Het Coronavirus in Nederland en België - deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 132 ... 224 Laatste
Acties:
  • 695.730 views

Onderwerpen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:44
LZ86 schreef op zondag 13 december 2020 @ 18:08:
[...]

Ja want het volledige jaar is weggegooid...........

Oh wacht. Januari/februari was er niets aan de hand, en in de zomer hebben we ontzettend veel kunnen doen een aantal maanden.
Ja echt mooi was dat dit jaar, die vakanties en concerten, en die kroegen in het najaar. Top!
Veel familie gezien ook, geen 8 maanden alleen thuis op een kamertje zitten werken.
Nee, was inderdaad weinig aan de hand 8)7

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
[...]

Oh wacht. Januari/februari was er niets aan de hand, en in de zomer hebben we ontzettend veel kunnen doen een aantal maanden.
Dat zal aankomende zomer niet anders zijn, want coronavirussen blijken in de zomer nu eenmaal minder actief en de volgende winter zal een substantiëel deel van de (kwetsbare) bevolking gevaccineerd zijn en is er geen probleem meer.
Misschien heb jij de zomer feestend doorgebracht met vele anderen, maar ik, en velen met mij, hebben ons gedrag niet heel veel versoepeld t.o.v. de maanden ervoor.

Ook in de zomer waren mijn sociale contacten beperkt, uitjes redelijk niet bestaand en heb ik geen restaurant gezien (een paar keer even op een terrasje). Combineer dat met niet kunnen werken en mijn bubbel is nu al 3/4 jaar vrij klein.

En iedereen ziet dat graag deze komende zomer alweer de corona (grotendeels) tot het verleden behoren, maar het zou me niets verbazen als het nog vele maanden daarna door blijft gaan.

Ik snap wel dat steeds meer mensen het moeilijk hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zacht
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
[...]

Dat zal aankomende zomer niet anders zijn, want coronavirussen blijken in de zomer nu eenmaal minder actief en de volgende winter zal een substantiëel deel van de (kwetsbare) bevolking gevaccineerd zijn en is er geen probleem meer.
'We' hebben dit jaar nog gewoon Carnaval gevierd hier in Brabant, en in de zomer lekker op het terras gezeten. De terrassen waren niet te vol gelukkig, want half Nederland ging toch op vakantie naar het buitenland.
Het was zwaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Prutzertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-07-2023
zacht schreef op zondag 13 december 2020 @ 18:34:
[...]

'We' hebben dit jaar nog gewoon Carnaval gevierd hier in Brabant, en in de zomer lekker op het terras gezeten. De terrassen waren niet te vol gelukkig, want half Nederland ging toch op vakantie naar het buitenland.
Het was zwaar.
Niet iedereen heeft schijt aan de regels gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10 10:28

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Hoewel ik baal dat ik de laatste maanden niet naar de horeca kan en het geforceerde boodschappen doen heb ik het nog een stuk beter dan een hoop anderen. Mijn werk gaat gewoon door. Ik ben op vakantie geweest in Nederland en niemand in mijn familie is ziek geworden. Nog een pre niet naar de kapper :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-10 15:58
MikeyMan schreef op zondag 13 december 2020 @ 17:45:
[...]

Elektronicawinkels, kledingwinkels, meubelwinkels, tuincentra....
Eigenlijk alle funshopping. Lijkt wel alsof ze het bewust gedaan hebben. :?
Even terzijde maar wie heeft die term funshopping bedacht. Ik heb werkelijk nog nooit voor de "fun" gewinkelt :p
Zoude er mensen zijn "ik shop nooit voor de fun dus ik ga gewoon" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:53
prijk schreef op zondag 13 december 2020 @ 18:10:
[...]

Maar wat is funshoppen? Volgens mij is dat een beetje door de stad slenteren, een winkel binnenlopen zonder duidelijk koopdoel, hier en daar wat kleertjes passen, etc, in tegenstelling tot doelbewust de Mediamarkt binnenstappen omdat je een mooie OLED kleurenbak wil om de verveling te bestrijden.
Yep... funshoppen is al dan niet zonder doelgericht kopen urenlang in winkelcentra ronddolen. Liefst nog even een praatje maken met bekenden die hetzelfde aan het doen zijn..... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:44

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Tsjah, of het shoppen voor de fun is of shoppen voor zaken die niet noodzakelijk zijn... Als je het alleen doet niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Volgens mij kun je niet erg veel anders dan concluderen dat men maar lekker blijft winkelen. Afstand houden is van 1,5 meter naar nog geen halve meter gegaan. Toch denk ik niet dat ons kabinet zo ver zal gaan als in Duitsland, maar de grenzen sluiten zou al een begin zijn, zodat de grensbewoners niet allemaal in Nederland gaan winkelen.

Wat zijn de andere opties dan alle niet-essentiele winkels sluiten? Ik zou daar graag eens wat gedachten over uitwisselen.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:18

Stoney3K

Flatsehats!

THE_BASE schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:13:

Wat zijn de andere opties dan alle niet-essentiele winkels sluiten? Ik zou daar graag eens wat gedachten over uitwisselen.
Sluiten van scholen, werkgevers verplichten om iedereen thuis te laten werken, en als dat niet kan, de werkplekken sluiten.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske

Scholen dicht, zsm en nog een x aantal weken na kerstvakantie
"Doorstroomlocaties" dicht
Beter handhaven, ook op alleen winkelen en 1,5m
Deurbeleid bij alle winkels (krijg je rijen maar schrikt wel wat af)
Sportlocaties dicht, alleen profs nog sporten
Geen bezoek meer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:55
Volgens mij kun je niet erg veel anders dan concluderen dat men maar lekker blijft winkelen. Afstand houden is van 1,5 meter naar nog geen halve meter gegaan. Toch denk ik niet dat ons kabinet zo ver zal gaan als in Duitsland, maar de grenzen sluiten zou al een begin zijn, zodat de grensbewoners niet allemaal in Nederland gaan winkelen.

De beste optie? Stoppen met die nonsens die de EU goedkeuring heet en het vaccin morgenochtend goedkeuren en dinsdag starten met vaccineren.

