Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-08 14:11
Israël gaat over op de 4e prik voor 60-plussers en kwetsbaren. Zie https://www.nu.nl/coronav...en-vierde-prik-geeft.html

Volgens mij zijn ze in augustus begonnen dus zou de periode 4 maanden zijn. Dus dan zijn de ouderen hier in maart/april aan de beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 01:02
Waah schreef op woensdag 22 december 2021 @ 08:41:
[...]

Uit recent onderzoek blijkt dat de vaccinaties beter lijken te werken tegen her infectie, omdat ze breder beschermen. Een natuurlijke infectie beschermt heel specifiek tegen één variant en mutatie. En de vaccinatie dus ook tegen kleine mutatie verschillen. Dat is in ieder geval de theorie nu.

Juist omdat je dus al 2x het hebt opgelopen zou een booster me verstandig lijken :+ aangezien je blijkbaar tot een groep behoort die makkelijk te besmetten is. :Y)
Zo had ik hem nog niet bekeken. Ik heb echter amper last gehad. eerste 1 dag koorts, de tweede keer alleen 's nachts koorts Daarna weer compleet fit.

Ik kijk wel weer tegen eind januari wat ik ga doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Onverwachts wordt ik morgen al gevaccineerd, door de huisarts !
Schijnbaar hebben verschillende huisartsenpraktijken afspraken gemaakt met de GGD uit de regio om mee te helpen.

Bij ons gaat dan 1 dag de praktijk dicht en kunnen de volgende mensen inlopen:
- leeftijd 60+
- griepprikgroep met leeftijd 18+ (bij deze groep zit ik)

Zonder afspraak dus, en het maakt ook niet uit of je al een afspraak bij de GGD hebt staan. Je huisarts moet wel bij die praktijk zitten.

Voor iedereen dus de tip om ook af en toe de site van je huisartsenpraktijk te bekijken ;) Ik kwam er via familie achter, die het op facebook hadden zien staan. Anders had ik het ook niet geweten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 07-09 21:29
Plenkske schreef op woensdag 22 december 2021 @ 09:07:
Schijnbaar hebben verschillende huisartsenpraktijken afspraken gemaakt met de GGD uit de regio om mee te helpen.

Bij ons gaat dan 1 dag de praktijk dicht en kunnen de volgende mensen inlopen:
- leeftijd 60+
- griepprikgroep met leeftijd 18+ (bij deze groep zit ik)

Zonder afspraak dus, en het maakt ook niet uit of je al een afspraak bij de GGD hebt staan. Je huisarts moet wel bij die praktijk zitten.

Voor iedereen dus de tip om ook af en toe de site van je huisartsenpraktijk te bekijken ;) Ik kwam er via familie achter, die het op facebook hadden zien staan. Anders had ik het ook niet geweten.
Tsjé, die van mij ook. A.s. donderdag vrije inloop zonder afspraak en met Pfizer weten ze nu al. Nou ja, ik heb hem al. Overigens zijn de berichten in de media nog redelijk terughoudend vooral ivm met verwachte registratieproblemen of vertraging. Mijn GGD booster stond de volgende dag al in de app na ophalen via het +-je.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
henkzelf schreef op woensdag 22 december 2021 @ 09:19:
Tsjé, die van mij ook. A.s. donderdag vrije inloop zonder afspraak en met Pfizer weten ze nu al. Nou ja, ik heb hem al. Overigens zijn de berichten in de media nog redelijk terughoudend vooral ivm met verwachte registratieproblemen of vertraging. Mijn GGD booster stond de volgende dag al in de app na ophalen via het +-je.
Dat is ook het grootste probleem dat ik zie. Waarschijnlijk hebben veel van die 60+ groep al een afspraak staan bij de GGD en er zijn al zo weinig tijdslots in die regio, het zou jammer zijn als die mensen nog een paar weken ingepland staan en dan niet op komen dagen want al geprikt door de huisartsen. Hopelijk wordt dat snel doorgegeven en verwerkt, dan komen er veel tijdslots vrij voor de rest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-09 08:02
Onverwachts wordt ik morgen al gevaccineerd

Er is ook prullenbakvaccin.nl om in de gaten te houden, met wat geluk is er in jouw buurt wat over.
Tussen 16:00 en 17:00 worden de meeste overschotten online gezet, en haast is dan geboden omdat het altijd om relatief kleine aantallen gaat per locatie

Een ander leuk weetje is misschien dat als je online een afspraak maakt, je niet van de drie gegeven mogelijkheden afhankelijk bent.
Als je (een pagina) teruggaat naar de postcode invoeren en opnieuw naar afspraken gaat krijg je nieuwe data aangeboden.
Zo werd een afspraak van een vriendin gisteren toch nog deze week mogelijk ipv volgend jaar.

Of dit mede aan haar geboortejaar (60+) lag weet ik niet. Zij had 15 december een afspraak gemaakt en kon pas 3 januari.
Nadat mijn jaar ('62) dinsdag plots aan de beurt was, en ik een afspraak kon maken voor woensdag(gisteren), ging zij mee naar de locatie.
60-plussers konden hun afspraak vervroegen en partners konden gelijktijdig gevaccineerd, werd/wordt aangegeven. Echter je kan dus niet bellen of op internet je afspraak veranderen als je er al een hebt.
In de Rai/Amsterdam bleek dat ondanks al een afspraak/partner/60+ er geen plaats/mogelijkheid was om een extra vaccin te zetten tussen de stroom duizenden mensen.
Wel konden zij haar afspraak annuleren daar, waardoor ze een nieuwe afspraak online kon maken.
In eerste instantie werden data later dan haar eerdere aangeboden, na 10 januari....... :(

Maar na drie keer verversen werd dat vrijdagochtend 10 uur. Die dus maar gelijk genomen, fijn voor kerst nog en fijn een maand voor de vakantie naar Finland.
Maar wellicht hadden er nog eerdere tijdstippen aangeboden geworden als er nog vaker ververst/geflipperd was.

Wanneer de booster in mijn QR verschijnt ben ik wel benieuwd naar.
Gisteren na vaccinatie nog niet, al verwacht je dat wel nadat je eerst in het computersysteem ingevoerd moet worden.
Vandaag ook nog niet.
Waarom dat niet automatisch gelinkt is snap ik dus niet. :?

[ Voor 3% gewijzigd door Teijgetje op 22-12-2021 09:54 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Nu online
henkzelf schreef op woensdag 22 december 2021 @ 09:19:
Overigens zijn de berichten in de media nog redelijk terughoudend vooral ivm met verwachte registratieproblemen of vertraging. Mijn GGD booster stond de volgende dag al in de app na ophalen via het +-je.
Ze hebben tot 1 februari om het te registreren, voor de geldigheid van het coronabewijs in de EU.
Het belangrijkste is dat de prik snel gezet kan worden. Dat is het positieve hieraan. Zouden ze in het hele land moeten doen. De huisartsen willen volgens mij wel. Las net zelfs een bericht dat een huisarts door ging met boosteren van 18 plussers, omdat hij het relatief rustig had. Nou prima toch. "Het is eigenlijk niet de bedoeling" volgens de GGD. Lekker boeiend, gas erop !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Nu online
Teijgetje schreef op woensdag 22 december 2021 @ 09:39:

Gisteren na vaccinatie nog niet, al verwacht je dat wel nadat je eerst in het computersysteem ingevoerd moet worden.
Vandaag ook nog niet.
Zal wel eerst door tig softwaresystemen moeten gaan van GGD/RIVM 8)7 waarom makkelijk doen als het moeilijk kan is vaak het motto bij de overheidsinstanties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sll
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:31

sll

Teijgetje schreef op woensdag 22 december 2021 @ 09:39:
[...]

