Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 137 ... 224 Laatste
Acties:
  • 695.737 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:09

-tom-562

Oliesjeik

loekf2 schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:23:
[...]

Het wordt morgen een fuck-up, daarna wordt de lijst aangepast.

Afgaande op de Duitsers:

- Opticiens open
- Drogerijen open
- Slagers, groenteboeren, bakkers open
- Slijterijen open (met 20:00) regel
- Supers open
- Dierenwinkels open
- Groothandels open
- Fysio's mag nog

GAMMA, Blokker, HEMA, kledingwinkels, electronics (MM etc) allemaal dicht. Dat wordt een dingetje voor ophalen en retourneren pakketen.

Blij dat ik alle Xbox en PS aankopen binnen heb en net nog zaterdag een pakket retour heb gestuurd.
Ik ben benieuwd hoe ze dat gaan opvangen ja. De lokale Primera is zo'n beetje het meest gebruikte PostNL punt hier in de buurt. Ik denk dat ze bij de lokale AH en Jumbo niet vrolijk worden als alles nu bij hun terecht komt 8)7

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iAdema
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-10 21:15
Yes, vanmiddag nog een plekje bij de kapper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-10 18:34

Typhone

Who Dares Wins

Cass Casey schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:23:
[...]

Net gedaan bij mijn kapper. Morgenmiddag 17:00 uur. Zal één van de laatsten zijn, denk ik.
Morgenmiddag is het dicht!!!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

President schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:25:
[...]

Ik verbaas mij er vooral om dat de school van je kinderen een lopend buffet doet... En ouders en kinderen dus eten voor elkaar gaan klaar maken?
Gemeenteraadsleden van de gemeente waar ik werk, hebben vanavond nog een lopend buffet. Ja echt. Over het lijk van de burgers heen zegmaar. 8)7

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

iAdema schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:27:
Yes, vanmiddag nog een plekje bij de kapper.
En anders doet ik het gratis met tondeuse :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:43

St@m

@ Your Service

President schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:25:
[...]

Ik verbaas mij er vooral om dat de school van je kinderen een lopend buffet doet... En ouders en kinderen dus eten voor elkaar gaan klaar maken?
Ja? Ze rollebollen de hele dag met z'n allen door de school, komen hier spelen, gaan bij anderen spelen (en eten), maar zodra je dan krentenbollen meegeeft naar school is het ineens super gevaarlijk? Hou op joh.

Nou, ik vreet wel extra krentenbollen :P

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:36

Toppe

Oké ✅

Bij ons verwachten ze wel een sluiting maar er wordt meteen achteraan gezegd dat ze gaan kijken of we wel kunnen komen werken voor achterstallige werkzaamheden en om op te ruimen etc.

Ben toch benieuwd hoe ze hier mee om moeten gaan. Een werkgever wilt niemand 4 weken thuis hebben zitten en wel te betalen zonder dat daar werkzaamheden tegenover staan?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
-tom-562 schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:27:
[...]

Ik ben benieuwd hoe ze dat gaan opvangen ja. De lokale Primera is zo'n beetje het meest gebruikte PostNL punt hier in de buurt. Ik denk dat ze bij de lokale AH en Jumbo niet vrolijk worden als alles nu bij hun terecht komt 8)7
Technisch gezien kan de winkelverkoop dicht, maar het PostNL punt in de winkel openblijven. In België hebben ze dat soort constructies ook bedacht.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-10 20:29
Paladin schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:24:
Nou ik lees dat de fysio therapeuten ook dicht gaan, in dat geval kan ik mezelf ook ziek gaan melden ivm rug klachten welke ik net een beetje onder controle had door hulp en manipulatie god wat leuk weer terug naar af....
Nee volgens de altijd betrouwbare NOS verslaggever mogen de fysio's hun ding blijven doen.

Ik hoop het ook, want loop de laatste maanden met een rotte schouder, denk gevalletje RSI. Kapsel is geïrriteerd. Hopelijk wordt mijn Ahrend buro snel geleverd.

Net als bij de kappers, ik snap het nut niet van verbieden, als dat zo zou zijn. Net als bij de tandarts, max aantal mensen naar binnen etc.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15-10 20:52
Ik kom net bij de kapper vandaan 8)

Ik ben benieuwd of afhaal/bezorging bij de horeca nog mag ....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:56
MikeyMan schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:36:
In alle eerlijkheid; Rutte alleen in z'n torentje riekt naar nog maar eens een laatste waarschuwing :|
Inderdaad, dit denk ik ook.

Het beeld kan sterk zijn als ze het goed doen. Om te beginnen, als hij daar alleen zit, en dan als leider zijn land toespreekt dat we nu dus toch wel behoorlijk fucked zijn. Wie weet komt de boodschap dan wel duidelijk over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:59
dcell schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:29:
Bezorgen sowieso denk ik, daar hoef je geen contact voor te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
-tom-562 schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:15:
[...]

