PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant
Daar moeten ze nog verder opschalen helaas, maar ze openen binnenkort extra locaties in o.a. Den Bosch en Cuijk. Je zou het met een postcode ergens anders kunnen proberen, of elke dag even kijken of de nieuwe locaties beschikbaar zijn.henkzelf schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:28:
Klopt maar kennelijk heel veel gereserveerde slots in Noord-Brabant. Ik kon op zijn vroegst op 31 december terecht. Wacht wel even op de brief en dan bellen om samen met mijn partner een afspraak te maken.
Ik heb geen haast maar ze lopen wel erg achter hoor. In Den Bosch zelf wordt tot vandaag nog steeds niet geboosterd via een GGD afspraak. Er wonen ook maar 125.000 mensen tenslotte.user109731 schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 15:45:
[...]
Daar moeten ze nog verder opschalen helaas, maar ze openen binnenkort extra locaties in o.a. Den Bosch en Cuijk. Je zou het met een postcode ergens anders kunnen proberen, of elke dag even kijken of de nieuwe locaties beschikbaar zijn.
En of deze lukt voor 1 januari?
https://www.ggdhvb.nl/nie...abanthallen-in-den-bosch/
[ Voor 8% gewijzigd door henkzelf op 11-12-2021 16:04 ]
PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant
1️⃣9️⃣5️⃣5️⃣ en 1️⃣9️⃣5️⃣6️⃣ zijn aan de beurt. Plan de #oppepprik online.
— Hugo de Jonge (@hugodejonge) 12 december 2021
🕚 Vanaf 11:00 uur:
👉 https://t.co/atuKEXyXpm
☎️ Belt u liever? Wacht dan op uw uitnodigingsbrief.
ℹ️ Help elkaar met het maken van de afspraak: https://t.co/PbayVuQaoV
🚗 En met vervoer naar de priklocatie. pic.twitter.com/QiAnPWsv6x
Nog 2-3 dagen op dit tempo en heel 60+ kan online zich aanmelden.
Ik heb Janssen in september gehad. Vandaag een Duitse booster gekregen.
Mijn orginele Janssen in de Duitse app ingeladen. In die app kun je per land zien of je code geldig is. Dat is 'ie overal behalve in Frankrijk. Maar dat zou toch pas vanaf 15-12 niet zo moeten zijn?
The best is yet to come
Helaas is aanmelden en een afspraak niet hetzelfde. Moeder mag vandaag een afspraak maken. Overal in de regio ben je begin januari aan beurt. Gelukkig een eind rijden eerder plek.user109731 schreef op zondag 12 december 2021 @ 10:31:
Nu ~65+:
[Twitter]
Nog 2-3 dagen op dit tempo en heel 60+ kan online zich aanmelden.
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Omgeving Den Bosch zie ik in je profiel? Dat is een lastige regio, zie ook een aantal berichten terug in dit topic. Ik hoop echt dat de GGD snel wat locaties kan openen daars3n schreef op zondag 12 december 2021 @ 12:56:
[...]
Helaas is aanmelden en een afspraak niet hetzelfde. Moeder mag vandaag een afspraak maken. Overal in de regio ben je begin januari aan beurt. Gelukkig een eind rijden eerder plek.

Yes, den Bosch idd. Ze zijn nog bezig om in de Brabanthallen een locatie te regelen. Echt nul vooruitziende blik lijkt hetuser109731 schreef op zondag 12 december 2021 @ 13:16:
[...]
Omgeving Den Bosch zie ik in je profiel? Dat is een lastige regio, zie ook een aantal berichten terug in dit topic. Ik hoop echt dat de GGD snel wat locaties kan openen daar
Vanmorgen op postcode Den Bosch en Eindhoven pas vanaf 6 januari opties beschikbaar. En rara, die gebruiken drie van de vier zelfde vacc locaties.s3n schreef op zondag 12 december 2021 @ 13:19:
[...]
Yes, den Bosch idd. Ze zijn nog bezig om in de Brabanthallen een locatie te regelen. Echt nul vooruitziende blik lijkt het
Nu op drie kwartier afstand en next sunday.
[ Voor 88% gewijzigd door RoD op 12-12-2021 15:25 ]
Wikipedia: Robert W. Malone
Virussen? Scan ze hier!
wel oppassen en kijken wie dit desinformatie noemt.....wildhagen schreef op zondag 12 december 2021 @ 15:17:
Malone staat bekend als verspreider van desinformatie rondom Covid19-vaccinaties. Ik kan zijn uitspraken dan ook niet echt serieus nemen....
Wikipedia: Robert W. Malone
het kan ook zijn dat dit de waarheid is en de rest desinformatie. vooral het nieuws op mainstream televisie en kranten zijn vaak desinformatie te vinden. ook zijn ze goed in het manipuleren van data.
De waarheid zal ergens in het midden zitten, alleen de tijd (hopelijk binnen 1-3 jaar) weten we meer over alle ontwikkelingen...
nothing stops this train
De waarheid ligt niet in het midden. We gaan hier uit van kennis op wetenschappelijke basis om zin en onzin te scheiden. En dit valt onder onzin.Kol Nedra schreef op zondag 12 december 2021 @ 15:20:
[...]
wel oppassen en kijken wie dit desinformatie noemt.....
het kan ook zijn dat dit de waarheid is en de rest desinformatie. vooral het nieuws op mainstream televisie en kranten zijn vaak desinformatie te vinden. ook zijn ze goed in het manipuleren van data.
De waarheid zal ergens in het midden zitten, alleen de tijd (hopelijk binnen 1-3 jaar) weten we meer over alle ontwikkelingen...
Ben benieuwd hoever ze zijn met die brieven voor digibeten.
En dat wij a.s. zondag maar even naar Utrecht gaan omdat er in Den Bosch en Eindhoven pas na 1 januari plek is, dat zal hij er dan wel weer niet bij vertellen.
1️⃣9️⃣5️⃣7️⃣, 1️⃣9️⃣5️⃣8️⃣ en 1️⃣9️⃣5️⃣9️⃣ kunnen straks de #oppepprik online plannen.
— Hugo de Jonge (@hugodejonge) 13 december 2021
🕚 Vanaf 11:00 uur:
👉 https://t.co/atuKEXyXpm
ℹ️ Help bij het maken van de afspraak: https://t.co/PbayVuQaoV
🚗 En met vervoer naar de priklocatie. pic.twitter.com/CghUKzDtFA
Morgen 1960 en 1961, en dan is het afwachten tot de persconferentie hoe ze het verder doen.
Waarbij dan direct het probleem aan het licht komt dat er 6 maanden tussen booster en laatste prik moet zitten. De AZ-groep had een lange wachttijd tussen de twee prikken en is relatief laat geprikt. Echtgenote is van '58 en heeft op 4 juli de tweede prik gehad. Mag dus pas vanaf 4 januari een afspraak maken.user109731 schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:34:
Zoals verwacht nu drie geboortejaren tegelijk, naar ~62+:
[Twitter]
Morgen 1960 en 1961, en dan is het afwachten tot de persconferentie hoe ze het verder doen.
Tweede probleem is de website waar je pas een boosterprik kan plannen ná een controlevraag of de laatste prik langer dan 6 maanden terug is.
A'dam PVOutput
Het is heel vervelend hoe dat uitkomt voor die groep inderdaad. Ik hoop dat ze deze week die 6 maanden verkorten naar 5 voor de AZ groep, dan haal je die van januari naar december. Dat lijkt me belangrijker dan verder met 60- prikken op dit moment. Fingers crossed dat dit veranderd gaat worden.ericplan schreef op maandag 13 december 2021 @ 10:52:
Waarbij dan direct het probleem aan het licht komt dat er 6 maanden tussen booster en laatste prik moet zitten. De AZ-groep had een lange wachttijd tussen de twee prikken en is relatief laat geprikt. Echtgenote is van '58 en heeft op 4 juli de tweede prik gehad. Mag dus pas vanaf 4 januari een afspraak maken.
Las op Twitter de suggestie om de controlevraag nu met ja te beantwoorden en te zorgen dat de afspraak kort na die 6 maanden-termijn zit.user109731 schreef op maandag 13 december 2021 @ 11:03:
[...]
Het is heel vervelend hoe dat uitkomt voor die groep inderdaad. Ik hoop dat ze deze week die 6 maanden verkorten naar 5 voor de AZ groep, dan haal je die van januari naar december. Dat lijkt me belangrijker dan verder met 60- prikken op dit moment. Fingers crossed dat dit veranderd gaat worden.
A'dam PVOutput
EDIT:
Bronnetje: https://eenvandaag.avrotr...ed-tegen-ernstige-ziekte/
[ Voor 16% gewijzigd door Nox op 13-12-2021 12:19 ]
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
De waarheid ligt helemaal niet in het midden, dat is false balance. Malone verspreidt aantoonbare onzin.Kol Nedra schreef op zondag 12 december 2021 @ 15:20:
[...]
wel oppassen en kijken wie dit desinformatie noemt.....
Hetzelfde als talkshows die ook zorgen voor een zogenaamde balans door 'tegengeluiden' te laten horen.MarcoC schreef op maandag 13 december 2021 @ 13:43:
[...]
De waarheid ligt helemaal niet in het midden, dat is false balance. Malone verspreidt aantoonbare onzin.
Alsof je tegenover Akwasi ook een slavenhandelaar zou moeten uitnodigen.
Als zorgmedewerker zou ik komende week een uitnodiging voor een booster moeten krijgen, maar mijn tweede prik is nu ongeveer 5 maanden geleden (toen viel ik niet in de prioriteitsgroep). Los van of het straks überhaupt mogelijk wordt voor mij om een afspraak te maken, ben ik dus wel benieuwd naar de reden van dit uitgangspunt.
Het oorspronkelijke plan was om vorige week 350.000 prikken te zetten en deze week 700.000. Ik ben heel benieuwd waar het RIVM nu mee komtHet zetten van boosterprikken wordt versneld. Dat zegt demissionair minister De Jonge van Volksgezondheid. Volgens hem werkt een extra prik tegen de omikronvariant van het coronavirus. Die baart het kabinet zorgen: "We weten er niet veel van, maar wat we weten is niet geruststellend".
"De muur van immuniteit die we hebben opgebouwd lijkt onvoldoende bestand tegen omikron. Maar we zien dat de variant zich wel wat aantrekt van de extra prik", zegt De Jonge, die zich baseert op onderzoek in Groot-Brittannië.
Hóe het vaccinatieprogramma versneld wordt, weet de minister nu nog niet. De Jonge denkt morgen meer te kunnen zeggen over wat het betekent voor het moment waarop mensen een boosterprik kunnen krijgen. "Het RIVM maakt op dit moment een plan van aanpak."
ik moest wel lachen om deze uitspraak. kan die man niet gewoon zijn mond houden tot hij weet hoe?user109731 schreef op maandag 13 december 2021 @ 15:03:
De Jonge wil de boostercampagne verder versnellen, maar hoe is nog onduidelijk:
[...]
Het oorspronkelijke plan was om vorige week 350.000 prikken te zetten en deze week 700.000. Ik ben heel benieuwd waar het RIVM nu mee komt
Ik was gister in Duitsland voor mijn booster, en tijdens het gesprekje daar werd er door de arts aangegeven dat er geen medische reden achter zit, maar een puur logistieke. In Duitsland hanteren ze 5 maanden (behalve Janssen).tijn.online schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:51:
Weet iemand waarop het interval van 6 maanden tussen de eerste vaccinatiereeks en boosterprik is gebaseerd? Op de (overheids)sites die ik tot nu toe vind staat niet veel meer dan het gegeven zelf. Terwijl in andere landen volgens mij andere intervallen worden aangehouden?
Als zorgmedewerker zou ik komende week een uitnodiging voor een booster moeten krijgen, maar mijn tweede prik is nu ongeveer 5 maanden geleden (toen viel ik niet in de prioriteitsgroep). Los van of het straks überhaupt mogelijk wordt voor mij om een afspraak te maken, ben ik dus wel benieuwd naar de reden van dit uitgangspunt.
The best is yet to come
De GGD directeur bij Beau gaf aan dat het standpunt is dat een booster daarvoor weinig zin heeft en ze hem daarom niet eerder zetten. Maar als je hem via het ziekenhuis kan krijgen zal dat wel loslopen en zou ik gewoon een afspraak maken. De effecten van omicron zijn in dat beleid namelijk niet meegenomen.tijn.online schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:51:
Weet iemand waarop het interval van 6 maanden tussen de eerste vaccinatiereeks en boosterprik is gebaseerd? Op de (overheids)sites die ik tot nu toe vind staat niet veel meer dan het gegeven zelf. Terwijl in andere landen volgens mij andere intervallen worden aangehouden?
Eigenwijsheid denk ik. Als ik deze tweet van Jan Paternotte zie, lopen we gewoon flink uit de pas. Eigenlijk laten we Janssen en AZ gevaccineerden gewoon in de "stront" zakken qua bescherming door vaccins. Je kan wel proberen een booster interval aan te houden, maar er zitten toch echt verschillen in de vaccins, waarbij de vector vaccins echt minder goed zijn qua anti-lichamen.tijn.online schreef op maandag 13 december 2021 @ 14:51:
Tijd die land momenteel vereist tussen tweede prik en #booster. Wat valt op?
— Jan Paternotte (@jpaternotte) 13 december 2021
🇬🇧 3 maanden
🇦🇹 4 maanden
🇩🇰 4,5 maand
🇩🇪 5 maanden (en 1 mnd voor Janssen)
🇫🇷 5 maanden
🇧🇪 2 mnd (Janssen), 4 mnd (Astra), 6 mnd (overig)
🇳🇱 6 maanden
[ Voor 8% gewijzigd door loekf2 op 13-12-2021 16:38 ]
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
Herkent die app ook dat je dus al een prik in NL hebt gehad en dit dus een booster is?Dean Martin schreef op zondag 12 december 2021 @ 10:49:
Wat ik niet helemaal snap:
Ik heb Janssen in september gehad. Vandaag een Duitse booster gekregen.
