Coronavirus Slowchat Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 96 Laatste
Acties:
  • 346.718 views

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:56

ZieMaar!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:24

psychodude

Dit topic is bedoeld voor het praten over het Coronavirus met een minder serieuze insteek dan wel slowchat.

Voor serieuzere discussie kun je terecht in een van de andere topics:

De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school voor het praten over de invloed van de maatregelen op je persoonlijke situatie.
Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België voor de algemene ontwikkelingen in Nederland en België.
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd voor de algemene ontwikkelingen wereldwijd.
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus voor de wetenschappelijke ontwikkelingen.

In dit topic geldt het Themaforum: Coronavirus - Beleid en voor het geven van feedback is er Themaforum: Coronavirus - Feedbacktopic.

Handige links:
https://www.rijksoverheid...rpen/coronavirus-covid-19 voor informatie van de Rijksoverheid
https://www.rivm.nl/nieuw...formatie-over-coronavirus voor actuele info van het RIVM
https://gisanddata.maps.a...740fd40299423467b48e9ecf6 voor een overzicht van bevestigde gevallen wereldwijd
https://www.arcgis.com/ap...c995c40e7ae72254029bf6251 voor hetzelfde overzicht voor Nederland

[ Voor 42% gewijzigd door Migrator op 16-03-2020 13:24 ]

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Top dit!

Zal een goeie scheiding worden in de onderwerpen en hopelijk geen 1000x herhaling van zetten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Top dit, bedankt!

Wel het graag nog netjes houden hier en elkaar niet aanvallen, dan komt het goed :)

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:37

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Bensimpel schreef op maandag 16 maart 2020 @ 14:28:
Wel het graag nog netjes houden hier en elkaar niet aanvallen, dan komt het goed :)
Dat is altijd al de bedoeling ;)

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantasmagoria
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09-04-2024
Net terug van de tandarts. Deze vertelde dat zij de poort vanmiddag sluiten op aanraden branche-koepels, afgezien spoed eisende hulp.

Onder spoed verstaat de praktijk een trauma, acute heftige pijn, nabloedingen en/of ernstige levensbedreigende ontstekingen.

(van de site)

Heb lang getwijfeld of ik wel moest gaan maar toch blij dat ik ben geweest aangezien het ging om iets wat in potentie ernstig kon zijn (maar het gelukkig niet was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 00:29
op werk is vanuit de crisisorganisatie de vraag gekomen een lijst aan te leveren met namen van voor het bedrijf kritische functionarissen welke, wanneer nodig, met een ontheffing naar kantoor moeten kunnen.

Dit is letterlijk hoe het is gecommuniceerd, vraag me af of we dus écht op slot gaan in NL of dat ze vooruit lopen als voorbereiding (wat op zich ook erg handig is natuurlijk)

Betreft hier de vitale sector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imgnrydrmr
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17-12-2024

Imgnrydrmr

Purrmeow~

Mijn grootmoeder moest naar het ziekenhuis voor haar ogen en dat is ook geannuleerd. Enkel nog dringende zaken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13:49
Dit wordt even wennen om zoveel topics in de gaten te houden. Zou bijna een 3e beeldscherm kunnen gebruiken :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-04 12:44

Rudios

Lost in space?

Wat ik me afvraag en nergens echt iets over terug vind. Stel dat je een gewone griep hebt, kan dáár bovenop nog een coronavirus nestelen? Want in dat geval krijgt je lichaam het extra zwaar, of werkt dit niet zo?

Whole lot of stars ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-04 08:23

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Jahoor geen probleem. Uiteindelijk verzwakt je lichaam zo dat je veel meer infecties krijgt

[ Voor 64% gewijzigd door TrailBlazer op 16-03-2020 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 31-03 15:19
Aantal Fluenza gevallen hier loopt ook op. Dus naast het corona gebeuren lijkt er ook een normale griepgolf te gaan heersen. Maakt het wel heel lastig, omdat deze patienten in bijna alle gevallen ook als Corona verdacht worden gezien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 08:37
Onderstaande artikel is stuitend. Ik woon zelf in Harderwijk en dit is voor mij gewoon een reden om nóg meer op te passen, want duidelijk is dat niet iedereen de boel serieus neemt. Zelden zo veel egoïsme in één stuk over corona gezien. Artikel is weliswaar van afgelopen zondag, maar alsnog.

https://www.destentor.nl/...AHCiWeZd-JEYT9D4YND66AN3M

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkKnight
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-03 19:43

DarkKnight

Narf

MisterEagle schreef op maandag 16 maart 2020 @ 14:36:
op werk is vanuit de crisisorganisatie de vraag gekomen een lijst aan te leveren met namen van voor het bedrijf kritische functionarissen welke, wanneer nodig, met een ontheffing naar kantoor moeten kunnen.
Dat was bij ons 3 weken geleden al gedaan en daar was ook al volledig alles op voorgesorteerd Dus dat wij nu redelijk stramien hebben met voorschriften per categorie (kritisch, operationeel, etc) en de bijbehorende rechten/plichten/voorschriften maakt het wel aardig goed lopend.

Asus N61Ja -> Surface Pro 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Topicstarter
Sir_Lion schreef op maandag 16 maart 2020 @ 14:38:
Dit wordt even wennen om zoveel topics in de gaten te houden. Zou bijna een 3e beeldscherm kunnen gebruiken :D.
Als je alles wil lezen moet je vooral dit topic open houden denk ik, de rest gaat (hopelijk ;)) wat minder storm lopen.

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 09:43
Migrator schreef op maandag 16 maart 2020 @ 14:44:
[...]

Als je alles wil lezen moet je vooral dit topic open houden denk ik, de rest gaat (hopelijk ;)) wat minder storm lopen.
Al hoop ik dat het andere topic wel ook nog wat noemenswaardige posts gaat krijgen en niet alleen mijn copy-paste/mirror van een persbericht ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogibeer
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 31-03 15:19
Soccer98 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 14:43:
Onderstaande artikel is stuitend. Ik woon zelf in Harderwijk en dit is voor mij gewoon een reden om nóg meer op te passen, want duidelijk is dat niet iedereen de boel serieus neemt. Zelden zo veel egoïsme in één stuk over corona gezien. Artikel is weliswaar van afgelopen zondag, maar alsnog.

https://www.destentor.nl/...AHCiWeZd-JEYT9D4YND66AN3M
Klopt. Het is werkelijk schandalig gezien hetgeen wat ons al voorgeschoteld werd vanuit Italie.