Maar zoveel ballen tonen onze hoge heren niet, dus wees niet bang.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Hoe wil je dat precies handhaven als je in de noodwet hebt gezet dat er niet achter de deur wordt gehandhaafd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plenkske
MikeyMan schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:12:
Tsjah, of het shoppen voor de fun is of shoppen voor zaken die niet noodzakelijk zijn... Als je het alleen doet niks aan de hand.
Mja als heel veel mensen tegelijk op dezelfde plek alleen winkelen is er wel wat aan de hand...
"Vermijd drukte" is er ook 1 waar die groep zich niet aan houd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Drardollan schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:17:
[...]

De beste optie? Stoppen met die nonsens die de EU heet en het vaccin morgenochtend goedkeuren en dinsdag starten met vaccineren.

Tja, een Nexit heb je natuurlijk ook niet met een papiertje printen en een handtekening zetten voor elkaar ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-10 21:21
Fly-guy schreef op zondag 13 december 2020 @ 18:25:
[...]

Misschien heb jij de zomer feestend doorgebracht met vele anderen, maar ik, en velen met mij, hebben ons gedrag niet heel veel versoepeld t.o.v. de maanden ervoor.

Ook in de zomer waren mijn sociale contacten beperkt, uitjes redelijk niet bestaand en heb ik geen restaurant gezien (een paar keer even op een terrasje). Combineer dat met niet kunnen werken en mijn bubbel is nu al 3/4 jaar vrij klein.

En iedereen ziet dat graag deze komende zomer alweer de corona (grotendeels) tot het verleden behoren, maar het zou me niets verbazen als het nog vele maanden daarna door blijft gaan.

Ik snap wel dat steeds meer mensen het moeilijk hebben.
Ik was de restanten van de eerste golf aan het wegwerken van mijn IC. Maar na mijn dienst heb ook ik wel eens een drankje op het terras gedaan, heb ik de tegoedbon voor een maaltijd bij een plaatselijk restaurant verzilverd die we van de burgemeester hadden gehad voor ons werk hebben gehad en heb ik heerlijk een aantal middagjes op het water vertoeft. Op vakantie ging ik niet, want mijn vakantie was ingetrokken en toen we eenmaal mochten zag ik het zelf ook niet meer zitten.

Dat jij er voor koos om niets te ondernemen terwijl dat makkelijk kon op dat moment, want weinig tot geen besmettingen die maanden, siert je, maar was van juni tot diep in september feitelijk onnodig. Feit is dat je dit jaar 6 maanden in lockdown hebt gezeten en 6 maanden niet. Dus om nu al van een verloren jaar te spreken is gewoon nogal voorbarig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:42
matthijst schreef op zondag 13 december 2020 @ 18:15:
[...]

Ja echt mooi was dat dit jaar, die vakanties en concerten, en die kroegen in het najaar. Top!
Veel familie gezien ook, geen 8 maanden alleen thuis op een kamertje zitten werken.
Nee, was inderdaad weinig aan de hand 8)7
Vergeet niet dat vele bezoek na de geboorte van je kind. Of de verschillende echo's waar je als man bij mocht zijn. De lol met collega's. De bruiloften van vrienden waar we aanwezig konden zijn.

Het prachtige vuurwerk dat nog gaat komen op een avond waarop we misschien wel naar buiten mogen.

/s

In de zomer hier niks gedaan omdat ik de regels strikter volgde of iig de vakanties onverantwoord vond. Verder was het muv geboorte kind gewoon een rampjaar.
Beter kan ik het niet verwoorden.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Stoney3K schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:18:
[...]

Hoe wil je dat precies handhaven als je in de noodwet hebt gezet dat er niet achter de deur wordt gehandhaafd?
Ik geef alleen de opties, daar werd naar gevraagd.
Handhaving achter de deur is inderdaad lastig. Maar dat is nu ook met max.3
Die regel dan ook maar weglaten ? Dan gaat men dus meer mensen uitnodigen.
Als je zegt geen bezoek (zoals in maart, april) dan win je er echt wel iets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ja, want 1000x 1 persoon tot de stad vol is, is echt veel slechter dan 500x2 personen 8)7
Heb 't zelf liever andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Stoney3K schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:18:
[...]

Tja, een Nexit heb je natuurlijk ook niet met een papiertje printen en een handtekening zetten voor elkaar ;)
Ik vergat een woordje, sorry.

Bedoel de EU goedkeuring onzin, niet de hele EU :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Drardollan schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:23:
[...]

Kunnen we wel op eigen houtje beslissen om gewoon uit te gaan rollen? Krijgen we dan geen hele Europese Commissie over ons heen met een berg importrestricties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Stoney3K schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:15:
[...]

Sluiten van scholen, werkgevers verplichten om iedereen thuis te laten werken, en als dat niet kan, de werkplekken sluiten.
Ook zo vaag. Waarom kon het in maart wel, maar nu opeens niet meer 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAIAjohan
LZ86 schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:20:
[...]

Dat jij er voor koos om niets te ondernemen terwijl dat makkelijk kon op dat moment, want weinig tot geen besmettingen die maanden, siert je, maar was van juni tot diep in september feitelijk onnodig. Feit is dat je dit jaar 6 maanden in lockdown hebt gezeten en 6 maanden niet. Dus om nu al van een verloren jaar te spreken is gewoon nogal voorbarig.
Volgens mij was algemeen eigenlijk de consensus dat vakantie eigenlijk niet kon, en dat zij die wel gingen vrij asociaal waren.
Achteraf gezien had gewoon iedereen moeten gaan die er zin in had, maar dat is achteraf.
Achteraf hadden we gewoon brutaler moeten zijn :/

[ Voor 5% gewijzigd door GAIAjohan op 13-12-2020 19:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:46

Osxy

Holy crap on a cracker

Drardollan schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:17:
[...]

De beste optie? Stoppen met die nonsens die de EU goedkeuring heet en het vaccin morgenochtend goedkeuren en dinsdag starten met vaccineren.

Dit stinkt naar zelfde soort propaganda welke de brexit heeft veroorzaakt, gebaseerd op halve waarheden en loze beloftes.

