Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 136 ... 224 Laatste
Acties:
  • 695.737 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Jovatov schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:36:
[...]

Ik geef je gelijk dat de correlatie anders is nu er meer getest wordt. Maar daarom dus kijken naar de positiviteitsratio en niet het aantal postieve testen.

De eerste week van december was er lichte stijging positiviteitsratio en óók lichte stijging ziekenhuisopnames. Er is wat dat betreft dus niets veranderd.
Het hoge aantal positieve testen doet vermoeden dat de positivietsratio verder is gestegen. Vandaar nieuwe maatregelen, want dat voorspelt verder stijging ziekenhuisopnames.
Misschien allemaal waar. Maar er is ook niemand die helder heeft wat we nu nog 'acceptabel' vinden toch?
De zorg heeft klappen gehad, maar zal nu hard blijven schreeuwen tot dat het helemaal voorbij is. Elke mogelijkheid die je ze geeft (zie Kuipers) gebeurt dat wederom.

Als ik ooit een te druk ben geweest op mijn werk zou ik dat ook doen. Je bescherm je eigen hachje. Ik denk ook niet dat daar iets mis mee is, maar politieke leiders moeten ook andere schade in overweging nemen.

Ik kan me nu al 'verheugen' op alle krantenkoppen over kanker doden, psychologische schade, faillissementen, zelfmoorddoden en ga zo maar door. En ik kan me al helemaal verheugen op al die miljarden die we als samenleving straks gaan moeten terugbetalen.

Dood gaan hoort bij het leven net zo als een griepgolf. laten we inzetten op een gezond en preventief beleid en ook kijken hoe we de aanbod kant van de zorg kunnen verhogen. Je gaat mij niet vertellen dat we wel mensen op mars zetten ,maar dat niet voor elkaar krijgen. Kwestie van ECHT willen ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07:46
Tc-Chub schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:32:
[...]

Dit slaat natuurlijk ook kant nog wal. Maurice doet zijn onderbouwing op basis van een aantal punten:

1. De correlatie besmettingen naar ziekenhuisopnames is zoek > wijziging testbeleid naarmate je ook zonder klachten mag laten testen zodat je uit quarantaine kan. Ben je dus wel besmet, maar niet besmetteLIJK.
Stijging in positiviteitsratio eerste week december zorgde afgelopen week voor stijging ziekenhuisopnames. Correlatie nog steeds aanwezig, zie grafiek die ik eerder postte.
2. De cijfers lopen überhaupt zwaar achter, dus die besmettingen die nu gemeld zijn, zijn > 14 dagen terug.
Sinds het verbeterde testbeleid is dit niet meer het geval. Driekwart van de meldingen is in de afgelopen vijf dagen ziek geworden VIA:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2RYXrttaEYmrgEcUyyBdGl_XKj8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L9eiDzEn9zt08qvjr6B6Hq6A.jpg?f=fotoalbum_large
3. Het weer wordt zachter: DUS sowieso minder besmettingen. Dat zie je ook aan de cijfers naarmate het kouder werd.
Mogelijk. Maar als mensen elkaar binnen blijven opzoeken besmetten ze elkaar wel.
4. De scholen gaan sowieso dicht; dit blijkt gewoon een grote besmettingshaard te zijn ook al hebben kinderen er zelf geen last van.
Dat gebeurt pas volgende week. En bovendien gaan we elkaar met de kerstdagen allemaal alsnog opzoeken kinderen en al.
Het kabinet doet dus aan populariteits beleid om straks weer te vertellen dat ze het zelf hebben ingedamd.
\
Ik denk niet dat ze zichzelf populair maken met de huidige maatregelen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

ultimateharry schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:35:
[...]

Ja, dat is een goeie vraag. Het voorbeeld rond het Delta-plan is natuurlijk ook pas geboren na 1953. Dus er moest eerst een echte ramp gebeuren voordat we de statistische kans serieus gingen nemen.
Wellicht is dat hier ook het geval?
Wellicht, want de waarschuwing voor rampen, zoals in 1953, waren ook al jaren eerder gedaan.
Zo waarschuwde Ing. Lely al jaren eerder voor zo'n soort ramp. Maar zijn voorspellingen moesten eerst tot een gruwelijke werkelijkheid leiden, voordat men actie ondernam. :-(
Dit is best een interessant artikel dat de voorgeschiedenis vanuit risico- en financieel perspectief weergeeft: https://www.wired.com/sto...llout-pandemic-insurance/
En we hebben, weliswaar op veel kleinere schaal, zelfs al ervaring met dit soort zaken:
Wikipedia: Q-koorts
en over het falende overheidsbeleid op Q-koorts gebied is ook al het nodige gepubliceerd. Daar prevaleerde economisch gewin boven gezondheid. Simpelweg: er gingen te weinig mensen dood en de zorg lag er niet wakker van... :|

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
harde lockdown tot 19 januari

via NOS push notificatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

ehtweak schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:44:
[...]

En we hebben, weliswaar op veel kleinere schaal, zelfs al ervaring met dit soort zaken:
Wikipedia: Q-koorts
en over het falende overheidsbeleid op Q-koorts gebied is ook al het nodige gepubliceerd. Daar prevaleerde economisch gewin boven gezondheid. Simpelweg: er gingen te weinig mensen dood en de zorg lag er niet wakker van... :|
Ik vind het idd ook jammer, de overheid laat nu blijken dat ze (eindelijk) iets geleerd hebben van het (alweer) te laat ingrijpen bij het begin van de 2e golf.
En dan komt er een zeemeeuw als Maurice weer aankakken met dat ze nu te vroeg gaan zijn met de maatregelen en dat we nog 2 weekjes moeten afwachten hoe het loopt (exact waar grote kritiek op was richting de overheid was bij het begin van de 2e golf)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13-10 12:46

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:33
Playa del C. schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:32:
Mee eens. Ik durf wel hard op te zeggen dat ik niet zoveel heb met die mensen die sterk leven op sociale contacten en niet zonder kunnen. Ik heb geen goede ervaringen met dat type. Ik ben meer voor zelfstandige mensen die niet afhankelijk zijn van anderen.

