Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:56

ZieMaar!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:24

psychodude

Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de impact van het Coronavirus en de maatregelen daartegen op je persoonlijke situatie thuis, op het werk, op je studie of op school.

Voor andere onderwerpen zijn er binnen het themaforum andere topics:

Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België voor de algemene ontwikkelingen in Nederland en België.
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd voor de algemene ontwikkelingen wereldwijd.
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus voor de wetenschappelijke ontwikkelingen.
Coronavirus Slowchat voor overige zaken en slowchat.

In dit topic geldt het Themaforum: Coronavirus - Beleid en voor het geven van feedback is er Themaforum: Coronavirus - Feedbacktopic.

Handige links:
https://www.rijksoverheid...rpen/coronavirus-covid-19 voor informatie van de Rijksoverheid
https://www.rivm.nl/nieuw...formatie-over-coronavirus voor actuele info van het RIVM
https://gisanddata.maps.a...740fd40299423467b48e9ecf6 voor een overzicht van bevestigde gevallen wereldwijd
https://www.arcgis.com/ap...c995c40e7ae72254029bf6251 voor hetzelfde overzicht voor Nederland

[ Voor 40% gewijzigd door Migrator op 16-03-2020 13:24 ]

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
afgelopen vrijdag zat ik nog bij de tandarts maar ook die branch gooit de deur nu dicht , behalve voor noodgevallen.
ik kan pas over 5 weken terugkomen voor een behandeling.

[ Voor 20% gewijzigd door JJ Le Funk op 16-03-2020 14:31 ]

~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:23

OMD

Bruins heeft het over "winkels" dichtgooien. Dat is nogal wat. Wat is de definitie van winkel anno 2020. Webwinkel, fysieke winkel, Supermarkt, bouwmarkt?

Lijkt me stug dat supermarkten dichtgaan. Beetje lastig eten, niet?

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Werk thuis voor een tweetal gemeentes hier, IT is bedrijfskritisch dus collega's die wel op kantoor werken mogen niet meer in dezelfde ruimte zijn. Toch zit ik liever op kantoor (krijg ik veel meer gedaan met 2 schermen). Maar dat mag niet tot 6 april. 3 weken uitzitten dus.
OMD schreef op maandag 16 maart 2020 @ 14:36:
Bruins heeft het over "winkels" dichtgooien. Dat is nogal wat. Wat is de definitie van winkel anno 2020. Webwinkel, fysieke winkel, Supermarkt, bouwmarkt?

Alle niet noodzakelijke winkels, denk aan kledingwinkels, juweliers, gamewinkels, telefoonwinkels, mediamarkten, etc. Drogisterijen en supermarkten zijn wel noodzakelijk. Anders gaan mensen straks plunderen lijkt me om aan eten te komen.. (Tenzij de overheid voedselpakketen gaat uitgeven).

[ Voor 53% gewijzigd door Bensimpel op 16-03-2020 14:38 ]

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:23
Hier als IT consultant merk ik het al. Projecten komen op on-hold te staan. Thuis werken kan ik enkele weken volhouden daarna moet ik wel de klant bezoeken ivm afspraken maken, overleggen, migraties uitvoeren. Merk het ook bij collega's. Verder ligt de sales nu stil dus komt er weinig bij.

Hopelijk duurt het niet te lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:22

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Zojuist bericht gehad van mijn tandarts alwaar ik vandeweek een afspraak had staan voor de halfjaarcontrole.
Op advies van de beroepsvereniging KNMT hebben wij besloten onze behandelingen te beperken tot acute en noodzakelijke zorg. De praktijk is vooralsnog tot 6 april gesloten voor reguliere behandelingen.
Zie ook https://www.knmt.nl/
De mondzorgkoepels KNMT, ANT, NVM en ONT adviseren hun leden om met ingang van maandag 16 maart 2020 en in ieder geval tot 6 april 2020 de reguliere zorgverlening op te schorten en over te gaan op het uitsluitend behandelen van spoed bij niet-coronapatiënten.
Wat is spoed?

Onder spoed wordt verstaan:

• Trauma
• Nabloeding na een behandeling
• Acute, heftige pijn
• Mogelijk levensbedreigende ontstekingen

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:56

PB-powell

Mr. Laziness

In Italië is dat alles behalve supermarkten, apotheken en drogisterijen. De rest is dicht, maar de overige drie zijn noodzakelijk voor je dagelijkse behoeften, pijn bestrijden en ontsmetting lijkt me. Allicht dat zoiets hier ook nog gaat komen.

OT: inmiddels ook thuis aan het werk, m'n vrouw werkt in de beveiliging wat onder de vitale beroepen valt dus die moet wel nog weg (sowieso lastig andere panden openen vanuit huis :+ ). Maar ik als IT'er kom thuis een heel eind.

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:04
Bensimpel schreef op maandag 16 maart 2020 @ 14:36:
Werk thuis voor een tweetal gemeentes hier, IT is bedrijfskritisch dus collega's die wel op kantoor werken mogen niet meer in dezelfde ruimte zijn. Toch zit ik liever op kantoor (krijg ik veel meer gedaan met 2 schermen). Maar dat mag niet tot 6 april. 3 weken uitzitten dus.
Kon je je scherm niet meenemen op de laatste dag? Ik zie veel mensen die allemaal attributen (bureau's, stoelen, beeldschermen) meenemen naar huis, om toch maar 'geschikt' thuis te kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VirinR
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10:26
Ik zit gelukkig in een tussenjaar dus de impact op de dichte scholen zijn voor mij wel beperkt.
Volgend jaar wil ik wel beginnen met de pre-master en hiervoor moet ik de GMAT doen en Engels examen afronden op C1-niveau.
Nu heb ik enorm veel geluk gehad dat het Engels examen vorige week donderdag was dus die heb ik gelukkig al gedaan.

Alleen de GMAT wordt een dingetje. Ik heb deze op 5 maart gedaan maar net niet gehaald dus ik moet deze herkansen (550 in plaats van 600). Ik hoop dat de universiteit wat soepeler zal zijn met de toelatingseisen maar daar is het helaas nog te vroeg voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Vergeten we trouwens niet onze smartphones wat vaker schoon te maken in deze tijd 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

Als ik naar andere landen kijk, alles behalve supermarkt en apotheek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:16
Wat is er met die datum van 6 April, is dat vanuit de regering aangedragen?

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Bad Brains schreef op maandag 16 maart 2020 @ 14:50:
Wat is er met die datum van 6 April, is dat vanuit de regering aangedragen?
Ja?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003

OMD

Ja, was ik al bang voor. Ik als webwinkel heeft dus een probleempje. Wij kunnen wel gewoon werken maar onze pakketten niet kwijt. Deze moeten bij een businesspoint ingeleverd worden. Veiligheid boven alles hoor maar lastig is het wel.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:34
Hier ook thuiswerkende, maar aangezien we alleen een laptop vanuit het werk hebben gekregen en ik geen zin heb om daar 3 weken (of langer) op te werken. Heb ik vanmorgen een deze pricewatch: Aten CS682 kvm switch besteld. Dan kan ik een stuk fijner werken op een normaal scherm met muis en toetsenbord.
Ik kan natuurlijk ook steeds alles loskoppelen van mijn gamepc iedere dag, maar liever lui dan moe :+

[ Voor 3% gewijzigd door Remy!!!! op 16-03-2020 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoenvisje
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-12-2024
Ik zit in een 'lastige' situatie. Ik werk zelf vanuit huis, geen enkel probleem. Echter heb ik 24/7 één-op-één medisch toezicht. Zij vallen onder zorg en mogen dus gewoon komen maar ik voel mij wel een beetje bezwaard dat ze risico lopen om voor mij te zorgen. Als ze niet komen ga ik zeker dood dus dat is ook geen optie. Hoop maar dat de maatregelen die nu getroffen zijn voldoende zijn om mijn verzorgers te beschermen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrc4nl
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:48

mrc4nl

Procrastinatie expert

Geert1976 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 14:49:
Vergeten we trouwens niet onze smartphones wat vaker schoon te maken in deze tijd 8)
En dan meteen de inhoudelijke vraag: Waarmee?

Alcohol? desinfectiemiddel? zeep?

Ik ben zelf erg fan van de Isopropanol. (schoonmaakalcohol) maar dat is niet gericht op desinfectie. Aan de andere kant. dat spul is 99.7% puur.

Maar als ik het goed begrepen had is desinfectie goed tegen bacteriën, niet zozeer virussen....

ora et labora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13:49
Momenteel word ik nog tot en met de 20e uitbetaald voor de diensten waarvoor ik was opgeroepen. Daarnaast zit ik eigenlijk nog net in de bijstand, dus voor mij veranderd er weinig. Ik krijg in dit geval dus via die weg een aanvulling op mijn inkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:14

franssie

Save the albatross

mrc4nl schreef op maandag 16 maart 2020 @ 14:58:
[...]
<>
Ik ben zelf erg fan van de Isopropanol. (schoonmaakalcohol) maar dat is niet gericht op desinfectie. Aan de andere kant. dat spul is 99.7% puur.<>
Volgens mij wordt dat spul wel degelijk gebruikt voor desinfectie in ziekenhuizen etc. Voor oppervlakken moest je het dacht ik terugmengen naar 70-80%.

Voordeel van je eigen vinyl schoonmaken, dat spul heb ik op voorraad.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online

ed1703

Picture that!

Geert1976 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 14:49:
Niemand behalve ik raakt mijn smartphones aan. Ik heb er 2, omdat ik graag werk en prive gescheiden heb.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23375

Voor mij worden het vooral spannende maanden.
Ik sta door mijn leeftijd, hoge bloeddruk en ernstige longziekte hoog op de nominatielijst voor een Darwin Award als ik het krijg.

Ik sta dan ook een beetje dubbel t.o.v. de maatregelen voor 'Flatten the Curve': aan de ene kant zie ik de noodzaak om niet half Nederland ziek te krijgen en om voldoende IC bedden beschikbaar te hebben voor iedereen die er een nodig heeft, aan de andere kant betekent het ook dat de kans op besmetting langer aanwezig blijft en ik daardoor dus langer risico loop.

Ik troost me maar met de gedachte dat áls ik een IC bed nodig heb, er door deze maatregelen er 1 beschikbaar is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
ed1703 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:04:
[...]

Niemand behalve ik raakt mijn smartphones aan. Ik heb er 2, omdat ik graag werk en prive gescheiden heb.
Maar als je je handen moet wassen zou je ook te telefoon af en toe even moeten wassen, anders heeft handen wassen ook niet heel veel zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:36

Megalodon86

Enzyme X

mrc4nl schreef op maandag 16 maart 2020 @ 14:58:
[...]

En dan meteen de inhoudelijke vraag: Waarmee?

Alcohol? desinfectiemiddel? zeep?

Ik ben zelf erg fan van de Isopropanol. (schoonmaakalcohol) maar dat is niet gericht op desinfectie. Aan de andere kant. dat spul is 99.7% puur.

Maar als ik het goed begrepen had is desinfectie goed tegen bacteriën, niet zozeer virussen....
gewoon zeep werkt goed tegen virussen begreep ik. en uitdroging. dus een droog scherm, zonder snot- en huidresten, zou niet al te veel virussen mogen bevatten. en gewoon je telefoonscherm privé houden. alleen gebruiken met gewassen handen als het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:43

ralpje

Deugpopje

Wackmack schreef op maandag 16 maart 2020 @ 14:37:
Thuis werken kan ik enkele weken volhouden daarna moet ik wel de klant bezoeken ivm afspraken maken, overleggen, migraties uitvoeren.
Die eerste twee zijn natuurlijk bij uitstek zaken die ook telefonisch / online kunnen en in mijn ervaring (in dezelfde sector) is die laatste vaak ook nog wel te regelen. Met een VPN kun je een hoop ;)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online

ed1703

Picture that!

Ernemmer schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:05:
[...]

Maar als je je handen moet wassen zou je ook te telefoon af en toe even moeten wassen, anders heeft handen wassen ook niet heel veel zin.
Is dat dan niet ook van toepassing op flexplekken (tb's en muizen)? Die van ons zijn nu allemaal dicht, wij volgen het RIVM en werken tot 6 april thuis. Echter is schoonmaken er bij ons niet bij.

Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:04

Cliffie

Trompetslet

Megalodon86 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:06:
[...]

gewoon zeep werkt goed tegen virussen begreep ik. en uitdroging. dus een droog scherm, zonder snot- en huidresten, zou niet al te veel virussen mogen bevatten. en gewoon je telefoonscherm privé houden. alleen gebruiken met gewassen handen als het kan.
Volgens het RIVM: (https://www.rivm.nl/coronavirus/covid-19/vragen-antwoorden)

Het coronavirus verspreidt zich via mensen en dieren. Buiten het lichaam kan het virus niet goed overleven. De kans dat je besmet raakt via het aanraken van producten of oppervlakten is erg klein.
Neem de maatregelen die gelden voor alle virussen die griep en verkoudheid kunnen veroorzaken en was regelmatig je handen.

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
ed1703 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:08:
[...]

Is dat dan niet ook van toepassing op flexplekken (tb's en muizen)? Die van ons zijn nu allemaal dicht, wij volgen het RIVM en werken tot 6 april thuis. Echter is schoonmaken er bij ons niet bij.
Ja, en daarom moet je dat spul ook vaak schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

Cliffie schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:10:
[...]

Volgens het RIVM: (https://www.rivm.nl/coronavirus/covid-19/vragen-antwoorden)

Het coronavirus verspreidt zich via mensen en dieren. Buiten het lichaam kan het virus niet goed overleven. De kans dat je besmet raakt via het aanraken van producten of oppervlakten is erg klein.
Neem de maatregelen die gelden voor alle virussen die griep en verkoudheid kunnen veroorzaken en was regelmatig je handen.
Doet niets af aan wat ik zei, of was dat ook niet de bedoeling?

Oppervlaktes zelf houden geen virus in stand, wel de lichaamsstoffen die eraan vast kunnen zitten, zoals snot.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:00
Voor mij zijn de wijzigingen m.b.t. werk redelijk meegevallen. Ik deed al 1 dag in de week thuiswerken, nu is dat tot minimaal eind van de maand elke dag. Voor mij geen probleem, sommige andere collega's werkten nooit thuis en voor hen is het even wennen (zeker aangezien iedereen bij ons thuiswerkt).

We hebben als bedrijf en als team wat extra voorzieningen getroffen om het samenwerken eenvoudiger te maken, zoals een private TeamSpeak server om te overleggen, Skype for Business om mee te kijken op de desktop van een ander en nog wat van dat soort dingen. Nu na 1 dag moet ik zeggen dat het best prima werkt, beter dan ik had verwacht, meeste issues waren nog mensen die nooit TeamSpeak hadden gebruikt en even moesten klooien met de geluidsinstellingen, maar afgezien daarvan kunnen we zonder al teveel belemmeringen thuiswerken en overleggen. Ook de IT afdeling die de thuiswerkomgeving onderhoudt heeft overuren gedraaid, maar zowat iedereen kan nu thuiswerken. Ook dit ging soepel, zeker gezien het korte tijdsbestek waarbinnen dit geregeld moest worden.

Het voelt wel anders aan dan normaal een dagje thuiswerken (niet gek ook). Verder thuis alles redelijk "as usual", wij hadden altijd redelijk wat levensmiddelen "op voorraad", met name uit luiheid/gemak en kostenbesparing (wat meer inkopen bij een aanbieding). Dat is nu niet anders, vorige week al een aantal voorraden gecontroleerd en aangevuld waar nodig. Geen gekke dingen, maar als je aan het laatste bakje margerine toe bent toch even 2 nieuwe halen en dat soort kleine dingen. Voor ons persoonlijk is het dan ook niet zo spannend, je maakt je eerder zorgen om dierbaren om je heen die door leeftijd en/of aandoeningen tot de risicocategorie behoren. Maar ook zij zijn zich hier allen terdegen van bewust en doen voorzichtig aan.

Dus ja, we zullen het zien. Het zijn rare tijden, iets dat je (hopelijk) maar 1 of 2 keer in je leven hoeft mee te maken. Ik hoop dat we net als China binnen een tijdsbestek van enkele weken een duidelijk terugloop van het aantal gevallen zullen zien. Daarna is het zien wat de economische en maatschappelijke gevolgen zijn en welke lessen we hieruit kunnen trekken. Ik sta er nog altijd wel positief in, maar het zal zeker 1 of meerdere jaren duren voordat alles weer bij het oude wordt (met name economisch gezien dan). Echter, aangezien het een wereldwijd probleem is denk ik dat men wel vrij snel tot concensus zal komen over maatregelen om de economie er bovenop te helpen.

Ryzen 7 5800X ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21-04 13:08
JJ Le Funk schreef op maandag 16 maart 2020 @ 14:30:
afgelopen vrijdag zat ik nog bij de tandarts maar ook die branch gooit de deur nu dicht , behalve voor noodgevallen.
ik kan pas over 5 weken terugkomen voor een behandeling.
Moet je nagaan dat je in het ziekenhuis alleen maar terecht kan bij nood gevallen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
bvbal79 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:15:
[...]

Moet je nagaan dat je in het ziekenhuis alleen maar terecht kan bij nood gevallen.....
De wachtlijsten voor operaties worden helemaal een ramp inderdaad, kan je straks 8 maanden wachten op een nieuwe knie of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Ernemmer schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:17:
[...]

De wachtlijsten voor operaties worden helemaal een ramp inderdaad, kan je straks 8 maanden wachten op een nieuwe knie of zo.
Daarom, dan is 5 weken bij de tandarts echt geen ramp. Alles in perspectief kijken is en blijft lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Laatst online: 17:13

Barrycade

Through the...

Net bij de tandarts geweest. Ik had letterlijk brokken en pijn, ik had eigenlijk een afspraak staan voor wat ander werk, wat ze vanmorgen af wilden bellen maar gelukkig viel dit onder noodgeval.

Thuis kon ik al werken en deed ik al vaak, ik heb een virtueel team in een aantal Europese landen dat normaal gesproken grotendeels vanuit huis werkt en nu dus helemaal. Ook chapeau voor onze IT afdelingen aangezien er in Europa opeens 10k-en extra VPN verbindingen online moesten.

