dagen later 74 en 75.
Al blijft natuurlijk dat het voor jongeren nog wel een maand duurt voor een afspraak te maken is die vaak één tot twee weken later pas is.
[ Voor 3% gewijzigd door Teijgetje op 26-12-2021 13:11 ]
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.
Dat woord gebruikt Hugo al weken, zelfs bij de persconferentie.Teijgetje schreef op zondag 26 december 2021 @ 13:09:
Waarom heet de boosterprik plotseling oppepprik?
18+ uiterlijk 7 januari was het plan. Dat moet lukken als ze twee per dag doen en soms drie. Jongere generaties hebben een lagere vaccinatiegraad en zullen ook met de booster een lagere opkomst hebben, dus dat is haalbaar.Wel goed dat per dag een jaartal hoger, of meer, afspraken kunnen maken. Vorige week maandag was 62 aan de beurt, nu 6 dagen later 74 en 75.
Al blijft natuurlijk dat het voor jongeren nog wel een maand duurt voor een afspraak te maken is die vaak één tot twee weken later pas is.
Zoals je al uitgelegd is is er inderdaad geen 100% kans dat je gezond genoeg bent en het virus zonder gezondheidsschade verslaat.Dennahz schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 00:18:
[...]
Perfect. Ben benieuwd of ze ook Valneva gaan aanbieden hier.
In maart zal er ook wel meer duidelijkheid zijn over omikron icm de huidige prikken. Misschien is het wel zo mild dat vaccineren niet eens meer nodig is. Wie weet?
Voor Novavax sta ik zelf in ieder geval wel open. Al blijf ik eigenlijk vinden dat ik als sportieve 30'er geen prik nodig hebben. Maar ach, veel kwaad kan het natuurlijk ook niet.
M'n vriendin heeft vroeger ook wel de griepprik genomen via haar werk. Heb het altijd onzin gevonden, maar goed![]()
Ben wel erg benieuwd hoe ver ze het straks gaan pushen met boosters e.d. Als blijkt dat je hij deze prik ook 3 of 4 prikken per jaar moet, tja...
In mijn naaste omgeving is één antivaxxer twee weken ernstig ziek geweest, heeft zijn naaste familie aangestoken>quaraintaine (gescheiden, moeder wel gevaccineerd besmet (door zoontje) en twee kinderen besmet die zich ook niet aan de coronaregels moesten/mochten houden van hem > gewoon besmet naar school

Twee anderen kwamen in het ziekenhuis terecht en op de IC, daar is er na anderhalve maand één van ontslagen en één van de beademing af.
En dan is er als voorbeeld, naast vele anderen, natuurlijk nog de sterkste man van België die op 40 jarige leeftijd overleed. Ontsloeg zichzelf uit het ziekenhuis en is natuurlijk niet overleden aan Covid.
Het is dus inderdaad niet gezegd dat je echt iets krijgt, maar waarom zou je eigenwijs hopen dat je niets krijgt en dan toch een lange periode, of de rest van je leven, nasleep hebben van iets dat simpel te voorkomen was geweest?
Stel je voor dat jij wel, en je vriendin niet, long Covid krijgt, was dat dan zo`n goede keuze als je samen niet meer de dingen kunt doen die je altijd deed omdat jouw conditie dat niet meer toelaat? Is dat eerlijk tegenover haar?
En hou me ten goede, het is je eigen beslissing, ik ben ook niet bang voor die ongevaccineerde medemens, het is hun leven waar ze, imo veel te nonchalant, mee spelen. (naast dat van anderen die zorg onthouden wordt omdat ongevaccineerden voorrang krijgen)
En ik denk dat je er van uit kunt gaan dat boostershots net zolang nodig zijn totdat de hele wereld afdoende gevaccineerd is zodat er geen mutaties meer opduiken die sterk afwijken.
Als iedereen gevaccineerd is zal het virus snel geneutraliseerd worden per persoon en zal het inderdaad een soort "verkoudheid" worden hopelijk.
Tot dan blijven mutaties rondwaren waar misschien een nieuw vaccin of boostershot voor nodig is.
[ Voor 11% gewijzigd door Teijgetje op 26-12-2021 13:56 ]
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.
Dit komt wel goed zo, zie dit antwoord van de Jonge op de personferentie 18 december.Teijgetje schreef op zondag 26 december 2021 @ 13:35:
[...]
En ik denk dat je er van uit kunt gaan dat boostershots net zolang nodig zijn totdat de hele wereld afdoende gevaccineerd is zodat er geen mutaties meer opduiken die sterk afwijken.
Als iedereen gevaccineerd is zal het virus snel geneutraliseerd worden per persoon en zal het inderdaad een soort "verkoudheid" worden hopelijk.
Tot dan blijven mutaties rondwaren waar misschien een nieuw vaccin of boostershot voor nodig is.
Derde is, nadat wij die booster hebben gezet, hoop ik dat het niet heel erg lang meer gaat duren voordat ook de vaccinontwikkelaars daadwerkelijk een vaccin ontwikkelen tegen ook weer deze variant van het virus. Een nieuwe variant, dus ook een nieuwe variant van het vaccin. De prognoses daarop van Pfizer zijn dat dat in het tweede kwartaal zou moeten kunnen. Men zegt nu in het eerste deel van dat tweede kwartaal. Wat we natuurlijk hebben gedaan als EU-27 is met de fabrikanten afgesproken dat wij zo snel mogelijk zo veel mogelijk geleverd krijgen.
Ik voelde de natie instemmend knikken toen de Jonge trots vermelde dat wij wel weer vooraan zullen staan..
[ Voor 7% gewijzigd door DOA op 26-12-2021 14:37 ]
Nog eens twee geboortejaren mogen vandaag.✌️ 1976 en 1977. Maak de afspraak voor de #oppepprik online:
— Hugo de Jonge (@hugodejonge) 26 december 2021
🕓 Vanaf 16:00 uur via:
💡 Zie voor uitleg:https://t.co/PbayVuQaoV
ℹ️ Lees meer en zie altijd welk jaar aan de beurt is op:https://t.co/oKdX3cjU4C pic.twitter.com/l5NWrGaMK1
Wow, dat gaat wel hard. Maar liefst 4 jaar op één dag, 1974-1977. Volgens mij nog niet eerder zó snel gegaan?
Virussen? Scan ze hier!
Afspraak maken open zetten is één, daadwerkelijk prikken is twee. Zo te zien staat hij voor mij ook binnenkort open, maar dit jaar prikken zit er niet meer in gok ik.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Waar bepaalt deels wanneer.Gonadan schreef op zondag 26 december 2021 @ 15:37:
Zo te zien staat hij voor mij ook binnenkort open, maar dit jaar prikken zit er niet meer in gok ik.
Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!
Ik (1975) heb vandaag ook een afspraak gemaakrt, en kon donderdag de 30e al, dus binnen vier dagen. Het is dat die tijd mij heel erg slecht uitkwam, dus ik heb voor een alternarieve datum gekozen (dinsdag 4 januari, 11:50).Gonadan schreef op zondag 26 december 2021 @ 15:37:
Afspraak maken open zetten is één, daadwerkelijk prikken is twee. Zo te zien staat hij voor mij ook binnenkort open, maar dit jaar prikken zit er niet meer in gok ik.
Tegenwoordig kan je meestal al binnen een week terecht als je dat wil. Soms nog sneller.
Virussen? Scan ze hier!
Voor het einde jaar lukte me niet meer, maar prima. Afspraak staat, dit gaat tenminste vlot nu.
Ik vraag me af of de snelheid nu mede komt door een lagere bereidheid, dat zullen ze vast wel kunnen meten. De groepen worden kleiner, dat icm die bereidheid zorgt natuurlijk voor een behoorlijke capaciteit.
Ik denk vooral door opschaling van de prikcapaciteit. Afgelopen week is hier in de buurt één grote extra priklokatie opengegaan, en in week 1 van 2022 volgt er nog één (wat kleinschaliger).pinda powerrr schreef op zondag 26 december 2021 @ 16:08:
[...]
Ik vraag me af of de snelheid nu mede komt door een lagere bereidheid, dat zullen ze vast wel kunnen meten. De groepen worden kleiner, dat icm die bereidheid zorgt natuurlijk voor een behoorlijke capaciteit.
Ook de 2 bestaande lokaties zijn uitgebreid, één is van 5 naar 9 prikstraten gegaan, de andere van 10 naar 14 prikstraten.
Virussen? Scan ze hier!
Heeft er iemand in zuid-oost Brabant recent een afspraak voor de booster gemaakt? En zo ja, hoeveel tijd zitten er tussen afspraak maken en afspraak zelf?
Die nieuwe grote locatie bij mij in de buurt kwam maar niet naar voren als optiewildhagen schreef op zondag 26 december 2021 @ 16:09:
[...]
Ik denk vooral door opschaling van de prikcapaciteit. Afgelopen week is hier in de buurt één grote extra priklokatie opengegaan, en in week 1 van 2022 volgt er nog één (wat kleinschaliger).
Ook de 2 bestaande lokaties zijn uitgebreid, één is van 5 naar 9 prikstraten gegaan, de andere van 10 naar 14 prikstraten.
Inderdaad is de opschaling wel flink. Hier regio Rijnmond bijvoorbeeld Ahoy die wat hallen open heeft staan nu, dat schiet op.
De afspraak is gemaakt. Wel pas 6 januari maar wel in de woonplaats. Andere opties waren ook pas rond die datum. Ik heb diverse postcode's rondom geprobeerd.
Als je eerder wilt kunt je altijd nog bellen met de vraag of er niet eerder ergens een plekje beschikbaar is. Schijnt in veel gevallen gewoon mogelijk te zijn.martwoutnl schreef op zondag 26 december 2021 @ 16:14:
De afspraak is gemaakt. Wel pas 6 januari maar wel in de woonplaats. Andere opties waren ook pas rond die datum. Ik heb diverse postcode's rondom geprobeerd.
Virussen? Scan ze hier!
Mag je dan daarvoor bellen zonder brief?wildhagen schreef op zondag 26 december 2021 @ 16:15:
[...]
Als je eerder wilt kunt je altijd nog bellen met de vraag of er niet eerder ergens een plekje beschikbaar is. Schijnt in veel gevallen gewoon mogelijk te zijn.
Ja als je al een boeking hebt gemaakt via Internet, en je wil die verzetten, dan kan je gewoon bellen.martwoutnl schreef op zondag 26 december 2021 @ 16:21:
[...]
Mag je dan daarvoor bellen zonder brief?
Virussen? Scan ze hier!
Idem hier. Ben ook uit '75 en kon morgen al terecht maar qua tijdstip kwam het totaal niet uit dus nu voor 2 januari een afspraak gepland.wildhagen schreef op zondag 26 december 2021 @ 15:38:
[...]
Ik (1975) heb vandaag ook een afspraak gemaakrt, en kon donderdag de 30e al, dus binnen vier dagen. Het is dat die tijd mij heel erg slecht uitkwam, dus ik heb voor een alternarieve datum gekozen (dinsdag 4 januari, 11:50).
Tegenwoordig kan je meestal al binnen een week terecht als je dat wil. Soms nog sneller.
edit: en mijn zus heeft gisteren voor 29 december een afspraak gemaakt.
[ Voor 6% gewijzigd door gws24 op 26-12-2021 16:38 ]
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Ik doelde niet zozeer op de tijd tussen plannen en de afspraak, maar meer op dat het de mensen ook uit moet komen. Velen hebben leuke dagen of vakanties gepland, dan komt zo'n prik later wel zullen velen denken. Zo ben ik ook een weekje weg, dus verwacht dat ik pas daarna een moment ga vinden.wildhagen schreef op zondag 26 december 2021 @ 15:38:
Ik (1975) heb vandaag ook een afspraak gemaakrt, en kon donderdag de 30e al, dus binnen vier dagen. Het is dat die tijd mij heel erg slecht uitkwam, dus ik heb voor een alternarieve datum gekozen (dinsdag 4 januari, 11:50).
(@The Zep Man omdat je ook gereageerd had)
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Die factor is de ophoging toch en dat zegt dan niks over het absolute eindresultaat?MikeyMan schreef op zondag 26 december 2021 @ 10:42:
[...]
Verdorie... Had liever een moderna gehad
[Afbeelding]
PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant
Gelukt. Morgen 11.00 Jaarbeurs hal 1 in Utrecht. Heeft iemand al ervaring met deze lokatie? Qua parkeren, etc? Ik kreeg al het adres door. Ik ken de Jaarbeurs alleen met de vakantiebeurs maar weet niet hoe het nu zit met parkeren.wildhagen schreef op zondag 26 december 2021 @ 16:24:
[...]
Ja als je al een boeking hebt gemaakt via Internet, en je wil die verzetten, dan kan je gewoon bellen.
Fijn dat zo te zien door al die oproepjaren de gaatjes in de planning opgevuld worden maar oproepen is geen kunst. Dat was met de 65+ al zo, net klaar met oproepen voor de één na laatste persco op dinsdag. Dat bekte wel lekker.
Gisteren rekende ik nog voor dat volgens de afgelopen dinsdag cijfers ca 40% van de 65+ een booster had.
Volgens het dashboard telde ik zo'n 6,2 miljoen 55+-ers en er zijn ruim 2,5 miljoen boosters gezet en niet alleen bij 55+-ers. Ook bij kwetsbaren die jonger zijn en bij zorgpersoneel.
Ben benieuwd of a.s dinsdag ze rapporteren dat er meer dan 1 miljoen boosters gezet zijn in één week.