Heel kort door de bocht: als een leven zo afhankelijk is van de sociale contacten op het werk om gelukkig te kunnen zijn... dan wordt het wat mij betreft tijd om eens na te denken over waarom dat zo is. Of waarom je dat buiten het werk niet weet te realiseren. Op het werk zitten mensen verplicht bij elkaar, dan is het makkelijk om sociaal te doen.
Lachwekkend dit. En een beetje sneu ook inmiddels.
Je leest selectief. Het is gewoon een optelsom: geen vakanties, geen festivals, geen concerten, geen teamsport, niet uit eten, geen cafebezoek, niet kijken bij sport, geen of minder familiebezoek. En daarbovenop: 8 maanden lang alleen thuis zitten zonder contact met je collega's. dan spreek je opeens heeeeeeeeeel wat minder mensen over een week heen. En zit je opeens 36 uur per week alleen in een hokje.
Misschien dat jij geen vrienden op je werk hebt (die je ook buiten werktijd zag, maar nu minder: want corona), maar een hoop mensen hebben dat wel.

[ Voor 5% gewijzigd door matthijst op 14-12-2020 11:58 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
Jovatov schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:42:
[...]

Stijging in positiviteitsratio eerste week december zorgde afgelopen week voor stijging ziekenhuisopnames. Correlatie nog steeds aanwezig, zie grafiek die ik eerder postte.

[...]

Sinds het verbeterde testbeleid is dit niet meer het geval. Driekwart van de meldingen is in de afgelopen vijf dagen ziek geworden VIA:

[Afbeelding]

[...]

Mogelijk. Maar als mensen elkaar binnen blijven opzoeken besmetten ze elkaar wel.

[...]

Dat gebeurt pas volgende week. En bovendien gaan we elkaar met de kerstdagen allemaal alsnog opzoeken kinderen en al.

[...]

Ik denk niet dat ze zichzelf populair maken met de huidige maatregelen...
Goed onderbouwd. Mag ik je vragen dit ook eens op Maurice.nl te plaatsen? Ik ben benieuwd naar zijn tegenreactie! :). Ik zit hier te weinig in om nu zelf te concluderen wie er gelijk heeft.

Wel wil ik je vragen hier eens op te reageren. Wat is jou visie als je het plaatje in grote lijnen bekijkt?
Tc-Chub schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:40:
[...]

Misschien allemaal waar. Maar er is ook niemand die helder heeft wat we nu nog 'acceptabel' vinden toch?
De zorg heeft klappen gehad, maar zal nu hard blijven schreeuwen tot dat het helemaal voorbij is. Elke mogelijkheid die je ze geeft (zie Kuipers) gebeurt dat wederom.

Als ik ooit een te druk ben geweest op mijn werk zou ik dat ook doen. Je bescherm je eigen hachje. Ik denk ook niet dat daar iets mis mee is, maar politieke leiders moeten ook andere schade in overweging nemen.

Ik kan me nu al 'verheugen' op alle krantenkoppen over kanker doden, psychologische schade, faillissementen, zelfmoorddoden en ga zo maar door. En ik kan me al helemaal verheugen op al die miljarden die we als samenleving straks gaan moeten terugbetalen.

Dood gaan hoort bij het leven net zo als een griepgolf. laten we inzetten op een gezond en preventief beleid en ook kijken hoe we de aanbod kant van de zorg kunnen verhogen. Je gaat mij niet vertellen dat we wel mensen op mars zetten ,maar dat niet voor elkaar krijgen. Kwestie van ECHT willen ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Tc-Chub schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:40:
[...]

Gezond(ere) leven(stijl) is tot nu toe niet economisch interessant (genoeg) gebleken. :X

Net zoals nu, in een paar maanden, een COVID-19 vaccin ontwikkeld kan worden. Prachtig; de wetenschap kan het!
Maar voor wat meer specifiekere, besmettelijke, ziekten blijven vaccins nog steeds uit of duren jaren langer.
Goh; hoe zou dat nou toch komen? O-)

Meest schrijnende vind ik nog altijd als dit soort taferelen zie:
Een duidelijk obese persoon, rijdt in z'n scootmobiel de plaatselijke supermarkt binnen om alcohol, chips en tabak te kopen. Doet mn-kapje bij het naar binnengaan op, doet 'm meteen weer af, als 'ie naar buiten komt.
Om vervolgens bij een bankje in het park, de zware shag + bier te nuttigen.
Ik bedoel maar... 8)7 |:(
Hoeveel alcohol en tabaks gerelateerde chronisch zieken, ellende, misère, sterfte, en onnodige lijden zijn er ieder jaar? Het zijn notabene producten waar onze overheid extra belastingen over heft.
Hoe 'ziek' is onze samenleving eigenlijk?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Dat wordt een lange maand.. pff hoop echt dat ze de basisscholen open houden

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-10 19:15
Benieuwd of ze de vakantieparken ook dicht gaan doen, want anders is het dweilen met de kraan open met de kerst. Ik ben voor deze maatregelen, zelfs met 2 schoolgaande kinderen onder de 12. Doorpakken nu, afvlakken en dan met gezond verstand de vaccinatie in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:43

St@m

@ Your Service

shoombak schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:52:
[...]

Dat wordt een lange maand.. pff hoop echt dat ze de basisscholen open houden
Ga er maar niet vanuit..
Nou, dat wordt een hele lange lijst maken zometeen en als de donder naar de IKEA, bouwmarkt en weet ik veel wat..
Wat een gezeik..

Hoop dat ze de vloer nog wel komen leggen donderdag.. 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door St@m op 14-12-2020 11:55 ]

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Holk schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:53:
Benieuwd of ze de vakantieparken ook dicht gaan doen, want anders is het dweilen met de kraan open met de kerst. Ik ben voor deze maatregelen, zelfs met 2 schoolgaande kinderen onder de 12. Doorpakken nu, afvlakken en dan met gezond verstand de vaccinatie in.
en ondertussen komende anderhalve week mega druk op Schiphol met (tien)duizenden Nederlanders op weg naar de zon...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15-10 20:32

steveman

Comfortabel ten onder

Goed besluit lijkt me. Beroep doen op gezond verstand geeft een nullpointer, dan maar met de botte bijl. Hopelijk volgt er dan ook gauw verlichting in de zorg.

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
ehtweak schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:51:
[...]

Gezond(ere) leven(stijl) is tot nu toe niet economisch interessant (genoeg) gebleken. :X

Net zoals nu, in een paar maanden, een COVID-19 vaccin ontwikkeld kan worden. Prachtig; de wetenschap kan het!
Maar voor wat meer specifiekere, besmettelijke, ziekten blijven vaccins nog steeds uit of duren jaren langer.
Goh; hoe zou dat nou toch komen? O-)

Meest schrijnende vind ik nog altijd als dit soort taferelen zie:
Een duidelijk obese persoon, rijdt in z'n scootmobiel de plaatselijke supermarkt binnen om alcohol, chips en tabak te kopen. Doet mn-kapje bij het naar binnengaan op, doet 'm meteen weer af, als 'ie naar buiten komt.
Om vervolgens bij een bankje in het park, de zware shag + bier te nuttigen.
Ik bedoel maar... 8)7 |:(
Hoeveel alcohol en tabaks gerelateerde chronisch zieken, ellende, misère, sterfte, en onnodige lijden zijn er ieder jaar? Het zijn notabene producten waar onze overheid extra belastingen over heft.
Hoe 'ziek' is onze samenleving eigenlijk?
Hier raak je natuurlijk de gevoelige snaar. Alles wat je ook vertelt over doet over besmettingen, vaccins etc is niet relevant als je niet het grotere plaatje en de uiteindelijke oorzaak bekijkt: We zijn ongeloofelijk zwak en dat wordt alleen maar erger.

Maar ja rutte gaat ons niet het hamburgertje verbieden. Wel sluit hij evenementen, horeca, winkels en dus iedereen voor 5 weken op.

Vraag jezelf af, vind je dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Is dit niet dat fake bericht waar eerder deze morgen sprake van was?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Dit gaat enorm veel gezeik opleveren en ik wens de overheid succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Patriot schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:59:
En ik heb niet gezegd dat hij dat niet doet :? De discussie komt voort uit (en tijdens de discussie is het meerdere keren geopperd) een oproep voor begrip voor mensen die zich niet aan de regels houden.
Sorry, dan begreep ik je verkeerd, het kwam anders over O+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Soccer98 schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:55:
''gezeik'' leverde het al zo'n 2 maanden voor de overheid....wat dat betreft niks nieuws dus

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:22

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik ga er zomaar vanuit dat het hetzelfde lijstje wordt als in Duitsland. Maarja, we hebben dit zelf met zijn allen voor elkaar gekregen. Nederland, bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-10 10:52

ultimateharry

Team Slayer:-)

Gunner schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:55:
[...]

NOS is vaak wel redelijk goed geinformeerd, denk dat de kans dat het blijft bij iets als "de bouwmarkten een uurtje eerder dicht" nihil zijn ;)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Patriot schreef op maandag 14 december 2020 @ 02:44:
[...]

Het is vanzelfsprekend voor de een zwaarder dan voor de ander, maar het zijn nog steeds zaken die je voor een groot deel wel op moet kunnen vangen met alternatieven, ook als die ietsje minder zijn. Als je psyche er echt niet tegen kan dat je je gesprekspartners niet altijd kunt aanraken dan stel ik voor dat het sowieso handig is om hulp te zoeken.
Af en toe verbaas ik me over het gebrek aan inlevingsvermogen hier... Maar dit is wel heel belachelijk en extreem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-10 20:40
Meh, de mensen die zeiken zijn de reden dat het nodig is vermoed ik.

Ik zou wel blij zijn als de regering toch weer een duidelijke lijn trekt van het is klaar nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-10 16:06
Net een half uur geleden een afspraak bij de kapper gemaakt voor morgen, omdat het meestal een dag duurde voordat het in ging. Dacht dus dat ik nog net goed zou zitten, helaas. Dan maar tot 17 januari een muts op haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-10 09:34
Basisscholen ook dicht zeker? Wat een feest gaat dat worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pompi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-10 16:06
Trouwens opvallend dat 17 januari precies ook de dag is die de Horeca eerder heeft geroepen rondom wat dan ook weer open gaan.

Edit: Oeps verkeerd gelezen is dus 19 janurari voor de maatregelen.

[ Voor 21% gewijzigd door Pompi op 14-12-2020 12:01 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik vraag me af of het zoveel gezeik oplevert.
Ik hoor om me heen vooral de hele tijd gezeik waar de lockdown nou blijft en waarom het allemaal zo lang moet duren. Volgens mij is het grootste deel van de bevolking wel blij dat het eindelijk tijd is.
Ik denk dat dit juist zorgt dat er een stuk minder gezeik is ;)

Overigens is dit wel een mooi voorbeeld van zachte heelmeesters, zeg.
Weken/maanden geleden werd er al geroepen om in oktober/november een harde lockdown te doen, zodat we december een beetje normaal konden doen. "nee, nee, want economie, niet nodig, blabla". En dan krijg je dus deze stinkende wond en zijn we nog veel verder van huis.
Pompi schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:00:
Trouwens opvallend dat 17 januari precies ook de dag is die de Horeca eerder heeft geroepen rondom wat dan ook weer open gaan.
Het duurt tot de 19e, hè ;)

[ Voor 13% gewijzigd door anandus op 14-12-2020 12:01 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-10 22:48
MikeyMan schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:58:
Ik ga er zomaar vanuit dat het hetzelfde lijstje wordt als in Duitsland. Maarja, we hebben dit zelf met zijn allen voor elkaar gekregen. Nederland, bedankt!
Ja, bij fout het volk, bij goed de maatregelen toch?

We hebben net de testen aangepast en vandaag is het pas weer wat warmer tov de afgelopen week. Verwacht nog een week stijgingen dus.

Draconische maatregel dit. Rutte hoeft De Jonge niet meer onder de verkiezingsbus te gooien, dus nu doet ie het alleen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Graag gedaan, jij ook bedankt d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renegrunn
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:05
Gunner schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:55:
[...]

Nee nu ook op de radio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:03
Dubbel

[ Voor 99% gewijzigd door Signs op 14-12-2020 12:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
anandus schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:00:
[...]
Ik hoor om me heen vooral de hele tijd gezeik waar de lockdown nou blijft en waarom het allemaal zo lang moet duren. Volgens mij is het grootste deel van de bevolking wel blij dat het eindelijk tijd is.

Overigens is dit wel een mooi voorbeeld van zachte heelmeesters, zeg.
Weken/maanden geleden werd er al geroepen om in oktober/november een harde lockdown te doen, zodat we december een beetje normaal konden doen. "nee, nee, want economie, niet nodig, blabla". En dan krijg je dus deze stinkende wond en zijn we nog veel verder van huis.

[...]

Het duurt tot de 19e, hè ;)
Mijn omgeving juist precies andersom. Ik ken echt niemand die voor een lockdown is. Weer een maand thuisonderwijs, had gewoon voor de kinderen deze week afgemaakt, het maakt nu toch al niet meer uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-10 20:08

Stoney3K

Flatsehats!

