Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 133 ... 224 Laatste
Acties:
  • 695.732 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:59

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Teijgetje schreef op zondag 13 december 2020 @ 20:02:
[...]

Alsjeblieft niet, heb nu al te maken met mensen die niet willen vaccineren........want dat verandert je DNA en je wordt er hardstikke ziek van. :X
Dan komt niet goed getest er ook nog bij.

Overigens veelal dezelfde mensen die zich niet aan regels willen houden.....mondkapjes helpen niet en als ik gezellig wil borrelen op een halve meter van elkaar met 9 man dan bepaal ik dat zelf. 8)7
Wat nou lockdown en alles dicht, er worden hier in het ziekenhuis maar een paar man per dag opgenomen door corona. Belachelijk daar alles dicht voor te gooien. :X

Het merendeel daarvan leeft sowieso van de staat lijkt het, ook zonder corona.
En links waar uitgelegd wordt hoe het mRNA vaccin werkt of de huidige besmettingen in hun gemeente laat zien (750/100.000)worden genegeerd, krijg je eerder ruzie om.

En zelfs een sorry kan er niet af als ze zelf toch besmet zijn geraakt, een 82 jarige bejaarde hebben besmet, nadat je eerst ruzie kreeg omdat je vond dat ze afstand moesten houden en de regels ook binnen moesten naleven, en ik daardoor uiteindelijk 14 dagen in quarantaine moest en een klant kwijtraakte............

Ben zelf negatief getest, geen symptomen en het is inmiddels een maandje geleden.........alleen ben ik de laatste twee/drie weken al moe als ik naar de auto loop lijkt het. :(

Vroeger hadden we de leuze : "Dom is niet erg, eigenwijs is ook niet erg, dom én eigenwijs, dat is pas gevaarlijk. " :+
En ze hebben evengoed allemaal stemrecht. :'(

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-10 15:04

Snow_King

Konijn is stoer!

Stoney3K schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:15:
[...]

Sluiten van scholen, werkgevers verplichten om iedereen thuis te laten werken, en als dat niet kan, de werkplekken sluiten.
Ga ik weer :-)

Het is mijn bedrijf, mijn kantoor. Dan mag ik toch zelf wel bepalen of ik daar moet of kan werken?

Ik heb sinds maart al 28 van de 30 man thuis. 2 hebben gewoon geen goede plek thuis en werken al die tijd al op kantoor.

Ook zo af en toe een meeting met een medewerker op kantoor omdat die virtueel gewoon niet kan.

Dat is aan mij om te bepalen wat ik veilig en nodig acht. Niet een overheid die gaat bepalen hoe ik dat aan pak.

Ik vind het echt heel eng hoe gemakkelijk mensen ineens macht naar de overheid schuiven. Dat we nu ook uberhaupt over een avondklok spreken. Totaal gestoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:42
Playa del C. schreef op zondag 13 december 2020 @ 20:03:
Het punt is dat het niet coronamaatregelen zijn die zorgen dat sommigen van ons sinds maart geen sociaal contact meer hebben (of ervaren). Volgens de maatregelen is er gewoon contact mogelijk. Minder en anders dan voorheen, maar gewoon mogelijk.
En toch klopt dat niet geheel. Mark Rutte en co roepen toch echt al enige tijd 'blijf thuis'. Daar hoort bezoek toch echt niet bij.
Vervolgens is er een hele rits aan regels, max zoveel personen etc, maar het wordt niet aangeraden. Immers geldt er 'blijf thuis'.
Maar het is net hoe je het interpreteert hè.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-10 15:32
horizon1978 schreef op zondag 13 december 2020 @ 20:08:
Hoe is het eigenlijk met de normale seizoensgriep?
Gaan daar ook nog oudere aan dood? Stel je voor die griep is van het niveau 17/18 (dacht ik).

Dan wordt januari en februari toch afzien in de ziekenhuizen.

En hoe gaat CBS oversterfte categoriseren? Covid of griep?
Volgens de cijfers van het NIVEL is er geen griep te zien momenteel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:44

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Snow_King schreef op zondag 13 december 2020 @ 20:15:
[...]

Het is mijn bedrijf, mijn kantoor. Dan mag ik toch zelf wel bepalen of ik daar moet of kan werken?

Ik heb sinds maart al 28 van de 30 man thuis. 2 hebben gewoon geen goede plek thuis en werken al die tijd al op kantoor.

Ook zo af en toe een meeting met een medewerker op kantoor omdat die virtueel gewoon niet kan.

Dat is aan mij om te bepalen wat ik veilig en nodig acht. Niet een overheid die gaat bepalen hoe ik dat aan pak.

Ik vind het echt heel eng hoe gemakkelijk mensen ineens macht naar de overheid schuiven. Dat we nu ook uberhaupt over een avondklok spreken. Totaal gestoord.
En wie mag het oplossen als door jouw beslissing er een paar besmettingen ontstaan? Die weer 10 anderen besmetten en zo verder?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
mesa57 schreef op zondag 13 december 2020 @ 20:16:
[...]

Dat is natuurlijk kolder, aangezien daar niet op getest word.
Als corona niet bestond dan had je bij de huisarts te horen gekregen dat je maar thuis moest uitzieken voor een week en extra paracetamol moet nemen om de koorts te laten zakken.
Nu word je bij elk kuchje getest.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:18

Stoney3K

Flatsehats!

[...]
Dat is natuurlijk onzin, want de Arbowet zegt al een hele hoop over hoe er veilig gewerkt moet worden. 'Thuis werken tijdens een besmettelijke pandemie' lijkt me daarin geen onredelijke bepaling. ;)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

GAIAjohan schreef op zondag 13 december 2020 @ 20:16:
En toch klopt dat niet geheel. Mark Rutte en co roepen toch echt al enige tijd 'blijf thuis'. Daar hoort bezoek toch echt niet bij.
Vervolgens is er een hele rits aan regels, max zoveel personen etc, maar het wordt niet aangeraden. Immers geldt er 'blijf thuis'.
Volgens mij gold de 'blijf thuis' alleen tijdens de verzwaring. En zelfs toen moest je aardig zoeken om dat boven water te krijgen.

Op dit moment wordt er absoluut geen 'blijf thuis' geadviseerd bij mijn weten. Daar snap ik nog steeds weinig van.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
GAIAjohan schreef op zondag 13 december 2020 @ 20:16:
[...]

Ze roepen helemaal niet 'blijf thuis'. Kijk elke persconferentie maar na. Ze vragen om contact en bezoek te beperken, wat logisch is. Ze geven daarnaast (tot nu toe) ook aan dat je volgens de maatregelen prima op bezoek mag.

Iedereen kan prima eens naar een belangrijk familielid of een eenzame buur of een goede vriend. Elke persoon met een levensstijl waarin 'dat sinds maart niet kon', heeft dat zich volledig zelf opgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
mesa57 schreef op zondag 13 december 2020 @ 20:16:
[...]

Bizar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mrjraider schreef op zondag 13 december 2020 @ 20:19:
[...]

Dat is natuurlijk kolder, aangezien daar niet op getest word.
Als corona niet bestond dan had je bij de huisarts te horen gekregen dat je maar thuis moest uitzieken voor een week en extra paracetamol moet nemen om de koorts te laten zakken.
Nu word je bij elk kuchje getest.
Tsjah, nul zal het niet zijn. Maar de maatregelen tegen corona zijn ook voor de griep niet geweldig. Overigens; dat containerbegrip (griep) wordt te pas en te onpas gebruikt voor alles van loopneus tot rhino of influenza.

Dus ja... Wat is 'griep'?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tU99JafvR9r6hdlwYEehsQni3AU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6YEqO6o2B550dU1U01KcZnHH.png?f=user_large

[ Voor 14% gewijzigd door MikeyMan op 13-12-2020 20:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23:36
Ik ben het absoluut met je eens dat het aan jou is of je thuis werkt of op kantoor en blijkbaar verplicht je je werknemers ook niet om op locatie te werken.

Dat is hoe iedereen het graag ziet. Helaas zijn er toch ook de nodige werkgevers die hun personeel gewoon naar locatie laten komen, omdat het makkelijk communiceren voor de werkgever is of omdat de werkgever graag controle houdt op de werknemers. Alhoewel jij het het beste voor hebt met je personeel heeft niet elke werkgever het... En dan kunnen deze werknemers wel klagen, maar 'het is maar een dringend advies'. Helaas hebben sommige werkgevers een verbod nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

MikeyMan schreef op zondag 13 december 2020 @ 20:27:
[...]

Tsjah, nul zal het niet zijn. Maar de maatregelen tegen corona zijn ook voor de griep niet geweldig. Overigens; dat containerbegrip (griep) wordt te pas en te onpas gebruikt voor alles van loopneus tot rhino of influenza.
Het zou me ook niet verbazen dat wanneer er gevaccineerd is dat corona ook gewoon onder dat containerbegrip verdwijnt. Weinig nut om er dan nog specifiek op te testen behalve voor de stats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Stoney3K schreef op zondag 13 december 2020 @ 20:28:
[...]