Ik verwacht een hoop burgelijke ongehoordzaamheid (en terecht). Hoop mensen laten hun kerstplannen gewoon door gaan (wij ook), en op oudjaarsdag ga ik lekker in een weiland hier carbid schieten. Ze zoeken het maar uit...
Ik verwacht het eerlijk gezegd niet maar zou het zeker niet afkeuren. Niemand zal durven te beginnen maar als het eenmaal los gaat zullen er wel veel mensen aansluiten. Draagvlak is toch al vrij klein en als ik nu al de reacties om me heen hoor is dat nu helemaal weg. (Hier in het dorp en bij mijn collega's in elk geval wel)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:25
Ik hoop dat enige zaken die ik graag steun wel online verder gaan. Ik wilde nog wat muziekspulletjes bestellen.

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:06
Señor Sjon schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:19:
[...]

En je klaagt net over medelevendheid van iemand anders. Top bezig. :P Begrijp dat je zelf geen kinderen hebt en die opa en oma maar sporadisch hebben gezien de afgelopen periode. :?
Ik mis zelf genoeg. Wat denk je van mijn vader die alleen in appartementje op anderhalf uur zit? In een jaar waarin hij mijn moeder nog mist is dat dubbel kloten. Dat ging ook niet altijd makkelijk. Hij ging er bijna aan onderdoor.

Het is voor iedereen kut maar je laat je wat mij betreft van je slechtste kant zien als je klaagt over een kut vakantie. Ik heb medelijden met de ondernemers die nu geen vakanties kunnen verkopen maar ik word kotsmisselijk van mensen die klagen dat ze een jaartje niet kunnen. Ik ga ook liever alsnog naar New York nu maar het kan nu eenmaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-10 14:19
Hoe zit dat dit keer met kinderopvang?
Scholen moeten dicht is al ''gelekt'', maar kinderopvang blijft nog open is de verwachting denken jullie?

[ Voor 8% gewijzigd door Silent Thunder op 14-12-2020 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Bananenplant schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:29:
Ik hoop dat enige zaken die ik graag steun wel online verder gaan. Ik wilde nog wat muziekspulletjes bestellen.
Het bezorgsysteem is al zwaar over belast, bestellen zal wel lukken, duurt nu alleen langer voordat je het ook hebt.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pikkemans
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Silent Thunder schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:30:
Hoe zit dat dit keer met kinderopvang?
Scholen dicht al ''gelekt'', maar kinderopvang blijft nog open is de verwachting denken jullie?
RTL meld dat KDV alleen open blijft voor de essentiële beroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-10 21:13

Paladin

Play Ball!

loekf2 schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:28:
[...]

Nee volgens de altijd betrouwbare NOS verslaggever mogen de fysio's hun ding blijven doen.

Ik hoop het ook, want loop de laatste maanden met een rotte schouder, denk gevalletje RSI. Kapsel is geïrriteerd. Hopelijk wordt mijn Ahrend buro snel geleverd.

Net als bij de kappers, ik snap het nut niet van verbieden, als dat zo zou zijn. Net als bij de tandarts, max aantal mensen naar binnen etc.
Ik hoop ook dat die gewoon hun ding blijven doen, ik krijg altijd van de fysio te horen je doet het verkeerde wek (it-er) voor het type lijf dat ik heb, maar met alle beperkingen is sporten er ook toch bij ingeschoten ik had er niet zo heel veel behoefte aan om in een sportschool te zitten maargoed het wordt zo een leuke december maand....

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-10 19:32
Toppe schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:28:
Ben toch benieuwd hoe ze hier mee om moeten gaan. Een werkgever wilt niemand 4 weken thuis hebben zitten en wel te betalen zonder dat daar werkzaamheden tegenover staan?
Vorige reactie iets te bot.

De werkgever moet de werknemers gewoon door betalen. In overleg met werknemer is natuurlijk wel "loonkorting" mogelijk.
Maar in principe mogen ze niet aan de loon zitten (werknemer staat best stevig).

Hopelijk komt er voor de werkgever (weer?) goede steunpakketten!

[ Voor 41% gewijzigd door Ryur op 14-12-2020 12:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
XWB schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:28:
[...]

Technisch gezien kan de winkelverkoop dicht, maar het PostNL punt in de winkel openblijven. In België hebben ze dat soort constructies ook bedacht.
Maar waarom zou een winkelier dat doen? Dat PostNL punt verdienen ze niet/amper aan, ze hebben het als service om mensen in de winkel te krijgen. Met een gesloten winkel is dat PostNL punt alleen maar slecht betaald werk.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Waarom eigenlijk niet weer een 'intelligente lockdown' zoals begin dit jaar? Toen lukten het toch ook

Nu is het wel heel rigoureus omdat we meer mogen testen..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-10 17:17
Is de druk op de zorg nu zo groot dan? Kwantitatief?

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:38
Ankona schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:23:
[...]

De #ikdoenietmeermee beweging ga ik steeds serieuzer nemen.

