.edit: Vraag verplaatst uit een ander coronatopic, excuses als dit hier al langs is gekomenCobb schreef op maandag 20 december 2021 @ 18:17:
Ik heb in Juli één prik Pfizer gehad vanwege Corona besmetting in april. Onlangs heb ik op 1 december bij een inloop locatie een tweede prik Pfizer gehad. Kan ik die tweede prik zin als een Booster qua effecten? Is het niet zo dat de booster zo effectief is omdat het een recente vaccinatie is?
Ik kwam hier eigenlijk om deze vraag te stellen. Het is uncanny hoe jouw situatie tot op de maand klopt met de mijne
Hier dus ook corona in april, eerste prik in juli, tweede prik eind november. Dat was net de dag dat ze over de boostercampagne begonnen, dus ik dacht: mooi, heb ik meteen mijn booster gehad.
Maar nu ben ik het spoor een beetje booster... ik bedoel bijster.
Welke pagina dan? Want ik vind wat
hier staat nogal verwarrend. Allereerst:
Mensen die een booster krijgen met Pfizer/BioNTech worden gevaccineerd met dezelfde dosis als voor de 1e en 2e prik wordt gebruikt.
Ok, als booster zou ik dus weer een normale dosis Pfizer krijgen. Dat maakt al mijn prikken dus exact gelijk, waarvan ik er nu dus 2 heb gehad, na een corona infectie. Aangezien ik er maar 1 nodig had, ben ik dus geboosterd? We lezen even verder:
Ik heb corona gehad en twee keer een prik gehaald. Moet ik nog een booster?
Ook als je corona hebt gehad, krijg je een uitnodiging voor een boosterprik.
Heb je na je laatste vaccinatie nog corona gehad? Dat heeft ook een boosterefect. Dan moet je 3 maanden wachten voordat je de booster kan halen.
Ok, dus ik moet dus tóch nog wel een booster?
Ik heb eerst corona gehad en daarna 1 prik. Krijg ik dan ook een boostervaccinatie?
Ja. Als je eerst covid hebt gehad en daarna 1 prik, dan heb je de basisserie afgerond. Je kunt dan 3 maanden na je prik een boostervaccinatie halen.
Ok, dus de prik die ik net heb gehad is dus al een booster. Maar ik krijg nog wel een uitnodiging voor een booster. Wat is het nou?

RoD schreef op maandag 20 december 2021 @ 21:40:
[...]
Als het goed is staat er 2 van 2? En op basis van de datum van je laatste prik zou je moeten kunnen reizen, want het criterium zal zijn dat je volledig gevaccineerd moet zijn (dus X van X prikken gehad), en dat de laatste prik niet langer dan Y maanden geleden mag zijn. Dus daar zou je dan aan voldoen. Maar dit is wellicht meer iets voor andere topics, omdat we nu wat afdwalen.
Er staat bij mij, bij NL
• Vacinatiebewijs (2 doses)
• Herstelbewijs (geldig tot april 2022)
Bij internationaal staat:
• Dosis 2/2 (november 2021)
• Dosis 1/1 (juli 2021)