Het zou me ook niet verbazen dat wanneer er gevaccineerd is dat corona ook gewoon onder dat containerbegrip verdwijnt. Weinig nut om er dan nog specifiek op te testen behalve voor de stats.
Ik wou eigenlijk nog toevoegen 'zoals corona over een paar jaar in hetzelfde bakje verdwijnt'.

Maarja, beladen onderwerp :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
matthijst schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:31:
[...]

Nee snap ik, maar in maart kon iedereen vrijwillig thuiswerken, waarom nu opeens niet meer.
Omdat een groot aantal bedrijven ondertussen langzaamaan kapot gaat en de werkgever (die in veel gevallen zijn eigen vermogen in het bedrijf heeft) zich zorgen maakt over de toekomst. Het is overigens van belang dat deze bedrijven blijven bestaan want iemand moet straks opdraaien voor de kosten van deze crisis.
Drardollan schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:43:
[...]

Waarom? We kunnen het niemand verplichten. Maar anderzijds kan niemand mij verplichten om enig respect op te brengen voor deze groep mensen. Ik zou zeggen, laat de natuur lekker zijn werk doen in die groep. Daar hebben ze onze inmenging niet voor nodig. Zonde van de tijd en energie om hier iets aan te doen.
Lekkere beredenering. Dat zou je als gezond persoon die het risico wel aandurft namelijk ook kunnen zeggen over de maatregelen rondom het beschermen van de zwakkeren.

We zullen het toch echt samen moeten doen. Daar hoort ook respect voor andere overtuigingen bij.

[ Voor 40% gewijzigd door Aghanim op 13-12-2020 20:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 13-10 12:46
Zucht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XMchKKgYIzxUipdFomsnfOZrnH0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vEWNYjHFGE57NN4jLQhk8S2O.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:22

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
MikeyMan schreef op zondag 13 december 2020 @ 20:30:
[...]

Ik wou eigenlijk nog toevoegen 'zoals corona over een paar jaar in hetzelfde bakje verdwijnt'.

Maarja, beladen onderwerp :P
Nouja, of het verdwijnt helemaal, of we weten de kwetsbaren goed genoeg te beschermen door een vaccin en het komt net als al die andere virussen gewoon elk seizoen terug. Meer opties zijn er denk ik niet en aangezien iets van 98% het zonder medische hulp door komt, lijkt me dat ook geen heel slecht scenario (tenzij dat long covid echt significant vaak voorkomt onder groepen die je niet kan beschermen met een vaccin).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op zondag 13 december 2020 @ 20:27:
[...]

Dus ja... Wat is 'griep'?

[Afbeelding]
Griep = influenza. De griepprik is dan ook een vaccin tegen influenza. Dat iedereen milde griepachtige verschijnselen als een loopneus etc meteen als griep classifiseert is wat anders. Influenza, dus de echte griep, is sterk seizoensgebonden.. Verdwijnt in de zomer vrijwel helemaal en komt op in het najaar en vooral winter. Dit jaar zou dat wel eens helemaal weg kunnen blijven. Veel minder "import" van het virus uit landen waar het nu zou heersen (waar het nu waarschijnlijk ook laag is), in combinatie met de strenge maatregelen tegen de verspreiding van corona denk ik dat we niet veel influenza besmettingen gaan zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:11
Playa del C. schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:42:
@loekf2 @matthijst @Magicw00b We mogen allemaal gewoon op bezoek bij elkaar. Waar hebben jullie het over?
Zonder oordeel: jij bent dus zo iemand die niet begrijpt wat voor invloed thuiswerken op sociale interactie heeft. Tuurlijk mogen we op bezoek, maar mijn sociale kring bevind zich grotendeels in werk gerelateerde kringen (veel netwerk events, bij klanten en leveranciers over de vloer etc. etc.) Ja tuurlijk heb ik vrienden maar dat zijn er niet meer dan een goede hand vol. En ja dat is een keuze.
Maar misschien dat je dan ook begrijpt, als dat allemaal weg valt. Dat het op een gegeven moment toch wel begint te knagen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Magicw00b
jadjong schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:41:
[...]

Doe er dan wat aan. Je hoeft niet acht maanden als een familie uit Ruinerwold te leven. Al is de timing om juist nu voorzichtig naar buiten te komen niet optimaal.
Noem me een social junk, maar voor mij zijn de contacten zoals familie en vrienden echt niet voldoende. Ik kan niet begrijpen dat de groep die thuiswerken “och zo heerlijk vindt” niet wil begrijpen dat niet alle mensen het zelfde zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Magicw00b
jadjong schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:48:
[...]

Als ik geregeld met zes man contact heb en de mensen die jij tagged al maanden alleen binnen zitten is het niet helemaal eerlijk verdeeld.
Ik zit echt niet alleen maar binnen.. wekelijks een keer op de golfbaan te vinden. Paar keer per maand vrienden en familie opzoeken(op 1,5 meter afstand) nogmaals: niet iedereen is het zelfde, over een kam scheren heeft dan ook echt geen enkele zin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 01:05
[...]

Gezien het verkeer op de weg is het wel duidelijk dan 9 van de 10 werkgevers er wat makkelijker over denken en iedereen gewoon naar kantoor laten komen. Als ik dan ook kijk hoe er met de regels omgegaan wordt, is het wel duidelijk dat het volk zelf zijn verantwoordelijkheid niet kan/wil nemen. Tja, dan hoop ik ook dat de overheid ingrijpt. Dus ja, ik vind het logisch dat de overheid gaat bepalen hoe jij het aanpakt, want het gros kan of wil het simpelweg niet.

En ik heb een werkgever die het ook goed doet. Maar het blijkt helaas dat dat de uitzondering is.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:51
Morgen waarschijnlijk allemaal nieuwe maatregelen...

Blijven de sportscholen wel open?
Wel apart dan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Aggressor schreef op zondag 13 december 2020 @ 21:12:
Morgen waarschijnlijk allemaal nieuwe maatregelen...

Blijven de sportscholen wel open?
Wel apart dan.
Het laatste wat je bij corona kan gebruiken zijn mensen met een verzwakte conditie, omdat ze niet meer sporten...

Sport is in mijn ogen belangrijker dan naar de hoeren kunnen gaan of de kapper.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-10 15:32
Verwijderd schreef op zondag 13 december 2020 @ 21:17:
[...]

Het laatste wat je bij corona kan gebruiken zijn mensen met een verzwakte conditie, omdat ze niet meer sporten...

Buiten sporten is nog gezonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:51
[...]

Nou ik hoop ook dat de sportscholen open blijven...
Maar ik vind het wel vreemd...

Horeca waar je op afstand kan eten mag niet open. (1.5 Meter afstand tussen de tafel)

In de sportscholen is het ook gewoon druk en wordt de 1.5 meter afstand niet gehouden .

[ Voor 18% gewijzigd door Aggressor op 13-12-2020 21:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-10 16:56

Patriot

Fulltime #whatpulsert

@Magicw00b wat is exact het punt dat je probeert te maken buiten "niet iedereen zit hetzelfde in elkaar"?

Ik heb gerust begrip voor mensen die dingen als offer zien terwijl ik die zaken juist als zegen zie, dat vind ik niet raar en ik verwacht het andersom ook. Echter, als je psyche uit elkaar dondert omdat je met minder mensen fysieke contactmomenten hebt vraag ik me af of we daar nou echt de maatregelen op af moeten stemmen of dat die mensen andere hulp nodig hebben.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

[...]

Er is echt niemand die doodgaat omdat ze een paar weken buiten in hun eentje een rondje moeten rennen omdat de sportschool dicht is. Dit is spijkers op laag water zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Patriot schreef op zondag 13 december 2020 @ 21:20:
Echter, als je psyche uit elkaar dondert omdat je met minder mensen fysieke contactmomenten hebt vraag ik me af of we daar nou echt de maatregelen op af moeten stemmen of dat die mensen andere hulp nodig hebben.
Het probleem is dat we op dit moment ook de resources niet hebben om die andere hulp te bieden. Dat is de stinkende wond die straks achterblijft: Overbelaste zorg, maar dan vooral bij de GGZ.

Ik ben heel bang voor een 'vierde golf' aan verwarde personen en getraumatiseerde machinisten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 21:40
redwing schreef op zondag 13 december 2020 @ 21:09:
[...]

Gezien het verkeer op de weg is het wel duidelijk dan 9 van de 10 werkgevers er wat makkelijker over denken en iedereen gewoon naar kantoor laten komen. Als ik dan ook kijk hoe er met de regels omgegaan wordt, is het wel duidelijk dat het volk zelf zijn verantwoordelijkheid niet kan/wil nemen. Tja, dan hoop ik ook dat de overheid ingrijpt. Dus ja, ik vind het logisch dat de overheid gaat bepalen hoe jij het aanpakt, want het gros kan of wil het simpelweg niet.