Vandaag ook nog niet.
Gistermiddag is een familielid gevaccineerd en 's avonds al zichtbaar op Coronacheck. Ik moest even kijken op de website want het was vrij chaotisch op de locatie, waardoor ik er pas later achterkwam dat we geen papieren 'bewijs' hadden meegekregen. Worden deze niet meer geprint? Daardoor pas op Coronacheck kunnen zien dat het om Moderna ging.

Ging trouwens om deze locatie:
https://www.rtvnoord.nl/n...-vind-het-slecht-geregeld

Gister was de rij wel korter, wachttijd was ongeveer een half uur.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 05-09 08:02
sll schreef op woensdag 22 december 2021 @ 09:50:

In de Rai Amsterdam is het gewoon achter aan sluiten, de rij begon al in de parkeerhal.
Deze slingert dan door het hele gebouw en komt ergens ook nog samen met de rij die van beneden van het openbaar vervoer afkomt, waarna hij nog een paar keer dubbel vouwt tussen dranghekken/touwtjes.
Al met al heb ik denk ik 500 meter in de rij gestaan, maar dat loopt eigenlijk stapsgewijs door, je staat niet lang stil.
Hulpbehoevenden, ouderen in rolstoelen, en invaliden, krijgen voorrang, die worden tussen de rijen door geloodst met een begeleider van de GGD die de touwtjes van de dranghekken opent en sluit.
Goed geregeld dus, ondanks de massa, ik was een kwartier eerder dan mijn afspraak in de parkeerhal en zat 10 minuten na die afgesproken tijd al gevaccineerd mijn kwartiertje uit.
Wat het meest opviel was dat de auto die voor ons de parkeerhal in reed en voor ons parkeerde, ook direct voor ons weer weg reed. _/-\o_

In de Rai krijg je wel een uitgeprint bewijs met welk vaccin, nadat je aangemeld bent en vóórdat je gevaccineerd wordt, mee.

Foutje van mijn kant: Je moet het nieuwe vaccinatiebewijs zelf in de Coronacheck ophalen door via menu>bewijs toevoegen opnieuw in te loggen met DigiD ivm privacywetgeving. 8)7
Staat er nu dus in.

[ Voor 20% gewijzigd door Teijgetje op 22-12-2021 10:29 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:45
Jammer dat het maar om één jaar gaat, want het tempo moet wel omhoog. Maar goed, we zijn aan het prikken en we gaan de goede kant op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nox
  • Laatst online: 07-09 12:14

Nox

Noxiuz

[...]

Gistermiddag is een familielid gevaccineerd en 's avonds al zichtbaar op Coronacheck. Ik moest even kijken op de website want het was vrij chaotisch op de locatie, waardoor ik er pas later achterkwam dat we geen papieren 'bewijs' hadden meegekregen. Worden deze niet meer geprint? Daardoor pas op Coronacheck kunnen zien dat het om Moderna ging.

Dat klopt, die is digitaal. Er waren voorheen nog wel eens problemen met het uitprinten, misschien dat het daarom digitaal is gemaakt of omdat er voorheen geen goed alternatief was voor een bewijsje.

Gisterenavond ook boost in ontvangst mogen nemen 3 keer pfizer nu, vorige keer was ik een dag beroerd, tot nog toe gaat het prima :+ *klopt af*

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• martwoutnl
Woon je in Brabant? Daar waren een aantal huisartsen die dit gingen doen.
Gistermiddag is een familielid gevaccineerd en 's avonds al zichtbaar op Coronacheck.
Hier ook. Mijn ouders hebben vorige week dinsdag de prik gehad en woensdagavond kon ik al de papieren versie printen en de app bijwerken (dat soort zaken besteden ze uit). Afgelopen zaterdag bij kerstinkopen in Turnhout hebben ze de booster-QR al gebruikt bij de koffie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:21

Osxy

Holy crap on a cracker

martwoutnl schreef op woensdag 22 december 2021 @ 08:42:
[...]

Even een update. De huisarts heeft al teruggemaild en die hebben geen oproep gehad om namen met mensen met te hoge BMI door te geven.

Daarnaast had ik ook de GGD gevraagd en die kwam met het volgende antwoord:

[...]

Ik kan me niet herinneren dat die vraag er toen was.
Ik ook niet meer, heb toen wel 06 nummer ingevuld (kreeg smsjes met herinneringen)
We gaan het morgen/komende dagen wel merken.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:03
Plenkske schreef op woensdag 22 december 2021 @ 09:44:
[...]

Ze hebben tot 1 februari om het te registreren, voor de geldigheid van het coronabewijs in de EU.
Het belangrijkste is dat de prik snel gezet kan worden. Dat is het positieve hieraan. Zouden ze in het hele land moeten doen. De huisartsen willen volgens mij wel. Las net zelfs een bericht dat een huisarts door ging met boosteren van 18 plussers, omdat hij het relatief rustig had. Nou prima toch. "Het is eigenlijk niet de bedoeling" volgens de GGD. Lekker boeiend, gas erop !
Mijn huisarts kon niks voor mij betekenen. De GGD hier in Twente zegt zelfs dat er geen voorrang komt voor grieppriklijsters. Ze willen alles doen op volgorde van leeftijd.

Daar baalden ze zelf ook wel van. naja. Ik ga me er niet druk om maken, of ik ga zo even naar Gronau toe. DAar kan ik ook een vaccin krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:45
Eigenlijk gekke reactie van hun want op de website van de rijksoverheid staat dat de "griepprik" groep vanaf morgen een sms kan verwachten.

Dus ik hoop morgen een sms te krijgen.
Adlermann schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:46:
[...]

Mijn huisarts kon niks voor mij betekenen. De GGD hier in Twente zegt zelfs dat er geen voorrang komt voor grieppriklijsters. Ze willen alles doen op volgorde van leeftijd.

Daar baalden ze zelf ook wel van. naja. Ik ga me er niet druk om maken, of ik ga zo even naar Gronau toe. DAar kan ik ook een vaccin krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:03
joppe113 schreef op woensdag 22 december 2021 @ 13:31:
Eigenlijk gekke reactie van hun want op de website van de rijksoverheid staat dat de "griepprik" groep vanaf morgen een sms kan verwachten.

Dus ik hoop morgen een sms te krijgen.

[...]
Akkoord, GGD-Twente zegt; die informatie klopt niet, zo gaan wij niet werken (volgens mijn huisarts). Dus ik vind het wel heel erg vreemd. De communicatie gaat in ieder geval weer lekker. Ook altijd hetzelfde hier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Adlermann schreef op woensdag 22 december 2021 @ 13:33:
[...]

Akkoord, GGD-Twente zegt; die informatie klopt niet, zo gaan wij niet werken (volgens mij huisarts). Dus ik vind het wel heel erg vreemd. De communicatie gaat in ieder geval weer lekker. Ook altijd hetzelfde hier.
Rijksoverheid vs de tig verschillend GGD bolwerken levert helaas wel eens frictie op idd.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henkzelf
[...]

Papieren bewijsje werd zondag in Utrecht wel geprint. Ik las ergens dat dinsdagmorgen er nogal wat systemen plat lagen waardoor prikkers etc met de hand op lijsten noteerden wat er gezet was/werd.