Dat je jezelf geen zorgen maakt is tot daar nog aan toe, maar stel je dan in ieder geval begripvol op tegen mensen die wel in de risicogroep vallen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Achja, ik ben nu 40 en weet wel beter. Maar de 16-jarige PWM was ook geen voorbeeld van goed doordenken over dit soort dingen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:22

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

PWM schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:00:
Achja, ik ben nu 40 en weet wel beter. Maar de 16-jarige PWM was ook geen voorbeeld van goed doordenken over dit soort dingen.
Mjah, dus dit, je bent jong, eigenwijs, rebels.. O-) ;(

Ik ben allang blij dat mobieltjes met camera's toen nog geen gemeengoed waren :+

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
  • Laatst online: 06-01-2021
Yogibeer schreef op maandag 16 maart 2020 @ 14:54:
[...]

Klopt. Het is werkelijk schandalig gezien hetgeen wat ons al voorgeschoteld werd vanuit Italie.

Dat je jezelf geen zorgen maakt is tot daar nog aan toe, maar stel je dan in ieder geval begripvol op tegen mensen die wel in de risicogroep vallen.
Nadat ik gisteren die rijen zag staan voor de coffeshops heb ik alle hoop op een goede toekomst voor jongeren allang opgegeven .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04 17:36

backupdevice

Boeh!

MisteRMeesteR schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:05:
[...]

Mjah, dus dit, je bent jong, eigenwijs, rebels.. O-) ;(

Ik ben allang blij dat mobieltjes met camera's toen nog geen gemeengoed waren :+
:D man als er in mijn tijd overal camera's zouden hangen ..... :X

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
leekers schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:06:
[...]

Nadat ik gisteren die rijen zag staan voor de coffeshops heb ik alle hoop op een goede toekomst voor jongeren allang opgegeven .
Daar ben ik ook wel van geschrokken ja. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 13:58
leekers schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:06:
[...]

Want? Je zag alleen jongeren staan? Ik niet in iedere geval. Gelukkig zijn er genoeg jongeren die nu lekker aan het werk zijn (thuis) en voor inkomsten zorgen en de tijd gebruiken om hun kinderen les te geven. Iets met een kam en een kamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21-04 10:00

Egocentrix

Parttime zeurkous

Ik hoop heel erg dat mensen een beetje hun verantwoordelijkheid nemen in het afstand houden. Als we dat met zijn allen gedisciplineerd doen, is een Spanje-stijl lockdown hopelijk niet nodig.

Maar dat is puur eigenbelang. Het is het mooiste weer van de wereld dus ik wil 's middags gewoon een rondje kunnen fietsen in mijn uppie :P

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
Orangelights23 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:09:
[...]

Want? Je zag alleen jongeren staan? Ik niet in iedere geval. Gelukkig zijn er genoeg jongeren die nu lekker aan het werk zijn (thuis) en voor inkomsten zorgen en de tijd gebruiken om hun kinderen les te geven. Iets met een kam en een kamp.
Want ik zag een wanhopige groep mensen die helemaal in paniek naar de shop renden omdat er zonder geen leven meer is voor ze blijkbaar .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online

ed1703

Picture that!

leekers schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:11:
[...]
Want ik zag een wanhopige groep mensen die helemaal in paniek naar de shop renden omdat er zonder geen leven meer is voor ze blijkbaar .
Tja, je kunt je ook afvragen of op een persconferentie maatregelen aankondigen die na 30 minuten ingaan nu wel zo handig is.
Doe dat communiceren gewoon 's avonds alleen richting de sector die dat aangaat en verwerk het vervolgens richting de pers.
Ja, dat zal gaan lekken, maar dit was wel een erg slechte coordinatie vanuit Den Haag.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
ed1703 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:14:
[...]

Tja, je kunt je ook afvragen of op een persconferentie maatregelen aankondigen die na 30 minuten ingaan nu wel zo handig is.
Doe dat communiceren gewoon 's avonds alleen richting de sector die dat aangaat en verwerk het vervolgens richting de pers.
Ja, dat zal gaan lekken, maar dit was wel een erg slechte coordinatie vanuit Den Haag.
Je bedoelt geef ze nog ff tijd een voorraad in te slaan ?
Ik ben er nooit tegen geweest maar na dit gezien te hebben voel ik er verdomd veel voor het gewoon te verbieden .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

leekers schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:11:
[...]

Wat vreselijk kort door de bocht dit.
Als winkels/supers vandaag aankondigen dat ze over een half uur alle verkoop van koffie staken, reken maar dat er dan ook rijen mensen staan om het laatste pak DE Aroma Blauw mee te grissen, want anders kun je 3 weken geen koffie meer drinken.
Is dat dan ook maar triest en abnormaal?
[...]

Eens dat 'na vandaag' een stuk beter zou zijn geweest, wat had het nou realistisch voor verschil gemaakt tussen sluiten om 6 uur en sluiten om 11 uur?
leekers schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:16:
[...]

Je bedoelt geef ze nog ff tijd een voorraad in te slaan ?
Ik ben er nooit tegen geweest maar na dit gezien te hebben voel ik er verdomd veel voor het gewoon te verbieden .
Omdat je het zelf niet gebruikt moet het maar gelijk verboden worden omdat er kennelijk meer dan 4 mensen wel van genieten? *knip* Doe eens lief :>

[ Voor 16% gewijzigd door MisteRMeesteR op 16-03-2020 15:22 ]

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Het schijnt behoorlijk druk te zijn bij IKEA, werknemers zouden zich dan ook zorgen maken om hun veiligheid:

Ongeruste IKEA-medewerkers slaan alarm en willen sluiting voor bezoekers

[ Voor 15% gewijzigd door XWB op 16-03-2020 15:17 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Nu online
Uit het vorige (gesloten) topic
Zijn er al mensen die hun dieet hebben aangepast nu deze pandemie is losgebarsten?
Was hier vorig jaar al mee begonnen, vasten. Dan kom je erachter dat je helemaal niet zo vaak hoeft te eten (en versterkt ook je weerstand, bronnen: https://www.ru.nl/nieuws-...iodiek-vasten-brein-doet/ https://www.nobelprize.or...icine/2016/press-release/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
[...]