Lekker een vaccin er doorheen drammen welke nog niet door de (zwaar versnelde) processen is gehaald heeft 2 hele belangrijke nadelen:
1. Mogelijk voldoet het niet aan alle veiligheidsnormen en zitten er grotere risico's aan vast
2. Een groep (durf niet te zeggen hoe groot) zal het vaccin hierdoor niet vertrouwen, deze groep komt boven op (hoewel er vast overlap is) de groep die het vaccin al niet wilt nemen.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:29
LZ86 schreef op zondag 13 december 2020 @ 17:44:
[...]

Alle funshop plekken zijn dicht.

Open zijn de echt belangrijke zaken. En kerstboomwinkels :+
Idd de houten kerst standjes voor de gluhwein en currywurst is gewoon open.

Ik verwacht hetzelfde lijstje hier. Halleluja bol.com en Amazon.nl, en oh wee als je nieuwe kerst outfit niet past, want de meeste PostNL service punten zijn dan dicht. Of ze halen al die dozen ook weer op.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Stoney3K schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:24:
[...]

Kunnen we wel op eigen houtje beslissen om gewoon uit te gaan rollen? Krijgen we dan geen hele Europese Commissie over ons heen met een berg importrestricties?
Ik dacht ergens te lezen dat je als land wel een nood goedkeuring mag doen op eigen houtje. Maar ik weet even niet zeker hoe het precies zat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

matthijst schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:24:
[...]

Ook zo vaag. Waarom kon het in maart wel, maar nu opeens niet meer 8)7
In maart was het ook alleen maar een advies, het is nooit een verplichting geweest.

Ze hebben nu 9 maanden de tijd gehad om te bedenken hoe ze zo'n verplichting precies in kunnen vullen, maar ik heb niet de indruk dat daar veel aan is gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Drardollan schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:23:
[...]

Dat is natuurlijk koren op de molen van antivaxxers en zal een hoop twijfelaars doen besluiten alsnog niet te vaccineren, want afgeraffelde goedkeuring

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
[...]
Dat jij er voor koos om niets te ondernemen terwijl dat makkelijk kon op dat moment, want weinig tot geen besmettingen die maanden, siert je, maar was van juni tot diep in september feitelijk onnodig.
Ik zeg niet dat ik niets heb ondernomen, maar wel fors minder. En met ouders die ernstig in de gevarenzone zitten als ze wel die enkele besmetting oplopen, leek me dat toen (en nu) een prima beslissing.

Achteraf misschien te voorzichtig geweest, voor zover dat bestaat, maar in deze tijd zullen velen juist andersom terugkijken. Had ik geweten hoe de zomermaanden zouden lopen, had ik me misschien anders gedragen, maar achteraf is het altijd makkelijk lullen.

En dat zal voor velen gelden, met ouders in een verzorgingshuis, ziek of zelf in een risicogroep. En dan wordt het er niet makkelijker op hoe langer het duurt.

En eigenlijk vind ik het ridicuul dat mensen die zogenaamd te voorzichtig zijn geweest, nu het verwijt krijgen niet te moeten zeuren, zich niet aan te moeten stellen.

[ Voor 9% gewijzigd door Fly-guy op 13-12-2020 19:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

LZ86 schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:26:
[...]

Dat is natuurlijk koren op de molen van antivaxxers en zal een hoop twijfelaars doen besluiten alsnog niet te vaccineren, want afgeraffelde goedkeuring
Wat eigenlijk ironisch is omdat de overlap tussen antivaxxers en anti-EU figuren nogal groot is...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Feit is dat je dit jaar 6 maanden in lockdown hebt gezeten en 6 maanden niet. Dus om nu al van een verloren jaar te spreken is gewoon nogal voorbarig.
Feit is dat een hoop mensen al 8 maanden thuis werken en dus een hoop contacten missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
matthijst schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:21:
[...]

Ja, want 1000x 1 persoon tot de stad vol is, is echt veel slechter dan 500x2 personen 8)7
Heb 't zelf liever andersom.
Volgens mij is winkels in het weekend dicht effectiever, want we werken toch thuis door de week ?

Oeops... vanaf volgende week zit de helft van de menseh 2 weken niets te doen, want vakansie,

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• loekf2
matthijst schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:28:
[...]

Feit is dat een hoop mensen al 8 maanden thuis werken en dus een hoop contacten missen.
Ja, 11 maart tot en met nu.. werk nu precies 9 maanden thuis. Als single, ben ik er helemaal klaar mee, maar dat zullen er meer zijn. Kerst en oudjaar wordt niet naar de rest van de familie. Joepie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Stoney3K schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:26:
[...]

In maart was het ook alleen maar een advies, het is nooit een verplichting geweest.

Ze hebben nu 9 maanden de tijd gehad om te bedenken hoe ze zo'n verplichting precies in kunnen vullen, maar ik heb niet de indruk dat daar veel aan is gedaan.
Dit is inderdaad wel flink kwalijk. Ik kan me ook herinneren dat ik de Jonge heb horen roepen dat ze ermee bezig waren om de baas te verplichten kantoorlui thuis te laten werken op straffe van flinke boetes. Ergens in september al...... Compleet niets meer mee gedaan 8)7

Terwijl de oplossing van de stijging toch echt bij de handhaving van de huidige regels is, en niet eens zozeer de verzwaring. Zelfde ook in die doorstroom locaties. Leuk dat de efteling maar beperkt open is, maar als het hele bezoekersschare vervolgens bij dezelfde attractie staat gaat het alsnog mis. Ga daar eens handhaven of zet een BOA of 6 in dat pretpark een aantal dagen in de week, dan maar even wat minder parkeerboetes uitschrijven.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:11
matthijst schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:28:
[...]

Spijker+kop

Dit is iets wat mensen die nog “gewoon” naar hun werk kunnen niet doorhebben, wat voor impact dit heeft. Ik zit ook al vanaf eerste week maart thuis, ik haalde uit mijn werk enorm veel sociale contacten... dat is op mijn zolderkamertje via teams nihil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• matthijst
Stoney3K schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:26:
[...]

Nee snap ik, maar in maart kon iedereen vrijwillig thuiswerken, waarom nu opeens niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

LZ86 schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:26:
[...]

Antivaxxers zijn ook tegen vaccins die al decennia bewezen zijn. En twee weken wachten zijn in de EU bijna 50.000 doden en echt geen hond die daardoor opeens wel de zaak vertrouwt. Dat vertrouwen komt pas na massaal vaccineren van de bereidwilligen die dan niet met duizenden tegelijk dood neervallen als ze langs een 5G mast lopen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
Magicw00b schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:31:
[...]

