Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 134 ... 224 Laatste
Acties:
  • 695.733 views

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09:09
Jorizzz schreef op zondag 13 december 2020 @ 23:50:
Wellicht goed om je dat t realiseren, want het verklaart denk ik waarom veel mensen langzaam gek worden en de regels beginnen te overtreden, simpelweg omdat ze het echt niet meer volhouden.

Dat is misschien voor jou heel makkelijk, maat voor heel veel mensen valt dit echt heel zwaar. Het is echt te kort door de bocht om te stellen dat het simpelweg een kwestie van gewenning is. Wat voor de één een klein of simpel offer lijkt, is voor de ander bijna niet te doen. Weer zin nu eenmaal niet allemaal hetzelfde.
En wat als er nu begin dit jaar WW3 was uitgebroken?
Had je je dan ook niet aangepast? Blijven roepen dat alles oneerlijk is en je feestjes en concerten wil moet?
Toch de vuurlinies inlopen, want binnenblijven wordt je gek van?

Die Duitse reclame komt nog het meest in de buurt van hoe onzinnig veel mensen zich opstellen omdat hun "rechten" aangetast worden.
Momenteel zijn de mensen die in de risicogroep zitten juist die mensen waar we met zijn allen aan te danken hebben dat we stinkend verwend zijn geworden met al die mogelijkheden en "rechten" op concerten en feesten en drugs.
Dat zijn de mensen die veel opgegeven hebben in een 5 jarige oorlog om het huidige Nederland mogelijk te maken.
Maar stel je voor dat je daar rekening mee moet gaan houden, daar zou je zomaar gek van worden. 8)7

Maar je hoeft je natuurlijk niet te vervelen rond deze tijd thuis. ;)

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:05
Wat een bullshit vergelijk, alsof toen iedereen continue binnen heeft gezeten en zo enorm beperkt werd in sociale contacten en werk. Die vuurlinie waar je over spreekt, verplaatste zich. Dat was geen 5 jaar op de zelfde plek. Echt niet.

Ook mooi dat je die mensen met alle macht wilt beschermen, mijn oma, nu 87 heeft heel graag dat we langskomen. Is niet bang voor het virus en heeft er vrede mee mocht ze het krijgen en niet overleven. Ze gaat het niet opzoeken, maar haar laatste levensjaren wil ze niet alleen in haar appartement zitten. En zo velen met haar, kijk naar de supermarkten, bakkers, slagers etc. hoe ouderen zich gedragen.

Waarom vinden bepaalde mensen het hier nu zo moeilijk om te begrijpen, dat er gewoon een groep mensen is die problemen ondervinden in de huidige situatie. En dat met een “stel je ff niet zo aan” deze mensen echt niet geholpen zijn. Mensen zijn groepsdieren en hier gewoon niet voor gemaakt. Accepteren en elkaar zoveel mogelijk proberen te helpen ipv non argumenten aan te voeren en elkaar niet willen begrijpen.

Wees een beetje lief voor elkaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 11:23

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Jorizzz schreef op zondag 13 december 2020 @ 23:50:
[...]

Dat is misschien voor jou heel makkelijk, maat voor heel veel mensen valt dit echt heel zwaar. Het is echt te kort door de bocht om te stellen dat het simpelweg een kwestie van gewenning is. Wat voor de één een klein of simpel offer lijkt, is voor de ander bijna niet te doen. Weer zin nu eenmaal niet allemaal hetzelfde.
Het is vanzelfsprekend voor de een zwaarder dan voor de ander, maar het zijn nog steeds zaken die je voor een groot deel wel op moet kunnen vangen met alternatieven, ook als die ietsje minder zijn. Als je psyche er echt niet tegen kan dat je je gesprekspartners niet altijd kunt aanraken dan stel ik voor dat het sowieso handig is om hulp te zoeken.

Het is hoe dan ook geen reden om de regels maar aan je laars te lappen, noch het argument dat je een bejaard familielid hebt die het allemaal wel gescheten zit en doodgaan ook een prima alternatieve vrijetijdsbesteding vind voor aankomende kerst.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Magicw00b schreef op maandag 14 december 2020 @ 02:22:
Accepteren en elkaar zoveel mogelijk proberen te helpen ipv non argumenten aan te voeren en elkaar niet willen begrijpen.

Probleem is dat de mensen die zich niet aan de regels houden, de problemen verergeren en de noodzaak vor maatregelen groter maken, en die moeilijke periodes verlengen. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Just door het melodramatische liev te behandelen gaat er geen realisme komen bij die mensen, gaan ze schreeuwen over mondkapjes (zie het topic daarover), gaan ze egoistisch gewoon shoppen met zijn allen en denken ze niet na.

Dus lief zijn ja, maar die liefde kan best wel eens "tough love" zijn en mensen moeten zich ook niet teveel gaan aanstellen, alsof het allemaal niet te behappen is.

Heb je het moeilijk? Praat met mensen, doe wat je kan maar op een positieve, opbouwende manier, niet op een slachtoffer of "na mijn de zondvloed" manier.

[ Voor 8% gewijzigd door gambieter op 14-12-2020 02:58 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
gambieter schreef op maandag 14 december 2020 @ 02:48:
[...]

Probleem is dat de mensen die zich niet aan de regels houden, de problemen verergeren en de noodzaak vor maatregelen groter maken, en die moeilijke periodes verlengen. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.

Just door het melodramatische liev te behandelen gaat er geen realisme komen bij die mensen, gaan ze schreeuwen over mondkapjes (zie het topic daarover), gaan ze egoistisch gewoon shoppen met zijn allen en denken ze niet na.
Hier verbaas ik me ook over. De mensen die zich steeds minder aan de regels willen houden en gewoon doen waar ze zin hebben, wat denken die op zo’n moment?? Iets in de trant van ‘regels zijn er niet voor mij’ of ‘laat de rest zich maar aanpassen, dan kunnen wij wel ons ding blijven doen’. Beseffen ze niet dat de overheid niet op een punt komt en ineens alle maatregelen opheft omdat mensen er flauw van zijn? Dus we stellen het dan steeds langer uit voor er weer versoepeling komt. Zelfde met feestdagen, onze families balen ook dat het niet kan, maar hoe beter we door bijten hoe sneller we er door zijn. En ja dat kan nog wel 4 maand duren maar als dat te lang voelt is het alternatief niet net doen of het nu alweer normaal kan. We maken het onszelf dan onnodig moeilijk.

En aan de mensen hier die vooroordelen hebben over de mensen die het makkelijker lijken vol te houden en accepteren. Dat hoeven helemaal niet alleen maar eenzame mensen in kelders bij ouders te zijn. Er zijn ook mensen die een helikopterview proberen te houden en zien wat oorzaak en gevolg doet. Ik snap wel dat het niet makkelijk is, maar doen alsof de wereld vergaan is lijkt me ook wat ver. Je kunt focussen op wat niet mogelijk is of je gaat kijken wat wel mogelijk is. Het virus is er en gaat niet zomaar gestopt worden. De maatregelen stoppen ook niet zomaar ineens. Dus hoe meer men zich tegen de maatregelen verzet, hoe langer je jezelf in deze situatie houdt. Je hebt er zelf invloed op. Alleen veel mensen kijken alleen naar het nu ipv de bigger picture. En van die egoïstisch denkwijze worden niet alleen anderen de dupe maar ook zijzelf. Alleen dat laatste snappen ze niet helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Magicw00b schreef op zondag 13 december 2020 @ 21:06:
[...]

Ik zit echt niet alleen maar binnen.. wekelijks een keer op de golfbaan te vinden. Paar keer per maand vrienden en familie opzoeken(op 1,5 meter afstand) nogmaals: niet iedereen is het zelfde, over een kam scheren heeft dan ook echt geen enkele zin.
Dan doe je al het maximaal haalbare en is het gewoon kut. Je eerdere reactie deed vermoeden dat je al maanden niemand gezien had.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-10 15:04

Snow_King

Konijn is stoer!

Patriot schreef op zondag 13 december 2020 @ 21:25:
[...]

Stokt de geestelijke gezondheidszorg of stijgt de vraag ernaar sterk dan? Of is dat een onderbuikgevoel?
Mijn vrouw is psycholoog in de GGZ en ziet in de laatste maanden de case-load met depressie behoorlijk toe nemen.

Waar ik woon (Venlo) heeft recentelijk een horeca eigenaar (Syrische vluchteling/afkomst) naar alle waarschijnlijkheid zelfmoord gepleegd omdat hij de druk niet meer aan kan.

Dat is iets waar we ook zeker oog voor moeten hebben. Covid-19 veroorzaakt op deze manier meer leed dan enkel in de ziekenhuizen.
MikeyMan schreef op zondag 13 december 2020 @ 21:49:
[...]

Ja want zoals iedereen weet zorgen over tests voor ziekenhuisopnames. Stop met testen en alles loopt leeg 8)7
Nee, dat zeg ik niet :) Maar men spreekt schande van de hoge cijfers. Daarop zeg ik dat als we niet meer testen het niet ineens weg is.

Ik geef vaker aan dat ik de relatieve getallen veel boeiender vind dan absoluut. Absoluut kan namelijk ook betekenen dat je gewoon meer test en daarmee dus meer ontdekt.
ultimateharry schreef op zondag 13 december 2020 @ 22:23:
[...]

