Soccer98 schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:36:
[...]
Ik kan ook de nuance weghalen en zeggen dat zorgmedewerkers niet moeten zeiken, omdat ze weten dat het risico op een pandemie altijd aanwezig is. Slaat uiteraard ook nergens op, net als hetgeen wat jij zegt.
Je hebt een punt. Er zit echter wel een verschilletje tussen deze twee takken van Sport. de een is essentieel, en de ander (doorgaans) niet.
Waar ondernemers als ze het goed doen een fraaie marge mogen afromen in "goede" jaren, en daarmee buffers kunnen opbouwen (of ze dat dan ook doen is een tweede, maargoed, dat is ondernemen: keuze's maken) kunnen zorgmedewerkers wel degelijk langdurige klachten overhouden aan hun werk (waar in de 1e golf GEEN goede beschermingsmaatregelen mogelijk waren).
Balans: fysiek gevaar vs financieel gevaar, waarbij moet worden aangetekend dat de meeste ondernemers een "level playfield" hebben. Oftewel, vergelijkbare kansen/gevaren.
[politieke rant incoming]
Wat verontrustender is dat dit kabinet financieel gevaar soms belangrijker lijkt te vinden dan fysiek gevaar van hun zorgmedewerkers.... Er is een schreeuwend tekort aan zorgmedewerkers, waar geen financiële prikkel is gecreëerd om dit aan te vullen, maar grote en middelbare bedrijven krijgen vele miljarden. Nu is dat een kwestie van visie (want financieel gevaar levert ook vrij vlot fysiek gevaar op), maar systemen dermate uit balans laten gaan is voor mij persoonlijk niet meer te pruimen.
Rutte krijgt zijn kans om te shinen als vader des vaderlands met zijn vazallen, maar hij heeft veelvuldig gefaald. En niet omdat hij onwetend was, van alle kanten schreeuwen zijn ambstgenoten dat ie niet te veel naar de commercieele belangen moet kijken, en hij kijkt bewust de andere kant op. Ik vond destijds Baudet al een engerd (maargoed, die heeft een volledige demasqee gehad), Rutte mijn zijn geveinsde onnozelheid, vaderlijke rol en zijn teflonsmile is gevaarlijk geweest voor NL (en ja, ook corporate NL). Alleen met geld strooien is niet voldoende. Hij weet dat er een grote laag in NL is die niet veel verder kijken dan hun eigen belang, en dat deze groep met hun gedrag de veiligheid ernstig in gevaar heeft gebracht... En dan helpt het niet om alleen te zeggen "mensen aub luister nu eens en blijf thuis". Gewoon sanctioneren op een duidelijke manier. En dan helpt het ook niet om een schijnveiligheid te creëren met mondkapjes (mijn persoonlijke mening). Hiervoor heeft het RIVM hem ongelofelijk vaak op een (te?) nette manier hierover met hem gecommuniceerd.
Mark my words (Pun intended), over een paar jaar komt me er toch een bak vuiligheid naar buiten dat wil je niet weten... Al moet ik zeggen dat mijn eigen partij (GL) ook vreselijk niet thuis geeft. Of ze dat doen vanuit een professionele courtesy of wat anders is me niet helemaal duidelijk, maar wat mij betreft hadden we de politiek BUITEN deze pandemie gehouden...
[Politieke rant over]
Ik hoop dat iedereen gezond blijft, en dat we zsm kunnen beginnen met dat vaccineren. Dat is goed voor iedereen, ondernemers, burgers (de snuggeren en de wat minder snuggeren), kwetsbaren en de politiek. Die laatste moeten zich gaan bezighouden met de gevaren van (corporate en radicale) beïnvloeding, klimaatveranderingen en de EU/Brexit en dat soort zaken, en gezondheidszorg over laten aan de pro's (RIVM, Verenso, Ziekenhuizen en tegenwoordig ook de decentrale zorg: gemeenten etc.). En niet proberen te scoren over de ruggen van (de slachtoffers van) de Pandemie. Echt NOT DONE. (in het achterhoofd: centrale inkoop beschermde hulpmiddelendebacle)
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw