Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 138 ... 224 Laatste
Acties:
  • 695.738 views

Onderwerpen

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:27

polthemol

Moderator General Chat
Ankona schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:52:
[...]

Omdat het stoer en daadkrachtig klinkt.
Kijk eens, het is zo erg dat we die kerst uitvoeringen vrijdag waar alle kinderen al 3 weken voor oefenen lekker niet door kunnen. Ook dat kerstontbijt mag de vuilnisbak in en die kerststukjes waar ze al 2 weken aan knutselen kunnen niet afgemaakt worden.

Stoer he? Die Rutte en De Jonge zijn toch de echte leiders!
Probeer nu eens uit te leggen dat als voor de andere optie wordt gekozen, die kinderen in plaats van een kerststukje misschien een familielid in de vuilbak mogen gooien ...

Als dat kerststukje het grootste probleem is wat je ooit in je leven tegen gaat komen: gefeliciteerd! Wat een heerlijk leven gaan die kinderen hebben...

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:38

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ankona schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:52:
[...]

Omdat het stoer en daadkrachtig klinkt.
Kijk eens, het is zo erg dat we die kerst uitvoeringen vrijdag waar alle kinderen al 3 weken voor oefenen lekker niet door kunnen. Ook dat kerstontbijt mag de vuilnisbak in en die kerststukjes waar ze al 2 weken aan knutselen kunnen niet afgemaakt worden.

Stoer he? Die Rutte en De Jonge zijn toch de echte leiders!
Omdat het drie dagen scheelt. Sowieso een school die nu nog een kerstvoorstelling heeft spoort sowieso niet imho. Kerststukjes maken duurt geen drie weken hoor. Ik baal ervan maar niet voor mijn kinderen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Het lijkt me een fijn idee als ze gelijk even de boeren tot en met 19 januari verbieden om distributie centrums te blokkeren dan zijn we gelijk van dat gezeik af en kunnen we tenminste normaal wat kopen bij de supermarkt .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:52

vhal

ಠ_ಠ

Plenkske schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:55:
[...]

Misschien komt dat omdat die scholen het wel goed voor elkaar hebben ? (het is een serieuze vraag, ik weet het ook niet)
Zelfde bij de winkels die dicht moeten gaan, misschien komt dat omdat het daar mis gaat ?
Denk dat er ook een ander belang meespeelt. De EUR geeft nu hybridelessen dus men kan het wel maar schijnbaar zijn er nog redenen om het niet volledig digitaal te doen.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
harley schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:53:
Ligt aan de internetwinkel. de kleintjes zullen hun pakketjes ook niet meer bij het lokale afgiftepunt kunnen inleveren aangezien die vaak in niet essentiele winkels zitten (bouwmarkten)
Bouwmarkten lijken mij juist wel essentiele winkels. Als een slot stuk is moet die vervangen worden.

(Eigenlijk zijn alle winkels essentieel, anders hebben ze geen bestaansrecht)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:40

Stoney3K

Flatsehats!

leekers schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:56:
Het lijkt me een fijn idee als ze gelijk even de boeren tot en met 19 januari verbieden om distributie centrums te blokkeren dan zijn we gelijk van dat gezeik af en kunnen we tenminste normaal wat kopen bij de supermarkt .
Nee, dat is dan weer het recht op vrije demonstratie.

Zelfde reden waarom er geen slot op de kerken gaat.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-10 14:52

Deathchant

Don't intend. Do!

Ik vind het van de zotte dat de regering ervoor kiest dat H&M en andere (buitenlandse) winkelketens maar hun winsten kunnen behouden, overvolle winkelstraten en een overvol schiphol + vliegreizen toestaan, maar dat intussen de restaurants (die alles goed geregeld heeft qua maatregelen), kleine ondernemingen maar de dupe blijven. Mijn ouders mogen niet hun 2 kids (mij en mijn zusje) + aanhang uitnodigen voor eerste kerstdag, en ik vind de verhoudingen echt totaal scheef (dat waren ze sowieso al door economie voorrang te geven op gezondheid).

Ik zoek me te pleuris op de website van het RIVM....Ik vroeg mij dus af: zijn er goeie cijfers te vinden van:
- winkelpersoneel dat ziek is geworden sinds het begin van de uitbraak
- invloed van drukke winkelstraten + open houden van niet essentiele winkels op het aantal besmettingen
- onderzoek naar de invloed van het openhouden van scholen op de besmettingscijfers.

Nogal wiedes dat de meeste besmettingen "via de thuissfeer" komen, als iedereen zieke pubers (besmetting op school opgelopen) moet verzorgen. Maar ik wil er cijfers bij hebben maar het lijkt erop dat je de simpele harde cijfers moeilijk of niet kunt vinden, maar je kunt de meest "rare" cijfers gewoon wél vinden.

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leekers
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-01-2021
Stoney3K schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:58:
[...]

Nee, dat is dan weer het recht op vrije demonstratie.

Zelfde reden waarom er geen slot op de kerken gaat.
Die was ik vergeten ook gewoon even verbieden .

"Beautiful Clean Coal"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:38

Toppe

Oké ✅

Ryur schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:31:
[...]

Vorige reactie iets te bot.

De werkgever moet de werknemers gewoon door betalen. In overleg met werknemer is natuurlijk wel "loonkorting" mogelijk.
Maar in principe mogen ze niet aan de loon zitten (werknemer staat best stevig).

Hopelijk komt er voor de werkgever (weer?) goede steunpakketten!
Dat is logisch, maar ben vooral benieuwd of ze je bijvoorbeeld kunnen verplichten om wel de hele dag te komen vegen ;)

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:01

St@m

@ Your Service

TrailBlazer schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:56:
[...]

Omdat het drie dagen scheelt. Sowieso een school die nu nog een kerstvoorstelling heeft spoort sowieso niet imho. Kerststukjes maken duurt geen drie weken hoor. Ik baal ervan maar niet voor mijn kinderen.
Het scheelt drie dagen wat precies?
Kinderen op basisscholen nu ineens een bron van besmetting? Ik volg het nieuws wellicht niet iedere dag tot in den treure, maar volgens mij was de algehele consensus dat kinderen in de basisschoolleeftijd het virus niet ernstig verspreiden.. watskebeurt precies?

Dit is gewoon vingers in de oren, ogen dicht, we drukken op een knop en we zien wel wat er gebeurd.
Waar is de onderbouwing?

[ Voor 9% gewijzigd door St@m op 14-12-2020 13:02 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
matthijst schreef op maandag 14 december 2020 @ 08:54:
[...]

Haha, hou toch op man. Je doet nu net alsof iedereen fluitend door de oorlog heen ging. Partyen met de Duitsers, glimlachend over straat. Nooit een overtogen woord, want het waren allemaal bikkels destijds. Klagen deden ze niet, het was nu eenmaal zo 8)7

[...]

Haha, hoeveel mensen leven er nog denk je, die de oorlog bewust hebben meegemaakt en zoveel hebben opgegeven?
Je reactie geeft een beetje aan hoe je er in staat, imo egoïstisch.
Want de regels volgen is belachelijk en afzien.

Nee, niemand zal fluitend de oorlog doorlopen hebben.
Maar toen had je een reden om te klagen.

Als je een beetje kan rekenen dan begon die oorlog 80 jaar geleden, precies waar de ergste risicogroep begint.
Iedereen die toen jong was heeft geleden en heeft Nederland helpen opbouwen.
Er leven dus nog genoeg mensen, ook de oorlogskinderen dus, die na de oorlog Nederland opgebouwd hebben en die je dankbaar kan zijn. ;)
Maar natuurlijk ook vlak na de oorlog was het geen vetpot voor degenen die nu 70+ zijn.

Maar goed de anti`s hebben het voor elkaar, er komt een strenge Lock down tot half januari.
Bravo.

[ Voor 6% gewijzigd door Teijgetje op 14-12-2020 13:03 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Ankona schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:54:
Scherp.

Wat is eigenlijk de definitie van een niet-essentiele winkel? Als mijn koelkast vol ligt en ik kom erachter dat mijn fiets een lekke band heeft is een fietsenmaker waar ik een nieuwe band kan halen een essentiele winkel. Is die dan voor mij open maar de supermarkt niet? Best ingewikkeld.
Het zal interessant zijn. Veel dingen die ik bij andere winkels kan kopen, kan ik ook bij Bol.com kopen. Als die winkels dichtmoeten en Bol.com open blijft is dat een vorm van concurrentievervalsing door de overheid. Ben benieuwd hoe ze daarmee omgaan. Als ondernemer zou ik er niet blij van worden. Als consument zou ik het fijn vinden als Bol.com en andere webshops wel open blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Laatst online: 18:20

OMD

horizon1978 schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:52:
[...]

Die gaan weer een maand omzetstijging zien.
Nou dan ben ik benieuwd hoe. Alleen de echt grote shops misschien. De kleinere shops kunnen geen pakketten meer inleveren bij businesspoints omdat alles is gesloten. Naar PostNL brengen kan helaas niet.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:38

Toppe

Oké ✅

Ankona schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:58:
[...]

Bouwmarkten lijken mij juist wel essentiele winkels. Als een slot stuk is moet die vervangen worden.

75% van de mensen kunnen zelf geen slot vervangen, dus wie gaat hem er inzetten?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
St@m schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:56:
[...]

Het enige wat je moet is ademen, eten, drinken en poepen.
Je vergeet belasting betalen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

Ik werk op een middelbare school en als ik de toename van besmettingen binnen de groep docenten en leerlingen zie is dit echt wel een goede beslissing. Elke week wordt de lijst langer..Ook op de basisschool van mijn kinderen loopt het aantal besmettingen op (ook onder de kinderen). Beter nu gewoon gelijk alles dicht dan weer een week wachten..

[ Voor 5% gewijzigd door m0nk op 14-12-2020 13:01 ]

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:38

sjaool

Every life should have 9 cats

Iets veel belangrijkers... YouTube is stuck... :| ;)

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10-10 06:56
Ankona schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:58:
[...]

auto en motorgarage zijn ook essentieel want anders kunnen mensen zich niet vervoeren. Ow wacht dat is de bedoeling dat iedereen thuisblijft.

Dat is dus de pest aan dit soort maatregelen, wanneer is iets essentieel en wanneer niet ?
Is er een compleet overzicht van wat de overheid ( op dit moment in deze situatie) essentieel noemt ? of worden ALLE bedrijven die niet essentieel zijn aangeschreven zodat zij weten wat ze wel/niet mogen ?

En dan het volgende punt, hoe willen ze dit hard maken ? Ben je tegenwoordig verplicht om dagelijks het nieuws te volgen of je de volgende dag wel of niet je zaak mag openen ? Want zelfs de overheid adverteert dat je af en toe een pauze moet nemen van het nieuws. Dus dan zou je in overtreding kunnen zijn zoner het te weten. Ik dacht altijd dat eerst iets in de Staatscourant bekend gemaakt moest worden voordat het wettelijk van kracht was.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 18:51
CMD-Snake schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:00:
[...]

Het zal interessant zijn. Veel dingen die ik bij andere winkels kan kopen, kan ik ook bij Bol.com kopen. Als die winkels dichtmoeten en Bol.com open blijft is dat een vorm van concurrentievervalsing door de overheid. Ben benieuwd hoe ze daarmee omgaan. Als ondernemer zou ik er niet blij van worden. Als consument zou ik het fijn vinden als Bol.com en andere webshops wel open blijven.
Die andere winkels kunnen natuurlijk ook een webshop beginnen en zo hun spullen blijven verkopen. Van concurrentievervalsing door gedwongen winkelsluiting is dan ook geen sprake, imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:15
Soccer98 schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:36:
[...]

Ik kan ook de nuance weghalen en zeggen dat zorgmedewerkers niet moeten zeiken, omdat ze weten dat het risico op een pandemie altijd aanwezig is. Slaat uiteraard ook nergens op, net als hetgeen wat jij zegt.
Je hebt een punt. Er zit echter wel een verschilletje tussen deze twee takken van Sport. de een is essentieel, en de ander (doorgaans) niet.

Waar ondernemers als ze het goed doen een fraaie marge mogen afromen in "goede" jaren, en daarmee buffers kunnen opbouwen (of ze dat dan ook doen is een tweede, maargoed, dat is ondernemen: keuze's maken) kunnen zorgmedewerkers wel degelijk langdurige klachten overhouden aan hun werk (waar in de 1e golf GEEN goede beschermingsmaatregelen mogelijk waren).

Balans: fysiek gevaar vs financieel gevaar, waarbij moet worden aangetekend dat de meeste ondernemers een "level playfield" hebben. Oftewel, vergelijkbare kansen/gevaren.