Alsof dat het criterium is. Paar dagen geleden hadden we er hier nog zo’n een: zag in zijn persoonlijke omgeving niet zoveel mensen ziek worden, dus er was niet zoveel aan de hand.
Kinderen van 3, 4 jaar redeneren zo (doe mijn ogen dicht en dan is die enge ... er niet meer).
We hebben het allemaal over sterfte, dan weer flatten the curve, dan weer wat anders. Ik weet het ook niet meer.

Nu de IC-bedden redelijk stabiel zijn staan we toch ineens aan de vooravond van draconische maatregelen. Ik wil vooral uitleg waarom. Want het doel lijkt iedere keer anders te zijn.

We moeten ook begrijpen dat de rest van het leven ook door moet gaan. Ik ben gewoon niet van mening dat we de gehele wereld maar stil kunnen en mogen zetten omwille Covid-19.
Morrar schreef op zondag 13 december 2020 @ 22:40:
[...]

Percentage positief tov totaal afgenomen testen staat gewoon in het dashboard hoor; 11.6 procent voor vandaag en zit daar redelijk stabiel op.
Klopt. Zolang het daar stabiel op is begrijp ik de angst niet. Meer testen is meer ontdekken. Alleen sturen we op absoluut en niet op relatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Snow_King schreef op maandag 14 december 2020 @ 06:50:

Klopt. Zolang het daar stabiel op is begrijp ik de angst niet. Meer testen is meer ontdekken. Alleen sturen we op absoluut en niet op relatief.
Met het ook testen van mensen zonder klachten zou er een daling moeten zijn geweest.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-10 15:04

Snow_King

Konijn is stoer!

IJzerlijm schreef op maandag 14 december 2020 @ 07:08:
[...]

Met het ook testen van mensen zonder klachten zou er een daling moeten zijn geweest.
Zie ook: https://coronadashboard.r...sitief-geteste-mensen#ggd

9 November was het nog 13%, nu zitten we op 11,6%. We zaten even op 11,1%.

In Oktober zelfs 18,4% positief getest.

We zijn dus al flink gedaald. Dat is dan toch goed?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:39
[...]

Nu de IC-bedden redelijk stabiel zijn staan we toch ineens aan de vooravond van draconische maatregelen. Ik wil vooral uitleg waarom. Want het doel lijkt iedere keer anders te zijn.
Heel simpel, het aantal besmettingen loopt de afgelopen dagen pijlsnel op. Mag jij raden wat er deze en volgende week gebeurd in de ziekenhuizen en vervolgens met de kerst.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10 10:28

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Als we elke Nederlander zouden testen en nog steeds is 10% besmet dan hebben we 1,7 miljoen besmette mensen. Veel meer dan we nu inschatten. Meer testen bij een gelijk % is dus zeker wel enige reden tot zorg. Je ziet opeens dat de verspreiding veel erger is dan je dacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:52

ultimateharry

Team Slayer:-)

[...]

We hebben het allemaal over sterfte, dan weer flatten the curve, dan weer wat anders. Ik weet het ook niet meer.

Het doel is al heel lang het voorkomen dat de zorg overbelast raakt en er veel mensen dood gaan. We zijn al weer een hele poos de reguliere zorg aan het afschalen.
Nu zien we de besmettingen weer oplopen, en we weten dat dat hoe dan ook tot nog meer instroom gaat leiden op de verpleegafdelingen en IC’s.
We hebben gewoon niet de luxe van enige marge op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snow_King schreef op maandag 14 december 2020 @ 07:25:
[...]

Zie ook: https://coronadashboard.r...sitief-geteste-mensen#ggd

9 November was het nog 13%, nu zitten we op 11,6%. We zaten even op 11,1%.

In Oktober zelfs 18,4% positief getest.

We zijn dus al flink gedaald. Dat is dan toch goed?
Dat zijn weekcijfers (al is dat heel onduidelijk op het dashboard, maar veranderd de hele week niet)... Ik vrees dat we nu weer flink hoger zitten in percentage

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 14 december 2020 @ 07:29:
[...]

Dat zijn weekcijfers (al is dat heel onduidelijk op het dashboard, maar veranderd de hele week niet)... Ik vrees dat we nu weer flink hoger zitten in percentage
Maar is die vrees ook ergens op gebaseerd? Het zou goed kunnen, maar niemand lijkt die cijfers te hebben of te willen publiceren (op tijd).

En waarschijnlijk te kort door de bocht, maar gezien je een test (bij de GGD) online moet aanvragen, is het toch redelijk bekend hoeveel tests er dagelijks gedaan worden? Dan kun je toch ook real time het percentage uitrekenen?

Waarom gaat dat per week met een week vertraging? Aangezien dat toch wel zo'n beetje Dé cijfers zijn die uiteindelijk het aantal ic bedden voorspellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:30

Stoney3K

Flatsehats!

Mr.Joker schreef op maandag 14 december 2020 @ 00:01:
Ik heb zo'n vermoeden dat de tweespalt in de bevolking nu wel z'n climax bereikt in deze pandemie :+
Het kabinet is nog niet gevallen, dus we kunnen nog een paar afleveringen maken in dat seizoen. :X

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:09
Teijgetje schreef op maandag 14 december 2020 @ 01:46:
[...]

Had je je dan ook niet aangepast? Blijven roepen dat alles oneerlijk is en je feestjes en concerten wil moet?
Toch de vuurlinies inlopen, want binnenblijven wordt je gek van?

Die Duitse reclame komt nog het meest in de buurt van hoe onzinnig veel mensen zich opstellen omdat hun "rechten" aangetast worden.
Momenteel zijn de mensen die in de risicogroep zitten juist die mensen waar we met zijn allen aan te danken hebben dat we stinkend verwend zijn geworden met al die mogelijkheden en "rechten" op concerten en feesten en drugs.
Dat zijn de mensen die veel opgegeven hebben in een 5 jarige oorlog om het huidige Nederland mogelijk te maken.
Maar stel je voor dat je daar rekening mee moet gaan houden, daar zou je zomaar gek van worden. 8)7

Maar je hoeft je natuurlijk niet te vervelen rond deze tijd thuis. ;)
Patriot schreef op maandag 14 december 2020 @ 02:44:
[...]

Het is vanzelfsprekend voor de een zwaarder dan voor de ander, maar het zijn nog steeds zaken die je voor een groot deel wel op moet kunnen vangen met alternatieven, ook als die ietsje minder zijn. Als je psyche er echt niet tegen kan dat je je gesprekspartners niet altijd kunt aanraken dan stel ik voor dat het sowieso handig is om hulp te zoeken.

Het is hoe dan ook geen reden om de regels maar aan je laars te lappen, noch het argument dat je een bejaard familielid hebt die het allemaal wel gescheten zit en doodgaan ook een prima alternatieve vrijetijdsbesteding vind voor aankomende kerst.
Bedankt dat jullie me op de maandagochtend nog even aan het lachen maken. Hoe wereldvreemd kun je zijn? Een vriend de hand schudden, een arm om iemand heen slaan die het moeilijk heeft, iemand die je lief hebt een knuffel of een zoen kunnen geven. het is allemaal menselijk gedrag. Aanraken is normaal. Het moet toch niet gekker worden dan dat je mij de les gaat lezen en mij gaat vertellen dat ik hulp moet gaan zoeken als ik hier niet goed zonder kan? Aanraking in communicatie, anders dan zakelijk of oppervlakkig is gewoon de norm. Dat is het vrijwel overal ter wereld (en dan valt het hier in NL nog best mee) en dat is het ook altijd geweest. Kun jij er makkelijk zonder? Leuk voor jou, maar besef dat je daarmee afwijkt van de gemiddelde mens.

En voor de opmerkingen dat het geen reden is voor mij om me niet aan de regels te houden, guess what? Het is juist het feit dat ik me wél aan de regels houdt, veel meer dan de gemiddelde Nederlander zelfs, dat ervoor zorgt dat ik langzaam gek wordt. Vandaar dat ik wel enigszins begrip hebt voor mensen die zich niet per se net zo goed als ik aan de regels houden. Moet je ook eens proberen, je inleven in een ander!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:30

FreakNL

Well do ya punk?

..
Ook mooi dat je die mensen met alle macht wilt beschermen, mijn oma, nu 87 heeft heel graag dat we langskomen. Is niet bang voor het virus en heeft er vrede mee mocht ze het krijgen en niet overleven. Ze gaat het niet opzoeken, maar haar laatste levensjaren wil ze niet alleen in haar appartement zitten. En zo velen met haar, kijk naar de supermarkten, bakkers, slagers etc. hoe ouderen zich gedragen.

..
Ik was dit 6 maanden geleden grondig met je eens. Maar we hebben nu "zicht" op de finish (vaccin).. Daar had ik een half jaar geleden totaal geen vertrouwen in, ik dacht dat dat nog jaren zou duren. De berichtgevingen zijn nu hoopvol.. Er zijn nog wat hobbels (we gaan echt in januari/februari niet iedereen kunnen vaccineren).. Maar het kan zomaar zijn dat we Kerst en Oud en Nieuw in 2021 weer normaal kunnen vieren! :) Daar richt ik me in ieder geval op.. Ik denk dat het festivalseizoen misschien nog iets te vroeg komt, alhoewel ik wel hoop dat we in september 2020 weer geleidelijk aan weer naar het voetbal mogen in lage bezettingen...