Tsja mensen moeten nou eenmaal beperkt worden in hun mogelijkheden, anders krijg je nog meer van dit soort praktijken

Afbeeldingslocatie: https://nos.nl/data/image/2020/03/16/637375/xxl.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:36

Megalodon86

Enzyme X

shoombak schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:17:
[...]

Tsja mensen moeten nou eenmaal beperkt worden in hun mogelijkheden, anders krijg je nog meer van dit soort praktijken

[Afbeelding]
Geweldig initiatief, zeer slecht uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Family Guy
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 10:12

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

shoombak schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:17:
[...]

[Afbeelding]
Waar kijk ik hier naar dan? Enige context is gewenst.

[ Voor 3% gewijzigd door Family Guy op 16-03-2020 15:19 ]

Steam ID = Ackerfiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
XWB schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:16:
Het schijnt behoorlijk druk te zijn bij IKEA, werknemers zouden zich dan ook zorgen maken om hun veiligheid:

In Duiven valt het wel mee.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uqC0PklNnM4eI3bTeNsNo8IHznQ=/800x/f/image/7WZrBzi6oiKICkuGK3FGBExG.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 21-04 16:31
https://www.telegraaf.nl/...blijven-het-zal-hels-zijn

Even in Incognito bekijken om te lezen.
Bepaald niet hoopgevend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid Vendetta
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:12
Egocentrix schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:11:
Ik hoop heel erg dat mensen een beetje hun verantwoordelijkheid nemen in het afstand houden. Als we dat met zijn allen gedisciplineerd doen, is een Spanje-stijl lockdown hopelijk niet nodig.
Dat doet vrijwel niemand. Zolang het iedereen denkt:

-Het is maar een griepje
-Het zal mij toch niet overkomen
-Anderen trekken er niets van aan dus ik ook niet
-Who cares

Imho moet Nederland de ongecensureerde en harde waarheid gaan vertellen. Het is nu nog te verzachtend en bedoeld om geen paniek te zaaien met de illusie dat het onder controle is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

ik hoor steeds meer mensen klagen over hun werkgevers die zich als totale hufters gedragen. Bijv. 'neem maar vrije dag op' als je denkt dat je ziek bent. Of voor je kind moet zorgen. Deze werkgevers snappen het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
Lensent schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:20:

In Spanje worden voorlopig 1100 militairen de straat op gestuurd om de guardia civil bij te staan om de mensen binnen te houden

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22-04 22:44
leekers schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:23:
[...]

In Spanje worden voorlopig 1100 militairen de straat op gestuurd om de guardia civil bij te staan om de mensen binnen te houden
En juist dit soort berichten in het nieuws / sociale media doet mensen nou juist hamsteren.
Ik weet eerlijk gezegd zelf niet meer wat ik er van moet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaos001
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-04 21:54
Megalodon86 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:23:
ik hoor steeds meer mensen klagen over hun werkgevers die zich als totale hufters gedragen. Bijv. 'neem maar vrije dag op' als je denkt dat je ziek bent. Of voor je kind moet zorgen. Deze werkgevers snappen het niet.
Geld is belangrijker! :F

Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:47
Afgelopen zaterdag en zondag hadden we een enorm aantal bezoekers over de vloer, nog meer dan gemiddeld.
Ze zijn natuurlijk bang dat het vooral in het weekend weer zo erg wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Deze werkgevers zijn misschien ook bang dat de toko omvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:22

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

XWB schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:16:

Ik vraag me af hoe men in de grotere winkels als IKEA en de MediaMarkt maar ook de lokale supermarkt omgaat met het 'max. 100 personen op 1 locatie'-principe... En of we mede daardoor vanavond nog hierover een extra maatregel te horen krijgen.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leekers
Tartarus schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:26:
[...]

En juist dit soort berichten in het nieuws / sociale media doet mensen nou juist hamsteren.
Ik weet eerlijk gezegd zelf niet meer wat ik er van moet vinden.
Als ik sinds gisteren de beelden zie uit spanje gaan mensen zonder reden toch hun huis uit en dat willen ze verhinderen .
Ik ga hier niet van hamsteren maar zie wel degelijk de noodzaak om mensen dan maar te dwingen binnen te blijven .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:36
Deel dit filmpje.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

MikeyMan schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:27:
[...]

Deze werkgevers zijn misschien ook bang dat de toko omvalt.
Ik vond de geld discussie nog niet op zn plaats, maar moet nu toch toegeven dat deze weldegelijk zeer op zn plaats is; werkgevers moeten overtuigd worden dat het wel goedkomt. de overheid moet maatregelen hiervoor bekend maken. Dan kunnen we tenminste serieus het virus tegen gaan.

Momenteel staat NL in de top 10 van de wereld met Corona doden. En we hebben nog helemaal geen tekort aan IC bedden....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QxXeM2s-WKiRjW5RATK1XknufZQ=/f/image/KeN3ct3JhjB5u4RiRoLz7QDB.png
bron: https://www.worldometers.info/coronavirus/

[ Voor 12% gewijzigd door Megalodon86 op 16-03-2020 15:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online

ed1703

Picture that!

Megalodon86 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:23:
Die snappen het heel goed, maar zijn bang dat hun bedrijf omvalt. Daarom is het heel belangrijk dat er voor een aantal sectoren duidelijkheid gaat komen op welke steun ze kunnen rekenen vanuit Den Haag.

Flickr

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Wij hebben aan personeelkosten voor 70 man zo'n 770.000 per maand. Dat is dus salaris, pensioen, verzekeringen, auto, etc.

Dat is per dag €38.500,-., elke dag weer. Geen enkel probleem in goede of zelfs matige tijden. Maar sinds vorige week maandag komt er gewoon 0,- nieuw binnen.

