Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
anandus schreef op donderdag 16 december 2021 @ 16:22:
Gaat het toch op bouwjaar? Ik had de indruk na de persco dat op 1 januari iedereen van 18+ zich kon komen melden voor een booster.
Ja, met uitzondering van de griepprikgroep, die krijgen volgende week een SMS oproep. Het is ook wel logisch dat iemand van 59 eerder kan dan iemand van 18. Voor Janssen en AZ is het beroerd maar ik verwacht wel dat ze snel door de jaren heen gaan de komende weken als het overal verder is opgeschaald. Jongere generaties zullen ook een lagere opkomst hebben en minder bellers.
Na de 60-plussers volgen de 60-minners op volgorde van leeftijd. De GGD’en schalen verder op om mogelijk te maken dat iedereen snel aan de beurt komt. Daarbij krijgt de griepprikgroep (met een verhoogd medisch risico) onder de 60 jaar een uitzondering. Een groot deel van deze groep krijgt vanaf 23 december zoveel als mogelijk een sms met een oproep zich te melden bij een GGD in de regio. Verder gaat het op volgorde van leeftijd zo snel als mogelijk. Eenvoud is het sleutelwoord.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
In de afgelopen 7 dagen hebben 521.513 mensen een boosterprik gekregen via de GGD. De komende 7 dagen staan er 1.302.458 afspraken voor boosterprikken gepland door de GGD.
Vanaf deze week zouden ze elke week 700.000 prikken doen en daar gaan ze wel over heen zo te zien. Het lijkt erop dat ze volgende week boven de 1,5 miljoen per week kunnen zitten (misschien niet door de kerstdagen, maar andere dagen wel). Petje af voor de GGD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-08 14:11
De Jonge zei dinsdag dat mensen van 45 jaar oud eind komende week zijn oproep zal hebben gekregen maar tot nu toe heb ik al sinds woensdag geen nieuwe jaren meer gezien via de tweets van de GGD. Het lijkt stil te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

martwoutnl schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:12:
De Jonge zei dinsdag dat mensen van 45 jaar oud eind komende week zijn oproep zal hebben gekregen maar tot nu toe heb ik al sinds woensdag geen nieuwe jaren meer gezien via de tweets van de GGD. Het lijkt stil te vallen.
Is het al eind van komende week dan? ;)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
YakuzA schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:14:
[...]

Is het al eind van komende week dan? ;)
Nee, maar als je dat wil halen, moet je toch vanaf vandaag 2 geboortejaren oproepen om dat te halen. Je zou toch denken dat de eerste 60-minners al hadden moeten worden opgeroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-08 22:00

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

martwoutnl schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:12:
Ze lopen gewoon gigantisch achter, gisteren iets van 1 miljoen telefoontjes of zo? Dat is allemaal 60+ dat probeert een afspraak te krijgen ergens in januari.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

martwoutnl schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:16:
[...]

Nee, maar als je dat wil halen, moet je toch vanaf vandaag 2 geboortejaren oproepen om dat te halen. Je zou toch denken dat de eerste 60-minners al hadden moeten worden opgeroepen.
Als het goed is gaat het binnenkort niet meer op geboortejaren, maar op datum sinds 2e prik.

Nog geen idee hoe precies, maar weet niet of ze nog meer geboortejaren zullen gaan afroepen.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23:54
Hugo heeft een update aan de kamer gestuurd over de vaccindonaties:

Deel via Covax:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Gd3OxvaknNUFfuw8_rik7CGxhH8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/v7DhzcDyP8pMr4tsGbSUEZDk.png?f=user_large

Deel via eigen voorraad (bilateraal):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lG6X7u6sQSAVWAJtKTH2w_F81c4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aPwPaBGIwk1xM2OxeZAJqYiR.png?f=user_large

In vergelijking met de berichten die eerder werden gedeeld een goede vooruitgang! Nu hopen dat Covax ze ook snel in de armen belanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
BlackMonkey schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:51:
Hugo heeft een update aan de kamer gestuurd over de vaccindonaties:
Zijn er ergens ook cijfers hoeveel vaccins daar zijn aangekomen en hoeveel ervan daadwerkelijk zijn gebruikt? Toch wel benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
martwoutnl schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 17:34:
[...]

Zijn er ergens ook cijfers hoeveel vaccins daar zijn aangekomen en hoeveel ervan daadwerkelijk zijn gebruikt? Toch wel benieuwd naar.
Helaas niet. Wel dat Covax flinke moeite heeft om de vaccins weggeprikt te krijgen. Ze zijn wel beschikbaar, maar de prik campagnes in de landen zelf komen maar moeilijk op gang. O.a. door slechte infrastructuur maar ook door twijfels bij de vaccins. Nu is corona in een aantal van die landen natuurlijk ook maar het zoveelste probleem, om het heel plat te zeggen. Moderna gaf aan dat bij een aangepast vaccin o.a. ruimte in de vriezers een probleem is. Omdat Covax wel veel dosissen heeft besteld maar ze nog niet daadwerkelijk afneemt. Ook de reden dat ik mij minder druk maakte om het aandeel van NL, zolang ze maar beschikbaar zijn. Welk land ze dan ook maar doneert.

De bilateraal gedeelde vaccins kan je het wat beter van vinden trouwens. Zeker die naar Suriname zijn toen bijna direct ingezet. Die zaten toen in een flinke golf en wouden die daar mee afremmen. Maar dan moet je voor die landen even een zoekslag maken.

[ Voor 4% gewijzigd door BlackMonkey op 18-12-2021 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 19:58

Rzaan

Altijd zoekende

Mijn broer heeft afgelopen juni 2 x Pfizer gekregen in Nederland.
De wintermaanden verblijft hij in Z.O. Azie.
Nu komt hij pas in februari naar Nederland.
Hij kan eventueel in Thailand een Pfizer prik krijgen.
Moderna lukt sowieso en kost hem iets van € 60.

- Als hij een prik krijgt in Thailand, kan hij deze dan ook laten registreren in Nederland bij terugkomst?
- Mocht dit niet lukken, zou het dan kwaad kunnen als hij in Nederland alsnog een booster haalt? Dus een 4de prik.
- Kan hij gewoon Moderna nemen na 2 x eerder met Pfizer geprikt te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
Wat ik niet snap is waarom een booster beter is dan wanneer je Corona hebt gehad. Mij is altijd geleerd dat wanneer je een ziekte echt krijgt je lichaam betere / meer bescherming aanmaakt dan met een vaccinatie.

Ik ben gevaccineerd en heb daarna Corona gekregen, heb weinig zin in een booster ook omdat ik vervelende bijwerkingen had door de vaccinatie.

Kan iemand mij dit uitleggen?

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:42
worldfastest schreef op zondag 19 december 2021 @ 10:24:
Wat ik niet snap is waarom een booster beter is dan wanneer je Corona hebt gehad. Mij is altijd geleerd dat wanneer je een ziekte echt krijgt je lichaam betere / meer bescherming aanmaakt dan met een vaccinatie.

Ik ben gevaccineerd en heb daarna Corona gekregen, heb weinig zin in een booster ook omdat ik vervelende bijwerkingen had door de vaccinatie.

Het activeert jouw lichaamseigen afweersysteem nog beter zonder dat je de ziekte hoeft te doorgaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• worldfastest
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20-08 15:25
tlpeter schreef op zondag 19 december 2021 @ 10:27:
[...]

Het activeert jouw lichaamseigen afweersysteem nog beter zonder dat je de ziekte hoeft te doorgaan.
Maar hoe kan het beter zijn dan de echte ziekte te krijgen…

You only live once, so enjoy the ride.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54

De eerste vraag die je je in deze moet afvragen of dat eerste punt überhaupt zo zwart wit is. Vziw is dat helemaal niet zo stellig. Het is voor sommige vaccins/ziekten het geval, maar niet voor alle, en de voor Corona lijkt het er sterk op dat dit niet het geval is. Daarbij is een essentieel verschil tussen een vaccinatie en een besmetting is dat er bij die eerste minder variabelen zijn, en de bandbreedtes daarvan bekend zijn.

Vooralsnog wordt een besmetting in feite ook gezien als een booster. Met, net als een booster, een houdbaarheid. Hoe dat zich in de toekomst zal ontwikkelen is koffiedik kijken.

toevoeging: Het is beter dan de echte ziekte omdat de risico's voor een ernstig verloop lager zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door ijdod op 19-12-2021 10:37 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:42
worldfastest schreef op zondag 19 december 2021 @ 10:32:
[...]