[politieke rant incoming]
Wat verontrustender is dat dit kabinet financieel gevaar soms belangrijker lijkt te vinden dan fysiek gevaar van hun zorgmedewerkers.... Er is een schreeuwend tekort aan zorgmedewerkers, waar geen financiële prikkel is gecreëerd om dit aan te vullen, maar grote en middelbare bedrijven krijgen vele miljarden. Nu is dat een kwestie van visie (want financieel gevaar levert ook vrij vlot fysiek gevaar op), maar systemen dermate uit balans laten gaan is voor mij persoonlijk niet meer te pruimen.
Rutte krijgt zijn kans om te shinen als vader des vaderlands met zijn vazallen, maar hij heeft veelvuldig gefaald. En niet omdat hij onwetend was, van alle kanten schreeuwen zijn ambstgenoten dat ie niet te veel naar de commercieele belangen moet kijken, en hij kijkt bewust de andere kant op. Ik vond destijds Baudet al een engerd (maargoed, die heeft een volledige demasqee gehad), Rutte mijn zijn geveinsde onnozelheid, vaderlijke rol en zijn teflonsmile is gevaarlijk geweest voor NL (en ja, ook corporate NL). Alleen met geld strooien is niet voldoende. Hij weet dat er een grote laag in NL is die niet veel verder kijken dan hun eigen belang, en dat deze groep met hun gedrag de veiligheid ernstig in gevaar heeft gebracht... En dan helpt het niet om alleen te zeggen "mensen aub luister nu eens en blijf thuis". Gewoon sanctioneren op een duidelijke manier. En dan helpt het ook niet om een schijnveiligheid te creëren met mondkapjes (mijn persoonlijke mening). Hiervoor heeft het RIVM hem ongelofelijk vaak op een (te?) nette manier hierover met hem gecommuniceerd.

Mark my words (Pun intended), over een paar jaar komt me er toch een bak vuiligheid naar buiten dat wil je niet weten... Al moet ik zeggen dat mijn eigen partij (GL) ook vreselijk niet thuis geeft. Of ze dat doen vanuit een professionele courtesy of wat anders is me niet helemaal duidelijk, maar wat mij betreft hadden we de politiek BUITEN deze pandemie gehouden...
[Politieke rant over]

Ik hoop dat iedereen gezond blijft, en dat we zsm kunnen beginnen met dat vaccineren. Dat is goed voor iedereen, ondernemers, burgers (de snuggeren en de wat minder snuggeren), kwetsbaren en de politiek. Die laatste moeten zich gaan bezighouden met de gevaren van (corporate en radicale) beïnvloeding, klimaatveranderingen en de EU/Brexit en dat soort zaken, en gezondheidszorg over laten aan de pro's (RIVM, Verenso, Ziekenhuizen en tegenwoordig ook de decentrale zorg: gemeenten etc.). En niet proberen te scoren over de ruggen van (de slachtoffers van) de Pandemie. Echt NOT DONE. (in het achterhoofd: centrale inkoop beschermde hulpmiddelendebacle)

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:38

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

En straks, na deze maand 'lockdown'... verwacht men dat het virus ineens weg is? Na deze periode gaat alles weer open, winkels stromen vol en het hele verhaaltje begint weer van voren af aan.

De enige oplossing is het maximaal vaccineren, dit uitstelbeleid lost niks op.

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:21
FabianGTI schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:32:
Waarom eigenlijk niet weer een 'intelligente lockdown' zoals begin dit jaar? Toen lukten het toch ook

Nu is het wel heel rigoureus omdat we meer mogen testen..
Ik denk omdat er toen nog angst onder de mensen was en de maatregelen veel beter werden nageleefd..

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wowly
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:15
harley schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:02:
[...]
Dat is dus de pest aan dit soort maatregelen, wanneer is iets essentieel en wanneer niet ?
makkie: ga je (of anderen) dood als je stopt met werken?

PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Teijgetje schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:00:
Je reactie geeft een beetje aan hoe je er in staat, imo egoïstisch.
Dat schat je dan verkeerd in, want ik hou me aan alle regels.
Als je een beetje kan rekenen dan begon die oorlog 80 jaar geleden, precies waar de risicogroep begint.
Iedereen die toen jong was heeft geleden en heeft Nederland helpen opbouwen.
Van 0-5 merkte je weinig van die oorlog lijkt me. Dus de groep die dat bewust heeft meegemaakt is inmiddels richting de 90.
Maar goed de anti`s hebben het voor elkaar, er komt een strenge Lock down tot half januari.
Bravo.
Mooi, maar dan heb jet het over anderen.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
migchiell schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:02:
Die andere winkels kunnen natuurlijk ook een webshop beginnen en zo hun spullen blijven verkopen. Van concurrentievervalsing door gedwongen winkelsluiting is dan ook geen sprake, imho.
Als je die niet hebt moet je die opzetten. En ga maar eens tegen het geweld van Bol.com en Coolblue opbieden als kleine mkb-er.
harley schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:02:
auto en motorgarage zijn ook essentieel want anders kunnen mensen zich niet vervoeren. Ow wacht dat is de bedoeling dat iedereen thuisblijft.
Ik ben benieuwd. De komende maanden verlopen wat APKs, maar als de garage niet open mag dan heb ik (en anderen) een probleem. De prent voor verlopen APK is volautomatisch, dus dat mogen ze mooi oplossen. Allemaal naar Hugo sturen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
master_viper schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:03:
En straks, na deze maand 'lockdown'... verwacht men dat het virus ineens weg is? Na deze periode gaat alles weer open, winkels stromen vol en het hele verhaaltje begint weer van voren af aan.

Het virus is dan niet weg, maar hopelijk wel veel patiënten die nu in de IC of ziekenhuis liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-10 19:32
Toppe schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:59:
[...]

Dat is logisch, maar ben vooral benieuwd of ze je bijvoorbeeld kunnen verplichten om wel de hele dag te komen vegen ;)
Note: ik ben geen arbeidsjurist.

Maar je bent ingehuurd voor een bepaalde functie, en daardoor mag je werkgever je niet snel verplichten tot compleet andere werk.
Of hij moet dat helemaal schriftelijk als een functiewijziging vastleggen. Maar daar mag je natuurlijk ook negatief op antwoorden (en dat hoeft niet gezien te worden als werkweigering. Kan de werkgever natuurlijk op gooien)

https://www.juridischloke...waarden/functiewijziging/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:50
leekers schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:56:
En laat ze die klere herrie dan ook bij zich houden, alles en iedereen moest het weten dat ze eraan kwamen }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:45
wowly schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:04:
[...]

Zo makkelijk is dat niet. Iemand met kiespijn gaat niet dood, maar zal toch zeker geholpen worden bij de tandarts

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:57

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

master_viper schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:03:

Nee en ik denk ook niet dat je dat ook maar iemand zal horen zeggen, maar gezien de cijfers die we zien (ondanks dat er natuurlijk ook veel meer testen worden afgenomen in vergelijking met begin dit jaar) lijkt het me een duidelijk signaal dat men het weer de kop in wil drukken. Tegen die tijd zullen de vaccin's ook wel weer wat verder zijn. Ik zie het als een soort overbruggingsperiode.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Fly-guy schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:04:
[...]

Het virus is dan niet weg, maar hopelijk wel veel patiënten die nu in de IC of ziekenhuis liggen.
En dan? Alles gaat weer open, men is het dan nog meer zat en de winkels / feestjes starten weer. Gevolg, 4 week erna weer een golf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

CMD-Snake schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:04:
Ik ben benieuwd. De komende maanden verlopen wat APKs, maar als de garage niet open mag dan heb ik (en anderen) een probleem. De prent voor verlopen APK is volautomatisch, dus dat mogen ze mooi oplossen. Allemaal naar Hugo sturen. ;)
Wow! Als ze hier maar over nagedacht hebben zeg! Dit is wel een flinke kink in de kabel! Oeioeioei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
[...]

Klopt ook niet altijd, oefenen wat behoorlijk essentieel is bij de brandweer is ook al maanden gestopt :X
[...]

Garages mogen wel open blijven

[ Voor 40% gewijzigd door FabianGTI op 14-12-2020 13:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

carpebios schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:55:
[...]

WOW, ik zet hier een stukje wetenschap neer over mensen met een licht verstandelijke beperking, en ik ben opeens moslims aan het bashen? Deze mod noemt mij opeens een racist! Echt uit het niets, wat is dit voor belediging!? Waar schrijf ik iets over moslims, ik zeg mensen in Nederland. NEDERLANDS. WTF, dit heb ik echt nog nooit meegemaakt.
Kijk maar uit op tweakers.net, zo zag ik ook dat iemand zijn uitspraak compleet werd verdraaid en de stempel rechtsextremist werd gegeven :+ terwijl diegene ook refereerde naar termen uit de wetenschap.

Tegenwoordig worden zelfs boeken uit de bibliotheek gehaald om de geschiedenis weg te wassen.

Kijk maar uit met wat je zeg. De waarheid is vandaag de dag wat men voelt. Erg subjectief, suggestief en nauwelijks te voorspellen. Dus je kan zomaar de boeman zijn zonder dat je het door hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mat.hi.as
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:31
[...]

Hoe is dat de eerste golf gegaan? Dan zullen er ook ook genoeg APKs verlopen zijn, me dunkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
[...]

Als je die niet hebt moet je die opzetten. En ga maar eens tegen het geweld van Bol.com en Coolblue opbieden als kleine mkb-er.

[...]

Na je verlopen APK heb je nog wel eventjes reparatietijd voor de boete automagisch op de deurmat valt, Je mag dan alleen niet meer met het voertuig rijden, alleen naar de keuring/reparatieafspraak of een combinatie van beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:47
master_viper schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:06:
[...]

En dan? Alles gaat weer open, men is het dan nog meer zat en de winkels / feestjes starten weer. Gevolg, 4 week erna weer een golf.
Mogelijk wel ja, maar hopelijk een golf die makkelijker onder controle te houden is.
Mochten we teruggegaan zijn naar, pak 'm beet, 1000 besmettingen per dag, dan heeft het contactonderzoek weer een kans om nieuwe cases te onderscheppen.

Maar gezien de volle winkelstraten van de afgelopen periode heb ik er een hard hoofd in. (hoe moeilijk is het om zoveel mogelijk online te bestellen, waarom moet men in deze tijden toch de winkelstraat in???)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ryur
sjaool schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:01:
Iets veel belangrijkers... YouTube is stuck... :| ;)
Niet alleen YT, Gmail ook :)

Dus Google gaat in een Lockdown?
https://www.rtlnieuws.nl/...maandagmiddag-met-storing

[ Voor 18% gewijzigd door Ryur op 14-12-2020 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

mat.hi.as schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:08:
[...]

Hoe is dat de eerste golf gegaan? Dan zullen er ook ook genoeg APKs verlopen zijn, me dunkt
Toen was alles open :?
Het was een keuze of je dicht ging, geen verplichting of word ik nou gek?

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthog
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-08-2024
gustaveau schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:09:
[...]

Mogelijk wel ja, maar hopelijk een golf die makkelijker onder controle te houden is.
Mochten we teruggegaan zijn naar, pak 'm beet, 1000 besmettingen per dag, dan heeft het contactonderzoek weer een kans om nieuwe cases te onderscheppen.

Maar gezien de volle winkelstraten van de afgelopen periode heb ik er een hard hoofd in. (hoe moeilijk is het om zoveel mogelijk online te bestellen, waarom moet men in deze tijden toch de winkelstraat in???)
Omdat de bezorgservice dit ook niet allemaal aan kan, die kunnen niet ineens een blik opentrekken met bezorgers. En sommige zaken koop je nog steeds liever in een winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Laatst online: 15-10 17:17
link0007 schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:34:
[...]

Als jij met je auto op een klif afrijdt, begin je dan pas met remmen als je al door de barricades gereden bent?
Daarmee veronderstel je dat we op een klif afrijden. Waar is die klif?

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ryur
OMD schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:10:
[...]

Toen was alles open :?
Het was een keuze of je dicht ging, geen verplichting of word ik nou gek?
Toen waren garages gewoon open ja.

CBR was dicht, dus mocht je rijbewijs (met keuring) zijn verlopen had je wel wat speling.
(Ik wilde ik golf 1 afrijden, ging dus niet)
OMD schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:12:
[...]

Dit jaar nog afrijden in een golf 1 :? Dat is een auto uit de jaren 70 :?

:+
PalingDrone schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:13:
[...]

Afrijden in Golf 1 is zooo 1980 ;)
_/-\o_ _/-\o_

*Zucht* :D
Afrijden tijdens dat de eerste Golf bezig was, in een Renault Clio 2019 :D
(Zo goed?)

