Folding@Home FAQ

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:20

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:17

ShadowLord

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

AtHomer

• KuuKe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

KuuKe

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:09

jeroenathome

Omdat ik al een paar weken lang iedere dag dezelfde vragen voorbij zie komen in de F@H-weektopics, denk ik dat er wel behoefte is aan dit topic.

Voor nu even windows-only, aangezien ik zelf geen linux draai. Voel vrij om aan te vullen. :)

Ten eerste
Ik zet het er toch maar even bij: installeer F@H (of ieder ander DC project of miner for that matter) alleen op eigen computers. Wil je het op hardware van anderen, zoals bijvoorbeeld je laptop van werk of servers van klanten, installeren, zorg dan dat je daarvoor eerst toestemming hebt gekregen. Dit kan anders vallen onder misbruik maken van bedrijfsmateriaal en reden zijn voor ontslag, om maar wat te noemen.

Dus.

De vragen:
  1. Ik heb de client gedownload en geinstalleerd, hoe join ik DPC?
  2. Hoe zit het met de bonuspunten/passkey?
  3. Ik heb de boel geinstalleerd en aan staan, maar ik zie geen activiteit?
  4. Ik heb een WU af maar die wordt maar niet verstuurd, nu mis ik bonuspunten of krijg ik misschien zelfs helemaal geen punten?
  5. De client zegt dat 'ie bezig is met GPU-werk, maar in taskmanager zie ik daar bijna geen load?
  6. Heeft CPU wel nut, GPU is toch veel sneller?
  7. Hoe kan ik alleen SARS-CoV-2/COVID-19 (corona-virus) werk krijgen?
  8. Hoeveel cores kan ik het beste instellen bij het CPU-slot?
  9. Ik wil F@H tegelijk met Rosetta@home (stampede) draaien. Hoe dan?
  10. Mijn client geeft aan dat ik punten heb/krijg maar als ik op stats.foldingathome.org kijk is het aantal daar veel lager en is de laatste update datum dagen geleden. Ben ik mijn punten kwijt?

Ik heb de client gedownload en geinstalleerd, hoe join ik DPC?
In de web control: click op "Change Identity". Hier kun je je gebruikersnaam en een teamnummer invullen. DPC heeft nummer 92.
In de advanced control: click op "Configure", tabblad Identity. Zie verder hierboven.

Hoe zit het met de bonuspunten/passkey?
In bovengenoemde schermen zijn linkjes aanwezig om een passkey aan te vragen: deze heb je nodig om in aanmerking te komen voor bonuspunten (gaat pas tellen nadat je succesvol, op tijd, 10 WU's hebt ingeleverd). Volg de instructies op die je dan te zien krijgt. Het kan, vanwege drukte (meer daarover hieronder), tot enkele uren duren (heb iets gezien van zelfs een halve dag), voordat je je passkey krijgt. Hou ook je spambox in de gaten, het kan zijn dat het mailtje daarin terecht komt. De passkey kan je vervolgens weer in de bovengenoemde configuratieschermen invullen. De passkey beschermt ook gelijk jouw username/account tegen misbruik. Geef je passkey dus nooit ergens vrij!

Ik heb de boel geinstalleerd en aan staan, maar ik zie geen activiteit?
Zoals genoemd: ze hebben het door de enorme toestroom nieuwe mensen enorm druk op de servers. Er zijn simpelweg niet genoeg WU's op tijd beschikbaar om iedere client continu aan het werk te houden. Het kan dus zijn dat je tijdelijk droog valt. De client probeert zelf, automatisch, met enige regelmaat, opnieuw een WU binnen te krijgen. Heb dus vooral geduld. Er wordt gezegd dat het af en toe kan helpen om de client op pause te zetten en daarna weer te laten hervatten. Dit zorgt er in ieder geval voor dat er eerder weer naar werk wordt gezocht. Doe dit echter met beleid! Als iedereen dit continu om de haverklap doet, trekken de servers van F@H het ook niet, en daar schiet niemand wat mee op.

Ik heb een WU af maar die wordt maar niet verstuurd, nu mis ik bonuspunten of krijg ik misschien zelfs helemaal geen punten?
Wederom veroorzaakt door de drukte. Geen garantie, maar wat kan helpen is de client volledig stoppen (RMB tray icon > quit) en opnieuw opstarten. Dit hielp bij mij lokaal in ieder geval wel in zo'n situatie.

De client zegt dat 'ie bezig is met GPU-werk, maar in taskmanager zie ik daar bijna geen load?
Windows taskmanager is niet heel intelligent bij de GPU: er zijn veel verschillende manieren van load meten, en windows toont standaard de eerste 4 in een rijtje. Klik op het pijlte boven 1 van de grafieken en, in het geval van NVidia-kaarten, selecteer Cuda. Bij AMD-kaarten is het een andere optie die je moet hebben, speel er even mee, dan zie je het vanzelf wel voorbij komen. Alternatieve programma's zoals MSI Afterburner geven het wel direct goed aan.

Heeft CPU wel nut, GPU is toch veel sneller?
Ja en nee. De CPU levert veel minder punten per dag op dan hedendaagse GPU's. Dat klopt. Het is echter ook zo dat er op de CPU andere WU's worden berekend dan op de GPU. Beiden doen Covid-19 projecten (maar wel verschillende). Voor je punten schiet het misschien wat minder op, maar voor het onderzoek is het nog steeds net zo waardevol.

Hoe kan ik alleen SARS-CoV-2/COVID-19 (corona-virus) werk krijgen?
Met de nieuwste client (7.6.8) is het mogelijk om "COVID-19" te kiezen als disease. Wil je dus absoluut niet aan het verhelpen van andere ziektes bijdragen, kies hier dan voor. Wij raden aan om gewoon "Any disease" te kiezen zodat je naast het COVID-19 werk ook nog andere WU's (work units) kan doen. Ja, je kan dan ook op andere projecten worden gezet, maar de focus bij de organisatie ligt nu ook op het coronavirus, dus je zal nog steeds voornamelijk daar WU's voor toebedeeld krijgen. Daarnaast, die andere ziektes zijn ook belangrijk om onderzoek voor te doen.
Je kan je voorkeur instellen in het advanced tabblad in de advanced control, of de frontpage in de web control. Selecteer hier het project waar je aan wil bijdragen.

Hoeveel cores kan ik het beste instellen bij het CPU-slot?
De standaard is "-1". Op deze manier laat je het aan de client zelf over, wat over het algemeen ook het beste zal werken. Waar je in ieder geval op wilt letten is dat je, als je ook nog 1 of meer videokaarten laat meerekenen, voor iedere videokaart 1 processorcore reserveert: om die van werk te blijven voorzien is ook nog best wat rekenkracht nodig. Stel je hebt een quadcore processor met hyperthreading en 2 videokaarten: dan heb je 8 virtuele cores beschikbaar. Kies er dan maximaal 6, zodat je voor iedere videokaart ook nog een core over houdt. Als je merkt dat je pc toch minder responsief wordt, of te heet onder de voeten, schroef dan verder naar beneden in het aantal cores.

Ik wil F@H tegelijk met Rosetta@home (stampede) draaien. Hoe dan?
Schakel in dat geval het CPU slot in F@H uit. Rosetta kan alleen maar op de CPU. Let er bij Rosetta wel op dat je ook daar rekening houdt met het vorige punt: aantal cores beschikbaar - aantal videokaarten = maximale beschikbare load op de CPU. Mocht het nodig zijn, komt er in het stampede topic nog wel uitleg hoe je dat in de BOINC client instelt.