In de Corona check app ophalen van je (booster) bewijs lag gisterenmiddag ook lastig/ zag er storingsachtig uit. Betrof de interactie met DigiD. Je moet dat wel actief ophalen door rechtsboven op het plusje te tikken en dan kiezen wat je wilt. Gaat dus niet vanzelf.
Bij ons lukte het al meteen de dag erna; ook de papieren versie.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snaggyheadshot
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 07-09 18:24
Demissionair minister De Jonge zei gisteren in een coronadebat in de Tweede Kamer al dat er binnen afzienbare tijd een nieuwe vaccinatiecampagne komt met het aangepaste vaccin. "We verwachten daarover te kunnen beschikken aan het begin van het tweede kwartaal", zei hij. "En ik verwacht ook dat we die dan moeten zetten."
Enigszins verbaasd hierover. Is het niet beter om dit voor volgende winter te doen? Als aankomende winter (22/23) blijkt dat de hoeveelheid antistoffen wéér is gedaald doordat je in het voorjaar hebt geprikt heb je 3 boosters in een jaar. 8)7

Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10:01
martwoutnl schreef op woensdag 22 december 2021 @ 08:42:
[...]

Even een update. De huisarts heeft al teruggemaild en die hebben geen oproep gehad om namen met mensen met te hoge BMI door te geven.

Daarnaast had ik ook de GGD gevraagd en die kwam met het volgende antwoord:

[...]

Ik kan me niet herinneren dat die vraag er toen was.
Dat ze nu geen oproep hebben gehad verbaasd mij niet. Zoals ik zei verwacht ik dat ze de oude lijst pakken. Je moet hem dus vragen of hij je er destijds op heeft gezet, ze hebben toen meen ik niet gevraagd of je erop wou. Ze dienden gewoon een lijst in op basis van een eigen selectie. Maar als je toen een brief voor die groep hebt gehad zal jij je naam wel hebben doorgegeven, die waren gekoppeld.
Adlermann schreef op woensdag 22 december 2021 @ 12:46:
[...]

Dat zei er niks van weten begrijp ik wel. Die zijn ook niet verantwoordelijk voor de afspraken. Ze prikken gewoon wie een geldige afspraak heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
snaggyheadshot schreef op woensdag 22 december 2021 @ 17:16:
[...]

Enigszins verbaasd hierover. Is het niet beter om dit voor volgende winter te doen? Als aankomende winter (22/23) blijkt dat de hoeveelheid antistoffen wéér is gedaald doordat je in het voorjaar hebt geprikt heb je 3 boosters in een jaar. 8)7

Bron
En wat doen we dan tot die tijd? Daar zitten toch best wat maanden tussen. Dat over die afnemende antistoffen weten we helaas onvoldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-08 23:26
Ben benieuwd hoe het morgen gaat met de sms die in de medische groep vallen.
Maar het blijft vaag er staat niet wie onder de medische groep vallen wel staat er bij uit de griep prik groep.
In mei heb ik deze ook gekregen ga ervan uit nu ook. En of iedereen gelijk die sms krijgt.

Moet gewoon gelinkt worden aan je DigiD in plaats van een sms of brief. Maar Nederland moet altijd moeilijk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
BlackMonkey schreef op woensdag 22 december 2021 @ 18:13:
[...]

En wat doen we dan tot die tijd? Daar zitten toch best wat maanden tussen. Dat over die afnemende antistoffen weten we helaas onvoldoende.
Naja in de zomer is het over het algemeen sowieso al beter te behappen. Daarnaast is nog niet echt duidelijk hoelang een derde prik werkt.

Ik ben oprecht bang dat 3 prikken in een jaar teveel mensen doet afschrikken. Ik bedoel, twee prikken in de tweede helft van één winter lijkt mij alles behalve logisch en goed uit te leggen. De gemiddelde persoon snapt het zo al niet meer.

[ Voor 14% gewijzigd door snaggyheadshot op 22-12-2021 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

snaggyheadshot schreef op woensdag 22 december 2021 @ 21:05:
[...]

Naja in de zomer is het over het algemeen sowieso al beter te behappen. Daarnaast is nog niet echt duidelijk hoelang een derde prik werkt.

Ik ben oprecht bang dat 3 prikken in een jaar teveel mensen doet afschrikken. Ik bedoel, twee prikken in de tweede helft van één winter lijkt mij alles behalve logisch en goed uit te leggen. De gemiddelde persoon snapt het zo al niet meer.
‘Begin Q2’ wordt ongetwijfeld ‘begin Q3’ en voordat dit prikken gezet zijn is het dan al bijna Q4.
Met onze huidige reactie snelheid zou ik me nog geen zorgen maken over ‘te vroeg’ geprikt worden.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snaggyheadshot
YakuzA schreef op woensdag 22 december 2021 @ 21:11:
[...]
Met onze huidige reactie snelheid zou ik me nog geen zorgen maken over ‘te vroeg’ geprikt worden.
Haha begrijpelijk. Maar als leek zou het mij logischer lijken een prikmoment te kiezen ongeveer gelijk met de griepprik.

Overigens. Als 2 á 3 keer per jaar een prik nodig is zou ik ook eens mijn vraagtekens gaan zetten bij de effectiviteit van die vaccins, al dan niet op de lange termijn 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-09 23:22
YakuzA schreef op zondag 19 december 2021 @ 17:03:
[...]

Leuk die Twitter scheten zonder achtergrond :)
Misschien had die aangeboden om 1 uurtje per week wat te helpen oid, kan me voorstellen dat voor minder dan 16u/week het niet zinnig is om iemand op te leiden trainen en inplannen etc :?
Vooral irritant dat mensen als ze (voorlopig) afgewezen worden, gelijk zo verongelijkt gaan lopen schreeuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

snaggyheadshot schreef op woensdag 22 december 2021 @ 21:15:
[...]

Haha begrijpelijk. Maar als leek zou het mij logischer lijken een prikmoment te kiezen ongeveer gelijk met de griepprik.

Overigens. Als 2 á 3 keer per jaar een prik nodig is zou ik ook eens mijn vraagtekens gaan zetten bij de effectiviteit van die vaccins, al dan niet op de lange termijn 8)7
De effectiviteit van de vaccinaties worden zwaar beinvloed door de hoge mate van mutaties die nu optreden. Zolang Corona niet onder controle is zal dit risico blijven, we kunnen mazzel hebben met mutaties waar onze bestaande vaccinaties effectief voor zijn maar kan ook pech hebben zoals nu waar de bestaande vaccinaties wel werken maar eigenlijk vooral als ze vrij recent geplaatst zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMonkey
snaggyheadshot schreef op woensdag 22 december 2021 @ 21:05:
[...]

Je wilt prikken voor je in de shit komt, dus zeker niet pas in de tweede helft van de winter. Maar het is moeilijk om te voorspellen wat nodig is. Ik vind alleen dat de wetenschap daar leidend in moet zijn en niet Truus die het allemaal maar gedoe vind. Dat scheelt ook al een stuk in de voorlichting. De booster lijkt nu effectief genoeg dus prikken maar. Eventueel doe je straks alleen de kwetsbare wanneer de booster voor het meerendeel voldoende lijkt. Maar zeker voor de zorg moeten we nu tenminste iets doen. Ik zie wachten niet als een optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• snaggyheadshot
BlackMonkey schreef op woensdag 22 december 2021 @ 23:12:
[...]