[ Voor 38% gewijzigd door Ryur op 14-12-2020 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
[...]

Soms moet je even iets zien of voelen voordat je het koopt, ik was er zelf ook schuldig aan afgelopen weekend.
Blij dat is wel ben geweest, aangezien ik voor een nieuw bureau en bureaustoel ging kijken :$

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OMD

OMD

Ryur schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:11:
[...]

CBR was dicht, dus mocht je rijbewijs (met keuring) zijn verlopen had je wel wat speling.
Dit jaar nog afrijden in een golf 1 :? Dat is een auto uit de jaren 70 :?

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:27

ikt

xzaz schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:11:
[...]

Daarmee veronderstel je dat we op een klif afrijden. Waar is die klif?
Dat de zorg het niet meer aan kan en men moet kiezen wie het wel of geen behandeling krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
matthijst schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:04:

Van 0-5 merkte je weinig van die oorlog lijkt me. Dus de groep die dat bewust heeft meegemaakt is inmiddels richting de 90.
Goed te weten dat je niets meer weet uit je vroege jeugd. ;)
Verklaart misschien wat. :+

Die groep had weinig eten op een cruciaal moment in de groei en zag net als de rest af.
Kinderen worden vroeg wijs onder moeilijke omstandigheden waarin je moet overleven. ;)

Aannemen dat die groep er niets van gemerkt heeft is een beetje hetzelfde als Corona ontkennen. ;)

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• master_viper

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

[...]

Het is overduidelijk dat COVID zeer hardnekkig is, en ook binnen afzienbare tijd weer massaal verspreidt is. Net zoals wij de voorgaande keren hebben meegemaakt. Deze lockdown is leuk opgezet, en het zal de verspreiding tegengaan, maar ik zie het nu al wel weer gebeuren dat eind januari we alweer op dit niveau zitten. Groot deel van de mensen begrijpt het gewoonweg niet, zie nu de drukte in de winkelstraten alweer. Het belang van het individu gaat telkens maar boven de rest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PalingDrone
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
Ryur schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:11:
[...]

Afrijden in Golf 1 is zooo 1980 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gustaveau
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:47
FabianGTI schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:11:
[...]

Soms moet je even iets zien of voelen voordat je het koopt, ik was er zelf ook schuldig aan afgelopen weekend.
Blij dat is wel ben geweest, aangezien ik voor een nieuw bureau en bureaustoel ging kijken :$
Schaam je! :)

Natuurlijk is het voor veel zaken prettiger om ze even te kunnen zien en voelen, maar helaas dachten 1000-en Nederlanders er zo over.

Ondertussen ben ik wel benieuwd naar de cijfers van vandaag en morgen. Het zou heel interessant (maar niet erg aannemelijk) zijn als de cijfers alweer uitgepiekt zijn van Black Friday en een daling zouden laten zien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
ikt schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:12:
[...]

Dat de zorg het niet meer aan kan en men moet kiezen wie het wel of geen behandeling krijgt.
Is dat een gevoel om kwantitatief te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
carpebios schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:55:
[...]

WOW, ik zet hier een stukje wetenschap neer over mensen met een licht verstandelijke beperking, en ik ben opeens moslims aan het bashen? Deze mod noemt mij opeens een racist! Echt uit het niets, wat is dit voor belediging!? Waar schrijf ik iets over moslims, ik zeg mensen in Nederland. NEDERLANDS. WTF, dit heb ik echt nog nooit meegemaakt.
Ja apart, jouw reactie was een quote van mijn post. Je schreef enkel iets over IQ in mijn beleving, niets over moslims? Snap hem ook niet zo eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10-10 06:56
[...]

Ff advocaat van de duivel spelen..
Als de bakker of slager er niet is ga je ook niet dood want er zijn supermarkten.....

Daarom vraag ik ook of er een lijst is tot wat wel en niet essentieel wordt beoordeeld en door wie.

[ Voor 20% gewijzigd door harley op 14-12-2020 13:21 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xzaz
harley schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:15:
[...]

Als de bakker of slager er niet is ga je ook niet dood want er zijn supermarkten.....
:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
En vaccineren vanaf 4-1 wordt m dus ook niet in een lockdown

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

GAIAjohan schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:17:
Een vaccinatiestraat is gewoon een essentiële winkel hoor. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

KDV weer dicht met (waarschijnlijk) een compensatie achteraf.

Vergeet dus niet je geschatte inkomen over 2020 nog ff omhoog te krikken (als dat nog kan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
Mooi excuus voor ze om de onhaalbare taak uit te stellen, zal de Jonge goed doen :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-10 13:42
jawel hoor, de eerste groep is toch zorg personeel. Die moeten sowieso al naar hun werk toe.

Computer says no

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Gewoon burgetje pesten dit. Die 2 dagen eerder dicht voor de basisscholen maken helemaal niks uit. Maar alle kerstontbijtjes, kerstspelletjes waar weken aan geoefend is, in 1x van tafel. Totaal onnodig om iedereen zo ongelukkig te maken. Alsof alles wat leuk is verboden moet worden, totaal ongerelateerd aan het virus.

En dan nog hals over kop invoeren ook, lekker gemanaged jongens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
harley schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:15:
[...]

Sommige mensen willen inderdaad geen ambachtelijk werk meer over hebben na de pandemie. Alles groot groot groot.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xzaz
FreakNL schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:18:

Vergeet dus niet je geschatte inkomen over 2020 nog ff omhoog te krikken (als dat nog kan).
Hoezo?
Erapaz schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:19:
Gewoon burgetje pesten dit. Die 2 dagen eerder dicht voor de basisscholen maken helemaal niks uit. Maar alle kerstontbijtjes, kerstspelletjes waar weken aan geoefend is, in 1x van tafel. Totaal onnodig om iedereen zo ongelukkig te maken. Alsof alles wat leuk is verboden moet worden, totaal ongerelateerd aan het virus.

En dan nog hals over kop invoeren ook, lekker gemanaged jongens.
Inderdaad, zo veel voorbereiding. Mijn kleine was er echt naar uit aan het kijken om de kerststukjes te maken en lekker te knutselen. 8)7

[ Voor 53% gewijzigd door xzaz op 14-12-2020 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Basekid schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:41:
[...]

