Coronavirus Slowchat Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 96 Laatste
Acties:
  • 346.895 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-05 11:45

Stoney3K

Flatsehats!

ConZito schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:30:
[...]

Wat ik dus probeer duidelijk te maken is dat het niet zo zwart-wit is. Het leger is in Spanje veel meer een onderdeel van het dagelijks leven. Dus wij zien dat vanuit Nederland misschien als iets heel autoritairs.
Ik heb ook het gevoel dat veel militairen in Nederland er best wat moeite mee gaan hebben als ze de opdracht krijgen om op hun eigen burgers te moeten richten/schieten om af te dwingen dat iedereen binnen blijft.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-04 15:49
Stoney3K schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:32:
[...]

Ik heb ook het gevoel dat veel militairen in Nederland er best wat moeite mee gaan hebben als ze de opdracht krijgen om op hun eigen burgers te moeten richten/schieten om af te dwingen dat iedereen binnen blijft.
Nogmaals, dat is ook niet wat er gaande is. Er wordt op het moment vriendelijk verzocht mee te werken aan de algehele lockdown zodat andere overheidsinstanties zich daar niet mee bezig hoeven te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:35

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

FRANQ schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:32:
[...]

Alleen de dingen betalen die je echt gezeik op gaan leveren.
De rest op 30/60/90 dagen na factuurdatum en hopen dat dan alles weer normaal is.

Heb bij een vorige werkgever ook wel eens gehad dat het loon later of minder werd uitbetaald.
Die zaten in zwaar weer en je kreeg dan wat je hypotheek + vaste lasten waren en meer niet. :o
(was in overleg met de werknemers overigens, andere optie was faillissement)
En dan dus het probleem verschuiven naar de volgende in de keten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 20-04 17:20
Dankzij de Belgen hebben we in ieder geval binnenkort wat om te naaien :+

https://twitter.com/be_ge...ezondheidsautoriteiten%2F
FOD Volksgezondheid
@be_gezondheid
·
3 u
Heb jij nog chirurgische mondmaskers (FFP2, FFP3) thuis ? Help onze zorgverleners en geef ze af bij je lokale ziekenhuis. Ben jij gedreven in het stikken en naaien ? We werken volop aan een patroon om zelf maskers te maken. We publiceren dit zo snel mogelijk. #samentegencorona

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Oekiejoekie schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:37:

[...]
En waar halen we dan de juiste materialen vandaan?

Neem aan dat je niet zomaar even het gordijn aan gort kunt knippen voor een paar mondkapjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

FreakNL schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:24:
[...]

Dat gaat niet werken al is het alleen maar omdat er genoeg mensen die niet weten dat ze het hebben.
Dat klopt, en die groep zal waarschijnlijk normaal boodschappen blijven doen (daarbij mogelijk anderen besmettend, net zoals dat nu al het geval is). Maar er zijn binnenkort veel mensen die zeker weten dat ze nu het virus onder de leden hebben of hebben gehad. Vergeet niet dat binnen nu en een jaar tijd tot misschien wel 80% van de bevolking besmet zal raken, waarbij twintig procent ernstige klachten ontwikkelt. Deze groep zou dan zonder schuldgevoel en sociaal verantwoord zelf boodschappen kunnen blijven doen.

Uiteraard is mijn idee geen wondermiddel, maar het kan bijdragen aan een tragere verspreiding van het virus en dat is nu het belangrijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ainnir
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:37:
[...]

En waar halen we dan de juiste materialen vandaan?

Neem aan dat je niet zomaar even het gordijn aan gort kunt knippen voor een paar mondkapjes?
Oude kleren, beddengoed..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 23:25
MikeyMan schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:35:
[...]

En dan dus het probleem verschuiven naar de volgende in de keten?
Als failliet gaan de andere optie is, ehh JA!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17:25

Garyu

WW

alexbl69 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:29:
[...]

Alle 'gewone' bedrijven dan? Ook allemaal dicht?
Er wordt zoveel mogelijk thuis gewerkt, doe ik ook.
Ik woon hier naast een flinke bouwplaats. Normaal staat het vol met geparkeerde auto's, nu misschien nog 10-20%.

Aangezien de post ook nog werkt, kun je wel dingen online bestellen.

Ook mag je nog wel een wandelingetje of zo gaan maken of een stukkie fietsen, zolang je het maar niet in groepen van 5 of groter doet. Gewoon met de mensen waarmee je sowieso samenwoont. Of even met de hond gaan lopen of zo. Dat kan wel.
Alleen in bepaalde gebieden in Tirol (St. Anton, Ischgl, etc) is het nog stricter.

Dus het ligt niet helemaal op zijn gat, maar wel serieus stilletjes aan.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anatidae
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 17:58
Ik denk dat ik het zelf heb :X
Loop sinds vrijdag te kuchen, sinds gisteravond drukkend gevoel op de borst en begin me nu koortsig te voelen.
Woon in Corona hotspot Breda; 1 x naar buiten geweest afgelopen week |:(
Maar huisartsenpost en rivm blijven volhouden dat er niks aan de hand is als je niet in Italie geweest bent. Whatever

Nou dag he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Oekiejoekie schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:37:

[...]
Wij hebben een lockmachine dus een maskertje zet ik zo in elkaar, maar als ik niet weet of ik drager ben, hoe veilig is dat masker dan?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ainnir
  • Niet online
Ik ben in ieder geval nog wel blij dat we een grote tuin hebben. De kleine kan dus altijd naar buiten, hoe strict de maatregelen ook worden. Ik moet er niet aan denken om dan op een flatje 12 hoog te zitten eigenlijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
alexbl69 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:27:

De kreet 'het is ondernemersrisico' wordt enkel gebezigd door lieden die echt geen idee hebben wat dit voor een bedrijf betekent.
Ondernemersrisico gaat alleen op als het om een relatief klein aantal ondernemers gaat. In dit geval gaat het om een heel aanzienlijk deel van de ondernemers, als die allemaal in de problemen komen kunnen zij hun schulden niet meer betalen en komen banken in de problemen. Dan rol je zo in een economische crisis en daarmee is het (nu al) een maatschappelijk probleem.