Mijn orginele Janssen in de Duitse app ingeladen. In die app kun je per land zien of je code geldig is. Dat is 'ie overal behalve in Frankrijk. Maar dat zou toch pas vanaf 15-12 niet zo moeten zijn?
In de Duitse app ziet 'ie het als een volledige Moderna vaccinatie en is 'ie pas geldig over 14 dagen.snaggyheadshot schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:41:
[...]
Herkent die app ook dat je dus al een prik in NL hebt gehad en dit dus een booster is?
In de Franse als booster, en is 'ie over 8 dagen geldig (als er langer dan 8 weken tussen booster en Janssen zit is dat de regel).
Zelfde QR code ingeladen.
The best is yet to come
De QR code heeft dan ook alleen informatie over je vaccinaties en/of tests. Of die geldig zijn wordt bepaald in de scanner.Dean Martin schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:12:
[...]
In de Duitse app ziet 'ie het als een volledige Moderna vaccinatie en is 'ie pas geldig over 14 dagen.
In de Franse als booster, en is 'ie over 8 dagen geldig (als er langer dan 8 weken tussen booster en Janssen zit is dat de regel).
Zelfde QR code ingeladen.
Klopt.RocketKoen schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:19:
[...]
De QR code heeft dan ook alleen informatie over je vaccinaties en/of tests. Of die geldig zijn wordt bepaald in de scanner.
Overigens heb ik wel een volledig dosis Moderna gekregen terwijl voor een booster (ook bij Janssen) een halve wordt voorgeschreven.
The best is yet to come
Klopt. Maar de eenduidigheid is ver te zoeken.RocketKoen schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:19:
[...]
De QR code heeft dan ook alleen informatie over je vaccinaties en/of tests. Of die geldig zijn wordt bepaald in de scanner.
Overigens heb ik wel een volledig dosis Moderna gekregen terwijl voor een booster (ook bij Janssen) een halve wordt voorgeschreven.
The best is yet to come
Misschien heb je wel een dubbelboost gehadDean Martin schreef op maandag 13 december 2021 @ 17:55:
[...]
Klopt. Maar de eenduidigheid is ver te zoeken.
Zag er misschien slecht uitRocketKoen schreef op maandag 13 december 2021 @ 19:59:
[...]
Misschien heb je wel een dubbelboost gehad
The best is yet to come
Het vaccin uit Nederland is geregistreerd in België door mijn huisarts ginds. Is er een manier om mijn booster nu in NL aan mijn DigiD te koppelen? Ik las bij info van de GGD dat België nu mijn qr codes moet voorzien, in de Belgische app kan ik dan ook een code maken met 2/2 vaccins. Alleen, is er een manier om de coronacheck app te updaten zodat mijn Nederlandse code ook de booster toont of moet ik nu dagelijks de Belgische qr code 'internationaal' gebruiken?
Ik vermoed het laatste, want in Europa is afgesproken dat de instantie die de prik zet, verantwoordelijk is voor het cerfiicaat.cedrix5 schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:50:
Ik heb recent mijn booster gehad in België na een eerste inenting van J&J in Nederland.
Het vaccin uit Nederland is geregistreerd in België door mijn huisarts ginds. Is er een manier om mijn booster nu in NL aan mijn DigiD te koppelen? Ik las bij info van de GGD dat België nu mijn qr codes moet voorzien, in de Belgische app kan ik dan ook een code maken met 2/2 vaccins. Alleen, is er een manier om de coronacheck app te updaten zodat mijn Nederlandse code ook de booster toont of moet ik nu dagelijks de Belgische qr code 'internationaal' gebruiken?
Dat laatste. GGD werkt wel aan een oplossing om de booster te kunnen registreren.cedrix5 schreef op maandag 13 december 2021 @ 20:50:
Ik heb recent mijn booster gehad in België na een eerste inenting van J&J in Nederland.
Overigens denk ik dat in het geval van Janssen + booster het niet gezien wordt als booster maar als volledige vaccinatie als ik m'n eigen QR code bekijk.
Dan zou je hem al in Utrecht/Rotterdam/Groningen kunnen laten registreren bij de GGD.
[ Voor 18% gewijzigd door Dean Martin op 14-12-2021 06:24 ]
The best is yet to come

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Ook 1960 en 1961 kunnen een #oppepprik plannen. Alle 60+’ers dus!
— Hugo de Jonge (@hugodejonge) 14 december 2021
🕚 Vanaf 11:00 uur via https://t.co/atuKEXyXpm
ℹ️ Help bij het maken van de afspraak: https://t.co/PbayVuQaoV
🚗 En met vervoer naar de priklocatie. pic.twitter.com/1voXRgP4hy
Ik ben heel benieuwd wat we vanavond gaan horen over het vervolg.
QEDhenkzelf schreef op zondag 12 december 2021 @ 17:52:
Als minister de Jonge maandag weer drie geboortejaren (1957, 58 en 59) en dinsdag nog twee (1960 en 1961) via Twitter uitnodigt voor een boosterprik, dan kan hij dinsdagavond tijdens de persconferentie in ieder geval zeggen dat alle 60+ers een uitnodiging voor een boosterprik hebben gehad.![]()
![]()
![]()
Ben benieuwd hoever ze zijn met die brieven voor digibeten.
En dat wij a.s. zondag maar even naar Utrecht gaan omdat er in Den Bosch en Eindhoven pas na 1 januari plek is, dat zal hij er dan wel weer niet bij vertellen.
Eigenlijk is 'Alle 60+ers zijn voor 1 januari aan de beurt voor de booster' een klein beetje een wassen neus. De grootste groep (60-65) is immers geprikt met AstraZeneca. Er zat destijds een lange tijd tussen de eerste en tweede prik, en er ware grote regionale verschillen met het begin van vaccineren voor deze groep.user109731 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:33:
Zoals verwacht:
[Twitter]
Ik ben heel benieuwd wat we vanavond gaan horen over het vervolg.
Een grote groep 60-65'ers is dus helemaal niet aan de beurt voor 1 januari omdat ze immers nog niet allemaal 6 maanden geleden geprikt zijn.
Dat klopt echter is de bescherming van dat vaccin veel korter dan van bijvoorbeeld moderna of pfizer. Dus best kans dat de gemiddelde persoon met AZ al minder beschermd is dan de anderen die 15 jaar ouder zijn.snaggyheadshot schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:59:
[...]
Eigenlijk is 'Alle 60+ers zijn voor 1 januari aan de beurt voor de booster' een klein beetje een wassen neus. De grootste groep (60-65) is immers geprikt met AstraZeneca. Er zat destijds een lange tijd tussen de eerste en tweede prik, en er ware grote regionale verschillen met het begin van vaccineren voor deze groep.
Een grote groep 60-65'ers is dus helemaal niet aan de beurt voor 1 januari omdat ze immers nog niet allemaal 6 maanden geleden geprikt zijn.
Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.
Des te meer reden om nú al te beginnen dus (mits dit ook daadwerkelijk zo is natuurlijk).bert pit schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:15:
[...]