Veel succes met het handhaven van 'geen bezoek ontvangen'. Wat denk je dat iedereen gaat doen als ze nergens meer naartoe mogen?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:27
Nou, daar gaat het afzwemmen voor diploma C van mijn dochter aanstaande zaterdag gok ik ;)

Het stoort me eigenlijk vooral dat dit niet een week of 4 geleden al gedaan is. Dit zat er toch al dik aan te komen?

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-10 17:58

Patriot

Fulltime #whatpulsert

42erik schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:58:
[...]

Af en toe verbaas ik me over het gebrek aan inlevingsvermogen hier... Maar dit is wel heel belachelijk en extreem.
Wilde je ook nog een argument opvoeren, of laat je het bij dit soort blinde uitspraken? Ik zal mijn standpunt verduidelijken: Als je psychisch kapot gaat, niet kunt functioneren omdat je de mensen die je spreekt niet de hand kunt schudden of je een collega die een goede grap maakt geen gemoedelijke tik op de schouders kunt geven, dan is er reden om te vermoeden dat er meer mis is. Ondanks dat het deel uitmaakt van de normale omgangsvormen van mensen is het niet normaal dat dat je zo sloopt en is het geen argument om (begrip op te roepen voor) het negeren van regels die zijn ingesteld om mensenlevens te redden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Señor Sjon schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:01:
[...]

Draconische maatregel dit. Rutte hoeft De Jonge niet meer onder de verkiezingsbus te gooien, dus nu doet ie het alleen.
Mjah, maar er waren niet echt alternatieven verder.
Niemand is blij dat dit moet gebeuren, natuurlijk.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-10 15:21

Basszje

Reisvaap!]

ehtweak schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:27:
[...]
Terwijl normaliter wij Hollanders toch erg van de voorzorgmaatregelen zijn. Ik bedoel maar, we bouwen en verhogen dijken omdat we een statistische kans zien dat er weer een superstorm komt één keer in de zoveel duizend jaar.
Maar een voorspelling dat we te maken krijgen met zaken als zoönoses en daaruit voortvloeiende serieuze gevolgen, worden nogal, laten we het voorzichtig zeggen, niet erg serieus genomen. :?
De zee is natuurlijk makkelijk de vijand van ons allen waar we samen achter kunnen gaan staan. Je verdient ook geld door dergelijke verdedigingen te maken (als markt) . Maar klimaatverandering voorkomen komt direct aan de winsten, dus dat is dan al een stuk moeilijker. Zie de paradox dat voorkomen beter is dan genezen ( qua noodzaak van die deltamaatregelen), maar dat levert geen handelingen op.

Voor zoonosen-preventie kom je tot de conclusie dat de relatie mens-dier anders moet, vooral wat betreft intensieve industrie. Daar komen dus al verschillende belangen in de knel.

Daarnaast is er het geloof dat dat slanke Just-In-Time zorg geld oplevert ipv kost en dus hebben we dat hele circus hier neergezet. Ook hier kom je aan belangen van zorgmanagers en de hele overheadkermis als je daar wat aan wilt doen.

Nederlanders lijken dus wel goed met voorzorgsmaatregelen, maar alleen als het verder geen belangen schaadt en/of bepaalde groepen geldt kost. Wat grappig genoeg precies in lijn is met de reden waarom de waterschappen ooit zijn opgericht in strijd tegen het water / om water te managen. Democratie omdat het goedkoper is.

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
posttoast schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:03:
Nou, daar gaat het afzwemmen voor diploma C van mijn dochter aanstaande zaterdag gok ik ;)

Het stoort me eigenlijk vooral dat dit niet een week of 4 geleden al gedaan is. Dit zat er toch al dik aan te komen?
How about B-diploma morgenmiddag... Al de zoveelste keer dat zwemles overhoop gaat.
anandus schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:03:
[...]
Nou, er zijn hele groepen mensen die dit blijkbaar willen, dus die kunnen niet de kaart spelen dat ze er niet blij mee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 08:43
Hoe was dit gegaan als we in september al gewoon iedereen konden testen?
Dan hadden we waarschijnlijk destijds 25.000 besmettingen per dag die we eventueel nu hadden terug gebracht naar 10.000 besmettingen per dag, dan krijg je een totaal ander beeld als dat je nu hebt, waarbij je elke x aantal weken veel meer mag gaan testen...

En wat een wanbeleid hebben we gezien afgelopen weken :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-10 15:58
Precies.
In 24 uur tijd hoor ik 4 verhalen via collega's en vrienden, en lees ik er hier een paar, dat er mensen zijn die dus niet eens thuis blijven als iemand in hun naaste omgeving getest wordt of al positief is. Leven die op een andere planeet ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 17:56

Egocentrix

Parttime zeurkous

Señor Sjon schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:04:
Nou, er zijn hele groepen mensen die dit blijkbaar willen, dus die kunnen niet de kaart spelen dat ze er niet blij mee zijn.
Je kunt iets wel verstandig vinden, maar je hoeft er nog niet blij mee te zijn dat het nodig is ;)

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Plenkske schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:06:
[...]

Precies.
In 24 uur tijd hoor ik 4 verhalen via collega's en vrienden, en lees ik er hier een paar, dat er mensen zijn die dus niet eens thuis blijven als iemand in hun naaste omgeving getest wordt of al positief is. Leven die op een andere planeet ?
Voor velen is het angstbeeld uit maart dan ook allang weg en wordt de stapeling van regels alleen maar hinderlijker..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tc-Chub
Señor Sjon schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:01:
[...]

Ja, bij fout het volk, bij goed de maatregelen toch?

We hebben net de testen aangepast en vandaag is het pas weer wat warmer tov de afgelopen week. Verwacht nog een week stijgingen dus.

Precies dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
iemand nog naar de kapper? tot komende nacht 12 uur de tijd ervoor ;) daarna een week of 5 wachten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:34

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik ben vrij benieuwd of het dan ook geldt voor de vakantieparken (zoals hierboven genoemd) maar toch ook voor de sport(scholen). Zal vast dicht gaan, maar beiden worden nergens genoemd tot nu en zeker sport is wel echt het enige dat overblijft, maar goed, daar valt ook wel een mouw aan te passen.

Het is jammer dat het zover heeft moeten komen, maar ik denk dat we collectief krijgen wat we dus blijkbaar collectief verdienen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Señor Sjon schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:07:
[...]

Voor velen is het angstbeeld uit maart dan ook allang weg en wordt de stapeling van regels alleen maar hinderlijker..
Die stapeling van regels was niet nodig geweest als we ons beter aan de vorige sets hadden gehouden.