Wat je hier enorm ziet op Tweakers is "ondernemersrisico". Alsof het een soort ziekte op zichzelf is. Maar wat is denk je de eerste of tweede maatregel die die ondernemer kan nemen om zijn risico te minderen? Juist ja.

We mogen van ondernemers, groot en klein, verwachten dat ze aan de werknemers denken. Echter mogen die werknemers zelf ook wel bedenken wat ze kunnen doen om de boel te redden. Een vakantiedag opnemen is daar een voorbeeld van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

PWM schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:36:
Wij hebben aan personeelkosten voor 70 man zo'n 770.000 per maand. Dat is dus salaris, pensioen, verzekeringen, auto, etc.

Dat is per dag €38.500,-., elke dag weer. Geen enkel probleem in goede of zelfs matige tijden. Maar sinds vorige week maandag komt er gewoon 0,- nieuw binnen.

Wat je hier enorm ziet op Tweakers is "ondernemersrisico". Alsof het een soort ziekte op zichzelf is. Maar wat is denk je de eerste of tweede maatregel die die ondernemer kan nemen om zijn risico te minderen? Juist ja.

We mogen van ondernemers, groot en klein, verwachten dat ze aan de werknemers denken. Echter mogen die werknemers zelf ook wel bedenken wat ze kunnen doen om de boel te redden. Een vakantiedag opnemen is daar een voorbeeld van.
Uiteraard. Het mag in dit soort tijden wel van twee kanten komen. Maar zoals het er nu naar uit ziet, gaat het wel verder dan één vakantiedag. Eerder 15 vakantiedagen. Daarom is de enige echte oplossing hier de overheid; die heeft al die jaren dik belasting en premies etc gevraagd van zowel werkgever als werknemer. Die mag nu met een plan komen.

Gaan de premies omhoog daarna? Dat zal wel. Die pakken we dan ook met z'n alle.

edit: nu is gewoon niet het moment voor discussies. overheidsmaatregel is; ziekteverschijnselen? blijft thuis.
dat betekend dus dat je je ziek meldt. Niet een vrije dag neemt.

[ Voor 6% gewijzigd door Megalodon86 op 16-03-2020 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:43

ralpje

Deugpopje

MisteRMeesteR schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:27:
[...]

Ik vraag me af hoe men in de grotere winkels als IKEA en de MediaMarkt maar ook de lokale supermarkt omgaat met het 'max. 100 personen op 1 locatie'-principe... En of we mede daardoor vanavond nog hierover een extra maatregel te horen krijgen.
Ik opperde van het weekend thuis al eens dat ik nog wel verwacht dat er winkels 24/7 open gaan om zoveel mogelijk te kunnen spreiden, maar ik denk dat dat wellicht eerder (al dan niet op verzoek van de regering) vanuit het bedrijf zelf zal komen.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Ik heb dan geen 70 man maar 12 man. Mijn bedrijf kost elke maand 65k. Ik kan wel een tijdje zo door maar niet tot de zomer. En de lockdown is nog niet het ergste voor mij, hoelang duurt het voor de markt weer nieuwe projecten wil. De nasleep is waar ik tegenop zie en waar denk ik weinig steun voor zal zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Megalodon86 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:40:
[...]

Uiteraard. Het mag in dit soort tijden wel van twee kanten komen. Maar zoals het er nu naar uit ziet, gaat het wel verder dan één vakantiedag. Eerder 15 vakantiedagen
Vakantiedagen helpen voor de werkgever niet, er gaat nog steeds liquiditeit uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Megalodon86 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:29:
[...]

Ik vond de geld discussie nog niet op zn plaats, maar moet nu toch toegeven dat deze weldegelijk zeer op zn plaats is; werkgevers moeten overtuigd worden dat het wel goedkomt. de overheid moet maatregelen hiervoor bekend maken. Dan kunnen we tenminste serieus het virus tegen gaan.

Momenteel staat NL in de top 10 van de wereld met Corona doden. En we hebben nog helemaal geen tekort aan IC bedden....

[Afbeelding]
bron: https://www.worldometers.info/coronavirus/
In de wetenschap dat dit virus nog wel eventjes blijft, is dat zo gek ook niet. Ofwel totdat er een vaccin is, ofwel totdat iedereen zich na besmetting resistent (-er) ziet, is dit niet onverwacht. Niet alle doden zijn te voorkomen, zeker onder de zwakkeren en ouderen niet.
Het is hard om te moeten beseffen; die doden gaan echt wel blijven vallen. Vraag is alleen of iedereen de juiste zorg op het juiste moment kan krijgen. En er dus niet meer sterfte is dan de onvermijdelijke gevallen.

Zie ook: https://www.538.nl/de-538...e-care-het-gaat-heel-goed

Weet niet of het een verspreking is, maar dhr Gommers geeft hier ook aan dat je geen total lockdown wilt om het aantal besmettingen niet te ver te laten dalen.

[ Voor 10% gewijzigd door MikeyMan op 16-03-2020 15:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13:46
ed1703 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:30:
[...]

Die snappen het heel goed, maar zijn bang dat hun bedrijf omvalt. Daarom is het heel belangrijk dat er voor een aantal sectoren duidelijk gaat komen op welke steun ze kunnen rekenen vanuit Den Haag.
Het is toch gewoon heel simpel, daar kan je allemaal heel belangrijk over doen daar in Den Haag maar de effecten van de maatregelen zijn landelijk en effecten van de Crisis Globaal.

Er is helemaal geen reden om voorwaarden te stellen aan bedrijfstakken. De enige voorwaarden die gesteld zouden moeten worden zijn m.i. die uit de Deeltijd WW/Werktijdverkorting, in percentages van wegvallend werk. (eventueel met soepelere voorwaarden voor het verkrijgen). Dan kun je ook direct iedereen die zich nu zorgen maakt over zijn inkomen omdat ze niet kunnen werken door maatregelen compenseren en gaat de financiële kant van maatschappij gewoon door (vaste lasten).

