Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:59
joppe113 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 16:56:
Wat ik wel wat vreemd is dat de groep die vorig jaar voorrang kreeg vanuit lijsten vanuit de huisarts nu niet die status heeft. Dat houd dus in dat in die groep er veel mensen zullen zitten die niet in de 7de maand een booster kunnen krijgen.
Voor de griepprik-groep boven de 60 maakt het de planning onnodig complex. Gezien die hele groep als het goed is voor januari aan de beurt is. Dergelijke groepen hebben ze eerder door de planning ook al is niet specifiek uitgenodigd. Vergeet niet dat het vorig jaar om een hele andere planning ging (minder vaccins, meer prikken te zetten).

Voor de griepprik-groep onder de 60 heeft de gezondheidsraad geen apart advies gegeven. Daar is de noodzaak ook lager omdat we vooral bij ouderen een afnemende werking zien. De groep met echte immuunproblemen heeft al een oproep voor de derde prik gehad. Voortschrijdend inzicht kan natuurlijk wel leiden tot een nieuw advies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaTimMan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:19
joppe113 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 16:56:
Wat ik wel wat vreemd is dat de groep die vorig jaar voorrang kreeg vanuit lijsten vanuit de huisarts nu niet die status heeft. Dat houd dus in dat in die groep er veel mensen zullen zitten die niet in de 7de maand een booster kunnen krijgen.
inderdaad, als je dan een twintiger/dertiger bent die toen voor mocht verloopt de coronapas dus ongeveer in februari, zonder dat je er iets aan kan doen en afhankelijk bent van de nieuwe planning op leeftijd.

laten we hopen dat ze iedereen die dat wilt dus voor 1 februari kunnen boosteren. scheelt dat het maar 1 prik is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17:45
Iemand een idee waarom de vaccinatiecijfers niet zijn bijgewerkt zoals gebruikelijk op dinsdagmiddag: Wekelijks op dinsdagmiddag

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• user109731
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
henkzelf schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 18:51:
Iemand een idee waarom de vaccinatiecijfers niet zijn bijgewerkt zoals gebruikelijk op dinsdagmiddag: Wekelijks op dinsdagmiddag
Niet de eerste keer helaas, zal vanavond of morgenochtend wel verschijnen. Het is zo jammer dat dit niet gewoon op het dashboard staat en dagelijks wordt bijgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:28
wanneer zijn de jongeren aan de beurt? wij mogen ook nog wel hopelijk toch? gaat langzaam terwijl dit killervirus gewoon in onze samenleving heerst!

[ Voor 33% gewijzigd door Kol Nedra op 07-12-2021 19:01 ]

nothing stops this train

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:14
Er moet minimaal 6 maanden zitten tussen de 2e vaccinatie en de boosterprik.
Dus meeste jongeren hebben nog wel even.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

henkzelf schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 18:51:
Misschien dat ze aan het bedenken zijn hoe ze de boosters er begrijpelijk in kunnen verwerken?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
Kol Nedra schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 19:00:
wanneer zijn de jongeren aan de beurt? wij mogen ook nog wel hopelijk toch? gaat langzaam terwijl dit killervirus gewoon in onze samenleving heerst!
Daar heeft een booster minder zin, vooral bij ouderen neemt de werking af. Daarnaast zullen de jongeren zonder voorrang nog niet eens 6 maanden ertussen hebben. Dus rustig aan ;)

Overigens, ja het is wel de plan dat ze uiteindelijk aan de beurt komen. Maar dat vertelt google je ook: https://www.gezondheidsra...rsonen-van-18-tot-60-jaar

via "booster onder de 60".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Shabbaman

Got love?

DaTimMan schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 18:37:
[...]

inderdaad, als je dan een twintiger/dertiger bent die toen voor mocht verloopt de coronapas dus ongeveer in februari, zonder dat je er iets aan kan doen en afhankelijk bent van de nieuwe planning op leeftijd.

laten we hopen dat ze iedereen die dat wilt dus voor 1 februari kunnen boosteren. scheelt dat het maar 1 prik is!
Ik heb mijn tweede prik gekregen op 30 juni, een maand eerder dan ik op basis van leeftijd aan de beurt was geweest. En ik heb wel drie weken op de uitnodiging moeten wachten, dus er zullen mensen in deze groep zitten die in de eerste week van juni hun tweede prik gehad hebben. Die zullen echt niet nu in de eerste week van januari een derde prik krijgen.

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
YakuzA schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 19:05:
[...]

Misschien dat ze aan het bedenken zijn hoe ze de boosters er begrijpelijk in kunnen verwerken?
Heel misschien gewoon een kolom er bij in de tabel? Ik denk eerder dat de "doorstuur" software het nog niet aan kan. :(

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:04
Shabbaman schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 19:13:
[...]

Ik heb mijn tweede prik gekregen op 30 juni, een maand eerder dan ik op basis van leeftijd aan de beurt was geweest. En ik heb wel drie weken op de uitnodiging moeten wachten, dus er zullen mensen in deze groep zitten die in de eerste week van juni hun tweede prik gehad hebben. Die zullen echt niet nu in de eerste week van januari een derde prik krijgen.
Dat gaan veel mensen niet halen en duimen dat die grappenmakers niet bv 2G hier gaan invoeren, ook voor niet essentiele winkels.

Ik zit nu met Janssen op meer dan 6.5 maand. Ik verwacht hoop hem voor eind Februari te hebben. Hoop,

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:37
Er zit op dit moment toch geen maximum tijd aan een vaccinatiebewijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

joppe113 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 20:32:
Er zit op dit moment toch geen maximum tijd aan een vaccinatiebewijs?
Nog niet idd.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

ArnoutV schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 19:05:
Er moet minimaal 6 maanden zitten tussen de 2e vaccinatie en de boosterprik.
Dus meeste jongeren hebben nog wel even.
Valt tegen.
Ik had in februari de eerste 2.
Maar nu door ziektewet krijg ik er geen meer van het werk.
Per 1 februari heb ik dus gewoon dikke pech omdat Hugo niet opschiet.
Ik zie niet voor 15 januari de 25 jarigen uitgenodigd worden.

[ Voor 7% gewijzigd door Dennis1812 op 07-12-2021 21:01 ]

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
Dennis1812 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 21:01:
[...]