Gigantisch parkeerterrein, no problem. Wij zijn daar ook geweest.martwoutnl schreef op zondag 26 december 2021 @ 16:42:
[...]
Gelukt. Morgen 11.00 Jaarbeurs hal 1 in Utrecht. Heeft iemand al ervaring met deze lokatie? Qua parkeren, etc? Ik kreeg al het adres door. Ik ken de Jaarbeurs alleen met de vakantiebeurs maar weet niet hoe het nu zit met parkeren.
Inmiddels gevonden via Google Maps. Is op de toegangsweg vanaf de A2 pal na Belastingdienst. Toevallig tijdje geleden daar geweest dus herkende het terrein meteen.henkzelf schreef op zondag 26 december 2021 @ 16:47:
[...]
Gigantisch parkeerterrein, no problem. Wij zijn daar ook geweest.
Edit: @wildhagen Nog bedankt voor de tip.
[ Voor 6% gewijzigd door martwoutnl op 26-12-2021 17:09 ]
Voor sommige dingen moet je tijd vrijmaken.Gonadan schreef op zondag 26 december 2021 @ 16:39:
Ik doelde niet zozeer op de tijd tussen plannen en de afspraak, maar meer op dat het de mensen ook uit moet komen.
Mijn opmerking was meer een speelse hint dat als je echt snel een prik wil krijgen, dat je wachttijd kan inruilen voor reistijd.
[
zal waarschijnlijk per regio verschillen maar ik heb net afspraak gemaakt voor a.s. woensdag, Niet eigen plaats maar via de xxl locatie in Leeuwarden.
quote]Gonadan schreef op zondag 26 december 2021 @ 15:37:
[/quote]
zal waarschijnlijk per regio verschillen maar ik heb net afspraak gemaakt voor a.s. woensdag, Niet eigen plaats maar via de xxl locatie in Leeuwarden.
quote]Gonadan schreef op zondag 26 december 2021 @ 15:37:
[/quote]
Zoveel haast heb ik niet. Zal vast wel kijken of er mogelijkheden zijn maar ik offer liever werktijd op dan vakantietijd.The Zep Man schreef op zondag 26 december 2021 @ 17:12:
Voor sommige dingen moet je tijd vrijmaken.
Mijn opmerking was meer een speelse hint dat als je echt snel een prik wil krijgen, dat je wachttijd kan inruilen voor reistijd.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Betekent dat dat alle priklocaties nu ook Moderna hebben en dat iedereen van 45+ vanaf nu Moderna krijgt, of alleen bij nieuwe afspraken die vanaf nu worden gemaakt? Bij de eerste prikronde had 'mijn' locatie alleen Pfizer (en Janssen).henkzelf schreef op zondag 26 december 2021 @ 08:43:
Volgens deze tweet is het inmiddels richtlijn om via de GGD 45+ te boosteren met Moderna en 45- met Pfizer.
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
De booster voor ouderen is vanaf het begin al vooral Moderna, maar niet gegarandeerd. Het kan ook verschillen per locatie of per dag.Tourniquet schreef op zondag 26 december 2021 @ 18:11:
Betekent dat dat alle priklocaties nu ook Moderna hebben en dat iedereen van 45+ vanaf nu Moderna krijgt, of alleen bij nieuwe afspraken die vanaf nu worden gemaakt? Bij de eerste prikronde had 'mijn' locatie alleen Pfizer (en Janssen).
Ik vermoed wel dat nu (veel) meer locaties Moderna prikken dan eerder dit jaar inderdaad, maar dat kan zo veranderen met oproepen van jongere mensen.
[ Voor 12% gewijzigd door user109731 op 26-12-2021 19:01 ]
Eigenlijk geen idee. Maar met alle leeftijdsgroepen die nu door elkaar afspreken, zouden ze beide vaccins op alle priklocaties moeten hebben denk ik.Tourniquet schreef op zondag 26 december 2021 @ 18:11:
[...]
Betekent dat dat alle priklocaties nu ook Moderna hebben en dat iedereen van 45+ vanaf nu Moderna krijgt, of alleen bij nieuwe afspraken die vanaf nu worden gemaakt? Bij de eerste prikronde had 'mijn' locatie alleen Pfizer (en Janssen).
Ik hoor niks meer over de griepprik groep die vanaf 23 december een sms zouden krijgen? Heeft iemand deze al gehad of gaan we nu toch gewoon door op geboortejaar?
Vandaag met mijn moeder (van 1946 is ze) mee geweest naar Arnhem. Haar even tot de ingang begeleid. Ze liep daar gewoon tussen de 45-60 leeftijdsgroep. Toch vreemd, en dan is dit mijn moeder's -met 2 weken- vervroegde afspraak ook nog. Gooi op een bepaald moment alle nieuwe slots even dicht, en bel eerst die 75+ groep die in januari staan gepland, voordat je de rest weer inpland. De enige reden dat mijn moeder vandaag terecht kon, was omdat ze zelf 15x gebeld had, nadat ze had gelezen dat de capaciteit werd opgeschroefd.
Los daarvan, was alles uitstekend geregeld. Ze was in totaal 20 minuten binnen, incl. prik en wachttijd. Militairen ingezet daar, schijnt allemaal soepel te lopen dus. Ze kreeg Moderna, de vorige keer kreeg ze Pfizer.
Zelf vandaag ingepland, ik mag 2e week januari, mijn vrouw een paar dagen eerder.
Los daarvan, was alles uitstekend geregeld. Ze was in totaal 20 minuten binnen, incl. prik en wachttijd. Militairen ingezet daar, schijnt allemaal soepel te lopen dus. Ze kreeg Moderna, de vorige keer kreeg ze Pfizer.
Zelf vandaag ingepland, ik mag 2e week januari, mijn vrouw een paar dagen eerder.
[ Voor 8% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 26-12-2021 20:58 ]
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Wellicht had jij dan iets actiever je moeder uit 1946 moeten helpen...BeQuietAndDrive schreef op zondag 26 december 2021 @ 20:57:
Vandaag met mijn moeder (van 1946 is ze) mee geweest naar Arnhem. Haar even tot de ingang begeleid. Ze liep daar gewoon tussen de 45-60 leeftijdsgroep. Toch vreemd, en dan is dit mijn moeder's -met 2 weken- vervroegde afspraak ook nog. Gooi op een bepaald moment alle nieuwe slots even dicht, en bel eerst die 75+ groep die in januari staan gepland, voordat je de rest weer inpland. De enige reden dat mijn moeder vandaag terecht kon, was omdat ze zelf 15x gebeld had, nadat ze had gelezen dat de capaciteit werd opgeschroefd.
Mijn ouders uit '44 en '45 konden de dag van het maken van de afspraak al terecht in Arnhem.
Ik had ze even geholpen en ze zijn inmiddels zo'n drie weken geleden gevaccineerd.