Voor bedrijven moeten aanvullende maatregelen opgesteld worden, dat snap ik in hoe en op welke manier je bedrijven gaat compenseren. Maar als je zeker weet dat je personeelskosten gedekt zijn zullen de meeste werkgevers het risico ook gewoon durven te nemen om mensen naar huis te sturen (indien mogelijk) en in crisisbezetting verder te gaan.

Bij ons is vanochtend besloten dat de crisisbezetting op kantoor wordt afgebouwd en de medewerkers crisisdienst gaan draaien vanuit huis. Het is niet toegestaan om nog op kantoor te komen en om het risico nog verder te beperken zijn er nog maar 5 personen per dag die beschikbaar zijn om op straat te komen in geval van crisis inzet. (1 crisisdienst, 1 achtervang, 2 piket medewerkers en 1 achtervang buiten kantoortijden)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

PolarBear schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:43:
[...]

Vakantiedagen helpen voor de werkgever niet, er gaat nog steeds liquiditeit uit.
Het helpt niet direct, maar natuurlijk wel op de iets langere en middellange termijn. Alle vakantiedagen staan netjes gereserveerd op de balans. En ook dat helpt mee in de vraag of een bedrijf wel of niet failliet gaat. Het is niet alleen de cash op de rekening.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
ed1703 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:30:
[...]

Die snappen het heel goed, maar zijn bang dat hun bedrijf omvalt. Daarom is het heel belangrijk dat er voor een aantal sectoren duidelijkheid gaat komen op welke steun ze kunnen rekenen vanuit Den Haag.
Ik kan niet klagen. Bij ons kiezen ze eerder voor de veilige kant, en iedereen wordt gevraagd om van thuis te werken waar mogelijk, en het is voor heel veel mensen mogelijk.

Als ze binnenkort vragen om bv 4/5 te werken en verlof op te nemen, dan ga ik daar gewoon mee akkoord, zelfs als ze vragen om wat onbetaald verlof te nemen, dan doe ik dat gewoon. Op dit moment wil ik echt niet de moeilijke uit hangen.

Ik kijk ook naar het voordeel, ca 1.5h minder reistijd, dus een half uur langer slapen, en iets vroeger 'echt' thuis.
Wij hadden iemand die ondanks een stevige hoest toch kwam werken, en dat werd helemaal niet geapprecieerd... Het zou me niet verwonderen dat die nog eens stevig op de vingers getikt wordt.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

MikeyMan schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:43:
[...]

In de wetenschap dat dit virus nog wel eventjes blijft, is dat zo gek ook niet. Ofwel totdat er een vaccin is, ofwel totdat iedereen zich na besmetting resistent (-er) ziet, is dit niet onverwacht. Niet alle doden zijn te voorkomen, zeker onder de zwakkeren en ouderen niet.
Het is hard om te moeten beseffen; die doden gaan echt wel blijven vallen. Vraag is alleen of iedereen de juiste zorg op het juiste moment kan krijgen. En er dus niet meer sterfte is dan de onvermijdelijke gevallen.

Zie ook: https://www.538.nl/de-538...e-care-het-gaat-heel-goed

Weet niet of het een verspreking is, maar dhr Gommers geeft hier ook aan dat je geen total lockdown wilt om het aantal besmettingen niet te ver te laten dalen.
Je kan het op meerdere manieren aanvliegen natuurlijk, maar als het ene land gaat voor "herd immunity" en het ander voor totale lockdown en dan hopen dat het pas terugkomt als er een vaccin is... dan ligt het verkeer tussen landen er voorlopig wel even uit.

Ik denk dat NL het nu goed doet. De huidige maatregelen (mits mensen zich eraan houden), moeten zorgen voor een aanzienlijke daling van nieuwe besmettingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:56

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Tommie12 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:51:
[...]

Ik kan niet klagen. Bij ons kiezen ze eerder voor de veilige kant, en iedereen wordt gevraagd om van thuis te werken waar mogelijk, en het is voor heel veel mensen mogelijk.

Als ze binnenkort vragen om bv 4/5 te werken en verlof op te nemen, dan ga ik daar gewoon mee akkoord, zelfs als ze vragen om wat onbetaald verlof te nemen, dan doe ik dat gewoon. Op dit moment wil ik echt niet de moeilijke uit hangen.

Ik kijk ook naar het voordeel, ca 1.5h minder reistijd, dus een half uur langer slapen, en iets vroeger 'echt' thuis.
Wij hadden iemand die ondanks een stevige hoest toch kwam werken, en dat werd helemaal niet geapprecieerd... Het zou me niet verwonderen dat die nog eens stevig op de vingers getikt wordt.
Daar zijn al regelingen voor, ik denk dat deeltijd ww er al voor zorgt dat jij dan niet 1/5 helemaal niets krijgt...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Megalodon86 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:51:
[...]

Je kan het op meerdere manieren aanvliegen natuurlijk, maar als het ene land gaat voor "herd immunity" en het ander voor totale lockdown en dan hopen dat het pas terugkomt als er een vaccin is... dan ligt het verkeer tussen landen er voorlopig wel even uit.

Ik denk dat NL het nu goed doet. De huidige maatregelen (mits mensen zich eraan houden), moeten zorgen voor een aanzienlijke daling van nieuwe besmettingen.
Het hele 'flatten the curve' is in feite ook herd community. Maar dan wel gedempt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online

ed1703

Picture that!

Tommie12 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:51:
[...]

Dat reizen scheelt mij ook wel.
Wat betreft dat hoesten: Sommigen werknemers zien zichzelf als bikkels. Alleen is dat nu even niet handig. Blijf mensen erop wijzen thuis te blijven bij klachten indien die duidelijk zijn. Maargoed, volgens mij zit het halve land nu thuis te werken. Ik hoop dat de piek snel komt. Dit gaat Europa geen maanden volhouden. Ik moet alles nu telefonisch afhandelen, ben op zich het thuiswerken wel gewend, maar face-to-face blijft voor mij toch de meest ideale setting bij vergaderingen.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

MikeyMan schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:54:
[...]

Het hele 'flatten the curve' is in feite ook herd community. Maar dan wel gedempt.
Ja, wat NL doet bedoel je. Totale lockdown van alles en iedereen valt niet echt onder "flatten the curve" lijkt me. In eerste instantie wel natuurlijk, maar je creëert geen meerderheid die immuun is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15:13
Lensent schreef op maandag 16 maart 2020 @ 15:20:

OK WAUW (x3)

1. dat je die paywall kan omzeilen door incognito te lezen.
2. dat ze hier een premium artikel van maken.
3. behoorlijk heftig inderdaad :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Morgen gaan alle kappers dicht.
(NOS)
Branchevereniging kappers adviseert: 'Sluit salons vanaf morgen'
De Algemene Nederlandse Kappers Organisatie (ANKO) schrijft op haar website: "De ANKO heeft meerdere malen aan de overheid gevraagd om duidelijkheid voor de kappersbranche, maar dit nog steeds niet gekregen. Als branchevereniging hebben we de gezondheid van ondernemers en hun werknemers, onze verantwoordelijkheid naar klanten en het maatschappelijk belang in afweging genomen. Hieruit concluderen we dat we niet meer kunnen wachten op nieuwe overheidsrichtlijnen."

Daarom adviseert de ANKO alle ondernemers in de kappersbranche om vanaf morgen tot en met 6 april de deuren te sluiten.
Nou wie gaan er zo nog even naar de kapper? :+

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-04 17:32
Megalodon86 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:00:
[...]

Ja, wat NL doet bedoel je. Totale lockdown van alles en iedereen valt niet echt onder "flatten the curve" lijkt me. In eerste instantie wel natuurlijk, maar je creëert geen meerderheid die immuun is.
Exact, wat je niet wil is dat de maatregelen die je neemt nu zó ingrijpend zijn dat het straks 'uitgedoofd' lijkt, maar dat zodra je de regels versoepelt het hele feest weer van voren af aan begint omdat er te weinig immuniteit is opgebouwd. Je gaat het helemaal niet tegenhouden dat een groot deel van je bevolking besmet raakt. Het enige dat je kunt doen is zorgen dat je gezondheidszorg niet ten onder gaat aan de hoeveelheid mensen die aan de beademing moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 20-04 17:20
Bensimpel schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:05:
Morgen gaan alle kappers dicht.
(NOS)

[...]

Nou wie gaan er zo nog even naar de kapper? :+
Krijgen we vanavond een rij voor de Mediamarkt ? Omdat iedereen nog even snel een tondeuse wil halen ? Net als bij de coffeeshops ? :D

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15:29
Ik ben vrijdag nog naar de kapper geweest. Goede timing :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiCk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:16
Oekiejoekie schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:09:
[...]

Krijgen we vanavond een rij voor de Mediamarkt ? Omdat iedereen nog even snel een tondeuse wil halen ? Net als bij de coffeeshops ? :D
De vraag is of de MM dicht moet of niet ook?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:48

Garyu

WW

RiCk schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:11:
[...]

Hier in Oostenrijk is alles dicht. De grote straten in de binnenstad zijn praktisch helemaal leeg. Denk dat het in NL vergelijkbaar gaat zijn.

Alles* is dan alles wat niet tot de basisverzorging behoort. Supermarkten, drogisten, apotheken en postkantoren zijn nog wel open. Tankstations en tabakszaken ook.

Ikea, MM, H&M, allemaal dicht dus.

[ Voor 25% gewijzigd door Garyu op 16-03-2020 16:14 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
RiCk schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:11:
[...]

Dat gaat denk ik eind van de week gebeuren. Belgie en Duitsland sluiten al alle niet essentiele winkels (al dan niet alleen in het weekend). Om massaal winkeltoerisme van Belgen en Duitsers te voorkomen, zullen we daar wel in mee moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

autje schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:11:
Ik ben vrijdag nog naar de kapper geweest. Goede timing :) .
Zal ik nu nog even gaan? Aan de andere kant wil ik ook weer geen risico lopen als het daar mega druk is..

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:14

franssie

Save the albatross

Wat ondersteuning voor hen die blind hebben ingekocht en nu denken - ik kan helemaal niet koken :+
Alleen het schap met pakjes en zakjes is nog verrassend goed gevuld. Zou dat komen omdat je voor al die poedermixen toch altijd nog een heel assortiment aan verse ingrediënten zelf moet toevoegen? De hamsterrun is immers vooral gericht op lang houdbare spullen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 00:25
Zojuist op NPO. Er komt dus een pakket aan voor ondernemers en zzp, om hun financieel te helpen!

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
7 MINUTEN GELEDEN
Koningsdag gaat niet door
De gemeente Maastricht en de provincie Limburg hebben besloten dat Koningsdag op 27 april in Maastricht niet doorgaat. Als reden geven ze de impact van de maatregelen om het coronavirus te verspreiden. Volgens de organisatie kan het programma niet worden gerealiseerd zoals beoogd.
dat is vrij..vroeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:58
Oekiejoekie schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:13:
[...]

Dat gaat denk ik eind van de week gebeuren. Belgie en Duitsland sluiten al alle niet essentiele winkels (al dan niet alleen in het weekend). Om massaal winkeltoerisme van Belgen en Duitsers te voorkomen, zullen we daar wel in mee moeten.
Wat valt er onder niet essentiële winkels? Supermarkten en apothekers? Want kan me zo voorstellen dat bijvoorbeeld een auto ook nog gerepareerd of APK gekeurd moet worden. Aan de andere kant, als je toch het huis niet uit mag heb je ook geen auto nodig :+

Ben ook wel benieuwd hoe het dan in de supermarkten gaat, controle op het aantal producten? Max 5 klanten tegelijk binnen? Agenten voor de deur?

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voske
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-04 11:37
Gemeente Maastricht:
Hoewel Koningsdag pas plaatsvindt op 27 april en de afgekondigde maatregelen vooralsnog duren tot en met 6 april, hebben de gevolgen een dergelijk grote impact op de voorbereidingen dat het programma niet gerealiseerd kan worden zoals beoogd.

[ Voor 24% gewijzigd door voske op 16-03-2020 16:18 ]

Be yourself, no matter what they say ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Ja, maar die organiseren is wel erg lastig nu. En straks loop je 4 weken achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Denman schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:17:
[...]