Spijker+kop

Dit is iets wat mensen die nog “gewoon” naar hun werk kunnen niet doorhebben, wat voor impact dit heeft. Ik zit ook al vanaf eerste week maart thuis, ik haalde uit mijn werk enorm veel sociale contacten... dat is op mijn zolderkamertje via teams nihil.
Wat dat betreft vind ik het schofterig dat HR bij mij op het werk nog een appraisel ronde “as usual” doet, maar dat is een ander topic en discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

matthijst schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:31:
[...]

Nee snap ik, maar in maart kon iedereen vrijwillig thuiswerken, waarom nu opeens niet meer.
Dat is iets wat je waarschijnlijk meer de werkgevers moet verwijten en niet de mensen die wel thuis willen werken, maar een dreigement van ontslag op hun bord krijgen als ze er om durven te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
[...]

De angst voor het virus is weg..
[...]

Spijker+kop

Ik heb m'n vrouw en kind dan, maar verder..
Teams werkt voor mij niet echt qua contacten. Van 'typen' krijg je niet echt een sociaal gevoel als normaal praten. Dat bovendien normaal praten voor mij nu met die mondkapjes grotendeels is weggevallen maakt het alleen maar meer klote.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
[...]

Sociale contacten en groepsdruk (Pim en Mia zitten er ook elke dag en gaat prima hoor, dus ik ga ook maar, anders mis ik de roddels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
[...]

Spijker+kop

Ja, maar jij "moet je niet zo aanstellen" 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Stoney3K schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:24:
[...]

Natuurlijk, we zijn nog steeds een autonoom land.
Dan wordt de EC lekker boos, lekker belangrijk. Ze zijn al jaren aan hun eigen stoelpoten aan het zagen, kan dit er prima bij toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

matthijst schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:34:
[...]

Ja, maar jij "moet je niet zo aanstellen" 8)7
Gewoon even doorploeteren, en nog een potje wilskracht open trekken. Want alleen samen komen we er doorheen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loekf2
Stoney3K schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:35:
[...]

Gewoon even doorploeteren, en nog een potje wilskracht open trekken. Want alleen samen komen we er doorheen!
Heb je al een politieke carriere overwogen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Drardollan schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:35:
[...]

Natuurlijk, we zijn nog steeds een autonoom land.
Dan wordt de EC lekker boos, lekker belangrijk. Ze zijn al jaren aan hun eigen stoelpoten aan het zagen, kan dit er prima bij toch?
Dat kan niet. Net zoals elke andere effectieve maatregel, dat kan gewoon niet. Einde discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Osxy schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:25:
[...]

Dit stinkt naar zelfde soort propaganda welke de brexit heeft veroorzaakt, gebaseerd op halve waarheden en loze beloftes.

Lekker een vaccin er doorheen drammen welke nog niet door de (zwaar versnelde) processen is gehaald heeft 2 hele belangrijke nadelen:
1. Mogelijk voldoet het niet aan alle veiligheidsnormen en zitten er grotere risico's aan vast
2. Een groep (durf niet te zeggen hoe groot) zal het vaccin hierdoor niet vertrouwen, deze groep komt boven op (hoewel er vast overlap is) de groep die het vaccin al niet wilt nemen.
Met maanden studie, 5 landen die goedgekeurd hebben waarvan 1 al vaccineert en de ander over enkele uren/dagen begint durf ik dat risico wel aan.

Er werd gevraagd naar een oplossing, de enige oplossing is een vaccin. En hoe sneller je start, hoe sneller het opgelost is.

Die sceptici kunnen het dak op wat mij betreft, ik houd geen rekening met halve zolen die op Feestboek iets gelezen hebben en dat onderzoek durven noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Stoney3K schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:35:
[...]

Zo zit ik er wel in hoor. Het is niet anders...

Kunnen we al onze first world problems wel op gaan noemen maar ik ben allang blij dat er nog werk is en dat ik het thuis kan doen.

In mijn vrije tijd is het nu wel duidelijk saaier dan in de zomer. Puur door het weer en dat het vroeg donker is. Laatst een rondje gelopen savonds maar dat is toch minder prettig dan met daglicht.
Dus het is soms een beetje zoeken wat je nog kan doen zonder je snel te vervelen of wéér een serie kijken bv.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Drardollan schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:38:
[...]

Die sceptici kunnen het dak op wat mij betreft, ik houd geen rekening met halve zolen die op Feestboek iets gelezen hebben en dat onderzoek durven noemen.
En desnoods taseren we die gewoon neer en rammen dan een naald in de arm? 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
IJzerlijm schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:37:
[...]

Dat kan niet. Net zoals elke andere effectieve maatregel, dat kan gewoon niet. Einde discussie.
We zijn een autonoom land en kunnen doen wat we willen. Dat we niet durven, dat is een ander verhaal.

We moeten stoppen met ons te gedragen als een watje, stoppen met het eindeloze gepolder en gewoon doen wat we moeten doen.

Maar ja, dat is valse hoop.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
[...]

Spijker+kop

Doe er dan wat aan. Je hoeft niet acht maanden als een familie uit Ruinerwold te leven. Al is de timing om juist nu voorzichtig naar buiten te komen niet optimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19:32
@loekf2 @matthijst @Magicw00b We mogen allemaal gewoon op bezoek bij elkaar. Waar hebben jullie het over?

[ Voor 6% gewijzigd door Playa del C. op 13-12-2020 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Stoney3K schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:40:
[...]

En desnoods taseren we die gewoon neer en rammen dan een naald in de arm? 8)7
Waarom? We kunnen het niemand verplichten. Maar anderzijds kan niemand mij verplichten om enig respect op te brengen voor deze groep mensen. Ik zou zeggen, laat de natuur lekker zijn werk doen in die groep. Daar hebben ze onze inmenging niet voor nodig. Zonde van de tijd en energie om hier iets aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Drardollan schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:43:
[...]