Je wilt prikken voor je in de shit komt, dus zeker niet pas in de tweede helft van de winter. Maar het is moeilijk om te voorspellen wat nodig is. Ik vind alleen dat de wetenschap daar leidend in moet zijn en niet Truus die het allemaal maar gedoe vind. Dat scheelt ook al een stuk in de voorlichting.
Ik ben dit volmondig met je eens, echter is er nu simpelweg een grote groep die niet vatbaar is voor deze voorlichting. Van die groep zal natuurlijk een groot deel überhaupt niet gevaccineerd zijn: wat volgens mij een groter probleem is dan een groep die niet wil boosteren. Maar desalniettemin zal het aantal mensen dat een booster neemt hoe dan ook elke prikronde minder worden ben ik bang. -O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
snaggyheadshot schreef op donderdag 23 december 2021 @ 09:14:
[...]

Ik ben dit volmondig met je eens, echter is er nu simpelweg een grote groep die niet vatbaar is voor deze voorlichting. Van die groep zal natuurlijk een groot deel überhaupt niet gevaccineerd zijn: wat volgens mij een groter probleem is dan een groep die niet wil boosteren. Maar desalniettemin zal het aantal mensen dat een booster neemt hoe dan ook elke prikronde minder worden ben ik bang. -O-
Ongetwijfeld. Maar er zal zich ook natuurlijke immuniteit opbouwen, dus hopelijk gaat dat een beetje hand in hand.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Osxy schreef op woensdag 22 december 2021 @ 21:26:
[...]

De effectiviteit van de vaccinaties worden zwaar beinvloed door de hoge mate van mutaties die nu optreden. Zolang Corona niet onder controle is zal dit risico blijven, we kunnen mazzel hebben met mutaties waar onze bestaande vaccinaties effectief voor zijn maar kan ook pech hebben zoals nu waar de bestaande vaccinaties wel werken maar eigenlijk vooral als ze vrij recent geplaatst zijn.
Mutaties zijn altijd kleine wijzigingen, We zijn ook niet van 1 mutatie van Delta naar Omikron gekomen.

Opeens een variant waar het vaccin 0 doet, dat zou echt vreemd zijn. Want het hele idee van evolutie (aka mutatie) is dat het kleine wijzigingen zijn die een klein voordeel geven. Bij een virus gaat dat alleen sneller dan bij een diersoort (want het gaat over miljoenen per geinfecteerde, ipv miljoenen over een aantal jaren).

Dus zo vreemd is het niet dat het vaccin deels werkt. En ook is het niet vreemd dat de mate waarin het vaccin werkt met de tijd minder wordt, net als bij een infectie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evertt
Nog niks bekend hoe de mensen uit de risico groep hun afspraak moeten inplannen.

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:20
Evertt schreef op donderdag 23 december 2021 @ 10:42:
Nog niks bekend hoe de mensen uit de risico groep hun afspraak moeten inplannen.
Dat zou vandaag moeten zijn idd. Ben benieuwd. Ik verwacht dat ze een brief moeten afwachten

Freelance Drupal Developer

• Evertt
TimDJ schreef op donderdag 23 december 2021 @ 11:09:
[...]

Dat zou vandaag moeten zijn idd. Ben benieuwd. Ik verwacht dat ze een brief moeten afwachten
Je zal een sms krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07-09 20:58
Er is gezegd vanaf vandaag. Dus niet per se vandaag ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plenkske
  • Nu online
Net terug van de huisarts "booster actie". Best druk maar het verliep vlot.
Ze zorgen middels een barcode voor registratie bij RIVM (als je toestemming geeft). Dus ik heb wel vertrouwen dat het ook relatief snel in de coronacheck app zichtbaar gaat zijn. Ook een sticker gekregen in het gele boekje.
Ook zorgen ze voor annulering bij de GGD als je daar al een afspraak zou hebben staan. Had ik zelf niet, maar mijn ouders wel.

Goed geregelt dus ! Moeten ze op veel meer plekken doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evertt
Veel huisartsen willen dit doen. Maar mag niet van de RIVM en GGD. Typisch Nederland weer.

Zo lopen Nederland nog meer achter de feiten en zitten we dadelijk nog langer in deze lockdown.

• Plenkske
  • Nu online
Evertt schreef op donderdag 23 december 2021 @ 11:53:
Veel huisartsen willen dit doen. Maar mag niet van de RIVM en GGD. Typisch Nederland weer.

Zo lopen Nederland nog meer achter de feiten en zitten we dadelijk nog langer in deze lockdown.
Hier was het juist in overleg met GGD Brabant Zuid-Oost. Maar ik ben het met je eens dat alle GGD's en het RIVM hier meer mee moeten doen, als de huisartsen het willen.

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Plenkske schreef op donderdag 23 december 2021 @ 11:55:
[...]

Hier was het juist in overleg met GGD Zuid-Oost. Maar ik ben het met je eens dat alle GGD's en het RIVM hier meer mee moeten doen, als de huisartsen het willen.
De minister heeft er moeite mee.

De Jonge: hulp huisartsen welkom, maar ze moeten geen ‘GGD’tje spelen’
Minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid, CDA) is „niet alleen maar enthousiast” over het idee om huisartsen te laten helpen in de boostercampagne. Volgens De Jonge hebben huisartsen het al druk genoeg en is de registratie van vaccinaties „een naar issue”. Dat wil zeggen: een bij de huisarts opgehaalde boosterprik komt mogelijk minder makkelijk op de telefoon terecht als QR-code. „Dan krijg je mensen die op de deur van het departement bonzen en zeggen: ik kan niet meer reizen”, zegt De Jonge. „Het is een ingewikkeld gedoetje.”
Hij vindt het wel „fantastisch” als huisartsen helpen bij het vaccineren van „niet-mobiele” patiënten en het overtuigen van 50-plussers die nog twijfelen over een booster, maar hij gaat ze niet vragen om „GGD’tje te spelen”. Dan zouden „de huisartsen iets doen wat de GGD denk ik met veel meer snelheid kan doen”.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plenkske
  • Nu online
Hij heeft er dus alleen maar moeite mee omdat de registratie "lastig" is. Als ze nou eens zorgen voor fatsoenlijke software dan hoeft dat echt niet zo moeilijk te zijn.
De GGD kan het op dit moment duidelijk niet aan. Telefonisch moeilijk bereikbaar en online pas een afspraak over 2 weken (bij mijn ouders).
Nu zijn ze dus 2 weken eerder geboosterd dan de GGD het kon. Volgens mij is dat het belangrijkste.
En ik ben ook veel eerder geboosterd aangezien ik nog niet eens een afspraak kan maken. Griepprik groep zou vanaf vandaag een sms kunnen krijgen, maarja....

[ Voor 9% gewijzigd door Plenkske op 23-12-2021 12:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RadioAir
Via de wandelgangen (dus neem dit met een korrel zout) heb ik te horen gekregen dat de Griepprik groep de komende zeven dagen een SMS krijgt, van oud naar jong. Hiermee lopen zij dan 14 dagen voor op hun leeftijdsgroep.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Voor de GGD is het belangrijk dat het afsprakensysteem flink verbeterd wordt voor een volgende campagne. De meeste telefoontjes zijn voor dingen als afspraken vervroegen, dat zou je mensen prima online kunnen laten doen. Dan heb je dat callcenter alleen nodig voor de digibeten.

Er wordt nu heel hard opgeschaald, maar met name in Brabant is dat te laat op gang gekomen. Hopelijk loopt het daar in januari beter.

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Waah schreef op donderdag 23 december 2021 @ 10:35:
[...]

Mutaties zijn altijd kleine wijzigingen, We zijn ook niet van 1 mutatie van Delta naar Omikron gekomen.

Opeens een variant waar het vaccin 0 doet, dat zou echt vreemd zijn. Want het hele idee van evolutie (aka mutatie) is dat het kleine wijzigingen zijn die een klein voordeel geven. Bij een virus gaat dat alleen sneller dan bij een diersoort (want het gaat over miljoenen per geinfecteerde, ipv miljoenen over een aantal jaren).