Mijn client geeft aan dat ik punten heb/krijg maar als ik op stats.foldingathome.org kijk is het aantal daar veel lager en is de laatste update datum dagen geleden. Ben ik mijn punten kwijt?
Nee, je bent je punten niet kwijt. Door de enorme toestroom van gebruikers hebben ook de statistieken servers van Folding@Home het erg moeilijk. Deze lopen daarom ook een heel stuk achter.
Wil je meer up-to-date statistieken? Kijk dan naar de dagelijkse posts in de [Folding@Home] hitparade topics.
Je kan ook kijken op https://folding.extremeov...com/user_list.php?s=&t=92 voor je persoonlijke statistieken, inclusief mooie grafiekjes.

[ Voor 44% gewijzigd door ShadowLord op 28-04-2020 15:16 ]

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iskander1970
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-04 14:41
Bedankt voor de tips :) Nog even een vraag, is het nodig om TCP-poort 8080 in mijn router open te zetten?

Alvast bedankt,

Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Voor zover ik weet niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdraw78
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 15-04-2020
Kan iemand mij uitleggen waar ik mijzelf kan terugvinden in de overzichtslijsten aangaande de DPC en F@H?
Ik draai sinds kort F@H onder team 92 ( DPC ) maar zie mijzelf nergens terugkomen in de lijsten.
Mijn username voor F@H is: Mrdraw78

Zou wel leuk zijn, als ik kan zien waar ik sta, zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrdraw78
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 15-04-2020
Bedankt smoking2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iskander1970
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 14-04 14:41
@smoking2000

Bedankt voor die tweede link; Die kende ik nog niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
En natuurlijk ook via de DPC statspage: https://roarnet.nl/iis/dp...sdate=03-24-2020&period=1

Algemeen overzicht van DPC daarin: https://roarnet.nl/iis/dp...aspx?project=Folding@Home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim_md
  • Registratie: Maart 2019
  • Niet online
een kleine aanvulling en een interessant folding forum faq

https://foldingforum.org/viewforum.php?f=61

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steelo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-03 22:29

Steelo

040 - Ole Ole Ole

please delete

[ Voor 123% gewijzigd door Steelo op 24-03-2020 23:48 ]

Ltrz,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addono
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-12-2024
Voor wie even makkelijk een server met Docker wil laten folden, d'r is deze image coreweave/fah-gpu.

Gebruik hem zelf zonder GPUs op een gratis EC2 server die toch niks aan het doen is. Gaat niet heel hard, ~10 uur per WU, maar het werkt wel direct.
code:
1
docker run --name fah --restart always -d coreweave/fah-gpu:7.5.1 FAHClient

(Als je een GPU wilt gebruiken, credit krijgen op je gebruikers naam/voor een team, of andere configuratie kan je in de documentatie kijken welke flags je toe moet voegen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Waar vind ik terug wat de huidige rekenkracht is in FLOPS van F@H en van DPC? Ik loer wat rond en ik vind wel punten, maar een echt overzicht van gister zaten we op een piek van X oid kan ik niet vinden.

edit: zoek en gij zult vinden...

https://stats.foldingathome.org/os

[ Voor 15% gewijzigd door Michael_OsGroot op 27-03-2020 12:11 ]

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Laatst online: 19-04 14:33
Mij werd aangeraden om deze vraag hier te stellen:

Is het door de drukte ook zo dat mijn stats niet worden geüpdatet terwijl ik wel werk heb verricht (en geupload)?
https://stats.foldingathome.org/donor/PuckStar
Ik heb gisteren en vandaag best wel wat gedaan maar zie het daar niet terug.
https://i.imgur.com/AcOTky8.png

Het zal wel aan de drukte liggen vanwege de vele nieuwe aanmeldingen.
Hier zie ik wel dat ik heb gedoneerd:
https://apps.foldingathome.org/cpu
https://folding.extremeov..._summary.php?s=&u=1024105

[ Voor 25% gewijzigd door PuckStar op 29-03-2020 15:52 ]

[My Home Automations]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdr01
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 16:19

vdr01

MHI SRKZS-S 3.5

Beste PuckStar, ja, ja en ja. Loopt achter vanwege grote drukte.

[ Voor 23% gewijzigd door vdr01 op 30-03-2020 19:37 ]

GT7 ID: ONYX_PdeG69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:51

Opa

Nu Multifocaal!

Ik heb de keuze uit verschillende machines, maar ik kan ze niet allemaal tegelijk aan zetten.
Wat draagt het meeste bij? Een Xeon E2420 quad core 2008 of een Core i7-5600u uit 2015? Zijn er ranglijsten te vinden?

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Opa schreef op maandag 30 maart 2020 @ 19:58:
Ik heb de keuze uit verschillende machines, maar ik kan ze niet allemaal tegelijk aan zetten.
Wat draagt het meeste bij? Een Xeon E2420 quad core 2008 of een Core i7-5600u uit 2015? Zijn er ranglijsten te vinden?
Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/QqkA9W8xEjKPC/giphy.gif

Maar als ik een gok moet doen zal de i7 sneller zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CederNL
  • Laatst online: 29-09-2022
Zojuist ben ik ook Folding@home aangemeld op Team 92.

Ik zie dat mijn CPU op volle toeren draait, alleen de GPU staat op geel/uit.
Wellicht is dit al eens gevraagd, maar kan het zo snel niet terug vinden.

alvast dank! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:50
@CederNL
Het kan even duren soms voor al je onderdelen werk krijgen, ze hebben zoveel rekenkracht gekregen dat ze het moeilijk bij kunnen benen met leveren. Komt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuckStar
  • Laatst online: 19-04 14:33
Suicyder schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 11:28:
@CederNL
Het kan even duren soms voor al je onderdelen werk krijgen, ze hebben zoveel rekenkracht gekregen dat ze het moeilijk bij kunnen benen met leveren. Komt goed!
Maar dan nog moet het op groen Ready staan toch?
Zelfs als er geen aanbod is.
Ik denk dat geel dus niet in orde is lokaal.

[My Home Automations]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Suicyder
PuckStar schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 11:30:
[...]

Maar dan nog moet het op groen Ready staan toch?
Zelfs als er geen aanbod is.
Ik denk dat geel dus niet in orde is lokaal.
Kijk anders even in de 'Advanced View', daar kan je het net iets beter aflezen.

Rechtermuisknop rechtsonderin F@H en dan advanced.

Ik gebruik de webinterface vrijwel tot niet, alleen even op camera voor RTL :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostk
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:42

Joostk

Barkrukprofeet

Ik heb het ook geïnstalleerd aangezien ik wel wat CPU en GPU kracht kan missen hiervoor.

Maar ik heb ook een vraag.
Wordt er constant data geschreven naar mijn harde schijf?
Wel weet ik dat de data tijdens het proces wordt via checkpoints opgeslagen op de harde schijf.
Nu heb ik als C schijf een SSD. Deze wil ik daar liever niet voor gebruiken. Liever gebruik ik hiervoor mijn D schijf.
Hoe kan ik dit aanpassen? Of is dat tijdens de installatie een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CederNL
Suicyder schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 11:40:
[...]

Kijk anders even in de 'Advanced View', daar kan je het net iets beter aflezen.

Rechtermuisknop rechtsonderin F@H en dan advanced.