In maart hielden we ons goed aan de regels, en dat was te zien in de cijfers.
nee hoor, het speelt al van ver daarvoor. :-(
Hoe kun je dan de overheid de schuld geven als mensen zich niet aan de regels houden?
Lees nog eens goed mijn berichten terug... het gaat niet over maart 2020.
Maar over de jaren daarvoor! Daar ligt de fout c.q. oorzaak; de overheid die niet wil luisteren naar wetenschappers/deskundigen... :|

[ Voor 4% gewijzigd door ehtweak op 14-12-2020 13:20 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Waar de mensen die niet thuis kunnen werken hun kinderen moeten laten is voorlopig ook nog niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:45
hogere eigen bijdrage, dus hogere compensatie en daarna alsnog hogere kinderopvangtoeslag omdat je inkomen lager is dan je 'dacht' vermoed ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Nu online
m0nk schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:01:
Ik werk op een middelbare school en als ik de toename van besmettingen binnen de groep docenten en leerlingen zie is dit echt wel een goede beslissing. Elke week wordt de lijst langer..Ook op de basisschool van mijn kinderen loopt het aantal besmettingen op (ook onder de kinderen). Beter nu gewoon gelijk alles dicht dan weer een week wachten..
Ook hier werkzaam op een school. 10K studenten en 1K personeel. Toen de horeca dicht moest kon ik er al niet bij dat de scholen dan wel open konden blijven. Iedereen in het onderwijs kan je vertellen wat voor kruisbestuiving een school is. Maar corona zou niet verspreid worden door jongeren 8)7 Ik werk sinds Maart al thuis, ik ben nog nooit zo weinig ziek, lees: verkoudheid etc, geweest als in 2020. Om precies te zijn, 0 keer :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
rik86 schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:20:
[...]

hogere eigen bijdrage, dus hogere compensatie en daarna alsnog hogere kinderopvangtoeslag omdat je inkomen lager is dan je 'dacht' vermoed ik
Dat heeft een naam: fraude

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• OMD

OMD

Op de man

[ Voor 95% gewijzigd door Standeman op 14-12-2020 13:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:45
xzaz schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:20:
[...]

Dat heeft een naam: fraude
klopt. Ik hoop ook dat mensen die dit proberen als fraudeur bestempelt worden door de belastingdienst. Dat schijnt geen pretje te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
JeroenNietDoen schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:20:
[...]

Ook hier werkzaam op een school. 10K studenten en 1K personeel. Toen de horeca dicht moest kon ik er al niet bij dat de scholen dan wel open konden blijven. Iedereen in het onderwijs kan je vertellen wat voor kruisbestuiving een school is. Maar corona zou niet verspreid worden door jongeren 8)7 Ik werk sinds Maart al thuis, ik ben nog nooit zo weinig ziek, lees: verkoudheid etc, geweest als in 2020. Om precies te zijn, 0 keer :Y
Dat is nooit gezegd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

Niks fraude. Nu wijzigen heeft ook geen zin, het was meer een grapje.

Maar het is wel zo dat mensen die hun inkomen op pakweg 1 februari (voor de coronacrisis) (te) hoog ingeschat hebben (om wat voor reden dan ook) bij de vorige compensatieronde meer terug kregen dan waar ze recht op hadden. En vice versa.

BastaRhymez in "Compensatie kinderopvang tijdens Corona"

Ik moest zelf over 2019 terugbetalen en daar had ik over 2020 geen zin in dus had mijn geschatte inkomen over 2020 begin dit jaar extra hoog gezet. Dat had als direct gevolg; lage maandelijks toeslag, hoge eigen bijdrage aan KDV.

En indirect; de latere compensatie (die ik natuurlijk niet voorzien had) werd berekend over de eigen bijdrage aan het KDV (die kreeg je geheel terug over de lockdownperiode) dus ik was spekkoper.

https://www.taxlive.nl/nl...compensatie-terugbetalen/

Het is volstrekt legaal omdat de overheid het een te lastige berekening vond. De oplossing was overigens simpel geweest; de compensatie pas uitbetalen in pakweg september 2021 als iedereen aangifte gedaan heeft over 2020 en deze gegevens verwerkt waren. Dan had je van iedereen EXACT de eigen bijdrage geweten, dat is nu (nog steeds) maar een schatting. Dat had ik overigens prima gevonden, maar op een verzoek zoals in bovenstaande link ga ik niet in. Overigens had ik het zelfs prima gevonden als er GEEN compensatie was geweest. We hebben in oktober ook een (lokale) sluiting gehad van ons KDV vanwege een Corona uitbraak onder de leidsters. Toen kregen we een brief van KDV met 2 opties; 1) laat maar zitten of 2) geld terug !!!!1. Heb toen voor 1) gekozen. Maar bij de landelijke sluiting ging het automatisch, zal nu weer wel zo zijn.

[ Voor 93% gewijzigd door FreakNL op 14-12-2020 13:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:14

Agent47

I always close my contracts.

Ik snap de maatregelen. Voor mij is het puur mentaal dat het allemaal wel heel erg dichtbij komt en ik voel mij persoonlijk nu wat meer opgesloten. Ik heb gewoon een huis met een tuintje en een baan in de IT, dus ik kan wel door werken gelukkig en wat bewegen in de tuin / rondje lopen buiten. Dit is voor mij gewoon een opgesloten gevoel ondanks dat ik niet opgesloten ben. Hopelijk is het snel eind januari...

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
link0007 schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:34:
[...]

Als jij met je auto op een klif afrijdt, begin je dan pas met remmen als je al door de barricades gereden bent?
Wat een manke vergelijking. Als jij op een bergpas naar beneden rijdt, ga je dan ook bij elke bocht totaal stilstaan omdat je misschien wel mogelijk door de barricades kan rijden omdat er iemand achterop knalt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
De pakjes bezorgers mogen wel gewoon werken toch?

Zeer goed dat eindelijk hard wordt aangepakt, ben geloof ik de enige die zo’n beetje in een bunker woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

souljah1h schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:51:
[...]

Wat denk je zelf? Lijkt mij gewoon dat deze open mogen blijven.
Tsja, wat denk je zelf, nou ik weet het eigenlijk niet... Alle niet essentiele winkels gaan tot die dag dicht. Een webwinkel is niet essentieel en in een sorteercentrum van Bol.com lopen meer mensen dan een gemiddeld dorp. Dat zijn best moeilijk te hanteren grenzen vind ik persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

JeroenNietDoen schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:20:
[...] Maar corona zou niet verspreid worden door jongeren 8)7
De keuzes die gemaakt zijn voelen inderdaad vreemd aan. In mijn omgeving weet ik enkele gezinnen waar de kinderen (in de leeftijd 14 tm 17) met corona kampen en de ouders weer niet :+ geen pijl op te trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt

ikt

xzaz schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:14:
[...]

