Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 135 ... 224 Laatste
Acties:
  • 695.736 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-10 15:58
Ankona schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:59:
[...]
(nadeel is alleen dat je de electrische thuisladers niet pakt)
En de leaserijders, tenzij de bedrijven hun beleid dan ook snel aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:03
Soccer98 schreef op maandag 14 december 2020 @ 08:22:
[...]

Daar ga je dus veel en veel te kort door de bocht. Blijkbaar gaat het jou beter af, maar er zijn zat mensen die zich enorm beperkt voelen door de regels. Er zijn mensen wiens sociale leven zich wel voornamelijk afspelen op school of op werk en dat normale contact is dan verdwenen. Gaat een ieder anders mee om. Kan je wel triest vinden, maar dat slaat natuurlijk nergens om om zo te oordelen.
Eens dat ik daar hard over oordeel in mijn reactie. Ik snap de situatie heel goed verder, natuurlijk missen veel mensen de contacten op het school en op het werk. De stelling ging echter over het totaal ontbreken van sociale contacten, door thuiswerken. En dat klopt niet. Mensen die je wil zien, ook de collega's die je mist, kun je gewoon thuis opzoeken. Tenzij de ander het niet wil. Maar met die mensen kun je dan nog videobellen of bijvoorbeeld samen online gamen of gewoon bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:17
ijdod schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:02:
[...]

Daar is al een paar keer op gereageerd. Die paar vaccins op korte termijn gaan het echt niet maken... dus waarom blijf je daaraan vasthouden?
Waarom denk je dat er voor staat "mijn hoop"?

Dat het niet gebeurd, dat heb ik vanaf mijn eerste post hierover al duidelijk gemaakt.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruise Control
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-07-2024
Drardollan schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:03:
[...]

Als de Hond iets zegt dan moet je precies het tegenovergestelde doen is mijn ervaring.
Ja, wat begrijpt die man nou van statistiek... |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:58

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Jorizzz schreef op maandag 14 december 2020 @ 07:39:
[...]

[...]

Bedankt dat jullie me op de maandagochtend nog even aan het lachen maken. Hoe wereldvreemd kun je zijn? Een vriend de hand schudden, een arm om iemand heen slaan die het moeilijk heeft, iemand die je lief hebt een knuffel of een zoen kunnen geven. het is allemaal menselijk gedrag. Aanraken is normaal. Het moet toch niet gekker worden dan dat je mij de les gaat lezen en mij gaat vertellen dat ik hulp moet gaan zoeken als ik hier niet goed zonder kan? Aanraking in communicatie, anders dan zakelijk of oppervlakkig is gewoon de norm. Dat is het vrijwel overal ter wereld (en dan valt het hier in NL nog best mee) en dat is het ook altijd geweest. Kun jij er makkelijk zonder? Leuk voor jou, maar besef dat je daarmee afwijkt van de gemiddelde mens.
Het is een beetje onzinnig om het allemaal onder hetzelfde te scharen. Het is bijvoorbeeld veel vreemder als je niet kan zonder handen schudden dan zonder intimiteit van je geliefde (iets wat overigens in de meeste gevallen gewoon nog mogelijk is). Het is m.i. onterecht om te doen alsof het de norm is dat mensen er psychisch aan onderdoor gaan dat ze de meest oppervlakkige vormen van fysiek contact op moeten geven. Het feit dat het normale menselijke gedragingen zijn wil niet zeggen dat het ook normaal is dat je je hier in tijd van nood niet in aan kunt passen en daarmee anderen in gevaar brengt.
En voor de opmerkingen dat het geen reden is voor mij om me niet aan de regels te houden, guess what? Het is juist het feit dat ik me wél aan de regels houdt, veel meer dan de gemiddelde Nederlander zelfs, dat ervoor zorgt dat ik langzaam gek wordt. Vandaar dat ik wel enigszins begrip hebt voor mensen die zich niet per se net zo goed als ik aan de regels houden. Moet je ook eens proberen, je inleven in een ander!
Ik heb begrip voor hun lijden, maar ik keur het niet volgen van de regels af.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Drardollan
Cruise Control schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:04:
[...]

Ik ga er niet meer over zeggen, dit is het serieuze topic en daar vallen de berichten van en over de Hond wat mij betreft niet onder.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• BoB_HenK
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-10 20:33
[...]

Bar weinig, getuige de manier waarop hij zijn peilingen vorm geeft. Zijn steekproef is nooit aselect, zijn vraagstelling is doorgaans leidend en zijn gebruikte 'correctiefactoren' raken kant noch wal. De Hond is een populist die zichzelf vermomt als 'wetenschapper' en 'statisticus'

[ Voor 30% gewijzigd door BoB_HenK op 14-12-2020 10:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:17
[...]

kuch

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 22:42
Cruise Control schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:01:
Maurice de Hond betoogt vanmorgen dat een strengere lockdown een grote vergissing zou zijn:

[...]

Als ik de data in zijn artikel bekijk kan ik niet anders dan hem gelijk geven.
Tja, alleen jammer voor hem dat ook het aantal ziekenhuisopnames op aan het lopen is. De regering neemt echt wel het nieuwe testbeleid mee, maar zelfs dan zie je dat het weer oploopt. Gezien eerdere artikelen van hem die duidelijk de plank volledig mis sloegen zie ik hem meer als een stoorzender dan iets anders. Die speelt puur de expert om in de picture te staan, maar een expert kun je hem echt niet meer noemen.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RazorMaron
  • Laatst online: 21:21
DutchCommando schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:59:
[...]

Tijd om iets aan je omgeving te doen? :+
Mijn omgeving is heel divers, maar dan echt heel heel divers. Van woonwagenkampen tot 'achterstandswijken', van boerendorpjes tot de 'kakkers'. Overal heb ik wel wat vrienden. :+
Net zoals wat ik de afgelopen 6 jaren van mijn leven heb gedaan tijdens oud en nieuw, binnen zitten en mezelf vermaken. Al helemaal nu er een pandemie heerst en ik zoals ik al in een eerdere bericht aangaf, veelvuldig in contact ben met mensen bij mijn twee bijbaantjes.

Vuurwerk afsteken vind ik niks, durf niet eens een rotje af te steken. Het kopen vind ik ook enorme geldverspilling, voor mij is het geld de lucht in steken. Wellicht heeft het te maken met het feit dat ik van huis heb meegekregen dat het geldverspilling en gevaarlijk is, maar ik zou liegen als ik het geluid van een Cobra/carbid schieten niet vet vind.

Ach ja, ik weet in ieder geval dat ik met een schoon geweten en twee handen 2021 in stap mbt de maatregelen, een goed begin op zichzelf.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Maurice de Hond betoogt vanmorgen dat een strengere lockdown een grote vergissing zou zijn:

[...]

Zijn conclusie is te kort door de bocht.
Zijn laatste grafiek is nog niet compleet, want niet alle data is aanwezig. Op basis van eerste ziektedag loopt altijd achter.
We zijn 2 weken aan het stijgen. Vorige week zagen we al een stijging in de ziekenhuizen, in plaats van de daling. De stijging is nog niet zo hard. Maar zou vanaf deze week harder kunnen gaan omdat de besmettingen vorige week hoger waren.
Precies die week mist hij data. Maar baseert hij wel conclusie op.
En hij baseert ook nog eens zijn data op basis van NICE. Die loopt altijd wat achter (oa door rapportage vertraging). Beter had hij LCPS gekozen.

Kortom: hij kan die conclusie pas trekken over 1-2 weken, als alle data compleet is van afgelopen week.

[ Voor 9% gewijzigd door Plenkske op 14-12-2020 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Laatst online: 13-10 22:48
YakuzA schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:01:
[...]

En wat van de oudjes/zwakkeren die dit niet willen, die nog graag ondanks onderliggend lijden toch nog vanaf hun 50e nog een jaartje of 30/40 willen leven, en dat er dan van die mensen zijn die te beroerd zijn om bijv. een mondkapje te dragen of het aantal interacties met anderen mensen te beperken en hun leven in gevaar brengen?

Het is een beetje jammer dat al het gezeik en recalcitrant gedrag gedaan wordt door de mensen die toch vrij zeker zijn dat ze niet binnen 3 weken tussen 6 planken liggen, en dat die te beroerd zijn om een beetje empathie te tonen voor de mensen die niet zo veilig zijn tegen Covid.

Wees een beetje lief voor elkaar.
Afgelopen week 0-70: 13 doden, 70+ 168 (RIVM weekrapport). Die vijftiger loopt een relatief laag risico.
wildhagen schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:03:
[...]