Waarom? We kunnen het niemand verplichten. Maar anderzijds kan niemand mij verplichten om enig respect op te brengen voor deze groep mensen. Ik zou zeggen, laat de natuur lekker zijn werk doen in die groep. Daar hebben ze onze inmenging niet voor nodig. Zonde van de tijd en energie om hier iets aan te doen.
Maar als die groep er uiteindelijk voor zorgt dat we voor altijd aan de maatregelen vast zitten heeft iedereen pech.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Playa del C. schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:42:
@loekf2 @matthijst @Magicw00b We mogen allemaal gewoon op bezoek bij elkaar. Waar hebben jullie het over?
Het oplopen van het aantal besmettingen moet ergens vandaan komen. Misschien is wat voorzichtiger zijn met bij elkaar op bezoek komen niet een heel gek idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Drardollan schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:40:
[...]

We zijn een autonoom land en kunnen doen wat we willen. Dat we niet durven, dat is een ander verhaal.
Ik heb hier ook al voor gepleit maar die discussie wordt altijd platgeslagen met dat er dan een grondwet of verdrag wordt verbroken. En er is geen limiet aan het aantal slachtoffers dat daarvoor mag worden vallen, dit zijn De Nieuwe Tien Geboden die niet verbroken mogen worden en worden verdedigd met een fanatisme waar de SGP van zou schrikken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Stoney3K schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:44:
[...]

Maar als die groep er uiteindelijk voor zorgt dat we voor altijd aan de maatregelen vast zitten heeft iedereen pech.
Dat zorgen ze niet. Desnoods halen we elke 6 maanden een prikje. En dan kan alles los, de wappies leggen vanzelf het loodje.

Overigens zal die groep in mijn verwachting ontzettend klein zijn. Op internet hebben ze allemaal een groot mondje, maar puntje bij paaltje gaan ze gewoon een vaccinatie halen hoor. Net als vroeger veel christelijke mensen geen TV mochten hebben van god, maar op zolder moest je niet onder het kleedje over het ‘tafeltje’ van papa kijken _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Volgens Haagse bronnen ligt er een hoop op tafel momenteel waar maandag verder over vergaderd wordt. Een algemene avondklok of een avondklok voor Oud en Nieuw behoren ook tot de potentiële mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-08 08:57
[...]

Omdat in februari/maart nog een beeld werd geschetst dat mensen met bosjes zouden omvallen en doodgaan. Uiteindelijk bleek dat niet zo te zijn en ook nu zie je niets van de ernst van covid maar wel van de regels. De regels hebben meer invloed op de maatschap dan covid19.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Stoney3K schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:44:
[...]

Als dat echt een probleem gaat worden, en dat is nog ver weg, dus puur speculatie:
Zonder gevaccineert te zijn kom je geen ziekenhuis meer in ?

Dat zal echt een uiterst redmiddel zijn uiteraard.

[ Voor 6% gewijzigd door Plenkske op 13-12-2020 19:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Plenkske schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:47:
[...]

Als dat echt een probleem gaat worden, en dat is nog ver weg, dus puur speculatie:
Zonder gevaccineert te zijn kom je geen ziekenhuis meer in ?
Dat gaat tegen de eed in die een arts heeft afgelegd. Als je niet gevaccineerd bent en je breekt een been bij een auto-ongeluk laten ze je echt niet op straat liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Fly-guy schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:45:
[...]

Het oplopen van het aantal besmettingen moet ergens vandaan komen. Misschien is wat voorzichtiger zijn met bij elkaar op bezoek komen niet een heel gek idee?
Als ik geregeld met zes man contact heb en de mensen die jij tagged al maanden alleen binnen zitten is het niet helemaal eerlijk verdeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
IJzerlijm schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:45:
[...]

Ik heb hier ook al voor gepleit maar die discussie wordt altijd platgeslagen met dat er dan een grondwet of verdrag wordt verbroken. En er is geen limiet aan het aantal slachtoffers dat daarvoor mag worden vallen, dit zijn De Nieuwe Tien Geboden die niet verbroken mogen worden en worden verdedigd met een fanatisme waar de SGP van zou schrikken.
Daarom noem ik het ook valse hoop.

Ik heb als Nederlander niets te maken met verdragen of andere gedoe als onze gezondheid in gevaar is. En dat is het, dus moeten we doen wat we zelf goed achten. Er gaan dagelijks nodeloos mensen dood en er worden dagelijks duizenden mensen nodeloos ziek, dat is een noodsituatie en dan gelden er andere wetten.

Maar goed, dat is duidelijk hoe wij in de wedstrijd zitten. Het gaat niet gebeuren, jammer genoeg. Ook binnen de EU polderen we ons suf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
Playa del C. schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:42:
Er zit een heel groot verschil tussen of op bezoek bij elkaar mag, of dat het goed voelt.
Voor velen voelt het niet goed om bij elkaar op bezoek te gaan, er zit toch een bepaald taboe op, en het voelt niet oké. Stel dat je je ouders besmet of andere familie.
Zelfde voor de vakantie in de zomer, het mocht, maar voor velen was het toch een taboe of voelde het niet oké.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
[...]

Sinterklaas zal inderdaad wel voor een deel hebben meegeholpen aan deze stijging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
[...]

Misschien wordt het wel gestuurd door commerciële bedrijven die nu nog geld willen verdienen voordat de vaccins worden uitgerold?
Zoveel mogelijk positief melden zodat zoveel mogelijk andere mensen zich weer moeten laten testen.
Business case.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Playa del C.
[...]

Ze hadden het over al maanden geen sociaal contact en dat soort onzin. Dat ligt niet aan coronamaatregelen...
En met wat gezond verstand en het volgen van alle maatregelen kan iedereen alsnog volledig veilig op bezoek bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
CMD-Snake schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:46:
Volgens Haagse bronnen ligt er een hoop op tafel momenteel waar maandag verder over vergaderd wordt. Een algemene avondklok of een avondklok voor Oud en Nieuw behoren ook tot de potentiële mogelijkheden.
Laat me niet lachen, avondklok met Oud en Nieuw ? Leger op straat ? Politie is zwaar onderbezet door bezuinigingen en leegloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Plenkske schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:49:
[...]

Sinterklaas zal inderdaad wel voor een deel hebben meegeholpen aan deze stijging.
De link is tot op heden niet bewezen. Maar als dat zo is, dan moeten we van de week weer stevig dalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

loekf2 schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:50:
[...]

Laat me niet lachen, avondklok met Oud en Nieuw ? Leger op straat ? Politie is zwaar onderbezet door bezuinigingen en leegloop.
Ik was toch al van plan om met Oud en Nieuw te blijven slapen waar ik het ging vieren (ik ga na de sjampoekel niet naar huis rijden :P ) dus ik wens ze veel succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
GAIAjohan schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:49:
[...]

Er zit een heel groot verschil tussen of op bezoek bij elkaar mag, of dat het goed voelt.
Voor velen voelt het niet goed om bij elkaar op bezoek te gaan, er zit toch een bepaald taboe op, en het voelt niet oké. Stel dat je je ouders besmet of andere familie.
Zelfde voor de vakantie in de zomer, het mocht, maar voor velen was het toch een taboe of voelde het niet oké.
Dat kan, maar het mag duidelijk zijn dat zolang alle scholen open zijn en 99% van het volk de regels negeert, je echt niet jezelf hoeft op te sluiten op de zolderkamer. Je kunt met enige regelmaat gewoon je ouders een goede vriend bezoeken. Als je op afstand blijft en de handen blijft ontsmetten, is daar niks mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
loekf2 schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:50:
[...]

En dan in januari allemaal klappen voor het leger als ze goed hard hebben opgetreden met oud op nieuw?

George Orwell draait zich dan maar weer eens om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Playa del C. schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:52:
[...]
Als je op afstand blijft en de handen blijft ontsmetten, is daar niks mis mee.
Ja, vooral elke seconde die handen stuk wassen en dood gooien met alcoholgel, want contactbesmettingen die zijn de grootste killer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plenkske
Stoney3K schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:48:
[...]

Dat gaat tegen de eed in die een arts heeft afgelegd. Als je niet gevaccineerd bent en je breekt een been bij een auto-ongeluk laten ze je echt niet op straat liggen.
Goed punt. Ik zei ook: puur speculatie en uiterst redmiddel.
Net zoals jij hier wel eens speculeert over dat te weinig mensen zich laten vaccineren, of dat er geen groepsimmuniteit komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Ik snap nu een strenge lockdown sowieso niet. Ook in Duitsland niet. Dan gaat iedereen massaal maandag en dinsdag nog alles doen. En over 10 dagen... De 24ste/25ste ligt iedereen in het ziekenhuis met kerst. Goed idee Frau Merkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Probleem is dat het meestal niet alleen gebeurd. Nou zijn mannen over het algemeen notoir slechte funshoppers... althans, het is meer het vrouwelijk geslacht wat het liefst geflankeerd door diverse vriendinnen door de winkelstraat flaneert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
CMD-Snake schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:46:
Het lijkt mijn plaat van de dag wel, ook hier polderen we ons weer naar onze ondergang toe. Als het zo belangrijk was, dan had je vanmorgen om 10:00 de beslissing genomen en om 12:00 was er geen winkel opengegaan.

Nu was het vandaag weer heerlijk druk en dat zal morgen niet anders zijn, nog massaal op stap voor de inkopen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:39
In maart was de horeca dezelfde als de aankondiging al dicht, toch? Het kan dus wel.

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
Playa del C. schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:49:
[...]

Ze hadden het over al maanden geen sociaal contact en dat soort onzin. Dat ligt niet aan coronamaatregelen...
En met wat gezond verstand en het volgen van alle maatregelen kan iedereen alsnog volledig veilig op bezoek bij elkaar.
Kijk, en dat klopt -eigenlijk- gewoon niet.
Wie zegt dat ik in de supermarkt niet besmet word, en het meeneem naar familie. Dat kun je niet voorkomen. Niet voor niets dat die ene Sinterklaas in Mol 45 bejaarden heeft geïnfecteerd.
Playa del C. schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:52:
[...]

Dat kan, maar het mag duidelijk zijn dat zolang alle scholen open zijn en 99% van het volk de regels negeert, je echt niet jezelf hoeft op te sluiten op de zolderkamer. Je kunt met enige regelmaat gewoon je ouders een goede vriend bezoeken. Als je op afstand blijft en de handen blijft ontsmetten, is daar niks mis mee.
Ten eerste houdt veel meer dan 1% zich aan de regels. Verder zijn er veel meer wegen dan via de handen. En dat maakt het niet goed voelen.
Als laatste zijn er vrienden die niet willen afspreken omdat ze bang zijn besmet te worden buiten het werk om, waardoor ze hun (ZZP) baan kwijtraken en geen inkomsten meer hebben. Of daarmee juist klanten besmetten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Niet online
Playa del C. schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:49:
[...]

En daar ben ik het niet helemaal mee eens.
Om het heel persoonlijk te maken, na 8 maanden niet gewerkt te kunnen hebben, ben ik op de eerste dag dat ik ging werken (en dat kan niet thuis) besmet door een collega.
Ik durf te zweren dat ik alle regels heb opgevolgd, maar toch blijkbaar ergens een foutje gemaakt, of de regels beschermen niet 100% (wat me logisch lijkt)
.
Hoe dan ook, besmet. Gelukkig al snel te horen gekregen dat de collega een positieve test gehad had en zodoende maar in quarantaine gegaan, maar zo snel kan het gaan. Ik heb die collega niet langer dan een kwartier gezien en niet binnen de 1,5 meter gekomen.
Als ik het trouwens van het GGD onderzoek moest hebben, had ik nog twee dagen lekker rondgedoold en "volledig veilig" besmet op bezoek kunnen gaan.

En dit kan natuurlijk ook heel makkelijk gebeuren als je "volledig veilig" op bezoek gaat bij iemand. Puber heeft het opgelopen tijdens de pauze op school, knuffelt mama en etc,etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Bananenplant schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:57:
In maart was de horeca dezelfde als de aankondiging al dicht, toch? Het kan dus wel.
Was dat niet ook van tevoren al ergens gelekt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Stoney3K schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:53:
[...]

Ja, vooral elke seconde die handen stuk wassen en dood gooien met alcoholgel, want contactbesmettingen die zijn de grootste killer.
Is er tot op heden al 1 serieus onderzoek bekend wat de kans op besmetting is door contact via oppervlakken? Ik ben namelijk rond 1 juni gestopt met het extra wassen/desinfecteren van mijn handen en ondervind er geen enkel gevolg van.