Maargoed; de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat dit in de landen om ons heen hetzelfde euvel lijkt te zijn.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:10
Tja, niemand doet dit voor zn plezier (OMT en overheid ook niet). We hebben dit puur door ons eigen gedrag (black friday, sinterklaas) op onze hals gehaalt - de cijfers liegen er niet om.

De enige op wie we boos kunnen zijn is onze medemens, niet de overheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:51
anandus schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:03:
[...]
Tja, wij willen ook graag naar de bios of uit eten. Maar ik heb wel iets van "told you so" en "eigen schuld" als mensen nu gaan klagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06:56
Jovatov schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:22:
Ik snap Maurice zijn verhaal totaal niet.

De eerste week van december is voor het eerst de positiviteitsratio weer gestegen (maar licht van 11.1 tot 11.6%). Een week later, afgelopen week zien we voor het eerst de ziekenhuiscijfers ook weer stijgen. Zie dit grafiekje:

[Afbeelding]

Van afgelopen week is de positiviteitsratio nog niet bekend. Dat horen we (helaas) morgen pas. Wel zijn de positieve testen bekend en die schieten door het dak.

De ziekenhuisopnames zijn nog niet zo hard gestegen omdat die (zoals Maurice ook stelt) pas minimaal een week na stijging besmettingen volgen.

Maurice stelt zelf voor om nog een week te wachten. Maar waarom is me een raadsel. Hij stelt dat de ziekenhuisopnames niet stijgen. Maar die zijn wél gestegen, maar licht. En die lichte stijging komt precies overeen met de lichte stijging positivitetsratio vorige week. Er is géén trendbreuk in positiviteitsratio/opnamecijfers.
Weet je de vorige "nog een week" actie van m nog? Toen we amper een paar dagen later al op 11k besmettingen zaten in een dag? Oh wat was ie toen ineens stil.

Het zou voor NL goed zijn als hij zelf corona krijgt en een tijdje verdwijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Dat wordt dus een lange wintersport, waar kunnen we heen?

alles kan off-topic

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Gaan de slijterijen ook dicht? :+

Ik vraag dit voor een vriend :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-10 18:26

Killjoy

Klingon lawn products

Ankona schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:11:
Dat wordt dus een lange wintersport, waar kunnen we heen?
Je zou een vrieskist kunnen aanschaffen :+
RodeStabilo schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:11:
Gaan de slijterijen ook dicht? :+

Ik vraag dit voor een vriend :P
Dank je wel ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Killjoy op 14-12-2020 12:12 ]

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-10 17:38
Gelijk even de wintersport geboekt, lekker :D!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:50

Laguna

Connaisseur

Plenkske schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:28:
[...]

Hij begint al bij de verkeerde data (NICE).
De rest is dan eigenlijk al onzin.
Als hij nou eens die grafieken maakt op basis van LCPS data, en dan ook nog eens stopt om het moment dat data achter loopt (qua % positief).
Maar dan klopt zijn conclusie natuurlijk niet meer.
Voor nieuwe opnames moet je juist uitgaan van de cijfers van NICE en niet van LCPS (dat is ook de reden dat de cijfers van NICE op het coronadashboard bij nieuwe opnames gebruikt worden en niet die van LCPS), dus nee hij gaat niet uit van de verkeerde data (op beide websites wordt ook gewaarschuwd voor het gebruik van de cijfers).
YakuzA schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:50:
[...]

Ik vind het idd ook jammer, de overheid laat nu blijken dat ze (eindelijk) iets geleerd hebben van het (alweer) te laat ingrijpen bij het begin van de 2e golf.
En dan komt er een zeemeeuw als Maurice weer aankakken met dat ze nu te vroeg gaan zijn met de maatregelen en dat we nog 2 weekjes moeten afwachten hoe het loopt (exact waar grote kritiek op was richting de overheid was bij het begin van de 2e golf)
Grote kritiek van wie? Het Red Team? Een aantal mensen hier in het topic? Staat mij niks van grote kritiek bij.
anandus schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:00:
[...]
Dat hoor ik echt nergens, behalve van een aantal mensen hier in het topic en in de media door een belabberde steekproef uit te voeren.
Wat een onzin, de druk op de zorg zou te hoog zijn, momenteel zo'n 1200 mensen in het ziekenhuis terwijl dat er een maand geleden nog 2000 waren. Net of de cijfers al zodanig hard stijgen dat er een harde lockdown nodig is. Ik ben heel benieuwd naar de hoogte van de stijging van het percentage positieve testen morgen, dat zulke extreme maatregelen gerechtvaardigd zouden zijn.

[ Voor 30% gewijzigd door Laguna op 14-12-2020 12:44 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 21:21
Hoppa, alles dicht, iedereen die thuis blijft werken en waarschijnlijk wel weer paniek-aankopen in supermarkten.

Het leuke is dat ik ook gewoon verwacht dat alles nu dicht gaat maar zodra alles open gaat het verhaaltje weer opnieuw begint, het schiet gewoon niet op.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Laguna schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:12:
[...]

Wat een onzin, de druk op de zorg zou te hoog zijn, momenteel zo'n 1200 mensen in het ziekenhuis terwijl dat er een maand geleden nog 2000 waren. Net of de cijfers al zodanig hard stijgen dat er een harde lockdown nodig is. Ik ben heel benieuwd naar de hoogte van de stijging van het percentage positieve testen morgen, dat zulke extreme maatregelen gerechtvaardigd zouden zijn.
Ja.. maar..in Duitsland..

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Kerstvakantie begint eind van de week, scholen moeten dus vanaf woensdag dicht. Zal echt veel uitmaken, die scholen niet de kans geven netjes het jaar af te sluiten.

En ook de rest van de maatregelen. Echt puur bedoeld om daadkrachtig over te komen, ik verwacht er verder niets van. Wel een hoop ellende.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Ankona schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:14:
Kerstvakantie begint eind van de week, scholen moeten dus vanaf woensdag dicht. Zal echt veel uitmaken, die scholen niet de kans geven netjes het jaar af te sluiten.

En ook de rest van de maatregelen. Echt puur bedoeld om daadkrachtig over te komen, ik verwacht er verder niets van. Wel een hoop ellende.
Ik verwacht een hoop burgelijke ongehoordzaamheid (en terecht). Hoop mensen laten hun kerstplannen gewoon door gaan (wij ook), en op oudjaarsdag ga ik lekker in een weiland hier carbid schieten. Ze zoeken het maar uit...