Valt tegen.
Ik had in februari de eerste 2.
Maar nu door ziektewet krijg ik er geen meer van het werk.
Per 1 februari heb ik dus gewoon dikke pech omdat Hugo niet opschiet.
Ik zie niet voor 15 januari de 25 jarigen uitgenodigd worden.
Vraag intern even of je in een veegronde kan worden meegenomen. Naar wat ik begrijp zijn ze binnen de ziekenhuizen zelf vrij soepel. Maar dat verschil per ziekenhuis natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat als je niet redt binnen 9 maanden? Mag je dan weer opnieuw je 3x laten vaccineren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

henkzelf schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 19:35:
[...]

Heel misschien gewoon een kolom er bij in de tabel? Ik denk eerder dat de "doorstuur" software het nog niet aan kan. :(
Daar is de update dan:
https://www.rivm.nl/covid...jfers-vaccinatieprogramma

(Spoiler: de booster staat nog niet in de tabel, maar los erboven)
Boostervaccinaties en derde vaccinaties
Tot en met 5 december hebben ruim 255.600 mensen hun boostervaccinatie bij de GGD Gemeentelijke Gezondheidsdienst ontvangen. Daarnaast hebben tot en met 5 december naar schatting 322.000 mensen een boostervaccinatie gekregen in een instelling of een ziekenhuis.
Sinds 6 oktober hebben ruim 119.000 mensen met een afweerstoornis hun derde vaccinaties van de GGD ontvangen.

[ Voor 42% gewijzigd door YakuzA op 07-12-2021 22:35 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
Verwijderd schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 22:31:
Wat als je niet redt binnen 9 maanden? Mag je dan weer opnieuw je 3x laten vaccineren?
Nee _O-. Gelukkig vergeet je lichaam niet dat je de twee eerdere prikken hebt gehad. Voor het vinkje kijken ze gewoon naar het totaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:41
Zoals ik het lees geldt dat vanaf 1 februari je internationale QR verloopt als het langer dan 9 maanden geleden is dat je je tweede leuk hebt gehad (of je enige Janssen?).

Dat geldt dus op 1 februari voor iedereen die vóór 1 mei volledig gevaccineerd was, op 1 maart voor wie dat vóór 1 juni was, etc.

Nou was ik er als begin 40-er redelijk vlot bij. Op 7 juli mijn tweede prik gekregen. Dus voor mij geldt dat ik tot 7 april heb ik mijn booster te krijgen. Ik mag toch aannemen dat tegen die tijd überhaupt iedereen die wil aan de beurt is geweest? Ik verwacht dus ook hooguit problemen voor mensen die voor hun leeftijd extra vroeg aan de beurt waren, maar hoeveel zijn dat er helemaal? Lullig als jij dat bent, behoorlijk zelfs, maar in het grote geheel verwacht ik weinig problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Nederland mag blij zijn dat ze het drie weken willen uitstellen, van 10 januari naar 1 februari. De komende weken gaan we opschalen naar zeker 700.000 prikken per week, dus 1 februari zijn we dan een heel eind met de groepen die het eerst geprikt zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
BlackMonkey schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 22:39:
[...]

Nee _O-. Gelukkig vergeet je lichaam niet dat je de twee eerdere prikken hebt gehad. Voor het vinkje kijken ze gewoon naar het totaal.
Dat is nog helemaal niet besloten.
Volgens een woordvoerder van het ministerie van VWS maakt Nederland zich er hard voor dat mensen die bijvoorbeeld pas na tien maanden een boosterprik hebben gehaald, toch weer een QR kunnen krijgen om mee te reizen. Of dat ook daadwerkelijk gebeurt, zal volgende week moeten blijken uit het definitieve besluit.
https://nos.nl/artikel/24...i-verlopen-zonder-booster

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
Ondanks dat ik het wel ironisch zal vinden als de weigeraars/twijfelaars zichzelf is echt te pakken hebben, is het in de praktijk natuurlijk totaal belachelijk als het op die manier zou werken. Voor personen die er niks aan kunnen doen al helemaal.

Om Frankrijk, die heeft momenteel al vrij strikte eisen om de booster en QR, als voorbeeld te nemen:
As of December 15, the rules relating to the "sanitary pass" change only for people 65 years of age and over, and people vaccinated with Janssen.

From this date, people must have made their recall, from the moment they are eligible (i.e. 5 months after their last injection for the first and 1 month for the second), and after a period of 8 additional weeks maximum for the first and 4 weeks for the second. Beyond this period, their old vaccination certificate will be considered expired.

It means that :

People 65 years of age and over who had their last dose of vaccine before May 17 must have recalled by December 15 to obtain a new valid vaccination certificate, since they will have passed the 5-month deadline by that date to be eligible for the recall and 8 weeks to carry out this recall.
People vaccinated with Janssen having had their single dose before October 17, must have made their additional injection by December 15 so that their vaccination certificate is not deactivated, since they will have passed the 1 month period by this date to be eligible for the recall and 4 weeks to complete this recall.

Everyone who remembers will have a new QR Code, which will become valid 7 days after their injection if it is a second dose, or immediately if it is a 3rd dose or more. .
via de FR overheid met Translate

Het lijkt mij dat het meer is gebaseerd op miscommunicatie. Of het ministerie wil goed voor de dag komen door iets uit te dragen wat sowieso logisch is. Wetenschappelijk gezien zou het ook belachelijk zijn. Nog niet gesproken over de verspilling van vaccins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is het zeker.

Voor rest vind ik bijzonder dat mensen met 1 Jansen prik die minder bescherming geeft + plus 1 prik van een andere vaccin (waar van 2 prikken van nodig zijn voor een goede werking) ook zo groene QR code krijgen.

Dit is alleen maar schijnveiligheid.
Ik denk dat velen malen belangrijker is in dit goed te regelen dan dat iemand 3 de zelfde vaccin prikken heeft gehad met iets groter interval.
Sterker nog, waarschijnlijk hebben we aan het Jansen vaccin te danken dat nu een booster verplicht wordt.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2021 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 8 december 2021 @ 08:48:
Sterker nog, waarschijnlijk hebben we aan het Jansen vaccin te danken dat nu een booster verplicht wordt.
Dat is niet zo. Janssen is een relatief kleine groep, dus als dat vaccin het probleem was dan hadden ze veel makkelijker "Janssen heeft ook een tweede prik nodig" als regel kunnen invoeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:54
Kol Nedra schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 19:00:
Waarom noem je het een 'killervirus' terwijl dat in principe voor voornamelijk oude en kwetsbare mensen telt? de klachten kunnen een lange tijd aanhouden ja maar waarom killer noemen?