Is dat een gevoel om kwantitatief te maken?
Heb je maart niet meegemaakt? Er moest flink opgeschaald worden om iedereen op te kunnen vangen.

Het is... niet erg wenselijk om een vergelijkbare situatie te krijgen - dus dan is het logisch om op de rem te stampen wanneer die groei in nieuwe gevallen duidelijk is, maar de ziekenhuisopnames nog achterlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

ikt schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:26:
[...]

Heb je maart niet meegemaakt? Er moest flink opgeschaald worden om iedereen op te kunnen vangen.

Het is... niet erg wenselijk om een vergelijkbare situatie te krijgen - dus dan is het logisch om op de rem te stampen wanneer die groei in nieuwe gevallen duidelijk is, maar de ziekenhuisopnames nog achterlopen.
Sinds maart is er wel wat veranderd https://www.ad.nl/binnenl...ken-minder-ziek~a7a9ad30/ de belasting is nog wel hoog maar in principe kan er sneller/meer behandeld worden

[ Voor 5% gewijzigd door AOC op 14-12-2020 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:33

Patriot

Fulltime #whatpulsert

CMD-Snake schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:53:
[...]

Mensen zijn groepsdieren en (sociale) isolatie is niet goed voor je gezondheid. Als je alleenstaand bent en je sinds maart thuiswerkt en netjes alle regeltjes volgt dan leef je bijna als een kluizenaar. Mensen spreek je dan vooral nog via MS Teams of Zoom en misschien eventjes tijdens het wekelijkse boodschappenrondje. Als je meeste contacten nog uit je werk kwamen dan is je wereldje behoorlijk klein geworden dankzij corona.
Als je netjes de regeltjes volgt dan kun je gewoon dagelijks bij mensen langs. Daar hoef je zeer zeker geen kluizenaar van te zijn geworden, zelfs niet als je de definitie van dat woord heel nauw neemt als iemand die (nagenoeg) geen fysiek contact heeft met anderen. Werkcontacten voor de meeste kantoormedewerkers voltrekken zich inderdaad voornamelijk via (video-)bellen.
Persoonlijk vind ik MS Teams geen vervanging voor echte gesprekken. Ik moest onlangs een sollicitatie bijwonen via Teams, maar je merkt dan toch dat je als het ware een deel van je zintuigen mist. Het was zeker niet hetzelfde als in het echt in een hokje zitten en de sollicitant kunnen bevragen.
Het is geen vervanging die je één op één dezelfde ervaring zal bieden. Het is suboptimaal en het is een offer dat gebracht moet worden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Erapaz
Pardon? Ik hou met netjes aan alle regels, het enige wat ik zeg is dat die 2 dagen basisschool eerder dicht niks gaan uitmaken. Daarnaast is er altijd gezegd dat het virus niet verspreid wordt op basisscholen. Laat de kindjes dan netjes het jaar afmaken en gooi de scholen vanaf de vakantie dicht. Is veel beter te begrijpen voor ze. Ik weet niet of je kinderen hebt, maar de laatste week voor de kerstvakantie is een hoogtepunt voor ze waar al maanden naar toe wordt gewerkt. Je begrijpt dat deze maatregelen ook een mentale impact hebben op de kinderen?

[ Voor 4% gewijzigd door Standeman op 14-12-2020 13:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-10 20:29
TweakerVincent schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:25:
De pakjes bezorgers mogen wel gewoon werken toch?

Zeer goed dat eindelijk hard wordt aangepakt, ben geloof ik de enige die zo’n beetje in een bunker woont.
Dit voegt niets toe

[ Voor 6% gewijzigd door Standeman op 14-12-2020 13:39 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:03

-tom-562

Oliesjeik

Huh, en dan?

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tk55
  • Registratie: April 2009
  • Niet online
Basekid schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:41:
[...]

In maart hielden we ons goed aan de regels, en dat was te zien in de cijfers.

Nu zie je dat oa wegverkeer weer bijna terug is op het oude niveau (ondanks oproepen om thuis te werken). Met Black Friday waren er in vele grote steden ontzettende drukte.

Hoe kun je dan de overheid de schuld geven als mensen zich niet aan de regels houden?
Omdat de kabinet en het overheid een bepaalde verantwoordelijkheid draagt om alles in goede banen te leiden. Het beleid van het kabinet heeft ervoor gezorgd dat burgers nu beschuldigend met het vingertje naar elkaar wijzen. Dat is alleen maar zo omdat het kabinet de verantwoordelijkheid bij de burger legt (of de verantwoordelijkheid van zich af heeft geschoven).

Door de burger het gevoel te geven dat ze zelf verantwoordelijk is, zal de schuld nooit bij het kabinet komen te liggen. Hierdoort haalt het kabinet bij alle maatregelen de schouders op en zegt: "We kunnen niet anders. Er is een klein groepje burgers dat het voor de rest verpest". Vervolgens krijgt iedere burger het gevoel: "Inderdaad! Al die andere burgers moeten zich aan de regels houden!". De gedeelde verantwoordelijkheid (over het volk) zorgt er juist voor dat individuele burgers te weinig eigen verantwoordelijkheid nemen.

Overigens is het in andere situaties, waarbij wij bepaalde regels hebben (namelijk wetten), gebruikelijk om tegen overtreders van de regels op te treden (middels boetes, gevangenisstraffen, etc). Echter is op dit moment nauwelijks een stok achter de deur om mee te slaan zodra mensen zich niet aan de regels houden. Of de stok is er wel, maar er wordt niet voldoende gecontroleerd om de stok ook te kunnen gebruiken.

In conclusie, denk ik dus dat er wel degelijk (gedeelde) schuld bij het kabinet ligt. Minder hopen op de "verantwoordelijke" burger, hardere maatregelen brengen en streng optreden bij overtreders. En dat had, zoals zovelen al zeiden, veel eerder gemoeten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Laatst online: 13:45

ST10©DE

Dus.............

Erapaz schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:30:
[...]