En ik heb een werkgever die het ook goed doet. Maar het blijkt helaas dat dat de uitzondering is.
Hier ook een die gelukkig nog elke dag naar het kantoor mag, ik moet er niet aan denken om vanaf maart al thuis te zitten

Het ene kantoor is het andere niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Stoney3K schreef op zondag 13 december 2020 @ 21:22:
[...]

Het probleem is dat we op dit moment ook de resources niet hebben om die andere hulp te bieden. Dat is de stinkende wond die straks achterblijft: Overbelaste zorg, maar dan vooral bij de GGZ.

Ik ben heel bang voor een 'vierde golf' aan verwarde personen en getraumatiseerde machinisten...
Stokt de geestelijke gezondheidszorg of stijgt de vraag ernaar sterk dan? Of is dat een onderbuikgevoel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Patriot schreef op zondag 13 december 2020 @ 21:25:
[...]

Stokt de geestelijke gezondheidszorg of stijgt de vraag ernaar sterk dan? Of is dat een onderbuikgevoel?
Allebei, de vraag ernaar stijgt (dat is nu al bezig) en de GGZ is de afgelopen jaren compleet kapot bezuinigd nadat ze overgedragen zijn aan lokale overheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patriot

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Stoney3K schreef op zondag 13 december 2020 @ 21:28:
[...]

Allebei, de vraag ernaar stijgt (dat is nu al bezig)
Is dat gebaseerd op zorg die voortkomt uit mensen die last krijgen van symptomen vanwege corona(maatregelen), of patiënten die meer last hebben cq minder makkelijk behandeld kunnen worden door de maatregelen? Ik ben wel benieuwd waar je de cijfers precies vandaan haalt, ik kan het slecht vinden namelijk.
en de GGZ is de afgelopen jaren compleet kapot bezuinigd nadat ze overgedragen zijn aan lokale overheden.
Tsja, dan hadden we misschien niet zo lang een VVD'er aan het roer moeten laten :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Stoney3K schreef op zondag 13 december 2020 @ 21:22:
[...]

Als je een oplossing hebt die deze ellende vermijdt en niet vervangt door een veelvoud aan potentiele ellende door die oplossing hoor ik die graag.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Aggressor schreef op zondag 13 december 2020 @ 21:20:
[...]

Nou ik hoop ook dat de sportscholen open blijven...
Maar ik vind het wel vreemd...

Horeca waar je op afstand kan eten mag niet open. (1.5 Meter afstand tussen de tafel)

In de sportscholen is het ook gewoon druk en wordt de 1.5 meter afstand niet gehouden .
Maar hoeveel procent van de besmettingen vinden plaats in de sportschool?

De enige scholen die dicht moeten zijn de educatieve scholen. Basis, voortgezet, mbo, hbo, maar daar wil het kabinet niet aan.

Terwijl het allemaal zweterige corona bommetjes in een klaslokaal zijn. Dus wij kiezen liever ervoor om alles aan te pakken behalve de grote oorzaak.

Nu worden de winkeliers weer de dupe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Verwijderd schreef op zondag 13 december 2020 @ 20:58:
[...]

Griep = influenza. De griepprik is dan ook een vaccin tegen influenza. Dat iedereen milde griepachtige verschijnselen als een loopneus etc meteen als griep classifiseert is wat anders. Influenza, dus de echte griep, is sterk seizoensgebonden.. Verdwijnt in de zomer vrijwel helemaal en komt op in het najaar en vooral winter. Dit jaar zou dat wel eens helemaal weg kunnen blijven. Veel minder "import" van het virus uit landen waar het nu zou heersen (waar het nu waarschijnlijk ook laag is), in combinatie met de strenge maatregelen tegen de verspreiding van corona denk ik dat we niet veel influenza besmettingen gaan zien.
Zit er in die griepprik ook geen rhino?

Ik weet dat griep officieel influenza is. Maar in de volksmond wordt alles van een keertje niezen tot met 40 graden koorts in bed 'griep' genoemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Verwijderd schreef op zondag 13 december 2020 @ 21:33:
[...]

Maar hoeveel procent van de besmettingen vinden plaats in de sportschool?

De enige scholen die dicht moeten zijn de educatieve scholen. Basis, voortgezet, mbo, hbo, maar daar wil het kabinet niet aan.

Terwijl het allemaal zweterige corona bommetjes in een klaslokaal zijn. Dus wij kiezen liever ervoor om alles aan te pakken behalve de grote oorzaak.

Nu worden de winkeliers weer de dupe...
Het ging toch om flatten the curve? Dat is volgens mij gelukt. We hebben nu niet alle IC bedden vol.

Daarnaast moeten we dit nu wellicht gewoon accepteren dat het een gegeven is tot ergens in Maart zodra we weer meer buiten zijn.

Dan is het vaccin er hopelijk ook weer.

Tot die tijd gaat het vast op en neer.

Maar laten we ook vooral naar de procentuele besmetting kijken ipv de absolute getallen. Absoluut zegt ook iets over hoe veel je test namelijk.

Als morgen iedereen stopt met testen doen we ook niet ineens alsof COVID-19 er niet meer is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Snow_King schreef op zondag 13 december 2020 @ 21:45:
[...]

Als morgen iedereen stopt met testen doen we ook niet ineens alsof COVID-19 er niet meer is.
Ja want zoals iedereen weet zorgen over tests voor ziekenhuisopnames. Stop met testen en alles loopt leeg 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[...]

Ja want zoals iedereen weet zorgen over tests voor ziekenhuisopnames. Stop met testen en alles loopt leeg 8)7

Die ziekenhuis cijfers die je ziet zijn covid only trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Joker
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23:51
mesa57 schreef op zondag 13 december 2020 @ 21:19:
[...]

Buiten sporten is nog gezonder.
Mwah, niet iedereen is even mobiel en kan makkelijk hardlopen. Je achillespezen, knieën etc. krijgen aardig wat te voortduren, vergis je daar niet in. Dan is krachttraining of trainen met machines toch wat laagdrempeliger ;)

Wij hebben per tijdsslot 30 man max binnen, vaak zijn dat er maar 20. In een sportschool van 1500-2500m2 is dat vrij weinig risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Het ging toch om flatten the curve? Dat is volgens mij gelukt. We hebben nu niet alle IC bedden vol.

Daarnaast moeten we dit nu wellicht gewoon accepteren dat het een gegeven is tot ergens in Maart zodra we weer meer buiten zijn.

Dan is het vaccin er hopelijk ook weer.

Tot die tijd gaat het vast op en neer.

Maar laten we ook vooral naar de procentuele besmetting kijken ipv de absolute getallen. Absoluut zegt ook iets over hoe veel je test namelijk.

Daar begon het inderdaad mee. Flatten the curve was de aanleiding om allerlei maatregelen te nemen. Maar ondertussen lijkt het erop neer te komen dat dat er helemaal geen lijn meer mag zijn om geen gewichtsverlies te hebben bij andere landen. Wedstrijdje wie de beste aanpak heeft.

Het stoort mij overigens dat het aantal besmettingen weken kan dalen, maar zodra er een paar dagen stijgingen zijn er direct naar nieuwe maatregelen gegrepen wordt. Terwijl er bij dalingen nauwelijks iets veranderd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr.Joker
MikeyMan schreef op zondag 13 december 2020 @ 21:49:
[...]

Helaas verwarren mensen een verkoudheid vaak voor de griep.

'Oh ik ben een beetje grieperig' Hoe vaak hoor je dat wel niet :P

Ik heb mij echt 3-4 dagen miserabel gevoeld een paar jaar terug en was na een week ongeveer de oude. Dat was een pittige verkoudheid.

Een griep ben je echt 2-3 weken uit de running minimaal met koorts, spierpijn en nagenoeg geen eetlust. De laatste keer dat ik dat had was zo'n 15 jaar terug en toen was ik nog een kind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op zondag 13 december 2020 @ 21:43:
[...]

Zit er in die griepprik ook geen rhino?

Ik weet dat griep officieel influenza is. Maar in de volksmond wordt alles van een keertje niezen tot met 40 graden koorts in bed 'griep' genoemd.
Nee.. Tegen rhino-virussen zijn er volgens mij geen vaccins. Het zijn 100-en verschillenden, en er is niet echt een noodzaak voor.. Ze zijn erg mild. Net als andere bekende coronavirussen die rondwaaien.

Als hoogste prioriteit staat altijd nog een goed influenzavaccin (volgende pandemie?),. Of het rsv-virus, waar nog wel eens voor dat baby's er aan overlijden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01:41

ultimateharry

Team Slayer:-)

Mr.Joker schreef op zondag 13 december 2020 @ 21:53:
[...]

Helaas verwarren mensen een verkoudheid vaak voor de griep.