I know, ik ben hier ook alleen maar de messenger, don't shoot ;)

Er zijn wel meer keaadwillende ondernemers. Gisteren nog een 'fraai' voorbeeld van zo'n kwaadaardige ondernemer: Eigenaar van cafetaria houdt zich bewust niet aan mondkapjesplicht en riskeert daarmee stevige boete

Wat mij betreft zouden dit soort zaken van overheidwege voor een maandje of 6 verplicht gesloten mogen worden .Misschien dringt het dan door die betonnen plaat voor hun kop door dat dit niet wenselijk is. Kom na die 6 maanden maar terug.
Kwaadwillend? Ik zou kopen bij zo'n gast die tegen de hypochondrie van de huidige samenleving ingaat. Twee weken geleden was het nog niet verboden. Laat mensen de keuze, die keuze is er nu niet en er wordt nu volgas geframed dat mensen zonder mondkapje kwaadaardig zijn (OV-bericht Telegraaf, zie je eigen reactie). Dat straalt vanzelf af naar de mensen die er echt niet één kunnen dragen, waardoor je die verder isoleert. Zeker na gevolg van traumatische ervaring wordt er nog even één bijgemaakt.
_Bailey_ schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:26:
vanavond 1900u toespraak Rutte vanuit het Torentje
Torentje? Watskeburt met verplicht thuiswerken? Vergaderingen via beeld?
Yucon schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:32:
[...]

Inderdaad, tenslotte was die premier pas 52.
Ik denk dat Swaziland onvergelijkbaar is qua levensstandaard, zorg, etc t.o.v. de westerse wereld. ;)
Bloodclot schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:42:
Ben benieuwd naar vakantieparken, wij hadden in de planning (na 2 keer eerder uitstel ivm corona dus voucher elke keer gekregen) om in eerste week kerst naar een vakantiepark te gaan, met ons jonge gezin (overijssel), zit een speelparadijs en zwembad bij.

Misschien gehele park dicht, tja pech, weer een voucher. Park wel open, maar zwembad/speelhal dicht? weet niet of we dan gaan, of hele de hele week. Je doet de kinderen en jezelf ook geen plezier mee om beetje rond te struinen een week lang in een bijna verlaten vakantiepark.

Persoonlijk vind ik het niet erg om het dan weer uit te stellen, kerst kunnen we op andere manier prima vieren. Maar de kinderen (3-5) zouden het erg jammer vinden, gelukkig staan zij op die leeftijd niet lang bij stil met zulke teleurstellingen.
Tsja. Hier hebben we gewoon besloten dat allemaal niet te doen terwijl we altijd in de 2e week van de kerstvakantie gaan. Zolang mondkapjes verplicht zijn, meeste voorzieningen gesloten en de horeca dicht, zie je ons niet in die parken. En je kan toch nog geen 2 weken vooruit plannen op dit moment, dus even 1k vooraf neerleggen voor een vakantiehuisjes gaat mij ook te ver. Ik wacht nog steeds op geld (900+ euro) terug van Monza (inmiddels jaar geleden betaalt(!)), dus ben niet zo happig op reizen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:34
Patriot schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:06:
[...]

Het is een beetje onzinnig om het allemaal onder hetzelfde te scharen. Het is bijvoorbeeld veel vreemder als je niet kan zonder handen schudden dan zonder intimiteit van je geliefde (iets wat overigens in de meeste gevallen gewoon nog mogelijk is). Het is m.i. onterecht om te doen alsof het de norm is dat mensen er psychisch aan onderdoor gaan dat ze de meest oppervlakkige vormen van fysiek contact op moeten geven. Het feit dat het normale menselijke gedragingen zijn wil niet zeggen dat het ook normaal is dat je je hier in tijd van nood niet in aan kunt passen en daarmee anderen in gevaar brengt.

[...]

Negeer je nou bewust de helft van wat ik schrijf of hoe zit dat? Ik (en anderen om me heen) houden ons juist wél aan de regels! En dat lukt, maar voor hoelang? Want juist door ons aan de regels te houden, onthoud je je van datgene dat het leven mooi maakt (even voor mezelf sprekend). Het is niet menselijk om je vrienden en familie alleen maar in een klinische setting op afstand en in kleine groepjes te zien! En om je collega's alleen nog op een schermpje te kunnen bekijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

matthijst schreef op maandag 14 december 2020 @ 08:58:
[...]

Want skypen met collega's is echt hetzelfde als bij elkaar zitten.
Teamcalls vergelijkbaar met ouwehoeren aan een lunchtafel |:(
Niemand die zegt dat het hetzelfde is, maar het is wel vergelijkbaar.
[...]

Volgens mij zijn degenen die klagen over gebrek aan sociale contacten ook meteen de personen die zich het best aan de regels houden: die zitten namelijk al 8 maanden alleen thuis te werken en zien familie niet of nauwelijks.
De gasten die hier aan de ene kant een grote mond hebben over aso's in de supermarkt en funshoppers, maar zelf wel vrolijk familie en vrienden afshoppen "want het mag toch gewoon" zou ik me drukker om maken.
Natuurlijk maak ik me drukker om het niet volgen van de regels dan het wel volgen van de regels 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruise Control
Plenkske schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:11:
[...]

Zijn laatste grafiek is nog niet compleet, want niet alle data is aanwezig. Op basis van eerste ziektedag loopt altijd achter.
We zijn een week aan het stijgen. Die mensen zouden dus vanaf nu ongeveer in het ziekenhuis kunnen komen. Precies die week mist hij data. Maar baseert hij wel conclusie op.
En hij baseert ook nog eens zijn data op basis van NICE. Die loopt altijd wat achter (rapportage vertraging). Beter had hij LCPS gekozen.

Kortom: hij kan die conclusie pas trekken over 1-2 weken, als alle data compleet is van afgelopen week.
Het aantal opnames stijgt niet. De trend is al zeker drie weken horizontaal volgens het coronadashboard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Joris748 schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:55:
Sommige mensen nemen het ook gewoon niet serieus. Mijn vrouw moest vorige week samen met een collega in een ziekenhuis een apparaat installeren. Gelukkig wel beiden een mondkapje op, maar niet de hele dag op 1,5 meter kunnen blijven.

Krijgt die collega aan het einde van de middag een berichtje van haar man, dat hij positief getest is op COVID. Na een beetje doorvragen bleek dat haar halve schoonfamilie al positief getest was, nadat ze samen sinterklaas gevierd hadden. Hoe kan het dat zo'n collega dan niet gewoon thuis blijft? Terwijl nota bene haar man al klachten heeft en zich al had laten testen, voordat ze naar die klant ging.

Wij zitten dus sinds vorige week dinsdag in thuisquarantaine, vandaag kan mijn vrouw zich laten testen.
Ik neem aan dat haar baas hiervan ingelicht is.. Inclusief de arbo-dienst etc. Dit zou bij ons echt einde oefening betekenen voor deze collega. Met zo iemand valt gewoon niet meer samen te werken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Playa del C. schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:03:
[...]

Eens dat ik daar hard over oordeel in mijn reactie. Ik snap de situatie heel goed verder, natuurlijk missen veel mensen de contacten op het school en op het werk. De stelling ging echter over het totaal ontbreken van sociale contacten, door thuiswerken. En dat klopt niet. Mensen die je wil zien, ook de collega's die je mist, kun je gewoon thuis opzoeken. Tenzij de ander het niet wil. Maar met die mensen kun je dan nog videobellen of bijvoorbeeld samen online gamen of gewoon bellen.
Ja, dat is ook zo uiteraard. Ik los dat zelf op door eens in de zoveel tijd wel op bezoek te gaan (je mag immers max drie man ontvangen, mits anderhalve meter, dus elk verwijt daarover zou niet terecht zijn), maar het is toch wel anders dan normaal uiteraard en het verschilt per persoon hoe je daarmee omgaat. Als je echt een sociaal dier bent, kan ik het me goed voorstellen dat je gewoon echt een klote tijd hebt. Als school of werk een essentieel onderdeel vormt van je dagelijks leven, dan snap ik ook dat je een klote tijd hebt als dat alles suf online gaat. Dat heb ik met school, de ander met werk. Dat compenseer je door dan op bezoek te gaan bij een ander, mits regels in acht neming uiteraard, maar helemaal 'helend' werkt dat niet. Maargoed, zoals we beide ook concluderen: een ieder gaat er anders mee om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Plenkske schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:11:
[...]

We zijn 2 weken aan het stijgen. Vorige week zagen we al een stijging in de ziekenhuizen, in plaats van de daling. De stijging is nog niet zo hard. Maar zou vanaf deze week harder kunnen gaan omdat de besmettingen vorige week hoger waren.
Precies die week mist hij data. Maar baseert hij wel conclusie op.
En hij baseert ook nog eens zijn data op basis van NICE. Die loopt altijd wat achter (oa door rapportage vertraging). Beter had hij LCPS gekozen.

Enkele posts terug heb ik toevallig verteld hoe een goede kennis van mij 30 november klachten kreeg en afgelopen vrijdag opgenomen is. Precies zoals je beschrijft.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Drardollan
Cruise Control schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:15:
[...]

Het aantal opnames stijgt niet. De trend is al zeker drie weken horizontaal volgens het coronadashboard.
Stijgt niet?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7nU8XX5MdpnXHRRq1ke5EDWBo-U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8l1frnESAgQ4ilukgWPtEE9y.png?f=user_large

Bron: https://twitter.com/TijnBroekman/status/1338196465391431686

[ Voor 13% gewijzigd door Drardollan op 14-12-2020 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruise Control
Dan zouden we over twee weken weer op 280 opnames per dag moeten zitten. We gaan het zien.