Pardon? Ik hou met netjes aan alle regels, het enige wat ik zeg is dat die 2 dagen basisschool eerder dicht niks gaan uitmaken. Daarnaast is er altijd gezegd dat het virus niet verspreid wordt op basisscholen. Laat de kindjes dan netjes het jaar afmaken en gooi de scholen vanaf de vakantie dicht. Is veel beter te begrijpen voor ze. Ik weet niet of je kinderen hebt, maar de laatste week voor de kerstvakantie is een hoogtepunt voor ze waar al maanden naar toe wordt gewerkt. Je begrijpt dat deze maatregelen ook een mentale impact hebben op de kinderen?
Dat heet voortschrijdend inzicht geloof ik. Misschien zaten ze er in het begin wel naast dat het virus bij kinderen zich niet verspreid.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
ST10©DE schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:35:
[...]

Dat heet voortschrijdend inzicht geloof ik. Misschien zaten ze er in het begin wel naast dat het virus bij kinderen zich niet verspreid.
Ben benieuwd naar je bron, bij deze de mijne:
De resultaten van het onderzoek in Nederlandse gezinnen bevestigen het beeld dat kinderen geen belangrijke rol spelen in de overdracht van het virus. Ze kunnen wel ziek worden, maar vaak zijn hun klachten heel mild. Bij het griepvirus (influenza) zie je vaak dat kinderen het virus gemakkelijk aan elkaar of aan volwassenen doorgeven. Dat lijkt bij het nieuwe coronavirus dus niet het geval.
Link: https://www.rivm.nl/coron...zoek-gezinnen-en-jongeren

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ak0nnmgn
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20:12
ST10©DE schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:35:
[...]

Of misschien is het zo dat ze verwachten dat het niet te controleren valt en ouders kinderen gaan filmen en hutje mutje op elkaar gaan staan zodat het virus op die manier verspreid. En dat ouders buiten gaan staan babbelen met elkaar wanneer de kindjes binnen aan het kerstontbijt zitten en dat dat een van de redenen is dat het weer zo snel oploopt.

Lekker dicht die hap, geen uitzonderingen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:06
Mijn gevoel zegt dat de belangrijkste reden om scholen en opvang dicht te doen het secundaire gevolg is: Mensen worden verplicht thuis te werken, want de kleine kinderen zijn thuis.

Dat kinderen elkaar ook niet aansteken is bijzaak, de papa's en mama's die verplicht thuis moeten werken nu is de echte winst.

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:21
Met kerst dus vooralsnog wel gewoon bezoek. Tot 3 personen.
Mensen moeten dus zo veel mogelijk thuis blijven en liever geen bezoek ontvangen. Zowel binnen als buiten mogen maximaal 2 bezoekers komen, met een uitzondering voor Kerst: dan mogen er 3 mensen komen.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

Erapaz schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:30:
[...]

Ik snap je wel hoor.
het enige wat ik zeg is dat die 2 dagen basisschool eerder dicht niks gaan uitmaken
Om dit even uit de wereld te helpen. Je bent geen analist of hebt geen directe banden met een team die dit monitort. Dit is dus de reden (mijns inziens) waarom ik zeg dat je een voorbeeld bent voor de lockdown ;) Dit is uiteraard niet lullig of persoonlijk bedoelt. Mensen denken een hoop te weten en daar gaat het fout.
Je begrijpt dat deze maatregelen ook een mentale impact hebben op de kinderen?
Als geen ander! Maar de impact is nog groter als opa of oma naar de eeuwige jachtvelden gaan door dit gezever.

Laten we voorop stellen dat ik je begrijp en ik het liever anders zie. Ik heb liever dat de kids het ontbijt doen en weet ik het allemaal wat. Het is gewoon onverstandig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ikt

ikt

Waterkoker schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:28:
[...]

Sinds maart is er wel wat veranderd https://www.ad.nl/binnenl...ken-minder-ziek~a7a9ad30/ de belasting is nog wel hoog maar in principe kan er sneller/meer behandeld worden
Die ligtijd zal wel weer oplopen als ouderen weer besmet raken. Niet zo hoog als in maart, gezien de behandelingen effectiever zijn, maar naarmate er meer mensen besmet raken, zal het aandeel in ouderen toenemen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:56

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ah, de diners bij hotels worden ook aan banden gelegd. Lijkt me niet gek idd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Rivanov schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:41:
Met kerst dus vooralsnog wel gewoon bezoek. Tot 3 personen.

[...]
Ik denk niet dat er veel mensen zijn die dan zondag ('derde kerstdag') ineens besluiten om schoonmoeder buiten de deur te laten staan, want één te veel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ConQuestador schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:40:
Mijn gevoel zegt dat de belangrijkste reden om scholen en opvang dicht te doen het secundaire gevolg is: Mensen worden verplicht thuis te werken, want de kleine kinderen zijn thuis.

Dat kinderen elkaar ook niet aansteken is bijzaak, de papa's en mama's die verplicht thuis moeten werken nu is de echte winst.
Ja, dat denk ik ook.
Er werd gewoon niet genoeg thuisgewerkt. Op deze manier worden mensen gedwongen.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan

Euh, ook met thuiswerken gaan de kinderen naar de opvang. Anders valt er nml thuis niet te werken. Weet niet of jij ooit hebt proberen te werken met een kind tussen 3 maanden en 4 jaar thuis. Dat gaat echt niet :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-10 09:34

Thuiswerken..... Thuisonderwijs bedoel je, :')
Gaat weer leuk worden komende tijd met 3 kids thuis.

Vader, leraar en werknemer tegelijk :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:02

Yucon

*broem*

GAIAjohan schreef op maandag 14 december 2020 @ 13:44:
[...]

Euh, ook met thuiswerken gaan de kinderen naar de opvang. Anders valt er nml thuis niet te werken. Weet niet of jij ooit hebt proberen te werken met een kind tussen 3 maanden en 4 jaar thuis. Dat gaat echt niet :')
Als die ook dicht zijn betwijfel ik dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Standeman
  • Laatst online: 19:52

Standeman

Prutser 1e klasse

[...]

Niet als de KDV's dicht gaan m.u.v. essentiële beroepen.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Laatst online: 16:06
[...]

Maar die is dus ook dicht, dus je zal wel moeten.

En ik weet er alles van (1 jaar en 4 jaar)

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Nu online

FreakNL

Well do ya punk?

[...]

Ja en dat kan nu niet meer dus direct winst.

/disclaimer
Behalve als 1 (of allebei) van de ouders in de vitale sector werkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:01

St@m

@ Your Service

Ik gok dat opa's en oma's lekker gaan oppassen

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Pagina: 1 ... 138 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.

Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het nut en de noodzaak van mondkapjes
Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
De Coronavaccins