Ik gebruik de webinterface vrijwel tot niet, alleen even op camera voor RTL :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TH8tlNFIIpnlr4xyOIpTndiHakM=/f/image/rS3KFDwJSVOkBDpLayy98YpW.jpg

Dank voor je reactie:)
Ik krijg onderstaande melding (zie afbeelding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
@CederNL
CUDA is alleen voor met een nVidia kaart, bij niet ondersteunde kaarten als AMD gebruikt het project gewoon OpenCL. Ik weet niet wat jij in je PC hebt zitten natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CederNL
Suicyder schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 11:53:
@CederNL
CUDA is alleen voor met een nVidia kaart, bij niet ondersteunde kaarten als AMD gebruikt het project gewoon OpenCL. Ik weet niet wat jij in je PC hebt zitten natuurlijk.
Ik heb er inderdaad een AMD kaart inzitten.
Tevens sprong de kaart aan en steeg mijn Points Per Day met 8k punten :)
Toch nog een goed doel gevongen voor mijn oude game bak, alle beetjes helpen denk ik dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geonosys
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-03 13:42
Ook maar even een client geïnstalleerd en (natuurlijk) }:O gejoined *O*

Kom maar op met de pakketjes 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwisteR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-03 22:33
Ook geïnstalleerd en draai vooral 's nachts. Eerste WU afgeleverd en bijgedragen aan DPC.
Is mij nog niet helemaal duidelijk hoe de passkey werkt, maar gaat mij primair om de bijdrage aan de wetenschap dan aan persoonlijke scores e.d.

Vanwege hoge CPU temperatuur wel afgeschaald naar lagere load en 2 cores op de Ryzen 5 1500X, en de extra intake fan harder laten draaien (wat vanwege het geluid ook een reden is om 's nachts te draaien). Nog tips om de temperatuur onder de 70c te houden los van extra koeling?

Ik zoek nog wel een hoge resolutie DPC afbeelding om op de case te plakken, heeft iemand die wellicht beschikbaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
@TwisteR Die passkey voorkomt dat iemand anders jouw account kan misbruiken. Als je die hebt aangevraagd en ingevuld in je client zit je wat dat betreft goed. Daarnaast wordt het dus door F@H gebruikt om gebruikers die een stabiel systeem hebben en WU's snel kunnen inleveren daarvoor te motieveren door bonuspunten te geven. Voor de wetenschap maakt die punten natuurlijk niet uit, maar als de onderzoekers sneller correcte resultaten hebben, kunnen ze eerder verder met hun (vervolg)onderzoek. Echt nut heeft die passkey dus niet, maar voor jou en DPC is het gunstig voor het meten van de e-penis. ;)

Wat betreft hitte: het alternatief van extra koeling is betere koeling. Vooral stock-coolers hebben nogal de neiging om of gruwelijk veel herrie te maken, of erg heet te worden onder load. Aftermarket koeling, zoals een Scythe Mugen of Ninja, doen het op beide vlakken aanzienlijk beter. Zo heb ik die laatste (een vorige vorige versie) op mijn processor zitten. Onder load worden de cores momenteel 70-75 graden en heb ik een zachte ruis op de achtergrond, that's it. Ook het ontwerp van koelblokken op videokaarten kan uitmaken in de geluidsproductie en temperatuur. Tweakers heeft in reviews ook altijd voor dat onderdeel aandacht, als er weer een stapel kaarten op de pijnbank worden gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwisteR
  • Laatst online: 19-03 22:33
@Bubbles Bedankt voor de uitleg over de passkey. Ik heb deze aangevraagd (blijkbaar over de link in de advanced mode gekeken).

CPU koeling, tsja daar heb ik wel wat overclock ervaring mee. Maar had meer gehoopt op een setting o.i.d. in de F@H tool.

Komt goed, extra voordeel van 's nachts draaien is dat de stroom ook weer goedkoper is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sacul
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-04 22:50
Sinds een paar dagen ben ik ook begonnen. Uiteraard team 92 ingevoerd. Systeem heeft aardig wat te doen.

Gister zag ik ineens bij de stats (https://stats.foldingathome.org/donor/Sacul) dat er aan team
Default (No team specified) en YoshiForums punten zijn afgedragen. Komt dit doordat iemand dezelfde naam gebruikt en aan die teams afdraagt?

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/fGYr7wF/Aantekening-2020-04-08-115422.png

Verder heb ik nu m'n server ook aan het werk gezet wanneer deze idle is. Gewoon zelfde naam, team en passkey ingevoerd. Zo is het goed toch of werkt het anders als je meerdere systemen gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Sacul schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:01:
Sinds een paar dagen ben ik ook begonnen. Uiteraard team 92 ingevoerd. Systeem heeft aardig wat te doen.

Gister zag ik ineens bij de stats (https://stats.foldingathome.org/donor/Sacul) dat er aan team
Default (No team specified) en YoshiForums punten zijn afgedragen. Komt dit doordat iemand dezelfde naam gebruikt en aan die teams afdraagt?
Yup, maar ik dacht dat het gebruik van passkeys dit zou moeten voorkomen. Schijnbaar toch niet helemaal ofzo...
[Afbeelding]

Verder heb ik nu m'n server ook aan het werk gezet wanneer deze idle is. Gewoon zelfde naam, team en passkey ingevoerd. Zo is het goed toch of werkt het anders als je meerdere systemen gebruikt?
Dit is inderdaad hoe je dat moet doen ja, dus dat staat goed zo. 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lawrd Fader
  • Laatst online: 29-07-2023
Heb net als CederNL mijn ouwe gamebak aan het werk gezet: Q9450 met AMD RX480 erin.
Soms doet de GPU mee, soms niet maar het werkt en alle kleine beetjes helpen.

Hoop alleen dat we echt aan een middel om het coronavirus te bestrijden werken met z'n allen en niet stiekum voor de een of andere chinese of russische hacker bitcoins zitten te minen of trajecten voor kruisraketten zitten te berekenen voor uncle Sam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Lawrd Fader schreef op woensdag 8 april 2020 @ 17:50:
Heb net als CederNL mijn ouwe gamebak aan het werk gezet: Q9450 met AMD RX480 erin.
Soms doet de GPU mee, soms niet maar het werkt en alle kleine beetjes helpen.

Hoop alleen dat we echt aan een middel om het coronavirus te bestrijden werken met z'n allen en niet stiekum voor de een of andere chinese of russische hacker bitcoins zitten te minen of trajecten voor kruisraketten zitten te berekenen voor uncle Sam
Daarvoor bestaat F@H (of rosetta, for that matter) al te lang en is de structuur en resultaten van de organisatie daarachter te open om die kans te laten bestaan. Geen alu-hoedjes nodig dus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjoPoldervaart
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-04 15:53
Qua CPU folding slots; wat kan ik het beste doen? Ik heb het gevoel dat als ik er 1 op geef ik niet al mijn rekening kracht gebruik. Ik heb een Intel Core i7 9850H met een GPU, en task manager geeft aan dat ik 12 logische cores heb. Stelregel is (las ik) dat je 1 core over dient te houden voor je GPU. Kan ik dan het beste 11 CPU folding slots opgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
@ArjoPoldervaart Dat is correct. Als je bij het aantal van het CPU-slot "-1" opgeeft, zal de client waarschijnlijk hetzelfde doen.

De reden hierachter is dat de GPU continu van instructies en geheugentoewijzing/data moet worden voorzien vanuit de F@H client, iets wat die zelf niet kan, maar de CPU wel. Dat vergt echter de nodige rekenkracht van de CPU. Als je op diezelfde core ook nog regulier CPU-rekenwerk zet, kan de GPU niet voldoende van werk worden voorzien, waardoor die niet volledig wordt benut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjoPoldervaart
@Bubbles Gek genoeg worden mijn cores niet volledig belast als ik 1 CPU slot op -1 instel, ik zie dan ook in de logging voorbij komen dat hij vaak maar 5 of drie cores gebruikt. Wat is dan verstandiger? 1 CPU slot op -1 of 11 CPU slots op -1 zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Sowieso per fysieke processor maar 1 slot gebruiken. Je kan ook handmatig het aantal cores voor dat slot instellen. Als je die op 11 zet, moet je maar eens even kijken wat dat doet, ook in de taskmanager met je CPU-load.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjoPoldervaart
Thx! Ik heb 1 slot op 11 cores gezet en hij staat nu vol gas te grazen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:31

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Bubbles schreef op woensdag 8 april 2020 @ 12:28:
[...]
Yup, maar ik dacht dat het gebruik van passkeys dit zou moeten voorkomen. Schijnbaar toch niet helemaal ofzo...

[...]

Dit is inderdaad hoe je dat moet doen ja, dus dat staat goed zo. 8)
@Sacul, @Bubbles Ik kan dit inderdaad bevestigen. Had in eerste instantie ook gewoon bij folding@home met mijn tweakers ID een account aangemaakt. Ook ik merkte dat iemand anders onder die naam al aan het folden was geweest voor het moment dat ik was begonnen. Om de account specifiek te maken heb ik haar aangepast van teacup naar teacup_DPC (onder een andere hoedanigheid laat ik de PC toch niet draaien :) ). Consequentie hiervan is wel dat de teacup account een dood eindje wordt. De credits met dit ID opgebouwd blijven bij dit ID en kunnen niet overgedragen worden. Opnieuw beginnen met teacup_DPC dus.

Bij rosetta@home had ik de naam ook van teacup naar teacup_DPC veranderd (om alles weer gemeenschappelijk te krijgen). Bij rosetta is het account ID wel te veranderen zonder dat dit een "nieuwe" account opleverde. De credits gemaakt bij rosetta met de orginele teacup account bleven dus behouden.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
teacup schreef op maandag 13 april 2020 @ 12:20:
[...]

@Sacul, @Bubbles Ik kan dit inderdaad bevestigen. Had in eerste instantie ook gewoon bij folding@home met mijn tweakers ID een account aangemaakt. Ook ik merkte dat iemand anders onder die naam al aan het folden was geweest voor het moment dat ik was begonnen. Om de account specifiek te maken heb ik haar aangepast van teacup naar teacup_DPC (onder een andere hoedanigheid laat ik de PC toch niet draaien :) ). Consequentie hiervan is wel dat de teacup account een dood eindje wordt. De credits met dit ID opgebouwd blijven bij dit ID en kunnen niet overgedragen worden. Opnieuw beginnen met teacup_DPC dus.

Bij rosetta@home had ik de naam ook van teacup nar teacup_DPC veranderd (om alles weer gemeenschappelijk te krijgen). Bij rosetta is het account ID wel te veranderen zonder dat dit een "nieuwe" account opleverde. De credits gemaakt bij rosetta met de orginele teacup account bleven dus behouden.
Bij F@H is je username je ID, bij Rosetta (en eigenlijk ieder ander BOINC project) krijg je een ID, en kan je daar een username aan vasthangen, die je tussentijds kan wijzigen; je ID (en dus je account) blijft hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacup
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:31

teacup

Moderator General Chat

Think First, Write Later

Bubbles schreef op maandag 13 april 2020 @ 12:29:
[...]

Bij F@H is je username je ID, bij Rosetta (en eigenlijk ieder ander BOINC project) krijg je een ID, en kan je daar een username aan vasthangen, die je tussentijds kan wijzigen; je ID (en dus je account) blijft hetzelfde.
Daar komt het inderdaad op neer ja. Omdat die usernaam als ID bij folding@home zo belangrijk is zou het mooi zijn als ze bij de intake kunnen aangeven of de usernaam al in gebruik is. Verder zie ik het zelf als opstartperikelen, en niet zo belangrijk.

Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WllmZ
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-03 13:29
Met GPU erbij zou ik zo'n 3,5M tot 4M PPD moeten krijgen maar ik mag al blij zijn als ik dat in een week haal. Ik laat hem 24/7 draaien maar meestal als ik s'morgens kijk heeft de client de hele nacht niks gedaan, nogal frustrerend, ook omdat hij het huis lekker op temperatuur houdt als hij wel voluit draait (scheelt weer gas verstoken :p ). Als ik bij "advanced control" kijk dan zie ik dat na elke "attempt" de client een retry steeds langer uitstelt en soms de client wel 4 uren laat wachten op een volgende try. Is er ook een manier om dit te omzeilen wanneer ik zelf afwezig ben? Liever geen auto reboot.

PS: aangesloten bij team #92 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
WllmZ schreef op woensdag 15 april 2020 @ 17:25:
[...] Is er ook een manier om dit te omzeilen wanneer ik zelf afwezig ben? Liever geen auto reboot.
In de client zelf: nee. Als je al zoiets wilt doen, zul je dat via externe manieren voor elkaar moeten zien te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 00kdatn0g
  • Laatst online: 03-06-2020
Vraagje Ik ben nu twee weken oop Folding@Home actief en heb nu 90,188 punten.
Ik heb nog geen team en mijn naam is H@nsM .
Kan ik in jullie team bijgevoegd worden of moet ik dat zelf doen.
Ik ben niet zo een nerd maar die laptop staat anders toch maar niks te doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
00kdatn0g schreef op woensdag 15 april 2020 @ 21:18:
Lees de FAQ eens... De eerste vraag is letterlijk: "Ik heb de client gedownload en geinstalleerd, hoe join ik DPC?"

[ Voor 6% gewijzigd door ShadowLord op 15-04-2020 21:34 ]

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WllmZ
00kdatn0g schreef op woensdag 15 april 2020 @ 21:18:
Advanced control > configure > Identity >
Name: je nickame
Team number: 92
Passkey: deze kun je aanvragen voor meer punten, wijst zichzelf als je op de link klikt.

Dus als je bij team "92" invult ben je klaar, that's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 00kdatn0g
WilnZ 'gedaan zoals je schreef ,
reactie : 0 go to Team Dutch Power Cows's total of 9,172,189,116.
mijn punten zijn op 0 gezet........ we beginnen vrolijk opnieuw denkend dat ik meehelp aan een goede zaak :-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Bij F@H neem je punten niet mee bij een teamwissel, dus dat klopt. I stand corrected.

[ Voor 44% gewijzigd door Bubbles op 17-04-2020 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_p_g
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-04 17:12
Persoonlijk vind ik het een gemiste kans van Stanford University om met Folding@home nooit naar het Boinc platform over te zijn gegaan. Alle andere 'zichzelf respecterende" distributed computing projecten draaien daar wel mee en geeft ook een éénduidige (GUI) interface voor de gebruikers.

Weliswaar bereiken ze in deze tijden nieuwe computing power records, maar om Folding@home onder sommige Linux distros aan de praat te krijgen met een package dependency hell is werkelijk een crime.

Ik denk dat het aantal (Linux) GPU's nog hoger zou liggen bij Folding indien ze wel rechtstreeks draaiden met het Boinc platform. Mijn GPU bijdrage blijft om genoemde reden vrij laag voor Folding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Vergeet niet dat F@H al lang bestond voordat het BOINC platform er was. Heel veel andere projecten zijn pas begonnen na dat punt, dus was het een logische keuze om BOINC als framework te gebruiken, hoef je niet zelf opnieuw het wiel uit te vinden.

Bedenk ook even hoe lang het heeft geduurd van het moment van aankondigen van BOINC tot de daadwerkelijke uitrol door de jongens die ook Seti@Home deden. Daar heeft jaren tussen gezeten. Het compleet aanpassen van je infra betekent ontzettend veel dev-werk, die anders besteed kan worden aan verder ontwikkelen van je eigen client en onderzoek.

Oude projecten als RC5 en OGR draaien ook niet op BOINC, om eenzelfde reden waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m_p_g
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 26-04 17:12
Folding@home is circa 20 jaar oud en Boinc is circa 18 jaar oud. Zoveel scheelt het niet. ;)

Het zal ook een strijd tussen universiteiten zijn geweest (niets menselijks is wetenschappers vreemd). Berkeley heeft nu duidelijk het betere platform neergezet (van mobiel en tablets tot HPC te gebruiken) en wordt inderdaad standaard voor nieuwe projecten gelijk ingezet.