Wij draaiden al op O365 dus zoveel anders hoeft het niet te zijn, maar voor wat drives etc moet af en toe de VPN aan.

Wel onwerkelijk trouwens, tijdens mijn tochtje naar de tandarts is het net zondag met lekker voorjaarsweer: buiten is het lekker weer, dus hele groepen kids struinen door het park. Ik zag een groep van 15 meiden van een jaar of 12 ofzo met z'n allen selfies maken (lekker de koppies bij elkaar 8)7 ). Er werd lekker gevoetbald in de voetbalkooien door een man of 20, overal oudjes dat een praatje met elkaar zit te maken op een bankje, dus vraag me af hoe lang het gaat duren voordat hier ook de rem op gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
Barrycade schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:29:

Wel onwerkelijk trouwens, tijdens mijn tochtje naar de tandarts is het net zondag met lekker voorjaarsweer: buiten is het lekker weer, dus hele groepen kids struinen door het park. Ik zag een groep van 15 meiden van een jaar of 12 ofzo met z'n allen selfies maken (lekker de koppies bij elkaar 8)7 ). Er werd lekker gevoetbald in de voetbalkooien door een man of 20, overal oudjes dat een praatje met elkaar zit te maken op een bankje, dus vraag me af hoe lang het gaat duren voordat hier ook de rem op gaat.
Ja dat zou heel goed kunnen, het is ook geen complete lock down nog. Maar waarom de rotte peren vertellen en niet zeggen dat het toch geweldig is dat het niet zo druk is op straat en dat je de kans op besmetting gewoon aanzienlijk lager is?

Alles moet gelijk zo negatief belicht worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
ralpje schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:08:
[...]

Die eerste twee zijn natuurlijk bij uitstek zaken die ook telefonisch / online kunnen en in mijn ervaring (in dezelfde sector) is die laatste vaak ook nog wel te regelen. Met een VPN kun je een hoop ;)
Heb je gelijk in maar merk toch vaak, dat de klant, zeker bij de eerste livegang wil dat wij er zijn. Zelfde geldt voor key-user trainingen.
Gaan het zien, hopelijk duurt het niet te lang allemaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ralpje

ralpje

Deugpopje

Snap ik. Ik merk dat veel van mijn klanten begrip hebben voor het feit dat we remote aan het werk zijn en veel zelf ook het hele pand op slot hebben inmiddels.
Het scheelt dat ik met name modern workplace trajecten doe, waardoor we er natuurlijk simpelweg voor zorgen dat ze zelf ook remote aan de slag kunnen. Dat zorgt voor extra begrip ;)

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
ralpje schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:49:
Snap ik. Ik merk dat veel van mijn klanten begrip hebben voor het feit dat we remote aan het werk zijn en veel zelf ook het hele pand op slot hebben inmiddels.
Het scheelt dat ik met name modern workplace trajecten doe, waardoor we er natuurlijk simpelweg voor zorgen dat ze zelf ook remote aan de slag kunnen. Dat zorgt voor extra begrip ;)
Hahaha, heel goed om dat in de praktijk te brengen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Eddos schreef op maandag 16 maart 2020 @ 14:45:
[...]

Kon je je scherm niet meenemen op de laatste dag? Ik zie veel mensen die allemaal attributen (bureau's, stoelen, beeldschermen) meenemen naar huis, om toch maar 'geschikt' thuis te kunnen werken.
Ik heb al een scherm, dus dat was niet nodig ;)

We hadden op werk geen docks meer, anders had ik wel een extra scherm kunnen meenemen, maar 1 scherm is voldoende, moeten er maar mee doen,

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18-04 15:59
Deze is wel creatief: https://www.ad.nl/dossier...ang-gewoon-door~a27119d1/
Volgens Sociale Zaken verkeren veel ouders in onzekerheid, nu zij wel kosten maken voor de opvang, terwijl hun kinderen er niet naartoe gaan. ,,Toch is het belangrijk dan de gehele factuur voor opvang gewoon te blijven betalen, zodat de kinderopvangtoeslag wordt doorbetaald’’, meldt het ministerie.

Daarnaast worden ouders opgeroepen ook de eigen bijdrage aan de kinderopvangorganisatie te blijven voldoen. Samen met het ministerie van Financiën bekijkt Sociale Zaken momenteel of deze uitgaven achteraf gerepareerd kunnen worden. Een garantie daarop wordt echter niet gegeven.
1) KOT en facturen KDV hebben op zich niet direct wat met elkaar te maken. Je kan altijd je uren aanpassen als alles voorbij is en herberekenen.
2) Het is dus hoogst onzeker dat de kosten vergoed worden, ondanks dat je uitgesloten bent van opvang. Gelukkig gaan de kids hier naar school en hebben ze alleen nog BSO, maar in de hoogtijdagen liepen facturen op tot bijna 2.000 euro bruto per maand. Na KOT ook nog steeds 800-1.000 euro per maand. En dan kan je dus 75% daarvan afboeken?! Als het bij 6 april blijft that is. Stel dat het 2 maanden duurt, dan heb je een forse scheur in de broek.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
Ik werk op een olieraffinaderij. Degene die thuis kunnen werken doen dat, het noodzakelijke personeel blijft gewoon de normale roosters lopen. Voorlopig blijft er olie geraffineert worden, de hoeveelhedebln zijn ook niet minder dan normaal. Dit zal, als het zo blijft wel veranderen. Als de vliegtuigen echt niet meer opstijgen en de schepen minder varen. Veel mensen werken thuis, dus minder autos die moeten tanken etc.

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:04

Killjoy

Klingon lawn products

Update over het onderstaande: inmiddels is het beleid gewijzigd. Bewoners mogen niet dagjes naar huis. De woning verlaten, betekent niet meer terug mogen komen. Of wel, maar na twee weken zonder klachten. hoe ze dat willen borgen, geen idee.
Ardana schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:57:
[...]

Heb je hier een bron van? Eigen kennis?
Mijn zusje haar dagbesteding is in ieder geval gesloten. Opvang op de woning, maar er is wel dringend gevraagd aan familie om bewoners dagjes op te halen. Want normaal is er overdag geen verzorging op de woning. De verzorging draait nu voorlopig dubbele diensten.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:29
Thuiswerken vandaag was... interessant. VPN plat, mailserver op de knieën (geen idee waarom exact), Microsoft Teams plat. Dus dat ging top!

[ Voor 15% gewijzigd door vickypollard op 16-03-2020 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 298195

Was gister een aparte werkdag in de Bioscoop.

Had normaal vrij maar werkte voor een zieke collega.
De bedoeling was om van 9 tot 6 te werken en het avond team neemt het dan om 6 uur over.
Was al zeer rustig overdag dus kon het nieuws wel volgens tussendoor, gedurende de hele dag rinkelde de telefoon al met veelal de vraag of we nog open zijn of om te reserveringen te annuleren.

om een uur of 5 veel vragen of we vanavond open waren omdat er al nieuwskoppen waren met "horeca ook dicht" al voorde persconferentie van 17:30. Maar ik nog geen officieel bericht ontvangen dus meer dan die mensen wist ik ook niet.

Om 17:30 de live persco gevolgd waar de nieuwe maatregelen werden genoemd. kort daarna weer overspoeld met telefoontjes. Eigenaar/Baas belde ook dat ik de boel mocht gaan sluiten en avond ploeg mocht gaan afbellen + reserveringen die er nog stonden.

daarna halsoverkop de boel schoongemaakt en afgesloten en nu 3 weken vrij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17:19
Zo, vandaag om 7.30u begonnen en om 16.30u richting huis gegaan. Allerlei spullen klaargelegd om op te halen morgen door de ouders/leerlingen.. En dan maar hopen dat er daadwerkelijk thuis ook gewerkt wordt.... Maar goed, dat is gelukkig verantwoordelijkheid van de ouders!

Wel een geïrriteerde partner, die verwacht ook dat ik thuis meer aanwezig ben zo om de zorg te delen. Het kwam op mij over alsof we dagelijks van onze directie op school aanwezig moeten zijn, maar eens even tot woensdag afwachten (ik heb genoeg administratie tot die tijd te doen) en dan maar eens goed in gesprek gaan wat er precies qua aanwezigheid van ons wordt verwacht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiaomiGlobal
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23-03-2020
Vandaag weer op het werk gekomen: de supermarkt waar ik werk, heeft ervoor gekozen om vooral essentiële producten uit te leveren. Dus dat betekend dat momenteel bier niet geleverd word, omdat er geen plaats voor is in de vrachtwagens.

Je hebt echt heel veel lege schappen momenteel in de supermarkt: geen energiedrank, ook niet nodig want de schoolgaande jeugd heeft twee weken vakantie gekregen. Die mis ik echt als kiespijn, want de meeste scholieren hebben geen greintje fatsoen en de helft steelt bij de raven :(

Dat is dus het positieve voor mij: het is nu lekker rustig in de supermarkt, weinig mensen komen er momenteel ook relatief gezien. Want normaalgesproken word ik omsingeld door groepjes scholieren. En nu heb je dus enkel klanten die echt boodschappen moeten doen.