[ Voor 10% gewijzigd door FreakNL op 14-12-2020 07:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:09
Ik ben benieuwd welke strengere maatregelen worden aangekondigd straks. Over een week moet ik mijn huis uit (sleuteloverdracht nieuwe koper), maar als straks het verhuisbedrijf dicht moet heb ik een serieus probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Ik denk dat het kabinet niet aan een complete lockdown en avondklok durft. Rutte of De Jonge zei van de week al dat hij dat erg om-Nederlands vindt. Slim denk ik, want het lijkt er nu op dat ze vooral dingen gaan sluiten zodat men geen reden heeft om naar buiten te gaan en dan heb je netto een soortgelijk resultaat. Het kabinet acht het te belangrijk dat je gewoon naar buiten mag als je wil, zo lijkt het, en ik vind dat een goed iets.

Een avondklok met oud en nieuw lijkt me dan weer zo ongelofelijk dom om te doen. Je weet dat dat enorm gezeik gaat opleveren en onderaan de streep levert het je echt niets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Soccer98 schreef op maandag 14 december 2020 @ 07:49:
Ik denk dat het kabinet niet aan een complete lockdown en avondklok durft. Rutte of De Jonge zei van de week al dat hij dat erg om-Nederlands vindt. Slim denk ik, want het lijkt er nu op dat ze vooral dingen gaan sluiten zodat men geen reden heeft om naar buiten te gaan en dan heb je netto een soortgelijk resultaat. Het kabinet acht het te belangrijk dat je gewoon naar buiten mag als je wil, zo lijkt het, en ik vind dat een goed iets.

Een avondklok met oud en nieuw lijkt me dan weer zo ongelofelijk dom om te doen. Je weet dat dat enorm gezeik gaat opleveren en onderaan de streep levert het je echt niets op.
Daarmee kan hij het nu ook als dreigement gebruiken. Mensen, hou vol, doe je best. We willen het niet maar als het niet beter gaat moet het volgende week. Voor nu houden we het bij het sluiten van de bibliotheken en maar als de cijfers niet beter worden....

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Stoney3K schreef op maandag 14 december 2020 @ 07:34:
[...]

Het kabinet is nog niet gevallen, dus we kunnen nog een paar afleveringen maken in dat seizoen. :X
Mochten we dat voor elkaar krijgen denk ik dat we beter trump of bolsonaro even kunnen bellen voor wat tips. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-10 18:26
TrailBlazer schreef op maandag 14 december 2020 @ 07:27:
Als we elke Nederlander zouden testen en nog steeds is 10% besmet dan hebben we 1,7 miljoen besmette mensen. Veel meer dan we nu inschatten. Meer testen bij een gelijk % is dus zeker wel enige reden tot zorg. Je ziet opeens dat de verspreiding veel erger is dan je dacht.
Even als advocaat van de duivel: je verspreiding is wellicht veel erger dan je dacht, maar je ratio richting ziekenhuisopnames en IC opnames is wel anders als je veronderstelt dat dit in de afgelopen maanden ook heeft gespeeld.

Daarom moet er ook vnl. gestuurd worden op bedbezetting met de besmettingen als voorspellende waarde. Dus ga je nu acteren obv de 10.000 besmettingen en de corresponderende bedbezetting van twee maanden geleden. Blijkt bij deze toename dat de bedbezetting in de aankomende periode in verhouding significant lager is, dan zou dit betekenen dat je moet overwegen het ratio aan te passen. Daarvoor zal ongetwijfeld ook gekeken worden naar een relatie met de aantal besmettingen binnen leeftijdscategorieën.

Anders gezegd: als je weet dat elke 1000 extra auto's op de weg over 2 weken tot 10 extra ongelukken leiden, dan kun je wel sturen op de 10 extra ongelukken maar die zijn simpelweg een resultaat van een gegeven wat je al kent. Het is de output. Je moet de input beïnvloeden. Als je op output gaat sturen loop je altijd achter de feiten aan. In dit geval weten we dat dit 2 tot 3 weken is.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
Ankona schreef op maandag 14 december 2020 @ 07:52:
[...]

Daarmee kan hij het nu ook als dreigement gebruiken. Mensen, hou vol, doe je best. We willen het niet maar als het niet beter gaat moet het volgende week. Voor nu houden we het bij het sluiten van de bibliotheken en maar als de cijfers niet beter worden....
Dat softe hebben we nu al maanden gehad, en blijkbaar heeft het dit als resultaat....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
matthijst schreef op maandag 14 december 2020 @ 00:07:
[...]

En jij vraagt je af hoe dat virus maar door blijft gaan 8)7
Dat vraag ik mij niet af. Ik heb vanaf februari al het nieuws gevolgd, actief meegedaan in de discussie en het zoeken naar oplossing, in de maatschappij geholpen om het virus te bestrijden. Het virus verspreidt zich enorm via ondertussen een groot deel van de mensen die de regels niet volgen én door o.a. het onderwijs, de funshoppers, enz. Vrijwel niet door de mensen die eens bij hun moeder op bezoek gaan en daarbij de regels volgen. De hele aanpak is een balans zoeken tussen risico en noodzaak, waarbij je jezelf niet gek hoeft te maken opgesloten in je eigen huis. Plus, dit virus is niet volledig te stoppen. Indammen, flatten the curve.
Ik had het overigens vooral over 8 maanden alleen thuiswerken. Als dat geen gebrek aan sociaal contact is |:(
Dat is minder sociaal contact inderdaad. En voor iedereen anders. Voor sommigen vast heel erg. De stelling die bij meerdere mensen op kwam, was echter dat we acht maanden verplicht thuis zaten en dat het nu te veel wordt. En dat is onzin. Met de corona-crisis zie je met name vreemde mensen een heel stuk minder. Je naasten kun je gewoon opzoeken, maar niet meer in grote groepen tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
FreakNL schreef op maandag 14 december 2020 @ 07:43:
[...]
Maar het kan zomaar zijn dat we Kerst en Oud en Nieuw in 2021 weer normaal kunnen vieren! :) Daar richt ik me in ieder geval op.. Ik denk dat het festivalseizoen misschien nog iets te vroeg komt, alhoewel ik wel hoop dat we in september 2020 weer geleidelijk aan weer naar het voetbal mogen in lage bezettingen...
Ik hoop dat je gelijk hebt. Maar de experts zijn niet zo positief. Tedros en Fauci zeggen dat het vaccin niet alle maatregelen doet vervallen. En Gates verwacht dat we waarschijnlijk ook heel 2022 (ja 22) nog met maatregelen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Nu online
matthijst schreef op maandag 14 december 2020 @ 00:03:
[...]

Ja slim man, lekker bij iedereen op bezoek gaan.
Denk je dat dat virus door het riool verspreid wordt?
Je hebt de neiging om steeds woorden in mijn mond te leggen via je rethorische vragen. Ik weet heel goed hoe het virus kan verspreiden. Ik ga zelf trouwens bij vrijwel niemand op bezoek, ik red mij op afstand prima. Ik ken echter genoeg mensen om mij heen die wel eens bij een ander komen. Een keer per maand even naar je moeder ofzo. En dat mag gewoon. Ik ken echter ook mensen die niet nadenken en nog steeds al hun familie regelmatig uitnodigen voor een feestje, trip naar de dierentuin, enz. Genoeg die de regels vaker dan één keer per week overtreden. Een deel doet dat bewust. Dat is het probleem en dat betekent niet dat de mensen die regels wel volgen, jij en ik, dan nog maar extra moeten afzonderen in de strijd. Wij kunnen de anderen waarachuwen en voorlichten. De overheid had meer kunnen of moeten handhaven. Maar deze week zal dat wel moeten starten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:59

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

NielsFL schreef op maandag 14 december 2020 @ 08:00:
[...]

Ik hoop dat je gelijk hebt. Maar de experts zijn niet zo positief. Tedros en Fauci zeggen dat het vaccin niet alle maatregelen doet vervallen. En Gates verwacht dat we waarschijnlijk ook heel 2022 (ja 22) nog met maatregelen zitten.
'Maatregelen' kan van alles zijn. Ik geloof ook wel dat het nog een tijd duurt voordat werkelijk alle maatregelen weg zijn. Maar aan de andere kant geloof ik ook dat het grootste deel vrij vlot kan vervallen.

Voor mezelf sprekend; ik hou het best nog wel een half jaar vol. Maar niet als ik zie dat er massaal met de pet naar gegooid wordt. Dan vind ik het ook wel best.

Ga niet in m'n eentje de oorlog winnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Nu online
42erik schreef op zondag 13 december 2020 @ 23:22:
[...]

feitenlijk heb je gelijk, maar er zijn heel wat mensen die nu toch echt even bewust geen bezoek aan mama of opa brengen. En die dat missen. Dan kun je zeggen dat het weliswaar mag, maar ga je voorbij aan het feit dat mensen het risico niet willen nemen en dat dat een gevoel oproept. Dat kun je toch wel begrijpen??
Dat doe ik zelf ook. Drie ouderen in mijn familie die ik bewust niet op zoek, waarvan één in een verzorgingshuis op sterven ligt. Jammer en niet leuk. Voor anderen is de situatie misschien heftiger dan hoe ik het ervaar. Daar kan ik nog in komen, ik ben vrij nuchter.
Het ging in de discussie niet om de schrijnende gevallen. Die zijn er. Het is het 'gejank' over dat er geen enkel sociaal contact mogelijk is. En dat als je de regels wel volgt, dat je dan nu sociaal helemaal kapot bent. Dat is onzin en betreft (naar mijn mening) vooral mensen die zonder corona ook sociale problemen hadden gehad.