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Weet er iemand ergens een lijst met wat er precies bedoelt wordt met essentiele winkels? Ik begrijp dat dat o.a. supermarkten en drogisterijen zullen zijn, maar verder denk ik bijvoorbeeld aan pakketpunten.

Als men massaal online gaat bestellen, zullen die pakketten ergens heen moeten, ook al zijn de mensen thuis. Er zijn pakketten onderweg naar pakketpunten die niet na een maand pas retour kunnen. Lijkt me vrij lastig om die te sluiten.

Vandaar de vraag: wat zijn precies essentiele winkels?

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Basekid schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:10:

De enige op wie we boos kunnen zijn is onze medemens, niet de overheid.
Dat klinkt wel heel stoer, maar is het ontkennen van de echte oorsprong van al deze ellende...

Deze misère is het gevolg van een falend overheidsbeleid. En het negeren van adviezen van wetenschappers en andere deskundigen. Alleen ligt die oorzaak al vele jaren in het verleden. :-(
En uiteraard, dat kunnen we nu niet meer terugdraaien. Maar laten alsjeblieft er nou eens een keertje van leren.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05-2024
@Ankona
Wellicht dat ze allerlei (einde jaars) kerstvieringen en nieuwjaarbijeenkomsten voor willen zijn. Scheelt wellicht besmettingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St@m

St@m

@ Your Service

Precies, weer lekker teleurgestelde kinderen omdat hun kerstontbijt niet door kan gaan.. uiteraard wel net de boodschappen gedaan om voor de hele klas ons gedeelte van het kerstontbijt te voorzien.. Die anderhalve dag op de basisschool gaat het verschil wel maken ja..

Waar betalen we die lui ook alweer voor in Den Haag? Niet om fatsoenlijk beleid te ontwikkelen en na te denken in ieder geval.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon

Vooral dit. Kinderen hier zijn al van de leg dat de jaarlijks vakantie met opa en oma niet doorgaat, maar ook even drie dagen voor het einde van het schooljaar de stekker eruit trekken. Absurd.

Mogen we zeker weer de kinderopvang gaan doorbetalen en later weer terugkrijgen? Wat een !$#!$gedoe weer.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• D-e-n
ShininNL schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:12:
Gelijk even de wintersport geboekt, lekker :D!
Ik mag hopen dat dit een slechte grap is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
MikeyMan schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:09:
[...]

Die stapeling van regels was niet nodig geweest als we ons beter aan de vorige sets hadden gehouden.

Maargoed; de eerlijkheid gebiedt te zeggen dat dit in de landen om ons heen hetzelfde euvel lijkt te zijn.
Ik blijf er bij, grootste euvel blijft het weer, straks gaan bij ons de besmettingen naar beneden (in het voorjaar), en gaan in Australie en dat soort landen de besmettingen weer stijgen :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-10 20:29
_Bailey_ schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:08:
iemand nog naar de kapper? tot komende nacht 12 uur de tijd ervoor ;) daarna een week of 5 wachten
Ik had komende zaterdag gemoeten, dat wordt weer staan te kutten met de tondeuse met meerdere spiegels, want je ziet echt niet wat je aan de achterkant van je hoofd doet.

Kappers bannen is echt BS. Mondkapjes op, klanten op afstand, ook achter de tafel en er zijn max. zoveel mensen binnen.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• D-e-n
Señor Sjon schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:17:
[...]

Vooral dit. Kinderen hier zijn al van de leg dat de jaarlijks vakantie met opa en oma niet doorgaat,
Dat geeft vooral aan hoe verwend ons aller kinderen anno 2020 zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
THE_BASE schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:15:
Weet er iemand ergens een lijst met wat er precies bedoelt wordt met essentiele winkels? Ik begrijp dat dat o.a. supermarkten en drogisterijen zullen zijn, maar verder denk ik bijvoorbeeld aan pakketpunten.

Als men massaal online gaat bestellen, zullen die pakketten ergens heen moeten, ook al zijn de mensen thuis. Er zijn pakketten onderweg naar pakketpunten die niet na een maand pas retour kunnen. Lijkt me vrij lastig om die te sluiten.

Ervaring met lijsten van de overheid is:
*subject to change

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06:55
matthijst schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:51:
[...]

Lachwekkend dit. En een beetje sneu ook inmiddels.
Je leest selectief. Het is gewoon een optelsom: geen vakanties, geen festivals, geen concerten, geen teamsport, niet uit eten, geen cafebezoek, niet kijken bij sport, geen of minder familiebezoek. En daarbovenop: 8 maanden lang alleen thuis zitten zonder contact met je collega's. dan spreek je opeens heeeeeeeeeel wat minder mensen over een week heen. En zit je opeens 36 uur per week alleen in een hokje.
Misschien dat jij geen vrienden op je werk hebt (die je ook buiten werktijd zag, maar nu minder: want corona), maar een hoop mensen hebben dat wel.
Hier wel met je eens hoor. Het is inderdaad wel de optelsom die een mens de put ik kan helpen. Ik heb wel vrienden en contacten via werk/collega's. Enige wat ik wil zeggen, is dat we moeten aanpassen. Die contacten zijn inderdaad door corona vaak minder of helemaal weg. Maar is dat slecht ... of een kans om andere contacten te verkennen? Komende weken lijkt het nog erger te worden. Ik wil het daarom hier wel bij laten en jij en anderen die het er zwaar mee hebben succes wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Señor Sjon schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:17:
[...]

Vooral dit. Kinderen hier zijn al van de leg dat de jaarlijks vakantie met opa en oma niet doorgaat, maar ook even drie dagen voor het einde van het schooljaar de stekker eruit trekken. Absurd.

Mogen we zeker weer de kinderopvang gaan doorbetalen en later weer terugkrijgen? Wat een !$#!$gedoe weer.
Gaat de kinderopvang ook dicht dan? Dat zie ik nergens terug

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
D-e-n schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:18:
[...]

En je klaagt net over medelevendheid van iemand anders. Top bezig. :P Begrijp dat je zelf geen kinderen hebt en die opa en oma maar sporadisch hebben gezien de afgelopen periode. :?

FYI, is gewoon een vakantiehuisje in NL, niks bijzonders.

Is Schiphol als Coronahub al dicht? Of is dat de grootaandeelhouder toch een te grote stap?