Dat klopt echter is de bescherming van dat vaccin veel korter dan van bijvoorbeeld moderna of pfizer. Dus best kans dat de gemiddelde persoon met AZ al minder beschermd is dan de anderen die 15 jaar ouder zijn.
Ondertussen kunnen ze bij onze buren in NRW al na 4(!) weken na hun laatste inenting boosteren.
Niet, geloof dat mensen te horen krijgen als je belt, om later maar terug te bellen. Op deze manier mensen oproepen slaat natuurlijk nergens op. Ze hebben ook een beperkt "plan window".Apache4u schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:27:
Tja, plannen ≠ krijgen.
Ik ben benieuwd tot wanneer er nu gepland wordt.
Ik met Janssen mogen ze van mij eerder gisteren dan vandaag oproepen.
iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel
loekf2 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:10:
[...]
Niet, geloof dat mensen te horen krijgen als je belt, om later maar terug te bellen. Op deze manier mensen oproepen slaat natuurlijk nergens op. Ze hebben ook een beperkt "plan window".
Ik met Janssen mogen ze van mij eerder gisteren dan vandaag oproepen.
Twitter. Lees dat mensen die bellen te horen krijgen dat je pas mag bellen als je op 6 maanden na 2e/volledige vaccinatie zit. Kreeg je bv op 1 juli je 2e AZ, mag je 1 januari belllen. Plannen tot diep in Januari doen ze niet.joppe113 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:15:
En dat weet je door een onderbuik gevoel, of iemand die je hebt gesproken of heb je daar ook een bron voor dat dat regelmatig gebeurt?
[...]
Als ik het goed begrepen heb checked de online afsprakenplanner ook je laatste vaccinatie datum.
Op deze manier is het oproepen van de 60ers een wassen neus.
En als dadelijk ergens in de wereld alle drie de vaccins tegelijk gegeven worden dan krijgen we vier uitroeptekens? Eens met de kritiek op NL beleid, maar je mag het ook wel een beetje in perspectief blijven zien. Ik denk dat ze dat in Zuid-Afrika met me eens zullen zijnsnaggyheadshot schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 11:54:
[...]
Ondertussen kunnen ze bij onze buren in NRW al na 4(!) weken na hun laatste inenting boosteren.
In Nieuw Zeeland heeft een man zich in korte tijd 10x laten vaccineren. Dat kan ook nog.
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
En als ze de oproep niet hadden gedaan, dan wordt er gezegt "waarom laat je de 60ers die wel op 6 maanden zit niet alvast komen"... zo is er altijd iets.loekf2 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:18:
[...]
Twitter. Lees dat mensen die bellen te horen krijgen dat je pas mag bellen als je op 6 maanden na 2e/volledige vaccinatie zit. Kreeg je bv op 1 juli je 2e AZ, mag je 1 januari belllen. Plannen tot diep in Januari doen ze niet.
Als ik het goed begrepen heb checked de online afsprakenplanner ook je laatste vaccinatie datum.
Op deze manier is het oproepen van de 60ers een wassen neus.
Wat mij betreft hadden ze meteen vanaf het begin van de boostercampagne moeten zeggen: je kan hem krijgen na X maanden van de 2e prik (of Janssen). Wat die X is moet uit de wetenschap komen. 1 maand lijkt me zelf erg onnodig en kort, maar ik heb er niet in gestudeerd. 6 maanden is misschien weer te lang. Ik weet het niet... wel bijzonder dat (weer) elk land het anders doet.
[ Voor 5% gewijzigd door Plenkske op 14-12-2021 12:23 ]
Mijn vader (wel DigiD) kon dezelfde avond van de aankondiging van zijn bouwjaar al een boosterprik halen trouwens. Dat vond ik dan wel weer top!
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Laatst DigiD voor mij kids aangevraagd, de brief lag de volgende dag in de busBeQuietAndDrive schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:27:
Even een vraag. Mijn moeder is van 1946. Inmiddels mogen mensen van 1961 een booster halen, maar mijn moeder krijgt maar geen afspraak bij de GGD (telefonisch) omdat ze geen DigiD heeft (inmiddels wel aangevraagd btw). En dan moet ze dus wachten op de brief. Iemand enig idee hoe lang het duurt voordat zo'n brief komt?
Mijn vader (wel DigiD) kon dezelfde avond van de aankondiging van zijn bouwjaar al een boosterprik halen trouwens. Dat vond ik dan wel weer top!
Sorry, ik bedoelde niet de DigiD brief maar de RIVM oproepbrief. Ik zal het aanpassen.TripleQ schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:29:
[...]
Laatst DigiD voor mij kids aangevraagd, de brief lag de volgende dag in de bus
Ik zou niet wachten op de brief iig, die had allang in de bus moeten liggen. Op geboortejaar gezien zou ze allang geprikt moeten zijnBeQuietAndDrive schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:27:
Even een vraag. Mijn moeder is van 1946. Inmiddels mogen mensen van 1961 een booster halen, maar mijn moeder krijgt maar geen afspraak bij de GGD (telefonisch) omdat ze geen DigiD heeft (inmiddels wel aangevraagd btw). En dan moet ze dus wachten op de RIVM oproepbrief. Iemand enig idee hoe lang het duurt voordat zo'n brief komt?
Jr moeder had ook gewoon met vader mee kunnen gaan naar de prikstraat.
[ Voor 7% gewijzigd door YakuzA op 14-12-2021 14:12 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Ik snap niet zo goed wat je punt is? Uitroepteken was ter benadrukking van het feit dat men er voor kiest enorm af te wijken van wat andere landen gemiddeld doen. Nergens insinueer ik of ik het daarmee eens ben noch oneens.CurlyMo schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 12:19:
[...]
En als dadelijk ergens in de wereld alle drie de vaccins tegelijk gegeven worden dan krijgen we vier uitroeptekens? Eens met de kritiek op NL beleid, maar je mag het ook wel een beetje in perspectief blijven zien. Ik denk dat ze dat in Zuid-Afrika met me eens zullen zijn
Zo vatte ik dat wel op. Excuus.snaggyheadshot schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:59:
[...]
Ik snap niet zo goed wat je punt is? Uitroepteken was ter benadrukking van het feit dat men er voor kiest enorm af te wijken van wat andere landen gemiddeld doen. Nergens insinueer ik of ik het daarmee eens ben noch oneens.
Sinds de 2 dagen regel reageer ik hier niet meer
Dat laatste wist ik niet, ik dacht dat het alleen op afspraak was, dat is immers ook wat de GGD zegt.YakuzA schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 13:59:
[...]
Ik zou niet wachten op de brief iig, die had allang in de bus moeten liggen. Op geboortejaar gezien zou ze allang geprikt moeten zijn
Jr moeder had ook gewoon met vader mee kunnen gaan naar de prikstraat.
Dat eerste: ze heeft de GGD de afgelopen week 3x gebeld, 3x zeggen ze 'kan niet, eerst brief afwachten'. Vandaar ook mijn vraag, kennelijk houden ze daar momenteel toch vrij streng aan vast.
[ Voor 6% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 14-12-2021 15:12 ]
Diegene die repliede had gelijk. Zeker bij 70+ mocht de partner gewoon mee als je telefonisch een afspraak inplande. Die moest dan wel aan de telefoon komen om OK te roepen. Mijn ouders hebben we ook uitgelegd dat je zonder brief gewoon kon bellen als je toch "heb brief" intoetste. Het is een waardeloos systeem met die brieven. Online is veel makkelijker, maar zo lezen kunnen ze niet automatisch checken of er een partner is.BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:11:
[...]
Dat laatste wist ik niet, ik dacht dat het alleen op afspraak was, dat is immers ook wat de GGD zegt.
Dat eerste: ze heeft de GGD de afgelopen week 3x gebeld, 3x zeggen ze 'kan niet, eerst brief afwachten'. Vandaar ook mijn vraag, kennelijk houden ze daar momenteel toch vrij streng aan vast.
En ruim een half miljoen aan derde prikken + boosters door ziekenhuizen/instellingen, dus we komen op ruim een miljoen boosters + derde prikken.Aantal boosterprikken gezet door de GGD: 630.627
In de afgelopen 7 dagen hebben 374.928 mensen een boosterprik gekregen via de GGD. De komende 7 dagen staan er 512.298 afspraken voor boosterprikken gepland door de GGD.
Vorige week zou de GGD 350.000 prikken zetten en dat hebben ze gehaald. Deze week is 700.000 en met afspraken die nog gemaakt worden kunnen ze daarmee een heel eind komen. Het blijft jammer dat bepaalde regio's achterlopen, maar ondanks de late start valt dit opschalen niet tegen.
In Engeland willen ze naar 1 miljoen jabs per dag om voor einde van het jaar iedereen geboosterd te hebben. Zij zijn ongeveer 4x groter.user109731 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:23:
De laatste cijfers voor afgelopen zondag:
[...]
En ruim een half miljoen aan derde prikken + boosters door ziekenhuizen/instellingen, dus we komen op ruim een miljoen boosters + derde prikken.
Vorige week zou de GGD 350.000 prikken zetten en dat hebben ze gehaald. Deze week is 700.000 en met afspraken die nog gemaakt worden kunnen ze daarmee een heel eind komen. Het blijft jammer dat bepaalde regio's achterlopen, maar ondanks de late start valt dit opschalen niet tegen.
Persoonlijk vind ik 100.000 per dag dan niet extreem indrukwekkend.
Overigens denk ik dat vooral Janssen en AZ mensen eerder geholpen zouden moeten worden. Voor mensen onder de 60 die 6 maanden geleden Pfizer/Moderna hebben gekregen is er niet superveel aan de hand. Ja, kans op besmetting met Omicron is heel hoog maar zelfs met booster kan dat gebeuren. Vaccinatie is en blijft vooral bedoeld om ernstige ziekte te voorkomen en dat lijkt bij Omicron sowieso mee te vallen.
Ik heb toevallig de oproepdag (van mijn geboortejaar) gemarkeerd in mijn agenda en na 5 dagen (incl weekend) is de brief van de GGD nog niet binnen.BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:11:
[...]
Dat laatste wist ik niet, ik dacht dat het alleen op afspraak was, dat is immers ook wat de GGD zegt.
Je kunt natuurlijk ook op je vorige smartphone een account voor haar aanmaken en een digid regelen enz enz. Er vanuit gaande dat ze zelf geen phone heeft.
Zekers. In het vrijwel prikloze Den Bosch staan de gele verkeersborden inmiddels langs de straat bij de Brabanthallen en het licht was aan. Kon ik goed zien dat het deze week niks meer wordt.user109731 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:23:
De laatste cijfers voor afgelopen zondag:
[...]
En ruim een half miljoen aan derde prikken + boosters door ziekenhuizen/instellingen, dus we komen op ruim een miljoen boosters + derde prikken.

Ah ok. Lekker onduidelijk dan. Mijn vader boekte via zijn DigiD, dus niet telefonisch.loekf2 schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 16:00:
[...]
Diegene die repliede had gelijk. Zeker bij 70+ mocht de partner gewoon mee als je telefonisch een afspraak inplande. Die moest dan wel aan de telefoon komen om OK te roepen. Mijn ouders hebben we ook uitgelegd dat je zonder brief gewoon kon bellen als je toch "heb brief" intoetste. Het is een waardeloos systeem met die brieven. Online is veel makkelijker, maar zo lezen kunnen ze niet automatisch checken of er een partner is.
Ze heeft vanmiddag nogmaals gebeld met de GGD, en nu kon het ineens wel (afspreken zonder brief). Ze kan over bijna 4 weken terecht, omgeving Arnhem... damn. Nou ja, in elk geval gelukt. Blijft een beetje gek dat ze nu al mensen oproepen van 1961, terwijl 1946 pas over 4 weken lukt om 'weg te werken'...
Hoe dan ook: ik zal, als haar DigiD binnen is, nog eens met haar inloggen om te zien of het sneller kan.
[ Voor 3% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 14-12-2021 19:13 ]
Heb je meer context?Plenkske schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:21:
Het is dus 3 maanden geworden. Prima
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
NOS liveblog
57 MINUTEN GELEDEN
Vanwege omikron krijgt elke 18-plusser in januari mogelijkheid van booster
Vanwege de omikronvariant krijgt elke 18-plusser uiterlijk in de tweede helft van januari een booster aangeboden. Dat staat in de maatregelen die het demissionair kabinet net heeft gepubliceerd.
De booster wordt gegeven na drie maanden in plaats van na zes maanden na de laatste vaccinatie of doorgemaakte coronabesmetting.
Dat laatste gaat dus niet denk ik. Ik heb een afspraak staan in Utrecht (wel online gemaakt met Digid) en wilde vanmiddag even online kijken of ik inmiddels eerder in Den Bosch terecht kon. Maar zover kwam ik niet, want "" u hebt al een afspraak.." Moest ik evt bellen voor wijzigen.BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 19:12:
[...]
Ah ok. Lekker onduidelijk dan. Mijn vader boekte via zijn DigiD, dus niet telefonisch.
Ze heeft vanmiddag nogmaals gebeld met de GGD, en nu kon het ineens wel (afspreken zonder brief). Ze kan over bijna 4 weken terecht, omgeving Arnhem... damn. Nou ja, in elk geval gelukt. Blijft een beetje gek dat ze nu al mensen oproepen van 1961, terwijl 1946 pas over 4 weken lukt om 'weg te werken'...
Hoe dan ook: ik zal, als haar DigiD binnen is, nog eens met haar inloggen om te zien of het sneller kan.
Die 4 weken is wel vooral in een aantal regio's die achterlopen met locaties openen, zoals omgeving Den Bosch, wat weer zorgt voor extra drukte op andere plekken. Er zijn ook genoeg locaties waar je deze week of volgende week terecht kunt.jongetje schreef op woensdag 15 december 2021 @ 07:43:
Als ik lees dat mensen van 60+ die nu een afspraak maken over 4 weken terecht kunnen. Dan ben ik benieuwd hoe de groep mensen tussen de 18 en 60 dan voor februari helemaal geprikt is?
Als GGD en overheid is het nu zaak om die trage regio's aan te pakken zodat het meer gelijk op gaat.
Dat zal kloppen, Arnhem & Zevenaar is in elk geval nu bijna 4 weken voor 75-jarigen. Dus ik begrijp bovenstaande zorgen best.user109731 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 08:26:
[...]
Die 4 weken is wel vooral in een aantal regio's die achterlopen met locaties openen, zoals omgeving Den Bosch, wat weer zorgt voor extra drukte op andere plekken. Er zijn ook genoeg locaties waar je deze week of volgende week terecht kunt.
Als GGD en overheid is het nu zaak om die trage regio's aan te pakken zodat het meer gelijk op gaat.
Ik ga vanavond zelf eens bellen, misschien dat ik komend weekend misschien wel met mijn moeder naar een andere regio kan rijden waar het wel rustig is. Zeg, maximaal 1 uur rijden of zo.
Maar ik ben 36 jaar oud en heb mijn tweede prik ergens halverwege juli 2021 gehad. Met het tijdspad eind februari zou dat betekenen dat dit 6,5 maanden na mijn laatste vaccinatie is geweest. Als we uitgaan dat iedereen opgeroepen kan worden voor eind januari (zie bericht: Plenske), dan zou het om slechts 5,5 maanden gaan.
En dat is nog het meest gunstigste geval, want de kans dat ik eerder opgeroepen wordt is groot, want ik zit 18 jaar verwijderd van 18 jaar, de groep die als laatste wordt uitgenodigd. En de rekensom van het aantal maanden boosterprik t.o.v. de laatste prik wordt alleen maar krommer voor de mensen die jonger zijn want die hebben pas in augustus/september hun tweede shot gehad (dan praatje over 4~6 maanden t.o.v. laatste prik).
Dus waarom moet ik (en alle mensen die van dezelfde leeftijd of jonger zijn) nu alweer gevaccineerd worden? Ik vind dit persoonlijk geen goede reclame voor het vaccin (heeft het maar zo'n korte werking?) en het zou mij niets verbazen als dit uiteindelijk killing is voor de opkomst voor de lagere leeftijdsgroepen. En kunnen we met de jongere generaties niet beter wachten totdat de vaccins aangepast zijn op de nieuwe variant? Want als er rond de zomer van 2022 wel een vaccin is met betere dekking tegen Omicron, dan moeten we dan weer. Zijn we een jaar verder sinds de eerste vaccinatie en hebben we ondertussen 4 prikken gehad.
Hugo kan dit natuurlijk vrij makkelijk counteren door de groene vinkjes in te trekken (succes met je vakantie in het buitenland/bezoek aan de horeca als 2G er zo meteen is) om zo deze groep alsnog te "overtuigen". Waar ik bij de eerste vaccinatieronde stond te springen, heb ik dat nu totaal niet.
Ik weet van andere vaccinaties dat de werkingsduur per prik toeneemt. Ik heb ooit in een laboratorium en ziekenhuis met bloed gewerkt. Dan krijg je o.a. een vaccinatie voor Hepatitis B. Die bestaat uit drie prikken die elkaar binnen een half jaar opvolgen. Hoe meer je er hebt gehad, hoe langer de bescherming (na drie is praktisch de rest van je leven). Voor één van de reisvaccins die ik ooit heb gekregen gold iets vergelijkbaars: na één shot 1 jaar bescherming, na twee shots 10 jaar, zoiets. Ik weet niet of dit een universeel effect is, en met alle mutaties is er nog een complicerende factor, maar ik verwacht niet dat we straks elk half jaar de klos zijn.Robkazoe schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:26:
Kan iemand mij dit uitleggen. Het antwoord van het kabinet op veel problemen nu is: boosteren, boosteren, boosteren. Wat best begrijpelijk is want de generatie 70+ heeft +/- een jaar geleden zijn vaccinatie gehad en je ziet dat de werking daarvan afneemt. Duidelijk verhaal.
Maar ik ben 36 jaar oud en heb mijn tweede prik ergens halverwege juli 2021 gehad. Met het tijdspad eind februari zou dat betekenen dat dit 6,5 maanden na mijn laatste vaccinatie is geweest. Als we uitgaan dat iedereen opgeroepen kan worden voor eind januari (zie bericht: Plenske), dan zou het om slechts 5,5 maanden gaan.
En dat is nog het meest gunstigste geval, want de kans dat ik eerder opgeroepen wordt is groot, want ik zit 18 jaar verwijderd van 18 jaar, de groep die als laatste wordt uitgenodigd. En de rekensom van het aantal maanden boosterprik t.o.v. de laatste prik wordt alleen maar krommer voor de mensen die jonger zijn want die hebben pas in augustus/september hun tweede shot gehad (dan praatje over 4~6 maanden t.o.v. laatste prik).
Dus waarom moet ik (en alle mensen die van dezelfde leeftijd of jonger zijn) nu alweer gevaccineerd worden? Ik vind dit persoonlijk geen goede reclame voor het vaccin (heeft het maar zo'n korte werking?) en het zou mij niets verbazen als dit uiteindelijk killing is voor de opkomst voor de lagere leeftijdsgroepen. En kunnen we met de jongere generaties niet beter wachten totdat de vaccins aangepast zijn op de nieuwe variant? Want als er rond de zomer van 2022 wel een vaccin is met betere dekking tegen Omicron, dan moeten we dan weer. Zijn we een jaar verder sinds de eerste vaccinatie en hebben we ondertussen 4 prikken gehad.
Hugo kan dit natuurlijk vrij makkelijk counteren door de groene vinkjes in te trekken (succes met je vakantie in het buitenland/bezoek aan de horeca als 2G er zo meteen is) om zo deze groep alsnog te "overtuigen". Waar ik bij de eerste vaccinatieronde stond te springen, heb ik dat nu totaal niet.
Verder vind je niet gauw iemand die méér pro-vaccinatie is dan ik, maar ook ik sta niet per se te springen om het feit dat ik nu weer een booster 'moet' nemen (die ik wel ga halen trouwens), mede doordat 15% van mijn medelanders nog steeds weigert mee te werken en zich te laten prikken.
Aan de ene kant snap ik je punt, aan de andere kant lijkt het alsof je het gevoel hebt dat meer prikken slecht zijn. Maar dat snap ik niet. Het geeft gewoon een boost aan je immuunsysteem, meer niet. Je stopt geen vergif in je lichaam.Robkazoe schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:26:
Kan iemand mij dit uitleggen. Het antwoord van het kabinet op veel problemen nu is: boosteren, boosteren, boosteren. Wat best begrijpelijk is want de generatie 70+ heeft +/- een jaar geleden zijn vaccinatie gehad en je ziet dat de werking daarvan afneemt. Duidelijk verhaal.
De laatste versnelling hebben we allemaal te danken aan omicron, die verspreidt zich sneller en reageert minder goed op twee prikken dan eerdere varianten (maar drie prikken zijn weer een stuk effectiever). Anders hadden we 60- een stuk rustiger vanaf januari kunnen doen, met 6-9 maanden na de laatste prik. Door nu uit voorzorg sneller te boosteren kunnen we omicron iets meer vertragen. We hebben eigenlijk nog geluk dat de huidige boosters best effectief zijn tegen omicron.Robkazoe schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:26:
Ik zeg ook zeker niet dat het vergif is. Integendeel. Ik vind het alleen een beetje een zwaktebod dat je na krap 5 of 6 maanden alweer een derde shot nodig hebt. Ik vind het vaccin "te slap".giantgiantus schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:47:
[...]
Aan de ene kant snap ik je punt, aan de andere kant lijkt het alsof je het gevoel hebt dat meer prikken slecht zijn. Maar dat snap ik niet. Het geeft gewoon een boost aan je immuunsysteem, meer niet. Je stopt geen vergif in je lichaam.
Heel veel reisvaccinaties hebben ook een booster nodig. Het menselijk lichaam werkt gewoon een beetje zo.Robkazoe schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:52:
[...]
Ik zeg ook zeker niet dat het vergif is. Integendeel. Ik vind het alleen een beetje een zwaktebod dat je na krap 5 of 6 maanden alweer een derde shot nodig hebt. Ik vind het vaccin "te slap".
Tja, maar dit is het beste wat we hebben en stiekem al een zegen dat we überhaupt al binnen een jaar een vaccin hadden ontwikkeld. Ik wil me eigenlijk niet voorstellen hoe de situatie nu zou zijn als we helemaal nog geen vaccin hadden. Pikzwart scenario dan nu en/of een hele strenge lockdown.Robkazoe schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:52:
[...]
Ik zeg ook zeker niet dat het vergif is. Integendeel. Ik vind het alleen een beetje een zwaktebod dat je na krap 5 of 6 maanden alweer een derde shot nodig hebt. Ik vind het vaccin "te slap".
Het kan toch niet zo zijn dat je als oudere zonder eigen vervoer iets moet gaan regelen (OV, (klein)kind of anders) waardoor er weer extra reisbewegingen ontstaan?
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Dat kan nog wel even duren. Mijn ouders (70 en 72) mochten vorige week donderdag een prik boeken (en die zit er inmiddels ook al in), maar voor zover ik weet hebben ze nog geen brief ontvangen. Niet mobiele ouderen worden via de huiarts geregeld (https://www.rijksoverheid...-van-het-jaar-een-booster), maar voor zover ik weet wordt van de rest van de ouderen inderdaad verwacht dat ze zelf vervoer kunnen regelen. Dat staat tenminste onder zo'n beetje elke "jaargangentweet" van De Jonge.Yaksa schreef op woensdag 15 december 2021 @ 18:38:
Iemand enig idee hoe lang het gaat duren voordat je als 60+ in de omgeving Arnhem/Zevenaar een uitnodigingsbrief krijgt voor de booster zodat je een afspraak kunt maken in je eigen woonplaats (als daar een priklokatie is)?
Het kan toch niet zo zijn dat je als oudere zonder eigen vervoer iets moet gaan regelen (OV, (klein)kind of anders) waardoor er weer extra reisbewegingen ontstaan?
Bij mijzelf staat de teller op 6 dagen en counting (nog geen brief dus). Bij een vriend van me op 8 dagen.Yaksa schreef op woensdag 15 december 2021 @ 18:38:
Iemand enig idee hoe lang het gaat duren voordat je als 60+ in de omgeving Arnhem/Zevenaar een uitnodigingsbrief krijgt voor de booster zodat je een afspraak kunt maken in je eigen woonplaats (als daar een priklokatie is)?
Vanaf zaterdag zijn ze open las ik: https://indebuurt.nl/denb...k-den-bosch-halen~176631/user109731 schreef op woensdag 15 december 2021 @ 13:34:
Den Bosch heeft nu eindelijk een locatie beschikbaar op de website (Brabanthallen), voor iedereen in die omgeving die snel wil boeken.
Het lukt op zich wel door puzzelen, maar echt heel makkelijk gaat het dus niet.
Beide hebben een infectie en AZ gehad.
Hopelijk dat de brief snel komt dat we toch kunnen bellen.
Ik heb verder geen kritiek, iedereen doet wat ze kunnen, maar we blijven telkens in de cirkels zitten heb ik het gevoel.
2250 WP Zuid PVoutput
Ik zou niet wachten op de brief. Mijn ouders (87 en 89) zijn direct geboosterd maar moeten de brief nog krijgen.MdO82 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 09:32:
Ik vind het toch wel vreemd dat je online niet voor beide ouderen tegelijk een afspraak kan maken.
Ik heb verder geen kritiek, iedereen doet wat ze kunnen, maar we blijven telkens in de cirkels zitten heb ik het gevoel.
Gewoon direct bellen en anders een 'van Rossempje' doen.
Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.
Als de betreffende ouderen DigiD hebben zou ik niet wachten en direct online een afspraak maken. Dat moet weliswaar "los", maar mijn vader kon voor zichzelf en mijn moeder een afspraak op dezelfde dag maken met een half uur ertussen. In dat geval kunnen ze gewoon samen heen gaan, op de tijd wordt niet strak gelet.MdO82 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 09:32:
Ik vind het toch wel vreemd dat je online niet voor beide ouderen tegelijk een afspraak kan maken.
Sterker nog, bij mij kon de 1 afgelopen dinsdag komen en de ander (paar jaar jonger) kon pas voor 2 januari een afspraak inplannen. Toen ze afgelopen dinsdag allebei op de vaccinatielocatie verschenen was het geen probleem om allebei geboosterd te worden.NMH schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:25:
[...]
Als de betreffende ouderen DigiD hebben zou ik niet wachten en direct online een afspraak maken. Dat moet weliswaar "los", maar mijn vader kon voor zichzelf en mijn moeder een afspraak op dezelfde dag maken met een half uur ertussen. In dat geval kunnen ze gewoon samen heen gaan, op de tijd wordt niet strak gelet.
Dat betekent, stam + t .
En als ze geen DigiD hebben zou ik dat zo snel mogelijk aanvragen, dat zal waarschijnlijk sneller geregeld zijn dan wachten op die brief en dan zijn ze ook klaar voor tests of vaccinaties in de toekomst.NMH schreef op donderdag 16 december 2021 @ 13:25:
Als de betreffende ouderen DigiD hebben zou ik niet wachten en direct online een afspraak maken.
De telefoonlijnen worden overspoeld nu en er is lastig door te komen. Ze zijn bellen steeds meer aan het ontmoedigen want met meer dan een miljoen prikken per week is dat niet op te schalen. Online is veel efficiënter.
Hier ook zelfde omgeving. Mijn moeder (75) kreeg pas na ruim anderhalve week de brief. Had na 5x bellen uiteindelijk wel een afspraak kunnen krijgen voor een booster, zonder dat de brief binnen was. De eerste 4x was het 'eerst op de brief wachten'.Yaksa schreef op woensdag 15 december 2021 @ 18:38:
Ze kan begin 2e week januari '22 terecht voor haar boosterprik. Ik vind het dus vreemd dat ze nu al mensen uit 1961 oproepen, terwijl 1946 moeite heeft een afspraak te boeken.
Ik heb inmiddels wel een DigiD aangevraagd voor haar, maar ook die brief laat op zich wachten... maar zodra die er is loggen we nog eens in, kijken of elders eerder plek is.
[ Voor 8% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 16-12-2021 14:15 ]
Probeer te bellen (later deze week of volgende week) om te vervroegen. In die regio zijn nu militairen aan het helpen met prikken, en in Nijmegen komt komende weken een grote priklocatie met twintig priklijnen.BeQuietAndDrive schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:15:
Ze kan begin 2e week januari '22 terecht voor haar boosterprik. Ik vind het dus vreemd dat ze nu al mensen uit 1961 oproepen, terwijl 1946 moeite heeft een afspraak te boeken.
[ Voor 3% gewijzigd door user109731 op 16-12-2021 14:36 ]
Er zijn duidelijk grote regionale verschillen. Mijn ouders, en diverse ooms en tantes bouwjaren 45-49 allemaal binnen 2 dagen de booster; diverse plekken in de Randstad.BeQuietAndDrive schreef op donderdag 16 december 2021 @ 14:15:
[...]
Hier ook zelfde omgeving. Mijn moeder (75) kreeg pas na ruim anderhalve week de brief. Had na 5x bellen uiteindelijk wel een afspraak kunnen krijgen voor een booster, zonder dat de brief binnen was. De eerste 4x was het 'eerst op de brief wachten'.
Ik heb inmiddels wel een DigiD aangevraagd voor haar, maar ook die brief laat op zich wachten... maar zodra die er is loggen we nog eens in, kijken of elders eerder plek is.
Overigens was bellen voor de eerste prik destijds wel een verschil, mijn moeder (1947) had haar prik 2 weken voor mijn vader (1945).
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Gisteren was '61 aan de beurt, dus het lijkt me dat nu langzamerhand 18-60 een afspraak kan maken.
Maar online lukt het nog niet.
En bellen lijkt mij geen zin te hebben, de lijn is overbelast met meer dan een miljoen(!)) belletjes per dag. Niet vreemd als het online niet lukt, natuurlijk
Zeker gezien ik AstraZeneca heb (al bijna 7 maanden oud nu) en dat niet goed beschermt tegen omicron zou ik zsm een boostertje willen hebben
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
anandus schreef op donderdag 16 december 2021 @ 15:56:
Is het al iemand (18-60) gelukt om een afspraak te maken te maken voor januari?
Gisteren was '61 aan de beurt, dus het lijkt me dat nu langzamerhand 18-60 een afspraak kan maken.
Maar online lukt het nog niet.
En bellen lijkt mij geen zin te hebben, de lijn is overbelast met meer dan een miljoen(!)) belletjes per dag. Niet vreemd als het online niet lukt, natuurlijk
Zeker gezien ik AstraZeneca heb en dat niet goed beschermt tegen omicron zou ik zsm een boostertje willen hebben
Hugo zei dat ze eind volgende week 45-60 uitgenodigd willen hebben. Misschien morgen of zaterdag weer nieuwe bouwjaren dus...
Uiteraard, ik hoef ook niet een afspraak voor nu te maken, ik wil ook niet voordringen, integendeel, eerst de 60-plussers, maar wel alvast een afspraak maken voor januarijoppe113 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 16:08:
Op de website van de rijksoverheid staat het allemaal beschreven wie wanneer aan de beurt is.
Gisteren was '61 aan de beurt, dus de 60-plussers zullen waarschijnlijk voor kerst allemaal al geprikt zijn. (ouders, '50 en '47, en schoonouders, '55 en '57, moesten tussen de één dag en maximaal één week wachten, dus grote kans dat ze voor kerst klaar zijn met 60-plus met zulke wachttijden).
Dus ik hoopte alvast voor de begindagen januari een booster te krijgen. De facto ongevaccineerd rondlopen is niet zo prettig.
Het is jammer dat het online-systeem hier de mogelijkheid niet toe biedt.
If jaartal<1961 then afspraak>1 januari.
Ofzo
Gaat het toch op bouwjaar? Ik had de indruk na de persco dat op 1 januari iedereen van 18+ zich kon komen melden voor een booster.user109731 schreef op donderdag 16 december 2021 @ 16:11:
Hugo zei dat ze eind volgende week 45-60 uitgenodigd willen hebben. Misschien morgen of zaterdag weer nieuwe bouwjaren dus...
Wel jammer dat AZ geen voorrang krijgt, maar ik begrijp het ook wel, is toch een beetje een uitzondering.
[ Voor 25% gewijzigd door anandus op 16-12-2021 16:26 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Nee, lees dit topic maar eens door. Sommige mensen uit 1946, 2e week januari pas een afspraak... het schijnt per regio nogal te verschillen, lees ik.anandus schreef op donderdag 16 december 2021 @ 16:22:
[...]
Uiteraard, ik hoef ook niet een afspraak voor nu te maken, ik wil ook niet voordringen, integendeel, eerst de 60-plussers, maar wel alvast een afspraak maken voor januari![]()
Gisteren was '61 aan de beurt, dus de 60-plussers zullen waarschijnlijk voor kerst allemaal al geprikt zijn. (ouders, '50 en '47, en schoonouders, '55 en '57, moesten tussen de één dag en maximaal één week wachten, dus grote kans dat ze voor kerst klaar zijn met 60-plus met zulke wachttijden).
Dus ik hoopte alvast voor de begindagen januari een booster te krijgen. De facto ongevaccineerd rondlopen is niet zo prettig.
Het is jammer dat het online-systeem hier de mogelijkheid niet toe biedt.
If jaartal<1961 then afspraak>1 januari.
Ofzo
[...]
Gaat het toch op bouwjaar? Ik had de indruk na de persco dat op 1 januari iedereen van 18+ zich kon komen melden voor een booster.
Wel jammer dat AZ geen voorrang krijgt, maar ik begrijp het ook wel, is toch een beetje een uitzondering.
In dat tempo ben ik in april/mei aan de beurt.
Ik zou deze mensen wel voorrang geven, die hebben het echt nodig:anandus schreef op donderdag 16 december 2021 @ 16:22:
[...]Wel jammer dat AZ geen voorrang krijgt, maar ik begrijp het ook wel, is toch een beetje een uitzondering.
Quote van van Dissel gisteren: "Wie twee prikken AstraZeneca heeft gehad, lijkt niet meer beschermd tegen de omicronvariant"
Bron:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
Dit topic is bedoeld om de uitrol van de coronavaccins te bespreken, de strategie, het beleid, de voortgang end dergelijke. Het subforum COR valt onder het AWM beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid. Dus ook hier onderbouw je je posts waar nodig met bronnen.
Allerlei persoonlijke updates mogen hier: De Covid kroeg. In dit topic horen ze dus niet thuis en worden ze ook gewoon weggehaald.