Is toch heel simpel? Antistoffen zonder ziek te worden of ziek worden met de bijbehorende kwalen en uitputting van het lichaam?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

Een vaccin is een exacte vooraf bekende hoeveelheid stoffen om je afweersysteem te triggeren en een bekende hoeveelheid bescherming komt daar uit.

Een gewone infectie kan 1000x zo weinig of 1000x zo veel activerende stoffen geven.

Hierdoor kan het zijn dat je met een normale infectie veel minder of juist meer antistoffen aanmaakt.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18:29
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 16:21:
[...]

Ze lopen gewoon gigantisch achter, gisteren iets van 1 miljoen telefoontjes of zo? Dat is allemaal 60+ dat probeert een afspraak te krijgen ergens in januari.
Het zou ook misschien wel helpen als ze wat coulanter zijn met de voorwaarden mbt medewerkers die kunnen helpen. Dan gaat het nog sneller.

[Twitter: https://twitter.com/SuzanKemperman/status/1472312365463093256]

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

TheRicolaa10 schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:48:
[...]

Het zou ook misschien wel helpen als ze wat coulanter zijn met de voorwaarden mbt medewerkers die kunnen helpen. Dan gaat het nog sneller.

[Twitter]
Op zich zijn ze de capaciteit al aan het uitbreiden nu, lijkt het. Mijn moeder heeft gisteren eindelijk iemand bij de GGD aan de lijn gehad, en nu kan ze 2e kerstdag geprikt worden. Scheelt toch bijna 2 weken. Maar iedereen boven de 60 voor januari gaat nooit lukken zo. Boven de 70 dus ook niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
[...]

Zie de topicstart van Het Coronavirus in Nederland en België - deel 11

Daar wordt het eea uitgelegd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlackMonkey
BeQuietAndDrive schreef op zondag 19 december 2021 @ 15:11:
[...]

Op zich zijn ze de capaciteit al aan het uitbreiden nu, lijkt het. Mijn moeder heeft gisteren eindelijk iemand bij de GGD aan de lijn gehad, en nu kan ze 2e kerstdag geprikt worden. Scheelt toch bijna 2 weken. Maar iedereen boven de 60 voor januari gaat nooit lukken zo. Boven de 70 dus ook niet.
Ik denk dat ze best ver gaan komen. Als ik even de volgende plaatjes erbij pak (via Yorick)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ln4KVchRmaJgVz_GnKNAOA9rJPY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/bzQKdGQNWmTc5DkXSBddDuX0.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V0mZ8LVZ3p_tm8usbQsz0r8QpmA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3v6L10Quflm7sZfCtiq2VZvy.png?f=fotoalbum_large

In totaal te prikken: 4.300.000 - 1.1210.000 (status 12-12) = 3.090.000. Op basis van de capaciteit van week 51 en 52 zet je er nog 2.400.000. Dan moeten er in januari nog 690.000. Die zijn in week 1 zo weg geprikt.

Voor dit topic geeft het volgende plaatje wel een mooi overzicht van de hele campagne:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iEafAF3vBtSa0Zr4Vw6JWyB3gTs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ASENWoRpV5llD8mk0jIHS3JQ.png?f=fotoalbum_large

Ze zijn inderdaad laat begonnen. Maar nu er voldoende mandaat is lijken ze flink op het gaspedaal te trappen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
BeQuietAndDrive schreef op zondag 19 december 2021 @ 15:11:
Fijn dat het is gelukt :) Dat is inderdaad een zwakte van het systeem, ze hebben 60+ uitgenodigd een afspraak te maken voordat er nog heel veel tijdslots toegevoegd zijn (door nieuwe locaties en ruimere openingstijden). Volgens Hugo gaan ze dat oplossen door komende week die mensen een SMS te sturen om hun afspraak te vervroegen. Uiteindelijk zullen er alsnog 60-minners geprikt gaan worden voor een aantal 60+, maar is het gros dit jaar klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 04-09 08:07

bert pit

asdasd

user109731 schreef op zondag 19 december 2021 @ 15:52:
[...]

Fijn dat het is gelukt :) Dat is inderdaad een zwakte van het systeem, ze hebben 60+ uitgenodigd een afspraak te maken voordat er nog heel veel tijdslots toegevoegd zijn (door nieuwe locaties en ruimere openingstijden). Volgens Hugo gaan ze dat oplossen door komende week die mensen een SMS te sturen om hun afspraak te vervroegen. Uiteindelijk zullen er alsnog 60-minners geprikt gaan worden voor een aantal 60+, maar is het gros dit jaar klaar.
Weet je ook wanneer die 60 minners worden uitgenodigd, of mogen aanmelden?

[ Voor 6% gewijzigd door bert pit op 19-12-2021 16:10 ]

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMonkey
Rzaan schreef op zondag 19 december 2021 @ 10:18:
- Als hij een prik krijgt in Thailand, kan hij deze dan ook laten registreren in Nederland bij terugkomst?
In NL nog niet: https://www.rijksoverheid...cineerd-in-het-buitenland
- Mocht dit niet lukken, zou het dan kwaad kunnen als hij in Nederland alsnog een booster haalt? Dus een 4de prik.
Waarschijnlijk kan het geen kwaad. Maar dat moet je wel echt zelf uitzoeken. Ik zou kijken naar landen die al met de 4de bezig zijn en die bevindingen meewegen.
- Kan hij gewoon Moderna nemen na 2 x eerder met Pfizer geprikt te zijn?
Ja, zie: https://www.rivm.nl/covid...gronden/boostervaccinatie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:13

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

BlackMonkey schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 22:16:
[...]

Helaas niet. Wel dat Covax flinke moeite heeft om de vaccins weggeprikt te krijgen. Ze zijn wel beschikbaar, maar de prik campagnes in de landen zelf komen maar moeilijk op gang.
Ik zag toevallig op het nieuws dat er een lading was aangekomen hier in Cambodja. Alleen nog geen idee wat er in de doos zit. We zitten inmiddels over de 90% dus ik denk dat ze wellicht als booster ingezet worden. Zo goed als iedereen vanaf 12 jaar is ingeent, 5 tot 12 jaar loopt nog en boosters zijn sinds 2 maand beschikbaar.

Chinese vaccines en AZ zijn hier voornamelijk gebruikt. Voor afgelegen gebieden werd afgeweken naar een vaccin waar 1 prik voldoende is. In de hoofdstad waren priklocaties ingericht en per wijk werd iedereen daar heen gezonden. Geen keuze voor vaccine maar begin dit jaar kon je tegen betaling bij prive ziekenhuizen Pfizer of Moderna kopen.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
bert pit schreef op zondag 19 december 2021 @ 16:08:
Weet je ook wanneer die 60 minners worden uitgenodigd, of mogen aanmelden?
Ze willen 18+ uiterlijk 7 januari laten 'boeken'. Ik denk dat ze morgen verder gaan met elke dag een paar geboortejaren erbij, anders wordt het erg krap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
Ik wil even de uitleg van een huisarts niet onthouden. Ik kom hem net op Twitter tegen: https://twitter.com/huisdoktertim/status/1472498233767350273

Hij legt even in simpele taal alles uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
user109731 schreef op zondag 19 december 2021 @ 16:10:
[...]

Ze willen 18+ uiterlijk 7 januari laten 'boeken'. Ik denk dat ze morgen verder gaan met elke dag een paar geboortejaren erbij, anders wordt het erg krap.
Als ik de persconferentie goed herinner was het oproepen tijdelijk opgeschort i.v.m. de drukte rond 60-plussers en zou komende week weer verder worden gegaan met nieuwe jaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

Hier is waarschijnlijk geen eenduidig antwoord op te geven, omdat we niet weten welke variant je hebt gehad, of die lichaamseigen afweer ook beschermt tegen andere varianten, ook zo voor het vaccin. Er is domweg nog te weinig statistische data om er iets zinnigs over te zeggen.

Dit is precies de reden waarom we nu in lockdown zitten.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMonkey
sh4d0wman schreef op zondag 19 december 2021 @ 16:10:
[...]

Ik zag toevallig op het nieuws dat er een lading was aangekomen hier in Cambodja. Alleen nog geen idee wat er in de doos zit. We zitten inmiddels over de 90% dus ik denk dat ze wellicht als booster ingezet worden. Zo goed als iedereen vanaf 12 jaar is ingeent, 5 tot 12 jaar loopt nog en boosters zijn sinds 2 maand beschikbaar.