Daarom zie je nu ook al dat het over economische maatregelen gaat, in Den Haag, maar ook in andere landen (o.a. de renteverlagingen en het geld wat overal in de economie gepompt wordt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

franssie schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:40:
[...]

Wij hebben een lockmachine dus een maskertje zet ik zo in elkaar, maar als ik niet weet of ik drager ben, hoe veilig is dat masker dan?
Het patroon zal redelijk simpel zijn maar het materiaal waarvan dat masker wordt gemaakt is behoorlijk specifiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sand0rf
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-05 15:45

De Europeese Commissie wil voor 30 dagen het niet-essentiele verkeer naar de EU stilleggen

/post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-05 06:27
Ondertussen verschijnen er foto’s uit Duitsland met agenten die de WC papier stellingen beveiligen🤦🏼‍♂️
Ik laat de authenticiteit van die foto’s even in het midden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 33272

Het is in ieder geval aardig duidelijk dat de solidariteit in de maatschappij ver te zoeken is. Degene die netjes luisteren en niet aan het hamsteren zijn geslagen staat nu voor lege schappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Anoniem: 33272 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:46:
Het is in ieder geval aardig duidelijk dat de solidariteit in de maatschappij ver te zoeken is. Degene die netjes luisteren en niet aan het hamsteren zijn geslagen staat nu voor lege schappen.
Dat vind ik nog al meevallen, ik haal elke dag een beetje om de proviandkast bij te vullen en ik grijp nergens naast. Ja, mocht ik pleepapier nodig hebben, dan zal ik een paar uur moeten wachten op een nieuwe levering, maar voorlopig kan ik daar nog een paar weken mee vooruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Stoney3K schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:47:
[...]

Dat vind ik nog al meevallen, ik haal elke dag een beetje om de proviandkast bij te vullen en ik grijp nergens naast. Ja, mocht ik pleepapier nodig hebben, dan zal ik een paar uur moeten wachten op een nieuwe levering, maar voorlopig kan ik daar nog een paar weken mee vooruit.
Nou, ik ben inmiddels aan mijn laatste twee rollen toe... Dus de zorg begint wel toe te nemen...

Gelukkig nog wel wat keukenpapier op voorraad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33272

[...]

Hier zijn sommige categorie schappen geheel leeg (b.v. brood).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd1 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:41:
[...]
Daarom zie je nu ook al dat het over economische maatregelen gaat, in Den Haag, maar ook in andere landen (o.a. de renteverlagingen en het geld wat overal in de economie gepompt wordt).
Vooralsnog zijn er maar weinig maatregelen.

1. Werktijdverkorting, is bestaande maatregel (is géén deeltijd WW!). Aanvraag is bureaucratisch, aanvragen bij Ministerie van Sociale Zaken, daarna zelf doorgeven aan het UWV. Doorlooptijd is waarschijnlijk wel een maand. Duur 6 weken en daarna moet je hem verlengen.
2. Borgstelling MKB krediet, moeten nog maar zien hoe dat gaat met doorlooptijden. Banken kunnen over het algemeen niet binnen een maand een kredietverlenen.
3. Uitstel betaling belastingen:
  • Er sprake is van bestaande betalingsproblemen en bijvoorbeeld geen nog te verwachten betalingsproblemen.
  • Uw betalingsproblemen van tijdelijke aard zijn als gevolg van het coronavirus.
  • Uw onderneming levensvatbaar is.
Kan dus pas als er een probleem is en niet als (tijdelijke) verruiming van de liquiditeit van de ondernemer.

Al met al, er moet nog wel wat gebeuren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rudios
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-05 14:23

Rudios

Lost in space?

MikeyMan schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:48:
[...]

Nou, ik ben inmiddels aan mijn laatste twee rollen toe... Dus de zorg begint wel toe te nemen...

En in het ergste geval zijn er altijd nog washandjes en een wasmachine, WC papier is echt het laatste waar ik me zorgen om maak.

Whole lot of stars ***

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:49
Nou ik was heel erg voor het sluiten van de scholen, maar daar kom ik nu toch wat van terug....

Vriendin is ff gaan wandelen (rustig, dus moet geen probleem zijn mits je genoeg afstand houd). Maar alle kinderen zijn aan het spelen op het schoolplein en skatebaan....

Dus het sluiten van de scholen heeft verder weinig invloed zo. Als je je kinderen gewoon wegstuurt :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-05 16:59
Anoniem: 33272 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:48:
[...]

Hier hetzelfde, brood op, groente 95% weg (wel veel fruit nog, verrassend genoeg), toiletpapier bijna helemaal op en veel blikgroente ook op (waaronder mn favoriet: kikkererwten).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekiejoekie
[...]

Dat zou ik in ieder geval niet doorspoelen... Als je geen verstopping wilt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:37
De perfecte methode om ook het riool nog te verstoppen.
Waar WC papier gemaakt is om snel af te breken in water is keukenpapier gemaakt om lang stevig te blijven in water.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Rudios schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:49:
[...]

En in het ergste geval zijn er altijd nog washandjes en een wasmachine, WC papier is echt het laatste waar ik me zorgen om maak.
Ja dat is een prima optie...
In een situatie dat er echt iets aan de hand is met de voorraad.
Niet om dat een stel idioten 300 rollen de man mee naar huis nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Deels waren. Uiteraard zijn sommige mensen heel hard aan het hamsteren geslagen, maar vergeet ook niet dat voorraden ook ernstig geraakt worden als iemand ipv 1 doosje, nu 2 doosjes paracetamol mee neemt. Ineens gaat het 2x zo hard, en dat niet in 1 AH, maar in alle AHs. Duurt dan even om dat recht te trekken.

het komt echt niet alleen door mensen die tassen vol hebben gekocht.
Dat geldt ook voor WC papier uiteraard.
Winkels komen wel weer vol te staan, alleen lastig als je het nu net nodig hebt.

Maar oude doeken, washandjes, of simpelweg de douchekop doet wonderen. Zonder WC papier komen we de dag wel door.