Rutte en zijn knecht roepen elke week weer wat anders, vorige week nog de verzekering dat er voor kerst niets zou gebeuren. Laten de scholen maar lekker open blijven, al dan niet bij de juf thuis ofzo.
Dan heb je niet goed geluisterd. De beste man zei letterlijk dat ie hoopt dat mensen nu eens de maatregelen na gaan leven, omdat het anders zomaar zou kunnen dat ze nog voor de kerst strengere maatregelen moeten nemen.

De enige fout was dat ze toen niet direct al hadden ingegrepen en niet naar het OMT hebben geluisterd mbt de scholen. Als men nu eens vol in had gezet op het naleven van de maatregelen en hierop keihard hadden gehandhaaft, was het denk ik niet zover gekomen.

Dit heeft het volk echt over zichzelf afgeroepen. Ik kan er geen medelijden mee hebben. Hoe zeer ik er ook van baal dat de vele mensen die wél hun best doen weer dubbel genaaid worden door een domme minderheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
dcell schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:29:
Ik kom net bij de kapper vandaan 8)

Ja, want 90% van de millennials kan niet koken... toch ?

(gokje... ja dat blijven ze toestaan, zal alleen de klap voor de broodjeszaken en restaurants zijn die overdag door de voordeur verkopen, want de stadscentra zullen uitgestorven zijn, tenzij je een bezoek aan de ETOS nu je zaterdagmiddag "stads" uitje gaat noemen)

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:09

-tom-562

Oliesjeik

Ryur schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:31:
[...]

Heel lullig gezegd, dan had de werkgever maar geen ondernemer moeten worden
Je moet gewoon volledig doorbetaald worden (of natuurlijk iets anders in overleg met je werkgever).

Werkgever zelf vraagt maar steunpakketten aan.
Dat is een "voordeel" van gewoon werknemer te zijn.
Ik vind dit echt zo'n typische GoT opmerking 'ja dat is ondernemersrisico'. Je personeel 4 weken thuis laten zitten en wel door moeten laten betalen is niet 'ondernemersrisico'

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
xzaz schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:32:
Is de druk op de zorg nu zo groot dan? Kwantitatief?
Als jij met je auto op een klif afrijdt, begin je dan pas met remmen als je al door de barricades gereden bent?

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ryur
-tom-562 schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:33:
[...]

Ik vind dit echt zo'n typische GoT opmerking 'ja dat is ondernemersrisico'. Je personeel 4 weken thuis laten zitten en wel door moeten laten betalen is niet 'ondernemersrisico'
Note, ik vind het verschrikkelijk KLOTE voor die werkgevers hoor.
Maar het is wel iets waar de werknemer voor beschermd is.

En hoevaak ik niet verhalen hoor dat werkgevers werknemers verplichten om "in te leveren" bij een zwaar jaar, en bij een goed jaar krijgen dezelfde werknemers niks extra's.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:17
[...]
Ja, natuurlijk. Wat enorm kortzichtig van die werkgevers.

En dat ondanks al die lessen economie waarin werd gewezen op het gevaar van een pandemie die een jaar aanhoudt.

Dat er ondernemers zijn die zich hier niet op voorbereid hebben. Onvoorstelbaar 8)7.

[/sarcasm]

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• T7D_Sneezy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-10 09:32
FabianGTI schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:32:
Waarom eigenlijk niet weer een 'intelligente lockdown' zoals begin dit jaar? Toen lukten het toch ook

waar hebben we de afgelopen maand in gezeten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:49

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Gaan de sportscholen ook dicht denken jullie?

Forever raver!
Specs: Workstation Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Laatst online: 11-10 15:58
FabianGTI schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:32:

Wat is het verschil dan ? Volgens mij alleen dat nu ook een deel van de winkels dicht moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Techno Overlord schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:34:
Volgens RTL, ja die gaan ook dicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheRicolaa10
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:08
Jep, zie RTL Nieuws.

DJI Mavic 3 Classic | i7-8700 - GTX1070Ti - 16GB RAM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:27
Mag toch hopen van niet.. en hopelijk hoge scholen en universiteiten wel open geen zin in meer studievertraging.

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
-tom-562 schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:27:
[...]

Hier in Nijmegen zien je alleen maar ophaal/wegbreng punten nog bij de GAMMA, Karwei, Bruna, Primera, Youfone, paar kleding en schoenen winkels. Jumbo en AH zijn er mee gestopt. Als die allemaal dicht moeten.

PostNL haalt ook op geloof ik, tegen betaling.

Dan maar allemaal shoppen bij Bol.com, maar terugsturen moet echt via een PostNL punt.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Laatst online: 10:00
Gaan talkshows ook dicht? :+

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
[...]

Je moet gewoon volledig doorbetaald worden (of natuurlijk iets anders in overleg met je werkgever).

Werkgever zelf vraagt maar steunpakketten aan.
Dat is een "voordeel" van gewoon werknemer te zijn.
Ik kan ook de nuance weghalen en zeggen dat zorgmedewerkers niet moeten zeiken, omdat ze weten dat het risico op een pandemie altijd aanwezig is. Slaat uiteraard ook nergens op, net als hetgeen wat jij zegt.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Stylze schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:35:
[...]