'Oh ik ben een beetje grieperig' Hoe vaak hoor je dat wel niet :P

Ik heb mij echt 3-4 dagen miserabel gevoeld een paar jaar terug en was na een week ongeveer de oude. Dat was een pittige verkoudheid.

Een griep ben je echt 2-3 weken uit de running minimaal met koorts, spierpijn en nagenoeg geen eetlust. De laatste keer dat ik dat had was zo'n 15 jaar terug en toen was ik nog een kind.
Ja, heb hetzelfde denk ik, griep als kind, inmiddels heel lang geleden. Was veel langer, beroerder, voelde heel anders dan een (zware) verkoudheid in mijn herinnering.
Kan natuurlijk zijn dat een van de “verkoudheden” die ik daarna heb gehad ook influenza waren natuurlijk, maar ik herinner me die keer ziek zijn nog wel heel goed. Zelfs de geur van toen, heel vreemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-10 09:56
Verwijderd schreef op zondag 13 december 2020 @ 21:51:
[...]

Daar begon het inderdaad mee. Flatten the curve was de aanleiding om allerlei maatregelen te nemen. Maar ondertussen lijkt het erop neer te komen dat dat er helemaal geen lijn meer mag zijn om geen gewichtsverlies te hebben bij andere landen. Wedstrijdje wie de beste aanpak heeft.

Het stoort mij overigens dat het aantal besmettingen weken kan dalen, maar zodra er een paar dagen stijgingen zijn er direct naar nieuwe maatregelen gegrepen wordt. Terwijl er bij dalingen nauwelijks iets veranderd.
De ondergrens van een (griep)epidemie is 58 gevallen per 100.000 inwoners. Komen we daar onder dan zal er vast snel afgeschaald gaan worden.
Helaas zitten de meeste gemeenten, behalve een paar eilanden op besmettingsgraden van 300-500+ actieve gevallen per 100.000 inwoners.

Dus wedstrijdje wie de beste aanpak heeft?
Nederland stond vorige week in de middenmoot van Europa, op de 17e plaats van 31 landen.
Maar het gaat steeds slechter, toen hadden we 70.000+ besmettingen per 14 dagen er bij, inmiddels 10.000 per dag.

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Verwijderd schreef op zondag 13 december 2020 @ 21:51:
[...]

Dat zeker. Iedereen lijkt het braafste jongetje van de klas te willen zijn.

We gapen allemaal naar elkaar en gaan allemaal nog strenger dan de buren.

Ik hoop echt dat ons kabinet de rust bewaard en niet totaal gek gaat doen.

Horeca beperkt weer open en verder gewoon zo nog ff een paar maanden uitzingen. Ging van de zomer ook prima. Probleem is nu dat iedereen binnen zit. Zodra men weer naar buiten kan komt het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snow_King

Snow_King

Konijn is stoer!

Teijgetje schreef op zondag 13 december 2020 @ 22:06:
[...]

De ondergrens van een (griep)epidemie is 58 gevallen per 100.000 inwoners. Komen we daar onder dan zal er vast snel afgeschaald gaan worden.
Helaas zitten de meeste gemeenten, behalve een paar eilanden op besmettingsgraden van 300-500+ actieve gevallen per 100.000 inwoners.

Dus wedstrijdje wie de beste aanpak heeft?
Nederland stond vorige week in de middenmoot van Europa, op de 17e plaats van 31 landen.
Maar het gaat steeds slechter, toen hadden we 70.000+ besmettingen per 14 dagen er bij, inmiddels 10.000 per dag.
Maar het gaat toch best prima? Ik zie niet overal mensen plotseling dood neer vallen.

10.000 besmetting (positieve tests!) op hoe veel tests? Want je moet ook naar procenten kijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ultimateharry
  • Laatst online: 01:41

ultimateharry

Team Slayer:-)

Snow_King schreef op zondag 13 december 2020 @ 22:11:
[...]

Maar het gaat toch best prima? Ik zie niet overal mensen plotseling dood neer vallen.
Alsof dat het criterium is. Paar dagen geleden hadden we er hier nog zo’n een: zag in zijn persoonlijke omgeving niet zoveel mensen ziek worden, dus er was niet zoveel aan de hand.
Kinderen van 3, 4 jaar redeneren zo (doe mijn ogen dicht en dan is die enge ... er niet meer).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Ik ben wat verbaasd over welke kan dit opgaat. Onze zorgmedewerkers lopen op hun tandvlees, de reguliere zorg wordt deels afgeschaald en om te voorkomen dat dat nog verder moet en de zorg overstroomt, volgen er maatregelen. Niet alleen hier, overal. Het gaat dus niet prima. Als je niets doet, groeit het exponentieel. Dat betekent in een x periode een verdubbeling. Extra zorgcapaciteit heeft in die zin ook niet zoveel zin, een dubbele capaciteit betekent dat je het, exact, 1 verdubbeling kan uitzitten.

Naar aanleiding van de maatregelen daalden de ziekenhuisopnames, maar dat is op zijn best afgevlakt en misschien stijgt het eigenlijk al weer. Ziekenhuisopnames kan je wel gebruiken als indicator, maar dat is ergens een gevolg van de besmettingen. Besmettingen geven eerder een richting af, als je moet sturen op ziekenhuisopnames dan zit er teveel vertraging in.

Ja, het kan zijn dat het een gevolg is van het testbeleid dat de besmettingen stijgen. Het percentage positief is ongeveer gelijk, maar dat was al (veel) te hoog. Wellicht dat mensen door de daling en het vaccin toch ook weer meer moeite hebben met de maatregelen, dat helpt ook niet.

Het gevolg laat zich raden. Winkels zullen dus waarschijnlijk dichtgaan, doorstroomlocaties ook en de heftigste discussie zal wel over onderwijs gaan. Ik denk niet eens meer of er maatregelen komen in het onderwijs, maar misschien vooral of het ook de lagere school betreft. Niet dat dat qua besmettingen het probleem lijkt, maar het zorgt wel voor veel meer thuiswerken en dat is ook belangrijk.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Apache4u
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Nou, nog maar een keer dan...
- het gaat niet om doden die op straat neervallen, het gaat om het voorkomen van overbelasting van de zorg.
- we hebben te maken met exponentiele groei.
- de ziekenhuisopnames trailen de besmettingen met +- 2 weken.

Een valide punt wat gemaakt kan worden is inderdaad dat we het dagelijkse positief-percentage niet kennen, maar ga er maar van uit dat als er spoedoverleg plaats vindt dat ook gestegen is.

Dat betekent, stam + t .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-10 17:46
ZieMaar! schreef op zondag 13 december 2020 @ 22:24:
Ik ben wat verbaasd over welke kan dit opgaat. Onze zorgmedewerkers lopen op hun tandvlees, de reguliere zorg wordt deels afgeschaald en om te voorkomen dat dat nog verder moet en de zorg overstroomt, volgen er maatregelen. Niet alleen hier, overal. Het gaat dus niet prima. Als je niets doet, groeit het exponentieel. Dat betekent in een x periode een verdubbeling. Extra zorgcapaciteit heeft in die zin ook niet zoveel zin, een dubbele capaciteit betekent dat je het, exact, 1 verdubbeling kan uitzitten.

Naar aanleiding van de maatregelen daalden de ziekenhuisopnames, maar dat is op zijn best afgevlakt en misschien stijgt het eigenlijk al weer. Ziekenhuisopnames kan je wel gebruiken als indicator, maar dat is ergens een gevolg van de besmettingen. Besmettingen geven eerder een richting af, als je moet sturen op ziekenhuisopnames dan zit er teveel vertraging in.

Ja, het kan zijn dat het een gevolg is van het testbeleid dat de besmettingen stijgen. Het percentage positief is ongeveer gelijk, maar dat was al (veel) te hoog. Wellicht dat mensen door de daling en het vaccin toch ook weer meer moeite hebben met de maatregelen, dat helpt ook niet.

Het gevolg laat zich raden. Winkels zullen dus waarschijnlijk dichtgaan, doorstroomlocaties ook en de heftigste discussie zal wel over onderwijs gaan. Ik denk niet eens meer of er maatregelen komen in het onderwijs, maar misschien vooral of het ook de lagere school betreft. Niet dat dat qua besmettingen het probleem lijkt, maar het zorgt wel voor veel meer thuiswerken en dat is ook belangrijk.
Met alles eens wat je hier zegt.

Echter is thuiswerken met kids gewoon geen werken en geen doen als ze onder de 4/5 zijn.

Verder zien we het wel, dan ga ik maar halve dagen productief zijn so be it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Mektheb schreef op zondag 13 december 2020 @ 22:27:
[...]

Met alles eens wat je hier zegt.

Echter is thuiswerken met kids gewoon geen werken en geen doen als ze onder de 4/5 zijn.