Hard gezegd, zo vind ik het ook vrij triest als iemand eigenlijk al het sociale contact via het werk ervaart. Dat valt nu weg en wat blijkt, de persoon leefde al die tijd in een illussie en heeft gewoon helemaal geen sociaal leven.

Ik vind het pijnlijk om te zien hoe een aantal mensen in deze crisis zich op sociaal vlak niet sterk weten te houden. Waar de meeste pijn zit is namelijk bij de groep die persoonlijk geraakt wordt door de crisis. Financieel of door gezondheid na besmetting. Pijn zit bij de zorg die zich kapot werkt. En juist niet echt bij de kantoormedewerker die thuis moet werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10:21

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Een goed BCO is inderdaad ook een maatregel. Net als het testen van mensen uit risico gebieden en thuis blijven als je ziek bent. Allemaal veel makkelijker vol te houden dan sommige van de huidige maatregelen.

Sowieso is de focus qua vaccins volgens mij in 2021 vooral op West Europa en Noord en deels Zuid Amerika. Tedros en Bill roepen dit wellicht deels ook om focus op de derde wereld te houden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 02-07 21:43
Playa del C. schreef op maandag 14 december 2020 @ 08:14:
[...]

Dat doe ik zelf ook. Drie ouderen in mijn familie die ik bewust niet op zoek, waarvan één in een verzorgingshuis op sterven ligt. Jammer en niet leuk. Voor anderen is de situatie misschien heftiger dan hoe ik het ervaar. Daar kan ik nog in komen, ik ben vrij nuchter.
Het ging in de discussie niet om de schrijnende gevallen. Die zijn er. Het is het 'gejank' over dat er geen enkel sociaal contact mogelijk is. En dat als je de regels wel volgt, dat je dan nu sociaal helemaal kapot bent. Dat is onzin en betreft (naar mijn mening) vooral mensen die zonder corona ook sociale problemen hadden gehad.

Hard gezegd, zo vind ik het ook vrij triest als iemand eigenlijk al het sociale contact via het werk ervaart. Dat valt nu weg en wat blijkt, de persoon leefde al die tijd in een illussie en heeft gewoon helemaal geen sociaal leven.

Ik vind het pijnlijk om te zien hoe een aantal mensen in deze crisis zich op sociaal vlak niet sterk weten te houden. Waar de meeste pijn zit is namelijk bij de groep die persoonlijk geraakt wordt door de crisis. Financieel of door gezondheid na besmetting. Pijn zit bij de zorg die zich kapot werkt. En juist niet echt bij de kantoormedewerker die thuis moet werken...
Daar ga je dus veel en veel te kort door de bocht. Blijkbaar gaat het jou beter af, maar er zijn zat mensen die zich enorm beperkt voelen door de regels. Er zijn mensen wiens sociale leven zich wel voornamelijk afspelen op school of op werk en dat normale contact is dan verdwenen. Gaat een ieder anders mee om. Kan je wel triest vinden, maar dat slaat natuurlijk nergens om om zo te oordelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
stylezzz schreef op maandag 14 december 2020 @ 07:54:
[...]

Dat softe hebben we nu al maanden gehad, en blijkbaar heeft het dit als resultaat....
Dat softe gedoe werkte prima in het voorjaar. Afgelopen weken sloeg men een hardere toon aan die duidelijk minder goed werkt.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:44

Yucon

*broem*

Wat een bullshit vergelijk, alsof toen iedereen continue binnen heeft gezeten en zo enorm beperkt werd in sociale contacten en werk. Die vuurlinie waar je over spreekt, verplaatste zich. Dat was geen 5 jaar op de zelfde plek. Echt niet.

Waarom vinden bepaalde mensen het hier nu zo moeilijk om te begrijpen, dat er gewoon een groep mensen is die problemen ondervinden in de huidige situatie. En dat met een “stel je ff niet zo aan” deze mensen echt niet geholpen zijn. Mensen zijn groepsdieren en hier gewoon niet voor gemaakt. Accepteren en elkaar zoveel mogelijk proberen te helpen ipv non argumenten aan te voeren en elkaar niet willen begrijpen.

Waarom vindt die groep mensen die blijft hangen in rants over 'natuurlijk menselijk gedrag' en dergelijke het zo moeilijk om uit te spreken dat door hun voorstel te volgen er ook veel mensen dood zullen gaan? Deze gevoelsmensen zijn namelijk ook degenen die vooraan staan om te huilen als weer eens een half bejaardenhuis doodgaat. "Hoe had dit kunnen gebeuren, Rutte doe er wat aan". Ik heb nu niet het idee dat ze de consequenties van hun wensen aankunnen.

En dat is wat me tegenstaat. Ik vind beide wegen op zich wel te verdedigen. Met de kanttekening dat je in het eerste geval de zorg actief zult moeten inrichten op lichte zorg om het lijden te verlichten omdat je niet meer dan dat zult kunnen doen. En dat vindt de zorg heel, heel moeilijk.

De rode draad is dat beide kampen het overwegend maar van 1 kant bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:01
https://www.dvhn.nl/groni...en-populair-26278505.html

Serieus, mensen die in hotels kerstdiners boeken :X ...

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Ankona schreef op maandag 14 december 2020 @ 08:41:
[...]

Dat softe gedoe werkte prima in het voorjaar. Afgelopen weken sloeg men een hardere toon aan die duidelijk minder goed werkt.
Dat was niet de toon maar de nog onzekere risico's van een nieuw virus. Nu we veel meer weten besluit een groot deel van de bevolking dat ze het risico voor zichzelf geen probleem vinden en of ze anderen besmetten boeit ze niet. Op naar de Primark !

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jorizzz
Yucon schreef op maandag 14 december 2020 @ 08:41:
[...]

Waarom vindt die groep mensen die blijft hangen in rants over 'natuurlijk menselijk gedrag' en dergelijke het zo moeilijk om uit te spreken dat door hun voorstel te volgen er ook veel mensen dood zullen gaan? Deze gevoelsmensen zijn namelijk ook degenen die vooraan staan om te huilen als weer eens een half bejaardenhuis doodgaat. "Hoe had dit kunnen gebeuren, Rutte doe er wat aan". Ik heb nu niet het idee dat ze de consequenties van hun wensen aankunnen.

En dat is wat me tegenstaat. Ik vind beide wegen op zich wel te verdedigen. Met de kanttekening dat je in het eerste geval de zorg actief zult moeten inrichten op lichte zorg om het lijden te verlichten omdat je niet meer dan dat zult kunnen doen. En dat vindt de zorg heel, heel moeilijk.

De rode draad is dat beide kampen het overwegend maar van 1 kant bekijken.
Ik denk dat je het verschil over het hoofd ziet tussen mensen die de regels overtreden en mensen die aangeven dat ze het echt moeilijk hebben, misschien zelfs wel in meerdere of mindere mate in de psychische problemen dreigen te komen, en daar simpelweg erkenning voor zoeken. Omdat deze mensen hier te makkelijk weg worden gezet als aanstellers en regelontwijkers.

Edit: er zal ongetwijfeld een overlap zijn tussen deze groepen, maar ik heb er moeite mee dat ze door sommigen hier over één kam worden geschoren.

[ Voor 5% gewijzigd door Jorizzz op 14-12-2020 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 07:19
NielsFL schreef op maandag 14 december 2020 @ 08:00:
[...]

In een Amerika wellicht, waar de antivaxxers met veel zijn, een compleet verrot en corrupt zorgsysteem is en ontzettend wantrouwen tegenover alles wat niet uit de eigen kring komt. Die hebben al heel lang grote problemen met de vaccinatiegraad. Dat is hier compleet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShininNL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 08:01
Moreel coronavraagje:

Mijn buren die normaal overlast veroorzaken hebben afgelopen weekend 2 x achterelkaar een hoop visite op dezelfde dag over de vloer gehad (bijv 4 auto's die niet van hun zijn die voor hun oprit staan). Dit keer bleef de harde muziek uit, waarschijnlijk omdat ze nattigheid voelen.

Samen tegen corona is het toch, volgende keer toch melding maken of "leef en laat leven"?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NielsFL
  • Niet online
ShininNL schreef op maandag 14 december 2020 @ 08:45:
Moreel coronavraagje:

Mijn buren die normaal overlast veroorzaken hebben afgelopen weekend 2 x achterelkaar een hoop visite op dezelfde dag over de vloer gehad (bijv 4 auto's die niet van hun zijn die voor hun oprit staan). Dit keer bleef de harde muziek uit, waarschijnlijk omdat ze nattigheid voelen.

Samen tegen corona is het toch, volgende keer toch melding maken of "leef en laat leven"?
Ik denk dat je jezelf moet vragen of je het ook zou melden als ze geen overlastgevende buren waren, maar goede vrienden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Las het vanochtend ook, bij ons in West-Brabant zitten de meeste hotels niet op dat soort volk te wachten: West-Brabantse hotels hebben liever dat je thuisblijft als je enkel voor een warme hap komt slapen

Ik hoor het Rutte nog zeggen tijdens een van de eerdere personferenties: "Ben niet degene die het randje opzoekt!". En prompt allerlei clowns die het randje opzoeken met dit soort op zijn minst dubieuze constructies. Echt....