Folding@home is voor mij gewoon niet te draaien op een bepaalde Linux distro (meerdere machines) en dat vind ik jammer, terwijl Boinc daar wel probleemloos op werkt met GPU ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 00kdatn0g
Sinds gisteravond na alles nagelopen te hebben op folding@home staan ineens mijn punten er toch bij 116,651 ;-))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemBrandNL
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 11-12-2024
Alleen is ook maar alleen en je zoekt toch een kudde op. Blast from the past om weer de bollekes langs te zien komen zoals 15+ jaar geleden. Heb geen zware pc, maar alle beetjes helpen! Op max met 8 cores verbruikt ie zo'n 100-120watt zo te zien, dus die 15€ per maand aan stroom is m'n bijdrage voor het goeie doel. Go Cows!!
Remco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21:13

BlueTooth76

Let the sun shine!

Blijkbaar is er gisteren een nieuwe versie uitgekomen (v6.7.9) en die heeft me aardig wat tijd gekost.

Ik zou vandaag even een GTX1080 videokaart verplaatsen naar een ander systeem met een verse Windows 10 installatie.

Dus Folding@home gedownload, ingelogd, hij begon gelijk te folden op de CPU maar kon geen GPU slot vinden.

Dus handmatig geprobeerd toe te voegen, nada. Toen maar weer eens een recente GPUs.txt in de data map gezet, herstart, nog niets.

Andere Nvidia drivers, nieuwe drivers, standaard drivers, van alles.

Na 2 uren prutsen nog steeds niets... toen zag ik op het Folding@home forum dat ik blijkbaar een nieuwe versie van de client had gedownload (v7.6.9)...

Dus naar een andere computer gehold, USB-stick er in, v7.5.1 op de stick gezet, overgezet naar de nieuwe PC waar ik al 2 uren mee aan het prutsen was. Client geïnstalleerd... en wat denk je? Werkt direct...

Dus wie nog wil upgraden, gooi je oude v7.5.1 download nog niet weg ;)

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
Ik had hier de nieuwe versie geinstalleerd (over de oude heen) en geen enkel centje pijn met het GPU slot. Ging gelijk verder. Sterker nog, ik heb de indruk dat ik ook veel meer werk nu krijg te verstouwen, waar de afgelopen paar weken m'n client regelmatig uit z'n neus zat te peuteren. Kan natuurlijk ook net timing zijn dat ze hun servers nu beter bevoorraad kunnen houden, maar ik klaag niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

Bubbles schreef op zondag 19 april 2020 @ 19:25:
Ik had hier de nieuwe versie geinstalleerd (over de oude heen) en geen enkel centje pijn met het GPU slot. Ging gelijk verder. Sterker nog, ik heb de indruk dat ik ook veel meer werk nu krijg te verstouwen, waar de afgelopen paar weken m'n client regelmatig uit z'n neus zat te peuteren. Kan natuurlijk ook net timing zijn dat ze hun servers nu beter bevoorraad kunnen houden, maar ik klaag niet.
Met de oude client ook een heel productieve dag gehad, alleen tussen 17:00 en 19:00 was het even wat lastig om nieuw werk te krijgen maar nu draait alles weer.

Vandaag zo'n 3,5 miljoen punten erbij denk ik.

[ Voor 3% gewijzigd door BlueTooth76 op 19-04-2020 20:35 ]

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjoPoldervaart
Ik zit al dik twee dagen zonder GPU werk en nu sinds een uurtje of 6 ook zonder CPU werk. Ik ga eens die nieuwe client proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjoPoldervaart
ArjoPoldervaart schreef op zondag 19 april 2020 @ 21:47:
Ik zit al dik twee dagen zonder GPU werk en nu sinds een uurtje of 6 ook zonder CPU werk. Ik ga eens die nieuwe client proberen.
Wat denk je, na installatie ineens werk voor beiden |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueTooth76

BlueTooth76

Let the sun shine!

ArjoPoldervaart schreef op zondag 19 april 2020 @ 21:51:
[...]

Lijkt me toeval en/of gevolg van herstarten van de client.

Hier met de oude v7.5.1 client voldoende werk, af en toe een paar uur niet maar dat is met de huidige drukte logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman
  • Laatst online: 12:38

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Bestaat er een mogelijkheid om de stats een beetje beter bij te houden? B.v. door een eigen stats programma. De client geeft wel leuk de PPD aan, maar volgens mij klopt dat voor geen meter. Ik zou graag een lijst o.i.d. hebben waar in staat welke clients hoeveel punten per kalenderdag gemaakt heeft.

En volgens mij gaat het nu met de nieuwe client wat langzamer op de CPUs. Hebben jullie hem nu nog op Beta staat?

Ik heb net eens een GPU aan de gang gezet. Ik heb hier alleen maar "desktop" GPU in de richting van GT610, due daar heb je niets aan. Ik heb nu een oude GTX 660 eens in gang gezet. Maakt het zin, dat in de machine waar de GTX in zit, nu de CPU een standje lager te zetten? Of hebben jullie alles op full staan?

NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WllmZ
[b]Roman in "Folding@Home FAQ" Maakt het zin, dat in de machine waar de GTX in zit, nu de CPU een standje lager te zetten? Of hebben jullie alles op full staan?
Er wordt aangeraden om een core uit te schakelen per GPU die in het systeem zit. Ik schakel zelf meer cores uit omdat 1 core het te zwaar heeft met mijn GPU waardoor deze nog steeds niet volledig benut werd. Ik Weet niet wat voor cpu je gebruikt maar een GTX 660 zou het wel af kunnen met 1 core denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WllmZ
ArjoPoldervaart schreef op zondag 19 april 2020 @ 21:51:
[...]

Same here, ik moest vaak de client herstarten om mijn GPU weer aan de gang te krijgen maar nu blijven ze beide al een goeie 18 uur non-stop vlammen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjoPoldervaart
Is er een linux image wat lekker minimaal, ik van USB kan booten en wat vouwt met mijn credentials?
Ik heb hier namelijk een PC zonder HDD staan, maar die kan wel van USB booten.

[ Voor 28% gewijzigd door ArjoPoldervaart op 23-04-2020 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ch0k3r
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 25-04-2020

ch0k3r

PSN: Ch0k3r Steam: Ch0k3r

Gejoined (Als BeatBakker)! Alleen werk via CPU, mn r9 290x wordt niet ondersteund :(

De zin van het leven eindigt met een punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaia18
  • Laatst online: 11-03 23:37
ik heb juist folding@home draaiend gekregen op de pc en mij aangesloten bij team 92
en ik heb tegelijk mij ook aangesloten op rosseta@home en ook weer bij jullie maar hoe zet ik Folding@home de cpu goed of zelfs uit ik heb nu gewoon de 2 programma's draaien zonder specifica instellingen
afbeelding hier onder met de gegevens weet wel dat ik geen pc expert ben

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-o8kvmPa-g5vuG01pRJ2Q0fd6Lo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Q0aONibqnoDahC6IspQqlUwk.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim_md
  • Niet online
BlueTooth76 schreef op zondag 19 april 2020 @ 17:09:
Blijkbaar is er gisteren een nieuwe versie uitgekomen (v6.7.9) en die heeft me aardig wat tijd gekost.

Ik zou vandaag even een GTX1080 videokaart verplaatsen naar een ander systeem met een verse Windows 10 installatie.

Dus Folding@home gedownload, ingelogd, hij begon gelijk te folden op de CPU maar kon geen GPU slot vinden.

Dus handmatig geprobeerd toe te voegen, nada. Toen maar weer eens een recente GPUs.txt in de data map gezet, herstart, nog niets.

Andere Nvidia drivers, nieuwe drivers, standaard drivers, van alles.

Na 2 uren prutsen nog steeds niets... toen zag ik op het Folding@home forum dat ik blijkbaar een nieuwe versie van de client had gedownload (v7.6.9)...

Dus naar een andere computer gehold, USB-stick er in, v7.5.1 op de stick gezet, overgezet naar de nieuwe PC waar ik al 2 uren mee aan het prutsen was. Client geïnstalleerd... en wat denk je? Werkt direct...

Dus wie nog wil upgraden, gooi je oude v7.5.1 download nog niet weg ;)
toon volledige bericht
Je oude client v7.5.1_x86.exe zeker nog niet weggooien, Ik installeerde de nieuwe client en de 7.6.9 zag mijn GTX kaart niet meer..

En voor diegene die benieuwd zijn hoe ik deze Folding@home forum signature heb gemaakt...
https://folding.extremeoverclocking.com/?nav=IMAGES

Afbeeldingslocatie: https://folding.extremeoverclocking.com/sigs/sigimage.php?u=715515

[ Voor 5% gewijzigd door tim_md op 25-04-2020 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
gaia18 schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 14:40:
ik heb juist folding@home draaiend gekregen op de pc en mij aangesloten bij team 92
en ik heb tegelijk mij ook aangesloten op rosseta@home en ook weer bij jullie maar hoe zet ik Folding@home de cpu goed of zelfs uit ik heb nu gewoon de 2 programma's draaien zonder specifica instellingen
afbeelding hier onder met de gegevens weet wel dat ik geen pc expert ben

[Afbeelding]
rechtermuisknop op de trayicon -> advanced control > configure > slots

Selecteer daar het cpu slot en pas het aantal cores aan dat je voor F@H wilt gebruiken. Als je helemaal geen CPU voor F@H wilt gebruiken (maar juist voor R@H), verwijder dan op die plek het cpu slot.

Vergeet niet in R@H wel het % cpu-cores aan te passen zodat je minstens 1 core overhoudt voor het GPU slot in F@H (die heeft ook wat cpu-rekenkracht nodig om te kunnen werken). In de BOINC manager, zorg dat je adanced view hebt geselecteerd (View > Advanced view). Kies daarna Options > Computing preferences. Daar kan je een percentage invullen bij "Use at most x% of the CPUs". Deel 100 door je aantal cores en vermenigvuldig met aantal -1 core, rond af naar boven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaia18
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D4aa6kiYv_1bQD_OpPydCuXi-W4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pku0F1ai7NtkrMFbcgUU47ot.png?f=user_large

dit heb ik nu of zit ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WllmZ
Geen idee, wat probeer je te bereiken?
Als je aanpassingen wilt doen aan je cpu load in FAH ga je naar advanced control->configure->slots daar selecteer je cpu en klik je op edit (rechtsonder). Dan staat er bij cpu hoeveel threads je het programma wilt laten gebruiken. Mijn pc heeft een cpu met 12 threads en 6 cores, dus ik kan max 12 invoeren of op default (-1) laten om alle threads te gebruiken. Als ik wil dat het programma minder threads gebruikt, dan moet ik 11 of lager als waarde invoeren. Het kan na het instellen even duren voor het effect heeft. Laat wel 1 of 2 threads vrij als je ook een videokaart hebt zodat de cpu de data die de videokaart genereert weer fatsoenlijk kan verwerken.

Mocht je de cpu helemaal willen uitschakelen: Advanced control -> selecteer cpu -> rechtermuis -> Pause

[ Voor 4% gewijzigd door WllmZ op 26-04-2020 02:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaia18
bedankt ik heb het gevonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolfje666
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-04 15:50

Wolfje666

Shooter fanatic

Ik doe nu al een tijdje mee met F@H met o.a. mijn videokaart (2070).
Het viel mij op, als ik al een WU krijg, dat deze max maar rond 22% van mijn GPU kracht gebruikt.
Is dit toevallig op te schroeven naar hoger?

De Mazda 323F Club Holland
vanVlietDesign - Fotografie en Webdesign

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowLord
Wolfje666 schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 13:53:
Ik doe nu al een tijdje mee met F@H met o.a. mijn videokaart (2070).
Het viel mij op, als ik al een WU krijg, dat deze max maar rond 22% van mijn GPU kracht gebruikt.
Is dit toevallig op te schroeven naar hoger?
De client zegt dat 'ie bezig is met GPU-werk, maar in taskmanager zie ik daar bijna geen load?

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Heeft iemand een Nvidia Tesla's getest?

In deze lijst staan er geen Tesla's tussen (https://www.overclock.net...rojects-ppd-database.html)

B.v. krijgt men een Tesla M2090 met 6GB voor 29 Euro, of een K20X voor 65 Euro. De M2090 heeft een GF110 en is dus een GTX 560 en de K20X heeft en een GK110 en is dus een GTX 780, maar zijn die sneller als de "Consumer" variant? Wikipedia heeft uiteraard een lijst met Performance in GFLops, waarbij de Single Prec (MAD or FMA) bij de tesla's niet veel hoger is als bij de GTX variant, maar de Double Prec (FMA) duidelijk hoger is, 6 tot 8 keer zo hoog. De vraag is, maakt das een groot verschil uit bij F@H?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-12-2023

Theadalus

Nostalgist

Bubbles schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 11:54:
Vergeet niet dat F@H al lang bestond voordat het BOINC platform er was. Heel veel andere projecten zijn pas begonnen na dat punt, dus was het een logische keuze om BOINC als framework te gebruiken, hoef je niet zelf opnieuw het wiel uit te vinden.

Bedenk ook even hoe lang het heeft geduurd van het moment van aankondigen van BOINC tot de daadwerkelijke uitrol door de jongens die ook Seti@Home deden. Daar heeft jaren tussen gezeten. Het compleet aanpassen van je infra betekent ontzettend veel dev-werk, die anders besteed kan worden aan verder ontwikkelen van je eigen client en onderzoek.

Oude projecten als RC5 en OGR draaien ook niet op BOINC, om eenzelfde reden waarschijnlijk.
Dat BOINC vanuit distributed.net niet ondersteund wordt heeft denk ik meer te maken met vastgeroest zijn aan het "oude" format. Je kunt namelijk via Moo! Wrapper (RC5-72) en Yoyo@Home (OGR) wel meedraaien op het BOINC-platform, die jongens hebben er dus wel werk van gemaakt. :)

Trouwens, de website van distributed.net is ook nog een "klassieker", dus ze lopen wel een beetje achter. ;)

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
@Theadalus true, maar dat zijn dus third-party wrappers. En was het niet zo dat, iirc, bij in ieder geval yoyo@home het effectief zo was dat dat een team is binnen de native stats van OGR en je punten daar dus niet bij het account van DPC terecht komen, maar een concurrent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theadalus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-12-2023

Theadalus

Nostalgist

Bubbles schreef op woensdag 29 april 2020 @ 11:19:
En was het niet zo dat, iirc, bij in ieder geval yoyo@home het effectief zo was dat dat een team is binnen de native stats van OGR en je punten daar dus niet bij het account van DPC terecht komen, maar een concurrent?
Bij Yoyo@Home is dat inderdaad zo; je punten gaan naar het yoyo@home BOINC wrapper team (beetje jammer).
Bij Moo! Wrapper graas je mee onder een distributed.net account, waardoor de punten dan ook naar DPC gaan, ze hebben daarnaast ook nog hun eigen stats. Dus qua stats graas je tegelijk op 2 projecten. :9 ;)

Computing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gaia18
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5El7hFehmnl_2whc6NHPeHC_8Ug=/800x/filters:strip_exif()/f/image/S14J3eAYEJe3vowDKx91dqcS.png?f=fotoalbum_large

ik ben in een actieve bui geweest om procejten toe te voegen maar hoe geef ik ze een prioriteit?
en zijn er nog teams die dat deze projecten hebben van julie?