Wat valt er onder niet essentiële winkels? Supermarkten en apothekers? Want kan me zo voorstellen dat bijvoorbeeld een auto ook nog gerepareerd of APK gekeurd moet worden. Aan de andere kant, als je toch het huis niet uit mag heb je ook geen auto nodig :+

Ben ook wel benieuwd hoe het dan in de supermarkten gaat, controle op het aantal producten? Max 5 klanten tegelijk binnen? Agenten voor de deur?
Das een goede, APK verlopen is tegenwoordig automatisch een boete...

@shoombak Mijn vrouw organiseert een Samenloop voor Hoop van KWF. Dat is in Juni, maar die moeten nu ook al gaan uit of afstellen.
Meetings zijn niet meer te realiseren, sponsoring blijft achter, en het is natuurlijk een risicogroep gemiddeld genomen.

[ Voor 17% gewijzigd door MikeyMan op 16-03-2020 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Oekiejoekie schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:09:
[...]

Er is al een run gemeld op vrieskisten 8)
https://www.rtlnieuws.nl/...-meer-vriezers-en-webcams

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ScrooLoose
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

ScrooLoose

A muddle of nervous words...

PWM schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:18:
[...]

Ja, maar die organiseren is wel erg lastig nu. En straks loop je 4 weken achter.
En het is tevens best naïef om te denken dat het tegen die tijd allemaal achter de rug is en dat het "normale" leven weer zijn gang kan gaan.
(niet op jouw gericht hoor, meer in het algemeen)

Smiling as the shit comes down...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Het lijkt mij een goed voor supermarkten als AH en Jumbo om op een vast "corona-uur" alleen open te zijn voor besmette klanten of klanten die al van het virus genezen zijn. Bijvoorbeeld het laatste uur voor sluitingstijd. Dan natuurlijk wel goed communiceren en eenieder pas toelaten nadat ze er bij de ingang expliciet op zijn gewezen. Zo kan wordengeholpen om verdere verspreiding te voorkomen, want ook corona-patiënten met bijv. alleen milde klachten moeten af en toe tenslotte boodschappen doen. Niet iedereen heeft immers een huisgenoot of buurman die hier voor zorg kan dragen. En niet iedereen zal online willen of kunnen bestellen. Je kunt voor die uren trouwens ook AH werknemers gaan inzetten die al hersteld zijn van het virus. Naarmate een groter deel van de bevolking besmet is geraakt zal dit makkelijker te realiseren zijn en zal er ook meer vraag naar zo'n constructie komen. Waarschijnlijk is het nu nog iets te vroeg voor deze maatregel, maar op de middellange termijn zie ik het wel gebeuren.

In Groot-Britannië doen ze het nog weer anders: enkele lokale vestigingen van supermarktketen Iceland zijn 's ochtends het eerste uur in principe alleen open voor ouderen die dan in ieder geval minder kans hebben om mis te grijpen en het zal er dan waarschijnlijk ook minder druk zijn op dat speciale uur. https://www.bbc.com/news/business-51906744

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:33

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Imgnrydrmr schreef op maandag 16 maart 2020 @ 14:36:
Mijn grootmoeder moest naar het ziekenhuis voor haar ogen en dat is ook geannuleerd. Enkel nog dringende zaken.
Klopt, een kennis van zou een transgenderoperatie in het UMCG ondergaan, maar dit gaat ook niet door.
Ook in het noorden van het land zetten ze vol in op spoedzaken. Alhowel ik geen idee heb hoeveel IC bedden daar zijn.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpio861
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:05
ScrooLoose schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:20:
[...]

En het is tevens best naïef om te denken dat het tegen die tijd allemaal achter de rug is en dat het "normale" leven weer zijn gang kan gaan.
(niet op jouw gericht hoor, meer in het algemeen)
Daar gaan die paar opgenomen vrije dagen echt niks aan bijdragen inderdaad.

Vanuit het kabinet zal er iets toegezegd moeten worden voor het bedrijfsleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
[...]

Duitsland plant op dit moment het volgende:
15:48
Duitsland wil op supermarkten na alle winkels sluiten. De Duitse regering wil dat de meeste winkels in het land dichtgaan om het coronavirus beter te kunnen bestrijden. Alleen supermarkten en andere zaken die nodig zijn voor de directe verzorging, zouden open mogen blijven.

Dat melden Duitse media, die zich beroepen op regeringskringen.
(bron: Persgroep liveblog)

Dus alles dicht, behalve de supermarkten en winkels die nodig zijn voor directe verzorging. Dat lijken me drogisterijen, apotheken en dergelijke.

Belgie heeft voor de weekenden al een vergelijkbaar regime, daarom kwamen alle Belgen afgelopen weekend in Nederland winkelen.
Dat heeft hopelijk niets te maken met de aangescherpte uitvaarteisen... :+

[ Voor 12% gewijzigd door Oekiejoekie op 16-03-2020 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:33

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Veel mensen werken thuis, misschien kan er niet aan de koetsen worden gewerkt. En vergeet de diverse bijeenkomsten niet om alles te bespreken qua veiligheid (doe je liever niet via een videoconferentie, gok ik). Ik vermoed daarom dus....

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:27

lasharor

7 december 2004

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oMYe1IOBO1U_msh1VL9uQTKtVCI=/800x/f/image/nCbggpSsjQDhmhdLIrdvuztL.png?f=fotoalbum_large

:/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:30

FreakNL

Well do ya punk?

choogen schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:21:
Het lijkt mij een goed voor supermarkten als AH en Jumbo om op een vast "corona-uur" alleen open te zijn voor besmette klanten of klanten die al van het virus genezen zijn. Bijvoorbeeld het laatste uur voor sluitingstijd.

..
Dat gaat niet werken al is het alleen maar omdat er genoeg mensen die niet weten dat ze het hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86

Megalodon86

Enzyme X

Oekiejoekie schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:13:
[...]

Precies, daar moet je (helaas) ook rekening mee houden. Of grenzen dicht. Zal een afweging worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:49
[...]

Als het in het verlengde ligt van wat er in Spanje gaande is dan blijven dat soort bedrijven en instellingen open. Daar kan je nu nog je auto laten maken, keuren en aftanken. Ook daar moeten mensen met essentiele beroepen gewoon aan de slag.