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
Teijgetje schreef op maandag 14 december 2020 @ 01:46:
Haha, hou toch op man. Je doet nu net alsof iedereen fluitend door de oorlog heen ging. Partyen met de Duitsers, glimlachend over straat. Nooit een overtogen woord, want het waren allemaal bikkels destijds. Klagen deden ze niet, het was nu eenmaal zo 8)7
Haha, hoeveel mensen leven er nog denk je, die de oorlog bewust hebben meegemaakt en zoveel hebben opgegeven?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

wildhagen schreef op maandag 14 december 2020 @ 08:52:
[...]

Las het vanochtend ook, bij ons in West-Brabant zitten de meeste hotels niet op dat soort volk te wachten: West-Brabantse hotels hebben liever dat je thuisblijft als je enkel voor een warme hap komt slapen
Ja, dat zeggen ze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:43
Inderdaad, in werkelijkheid is het geld meer dan welkom

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• matthijst
Patriot schreef op maandag 14 december 2020 @ 02:44:
...het zijn nog steeds zaken die je voor een groot deel wel op moet kunnen vangen met alternatieven, ook als die ietsje minder zijn.
Want skypen met collega's is echt hetzelfde als bij elkaar zitten.
Teamcalls vergelijkbaar met ouwehoeren aan een lunchtafel |:(
Het is hoe dan ook geen reden om de regels maar aan je laars te lappen
Volgens mij zijn degenen die klagen over gebrek aan sociale contacten ook meteen de personen die zich het best aan de regels houden: die zitten namelijk al 8 maanden alleen thuis te werken en zien familie niet of nauwelijks.
De gasten die hier aan de ene kant een grote mond hebben over aso's in de supermarkt en funshoppers, maar zelf wel vrolijk familie en vrienden afshoppen "want het mag toch gewoon" zou ik me drukker om maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Niet online
GAIAjohan schreef op maandag 14 december 2020 @ 08:57:
[...]

Inderdaad, in werkelijkheid is het geld meer dan welkom
Ik zie iets soortgelijks bij flexwerkplekken. Naar buiten toe allemaal Corona waarschuwingen. Maar eenmaal binnen is het een gezellige wanboel met de “collega’s”.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

En wat van de oudjes/zwakkeren die dit niet willen, die nog graag ondanks onderliggend lijden toch nog vanaf hun 50e nog een jaartje of 30/40 willen leven, en dat er dan van die mensen zijn die te beroerd zijn om bijv. een mondkapje te dragen of het aantal interacties met anderen mensen te beperken en hun leven in gevaar brengen?

Het is een beetje jammer dat al het gezeik en recalcitrant gedrag gedaan wordt door de mensen die toch vrij zeker zijn dat ze niet binnen 3 weken tussen 6 planken liggen, en dat die te beroerd zijn om een beetje empathie te tonen voor de mensen die niet zo veilig zijn tegen Covid.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-10 20:29
Piet_Piraat7 schreef op maandag 14 december 2020 @ 07:46:
Ik ben benieuwd welke strengere maatregelen worden aangekondigd straks. Over een week moet ik mijn huis uit (sleuteloverdracht nieuwe koper), maar als straks het verhuisbedrijf dicht moet heb ik een serieus probleem.
Dat zie ik echt niet gebeuren. Dan zouden andere "service gerichte" bedrijven als installatie bedrijven (CV etc), garages etc. ook dicht moeten. Dat kan niet,

Grootste ergernis van de "boven ons gestelden" (ja, ik ben klaar met het beleid of liever geen van de afgelopen 9 maanden) zijn de tuincentra, volle koop goten etc.... zeg Piet, Thea en de kids die op zatermiddag "ff de stad" in gaan omdat ze anders niet weten wat ze moeten doen.... afhaal cappucino bij de gesloten lunchroom, Vietnamese loempia op het plein omdat we dat elke zaterdag doen.

Nog leuker zijn de reclame filmpjes van Jumbo met de hele familie rond de kerstboom. Beginnen zo langzamerhand als een Hallmark film te worden (je weet dat het er is, maar het is fictie).

/rant mode off

[ Voor 9% gewijzigd door loekf2 op 14-12-2020 09:04 ]

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

I know, ik ben hier ook alleen maar de messenger, don't shoot ;)

Er zijn wel meer keaadwillende ondernemers. Gisteren nog een 'fraai' voorbeeld van zo'n kwaadaardige ondernemer: Eigenaar van cafetaria houdt zich bewust niet aan mondkapjesplicht en riskeert daarmee stevige boete

Wat mij betreft zouden dit soort zaken van overheidwege voor een maandje of 6 verplicht gesloten mogen worden .Misschien dringt het dan door die betonnen plaat voor hun kop door dat dit niet wenselijk is. Kom na die 6 maanden maar terug.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Laatst online: 11:13
FabianGTI schreef op zondag 13 december 2020 @ 21:24:
[...]
Hier ook een die gelukkig nog elke dag naar het kantoor mag, ik moet er niet aan denken om vanaf maart al thuis te zitten

Het ene kantoor is het andere niet ;)
Er zijn maar heel weinig kantoren waar je 100% van de mensen kwijt kunt en toch voldoende afstand kunt houden. En daar zullen uitzonderingen bij zitten, maar als je kijkt wat er op de weg zit zijn het niet alleen de uitzonderingen die naar het werk gaan.

En ik kan trouwens ook naar het kantoor, maar ga 1 a 2 dagen per week en op het kantoor is daarmee nog geen 20% van de plekken bezet.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Laatst online: 14-10 20:29
redwing schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:04:
[...]

Er zijn maar heel weinig kantoren waar je 100% van de mensen kwijt kunt en toch voldoende afstand kunt houden. En daar zullen uitzonderingen bij zitten, maar als je kijkt wat er op de weg zit zijn het niet alleen de uitzonderingen die naar het werk gaan.

En ik kan trouwens ook naar het kantoor, maar ga 1 a 2 dagen per week en op het kantoor is daarmee nog geen 20% van de plekken bezet.
Mijn werkgever roept al maanden na de zomer, komt allen, het is veilig. Andere kant, thuis werken is ook OK, in de praktijk komt nog geen 10% naar het werk.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:49

ThunderNet

Flits!

loekf2 schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:07:
[...]

Mijn werkgever roept al maanden na de zomer, komt allen, het is veilig. Andere kant, thuis werken is ook OK, in de praktijk komt nog geen 10% naar het werk.
Hier is het behoorlijk anders. Een aantal mensen werkt thuis, maar ik denk dat we gemiddeld boven de 50% aanwezigheid hebben op kantoor. Maargoed, het kan hier qua ruimte ook makkelijk (deel een kantoortuin waar we nu met uhm 4 man ofzo op 200m2 zitten).

Daarnaast heeft hoofdkantoor een hekel aan thuiswerkers. We mogen van onze leidinggevende en locatiedirecteur dan ook prima thuiswerken indien het kan. Maar de middelen om dat te doen zijn er gewoon nauwelijks.

[ Voor 12% gewijzigd door ThunderNet op 14-12-2020 09:10 ]

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Hoezo?
Bekijk het positief:
je dacht dat je 100 ziekenhuisopnames op 10.000 tests had, maar het blijken er 100 op 100.000 tests te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-10 15:33
loekf2 schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:07:
[...]

Mijn huidige opdrachtgever (Philips) had tot het begin van de tweede golf beleid dat 20% van elk team aanwezig mocht zijn. Met een team van 5 man betekent dat dus dat er een persoon naar kantoor mag en dan nog alleen zit. Meestal zinloos dus. Ben sinds maart een keer naar kantoor geweest omdat ik met een medisch apparaat van een paar ton iets moest testen (die neem je niet even mee naar huis) maar met behulp van onsite hardware specialisten hebben we de rest van ons werk gewoon prima remote kunnen doen.

Mijn schoonbroer zit echter in de logistiek en heeft voornamelijk zijn werk-PC en een telefoon nodig, er is niks onsite wat niet vanuit thuis kan. Werkgever (XPO logistics) bied echter 0 mogelijkheden om thuis te werken dus hij gaat gewoon 5 dagen per week naar kantoor. Wel 1.5 meter afstand en mondkapjes natuurlijk, maar thuiswerken had ook gewoon prima gekund.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
Playa del C. schreef op maandag 14 december 2020 @ 07:54:
Vrijwel niet door de mensen die eens bij hun moeder op bezoek gaan en daarbij de regels volgen.
Prima, als jij (edit: lees net je volgende reactie, dat doe je zelf dus ook niet) het risico wilt lopen je bejaarde moeder te besmetten, anderen doen dat liever niet. Lekker creatief met de regels omgaan. Ja, je mag met 3 man bij iemand thuiskomen, maar dat wil niet zeggen dat het dan ook maar moet. Of, zoals al vaker aangegeven: dat degene waar je langs wilt gaan er niet op zit te wachten (risicogroep, werkend in de zorg etc).
De stelling die bij meerdere mensen op kwam, was echter dat we acht maanden verplicht thuis zaten en dat het nu te veel wordt. En dat is onzin. Met de corona-crisis zie je met name vreemde mensen een heel stuk minder. Je naasten kun je gewoon opzoeken, maar niet meer in grote groepen tegelijk.
Collega's spreek en zie ik normaal gesproken meer dan familie en vrienden, namelijk dagelijks, dus ik weet niet over welke vreemden jij het hebt?
Het is het 'gejank' over dat er geen enkel sociaal contact mogelijk is. En dat als je de regels wel volgt, dat je dan nu sociaal helemaal kapot bent. Dat is onzin en betreft (naar mijn mening) vooral mensen die zonder corona ook sociale problemen hadden gehad.
Grappig, ik zie dat net andersom: schijnbaar zijn er een hoop autistische typejes die het wel lekker vinden, zo alleen thuis zitten in plaats van op kantoor met al die enge mensen en die drukte.
Maar anderen :*) vinden het juist leuk om de hele dag tussen de mensen te zitten en contact te hebben.
Dat jij dat suggereert dat je dan zonder corona ook wel sociale problemen zou hebben gehad vind ik een vreemde conclusie 8)7
Haha, gast, doe eens normaal man ;w
Als ik naar mezelf kijk, dan heb ik meerdere vrienden die zelf geen contact willen hebben, want bang voor corona. Ouders in een risicogroep, dus daar kan je best heen gaan, maar of dat nou slim is.
8 maanden alleen (dus als in: 1 persoon) thuis zitten is gewoon saai.
maar goed, jij zit ws met de vrouw en hond thuis, dus net als veel van die "toch nog naar kantoor" posters vooral makkelijk lullen en 0,0 inlevingsvermogen ;w