Verder zien we het wel, dan ga ik maar halve dagen productief zijn so be it.
I know, ik heb collega’s in tranen gezien omdat ze er echt aan onderdoor gingen. Wij hebben dat ook maar opgelost door ze minder te laten werken. Toch lukt het blijkbaar moeilijk om weer ophef niveau van maart en april thuis te werken, helaas.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Verreweg de meeste mensen in de sportschool zijn daar voor hun uiterlijk, net als bij de kapper dus. ;)

De serieuze sporters hebben zo een alternatief gevonden als ze willen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-10 17:46
ZieMaar! schreef op zondag 13 december 2020 @ 22:29:
[...]

I know, ik heb collega’s in tranen gezien omdat ze er echt aan onderdoor gingen. Wij hebben dat ook maar opgelost door ze minder te laten werken. Toch lukt het blijkbaar moeilijk om weer ophef niveau van maart en april thuis te werken, helaas.
True, als ik de hoeveelheid mensen op straat zie en de uitnodigingen om kerst en oud en nieuw te komen vieren dan denk ik dat meer dan de helft van mijn omgeving al denkt fuck it.

Maar ik ga daar niet aan mee doen, lekker een maaltijd thuis met kerst met het gezin ( eigen gezin ) en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Gonadan schreef op zondag 13 december 2020 @ 22:31:
[...]

Verreweg de meeste mensen in de sportschool zijn daar voor hun uiterlijk, net als bij de kapper dus. ;)

De serieuze sporters hebben zo een alternatief gevonden als ze willen.
Nou ik denk dat dat wel meevalt hoor, dat van dat uiterlijk :). Alternatieven zijn er wel, maar met dit weer gewoon wel minder en echt zwaar met gewichten trainen is thuis ook gewoon een heel stuk lastiger. En hoe ik mijn skitraining aan moet passen weet ik dan nog niet, maar goed, de kans dat er dit seizoen nog echte sneeuw onder mijn ski’s knispert wordt ook met de dag kleiner ;).

@Gonadan ik zal eens kijken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-10 12:06
Mr.Joker schreef op zondag 13 december 2020 @ 21:53:
[...]

Ik ben met de echte griep uit het buitenland terug naar Nederland gevlogen en dacht serieus dat ik dood zou gaan. Koorts tikte nog ff wat hoger en spierpijn was ondragelijk. Lage luchtdruk is duidelijk geen goed idee tijdens griep. Daarna een week op bed gelegen. Gelukkig was ik 19 toen, dus kon wel wat hebben. Precies 20 jaar geleden nu, nooit meer gehad daarna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Apache4u schreef op zondag 13 december 2020 @ 22:27:

Van het aantal positief uitgevallen tests. En zonder percentage zegt dat niets.

Ik ben het wel eens met de opmerking dat het, ook zonder groei, te hoog is en de druk op de zorg af moet nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

ZieMaar! schreef op zondag 13 december 2020 @ 22:36:
Nou ik denk dat dat wel meevalt hoor, dat van dat uiterlijk :). Alternatieven zijn er wel, maar met dit weer gewoon wel minder en echt zwaar met gewichten trainen is thuis ook gewoon een heel stuk lastiger. En hoe ik mijn skitraining aan moet passen weet ik dan nog niet, maar goed, de kans dat er dit seizoen nog echte sneeuw onder mijn ski’s knispert wordt ook met de dag kleiner ;).
Kom maar eens langs in het krachtsport topic, dan zie je dat men best wat weet te regelen. ;)

Maar het punt was natuurlijk dat het aspect gezondheid of conditie niet af hangt van de sportschool.
En uiterlijk is voor het grootste deel wel zeker de primaire reden. Al zal men dat verpakken als 'fit'.

[ Voor 6% gewijzigd door Gonadan op 13-12-2020 22:42 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Morrar
  • Laatst online: 14-10 17:20
Nou, nog maar een keer dan...
- het gaat niet om doden die op straat neervallen, het gaat om het voorkomen van overbelasting van de zorg.

Een valide punt wat gemaakt kan worden is inderdaad dat we het dagelijkse positief-percentage niet kennen, maar ga er maar van uit dat als er spoedoverleg plaats vindt dat ook gestegen is.
Percentage positief tov totaal afgenomen testen staat gewoon in het dashboard hoor; 11.6 procent voor vandaag en zit daar redelijk stabiel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZieMaar!

ZieMaar!

Moderator General Chat
Topicstarter
Als je ‘echte’ griep krijgt, kan je hartstikke ziek worden. Ik was in 2019 aan de beurt, heb een week met koorts op bed gelegen en het duurde een week of zes voor ik weer helemaal de oude was (en ik ben fit, redelijk jong en heel gezond). Als je goed ziek wordt, kan herstel lang duren.

Verder is de vergelijking niet zo relevant volgens mij, omdat we bij griep iets hebben wat we bij Corona nog niet hebben, goede vaccins om (in ieder geval) de kwetsbaren te beschermen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:55
Aghanim schreef op zondag 13 december 2020 @ 20:49:
[...]

Lekkere beredenering. Dat zou je als gezond persoon die het risico wel aandurft namelijk ook kunnen zeggen over de maatregelen rondom het beschermen van de zwakkeren.

We zullen het toch echt samen moeten doen. Daar hoort ook respect voor andere overtuigingen bij.
Ik benoem bewust de wappies en bewust niet de groep die een vaccin niet kan nemen om gezondheidsredenen. Die verdienen namelijk alle respect en bescherming.

Wappies gaan maar lekker wappie doen met zijn allen bij elkaar. Met hun Feestboek onderzoek.

[ Voor 7% gewijzigd door Drardollan op 13-12-2020 22:42 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:30
Morrar schreef op zondag 13 december 2020 @ 22:40:
[...]

Percentage positief tov totaal afgenomen testen staat gewoon in het dashboard hoor; 11.6 procent voor vandaag en zit daar redelijk stabiel op.
Waarde van maandag 30 november - zondag 6 december
Ze presenteren het op twee plekken. Bij de ene plek staat dit niet, de andere wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Teijgetje
Snow_King schreef op zondag 13 december 2020 @ 22:11:
[...]

10.000 besmetting (positieve tests!) op hoe veel tests? Want je moet ook naar procenten kijken.
Jij moet de mensen overal eerst dood neer zien vallen voor je accepteert dat het niet goed gaat en de situatie ernstig is? 8)7

Er zijn ca 100.000 actieve/besmettelijke besmettingen momenteel met een R waarde die boven de 1 uitgaat de laatste weken (record op record)
Gerekend wordt met dat momenteel ca 2 miljoen mensen een infectie hebben doorgemaakt dacht ik.
Met het huidige beleid.

Bij een toenemende R0 stijgt het aantal besmettingen exponentieel. Hier staat het een beetje uitgelegd.

Laat je de boel los, zoals jij blijkbaar wilt, want het gaat goed, dan zal de huidige golf snel een tsunami worden en de zorg compleet overspoelt worden, met daarbij dus triage waardoor het aantal doden in ijltempo op zal lopen.
En jij je doden overal hebt, die je ook nog eens kan zien doodgaan en afgevoerd worden zoals in Italië (en New York) het geval was.
Wellicht is Amerika dan een voorbeeld, daar zijn nu 15,5 miljoen bevestigde gevallen, met 280.000 doden, onder het motto: Laat het lekker los, het waait wel over, niets aan de hand.

Voordat we dus op een groepsimmuniteit van 70% (11,9 milj) zitten, zonder maatregelen, zijn er aardig wat doden gevallen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Een ander groot verschil met maart is de media.

In maart zagen we overal huilend verpleegsters uit Italië op het nieuws, zagen we overvolle mortuarium in Spanje.

Nu is het enige dat we in het nieuws zien: cijfertjes. Lekker goedkope journalistiek. Copy paste en klaar.

Buiten de dagelijkse cijferupdate merk je nauwelijks dat er een virus is (op het nieuws). Het nieuws is vooral gefocust op maatregelen van andere landen. Zoals de er doorheen gedrukte mondkapjesplicht en next: de avondklok waar de media nu helemaal op in zet.

Ga weer eens rapportages maken. Breng het nieuws naar de mensen ipv goedkope journalistiek die je op de journalistiekstudie leert

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• st0p
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-07-2024
Verwijderd schreef op zondag 13 december 2020 @ 22:46:
Een ander groot verschil met maart is de media.

In maart zagen we overal huilend verpleegsters uit Italië op het nieuws, zagen we overvolle mortuarium in Spanje.

Nu is het enige dat we in het nieuws zien: cijfertjes. Lekker goedkope journalistiek. Copy paste en klaar.
Oh, dus het nieuws moet inspelen op de emoties en de harde cijfers laten zien is niet voldoende?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Het blijft onvoorstelbaar te zien dat er nog altijd gezinnen vrolijk winkelend door de straten gaan. Ondertussen zit straks iedereen bij anderen rond Kerst en we weten wat er dan in januari alsnog staat te gebeuren.