Dus zo vreemd is het niet dat het vaccin deels werkt. En ook is het niet vreemd dat de mate waarin het vaccin werkt met de tijd minder wordt, net als bij een infectie.
Omnikron is alleen beetje rare mutatie. Het is geen mutatie in de normale lijn maar hij heeft zich van de orginele covid-19 naar omnikron ontwikkeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
Een ideetje voor De Jonge.
De GGD kan het vast sneller en efficienter dan de huisartsen O-)

Weet je wat nog sneller is? Allebei! :Y) De minister (en dat doet die slim, want die weet dat ook wel) doet net alsof het OF de GGD is, OF de huisarts. Ipv de optie EN.

En sowieso als ik de apps van andere landen zie, hebben wij maar een simpele pruts-app, met allerlei verschillende apps voor aparte doelen, en aparte websites weer voor elke taak.....

ipv een Vaccinatie.nl met alle info.

De Franse app heeft :
  • de mogelijkheid om meerdere certificaten te laden (voor jezelf + familie bijvoorbeeld)
  • de contact-tracing ingebouwd (en als je dat niet wil gebruiken, geef je gewoon geen toegang tot bluetooth), Een kaart met vaccinatielocaties, van waaruit je direct een afspraak kan maken
  • Een melding als je de booster mag, en de houdbaarheidsdatum van je prikken.
  • Een optie om bij evenementen een QR-code te scannen. Als mensen dan ziek zijn, krijgt iedereen op het evenement van die dag/tijdstip een melding (ipv dat je horeca een logboek laat bijhouden van wie, wanneer, waar wonen en telefoonnummers)
  • Aanmaken van een reiscertificaat, voor lockdowns. In FR hadden ze zo'n systeem.
  • De huidige vaccinatiegraad in procent, en de optie om jouw regio te zien.
  • HEt aantal besmettingen van de laatste 3 dagen, totaal aantal vaccinaties, en hoeveel % van de IC bezet is.
  • Het laatste nieuws
  • En een privacy-optie waar je alle gegevens van de server kan wissen. Dus voor GDPR etc.
Ohja, en vanuit de app kan je direct naar de source code kijken als je wil O-)

Dus mijn oproep naar NL: Maak een fork, pas het aan voor NL en profit :+

• Waah
  • Nu online
Osxy schreef op donderdag 23 december 2021 @ 13:42:
[...]

Omnikron is alleen beetje rare mutatie. Het is geen mutatie in de normale lijn maar hij heeft zich van de orginele covid-19 naar omnikron ontwikkeld.
Het blijft toch een mutatie van een covid-19 variant? Vanaf welke variant maakt volgens mij ook niet uit?

In de evolutie gaat het ook niet lineair. Het is eerder een web waarbij sommige doodlopen, en sommige heel groot zijn maar spontaan verdwijnen door een evolutie van een andere soort die uit het "origineel" is ontstaan.

Deze variant lijkt alleen vooral het immuumsysteem te omzeilen. Dat maakt het wat lastig ja. Maar het is niet alsof "opeens" het een volledig ander virus is dat totaal verschilt van Covid.

• Plenkske
  • Nu online
Waah schreef op donderdag 23 december 2021 @ 13:51:
[...]

Een ideetje voor De Jonge.
De GGD kan het vast sneller en efficienter dan de huisartsen O-)

Weet je wat nog sneller is? Allebei! :Y) De minister (en dat doet die slim, want die weet dat ook wel) doet net alsof het OF de GGD is, OF de huisarts. Ipv de optie EN.
Precies. De huisartsen (waar het mag van de GGD) zorgen voor de optie EN.
Waah schreef op donderdag 23 december 2021 @ 13:51:
De Franse app heeft :
  • de mogelijkheid om meerdere certificaten te laden (voor jezelf + familie bijvoorbeeld)
  • de contact-tracing ingebouwd (en als je dat niet wil gebruiken, geef je gewoon geen toegang tot bluetooth), Een kaart met vaccinatielocaties, van waaruit je direct een afspraak kan maken
  • Een melding als je de booster mag, en de houdbaarheidsdatum van je prikken.
  • Een optie om bij evenementen een QR-code te scannen. Als mensen dan ziek zijn, krijgt iedereen op het evenement van die dag/tijdstip een melding (ipv dat je horeca een logboek laat bijhouden van wie, wanneer, waar wonen en telefoonnummers)
  • Aanmaken van een reiscertificaat, voor lockdowns. In FR hadden ze zo'n systeem.
  • De huidige vaccinatiegraad in procent, en de optie om jouw regio te zien.
  • HEt aantal besmettingen van de laatste 3 dagen, totaal aantal vaccinaties, en hoeveel % van de IC bezet is.
  • Het laatste nieuws
  • En een privacy-optie waar je alle gegevens van de server kan wissen. Dus voor GDPR etc.
Ohja, en vanuit de app kan je direct naar de source code kijken als je wil O-)

Dus mijn oproep naar NL: Maak een fork, pas het aan voor NL en profit :+
Wacht eens even. Iets Frans wat beter is ? Wat is het addertje hier ? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
Plenkske schreef op donderdag 23 december 2021 @ 13:55:
Wacht eens even. Iets Frans wat beter is ? Wat is het addertje hier ? :+
Het meest bijzondere? De hele app is in het Engels _O- of Frans.

Dat is toch écht wel bijzonder. Kreeg gisteren de leskaart voor de wintersport-skilessen voor mijn zoontje. En jawel: We sturen een brief naar Nederland? Natuurlijk sturen we een volledig Franse brief! Met belangrijke info!

_O-

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:35

Shabbaman

Got love?

RadioAir schreef op donderdag 23 december 2021 @ 13:26:
Via de wandelgangen (dus neem dit met een korrel zout) heb ik te horen gekregen dat de Griepprik groep de komende zeven dagen een SMS krijgt, van oud naar jong. Hiermee lopen zij dan 14 dagen voor op hun leeftijdsgroep.
Dat lijkt me heel knap, als ze het tempo van 2 jaargangen per dag weten vol te houden krijg ik namelijk over vijf dagen een uitnodiging. Vooruit, de dag is nog niet om dus wellicht krijg ik vandaag nog een sms. Dan durf ik het afgerond nog wel een week sneller te noemen, maar 14 dagen... dan moeten ze het tempo waarmee ze de reguliere uitnodigingen gaan versturen dus gaan afschalen.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Laatst online: 30-08 22:00

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

De eerste vaccinatieronde bij de huisartsen verliep niet bepaald vlekkeloos toch? Ik begrijp de terughoudendheid wel een beetje.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:58
Waar blijft die brief nou?

Waarom versturen ze dat ding überhaupt nog? Je hebt hem niet nodig om een afspraak te maken, je hebt hem niet nodig voor je prik, dus wat heeft het nog voor nut?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

autje schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:09:

Waarom versturen ze dat ding überhaupt nog? Je hebt hem niet nodig om een afspraak te maken, je hebt hem niet nodig voor je prik, dus wat heeft het nog voor nut?
Reminder voor oude mensen.

Als die niet verstuurd werd, was de "maar er wordt helemaal niet aan de oudjes gedacht", "oma heeft geen internet" etc niet van de lucht ;)

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plenkske
  • Nu online
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 23 december 2021 @ 14:34:
De eerste vaccinatieronde bij de huisartsen verliep niet bepaald vlekkeloos toch? Ik begrijp de terughoudendheid wel een beetje.
Maar lag dat aan de huisartsen ? Of aan de beschikbaarheid van vaccin en de software systemen die het niet aan kunnen ? Volgens mij dat laatste, maar verbeter me als het niet klopt...