[ Voor 43% gewijzigd door matthijst op 14-12-2020 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10:41
Ik mis gewoon duidelijkheid en perspectief van de regering. Ja, er is een keer een roadmap opgesteld maar alles blijkt vloeibaar. Na sinterklaas zien we het aantal besmettingen weer uit de hand lopen en de regering blijft maar overleggen over welke maatregelen ze op dit moment moeten treffen.

Kom gewoon met een duidelijk verhaal. Boven de 5.000 positieve testen doen we dit, boven de 7.500 besmettingen doen we dat en boven de 10.000 besmettingen gaat het hele land plat. Maak de maatregelen concreet. Dan weet je waar je aan toe bent. Ook al zijn de maatregelen niet fijn.
Op deze manier had iedereen al meer dan een week kunnen wennen aan de komende lockdown.

Nu is het een week vergaderen, tussen bekend maken en invoeren zit ook weer een halve week. Dan is er een week verzet van de bevolking, daarna volgt acceptatie en dan duurt het nog een week voor de besmettingen afnemen. Ergo zo gaan er kostbare weken verloren.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:01
Ik woon vlakbij een P+R van een station maar deze staat ook gewoon weer ouderwets vol. Nog niet maximaal vol maar denk wel dat het minimaal 80% is ten opzichte van een reguliere dag 2019. En dat ondanks een wegafzetting waardoor je zeker 5 minuten langer moet rijden om de parkeerplaats op te komen. En ook bij de bedrijven waar ik wel eens met een half oog naar binnen kijk, zie je meer dan genoeg mensen binnen zitten waaronder een reclamebureau, architectenbureau en een adviesgroep. Allemaal dingen die volgens mij prima thuis kunnen....

Ik denk dat de rek er uit is. En we zullen echt andere/nieuwe manieren moeten verzinnen om dit uit te voeren. De huidige manier van het virus onder controle houden door de regering is ten dode opgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CornermanNL
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:11
We moeten gewoon onder ogen zien dat het merendeel van de mensen op papier "achter de maatregelen" staan en als het gevraagd wordt zijn ze voor strengere maatregelen. Alleen staan ze in de rij voor een winkel met een fantastische aanbieding terwijl het gevraagd wordt.

En dat is nu eenmaal menselijk, zelfdiscipline is nu eenmaal niet heel goed geregeld en men denkt toch geen risico te lopen. Het gebeurd altijd een ander.

Dat we het juist doen voor de ander die toevallig niet zo gezond is maar nog prima een leuk leven heeft als ze niet ziek worden dat vergeten we.

Het moet gewoon afgedwongen worden anders gaan mensen gewoon door met wat ze doen. Aan het begin was het nieuw , was het modieus om extra thuis te blijven , te klappen voor de zorg en weet ik het allemaal. Het nieuwtje is eraf en mensen willen weer vermaakt worden.

I,e troep kopen van geld dat ze eigenlijk niet hebben. Ik weet het ik generaliseer hier , maar ik heb het idee dat dat gewoon de meerderheid van de mensheid is. Er is geen enkel besef van de druk op zorg personeel, exponentiele stijgingen , de tijd die het duurt om de cijfers omlaag te krijgen.

Mensen klapten wel maar waarom, ze hadden geen idee. Anders hadden we hier nu niet geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
vanavond 1900u toespraak Rutte vanuit het Torentje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SjxBNKx0vnNAJN4m9sd5YJPiJIs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/HclDSbKebP0otXDTtWPC78gV.png?f=fotoalbum_large
Dit klinkt vrij serieus in ieder geval

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 11:51
Als we elke Nederlander zouden testen en nog steeds is 10% besmet dan hebben we 1,7 miljoen besmette mensen. Veel meer dan we nu inschatten.
Ehh... naar schatting hebben op dit moment 2 miljoen mensen antistoffen:
Ongeveer 2 miljoen Nederlanders zijn inmiddels beschermd tegen het coronavirus, omdat zij al eerder besmet zijn geweest.

Dat zegt RIVM-directeur Jaap van Dissel tijdens een bijpraatsessie in de Tweede Kamer. Het is nog niet bekend hoe lang mensen beschermd zijn na een infectie. Sommige mensen raken voor een tweede keer besmet, maar dat is volgens Van Dissel zeldzaam.
https://www.dvhn.nl/binne...3A%2F%2Fwww.google.com%2F
Meer testen bij een gelijk % is dus zeker wel enige reden tot zorg. Je ziet opeens dat de verspreiding veel erger is dan je dacht.
Wie denkt dat? In de eerste golf was toch al duidelijk dat de verspreiding veel groter was dan je kon zien aan de aantallen? Er werd op dat moment geschat dat voor elke gevonden Corona besmetting er 9 (ik kan zo snel geen bron vinden, dus dit is uit mijn eigen geheugen gevist) niet ontdekt werden.

Dat zal nu wel iets anders liggen omdat we genoeg kunnen testen, maar nog steeds zal je een substantieel deel van de besmettingen niet weten omdat die simpelweg niet getest zijn.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
In zijn eentje vanuit het torentje? Hebben we weer een nieuwe variant na de perso, persmoment, deurmoment en joost mag weten welke momenten nog meer?

Het klinkt minder spannend dan een persco, in het begin van het jaar heeft hij ook eens vanuit het torentje wat gezegd en toen was het meer een belerende vinger.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
DennusB schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:27:

Dit klinkt vrij serieus in ieder geval
Irma dus ook naar 't Torentje? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

matthijst schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:14:
[...]

Hoezo?
Bekijk het positief:
je dacht dat je 100 ziekenhuisopnames op 10.000 tests had, maar het blijken er 100 op 100.000 tests te zijn.
Het testbeleid is wel verruimd maar volgens mij komen er steeds meer regios bij waar de besmettingen oplopen. Die mensen komen gewoon deels in het ziekenhuis terecht.

Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat al die mensen doe nu ook opeens getest worden allemaal asymptomatisch zijn en geen enkele zorglast opleveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

Jorizzz schreef op maandag 14 december 2020 @ 08:44:
[...]

Ik denk dat je het verschil over het hoofd ziet tussen mensen die de regels overtreden en mensen die aangeven dat ze het echt moeilijk hebben, misschien zelfs wel in meerdere of mindere mate in de psychische problemen dreigen te komen, en daar simpelweg erkenning voor zoeken. Omdat deze mensen hier te makkelijk weg worden gezet als aanstellers en regelontwijkers.

Edit: er zal ongetwijfeld een overlap zijn tussen deze groepen, maar ik heb er moeite mee dat ze door sommigen hier over één kam worden geschoren.
Oh dat punt zie ik zeker, mocht dat niet zo overgekomen zijn. Alleen zie ik regelmatig laten we zeggen normale mensen die hartstochtelijk pleiten voor wat je het beschermen van deze zwakkere groepen tegen emotioneel leed zou kunnen noemen. De ernst van dat leed zal ik zeker niet ontkennen.

Maar daarin meegaan heeft ook hele ernstige consequenties en dat deel van het verhaal hoor ik dan weer niet. Een paar dagen geleden was de directrice van een verpleeghuis in het nieuws die het tehuis gewoon openhield omdat ze ook voorrang gaf aan het geestelijk welzijn. Alleen loste ze de praktische problemen op door personeel van elders in te huren omdat ze anders de gestegen zorgvraag gecombineerd met hoger verzuim niet aan zou kunnen. Heel nobel, maar het hele verhaal is dat als elk tehuis dat zou doen er geen 'elders' meer is. Dan wordt het dus een paar tandjes erger en daar moet je dan ook eerlijk over zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TimDJ
  • Laatst online: 10:34
_Bailey_ schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:29:
[...]

Kunnen ze officieel hoog van de toren blazen

Freelance Drupal Developer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

Inderdaad, tenslotte was die premier pas 52.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-10 19:15
TimDJ schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:31:
[...]

Kunnen ze officieel hoog van de toren blazen
Volgens mij zit de tweede kamer hoger in het gebouw dan het torentje..

Desondanks; full lockdown waarschijnlijk en ik verwacht niet veel anders. En vind het ook terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Drardollan schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:27:
[...]