Edit: snap gewoon niet waarom het een killer virus heet, noem het gewoon covid virus o.i.d.

[ Voor 9% gewijzigd door mugenmarco op 08-12-2021 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kol Nedra
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:28
mugenmarco schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:38:
[...]

Waarom noem je het een 'killervirus' terwijl dat in principe voor voornamelijk oude en kwetsbare mensen telt? de klachten kunnen een lange tijd aanhouden ja maar waarom killer noemen?
Modbreak:Trollen doe je elders maar niet hier

[ Voor 19% gewijzigd door Outerspace op 09-12-2021 20:16 ]

nothing stops this train

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

Obvious troll is obvious :?

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:08

The Zep Man

🏴‍☠️

Waarom noem je het een 'killervirus' terwijl dat in principe voor voornamelijk oude en kwetsbare mensen telt?
Doet de groep waarop het voornamelijk betrekking heeft iets aan de aantallen of de ernst van het virus op de populatie als geheel? Maakt dat het enkel ouderen en kwetsbaren treft de impact lager?

Je kan veel argumenten bedenken waarom je het wel of niet een 'killervirus' zou noemen, maar wat je noemt is glad ijs. ;)

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:54
The Zep Man schreef op woensdag 8 december 2021 @ 09:50:
[...]

Doet de groep waarop het voornamelijk betrekking heeft iets aan de aantallen of de ernst van het virus op de populatie als geheel? Maakt dat het enkel ouderen en kwetsbaren treft de impact lager?

Je kan veel argumenten bedenken waarom je het wel of niet een 'killervirus' zou noemen, maar wat je noemt is glad ijs. ;)
nee, maar vind de term 'killer virus' best heftig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:08

The Zep Man

🏴‍☠️

mugenmarco schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:01:
nee, maar vind de term 'killer virus' best heftig.
Enkel wat jij 'heftig' vindt of niet is ook geen goed argument over of de term wel of niet gevoerd zou moeten worden.

[ Voor 10% gewijzigd door The Zep Man op 08-12-2021 10:17 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Nu 1946-1947 (~74+):

Ik had niet verwacht dat ze weer twee jaar tegelijk zouden doen, want 1946 was de baby boom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Laatst online: 22:34

Nox

Noxiuz

Da's niet al te vlot, we zijn nu een week bezig ofzo? In de hoogtijdagen prikten we 1-1,5 miljoen mensen per week, nu de helft. Beter gaan we naar de >2M per week toe want we hebben nog iets van 10-12 miljoen mensen te prikken voor hun QR code vervalt in februari.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:27

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nox schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:01:
Da's niet al te vlot, we zijn nu een week bezig ofzo? In de hoogtijdagen prikten we 1-1,5 miljoen mensen per week, nu de helft. Beter gaan we naar de >2M per week toe want we hebben nog iets van 10-12 miljoen mensen te prikken voor hun QR code vervalt in februari.
De QR code vervalt niet in Februari.

Je krijgt vanaf Februari potentieel geen groen vinkje meer als ergens vanaf dat moment je tweede prik meer dan 9 maanden geleden is geweest. Dat is voor sommigen pas in april/mei.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

MikeyMan schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:04:
[...]

De QR code vervalt niet in Februari.

Je krijgt vanaf Februari potentieel geen groen vinkje meer als ergens vanaf dat moment je tweede prik meer dan 9 maanden geleden is geweest. Dat is voor sommigen pas in april/mei.
Een QR-code die niet werkt heeft hetzelfde gevolg als die politieke onzin 'nee je behoudt je QR code! no worries!' dat die qr-code niet werkt is inderdaad wat anders. Iedereen snapt toch wat je bedoelt? |:( Er zijn mensen die eerder een vaccinatie hebben gehad uit spillage (waar ik onder val) maar nu geen aanspraak meer op maak. Die van mij vervalt al in januari en ik ken mensen die potentieel eind december en zelfs nu al 'de klos' zijn zodra die 9-maanden ingaat. Beter stellen ze het vervallen van de QR na 9 maanden pas in zodra iedereen kans heeft gehad zijn booster te halen. Nu zijn ze straks slachtoffer van het falen van het ministerie.

Ik las elders dat iedereen in de 7e maand na de vaccinatie zijn booster kon ophalen. Maar dat bleek dus nog een 2e conditie te hebben: in januari als 60-minner.

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-08 14:11
Nox schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:23:
[...]

Een QR-code die niet werkt heeft hetzelfde gevolg als die politieke onzin 'nee je behoudt je QR code! no worries!' dat die qr-code niet werkt is inderdaad wat anders. Iedereen snapt toch wat je bedoelt? |:( Er zijn mensen die eerder een vaccinatie hebben gehad uit spillage (waar ik onder val) maar nu geen aanspraak meer op maak. Die van mij vervalt al in januari en ik ken mensen die potentieel eind december en zelfs nu al 'de klos' zijn zodra die 9-maanden ingaat. Beter stellen ze het vervallen van de QR na 9 maanden pas in zodra iedereen kans heeft gehad zijn booster te halen. Nu zijn ze straks slachtoffer van het falen van het ministerie.

Ik las elders dat iedereen in de 7e maand na de vaccinatie zijn booster kon ophalen. Maar dat bleek dus nog een 2e conditie te hebben: in januari als 60-minner.
Maar binnenlands blijft de vink bestaan. Is alleen voor internationaal reizen dat je een probleem kan krijgen. Dan moet je testen als je wil skieën, De echte vakantie's zijn pas met mei/juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
Nox schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:01:
Is in lijn met bericht rijksoverheid https://www.rijksoverheid...-3-miljoen-boosterprikken Over 2 weken zitten ze op 700.000 capaciteit per week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

martwoutnl schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:25:
[...]

Maar binnenlands blijft de vink bestaan. Is alleen voor internationaal reizen dat je een probleem kan krijgen. Dan moet je testen als je wil skieën, De echte vakantie's zijn pas met mei/juni.
Het gaat er niet om wanneer de meute op vakantie gaat. Da's tof, maar er zijn ook nog zat gevallen waarbij mensen eerder geprikt zijn. En nu lees ik dat je binnenlandse qr-code niet vervalt? (met vervallen bedoel ik dus dat groene vinkje op andermans telefoon).
martwoutnl schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:27:
[...]