[ Voor 6% gewijzigd door Hann1BaL op 16-03-2020 16:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:16

Pierre

Van nature lui!

Dan gebruik je water in plaats van toiletpapier. Doen ze in een hele hoop andere landen behalve in Nederland.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Anoniem: 33272 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:48:
[...]

Bij de supermarkten bij mij in de buurt is dat echt tijdelijk, ligt er maar net aan welk tijdstip je precies gaat.

En als je echt brood moet hebben is dat natuurlijk heel makkelijk zelf te bakken ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Tsja, dat hamsteren... Dilemma's, dilemma's, dilemma's... Ik overweeg om vanmiddag nog 6 kappers in huis te halen, maar dalijk maken ze al m'n wc-papier op... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalodon86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 02-05 08:55

Megalodon86

Enzyme X

Waah schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:49:
Nou ik was heel erg voor het sluiten van de scholen, maar daar kom ik nu toch wat van terug....

Vriendin is ff gaan wandelen (rustig, dus moet geen probleem zijn mits je genoeg afstand houd). Maar alle kinderen zijn aan het spelen op het schoolplein en skatebaan....

Dus het sluiten van de scholen heeft verder weinig invloed zo. Als je je kinderen gewoon wegstuurt :F
De maatregel is goed, maar de reden waarom is niet duidelijk genoeg uitgelegd denk. Of mensen hebben er massaal maling aan. In dat geval werkt geen enkele maatregel natuurlijk |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-05 21:43

ralpje

Deugpopje

https://nos.nl/artikel/23...en-nog-buiten-spelen.html
Uit onderzoek is gebleken dat de kans dat kinderen het virus krijgen kleiner is dan bij volwassen. En als ze het krijgen, zijn de symptomen minder hevig. Hierdoor zijn ze ook minder besmettelijk. Viroloog Bart Haagmans van het Erasmus MC ziet daarom geen problemen als kinderen met elkaar buiten spelen. "Maar daarbij moet je niet onderschatten dat ze het virus kunnen overdragen aan ouderen", zegt hij.

Volgens Haagmans' collega Van der Eijk is het daarom verstandig dat een volwassene toezicht houdt op de spelende kinderen. "Zorg er dan voor dat ze bijvoorbeeld niet te veel aan elkaar zitten."

[ Voor 34% gewijzigd door ralpje op 16-03-2020 16:53 ]

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Verwijderd1 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:41:
[...]

Ondernemersrisico gaat alleen op als het om een relatief klein aantal ondernemers gaat. In dit geval gaat het om een heel aanzienlijk deel van de ondernemers, als die allemaal in de problemen komen kunnen zij hun schulden niet meer betalen en komen banken in de problemen. Dan rol je zo in een economische crisis en daarmee is het (nu al) een maatschappelijk probleem.

Ik vindt het allemaal zo schitterend mooi geredeneerd maar heb na de laatste crisis toch zo iets dat er ondernemingen zijn die huilend aanklopten bij de regering en toen vervolgens alles weer in een stijgende lijn was helemaal 0 deden (geen personeel vast aannemen , enorme winsten maken etc etc ) en ik met nog een heleboel andere nederlanders hebben dat nog in ons hoofd zitten en vervolgens zie je dat de bereidheid om op de 1e dag van de "lockdown" gelijk met miljoenen te smijten richting de ondernemers nou niet zo echt groot zal zijn .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Megalodon86 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:52:
[...]

De maatregel is goed, maar de reden waarom is niet duidelijk genoeg uitgelegd denk. Of mensen hebben er massaal maling aan. In dat geval werkt geen enkele maatregel natuurlijk |:(
Ik denk dat men de reden wel snapt, maar de keuze "De hele dag met mijn kinderen opgescheept zitten" ook niet helpt. Veel mensen vinden dat maar niets, terwijl ze wel kinderen hebben genomen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verwijderd1
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online
PolarBear schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:48:
[...]

Vooralsnog zijn er maar weinig maatregelen.

1. Werktijdverkorting, is bestaande maatregel (is géén deeltijd WW!). Aanvraag is bureaucratisch, aanvragen bij Ministerie van Sociale Zaken, daarna zelf doorgeven aan het UWV. Doorlooptijd is waarschijnlijk wel een maand. Duur 6 weken en daarna moet je hem verlengen.
2. Borgstelling MKB krediet, moeten nog maar zien hoe dat gaat met doorlooptijden. Banken kunnen over het algemeen niet binnen een maand een kredietverlenen.
3. Uitstel betaling belastingen:
  • Er sprake is van bestaande betalingsproblemen en bijvoorbeeld geen nog te verwachten betalingsproblemen.
  • Uw betalingsproblemen van tijdelijke aard zijn als gevolg van het coronavirus.
  • Uw onderneming levensvatbaar is.
Kan dus pas als er een probleem is en niet als (tijdelijke) verruiming van de liquiditeit van de ondernemer.

Al met al, er moet nog wel wat gebeuren.
toon volledige bericht
Ja dat is meer een Haagse aangelegenheid. Op EU niveau en in de VS zijn er wel maatregelen (en eerder ook al in Azië), al zullen die vooral gericht zijn op het beschermen van de banken.
De Fed hervat de 'Quantitative Easing', het schuldenopkoopprogramma, een instrument dat in de financiële crisis met succes werd ingezet. Er wordt voor 500 miljard dollar Amerikaanse staatsobligaties opgekocht en voor 200 miljard dollar aan hypotheekschulden.

De ECB besloot donderdag 120 miljard euro extra in de economie te stoppen middels meer schuldenopkopen, maar verlaagde de rente niet. Uitgerekend die dag daalden de aandelenkoersen ongekend hard.

https://nos.nl/artikel/23...-beurzen-in-het-rood.html
Maar goed, Den Haag komt deze week ook met een pakket:
Minister Koolmees van Sociale Zaken en Werkgelegenheid werkt aan een groot steunpakket voor ondernemers en zelfstandigen die zijn getroffen door de gevolgen van het coronavirus, bevestigen Haagse bronnen. De verwachting is dat de maatregelen worden gepresenteerd voor het Kamerdebat over corona, woensdag.

https://nos.nl/liveblog/2...UPDATE-container-44123000

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Laatst online: 03-05 09:39

Yucon

*broem*

[...]