Ehh... naar schatting hebben op dit moment 2 miljoen mensen antistoffen:
Antistoffen is niet gelijk aan nu besmettelijk natuurlijk.
[...]

https://www.dvhn.nl/binne...3A%2F%2Fwww.google.com%2F

[...]

Wie denkt dat? In de eerste golf was toch al duidelijk dat de verspreiding veel groter was dan je kon zien aan de aantallen? Er werd op dat moment geschat dat voor elke gevonden Corona besmetting er 9 (ik kan zo snel geen bron vinden, dus dit is uit mijn eigen geheugen gevist) niet ontdekt werden.

Dat zal nu wel iets anders liggen omdat we genoeg kunnen testen, maar nog steeds zal je een substantieel deel van de besmettingen niet weten omdat die simpelweg niet getest zijn.
Die mensen die nu allemaal gaan testen zijn echt niet allemaal gaan testen omdat ze uit een bco komen maar geen klachten hebben. Die hebben deels gewoon klachten en hebben dus Corona.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
_Bailey_ schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:29:
[...]

Dat denk ik niet, het Torentje was de vorige keer ook een meer informele boodschap.

Mijn vermoeden: pretpark, bios, musea, theater weer dicht. VO verplicht online les voor 1 of 2 weken na de kerstvakantie.

Mijn hoop: vaccin wordt om 19:01 goedgekeurd en we starten morgen met vaccineren en lossen het probleem echt op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
TrailBlazer schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:33:
[...]

Antistoffen is niet gelijk aan nu besmettelijk natuurlijk.
Nee, maar dat veranderd de voorwaarden. Want sowieso is niet iedereen besmettelijk als ze ziek zijn, los van de verschillen in besmettelijkheid.
[...]

Die mensen die nu allemaal gaan testen zijn echt niet allemaal gaan testen omdat ze uit een bco komen maar geen klachten hebben. Die hebben deels gewoon klachten en hebben dus Corona.
Klopt, er is ook niemand die anders beweerd heeft. De drempel is echter lager, in de eerste golf kon je niet testen en nu kan je ook als je het als een leuk uitje beschouwd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Holk
Drardollan schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:33:
[...]

Mijn hoop: vaccin wordt om 19:01 goedgekeurd en we starten morgen met vaccineren en lossen het probleem echt op.
Lange termijn, zeker. Korte termijn; iedereen thuis blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Holk schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:32:
[...]

Desondanks; full lockdown waarschijnlijk en ik verwacht niet veel anders. En vind het ook terecht.
In alle eerlijkheid; Rutte alleen in z'n torentje riekt naar nog maar eens een laatste waarschuwing :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Holk schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:32:
[...]

En dat gaat meneer Rutte zittend aan een tafeltje afkondigen? Terwijl eerdere, zware maatregelen, altijd via een persco gingen waar hij ondersteunt werd door meneer de Jonge en wat gebarentolken. Inclusief journalisten en de hele mikmak.

Ik vind de setting heel vreemd voor een dergelijke aankondiging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holk
MikeyMan schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:36:
[...]

In alle eerlijkheid; Rutte alleen in z'n torentje riekt naar een laatste waarschuwing :|
Jup, de symboliek er achter is natuurlijk dreigender dan een zaaltje vol met persmuskieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
[...]

In alle eerlijkheid; Rutte alleen in z'n torentje riekt naar een laatste waarschuwing :|
Dat denk ik dus ook, en terecht. Al verwacht ik wel een lichte verzwaring zoals ik aangaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Drardollan schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:37:
[...]

Dat denk ik dus ook, en terecht. Al verwacht ik wel een lichte verzwaring zoals ik aangaf.
Met de retail in DE gesloten kun je m.i. ook niet anders. Iets met het befaamde waterbed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
MikeyMan schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:38:
[...]

Met de retail in DE gesloten kun je m.i. ook niet anders. Iets met het befaamde waterbed.
België is ook gewoon open. Dus zo boeiend is het allemaal niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jorizzz
TrailBlazer schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:30:
[...]

Het testbeleid is wel verruimd maar volgens mij komen er steeds meer regios bij waar de besmettingen oplopen. Die mensen komen gewoon deels in het ziekenhuis terecht.

Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat al die mensen doe nu ook opeens getest worden allemaal asymptomatisch zijn en geen enkele zorglast opleveren.
Ik zie het als volgt. Je hebt een onbekend aantal besmette mensen op dit moment in de populatie. Je neemt een steekproef en vindt 11% besmet. Een week later neem je een steekproef en vindt je nog steeds 11% positief. Echter, je steekproef was wel 20% groter. Heb je dan méér besmette mensen in je totale populatie? Het antwoord is niet zo eenvoudig. Je kunt hier (minstens) twee situaties hebben:
-1- De testbereidheid is toegenomen, waardoor ook mensen met minder klachten zich laten testen. Dit is het positieve scenario IMO, want dan zijn de extra positief geteste mensen diegenen die je anders niet zou hebben gevonden, maar lijkt de verspreiding niet groter te zijn
-2- Er zijn gewoon méér mensen met coronaklachten. Als alleen mensen met klachten x, y en z zich laten testen, en daar zijn er ineens méér van, dan zou de verspreiding van corona kunnen zijn toegenomen, ondanks dat het % positief gelijk blijft.

En dan zijn er nog tig complicerende factoren natuurlijk. Bijvoorbeeld winter --> meer luchtwegklachten in het algemeen, ook die op corona kunnen lijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodclot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:25

Bloodclot

Jawier!

Ben benieuwd naar vakantieparken, wij hadden in de planning (na 2 keer eerder uitstel ivm corona dus voucher elke keer gekregen) om in eerste week kerst naar een vakantiepark te gaan, met ons jonge gezin (overijssel), zit een speelparadijs en zwembad bij.

Misschien gehele park dicht, tja pech, weer een voucher. Park wel open, maar zwembad/speelhal dicht? weet niet of we dan gaan, of hele de hele week. Je doet de kinderen en jezelf ook geen plezier mee om beetje rond te struinen een week lang in een bijna verlaten vakantiepark.

Persoonlijk vind ik het niet erg om het dan weer uit te stellen, kerst kunnen we op andere manier prima vieren. Maar de kinderen (3-5) zouden het erg jammer vinden, gelukkig staan zij op die leeftijd niet lang bij stil met zulke teleurstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
MikeyMan schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:38:
[...]

Terwijl dat tegelijk ook weer een aantrekkelijke kerstbonus is voor de winkeliers langs de grens. BTW omhoog?

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Signs
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06:25
https://www.nu.nl/algemee...-vanuit-het-torentje.html

Premier Mark Rutte zal maandagavond om 19.00 uur het land toespreken vanuit het Torentje en toelichting bieden op de huidige coronasituatie. Dat bevestigen Haagse bronnen na berichtgeving van de NOS. Waarschijnlijk worden nieuwe maatregelen aangekondigd. Coronaminister Hugo de Jonge zal na de toespraak de pers te woord staan.

De coronacijfers stijgen al enkele weken in rap tempo en in de laatste dagen werden de grootste aantallen positieve testen in ruim één maand gemeld. In één etmaal ging het om bijna tienduizend positieve tests.

Daardoor zag het kabinet zich genoodzaakt om zondag een extra informeel overleg in het Catshuis te plannen en vervolgens maandag een crisisoverleg én ministerraad te houden. Daarbij liggen meerdere extra maatregelen op tafel.

Zo zou de tijdelijke sluiting van niet-essentiële winkels aan de orde zijn en wordt ook gekeken naar een eventuele sluiting van bioscopen, dierentuinen en zwembaden. Die gelegenheden moesten in november ook enige tijd dicht. Haagse bronnen meldden eerder echter dat er nog geen beslissing was genomen.
De Jonge: 'Ernstige situatie, er is meer nodig'

De Jonge liet zich voor aanvang van het spoedoverleg kort uit over de huidige coronasituatie van Nederland, die hij als "ernstig" bestempelt. Volgens hem is er "meer" nodig om de stijging van de ziekenhuisopnames te stoppen.

Later deze maandag hoopt de minister meer info te kunnen geven over strengere maatregelen. Nederland kijkt daarbij met een schuin oog naar Duitsland, aldus De Jonge. Dat land kondigde zondag een strenge lockdown aan tot 10 januari. "Maar wij hebben wel echt te maken met de Nederlandse situatie", benadrukt de minister. In Duitsland gaan onder meer de winkels dicht en sluiten ook scholen de deuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:06

Laguna

Connaisseur

[...]

In alle eerlijkheid; Rutte alleen in z'n torentje riekt naar nog maar eens een laatste waarschuwing :|
Precies vanuit het torentje zullen geen maatregelen aangekondigd worden. Soort van herhaling van de toespraak in maart vanuit het torentje.

Goed nieuws wat mij betreft, een stevige waarschuwing voldoet indien de stijging van het percentage positieve testen morgen beperkt blijft. Eerst maar eens zien of de kerstvakantie voor een daling gaat zorgen, dan kan je daarna bepalen of en wat voor extra maatregelen nodig zijn.

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Het zou toch eigenlijk van de zotten dat wij de retail dicht zouden doen omdat Duitsland dat doet? We moeten maatregelen nemen die voor ons land werken, niet omdat een ander land iets doet.

Dat hele Corona-toerisme is om te kotsen. En dat geldt natuurlijk ook voor de Nederlanders die in Duitsland gingen eten of de Belgen die bij ons kwamen shoppen. Hoepel lekker op naar je eigen land en blijf daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarôZZa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-10 23:29
Die lockdowndingen hebben ze natuurlijk gewoon uitgesteld tot de feestdagen... Want economie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Laguna schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:46:
[...]