Doe wat er gebeuren moet en kondig dat morgen direct aan. En niet met ingang van een paar dagen later zodat iedereen nog even snel naar wat winkels gaat.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
@st0p
Het nieuws niet.
Maar dat dagelijkse programma op de NPO, met echte artsen en verpleegsters in den lande, was inderdaad een betere eyeopener dan de cijfertjes van nu.
Nu zijn het cijfertjes, als je ziet dat je misschien wel, op je buik, geheel geïsoleerd, met verpleging als maanmannetjes, in je eentje aan je eind komt, denk je er wellicht anders over om dat risico te nemen of in te dammen voor dierbaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• st0p
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19-07-2024
Teijgetje schreef op zondag 13 december 2020 @ 22:56:
@st0p
Het nieuws niet.
Maar dat dagelijkse programma op de NPO, met echte artsen en verpleegsters in den lande, was inderdaad een betere eyeopener dan de cijfertjes van nu.
Nu zijn het cijfertjes, als je ziet dat je misschien wel, op je buik, geheel geïsoleerd, met verpleging als maanmannetjes, in je eentje aan je eind komt, denk je er wellicht anders over om dat risico te nemen of in te dammen voor dierbaren.
Als het helpt: prima hoor. Maar het is toch geen hogere wiskunde dat bij de huidige stijging van de aantallen we binnenkort nog meer zorg moeten afschalen alleen maar zodat we de covid patiënten kunnen behandelen voor zolang dat mogelijk is?

Dat dat besef er in maart nog niet was snap ik helemaal, dat was er bij mij toen ook nog niet. Maar ondertussen zou het besef dat we te maken met een pandemie, met alle nare gevolgen van dien, toch wel ingedaald moeten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
ZieMaar! schreef op zondag 13 december 2020 @ 22:24:
Onze zorgmedewerkers lopen op hun tandvlees,
De hele maatschappij kruipt op zijn tandvlees inmiddels. Het is geen anderhalve-meter-maatschappij, geen test-maatschappij, maar de tandvlees-maatschappij. Mogen we morgen weer eens aanhoren wat ze nu weer voor leuks bedacht hebben, in plaats van dat ze dan maar zelf een stempel drukken op dat vaccin zodat het uit de verpakking gehaald mag worden.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

CMD-Snake schreef op zondag 13 december 2020 @ 23:17:
De hele maatschappij kruipt op zijn tandvlees inmiddels.
Je bent weer erg melodramatisch. Dit zijn nog steeds relatieg milde inperkingen. Juist door te doen alsof het allemaal vreselijk is en niet uit te houden, klinkt het meer als een zestienjarig meisje die roept dat haar leven aan het einde is nu ze dit weekend niet mag uit gaan.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
Playa del C. schreef op zondag 13 december 2020 @ 20:03:
Het punt is dat het niet coronamaatregelen zijn die zorgen dat sommigen van ons sinds maart geen sociaal contact meer hebben (of ervaren). Volgens de maatregelen is er gewoon contact mogelijk. Minder en anders dan voorheen, maar gewoon mogelijk.
feitenlijk heb je gelijk, maar er zijn heel wat mensen die nu toch echt even bewust geen bezoek aan mama of opa brengen. En die dat missen. Dan kun je zeggen dat het weliswaar mag, maar ga je voorbij aan het feit dat mensen het risico niet willen nemen en dat dat een gevoel oproept. Dat kun je toch wel begrijpen??

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fuujii
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 19:48
gambieter schreef op zondag 13 december 2020 @ 23:21:
[...]

Je bent weer erg melodramatisch. Dit zijn nog steeds relatieg milde inperkingen. Juist door te doen alsof het allemaal vreselijk is en niet uit te houden, klinkt het meer als een zestienjarig meisje die roept dat haar leven aan het einde is nu ze dit weekend niet mag uit gaan.
Zoals vaker gezegd: al bijna een heel jaar afstand houden, weinig (sociale) activiteiten, minder uitlaatkleppen, heel veel thuis zitten etc. is voor heel veel mensen wel meer dan een 'milde' inperking ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-10 11:32
CMD-Snake schreef op zondag 13 december 2020 @ 23:17:
[...]

De hele maatschappij kruipt op zijn tandvlees inmiddels. Het is geen anderhalve-meter-maatschappij, geen test-maatschappij, maar de tandvlees-maatschappij. Mogen we morgen weer eens aanhoren wat ze nu weer voor leuks bedacht hebben, in plaats van dat ze dan maar zelf een stempel drukken op dat vaccin zodat het uit de verpakking gehaald mag worden.
Loop eens een dagje mee op de afdeling in het ziekenhuis

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Fuujii schreef op zondag 13 december 2020 @ 23:32:
[...]

Zoals vaker gezegd: al bijna een heel jaar afstand houden, weinig (sociale) activiteiten, minder uitlaatkleppen, heel veel thuis zitten etc. is voor heel veel mensen wel meer dan een 'milde' inperking ;)
Wat is een jaar op een heel mensen leven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Dat was al een lange tijd zo. Maar sinds 1 december is het testbeleid anders geworden, mag je ook testen zonder klachten als je gevaarlijk contact gehad hebt volgens contactonderzoek of de app... Dus is dat dan nog steds zo vraag ik me dan af? Of zijn we nu heel veel zeer lichte besmettingen aan het vinden die geen invloed op de ziekenhuizen hebben?

*hoop vader van de gedachte misschien*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
souljah1h schreef op zondag 13 december 2020 @ 23:34:
[...]

best veel als je al bijna een jaar zo moet leven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Simpelweg de winkels sluiten is niet de oplossing. Welke winkel is wel essentieel en welke niet? Als ik een kapotte stop heb is de bouwmarkt dan essentieel? Maar als de bouwmarkt open is dan kan ik ook andere dingen daar kopen die dat niet zijn.

We moeten gewoon veel meer aan spreiding werken maar de overheid deed juist het tegen overgestelde. Winkels eerder dicht waardoor het juist drukker wordt.

Als we nu alle winkels sluiten behalve de supermarkten dan hebben we volgend jaar veel meer doden dan door corona. 800.000 medewerkers in de retail die dit jaar al net als de horeca veel klappen heeft gehad. Maar waar de horeca een hele grote schil bijbaan studenten heeft is dat bij veel winkels een stuk minder. Ontslagen zullen dan ook niet uitblijven en mensen komen werkloos thuis te zitten met depressies en dan gaat het aantal doden nog veel harder oplopen. Een persoon zonder levensdoel leeft nu eenmaal korter want heeft niks meer om voor te vechten.

We moeten gewoon het aantal bezoekers per winkel verlagen. Grote winkel centra parkeer gelegenheid verkleinen. De drukte beter reguleren. Daar halen we veel meer mee dan alles maar dicht gooien.

En ja ik heb zelf een eigen winkel en ook al is de horeca dicht geweest en wij niet het aantal klanten is drastisch afgenomen. Alleen de media pakken de exoten er tussen uit. Ook onze winkel is misbruikt door de media om goedkoop te scoren door de feiten te verdraaien dat onze omzet verdrievoudigd zou zijn. De praktijk is dat we 3x zoveel online bestellingen doen maar dat de gemiddelde order waarde meer dan gehalveerd is daar grote aankopen in de winkel gebeuren.

En ja ook ik zie nog steeds hele families fun shoppen dat soort mensen moet je aanpakken maar die hou je niet tegen met winkel sluitingen.

Afstand houden is prima mogelijk in de meeste winkels en veel winkels zijn echt niet zo druk als die paar winkels die ze op het nieuws laten zien. Onze beste periode zit niet eens in december. Die zit in januari omdat we in het premium segment zitten en mensen hun 13de maand en of bonus krijgen in eind december of januari.

Kijk waar de echte verspreiding gebeurt en naar locaties die wel veelste druk zijn en pak die aan. Maatwerk is de oplossing met hagel schieten zorgt alleen maar voor extra schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

42erik schreef op zondag 13 december 2020 @ 23:37:
[...]

best veel als je al bijna een jaar zo moet leven
Hoe moet leven? Misschien heb ik een heel saai leven, maar mijn leven is niet echt anders geworden sinds corona. Behalve thuiswerken en niet meer uit eten gaan (wat eventueel zou kunnen bij een hotel overnachting).

[ Voor 11% gewijzigd door souljah1h op 13-12-2020 23:48 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Fuujii schreef op zondag 13 december 2020 @ 23:32:
Dat is gewenning. En ook afhankelijk van je eigen instelling; hoe meer je je er druk om maakt en het als vreselijk gaat zien, des te erger het voor je wordt. Wat was het ook alweer, "een mens lijdt dikwijls het meest door het lijden dat hij vreest".