Deze grafiek toont toch echt wat anders dan die van het aantal opnames op het coronadashboard.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F8jslaqSh_M9XK-QG9PaAgHTnvU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/5wrV5cVaqebHOe9z1XaKZEmC.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 82% gewijzigd door Cruise Control op 14-12-2020 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Cruise Control schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:15:
[...]

Dat is ook data van NICE en dus niet kloppend. Kijk in de grafiek onderin: bezetting bedden (LCPS), die loopt alweer wat op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:15
Drardollan schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:39:
[...]

België is ook gewoon open. Dus zo boeiend is het allemaal niet.
Kunnen de Belgen straks mooi ook ondervinden hoe ontzettend irritant het is als een horde buitenlanders je steden inkomt om te funshoppen en zich niet aan de regels houdt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
matthijst schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:21:
[...]
Prima, als jij (edit: lees net je volgende reactie, dat doe je zelf dus ook niet) het risico wilt lopen je bejaarde moeder te besmetten, anderen doen dat liever niet. Lekker creatief met de regels omgaan. Ja, je mag met 3 man bij iemand thuiskomen, maar dat wil niet zeggen dat het dan ook maar moet. Of, zoals al vaker aangegeven: dat degene waar je langs wilt gaan er niet op zit te wachten (risicogroep, werkend in de zorg etc).
Je mag met drie man bij iemand thuiskomen. Punt. Als je dat besluit niet te doen, moet je daarna niet zeuren dat je niks mag en dat je sociale leven is ingestort. Heb je zelf in de hand voor een groot deel.

Inderdaad is er een kleine groep mensen die geen bezoek wil, maar daar kun je ook gewoon eens mee (video)bellen.
Collega's spreek en zie ik normaal gesproken meer dan familie en vrienden, namelijk dagelijks, dus ik weet niet over welke vreemden jij het hebt?
Je collega's zie je zeker minder, dat klopt. Maar je kunt met een groepje van vier mensen bij iemand thuis komen. Als je dat wekelijks of maandelijks doet, heb je op zich nog prima sociaal contact. Je draait daar steeds om heen en doet vooral alsof je niks mag of niet zou moeten doen. Om de samenleving gezond te houden, is het juist de bedoeling om in kleine groepen bij elkaar te blijven komen. Dat is niet waar de huidige besmettingspiek vandaan komt namelijk. Die komt van het grote deel van de mensen die alle regels negeert, maar ook van het feit dat het virus zich hoe dan ook wel zal verspreiden. Als het de bedoeling was om het virus volledig te stoppen, dan hadden we een volledige lockdown moeten hebben. En daarmee zou inderdaad vrijwel elk sociaal contact gestopt zijn. Als jij in Bergamo had gewoond, dan had ik je begrepen. Maar hier in Nederland stellen de maatregelen qua sociale impact weinig voor.
Grappig, ik zie dat net andersom: schijnbaar zijn er een hoop autistische typejes die het wel lekker vinden, zo alleen thuis zitten in plaats van op kantoor met al die enge mensen en die drukte.
Maar anderen :*) vinden het juist leuk om de hele dag tussen de mensen te zitten en contact te hebben.
Dat jij dat suggereert dat je dan zonder corona ook wel sociale problemen zou hebben gehad vind ik een vreemde conclusie 8)7
Ik presteer prima alleen en in een groep. Ben verder niet autistisch en heb ook geen last van enge mensen en drukte. Die types zijn er vast inderdaad, die hebben het nu zelfs beter dan vroeger.
Ik snap best dat er genoeg mensen zijn die het leuk vinden om de hele dag tussen andere mensen te zitten met sociaal contact. En dat is door de coronacrisis beperkt inderdaad. Is niet leuk ook. Maar iedereen weet ook waarom dit zo is en dat het belachelijk is om daarover te zeuren. Je kunt elke dag met maximaal vier man bij elkaar komen als je wil. Het kan. Dat je het niet doet, snap ik ook, maar ga dan niet doorzeuren dat je het niet mag of niet hoort te doen.
Haha, gast, doe eens normaal man ;w
Als ik naar mezelf kijk, dan heb ik meerdere vrienden die zelf geen contact willen hebben, want bang voor corona. Ouders in een risicogroep, dus daar kan je best heen gaan, maar of dat nou slim is.
8 maanden alleen (dus als in: 1 persoon) thuis zitten is gewoon saai.
maar goed, jij zit ws met de vrouw en hond thuis, dus net als veel van die "toch nog naar kantoor" posters vooral makkelijk lullen en 0,0 inlevingsvermogen ;w
Ook zonder corona-crisis zit jij alleen als je thuis bent. Je kunt met je moeder gewoon bellen. Er zijn naast de uitzonderingen nog genoeg vrienden en mensen om je heen waar je gewoon heen kan voor je sociale contacten. Ik zie de mogelijkheden nog wel en heb aanpassingsvermogen. Je hebt het zelf in de hand, vandaar dat ik tegengas wil geven aan je houding. Maak er wat van zou ik zeggen en verstop niet alles achter het 'ja, maar ik wil niemand besmetten en niet verspreiden'-argument. Ik zeg het niet vanuit mijzelf. Er zijn mensen echt hard getroffen in deze crisis. Met meerdere mensen overleden in de familie. Met een eigen zaak die helemaal in puin loopt. Met werken in de coronazorg (vooral over een week of twee). Met schrijnende gevallen die door pure pech hun leven in puin zien gaan. Dat vind ik van een heel andere orde dan mensen die een jaar niet naar kantoor mogen komen. Daar kun je namelijk nog omheen werken om toch sociale contacten te onderhouden. Misschien niet helemaal zoals gewenst, maar het kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Hoe corrigeer je nou voor gewijzigd testbeleid? De cijfers na 1-12 zijn qua testen niet meer serieus te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruise Control
Plenkske schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:19:
[...]

Dat is ook data van NICE en dus niet kloppend. Kijk in de grafiek onderin: bezetting bedden (LCPS), die loopt alweer wat op.
Daar zit het verschil: "Bezetting" is niet hetzelfde als "Aantal opnames per dag" op het coronadashboard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Señor Sjon schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:21:
[...]

Hoe corrigeer je nou voor gewijzigd testbeleid? De cijfers na 1-12 zijn qua testen niet meer serieus te nemen.
Het ging over de ziekenhuisopnames, dat is de groene lijn. Wat hebben de ziekenhuisopnames te maken met meer of minder testen? Er hoeft geen correctie plaats te vinden, het zijn gewoon keiharde cijfers. Het is niet dat meer of minder testen betekent dat er meer of minder mensen het ziekenhuis ingaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
Cruise Control schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:21:
[...]

Daar zit het verschil: "Bezetting" is niet hetzelfde als "Aantal opnames per dag" op het coronadashboard.
Dat weet ik.
Aantal opnames rapporteert LCPS echter ook.
Zie: https://lcps.nu/#/nieuws
En ga maar eens kijken hoe afgelopen week was vergeleken met de weken daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:00

St@m

@ Your Service

Nou, vanmiddag nog maar even snel de laatste inkopen doen dan.. zal wel druk zijn 8)7

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Cruise Control schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:18:
Dan zouden we over twee weken weer op 280 opnames per dag moeten zitten. We gaan het zien.
Laten we hopen van niet.
Deze grafiek toont toch echt wat anders dan die van het aantal opnames op het coronadashboard.
Het coronadashboard is een log iets wat consequent achterloopt en de verkeerde bronnen gebruikt voor de actuele situatie in ons land.

Als je iets wil zeggen over bezetting in de ziekenhuizen, dan is LCPS de bron voor actuele informatie en NICE voor historische informatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Jorizzz schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:14:
[...]

Negeer je nou bewust de helft van wat ik schrijf of hoe zit dat? Ik (en anderen om me heen) houden ons juist wél aan de regels! En dat lukt, maar voor hoelang? Want juist door ons aan de regels te houden, onthoud je je van datgene dat het leven mooi maakt (even voor mezelf sprekend).
Ik reageer op je oproep voor begrip voor mensen die de regels wel overtreden. Dat er mensen zijn die de regels niet overtreden en dat ik daar geen probleem had leek mij vanzelfsprekend, dat was het blijkbaar niet. Laat ik dan nog eens duidelijk zijn: Ik vind het geen probleem als mensen zich wél aan de regels houden en ik vind het wel een probleem als mensen zich niet aan de regels houden.
Het is niet menselijk om je vrienden en familie alleen maar in een klinische setting op afstand en in kleine groepjes te zien! En om je collega's alleen nog op een schermpje te kunnen bekijken.
Je roept dit alsof ik zeg dat het allemaal net zo fijn en prettig is als normaal, en dat is niet zo. Het is een lapmiddel, een minder dan optimale situatie die we ondergaan omdat het moet, niet omdat we het zo fijn moeten vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Drardollan schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:23:
[...]

Het ging over de ziekenhuisopnames, dat is de groene lijn. Wat hebben de ziekenhuisopnames te maken met meer of minder testen? Er hoeft geen correctie plaats te vinden, het zijn gewoon keiharde cijfers. Het is niet dat meer of minder testen betekent dat er meer of minder mensen het ziekenhuis ingaan.
Dank u, dat ontbreekt nu vrijwel volledig in de overwegingen. Er zal een nieuwe balans komen in de verhouding getest/opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:34
Patriot schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:24:
[...]

Ik reageer op je oproep voor begrip voor mensen die de regels wel overtreden. Dat er mensen zijn die de regels niet overtreden en dat ik daar geen probleem had leek mij vanzelfsprekend, dat was het blijkbaar niet. Laat ik dan nog eens duidelijk zijn: Ik vind het geen probleem als mensen zich wél aan de regels houden en ik vind het wel een probleem als mensen zich niet aan de regels houden.

[...]

Je roept dit alsof ik zeg dat het allemaal net zo fijn en prettig is als normaal, en dat is niet zo. Het is een lapmiddel, een minder dan optimale situatie die we ondergaan omdat het moet, niet omdat we het zo fijn moeten vinden.
Ok, je leest dus inderdaad alleen maar wat je wil lezen. Prima, maar dan houdt de discussie wat mij betreft hier op. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-10 14:19
Ik snap de regering ook niet altijd helemaal 100% (of in ieder geval, ik vraag mij soms af of ze het probleem wel goed begrijpen of alleen ''stom'' spelen voor de buhne).

Er waren serieuze geluiden te horen vanuit de lokale bestuurders dat we grote massale bijeenkomsten moesten voorkomen, zoals afgelopen sinterklaas en zwarte vrijdag.

Daar is landelijk weinig gehoor aangeven en uiteindelijk stijgen de cijfers. Duidelijk dus.
Maar tenslotte zegt een bewindsvrouw (Ollogren?, weet het niet meer zeker) ''we hebben geen duidelijke verklaring voor de stijging''

Dan denk ik bij mezelf: doen jullie het dan bewust om de economie gewoon open te laten en niet teveel aan de welvaart te toornen? (dat snap ik, dat kan een reden zijn). Maar ga dan niet stom lopen te spelen alsof je niet weet waarom de cijfers stijgen. Dat doen ze notabene zelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]
Aan de ene kant is er grote kritiek dat de maatregelen voor de 2e golf veel te laat genomen worden, en dan komt er nu kritiek dat bij het stoppen van de daling van het aantal mensen in het ziekenhuis (met een lichte stijging afgelopen week) extra maatregelen niet zinnig zijn?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10 10:28

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Señor Sjon schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:25:
[...]

Dank u, dat ontbreekt nu vrijwel volledig in de overwegingen. Er zal een nieuwe balans komen in de verhouding getest/opgenomen.
Ik help het je hopen maar ik denk dat we pas morgen een beter beeld krijgen met de testdata. Als ik alleen de paniek in DenHaag zie denk dat dat het RIVM al genoeg reden zie tot zorg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Een andere maatregel die best verdedigbaar is, gooi de accijns op benzine en diesel flink omhoog. En dan echt fors, een euro/liter erbij ofzo. Noodzakelijke reizen blijven mogelijk maar mensen gaan wel extra nadenken of dat ritje naar vrienden/familie aan de andere kant van het land wel echt moet. (nadeel is alleen dat je de electrische thuisladers niet pakt)
Je pakt ook de mensen niet die een flinke tank met diesel op hun eigen terrein hebben. Genoeg boeren, loon- en transportbedrijven in mijn omgeving die allemaal een eigen opslag hebben voor brandstof voor hun machines. Zal niet overal voorkomen, maar in dit soort omgevingen is het niet zo gek om te hebben.

Plus natuurlijk weer de run op de tankstations. Eventjes een paar jerrycans vullen.
Silent Thunder schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:28:
Daar is weinig gehoor aangeven en uiteindelijk stijgen de cijfers. Duidelijk dus.
Maar tenslotte zegt een bewindsvrouw (Ollogren?, weet het niet meer zeker) ''we hebben geen duidelijke verklaring voor de stijging''
Voor de Black Friday zaten de cijfers ook in de lift. Het is niet aan een evenement toe te schrijven.
Dan denk ik bij mezelf: doen jullie het dan bewust om de economie gewoon open te laten en niet teveel aan de welvaart te toornen (dat snap ik, dat kan een reden zijn). Maar ga dan niet stom lopen te spelen alsof je niet weet waarom de cijfers stijgen. Dat doen ze notabene zelf.
Het CPB had becijfert dat een harde lockdown tot een kwart van de werkgelegenheid zou kunnen kosten. Niet iets wat je op je geweten wil hebben zeker zo dicht op de verkiezingen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Señor Sjon schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:25:
[...]

Dat is prima, maar het doet niet ter zake in deze. Sorry. Er werd beweerd dat het aantal ziekenhuisopnames niet steeg, dat heb ik weerlegd. Dit heeft niets met testen of verhoudingen te maken.

Dat de balans veranderd, dat is niet nieuw. In de eerste golf ging praktisch iedereen die positief testte het ziekenhuis in (er werd tenslotte enkel daar getest, en je gaat niet naar het ziekenhuis als je haar niet goed zit). Sinds die tijd is de verhouding getest/opgenomen aan het dalen, en dat zal het blijven doen zolang het aantal geteste mensen hoger is dan het aantal opgenomen mensen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]
Een andere maatregel die best verdedigbaar is, gooi de accijns op benzine en diesel flink omhoog. En dan echt fors, een euro/liter erbij ofzo. Noodzakelijke reizen blijven mogelijk maar mensen gaan wel extra nadenken of dat ritje naar vrienden/familie aan de andere kant van het land wel echt moet. (nadeel is alleen dat je de electrische thuisladers niet pakt)
Oh my, en dan nog 25 jaar gezeik over het kwartje van Rutte moeten aanhoren?
Nee bedankt _O-

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
CMD-Snake schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:30:

Het CPB had becijfert dat een harde lockdown tot een kwart van de werkgelegenheid zou kunnen kosten. Niet iets wat je op je geweten wil hebben zeker zo dicht op de verkiezingen.
Maakt mij allemaal niet uit.

Maar zeg gewoon duidelijk en eerlijk tegen je bevolking wat je plannen zijn (we gaan liever voor de economie).

Ze lopen al maanden te spelen met ons en te experimenteren.
En domme uitspraken te doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Silent Thunder op 14-12-2020 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Jorizzz schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:27:
[...]

Ok, je leest dus inderdaad alleen maar wat je wil lezen. Prima, maar dan houdt de discussie wat mij betreft hier op. ;w
Kun je dan aangeven op welke van je argumenten ik niet inga? Ik heb namelijk niet het idee dat ik zaken onbeantwoord heb gelaten, en zo'n reactie voelt eerlijk gezegd vooral aan als het niet willen aangaan van de discussie. Als dat inderdaad zo is vind ik het prima, maar het is een beetje goedkoop om te doen alsof dat is omdat ik de discussie niet welwillend insteek door niet te reageren op je argumenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
TrailBlazer schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:29:
[...]

Ik help het je hopen maar ik denk dat we pas morgen een beter beeld krijgen met de testdata. Als ik alleen de paniek in DenHaag zie denk dat dat het RIVM al genoeg reden zie tot zorg.
Was het niet het RIVM die vorige week bij hogere cijfers de noodzaak zag om een persbericht uit te doen dat de verhouding getest/positief niet gestegen was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Soccer98 schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:16:
[...]

Ja, dat is ook zo uiteraard. Ik los dat zelf op door eens in de zoveel tijd wel op bezoek te gaan (je mag immers max drie man ontvangen, mits anderhalve meter, dus elk verwijt daarover zou niet terecht zijn), maar het is toch wel anders dan normaal uiteraard en het verschilt per persoon hoe je daarmee omgaat. Als je echt een sociaal dier bent, kan ik het me goed voorstellen dat je gewoon echt een klote tijd hebt. Als school of werk een essentieel onderdeel vormt van je dagelijks leven, dan snap ik ook dat je een klote tijd hebt als dat alles suf online gaat. Dat heb ik met school, de ander met werk. Dat compenseer je door dan op bezoek te gaan bij een ander, mits regels in acht neming uiteraard, maar helemaal 'helend' werkt dat niet. Maargoed, zoals we beide ook concluderen: een ieder gaat er anders mee om.
Mee eens. Ik durf wel hard op te zeggen dat ik niet zoveel heb met die mensen die sterk leven op sociale contacten en niet zonder kunnen. Ik heb geen goede ervaringen met dat type. Ik ben meer voor zelfstandige mensen die niet afhankelijk zijn van anderen. Zo'n crisis (elke crisis) legt wat mij betreft feilloos bloot waar pijnpunten zitten. In de samenleving maar ook bij het individu.

Heel kort door de bocht: als een leven zo afhankelijk is van de sociale contacten op het werk om gelukkig te kunnen zijn... dan wordt het wat mij betreft tijd om eens na te denken over waarom dat zo is. Of waarom je dat buiten het werk niet weet te realiseren. Op het werk zitten mensen verplicht bij elkaar, dan is het makkelijk om sociaal te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
Drardollan schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:32:
[...]

Was het niet het RIVM die vorige week bij hogere cijfers de noodzaak zag om een persbericht uit te doen dat de verhouding getest/positief niet gestegen was?
Het was op één dag dat er een woordvoerder werd gequote, twee regels tekst.
Dat is de dagen daarna niet meer gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Plenkske schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:35:
[...]