Het hamsteren lijkt wel nog niet helemaal over.... maar voor mij valt het werk goed te doen. Alleen raken sommige klanten je toch nog aan en die 1.5 meter afstand? Naja de posters hingen nog niet op: echter ik kan niet fatsoenlijk klanten helpen, als ik letterlijk 1.5 meter afstand zou houden.

Oh en een klant vond het schandalig, dat wij geen mondkapjes mochten dragen. Dat was het dan zo'n beetje. Je kunt trouwens wel gewoon nog genoeg kopen, alleen je zult keuzes moeten maken. Het is echt niet zo dat er gevochten moet worden voor de levensmiddelen, er ligt nog meer genoeg in de supermarkt.

[ Voor 7% gewijzigd door XiaomiGlobal op 16-03-2020 17:21 ]

Het bijgehouden verbruik van mijn zuinige Thaise Suzuki Celerio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:35

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Mijn dagbesteding is ook gesloten en dat levert best wel wat stress en problemen op. Voorlopig ga ik kijken of het op te lossen is met dagelijks telefonisch contact en wat meer contact via internet.

Steun het recht op abortus, teken de petitie! My Voice, My Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 14-04 21:18
vickypollard schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:53:
Thuiswerken vandaag was... interessant. VPN plat, mailserver op de knieën (geen idee waarom exact), Microsoft Teams plat. Dus dat ging top!
Wanneer was Teams plat? Ik heb vanochtend rond 10:00 (tot 11:00) nog een meeting via Teams gehad. En daarna nog twee audio gesprekken. Geen problemen. Deze week thuis en daarna nieuwe planning. Waarschijnlijk afwisselend paar mensen op kantoor.
Mijn tante zei dat ze vanochtend ook problemen had met Teams.

Kennis van me die bij distributiecentrum van AH werkt, zei vanochtend al dat er heel veel niet geleverd is (20000 collies niet geleverd. Volgens hem is dat best veel). Veel komt uit het buitenland en die zegt ook "bekijk het maar, we houden alles zelf" (of ze hebben gewoon echt problemen met personeelstekort).

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vickypollard
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:29
Xyphoid schreef op maandag 16 maart 2020 @ 17:39:
[...]

Wanneer was Teams plat? Ik heb vanochtend rond 10:00 (tot 11:00) nog een meeting via Teams gehad. En daarna nog twee audio gesprekken. Geen problemen. Deze week thuis en daarna nieuwe planning. Waarschijnlijk afwisselend paar mensen op kantoor.
Mijn tante zei dat ze vanochtend ook problemen had met Teams.

Kennis van me die bij distributiecentrum van AH werkt, zei vanochtend al dat er heel veel niet geleverd is (20000 collies niet geleverd. Volgens hem is dat best veel). Veel komt uit het buitenland en die zegt ook "bekijk het maar, we houden alles zelf" (of ze hebben gewoon echt problemen met personeelstekort).
https://allestoringen.nl/storing/teams/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 20-04 19:04

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

XiaomiGlobal schreef op maandag 16 maart 2020 @ 17:18:
Vandaag weer op het werk gekomen: de supermarkt waar ik werk, heeft ervoor gekozen om vooral essentiële producten uit te leveren. Dus dat betekend dat momenteel bier niet geleverd word, omdat er geen plaats voor is in de vrachtwagens.

Je hebt echt heel veel lege schappen momenteel in de supermarkt: geen energiedrank, ook niet nodig want de schoolgaande jeugd heeft twee weken vakantie gekregen. Die mis ik echt als kiespijn, want de meeste scholieren hebben geen greintje fatsoen en de helft steelt bij de raven :(

Dat is dus het positieve voor mij: het is nu lekker rustig in de supermarkt, weinig mensen komen er momenteel ook relatief gezien. Want normaalgesproken word ik omsingeld door groepjes scholieren. En nu heb je dus enkel klanten die echt boodschappen moeten doen.

Het hamsteren lijkt wel nog niet helemaal over.... maar voor mij valt het werk goed te doen. Alleen raken sommige klanten je toch nog aan en die 1.5 meter afstand? Naja de posters hingen nog niet op: echter ik kan niet fatsoenlijk klanten helpen, als ik letterlijk 1.5 meter afstand zou houden.

Oh en een klant vond het schandalig, dat wij geen mondkapjes mochten dragen. Dat was het dan zo'n beetje. Je kunt trouwens wel gewoon nog genoeg kopen, alleen je zult keuzes moeten maken. Het is echt niet zo dat er gevochten moet worden voor de levensmiddelen, er ligt nog meer genoeg in de supermarkt.
Het ligt er ook maar net aan bij welke supermarkt je komt. Bij de Albert Heijn hier is zo veel leeg, terwijl de Jumbo heel snel aanvult.
Daarnaast staat hier nog liters en liters aan bier en energy :P

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:43
President schreef op maandag 16 maart 2020 @ 17:15:
Zo, vandaag om 7.30u begonnen en om 16.30u richting huis gegaan. Allerlei spullen klaargelegd om op te halen morgen door de ouders/leerlingen.. En dan maar hopen dat er daadwerkelijk thuis ook gewerkt wordt.... Maar goed, dat is gelukkig verantwoordelijkheid van de ouders!

Wel een geïrriteerde partner, die verwacht ook dat ik thuis meer aanwezig ben zo om de zorg te delen. Het kwam op mij over alsof we dagelijks van onze directie op school aanwezig moeten zijn, maar eens even tot woensdag afwachten (ik heb genoeg administratie tot die tijd te doen) en dan maar eens goed in gesprek gaan wat er precies qua aanwezigheid van ons wordt verwacht..
Bij ons op het MBO juist liever geen aanwezigheid. Wij gaan studenten digitaal lesgeven, deden we deels al wel, maar nu ook met live presentaties/colleges en vragenuurtjes. Microsoft Teams is nieuw voor ons, dus druk bezig ons daar in te verdiepen.
Voor de jonge docenten allemaal goed te doen en een leuke uitdaging, sommigen oudgedienden vinden het wat minder volgens mij.

@Ardana Balen! Even roeien met de riemen die er zijn en er het beste van maken. Digitaal en bellen kan idd een goede optie zijn. Succes 💪

[ Voor 5% gewijzigd door remzor op 16-03-2020 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Pff, best wel een impact dit.

Oma van 97 ligt in het ziekenhuis met een longontsteking, getest en gelukkig geen Corona alleen ligt ze alleen, mag maar 1 persoon per dag zien en het is maar de vraag hoe en of ze hier uitkomt.
Ik kan haar niet bezoeken want ver weg en maar 1 persoon per dag binnen gezette bezoektijden

Mijn vader heeft ook een groot probleem, die heeft enorme zenuwpijnen in zijn been waar al 2 x op geopereerd is en diverse specialisten over gebogen maar niks gevonden, enige waarmee hij 4 uurtjes kan slepen is een joint.... En die kan hij dus niet meer krijgen de komende weken.

En ikzelf heb het gelukkig niet zo erg, ja ik moet thuiswerken wat niet fijn is in mijn branche maar goed, ik kan boodschappen doen en heb verder niks nodig.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17:19
remzor schreef op maandag 16 maart 2020 @ 17:49:
[...]

Bij ons op het MBO juist liever geen aanwezigheid. Wij gaan studenten digitaal lesgeven, deden we deels al wel, maar nu ook met live presentaties/colleges en vragenuurtjes. Microsoft Teams is nieuw voor ons, dus druk bezig ons daar in te verdiepen.
Voor de jonge docenten allemaal goed te doen en een leuke uitdaging, sommigen oudgedienden vinden het wat minder volgens mij.

@Ardana Balen! Even roeien met de riemen die er zijn en er het beste van maken. Digitaal en bellen kan idd een goede optie zijn. Succes 💪
Ik kan werk ook prima vanuit huis doen... Alleen moet er dagelijks sowieso leerkrachten aanwezig zijn om opvang te verzorgen en heb een directeur die het blijkbaar nodig vindt om ons dagelijks te zien ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nutral
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-04 13:42

Nutral

gamer/hardware freak

Op mijn werk ook nieuwe maatregelen. Ploegendiensten. Voor de werkplaats ok. Maar ook voor de mensen op kantoor, die gewoon een laptop hebben en thuis kunnen werken.

in plaats daarvan krijgen ploegen van 7 tot 13 en 14 tot 20 uur. Van 6 uur met een kwartiertje pauze... Elke week wissel je van ploeg.

Grappige is bij ons op de kamer, zit bijna iedereen in dezelfde ploeg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 16:43
President schreef op maandag 16 maart 2020 @ 17:52:
[...]

Ik kan werk ook prima vanuit huis doen... Alleen moet er dagelijks sowieso leerkrachten aanwezig zijn om opvang te verzorgen en heb een directeur die het blijkbaar nodig vindt om ons dagelijks te zien ofzo
Zo’n controledrang, prikklok idee. Bah. Bij ons gaat dat allemaal wel relaxt en in harmonie.
PO is wel anders natuurlijk, wij hebben niet te maken met opvang. Succes!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156876

Ik heb als ZZP’er diverse klanten, eentje ervan weigert thuiswerken want we “moeten overleggen”. Oh, in dat geval zal ik even niet aan de gezondheid van m’n gezin denken! 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XiaomiGlobal
d22wth schreef op maandag 16 maart 2020 @ 17:47:
[...]

Het ligt er ook maar net aan bij welke supermarkt je komt. Bij de Albert Heijn hier is zo veel leeg, terwijl de Jumbo heel snel aanvult.
Daarnaast staat hier nog liters en liters aan bier en energy :P
De vulploeg begint pas om 16:00 en eerder word dus niet aangevuld, al het zwerversbier is dus gewoon op. Terwijl er nog voldoende bier is van A-merken: enige wat echt leeg ligt zijn blikken bier.

Het is voor supermarkten ook een kans geweest om hun oude voorraad te slijten: want de supermarkt branch kan zeggen wat het wilt, met de omzet de afgelopen dagen zijn ze zeker blij. Bij ons is nog steeds geen beperking in de hoeveelheid producten die je mag kopen.

Ik verbaasde mij voor de corona crisis nog weleens dat snackbar eigenaren, bijna de hele voorraad bier weg kopen wat in de actie was. Maar de afgelopen dagen was bijna iedereen, die maar een beetje geld heeft het hamsteren. En Duitsland die sluit daarom zijn grenzen..... behalve de grens met Nederland is nog niet gesloten.

De koffiemachine voor klanten is nu trouwens ook buiten werking gezet: in het begin nam de supermarkt het Corona virus helemaal niet serieus, maar nu volgen ze letterlijk de instructies vanuit de overheid op. Een keer hoesten en je mag naar huis, waarbij je normaal als aansteller betiteld zou worden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:14

bert pit

asdasd

Ik hoop dat het allemaal overschat wordt. Want sinds gisteren hebben wij hier een patiënt in huis. Wel moeten mijn vrouw en ik thuiswerken. Dus zoonlief zit in carrantaine op zijn kamer nog een dag of 3. Het is 11 dagen geleden begonnen in Oostenrijk.

Ik hoop dat als ik het krijg dat het de milde vorm is.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, gas sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:57

-tom-562

Oliesjeik

Nutral schreef op maandag 16 maart 2020 @ 17:54:
Op mijn werk ook nieuwe maatregelen. Ploegendiensten. Voor de werkplaats ok. Maar ook voor de mensen op kantoor, die gewoon een laptop hebben en thuis kunnen werken.

in plaats daarvan krijgen ploegen van 7 tot 13 en 14 tot 20 uur. Van 6 uur met een kwartiertje pauze... Elke week wissel je van ploeg.

Grappige is bij ons op de kamer, zit bijna iedereen in dezelfde ploeg...
Hoezo voor een werkplaats wel ok maar voor kantoor hier (er vanuit gaande dat je hier thuis kan werken). Wij hebben hier op kantoor ook ploegendienst.
2 groepen, iedere week een andere shift. Ochtendienst is van 6:00-14:00, avonddienst van 14:30-22:30, half uur pauze in de baas zijn tijd.
Prima geregeld imo

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Ik werk al een week thuis want woon in een risicoprovincie. Uiteindelijk maar een beeldscherm opgehaald op de zaak want wekenlang op alleen een laptop gaat het niet worden. Zolang ik de provincie nog uit kan heb ik nog wel werkzaamheden buiten. Het gaat dan om inspecties aan cruciale infrastructuur voor de BV Nederland. Dus ik zit gelukkig niet helemaal opgehokt. Het contact met collega's mis ik wel een beetje. Vergaderen doen we nu via MS Teams of conference call.

Voordeel is wel dat ik nog flexibeler mijn tijd kan indelen, mijn lunch veel beter is dan de boterham met kaas en de koffie beter is.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneTimer
  • Registratie: September 2012
Humma Kavula schreef op maandag 16 maart 2020 @ 17:52:
Pff, best wel een impact dit.

Oma van 97 ligt in het ziekenhuis met een longontsteking, getest en gelukkig geen Corona alleen ligt ze alleen, mag maar 1 persoon per dag zien en het is maar de vraag hoe en of ze hier uitkomt.
Ik kan haar niet bezoeken want ver weg en maar 1 persoon per dag binnen gezette bezoektijden

Mijn vader heeft ook een groot probleem, die heeft enorme zenuwpijnen in zijn been waar al 2 x op geopereerd is en diverse specialisten over gebogen maar niks gevonden, enige waarmee hij 4 uurtjes kan slepen is een joint.... En die kan hij dus niet meer krijgen de komende weken.

En ikzelf heb het gelukkig niet zo erg, ja ik moet thuiswerken wat niet fijn is in mijn branche maar goed, ik kan boodschappen doen en heb verder niks nodig.
Coffeeshops gaan toch weer open om straathandel te voorkomen.
https://www.nu.nl/coronav...n-vanuit-afhaalloket.html

Quatt | Tado X | Vloerverwarming | 9x 435 Wp Enphase IQ8+ |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

PM_Petrol schreef op maandag 16 maart 2020 @ 18:50:
[...]

Coffeeshops gaan toch weer open om straathandel te voorkomen.
https://www.nu.nl/coronav...n-vanuit-afhaalloket.html
Dank voor het bericht, gelijk doorgestuurd en er was een slaak van verluchting.
Hij heeft altijd wel wat op voorraad maar hij had hier ook niet op gerekend.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 691473

Morgen gewoon weer lekker werken. Ben benieuwd wanneer we een daling van de omzet gaan zien. Het is nu nog net zo veel als een andere werkdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:26

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Qua werk sinds halverwege vorige week 50/50 thuiswerken en sinds vrijdag 100% thuiswerken. Ik werkte al gemiddeld de helft van mijn tijd thuis dus wat dat betreft verandert er niet zoveel. Ik verwacht ook mijn werkzaamheden prima te kunnen doen. We hebben wel wat extra overlegjes opgetuigd om elkaar wat meer op de hoogte te houden en te triggeren, op kantoor gebeurt dat toch net wat sneller.

Privé vermijd ik sociale situaties toch al graag :+, dus ook niet zoveel problemen mee.

Ik twijfel wel een beetje, woon in Friesland en merk dat het hier allemaal niet zo heel erg speelt ofzo. Ik had een aantal privéafspraken die op zich niet zo heel spannend zijn, maar vind het ook wat lastig om die mensen te laten zitten. Want voor hoe lang is dat dan? Wat kan er wel en wat kan er niet? 1 van die mensen vertelde vorige week dat zijn dochter in Brabant was geweest en de dag erna thuis zou komen, dan heb ik toch net ff wat minder zin om daar nog langs te gaan?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mfpower
  • Laatst online: 15:47

Mfpower

In dubio

Bij ons is het lekker jongleren. 3 kinderen thuis en ik moet verplicht thuiswerken. Ik heb itt veel mensen misschien juist meer werk door dit gedoe (door communicatie-overhead), maar ik heb er nog een werkgever bij: de school van mijn kinderen. Ze verwachten dat onze kinderen 3 uur per dag minimaal aan school werken, met deadlines voor de opdrachten die ze moeten inleveren (noot: de oudste is 7).

Ik heb gezegd dat we ons uiterste best gaan doen maar dat ik niet kan garanderen dat het ons lukt om ze 3 uur achter een computer te zetten (alles gaat nu digitaal). Nog los van dat ik dat niet echt gezond vind voor een kind van 7. De enige manier waarop dat gaat gebeuren is als ik er naast ga zitten, maar die tijd heb ik dus echt niet, in elk geval niet elke dag.. Partner heeft ook verplichtingen en jongleert ook met alles en de jongste twee vooral. Krijg ik terug dat we onze verantwoordelijkheid moeten nemen en dat het geen vakantie is. DUH. Wat zou het toch fijn zijn als we even met z'n allen even proberen dit samen op te lossen.

Wat is dat toch met die scholen. We doen ons best, dat is toch goed genoeg in zo'n situatie als dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:22

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Mfpower schreef op maandag 16 maart 2020 @ 19:51:
Bij ons is het lekker jongleren. 3 kinderen thuis en ik moet verplicht thuiswerken. Ik heb itt veel mensen misschien juist meer werk door dit gedoe (door communicatie-overhead), maar ik heb er nog een werkgever bij: de school van mijn kinderen. Ze verwachten dat onze kinderen 3 uur per dag minimaal aan school werken, met deadlines voor de opdrachten die ze moeten inleveren (noot: de oudste is 7).

Ik heb gezegd dat we ons uiterste best gaan doen maar dat ik niet kan garanderen dat het ons lukt om ze 3 uur achter een computer te zetten (alles gaat nu digitaal). Nog los van dat ik dat niet echt gezond vind voor een kind van 7. De enige manier waarop dat gaat gebeuren is als ik er naast ga zitten, maar die tijd heb ik dus echt niet, in elk geval niet elke dag.. Partner heeft ook verplichtingen en jongleert ook met alles en de jongste twee vooral. Krijg ik terug dat we onze verantwoordelijkheid moeten nemen en dat het geen vakantie is. DUH. Wat zou het toch fijn zijn als we even met z'n allen even proberen dit samen op te lossen.