Chinese vaccines en AZ zijn hier voornamelijk gebruikt. Voor afgelegen gebieden werd afgeweken naar een vaccin waar 1 prik voldoende is. In de hoofdstad waren priklocaties ingericht en per wijk werd iedereen daar heen gezonden. Geen keuze voor vaccine maar begin dit jaar kon je tegen betaling bij prive ziekenhuizen Pfizer of Moderna kopen.
Als ze 'via' NL kwamen, was het AZ. Te zien in het overzicht dat ik hier eerder deelde. Maar mooi om te horen dat Cambodja het zo goed heeft opgezet! Helaas lijkt het eerder een uitzondering dan de regel, als je het nieuws omtrent Covax een beetje volgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

TheRicolaa10 schreef op zondag 19 december 2021 @ 14:48:
[...]

[Twitter]
Leuk die Twitter scheten zonder achtergrond :)
Misschien had die aangeboden om 1 uurtje per week wat te helpen oid, kan me voorstellen dat voor minder dan 16u/week het niet zinnig is om iemand op te leiden trainen en inplannen etc :?

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 18:29
YakuzA schreef op zondag 19 december 2021 @ 17:03:
[...]

Leuk die Twitter scheten zonder achtergrond :)
Misschien had die aangeboden om 1 uurtje per week wat te helpen oid, kan me voorstellen dat voor minder dan 16u/week het niet zinnig is om iemand op te leiden trainen en inplannen etc :?
Volgens haar had ze aangeboden om twee dagen in de week te helpen tot half januari, daarna een dag in de week.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 21:49
Zo, vandaag boosterdag voor ons. Op de XL prik locatie in Utrecht op 50 km afstand, nog steeds zonder uitnodigings brief. Duurde welgeteld 15 minuten van begin korte wachtrij tot de verplichte ruststoel. Soepel proces met een paar stroefheidjes maar die slijten er na nog een paar dagen wel af daar.

Tijdens het "rusten" kon ik mooi observeren. Gemiddelde personeels leeftijd <30 jaar. Er liepen zelfs twee groepen van een tiental tieners rond met al wel een GGD body warmer die duidelijk een kennismaking of opleiding kregen. Lijkt me ook leuker dan vakkenvullen (als de school dan toch dicht is).

In de wachtrij ook een 30+ stel zonder afspraak, ondanks de bordjes "alleen op afspraak". Die werden vlot geweigerd waarna meneer beweerde dit ze voor de 2e prik kwamen. Vraag me af of dat kan: geen 2e prik afspraak na je eerste? Natuurlijk was er her er der tijdelijk vrije inloop voor eerste prikken maar ik gok zo dat je dan meteen een afspraak voor nr 2 mee kreeg.

Klanten? Van 80+ rolstoeler met 80+ duwende partner tot wat 40 tigers en alles daartussen met het zwaartepunt toch wel bij 60+.

En nu maar eens kijken hoe die 25 microgram Moderna valt op die 7 maanden oude Pfizer shots. Geen keuze zoals bekend. "We weten 's morgens pas wat we binnen krijgen."

Toko is open van 7 - 22.30!! Met dank aan alle "prikkers" van Nederland.

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

BlackMonkey schreef op zondag 19 december 2021 @ 15:49:
[...]

Ik denk dat ze best ver gaan komen. Als ik even de volgende plaatjes erbij pak (via Yorick)

[Afbeelding]

[Afbeelding]

In totaal te prikken: 4.300.000 - 1.1210.000 (status 12-12) = 3.090.000. Op basis van de capaciteit van week 51 en 52 zet je er nog 2.400.000. Dan moeten er in januari nog 690.000. Die zijn in week 1 zo weg geprikt.

Voor dit topic geeft het volgende plaatje wel een mooi overzicht van de hele campagne:

[Afbeelding]

Ze zijn inderdaad laat begonnen. Maar nu er voldoende mandaat is lijken ze flink op het gaspedaal te trappen.
In principe stond mijn moeder's afspraak (van 1946 is ze) op 2e week januari. En dan heeft ze gebeld zodra het kon voor haar geboortejaar. En ze is natuurlijk niet de enige. En alleen omdat ze er zelf achteraan heeft gezeten (> 30 keer bellen over een aantal dagen, veel andere mensen geven misschien op) kan ze nu eerder terecht.

Maar zoals hierboven ook al gezegd is, ze gaan die andere afspraken hopelijk vervroegen met een SMS. Succes, mijn moeder had haar vaste nummer opgegeven :) maar goed, het is inmiddels geregeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:15
[b]MdO82 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 09:32
Beide hebben een infectie en AZ gehad.
Hopelijk dat de brief snel komt dat we toch kunnen bellen.
Hier vandaag maar gebeld voor beide ouders (1956/58, dus ook de AZ groep) ondanks dat ze geen brief hebben ontvangen nog. Beide op dezelfde tijd op fietsafstand nog voor de kerst gewoon in kunnen plannen :P

Wat zou het veel telefoons schelen op het nummer van de GDD als je online gewoon zinnige locaties krijg aan de hand van je postcode om uit te kiezen. Vanuit Tilburg hadden we voor mijn ouders alleen de keuze uit: Culemborg, Nieuwegein en Bodegraven 8)7
Terwijl het telefonisch dus wél gewoon in Tilburg kan...

Alleen voor mezelf nog even aankijken wat ik doe, wil hem in ieder geval best halen maar als ik de berichtgeving een beetje volg heeft het voor mij nog weinig meerwaarde in Januari al te gaan gezien de datum van de 2de prik (week 4 - Augustus). Wacht zelf denk ik de drukte even een maandje af straks, hoef ik ook niet zo lang in de wachtrij te hangen aan de telefoon.

[ Voor 18% gewijzigd door !mark op 19-12-2021 19:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlackMonkey
BeQuietAndDrive schreef op zondag 19 december 2021 @ 19:33:
[...]

In principe stond mijn moeder's afspraak (van 1946 is ze) op 2e week januari. En dan heeft ze gebeld zodra het kon voor haar geboortejaar. En ze is natuurlijk niet de enige. En alleen omdat ze er zelf achteraan heeft gezeten (> 30 keer bellen over een aantal dagen, veel andere mensen geven misschien op) kan ze nu eerder terecht.

Maar zoals hierboven ook al gezegd is, ze gaan die andere afspraken hopelijk vervroegen met een SMS. Succes, mijn moeder had haar vaste nummer opgegeven :) maar goed, het is inmiddels geregeld.
Klinkt alsof ze net voor de echte opschaling een afspraak heeft gemaakt. Er zijn flink wat locaties bijgekomen en daar kon je voorheen nog geen afspraak maken. De plaatjes die ik deelde gaan over de opgeschaalde strategie, dus ik heb er vertrouwen in. Ben vooral benieuwd of we in de EU lijstje weer net zo hard stijgen als de vorige keer toen we eenmaal begonnen.

Fijn dat het is geregeld! Voor de mensen met een vast nummer gaan ze vermoed ik bellen. Een GGD woordvoerder van Amsterdam gaf aan dat ook de telefoondienst flink wordt opgeschaald.

@!mark dat komt helaas doordat het afsprakensysteem online wat dom ontworpen is. De vorige keer hielp het ook om juist een postcode op meer afstand te nemen om toch in je eigen stad terecht te kunnen. Een beetje creatief daar mee spelen kan dus helpen. Volgens mij kwam het deels doordat ze de 3 opties tijdelijk reserveren als ze worden aangeboden. Als er veel mensen tegelijk een afspraak maken zijn er dus tijdelijk een veelvoud aan slots gereserveerd.

Geen idee hoe oud je bent, maar een booster heeft voor alle leeftijden zin. De originele 6 maanden voor een booster is verlaagd naar 3, voor Delta is dat niet nodig maar bij Omicron nu wel. Van Dissel ging daar gisteren op in bij de persco.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
We gaan weer verder, nu 1962:

Ik vermoed dat ze het beter willen spreiden en dat 1963 mogelijk later vandaag nog komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:43

JB

Cédric roelt!

user109731 schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:33:
We gaan weer verder, nu 1962:
[Twitter]
Ik vermoed dat ze het beter willen spreiden en dat 1963 mogelijk later vandaag nog komt.
Gezeik met die geboortejaren :( Ben benieuwd waar men planned inmiddels. Schoonvaders kan pas 31 december terecht. Wellicht is capaciteit nu uitgebreid, maar anders zie ik echt niet gebeuren dat die booster erin zit bij iedereen die wil 2e helft januari

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• geenstijl
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
JB schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:44:
[...]