[ Voor 11% gewijzigd door Señor Sjon op 14-12-2020 12:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Goed punt. Praktisch probleem.
Bij deze zijn alle pakketophaalpunten tot essentiële winkel gepromoveerd! >:)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Het Duitse lijstje:

Lockdown im Handel: Diese Ausnahmen gelten
der Lebensmittel-Einzelhandel,
Direktvermarkter für Lebensmittel,
Abhol- und Lieferdienste,
Getränkemärkte,
Reformhäuser,
Apotheken,
Sanitätshäuser,
Drogerien,
Optiker,
Hörgeräteakustiker,
Tankstellen,
Kfz- und Fahrradwerkstätten,
Banken und Sparkassen,
Poststellen,
Reinigungen,
Waschsalons,
Zeitungsverkaufsläden,
Tierbedarfs- und Futtermittelmärkte,
Weihnachtsbaumstände
und Großhandel.

Ga er maar vanuit dat dat een copy/paste wordt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:34

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
D-e-n schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:18:
[...]

Dat geeft het niet. Er is veel literatuur over geluk te vinden, een van de meest toegankelijke boeken is Sapiens, waarin heel goed uitgelegd wordt hoe geluk werkt en vooral ook relatief is.

Dat heeft dus echt niets met verwend en het kan altijd erger te maken. Geluk is nou eenmaal vanuit je eigen perspectief, hoe hadden mensen anders 100-en jaren geleden gelukkig kunnen zijn? Of tijdens WOII?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

-tom-562 schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:15:
[...]

Ik verwacht een hoop burgelijke ongehoordzaamheid (en terecht). Hoop mensen laten hun kerstplannen gewoon door gaan (wij ook), en op oudjaarsdag ga ik lekker in een weiland hier carbid schieten. Ze zoeken het maar uit...
Applausje jongens! Iemand is zijn pubertijd niet ontgroeid! Applaus _/-\o_

Heel stoer, echt waar! Het land is je dankbaar. ;w

Default blanke hetero

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-10 17:44
-tom-562 schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:19:
[...]

Gaat de kinderopvang ook dicht dan? Dat zie ik nergens terug
Als de scholen dicht gaan dan zal de KDV wel op noodopvang terugvallen voor kritische beroepen zoals bij de eerste lockdown

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Net geprobeerd afspraak bij kapper te maken, ze hadden nog een gaatje om 23:30 :D :+

Ik wacht wel 5 weken.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15-10 18:34

Typhone

Who Dares Wins

Bensimpel schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:21:
Net geprobeerd afspraak bij kapper te maken, ze hadden nog een gaatje om 23:30 :D :+

Ik wacht wel 5 weken.
Same here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stylze
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:27
Zullen hoge scholen en universiteiten wel open blijven? ze lijken vooral over middelbare scholen te praten

[ Voor 31% gewijzigd door Stylze op 14-12-2020 12:22 ]

Playstation 5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15-10 19:32
RTL:

Hoofdpunten van nieuwe #lockdown:
- t/m 19 januari
- zowel basis- als middelbare scholen dicht
- niet-essentiële winkels en 'doorstroomlocaties' dicht
- ook contactberoepen moeten sluiten
Aanvulling:
- basis- en middelbaar scholen moeten online verder
- kinderopvang ook dicht, wel voor vitale beroepen
- alleen medische contactberoepen mogen openblijven
- max. 3 personen voor Kerstdagen,
- verzoek: blijf thuis, thuis max. 2 op bezoek
Aanvulling:
- ook sportscholen gaan dicht
- rechtbanken, Tweede Kamer etc. zijn essentieel, dus gaan in aangepaste vorm verder
- er komt geen avondklok

"Ook de kinderopvang gaat dicht, net als niet-essentiële winkels en culturele instellingen, zoals theaters."

https://www.rtlnieuws.nl/...anuari-alle-scholen-dicht

[ Voor 77% gewijzigd door Ryur op 14-12-2020 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:54
[b]Señor Sjon schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:19:
Is Schiphol als Coronahub al dicht? Of is dat de grootaandeelhouder toch een te grote stap?
Hear, hear

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianGTI

Ik wacht wel 5 weken.
Heb ik even geluk dat mijn moeder dat nog steeds kan :P
Ryur schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:22:
RTL:

Aanvulling:
Aanvulling:
- rechtbanken, Tweede Kamer etc. zijn essentieel, dus gaan in aangepaste vorm verder
- er komt geen avondklok
Sinds wanneer zijn die essentieel, die vallen toch onder kleuterscholen? Dus ook sluiten die hap! >:)

[ Voor 53% gewijzigd door FabianGTI op 14-12-2020 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 00:24
Op naar: teveel drukte in de bossen, op het strand etc

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
St@m schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:16:
[...]

Precies, weer lekker teleurgestelde kinderen omdat hun kerstontbijt niet door kan gaan.. uiteraard wel net de boodschappen gedaan om voor de hele klas ons gedeelte van het kerstontbijt te voorzien.. Die anderhalve dag op de basisschool gaat het verschil wel maken ja..

Waar betalen we die lui ook alweer voor in Den Haag? Niet om fatsoenlijk beleid te ontwikkelen en na te denken in ieder geval.
De #ikdoenietmeermee beweging ga ik steeds serieuzer nemen.

Rutte en zijn knecht roepen elke week weer wat anders, vorige week nog de verzekering dat er voor kerst niets zou gebeuren. Laten de scholen maar lekker open blijven, al dan niet bij de juf thuis ofzo.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-10 20:29
Señor Sjon schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:18:
[...]

Ervaring met lijsten van de overheid is:

[...]
Het wordt morgen een fuck-up, daarna wordt de lijst aangepast.

Afgaande op de Duitsers:

- Opticiens open
- Drogerijen open
- Slagers, groenteboeren, bakkers open
- Slijterijen open (met 20:00) regel
- Supers open
- Dierenwinkels open
- Groothandels open
- Fysio's mag nog

GAMMA, Blokker, HEMA, kledingwinkels, electronics (MM etc) allemaal dicht. Dat wordt een dingetje voor ophalen en retourneren pakketen.

Blij dat ik alle Xbox en PS aankopen binnen heb en net nog zaterdag een pakket retour heb gestuurd.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Ebayzo schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:21:
[...]
Applausje jongens! Iemand is zijn pubertijd niet ontgroeid! Applaus _/-\o_

Heel stoer, echt waar! Het land is je dankbaar. ;w
Hij doet toch niks wat verboden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

cvs79 schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:21:
[...]

Als de scholen dicht gaan dan zal de KDV wel op noodopvang terugvallen voor kritische beroepen zoals bij de eerste lockdown
Ohja (dat was ik alweer vergeten). Scheelt dat mijn vriendin zelf bij een KDV werkt en het bedrijf waar ik voor werk toentertijd ook aangemerkt was als 'kritisch' (voedselindustrie), opvang is dan weer geen probleem.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:54
cvs79 schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:21:
[...]