Het was een heel goed idee om daar een paar weken geleden beperkt mee te beginnen, maar toen werd je voor gek verklaard. Ook met termen als 'hamsteren' en 'preppen'. Terwijl als iedereen daar toen een beetje aan begonnen was dan was er nu minder hamsterdrang geweest, nog even los van of het wel of niet noodzakelijk is op dit moment.

Daarnaast zijn er toch wel wat berichten uit Italië waaruit blijkt dat er flinke rijen voor de supermarkten staan ivm het gedoseerd toelaten van klanten. Ook al is er voldoende, het is toch prettiger daar niet in te hoeven staan. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat je nu complete schappen moet gaan leegtrekken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:03

Hier ook in een kinderrijke buurt. Er spelen best wat kinderen buiten met een verdwaalde ouder maar geen groepjes van 20 of 30 kinderen zoals ze in de klas zouden zitten. Bovendien spelen (mijn) kinderen een uurtje of twee even buiten en daarna laat ik ze hun handen wassen. Ze hebben hooguit met 3 of 4 vriendjes gespeeld in de buitenlucht ipv een hele dag met 25 kinderen in een klas, nul keer handen wassen en een kwartiertje luchten met 60 kinderen op een schoolplein.
Bovendien rennen en spelen ze wat meer wat goed is voor de longetjes.

Ook heb ik geen 80 of 100? ouders op schoolplein gezien die staan te wachten op hun kinderen.

[ Voor 4% gewijzigd door Cobb op 16-03-2020 17:04 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Net terug van de AH.. op zich genoeg hoor.

Maar wat me nu opvalt zijn de enorme hordes jongeren die in de winkel 'hangen' en net zoals in de schooltijd naar de AH gaan.. alleen nu dus veel langer 8)7

En het zijn juist zij die alle chips, snoep, frisdrank en dat soort dingen als een malle aan het hamsteren zijn.. boodschappentassen en karretjes vol worden er afgesleept :X

Wat is hier de logica van? Zich (nu al na 1 dag) kapot vervelen en met zn allen ergens gaan zitten bunkeren? Wordt leuk qua overgewicht over een aantal weken _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:29

Basszje

Reisvaap!]

Verona27 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:49:
veel blikgroente ook op (waaronder mn favoriet: kikkererwten).
Dat is nou typisch iets wat je ook droog kan halen, kilo of wat. Indien niet bij de supermarkt, dan bij de Turkse winkel of Toko. Zijn ook heel lang houdbaar op die manier. Een nachtje / dag in water en ze zijn bruikbaar.

---

In Oekraine gaat het hard met de maatregelen trouwens. Vandaag alle winkels (min supermarkt/ apotheek), horeca, etc gesloten. Morgen gaat het vliegverkeer plat. Woensdag of na woensdag wellicht ook het OV inclusief verbindingen tussen steden (en mogelijk ook de wegen zelf).

Scholen / grenzen zijn sinds vorige week al dicht.

[ Voor 29% gewijzigd door Basszje op 16-03-2020 17:12 ]

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Is er nog iets bekend geworden over deze kerkdienst:

https://www.destentor.nl/...eren-in-gevaar~a25ac3e5b/

edit: blijkbaar is er iets opgelost met een goed gesprek...?

[ Voor 14% gewijzigd door MikeyMan op 16-03-2020 17:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Bij nader inzien toch geannuleerd...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Ja die zijn uiteindelijk gezwicht en is afgelast :)

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• significant
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 00:01
Basszje schreef op maandag 16 maart 2020 @ 17:10:
[...]

Dat is nou typisch iets wat je ook droog kan halen, kilo of wat. Indien niet bij de supermarkt, dan bij de Turkse winkel of Toko. Zijn ook heel lang houdbaar op die manier. Een nachtje / dag in water en ze zijn bruikbaar.
Offtopic: en dan gebruik je ze niet, heb je zinloos geweld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Basszje schreef op maandag 16 maart 2020 @ 17:10:
[...]

<>
En met wat kruiden erdoor prima als hummus spread te gebruiken. Of in een oude sok als nekkkussen / fotocamera steun te gebruiken. Echt overlevingsspul dat soort dingen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeterr
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:39
Vrijdag was mijn wc rollen count, nog 2.
Zaterdag en zondag waren de schappen leeg.
Ik zag wel karren vol voorbij komen, en dacht joh....nou nou...

Vandaag 2 pakken kunnen scoren, waar om in godsnaam 2 pakken.....maar goed.

Ik voelde mij gewoon aangekeken :) Maar kan in iedergeval weer lekker los op de plee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Is er vanavond nog een nieuwe persconferentie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Laatst online: 21:54

Barrycade

Through the...

Stoney3K schreef op maandag 16 maart 2020 @ 17:18:
Om 19 uur komt de MP is dat niet voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-04 23:00

Deem

Ontcijfer mij!

Stoney3K schreef op maandag 16 maart 2020 @ 17:18:
19:00

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Barrycade schreef op maandag 16 maart 2020 @ 17:20:
[...]

Misschien Gers Pardoel om 20.00?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Barrycade schreef op maandag 16 maart 2020 @ 17:20:
[...]

Ik snap eigenlijk niet waarom.. en dan ook nog eens op alle zenders (voor t eerst sinds 1973). Alles is al gezegd door anderen..

Komt hij ook nog even aan. Had ie veel eerder moeten doen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• terabyte
  • Laatst online: 01-02 19:45

terabyte

kan denken als een computer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:16

Pierre

Van nature lui!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q8RCIfiT_KPAoV8AMkZMMf2QrlQ=/800x/filters:strip_icc()/f/image/QLCfy14woIZXea0wrK1FYLD9.jpg?f=fotoalbum_large

Deze is ook wel bijzonder. Wie dit gelooft moet zijn telefoon weg gooien.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-04 20:58
Garyu schreef op maandag 16 maart 2020 @ 16:13:
[...]