Is in lijn met bericht rijksoverheid https://www.rijksoverheid...-3-miljoen-boosterprikken Over 2 weken zitten ze op 700.000 capaciteit per week.
700k per week is toch een lachertje? :X Dan prik je in januari nog geen 3 miljoen mensen van de 9 miljoen die je te gaan hebt. Dan moet je straks een minimale tijd inplannen van 7 of 8 maanden na de tweede vaccinatie om alleen de mensen die dreigen > 8 maanden na 2e prik geen booster gehad te hebben eerst te prikken.

[ Voor 35% gewijzigd door Nox op 08-12-2021 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Die van mij vervalt al in januari en ik ken mensen die potentieel eind december en zelfs nu al 'de klos' zijn zodra die 9-maanden ingaat.
Je hebt de tweede prik gehad op 19 mei? Dat is de datum die telt dus dan zit je goed tot ongeveer 19 februari. Ik verwacht dat je voor die tijd wel een booster kunt halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Kun je boos worden, maar je drukt je nogal onzorgvuldig uit. Blijkbaar verwacht je van de politiek een hoop, dan mag je zelf ook wel enige voorzichtigheid betrachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Nox schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:29:
[...]

Het gaat er niet om wanneer de meute op vakantie gaat. Da's tof, maar er zijn ook nog zat gevallen waarbij mensen eerder geprikt zijn. En nu lees ik dat je binnenlandse qr-code niet vervalt? (met vervallen bedoel ik dus dat groene vinkje op andermans telefoon).

[...]

700k per week is toch een lachertje? :X Dan prik je in januari nog geen 3 miljoen mensen van de 9 miljoen die je te gaan hebt. Dan moet je straks een minimale tijd inplannen van 7 of 8 maanden na de tweede vaccinatie om alleen de mensen die dreigen > 8 maanden na 2e prik geen booster gehad te hebben eerst te prikken.
Dat ben ik met je eens, maar puur vanuit de qr code bezien heeft het weinig zin om nu in een maand iedereen een booster te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Nox schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:29:
[...]

En voor 90% van de mensen maakt dat niet uit, omdat de 9 maanden na de 2e prik pas ergens in feb/maart/april ligt.
Er zijn dus in januari geen 9 miljoen te gaan.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

MikeyMan schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:36:
[...]

Kun je boos worden, maar je drukt je nogal onzorgvuldig uit. Blijkbaar verwacht je van de politiek een hoop, dan mag je zelf ook wel enige voorzichtigheid betrachten.
Ik verwacht op z'n minst een redelijke actie. Ik had niet verwacht dat we nu al klaar waren (kan ook niet) maar wel dat je rustig na > 6 maanden gewoon je afspraakje kon inplannen. Welke voorzichtigheid had ik moeten betrachten? Had ik me toen niet moeten laten vaccineren omdat het wel eens andere gevolgen gehad zou hebben?

Feit is dat Nederland letterlijk hopeloos achter loopt op de rest, zo hopeloos achter dat er al landen zowat klaar zijn en Nederland is net begonnen. In juli waren al adviezen van de gezondheidsraad naar het ministerie: het is niet rond, maar ga er wel vanuit en tuig maar de organisatie alvast op. Dat is in september nog eens herhaald maar pas eind november begonnen we te prikken met boosters terwijl de prikstraten alweer afgeschaald hebben waarschijnlijk want in sept/okt/nov is er amper geprikt.
user109731 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 12:36:
[...]

Je hebt de tweede prik gehad op 19 mei? Dat is de datum die telt dus dan zit je goed tot ongeveer 19 februari. Ik verwacht dat je voor die tijd wel een booster kunt halen.
Yes, eerste was dan april. Zit ik voor de QR-code wellicht goed, maar voor de effectiviteit moet ik voor 18 januari (de periode 6-8 maanden) eigenlijk al. Collega's gehad die in januari / feb al geprikt waren en nu niet meer werkzaam zijn. Ik snap dan ook niet dat er gewoon vaccinatie is obv houdbaarheid eerste twee prikken. Lekker makkelijk, die volumes worden langzaamaan steeds groter. Nee, we houden het rijtje aan van de prioriteiten van wie eerst een uitnodiging kreeg. Niet naar de key-indicator (houdbaarheid) kijken :F.
YakuzA schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:02:
[...]

En voor 90% van de mensen maakt dat niet uit, omdat de 9 maanden na de 2e prik pas ergens in maart/april ligt.
Er zijn dus in januari geen 9 miljoen te gaan.
Nee, maar je zit momenteel wel in de situatie dat de zorg naar code zwart dreigt te gaan, medicijn- en personeelstekorten hebt, inhaalzorg bijna niet meer inhaalbaar is etc. Die boosters hadden er gewoon in de 7e maand in moeten gaan, dan hadden we veel eerder al moeten beginnen.

[ Voor 16% gewijzigd door Nox op 08-12-2021 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:50
user109731 schreef op woensdag 8 december 2021 @ 10:39:
Nu 1946-1947 (~74+):
[Twitter]
Ik had niet verwacht dat ze weer twee jaar tegelijk zouden doen, want 1946 was de baby boom :)
Je kunt ze maar "ingepland" hebben zo voor de kerst, beter dan die hele club op het laatste moment voordat je weer ruimte hebt te gaan inplannen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Nox schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:04:
[...]

Nee, maar je zit momenteel wel in de situatie dat de zorg naar code zwart dreigt te gaan, medicijn- en personeelstekorten hebt, inhaalzorg bijna niet meer inhaalbaar is etc. Die boosters hadden er gewoon in de 7e maand in moeten gaan, dan hadden we veel eerder al moeten beginnen.
Maar dan verschuif je nu ineens de focus naar de 60+

De 60+ zal hem er inderdaad te laat, maar wel voor het eind januari in hebben zitten.

PSN

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 13:26
Moeder, bouwjaar 1946, mag vandaag een afspraak maken. Kan vrijdag al terecht. Dat vind ik best vlot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:07
autje schreef op woensdag 8 december 2021 @ 15:43:
Moeder, bouwjaar 1946, mag vandaag een afspraak maken. Kan vrijdag al terecht. Dat vind ik best vlot.
En hoe zit het qua afstand? :)

Ik heb hier (Twente) nog niet zozeer gekeken wat de locaties zijn. Weet alleen dat de locatie waar ik mijn 2 prikken Pfizer heb gehad niet meer ingericht is als priklocatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
Ryur schreef op woensdag 8 december 2021 @ 17:55:
[...]

En hoe zit het qua afstand? :)

Ik heb hier (Twente) nog niet zozeer gekeken wat de locaties zijn. Weet alleen dat de locatie waar ik mijn 2 prikken Pfizer heb gehad niet meer ingericht is als priklocatie.
Twintig minuten rijden, niet heel bijzonder ver dus. Had dichterbij gekund (Jaarbeurs), maar mijn moeder is erg slecht ter been, en de toegang op die lokatie is wat dat betreft wat lastiger. Dus dan maar wat verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
YakuzA schreef op woensdag 8 december 2021 @ 13:27:
[...]
De 60+ zal hem er inderdaad te laat, maar wel voor het eind januari in hebben zitten.
GGD verwacht voor jaarwisseling al iedereen van 60+ te hebben gehad. Zie https://www.ad.nl/binnenl...uwjaar-haalbaar~a440eae9/ Is natuurlijk een uitspraak die nog moet blijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Ja de GGD is goed bezig met opschalen, het komt op snelheid in de meeste regio's. Het scheelt ook dat het prikken zelf steeds sneller gaat, bij 80+ gaat alles van bellen tot prikken gemiddeld een stuk trager dan bij de jongere generaties.

Het enige waar ik vind dat Kuipers wel een punt heeft met z'n kritiek is dat de zes maanden na AZ verkort zouden kunnen worden. De bescherming neemt daar sneller af en dan kun je een deel van die groep nog in december in plaats van januari prikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

martwoutnl schreef op donderdag 9 december 2021 @ 07:52:
[...]

GGD verwacht voor jaarwisseling al iedereen van 60+ te hebben gehad. Zie https://www.ad.nl/binnenl...uwjaar-haalbaar~a440eae9/ Is natuurlijk een uitspraak die nog moet blijken.
Och, liever dat de GGD het zegt dan een politicus toch ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

https://experience.arcgis...2d53f407bb42059a9cccf31fa
Nieuw dashboard voor de vaccinatiegraad (disclaimer: is van mijn werkgever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
Ik kan even geen artikel vinden maar vanochtend bij WNL hadden ze een bericht dat 1 op de 10 gevaccineerden geen booster wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
martwoutnl schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:20:
Ik kan even geen artikel vinden maar vanochtend bij WNL hadden ze een bericht dat 1 op de 10 gevaccineerden geen booster wil.
Dat zag ik op het Trouw liveblog:
Niet iedereen die volledig is gevaccineerd tegen het coronavirus ziet het zitten om een boosterprik te halen. Iets minder dan één op de tien wil zich niet of waarschijnlijk niet laten boosteren, hoewel een ruime meerderheid hier wel voor kiest. Dat meldt het datapersbureau LocalFocus - onderdeel van het ANP - op basis van een enquête die is uitgevoerd in samenwerking met Kieskompas.

Naast de bijna 9 procent die (waarschijnlijk) niet een boosterprik wil halen, geeft 7,5 procent aan het nog niet te weten. De resterende 83,5 procent wil zich zeker of waarschijnlijk wel laten boosteren.
...
Een ruime meerderheid van bijna 95 procent van de 65-plussers wil zich (waarschijnlijk) extra laten vaccineren tegen het coronavirus. Ook relatief veel Nederlanders van tussen de 50 en 64 jaar vinden dat een goed idee. De bereidheid is lager onder jongvolwassenen van tussen de 18 en 34 jaar. Maar ook in deze groep wil driekwart zich laten boosteren.
Valt me echt niet tegen, vooral die 95% onder 65+ is een goed teken. Van de 9% die niet wil zal een deel ook nog wel gaan als de prik effectief blijkt en nodig is voor de vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Nu online
Hoe zit het eigenlijk met alle jongeren die het Janssen vaccin namen? Kunnen die nu zorgeloos op reis? Deze staan namelijk wel weer achteraan in het booster schema en hebben mij inziens de afgelopen twee jaar al heel veel vrijheid in moeten leveren. Wat mij betreft zouden ze deze groep ook zeker voorrang mogen geven naast de kwetsbaren.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Cobb schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:26:
Hoe zit het eigenlijk met alle jongeren die het Janssen vaccin namen? Kunnen die nu zorgeloos op reis? Deze staan namelijk wel weer achteraan in het booster schema en hebben mij inziens de afgelopen twee jaar al heel veel vrijheid in moeten leveren. Wat mij betreft zouden ze deze groep ook zeker voorrang mogen geven naast de kwetsbaren.
Het gros van hen is in medio juli gevaccineerd ;) moet 6 maanden tussen zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

En vziw is Oosternrijk het enige land dat Janssen uitsluit voor de 2G check, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:25
Edmin schreef op donderdag 9 december 2021 @ 08:34:
https://experience.arcgis...2d53f407bb42059a9cccf31fa
Nieuw dashboard voor de vaccinatiegraad (disclaimer: is van mijn werkgever)
Stuk prettigere kleuren dan het officiele dashboard.

Iets anders: het valt me al een tijdje op dat Friesland lager zit dan andere provincies. Wat zou daar de oorzaak van zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:51
celshof schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:09:
[...]
Stuk prettigere kleuren dan het officiele dashboard.

Iets anders: het valt me al een tijdje op dat Friesland lager zit dan andere provincies. Wat zou daar de oorzaak van zijn?
Inderdaad opvallend, gezien Groningen volledig donkerblauw is, en Drenthe op 1 gemeente na. En het direct ‘over de grens’ lichter wordt muv de Stellingwerven en Heerenveen..
Verder is het opvallend dat júist de Stellingwerven (wat minder Fries, ook niet de standaard voertaal daar) wel donker zijn in Friesland..
Het doet me toch denken alsof het een soort ‘oars dwaan als Hollanders’ is

[ Voor 6% gewijzigd door GAIAjohan op 09-12-2021 10:32 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Toe maar, nu zelfs drie jaar in één keer open. Daarmee komen we op ~71+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:25

ericplan

5180 Wp PV

user109731 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:32:
[Twitter]
Zwager uit 1949 heeft net afspraak gemaakt. Hij kan a.s. zondag al terecht in Amsterdam ZO. Dat is voor hem vrijwel om de hoek.

A'dam PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:47

Rannasha

Does not compute.

Edmin schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:47:
En vziw is Oosternrijk het enige land dat Janssen uitsluit voor de 2G check, toch?
In Frankrijk is een enkele dosis Janssen vanaf 15 december niet meer voldoende voor de 3G check. Om het land in te komen is deze beperking er niet.

Al kun je je als buitenlander (18+) wel laten boosteren in Frankrijk

|| Vierkant voor Wiskunde ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

user109731 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 10:32:
[Twitter]
Ik snap alleen dit niet:
Belt u liever? Wacht dan op uw uitnodigingsbrief.
Is dat speciaal zodat mensen niet bellen oid :?

Voor het prikken zelf maakt dat niks uit, dan valideren/kijken ze toch alleen naar geboortejaar.

[ Voor 9% gewijzigd door YakuzA op 09-12-2021 11:56 ]

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
YakuzA schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:47:
[...]

Mijn moeder had gisteren ook eerst gebeld (want 76, dus internet blijft moeilijk), en kreeg te horen dat ze pas mocht bellen als de brief er was. Overigens waren bij een eerdere bel-poging alle lijnen vol, dus er wordt genoeg gebeld door die oudjes kennelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Laatst online: 15-09 19:46
Kunnen astma en andere long afwijking ook eerder een afspraak maken voor de 3de prik net als in mei?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Laatst online: 18:49
Evertt schreef op donderdag 9 december 2021 @ 12:47:
Kunnen astma en andere long afwijking ook eerder een afspraak maken voor de 3de prik net als in mei?
Nog niets over bekend volgens mij.
Ik zou het logischer vinden als ze zeggen: je kan een afspraak maken als het 6 (of 7 ?) maanden na je tweede prik is. Dat zou voor die groep dan in december/januari zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:24
Nee, deze groepen krijgen geen voorrang. Totaal absurd want je gaat de groep medisch hoog risico en medisch midden risico (de griepprikgroep) nu pas na 9-10 maanden een booster geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RadioAir schreef op donderdag 9 december 2021 @ 13:08:
Nee, deze groepen krijgen geen voorrang. Totaal absurd want je gaat de groep medisch hoog risico en medisch midden risico (de griepprikgroep) nu pas na 9-10 maanden een booster geven.
Zijn die nog steeds covid risico groepen dan?

Volgens mij was er toentertijd ook al een aardige discussie of er niet veel teveel mensen zonder verhoogd covid risico in die groep vielen?

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RadioAir
Griepprikgroep geen idee, die groep was wel heel breed inderdaad.

Medisch hoog-risico: Absoluut!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Nu online

Shabbaman

Got love?

YakuzA schreef op donderdag 9 december 2021 @ 14:03:
[...]

Zijn die nog steeds covid risico groepen dan?

Volgens mij was er toentertijd ook al een aardige discussie of er niet veel teveel mensen zonder verhoogd covid risico in die groep vielen?
De overheid had anders ook weinig zin om te beoordelen wie op die lijst stond, dat hebben ze aan huisartsen overgelaten. En die hadden ook wel wat beters te doen dan met een stofkam door die lijst gaan. Het criterium was "heeft iemand al eens beoordeeld of het voor jou nuttig was om een griepprik te halen", aangevuld met "ziet de huisarts reden om je op de lijst te zetten". Die tweede categorie is best wel... ruim. En uiteindelijk bleek de groep inderdaad groter: geschat op 1 miljoen, uiteindelijk ging het om 1,4 miljoen. Maar goed, ik ken mensen die twee uitnodigingen via de huisarts kregen, dus ja, lijkt me binnen de marge. Twee dagen extra prikken.

Ik denk dat die miljoen is gebaseerd op het aantal griepprikken dat gemiddeld genomen ook gezet wordt ofzo, want op een andere manier kunnen ze dat immers helemaal niet bijhouden (want AVG). Of beter nog, de eerste inschatting is door Hugo gedaan en dat het hoger uitvalt had niemand kunnen voorzien.

Het was dit jaar trouwens een stuk drukker toen ik mijn griepprik ging halen, en dit jaar zag ik zelfs kleine kinderen waar ik normaliter enkel bejaarden zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
De echte hoog-risico groep, mensen met een afweerstoornis, hebben al een derde prik gehad.

Er is wel gezegd dat ze vanaf januari (60-) meer op volgorde van datum tweede prik willen doen, dat zou voor de griepprikgroep en de Janssen groep beter uit komen, maar geen idee of dit ook zo gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkzelf
YakuzA schreef op donderdag 9 december 2021 @ 11:47:
[...]

Ik snap alleen dit niet:

[...]

Voor het prikken zelf maakt dat niks uit, dan valideren/kijken ze toch alleen naar geboortejaar.
Ze zullen weer om het nummer op de brief vragen (tegen voordringers) en als je gelijk met je jongere maar wel 60+ partner wilt prikken dan sowieso bellen. Online kun je geen duo afspraak maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaTimMan
  • Laatst online: 18:19
ik ben 37 en had op 13 mei de eerste prik wegens risico. zoals het er nu op lijkt moet ik dus voor 13 februari de booster hebben gehad en anders ben ik de internationale qr code kwijt. mensen in de zorg die eerder waren kunnen zo ook nog wel eens pech hebben

ik heb weinig hoop dat dit eenvoudig op zijn pootjes terug komt. hoe jonger in de risicogroep hoe ellendiger het er uit ziet. ik lees vanaf januari op prikdatum maar dat gaat zo wel heeel krap worden.

met een beetje pech had je voor de internationale qr net zo goed jezelf niet snel laten vaccineren. ben benieuwd naar het nog te maken beleid risicoloos en rooskleurig vind ik dat deel nog niet.

of elke 9 maand een booster iets is waar we naartoe moeten weet ik ook niet echt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
DaTimMan schreef op donderdag 9 december 2021 @ 17:26:
ik ben 37 en had op 13 mei de eerste prik wegens risico. zoals het er nu op lijkt moet ik dus voor 13 februari de booster hebben gehad en anders ben ik de internationale qr code kwijt.
Datum van de tweede prik geldt dus je hebt nog iets langer de tijd :)
ik heb weinig hoop dat dit eenvoudig op zijn pootjes terug komt. hoe jonger in de risicogroep hoe ellendiger het er uit ziet. ik lees vanaf januari op prikdatum maar dat gaat zo wel heeel krap worden.
Als we over een paar weken op zeker 700.000 prikken per week zitten dan gaat het heel rap. Ik denk dat we wel naar de miljoen per week gaan, in de zomer zaten we daar ook boven. Helemaal als omicron voor wat extra druk gaat zorgen. We zijn te laat begonnen en het is krap, maar voor vrijwel iedereen zal het binnen de negen maanden zitten.
of elke 9 maand een booster iets is waar we naartoe moeten weet ik ook niet echt.
Dat weet niemand eigenlijk nog, het is te hopen van niet maar het is afwachten hoe het gaat met nieuwe varianten, ziekenhuisopnames etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 08-09 16:54
henkzelf schreef op donderdag 9 december 2021 @ 17:05:
[...]

Ze zullen weer om het nummer op de brief vragen (tegen voordringers) en als je gelijk met je jongere maar wel 60+ partner wilt prikken dan sowieso bellen. Online kun je geen duo afspraak maken.
Er waren geluiden dat je daarvoor gewoon als jongere (60+) partner mee kon komen; hebben mijn ouders gedaan, en kregen te horen dat dit eigenlijk niet meer mocht, maar vooruit. Had overigens maar 2 dagen gescheeld.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

user109731 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 18:09:
[...]

Datum van de tweede prik geldt dus je hebt nog iets langer de tijd :)
Scherp :)

User heeft dus een weekje of 4 tot 6 extra.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Cobb schreef op donderdag 9 december 2021 @ 09:26:
De jongeren hebben idd ook veel vrijheid in moeten leveren. Met de nadruk op óók.

Maar goed dat we alleen kijken naar welke groepen de grootste gezondheidsrisico’s lopen, bij het bepalen van prioriteit.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RadioAir
user109731 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 16:24:
De echte hoog-risico groep, mensen met een afweerstoornis, hebben al een derde prik gehad.

Er is wel gezegd dat ze vanaf januari (60-) meer op volgorde van datum tweede prik willen doen, dat zou voor de griepprikgroep en de Janssen groep beter uit komen, maar geen idee of dit ook zo gaat gebeuren.
Je vergeet even de overige mensen uit de eerste medisch hoog risico groep zoals zij die bekend zijn bij de vier centra voor thuisbeademing… Die moeten dus gewoon 9-10 maanden zonder prik zitten met dit bagger beleid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Om 11 uur de eerste zestigers (~69+):

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

RadioAir schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 08:24:
[...]
Je vergeet even de overige mensen uit de eerste medisch hoog risico groep zoals zij die bekend zijn bij de vier centra voor thuisbeademing… Die moeten dus gewoon 9-10 maanden zonder prik zitten met dit bagger beleid.
Ik denk dat voor die groep de daling in anti-stoffen minder is dan in de oudere mensen, waardoor het weinig zin heeft om die ook weer eerder te boosteren.

Het eerder boosteren/3e prik is vooral voor de mensen waar de antistoffen sneller verwijden (in dit geval dus voornamelijk de ouderen en mensen met immuniteitssysteem issues)

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-09 15:17

Agent47

I always close my contracts.

Mijn oma heeft 3 weken geleden de griepprik gehad en eergisteren de booster. Heeft nergens last van _/-\o_

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
YakuzA schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 10:49:
[...]

Ik denk dat voor die groep de daling in anti-stoffen minder is dan in de oudere mensen, waardoor het weinig zin heeft om die ook weer eerder te boosteren.

Het eerder boosteren/3e prik is vooral voor de mensen waar de antistoffen sneller verwijden (in dit geval dus voornamelijk de ouderen en mensen met immuniteitssysteem issues)
Leuk dat jij dat denkt, maar de medici die er voor geleerd hebben, hebben vorig jaar bepaald welke groep een hoog risico heeft op complicaties bij een besmetting. Deze mensen krijgen op het huidige tempo na 10-11 maanden een booster, dus 4-5 maanden nadat Pfizer heel hard terugloopt qua bescherming in de cijfers. Door hun problematiek zullen zij ook langer in het ziekenhuis liggen en door minder longreserve ook langer een IC-plek bezet houden. Dus risico voor hun is groter maar vooral belasting zorgstelsel is hoger.

Je zou bijna gebruik gaan maken van een van de twee beschikbare cheatroutes voor voorrang. En nee, daarmee doel ik niet op een ander geboortejaar invullen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
RadioAir schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:11:
[...]

Leuk dat jij dat denkt, maar de medici die er voor geleerd hebben, hebben vorig jaar bepaald welke groep een hoog risico heeft op complicaties bij een besmetting. Deze mensen krijgen op het huidige tempo na 10-11 maanden een booster, dus 4-5 maanden nadat Pfizer heel hard terugloopt qua bescherming in de cijfers. Door hun problematiek zullen zij ook langer in het ziekenhuis liggen en door minder longreserve ook langer een IC-plek bezet houden. Dus risico voor hun is groter maar vooral belasting zorgstelsel is hoger.

Je zou bijna gebruik gaan maken van een van de twee beschikbare cheatroutes voor voorrang. En nee, daarmee doel ik niet op een ander geboortejaar invullen.
Dat ligt wel wat genuanceerder. Het RIVM heeft in zijn rapporten aangetoond dat de bescherming licht terugloopt, vooral bij ouderen. Het is niet gezegd dat mensen met medische complicaties, los van hun leeftijd, ook een sneller teruglopende effectiviteit hebben. Mensen met een verzwakt immuunsysteem staan hier natuurlijk los van, omdat die sowieso niet voldoende bescherming opbouwen.

Dat je hoog risico loopt op complicaties door Covid, maakt niet automatisch dat je beschermingsniveau ook terugloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
ijdod schreef op donderdag 9 december 2021 @ 18:31:
[...]

Er waren geluiden dat je daarvoor gewoon als jongere (60+) partner mee kon komen; hebben mijn ouders gedaan, en kregen te horen dat dit eigenlijk niet meer mocht, maar vooruit. Had overigens maar 2 dagen gescheeld.
Hoor van meerdere in mijn omgeving dat het aan de telefoon gevraagd wordt of er een partner is die ook een booster wil krijgen en dat die dan ook gevaccineerd wordt op dezelfde afspraak. Weet alleen niet of en wat voor vragen ze precies stellen maar het aanbod wordt kennelijk wel gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 08-09 16:54
ninjazx9r98 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 11:33:
[...]