Geen handen schudden is te begrijpen, dat helpt om 1,5 meter afstand te houden. Ik heb sinds maart slechts 2 handen geschud om die reden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Stoney3K schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:58:
[...]

Was dat niet ook van tevoren al ergens gelekt?
Nee, dat viel rauw op het dak.

Dat was het andere uiterste, om 18:00 bepalen dat om 19:00 alles dicht moest. Men mocht niet eens hun bord leegeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mrjraider
  • Registratie: Juli 2012
  • Niet online
Drardollan schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:54:
[...]

Het lijkt mijn plaat van de dag wel, ook hier polderen we ons weer naar onze ondergang toe. Als het zo belangrijk was, dan had je vanmorgen om 10:00 de beslissing genomen en om 12:00 was er geen winkel opengegaan.

Nu was het vandaag weer heerlijk druk en dat zal morgen niet anders zijn, nog massaal op stap voor de inkopen....
Den Haag wijst met de schuldige vinger naar het volk, terwijl zij zelf zorgen voor dit chaotisch beleid.
Dit zag je ook tijdens de Black Friday dagen.
Ze leggen alle verantwoording bij het volk; lekker wijzen: door jullie gestuntel lopen de ziekenhuizen vol en moet de algehele zorg lamgelegd worden (wie hebben de afgelopen jaren bezuinigd op het personeel?). De politie moet extra aan de bak maar die kan niet alles handhaven! (wie hebben de afgelopen jaren bezuinigd).

We gaan, net zoals in maart, op slot... dat zie ik echt wel gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gekkie
  • Laatst online: 21:27
Stoney3K schreef op zondag 13 december 2020 @ 17:40:
Oh wacht, dat was verboden, dus niemand gaat het in zijn hoofd halen om een glaasje champagne te veel te drinken en met vuurwerk te spelen. |:(
Tot nu toe met ik zeggen dat het hier, in tegenstellling met mijn verwachting, tot nu toe een erg rustige december is. Uberhaupt weinig tot geen rondtrekkende groepen jongeren en tevens geen groepen met (illegaal) vuurwerk.
Kennelijk wordt een groot deel van dat geteisem nu wel door hun ouders binnengehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

Drardollan schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:58:
[...]

Is er tot op heden al 1 serieus onderzoek bekend wat de kans op besmetting is door contact via oppervlakken? Ik ben namelijk rond 1 juni gestopt met het extra wassen/desinfecteren van mijn handen en ondervind er geen enkel gevolg van.
Niet dat ik weet, daarom vind ik het nog altijd complete stupiditeit dat die dispensers echt overal staan en je op sommige plekken zelfs niet binnen komt zonder dat je je huid kapot maakt met die dingen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Natuurlijk kan het. Nu het alweer in de media rondgaat zag je vanmiddag alweer grote drukte in den haag en rotterdam.... je zal maar geen kadootjes onder de kerstboom hebben zeg..... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Drardollan schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:54:
Het lijkt mijn plaat van de dag wel, ook hier polderen we ons weer naar onze ondergang toe.
Anderen polderen ook. Denk je dat Merkel in haar eentje een lockdown kan starten? Ze heeft geen zeggenschap over wat er in de deelstaten gebeurt, ze moet de premiers van alle deelstaatregeringen meekrijgen met haar plan. Merkel kan alleen op federaal niveau keuzes maken.

Morgen zullen ook de voorzitters van de veiligheidsregio's overleggen met het kabinet over de maatregelen die ze overwegen. Iemand zal ook D66 heel lief moeten aankijken, de vorige keer bijna een avondklok was voldoende voor ze om zich van de coalitie af te keren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Drardollan schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:58:
[...]

Geen handen schudden is te begrijpen, dat helpt om 1,5 meter afstand te houden. Ik heb sinds maart slechts 2 handen geschud om die reden.
Zoals de oudere medemens vaak zegt: beetje weerstand opbouwen is goed dus laat ze maar lekker in de modder spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K

Stoney3K

Flatsehats!

CMD-Snake schreef op zondag 13 december 2020 @ 20:00:
[...]Iemand zal ook D66 heel lief moeten aankijken, de vorige keer bijna een avondklok was voldoende voor ze om zich van de coalitie af te keren.
Ik ben ook eens benieuwd wat er gebeurt als het kabinet straks daarop klapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Klopt, maar zoals ik zeg was dat wel erg overdreven op dat moment. Men zat rustig te eten en het bord werd onder de mensen weggetrokken. Die avond had je alles moeten af laten eten en geen nieuwe gasten meer toelaten.

Vervolgens ging het later in oktober wel mis met alle sluitingsfeestjes, toen hadden ze weer teveel tijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:59

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
horizon1978 schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:54:
Ik snap nu een strenge lockdown sowieso niet. Ook in Duitsland niet. Dan gaat iedereen massaal maandag en dinsdag nog alles doen. En over 10 dagen... De 24ste/25ste ligt iedereen in het ziekenhuis met kerst. Goed idee Frau Merkel.
Niet iedereen, alleen de grootste debielen. Helaas zijn dat er wel veel.

Het is in feite ook een stukje symboolpolitiek. Niets doen geeft aan dat je het accepteert, alles op slot heeft het volk misschien het besef dat er toch een tandje bij moet.
De boodschap dat men een stapje extra niet doen wordt vooralsnog namelijk erg slecht begrepen door een groot aantal mensen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14-10 09:56
Plenkske schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:26:
[...]

Ik dacht ergens te lezen dat je als land wel een nood goedkeuring mag doen op eigen houtje. Maar ik weet even niet zeker hoe het precies zat.
Alsjeblieft niet, heb nu al te maken met mensen die niet willen vaccineren........want dat verandert je DNA en je wordt er hardstikke ziek van. :X
Dan komt niet goed getest er ook nog bij.

Overigens veelal dezelfde mensen die zich niet aan regels willen houden.....mondkapjes helpen niet en als ik gezellig wil borrelen op een halve meter van elkaar met 9 man dan bepaal ik dat zelf. 8)7
Wat nou lockdown en alles dicht, er worden hier in het ziekenhuis maar een paar man per dag opgenomen door corona. Belachelijk daar alles dicht voor te gooien. :X

Het merendeel daarvan leeft sowieso van de staat lijkt het, ook zonder corona.
En links waar uitgelegd wordt hoe het mRNA vaccin werkt of de huidige besmettingen in hun gemeente laat zien (750/100.000)worden genegeerd, krijg je eerder ruzie om.