Ik las eerder in het topic dat het leger daar op straat aanwezig is, dat is voor Spanje niet uitzonderlijk. Daarnaast vervullen ze in bepaalde gebieden ook sociale taken zoals het rondbrengen van eten. Mijn ouders wonen voor een groot deel van het jaar in Spanje, ze zitten er nu ook en dat zal ook nog wel even zo blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• njitter
  • Niet online
[...]
Want kan me zo voorstellen dat bijvoorbeeld een auto ook nog gerepareerd of APK gekeurd moet worden.
De winterbanden mogen er ook wel een keer onderuit. Maar ik denk niet dat ze daar nu aan gaan beginnen. Maar goed, de auto staat toch stil :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Laatst online: 22-04 23:32

Stoney3K

Flatsehats!

ConZito schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:24:
[...]

Ik las eerder in het topic dat het leger daar op straat aanwezig is, dat is voor Spanje niet uitzonderlijk. Daarnaast vervullen ze in bepaalde gebieden ook sociale taken zoals het rondbrengen van eten. Mijn ouders wonen voor een groot deel van het jaar in Spanje, ze zitten er nu ook en dat zal ook nog wel even zo blijven.
Ik vind het ook een verschil of het leger op straat is om te helpen met bevoorrading, of dat het leger op straat rond wandelt om af te dwingen dat iedereen binnen blijft.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Had nu maar die pakken rijst gekocht i.p.v. die WC rollen, 6 pakken rijst is tenminste nog aan elkaar te tapen, 6kg aan WCpapier... nou... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13:46
Vorkie schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:26:
[...]

Had nu maar die pakken rijst gekocht i.p.v. die WC rollen, 6 pakken rijst is tenminste nog aan elkaar te tapen, 6kg aan WCpapier... nou... :+
Hoe zwaar zijn de pakken rijst? :+

Die baal toiletpapier kun je altijd nog als bankdrukken doen misschien :9

[ Voor 11% gewijzigd door TIGER1125 op 16-03-2020 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
MikeyMan schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:18:
[...]

Das een goede, APK verlopen is tegenwoordig automatisch een boete...
Eerste 2 weken ZEKER niet, maar persoonlijke ervaring is pas na 4 weken verlopen.
Ik ben eigenlijk altijd te laat met apk, ik wil namelijk niet in december apk dus ik rek het elk jaar een week of twee.

Maar ze peilen het op een bepaalde datum, zo hebben we ook een auto per ongeluk weer ont-schorst na 4 jaar stilstaan voordat we de apk gedaan hadden. Er zat 1 dag tussen maar toch boete. Maar hierbij was de apk dus 4 jaar verlopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:51

Ben hier hetzelfde rekensommetje al aan het maken. Banksaldo gedeeld door maandelijkse lasten = x.

Betaal m'n facturen altijd direct en heb nog flink wat openstaande vorderingen openstaan, maar als de boel in lockdown gaat moet ik nog maar zien hoeveel er van die vordering nog binnen komt.

De kreet 'het is ondernemersrisico' wordt enkel gebezigd door lieden die echt geen idee hebben wat dit voor een bedrijf betekent.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:20

Pierre

Van nature lui!

Het is wel lekker rustig, geen files heerlijk :)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:51
Garyu schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:13:
[...]

Hier in Oostenrijk is alles dicht. De grote straten in de binnenstad zijn praktisch helemaal leeg. Denk dat het in NL vergelijkbaar gaat zijn.

Alles* is dan alles wat niet tot de basisverzorging behoort. Supermarkten, drogisten, apotheken en postkantoren zijn nog wel open. Tankstations en tabakszaken ook.

Ikea, MM, H&M, allemaal dicht dus.
Alle 'gewone' bedrijven dan? Ook allemaal dicht?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
TIGER1125 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:27:
[...]

Hoe zwaar zijn de pakken rijst? :+

Die baal toiletpapier kun je altijd nog als bankdrukken doen misschien :9
Een kilo zakje/pakje :)
Pierre schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:28:
Het is wel lekker rustig, geen files heerlijk :)
Ja goed he!

https://nieuwspaal.nl/sne...s-ineens-geen-files-meer/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:49
Stoney3K schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:26:
[...]

Ik vind het ook een verschil of het leger op straat is om te helpen met bevoorrading, of dat het leger op straat rond wandelt om af te dwingen dat iedereen binnen blijft.
Wat ik dus probeer duidelijk te maken is dat het niet zo zwart-wit is. Het leger is in Spanje veel meer een onderdeel van het dagelijks leven. Dus wij zien dat vanuit Nederland misschien als iets heel autoritairs, in Spanje een stuk minder. De berichten die ik binnen krijg is dat het in Andalusie vrij gemoedelijk verloopt en dat er begrip is voor deze inzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
alexbl69 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:27:
[...]

Ben hier hetzelfde rekensommetje al aan het maken. Banksaldo gedeeld door maandelijkse lasten = x.

Betaal m'n facturen altijd direct en heb nog flink wat openstaande vorderingen openstaan, maar als de boel in lockdown gaat moet ik nog maar zien hoeveel er van die vordering nog binnen komt.

De kreet 'het is ondernemersrisico' wordt enkel gebezigd door lieden die echt geen idee hebben wat dit voor een bedrijf betekent.
Alleen de dingen betalen die je echt gezeik op gaan leveren.
De rest op 30/60/90 dagen na factuurdatum en hopen dat dan alles weer normaal is.

Heb bij een vorige werkgever ook wel eens gehad dat het loon later of minder werd uitbetaald.
Die zaten in zwaar weer en je kreeg dan wat je hypotheek + vaste lasten waren en meer niet. :o
(was in overleg met de werknemers overigens, andere optie was faillissement)
Pagina: 1 2 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het praten over het Coronavirus met een minder serieuze insteek dan wel slowchat.

Let op: GoT is niet de plek voor medische advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school

~[html]<span style="font-size: 2em;">Er wordt hier, net zoals elders niet zonder enige fatsoenlijke bronvermelding gespeculeerd over 'lockdowns' etc.</span>~[/]