Hoor van meerdere in mijn omgeving dat het aan de telefoon gevraagd wordt of er een partner is die ook een booster wil krijgen en dat die dan ook gevaccineerd wordt op dezelfde afspraak. Weet alleen niet of en wat voor vragen ze precies stellen maar het aanbod wordt kennelijk wel gedaan.
Bij bellen was het gewoon bekend, bij mijn ouders was het online afspraak gemaakt voor mijn vader, moeder (die hem sowieso moet brengen; hij rijdt zelf niet meer) was gewoon mee naarbinnen gegaan zonder formele afspraak.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jongetje
  • Laatst online: 21:05
Het is natuurlijk ook erg onhandig dat je online niet een duo afspraak kunt maken. En dat is niet alleen voor oudere mensen handig, ook voor jongere mensen die minder mobiel of juist graag samen willen vanwege prikangst fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:43
jongetje schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:36:
Het is natuurlijk ook erg onhandig dat je online niet een duo afspraak kunt maken. En dat is niet alleen voor oudere mensen handig, ook voor jongere mensen die minder mobiel of juist graag samen willen vanwege prikangst fijn.
Hier zat ik laatst al aan te denken, kon weinig vinden over de mogelijkheden voor het maken van een groepsafspraak. Lijkt me wel geinig om er met een groep vrienden een uitje van te maken. Samen prikken, dan een biertje doen ofzo. Zal helaas ook wel misbruikt kunnen worden door mensen met minder goede intenties :(

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

BeefHazard schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:39:
[...]

Hier zat ik laatst al aan te denken, kon weinig vinden over de mogelijkheden voor het maken van een groepsafspraak. Lijkt me wel geinig om er met een groep vrienden een uitje van te maken. Samen prikken, dan een biertje doen ofzo. Zal helaas ook wel misbruikt kunnen worden door mensen met minder goede intenties :(
Een soortvan "Dansen met Jansen v2" :+

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20:43
YakuzA schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 15:44:
[...]

Een soortvan "Dansen met Jansen v2" :+
Haha. Toch wel anders, hoor. Iedereen in mijn kring is al gevaxt. Het risico dat er toen was, met discotheken vol mensen die een dag eerder nog maar voor het eerst geprikt waren, is nu wel echt anders. Nu is de basisbescherming op orde en halen we even een 'top-up'. DmJ vond ik echt een kut idee, hier zie ik de schade niet zo 123 van in.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
user109731 schreef op donderdag 9 december 2021 @ 16:24:
Het lijkt er op dat dit gaat gebeuren:
Het kabinet wil iedereen in de zevende maand een booster geven, omdat dat het meeste effect heeft. Om dat ook waar te kunnen maken, gaat de volgorde dus mogelijk veranderen. "We willen ergens een switch maken van geboortejaar naar laatste prik", zei De Jonge. Hij wil daar op de persconferentie van aanstaande dinsdag uitsluitsel over geven. De demissionair minister verwacht dat alle 60-plussers halverwege volgende week een uitnodiging voor een boosterprik hebben gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Laatst online: 18:49
user109731 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 16:10:
[...]

[...]
Zag hem net ook. Lijkt me ook veel logischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:04
Plenkske schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 16:15:
[...]

Zag hem net ook. Lijkt me ook veel logischer.
7e maand halen ze zowiezo niet meer voor de jaren 67 & 68 (en denk ook 76) waar veel Janssen tussen zit. Zal dan in de 8e maand zijn.

Dan zal het planjeprik.nl portaal ook moeten worden aangepast. Ze moeten na het inloggen je vaccinatie historie ophalen om te checken of je al op > 6 maanden zit.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 22:45

NMH

Moderator General Chat
user109731 schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 16:10:
[...]

[...]
In een ideale wereld geen slecht idee, maar wel complexer te organiseren dan op geboortejaar denk ik (en lastiger te controleren). Het kan ook problematisch worden voor mensen bij wie de eerste prikken niet goed geregistreerd zijn (of die er voor gekozen hebben om ze niet te laten registreren). De reden dat de gezondheidsraad geboortejaar adviseerde was dat het simpel was en optimale priksnelheid gaf. Hopelijk krijgen we hier geen spijt van. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Feitelijk gezien kan je toch gewoon de datum invoeren waarop je laatste prik gezet is, en kunnen ze dat gewoon controleren op de priklocatie? Hoeft volgens mij niet zo ingewikkeld te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

NMH schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 17:20:
[...]
(of die er voor gekozen hebben om ze niet te laten registreren).
Wat bedoel je hiermee?
Alle prikken zijn toch gewoon bij de ggd geregistreerd, je kon alleen kiezen om ze niet naar het rivm te delen.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Ziekenhuis prikken zijn alleen bekend bij RIVM en zeker niet bij GGD :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 22:45

NMH

Moderator General Chat
YakuzA schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 20:28:
Wat bedoel je hiermee?
Alle prikken zijn toch gewoon bij de ggd geregistreerd, je kon alleen kiezen om ze niet naar het rivm te delen.
Excusez moi, ik had "niet laten registreren of verwijderen" moeten schrijven. Volgens mij kun je in ieder geval naderhand je gegevens bij de GGD weer laten verwijderen, zo interpreteer ik dit althans:
De persoonsgegevens van mensen die een afspraak voor vaccinatie hebben of al gevaccineerd zijn (eerste en tweede prik) kunnen in beginsel uit CoronIT worden verwijderd.
Geen ervaring mee trouwens, mijn gegevens blijven mooi staan (hoop ik althans ;)).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Naar ~67+:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Mijn pa krijgt ssl errors bij het inloggen met DigiD.
Zowel op de pc met 2 browsers, als op de telefoon via 4g.

Straks nog maar een keer proberen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Nu online

Shabbaman

Got love?

TripleQ schreef op zaterdag 11 december 2021 @ 11:32:
Mijn pa krijgt ssl errors bij het inloggen met DigiD.
Zowel op de pc met 2 browsers, als op de telefoon via 4g.

Straks nog maar een keer proberen.
Mijn moeder ook. Ik heb gezegd dat er blijkbaar teveel boomers zijn. Ik geloof niet dat ze dat grappig vond :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• user109731
  • Niet online
Storing lijkt verholpen :)
Pagina: 1 ... 94 ... 101 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld om de uitrol van de coronavaccins te bespreken, de strategie, het beleid, de voortgang end dergelijke. Het subforum COR valt onder het AWM beleid: Themaforum: Coronavirus - Beleid. Dus ook hier onderbouw je je posts waar nodig met bronnen.

Allerlei persoonlijke updates mogen hier: De Covid kroeg. In dit topic horen ze dus niet thuis en worden ze ook gewoon weggehaald.