Mag toch hopen van niet.. en hopelijk hoge scholen en universiteiten wel open geen zin in meer studievertraging.
Dit is beetje het probleem van Nederland. ik ik ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
loekf2 schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:36:
[...]

Hier in Nijmegen zien je alleen maar ophaal/wegbreng punten nog bij de GAMMA, Karwei, Bruna, Primera, Youfone, paar kleding en schoenen winkels. Jumbo en AH zijn er mee gestopt. Als die allemaal dicht moeten.

PostNL haalt ook op geloof ik, tegen betaling.

Dan maar allemaal shoppen bij Bol.com, maar terugsturen moet echt via een PostNL punt.
Beetje offtopic, maar als Select klant komen ze het thuis ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
Waterkoker schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:36:
[...]

zuurpruim, mag toch wel gewoon hoop hebben.
het is niet dat ik het niet zou snappen als het wel dicht zou gaan hoor maar is nog een beetje onduidelijk nu welke scholen ze precies bedoelen.

[ Voor 32% gewijzigd door Stylze op 14-12-2020 12:38 ]

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
Waterkoker schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:36:
[...]

Onterecht dan? Mensen lopen studievertraging op. Je snapt toch ook wel dat dat zwaar klote is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Ik hoop het. Ik kijk al maanden niet meer. Verbaas me ook over bv. die Ziggo shows met 4-5 heren om een veredelde eettafel heen. Of een The Voice opname vol volk, terwijl voetbal stadions leeg zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Laatst online: 07-10 14:50
loekf2 schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:32:
[...]

Ja, want 90% van de millennials kan niet koken... toch ?

(gokje... ja dat blijven ze toestaan, zal alleen de klap voor de broodjeszaken en restaurants zijn die overdag door de voordeur verkopen, want de stadscentra zullen uitgestorven zijn, tenzij je een bezoek aan de ETOS nu je zaterdagmiddag "stads" uitje gaat noemen)
Alleen jammer dat er rotte appels tussen zitten. Zo liep ik zaterdagmiddag door het centrum van Leiden en daar was een restaurant dat buiten 3 grote parasols had neergezet, er was ook muziek te horen en onder 2 van de 3 parasols stonden 2 groepen van 10-15 man lekker gezellig bij elkaar :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Plenkske schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:34:
[...]

Wat is het verschil dan ? Volgens mij alleen dat nu ook een deel van de winkels dicht moeten.
Ja exact. Verder is het hetzelfde volgens mij. Ik verwacht wel dat het sneller weer open gaat, volgens mij is dat ook een van de belangrijke lessen van de vorige, dat bepaalde dingen (ik denk de kapper, de sportschool) echt wel sneller open hadden gekund.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Nu online
Soccer98 schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:37:
[...]

Onterecht dan? Mensen lopen studievertraging op. Je snapt toch ook wel dat dat zwaar klote is?
Er zijn op moment wel belangrijker dingen dan een studievertraging.......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soccer98
Ook weer typisch Ruttiaans in deze crisis: eerst zeggen dat kerst ontzien wordt met de maatregelen, maar wel een keiharde lockdown tot 19 januari invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
baronruud schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:38:
[...]

Er zijn op moment wel belangrijker dingen dan een studievertraging.......
Vind jij. Dat kan je niet voor een ander bepalen. De ondermemer denkt aan zijn zaak, de student aan zijn studie en ga zo maar door.

[ Voor 22% gewijzigd door Soccer98 op 14-12-2020 12:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

MikeyMan schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:20:
[...]

Het Duitse lijstje:

Lockdown im Handel: Diese Ausnahmen gelten
der Lebensmittel-Einzelhandel,
Direktvermarkter für Lebensmittel,
Abhol- und Lieferdienste,
Getränkemärkte,
Reformhäuser,
Apotheken,
Sanitätshäuser,
Drogerien,
Optiker,
Hörgeräteakustiker,
Tankstellen,
Kfz- und Fahrradwerkstätten,
Banken und Sparkassen,
Poststellen,
Reinigungen,
Waschsalons,
Zeitungsverkaufsläden,
Tierbedarfs- und Futtermittelmärkte,
Weihnachtsbaumstände
und Großhandel.

Ga er maar vanuit dat dat een copy/paste wordt
Nogal logisch ja. In Duitsland lijken ze namelijk zowaar beleid te hebben gevormd. Toch handig om dat even over te nemen. :z

Maar dit zat er keihard aan te komen. Het duurde me alsnog lang en nu valt het precies over de kerstweken. Ik had hier toevallig net de thuiskapper toen het over de radio kwam. Nou, die was ook blij in juist de weken dat er nog wat van de enorme omzetverliezen terug verdient kon worden.

Er kan gewoon niet meer gewacht worden omdat anders de ziekenhuizen weer volstromen en de reguliere zorg weer afgeschaald moet worden. Die lijken toch al problemen te hebben gehad met een inhaalslag maken in reguliere zorg zoals onderzoeken of operaties. Verder zal het personeel inmiddels ook aardig uitgeteld zijn. Als je die ook gaat overbelasten, dan krijg je onherroepelijk fouten. Dat wil je ook niet.

Door dit zwabberbeleid lijkt het nu ook vijf weken te gaan worden. Immers mocht de verspreiding rustig doorgaan en zal het nu langer duren voordat het teruggebracht is naar beheersbare waarden. Dat moet dan volgehouden worden totdat de vaccinatie goed op weg is.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
Soccer98 schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:38:
Ook weer typisch Ruttiaans in deze crisis: eerst zeggen dat kerst ontzien wordt met de maatregelen, maar wel een keiharde lockdown tot 19 januari invoeren.
De Kerst(dagen) zelf wordt ook ontzien, mag je 3 bezoekers ipv 2.

Maar je hebt wel gelijk ...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Stylze schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:35:
[...]

tsja, hadden al die studenten maar niet van die feestjes onder bruggen en andere locaties moeten houden ;)

iets met blaren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Ik kijk uit naar de parlementaire enquete, want ze schrijven niets op over de besluitvorming. Doodzonde waar ik werk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13-10 12:46
Ter aanvulling:

- t/m 19 januari
- zowel basis- als middelbare scholen dicht
- niet-essentiële winkels en 'doorstroomlocaties' dicht
- ook contactberoepen moeten sluiten
- basis- en middelbaar scholen moeten online verder
- kinderopvang ook dicht, wel voor vitale beroepen
- alleen medische contactberoepen mogen openblijven
- max. 3 personen voor Kerstdagen,
- verzoek: blijf thuis, thuis max. 2 op bezoek
- ook sportscholen gaan dicht
- rechtbanken, Tweede Kamer etc. zijn essentieel, dus gaan in aangepaste vorm verder
- er komt geen avondklok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 11:54
Van de week had ik het over de gebroken beloftes van Hugo de Jonge, we kunnen direct door naar die van Rutte.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-10 21:10
ehtweak schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:16:
[...]

Dat klinkt wel heel stoer, maar is het ontkennen van de echte oorsprong van al deze ellende...

Deze misère is het gevolg van een falend overheidsbeleid. En het negeren van adviezen van wetenschappers en andere deskundigen. Alleen ligt die oorzaak al vele jaren in het verleden. :-(
En uiteraard, dat kunnen we nu niet meer terugdraaien. Maar laten alsjeblieft er nou eens een keertje van leren.
In maart hielden we ons goed aan de regels, en dat was te zien in de cijfers.

Nu zie je dat oa wegverkeer weer bijna terug is op het oude niveau (ondanks oproepen om thuis te werken). Met Black Friday waren er in vele grote steden ontzettende drukte.

Hoe kun je dan de overheid de schuld geven als mensen zich niet aan de regels houden?

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15-10 20:32

steveman

Comfortabel ten onder

[...]

Vind jij. Dat kan je niet voor een ander bepalen. De ondermemer denkt aan zijn zaak, de student aan zijn studie en ga zo maar door.
En zijn we weer bij de "ik ik ik" snap je het nu wel?

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Nu online
[...]

Oh, ik vind de gezondheid van iemand voor gaan op de zaak van de ondernemer en de studie van een student.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15-10 21:54
Wat wordt verstaan onder - alleen medische contactberoepen mogen openblijven

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
carpebios schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:42:
Fysio, tandarts enz

Ik weet niet of het kan samenvatten door waar je een zorgverzekering voor hebt, maar als je dat als leidraad neemt zit je redelijk!

[ Voor 24% gewijzigd door Ryur op 14-12-2020 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeBaroN
  • Nu online
steveman schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:41:
[...]

Inderdaad, goed voorbeeld :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stylze
baronruud schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:42:
[...]

Oh, ik vind de gezondheid van iemand voor gaan op de zaak van de ondernemer en de studie van een student.....
Aan de ene kant eens, maar veel studenten kunnen door studie vertraging, etc ook psychische gezondheids problemen krijgen maar dat begrijpen veel mensen niet.

Playstation 5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Laatst online: 10:00
carpebios schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:42:
(para)medische beroepen (zoals fysiotherapeut, diëtist, ergotherapeut, tandprotheticus, keuringsarts

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LZ86
Ankona schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:29:
[...]
Hier in het dorp en bij mijn collega's in elk geval wel)
Ah je komt uit Urk? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Ryur schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:43:
[...]

Fysio, tandarts enz

Ik weet niet of het kan samenvatten door waar je een zorgverzekering voor hebt, maar als je dat als leidraad neemt zit je redelijk!
Dat zijn paramedici

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisO
  • Laatst online: 07-10 14:50
robcoenen schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:40:
[...]

Ter aanvulling:

- t/m 19 januari
- zowel basis- als middelbare scholen dicht
- niet-essentiële winkels en 'doorstroomlocaties' dicht
- ook contactberoepen moeten sluiten
- basis- en middelbaar scholen moeten online verder
- kinderopvang ook dicht, wel voor vitale beroepen
- alleen medische contactberoepen mogen openblijven
- max. 3 personen voor Kerstdagen,
- verzoek: blijf thuis, thuis max. 2 op bezoek
- ook sportscholen gaan dicht
- rechtbanken, Tweede Kamer etc. zijn essentieel, dus gaan in aangepaste vorm verder
- er komt geen avondklok
Gaan de scholen dan ook al vanaf morgen dicht? of pas vanaf de Kerstvakantie (vrijdag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Niet online
chrisO schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:44:
[...]

Gaan de scholen dan ook al vanaf morgen dicht? of pas vanaf de Kerstvakantie (vrijdag)
woensdag, helaas

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Stylze schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:43:
[...]

Aan de ene kant eens, maar veel studenten kunnen door studie vertraging, etc ook psychische gezondheids problemen krijgen maar dat begrijpen veel mensen niet.
Zelf ben ik van mening dat dit een Westerse/welvaarts (hoe je het wilt noemen) ziekte is. Het belang van presteren, studie, etc etc wordt hogerop gesteld dan de kwaliteit van het leven zelf. Veelal onder druk van de maatschappij/omgeving zelf. Als een studievertraging zo erg is dan ben ik van mening dat je goed mag nadenken over wat werkelijk belangrijk is in het leven. Ik denk dat het verlossend kan helpen

[ Voor 9% gewijzigd door AOC op 14-12-2020 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
Ik vraag mij toch af of wij als psychologen nog mogen werken, of dat alles weer digitaal gaat, waarbij er vele zullen afhaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
baronruud schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:42:
[...]

Zo zwart-wit als jij vertelt is het uiteraard niet. Als dat echt zo was, wat uiteraard een humane gedachte is, werd de economie nooit in overweging genomen gedurende al die maanden van maatregelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polthemol
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11:00

polthemol

Moderator General Chat
[...]

dan moeten scholen online onderwijs faciliteren waar mogelijk. Beetje gehuil over studies in mijn ogen, welke psychische issues denk je dat ondernemers kunnen krijgen? Werknemers die op straat zijn gezet dankzij corona. Wat denk je van mensen die al psychische issues hebben en geen behandeling kunnen krijgen door corona?

Beetje een ongepaste dramatisering van jouw kant.

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LZ86
Ook weer typisch <knip>. Voordat je alle details weet al conclusies trekken en gaan lopen roepen terwijl in de gelekte stukken gewoon staat dat je die 3 man met kerst nog steeds over de vloer mag hebben.

[ Voor 2% gewijzigd door Ramzzz op 14-12-2020 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:58
https://www.telegraaf.nl/...-direct-rijen-bij-winkels

Wat zijn we toch een simpel volkje... :+
polthemol schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:48:
[...]

dan moeten scholen online onderwijs faciliteren waar mogelijk. Beetje gehuil over studies in mijn ogen, welke psychische issues denk je dat ondernemers kunnen krijgen? Werknemers die op straat zijn gezet dankzij corona. Wat denk je van mensen die al psychische issues hebben en geen behandeling kunnen krijgen door corona?

Eens. Studievertraging is iets van alle tijden: WO student doet er gemiddeld een jaar langer over, HBO iets van 5 maanden. Iets met studentenleven / vereniging / vul maar in.

Schoonzus is docente op HBO, gaat allemaal prima online, resultaten niet anders dan een jaar geleden in haar geval.

[ Voor 76% gewijzigd door renegrunn op 14-12-2020 12:51 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10-10 06:56
Waarom de scholen woensdag dicht gooien als de meeste vanaf aankomende vrijdag toch al 2 weken vakantie hebben ?
Gaan die 2 dagen echt zoveel coronagevallen schelen ? Want alle scholen moeten zich WEER aanpassen op hele korte termijn aan online lesgeven.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Moeten die mensen niet werken :o

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• carpebios
knip

[ Voor 52% gewijzigd door DaniëlWW2 op 14-12-2020 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:34

OMD

Hoe zit het eigenlijk met webwinkels? Moeten die ook dicht? Het valt onder een niet-essentiele winkel maar ja, je kan er niet naar binnen lopen ofzo.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

OMD schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:51:
Hoe zit het eigenlijk met webwinkels? Moeten die ook dicht? Het valt onder een niet-essentiele winkel maar ja, je kan er niet naar binnen lopen ofzo.
Wat denk je zelf? Lijkt mij gewoon dat deze open mogen blijven.

[ Voor 7% gewijzigd door souljah1h op 14-12-2020 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

God wat neerbuigend weer.. 8)7 Wel eens bedacht dat een heleboel mensen hun kerstinkopen nog moeten doen? Ja, dat zal nu dus wel NU moeten..