Dat zou fijn zijn, dan kunnen ze nog wel naar de opvang. Ik vreesde er al voor.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

In Amsterdam (moest er helaas zijn ivm een afspraak) was het dit weekend ontzettend druk bijvoorbeeld. Niemand die rekening met een ander houdt. Super gehaast weer en een stront voorop mentaliteit. Zoals het eigenlijk altijd was. Met 4 man breed op de stoep lopen waardoor ik op de fietspad werd geforceerd te lopen bv.

In de Albert Heijn een hoop jonge medewerkers met elkaar speels te doen en dicht tegen elkaar aanstaan met een mondkapje op half 11 (niet over de neus). In andere supermarkten of winkels zie je ook mondkapjes alleen over de mond en niet over de neus. In de tankstation medewerkers die verse broodjes beleggen ook een mondkapje niet over de neus heen.

En dit terwijl in Amsterdam begin maart iedereen nog zo popi jopi vanaf hun balkonnetje - want ja dat deden ze ook in italie/spanje - te klappen voor de mensen in vitale functies. Want o wat waren we opgesloten in Amsterdam zeg, dus het balkon was de enige plek om te klappen.

In 9 maanden tijd lijkt niemand iets geleerd te hebben. Vind het dan ook maar een hypocriete zooi in de stad. Hoe moeilijk is het nou om gewoon even een paar maandjes volgzaam te zijn en kijken wat het effect is. Dan kan je zeggen het helpt of niet. Nu doen we maar wat en valt er geen pijl op te trekken.

Ben blij als ik weer terug ben in mn dorpje waar het allemaal wat gemoedelijker/verstandiger gaat.

Ik krijg steeds meer het idee dat ik de enige ben die zijn contacten heeft beperkt, frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Ik wacht wel 5 weken.
Net gedaan bij mijn kapper. Morgenmiddag 17:00 uur. Zal één van de laatsten zijn, denk ik.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:13

Paladin

Play Ball!

Nou ik lees dat de fysio therapeuten ook dicht gaan, in dat geval kan ik mezelf ook ziek gaan melden ivm rug klachten welke ik net een beetje onder controle had door hulp en manipulatie god wat leuk weer terug naar af....

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Ik vind het zo jammer dat dit nodig is. En terwijl veel mensen de schijn wekken dat een grote groep mensen de maatregelen blijkbaar niet heeft gevolgd, ben ik hier niet meteen van overtuigd. De maatregelen, zoals ze er stonden, waren gewoon te soepel. Ik bedoel, iedere dag 3 mensen mogen ontvangen binnen je huis is krankzinnig! En genoeg mensen die inderdaad bijna dagelijks gasten in huis ontvingen. Geen wonder dat je dan een sterke stijging ziet van het aantal besmettingen.

Meanwhile hebben voorzichtigere mensen al sinds maart nauwelijks hun familie of vrienden gezien, omdat men wist dat dit wellicht legaal was, maar volstrekt onverantwoord.

Dat vind ik zo oneerlijk aan deze situatie: er werd zoveel speelruimte gecreëerd dat mensen zelfs zeer onverantwoord gedrag konden rechtvaardigen daar het volgens de regels mocht. Men snapt wat dat betreft niet langer het verschil tussen 'wat mag' en 'wat hoort': Ik 'mag' ook scheten laten in het openbaar, en ik 'mag' ook uitgebreid aan m'n ballen krabben, maar dat is onfatsoenlijk. En men 'mag' dus 3 mensen per dag thuis ontvangen, maar als je dat daadwerkelijk doet ben je simpelweg onfatsoenlijk en asociaal bezig.

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSwipe
  • Laatst online: 15-10 17:55

SideSwipe

ZijZweep / SaaitSwiep !

Best wel shit eigenlijk. We hadden hier een uitgebreide kerst allang opgegeven en we bleven thuis. Ook het kraambezoek is maar 2 personen geweest.

Zit alleen nog met een zoon die na een thuiszit periode van 2 jaar eindelijk weer naar school mocht.
We gaan maar zien hoe het gaat lopen.. Ideaal is het niet..

Voor de rest: Oud en nieuw wordt vast erg gezellig in Nederland :/

Trotse vader x 2!| Profiel volspammen mag hier: Klik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Señor Sjon schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:19:
[...]

nee hoor. Komende anderhalve week mega druk met uitreizende Nederlanders....lekker naar de zon! En wat er gebeurd als al die (tien)duizenden Nederlanders weer terugkomen? ach, na mij de zondvloed toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Cass Casey schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:23:
[...]

Net gedaan bij mijn kapper. Morgenmiddag 17:00 uur. Zal één van de laatsten zijn, denk ik.
Dacht het niet, maatregelen gaan om 0:00 vannacht in.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07:31
[...]

Ik verbaas mij er vooral om dat de school van je kinderen een lopend buffet doet... En ouders en kinderen dus eten voor elkaar gaan klaar maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
MikeyMan schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:25:
[...]

Dacht het niet, maatregelen gaan om 0:00 vannacht in.
Ah. Damn. Ik dacht morgenavond 18:00 uur. Dat wordt dan experimenteren met de tondeuse... (8>

[ Voor 10% gewijzigd door Cass Casey op 14-12-2020 12:28 ]

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08:16

Yucon

*broem*

[...]

Ai, dat wordt dus 3 weken buffelen om al die chocolademousse weg te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Alles wat prima te controleren is gaat dicht, bij de kapper moet je je al registreren, sportschool hetzelfde. Had prima nog open gemogen imho.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:37
Ryur schreef op maandag 14 december 2020 @ 12:22:
RTL:

Hoofdpunten van nieuwe #lockdown:
- t/m 19 januari
- zowel basis- als middelbare scholen dicht
- niet-essentiële winkels en 'doorstroomlocaties' dicht
- ook contactberoepen moeten sluiten
Aanvulling:
Aanvulling:
- er komt geen avondklok

"Ook de kinderopvang gaat dicht, net als niet-essentiële winkels en culturele instellingen, zoals theaters."

https://www.rtlnieuws.nl/...anuari-alle-scholen-dicht
Vanavond weer rijen voor de coffeeshops? Of blijven die gewoon open voor afhalen? :D
Pagina: 1 ... 136 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.

Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het nut en de noodzaak van mondkapjes
Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
De Coronavaccins