Huisartsen zetten al jaren de griepprik voor vele mensen. Ze weten dus echt wel hoe het moet om veel vaccin in korte tijd weg te zetten.
In het voorjaar van dit jaar waren er nog niet veel vaccins beschikbaar, dus het was toen niet gek om het via GGD te doen. Nu zijn er zo veel vaccins beschikbaar dat in principe iedereen die het mag ook daadwerkelijk nuttig kan bijdragen.

• autje
YakuzA schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:17:
[...]

Als die niet verstuurd werd, was de "maar er wordt helemaal niet aan de oudjes gedacht", "oma heeft geen internet" etc niet van de lucht ;)
Roep in ieder radio- en TV-journaal dat vandaag jaar XXXX aan de beurt is, en ze horen het wel.

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:11

Ik vind het hoogstens handig omdat de gezondheidsverklaring erbij zit, dan hoef je die niet uit te printen :)
Waah schreef op donderdag 23 december 2021 @ 13:58:
[...]
Dat is toch écht wel bijzonder. Kreeg gisteren de leskaart voor de wintersport-skilessen voor mijn zoontje. En jawel: We sturen een brief naar Nederland? Natuurlijk sturen we een volledig Franse brief! Met belangrijke info!
_O-
Ach, als je je aanmeldt voor een reis naar Duitsland dan is die website ook in 15 talen behalve Nederlands.

• martwoutnl
Kent iemand al de a tot z-desinformatie-bijbel van de Volkskrant al? Zie https://www.volkskrant.nl...dels-van-a-tot-z~v461565/ Ik zag de link net langs komen op twitter.

• Evertt
ben benieuwd of mensen zijn die een sms hebben gehad?

Denk dat in de sms staat dat je moet bellen. En dat is het probleem bij de GGD.

Ik zie nergens staan bij de vragenlijst of je een uitnodiging heb gehad zoals in mei.

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

Evertt schreef op donderdag 23 december 2021 @ 16:39:
Denk dat in de sms staat dat je moet bellen. En dat is het probleem bij de GGD.
Heb je geprobeerd te bellen? Het zou kunnen dat je een ander nummer hebt gekregen dan het algemene afspraaknummer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 07-09 23:35
Ergens toch wel schadefreude bij het lezen van dit bericht: https://nos.nl/l/2410660
Het nieuwe Novavax-vaccin moet beschikbaar gesteld worden aan een beperkt aantal mensen, die geen prik met een mRNA-vaccin willen. Dat schrijft de Gezondheidsraad in een advies aan demissionair minister van Volksgezondheid De Jonge. Morgen wordt bekend of die het advies overneemt.

De raad adviseert de minister andere groepen bij voorkeur de vaccins van Pfizer/BioNTech of Moderna te geven. Van deze vaccins is meer bekend over de werkzaamheid tegen nieuwe virusvarianten en bijwerkingen.
Ondanks dat er minder bekend is over de bijwerkingen is het wel een “traditioneel” gemaakt vaccin en hebben ze er langer over gedaan om het te maken :+

• ijdod
  • Laatst online: 06-09 09:10
Op het reguliere nummer kom je niet voorbij de geboortedatum.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• henkzelf
YakuzA schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:17:
[...]

En over die niet komende brieven:
https://twitter.com/locuta/status/1473690240804085774?s=20

Kirsten Verdel: LET OP: De boosterprikbrieven komen met grote vertraging binnen. En: daar staat nog in dat je pas een afspraak mag maken als je laatste prik of coronabesmetting minstens zes maanden geleden is. Die informatie is verouderd! Dat is drie maanden nu. Let daar aub op.

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11:41
vandaag de booster gehad man het was me een partij druk hele rijen stonden er :|

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Plenkske schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:18:
[...]

Maar lag dat aan de huisartsen ? Of aan de beschikbaarheid van vaccin en de software systemen die het niet aan kunnen ? Volgens mij dat laatste, maar verbeter me als het niet klopt...

Huisartsen zetten al jaren de griepprik voor vele mensen. Ze weten dus echt wel hoe het moet om veel vaccin in korte tijd weg te zetten.
In het voorjaar van dit jaar waren er nog niet veel vaccins beschikbaar, dus het was toen niet gek om het via GGD te doen. Nu zijn er zo veel vaccins beschikbaar dat in principe iedereen die het mag ook daadwerkelijk nuttig kan bijdragen.
Hebben ze nu inmiddels wel het juiste computersysteem dan? = serieuze vraag.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Nou, mijn moeder (uit 1946) kreeg 4x te horen van de GGD dat ze pas kon afspreken met een brief. Pas bij de 5e keer bellen met de GGD kreeg ze iemand aan de lijn die wel een afspraak wilde inplannen, maar dan moest ze wel de brief meenemen naar de priklocatie tzt. Geen probleem, ze kon toch pas 2e week januari terecht toen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 04-09 23:22
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 23 december 2021 @ 20:03:
[...]

Van wat ik van de Jonge (en van de dame bij de technische briefing) begreep zijn er nog huisartsen systemen waarbij die koppeling niet of niet goed werkt.

Daarnaast was zijn oproep niet aan huisartsen om niet gaan vaccineren, hij zou het vooral willen overlaten aan de afstemming tussen de GGD's in de regio en huisartsen. Daarbij heeft hij wel aangegeven dat er bepaalde taken, ook rond vaccineren, op het bordje van de huisartsen lagen, omdat huisartsen vanuit hun rol daar beter mee uit de voeten kunnen dan de GGD en dus de wens dat alles wat die huisartsen willen doen aan vaccineren niet ten koste daar van zou moeten gaan en tevens dat ze dus zorg moeten kunnen dragen voor een vlotte registratie. Het lijkt me allemaal verre van onredelijk.

• Waah
  • Nu online
jongetje schreef op donderdag 23 december 2021 @ 15:59:
[...]

Ik vind het hoogstens handig omdat de gezondheidsverklaring erbij zit, dan hoef je die niet uit te printen :)
[...]

Ach, als je je aanmeldt voor een reis naar Duitsland dan is die website ook in 15 talen behalve Nederlands.
Dat zeg je goed. In 15 talen :+
Als je hier een hotel hebt, en je moet toeristen/gasten belangrijke info per post sturen... Dan stuur je toch geen Nederlandse brief? :+

Behalve als je Frans bent :+
Laten we het er op houden dan Chauvinisme niet voor niets een Frans woord is....

[ Voor 9% gewijzigd door Waah op 23-12-2021 20:16 ]

• autje
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 23 december 2021 @ 20:05:
[...]

Nou, mijn moeder (uit 1946) kreeg 4x te horen van de GGD dat ze pas kon afspreken met een brief. Pas bij de 5e keer bellen met de GGD kreeg ze iemand aan de lijn die wel een afspraak wilde inplannen, maar dan moest ze wel de brief meenemen naar de priklocatie tzt. Geen probleem, ze kon toch pas 2e week januari terecht toen.
Maar zonder brief kun je zonder problemen online een afspraak maken.

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

autje schreef op donderdag 23 december 2021 @ 20:21:
[...]

Maar zonder brief kun je zonder problemen online een afspraak maken.
Dat wisten de eerste 4 medewerkers bij de GGD niet toen ze belde ;) inmiddels is iedereen wel op de hoogte, misschien.