Gezeik met die geboortejaren :( Ben benieuwd waar men planned inmiddels. Schoonvaders kan pas 31 december terecht. Wellicht is capaciteit nu uitgebreid, maar anders zie ik echt niet gebeuren dat die booster erin zit bij iedereen die wil 2e helft januari
Ze schalen echt enorm op, hier in de regio zijn er sinds vandaag ook enkele extra locaties open met in totaal 10.000+ prik capaciteit per dag.
Ik heb even geprobeerd (ben nog niet aan de beurt), maar ik zou vanavond om 18:45 al mijn booster kunnen krijgen hier in de regio :)

Eventueel kan je schoonvader bellen om de afspraak te vervroegen, hebben mijn ouders (68) ook gedaan, scheelde vijf dagen.

[ Voor 8% gewijzigd door geenstijl op 20-12-2021 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

geenstijl schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:48:
[...]
Ze schalen echt enorm op, hier in de regio zijn er sinds vandaag ook enkele extra locaties open met in totaal 10.000+ prik capaciteit per dag.
Ik heb even geprobeerd (ben nog niet aan de beurt), maar ik zou vanavond om 18:45 al mijn booster kunnen krijgen hier in de regio :)

Eventueel kan je schoonvader bellen om de afspraak te vervroegen, hebben mijn ouders (68) ook gedaan, scheelde vijf dagen.
Gaat meer om mezelf, zit nog zo'n 30 jaar tussen :P Twijfel om de booster gewoon in Duitsland te gaan halen, maar dan heb je het registratie gezeur (op lange termijn) er gratis bij.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit

bert pit

asdasd

geenstijl schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:48:
[...]

Als je nu 1961 invoert bij je geboortejaar kun je alvast een afspraak inplannen voor bijvoorbeeld volgende week. Er van uitgaande dat je bouwjaar binnen een week aan de beurt is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geenstijl
  • Niet online
JB schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:58:
[...]

Gaat meer om mezelf, zit nog zo'n 30 jaar tussen :P Twijfel om de booster gewoon in Duitsland te gaan halen, maar dan heb je het registratie gezeur (op lange termijn) er gratis bij.
Gezien de opschaling, geloof ik best dat midden/eind januari iedereen die dat wilt geboosterd is.
Dat is mij zelf het hele gedoe niet waard om hier even de grens over te wippen en al het gedoe qua registratie etc. op de hals te halen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

JB schreef op maandag 20 december 2021 @ 10:44:
[...]
maar anders zie ik echt niet gebeuren dat die booster erin zit bij iedereen die wil 2e helft januari
"thou of little faith" :+

Zolang de 50+ maar in de laatste week december/1e week januari geprikt is, maakt de rest ook niet zo super veel uit voor de zorgbezetting.

[ Voor 22% gewijzigd door YakuzA op 20-12-2021 11:05 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:29

wontcachme

You catch me? No you wont

Hoeveel vertraging zit er in de brieven tegenwoordig? Mijn moeder uit 1957 heeft nog steeds geen brief ontvangen en online reserveren zit vol tot eind januari...... Ze kan dus ook niet bellen zonder de brief....

Als het goed is krijg ik de 23ste een oproep (griepprik groep), maar zij valt daar dus ook weer buiten (ook griepprik groep, maar al een geboortejaar oproep gehad)

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:29

ericplan

5180 Wp PV

wontcachme schreef op maandag 20 december 2021 @ 11:12:
Hoeveel vertraging zit er in de brieven tegenwoordig? Mijn moeder uit 1957 heeft nog steeds geen brief ontvangen en online reserveren zit vol tot eind januari...... Ze kan dus ook niet bellen zonder de brief....
[…]
Ook nog geen brief gehad (1955). Maar vandaag de booster. Gewoon elke dag proberen. Er komen overal steeds tijdslots bij. Een postcodewissel in het invoerscherm ververst de mogelijkheden. Mijn vrouw (1958) kreeg op de derde dag proberen opeens de mogelijkheid voor 22-12 in onze woonplaats.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Niet online

Als het goed is krijg ik de 23ste een oproep (griepprik groep), maar zij valt daar dus ook weer buiten (ook griepprik groep, maar al een geboortejaar oproep gehad)
Je kan gewoon bellen zonder brief (uiteraard moet je geboortejaar wel uitgenodigd zijn), mijn ouders (68/69) hebben tot op heden ook nog geen brief gehad, maar gewoon gebeld en gisteren is de booster gezet.
Ook in hun vriendenkring is het zo verlopen.

[ Voor 7% gewijzigd door geenstijl op 20-12-2021 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Die brieven gaan traag helaas. Volgens mij zou bellen wel moeten werken nu voor 1957, ik zie online 1959 genoemd worden voor bellen. Gebaseerd op je profiel, is dat omgeving Nijmegen? Daar komt uiterlijk volgende week maandag een grote locatie bij (Jan Massinkhal).

Volgens de nieuwsberichten openen er best wat grote locaties vlak na kerst, hopelijk zet dat zoden aan de dijk de komende weken.

[ Voor 10% gewijzigd door user109731 op 20-12-2021 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geenstijl
  • Niet online
user109731 schreef op maandag 20 december 2021 @ 11:19:
[...]

Die brieven gaan traag helaas. Volgens mij zou bellen wel moeten werken nu voor 1957, ik zie online 1959 genoemd worden voor bellen. Gebaseerd op je profiel, is dat omgeving Nijmegen? Daar komt uiterlijk volgende week maandag een grote locatie bij (Jan Massinkhal).
In Elst zit er ook 1, wellicht beetje spelen met postcodes om een betere optie te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

user109731 schreef op maandag 20 december 2021 @ 11:19:
[...]

Die gaat volgens de site woensdag al open. Daar zou zij het liefst ook heen willen :+
ericplan schreef op maandag 20 december 2021 @ 11:17:
[...]

Ook nog geen brief gehad (1955). Maar vandaag de booster. Gewoon elke dag proberen. Er komen overal steeds tijdslots bij. Een postcodewissel in het invoerscherm ververst de mogelijkheden. Mijn vrouw (1958) kreeg op de derde dag proberen opeens de mogelijkheid voor 22-12 in onze woonplaats.
Die blijft tot nu toe rond dezelfde dagen hangen. Scheelt soms drie dagen misschien.
geenstijl schreef op maandag 20 december 2021 @ 11:18:
[...]
Je kan gewoon bellen zonder brief (uiteraard moet je geboortejaar wel uitgenodigd zijn), mijn ouders (68/69) hebben tot op heden ook nog geen brief gehad, maar gewoon gebeld en gisteren is de booster gezet.
Ook in hun vriendenkring is het zo verlopen.
Dadelijk eens proberen. Zeker nu er een nieuwe locatie hier opent overmorgen.

En Elst is nog later dan Nijmegen in de aanbiedingen lijst :X

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:01
In Denemarken is sinds maart de manier van injecteren gewijzigd.
Ze aspireren: het terugtrekken van de zuiger van de injectiespuit na injecteren (aspireren) wordt gedaan om te controleren of de injectienaald niet per ongeluk in een bloedvat zit.
Direct alle vaccinatievloeistof in een bloedvat injecteren kan ernstig nadelige effecten hebben.

In de laatste uitvoeringsrichtlijn van het RIVM voor de covid-19 vaccinatie staat:
"Aspireren
Controle op het aanprikken van een bloedvat voorafgaand aan het inspuiten van het vaccin is niet noodzakelijk."
Maar in Denemarken denken ze daar dus anders over
Ik kwam hierop door deze youtube video waarin de deense professor Niels Høiby word geïnterviewd en waarin word uitgelegd waarom aspireren gewenst is en waarom vanwege een irrelevante studie aspireren in heel veel landen niet meer word gedaan: YouTube "Professor Hoiby, message to world leaders"
Deze link springt naar de kern van het verhaal (oproep tot aspireren), maar bekijk de hele video voor meer achtergrondiformatie.

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:26

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

https://www.nu.nl/coronav...or-gebruik-in-europa.html

Zojuist is Nuvaxovid ook door de EMA goedgekeurd voor gebruik in de EU.

https://www.ema.europa.eu...uvaxovid-authorisation-eu
Taken together, the results of the two studies show a vaccine efficacy for Nuvaxovid of around 90%. The original strain of SARS-CoV-2 and some variants of concern such as Alpha and Beta were the most common viral strains circulating when the studies were ongoing. There is currently limited data on the efficacy of Nuvaxovid against other variants of concern, including Omicron.
Geen cijfers over Delta helaas.