Het was op één dag dat er een woordvoerder werd gequote, twee regels tekst.
Dat is de dagen daarna niet meer gedaan.
Betekent dat dat het niet veranderd is?

Nee ik zit je te treiteren nu, sorry. We moeten wachten tot morgen, dan is er iets zinnigs over de positiviteitsratio te zeggen. Het is jammer genoeg niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruise Control
YakuzA schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:28:
[...]

Aan de ene kant is er grote kritiek dat de maatregelen voor de 2e golf veel te laat genomen worden, en dan komt er nu kritiek dat bij het stoppen van de daling van het aantal mensen in het ziekenhuis (met een lichte stijging afgelopen week) extra maatregelen niet zinnig zijn?
De roep om strengere maatregelen is ingegeven door het snel toenemende aantal positieve testen. De ontwikkeling daarvan lijkt sinds op 1 december het testbeleid gewijzigd is geen correlatie meer te hebben met het aantal ziekenhuisopnames.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
Drardollan schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:36:
[...]

Betekent dat dat het niet veranderd is?

Nee ik zit je te treiteren nu, sorry. We moeten wachten tot morgen, dan is er iets zinnigs over de positiviteitsratio te zeggen. Het is jammer genoeg niet anders.
Blij dat je het zelf zegt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Cruise Control schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:36:
[...]

De roep om strengere maatregelen is ingegeven door het snel toenemende aantal positieve testen. De ontwikkeling daarvan lijkt sinds op 1 december het testbeleid gewijzigd is geen correlatie meer te hebben met het aantal ziekenhuisopnames.
De correlatie tussen positieve testen en ziekenhuisopnames is er nooit geweest. Er zijn teveel factoren van invloed zoals leeftijd, geslacht en huidskleur. Het ligt er maar helemaal aan in welke groep het virus rondgaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cruise Control
Die correlatie was er wel degelijk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qHQbUuVGMCHdbRR9-oW8f8dkms4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uY72yww9oiDJpD52pAQGcjJD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

De grafiek van totaal in het ZKH lijkt me heel duidelijk toch?
(waarbij de laatste 2/3 dagen niet compleet zijn, want NICE data)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/apbbICGl77EoHoHZmIUR3bkekvw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/R6cQQleeipdY8cDgOOoQBWp9.png?f=fotoalbum_large
De daling in het ziekenhuis is weg, en een stijging begint zich sinds afgelopen week aan te dienen.

[ Voor 5% gewijzigd door YakuzA op 14-12-2020 10:44 ]

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
Silent Thunder schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:32:
[...]
Ze lopen al maanden te spelen met ons en te experimenteren.
En domme uitspraken te doen.
Inderdaad.
Anders dan in maart hebben ze deze tweede golf heel veel geprobeerd. En telkens hielp het niet genoeg. Horeca dicht hielp zeker, tot een bepaald punt. En toen was het weer wachten. Oh shit black friday is er, sinterklaas is er. Maar we gaan gewoon wachten mensen.
Ze hopen namelijk telkens dat iedereen zelf goed nadenkt. Maar er blijven groepen mensen zijn die dat niet doen. Die zich niet houden aan "vermijd drukte" , of die even goed nadenken of sinterklaas met opa/oma vieren wel zo slim is.
Nu komen we weer op het punt dat toch een ongeveer zelfde lockdown als in maart/april nodig is.
Een hoop tijd, zieken, doden verder... erg jammer.

Wat wel fijn is dat veel data openbaar wordt gemaakt en we dus allemaal mee kunnen kijken hoe slim ze bezig zijn.

Ik zeg hiermee niet dat het makkelijk is wat de politiek moet beslissen.
Maar als chef RIVM van Dissel beweert dat scholen voldoende maatregelen hebben (zei hij vorige week in de briefing) en dat de meeste besmettingen niet op school plaatsvinden maar "eromheen", dan kan je dat toch niet meer serieus nemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:31
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:15:
[...]

Ik neem aan dat haar baas hiervan ingelicht is.. Inclusief de arbo-dienst etc. Dit zou bij ons echt einde oefening betekenen voor deze collega. Met zo iemand valt gewoon niet meer samen te werken..
Haar baas is direct ingelicht (en is heel boos geworden)

Wat ons nog het meest boos maakt, is dat mijn vrouw zelf niet de keuze heeft gehad om die betreffende dag niet samen te werken.

En daarmee raken we denk ik ook de kern van de hele discussie rond de maatregelen. Degenen die overal schijt aan hebben, maken die keuze voor anderen. Die anderen kunnen zich daar alleen maar tegen wapenen, door nog strenger te zijn voor zichzelf.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Waarom doet hij / 35 en x 10 in die grafiek bij geel en groen. Dat kon ik in de tekst niet zo goed vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:34

Laguna

Connaisseur

Drardollan schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:31:
[...]

Dat is prima, maar het doet niet ter zake in deze. Sorry. Er werd beweerd dat het aantal ziekenhuisopnames niet steeg, dat heb ik weerlegd. Dit heeft niets met testen of verhoudingen te maken.
Het aantal ziekenhuisopnames is ook niet gestegen, dat is ook in de cijfers te zien. De bezetting is inderdaad wel gestegen, oftewel er zijn momenteel wat meer mensen die er langer liggen.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
De media doet zijn werk al uitstekend en het hamsteren lijkt begonnen:

Ik dacht extra vroeg naar Albert Heijn te gaan om voor de hele week boodschappen te doen, normaliter doe ik twee keer in de week boodschappen op rustige momenten.

Bij de lokale Albert Heijn-vestiging leek het nú al een dag voor Kerst. Afstand houden vrijwel niet te doen. Ik was blij dat ik er uit was.

Rutte kan nog zo streng die camera in kijken vanavond, dat bereikt zijn doel niet meer. Buiten een strenge blik zijn ook een aantal harde maatregelen nodig om nogmaals de ernst van de situatie te tonen.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Plenkske schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:45:
[...]

Waarom doet hij / 35 en x 10 in die grafiek bij geel en groen. Dat kon ik in de tekst niet zo goed vinden.
Om het zo gunstig mogelijk uit te laten komen?

Ik heb wel een grafiek van BD Dataplan die hier niet aan doet:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8_WcdJj6WqlVmHCKHYYkggSjIao=/800x/filters:strip_exif()/f/image/6PGq6QqqqP4fsPoxkfA1jHw0.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Plenkske
Laguna schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:45:
[...]

Het aantal ziekenhuisopnames is ook niet gestegen, dat is ook in de cijfers te zien. De bezetting is inderdaad wel gestegen, oftewel er zijn momenteel wat meer mensen die er langer liggen.
Nogmaals, is wel gestegen.

Kliniek:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EpHs4piW8AEXSSV?format=jpg&name=4096x4096

IC:
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EpHs4ppXcAUZ-WJ?format=jpg&name=4096x4096

bron: LCPS, data t/m gister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruise Control
Plenkske schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:45:
[...]

Ik vermoed omdat hij dat duidelijker vindt dan meerdere verticale assen tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:26

ThunderNet

Flits!

THE_BASE schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:48:

Ik dacht extra vroeg naar Albert Heijn te gaan om voor de hele week boodschappen te doen, normaliter doe ik twee keer in de week boodschappen op rustige momenten.

Bij de lokale Albert Heijn-vestiging leek het nú al een dag voor Kerst. Afstand houden vrijwel niet te doen. Ik was blij dat ik er uit was.

Rutte kan nog zo streng die camera in kijken vanavond, dat bereikt zijn doel niet meer. Buiten een strenge blik zijn ook een aantal harde maatregelen nodig om nogmaals de ernst van de situatie te tonen.
Ze roepen zelf allemaal op om eerder naar de supermarkt te gaan. Daarnaast waren (er hier tenminste) veel lege vakken door de blokkeringen met de distrubitiecentra. Dus grote kans dat mensen hun boodschappen uitgesteld hebben, of nog een keer heen moeten.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
Patriot schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:06:
Het feit dat het normale menselijke gedragingen zijn wil niet zeggen dat het ook normaal is dat je je hier in tijd van nood niet in aan kunt passen en daarmee anderen in gevaar brengt.
[...]
Lezen is niet je sterkste punt?
Hij geeft al meerdere malen aan dat hij zich juíst aan alle regels houdt :O

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
ThunderNet schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:51:
[...]

Ze roepen zelf allemaal op om eerder naar de supermarkt te gaan. Daarnaast waren (er hier tenminste) veel lege vakken door de blokkeringen met de distrubitiecentra. Dus grote kans dat mensen hun boodschappen uitgesteld hebben, of nog een keer heen moeten.
Vandaar ook dat de media zijn werk doet. Maar er zijn allerlei redenen om naar de supermarkt te gaan, maar ben bang dat dit weer het bekende hamstergedrag is zoals we dat in maart zagen. Zeker met de kerstinkopen en de blokkades bij distributiecentra spelen mee.

Het helpt in elk geval niet bij de kreet 'Blijf zoveel mogelijk thuis'.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10 10:28

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik heb nooit het hamsteren in de supermarkt begrepen nu ook niet. Die gaan echt niet dicht opeens

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Silent Thunder
Ik zie gewoon 3 duidelijke golven in de besmettingen.
De eerste van maart, dan relatieve stilte en vervolgens eentje in oktober en momenteel zitten we in december in onze 3e golf; aan het begin weliswaar:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MsheLip.png

Die golven van maart en die van oktober kun je ook terugzien in de ziekenhuis opnames. De 3e golf waar we nu in zitten zal resulteren in een grote opname golf in januari in de ziekenhuizen:

Waarom ontkennen sommige mensen nog dat er geen relatie is tussen besmetting en ziekenhuisopnames?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:08

Stoney3K

Flatsehats!

TrailBlazer schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:53:
Ik heb nooit het hamsteren in de supermarkt begrepen nu ook niet. Die gaan echt niet dicht opeens
Mensen die te veel zombiefilms kijken?

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Patriot schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:15:
Niemand die zegt dat het hetzelfde is, maar het is wel vergelijkbaar.
Aha, jij gaat waarschijnlijk ook op vakantie via Google Street View, want het is niet hetzelfde, maar wel vergelijkbaar 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

[...]

Hij is er niet, of hij is er wel, maar binnen 5 minuten zeggen dat de relatie er niet en wel is, is wat te veel ;)

De tip is dat als je dat wil tonen, je ook de 1e golf mee wil nemen.

Want Ja, er is een relatie, en Ja door wijzigingen in het testbeleid kan die verhouding flink veranderen, zoals we ook in de 1e vs 2e golf zagen.

[ Voor 10% gewijzigd door YakuzA op 14-12-2020 10:57 ]

PSN

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Silent Thunder
Stoney3K schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:54:
[...]

Mensen die te veel zombiefilms kijken?
Ik denk dat mensen ''elkaar gek maken'' via social media.
Er zitten op social media namelijk ook veel trollen die veel paniek willen creeeren.

Dat is ook meteen het enige waar ik mee eens ben met Trump: ''fake media'' (hoewel enigzins genuanceerd)

Er worden gewoon veel onwaarheden verspreid via socials. Enerzijds vinden mensen het grappig om deze paniek te veroorzaken (waarschijnlijk mensen met geen leven); anderzijds ben ik er ook van overtuigd dat dit wordt gedaan door andere landen om ons land in verwarring te brengen.

[ Voor 4% gewijzigd door Silent Thunder op 14-12-2020 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruise Control
Silent Thunder schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:54:
Ik zie gewoon 3 duidelijke golven in de besmettingen.
De eerste van maart, dan relatieve stilte en vervolgens eentje in oktober en momenteel zitten we in december in onze 3e golf; aan het begin weliswaar:

[Afbeelding]

Die golven van maart en die van oktober kun je ook terugzien in de ziekenhuis opnames. De 3e golf waar we nu in zitten zal resulteren in een grote opname golf in januari in de ziekenhuizen:

Waarom ontkennen sommige mensen nog dat er geen relatie is tussen besmetting en ziekenhuisopnames?
Sinds 1 december lijkt de correlatie zoek:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T9xe7tU8j8Szn8KjJ3Uwgwu_L0M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SvNKRb1HW1NBjFXaM0PAepyL.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 22:31
ThunderNet schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:51:
[...]

[sarcasme]Inderdaad, achteraf prima timing van de boeren[/sarcasme]

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RazorMaron
  • Laatst online: 21:21
THE_BASE schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:48:

De ochtend (8-10) vind ik altijd wel redelijk drukke tijden als vakkenvuller. Immers, ouders brengen hun kinderen naar school en doen daarna gelijk boodschappen, ouderen die hun dag beginnen met boodschappen. Nu ook nog het verzoek om vroeg boodschappen te komen doen.

Als ik zelf tijden zou moeten aangeven waarop je boodschappen zou moeten doen zou ik het volgende zeggen: 11.00-16:00. Sommige ouders die zijn thuis om hun kind tussen de middag of na schooltijd op te vangen. Verder doen vele mensen hun boodschappen na hun werk, pak hem beet vanaf 17:00.

In mijn optiek zijn de drukke tijden nu nog drukker en de rustige tijden nog rustiger.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske

Snap ik ook niet.
Het is natuurlijk wel lastiger en niet 1 op 1. Testbeleid verandert vaak.
Er zal vast een berekening te maken zijn die bv, rekening houdt met aantallen testen, % positief en leeftijd.
Maar iedereen reageert anders op dit virus dus 100% kloppend krijg je die berekening niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
Nu.nl Liveblog

'Fractievoorzitters uitgenodigd op ministerie Algemene Zaken'
De fractievoorzitters van alle partijen uit de Tweede Kamer zijn vandaag om 12.00 uur uitgenodigd op het ministerie van Algemene Zaken, bevestigen ingewijden. Dat ministerie wordt geleid door premier Mark Rutte. Het kabinet overlegt vandaag over mogelijke extra, naar verwachting strenge coronamaatregelen. Waarschijnlijk gaan niet-essentiële winkels dicht. Rutte houdt vandaag om 19.00 uur een toespraak vanuit het Torentje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

matthijst schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:52:
[...]

Lezen is niet je sterkste punt?
Hij geeft al meerdere malen aan dat hij zich juíst aan alle regels houdt :O
En ik heb niet gezegd dat hij dat niet doet :? De discussie komt voort uit (en tijdens de discussie is het meerdere keren geopperd) een oproep voor begrip voor mensen die zich niet aan de regels houden. Dát is ook waarop ik reageer. Ik heb niet gezegd dat het niet een kwestie is van aanpassen, ik heb niet gezegd dat je houden aan de maatregelen geen offer is en ik heb niet gezegd dat iemand hier zich al dan niet aan de regels kan houden.

Ik vind gewoon dat er enerzijds schromelijk wordt overdreven hoe normaal het is dat je psychisch volledig kapot gaat aan je houden aan de maatregelen en anderzijds opgeroepen wordt voor meer begrip voor de mensen die de regels aan hun laars lappen. Ik toon begrip voor het feit dat mensen het zwaar hebben, ik ben het niet eens met de oproep voor begrip voor het feit dat ze daarom de regels niet naleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:34

Laguna

Connaisseur

Plenkske schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:48:
[...]

Nogmaals, is wel gestegen.

Kliniek:
[Afbeelding]

IC:
[Afbeelding]

bron: LCPS, data t/m gister
Ok vreemd de cijfers van Stichting NICE op het coronadashboard komen niet overeen met de cijfers op de website van Stichting NICE. Er is inderdaad sprake van een lichte stijging qua opnames, maar dan is het wat mij betreft nog steeds te vroeg om nu al met extra maatregelen te komen (dit onder voorbehoud van de weekcijfers morgen).

[ Voor 5% gewijzigd door Laguna op 14-12-2020 11:02 ]

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruise Control
YakuzA schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:56:
[...]

[...]

Hij is er niet, of hij is er wel, maar binnen 5 minuten zeggen dat de relatie er niet en wel is, is wat te veel ;)
Die correlatie was er tot 1 december en is er nu niet meer. Daar is niets teveel aan.
De tip is dat als je dat wil tonen, je ook de 1e golf mee wil nemen.
Die data is er helaas niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

De dubbele ontkenning maakt het niet echt makkelijker leesbaar ;)

Het enige dat het testbeleid doet is de ratio positief:opname veranderen.
Maakt niet meteen dat er geen relatie meer tussen is.

Op wekelijkse basis krijgen we daar ook een prima toelichting op.

[ Voor 7% gewijzigd door MikeyMan op 14-12-2020 11:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
RazorMaron schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:58:
[...]

De ochtend (8-10) vind ik altijd wel redelijk drukke tijden als vakkenvuller. Immers, ouders brengen hun kinderen naar school en doen daarna gelijk boodschappen, ouderen die hun dag beginnen met boodschappen. Nu ook nog het verzoek om vroeg boodschappen te komen doen.

Als ik zelf tijden zou moeten aangeven waarop je boodschappen zou moeten doen zou ik het volgende zeggen: 11.00-16:00. Sommige ouders die zijn thuis om hun kind tussen de middag of na schooltijd op te vangen. Verder doen vele mensen hun boodschappen na hun werk, pak hem beet vanaf 17:00.

In mijn optiek zijn de drukke tijden nu nog drukker en de rustige tijden nog rustiger.

Uit mijn eigen ervaring is het echt rustig op zondag zodra de winkel open is en doordeweeks voor 8 uur.
Niet te hard roepen anders wordt het drukker die tijden ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

TrailBlazer schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:53:
Idd, die gaan niet opeens dicht nee.
Maar er spelen natuurlijk een hoop andere factoren mee. Als er op aangedrongen wordt om zoveel mogelijk binnen te blijven, dan is het niet zo gek om meer tegelijk in te slaan, zodat je er minder vaak op uit hoeft. En daardoor krijg je dus van die piekbelastingen qua drukte en hoeveelheid aankopen.
Vlak ook alle reclamecampagnes van de supermarkten niet uit! We worden letterlijk overspoeld met folders en 'aanbiedingen' om maar alles in huis te halen voor de (Ietterlijk en figuurlijk) donkere dagen!
Immers buiten de deur valt er weinig meer te beleven...

Daarnaast doen de boerenacties daar nog een schepje bovenop. :-(
Mijn dochter werkt als leidinggevende bij één van de grote supermarktketen en ze missen nu al flink wat ladingen diepvriesproducten. Maar dat betekent dat ook veel dagelijkse producten, al het prefab brood wat ze afbakken ter plaatse, er gewoon niet is, op dit moment. :N

En voor de getal- en cijfertweakers onder ons:
https://www.maurice.nl/20...singen-op-verkeerde-data/

Samenvatting van het artikel

Tot aan 1 december was er een duidelijke relatie tussen positieve testen en ziekenhuisopnames. Na het nieuwe beleid inzake testen is die relatie vrijwel verdwenen. Daarom dreigt het kabinet vandaag een historische blunder te begaan door nu een ingrijpende lockdown aan te kondigen. Juist het betere weer en de aanstaande schoolvakanties geven ruimte om te snappen wat er sinds 1 december bij de testen veranderd is.

...
Plenkske schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:02:
[...]

Uit mijn eigen ervaring is het echt rustig op zondag zodra de winkel open is en doordeweeks voor 8 uur.
Niet te hard roepen anders wordt het drukker die tijden ;)
Dat dacht ik ook, afgelopen zaterdag. Kom ik ff na achten, is het alsnog druk, want het is zo rustig, dus doen ze maar 1 kassa open... 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door ehtweak op 14-12-2020 11:03 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Signs schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:58:
Nu.nl Liveblog
Waarschijnlijk gaan niet-essentiële winkels dicht. Rutte houdt vandaag om 19.00 uur een toespraak vanuit het Torentje.
Dat blijft men maar verkondigen, omdat er geen andere optie lijkt te bestaan. Volgens mij gaat dit absoluut niet gebeuren en zeker niet vlak voor Kerst.

Ik snap de gedachte gang: mensen zouden in grote getale kunnen gaan winkelen voor kerstinkopen, maar of de besmettingen nou zozeer in de winkel voorkomen, ik vraag het me af.

Wel is het zo dat in veel winkels de deur dicht is in verband met de kou. Als we het dan over aerosolen hebben dan krijgen die op deze plekken in elk geval wel de kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

matthijst schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:55:
[...]

Aha, jij gaat waarschijnlijk ook op vakantie via Google Street View, want het is niet hetzelfde, maar wel vergelijkbaar 8)7
Die twee staan niet zo ver uit elkaar als een fysiek gesprek met een paar mensen en een gesprek via bijv. Skype. Dat gezegd hebbende is je voorbeeld wel interessant, want bijvoorbeeld vorige week was ik nog samen met een vriend aan het kijken naar streetview op een locatie in Azië waar we samen op vakantie zijn geweest. We hebben voorgenomen om dat zodra het weer kan weer te gaan doen, omdat we de vakantie dit jaar behoorlijk hebben gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
ehtweak schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:02:

[...]

Dat dacht ik ook, afgelopen zaterdag. Kom ik ff na achten, is het alsnog druk, want het is zo rustig, dus doen ze maar 1 kassa open... 8)7
Op zaterdag is het vaak druk inderdaad, tijd maakt niet veel uit. Ik had het over zondag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

THE_BASE schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:03:
[...]

Dat blijft men maar verkondigen, omdat er geen andere optie lijkt te bestaan. Volgens mij gaat dit absoluut niet gebeuren en zeker niet vlak voor Kerst.
Tja... maar wat dan? De Duitsers steken de grens over, de Belgen komen ook hierheen, als wij open blijven.
Grenzen dan dicht? Opgesloten in je eigen land?

Volgens mij bestaan er geen goede, maar ook geen slechte(re) alternatieven... :-(

Dat bedenkende; misschien is de beste optie wel om vanavond, precies tijdens het tijdstip van de persconferentie, naar de supermarkt te gaan. Dan zit de rest voor de buis. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door ehtweak op 14-12-2020 11:06 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
ehtweak schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:04:
[...]

Dat bedenkende; misschien is de beste optie wel om vanavond, precies tijdens het tijdstip van de persconferentie, naar de supermarkt te gaan. Dan zit de rest voor de buis. ;)
Misschien het vanavond weer anders, maar Rutte is zijn miljoenenpubliek wel kwijt geraakt afgelopen persconferentie. Maar ik zou het er zeker op wagen!

[ Voor 21% gewijzigd door THE_BASE op 14-12-2020 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Ik denk dat we nu wel echt kunnen stellen dat de overheid keihard tekortgeschoten is op het gebied van communicatie. Eén van de redenen waarom het nu zo ruk loopt is omdat het kabinet geen goed verhaal heeft verteld. Neem de bevoking mee in je verhaal hoe de coronacrisis door te lopen. Het kabinet straalt 0 visie uit en getuige het compleet falen van het coronadashboard en de routekaart, klopt dat ook.

We zien een overheid die het eigenlijk ook niet weet. De cijfers stijgen enorm en men gaat paniekvoetbal spelen, getuige het ingelaste catshuisoverleg van gisteren, want die stond eigenlijk niet op de planning. Ik denk dat het misgegaan is bij de tijdelijke verzwaringen van half november, waar Rutte en De Jonge eigenlijk geen muurvast verhaal over konden vertellen waarom die nu eigenlijk zijn ingevoerd. Ik denk dat dat het moment was dat mensen niet meer in het verhaal van de overheid meegingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

ah, vandaar:
Afbeeldingslocatie: https://allecijfers.nl/images/nieuws/Corona_aantal_uitgevoerde_tests_per_dag_Nederland.svg
Combineer je met:
https://stichting-nice.nl/covid-19-op-de-zkh.jsp

et voila?

PSN

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ehtweak schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:02:
[...]

En voor de getal- en cijfertweakers onder ons:
https://www.maurice.nl/20...singen-op-verkeerde-data/

Samenvatting van het artikel

Tot aan 1 december was er een duidelijke relatie tussen positieve testen en ziekenhuisopnames. Na het nieuwe beleid inzake testen is die relatie vrijwel verdwenen. Daarom dreigt het kabinet vandaag een historische blunder te begaan door nu een ingrijpende lockdown aan te kondigen. Juist het betere weer en de aanstaande schoolvakanties geven ruimte om te snappen wat er sinds 1 december bij de testen veranderd is.

...
Na de PCR hetze wederom een gevecht zonder winnaars.

Zolang we prima in zicht hebben wát er dan is veranderd aan het testbeleid, verandert alleen de ratio.
Stel dat het voorheen 1 opname op 10.000 besmettingen was, wordt dat nu misschien 1:15.000 of 1:20.000.
Lekker belangrijk.

Uiteindelijk is dit maar één van de vele parameters die gebruikt worden om te sturen. Waarbij opnames momenteel veel belangrijker zijn dan die aantallen postieven.

Maargoed, blijkbaar valt het makkelijk in een stuk populistisch gelul te vatten.
Zowel ome Maurice als het Red Team lijken niet te begrijpen dat ze niets anders doen dan bijdragen aan het probleem, en zelf verminderde compliance veroorzaken. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruise Control
In de eerste golf werden alleen mensen met duidelijke symptomen getest. Vandaar ook het veel hogere aantal positieve testen. Met die data ga je een correlatie van bijna 1 vinden tussen aantallen positieve testen en opnames, vermoed ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:17

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Overigens lijkt het er volgens de NOS het er echt wel op dat het juist heftig gaat worden, en dat voor de urgentie er nu voor gekozen is om minder te lekken en een andere vorm te kiezen:
Dat is natuurlijk ook gissen, maar klinkt wel logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Playa del C. schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:20:
Je mag met drie man bij iemand thuiskomen. Punt.
Je draait daar steeds om heen en doet vooral alsof je niks mag of niet zou moeten doen.
Je kunt elke dag met maximaal vier man bij elkaar komen als je wil
Je kunt met een groepje van vier mensen bij iemand thuis komen.
Hier in Nederland stellen de maatregelen qua sociale impact weinig voor.
OK, je punt is duidelijk, jij vermaakt je prima, met je bezoekjes.
Ook zonder corona-crisis zit jij alleen als je thuis bent.
Uhuh :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-10 10:52

ultimateharry

Team Slayer:-)

ZieMaar! schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:16:
Overigens lijkt het er volgens de NOS het er echt wel op dat het juist heftig gaat worden, en dat voor de urgentie er nu voor gekozen is om minder te lekken en een andere vorm te kiezen:

[...]

Er gaat zeker wat gebeuren, maar ik denk dat er nog veel moet besloten worden via overleggen vandaag.
Zo'n beetje alles ligt op tafel, dat wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Cruise Control schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:14:
[...]

In de eerste golf werden alleen mensen met duidelijke symptomen getest. Vandaar ook het veel hogere aantal positieve testen. Met die data ga je een correlatie van bijna 1 vinden tussen aantallen positieve testen en opnames, vermoed ik.
Je snapt dat dit je hele punt is :?
Door veranderingen in het testbeleid veranderd de verhouding tussen positief getest en ziekenhuis opnames, zowel zoals we in de 1e golf zagen, als nu mogelijk door de verandering op 1 december.