[ Voor 26% gewijzigd door Standeman op 14-12-2020 13:34 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The.Terminator
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:26

The.Terminator

Un boer met bier

Nee want daar moet Rutte aanschuiven (Linda's Wintermaand). Maar blijf vooral veel thuis mensen, ik ga naar de talkshow, aldus Rutte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Nu online
Plenkske schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:34:
[...]

Nou dat dus, nu moeten de winkels wél dicht, dat hoefde destijds ook niet
Wel een hard gelach voor de retailhandel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
Die gaan weer een maand omzetstijging zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
harley schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:49:
Waarom de scholen woensdag dicht gooien als de meeste vanaf aankomende vrijdag toch al 2 weken vakantie hebben ?
Gaan die 2 dagen echt zoveel coronagevallen schelen ? Want alle scholen moeten zich WEER aanpassen op hele korte termijn aan online lesgeven.
Omdat het stoer en daadkrachtig klinkt.
Kijk eens, het is zo erg dat we die kerst uitvoeringen vrijdag waar alle kinderen al 3 weken voor oefenen lekker niet door kunnen. Ook dat kerstontbijt mag de vuilnisbak in en die kerststukjes waar ze al 2 weken aan knutselen kunnen niet afgemaakt worden.

Stoer he? Die Rutte en De Jonge zijn toch de echte leiders!

alles kan off-topic

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Plenkske
St@m schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:51:
[...]

God wat neerbuigend weer.. 8)7 Wel eens bedacht dat een heleboel mensen hun kerstinkopen nog moeten doen? Ja, dat zal nu dus wel NU moeten..
Waarom moet dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Patriot schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:03:
Als je psychisch kapot gaat, niet kunt functioneren omdat je de mensen die je spreekt niet de hand kunt schudden of je een collega die een goede grap maakt geen gemoedelijke tik op de schouders kunt geven, dan is er reden om te vermoeden dat er meer mis is. Ondanks dat het deel uitmaakt van de normale omgangsvormen van mensen is het niet normaal dat dat je zo sloopt en is het geen argument om (begrip op te roepen voor) het negeren van regels die zijn ingesteld om mensenlevens te redden.
Mensen zijn groepsdieren en (sociale) isolatie is niet goed voor je gezondheid. Als je alleenstaand bent en je sinds maart thuiswerkt en netjes alle regeltjes volgt dan leef je bijna als een kluizenaar. Mensen spreek je dan vooral nog via MS Teams of Zoom en misschien eventjes tijdens het wekelijkse boodschappenrondje. Als je meeste contacten nog uit je werk kwamen dan is je wereldje behoorlijk klein geworden dankzij corona.

Persoonlijk vind ik MS Teams geen vervanging voor echte gesprekken. Ik moest onlangs een sollicitatie bijwonen via Teams, maar je merkt dan toch dat je als het ware een deel van je zintuigen mist. Het was zeker niet hetzelfde als in het echt in een hokje zitten en de sollicitant kunnen bevragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10-10 06:56
Ligt aan de internetwinkel. de kleintjes zullen hun pakketjes ook niet meer bij het lokale afgiftepunt kunnen inleveren aangezien die vaak in niet essentiele winkels zitten (bouwmarkten)

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• carpebios
St@m schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:51:
[...]

Dat is jouw probleem. Jij vult het in als neerbuigend, blijkbaar jouw eerste associatie.
Of te wel, jouw invulling. Veel plezier met je kerstinkopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Omdat de winkels dicht moeten
carpebios schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:53:
[...]

Dat is jouw probleem. Jij vult het in als neerbuigend, blijkbaar jouw eerste associatie.
Of te wel, jouw invulling. Veel plezier met je kerstinkopen!
Wat wilde je dan precies kwijt over mensen met een laag IQ en rijen voor de winkels?

[ Voor 50% gewijzigd door St@m op 14-12-2020 12:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• horizon1978
Waarom eigenlijk die harde lockdown?
Omdat Angela het wil of omdat de bezettingsgraad hoger is dan begin oktober of maart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
steveman schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:41:
[...]

Ja, een ieder heeft zijn eigen problemen. Hartstikke klote, maar het is niet anders. Om het volledig op egoïsme te gooien lijkt me echt niet terecht, niet dat dat per definitie gedaan wordt overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:46

vhal

ಠ_ಠ

harley schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:49:
Zo ver ik heb begrepen blijven de hogescholen en de universiteiten juist wel open in tegenstelling tot het basis- en voortgezet onderwijs.
Eigenlijk wel vreemd gezien daar voor de meeste opleidingen digitaal onderwijs prima mogelijk is.

Strava

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Plenkske
St@m schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:53:
[...]

Omdat de winkels dicht moeten
Alsnog moet je niet (kerst)inkopen doen. Dat is een vrije keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Scherp.

Wat is eigenlijk de definitie van een niet-essentiele winkel? Als mijn koelkast vol ligt en ik kom erachter dat mijn fiets een lekke band heeft is een fietsenmaker waar ik een nieuwe band kan halen een essentiele winkel. Is die dan voor mij open maar de supermarkt niet? Best ingewikkeld.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Soccer98 schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:47:
[...]

Zo zwart-wit als jij vertelt is het uiteraard niet. Als dat echt zo was, wat uiteraard een humane gedachte is, werd de economie nooit in overweging genomen gedurende al die maanden van maatregelen.
De economie vind ik ook een lastig iets eerlijk gezegd. Het is een door mensen bedacht systeem waar we krampachtig aan vasthouden en wellicht te vergelijken is met een soort religie. Het is van invloed op onze omgeving, milieu, psyche/geluk, gezondheid en nog veel meer. Heeft al vele levens gekost en zal nog veel meer levens eisen. Nu in deze crisis vraag ik mij af of dit model nog wel levensvatbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
[...]

Ze kunnen ook hun been breken, hartinfarct krijgen enz enz.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• carpebios
Reageren op moderatie is hier off-topic. Heb je vragen, stuur dan een DM naar de moderator die je bericht heeft aangepast

[ Voor 84% gewijzigd door Standeman op 14-12-2020 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
polthemol schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:48:
[...]

Hoezo ongepast als het de waarheid is en al uit verschillende wetenschappelijke onderzoeken naar voren is gekomen.. en roep ik ergens dat ondernemers zich niet moeten aanstellen? nee dus misschien moet je eerst even nadenken voordat je reageert want het slaat werkelijk waar nergens op wat je roept.

Ik zou het ook niet meer dan normaal vinden als ook hoge scholen en universiteiten dichtgaan maar toch zou ik het fijn vinden als die wel nog open blijven, gezien de berichtgeving tot nu toe alleen basis/middelbare scholen noemt.

Dat iedereen hier in dit topic zogenaamd eerst om andere geeft dan om zichzelf is natuurlijk ook een beetje onzin daar zijn ook meerdere onderzoeken over ;)

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
vhal schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:54:
[...]

Zo ver ik heb begrepen blijven de hogescholen en de universiteiten juist wel open in tegenstelling tot het basis- en voortgezet onderwijs.
Eigenlijk wel vreemd gezien daar voor de meeste opleidingen digitaal onderwijs prima mogelijk is.
Misschien komt dat omdat die scholen het wel goed voor elkaar hebben ? (het is een serieuze vraag, ik weet het ook niet)
Zelfde bij de winkels die dicht moeten gaan, misschien komt dat omdat het daar mis gaat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Waterkoker schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:54:
[...]

De economie vind ik ook een lastig iets eerlijk gezegd. Het is een door mensen bedacht systeem waar we krampachtig aan vasthouden en wellicht te vergelijken is met een soort religie. Het is van invloed op onze omgeving, milieu, psyche/geluk, gezondheid en nog veel meer. Heeft al vele levens gekost en zal nog veel meer levens eisen. Nu in deze crisis vraag ik mij af of dit model nog wel levensvatbaar is.
Great Reset. /2030 naar voren halen.
Kapitalisme afschaffen
Overheden afschaffen

Go go Karl Marx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Playa del C. schreef op maandag 14 december 2020 @ 08:14:
[...]

Dat doe ik zelf ook. Drie ouderen in mijn familie die ik bewust niet op zoek, waarvan één in een verzorgingshuis op sterven ligt. Jammer en niet leuk. Voor anderen is de situatie misschien heftiger dan hoe ik het ervaar. Daar kan ik nog in komen, ik ben vrij nuchter.
Het ging in de discussie niet om de schrijnende gevallen. Die zijn er. Het is het 'gejank' over dat er geen enkel sociaal contact mogelijk is. En dat als je de regels wel volgt, dat je dan nu sociaal helemaal kapot bent. Dat is onzin en betreft (naar mijn mening) vooral mensen die zonder corona ook sociale problemen hadden gehad.

Hard gezegd, zo vind ik het ook vrij triest als iemand eigenlijk al het sociale contact via het werk ervaart. Dat valt nu weg en wat blijkt, de persoon leefde al die tijd in een illussie en heeft gewoon helemaal geen sociaal leven.

Ik vind het pijnlijk om te zien hoe een aantal mensen in deze crisis zich op sociaal vlak niet sterk weten te houden. Waar de meeste pijn zit is namelijk bij de groep die persoonlijk geraakt wordt door de crisis. Financieel of door gezondheid na besmetting. Pijn zit bij de zorg die zich kapot werkt. En juist niet echt bij de kantoormedewerker die thuis moet werken...
Bij de persoonlijk geraakte is het nog heftiger ja. Maar om nu maar meteen te bagatelliseren wat het met anderen doet, al hebben die meer geluk misschien, vind ik nogal wat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Plenkske schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:54:
[...]

Alsnog moet je niet (kerst)inkopen doen. Dat is een vrije keuze.
Het enige wat je moet is ademen, eten, drinken en poepen. Succes met je leven dan maar. Ik was al even vergeten dat ik hier niet te maken heb met normale mensen maar met tweakers. De elite van het Nederlandse volk.

Pagina: 1 ... 137 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.

Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het nut en de noodzaak van mondkapjes
Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
De Coronavaccins