Hier in Oostenrijk is alles dicht. De grote straten in de binnenstad zijn praktisch helemaal leeg. Denk dat het in NL vergelijkbaar gaat zijn.

Alles* is dan alles wat niet tot de basisverzorging behoort. Supermarkten, drogisten, apotheken en postkantoren zijn nog wel open. Tankstations en tabakszaken ook.

Ikea, MM, H&M, allemaal dicht dus.
En webwinkels / bezorging van pakketjes?

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Pierre schreef op maandag 16 maart 2020 @ 17:23:
[Afbeelding]

Deze is ook wel bijzonder. Wie dit gelooft moet zijn telefoon weg gooien.
100 bitcoin?! Lijkt me een hoax...wie gaat dat nou betalen

-edit- excuus had moeten editen :+

[ Voor 5% gewijzigd door FireFoz op 16-03-2020 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

FireFoz schreef op maandag 16 maart 2020 @ 17:23:
[...]

En webwinkels / bezorging van pakketjes?
Dat vraag ik me ook af, de afhaalpunten van PostNL zie je veel in tabakszaken, als die dicht gaan, waar worden de pakketjes dan afgeleverd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yrew
  • Laatst online: 13:08
De bezorger treft iig altijd iemand thuis

intergalactic.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

yrew schreef op maandag 16 maart 2020 @ 17:33:
De bezorger treft iig altijd iemand thuis
Ik mag nog altijd naar de supermarkt, dus dan heb je nog altijd kans dat de bezorger achter het net vist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
Stoney3K schreef op maandag 16 maart 2020 @ 17:34:
[...]

Ik mag nog altijd naar de supermarkt, dus dan heb je nog altijd kans dat de bezorger achter het net vist.
Bij veel supermarkten zijn ook afhaalpunten, aangezien supermarkten openblijven zou dat geen probleem moeten zijn.

Ik hoop en verwacht niet dat ze hier winkels gaan sluiten. Mochten ze dat wel doen en naast gewone winkels ook webwinkels gaan dicht gooien wordt het wel echt een nog veel grotere impact voor de economie... van gewone winkels kan ik nog begrijpen omdat dat risico brengt maar webwinkels eigenlijk nauwelijks zeker nu PostNL zelft tekent voor ontvangst en de ontvanger dus niet hoeft aan te raken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22-04 15:06
Lekker man. 8 uur gewerkt vandaag op kantoor (doe CAD op een zware desktop, kan dus niet thuiswerken) om er daarna achter te komen dat de supermarkt nog steeds vrijwel helemaal uitverkocht is. In ieder geval geen mogelijkheid tot een normale avondmaaltijd en geen brood meer.

Volledige gezinnen die door de winkel slenteren, inclusief rond rennende kinderen.

Moddervette figuren die zich geen zorgen maken over die 3000 kcal die ze per dag naar binnen proppen, maar wel over het multi-pack toiletpapier onder de arm.

Wat kunnen mensen toch ongelooflijk simpel zijn zeg. Als je mij in een depressie wil duwen moet je me daar nog 20 minuten langer laten rondzwerven.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

FireFoz schreef op maandag 16 maart 2020 @ 17:36:
[...]

Ik hoop en verwacht niet dat ze hier winkels gaan sluiten. Mochten ze dat wel doen en naast gewone winkels ook webwinkels gaan dicht gooien wordt het wel echt een nog veel grotere impact voor de economie... van gewone winkels kan ik nog begrijpen omdat dat risico brengt maar webwinkels eigenlijk nauwelijks zeker nu PostNL zelft tekent voor ontvangst en de ontvanger dus niet hoeft aan te raken.
Vergeet het toerisme vanuit Duitsland en België niet... Ik zie het voor het weekend nog wel gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Als we over 2 weken een flinke spike zien in cardiff weten we waar het aan ligt.. :/ |:(

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Jimmy J. schreef op maandag 16 maart 2020 @ 17:36:
Lekker man. 8 uur gewerkt vandaag op kantoor (doe CAD op een zware desktop, kan dus niet thuiswerken) om er daarna achter te komen dat de supermarkt nog steeds vrijwel helemaal uitverkocht is. In ieder geval geen mogelijkheid tot een normale avondmaaltijd en geen brood meer.

Volledige gezinnen die door de winkel slenteren, inclusief rond rennende kinderen.

Moddervette figuren die zich geen zorgen maken over die 3000 kcal die ze per dag naar binnen proppen, maar wel over het multi-pack toiletpapier onder de arm.

Wat kunnen mensen toch ongelooflijk simpel zijn zeg. Als je mij in een depressie wil duwen moet je me daar nog 20 minuten langer laten rondzwerven.
Tja de ware aard van veel mensen komt nu naar boven.
Hier moest de politie erbij komen omdat een man bij de drogist door het rooie ging omdat hij maar twee pakjes paracetamol mee mocht nemen en vond dat hij het recht had op 10 pakjes omdat hij een gezin heeft 7(8)7

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdeboois
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:00
HereIsTom schreef op maandag 16 maart 2020 @ 17:41:
[...]

Hier moest de politie erbij komen omdat een man bij de drogist door het rooie ging omdat hij maar twee pakjes paracetamol mee mocht nemen en vond dat hij het recht had op 10 pakjes omdat hij een gezin heeft 7(8)7
Dat geeft hoop voor de komende weken... niet.

PSN: LoadedBaton XBL: LoadedBaton

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireFoz
Bensimpel schreef op maandag 16 maart 2020 @ 17:38:
[...]

Als we over 2 weken een flinke spike zien in cardiff weten we waar het aan ligt.. :/ |:(
Echt bizar dit soort praktijken nu nog ;( Triest gewoon, die mensen moeten zich kapot schamen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ben even aan het inventariseren welke restaurants hier in de buurt ook bezorgen.
Valt vies tegen.

Bestel eigenlijk nooit iets, maar dacht de lokale restaurants een beetje te helpen met een bestelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:27
poor Leno schreef op maandag 16 maart 2020 @ 17:21:
[...]