En zelfs een sorry kan er niet af als ze zelf toch besmet zijn geraakt, een 82 jarige bejaarde hebben besmet, nadat je eerst ruzie kreeg omdat je vond dat ze afstand moesten houden en de regels ook binnen moesten naleven, en ik daardoor uiteindelijk 14 dagen in quarantaine moest en een klant kwijtraakte............

Ben zelf negatief getest, geen symptomen en het is inmiddels een maandje geleden.........alleen ben ik de laatste twee/drie weken al moe als ik naar de auto loop lijkt het. :(

Vroeger hadden we de leuze : "Dom is niet erg, eigenwijs is ook niet erg, dom én eigenwijs, dat is pas gevaarlijk. " :+

[ Voor 5% gewijzigd door Teijgetje op 13-12-2020 20:10 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
Het punt is dat het niet coronamaatregelen zijn die zorgen dat sommigen van ons sinds maart geen sociaal contact meer hebben (of ervaren). Volgens de maatregelen is er gewoon contact mogelijk. Minder en anders dan voorheen, maar gewoon mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Teijgetje schreef op zondag 13 december 2020 @ 20:02:
[...]

Alsjeblieft niet, heb nu al te maken met mensen die niet willen vaccineren........want dat verandert je DNA en je wordt er hardstikke ziek van. :X
Dan komt niet goed getest er ook nog bij.

Overigens veelal dezelfde mensen die zich niet aan regels willen houden.....mondkapjes helpen niet en als ik gezellig wil borrelen op een halve meter van elkaar met 9 man dan bepaal ik dat zelf. 8)7
Wat nou lockdown en alles dicht, er worden hier in het ziekenhuis maar een paar man per dag opgenomen door corona. Belachelijk daar alles dicht voor te gooien. :X

Het merendeel daarvan leeft sowieso van de staat lijkt het, ook zonder corona.
En links waar uitgelegd wordt hoe het mRNA vaccin werkt of de huidige besmettingen in hun gemeente laat zien (750/100.000)worden genegeerd, krijg je eerder ruzie om.

En zelfs een sorry kan er niet af als ze zelf toch besmet zijn geraakt, een 82 jarige bejaarde hebben besmet, nadat je eerst ruzie kreeg omdat je vond dat ze afstand moesten houden en de regels ook binnen moesten naleven, en ik daardoor uiteindelijk 14 dagen in quarantaine moest en een klant kwijtraakte............

Vroeger hadden we leuze : "Dom is niet erg, eigenwijs is ook niet erg, dom én eigenwijs, dat is pas gevaarlijk. " :+
Zolang mensen geen overvolle ziekenhuizen zien of niet binnenkomen als het vol is dan is corona toch ook helemaal niet relevant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesa57
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:32
horizon1978 schreef op zondag 13 december 2020 @ 19:54:
Klopt, daar maken ze zich ook zorgen over. Maar Duitsland is een federale staat en ze hebben gewoon 2 dagen nodig om het overal rechtsgeldig te maken. Anders zouden ze het risico lopen van diverse rechtszaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMD-Snake
Stoney3K schreef op zondag 13 december 2020 @ 20:01:
Ik ben ook eens benieuwd wat er gebeurt als het kabinet straks daarop klapt.
Ik denk dat als de boel dreigt te klappen daarop de maatregel er niet komt. Een gevallen kabinet kopen we niets voor, als ze demissionair zijn kunnen ze bijna niets. We moeten dan verkiezingen in gaan en wachten op formatie en een regeerakkoord. Daar gaat de nodige tijd overheen. Reken ook maar dat coronamaatregelen de inzet worden van de verkiezingen. Qua bestuurbaarheid is het beter om de rit af te maken tot maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

mesa57 schreef op zondag 13 december 2020 @ 20:04:
[...]

Klopt, daar maken ze zich ook zorgen over. Maar Duitsland is een federale staat en ze hebben gewoon 2 dagen nodig om het overal rechtsgeldig te maken. Anders zouden ze het risico lopen van diverse rechtszaken.
Oh, nee rechtszaken ! Dan maar een paar honderd meer doden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CMD-Snake
IJzerlijm schreef op zondag 13 december 2020 @ 20:05:
Oh, nee rechtszaken ! Dan maar een paar honderd meer doden.
Stel nu dat je die verliest. Zegt Merkel dan "Dikke doei!" tegen een gerechtelijke uitspraak die haar dwingt? Dat zou een onaangenaam precedent scheppen.

Overigens is het niet Merkel die de lockdown implementeert, dat zijn de deelstaten. Merkel heeft niets te zeggen over het beleid van de deelstaten, ze moet dus ook overeenstemming bereiken met de deelregeringen over het te voeren beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• horizon1978
Hoe is het eigenlijk met de normale seizoensgriep?
Gaan daar ook nog oudere aan dood? Stel je voor die griep is van het niveau 17/18 (dacht ik).

Dan wordt januari en februari toch afzien in de ziekenhuizen.

En hoe gaat CBS oversterfte categoriseren? Covid of griep?
Pagina: 1 ... 132 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het bespreken van de ontwikkelingen rond het Coronavirus in Nederland en België in het algemeen, dus nieuws over besmettingen, (nieuwe) maatregelen en de invloed daarvan, met een serieuze insteek, dus geen slowchat.

Ook persoonlijke anekdotes over mensen die zich niet aan maatregelen houden hoeven niet in dit topic.

Let op: GoT is niet de plek voor medische adviezen.
Wil je informatie over corona raadpleeg dan de officiële overheid informatie op: Ik maak me zorgen over mijn gezondheid. Wat moet ik doen?

Overige topics:
Ontwikkelingen rond het Coronavirus wereldwijd
Wetenschappelijke ontwikkelingen rond het Coronavirus
Coronavirus Slowchat #2
Het nut en de noodzaak van mondkapjes
Kennis- en ervaringstopic mondneusmaskers (mondkapjes)
De Coronavaccins