Precies vanuit het torentje zullen geen maatregelen aangekondigd worden. Soort van herhaling van de toespraak in maart vanuit het torentje.

Goed nieuws wat mij betreft, een stevige waarschuwing voldoet indien de stijging van het percentage positieve testen morgen beperkt blijft. Eerst maar eens zien of de kerstvakantie voor een daling gaat zorgen, dan kan je daarna bepalen of en wat voor extra maatregelen nodig zijn.
Goed punt wat je aanhaalt, waar wij in het duister tasten (aantal testen wordt maar 1x per week openbaar gemaakt) is dat iets wat de overheid natuurlijk wél weet. En dat kan wel het verschil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
[...]

Waarom ben ik bang dat je gelijk hebt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
stylezzz schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:47:
[...]

Waarom ben ik bang dat je gelijk hebt? ;)
Om zijn punt kracht bij te zetten verwacht ik wel dat er iets van verzwaring komt, zoals ik eerder zei van het niveau 14 oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Laatst online: 11:13
Drardollan schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:49:
[...]

Om zijn punt kracht bij te zetten verwacht ik wel dat er iets van verzwaring komt, zoals ik eerder zei van het niveau 14 oktober.
Ik zou er niet raar van op kijken als het echt wat zwaarder wordt. We weten dat met kerst er meer besmettingen gaan komen en als je vanuit een sterke stijging nog een extra stap krijgt kan het snel echt fout gaan. Aangezien mensen niet luisteren moet je dan dus de winkels/bedrijven daadwerkelijk sluiten om het af te dwingen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-10 15:33
Drardollan schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:46:
Het zou toch eigenlijk van de zotten dat wij de retail dicht zouden doen omdat Duitsland dat doet? We moeten maatregelen nemen die voor ons land werken, niet omdat een ander land iets doet.

Dat hele Corona-toerisme is om te kotsen. En dat geldt natuurlijk ook voor de Nederlanders die in Duitsland gingen eten of de Belgen die bij ons kwamen shoppen. Hoepel lekker op naar je eigen land en blijf daar.
Net zoals Belgie al eerder deed de grens dichtgooien voor niet-essentieel verkeer.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
redwing schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:51:
[...]

Ik zou er niet raar van op kijken als het echt wat zwaarder wordt. We weten dat met kerst er meer besmettingen gaan komen en als je vanuit een sterke stijging nog een extra stap krijgt kan het snel echt fout gaan. Aangezien mensen niet luisteren moet je dan dus de winkels/bedrijven daadwerkelijk sluiten om het af te dwingen.
We zullen zien, ik weet het ook niet ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 10:41
Sommige mensen nemen het ook gewoon niet serieus. Mijn vrouw moest vorige week samen met een collega in een ziekenhuis een apparaat installeren. Gelukkig wel beiden een mondkapje op, maar niet de hele dag op 1,5 meter kunnen blijven.

Krijgt die collega aan het einde van de middag een berichtje van haar man, dat hij positief getest is op COVID. Na een beetje doorvragen bleek dat haar halve schoonfamilie al positief getest was, nadat ze samen sinterklaas gevierd hadden. Hoe kan het dat zo'n collega dan niet gewoon thuis blijft? Terwijl nota bene haar man al klachten heeft en zich al had laten testen, voordat ze naar die klant ging.

Wij zitten dus sinds vorige week dinsdag in thuisquarantaine, vandaag kan mijn vrouw zich laten testen.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Tassadar32 schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:52:
[...]

Net zoals Belgie al eerder deed de grens dichtgooien voor niet-essentieel verkeer.
Dat gaat niet gebeuren denk ik, en dat was in de eerste golf ook maar symboolpolitiek van België. Je kon toen zonder problemen de grens over op vele plekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RazorMaron
  • Laatst online: 13-10 12:58
Ik denk dat de kans nog best wel aanwezig is dat ze überhaupt geen bezoek meer gaan toe laten tijdens kerst.

Ik denk eigenlijk ook dat ze tijdens oud en nieuw een avondklok gaan inluiden, met catastrofale gevolgen als resultaat. Beetje zo'n Purge-vibe. Ik hoor het al vanuit mijn omgeving, het worden nu juist geen rotjes, grondbloemen of de nietszeggende nitraatjes. Cobra 6'jes worden dit oud en nieuw het lichte vuurwerk denk ik.

Al met al denk ik dat in deze laatste weken van 2020 alles uit de hand gaat lopen en het een knallend einde wordt.

Me? I'm dishonest, and a dishonest man you can always trust to be dishonest. Honestly. It's the honest ones you want to watch out for, because you can never predict when they're going to say something incredibly stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Joris748 schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:55:
Sommige mensen nemen het ook gewoon niet serieus. Mijn vrouw moest vorige week samen met een collega in een ziekenhuis een apparaat installeren. Gelukkig wel beiden een mondkapje op, maar niet de hele dag op 1,5 meter kunnen blijven.

Krijgt die collega aan het einde van de middag een berichtje van haar man, dat hij positief getest is op COVID. Na een beetje doorvragen bleek dat haar halve schoonfamilie al positief getest was, nadat ze samen sinterklaas gevierd hadden. Hoe kan het dat zo'n collega dan niet gewoon thuis blijft? Terwijl nota bene haar man al klachten heeft en zich al had laten testen, voordat ze naar die klant ging.

Wij zitten dus sinds vorige week dinsdag in thuisquarantaine, vandaag kan mijn vrouw zich laten testen.
Je legt de vinger precies op de zere plek. Men luistert niet. En de vraag is of je dat wel afgedwongen krijgt, men zoekt echt wel weer een andere manier om zich te vermaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:59
RazorMaron schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:56:
Ik hoor het al vanuit mijn omgeving, het worden nu juist geen rotjes, grondbloemen of de nietszeggende nitraatjes. Cobra 6'jes worden dit oud en nieuw het lichte vuurwerk denk ik.
Tijd om iets aan je omgeving te doen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Tassadar32 schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:52:
[...]

Zou NL (en eigenlijk alle Europese landen) nu ook moeten doen. Ieder land neemt zijn maatregelen om het land enigszins leefbaar te houden maar vooral de reisbewegingen te beperken. Alle burgers zoeken de mazen in de regels en duiken de grens over waar het kan om toch van meerdere walletjes te eten.

Een andere maatregel die best verdedigbaar is, gooi de accijns op benzine en diesel flink omhoog. En dan echt fors, een euro/liter erbij ofzo. Noodzakelijke reizen blijven mogelijk maar mensen gaan wel extra nadenken of dat ritje naar vrienden/familie aan de andere kant van het land wel echt moet. (nadeel is alleen dat je de electrische thuisladers niet pakt)

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cruise Control
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-07-2024
Maurice de Hond betoogt vanmorgen dat een strengere lockdown een grote vergissing zou zijn:
Tot aan 1 december was er een duidelijke relatie tussen positieve testen en ziekenhuisopnames. Na het nieuwe beleid inzake testen is die relatie vrijwel verdwenen. Daarom dreigt het kabinet vandaag een historische blunder te begaan door nu een ingrijpende lockdown aan te kondigen. Juist het betere weer en de aanstaande schoolvakanties geven ruimte om te snappen wat er sinds 1 december bij de testen veranderd is.
Als ik de data in zijn artikel bekijk kan ik niet anders dan hem gelijk geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-10 16:30
RazorMaron schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:56:
Al met al denk ik dat in deze laatste weken van 2020 alles uit de hand gaat lopen en het een knallend einde wordt.
En wat ga jij doen?

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Overigens zelf voor het eerst nu iemand in de nabije kring die naar het ziekenhuis is (goede kennis) :{

30 november kreeg hij te horen dat een klant waar hij op 2 meter afstand mee had overlegd positief getest was. Beetje spierpijn en moe, dus even testen. Op dinsdag 1 december positieve test. Doorgemodderd tot vrijdag 4 december, toen was het klaar en lag jij enkel nog in bed. Dit 7 dagen volgehouden, maar afgelopen vrijdag toch opgenomen. Ligt nu op de verpleeg met extra zuurstof. Volgens partner ging het wel heel licht beter, wat hopelijk betekent dat er geen IC opname nodig is. Maar de komende dagen ligt hij daar nog wel.

Heb het lang een ver van mijn bed show kunnen houden, maar het moest er natuurlijk wel een keer van komen. Het geeft maar weer eens aan hoe verraderlijk dit virus is, totaal onvoorspelbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
  • Laatst online: 10-10 07:40
Drardollan schreef op maandag 14 december 2020 @ 09:33:
Daar is al een paar keer op gereageerd. Die paar vaccins op korte termijn gaan het echt niet maken... dus waarom blijf je daaraan vasthouden?

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Drardollan
Cruise Control schreef op maandag 14 december 2020 @ 10:01:
Maurice de Hond betoogt vanmorgen dat een strengere lockdown een grote vergissing zou zijn:

[...]

Als ik de data in zijn artikel bekijk kan ik niet anders dan hem gelijk geven.
Als de Hond iets zegt dan moet je precies het tegenovergestelde doen is mijn ervaring.

Pagina: 1 ... 134 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.

Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het nut en de noodzaak van mondkapjes
Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
De Coronavaccins