Ik snap eigenlijk niet waarom.. en dan ook nog eens op alle zenders (voor t eerst sinds 1973). Alles is al gezegd door anderen..

Komt hij ook nog even aan. Had ie veel eerder moeten doen |:(
Volgens mijn collega om ook een lockdown aan te kondigen, maar dat betwijfel ik. De burger moed inspreken waarschijnlijk.
Mijn collega zegt dat vrienden van hem vanuit defensie te horen hebben gekregen vanaf 20:00u te moeten patrouilleren.. betwijfel het. Misschien om te controleren of coffeeshops niet stiekem open gaan en er niks geplunderd wordt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freekers
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Freekers

⭐⭐⭐⭐⭐

HereIsTom schreef op maandag 16 maart 2020 @ 17:41:
Ik vraag me dan af; wat moet je met 10 pakjes paracetamol? In 1 doosje zitten volgens mij 40 stuks? Je mag er 8 per dag als ik me niet vergis.... 40x10 = 400 stuks / 8 = 50 dagen aan een stuk de maximale dosering voor 1 persoon (wat sowieso niet aanbevolen is gedurende langere tijd). Nou, dan moet je wel heule erge hoofdpijn hebben.

🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Jimmy J. schreef op maandag 16 maart 2020 @ 17:36:

Die zware desktop kan je ook thuis neerzetten toch? zo heel zwaar zal die niet zijn :)

De boodschappen kan je het beste direct bij opengaan van de winkel doen en dan neem je dus ook meteen wat extra mee, zodat je 2 weken vooruit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Freekers schreef op maandag 16 maart 2020 @ 17:46:
[...]

Ik vraag me dan af; wat moet je met 10 pakjes paracetamol? In 1 doosje zitten volgens mij 40 stuks? Je mag er 8 per dag als ik me niet vergis.... 40x10 = 400 stuks / 8 = 50 dagen aan een stuk de maximale dosering voor 1 persoon (wat sowieso niet aanbevolen is gedurende langere tijd). Nou, dan moet je wel heule erge hoofdpijn hebben.
Tja precies wat ik dacht en de medewerkers ook zeiden.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ernemmer schreef op maandag 16 maart 2020 @ 17:47:
[...]

en dan neem je dus ook meteen wat extra mee, zodat je 2 weken vooruit kan.
Ah ja... ga het nog een beetje aan zitten moedigen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimmy J.
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22-04 15:06
Ernemmer schreef op maandag 16 maart 2020 @ 17:47:
[...]

De boodschappen kan je het beste direct bij opengaan van de winkel doen en dan neem je dus ook meteen wat extra mee, zodat je 2 weken vooruit kan.
Zodat iemand die wel werkt of zich net uren aan 1 stuk in de zorg kapot heeft gewerkt mis grijpt op zijn normale levensbehoeftes?

Ik ga me niet tot dat niveau verlagen hoor. Dan maar Thuisbezorgd.

iRacing Profiel | TREQ - Sim Racing Equipment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
MikeyMan schreef op maandag 16 maart 2020 @ 17:50:
[...]

Ah ja... ga het nog een beetje aan zitten moedigen...
Als je meer in 1 keer koopt heb je minder vaak contact hebt met andere mensen, wat volgens mij ook een beetje de bedoeling was van alle maatregelen.

Ik heb het dan niet over hamsteren dat je de aankomende 6 maanden het huis niet uit hoef, maar zorg gewoon dat je 1-2 weken vooruit kan.
Jimmy J. schreef op maandag 16 maart 2020 @ 17:51:
[...]
Zodat iemand die wel werkt of zich net uren aan 1 stuk in de zorg kapot heeft gewerkt mis grijpt op zijn normale levensbehoeftes?

Ik ga me niet tot dat niveau verlagen hoor. Dan maar Thuisbezorgd.
Bij mij in de stad zijn de winkels gewoon vol hoor, de tekorten waren meer iets van zaterdag en zondag nog een beetje.

[ Voor 32% gewijzigd door Ernemmer op 16-03-2020 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:50
Bensimpel schreef op maandag 16 maart 2020 @ 17:38:
[...]

De UK gaat uit van 7.9 million people hospitalized en 530.000 doden in hun herd-immunity strategie.

https://www.theguardian.c...ould-see-79m-hospitalised

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ernemmer schreef op maandag 16 maart 2020 @ 17:52:
[...]

Als je meer in 1 keer koopt heb je minder vaak contact hebt met andere mensen, wat volgens mij ook een beetje de bedoeling was van alle maatregelen.

Ik heb het dan niet over hamsteren dat je de aankomende 6 maanden het huis niet uit hoef, maar zorg gewoon dat je 1-2 weken vooruit kan.

[...]

Bij mij in de stad zijn de winkels gewoon vol hoor, de tekorten waren meer iets van zaterdag en zondag nog een beetje.
Nouja, het lijkt me inderdaad niet gek om 1x in de week naar de supermarkt te gaan ipv elke dag. Das waar... Maar 1 week lijkt me dan voldoende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
R.van.M schreef op maandag 16 maart 2020 @ 17:55:
[...]

De UK gaat uit van 7.9 million people hospitalized en 530.000 doden in hun herd-immunity strategie.

Goede tactiek tegen de vergrijzing, ik denk alleen niet dat de Britten dit gaan pikken.

Wel erg goed om te zien welke aanpak goed werkt en welke niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Ernemmer op 16-03-2020 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:01
Is het niet zo dat de supermarkten in NL een pak kleiner zijn dan in België?

Ik denk dat de aanblik van een paar lege rekken iedereen in een kramp doet schieten en dat je dan bijna onbewust 2 dozen rijst of corn flakes neemt. En ja, als veel mensen dat doen is de voorraad op.

In mijn supermarkt (eerder hyper) was er vrijdag wat chaos, maar zaternamiddag was het nog nooit zo kalm, en de rekken lagen goed vol.

Wij proberen nu ook alles in 1-2 keer per week te kopen ipv om de 2 dagen even langs te gaan.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
[...]

En wat is de prognose eigenlijk voor hier (in verhouding?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.van.M
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:50
Ernemmer schreef op maandag 16 maart 2020 @ 17:56:
[...]