Zoals ik net zei:
Want Ja, er is een relatie, en Ja door wijzigingen in het testbeleid kan die verhouding flink veranderen, zoals we ook in de 1e vs 2e golf zagen.

PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18:40
Ik snap Maurice zijn verhaal totaal niet.

De eerste week van december is voor het eerst de positiviteitsratio weer gestegen (maar licht van 11.1 tot 11.6%). Een week later, afgelopen week zien we voor het eerst de ziekenhuiscijfers ook weer stijgen. Zie dit grafiekje:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lDz9hg2cAOmffKybHr0eV9XsaTY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0U0gpfbi3OoY4RbqtiGA299M.jpg?f=fotoalbum_large

Van afgelopen week is de positiviteitsratio nog niet bekend. Dat horen we (helaas) morgen pas. Wel zijn de positieve testen bekend en die schieten door het dak.

De ziekenhuisopnames zijn nog niet zo hard gestegen omdat die (zoals Maurice ook stelt) pas minimaal een week na stijging besmettingen volgen.

Maurice stelt zelf voor om nog een week te wachten. Maar waarom is me een raadsel. Hij stelt dat de ziekenhuisopnames niet stijgen. Maar die zijn wél gestegen, maar licht. En die lichte stijging komt precies overeen met de lichte stijging positivitetsratio vorige week. Er is géén trendbreuk in positiviteitsratio/opnamecijfers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Jovatov schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:22:
Maurice stelt zelf voor om nog een week te wachten. Maar waarom is me een raadsel. Hij stelt dat de ziekenhuisopnames niet stijgen. Maar die zijn wél gestegen, maar licht. En die lichte stijging komt precies overeen met de lichte stijging positivitetsratio vorige week. Er is géén trendbreuk in positiviteitsratio/opnamecijfers.
Voornamelijk zodat hij over 2 weken kan roepen dat de overheid schuldig is aan het niet nemen van de nodige maatregelen?
En dat iedereen wat hij de vorige keer riep weer vergeten is?

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

ZieMaar! schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:16:

Ideetje:
-de hele dag dit topic volstorten met gissen
of
-ff een paar uur afwachten en nuttigere (corona) zaken bespreken?
:+

Dat bedenkende, ik lees eigenlijk bar weinig over hoe het allemaal zover heeft kunnen komen, maar wel heel veel over de waan en hysterie van de dag?
Het is namelijk niet zo dat er voor dit soort pandemieën niet gewaarschuwd is... Al jaren geleden... :-(
En de systematische beknibbeling op de capaciteit van onze zorg. :X

Terwijl normaliter wij Hollanders toch erg van de voorzorgmaatregelen zijn. Ik bedoel maar, we bouwen en verhogen dijken omdat we een statistische kans zien dat er weer een superstorm komt één keer in de zoveel duizend jaar.
Maar een voorspelling dat we te maken krijgen met zaken als zoönoses en daaruit voortvloeiende serieuze gevolgen, worden nogal, laten we het voorzichtig zeggen, niet erg serieus genomen. :?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruise Control
YakuzA schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:21:
[...]

Je snapt dat dit je hele punt is :?
Door veranderingen in het testbeleid veranderd de verhouding tussen positief getest en ziekenhuis opnames, zowel zoals we in de 1e golf zagen, als nu mogelijk door de verandering op 1 december.

Zoals ik net zei:
Waar wil je heen met deze argumentatie? In de eerste golf was er een sterke correlatie tussen aantallen positieve testen en aantallen opnames. In de tweede golf ook, tot 1 december. Na 1 december niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske

De eerste week van december is voor het eerst de positiviteitsratio weer gestegen (maar licht van 11.1 tot 11.6%). Een week later, afgelopen week zien we voor het eerst de ziekenhuiscijfers ook weer stijgen. Zie dit grafiekje:

[Afbeelding]

Van afgelopen week is de positiviteitsratio nog niet bekend. Dat horen we (helaas) morgen pas. Wel zijn de positieve testen bekend en die schieten door het dak.

De ziekenhuisopnames zijn nog niet zo hard gestegen omdat die (zoals Maurice ook stelt) pas minimaal een week na stijging besmettingen volgen.

Hij begint al bij de verkeerde data (NICE).
De rest is dan eigenlijk al onzin.
Als hij nou eens die grafieken maakt op basis van LCPS data, en dan ook nog eens stopt om het moment dat data achter loopt (qua % positief).
Maar dan klopt zijn conclusie natuurlijk niet meer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Cruise Control schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:28:
[...]

Waar wil je heen met deze argumentatie? In de eerste golf was er een sterke correlatie tussen aantallen positieve testen en aantallen opnames. In de tweede golf ook, tot 1 december. Na 1 december niet meer.
Na 1 december is er nog steeds een sterke correlatie, alleen weet je de verhouding niet, omdat het testbeleid veranderd is, en dit te recent is om te weten hoe die correlatie exact ligt.

Net zoals tussen de 1e en 2e golf er dezelfde correlatie is, maar met een andere verhouding.

PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruise Control

[Afbeelding]

Alle positief geteste mensen zijn al besmet. Onafhankelijk van welke maatregelen nu nog genomen worden, verwachten we dus volgende week 280 nieuwe opnames per dag, als we uitgaan van een onveranderde correlatie tussen het aantal positieve testen en het aantal nieuwe opnames per dag. We gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
YakuzA schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:23:
[...]

Voornamelijk zodat hij over 2 weken kan roepen dat de overheid schuldig is aan het niet nemen van de nodige maatregelen?
En dat iedereen wat hij de vorige keer riep weer vergeten is?
Dit slaat natuurlijk ook kant nog wal. Maurice doet zijn onderbouwing op basis van een aantal punten:

1. De correlatie besmettingen naar ziekenhuisopnames is zoek > wijziging testbeleid naarmate je ook zonder klachten mag laten testen zodat je uit quarantaine kan. Ben je dus wel besmet, maar niet besmetteLIJK.
2. De cijfers lopen überhaupt zwaar achter, dus die besmettingen die nu gemeld zijn, zijn > 14 dagen terug.
3. Het weer wordt zachter: DUS sowieso minder besmettingen. Dat zie je ook aan de cijfers naarmate het kouder werd.
4. De scholen gaan sowieso dicht; dit blijkt gewoon een grote besmettingshaard te zijn ook al hebben kinderen er zelf geen last van.

Het kabinet doet dus aan populariteits beleid om straks weer te vertellen dat ze het zelf hebben ingedamd.
\

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 15-10 10:52

ultimateharry

Team Slayer:-)

ehtweak schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:27:

Dat bedenkende, ik lees eigenlijk bar weinig over hoe het allemaal zover heeft kunnen komen, maar wel heel veel over de waan en hysterie van de dag?
Het is namelijk niet zo dat er voor dit soort pandemieën niet gewaarschuwd is... Al jaren geleden... :-(
En de systematische beknibbeling op de capaciteit van onze zorg. :X

Terwijl normaliter wij Hollanders toch erg van de voorzorgmaatregelen zijn. Ik bedoel maar, we bouwen en verhogen dijken omdat we een statistische kans zien dat er weer een superstorm komt één keer in de zoveel duizend jaar.
Maar een voorspelling dat we te maken krijgen met zaken als zoönoses en daaruit voortvloeiende serieuze gevolgen, worden nogal, laten we het voorzichtig zeggen, niet erg serieus genomen. :?
Ja, dat is een goeie vraag. Het voorbeeld rond het Delta-plan is natuurlijk ook pas geboren na 1953. Dus er moest eerst een echte ramp gebeuren voordat we de statistische kans serieus gingen nemen.
Wellicht is dat hier ook het geval?

Dit is best een interessant artikel dat de voorgeschiedenis vanuit risico- en financieel perspectief weergeeft: https://www.wired.com/sto...llout-pandemic-insurance/

[ Voor 8% gewijzigd door ultimateharry op 14-12-2020 11:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jovatov
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 18:40
Cruise Control schreef op maandag 14 december 2020 @ 11:31:
[...]

Alle positief geteste mensen zijn al besmet. Onafhankelijk van welke maatregelen nu nog genomen worden, verwachten we dus volgende week 280 nieuwe opnames per dag, als we uitgaan van een onveranderde correlatie tussen het aantal positieve testen en het aantal nieuwe opnames per dag. We gaan het zien.
Ik geef je gelijk dat de correlatie anders is nu er meer getest wordt. Maar daarom dus kijken naar de positiviteitsratio en niet het aantal postieve testen.

De eerste week van december was er lichte stijging positiviteitsratio en óók lichte stijging ziekenhuisopnames. Er is wat dat betreft dus niets veranderd.
Het hoge aantal positieve testen afgelopen week doet vermoeden dat de positivietsratio verder is gestegen (daar heeft kabinet/RIVM zelf inzicht in, helaas delen ze het morgen pas). Vandaar nieuwe maatregelen, want dat voorspelt verder stijging ziekenhuisopnames.

[ Voor 4% gewijzigd door Jovatov op 14-12-2020 11:37 ]

Pagina: 1 ... 135 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.

Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het nut en de noodzaak van mondkapjes
Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
De Coronavaccins