De dag dat ze mocht bellen, heeft ze gelijk gebeld: kon toen 2e week januari terecht in Arnhem of Elst (Nijmegen was toen nog niet beschikbaar, die kwam er later pas bij). Ze denkt niet aan andere plaatsen want: te ver rijden.mb1 schreef op zondag 26 december 2021 @ 21:26:
[...]
Wellicht had jij dan iets actiever je moeder uit 1946 moeten helpen...
Mijn ouders uit '45 en '46 konden de dag van het maken van de afspraak al terecht in Arnhem.
Ik had ze even geholpen en ze zijn inmiddels zo'n twee weken geleden gevaccineerd.
Bear in mind dat de eerste 4x bellen ze afgewezen werd omdat ze de brief nog niet binnen had 'en dan mocht ze eigenlijk pas bellen'......

Hoe u dat in 1 dag regelt is mij een raadsel dan.
Week later was ik bij haar thuis, ik heb haar aangespoord de GGD nogmaals te bellen. Gezegd: vraag ook even naar andere plaatsen, ik rij wel. Met hangen en wurgen was er 2e kerstdag 's avonds een plekje in Arnhem. Nou ja, prima, altijd nog 2 weken eerder dan wat ze had staan.
[ Voor 11% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 26-12-2021 21:36 ]
Planning is 1 miljoen. De vorige keer hebben ze het doel verbroken. Ik acht de kans vrij groothenkzelf schreef op zondag 26 december 2021 @ 16:46:
Ben benieuwd of a.s dinsdag ze rapporteren dat er meer dan 1 miljoen boosters gezet zijn in één week.
Ben benieuwd of daar dan ook is complimenten voor komen. Als De Jonge hoofdelijke aansprakelijk wordt gehouden voor het trage starten, mag dat ook voor het gigantische opschalen.
Het was slimmer geweest om niet te wachten op de brief en niet te bellen, maar gewoon meteen online een afspraak te maken (daar had je wellicht even mee moeten helpen).BeQuietAndDrive schreef op zondag 26 december 2021 @ 21:35:
[...]
De dag dat ze mocht bellen, heeft ze gelijk gebeld: kon toen 2e week januari terecht in Arnhem of Elst (Nijmegen was toen nog niet beschikbaar, die kwam er later pas bij). Ze denkt niet aan andere plaatsen want: te ver rijden.
Bear in mind dat de eerste 4x bellen ze afgewezen werd omdat ze de brief nog niet binnen had 'en dan mocht ze eigenlijk pas bellen'......![]()
Hoe u dat in 1 dag regelt is mij een raadsel dan.
Week later was ik bij haar thuis, ik heb haar aangespoord de GGD nogmaals te bellen. Gezegd: vraag ook even naar andere plaatsen, ik rij wel. Met hangen en wurgen was er 2e kerstdag 's avonds een plekje in Arnhem. Nou ja, prima, altijd nog 2 weken eerder dan wat ze had staan.
Dat dus, mijn Pa heeft al drie weken de prik, maar pas de dag voor kerst de brief gehad...autje schreef op maandag 27 december 2021 @ 07:17:
[...]
Het was slimmer geweest om niet te wachten op de brief en niet te bellen, maar gewoon meteen online een afspraak te maken (daar had je wellicht even mee moeten helpen).
Heb je ook een telefoonnummer, zoek me een ongeluk? Wil afspraak wijzigen...wildhagen schreef op zondag 26 december 2021 @ 16:24:
[...]
Ja als je al een boeking hebt gemaakt via Internet, en je wil die verzetten, dan kan je gewoon bellen.
Edit1: Of ik lees gewoon de mail...

Edit2: Of het telefoonnummer in de mail is niet bereikbaar, die verwijzen naar de site. Wtf, kunnen we dit nog niet goed doen binnen 2 jaar? Zit nu in een deadlock.
[ Voor 25% gewijzigd door Cliffie op 27-12-2021 08:30 ]
17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)
Is dat het regionale nummer? 0800-7070 zou moeten werken..Cliffie schreef op maandag 27 december 2021 @ 08:13:
[...]
Heb je ook een telefoonnummer, zoek me een ongeluk? Wil afspraak wijzigen...
Edit1: Of ik lees gewoon de mail...
Edit2: Of het telefoonnummer in de mail is niet bereikbaar, die verwijzen naar de site. Wtf, kunnen we dit nog niet goed doen binnen 2 jaar? Zit nu in een deadlock.
Voor de tweakers hier misschien wel interessant:
Wist niet dat ze dit deden
Heb je last van prikangst, maar wil je toch de (booster)prik? De GGD helpt je graag. Zo zijn er steeds meer locaties waar ze werken met een VR-bril die ervoor zorgt dat je je makkelijker ontspant tijdens het prikken. Ook in Rotterdam werken ze ermee.
— Hugo de Jonge (@hugodejonge) 27 december 2021
👉 https://t.co/j1qxjovb68 pic.twitter.com/DUsvpLtBJD
[ Voor 196% gewijzigd door user109731 op 27-12-2021 08:42 ]
Nu werkt het weluser109731 schreef op maandag 27 december 2021 @ 08:35:
[...]
Is dat het regionale nummer? 0800-7070 zou moeten werken..
17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)
True, maar gezien de eerste twee er al in zitten heb ik daar weinig invloed meer ophenkzelf schreef op zondag 26 december 2021 @ 16:39:
[...]
Die factor is de ophoging toch en dat zegt dan niks over het absolute eindresultaat?
Mijn moeder wilde nooit een DigiD (ze heeft het in principe ook zelden nodig trouwens), haar er desondanks van overtuigen heb ik na -tig pogingen opgegeven.autje schreef op maandag 27 december 2021 @ 07:17:
[...]
Het was slimmer geweest om niet te wachten op de brief en niet te bellen, maar gewoon meteen online een afspraak te maken (daar had je wellicht even mee moeten helpen).
Inmiddels is er een DigiD aangevraagd trouwens, maar pas na bovenstaand debacle.
Ze is overigens verder bovengemiddeld behendig met een computer en internet trouwens, vind ik
Mijn vader kon trouwens wel snel, maar die heeft wel een DigiD maar woont tevens in een andere regio.
Het hele verhaal staat elders in deze thread trouwens, mocht het uw interesse hebben.
Hoe het ook gelopen is, ik blijf het vreemd vinden dat ze 45+ ers op eerdere datums inplannen dan 75+, dat kunnen ze zien in hun systemen (na opschalen van de capaciteit), die mensen kunnen ze prima benaderen voor een eerdere prikafspraak, voordat ze jongere mensen inplannen. Sinds mijn moeder kon bellen, zijn er twee grote priklocaties bij gekomen in de regio. Bel dan eerst even 75+ die in januari staan ingepland, voordat je die locaties volplant met jongere mensen.