[ Voor 6% gewijzigd door gaia18 op 29-04-2020 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLarger1
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:54
Iemand die nog een oude installer heeft?

Ik krijg op versie 7.6.9 mijn GPU er niet bij.. Na het toevoegen en saven is die gewoon weer weg?
CPU werkt wel.

Las een pagina terug iemand met hetzelfde probleem..

Thanks!

@BlueTooth76 Kan jij hem mij sturen? :)

[ Voor 9% gewijzigd door TheLarger1 op 01-05-2020 21:19 ]

AMD Ryzen 7 5800X - ASUS ROG STRIX X470-F - AMD Radeon 6900XT - LG 34GN850-B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tim_md
  • Niet online
TheLarger1 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 20:51:
Iemand die nog een oude installer heeft?

Ik krijg op versie 7.6.9 mijn GPU er niet bij.. Na het toevoegen en saven is die gewoon weer weg?
CPU werkt wel.

Las een pagina terug iemand met hetzelfde probleem..

Thanks!
Alstu

https://download.foldinga...ic/release/fah-installer/

Afbeeldingslocatie: https://folding.extremeoverclocking.com/sigs/sigimage.php?u=715515

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLarger1
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:54

AMD Ryzen 7 5800X - ASUS ROG STRIX X470-F - AMD Radeon 6900XT - LG 34GN850-B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tim_md
  • Niet online
TheLarger1 schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 21:38:
[...]

Thanks! Met versie 7.6.8 gelijk erbij en werkend :) _/-\o_
Graag gedaan, ik liep daar ook tegenaan. Dus inderdaad weer terug naar de oude versie en voila...

Grt
Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firebolt
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16-01 10:54
Bedankt voor deze FAQ.
Heb me aangemeld en pc is al druk bezig.
De GPU kreeg ik niet aan de praat, blijkbaar eerst een keer het programma herstarten.

Firebolt-DPC

[ Voor 29% gewijzigd door Firebolt op 02-05-2020 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-04 10:05
Ik heb het net geintalleerd op een cloud computer die ik vaak gebruik om alleen te browsen dus enorm veel resources onbenut laat. Mooi dat ik toch iets kan bijdragen. :)

Alleen de computer kan niet heel de tijd aanblijven. Als ik F@H stop, gaat hij daarna weer verder als ik het weer aanzet en krijg ik toch nog mijn punten of ben ik dat dan weer kwijt en moet ik het aan laten tot het proces helemaal klaar is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bubbles

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Topicstarter
polopolo150 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 15:38:
Ik heb het net geintalleerd op een cloud computer die ik vaak gebruik om alleen te browsen dus enorm veel resources onbenut laat. Mooi dat ik toch iets kan bijdragen. :)

Alleen de computer kan niet heel de tijd aanblijven. Als ik F@H stop, gaat hij daarna weer verder als ik het weer aanzet en krijg ik toch nog mijn punten of ben ik dat dan weer kwijt en moet ik het aan laten tot het proces helemaal klaar is?
Je kan F@H tussentijds afsluiten. Raad ik dan ook wel om dat te doen voordat je die cloudpc uitschakeld. Let er alleen wel op dat WU's een deadline hebben, dus uiteindelijk moet 'ie wel voor die deadline klaar zijn.

Daarnaast krijg je minder bonuspunten voor zo'n WU, omdat het langer duurt voordat je hem hebt ingeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-04 10:05
Ah. Ik heb het even zitten draaien maar dan zou ik dus ook de Work Unit moet afmaken. Dit gaat het op de langere termijn niet echt werken. Ik heb zelf ook alleen maar laptops en dergelijke waardoor het niet qua levenduur niet handig is om dit structueel/structueler te doen,

Laat iemand dit bijvoorbeeld ook draaien op een server bijvoorbeeld bij een hosting platform? Iemand die mij op de juiste weg kan brengen wat dat betreft?

Edit: Of zal ik wel mijn laptops gebruiken voor Folding@Home? Of gaat dit mijn laptops echt enorm beschadigen?

Edit 2: of is het niet zo erg als een work unit niet wordt afgemaakt? Ik zie net dat ik toch, voor mijn doen, heel wat punten heb kunnen verzamelen.

[ Voor 23% gewijzigd door polopolo150 op 02-05-2020 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 00kdatn0g
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E8j9LVJjs8d4Xb3FT0L6pIY-5EY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qnqHKDC0iofgKOiv6HOJEdt2.jpg?f=fotoalbum_large

Haal ik nu alles uit de kast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sprankel
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 28-04 21:26
polopolo150 schreef op zaterdag 2 mei 2020 @ 18:00:
Ah. Ik heb het even zitten draaien maar dan zou ik dus ook de Work Unit moet afmaken. Dit gaat het op de langere termijn niet echt werken. Ik heb zelf ook alleen maar laptops en dergelijke waardoor het niet qua levenduur niet handig is om dit structueel/structueler te doen,

Laat iemand dit bijvoorbeeld ook draaien op een server bijvoorbeeld bij een hosting platform? Iemand die mij op de juiste weg kan brengen wat dat betreft?

Edit: Of zal ik wel mijn laptops gebruiken voor Folding@Home? Of gaat dit mijn laptops echt enorm beschadigen?

Edit 2: of is het niet zo erg als een work unit niet wordt afgemaakt? Ik zie net dat ik toch, voor mijn doen, heel wat punten heb kunnen verzamelen.
Als iets zijn hitte niet deftig kan afvoeren kan je in de problemen komen, normaal schakelt de hardware zich dan uit maar bij het 24/24 7/7 100% kan het gebeuren dat niet de chip zelf te warm word maar wel de boel daar rond. De omgevingstemperatuur speelt hier uiteraard ook een rol in net zoals een vrije airflow.

Als je de stroom zelf moet betalen dan ben je vooral stroom aan het doneren, als je dat met heel oude hardware doet verbruik je veel stroom terwijl je weinig prestaties oplevert. Dan kan je wel de vraag stellen hoe efficiënt je u stroom (geld) aan het omzetten bent.

Het niet afwerken van WU's word afgestraft, je krijgt namelijk bonuspunten op voorwaarde dat je minstens 80% correct en binnen de tijd oplevert (+ passkey om fraude met usernames tegen te gaan), echter af en toe zal er ook wel eens WU falen om welke reden dan ook. Niemand verplicht je om je WU's in te dienen, je word ook niet afgestraft als je er eens 1 niet indient maar je snapt ook wel dat het niet gewenst is. Het duurt dagen voor een WU afloopt, als de volgende hem ook niet indient ben je al snel 2 weken verder voor die WU verwerkt is.

Je kan zeker in de cloud gaan hosten, best neem je een Linux machine tenzij je niet overweg kan met een terminal. Een host met Windows is immers duurder terwijl het setup & forget is.
Als je een host wilt met een GPU, de klassieke providers zijn nogal duur, kijk eventueel naar paperspace maar een google search naar GPU cloud computing levert genoeg hits op.

Er zijn ook trials of krijg X euro te goed om onze cloud te testen, uit ervaring ben je daar niet veel mee, er zitten altijd restricties op zoals enkel instap cloud computing machines of burst limieten, dat wil zeggen dat men niet toestaat dat je continu zwaar belast. Vermoedelijk om te vermijden dat mensen massaal cloud machines opzetten met een trial account om bv crypto's te krijgen, uiteraard kan je die burst limiet wel weghalen maar enkel met harde euro's, geen trial euro's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Wat heb je voor een CPU dat je bij 7 Cores maar 10k Punten haalt. Ik haal met een i5 3570 en 3 Cores ongeveer 20-25K en met een i5-9500F met 6 Cores ongeveer 60-80K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 00kdatn0g
Ik ben geen techneut , een computer doet het of niet en ik wilde alleen maar helpen :-)

gegevens van "Speccy"

RAM
Geheugenslots
Totaal geheugenslots 2
Gebruikte geheugenslots 1
Vrije geheugenslots 1
Geheugen
Grootte 8068 MBytes
Fysiek geheugen
Geheugengebruik 55 %
Fysiek totaal 7.88 GB
Fysiek beschikbaar 3.54 GB
Virtueel totaal 9.13 GB
Virtueel beschikbaar 4.33 GB
SPD
Aantal SPD-modules 1
Slot #1

Processor
Intel Core i7
Kernen 4
Threads 8
Naam Intel Core i7
Codenaam Kaby Lake-U/Y
Pakket Socket 1356 FCBGA
Technologie 14nm
Specificatie Intel Core i7-8550U CPU @ 1.80GHz
Familie 6
Uitgebreide familie 6
Model E
Uitgebreid model 8E
Stepping A
Instructies MMX, SSE, SSE2, SSE3, SSSE3, SSE4.1, SSE4.2, Intel 64, NX, VMX, AES, AVX, AVX2, FMA3
Virtualisatie Ondersteund, Ingeschakeld
Hyperthreading Ondersteund, Ingeschakeld
Bussnelheid 99.7 MHZ
Stock kernsnelheid 2000 MHZ
Stock bussnelheid 100 MHZ
Gemiddelde temperatuur 69 °C
Caches
L1 data-cachegrootte 4 x 32 KBytes
L1 instructies-cachegrootte 4 x 32 KBytes
L2 unified-cachegrootte 4 x 256 KBytes
L3 unified-cachegrootte 8192 KBytes
Kernen
Kernsnelheid Multiplier Bussnelheid Temperatuur Threads
Kern 0 1795.2 MHZ x 18.0 99.7 MHZ 69 °C APIC ID: 0, 1
Kern 1 1795.2 MHZ x 18.0 99.7 MHZ 68 °C APIC ID: 2, 3
Kern 2 1795.2 MHZ x 18.0 99.7 MHZ 71 °C APIC ID: 4, 5
Kern 3 1795.2 MHZ x 18.0 99.7 MHZ 69 °C APIC ID: 6, 7

Moederbord
Fabrikant KBL
Model Dragonite_KL (U3E1)
Versie V2.02
Chipsetfabrikant Intel
Chipsetmodel ID5914
Chipset-herziening 08
Southbridgefabrikant Intel
Southbridge-model ID9D4E
Southbridge-herziening 21
BIOS
Merk Insyde Corp.
Versie V2.02
Datum 3-1-2019
PCI-gegevens

Grafisch
Monitor
Naam Generic PnP Monitor on Intel UHD Graphics 620
Huidige resolutie 1536x864 pixels
Werkresolutie 1536x834 pixels
Status Ingeschakeld, Primair
Monitorbreedte 1920
Monitorhoogte 1080
Monitor Bpp 32 bits per pixel
Monitorfrequentie 60 Hz
Apparaat \\.\DISPLAY1\Monitor0
Intel UHD Graphics 620
Fabrikant Intel
Model UHD Graphics 620
Apparaat-ID 8086-5917
Herziening 8
Subfabrikant Acer Incorporated [ALI] (1025)
Huidig prestatieniveau Level 0
Versie stuurprogramma 25.20.100.6446
Aantal prestatieniveaus: 1
Level 1 - "Perf Level 0"
NVIDIA GeForce MX130
Fabrikant NVIDIA
Model GeForce MX130
Apparaat-ID 10DE-174D
Herziening A3
Subfabrikant Acer Incorporated [ALI] (1025)
Huidig prestatieniveau Level 0
Bus interface PCI Express x4
Temperatuur 72 °C
Versie stuurprogramma 24.21.13.9931
BIOS-versie 82.08.77.00.29
Fisiek geheugen 2047 MB
Virtueel geheugen 2048 MB
Aantal prestatieniveaus: 1
Level 1 - "Perf Level 0"

gegevens van Speccy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 00kdatn0g
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k1_2hh2RLumSgnfKknQmlbVkKFQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Pz1IBeDwPMexSz5xT0Qv53dx.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_U04JPB8ybnGzq7rgrFT6UXnfao=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KgjErzgx1P8ZnXne1M772W2s.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roman

Roman

Aaaaaaaaahhhhhhhh

Aha een Intel Core i7-8550U, ja dat verklaard een hoop. Dat is een Low Power CPU vaak gebruikt in NUC's of Laptops omdat die juist zuinig zijn in stroomverbruik. Hij heeft een TDP van 15 Watt. Voor zo een CPU denk ik dat de waardes prima zijn. Ik heb alleen geen vergelijk waardes hier, maar dat kunnen sommigen eventueel wel zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 00kdatn0g
Acer Aspire A517 51G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 00kdatn0g
Wat zou de reden kunnen zijn dat Web control in Google Chrome flikkert op het beeldscherm en in Firefox stabiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kees.fik
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13-12-2023
Ik heb op mijn account de Passkey toegevoegd. nu ben ik al mijn 198,239 punten kwijt,
en begint weer opnieuw te tellen.
hoe krijg ik mijn punten terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azwartkruis
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16-02 09:26
Is er hier iemand die F@H op een Synology aan de praat heeft gekregen?

Heb er een paar staan die best vaker aan mogen , maar ik heb ( ook niet via F@H zelf) geen antwoord ontvangen.

Synology forum geeft ook geen uitsluitsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenathome
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:09

jeroenathome

Een regel tekst

Topicstarter
Ik heb nog nooit gehoord dat er een client was voor een synology nas. Meestal zijn dat ook niet de snelste systemen om zoiets als F@H erop te laten draaien.

Ik rij voor mijn plezier en ben niet op de vlucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azwartkruis
Klopt, maar als ze alle 6 aanstaan, kunnen er best punten gegenereerd worden , toch?

Zal eens denken of ik me hier aansluit, mijn andere teams zijn op sterven na dood.

Teamnummer op 92 gezet.
Gebruik enkel energiezuinige machines dus hard zal het teamtotaal niet stijgen, maar elke WU is er 1, toch?

F@H naam Anjo_Zwartkruis

( voor de oude rotten inderdaad die van C!T forum)

[ Voor 39% gewijzigd door azwartkruis op 07-10-2021 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azwartkruis
IK heb nu 4 machines die ( tijdelijk) staan te vouwen, maar alle 4 met redelijk zuinige CPU 's en enkel shared videochips.

Ik ben op zoek naar een tweedehands GPU, enkel voor F@H vouwwerk in een I3 of I5 met een B85 M pro4 of een B150N-K mobo.

Ik game niet maar wil wat ondersteuning voor de CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P47-Thunderbolt
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-04 18:46
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZWuwLnNG7hi4Pss66fcIduhP8CM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/FjwTnAVgkXQIljPfgtRlUFEb.png?f=fotoalbum_large

Vraag slots toegevoegd maar ze werken niet hoe krijg ik dat voor elkaar?
Alvast bedankt! :)
Folding@home versie 7.6.13

Mobo Asrock FM2A88X Extreme 6+
Cpu A10 7800 FM2+
16 gb geheugen
2 keer rx 460 gigabyte 2 gb AMD
2 keer gt 1030 gigabyte 2 gb Nvidia

[ Voor 16% gewijzigd door P47-Thunderbolt op 03-01-2022 21:35 ]

Pagina: 1

Let op:
Neem eerst eens de tijd om op je gemak door dit topic heen te lezen. Je zal ontdekken dat je de antwoorden op veel vragen al kan vinden :)