Het voelt nu zwaarder aan omdat het winter is, slechter weer, korte dagen, minder zonlicht etc. Maar melodramatisch doen alsof het het einde van de wereld is, gaat zeker niet helpen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Verwijderd schreef op zondag 13 december 2020 @ 23:38:
Simpelweg de winkels sluiten is niet de oplossing. Welke winkel is wel essentieel en welke niet? Als ik een kapotte stop heb is de bouwmarkt dan essentieel? Maar als de bouwmarkt open is dan kan ik ook andere dingen daar kopen die dat niet zijn.

We moeten gewoon veel meer aan spreiding werken maar de overheid deed juist het tegen overgestelde. Winkels eerder dicht waardoor het juist drukker wordt.

Als we nu alle winkels sluiten behalve de supermarkten dan hebben we volgend jaar veel meer doden dan door corona. 800.000 medewerkers in de retail die dit jaar al net als de horeca veel klappen heeft gehad. Maar waar de horeca een hele grote schil bijbaan studenten heeft is dat bij veel winkels een stuk minder. Ontslagen zullen dan ook niet uitblijven en mensen komen werkloos thuis te zitten met depressies en dan gaat het aantal doden nog veel harder oplopen. Een persoon zonder levensdoel leeft nu eenmaal korter want heeft niks meer om voor te vechten.

We moeten gewoon het aantal bezoekers per winkel verlagen. Grote winkel centra parkeer gelegenheid verkleinen. De drukte beter reguleren. Daar halen we veel meer mee dan alles maar dicht gooien.

En ja ik heb zelf een eigen winkel en ook al is de horeca dicht geweest en wij niet het aantal klanten is drastisch afgenomen. Alleen de media pakken de exoten er tussen uit. Ook onze winkel is misbruikt door de media om goedkoop te scoren door de feiten te verdraaien dat onze omzet verdrievoudigd zou zijn. De praktijk is dat we 3x zoveel online bestellingen doen maar dat de gemiddelde order waarde meer dan gehalveerd is daar grote aankopen in de winkel gebeuren.

En ja ook ik zie nog steeds hele families fun shoppen dat soort mensen moet je aanpakken maar die hou je niet tegen met winkel sluitingen.

Afstand houden is prima mogelijk in de meeste winkels en veel winkels zijn echt niet zo druk als die paar winkels die ze op het nieuws laten zien. Onze beste periode zit niet eens in december. Die zit in januari omdat we in het premium segment zitten en mensen hun 13de maand en of bonus krijgen in eind december of januari.

Kijk waar de echte verspreiding gebeurt en naar locaties die wel veelste druk zijn en pak die aan. Maatwerk is de oplossing met hagel schieten zorgt alleen maar voor extra schade.
Het aantal bezoekers dat in de winkel mag is al erg beperkt, vervolgens onstaan er rijen buiten waar men niets van de afstand aantrekt. Hoe wil je dat dan doen? Beperken hoeveel mensen er in het winkelcentrum mogen is wel mogelijk, maar in de stad zelf? Zolang mensen zich niks van afstand houden aantrekken is het dweilen met de kraan open.

Misschien tijd om alleen supermarkten open te laten zijn, maar dan wel 24/7 zodat men ook rustig vroeg in de ochtend of laat in de avond boodschappen kan doen.

Ik vind het jammer dat PostNL zo hard faalt trouwens. Die zijn nu totaal overbelast (dit zag je al van ver af aankomen). Als dit op orde was geweest hadden meer mensen online dingen bestelt, minder drukte in de straten tidens het winkelen.

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Laatst online: 14-10 16:32
souljah1h schreef op zondag 13 december 2020 @ 23:39:
[...]

Hoe moet leven? Misschien heb ik een heel saai leven, maar mijn leven is niet echt anders geworden sinds corona, behalve thuiswerken en niet meer uit eten gaan (wat eventueel zou kunnen bij een hotel overnachting).
Serieus? Jij hebt normaal nooit een wat groter verjaardagsfeest in de familie of in je vriendengroep? Gaat niet naar concerten, festivals of sportwedstrijden? Geen bijeenkomsten van een vereniging? Ik heb hier geen waardeoordeel over, begrijp me niet verkeerd, maar voor mij en heel veel mensen die ik ken is een heel groot deel van het normale leven weggevallen. Dan is je leven dus wel ineens totaal anders! Wellicht goed om je dat t realiseren, want het verklaart denk ik waarom veel mensen langzaam gek worden en de regels beginnen te overtreden, simpelweg omdat ze het echt niet meer volhouden.
gambieter schreef op zondag 13 december 2020 @ 23:40:
[...]

Dat is gewenning. En ook afhankelijk van je eigen instelling; hoe meer je je er druk om maakt en het als vreselijk gaat zien, des te erger het voor je wordt. Wat was het ook alweer, "een mens lijdt dikwijls het meest door het lijden dat hij vreest".

Het voelt nu zwaarder aan omdat het winter is, slechter weer, korte dagen, minder zonlicht etc. Maar melodramatisch doen alsof het het einde van de wereld is, gaat zeker niet helpen.
Dat is misschien voor jou heel makkelijk, maat voor heel veel mensen valt dit echt heel zwaar. Het is echt te kort door de bocht om te stellen dat het simpelweg een kwestie van gewenning is. Wat voor de één een klein of simpel offer lijkt, is voor de ander bijna niet te doen. Weer zin nu eenmaal niet allemaal hetzelfde.

[ Voor 32% gewijzigd door Jorizzz op 13-12-2020 23:53 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
souljah1h schreef op zondag 13 december 2020 @ 23:39:
[...]

Hoe moet leven? Misschien heb ik een heel saai leven, maar mijn leven is niet echt anders geworden sinds corona, behalve thuiswerken en niet meer uit eten gaan (wat eventueel zou kunnen bij een hotel overnachting).
Geen uit eten, geen bioscoop, geen vrijdagmiddagborrel, geen concerten, geen efteling, geen weekendje weg, minder bezoeken (sommige vrienden al maanden niet gezien, want risicogroep), hier tijdens werk consequent mee bezig proberen te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Laatst online: 14-10 16:30
Maar het aantal doden per dag blijft aardig gelijk toch?

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MdO82
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-10 11:32
42erik schreef op zondag 13 december 2020 @ 23:53:
[...]

Geen uit eten, geen bioscoop, geen vrijdagmiddagborrel, geen concerten, geen efteling, geen weekendje weg, minder bezoeken (sommige vrienden al maanden niet gezien, want risicogroep), hier tijdens werk consequent mee bezig proberen te zijn...
Ik lees alleen een luxe probleem ;)
En de techniek is er dus een video sessie is zo geregeld.

Het is inderdaad even k*t maar als het klaar is drink je een extra drankje en ben je het weer vergeten

2250 WP Zuid PVoutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr.Joker
Ik heb zo'n vermoeden dat de tweespalt in de bevolking nu wel z'n climax bereikt in deze pandemie :+

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Jorizzz schreef op zondag 13 december 2020 @ 23:50:
Dat is misschien voor jou heel makkelijk, maat voor heel veel mensen valt dit echt heel zwaar. Het is echt te kort door de bocht om te stellen dat het simpelweg een kwestie van gewenning is. Wat voor de één een klein of simpel offer lijkt, is voor de ander bijna niet te doen. Weer zin nu eenmaal niet allemaal hetzelfde.
Om Sheryl Crow te citeren: "No One Said It Would Be Easy".

Ik kan niet naar Nederland toe en zie mijn moeder toch wel minder worden. Ik kan niet eens naar mijn broer toe binnen het VK omdat zijn schoonouders in de risico-categorie zitten, teveel risico. Qua werk, studentencontact is minimaal en ik zie de studenten daar onder lijden en het zwaar hebben. Maar je weet waarvoor je het moet doen, en je werkt om de impact zo gering mogelijk te laten zijn.

Het enige voordeel is dat ik een hekel heb aan onze kantoortuin en die dus niet mis. Maar nee, het is absoluut niet leuk en ik mis de familie, collega's, studenten, vrienden etc.

Maar wat is het alternatief? Gaan klagen hoe vreselijk het is? Of de schouders eronder en er proberen het beste van te maken? Maar om dan zo godverdomd egositisch te zijn en gewoon met het hele gezin te gaan winkelen op de drukste tijden, om al te steigeren en te huilen over een mondkapjesplicht, en meer van dat soort dingen, dat schiet bij mij echt het verkeerde keelgat in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:44
Playa del C. schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:42:
@loekf2 @matthijst @Magicw00b We mogen allemaal gewoon op bezoek bij elkaar. Waar hebben jullie het over?
Ja slim man, lekker bij iedereen op bezoek gaan.
Denk je dat dat virus door het riool verspreid wordt?