• Plenkske
  • Nu online
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 23 december 2021 @ 20:03:
[...]

Geen idee.
Ik zag wel dat ze lijsten hadden met barcodes. Ze vroegen daarbij of je de vaccin info naar RIVM wil doorzetten. Ik neem aan dat ze de barcode daarvoor gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:07

The Zep Man

🏴‍☠️

BeQuietAndDrive schreef op donderdag 23 december 2021 @ 20:05:
[...]

Nou, mijn moeder (uit 1946) kreeg 4x te horen van de GGD dat ze pas kon afspreken met een brief. Pas bij de 5e keer bellen met de GGD kreeg ze iemand aan de lijn die wel een afspraak wilde inplannen, maar dan moest ze wel de brief meenemen naar de priklocatie tzt
"Ze heeft een brief ontvangen." Dit in de aanname dat ze wel eens brieven ontvangt.

Er is geen controle van brieven op priklocaties. Verder is er geen motivatie om iemand niet te prikken als een afspraak al gemaakt is. Ook is het niet zo alsof je moeder voordringt (mensen van haar leeftijd mogen een afspraak inplannen, met of zonder brief), dus moreel is het ook OK.
Geen probleem, ze kon toch pas 2e week januari terecht toen.
Dat heeft te maken met locatie. Er zijn mensen die slechts anderhalve week hadden tussen het maken van de afspraak (in december) en het prikken (in december).

[ Voor 7% gewijzigd door The Zep Man op 24-12-2021 09:14 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:41
Ik hoor dat veel wintersporters zich aanmelden voor de booster en zeggen dat ze uitnodiging hebben vanuit werk. Dan kun je direct afspraak maken met digid. Wordt dat ter plekke gecontroleerd en wordt je dan geweigerd? Klinkt me raar in de oren dat dat zo eenvoudig te omzeilen is?

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shocked
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:20
vandermark schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 09:34:
Ik hoor dat veel wintersporters zich aanmelden voor de booster en zeggen dat ze uitnodiging hebben vanuit werk. Dan kun je direct afspraak maken met digid. Wordt dat ter plekke gecontroleerd en wordt je dan geweigerd? Klinkt me raar in de oren dat dat zo eenvoudig te omzeilen is?
Volgens een collega was de afspraakcontrole alleen een vraag of hij een afspraak had. Het "bewijs" hoefde hij niet te laten zien, een ja was voldoende. Daarna zit je in de prikloop en worden alleen je gegevens in het systeem getikt voor bewijs dat je geprikt bent.
Ik zou zeggen dat het inderdaad mogelijk is en mijn collega verwonderde zich ook al over de toegangscontrole.

Sony 83A90J - B&O Beosound Stage - Mission 770 (wow!) - Dali Menuet SE - Dali 104 - Marantz Cinema 60, Lyngdorf TDAI-1120

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14:20
Shocked schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 10:14:
[...]

Volgens een collega was de afspraakcontrole alleen een vraag of hij een afspraak had. Het "bewijs" hoefde hij niet te laten zien, een ja was voldoende. Daarna zit je in de prikloop en worden alleen je gegevens in het systeem getikt voor bewijs dat je geprikt bent.
Ik zou zeggen dat het inderdaad mogelijk is en mijn collega verwonderde zich ook al over de toegangscontrole.
Asociaal hoor. De risico groep wacht nog op een oproep

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

The Zep Man schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 09:11:
[...]

"Ze heeft een brief ontvangen." Dit in de aanname dat ze wel eens brieven ontvangt.

Er is geen controle van brieven op priklocaties. Verder is er geen motivatie om iemand niet te prikken als een afspraak al gemaakt is. Ook is het niet zo alsof je moeder voordringt (mensen van haar leeftijd mogen een afspraak inplannen, met of zonder brief), dus moreel is het ook OK.

[...]
Dat heeft te maken met locatie. Er zijn mensen die slechts anderhalve week hadden tussen het maken van de afspraak (in december) en het prikken (in december).
Ik zie dat je dat zegt, maar ik geef alleen aan dat bij de GGD een paar weken geleden kennelijk een ander beeld leefde. En de gemiddelde oudere mens neemt dat voor waar aan, en gaat misschien toch wachten op die brief, want 'de GGD zegt dat'. Mijn moeder was iets assertiever gelukkig en bleef het proberen.

Ik deel die ervaring maar even, that's all. Je zult best gelijk hebben, dat je kunt afspreken zonder brief, maar een deel van de GGD medewerkers aan de telefoon wist dat kennelijk in het begin nog niet, of zo,

[ Voor 9% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 24-12-2021 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 10:29:
Ik zie dat je dat zegt, maar ik geef alleen aan dat bij de GGD een paar weken geleden kennelijk een ander beeld leefde. En de gemiddelde oudere mens neemt dat voor waar aan en gaat misschien toch wachten op die brief, want 'de GGD zegt dat'.
Oh, het is zeker een probleem in de bredere zin. Hierom is het goed om de verbaal zwakkere mensen in de samenleving bij te staan wanneer dat nodig is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:41
[...]

Dat betekent dat iedereen die dat wil kan voordringen dus.

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

The Zep Man schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 10:31:
[...]
Oh, het is zeker een probleem in de bredere zin. Hierom is het goed om de verbaal zwakkere mensen in de samenleving bij te staan wanneer dat nodig is. :)
Daarom vond ik het prettig om te horen (bij de laatste persconferentie) dat ze mensen die ouder zijn maar pas in januari een afspraak konden maken, toch gaan benaderen om de afspraak te vervroegen.

We zitten nu in de situatie dat sommige mensen van 1960 of jonger al een booster hebben gehad, en mensen van 1946 nog weken moeten wachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

vandermark schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 10:33:
Dat kan mogelijk. Er zijn echter geen indicaties dat dat gebeurt en of het zodanig gebeurt dat het tot problemen leidt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman

Shabbaman

Got love?

The Zep Man schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 10:47:
[...]

Dat kan mogelijk. Er zijn echter geen indicaties dat dat gebeurt en of het zodanig gebeurt dat het tot problemen leidt.
Dit was bij de eerste prikronde ook niet heel goed geregeld. Zodra het door de pers opgepikt wordt zal de controle wel aangescherpt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:54

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mijn zus heeft gisteren bij een huisarts een overgebleven vaccin opgehaald. Die is dus al geboosterd.

Beetje de tering over in eerlijk gezegd, gezien ik liever mijn 36 weken zwangere vrouw een vaccin had gegeven. Hoop dat er nog ergens een plekje ontstaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pinda powerrr
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 13:29

pinda powerrr

Slow down...

Ik denk dat ik sneller op leeftijd aan de beurt ben dan dat die sms voor de griepprik groep komt :')

/me checkt zijn sms-jes nog maar eens een keer |:(

Waiting on the world to change

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
Gaat ineens. 3 jaren nu. Met dit tempo ben ik op zijn vroegst maandag of anders woensdag aan de beurt.
In ieder geval grote kans komende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
[...]

Afgelopen zondag werden er twee voor ons in de rij nog weg gestuurd omdat ze geen afspraak hadden. Je bewijs van afspraak (email of printje) werd wel degelijk gecheckt (Utrecht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

https://www.nu.nl/coronav...n-mrna-vaccin-willen.html
Mensen die geen mRNA-vaccin van bijvoorbeeld Pfizer/BioNTech of Moderna willen, kunnen straks ook kiezen voor het eiwitvaccin Novavax. Demissionair minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid, Welzijn en Sport) neemt hiervoor het advies over van de Gezondheidsraad, schrijft hij vrijdag aan de Tweede Kamer.
Vanaf maart wordt het dus mogelijk om in NL voor deze variant vaccin te kiezen.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Nu online
YakuzA schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 17:10:

[...]