Goede tactiek tegen de vergrijzing, ik denk alleen niet dat de Britten dit gaan pikken.
Tenzij ze heel snel maatregelen aankondigen zoals in de rest van Europa is het niet eens meer te voorkomen.
Maar vergis je niet, het wordt hier in NL niet zo duidelijk gecommuniceerd, maar ook hier krijg je vergelijkbare percentages in het ziekenhuis en sterfte. Wat we proberen is 'flatten te curve' zodat we in ieder geval mensen kunnen helpen die hulp behoeftig zijn, maar de huidige strategie is geen lange termijn oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:57

Dido

heforshe

MikeyMan schreef op maandag 16 maart 2020 @ 17:55:
Nouja, het lijkt me inderdaad niet gek om 1x in de week naar de supermarkt te gaan ipv elke dag. Das waar... Maar 1 week lijkt me dan voldoende.
Hier kan dat dus niet echt, want de ene keer dat je er bent is product A op, de andere keer product B. WC-papier is hier overigens al dagen uitverkocht, het komt elke dag om 18:30, maar dat briefje hangt er ook al een week.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
R.van.M schreef op maandag 16 maart 2020 @ 17:58:
[...]

Tenzij ze heel snel maatregelen aankondigen zoals in de rest van Europa is het niet eens meer te voorkomen.
Maar vergis je niet, het wordt hier in NL niet zo duidelijk gecommuniceerd, maar ook hier krijg je vergelijkbare percentages in het ziekenhuis en sterfte. Wat we proberen is 'flatten te curve' zodat we in ieder geval mensen kunnen helpen die hulp behoeftig zijn, maar de huidige strategie is geen lange termijn oplossing.
Of wij stretchen het zover uit totdat er een goed medicijn of vaccin is en dan krijgt een heel groot deel van de bevolking het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

[...]

Het is wel opvallend dat dat aantal geschatte doden zo dicht bij het aantal overledenen in de UK in 2019 ligt, 527.234.

https://www.ons.gov.uk/pe...gisteredinenglandandwales

Dit is niet om het aantal slachtoffers te bagatalliseren, het is een catastrofale uitbraak, maar voor een aanzienlijk deel zal Corona de andere doodsoorzaken vervangen, er gaan niet 530.000 mensen dood bovenop de normale sterfte.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 16:54
(jarig!)
NOS.nl: Je moet sociaal contact vermijden, maar mogen kinderen nog buiten spelen?

"Blijf alleen wel binnen als je een beetje snottert en hou zeker anderhalve meter afstand tot anderen. Dat is ongeveer een armlengte."
Bizar lange armen hebben ze bij de NOS.nl :+ Met mijn 1.90m lang heb ik slechts armen van zo'n 75cm lang.

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
IJzerlijm schreef op maandag 16 maart 2020 @ 18:01:
[...]

Het is wel opvallend dat dat aantal geschatte doden zo dicht bij het aantal overledenen in de UK in 2019 ligt, 527.234.

https://www.ons.gov.uk/pe...gisteredinenglandandwales

Dit is niet om het aantal slachtoffers te bagatalliseren, het is een catastrofale uitbraak, maar voor een aanzienlijk deel zal Corona de andere doodsoorzaken vervangen, er gaan niet 530.000 mensen dood bovenop de normale sterfte.
Maar die mensen gaan waarschijnlijk meer dan 1 jaar eerder dood dan ''gepland'', waardoor het aantal in 1 jaar hoog zal zijn, maar de jaren er na lager dan normaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jorank
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-04 08:01
Hahn schreef op maandag 16 maart 2020 @ 18:02:
[...]

Bizar lange armen hebben ze bij de NOS.nl :+ Met mijn 1.90m lang heb ik slechts armen van zo'n 75cm lang.
Maar als die andere dat ook doet.. :9

II 9800X3D, 64GB, ROG B850-E, RTX 5080 II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 16:54
(jarig!)
jorank schreef op maandag 16 maart 2020 @ 18:06:
[...]

Maar als die andere dat ook doet.. :9
Jouw arm + mijn arm zijn samen nog steeds 2 armlengtes, niet 1 :+

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:01
poor Leno schreef op maandag 16 maart 2020 @ 17:57:
[...]

En wat is de prognose eigenlijk voor hier (in verhouding?)
15% in het ziekenhuis, dat kan ik niet geloven.
Er zijn tal van mensen (ik ken er alvast één) die bevestigd zijn met Corona, en waar het verloopt als een dikke verkoudheid tot een stevige griep. En waarschijnlijk zijn er mensen die het amper gaan merken, net zoals met de griep.

Nu, versta me niet verkeerd, ik sta achter de maatregelen, maar 5% ziekenhuisopnames zou eerder logisch zijn (en dat blijft heel veel).
Feit is, een pak mensen met symptomen worden niet eens getest, dus die zitten niet mee in de grafieken.

Mijn vrouw was vandaag bij de dokter (niet corona gerelateerd), en de dokter vertelde dat ze enkel mensen in de zorg nog testen als de symptomen duidelijk aanwezig zijn. Anderen worden met paracetamol en wat instructies terug naar huis gestuurd.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Cobb schreef op maandag 16 maart 2020 @ 17:00:
[...]

Hier ook in een kinderrijke buurt. Er spelen best wat kinderen buiten met een verdwaalde ouder maar geen groepjes van 20 of 30 kinderen zoals ze in de klas zouden zitten. Bovendien spelen (mijn) kinderen een uurtje of twee even buiten en daarna laat ik ze hun handen wassen. Ze hebben hooguit met 3 of 4 vriendjes gespeeld in de buitenlucht ipv een hele dag met 25 kinderen in een klas, nul keer handen wassen en een kwartiertje luchten met 60 kinderen op een schoolplein.
Bovendien rennen en spelen ze wat meer wat goed is voor de longetjes.

Ook heb ik geen 80 of 100? ouders op schoolplein gezien die staan te wachten op hun kinderen.
Minder besmettelijk maakt nog altijd niet dat ze niemand besmetten. Het indammen van een epidemie wil alleen als zoveel mogelijk mensen meedoen. Als je dan alle kinderen naar elkaar toe stuurt....