[ Voor 42% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 27-12-2021 09:17 ]
Ik kon vrijdag een afspraak maken (1970), en kon 'pas' op 4 januari terecht in de Jaarbeurs (voor mij de beste lokatie). Mijn vrouw mocht zaterdag haar afspraak maken (1973), maar vanwege de Kerstdagen is ze pas vanochtend online gegaan. Resultaat: zij kan woensdag al, in dezelfde Jaarbeurs.BeQuietAndDrive schreef op maandag 27 december 2021 @ 09:11:
[...]
Hoe het ook gelopen is, ik blijf het vreemd vinden dat ze 45+ ers op eerdere datums inplannen dan 75+, dat kunnen ze zien in hun systemen (na opschalen van de capaciteit), die mensen kunnen ze prima benaderen voor een eerdere prikafspraak, voordat ze jongere mensen inplannen. Sinds mijn moeder kon bellen, zijn er twee grote priklocaties bij gekomen in de regio. Bel dan eerst even 75+ die in januari staan ingepland, voordat je die locaties volplant met jongere mensen.
Dat heeft met het reserveringssysteem te maken, maar het is dus niet per se zo dat 75+ achter de 45+ers worden gezet. Het komt ook voor een deel op timing aan.
Overigens vind ik 4 januari voor mezelf vroeg genoeg, mede omdat het tijdstip ook gunstig is.
Ik las op 20 december op Twitter dat mijn jaargang kon. Online gegaan en kon op 31 december terecht op 20 minuten lopen vanaf mijn huis.
De eerstvolgende datum was 6 januari in Amsterdam.
De eerstvolgende datum was 6 januari in Amsterdam.
Die timing heb ik het juist over in mijn post: de vroege afspraken (75+) kunnen eigenlijk beter een paar weken wachten met afspraken maken tot de prikcapaciteit is uitgebreid. Mijn punt is alleen, de mensen die wel vroeg een afspraak maken, worden niet benaderd om toch eerder te komen zodra er meer capaciteit is. Die extra capaciteit plannen ze gewoon vol met jongere mensen.autje schreef op maandag 27 december 2021 @ 09:26:
[...]
Ik kon vrijdag een afspraak maken (1970), en kon 'pas' op 4 januari terecht in de Jaarbeurs (voor mij de beste lokatie). Mijn vrouw mocht zaterdag haar afspraak maken (1973), maar vanwege de Kerstdagen is ze pas vanochtend online gegaan. Resultaat: zij kan woensdag al, in dezelfde Jaarbeurs.
Dat heeft met het reserveringssysteem te maken, maar het is dus niet per se zo dat 75+ achter de 45+ers worden gezet. Het komt ook voor een deel op timing aan.
Overigens vind ik 4 januari voor mezelf vroeg genoeg, mede omdat het tijdstip ook gunstig is.
Dat laatste (ouderen benaderen voor een vervroegde afspraak), daar was trouwens wel sprake van in de laatste persconferentie. Aan de reacties in dit topic te lezen, komt daar echter weinig van terecht.
Dat is voor mensen met prikangst. Goed dat ze dat doen, maar als je geen probleem met een prik hebt ben je in een per seconden klaar en hier ben je zo 10 minuten kwijt met uitleg over de bril, rustig liggen en tot rust komen etc.user109731 schreef op maandag 27 december 2021 @ 08:36:
Voor de tweakers hier misschien wel interessant:
[Twitter]
1978 en 1979 mogen straks de afspraak maken voor de #oppepprik. Doe dat online:
🕚 Vanaf 11.00 uur via:
ℹ️ Lees meer en zie altijd welk jaar aan de beurt is op: https://t.co/oKdX3cjU4C pic.twitter.com/cmmPLTRb1A
Met dit tempo komt de griepprikgroep SMS later dan mijn jaargroep.
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Ik ben daar al voorbijOsxy schreef op maandag 27 december 2021 @ 11:59:
Met dit tempo komt de griepprikgroep SMS later dan mijn jaargroep.
Was een mooi plan, uitvoering alleen een beetje minder

Net terug uit Utrecht. Vanaf de ingang duurde het 30 minuten tot de prik waarvan de langste tijd de eerste zigzag-rij was. Er stonden diverse leeftijden in van ongeveer mijn leeftijd tot duidelijk nog ook 60+. Na de 2 balie's werd je naar de rij van de gegeven kleur gestuurd en moest je vooraan gaan zitten. Even later kwam de rijdende kar langs die vooraan begon. En bij uitgang kon je gele boekje laten invullen. Prima geregeld in de Jaarbeurs. En gratis parkeren op P1. Nu alleen een stijve bovenarm. Ik kreeg weer Pfizer. De mevrouw van de 2e balie vroeg nog naar mijn brief van het ziekenhuis (waarschijnlijk omdat ik de eerste 2 iets eerder kreeg i.v.m. risicogroep) maar na mijn uitleg dat ik gistermiddag was opgeroepen qua geboortejaar was het goed. Wel moest ze nog de oude afspraak van 6-1 nog een keer verwijderen. Die stond er nog in.
Vandaag gebeld om afspraak aan te passen kon ik ineens dicht bij terecht een half uur later! Soms kan het snel gaan, voelde me wel wat jong met de rest van de boostermensen in de rij.
Verwijderd
Daar komt niets van terecht om precies te zijn. Griepprikkers idem. Ook nog niets mee gedaan.BeQuietAndDrive schreef op maandag 27 december 2021 @ 09:56:
[...]
Die timing heb ik het juist over in mijn post: de vroege afspraken (75+) kunnen eigenlijk beter een paar weken wachten met afspraken maken tot de prikcapaciteit is uitgebreid. Mijn punt is alleen, de mensen die wel vroeg een afspraak maken, worden niet benaderd om toch eerder te komen zodra er meer capaciteit is. Die extra capaciteit plannen ze gewoon vol met jongere mensen.
Dat laatste (ouderen benaderen voor een vervroegde afspraak), daar was trouwens wel sprake van in de laatste persconferentie. Aan de reacties in dit topic te lezen, komt daar echter weinig van terecht.
Dat is niet waar, er zijn zeker berichten naar (in ieder geval) 75+ gegaan om te vervroegen en er zijn ook mensen opgebeld. Mogelijk niet in elke regio maar het gebeurt wel degelijk.Verwijderd schreef op maandag 27 december 2021 @ 12:56:
Daar komt niets van terecht om precies te zijn. Griepprikkers idem. Ook nog niets mee gedaan.
De griepprikgroep is nog niet uitgenodigd, dat had wel gemogen ondertussen.
Verwijderd
Het is die mensen in andere regio's ook gewoon beloofd en die betalen ook gewoon allemaal belasting. Het gaat niet om een handjevol mensen natuurlijk. Toevallig zitten mijn ouders er ook tussen, maar ze zijn absoluut niet de enige. En hoe groot is dan de kans dat het alléén in die regio speelt... ik denk niet heel groot. (Voor een eventuele volgende booster gaan mijn ouders overigens niet meer zo snel mogelijk een afspraak maken. Daardoor kunnen ze nu namelijk pas in januari terecht. Ze wachten dan wel even, moeten ze nu ook.)user109731 schreef op maandag 27 december 2021 @ 13:13:
[...]
Dat is niet waar, er zijn zeker berichten naar (in ieder geval) 75+ gegaan om te vervroegen en er zijn ook mensen opgebeld. Mogelijk niet in elke regio maar het gebeurt wel degelijk.
De griepprikgroep is nog niet uitgenodigd, dat had wel gemogen ondertussen.
Die griepprikkers nu uit gaan nodigen heeft al niet zo heel veel zin meer. De jaartallen gaan nu dermate hard, dat er geen noemenswaardige winst meer te halen valt. Morgen of overmorgen gaan we al beginnen aan 40-. Als mijn vrouw morgen uitgenodigd wordt, dan wint ze 2 dagen ofzo. De vorige keer was ze eerder aan de beurt dan ik. Ik heb nu al een afspraak staan op geboortejaar (vandaag gemaakt). Ik denk dat mijn vrouw over 3 dagen een afspraak mag maken op geboortejaar.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2021 13:46 ]
Je zei dat er "niets" van terecht komt en dat is niet zo. Bovendien kunnen de ouderen ook zelf even bellen naar de GGD om te vervroegen, bij het callcenter is er nu goed door te komen en zijn ze heel behulpzaam hoorde ik.
Er is genoeg dat beter kan, zoals het (online) afsprakensysteem, maar ik vind het telkens afgeven op de GGD onterecht.
Er is genoeg dat beter kan, zoals het (online) afsprakensysteem, maar ik vind het telkens afgeven op de GGD onterecht.
[ Voor 4% gewijzigd door user109731 op 27-12-2021 13:54 ]
Verwijderd
Ik dus niet. Mijn vader heeft al heel wat telefoontjes naar de GGD gepleegd, nada. Dan moet je het niet beloven. Als er geen club huisartsen in actie was gekomen, was de situatie nog veel treuriger geweest. Dat is dus geen verdienste van de GGD. En als het aan De Jonge had gelegen, dan was het veel treuriger geweest.user109731 schreef op maandag 27 december 2021 @ 13:53:
Je zei dat er "niets" van terecht komt en dat is niet zo. Bovendien kunnen de ouderen ook zelf even bellen naar de GGD om te vervroegen, bij het callcenter is er nu goed door te komen en zijn ze heel behulpzaam hoorde ik.
Als er dermate grote verschillen ontstaan, dan vind ik een uitspraak als "daar komt niets van terecht" niet onterecht. Als het nou om een handjevol mensen was gegaan die men écht niet kon bereiken, dan zou het onterecht zijn. Ze hebben het bij veel mensen niet eens geprobeerd. En de mensen die er zelf achteraan gaan, die worden afgepoeierd.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2021 14:02 ]
Update over de sms van de griepprikgroep zie https://www.gelderlander....j-mijn-telefoon~a698cbf3/
De sms is dus door een storing nog niet verstuurd. Ze proberen het vandaag alsnog te doen.
De sms is dus door een storing nog niet verstuurd. Ze proberen het vandaag alsnog te doen.
Verklaard een hoop, overheid en ict gaan al jaren niet samen.martwoutnl schreef op maandag 27 december 2021 @ 14:04:
Update over de sms van de griepprikgroep zie https://www.gelderlander....j-mijn-telefoon~a698cbf3/

Huisartsen mogen niet prikken want dat kan het systeem niet aan
In Duitsland halen raden ze af want dat kan het systeem niet aan.
Uitnodigen per post komen als mosterd na de maaltijd.
En dan een smsje versturen naar een risicogroep gaat compleet mis.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Misschien is alles nu wel zo goed dicht getimmerd dat de enige die bij de medische data (om te bepalen wie in de risicogroep zit) kan op vakantie is.
And to think they once said that computers would take away jobs.
Poging gewaagd om de afspraken van mijzelf en mijn vrouw te wijzigen naar vandaag/deze week. Niks mogelijk, alles vol! (nu wel samen in januari)
Regio Rijnmond/Den Haag/Zoetermeer
Dus op zich ook wel goed nieuws, want vol betekent veel mensen die meedoen.
Zou kunnen kloppen. Ik heb gistermiddag een afspraak gepland en was de 31e om 12:00 aan de beurt. En ik vermoed dat ze niet tot laat in de avond doorgaan daar. Ik ga naar Ahoy overigens. Eerste prik kreeg ik in Gouda, tweede in Nieuwerkerk en de derde in R'dam.pinda powerrr schreef op maandag 27 december 2021 @ 14:21:
Poging gewaagd om de afspraken van mijzelf en mijn vrouw te wijzigen naar vandaag/deze week. Niks mogelijk, alles vol! (nu wel samen in januari)
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
Ook iedereen uit 1980 mag zometeen de afspraak maken voor de #oppepprik. Doe dat online:
🕓 Vanaf 16:00 uur via:
ℹ️ Lees meer en zie altijd welk jaar aan de beurt is op: https://t.co/oKdX3cjU4C pic.twitter.com/n9AZqg9wne
Dame aan de telefoon was heel geduldig en heeft echt behoorlijk wat locaties gecheckt, maar ook XXL locaties als Ahoy en Rijswijk helemaal volgeboekt deze week. Had er geen moeite mee gehad om wat te rijden. Had misschien nog Brabant kunnen vragen, maar niet gedaan.Cass Casey schreef op maandag 27 december 2021 @ 15:27:
[...]
Zou kunnen kloppen. Ik heb gistermiddag een afspraak gepland en was de 31e om 12:00 aan de beurt. En ik vermoed dat ze niet tot laat in de avond doorgaan daar. Ik ga naar Ahoy overigens. Eerste prik kreeg ik in Gouda, tweede in Nieuwerkerk en de derde in R'dam.
Verwijderd
Kon gisteren ook een afspraak maken voor al op 30 december (1975). Aangezien ik eind juli mijn 2de Pfizer heb gehad wacht ik liever nog even tot er 7-8 maanden tussen zit i.v.m geldigheid (9 maanden met reizen e.d.).
Mijn eerste: 16-04-2021
Mijn tweede: 21-05-2021
Mijn derde: 31-12-2021
Mooie timing wel zo.
Mijn tweede: 21-05-2021
Mijn derde: 31-12-2021
Mooie timing wel zo.
The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.
Net ingelogd om te plannen, qua datum allemaal veel te vroeg (ik wil pas na 19 januari ivm de door Pfizer geadviseerde minimaal 6 maanden tussen tweede prik en booster), en niet in de buurt. Ik ga niet naar Boxtel of Veghel als hier om de hoek in Sint een enorme prikhal zit. Volgende week weer eens proberen.
Beetje vreemde conclusie aangezien de GGD verzetten van afspraken niet meer toelaat sinds vandaag.pinda powerrr schreef op maandag 27 december 2021 @ 14:21:
Kan via een omweg:Wolly schreef op maandag 27 december 2021 @ 15:46:
Beetje vreemde conclusie aangezien de GGD verzetten van afspraken niet meer toelaat sinds vandaag.
• Annuleer afspraak via het Landelijk Vaccinatie Afsprakennummer.
• Plan online een nieuwe afspraak in.
Bron.
Waarschijnlijk kan je ook gewoon twee keer bellen, en het daarmee alsnog effectief verzetten. Dat is uiteraard niet efficiënt.
[ Voor 12% gewijzigd door The Zep Man op 27-12-2021 15:50 ]
Ik zag de melding net op NOS, maar gewoon afspraak verzet hoor zojuist. Blijkbaar net voordat ze die beslissing doorvoerden. Zowel locatie, datum, alsook tijd gewijzigd én ook nog samen met mijn vrouw tegelijkertijd.Wolly schreef op maandag 27 december 2021 @ 15:46:
[...]
Beetje vreemde conclusie aangezien de GGD verzetten van afspraken niet meer toelaat sinds vandaag.
Dat maakt de conclusie die je trok nog vreemderpinda powerrr schreef op maandag 27 december 2021 @ 15:49:
[...]
Ik zag de melding net op NOS, maar gewoon afspraak verzet hoor zojuist. Blijkbaar net voordat ze die beslissing doorvoerden. Zowel locatie, datum, alsook tijd gewijzigd én ook nog samen met mijn vrouw tegelijkertijd.
1980 kon vanaf 16:00 maar kon net al een afspraak inplannen. Beetje gespeeld met postcodes in de buurt en kan morgenochtend al..
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
QR-code vaccinatie gaat ook nu snel. Net al de app kunnen updaten met QR prik 3. Voor de goede gezondheid (lees: kans kleiner op ziekenhuis) is op plek 1 maar in de zomer ergens naartoe kunnen met inachtneming regels (en mits het land je formeel toelaat) is plek 2. En dan wordt de booster steeds meer geëist om zonder test te mogen komen.
[ Voor 61% gewijzigd door martwoutnl op 27-12-2021 16:02 ]
Dan moet je nog een keer lezen. Mijn conclusie was dat het in onze regio goed volgeplanned was, omdat deze week we echt geen plekje konden krijgen, ondanks een zeer welwillende GGD medewerker.Wolly schreef op maandag 27 december 2021 @ 15:50:
[...]
Dat maakt de conclusie die je trok nog vreemder
Ondanks dat, heeft ze wel beide afspraken verzet naar een eerdere datum.
"Niks mogelijk, alles vol!" schreef je. Vervolgens zeg jij dat het je wel gelukt is om een plekje te bemachtigen, ik begreep dat dit was naar een datum die je graag wilde (deze week).pinda powerrr schreef op maandag 27 december 2021 @ 17:01:
[...]
Dan moet je nog een keer lezen. Mijn conclusie was dat het in onze regio goed volgeplanned was, omdat deze week we echt geen plekje konden krijgen, ondanks een zeer welwillende GGD medewerker.
Ondanks dat, heeft ze wel beide afspraken verzet naar een eerdere datum.
Maar ik begrijp dat het dus niet gewijizgd is naar deze week dus I stand corrected.
Die termijn was ingesteld omdat eerder geen zin leek te hebben. Dat blijkt nu toch het geval voor Omicron en dat is ook waarom de gezondheidsraad adviseerde dit in NL naar 3 maanden te veranderen.zacht schreef op maandag 27 december 2021 @ 15:40:
(ik wil pas na 19 januari ivm de door Pfizer geadviseerde minimaal 6 maanden tussen tweede prik en booster)
Er wordt geadviseerd vooral online een afspraak in te plannen om de telefooncentrale te ontlasten. Dit zodat deze vooral voor de ouderen die van een telefoon afhankelijk zijn beschikbaar is. Dit is op zijn zachts gezegd dus vrij onwenselijk gedrag.The Zep Man schreef op maandag 27 december 2021 @ 15:49:
Waarschijnlijk kan je ook gewoon twee keer bellen, en het daarmee alsnog effectief verzetten. Dat is uiteraard niet efficiënt.
Nu de HAMMAXvraag: wanneer komt de 4e prikronde? In Israël zijn ze er al mee bezig
Israel begins studying the effectiveness of a 4th vaccine dose.
Ook onze overheid kijkt wel al een beetje naar
Twee keer per jaar prik: 'Niet wenselijk, wel goed om op voor te bereiden'
Israel begins studying the effectiveness of a 4th vaccine dose.
Ook onze overheid kijkt wel al een beetje naar
Twee keer per jaar prik: 'Niet wenselijk, wel goed om op voor te bereiden'
[ Voor 17% gewijzigd door Theswitch op 27-12-2021 18:48 ]
Waar staat dit advies van de gezondheidsraad? Het enige wat ik kan vinden is:BlackMonkey schreef op maandag 27 december 2021 @ 17:42:
[...]
Die termijn was ingesteld omdat eerder geen zin leek te hebben. Dat blijkt nu toch het geval voor Omicron en dat is ook waarom de gezondheidsraad adviseerde dit in NL naar 3 maanden te veranderen.
https://www.gezondheidsra...rsonen-van-18-tot-60-jaar
Waarin ze net als bij de fabrikant van mijn vaccinaties (Pfizer) nog steeds zeggen:
Verder geldt dat tussen de booster en de laatste dosis van de primaire vaccinatie ten minste 6 maanden moet zitten.
Ik deelde onderstaande link eerder maar inderdaad, geen Gezondheidsraad advies maar lci.rivm richtlijn:zacht schreef op maandag 27 december 2021 @ 18:54:
[...]
Waar staat dit advies van de gezondheidsraad? Het enige wat ik kan vinden is:
Waarin ze net als bij de fabrikant van mijn vaccinaties (Pfizer) nog steeds zeggen:
[...]
https://lci.rivm.nl/richtlijnen/covid-19-vaccinatie
"...De eerste versie van de richtlijn (versie 1.0) is opgesteld door het RIVM in samenwerking met gemandateerden vanuit de beroepsverenigingen NVAVG, NHG, Verenso, NVAB, NVIB, AJN, LCR, V&VN en NIV. Daarmee is ook de basis gelegd voor deze versie 2.0 van de richtlijn COVID-19-vaccinatie. In samenwerking met de genoemde gemandateerden zal deze richtlijn 2.0 steeds worden aangepast op basis van adviezen van de Gezondheidsraad, besluiten van VWS en nieuwe medische informatie. De richtlijn zal waar nodig op onderdelen worden aangepast aan de (veranderende) praktijk, in overleg met koepels van de uitvoerende partijen en/of betrokken specialisten....".
Excuus, het was de EMA: https://www.rivm.nl/nieuw...ste-vaccinatie-en-booster en https://www.ema.europa.eu...mix-match-approach-can-be. Maar via google kan je er wel meer over vinden mocht je nog twijfels hebben.zacht schreef op maandag 27 december 2021 @ 18:54:
[...]
Waar staat dit advies van de gezondheidsraad? Het enige wat ik kan vinden is:
[...]
Die EMA-link heeft het over een 'heterologous booster', als ik het goed begrijp is dat een booster met een ander vaccin dan je eerder gehad hebt. Dat zou betekenen dat ik bijvoorbeeld na mijn twee Pfizer-shotjes nu Moderna zou krijgen. Ik ben benieuwd of dat hier in de praktijk ook zo werkt.BlackMonkey schreef op maandag 27 december 2021 @ 20:18:
[...]
Excuus, het was de EMA: https://www.rivm.nl/nieuw...ste-vaccinatie-en-booster en https://www.ema.europa.eu...mix-match-approach-can-be. Maar via google kan je er wel meer over vinden mocht je nog twijfels hebben.
En:
A heterologous booster vaccination strategy can thus be considered as an alternative strategy, e.g. to improve protection that can be achieved with some vaccines, to allow more flexibility in case of issues with vaccine acceptance, supply or availability. Data currently available support safe and effective administration of a booster dose as early as 3 months from completion of the primary vaccination should such a short interval be desirable from a public health perspective, notwithstanding current recommendations to administer booster preferably after 6 months;
Je krijgt of Moderna of Pfizer, het maakt niet zoveel uit welke:zacht schreef op maandag 27 december 2021 @ 21:49:
[...]
Die EMA-link heeft het over een 'heterologous booster', als ik het goed begrijp is dat een booster met een ander vaccin dan je eerder gehad hebt. Dat zou betekenen dat ik bijvoorbeeld na mijn twee Pfizer-shotjes nu Moderna zou krijgen. Ik ben benieuwd of dat hier in de praktijk ook zo werkt.
En:
[...]
https://www.rivm.nl/covid...gronden/boostervaccinatieWelk vaccin wordt voor de booster gebruikt?
De vaccinatie wordt gezet met een mRNA vaccin: Pfizer/BioNTech of Moderna. Het maakt niet uit welk vaccin iemand als 1e en 2e prik heeft gehad. Er is geen keuzemogelijkheid.
Mensen die een booster krijgen met Pfizer/BioNTech worden gevaccineerd met dezelfde dosis als voor de 1e en 2e prik wordt gebruikt.
Mensen die een booster krijgen met Moderna, krijgen een dosis die de helft is van wat er bij de 1e en 2e prik met Moderna is gegeven
Mixen lijkt iets beter te werken, maar dat is eigenlijk verwaarloosbaar als je al Pfizer hebt gehad. Gewoon plannen die booster dus
De richtlijn is alleen te boosteren met Moderna bij 45+BlackMonkey schreef op maandag 27 december 2021 @ 22:03:
[...]Je krijgt of Moderna of Pfizer, het maakt niet zoveel uit welke:
[...]
Zie https://lci.rivm.nl/richtlijnen/covid-19-vaccinatie
(eerste bullet bij 1.3)
Met dat SMS gebeuren werkt het niet goed, snap wel dat twijfelaars afhaken.
Val in een risicogroep en kreeg SMS om een afspraak te maken gisteren. Dus bel zojuist, direct een medewerker aan de lijn die mij vertelde dat die SMS nep is, zucht... Nu maar online een afspraak gemaakt en kan morgenochtend. Maar als je toch al twijfelde of niet weet hoe dat werkt snap ik goed dat je afhaakt.
Val in een risicogroep en kreeg SMS om een afspraak te maken gisteren. Dus bel zojuist, direct een medewerker aan de lijn die mij vertelde dat die SMS nep is, zucht... Nu maar online een afspraak gemaakt en kan morgenochtend. Maar als je toch al twijfelde of niet weet hoe dat werkt snap ik goed dat je afhaakt.
Hoe weet je dat zo'n sms nep is?xos schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 10:24:
->kroeg
[ Voor 92% gewijzigd door steveman op 28-12-2021 10:51 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Hier ook net de medische sms gehad, ziet er gewoon valide uit. Maar eigenlijk is het toch van de zotte dat we zo'n onveilig medium als sms hiervoor gebruiken. Maar goed, nood breekt wetten etc..
Zou anders vanmiddag al wel aan de beurt geweest zijn #team1984. Kon hem voor volgende week in de eigen woonplaats inplannen
Niet nepxos schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 10:24:
https://twitter.com/GGDGHORNL/status/1475473458222010380
Net terug uit Leiden. Was druk, veel wat "oudere" mensen. Denk dat ik een van de weinige begin 40ers was. Ik kreeg overigens een Pfizer booster. Ik werd eerst in de verkeerde rij gezet maar mocht gelukkig daarna voordringen in de juiste rij.
13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47
Ik snap ook niet zo goed waarom niet je digitale mailbox hieraan gekoppeld kan worden. Daar log je toch ook in met je Digid.TripleQ schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 10:58:
Hier ook net de medische sms gehad, ziet er gewoon valide uit. Maar eigenlijk is het toch van de zotte dat we zo'n onveilig medium als sms hiervoor gebruiken. Maar goed, nood breekt wetten etc..
En bij nader inzien denk ik dat @xos er op doelde dat de medewerker aan de telefoon nog niet goed op de hoogte was en dus foutieve informatie gaf,
De eerste dertigers mogen. 1981 en 1982 zijn aan de beurt. Maak de afspraak voor de #oppepprik online.
— Hugo de Jonge (@hugodejonge) 28 december 2021
🕚 Vanaf 11:00 uur via:
ℹ️ Lees meer en zie altijd welk jaar aan de beurt is op: https://t.co/oKdX3cjU4C pic.twitter.com/o1EiB1RXKH
Let op:
Dit topic is bedoeld om de uitrol van de coronavaccins te bespreken, de strategie, het beleid, de voortgang end dergelijke. Het subforum COR valt onder het AWM beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid. Dus ook hier onderbouw je je posts waar nodig met bronnen.
Allerlei persoonlijke updates mogen hier: De Covid kroeg. In dit topic horen ze dus niet thuis en worden ze ook gewoon weggehaald.
Dit topic is bedoeld om de uitrol van de coronavaccins te bespreken, de strategie, het beleid, de voortgang end dergelijke. Het subforum COR valt onder het AWM beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid. Dus ook hier onderbouw je je posts waar nodig met bronnen.
Allerlei persoonlijke updates mogen hier: De Covid kroeg. In dit topic horen ze dus niet thuis en worden ze ook gewoon weggehaald.