Ach dan zoeken ze wel weer een ander excuus om dat niet te hoeven nemen :+
"Eiwit? teveel zorgt voor een hoog cholestrol!" :+

Op zich mooi dat er keuze komt. Wel wat laat, en met kans dat mensen nu gaan wachten met boosteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Laatst online: 02-09 09:39

Dennahz

Life feels like hell should.

YakuzA schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 17:10:

[...]

Perfect. Ben benieuwd of ze ook Valneva gaan aanbieden hier.

In maart zal er ook wel meer duidelijkheid zijn over omikron icm de huidige prikken. Misschien is het wel zo mild dat vaccineren niet eens meer nodig is. Wie weet?

Voor Novavax sta ik zelf in ieder geval wel open. Al blijf ik eigenlijk vinden dat ik als sportieve 30'er geen prik nodig hebben. Maar ach, veel kwaad kan het natuurlijk ook niet.

M'n vriendin heeft vroeger ook wel de griepprik genomen via haar werk. Heb het altijd onzin gevonden, maar goed :)

Ben wel erg benieuwd hoe ver ze het straks gaan pushen met boosters e.d. Als blijkt dat je hij deze prik ook 3 of 4 prikken per jaar moet, tja...

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 12:20

mace

Sapere Aude

Waah schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 17:34:
[...]

Ach dan zoeken ze wel weer een ander excuus om dat niet te hoeven nemen :+
"Eiwit? teveel zorgt voor een hoog cholestrol!" :+

Op zich mooi dat er keuze komt. Wel wat laat, en met kans dat mensen nu gaan wachten met boosteren.
Er gaan al tijden allerlei wilde onzinverhalen rond dat juist de spike-eiwitten voor allerlei problemen zorgen. Dus een aantal (hoe groot weet ik niet) zal dit alsnog niet vertrouwen ondanks dat het geen mRNA is. Spike = Slecht in hun ogen.

Dat het spike-eiwit onderdeel is van het virus en dat een infectie vele malen meer ervan produceert krijg je niet aan hun verstand gepeuterd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
vandermark schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 10:33:
[...]

Dat kon altijd al via de werkgevers brief. Daar is ook nooit tegen opgetreden door GGD, ze gaan er gewoon vanuit dat mensen eerlijk zijn.

En het is best smerig om voor je wintersport vakantie voor te gaan dringen en dus iemand die het met hogere nood nodig heeft verder achterin de rij te duwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RadioAir
Voor wie nog snel even geprikt wil worden, Amersfoort en Houten hebben vandaag en morgen nog plek voor de opengestelde jaartallen. Vermoed tm 72 of 73 en morgen tm 75.

Staat op de Twitter van GGD Regio Utrecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
MikeyMan schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 11:10:
Mijn zus heeft gisteren bij een huisarts een overgebleven vaccin opgehaald. Die is dus al geboosterd.

Beetje de tering over in eerlijk gezegd, gezien ik liever mijn 36 weken zwangere vrouw een vaccin had gegeven. Hoop dat er nog ergens een plekje ontstaat.
Kleine tip, die moreel wellicht ook verwerpelijk is: ga als begeleider mee met iemand die in een rolstoel zit of slecht ter been is. De twee mensen die ik ken die iemand begeleidden kregen ongevraagd het aanbod ter plekke om ook maar gelijk een prik te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
Dennahz schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 00:18:
[...]
Voor Novavax sta ik zelf in ieder geval wel open. Al blijf ik eigenlijk vinden dat ik als sportieve 30'er geen prik nodig hebben. Maar ach, veel kwaad kan het natuurlijk ook niet.
Zegt helemaal niets. Bijvoorbeeld https://dvhn.nl/drenthe/3...kaar-gezakt-26470642.html is ook een sportiever 30'er maar wel doodziek geworden. En ik heb weleens meer van dit soort verhalen gelezen. Het is geen 100% dat je zelf ook zeer ziek wordt maar ook geen 0%.
Is Jansen hetzelfde type als AZ en zo ja is Novacax dus ook hetzelfde type? Volgens mij hebben juist de mrna-vaccins het langer uitgehouden als AZ en Jansen. Als Novacax hetzelfde overkomt, ben je toch beter af met Pfizer of Moderna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Volgens de website rijksoverheid.nl kan iedereen met de juiste geboortedata een afspraak maken. Alleen een identiteitskaart is nodig bij de vaccinatie om te bewijzen dat je de juiste leeftijd hebt.
Mensen geboren in 1971, 1972, 1973 of eerder die minimaal 3 maanden geleden de laatste vaccinatie hebben gehad of besmet zijn geweest met het coronavirus, kunnen vanaf 11.00 uur online een afspraak maken voor de boostervaccinatie. Zij hoeven niet op de uitnodigingsbrief van het RIVM te wachten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:52
martwoutnl schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 10:54:

Is Jansen hetzelfde type als AZ en zo ja is Novacax dus ook hetzelfde type? Volgens mij hebben juist de mrna-vaccins het langer uitgehouden als AZ en Jansen. Als Novacax hetzelfde overkomt, ben je toch beter af met Pfizer of Moderna.
Er zijn op het moment 3 soorten vaccins:
Pfizer en moderna zijn mRNA vaccins waarin mRNA zit wat codeert voor het spike eiwit. Je lichaam maakt hierdoor zelf het spike eiwit aan
Janssen en AZ zijn Vector vaccins waarin een onschuldig verkoudheid virus zit met daarin de genetische code voor het spike eiwit. Je lichaam maakt hierdoor zelf het spike eiwit.
Novavax is een subunit vaccin en bevat simpelweg het spike eiwit, wat in de fabriek is geproduceerd op cellen en daarna opgezuiverd is.

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:14
Blackouts schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 14:03:
[...]

Er zijn op het moment 3 soorten vacins:
Pfizer en moderna zijn mRNA vaccins waarin mRNA zit wat codeert voor het spike eiwit. Je lichaam maakt hierdoor zelf het spike eiwit aan
Janssen en AZ zijn Vector vaccins waarin een onschuldig verkoudheid virus zit met daarin de genetische code voor het spike eiwit. Je lichaam maakt hierdoor zelf het spike eiwit.
Novavax is een subunit vaccin en bevat simpelweg het spike eiwit, wat in de fabriek is geproduceerd op cellen en daarna opgezuiverd is.
En voor zover ik weet geven eiwitvaccins minder bijwerkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
Blackouts schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 14:03:
[...]

Er zijn op het moment 3 soorten vacins:
Bedankt voor de uitleg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
pinda powerrr schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 11:51:
[...]

Ik denk dat ik sneller op leeftijd aan de beurt ben dan dat die sms voor de griepprik groep komt :')

/me checkt zijn sms-jes nog maar eens een keer |:(
Bizar dat risico-groepen nog niet zijn opgeroepen, dat zwangere vrouwen geen voorrang krijgen, en dat ik als jonge vijftiger nu al een afspraak kan maken.
Pagina: 1 ... 97 ... 101 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om de uitrol van de coronavaccins te bespreken, de strategie, het beleid, de voortgang end dergelijke. Het subforum COR valt onder het AWM beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid. Dus ook hier onderbouw je je posts waar nodig met bronnen.

Allerlei persoonlijke updates mogen hier: De Covid kroeg. In dit topic horen ze dus niet thuis en worden ze ook gewoon weggehaald.