En wat is de besmettingsgevaar voor kinderen dan? Volwassenen is 2,3... Kinderen 2? 1,5? Of minder dan 1? Want het moet onder die 1...... Anders gaat het niet op zijn retour en zitten we veel langer dan nodig in deze "ellende".....

En hier gewoon makkelijk 30+ kinderen op het schoolplein. In het skateparkje ook makkelijk 30-50 kinderen. Want skeeleren/skaten is helemaal hip momenteel... En dat skatepark is misschien 100m2 groot...

Tot nog toe hebben. De Aziatische landen het meest ervaring én succes. Dus laten we gewoon dàt voorbeeld volgen ipv zelf het wiel uitvinden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• gws24
  • Laatst online: 22:59

gws24

Thinking is hard!

Net bij het nos journaal: coffeeshops mogen weer open voor afhalen :+

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Niet online
gws24 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 18:07:
Net bij het nos journaal: coffeshops mogen weer open voor afhalen :+
Toch nog eens wat goed nieuws in deze barre tijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• readytoflow
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Wat ik me ineens afvroeg. Wat doe je nu dan als je in een hostel zit in bijv a’dam? (Behalve zsm wegwezen :+ ).

Reataurants zijn dicht. En je kan er niet koken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Laatst online: 22:59

gws24

Thinking is hard!

Tommie12 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 18:07:
[...]

Er zijn tal van mensen (ik ken er alvast één) die bevestigd zijn met Corona, en waar het verloopt als een dikke verkoudheid tot een stevige griep. En waarschijnlijk zijn er mensen die het amper gaan merken, net zoals met de griep.

Nu, versta me niet verkeerd, ik sta achter de maatregelen, maar 5% ziekenhuisopnames zou eerder logisch zijn (en dat blijft heel veel).
Feit is, een pak mensen met symptomen worden niet eens getest, dus die zitten niet mee in de grafieken.

Mijn vrouw was vandaag bij de dokter (niet corona gerelateerd), en de dokter vertelde dat ze enkel mensen in de zorg nog testen als de symptomen duidelijk aanwezig zijn. Anderen worden met paracetamol en wat instructies terug naar huis gestuurd.
Dit dus. In Lombardije hebben ze 13k positieven op 40k testen en een bevolking van 10M (http://www.salute.gov.it/...gineAree_5351_14_file.pdf). Je gaat mij niet vertellen dat er niet veel meer besmette mensen zijn. Voordeel is dat de cfr (case fatality ratio) uiteindelijk veel lager zal uitkomen maar helaas doet het niks af aan de piek in de zorg.

[ Voor 3% gewijzigd door gws24 op 16-03-2020 18:12 ]

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
gws24 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 18:07:
Net bij het nos journaal: coffeshops mogen weer open voor afhalen :+
Haha _O-

Maar technisch gezien dan he.. dan kan de de drive-by through van de Mac ook weer open.. en eigenlijk zou je dan op een terrasje kunnen zitten en je biertje bij een tafeltje van de voordeur kunnen gaan halen en je volgende bestelling naar binnen roepen :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
readytoflow schreef op maandag 16 maart 2020 @ 18:10:
Wat ik me ineens afvroeg. Wat doe je nu dan als je in een hostel zit in bijv a’dam? (Behalve zsm wegwezen :+ ).

Reataurants zijn dicht. En je kan er niet koken.
Afhalen/drive through is ook weer toegestaan voor alle horeca, in hetzelfde besluit als de coffeeshops.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Waah
Tommie12 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 18:07:
[...]

In Azië testen ze wel veel (zeker zuid Korea dacht ik) en daar halen ze die percentages weg. Dat lijkt me betrouwbaarder dan "ik ken wat mensen".

Hier zijn alle winkels trouwens prima bevoorraad. Voordeel van niet in de randstad wonen denk ik dan maar. Hier werd niet zoveel gehamstert. Pleepapier was zowel zaterdag als zondag te krijgen. Zondag een fikse stapel zelfs in de aanbieding.

Grappig genoeg: de AH had een enkele lege stelling. De Lidl was prima bevoorraad. Dus mensen hamsteren blijkbaar vooral merk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Ernemmer schreef op maandag 16 maart 2020 @ 18:10:
[...]

Toch nog eens wat goed nieuws in deze barre tijden :)
Ze zullen wel moeten, want anders krijg je overal illegale straathandel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:11
Dus straks staan ze met z’n alleen in de rij voor afhaalrestaurants? Dat komt toch op hetzelfde neer.. En in een rij staan is vaak nog dichter op elkaar dan aan een tafeltje zitten in een restaurant.

Ze weten niet wat ze willen hier. Eerst roepen en daarna nadenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-02 10:35
Ernemmer schreef op maandag 16 maart 2020 @ 17:52:
[...]

Albert Heijn was hier leeggeroofd 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
BlazeMuis schreef op maandag 16 maart 2020 @ 18:15:
Dus straks staan ze met z’n alleen in de rij voor afhaalrestaurants? Dat komt toch op hetzelfde neer.. En in een rij staan is vaak nog dichter op elkaar dan aan een tafeltje zitten in een restaurant.

Ze weten niet wat ze willen hier. Eerst roepen en daarna nadenken.
Ja ik snap het terugdraaien ook niet helemaal :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:35
Hele dag lopen zwoegen om een hele hoop studenten en medewerkers thuis te kunnen laten werken en studeren, kom je in een half leeg geroofde supermarkt terecht. Doe eens normaal man.

[ Voor 15% gewijzigd door MisteRMeesteR op 16-03-2020 18:18 ]

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Pagina: 1 2 ... 96 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het praten over het Coronavirus met een minder serieuze insteek dan wel slowchat.

Let op: GoT is niet de plek voor medische advies.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
De impact van het Coronavirus thuis en op werk/studie/school

~[html]<span style="font-size: 2em;">Er wordt hier, net zoals elders niet zonder enige fatsoenlijke bronvermelding gespeculeerd over 'lockdowns' etc.</span>~[/]