Wat is dat toch met die scholen. We doen ons best, dat is toch goed genoeg in zo'n situatie als dit.
Pff, dan zou je ze toch ook door de telefoon trekken :( .

Hier nog niets vernomen van school anders dan “we werken eraan, heb geduld”. De kinderen maar de tuin ingestuurd met wat stoepkrijt zodat ik mij kon focussen op mijn werk, gelukkig zit het weer deze week mee :*)

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlowSnake
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 18-04 08:34
Werkgever wil dat ik thuis ga werken, maar ik heb geen laptop van de zaak, hoewel vaker benoemd dat dat wel handig zou zijn. Gezien ik op een Pentium desktop zit, wilde ik al wat snellers, en gezien een nieuw stel digibete werknemers i7 laptops kregen, leek mij dat we twee vliegen in één klap slaan om vanmorgen een laptop te scoren.

Nee, we gaan een oud kutding ophalen van een exwerknemer die nog bij hem thuis ligt, die nu in quarantaine zit omwille, jawel, Corona, die opnieuw geïnstalleerd moet worden door de enige onsite ICTer. Hoeveel risico wil je lopen, kennelijk heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
Vanaf vandaag doen we alternatieve werkzaamheden op het werk. Ik ben mondhygiënist en dat betekent dat ik de hele dag in de aerosolen zit en daarbij ook geen 1,5m afstand kan bewaren, de praktijk is dus enkel geopend voor spoedgevallen.

Vandaag zijn we in de ene praktijk begonnen met het afbellen van afspraken en alles te voorzien van een likje verf, morgen gaan we in de andere praktijk ook afspraken afbellen en beginnen met uitzoeken, opruimen en slijpen van instrumentarium. Uiteraard zullen die werkzaamheden niet aan kunnen houden tot 6 april, maar het zijn wel dingen die noodzakelijk zijn. Bovendien is dit het uitgerekende moment om wat met collega's te socializen, iets waar normaal maar weinig tijd voor is.

[ Voor 3% gewijzigd door LA-384 op 16-03-2020 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
MisteRMeesteR schreef op maandag 16 maart 2020 @ 19:57:
[...]
Hier nog niets vernomen van school anders dan “we werken eraan, heb geduld”.
School van mijn dochter heeft ook al de studieplanning naar alle ouders gestuurd wat de kinderen de komende drie weken moeten doen.

Op zich wel netjes, hoor: Hele planning, digitaal studiemateriaal, lessen, filmpjes, vanalles.
Morgen hardcopy studiemateriaal op de school ophalen.

Zo te zien gaan ze er vanuit dat ze over drie weken zijn waar ze normaliter ook zouden zijn als dit niet gebeurd was.
Nouja, ik weet niet of het lesrooster 1-op-1 is, natuurlijk, misschien doen ze in 3 weken maar wat ze in 1 week doen, dat weet ik eigenlijk niet.
Maar ze zijn in ieder geval niet van plan om verder te gaan waar ze afgelopen vrijdag waren.

[ Voor 20% gewijzigd door anandus op 16-03-2020 21:06 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
Ik ben wel heel benieuwd of deze situaties, die zeker nog wel wat weken / maanden gaat duren, ook blijvende veranderingen met zich mee zal brengen.
Zal het bedrijven aanzetten om vaker thuiswerk toe te laten waar dit voor het Coronavirus überhaupt niet bespreekbaar was? Zal het de ogen openen van leidinggevende dat meer mensen dan ze denken geschikt zijn om op afstand te werken zonder dat je 8x5 toezicht hebt op hun handelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:29
Mijn contract staat op het punt van aflopen/verlengen, gezien de situatie in de hele wereld ben ik er bang voor dat ik over een tijdje thuis zit.
Ben ook echt benieuwd hoe het dan gaat met eventuele vacatures en solliciteren, bedrijven zullen alles rustig afwachten voordat ze nieuw personeel gaan aannemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlowSnake
Dirk0s schreef op maandag 16 maart 2020 @ 21:22:
Mijn contract staat op het punt van aflopen/verlengen, gezien de situatie in de hele wereld ben ik er bang voor dat ik over een tijdje thuis zit.
Ben ook echt benieuwd hoe het dan gaat met eventuele vacatures en solliciteren, bedrijven zullen alles rustig afwachten voordat ze nieuw personeel gaan aannemen.
Hoop het beste voor je, erg onzekere tijden zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Mfpower schreef op maandag 16 maart 2020 @ 19:51:

Lastig. Heel lastig. Ik ben leidinggevende van een team waar ongetwijfeld meer mensen met dit bijltje moeten gaan hakken (veel mensen met kinderen die nog op de basisschool zitten) en ga natuurlijk ook vanuit het werk zelf flexibiliteit geven. Daarmee komt er wellicht ruimte voor die mensen om thuis ook in shifts te gaan werken, zodat je de zorg kan delen. Het is niet anders.

Tegelijk is mijn eigen situatie niet zo spannend. Ik zou een weekje gaan skiën, maar dat is niet doorgegaan. Wij hebben geen kinderen, ik kan goed vanuit huis werken en mijn vriendin voor een deel ook en het andere deel krijgt ze gewoon vrij. Onze impact is dus wekenlang op elkaars lip zonder al te veel ander sociaal contact, maar berichten zoals die van jou helpen om dat goed in perspectief te zetten.

Tegelijk zie ik in de familie app dat mijn schoonzusje en zwager het zo zwaar hebben. Zij werkt 24 uur, hij 40. Hij kan volledig thuiswerken en ongetwijfeld ook wel een paar uurtjes minder werken, maar ze zijn over de zeik omdat ze hun ene zoontje 3 uur per dag met zijn schoolwerk moeten helpen. Met een klein beetje creatief denken is dat zo op te lossen, maar ze hebben liever dat mijn schoonmoeder (wat ouder, diabeet en copd) wat meer komt oppassen en zijn verontwaardigd dat de andere oma juist wat terughoudend reageert...Maar dat komt ook wel weer goed...

Ik heb nog een paar dagen vakantie, maar verwacht dat ik qua werk straks tijd over ga hebben. Ik ben benieuwd of ik die tijd niet nuttig zou kunnen besteden (ik kan heel goed in een busje rijden, maar kan wellicht ook kleinere organisaties helpen), dus ik hoop dat er ruimte is om dat te bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiaomiGlobal
Ik heb juist drie weken geleden een vast contract gekregen, maar ik denk dat juist in de supermarkt ook nu medewerkers nodig zijn. Een keer hoesten en je mag al thuis blijven... een collega mocht zaterdag niet werken, omdat ze de dag ervoor gehoest had op het werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-04 14:08
Precies dezelfde situatie hier. Had juist een aantal weken uitgetrokken voor trainingen, sollicitaties, etc... nu de hele dag op de kinderen passen, trainingen gaan niet meer door, en wat dit voor nieuwe job openings betekent.... niet veel goeds ben ik bang. ja dat is mooi klote!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:43
Ik zit juist gedetacheerd met een collega die loopt te hoesten (na week quarantaine) en kan niet thuiswerken... Van mijn eigen baas moeten we uren maken want anders gaan we zogenaamd failliet (krokodillen tranen er gratis bij). Dus gaan we maar naar kantoor tegen beter weten in.

Inmiddels ben ik ook behoorlijk gammel aan het worden, moet ik thuis op m'n kindje van 1.5 passen die ook ziek geworden is en is oma ook nog steeds aan het hoesten...

Echt deze crisis brengt wel het beste in mensen naar boven maar niet heus... Baan is gelukkig al wel opgezegd, tijd voor iets nieuws!

[ Voor 9% gewijzigd door Morrar op 16-03-2020 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

Ik was nu vaker mijn handen (zo’n 8x per dag gok ik), maar begin flink droge huid op de bovenkant van mijn handen te krijgen en irritatie.

Iemand tips? Normaal smeer ik droge huid in met Vaseline Cetomacrogol (een vettige basiscreme), maar dat is wel flink plakkerig (is dat minder hygiënisch?).

Een beschadigde huid lijkt me ook niet goed.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:44
Morrar schreef op maandag 16 maart 2020 @ 22:29:
Ik zit juist gedetacheerd met een collega die loopt te hoesten (na week quarantaine) en kan niet thuiswerken... Van mijn eigen baas moeten we uren maken want anders gaan we zogenaamd failliet (krokodillen tranen er gratis bij). Dus gaan we maar naar kantoor tegen beter weten in.

Inmiddels ben ik ook behoorlijk gammel aan het worden, moet ik thuis op m'n kindje van 1.5 passen die ook ziek geworden is en is oma ook nog steeds aan het hoesten...

Echt deze crisis brengt wel het beste in mensen naar boven maar niet heus... Baan is gelukkig al wel opgezegd, tijd voor iets nieuws!
Is het je baas wel eens binnengedrongen dat wanneer zijn werknemers ziek zijn er ook niets te verdienen valt?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:43
Webgnome schreef op maandag 16 maart 2020 @ 22:36:
[...]