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:46
update 13-12-2020..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fLSLJrpGkhCnUVpVb0f4AD_nfjc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/i8gAtthwfR4Tk527KlN00qC0.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aOOFD5RdeRUUk3ORrXxstnJWgjQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/OAT7zqqk7Xv839u0ZpA08jH5.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qSAigYBWnoLYhm0_sEo8vrBTszk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3qMkeI7J9c1AmPuL94OBBXkM.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DbTtERov6sEnuhnZ4sgb-ces29M=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qDVnV4LovV4vb0BpRvwsr6qX.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CyYXCJw9k92-z4HtFUTrYIbvKUk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BmH0mMVHKRHVMTuKtSdzgHoi.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CbjEZ9yesWZzeCUxwPAAbBivHqM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/xOXx2pQopB3vFSXjJflf80bT.png?f=user_large

nieuwe gevallen GGD afgelopen 14 dagen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KN04dMXTLpeqLfZWQn2QqRCpYOA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XmVNt0iWMkLk52mf8dBT1UGs.png?f=user_large

afgelopen 5 jaar doden per week - eurostat (niet alleen COVID, maar totaal aantal stefgevallen)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JHlj3Af5gjQSVdAmOSfHF7P_pEA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/qqK1CS3b7xLauGaJkKMyUKw9.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prijk
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
IJzerlijm schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:37:
[...]

Dat kan niet. Net zoals elke andere effectieve maatregel, dat kan gewoon niet. Einde discussie.
Niet zomaar wat roepen. De Jonge had via een speciale noodprocedure het vaccin al eerder kunnen goedkeuren voor Nederland. Maar hij vindt dat niet verantwoord en wacht de EMA-procedure af. Veiligheid gaat blijkbaar voor snelheid.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Laatst online: 14-10 16:32
MdO82 schreef op maandag 14 december 2020 @ 00:00:
[...]

Het is inderdaad even k*t maar als het klaar is drink je een extra drankje en ben je het weer vergeten
Not sure if serious...

Alsof een videocall ook maar enigszins in de buurt komt van een gezellig, ongedwongen en fysiek samenkomen van mensen. Elkaar kunnen aanraken is voor veel mensen gewoon heel erg belangrijk. Ik heb het gevoel dat hier onevenredig veel mensen zijn die dat blijkbaar niet missen en ook geen begrip hebben voor mensen die dat wel doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
MdO82 schreef op maandag 14 december 2020 @ 00:00:
[...]

Zo, u oordeelt even over hoe dingen voor een ander voelen...? :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Playa del C. schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:49:
[...]

Ze hadden het over al maanden geen sociaal contact en dat soort onzin. Dat ligt niet aan coronamaatregelen...
En met wat gezond verstand en het volgen van alle maatregelen kan iedereen alsnog volledig veilig op bezoek bij elkaar.
En jij vraagt je af hoe dat virus maar door blijft gaan 8)7

Ik had het overigens vooral over 8 maanden alleen thuiswerken. Als dat geen gebrek aan sociaal contact is |:(

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Mr.Joker
Jorizzz schreef op maandag 14 december 2020 @ 00:06:
[...]

Not sure if serious...

Alsof een videocall ook maar enigszins in de buurt komt van een gezellig, ongedwongen en fysiek samenkomen van mensen. Elkaar kunnen aanraken is voor veel mensen gewoon heel erg belangrijk. Ik heb het gevoel dat hier onevenredig veel mensen zijn die dat blijkbaar niet missen en ook geen begrip hebben voor mensen die dat wel doen.
We zitten hier op tweakers hé

90% woont in moeder's kelder en heeft geen intermenselijk contact... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
THE_BASE schreef op zondag 13 december 2020 @ 22:53:
Het blijft onvoorstelbaar te zien dat er nog altijd gezinnen vrolijk winkelend door de straten gaan. Ondertussen zit straks iedereen bij anderen rond Kerst en we weten wat er dan in januari alsnog staat te gebeuren.

Doe wat er gebeuren moet en kondig dat morgen direct aan. En niet met ingang van een paar dagen later zodat iedereen nog even snel naar wat winkels gaat.
Ik denk dat de kerstdagen en oud en nieuw meer kwaad doen dan het winkelend publiek.

Winkelend publiek houdt meestal 1,5 afstand, kortstondig contact, mondkapjes verplicht.

Straks met kerst zit heel Nederland misschien niet meer met 16 man bij elkaar, maar minimaal 4 man en plakken er nog een derde en vierde kerstdag aan vast om met anderen af te spreken.

Uiteindelijk intensief contact, langdurig in slecht geventileerde huizen en zonder mondkapjes of 1,5 meter.

Ik weet wel wat een hoger risico heeft hoor...

En onze families doen er ook aan mee.
Kerstavond schoonouders.
1ste kerstdag vrienden.
2de kerstdag ouders.
3de kerstdag zwager en schoonzus omdat het niet met kerst kon.
Oud en nieuw vrienden.

Allemaal veel minder mensen dan vorige jaren, maar erg veel wisselende contacten.

Al gooi je de hele retail dicht, zo lang je niet kunt controleren achter de voordeur en nog steeds 2 gasten toelaat: over een paar weken is de nieuwe piek een feit.

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr.Joker
BlakHawk schreef op maandag 14 december 2020 @ 00:14:
[...]

Ik denk dat de kerstdagen en oud en nieuw meer kwaad doen dan het winkelend publiek.

Winkelend publiek houdt meestal 1,5 afstand, kortstondig contact, mondkapjes verplicht.

Straks met kerst zit heel Nederland misschien niet meer met 16 man bij elkaar, maar minimaal 4 man en plakken er nog een derde en vierde kerstdag aan vast om met anderen af te spreken.

Uiteindelijk intensief contact, langdurig in slecht geventileerde huizen en zonder mondkapjes of 1,5 meter.

Ik weet wel wat een hoger risico heeft hoor...

En onze families doen er ook aan mee.
Kerstavond schoonouders.
1ste kerstdag vrienden.
2de kerstdag ouders.
3de kerstdag zwager en schoonzus omdat het niet met kerst kon.
Oud en nieuw vrienden.

Allemaal veel minder mensen dan vorige jaren, maar erg veel wisselende contacten.

Al gooi je de hele retail dicht, zo lang je niet kunt controleren achter de voordeur en nog steeds 2 gasten toelaat: over een paar weken is de nieuwe piek een feit.
En die 800.000 mensen die dan thuis zitten, omdat de retail dicht is, die gaan natuurlijk ook wat mensen uitnodigen overdag, normaliter zijn ze aan het werk :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Segafreak83
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-12-2024
matthijst schreef op maandag 14 december 2020 @ 00:03:
[...]

Ja slim man, lekker bij iedereen op bezoek gaan.
Denk je dat dat virus door het riool verspreid wordt?
Eigenlijk wel, en ze doen daar ook metingen :+.

Ik snap je punt prima, maar sommige mensen kunnen ook overdrijven hier. Beide kanten.

Het is nu eenmaal niet leuk, en voorlopig zijn wij er ook niet vanaf, ongeacht welke maatregelen we nemen.

En degene hierboven die snel het vaccin wil hebben, lijkt mij geen goed plan, normaal gesproken hebben ze daar maanden / jaren voor nodig. Nu is het in een paar weken in elkaar geflanst (even oneerbiedig gezegd), en daar wil je op vertrouwen.. 8)7 ;w.

En ook al is het vaccin er straks, nog steeds geen garantie dat covid weg is/gaat of blijft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xzaz
  • Laatst online: 14-10 16:30
"It sucks being part of history"

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
souljah1h schreef op zondag 13 december 2020 @ 23:34:
[...]

Ja, zo ken ik er nog wel een paar.
Wat is 2 jaar op een heel mensenleven?
etc, etc.... wanneer is het lang genoeg?

En dan zijn we van Covid19 af, krijg je Covid24. Gaan we dan wederom iedereen ruim een jaar thuis zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arator
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:06
Al die mensen die hieren roepen op die NL-stempel op het vaccin. Dan zou je morgen kunnen beginnen te vaccineren. Hoeveel mensen?
Pfizer heeft aangekondigd dat de productie voor de maand januari door tekorten tot de helft terug valt. Voor België zou dit resulteren in 300.000 vaccins die men zou kunnen leveren. 2 inentingen per persoon, dat zijn dus 150.000 personen.
Voor kuddebescherming moet men meer dan 60% van de bevolking hebben gevaccineerd. Dat is voor België ruwweg 6.600.000 personen.
En u denkt dat de feestdagen of de skivakantie in het voorjaar te redden zijn door nu direct die NL-stempel op een vaccin te drukken?
De hoofdarts van het labo van het universitaire ziekenhuis van Antwerpen gaf van het weekend nog aan dat hij de eerste 4 maanden van 2021 al heeft laten schrappen in zijn agenda.

Ik vind de koe een moedig dier, want ze durft te vrijen met een stier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
Naja, je hebt natuurlijk geen kuddebescherming nodig. Als je een deel van de risicogroep kunt inenten neemt de druk op de zorg al een heel eind af.

Pagina: 1 ... 133 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.

Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het nut en de noodzaak van mondkapjes
Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
De Coronavaccins