Misschien allemaal waar. Maar er is ook niemand die helder heeft wat we nu nog 'acceptabel' vinden toch?Jovatov schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:36:
[...]
Ik geef je gelijk dat de correlatie anders is nu er meer getest wordt. Maar daarom dus kijken naar de positiviteitsratio en niet het aantal postieve testen.
De eerste week van december was er lichte stijging positiviteitsratio en óók lichte stijging ziekenhuisopnames. Er is wat dat betreft dus niets veranderd.
Het hoge aantal positieve testen doet vermoeden dat de positivietsratio verder is gestegen. Vandaar nieuwe maatregelen, want dat voorspelt verder stijging ziekenhuisopnames.
De zorg heeft klappen gehad, maar zal nu hard blijven schreeuwen tot dat het helemaal voorbij is. Elke mogelijkheid die je ze geeft (zie Kuipers) gebeurt dat wederom.
Als ik ooit een te druk ben geweest op mijn werk zou ik dat ook doen. Je bescherm je eigen hachje. Ik denk ook niet dat daar iets mis mee is, maar politieke leiders moeten ook andere schade in overweging nemen.
Ik kan me nu al 'verheugen' op alle krantenkoppen over kanker doden, psychologische schade, faillissementen, zelfmoorddoden en ga zo maar door. En ik kan me al helemaal verheugen op al die miljarden die we als samenleving straks gaan moeten terugbetalen.
Dood gaan hoort bij het leven net zo als een griepgolf. laten we inzetten op een gezond en preventief beleid en ook kijken hoe we de aanbod kant van de zorg kunnen verhogen. Je gaat mij niet vertellen dat we wel mensen op mars zetten ,maar dat niet voor elkaar krijgen. Kwestie van ECHT willen