Is het je baas wel eens binnengedrongen dat wanneer zijn werknemers ziek zijn er ook niets te verdienen valt?
Ik vermoed dat ie in z'n blinde paniek alleen maar uurtjes aan het tellen is en niet echt kan denken dan volgende week...

Ironische is wel dat ze "people first" als kernwaarde zeggen te hebben...

[ Voor 9% gewijzigd door Morrar op 16-03-2020 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156876

@Morrar Ziekmelden. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hewson
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:17
Vandaag drong het bij mijn werkgever ook eindelijk door dat het serieus is. Op de afdeling waar ik onderdeel van maak zijn we normaal met 14 man. Paar werken er thuis, paar zitten nu tijdelijk in een andere ruimte die leeg stond en paar zijn er grote delen van de dag onderweg naar projecten waar we nog gewerkt word (we zijn onderdeel van de bouwketen). Effectief zitten we nu met de helft op kantoor en is er afwisseling in de diverse functies die aanwezig zijn zodat bij besmetting niet alles tegelijk uitvalt. Dit alles wordt een beetje gerouleerd.

Enigste jammer is dat ik nagenoeg niet kan thuiswerken en de enige ben die een bepaalde functie uitvoert. Tel daarbij op dat ik zeer vatbaar ben voor griep en het is voor mij alleen maar wachten wanneer ik 2 weken thuis zit :P

Wel vreemd gezicht om te zien dat collega's met computes en beeldschermen aan het slepen zijn om thuis te kunnen werken. Tot vandaag stond men daar in zijn algemeenheid niet voor open, wellicht dat dit een cultuuromslag teweeg kan brengen in de traditionele bouwwereld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 15-04 14:00

garriej

Ik las ondertieten.

Mijn contract loopt in juni af, hoewel ik in de it werk en alles dus gewoon vanaf thuis kan maak ik me niet superveel zorgen, zeker ook omdat ik de toezeging voor verlenging al heb gehad(maarja mondeling he) zit het toch in je achterhoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Vandaag heel veel werk- en woonkamers gezien via FaceTime. En ook veel katten in beeld.
Best leuk eigenlijk, maakt het ook wel persoonlijk. Nagenoeg iedereen kan goed thuis werken en daarop was alles ook vrij goed voorbereid.

Ik in de woonkamer en partner in de studeerkamer. Dan is een redelijk ruim driekwart appartement toch ineens nog best krap.
Partner zit als leidinggevende bij een overheidsinstantie ook nog in het corona crisisteam en was als zodanig nog veel aan het coördineren. Ook daar nagenoeg iedereen thuis en voorbereid. Werk van partners en kinderen was het grootste probleem.

Qua productiviteit schat ik het op 85-90% bij beiden. Valt me eigenlijk niet tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11:08
Nou, mijn werkgever is inmiddels ook wakkergeschrokken (zie: Coronamaatregelen, maar werkgever staat thuiswerken niet toe). Ik werk vanwege het extra risico voor m'n vriendin de komende twee a drie weken fulltime thuis. De andere 4 van de afdeling werken in vaste duo's afwisselend thuis of op kantoor. Voor de rest van het kantoor wordt er ook gekeken in hoeverre thuiswerken mogelijk is. Het blijft wel een productiebedrijf, dus zolang er nog opdrachten zijn, werkt er in ieder geval van iedere afdeling wel een of twee mensen op kantoor. Onze klantenkring bestaat voor 95% uit retailers, dus de opdrachten drogen wel vlot op en daarna staat er een machinepark voor 30000 euro per uur stil. Bedrijf heeft aardig wat vlees op de botten, maar met 5 miljoen verlies per week kan het hard gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
ZieMaar! schreef op maandag 16 maart 2020 @ 22:13:
[...]

Tegelijk zie ik in de familie app dat mijn schoonzusje en zwager het zo zwaar hebben. Zij werkt 24 uur, hij 40. Hij kan volledig thuiswerken en ongetwijfeld ook wel een paar uurtjes minder werken, maar ze zijn over de zeik omdat ze hun ene zoontje 3 uur per dag met zijn schoolwerk moeten helpen. Met een klein beetje creatief denken is dat zo op te lossen, maar ze hebben liever dat mijn schoonmoeder (wat ouder, diabeet en copd) wat meer komt oppassen en zijn verontwaardigd dat de andere oma juist wat terughoudend reageert...Maar dat komt ook wel weer goed...

Ik heb nog een paar dagen vakantie, maar verwacht dat ik qua werk straks tijd over ga hebben. Ik ben benieuwd of ik die tijd niet nuttig zou kunnen besteden (ik kan heel goed in een busje rijden, maar kan wellicht ook kleinere organisaties helpen), dus ik hoop dat er ruimte is om dat te bespreken.
Geen kinderen is een wereld van verschil en zorgt dat je de situatie denk ik niet zo goed in kan schatten. Het gaat namelijk niet alleen om die 3 uur lesgeven verspreid over de dag als ouder, de meeste kinderen tot 9-10 jaar zijn nog niet zo van de zelf-entertainment en hebben ook nog niet het besef dat papa of mama opeens thuis is en dan gaat werken. Normaal is het dan weekend = geen school. Dus je moet werken en tegelijkertijd je kinderen wat bijbrengen van school EN voorkomen dat ze elkaar van kant maken. En dat nog minimaal 3 weken lang. Heb ook niet het idee dat het bij 3 weken blijft overigens.
_eLMo_ schreef op maandag 16 maart 2020 @ 22:33:

Ik was nu vaker mijn handen (zo’n 8x per dag gok ik), maar begin flink droge huid op de bovenkant van mijn handen te krijgen en irritatie.

Iemand tips? Normaal smeer ik droge huid in met Vaseline Cetomacrogol (een vettige basiscreme), maar dat is wel flink plakkerig (is dat minder hygiënisch?).

Een beschadigde huid lijkt me ook niet goed.
Ik heb het bij 5-10 graden heel erg, tot bloedens toe als ik er niks aan doe. Wat bij mij heel goed helpt is gewoon Nivea for Men erop smeren (witte zalf in een donkerblauw/zilver blik)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WolfsRain
  • Laatst online: 14:08
Hier ook vol vanuit thuis werken. Ikzelf deed dat al (90% van de tijd), maar mijn partner niet. Af en toe een half dagje thuis, en dat kon dan wel vanaf de eettafel op de laptop. Dat gaat voor de komende drie weken, en wellicht wel langer, niet werken. Dus nu hebben we mijn game/werkkamer omgebouwd tot een kamer met dubbel bureau. Prima zo.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pmF9nEQpaB-9r7KJnDQHNq1fmeU=/800x/filters:strip_icc()/f/image/1S02EKTDUQS6OODAzvbkyAtJ.jpg?f=fotoalbum_large (cable management is er inmiddels van gekomen :+ )

5800X3D, X570 TUF Pro, 32 GB 3600C16, 3080 TI

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• FlowSnake
WolfsRain schreef op maandag 16 maart 2020 @ 23:56:
Hier ook vol vanuit thuis werken. Ikzelf deed dat al (90% van de tijd), maar mijn partner niet. Af en toe een half dagje thuis, en dat kon dan wel vanaf de eettafel op de laptop. Dat gaat voor de komende drie weken, en wellicht wel langer, niet werken. Dus nu hebben we mijn game/werkkamer omgebouwd tot een kamer met dubbel bureau. Prima zo.
[Afbeelding] (cable management is er inmiddels van gekomen :+ )
Jezus, je hebt een zo'n sta bureau, ik had bijna het idee dat je vriendin een jaar of 6 was :+

Mooie oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19-04 16:59

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Als examen leerlingen in vwo 6 is er nog veel onduidelijk. Natuurlijk, wij zitten niet met de problemen dat we ons zelf niet kunnen vermaken, wel is het onduidelijk wat er nu gebeurt met toetsen en andere opdrachten. Daar beslist de overheid nog over.

Op dit moment lijkt het erop dat we volgende week op gezette tijden via Teams met de docenten kunnen overleggen. Hoe en wat weten nog niet. We hadden ook deze week een presentatie gepland staan met mensen van een bedrijf en een hoge school. Dat gaat mooi niet door, maar of dat verschoven wordt, geen idee.

In ieder geval werd ons op ons hart gedrukt dat het geen vakantie was, totdat we meer horen, doe ik in ieder geval wat ik nog open had staan. Het is wel even omschakelen, mijn vader werkt thuis en mijn moeder in het VO (en gaat voorlopig nog naar school, maar voor hoe lang nog?).

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Señor Sjon schreef op maandag 16 maart 2020 @ 23:53:
[...]

Geen kinderen is een wereld van verschil en zorgt dat je de situatie denk ik niet zo goed in kan schatten. Het gaat namelijk niet alleen om die 3 uur lesgeven verspreid over de dag als ouder, de meeste kinderen tot 9-10 jaar zijn nog niet zo van de zelf-entertainment en hebben ook nog niet het besef dat papa of mama opeens thuis is en dan gaat werken. Normaal is het dan weekend = geen school. Dus je moet werken en tegelijkertijd je kinderen wat bijbrengen van school EN voorkomen dat ze elkaar van kant maken. En dat nog minimaal 3 weken lang. Heb ook niet het idee dat het bij 3 weken blijft overigens.