[ Voor 60% gewijzigd door MikeyMan op 20-12-2021 14:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 00:08
MikeyMan schreef op maandag 20 december 2021 @ 14:16:
https://www.nu.nl/coronav...or-gebruik-in-europa.html

Zojuist is Nuvaxovid ook door de EMA goedgekeurd voor gebruik in de EU.
Dit is een "klassiek vaccin". Zou dit voor een deel van de antivax mensen een oplossing kunnen zijn? Ik hoor regelmatig antivax mensen zeggen dat ze bang zijn voor mRNA vaccins maar niet tegen vaccineren in het algemeen zijn.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Drardollan schreef op maandag 20 december 2021 @ 14:19:
[...]

Dit is een "klassiek vaccin". Zou dit voor een deel van de antivax mensen een oplossing kunnen zijn? Ik hoor regelmatig antivax mensen zeggen dat ze bang zijn voor mRNA vaccins maar niet tegen vaccineren in het algemeen zijn.
Is idd een eiwitvaccin, dus iig geen mRNA. En langzamer ontwikkeld natuurlijk. Schijnt beter te zijn ;)

[ Voor 4% gewijzigd door MikeyMan op 20-12-2021 15:00 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Drardollan
MikeyMan schreef op maandag 20 december 2021 @ 14:21:
[...]

Is idd een eiwitvaccin. En langzamer ontwikkeld natuurlijk. Schijnt beter te zijn ;)
Ik zou direct een campagne optuigen om dit te benadrukken en mensen online te keuze te geven. Dat meen ik serieus. Al trek je er maar 100.000 mee over de streep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:58

Grouchy

meep meep

Daar zit, tenminste in m'n naaste omgeving zo te zien momenteel een behoorlijke vertraging in.
2 datapunten hier: brief kwam in een geval 13 dagen en in het andere 14 dagen nadat mensen van dat geboortejaar uitgenodigd werden om online een afspraak te maken.

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:58
Drardollan schreef op maandag 20 december 2021 @ 14:23:
[...]

Ik zou direct een campagne optuigen om dit te benadrukken en mensen online te keuze te geven. Dat meen ik serieus. Al trek je er maar 100.000 mee over de streep.
Ondanks dat het rationeel gezien bezopen is zou ik het inderdaad doen. Als mensen voor de gek gehouden willen worden en daarbij als nog een prik komen halen prima. Dat moet Hugo wel lukken :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
Miki schreef op maandag 20 december 2021 @ 14:58:
[...]

Ondanks dat het rationeel gezien bezopen is zou ik inderdaad doen. Als mensen voor de gek gehouden willen worden en daarbij als nog een prik komen halen prima. Dat moet Hugo wel lukken :P
Hoe je het doet, doe je het zou ik zeggen. Benadruk vooral dat dit een klassiek vaccin is wat je al vele keren gekregen hebt, roep dat de ontwikkeling super lange duurde om te zorgen dat het tip top is. Hang er een gratis LCD TV aan, weet ik het ;)

(Laatste is natuurlijk overdreven ;))

[ Voor 3% gewijzigd door Drardollan op 20-12-2021 15:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Miki schreef op maandag 20 december 2021 @ 14:58:
[...]

Ondanks dat het rationeel gezien bezopen is zou ik inderdaad doen. Als mensen voor de gek gehouden willen worden en daarbij als nog een prik komen halen prima. Dat moet Hugo wel lukken :P
Moeten we wel hopen dat ze er niet achter komen dat ook dit geen echt 'klassiek' vaccin is... :+

In de zin van dat het geen gedeactiveerd virus is, maar proteïne subunit vaccin.

[ Voor 9% gewijzigd door MikeyMan op 20-12-2021 15:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMonkey
MikeyMan schreef op maandag 20 december 2021 @ 14:59:
[...]

Moeten we wel hopen dat ze er niet achter komen dat ook dit geen echt 'klassiek' vaccin is... :+

In de zin van dat het geen gedeactiveerd virus is, maar proteïne subunit vaccin.
Wie helpt er wat alternatieve websites de lucht in? Nepnieuws werkt natuurlijk beide kanten op :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-09 15:23
Drardollan schreef op maandag 20 december 2021 @ 14:19:
[...]

Als mensen twijfelen zijn ze sowieso niet anti-vax. Onder anti-vax versta ik mensen die never ever een vaccin nemen tegen corona. Genoeg mensen die de nieuwe techniek mRNA niet fijn vinden en meer vertrouwen hebben in een eiwit vaccin.

Volgens mij heeft Nederland 800.000 dosissen van dit vaccin besteld. Hopelijk komt het snel beschikbaar en werkt het in aangepaste vorm ook goed tegen Delta / Omikron.
MikeyMan schreef op maandag 20 december 2021 @ 14:21:
[...]

Is idd een eiwitvaccin, dus iig geen mRNA. En langzamer ontwikkeld natuurlijk. Schijnt beter te zijn ;)
Ontwikkeling heeft niet echt langer geduurd, Novavax had problemen met de productiecapaciteit. Dat was de voornaamste reden waardoor het langer duurde.

[ Voor 20% gewijzigd door Vlassie1980 op 20-12-2021 16:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Vlassie1980 schreef op maandag 20 december 2021 @ 16:35:
[...]
Genoeg mensen die de nieuwe techniek mRNA niet fijn vinden en meer vertrouwen hebben in een eiwit vaccin.
Ik ben wel benieuwd voor hoeveel mensen dit echt zo is, en voor welk gedeelte het gewoon het makkelijkste excuus was dat ze voor de voeten werd geworpen.

[ Voor 14% gewijzigd door YakuzA op 20-12-2021 16:50 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-08 23:26
Ben benieuwd of mensen met een long problemen zoals astma voorrang kunnen krijgen net als in mei.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Vlassie1980 schreef op maandag 20 december 2021 @ 16:35:
Genoeg mensen die de nieuwe techniek mRNA niet fijn vinden en meer vertrouwen hebben in een eiwit vaccin.
Mensen die de ballen verstand hebben van vaccins, eiwitten en mRNA. De AstraZeneca en Jansen vaccins zijn ook geen eiwit vaccins, dat soort vaccins zijn er tegenwoordig niet zoveel.

Laten we nou niet pretenderen dat die mensen een geldige reden hebben.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlackMonkey
Evertt schreef op maandag 20 december 2021 @ 19:06:
Ben benieuwd of mensen met een long problemen zoals astma voorrang kunnen krijgen net als in mei.
Mensen met een verhoogd medisch risico (griepprikgroep) krijgen voor zover ze nog niet zijn uitgenodigd op basis van hun leeftijd, voor een groot deel vanaf 23 december 2021 een sms met een oproep zich te melden bij een GGD in de regio.
https://www.rijksoverheid...cinatie/boostervaccinatie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:45
OH nice. Morgen snel mijn huisarts bellen dat hij het dit keer niet zelf moet regelen. De vorige keer was ik (als griepprikgroeplijster) NA mijn leeftijdsgenoten aan de beurt doordat hij een idiot was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

.edit: Vraag verplaatst uit een ander coronatopic, excuses als dit hier al langs is gekomen
Cobb schreef op maandag 20 december 2021 @ 18:17:
Ik heb in Juli één prik Pfizer gehad vanwege Corona besmetting in april. Onlangs heb ik op 1 december bij een inloop locatie een tweede prik Pfizer gehad. Kan ik die tweede prik zin als een Booster qua effecten? Is het niet zo dat de booster zo effectief is omdat het een recente vaccinatie is?
Ik kwam hier eigenlijk om deze vraag te stellen. Het is uncanny hoe jouw situatie tot op de maand klopt met de mijne :o

Hier dus ook corona in april, eerste prik in juli, tweede prik eind november. Dat was net de dag dat ze over de boostercampagne begonnen, dus ik dacht: mooi, heb ik meteen mijn booster gehad.

Maar nu ben ik het spoor een beetje booster... ik bedoel bijster.
RoD schreef op maandag 20 december 2021 @ 18:21:
[...]

Ja, in principe wel. Je besmetting kan je tellen als 1 vaccinatie, dus je hebt er nu 3 gehad. RIVM legt dit ook uit op z'n website, overigens. Mocht je het na willen lezen.
Welke pagina dan? Want ik vind wat hier staat nogal verwarrend. Allereerst:
Mensen die een booster krijgen met Pfizer/BioNTech worden gevaccineerd met dezelfde dosis als voor de 1e en 2e prik wordt gebruikt.
Ok, als booster zou ik dus weer een normale dosis Pfizer krijgen. Dat maakt al mijn prikken dus exact gelijk, waarvan ik er nu dus 2 heb gehad, na een corona infectie. Aangezien ik er maar 1 nodig had, ben ik dus geboosterd? We lezen even verder:
Ik heb corona gehad en twee keer een prik gehaald. Moet ik nog een booster?
Ook als je corona hebt gehad, krijg je een uitnodiging voor een boosterprik.
Heb je na je laatste vaccinatie nog corona gehad? Dat heeft ook een boosterefect. Dan moet je 3 maanden wachten voordat je de booster kan halen.
Ok, dus ik moet dus tóch nog wel een booster?
Ik heb eerst corona gehad en daarna 1 prik. Krijg ik dan ook een boostervaccinatie?
Ja. Als je eerst covid hebt gehad en daarna 1 prik, dan heb je de basisserie afgerond. Je kunt dan 3 maanden na je prik een boostervaccinatie halen.
Ok, dus de prik die ik net heb gehad is dus al een booster. Maar ik krijg nog wel een uitnodiging voor een booster. Wat is het nou? 8)7
RoD schreef op maandag 20 december 2021 @ 21:40:
[...]

Als het goed is staat er 2 van 2? En op basis van de datum van je laatste prik zou je moeten kunnen reizen, want het criterium zal zijn dat je volledig gevaccineerd moet zijn (dus X van X prikken gehad), en dat de laatste prik niet langer dan Y maanden geleden mag zijn. Dus daar zou je dan aan voldoen. Maar dit is wellicht meer iets voor andere topics, omdat we nu wat afdwalen.
Er staat bij mij, bij NL
• Vacinatiebewijs (2 doses)
• Herstelbewijs (geldig tot april 2022)

Bij internationaal staat:
• Dosis 2/2 (november 2021)
• Dosis 1/1 (juli 2021)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
.oisyn schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 02:25:

Er staat bij mij, bij NL
• Vacinatiebewijs (2 doses)
• Herstelbewijs (geldig tot april 2022)

Bij internationaal staat:
• Dosis 2/2 (november 2021)
• Dosis 1/1 (juli 2021)
Nou ga ik niet pretenderen dat ik het allemaal snap, maar ik heb het idee dat jij hiermee je booster al hebt gehad in november. Je had dosis 1/1 in juli ivm al corona te hebben gehad, en die tweede prik in november was de booster. Dus je kan vrij reizen/bewegen tot de booster van november niet meer geldig is, dus na 9 maanden oid, internationaal? Maar prik pin me er niet op vast.

Maar zoals ik al zei, dit past beter in het vaccinatiebeleid-topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Mbt die booster; is er geen spillage bij deze vaccinatie? Meen dat ik dat ergens heb gelezen en de huisarts geeft aan dat er geen spillage lijst bestaat dit keer.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:29

ericplan

5180 Wp PV

JB schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:45:
Mbt die booster; is er geen spillage bij deze vaccinatie? Meen dat ik dat ergens heb gelezen en de huisarts geeft aan dat er geen spillage lijst bestaat dit keer.
https://www.prullenbakvaccin.nl/

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:33

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

RoD schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 09:39:
Maar zoals ik al zei, dit past beter in het vaccinatiebeleid-topic.
Ah je hebt gelijk, excuus. Ik verplaats de vraag even :)

[ Voor 45% gewijzigd door .oisyn op 21-12-2021 09:58 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:25
Adlermann schreef op maandag 20 december 2021 @ 20:26:
[...]

OH nice. Morgen snel mijn huisarts bellen dat hij het dit keer niet zelf moet regelen. De vorige keer was ik (als griepprikgroeplijster) NA mijn leeftijdsgenoten aan de beurt doordat hij een idiot was.
Ik gok dat ze bij het RIVM/GGD dezelfde lijst gaan gebruiken. Dus als het toen al fout ging, dan is de kans inderdaad aanwezig dat het nu ook fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22-08 23:26
Ik ga een afspraak maken vanaf dinsdag online ik ga niet wachten op een sms.

In mei heb ik dat ook gedaan en heb nooit de brief ontvangen. Wel van de huisarts bevestiging gekregen dat ik er onder valt.

Het gaat nu al weer zo raar. Veel van de 70+ hebben nog geen brief ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:00
.oisyn schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 02:25:
Ok, dus ik moet dus tóch nog wel een booster?
Mijn schoonvader had 1 prik en 1 besmetting, hij werd opgeroepen voor de booster en is afgelopen zondag voor zijn afspraak gegaan. Hij werd uit de rij gehaald omdat ze zeiden dat het beleid was veranderd en hij toch echt eerst zijn tweede prik moest krijgen. Daar was gelukkig ter plekke al een andere rij voor waar hij direct mocht aansluiten, maar het werd echt als tweede prik en niet als booster aangeboden.
Grouchy schreef op maandag 20 december 2021 @ 14:27:

Daar zit, tenminste in m'n naaste omgeving zo te zien momenteel een behoorlijke vertraging in.
2 datapunten hier: brief kwam in een geval 13 dagen en in het andere 14 dagen nadat mensen van dat geboortejaar uitgenodigd werden om online een afspraak te maken.
Vergeet niet dat het ook gewoon feestdagen zijn en alles bij PostNL er dus superlang over doet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grouchy
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:58

Grouchy

meep meep

phYzar schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 10:14:
[...]

Vergeet niet dat het ook gewoon feestdagen zijn en alles bij PostNL er dus superlang over doet.
Naah, de kerstkaarten komen momenteel ook gewoon op tijd aan. Ze versturen 50K brieven per dag (350K/week), als je dan versnelt naar 700K en daarna 1M+ prikken per week gaat dat niet meer goed komen.

‘Het tempo van het sturen van de brieven is niet aangepast aan de turboversnelling van de vaccinatiecampagne’, bevestigt een RIVM-woordvoerder. Het rijksinstituut verzendt deze brieven sinds het begin van de boostercampagne op 18 november aan alle 60-plussers van oud naar jong, zo’n 50 duizend brieven per dag. Het aantal brieven per dag opvoeren, is volgens de RIVM-woordvoerder niet mogelijk.

<knipperdeknip>

‘Voor de Kerst hebben alle 75-plussers hun brief, en voor het eind van het jaar alle 70-plussers’, zegt de woordvoerder van het RIVM. ‘En de leeftijdsgroep van 60 tot 70 jaar ontvangt de uitnodiging naar verwachting de eerste week van januari.’ Het advies van de overheid is: wacht als 60-plusser niet met het maken van een afspraak. Maak die afspraak, bij voorkeur online. En als iemand dat niet lukt, vraag hulp.’

Aan 60-minners stuurt de overheid geen uitnodigingsbrief.

[ Voor 19% gewijzigd door Grouchy op 21-12-2021 10:29 ]

A cavalry general should be a master of practical science, know the value of seconds, despise life and not trust to chance.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
wontcachme schreef op maandag 20 december 2021 @ 11:22:
Die gaat volgens de site woensdag al open. Daar zou zij het liefst ook heen willen :+
Die nieuwe locatie (Nijmegen) is nu ook op de website beschikbaar, als ze nog moet inplannen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:00

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Mr_Blobby schreef op maandag 20 december 2021 @ 13:34:
Ze aspireren: het terugtrekken van de zuiger van de injectiespuit na injecteren (aspireren) wordt gedaan om te controleren of de injectienaald niet per ongeluk in een bloedvat zit.
Direct alle vaccinatievloeistof in een bloedvat injecteren kan ernstig nadelige effecten hebben.

In de laatste uitvoeringsrichtlijn van het RIVM voor de covid-19 vaccinatie staat:

[...]

Ik kwam hierop door deze youtube video waarin de deense professor Niels Høiby word geïnterviewd en waarin word uitgelegd waarom aspireren gewenst is en waarom vanwege een irrelevante studie aspireren in heel veel landen niet meer word gedaan: YouTube "Professor Hoiby, message to world leaders"
Deze link springt naar de kern van het verhaal (oproep tot aspireren), maar bekijk de hele video voor meer achtergrondiformatie.
Tijdje terug bij verschillende tweede kamerleden geprobeerd aandacht voor te vragen, geen reactie. Zeker nu ook kinderen worden gevaccineerd.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Falcon schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:42:
[...]

Tijdje terug bij verschillende tweede kamerleden geprobeerd aandacht voor te vragen, geen reactie. Zeker nu ook kinderen worden gevaccineerd.
Inderdaad.
In Noorwegen heb je 2,4 x meer kans op een ontsteking van de hartspier (myocarditis) of van het hartzakje (pericarditis) dan in Denemarken.
Het verschil: in Noorwegen word niet gecontroleerd of je per ongeluk in een bloedvat hebt geprikt i.p.v. in de spier en in Denemarken wel.
Zie hier: YouTube: US omicron surge now

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:18

Osxy

Holy crap on a cracker

Mr_Blobby schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:54:
[...]
Inderdaad.
In Noorwegen heb je 2,4 x meer kans op een ontsteking van de hartspier (myocarditis) of van het hartzakje (pericarditis) dan in Denemarken.
Het verschil: in Noorwegen word niet gecontroleerd of je per ongeluk in een bloedvat hebt geprikt i.p.v. in de spier en in Denemarken wel.
Zie hier: YouTube: US omicron surge now
Ik neem die beste man met paar korreltjes zout sinds uitspraken dat Ivermectin heeft geholpen om de gevallen in Japan snel te drukken (terwijl het daar niet eens goedgekeurd was voor gebruik).

Wikipedia: John Campbell (YouTuber)

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Osxy schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 13:02:
[...]

Ik neem die beste man met paar korreltjes zout sinds uitspraken dat Ivermectin heeft geholpen om de gevallen in Japan snel te drukken (terwijl het daar niet eens goedgekeurd was voor gebruik).

Wikipedia: John Campbell (YouTuber)
Het gaat over onderzoek van Niels Høiby
YouTube: Professor Hoiby, message to world leaders

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

user109731 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 12:33:
[...]

Die nieuwe locatie (Nijmegen) is nu ook op de website beschikbaar, als ze nog moet inplannen.
Net gekeken, zelfs de normale Nijmegen optie staat er nu niet 8)7. Dadelijk nogmaals kijken :+

EDIT:
Gelukt. Nu nog even afwachten tot de bevestigings email binnenkomt. 10 minutes and counting :P

[ Voor 14% gewijzigd door wontcachme op 21-12-2021 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
Dan nog zou ik afraden deze man te volgen. Hij brengt het allemaal heel wetenschappelijk, maar dat is het niet. Zoals ik eerder al aangaf, normaal moet je bij twijfelachtige studies als wetenschapper er zo snel mogelijk je handen vanaf trekken. Je wil er niet mee geassocieerd worden. Hij heeft recente videos waarbij hij daar bij ivermectin niet eens aan lijkt te denken. Maar ook als je ziet hoeveel videos hij over Omicron al heeft gemaakt, terwijl we op zijn best wat beperkte data hebben maar alle expert roepen "we weten het niet". Dan is wetenschappelijk informeren niet je hoofdtaak.

Dit voorbeeld laat het deels ook wel mooi zien. Al minimaal 2 videos over het onderwerp, flink lang ook. Bronnen als linkedin en youtube (dat zijn geen bronnen). Maar die overtuigende statistische data wordt dan weer niet gedeeld. We zien een bierviltjes berekening. Maar het procentuele verschil wordt nauwelijks benadrukt, die gaat ook maar van 0,003% (procent!) naar 0,0073% (procent!). Nee, roepen dat ineens 2,4x meer kans! loopt is belangrijker dan te benadrukken dat de kans al idioot klein is.

Neemt niet weg dat als het geen moeite is om te doen en het klopt, we het zeker moeten doen. Maar als je dat belangrijk vind stel je op zijn minst de data duidelijk publiekelijk beschikbaar. Daar hebben we geen youtube voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat een of ander figuur dat zegt op de Youtube video van een eikel die al veel valse informatie heeft verspreid, maakt het niet opeens een waarheid. De enige bronnen die je hierover kan vinden komen van Campbell's video, er is verder geen enkele ondersteuning.

Hou charlatans als Campbell en co alsjeblieft buiten serieuze discussies.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr_Blobby
gambieter schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 14:12:
[...]

Dat een of ander figuur dat zegt op de Youtube video van een eikel die al veel valse informatie heeft verspreid, maakt het niet opeens een waarheid. De enige bronnen die je hierover kan vinden komen van Campbell's video, er is verder geen enkele ondersteuning.

Hou charlatans als Campbell en co alsjeblieft buiten serieuze discussies.
"Eikel", "charlatan". Er zijn wel meerdere nieuwsberichten te vinden over het afwijkende beleid van Denemarken:
https://www.google.com/search?q=niels+h%C3%B8iby+aspirere
Maar ok dat wil nog niet zeggen dat het 100% wetenschappelijk is onderbouwd, maar het simpelweg even terugtrekken van de zuiger om te zien dat er geen bloed word meegetrokken is 2 seconden werk en heel gangbaar bij andere injecties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
Mr_Blobby schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 14:53:
[...]
"Eikel", "charlatan". Er zijn wel meerdere nieuwsberichten te vinden over het afwijkende beleid van Denemarken:
Maar ok dat wil nog niet zeggen dat het 100% wetenschappelijk is onderbouwd, maar het simpelweg even terugtrekken van de zuiger om te zien dat er geen bloed word meegetrokken is 2 seconden werk en heel gangbaar bij andere injecties.
Als ik die link bekijk zie ik vooral dat het vermoeden bij AZ bestaat, zoals ik het mij ook herinner. De cijfers die gebruikt werden voor de berekening gingen over mRNA. Tevens staat er letterlijk in die zoekresultaten dat het om een voorzorgsmaatregel gaat omdat ze de echte oorzaak nog niet weten. Het zou prachtig zijn als hij het wel onbetwist kon aantonen, maar dat kan hij niet. Maar zo brengt hij het absoluut niet. Als je de toon van de video bekijkt "governments will not like to admit they made a mistake". In de reacties daar gaat het ook al los met verontwaardiging en zelfs hier wordt het al gebracht dat we extra moeten oppassen "want kinderen". Mensen volgen het blind op, ongeremd door een gebrek aan kennis. Ik ben het niet helemaal eens met @gambieter zijn woordkeuze. Maar gezien hij in het onderwijs actief is snap ik het wel. Zulke figuren zijn gewoon hartstikke gevaarlijk op deze manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Mr_Blobby schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 14:53:
Natuurlijk vind je nieuwsberichten die het quoten als je de naam van dat figuur toevoegt. Maar je vind niets als je die naam niet toevoegt, wat aangeeft dat het geen algemeen beleid is. En John Campbell (zijn "Dr" is een onderwijsgraad, geen medische of virologische of epidemiologische of infectieziektenexpertise). Mensen luisteren oh zo graag naar wat ze graag willen horen en willen dan dat het waar is, maar uiteindelijk zijn dergelijke figuren alleen maar fake news verspreiders en daarmee gevaarlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
Vallen mensen onder de 60 met b.v. te hoge BMI daar ook onder? Ik ben om die reden bij de 1e/2e prik eerder geweest maar ik krijg geen griepprik. Zo nee dan zal ik wel loop volgende week aan de beurt zijn o.b.v. geboortejaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

Mr_Blobby schreef op maandag 20 december 2021 @ 13:34:

[...]

Met andere woorden: de hartspierontstekingen en mogelijk zelfs trombosevorming kan dus veroorzaakt worden door de "verkeerde" manier van vaccineren. :X Weer typisch Hollandse zuinigheid om niet te aspireren want zal ongetwijfeld tijd en dus geld kosten. :')

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
martwoutnl schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 15:34:
[...]

Vallen mensen onder de 60 met b.v. te hoge BMI daar ook onder? Ik ben om die reden bij de 1e/2e prik eerder geweest maar ik krijg geen griepprik. Zo nee dan zal ik wel loop volgende week aan de beurt zijn o.b.v. geboortejaar.
Als je de vorige keer vervroegd bent uitgenodigd met medische reden, dan lijkt het mij van wel. Maar de huisartsen moesten die namen doorgeven, dus die zal je het moeten vragen. De 'griepprikgroep' is meer een makkelijke verwijzing, omdat iedereen met een medisch hoog risico ook een griepprik krijgt aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 12:20

mace

Sapere Aude

Bart-Willem schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 15:37:
[...]

Met andere woorden: de hartspierontstekingen en mogelijk zelfs trombosevorming kan dus veroorzaakt worden door de "verkeerde" manier van vaccineren. :X Weer typisch Hollandse zuinigheid om niet te aspireren want zal ongetwijfeld tijd en dus geld kosten. :')
Laten we nu niet te hard van stapel lopen... Er is nog geen enkel bewijs voor en om het op Hollandse zuinigheid te gooien is echt totaal uit de lucht gegrepen. Kom op!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlackMonkey
Bart-Willem schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 15:37:
[...]

Met andere woorden: de hartspierontstekingen en mogelijk zelfs trombosevorming kan dus veroorzaakt worden door de "verkeerde" manier van vaccineren. :X
Iets wat al werd vermoed (en het is nog steeds een vermoeden), bij de eerste signalen bij AZ. Het is dus geen nieuws. Die zoekresultaten zijn ook wat ouder dan deze recente videos...
Weer typisch Hollandse zuinigheid om niet te aspireren want zal ongetwijfeld tijd en dus geld kosten. :')
De cijfers gaan letterlijk over andere landen 8)7. Dan is het toch sowieso niet typische Hollandse zuinigheid?Afgeven om het afgeven dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
BlackMonkey schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 15:52:
[...]

Als je de vorige keer vervroegd bent uitgenodigd met medische reden, dan lijkt het mij van wel. Maar de huisartsen moesten die namen doorgeven, dus die zal je het moeten vragen. De 'griepprikgroep' is meer een makkelijke verwijzing, omdat iedereen met een medisch hoog risico ook een griepprik krijgt aangeboden.
Bedankt. Ik zal eens bellen met de assistente hoe dat zit. Mijn nieuwe huisarts kent me dus weet van de BMI. Om die reden ben ik toen bij eerste gesprek ook doorgelicht op bloeddruk, etc. Gelukkig in orde. Edit: Mail is gestuurd. Ik zal morgen wel iets horen, schat ik in.

[ Voor 4% gewijzigd door martwoutnl op 21-12-2021 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Cijfers t/m afgelopen zondag:
Tot en met 19 december zijn er ruim 1.956.600 boostervaccinaties en derde prikken gezet. Bijna 1.343.000 mensen hebben hun boostervaccinatie bij de GGD ontvangen. Daarnaast hebben tot en met 19 december naar schatting ruim 486.000 mensen een boostervaccinatie gekregen in een instelling of een ziekenhuis. Er hebben sinds 6 oktober 127.600 mensen met een ernstige afweerstoornis hun derde vaccinatie bij de GGD ontvangen.
De GGD had voor vorige week als doel om 700.000 prikken te zetten en ze gingen daar iets over heen. Voor deze week is het plan 1 miljoen, dan 1,4 miljoen, en dan 1,6 miljoen per week in januari.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

BlackMonkey schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 15:55:
[...]

Iets wat al werd vermoed (en het is nog steeds een vermoeden), bij de eerste signalen bij AZ. Het is dus geen nieuws. Die zoekresultaten zijn ook wat ouder dan deze recente videos...

[...]

De cijfers gaan letterlijk over andere landen 8)7. Dan is het toch sowieso niet typische Hollandse zuinigheid?Afgeven om het afgeven dit.
Het ging er meer om dat het Rivm weer zo stellig iets de wereld in slingert en al in hun tunnelvisie vast lijkt te zitten (zoals carnaval dat alleen maar in kleine groepen wordt gevierd, corona echt niet zomaar naar Nederland zou komen, mondkapjes niet werken en ventileren weinig nut zou hebben). :+

Volvotips.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Newjersey
  • Laatst online: 22:04
Dus nu heeft de EU bepaald dat er een geldigheidsduur zit aan de QR code die is gekoppeld aan je vaccinatie of herstel. Onbegrijpelijk. Alles voor de controle zeg maar.

In mijn situatie betekend het dus dat ik met 2 besmettingen en 1 vaccinatie nu _alsbog_ een booster moet gaan halen, wil ik reizen door de EU.

Ik vraag me af of mijn natuurlijke infecties en de ondersteunende vaccinatie nu niet voldoende zijn voor mijn lichaam. Ik twijfel dus erg om weer een vaccin te nemen. Man wat een kut wereld leven we toch in. Om depri van te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:24

The Zep Man

🏴‍☠️

Newjersey schreef op woensdag 22 december 2021 @ 06:56:
Ik vraag me af of mijn natuurlijke infecties en de ondersteunende vaccinatie nu niet voldoende zijn voor mijn lichaam. Ik twijfel dus erg om weer een vaccin te nemen.
'Natuurlijke infecties'? :?

Als je twijfelt, dan heb je geen reisplannen. Als je straks wel wilt reizen, dan heb je geen keuze.
Man wat een kut wereld leven we toch in. Om depri van te worden.
Er zijn veel zaken om depressief van te worden, coronagerelateerd en anders. Van enkel een (nieuw) prikje met bijbehorende internationaal vaccinatiebewijs (wat vroeger ook al moest voor bepaalde landen d.m.v. het gele boekje) word ik niet depressief.

Wat een stuk deprimerender is, zijn de mensen die enkel redeneren vanuit 'ik' voor het halen van een prik. Statistisch gezien helpen vaccinaties tegen het verkrijgen, de impact, en het verspreiden van het virus. Helpen tegen het verspreiden van het virus helpt ook weer tegen het verkrijgen van het virus wanneer anderen het doen. Goede werking van vaccinaties is dus afhankelijk van collectiviteit. Dat is iets minder 'ik' en iets meer 'wij'.

Iets algemener:
Een vaccinatieplicht komt eraan in Oostenrijk. Hetzelfde artikel noemt dat het in Nederland niet is uitgesloten. Vanaf 1 maart wordt het spannend wat de situatie in Oostenrijk doet. Als vaccinatieplicht aantoonbaar werkt, dan zijn er verschillende belangen die spelen om het wel of niet in te voeren. Op sociaal en ethisch gebied zijn er voors en tegens, gebaseerd op of men vanuit een individueel of collectief perspectief redeneert. Op economisch gebied zijn er met name voordelen. Uiteindelijk zal waarschijnlijk het koude, harde geld de beslissende factor zijn.

Het zullen dan de antivaxxers zijn die ervoor gaan zorgen dat een vaccinatieplicht doorgevoerd zal worden. Mission failed successfully? :+

[ Voor 61% gewijzigd door The Zep Man op 22-12-2021 08:13 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Iemand een idee hoe men omgaat met de 'booster' van Janssen?

Het wordt in de QR code niet geregistreerd als zijnde booster, maar als zijnde volledige 2/2 vaccinatie van (in mijn geval) Moderna.

Maakt dat voor landen waar een booster (straks) verplicht is nog wat uit?
Of kijkt men gewoon naar de datum?

The best is yet to come

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:24

The Zep Man

🏴‍☠️

Dean Martin schreef op woensdag 22 december 2021 @ 08:24:
Het wordt in de QR code niet geregistreerd als zijnde booster, maar als zijnde volledige 2/2 vaccinatie van (in mijn geval) Moderna.

Maakt dat voor landen waar een booster (straks) verplicht is nog wat uit?
Of kijkt men gewoon naar de datum?
Volledig gevaccineerd is volledig gevaccineerd, of dat nu onder de noemer 'booster 'gedaan is of niet. Ik verwacht dat je je geen zorgen hoeft te maken, omdat ze enkel kijken naar het soort vaccin (er zijn landen die straks Janssen weigeren) en de laatste datum.

[ Voor 10% gewijzigd door The Zep Man op 22-12-2021 08:36 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:53
Newjersey schreef op woensdag 22 december 2021 @ 06:56:

Ik vraag me af of mijn natuurlijke infecties en de ondersteunende vaccinatie nu niet voldoende zijn voor mijn lichaam. Ik twijfel dus erg om weer een vaccin te nemen. Man wat een kut wereld leven we toch in. Om depri van te worden.
Uit recent onderzoek blijkt dat de vaccinaties beter lijken te werken tegen her infectie, omdat ze breder beschermen. Een natuurlijke infectie beschermt heel specifiek tegen één variant en mutatie. En de vaccinatie dus ook tegen kleine mutatie verschillen. Dat is in ieder geval de theorie nu.

Juist omdat je dus al 2x het hebt opgelopen zou een booster me verstandig lijken :+ aangezien je blijkbaar tot een groep behoort die makkelijk te besmetten is. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
BlackMonkey schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 15:52:
[...]

Even een update. De huisarts heeft al teruggemaild en die hebben geen oproep gehad om namen met mensen met te hoge BMI door te geven.

Daarnaast had ik ook de GGD gevraagd en die kwam met het volgende antwoord:
GGD GHOR Nederland @GGDGHORNL

tijdens de eerste vaccinatie ronde bij de GGD hebben mensen uit de griepprikgroep toestemming kunnen geven om hen hiervoor op te roepen. Als je dit hebt gedaan dan kun je een sms krijgen. Mensen die het langst geleden zijn gevaccineerd krijgen de sms het eerst.
Ik kan me niet herinneren dat die vraag er toen was.
Pagina: 1 ... 96 ... 101 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om de uitrol van de coronavaccins te bespreken, de strategie, het beleid, de voortgang end dergelijke. Het subforum COR valt onder het AWM beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid. Dus ook hier onderbouw je je posts waar nodig met bronnen.

Allerlei persoonlijke updates mogen hier: De Covid kroeg. In dit topic horen ze dus niet thuis en worden ze ook gewoon weggehaald.