[...]
Fair enough, dat geloof ik gelijk voor een deel. Tegelijk zie ik bij dit deel van de familie wel een trend ;). Ik snap echt dat dit een heel heftige maatregel is. Ik wilde vooral mijn frustratie over dat deel van de familie even van me af typen :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Laatst online: 15:49

Wailing_Banshee

You're Next

Toen wij ons huis kochten, hadden we een paar eisen. Een harde eis was twee extra slaapkamer zodat we allebei (beide IT'ers) een werkkamer konden installeren. Hebben we nu veel profijt van! We hebben dus allebei een bureau met een grote monitor (ik twee, hij een 21:9).

Gelukkig geen kinderen (alleen katten, die graag op toetsenborden liggen...)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Mijn HBO deeltijdstudie loopt gewoon door, de powerpoints worden op de studieomgeving gegooid, er is geen les (ook niet online) en verder moeten alle opdrachten en groepsopdrachten volgens de normale deadlines worden ingeleverd. Alleen de tentamens waarvoor je normaliter fysiek op school moet zijn zijn uitgesteld.

Werk, tja, thuiswerken, op het intranet lezen dat alle tijdelijke contracten niet worden verlengd (heb ik), stemt niet heel vrolijk. Er is ook onduidelijkheid over of mijn projecten nu doorlopen of niet. Thuiswerkfunctionaliteiten werken niet zoals ik gewend ben uit andere organisaties. Eerlijk gezegd zit ik nogal met m'n ziel onder de arm thuis op het moment :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Laatst online: 15:49

Wailing_Banshee

You're Next

Frieda schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 07:44:
Werk, tja, thuiswerken, op het intranet lezen dat alle tijdelijke contracten niet worden verlengd (heb ik), stemt niet heel vrolijk. Er is ook onduidelijkheid over of mijn projecten nu doorlopen of niet. Thuiswerkfunctionaliteiten werken niet zoals ik gewend ben uit andere organisaties. Eerlijk gezegd zit ik nogal met m'n ziel onder de arm thuis op het moment :/
Ach, zelfs bij bedrijven waar al wel regelmatig thuisgewerkt wordt, gaat het niet altijd goed. We zijn gisteren meer dan een halve dag bezig geweest om als team (van 7) samen te kunnen werken. En er wordt bij ons regelmatig thuisgewerkt. Maar dit is nog wel een stapje erbovenop. Het is dat ik via m'n eigen werkgever nog iets heb kunnen opzetten, want via het bedrijf waar ik gedetacheerd ben kon ik helemaal niets. Ze zijn daar nog "mee bezig"....

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SonOfSam
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:26
Misschien een tip voor mensen die goochelen met kinderen en thuis werken: Wij hebben een schema gemaakt wanneer er werk blokken zijn. En overleggen wie er zo'n blok kan pakken. (situatie: 3 kinderen 3-7 jaar. Ik heb betaald werk voor 24 uur, en mijn vrouw 28 uur).
Dit helpt ons

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8ArqTVCx_qJ2-ZwmY5gQvaYdugQ=/800x/filters:strip_icc()/f/image/fypzmFhFFN5esPJaUkOB8ISi.jpg?f=fotoalbum_large

Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Let wel op dat het niet werk wordt van 6.30-22.00. Dan lig je er over 2 weken af en dan moet je nog minimaal een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• htca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:52
Señor Sjon schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:47:
Let wel op dat het niet werk wordt van 6.30-22.00. Dan lig je er over 2 weken af en dan moet je nog minimaal een week.
In die val was ik gisteren al gelopen.... 6.30 achter de toetsen, 2 wandelingen tussen door (na de lunch en na het avond eten) 22.00 toch maar eens uitgezet... om 5.00 klaar wakker, weer ingedommeld en pas om 7.30 kon ik mezelf er toe zetten om uit bed te komen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
SonOfSam schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 09:02:
Misschien een tip voor mensen die goochelen met kinderen en thuis werken: Wij hebben een schema gemaakt wanneer er werk blokken zijn. En overleggen wie er zo'n blok kan pakken. (situatie: 3 kinderen 3-7 jaar. Ik heb betaald werk voor 24 uur, en mijn vrouw 28 uur).
Dit helpt ons

[Afbeelding]
Wij zitten ook met 2 kids van 1 en 3 thuis. De crechedagen vallen nu weg en opa en oma aldoor laten oppassen vind ik erg bezwaarlijk. Een dergelijk schema hebben wij het ook over gehad, maar ben wel benieuwd of er meer creatieve oplossingen zijn. Een werkdag tot 22:00 uur vind ik toch best wel lang. Mijn werkgever is overigens ook wel flexibel en geeft bijzonder verlof, maar dat wil ik meer voor onvoorziene zaken bewaren ipv. 'gepland'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

@Palomar er bestaan groepen op facebook (mijn stad heeft er 1 speciaal voor lokaal hulp) als je een kritiek beroep hebt zijn er mensen die thuis zitten en graag helpen. @Migrator @psychodude wellicht handig als advies tegeven in de OP ? dan men lokaal op FB kijkt ? diensten aanbieden/zoeken ?

Tja ik zit thuis met 2 kids, moet thuis werken .. nu is het erg lastig te werken + aandacht aan kids te geven en hun bezig te houden.. zeker omdat werkpakket deels geleverd is. maar goed alles komt vanzelf

[ Voor 5% gewijzigd door vso op 17-03-2020 13:23 ]

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:01
Vanaf morgen moet ik ook thuis werken, doe gedeeltelijk applicatieheer en servicedesk. Tegenwoordig is dat prima te doen vanuit huis. App op mijn telefoon voor IP telefonie, MS Teams (als het werkt) en Teamvieweren om gebruikers op afstand verder op weg te helpen.

Donderdag en vrijdag werkt mijn vrouw halve dagen, kids van 2, 6 en 11 jaar zijn thuis dus dat wordt nog aardig balanceren vrees ik :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Eens kijken hoe jullie hier tegenaan kijken:
Ik heb zojuist slaande ruzie met m'n oudste dochter gehad over de quarantaine. We leggen ze (16 en 13) al een week lang uit wat er aan de hand is en waarom deze beslissingen worden gemaakt. Ze snappen het ook wel, maar pubers...

Ik zie hier op straat regelmatig groepen kinderen langs rennen met elkaar. M'n jongste meldt dat op haar app-groepen rond gaat dat die met die afspreekt, een ander gaat met een paar man een frietje eten, enz. Een vriendin van de oudste heeft gisteren een "meidenavond" gehad: samen met een stuk of zes vriendinnen film kijken, chips vreten en lullen over jongens (neem ik aan). Die van mij mocht daar niet heen, ivm de quarantaine - dit was dus ook de aanleiding van de ruzie. "Waarom mag iedereen leuke dingen doen samen en moeten wij hier met jullie blijven zitten?" Ik kan me de vraag natuurlijk voorstellen, maar het gaat wat mij betreft niet veranderen: ze zitten met een reden thuis, het is geen vakantie.

Ik kan er met mijn kop niet bij dat iedereen lekker bij elkaar op bezoek gaat. Van die pubers snap ik het, maar die ouders? Hebben die dan zo weinig verstand? Of ben ik te streng en paranoïde, en zou ik die van mij wat vrijer moeten laten? Hoe staan jullie hier met je kinderen tegenover?

Edit: ze krijgen vanaf morgen schoolwerk, dus ik vermoed dat het dan wel wat makkelijker zal worden om ze te overtuigen. En mijn vrouw en ik werken allebei 100% thuis nu, dus we kunnen ze goed in de gaten houden. Misschien beetje te goed, naar hun zin....

[ Voor 9% gewijzigd door Bra-Jo op 17-03-2020 13:53 ]

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik kan er met mijn kop niet bij dat iedereen lekker bij elkaar op bezoek gaat. Van die pubers snap ik het, maar die ouders? Hebben die dan zo weinig verstand? Of ben ik te streng en paranoïde, en zou ik die van mij wat vrijer moeten laten? Hoe staan jullie hier met je kinderen tegenover?
Waarschijnlijk redeneren die ouders gewoon dat de quarantaine regels niet voor hun kinderen gelden, maar alleen voor de kinderen van andere mensen.

Op dit moment lopen hier ook gewoon flinke groepen kinderen buiten te spelen, die (of iig hun ouders) zien dit kennelijk als een extra vakantie ofzo.

Zelf heb ik geen kinderen, maar als ik ze had, had ik ze er toch echt aan gehouden. Wie is de baas in huis? De ouders, of de kinderen?

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

Ik zit ook thuis. Met m'n vrouw. En twee kinderen. Allemaal thuiswerken/scholen. We gaan voorlopig nergens heen.

Pas maandag moet ik weer naar de zaak, we rouleren wie er aanwezig is (min 1, max 2). Boodschappen voor weken in huis.

edit: basisschoolkinderen. ze mogen in de tuin spelen.

[ Voor 10% gewijzigd door Megalodon86 op 17-03-2020 13:58 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de impact van het Coronavirus en de maatregelen daartegen op je persoonlijke situatie thuis, op het werk, op je studie of op school.

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat